abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:22:30 #201
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_143910716
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het invoeren van een basisinkomen.
Dat hebben wij al en dat heet de bijstand. Iedereen heeft recht op bijstand. Wat verandert er concreet dan?
pi_143910760
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En in dat geval neig ik meer naar dat laatste. Profiteurs mogen het niet te makkelijk krijgen.
De mensen die aangewezen zijn op de bijstand lijden onder dergelijke maatregelen, de profiteurs niet tot nauwelijks.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:25:40 #203
396550 Richestorags
pi_143910776
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De mensen die aangewezen zijn op de bijstand lijden onder dergelijke maatregelen, de profiteurs niet tot nauwelijks.
Waarom niet? Als zij geen pils meer kunnen betalen tref je hen toch ook?
pi_143910785
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weet je wat het is? Ik heb met eigen ogen gezien dat mensen makkelijk rond kunnen komen met hun bijstandsuitkering. Toegegeven, het ging daarbij om een hoogopgeleid persoon die in staat is om elke euro 23 keer om te draaien, maar toch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143910789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat hebben wij al en dat heet de bijstand. Iedereen heeft recht op bijstand.
Nee. Ondernemers niet, om maar een voorbeeld te noemen. En jongeren onder de 27 ook niet; die worden met dezelfde gang naar school geschopt zodat de gemeente geen bijstand uit hoeft te betalen.
pi_143910800
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet je wat het is? Ik heb met eigen ogen gezien dat mensen makkelijk rond kunnen komen met hun bijstandsuitkering. Toegegeven, het ging daarbij om een hoogopgeleid persoon die in staat is om elke euro 23 keer om te draaien, maar toch.
Dan heb je het over iemand die nog een fatsoenlijk toekomstperspectief heeft.
pi_143910829
quote:
4s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:19 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat is het punt nou juist. Heel veel mensen kunnen geen buffer meer opbouwen.
Kunnen of willen?
pi_143910834
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waarom niet? Als zij geen pils meer kunnen betalen tref je hen toch ook?
Nee hoor, die zorgen wel dat ze dan geen of minder huur betalen en schakelen op het moment dat het zover komt dat ze hun huis uitgeschopt worden een MPH in. Profiteurs zullen er altijd zijn en die ga je niet zo hard met dit soort maatregelen treffen als de mensen die de bijstand hard nodig hebben.
pi_143910852
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan heb je het over iemand die nog een fatsoenlijk toekomstperspectief heeft.
Dat zal je nog vies tegenvallen. Met pretstudies op zak bereik je tegenwoordig vrij weinig.

De kunst is om goed te budgetteren. En ja, dat is best lastig. Wellicht dat de Sociale Dienst uitkeringstrekkers daarin moet onderwijzen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143910877
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Ondernemers niet, om maar een voorbeeld te noemen. En jongeren onder de 27 ook niet; die worden met dezelfde gang naar school geschopt zodat de gemeente geen bijstand uit hoeft te betalen.
Dat je dergelijke jongelui niet al lekker thuis laat zitten met een uitkering is niet meer dan logisch lijkt me. Of naar school of in elk geval actief in een werkritme is het minste wat je mag verwachten.
pi_143910917
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kunnen of willen?
Ik ken mensen die het letterlijk niet meer kunnen. Dat er mensen zijn die gewoon op stand willen blijven leven terwijl ze in moeten leveren, dat geloof ik ook ja.
pi_143910943
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:30 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik ken mensen die het letterlijk niet meer kunnen. Dat er mensen zijn die gewoon op stand willen blijven leven terwijl ze in moeten leveren, dat geloof ik ook ja.
Ok, want ik ken er persoonlijk meer uit de niet willen dan de niet kunnen categorie.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:31:48 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_143910945
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wellicht dat de Sociale Dienst uitkeringstrekkers daarin moet onderwijzen.
Of politieagenten..

Circa zeshonderd agenten met problematische schulden
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_143910998
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat je dergelijke jongelui niet al lekker thuis laat zitten met een uitkering is niet meer dan logisch lijkt me.
In theorie heb je gelijk, in de praktijk leidt het er toe dat ook jongeren van wie je niet kunt verwachten dat ze nog een opleiding halen wel gewoon naar school geschopt worden. De gemeente is niet in staat om maatwerk te leveren. De rekening bij een ander over de heg dumpen is alleen leuk voor de betreffende gemeente, puinruimen laten we een ander over een jaar of 2 / 3 wel doen.
pi_143911020
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok, want ik ken er persoonlijk meer uit de niet willen dan de niet kunnen categorie.
Het is kortzichtig om er van uit te gaan dat dat dan maar voor het merendeel van de bijstandsgerechtigden geldt.
pi_143911098
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is kortzichtig om er van uit te gaan dat dat dan maar voor het merendeel van de bijstandsgerechtigden geldt.
Dat doe ik dan ook niet. Maar dat motivatie uiteindelijk de belangrijkste factor is in het omlaag brengen van je lasten of omhoog brengen van je inkomen lijkt mij wel duidelijk.
pi_143911120
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In theorie heb je gelijk, in de praktijk leidt het er toe dat ook jongeren van wie je niet kunt verwachten dat ze nog een opleiding halen wel gewoon naar school geschopt worden. De gemeente is niet in staat om maatwerk te leveren. De rekening bij een ander over de heg dumpen is alleen leuk voor de betreffende gemeente, puinruimen laten we een ander over een jaar of 2 / 3 wel doen.
In de praktijk zie ik ze in leer-werktrajecten via maatwerk ervaring opdoen met een redelijke uitstroom naar betaald werk.
pi_143911190
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:39 schreef 99.999 het volgende:
In de praktijk zie ik ze in leer-werktrajecten via maatwerk ervaring opdoen met een redelijke uitstroom naar betaald werk.
Succesverhalen zullen er allicht zijn, maar het is onzinnig om medewerkers met de instructie achter de balie te zetten dat jongeren onder de 27 maar gewoon een opleiding moeten gaan volgen. Dat is namelijk niet iets waarmee je de betreffende jongere dient, maar de cijfers van de gemeente.
pi_143911254
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Succesverhalen zullen er allicht zijn, maar het is onzinnig om medewerkers met de instructie achter de balie te zetten dat jongeren onder de 27 maar gewoon een opleiding moeten gaan volgen. Dat is namelijk niet iets waarmee je de betreffende jongere dient, maar de cijfers van de gemeente.
In de praktijk kijkt men echt wel verder dan enkel een opleiding als optie.
Maar op een of andere wijze toewerken naar een startkwalificatie lijkt me niet meer dan logisch.

