Waarom zou in OUD niet de andere kant morgen worden belicht?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 09:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vooral in dit subforum.
[ afbeelding ]
Tssss, het Midden-Oosten is een oase van rust vergeleken met OUD.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 09:39 schreef Apekoek het volgende:
[..]
OUD is als het Israel tussen midden-oosterse landen
quote:
Het was redelijk voorspelbaar iddquote:
quote:
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:50 schreef Loveless85 het volgende:
Dus om te ageren tegen het ongenuanceerd positief belichten van ouderschap in OUD, ga je het nu ongenuanceerd negatief belichten. Dat wordt vast een hele vruchtbare (SEE WHAT I DID THERE) discussie...
Jullie hebben er maar 15 jaar over gedaan om niet te reageren op trolls, best netjes, opzich.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat TS wel een beetje teleurgesteld is dat het topic niet meteen vol gelopen is met hordes tierende en scheldende hormonsters om hem te vertellen hoe fout hij is.
Jammer, TS, volgende keer beter
Het topic is ook nog maar net open natuurlijk, geef het een paar sherrys.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jullie hebben er maar 15 jaar over gedaan om niet te reageren op trolls, best netjes, opzich.
Ik wou zeggen, beetje vroeg voor sherry, maar wacht :p.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het topic is ook nog maar net open natuurlijk, geef het een paar sherrys.
Je kunt het niet elke keer winnenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat TS wel een beetje teleurgesteld is dat het topic niet meteen vol gelopen is met hordes tierende en scheldende hormonsters om hem te vertellen hoe fout hij is.
Goed werk heeft tijd nodig?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jullie hebben er maar 15 jaar over gedaan om niet te reageren op trolls, best netjes, opzich.
Zo van "ploep, hier is een kind"?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:54 schreef RedFoxy het volgende:
Bij de meeste komt het sowieso vanzelf wel.
Wel knap hoe je met een paar zinnen die hele bingo-kaart volmaaktquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:54 schreef RedFoxy het volgende:
Waarom zou je geen kinderen hebben? Dat is toch uiteindelijk je enige doel in het leven, jouw genen doorgeven aan volgende generaties. Ik snap mensen die geen kinderen willen ook niet, is meestal gewoon heel kinderachtig recalcitrant doen, omdat het cool is.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:54 schreef RedFoxy het volgende:
Waarom zou je geen kinderen hebben? Dat is toch uiteindelijk je enige doel in het leven, jouw genen doorgeven aan volgende generaties. Ik snap mensen die geen kinderen willen ook niet, is meestal gewoon heel kinderachtig recalcitrant doen, omdat het cool is.
Dit ja!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wel knap hoe je met een paar zinnen die hele bingo-kaart volmaakt
Was het maar waar dat je zulke opmerkingen alleen van directe vrienden kreeg!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:17 schreef Gulara het volgende:
En voor wat betreft die bingo/opmerkingen. Met wat voor nare mensen ga jij om? Ik zou een nieuwe vrienden/kennissengroep zoeken.
Gelukkig, de oogkleppen zijn er nog gewoonquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:54 schreef RedFoxy het volgende:
Neequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:18 schreef Loveless85 het volgende:
Maar was TS niet die dude die riep dat hij noooooit ging trouwen, en nu gaat trouwen / getrouwd is. Geef het een jaartje joh...
Doel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:54 schreef RedFoxy het volgende:
Waarom zou je geen kinderen hebben? Dat is toch uiteindelijk je enige doel in het leven, jouw genen doorgeven aan volgende generaties.
Nou ja, dat is natuurlijk opzich wel ons enige doel als we niet geevolueerd waren. Want we doen zoveel dingen die niet ons doel zijn, seks voor de lol, plannen wanneer we kinderen of niet krijgen, helemaal geen kinderen maar een carriere etc.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:25 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Doel.
Het is waar dat wezens met voortplantingsdrang in de evolutie succesvoller zijn dan wezens zonder voorplantingsdrang, maar om voortplanting daarom het doel van het leven te noemen
Exact, het leven heeft alleen een doel, als je in een hogere macht geloofd op één of andere manier. Puur objectief bekeken heeft iets zonder sturing geen doel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:28 schreef quinoahipster het volgende:
Ik heb überhaupt moeite met het misbruik van het woord doel
Idd, dat suggereert dat er een gedachte achter het leven zit, nou think againquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:28 schreef quinoahipster het volgende:
Ik heb überhaupt moeite met het misbruik van het woord doel
Ja, niks geen zwangerschap. Je voelt aandrang, je gaat naar de wc en plop, daar is je kind.....quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zo van "ploep, hier is een kind"?![]()
God?
Ghequote:
Oh, en wat betreft de bingo-kaart.. Dat hoeven geen nare mensen te zijn hoor, die toch een boel van die kaart vol krijgen in één enkel gesprekje dat gevoerd wordt vanuit een meelevend en goedbedoeld oogpunt. Naar wordt het pas als de 'ja, wacht maar' en andere bingo's (eindeloos en lacherig en vooral jouw keus niet serieus nemend) herhaald worden ook nádat je hebt aangegeven en duidelijk hebt gemaakt dat wát er ook 'later' gebeurt, dat dat hun compleet niet aangaat, dat jouw keuze op geen enkele wijze kritiek is op hun keuze wél een gezin te starten, en dat je ook niet tot in den treure aan hen vraagt waarom ze wél kinderen hebben. "Want dat vráág je toch niet? Dat is toch ieders eigen keus?". Nou, precies.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:17 schreef Gulara het volgende:
En voor wat betreft die bingo/opmerkingen. Met wat voor nare mensen ga jij om? Ik zou een nieuwe vrienden/kennissengroep zoeken.
Ik zou je er bijna een positieve note voor gevenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:04 schreef AwayTL het volgende:
Juist met een kind snap ik beter waarom mensen kiezen voor geen kinderen. Nee, die van mij is geen monster en er komt er zelfs nog 1 aan, maar je kind staat vanaf geboorte wel op 1. Jouw tijd moet je altijd delen, kan niet zomaar ergens heen gaan, alles wat je wil doen moet gepland worden en over na gedacht worden of je alles wel mee hebt.
Daarbij kosten ze geld, al zie ik dat niet als een grote beweegreden om het niet te doen. Sparen kan altijd als je het wel wil.
Alles in je leven staat op zn kop en waarom zou je dat doen als je tevreden bent met je leven en nog vanalles er uit wil halen, waarbij een kind niet goed in het plaatje past.
GVD, pas ik er weer niet tussen...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:11 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Nuance en realiteitszin
Ksssssst, scheer je weg uit [OUD] jij!
ja, pedoquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:19 schreef Nightquest777 het volgende:
Ik heb sinds 4 maanden een dochtertje en beleef er enorm veel plezier aan.
Ben ik nu slecht?
Nu ga je wel heel erg dichtbij het randje in OUD hoorquote:
Behalve dat het een béétje eng klinkt zoals je het opschrijft: vast niet. Maar goed of slecht hangt niet echt af van het al dan niet hebben van kinderen/een hond/een kat/een bmw (ok, die laatste is misschien wel garantie voor rijden als een hork...)quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:19 schreef Nightquest777 het volgende:
Ik heb sinds 4 maanden een dochtertje en beleef er enorm veel plezier aan.
Ben ik nu slecht?
quote:
Ik moet niet te lang in OUD rondhangen merk ik, nu ben ik na 1 post al uitgemaakt voor pedofiel, en als trotse BMW 1 serie rijder ook nog eens als Hork aangemerkt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Behalve dat het een béétje eng klinkt zoals je het opschrijft: vast niet. Maar goed of slecht hangt niet echt af van het al dan niet hebben van kinderen/een hond/een kat/een bmw (ok, die laatste is misschien wel garantie voor rijden als een hork...)
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:40 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
[..]
Ik moet niet te lang in OUD rondhangen merk ik, nu ben ik na 1 post al uitgemaakt voor pedofiel, en als trotse BMW 1 serie rijder ook nog eens als Hork aangemerkt.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]![]()
Oh echt?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:04 schreef Socios het volgende:
[..]
En ondertussen in andere topics/SC's haten op dit topic en tegen elkaar zeggen "negeer het maar en doe er geen slotje op want anders hebben ze hun pleziertje"_!
Typisch Vivagedrag; walgelijk
Zolang ze er maar niet onder gaan is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nu ga je wel heel erg dichtbij het randje in OUD hoor.
Linkje? Ik kan me er niks bij voorstellen en als het wel zo is word ik er iig buiten gehoudenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:04 schreef Socios het volgende:
[..]
En ondertussen in andere topics/SC's haten op dit topic en tegen elkaar zeggen "negeer het maar en doe er geen slotje op want anders hebben ze hun pleziertje"_!
Typisch Vivagedrag; walgelijk
nou, dat valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nu ga je wel heel erg dichtbij het randje in OUD hoor.
een BMW? Serieus? En dat zeg je hardop?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:40 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
[..]
Ik moet niet te lang in OUD rondhangen merk ik, nu ben ik na 1 post al uitgemaakt voor pedofiel, en als trotse BMW 1 serie rijder ook nog eens als Hork aangemerkt.