Maar hoe zie jij het voor je? Gewoon lekker pamperen in de bijstand die jongelui?
pi_143911317
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In de praktijk kijkt men echt wel verder dan enkel een opleiding als optie.
Mijn ervaring met jongeren met een psychiatrische aandoening is anders. Maar alright, die is ook niet leidend.
pi_143911937
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat hebben wij al en dat heet de bijstand. Iedereen heeft recht op bijstand. Wat verandert er concreet dan?
Bijstand krijg je in veel gemeentes niet zo eenvoudig meer. Daar worden tegenwoordig flinke voorwaarden aan gesteld.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:07:00 #222
396550 Richestorags
pi_143911948
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:06 schreef Disorder het volgende:

[..]

Bijstand krijg je in veel gemeentes niet zo eenvoudig meer. Daar worden tegenwoordig flinke voorwaarden aan gesteld.
En terecht.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:10:26 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143912048
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En terecht.
Het is terecht dat je niet meer zo eenvoudig in de bijstand komt, dan moet je situatie dus al behoorlijk uitzichtloos zijn, maar als je dan in de bijstand zit dan trap je er wel graag tegenaan alsof het helemaal niet iemand in een uitzichtloze situatie is, maar gewoon een vuige profiteur.

Het is of het een of het ander, of het is terecht dat iemand in de bijstand zit, en dan hoef je niet nog eens extra te trappen naar iemand die al op de grond ligt, of het is onterecht, maar in dat geval zou iedereen ook vrij makkelijk in de bijstand kunnen komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143912064
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En terecht.
Ja. Aan de andere kant worden er steeds vaker work-fast-trajecten in werking gesteld. Mensen moeten dan werk aannemen. Ook fysiek zwaar werk komt daar bijvoorbeeld voor in aanmerking. Op papier klinkt het goed. Mensen komen echter in scenario's terecht waarbij ze na een paar maanden opnieuw op straat worden gezet of ondertussen door blijven zoeken naar een betere baan, waardoor een ingevulde werkplek even later weer leeg is. In de praktijk is er sprake van een nauwelijks veranderende situatie voor de burger in financiële nood. Maar hey. Die succescijfers van de gemeentes doen het leuk in powerpoint-presentaties hoor.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:11:39 #225
396550 Richestorags
pi_143912082
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is terecht dat je niet meer zo eenvoudig in de bijstand komt, dan moet je situatie dus al behoorlijk uitzichtloos zijn, maar als je dan in de bijstand zit dan trap je er wel graag tegenaan alsof het helemaal niet iemand in een uitzichtloze situatie is, maar gewoon een vuige profiteur.

Het is of het een of het ander, of het is terecht dat iemand in de bijstand zit, en dan hoef je niet nog eens extra te trappen naar iemand die al op de grond ligt, of het is onterecht, maar in dat geval zou iedereen ook vrij makkelijk in de bijstand kunnen komen.
Ik trap tegen niemand aan: wijs mij even aan waar ik tegen mensen aantrap in dit topic?
pi_143912193
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:11 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ja. Aan de andere kant worden er steeds vaker work-fast-trajecten in werking gesteld. Mensen moeten dan werk aannemen. Ook fysiek zwaar werk komt daar bijvoorbeeld voor in aanmerking. Op papier klinkt het goed. Mensen komen echter in scenario's terecht waarbij ze na een paar maanden opnieuw op straat worden gezet of ondertussen door blijven zoeken naar een betere baan, waardoor een ingevulde werkplek even later weer leeg is. In de praktijk is er sprake van een nauwelijks veranderende situatie voor de burger in financiële nood. Maar hey. Die succescijfers van de gemeentes doen het leuk in powerpoint-presentaties hoor.
Dat mensen door blijven zoeken naar een betere baan is toch alleen maar goed? Komt die mindere baan weer vrij voor een volgende bijstandsklant. Zie het probleem niet zo.
Alles beter dan de bijstand lijkt me :)
pi_143912273
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat mensen door blijven zoeken naar een betere baan is toch alleen maar goed? Komt die mindere baan weer vrij voor een volgende bijstandsklant. Zie het probleem niet zo.
Alles beter dan de bijstand lijkt me :)
Hoeft niet slecht te zijn inderdaad. Maar het komt vaak voor dat hoger opgeleiden dan een productiewerkplaats innemen. Puur omdat het moet van de gemeente. Die plek is dan bezet voor mensen die eigenlijk op dat niveau werken. Bovendien moeten er natuurlijk wel genoeg alternatieven zijn voor mensen die ondertussen door blijven zoeken. En die zijn er niet zoveel. Daardoor blijft die carrousel draaien. Nogmaals. Niet per se slecht als je echt geld moet hebben. Maar daardoor blijven plekken bezet voor mensen die daar wel zouden moeten werken.
pi_143912330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:18 schreef Disorder het volgende:

[..]

Hoeft niet slecht te zijn inderdaad. Maar het komt vaak voor dat hoger opgeleiden dan een productiewerkplaats innemen. Puur omdat het moet van de gemeente. Die plek is dan bezet voor mensen die eigenlijk op dat niveau werken. Bovendien moeten er natuurlijk wel genoeg alternatieven zijn voor mensen die ondertussen door blijven zoeken. En die zijn er niet zoveel. Daardoor blijft die carrousel draaien. Nogmaals. Niet per se slecht als je echt geld moet hebben. Maar daardoor blijven plekken bezet voor mensen die daar wel zouden moeten werken.
tja, ook van thuis zitten met een uitkering wordt die hoger opgeleide niet beter. Blijft een lastige situatie maar mensen zo kort mogelijk in de bijstand hebben lijkt me essentieel. Zeker omdat ze dan vaak al een tijd thuiszitten achter de rug hebben.
pi_143912351
Leidinggevende zei ooit dat er best wat mensen bestaan die solliciteren per brief en als ze uitgenodigd worden geven ze niet thuis. Onder het mom van ik heb toch gesolliciteerd? :')
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:21:25 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143912362
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik trap tegen niemand aan: wijs mij even aan waar ik tegen mensen aantrap in dit topic?
Al even afgezien van het feit dat je het woord "je" niet altijd als "jij" hoeft op te vatten, roep je in het vorige topic regelmatig dat armoede in NL eigenlijk niet bestaat, omdat de bijstand in NL gelijkstaat aan "rijk" in Roemenië en andere landen in de wereld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:22:55 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143912401
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Leidinggevende zei ooit dat er best wat mensen bestaan die solliciteren per brief en als ze uitgenodigd worden geven ze niet thuis. Onder het mom van ik heb toch gesolliciteerd? :')
Ja, daar barst het vast van... het is zo lekker rondkomen van vrijwel niets als je een betaalde baan kunt krijgen.
Misschien is het eigenlijk wel de standaard omdat jouw leidinggevende het zei.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:24:00 #232
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_143912432
Van mij part mag de premie wel met 100 euro per maand omhoog. Of 150. Als we daar fatsoenlijke zorg voor terug krijgen tenminste. :Y