Kom op zeg, het is maar internet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Typisch Vivagedrag; walgelijk vermakelijk
Ik wilde me stil houden want ik weet dat de meeste gebruikers in OUD dat niet kunnen betalen. Maar ja, als er expliciet naar gevraagd wordt dan mogen mensen dat best weten. Ik heb wel een 5-deurs, wel zo praktisch met die maxi-cosi.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:11 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
een BMW? Serieus? En dat zeg je hardop?
een 1 serie is met zo'n lange voorkant toch? Je weet wat ze zeggen over mannen met een auto met een lange neus?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:15 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ik wilde me stil houden want ik weet dat de meeste gebruikers in OUD dat niet kunnen betalen. Maar ja, als er expliciet naar gevraagd wordt dan mogen mensen dat best weten.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
een 1 serie is met zo'n lange voorkant toch? Je weet wat ze zeggen over mannen met een auto met een lange neus?
Die ja, dat als ze achter je zitten dat je denkt 'Oh nice, een BMW', en dan halen ze in en blijkt het zo'n afgekeurde 3+ serie te zijn, die halverwege is afgezaagd, en een goedkoop kontje er op gezet is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:21 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Valt toch wel mee hoe lang die neus is?
oh inderdaad. Mooie auto wel (voor een BMWquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:21 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Valt toch wel mee hoe lang die neus is?
Ben er nog wel hoor, post alleen niet meer zo vaak. Leven enzo hè...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Lotusss
Lang niet gezien, joh! Dat ik je in OUD weer moet treffen
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Lotusss
Lang niet gezien, joh! Dat ik je in OUD weer moet treffen
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:14 schreef Loveless85 het volgende:
Als onze ouwe treinenfappert dan ook nog even met een linkje kwam konden we daar mooi verder
Wat doe je allemaal dan?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:36 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ben er nog wel hoor, post alleen niet meer zo vaak. Leven enzo hè...
OUD modjes. Gotta love 'em. Wel een uitdaging altijd...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 23:16 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er bestaat zoiets als dm. Gebruik het.
Die was ik vergeten! Bedanktquote:
nou vertel dan: waarom heb je nog geen kinderen?quote:
Heb ik wel, nou ja, eentje dan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou vertel dan: waarom heb je nog geen kinderen?
oh, sorry dan.quote:
Allebei: het is het allermooiste dat ik kan verzinnen, maar je eigen leven ben je kwijt.quote:
+1quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:04 schreef AwayTL het volgende:
Juist met een kind snap ik beter waarom mensen kiezen voor geen kinderen. Nee, die van mij is geen monster en er komt er zelfs nog 1 aan, maar je kind staat vanaf geboorte wel op 1. Jouw tijd moet je altijd delen, kan niet zomaar ergens heen gaan, alles wat je wil doen moet gepland worden en over na gedacht worden of je alles wel mee hebt.
Daarbij kosten ze geld, al zie ik dat niet als een grote beweegreden om het niet te doen. Sparen kan altijd als je het wel wil.
Alles in je leven staat op zn kop en waarom zou je dat doen als je tevreden bent met je leven en nog vanalles er uit wil halen, waarbij een kind niet goed in het plaatje past.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:54 schreef RedFoxy het volgende:
Ik krijg in mijn omgeving nou niet echt het gevoel dat het cool is om geen kinderen te hebben. Krijg eerder steeds de vraag uit de titel voorgelegdquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:25 schreef FANN het volgende:
Ik wist helemaal niet dat het Cool was om geen kinderen te hebben
Geen idee hoe oud/jong je bent, maar gewoon rustig een aantal jaartjes wachten, dan stelt niemand die vraag meer aan je.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik krijg in mijn omgeving nou niet echt het gevoel dat het cool is om geen kinderen te hebben. Krijg eerder steeds de vraag uit de titel voorgelegd
Ja, dat gaat neem ik aan vanzelf over als je vrouw bentquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:24 schreef Kingstown het volgende:
Geen idee hoe oud/jong je bent, maar gewoon rustig een aantal jaartjes wachten, dan stelt niemand die vraag meer aan je.
Ja, mits beschikbaar of in de buurt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:20 schreef Loveless85 het volgende:
Maar je kan zo'n jong toch gewoon op de opvang of naar opa/oma douwen als je wil stappen of naar de bios?