Geen demente ouderen meer naar huis sturen 'want er is vast wel een buurman die een oogje in het zeil houdt'. Geen financiële drempels voor armere mensen opwerpen.Geen discussies over wat een extra levensjaar moet kosten.

Je zal maar een moeder met 2 kinderen zijn, en net gehoord hebben dat je ongeneeslijk ziek bent. Geen tijd om fatsoenlijk afscheid te nemen, want een maand ben je weg. De therapie die je leven met een jaar verlengt vinden we namelijk te duur met zijn allen. Lekker dan :(

Als de menselijkheid in de zorg weer terug keert heb ik daar graag wat extra geld voor over. En ik ben vast niet de enige.

Al die politici die steeds maar dreigen dat de zorg 'onbetaalbaar' dreigt te worden. En daarmee de vreselijkste maatregelen doordrukken. :N

Er is maar weinig écht onbetaalbaar. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Wil je ervoor betalen of niet? Keer op keer blijkt dat Nederlandse burgers 'zorg' een van de belangrijkste verkiezingsthema vinden. Dus kennelijk is het probleem van de onbetaalbare zorg iets wat alleen in de hoofden van de politici zit. :P
pi_143912477
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, daar barst het vast van... het is zo lekker rondkomen van vrijwel niets als je een betaalde baan kunt krijgen.
Misschien is het eigenlijk wel de standaard omdat jouw leidinggevende het zei.
Kijk je naar het standaard mensen die hier overdag rondlopen in Rotterdam, durf ik dat best te geloven.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:52:07 #234
396550 Richestorags
pi_143913171
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Al even afgezien van het feit dat je het woord "je" niet altijd als "jij" hoeft op te vatten, roep je in het vorige topic regelmatig dat armoede in NL eigenlijk niet bestaat, omdat de bijstand in NL gelijkstaat aan "rijk" in Roemenië en andere landen in de wereld.
En daarmee trap ik aan tegen mensen in de bijstand? Sorry hoor, maar het feit dat ik vraag om wat realisme maakt niet dat ik tegen mensen in de bijstand aantrap. Armoede in strikte zin bestaat inderdaad niet in Nederland. Ik ben een globalist, heb heel veel over de wereld gereisd en heb in twee andere landen gewoond (Engeland en Filipijnen), beide landen waar minima het een stuk zwaarder hebben dan hier, met name de Filipijnen natuurlijk, maar ook Engeland al is het maar omdat woonomstandigheden daar stukken triester zijn dan hier in "arme" wijken en ook dat kan ik weten want ik heb in een achterstandswijk in Nottingham gewoond. Ik wil dat mensen zich beseffen hoe goed ze het wel niet hebben in Nederland, ZELFS als je moeite hebt om rond te komen maandelijks.

In plaats van alleen maar te klagen hoe slecht en onmenselijk het hier is kan je ook denken aan al de mensen die het zoveel minder hebben. Ik heb Aziatische ziekenhuizen van binnen gezien (ja voedselvergiftingen zijn erg leuk) waar mensen met zijn vijven in één bed liggen en waar mensen zijn overleden omdat zuurstof handmatig moest worden toegediend en het betreffende familielid in slaap viel omdat die dronken was terwijl die eigenlijk de zuurstofpomp moest bedienen. En dan durven we hier te zeuren over dure zorg, in een land met een van de beste EN meest betaalbare zorgstelsels van de wereld? In Amerika geeft een burger gemiddeld 2 keer zoveel uit aan zorg als hier en krijgt er minder voor terug.

En nee, wij leven niet in Azië of in Amerika of waar dan ook. Maar we leven wel in een land met op een handvol landen na (Noorwegen, Luxemburg, Zwitserland) de beste condities voor alle mensen die hier wonen. Dan is een beetje gematigdheid wel op zijn plaats. Ik hoop dat Ouder1 verlost wordt van die zwartgalligheid op een dag, want het is allemaal zo slecht niet hier. Relativeren helpt wel degelijk om je eigen leed te verzachten. Natuurlijk, als je hele lichaam van top tot teen ziek is en je onmenselijke pijnen hebt en bijna gaat sterven, valt er weinig meer te relativeren. Maar als je zorgpremie 10 euro per maand omhoog gaat in een land waar de zorg tot de beste van de wereld hoort en je überhaupt sociale vangnetten hebt, goedkoop onderwijs en wat dan ook is het niet het einde van de wereld.
pi_143913230
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En daarmee trap ik aan tegen mensen in de bijstand? Sorry hoor, maar het feit dat ik vraag om wat realisme maakt niet dat ik tegen mensen in de bijstand aantrap. Armoede in strikte zin bestaat inderdaad niet in Nederland. Ik ben een globalist, heb heel veel over de wereld gereisd en heb in twee andere landen gewoond (Engeland en Filipijnen), beide landen waar minima het een stuk zwaarder hebben dan hier, met name de Filipijnen natuurlijk, maar ook Engeland al is het maar omdat woonomstandigheden daar stukken triester zijn dan hier in "arme" wijken en ook dat kan ik weten want ik heb in een achterstandswijk in Nottingham gewoond. Ik wil dat mensen zich beseffen hoe goed ze het wel niet hebben in Nederland, ZELFS als je moeite hebt om rond te komen maandelijks.

In plaats van alleen maar te klagen hoe slecht en onmenselijk het hier is kan je ook denken aan al de mensen die het zoveel minder hebben. Ik heb Aziatische ziekenhuizen van binnen gezien (ja voedselvergiftingen zijn erg leuk) waar mensen met zijn vijven in één bed liggen en waar mensen zijn overleden omdat zuurstof handmatig moest worden toegediend en het betreffende familielid in slaap viel omdat die dronken was terwijl die eigenlijk de zuurstofpomp moest bedienen. En dan durven we hier te zeuren over dure zorg, in een land met een van de beste EN meest betaalbare zorgstelsels van de wereld? In Amerika geeft een burger gemiddeld 2 keer zoveel uit aan zorg als hier en krijgt er minder voor terug.

En nee, wij leven niet in Azië of in Amerika of waar dan ook. Maar we leven wel in een land met op een handvol landen na (Noorwegen, Luxemburg, Zwitserland) de beste condities voor alle mensen die hier wonen. Dan is een beetje gematigdheid wel op zijn plaats. Ik hoop dat Ouder1 verlost wordt van die zwartgalligheid op een dag, want het is allemaal zo slecht niet hier.
Maar wat heeft dat te maken met dit topic? Bijstandsgerechtigden moeten niet zeiken maar dankbaar zijn dat ze überhaupt nog wat geld toegestopt krijgen en niet leven in Azië ofzo?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:55:34 #236
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_143913260
wat is dat toch met die facking bijstand dat mensen er zó hele topics over vol lullen :N
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:55:45 #237
396550 Richestorags
pi_143913266
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat te maken met dit topic? Bijstandsgerechtigden moeten niet zeiken maar dankbaar zijn dat ze überhaupt nog wat geld toegestopt krijgen en niet leven in Azië ofzo?
Iedereen die hier geboren is mag blij zijn dat die hier geboren is ja. Zwartgalligheid is nergens voor nodig. Dat betekent overigens niet dat er geen dingen verbeterd kunnen worden in Nederland, maar dat komt vanzelf zodra de economie weer aantrekt.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:58:35 #238
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_143913317
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:24 schreef Noordsestern het volgende:
Van mij part mag de premie wel met 100 euro per maand omhoog. Of 150. Als we daar fatsoenlijke zorg voor terug krijgen tenminste. :Y

Geen demente ouderen meer naar huis sturen 'want er is vast wel een buurman die een oogje in het zeil houdt'. Geen financiële drempels voor armere mensen opwerpen.Geen discussies over wat een extra levensjaar moet kosten.
Leuk die zielige voorbeelden hoor. Nu de praktijk: we geven bijna 100 miljard per jaar uit aan zorg. Zeg maar 1000 euro per werkende Nederlander per maand. Hoeveel meer wil jij hebben? 2000? 8000?
Nu al is het niet te betalen, zie de continu stijgende staatsschuld. Dat betekent dat mensen over 30 jaar nog steeds bezig zijn met afbetalen voor het ene jaartje rekken van het leven van de door jou genoemde demente bejaarde...
censuur :O
pi_143913343
Het punt is dat Nederlanders een hoop ouwehoeren, maar als het eenmaal zo ver is zeggen we overal als een mak schaap ja en amen op. En dat weten ze in Den Haag.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:00:37 #240
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_143913358
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Leuk die zielige voorbeelden hoor. Nu de praktijk: we geven bijna 100 miljard per jaar uit aan zorg. Zeg maar 1000 euro per werkende Nederlander per maand. Hoeveel meer wil jij hebben? 2000? 8000?
.
Ik weet ook niet hoeveel genoeg is. Maar wel dat ik er best wel meer geld voor over heb. Het houdt natuurlijk op als ik geen kleren, eten en een biertje meer kan kopen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:00:56 #241
396550 Richestorags
pi_143913364
quote:

[..]

Nu al is het niet te betalen, zie de continu stijgende staatsschuld. Dat betekent dat mensen over 30 jaar nog steeds bezig zijn met afbetalen voor het ene jaartje rekken van het leven van de door jou genoemde demente bejaarde...
Ook dat...als we deze zorg willen blijven behouden moeten we snoeien op andere zaken, en dat wil men ook niet. Kortom: het is nooit goed.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:01:26 #242
396550 Richestorags
pi_143913373
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:00 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoeveel genoeg is. Maar wel dat ik er best wel meer geld voor over heb. Het houdt natuurlijk op als ik geen kleren, eten en een biertje meer kan kopen.
Voor anderen houdt het daarvoor al op. Haal een miljardje weg bij een andere post en half Nederland staat al te schreeuwen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:02:53 #243
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_143913396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Haal een miljardje weg bij een andere post en half Nederland staat al te schreeuwen.
Maar wél roepen dat zorg belangrijk is, en dat het een schande is dat bejaarden uit huis moeten?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:03:37 #244
396550 Richestorags
pi_143913417
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:02 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Maar wél roepen dat zorg belangrijk is, en dat het een schande is dat bejaarden uit huis moeten?
Ja, maar dat snappen die roepers niet. Ook is het ondenkbaar om zelf wat meer zorg voor ouderen op zich te nemen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:04:33 #245
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_143913433
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, maar dat snappen die roepers niet.
jammer is dat :N
pi_143913437
quote:

[..]

Er wordt een hoop verspild en gesjoemeld in de zorg.. zal wel lastig zijn om daar iets aan te doen maar ik denk dat er een hoop valt te besparen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:07:54 #247
396550 Richestorags
pi_143913506
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Er wordt een hoop verspild en gesjoemeld in de zorg.. zal wel lastig zijn om daar iets aan te doen maar ik denk dat er een hoop valt te besparen.
Nooit genoeg om te compenseren voor de enorme toename aan zorgbehoevenden ALS we het op hetzelfde niveau willen houden.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:09:24 #248
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_143913539
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nooit genoeg om te compenseren voor de enorme toename aan zorgbehoevenden ALS we het op hetzelfde niveau willen houden.
Klopt, maar alles is meegenomen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:11:08 #249
396550 Richestorags
pi_143913581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:09 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Klopt, maar alles is meegenomen.
Dat is waar, maar in feite is efficiëntie slechts uitstel van executie. Het bespaart misschien een volgend kabinet van de last om een moeilijke beslissing te moeten nemen (en verergert daarmee misschien de problemen nog alleen maar).
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:11:39 #250
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_143913597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is waar, maar in feite is efficiëntie slechts uitstelt van executie. Het bespaart misschien een volgend kabinet van de last om een moeilijke beslissing te moeten nemen (en verergert daarmee misschien de problemen nog alleen maar).
Is ook zo :Y
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:36:58 #251
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_143914336
Als student zijnde kan ik zeggen dat die ene tientje plus het feit dat zorgtoeslag omlaag gaat echt wel wat uitmaakt. De zorg wordt steeds duurder en duurder, uiteindelijk slaat het nergens meer op en kunnen we het net zo goed afschaffen.