Die tijd heb ik gelukkig gehad, maar die vraag is héél vaak gesteldquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik krijg in mijn omgeving nou niet echt het gevoel dat het cool is om geen kinderen te hebben. Krijg eerder steeds de vraag uit de titel voorgelegd
Dat gezeur gaat door totdat je de 30 vér gepasseerd bent en dan houdt het opquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geen idee hoe oud/jong je bent, maar gewoon rustig een aantal jaartjes wachten, dan stelt niemand die vraag meer aan je.
ghehehehe herkenbaarquote:
Oo dat ja, die mensen die tijdens de kraamvisite iedereen dat kind in de hand drukken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:20 schreef FANN het volgende:
[..]
ghehehehe herkenbaarik wist ook nooit wat ik met zo'n baby aanmoest en ik was
als de dood dat ik het liet vallen ..
Dat is juist erg leuk om te doen.... ipv ze te feliciteren met hun nieuwe kroost met een uitgestreken gezicht aan tieners/jong twintigers vragen waarom ze aan kinderen zijn begonnen. Priceless.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:19 schreef FANN het volgende:
Best raar als je bedenkt er nooit aan mensen met kinderen wordt gevraagd waarom
ze wél kinderen wilden...
Daarom....Isabeau moet gewoon nog even doorbijten en dan hoort ze vanzelf bij de coole groep.quote:Dat gezeur gaat door totdat je de 30 vér gepasseerd bent en dan houdt het op
een gegeven moment wel op
Ah, dat is wel leuk om te horen dat je daar dan wel begrip voor hebt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:27 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Oo dat ja, die mensen die tijdens de kraamvisite iedereen dat kind in de hand drukken.
Gezicht van die mannen die dan stokstijf blijven zitten is overigens wel priceless.
Ik had het al bij mn eigen in het begin 'hoe moet ik hem in godsnaam vasthouden, hooooo daar gaat t nekje' , laat staan als je niet dagelijks een kind overal heen manouvreerd.
Ghehe, ik mijd kraamvisites ook als ware het een ebola-fest. Maar soms ontkom je er niet aanquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:30 schreef FANN het volgende:
[..]
Ah, dat is wel leuk om te horen dat je daar dan wel begrip voor hebt.
Mijn zussen zeiden op het laatst zelf al, ik zal hem maar niet aan jou geven heh?![]()
Waarschijnlijk stond de angst in mijn ogen
Ach, meestal zitten ze nog op een roze wolk, dus lijkt me ook weer zo lulligquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:29 schreef Kingstown het volgende:
[quote]Dat is juist erg leuk om te doen.... ipv ze te feliciteren met hun nieuwe kroost met een uitgestreken gezicht aan tieners/jong twintigers vragen waarom ze aan kinderen zijn begonnen. Priceless.
Ja, dat gaat gewoon vanzelfquote:Daarom....Isabeau moet gewoon nog even doorbijten en dan hoort ze vanzelf bij de coole groep.
En je kan het niet weigeren, want niemand kan zich voorstellen dat je niet dolgraag dat babytje wilde vasthouden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:33 schreef AwayTL het volgende:
Ik heb er meer dan eens zelf ook bij gezeten als een hertje voor koplampen als er weer een baby mijn kant op kwam
Ghehehe, was jij er ook zo eentje?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ghehe, ik mijd kraamvisites ook als ware het een ebola-fest. Maar soms ontkom je er niet aangelukkig zei de schoonzus al toen we binnenkwamen toen bij hun eerste kind "Nah, maar niet aan Mo geven hè?"
Weigeren heeft ook geen zin. Dan komen er allerlei geruststellende woorden jouw kant op: 'nee dat gaat echt wel goed hoor. Niks aan de hand. Als hij gaat huilen pak ik hem wel weer terug.'quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En je kan het niet weigeren, want niemand kan zich voorstellen dat je niet dolgraag dat babytje wilde vasthouden.
Toch is dat echt niet waar, dat zijn echt de hersenspinsels van mensen die geen kinderen willen. Er zijn genoeg mensen met kinderen die zich prima kunnen voorstellen dat je die baby niet wil vasthouden, hoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En je kan het niet weigeren, want niemand kan zich voorstellen dat je niet dolgraag dat babytje wilde vasthouden.
Ook dat is wel waar. Ligt aan de hormonen, roze wolk en het type ouder. Zijn ook genoeg nuchtere mensen op de wereld natuurlijkquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch is dat echt niet waar, dat zijn echt de hersenspinsels van mensen die geen kinderen willen. Er zijn genoeg mensen met kinderen die zich prima kunnen voorstellen dat je die baby niet wil vasthouden, hoor.
Waarom niet gevraagd? Ik snap er echt helemaal geen hol van dat mensen op jonge leeftijd als grootste wens hebben om veel kinderen te krijgen, dus ik vraag het wel. Verklaren kunnen ze het overigens nooit.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:35 schreef FANN het volgende:
maar één van mijn zussen kreeg achterelkaar 4 kinderen, toen dacht ik wel bij mezelf
Waarom??maar ik zei het niet
ik wist dat ze altijd een groot gezin wilde dus
tja...