Waarom is de verplichte basiszorg niet alleen voor ernstige zaken zoals kanker etc. Als je voor een griep naar de huisarts gaat, dan moet je het gewoon uit eigen zak betalen. Zo kan de zorgkosten omlaag. Ik weet zeker dat ik veel minder kwijt zou zijn als ik gewoon voor die 5 keer dat ik in mijn leven naar de huisarts ben geweest gewoon uit mijn eigen zak betaalde. Zorg is voor mij enkel een zekerheid dat ik niet in de steek gelaten wordt als ik een ernstige ziekte heb. Voor de rest betaal ik toch alles uit mijn eigen zak. Je betaalt eerst elke maand zorgpremie en als je een keer naar de huisarts gaat betaal je alsnog de kosten uit eigen zak door de eigen risico.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:39:10 #252
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_143914403
Huisarts valt niet onder eigen risico, de medicijnen die je eventueel meekrijgt wel.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:42:10 #253
396550 Richestorags
pi_143914519
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Als student zijnde kan ik zeggen dat die ene tientje plus het feit dat zorgtoeslag omlaag gaat echt wel wat uitmaakt. De zorg wordt steeds duurder en duurder, uiteindelijk slaat het nergens meer op en kunnen we het net zo goed afschaffen.

Waarom is de verplichte basiszorg niet alleen voor ernstige zaken zoals kanker etc. Als je voor een griep naar de huisarts gaat, dan moet je het gewoon uit eigen zak betalen. Zo kan de zorgkosten omlaag. Ik weet zeker dat ik veel minder kwijt zou zijn als ik gewoon voor die 5 keer dat ik in mijn leven naar de huisarts ben geweest gewoon uit mijn eigen zak betaalde. Zorg is voor mij enkel een zekerheid dat ik niet in de steek gelaten wordt als ik een ernstige ziekte heb. Voor de rest betaal ik toch alles uit mijn eigen zak. Je betaalt eerst elke maand zorgpremie en als je een keer naar de huisarts gaat betaal je alsnog de kosten uit eigen zak door de eigen risico.
Er zit wat in, aan de andere kant tref je dan wel de mensen die minder geluk hebben in het leven en 5 keer per jaar ziek zijn. Als je een auto hebt betaal je ook evenveel wegenbelasting ongeacht het aantal kilometers dat je maakt. Met elke verzekering betaal je evenveel ook al declareer je nooit. Toch zit er zeker wat in, en dat voorkomt misschien wel effectief dat mensen voor niks naar de huisarts gaan.
pi_143914593
Wat ik een vreemde redenering vind, is dat de premie nu omhoog zou moeten omdat ze werkgevers premies terug moeten betalen, aangezien die vorig jaar teveel betaald hebben. Dat wordt als argument aangehaald. Maar dan zouden ze vorig jaar dat bedrag toch gewoon over gehad moeten hebben en dat nu kunnen terugbetalen. Er zijn dan toch geen extra kosten gemaakt...?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:45:48 #255
414204 WoordenShuffelaar
pi_143914668
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Er zit wat in, aan de andere kant tref je dan wel de mensen die minder geluk hebben in het leven en 5 keer per jaar ziek zijn. Als je een auto hebt betaal je ook evenveel wegenbelasting ongeacht het aantal kilometers dat je maakt. Met elke verzekering betaal je evenveel ook al declareer je nooit. Toch zit er zeker wat in, en dat voorkomt misschien wel effectief dat mensen voor niks naar de huisarts gaan.
Maar die mensen die 5 keer per jaar ziek zijn betalen het nu waarschijnlijk ook voor grote gedeelte uit eigen zak. Het eigen risico is 360 euro en geldt voor zo een beetje alle basale zaken. Of heb ik het mis? Toen ik shampoo en creme tegen mijn eczeem haalde bij de huisarts kreeg ik gewoon een rekening toegestuurd van mijn zorgverzekering.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:46:51 #256
396550 Richestorags
pi_143914706
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:45 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Maar die mensen die 5 keer per jaar ziek zijn betalen het nu waarschijnlijk ook voor grote gedeelte uit eigen zak. De eigen risico is 360 euro en geldt voor zo een beetje alle basale zaken. Of heb ik het mis? Toen ik shampoo en creme tegen mijn eczeem haalde bij de huisarts kreeg ik gewoon een rekening toegestuurd van mijn zorgverzekering.
Als jij 5 keer per jaar een keelontsteking hebt gaat dat niet van je eigen risico af hoor. Ook de antibiotica die je krijgt betaal je niet uit eigen zak.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:49:31 #257
414204 WoordenShuffelaar
pi_143914793
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Als jij 5 keer per jaar een keelontsteking hebt gaat dat niet van je eigen risico af hoor. Ook de antibiotica die je krijgt betaal je niet uit eigen zak.
Gaat 5 keer per jaar keelontsteking meer kosten dan ¤1300,-? Ik heb geen idee hoe de kosten opgebouwd zijn maar zou het niet kunnen dat je alsnog goedkoper uit bent?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:51:24 #258
396550 Richestorags
pi_143914853
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:49 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Gaat 5 keer per jaar keelontsteking meer kosten dan ¤1300,-? Ik heb geen idee hoe de kosten opgebouwd zijn maar zou het niet kunnen dat je alsnog goedkoper uit bent?
Ja, zo. Nee dat denk ik inderdaad niet. Maar dan komt de vraag: hoeveel korting komt er op de verzekering als men dit soort zaken zelf moet betalen voortaan? Zit het leeuwendeel van de zorgpremie in dit soort kleine gevalletjes of in de ziekenhuisbehandelingen en bejaardenzorg. Ik denk het laatste... Laten we het zo stellen: Stel dat de zorgpremie naar 100 euro per maand zakt als je voortaan kleine gevallen zelf moet betalen. Dan ben je met 5 bezoeken per jaar echt wel duurder uit. Zelfs als het naar 75 euro per maand zakt.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:54:26 #259
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_143914928
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom is de verplichte basiszorg niet alleen voor ernstige zaken zoals kanker etc.
Het gaat juist steeds meer die kant op: zorgpremie is een soort verplichte belastingafdracht geworden. Als je zelf iets nodig hebt, mag je het alsnog zelf betalen, en de enorme bedragen worden uitgegeven aan een relatief klein groepje. Bezuinig daar iets op, en de rest kan gewoon vergoed worden.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:07:12 #260
396550 Richestorags
pi_143915297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het gaat juist steeds meer die kant op: zorgpremie is een soort verplichte belastingafdracht geworden. Als je zelf iets nodig hebt, mag je het alsnog zelf betalen, en de enorme bedragen worden uitgegeven aan een relatief klein groepje. Bezuinig daar iets op, en de rest kan gewoon vergoed worden.
Zeker aangezien dat relatief kleine groepje de rijkste groep van Nederland is. Als we dan toch solidair zijn met zijn allen en de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen, waarom in dit geval dan niet?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 15:05:11 #261
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_143916870
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:01 schreef Richestorags het volgende:
Wel ik denk dat het om te beginnen al een stuk beter vol te houden is als je gebruik gaat maken van de vele vormen van gratis ontspanning die gemeenten bieden / die er sowieso zijn.
Zoals?
pi_143916895
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zeker aangezien dat relatief kleine groepje de rijkste groep van Nederland is. Als we dan toch solidair zijn met zijn allen en de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen, waarom in dit geval dan niet?
Sinds wanneer zijn 85 plussers de rijkste groep van Nederland?
pi_143917037
quote:

Waarom is de verplichte basiszorg niet alleen voor ernstige zaken zoals kanker etc. Als je voor een griep naar de huisarts gaat, dan moet je het gewoon uit eigen zak betalen. Zo kan de zorgkosten omlaag.
Hoe moet dat dan met die talloze mensen die een chronische ziekte of aandoening hebben waardoor ze levenslang zijn aangewezen op het gebruik van medicijnen of hulpmiddelen?

Uit eigen zak betalen is in veel gevallen nagenoeg onbetaalbaar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 28 augustus 2014 @ 15:12:13 #264
396550 Richestorags
pi_143917099
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:05 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zoals?
Fietsen, wandelen, buurthuizen, evenementen van stichtingen. Er is zoveel te verzinnen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 16:57:16 #265
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_143920297
Fietsen gratis :')
Buurthuizen gratis :')
Evenementen gratis :')

En tsja, wandelen is wellicht gratis, als je extra slijtage aan de schoenen niet meetelt, maar niet iedereen woont in een mooie buurt waar je even leuk kunt wandelen.
pi_143920574
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:57 schreef Zelva het volgende:

En tsja, wandelen is wellicht gratis, als je extra slijtage aan de schoenen niet meetelt, maar niet iedereen woont in een mooie buurt waar je even leuk kunt wandelen.
Ach, dit is erg gezocht. Haal ik er bij dat je minder stroom en gas nodig hebt wanneer je van huis bent...

Er zijn echt zat gratis of zeer goedkope activiteiten te verzinnen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:09:28 #267
396550 Richestorags
pi_143920653
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:06 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn 85 plussers de rijkste groep van Nederland?
De toekomstige 85 plussers (binnen nu en 10 jaar) zijn dat zeker weten.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:10:32 #268
396550 Richestorags
pi_143920687
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, dit is erg gezocht. Haal ik er bij dat je minder stroom en gas nodig hebt wanneer je van huis bent...

Er zijn echt zat gratis of zeer goedkope activiteiten te verzinnen.
Inderdaad. In Rotterdam kan je bijvoorbeeld gratis levend schaak spelen bij Blaak in de bibliotheek. Hartstikke leuk, alleen al om naar te kijken! Ik weet zeker dat er in andere steden ook veel activiteiten zijn die je gratis kan doen.
pi_143920746
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 06:22 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Is het hele plaatje al bekend dan? :')
Nee. En wie weet gaan de premies zelfs zakken.

Maar iets zegt mij dat er dan geen pagina's vol geschreven gaan worden.
pi_143926225
quote:

Dat is net zoiets als pas een brandverzekering afsluiten als er brand is :') zo werkt dat
natuurlijk niet, je betaald eerst heel lang premie, ook al heb je geen brand, maar als
je dan plotseling wél brand krijgt, dán wordt er pas terugbetaald, zo kan je het beter
bekijken...
  donderdag 28 augustus 2014 @ 19:55:45 #271
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_143927122
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:57 schreef Zelva het volgende:

Dan verzin je maar een goedkope ontspanning. Toen ik in Dublin studeerde moest ik van weinig rondkomen en zocht voor ontspanning met gmaps routes uit door de stad met wat parken enzo. Soms kwam ik door niet al te mooie buurten, die zijn daar genoeg. Boo-hoo. Als luxe dronk ik onderweg weleens ergens een kopje koffie. Allemaal binnen het budget.

Als je allerlei luxe vermaak wil, dan ga je er maar voor werken. Ik word echt niet goed van al dat gejammer van "prinsjes" en "prinsesjes" die nog nooit één poot hebben uitgestoken maar wel menen recht te hebben op allerlei luxe.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 20:03:08 #272
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_143927407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:32 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als pas een brandverzekering afsluiten als er brand is :') zo werkt dat
natuurlijk niet, je betaald eerst heel lang premie, ook al heb je geen brand, maar als
je dan plotseling wél brand krijgt, dán wordt er pas terugbetaald, zo kan je het beter
bekijken...
Nee, je begrijpt 'm verkeerd. Het idee is dat je jezelf verzekert voor zaken die je niet uit je (nood)budget kunt betalen. Ik heb altijd geleerd dat je geen dingen moet verzekeren die je zelf ook kunt vergoeden (denk aan al die zinloze telefoonverzekeringen).