De hoeveelheid ongemak en 'dislike' wordt hier hoger hoe jonger het kind. Babies zijn écht écht écht niet mijn ding. Ik vind ze eng, vervelend en stom. En zij mij ookquote:
Tegenwoordig zeg ik wel, nah nee doe maar nietquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:38 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Weigeren heeft ook geen zin. Dan komen er allerlei geruststellende woorden jouw kant op: 'nee dat gaat echt wel goed hoor. Niks aan de hand. Als hij gaat huilen pak ik hem wel weer terug.'
![]()
Nee joh, gewoon weigeren. Ik vond het zo'n ding, die kraamvisite, omdat ik nooit wist of ik nou moest aanbieden of ze m'n baby wilde vasthoudenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou jah, niet gevraagd omdat ze het er altijd al over had, dus was een overbodige vraagquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom niet gevraagd? Ik snap er echt helemaal geen hol van dat mensen op jonge leeftijd als grootste wens hebben om veel kinderen te krijgen, dus ik vraag het wel. Verklaren kunnen ze het overigens nooit.
Wat gebazel over "gevoel" en dan houdt het wel op. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat je zo'n krijsende poepfabriek nooit in je handen geduwd krijgt.
Ik vind baby's ook helemaal niets aan. Veel te kwetsbaar en het huilt en poept luiers vol. Heb ook amper naar mijn neefjes om gekeken tot ze wel een leuke leeftijd kregenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:42 schreef Clubsoda het volgende:
Nee joh, gewoon weigeren. Ik vond het zo'n ding, die kraamvisite, omdat ik nooit wist of ik nou moest aanbieden of ze m'n baby wilde vasthoudenOmdat het namelijk ook heus waar gebeurt dat je viavia na afloop hoorde datzenieteensdebabymochtenvasthouden. Dus vroeg ik het maar, maar dan ook weer zo halfslachtig omdat ik bang was dat ze het een debiele vraag vonden en tuurlijk niet dat kwetsbare, kleine ding wilde vasthouden en meer uit beleefdheid op kraamvisite kwamen dan dat men mijn kind nou zo tof vonden. First world problems
Eerlijk zijn werkt het best denk ik.
Dat heb ik nog steedsquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:20 schreef FANN het volgende:
[..]
ghehehehe herkenbaarik wist ook nooit wat ik met zo'n baby aanmoest en ik was
als de dood dat ik het liet vallen ..
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:44 schreef FANN het volgende:
dus ga ik de lol niet bederven, dat deden die kinderen later zelf wel
Snap ik heel goed. Ik vind kinderen ook veel leuker vanaf het moment dat ze (betekenisvol) kunnen praten. Ik heb ook nooit de koetschiekoetschie-kirneigingen als ik een baby zie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind baby's ook helemaal niets aan. Veel te kwetsbaar en het huilt en poept luiers vol. Heb ook amper naar mijn neefjes om gekeken tot ze wel een leuke leeftijd kregenEn nu heb ik een neefje dat op zijn 20ste (mijn broer was 18 toen hij een meisje bezwangerde) nog steeds regelmatig komt logeren
Ik zat in de trein altijd samen met een leuke gozer. Tot zijn vriendin een kindje kreeg. Allemachtig wat een ellende daarnaquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:49 schreef FANN het volgende:
En altijd die foto's... hele pakken met foto's moet je zien en tegenwoordig hebben ze
die op een Tablet of dat soort zooi staat, of complete filmpjes, heb ik helemaal geen
trek in
Ja, ja herkenbaarquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zat in de trein altijd samen met een leuke gozer. Tot zijn vriendin een kindje kreeg. Allemachtig wat een ellende daarnaFoto's kijken. Kijk het lacht! Het zit! Het kruipt! Het staat! (Jaaaaahaaaa, dat doen ze allemaal als ze 18 zijn!!) En ik ben niet zo assertief en hij altijd zo enthousiast, dat ik hem maar ging ontlopen
Ik heb me voorgenomen om in de toekomst direct desinteresse te tonen en te zeggen dat ik helemaal niets met kinderen heb, ipv nep enthousiast doen.
Heel verstandig!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb me voorgenomen om in de toekomst direct desinteresse te tonen en te zeggen dat ik helemaal niets met kinderen heb, ipv nep enthousiast doen.
Precies!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heel verstandig!![]()
Uiteindelijk word je er nooit vrolijk van als je je anders voor gaat doen dan dat je werkelijk bent.
Het levert wat vreemde blikken op, maar liever dat dan dat ik ga zitten doen alsofquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:
Hahahahahahahahahaquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
De kids van jouw generatie betalen jouw AOW, dus stimuleer dan vooral anderen om wel kids te krijgen anders heb je straks nog niets aan de ongetemde vrijheid natuurlijk![]()
Maargoed, verlang vaak terug naar het leven zonder kinderen, maar niet naar een leven zonder ons kinds.
Overigens kan veel niet, maar genoeg wel. Zijn gewoon naar Indonesie geweest, gaan gewoon filmpje pakken, alles is te organiseren - alleen veel ouders willen het gewoonweg niet meer. Kids zijn vaak genoeg ook een reden om gewoon lekker huiselijk te worden. Heeft niemand last van, ook al is het niet ons ding.
Ach, met die snelheid waarop ik - en andere BMW rijders - jouw Dacia Duster inhaal begrijp ik dat je niet goed meer ziet wat dat nou precies was wat langs je heen flitste.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die ja, dat als ze achter je zitten dat je denkt 'Oh nice, een BMW', en dan halen ze in en blijkt het zo'n afgekeurde 3+ serie te zijn, die halverwege is afgezaagd, en een goedkoop kontje er op gezet is.
Dan zit ik altijd echt te grinniken.
Mijn BMW was mijn kindjequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:03 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ach, met die snelheid waarop ik - en andere BMW rijders - jouw Dacia Duster inhaal begrijp ik dat je niet goed meer ziet wat dat nou precies was wat langs je heen flitste.
Ja, doeiiiiiiiii en wij betalen mee aan jouw kinderbijslag en betalen belasting voor scholen etc, etc.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
De kids van jouw generatie betalen jouw AOW, dus stimuleer dan vooral anderen om wel kids te krijgen anders heb je straks nog niets aan de ongetemde vrijheid natuurlijk![]()
Ik krijg jeuk van "kindje".quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zat in de trein altijd samen met een leuke gozer. Tot zijn vriendin een kindje kreeg. Allemachtig wat een ellende daarnaFoto's kijken. Kijk het lacht! Het zit! Het kruipt! Het staat! (Jaaaaahaaaa, dat doen ze allemaal als ze 18 zijn!!) En ik ben niet zo assertief en hij altijd zo enthousiast, dat ik hem maar ging ontlopen
Heb je al een positieve note van MoBlo gehad voor deze post?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:10 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, dat valt wel mee hoor.![]()
Persoonlijk zou ik een bingokaartje kunnen maken met vooroordelen over OUD mods.
En daarbij heb ik veel bewust kinderloze vrienden. Hun keuze heb ik altijd begrepen. Kinderen zijn duur, kosten veel tijd en beheersen een groot deel van je leven. Moet je willen. Ik toevallig wel. En ben er ook erg blij mee. Maar snap heel goed dat anderen daar geen zin in hebben.
Ik zou het ook zeer begrijpen als mijn jongens er voor kiezen om geen ouder te worden.
Gelukkig is die keuze er nu. Moet er niet aan denken dat er geen anticonceptie was. Zou het leven een stuk minder gezellig maken.
Ja hoor, je kunt het prima weigeren, kans is groot dat de kersverse moeder het ook alleen maar aanbiedt om te voorkomen dat ze gezien wordt als een onredelijke tijgermoeder die haar kind helemaal niet graag in de armen van een ander wil zien.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou precies. Ik dacht er ook niet aan om mensen mijn baby 'aan te bieden'. Mijn zussen zijn wel zo dat ze gewoon tegen me zeiden 'geef hier dat kind' (quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon weigeren. Ik vond het zo'n ding, die kraamvisite, omdat ik nooit wist of ik nou moest aanbieden of ze m'n baby wilde vasthoudenOmdat het namelijk ook heus waar gebeurt dat je viavia na afloop hoorde datzenieteensdebabymochtenvasthouden.
Hier is het meer andersom, als ze huilen krijg ik ze, want ero is zo goed met kleintjes... Dat dan omdat ik ooit, jaren geleden, mijn neefje stil kreeg toen hij niet wilde stoppen met huilen. Nu was dat meer geluk dan wijsheid, maar sinds dien krijg ik huilende prullen in mijn armen gedrukt. Joy oh joy.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:29 schreef miss_sly het volgende:
Niet herkenbaar, dat stripje. Niemand die mij ooit een baby opdrong, gelukkig en zelf wilde ik mijn baby helemaal niet door anden vast laten houden.
Overigens vind ik het nog steeds niet heel fijn om een onbekende baby vast te houden, ook al heb ik zelf een kind., altijd bang dat ze gaan huilen en je ze niet meer stil krijgt.
Ik heb nu al medelijden met de medepassagiers.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:04 schreef Leandra het volgende:
Eerste klas ook, alleen de kans is wat kleiner.