De huidige zorgverzekering in NL is meer een soort zorgabonnement waarbij alleen het concept eigen risico er een verzekeringstintje aan geeft.
pi_143927536
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:03 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt 'm verkeerd. Het idee is dat je jezelf verzekert voor zaken die je niet uit je (nood)budget kunt betalen. Ik heb altijd geleerd dat je geen dingen moet verzekeren die je zelf ook kunt vergoeden (denk aan al die zinloze telefoonverzekeringen).

De huidige zorgverzekering in NL is meer een soort zorgabonnement waarbij alleen het concept eigen risico er een verzekeringstintje aan geeft.
Als jij morgen een been breekt kan je dat écht niet allemaal zelf betalen :N om maar te zwijgen
of iets ernstigers, je dénk dat je nu niet ziek kan worden, omdat je jong bent en gezond, maar
al val je van de stoeprand, dan nóg kan je héél lelijk terecht komen, dus dat weet je gewoon nooit...
pi_143927579
Nog geen enkel protest onder Nederlanders.. :D
pi_143928184
Een tientje is voor de minima wel enorm veel. Voor de rest moeten mensen niet zeiken, gros kan het wel betalen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 20:24:10 #276
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_143928326
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:06 schreef FANN het volgende:

[..]

Als jij morgen een been breekt kan je dat écht niet allemaal zelf betalen :N om maar te zwijgen
of iets ernstigers, je dénk dat je nu niet ziek kan worden, omdat je jong bent en gezond, maar
al val je van de stoeprand, dan nóg kan je héél lelijk terecht komen, dus dat weet je gewoon nooit...
Los van het feit dat ik dat wel kan, moet je dingen die je niet zelf kunt betalen dus juist wel verzekeren. Dus stel dat de behandeling van een gebroken been onbetaalbaar is, dan moet je dat in de verzekering opnemen. En niet simpele dingetjes zoals griep of verkoudheid die vanzelf wel overgaan.
pi_143954016
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:24 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Los van het feit dat ik dat wel kan, moet je dingen die je niet zelf kunt betalen dus juist wel verzekeren. Dus stel dat de behandeling van een gebroken been onbetaalbaar is, dan moet je dat in de verzekering opnemen. En niet simpele dingetjes zoals griep of verkoudheid die vanzelf wel overgaan.
Bij een griepje moet je gewoon in je nest blijven en uitzieken, dan gaat het meestal gewoon
vanzelf over, maar als je het gaat verwaarlozen dan kunnen de gevolgen best ernstig zijn.

Ik heb geen idee wat een gebroken been ''kost'' , dus ik heb effe voor je gegoogeld.
volgens mij was jij een ''arme student'' toch?

Een jaar geleden, dus nu zal het wel meer kosten, zou je meer dan 6.000 euro moeten
dokken, maar als jij zegt dat je dat wel kan, dan ben je vast niet zo arm als je hier beweerd.

http://www.agisweb.nl/Blo(...)st_een_gebroken_been
pi_143985071
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:07 schreef Shokirbek85 het volgende:
Nog geen enkel protest onder Nederlanders.. :D
Alsof dat ook maar enige invloed zou hebben. Sowieso wordt het merendeel van de premie al automatisch ingehouden, dus je hebt vrijwel geen mogelijkheid om uit het systeem te stappen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:12:09 #279
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_143987545
quote:
Waarom is de verplichte basiszorg niet alleen voor ernstige zaken zoals kanker etc.
Omdat het voor de volksgezondheid best wel handig is als je geen drempels opwerpt zodat mensen niet meer naar een huisarts durven te gaan uit angst voor de rekening. Je wil wel uitbraken van besmettelijke ziekten voor zijn bijvoorbeeld.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_143988266
Ik schrik er wel van hoe vaak ik, ook jonge, mensen in mijn omgeving hoor zeggen. Oh, ik heb een bultje, even naar de huisarts, oh ik ben snotterig, even naar de huisarts etc. Ik weet niet wat dat kost, maar ik denk dat daar toch wel veel op te besparen is. Dat mag wat mij betreft best onder het eigen risico gaan vallen.
pi_143988525
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik schrik er wel van hoe vaak ik, ook jonge, mensen in mijn omgeving hoor zeggen. Oh, ik heb een bultje, even naar de huisarts, oh ik ben snotterig, even naar de huisarts etc. Ik weet niet wat dat kost, maar ik denk dat daar toch wel veel op te besparen is. Dat mag wat mij betreft best onder het eigen risico gaan vallen.
Precies Wauke, de drempel kan best wat hoger. Wachtkamers vol met mensen die last hebben van aambeien en een snotneus. 9 van de 10 keer is de huisarts toch maar een doorverwijs loket. Je zou een verplichte eigen bijdrage per huisarts bezoek kunnen instellen. Daarmee zal men niet meer voor elk wissewasje naar de huisarts gaan.
pi_143988552
quote:
3s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:54 schreef Re het volgende:
het is als mens prioriteiten stellen aan wat je wil, wil je goed functioneren in de maatschappij zul je voor je eigen gezondheid moeten zorgen, lijkt me een normale zaak
M.a.w kuren, bestralingen, medicijnen die moet nemen moet jezelf maar betalen?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:51:18 #283
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143988673
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:47 schreef paddy het volgende:

[..]

Zou van je leeftijd af moeten hangen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:51:45 #284
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143988685
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:47 schreef paddy het volgende:

[..]

ik bedoel premie en eigen risico, en de daarbij behorende polissen, zo zit ons zorgstelsel in elkaar, iedereen legt iets in, en maak je er gebruik van dan krijg je ook de zorg, sommigen zullen het nooit nodig hebben anderen dan weer wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143988703
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vanaf welke leeftijd moet je zelf je bestralingen gaan betalen dan?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:52:42 #286
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143988714
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

nee hooguit van je kwaliteit van leven en levensverwachting
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:54:18 #287
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143988759
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:52 schreef FANN het volgende:

[..]

Vanaf welke leeftijd moet je zelf je bestralingen gaan betalen dan?
Daar kun je het over hebben, maar vanaf een jaar of 75 noem ik het geen gezondheidszorg meer maar levensverlengende industrie. Het is de investering voor de samenleving in ieder geval niet meer waard, dus de persoon in kwestie, of de familie, mag die investering doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_143988830
Dat er mensen bestaan die zo sociaal zwakbegaafd zijn dat ze niet snappen dat Nederland enorm veel werknemers heeft die alleen zijn en een netto inkomen hebben, en niet alleen hun zorg kunnen ophoesten bij een ongeluk, ziekte etc is me wel weer duidelijk geworden hier.