Waarom 'moet' het onderwerp überhaupt aangesneden worden?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:02 schreef Franny_G het volgende:
Verder weet ik uit eigen ervaring dat het onderwerp kinderen naarmate je als kinderloze meer richting de 40 gaat een nogal heikel onderwerp wordt. Sommige mensen vragen het heel tactloos, andere mensen durven amper iets te vragen en proberen het dan heel omzichtig. Ik vond het zelf ook wel een ingewikkeld vraagstuk, dus dat maakte het niet makkelijker. Op zich vind ik het wel begrijpelijk dat je met mensen die je goed kent hierover praat. Het is namelijk een nogal bepalende keuze voor de rest van je leven. Dus eerder vreemd als je daar helemaal niet over zou praten. Alleen, vanzelfsprekend, niet met iedereen.
Als je het zo'n levensverpestend drama vindt, dan zou ik zeker niet gaan vliegen als er mogelijk kleine kinderen in het vliegtuig zitten, kennelijk kun je je de luxe die je wenst dan niet permitteren.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:09 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik heb nu al medelijden met de medepassagiers.
En ik kan helaas geen 200% meer betalen om *misschien* kut koters te ontlopen tijdens een vliegreis.
nee.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je al een positieve note van MoBlo gehad voor deze post?
Ze zouden eigenlijk een soort reservaat moeten hebben, waar ze geïsoleerd rijpen tot ze jaartje of 16 zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:01 schreef Lotusss het volgende:
Laatst een conversatie met een collega. Die wil aanstaande december met zijn vrouw en (dan 8mnd oude) dochtertje naar China vliegen. Zijn uitspraak:
"Als je 2e klas vliegt dan aanvaard je gewoon het risico dat je tussen krijsende baby's zit"...
![]()
![]()
dat heet een school. toch?quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze zouden eigenlijk een soort reservaat moeten hebben, waar ze geïsoleerd rijpen tot ze jaartje of 16 zijn.
dat is maar parttime, en dan kom je ze dus nog tegen in het vliegtuig, restaurant, of supermarkt. Ik dacht meer aan een kostschool achtig iets. Op Vlieland.quote:
Het 'moet' niet, maar mensen praten over kinderen zoals ze praten over hun werk, hun huis, de vakantie, het weer. En verder is het ook begrijpelijk dat het, zeker als je in de levensfase zit waarin veel mensen kinderen krijgen (en dat is nogal een gebeurtenis) een gespreksonderwerp is met de mensen om je heen.Zoals ik al schreef: wel of geen kinderen krijgen, is (zeker voor de eerstkomende twintig jaar) een nogal levensbepalende keuze. Voor zover het een keuze is, overigens.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Waarom 'moet' het onderwerp überhaupt aangesneden worden?
Nou ja, dat is het leven, he? Je komt altijd en overal mensen tegen die je liever niet tegen zou komen. Je kunt niet alles maar verbannen waar jij liever niet mee geconfronteerd zou worden. Geheid dat er ook iemand is die jou zou willen bannen, om wat voor reden dan ook.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
dat is maar parttime, en dan kom je ze dus nog tegen in het vliegtuig, restaurant, of supermarkt. Ik dacht meer aan een kostschool achtig iets. Op Vlieland.
Je zou ook zelf op Vlieland kunnen gaan zitten? *extragratiestip*quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
dat is maar parttime, en dan kom je ze dus nog tegen in het vliegtuig, restaurant, of supermarkt. Ik dacht meer aan een kostschool achtig iets. Op Vlieland.
We hebben nog meer waddeneilanden, ik wilde er sowieso al eentje wijden aan bejaarden, en eentje aan bontkraagjesquote:Op zondag 24 augustus 2014 09:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Je zou ook zelf op Vlieland kunnen gaan zitten? *extragratiestip*
Ik snap dat iemand zelf geen kinderen wil. Maar het gehaat op uberhaupt kinderen snap ik gewoon niet.
Nee, ik vind heel veel kinderen níet leuk. Maar ook heel veel bejaarden (die met 80 links rijden op de snelweg) niet, of Bouviers, of groepen vrouwen die naar de huishoudbeurs gaan...
Maar ja, dat hoort er allemaal bij. Moet je het mee doen.
Of is dit een dappere trollpoging in OUD?