Een ongelukje die ervoor zorgt dat deze mensen ook niet meer hun hoge inkomen kunnen vergaren en in hetzelfde schuitje kunnen komen zitten is zeker te diep nagedacht?

Alleen de betere inkomens zorg denken sommigen dus. Nee, gelukkig is dat in Nederland nog niet zo.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_143988849
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:52 schreef Re het volgende:

[..]

nee hooguit van je kwaliteit van leven en levensverwachting
Dus ben je niet nuttig genoeg, moet er niets meer in je geïnvesteerd worden?
pi_143988886
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daar kun je het over hebben, maar vanaf een jaar of 75 noem ik het geen gezondheidszorg meer maar levensverlengende industrie. Het is de investering voor de samenleving in ieder geval niet meer waard, dus de persoon in kwestie, of de familie, mag die investering doen.
Heel vaak willen mensen van die leeftijd dat niet eens meer, maar goed, als je verder
goede kansen hebt en niet overal even gammel bent, is het ook weer niet eerlijk om
iemand van 70 jaar of ouder bepaalde zorg te weigeren, juist die mensen hebben járenlang
premie betaald..

Dus als ze nog graag een jaartje of 10 misschien wel 20 verder willen leven en dat na de
behandeling ook zouden kunnen, zou ik niet durven zeggen, betaal het nu maar lekker zelf...
pi_143989027
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jij ziet een mens als een economisch product.
Niet iedereen heeft die visie.
pi_143989159
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:57 schreef paddy het volgende:
Alleen de betere inkomens zorg denken sommigen dus. Nee, gelukkig is dat in Nederland nog niet zo.
Ik ben ook best verbaasd over de reactie's hier, meer verbijsterd eigenlijk dat bijvoorbeeld
een student zegt dat hij het wel even zelf gaat betalen als hij zijn been breekt :D
pi_143989198
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:57 schreef paddy het volgende:
Dat er mensen bestaan die zo sociaal zwakbegaafd zijn dat ze niet snappen dat Nederland enorm veel werknemers heeft die alleen zijn en een netto inkomen hebben, en niet alleen hun zorg kunnen ophoesten bij een ongeluk, ziekte etc is me wel weer duidelijk geworden hier.

Een ongelukje die ervoor zorgt dat deze mensen ook niet meer hun hoge inkomen kunnen vergaren en in hetzelfde schuitje kunnen komen zitten is zeker te diep nagedacht?

Werknemers met een netto inkomen? Blijft natuurlijk zo dat de zorgkosten blijven oplopen, zie deze bron. Hoe wil je die gaan opvangen? of heb je een geldboom in de tuin?
pi_143991716
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:24 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Je wilt dus een boek thuis krijgen van duizenden pagina's waarin je kan aanvinken welke behandeling je in je verzekering wilt hebben? En als je niet weet wat een bepaalde behandeling inhoudt dan wil je zeker ook nog een prive telefoonlijn (geen wachttijd) hebben naar een expert die je dta uitlegt... :') Uiteraard is die helpdesk dan wel gratis...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:59:11 #295
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_143994335
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:46 schreef Tem het volgende:
Precies Wauke, de drempel kan best wat hoger. Wachtkamers vol met mensen die last hebben van aambeien en een snotneus. 9 van de 10 keer is de huisarts toch maar een doorverwijs loket. Je zou een verplichte eigen bijdrage per huisarts bezoek kunnen instellen. Daarmee zal men niet meer voor elk wissewasje naar de huisarts gaan.
't Is eerder andersom: de huisarts zit verplicht overal tussen! Zelfs als je een indicatie van een specialist hebt voor een specialist, moet je langs de huisarts voor een verwijzing omdat de verzekering dat eist... Juist doordat het een "doorverwijsloket" is, kom je altijd weer bij die huisarts terecht.
pi_143994544
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

't Is eerder andersom: de huisarts zit verplicht overal tussen! Zelfs als je een indicatie van een specialist hebt voor een specialist, moet je langs de huisarts voor een verwijzing omdat de verzekering dat eist... Juist doordat het een "doorverwijsloket" is, kom je altijd weer bij die huisarts terecht.
Dat is waar, hij heeft ook een soort poortwachters functie. Dat hoeft elkaar niet te bijten aangezien je echt niet voor aambeien en een snotneus naar een specialist wordt doorverwezen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:42:12 #297
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143995565
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Dus ben je niet nuttig genoeg, moet er niets meer in je geïnvesteerd worden?
kwaliteit van leven gaat over jezelf natuurlijk niet over hoe een ander vindt wat jouw kwaliteit van leven is
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:15:11 #298
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_143996633
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 18:07 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is waar, hij heeft ook een soort poortwachters functie. Dat hoeft elkaar niet te bijten aangezien je echt niet voor aambeien en een snotneus naar een specialist wordt doorverwezen.
Maar het is wel compleet onzin (zowel qua kosten als qua tijd) om voor een verwijzing van een specialist naar een specialist via de huisarts te moeten. De huisarts brandt daar z'n vingers ook niet aan en doet braaf wat je hem vraagt...
pi_143999229
Het zou mij een Zorg zijn.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_144004668
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, je betaalt niet evenveel. Je hebt daar keuzemogelijkheden van duur naar weinig. En je kan ook nog eens kiezen om afstand te doen van je auto. En met mijn motor bijv. ben ik van een allriskverzekering van 750 euro naar beneden gegaan naar een simpele verzekering van iets meer dan 100 euro. Dat kan, gebaseerd op mijn eigen risiscoanalyse durf ik dat risico te nemen.

On a sidenote, wat betreft de zorg, ik ben altijd voor de duurste verzekering gegaan, geen probleem, 1 jaar heb ik een foutje gemaakt door wat te besparen en wat gebeurt me, precies dat jaar een probleem met een zenuw onder mijn kiezen, hoppa, cashen voor de zorgindustrie. Ik heb het jaar daarop weer de duurste verzekering genomen en ik blijf die nemen want ik kreeg daarna ook nog eens een chronische ziekte. Ik maak verder zo min mogelijk gebruik van de zorg maar ik kan helaas niet om de medicijnen heen, aan de andere kant kan ik daardoor wel blijven werken.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')