Je moet het zo simpel mogelijk maken voor jezelfquote:Op zondag 24 augustus 2014 10:41 schreef Isabeau het volgende:
Gut, iemand die mensen letterlijk in hokjes wil duwen zodat er alleen nog een open hokje is voor zijn eigen 'soort'
Met het erover praten is m.i. niets mis, zolang aan beide kanten evenveel waarde/validiteit wordt gehecht.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:22 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het 'moet' niet, maar mensen praten over kinderen zoals ze praten over hun werk, hun huis, de vakantie, het weer. En verder is het ook begrijpelijk dat het, zeker als je in de levensfase zit waarin veel mensen kinderen krijgen (en dat is nogal een gebeurtenis) een gespreksonderwerp is met de mensen om je heen.Zoals ik al schreef: wel of geen kinderen krijgen, is (zeker voor de eerstkomende twintig jaar) een nogal levensbepalende keuze. Voor zover het een keuze is, overigens.
Ook. Maar de grootste irritatie zij toch wel de ouders. Veel van hen weet hun etters niet goed te bedwingen/ op te voeden. Loop maar eens een Ikea binnen.quote:
http://www.abc.net.au/new(...)38?WT.mc_id=newsmailquote:Op zondag 24 augustus 2014 13:36 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ook. Maar de grootste irritatie zij toch wel de ouders. Veel van hen weet hun etters niet goed te bedwingen/ op te voeden. Loop maar eens een Ikea binnen.
Mensen die vrijwillig een IKEA binnenlopen zijn sowieso masochisten, die moeten niet zeuren.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:36 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ook. Maar de grootste irritatie zij toch wel de ouders. Veel van hen weet hun etters niet goed te bedwingen/ op te voeden. Loop maar eens een Ikea binnen.
Gewoon je eigen bingokaart meenemen!quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
Binnenkort maar 's naar de huisarts voor permanente anticonceptie. Kijken of er na deze ingreep nog steeds zoveel gebingoed wordt![]()
quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gewoon je eigen bingokaart meenemen!
[ afbeelding ]
Moet zeggen dat ik dit toch wel een beetje apart vind. Misschien lees ik het verkeerd, maar ik zie niet zo in waarom je zo je kindloosheid uit moet dragen. Als je kindloos bent(bewust) dan neem ik aan dat je niets met kinderen in je eigen leven hebt, dat je richt op andere zaken waar je erg blij van wordt. Waarom het dan niet gewoon daar over hebben ipv het kinderloze te benadrukken.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Met het erover praten is m.i. niets mis, zolang aan beide kanten evenveel waarde/validiteit wordt gehecht.
Maar sommige mensen praten namelijk over hun keus om géén kinderen te nemen met net zoveel vreugde als dat sommige mensen over hun keus om wél kinderen te nemen. Beide zijn enthousiast over hun gekozen pad. Alleen wordt dat van de laatste groep mensen een stuk sneller geaccepteerd door 'de massa' dan van de eerste groepIk vind het persoonlijk zelf heel fijn om te praten over mijn leven en de toffe dingen die we samen kunnen doen. Hebben het er onder elkaar (met mijn man) regelmatig over hoe blij we zijn met onze keus (daarnet nog, toen we in ons kloffie voor de TV hingen, de nieuwe aflevering aan het laden was en het stil was... ik zei "Luister eens.." en toen zei Mr.Mo "NIETS
Heerlijk hè? Bezoek van de zus + kinderen een paar weken geleden was zeer goed voor ons in het besef wat we samen hebben!") en dragen dat ook graag uit. Niet elke dag in elk gesprek met iedereen die we tegenkomen, maar mocht het gesprek op 'kinderen' uitkomen, dan zullen wij ook gewoon zeggen "Fijn dat jullie dat zo goed bevallen (
) is! Wij zijn ook heel blij met onze keuze voor een kindvrij leven". Dat wordt toch anders opgevat vaak, soms zelfs als een kritiekvorm, terwijl het gewoon een andere vorm van blij is over hoe jij je leven indeelt. En dat is een beetje waar de strip in de OP om draait. Om dat onbegrip dat je met de ándere keus óók heel blij kunt zijn!
Krijg je te horen "Nou! Je moet het er wel zo inwrijven, volgens mij ben je in de ontkenningsfase! Hoe vaker je het zegt, hoe meer je het ook daadwerkelijk gaat geloven! Wácht maar!". Als je dat andersom stelt, dat ouders die alleen maar lyrisch over hun kroost zijn en anderen ook aan kinderen willen hebben dat alleen maar zeggen om het zichzelf te laten geloven, dan is dat onaardig, en kwetsend. Nou, weet je wat, de andere kant op is 't ook kwetsend, omdat men blijkbaar geen vertrouwen heeft in het feit dat jij (en je partner) zelf weten wat goed voor je (/jullie) is.
Binnenkort maar 's naar de huisarts voor permanente anticonceptie. Kijken of er na deze ingreep nog steeds zoveel gebingoed wordt![]()
Lol, je hebt nog niet in de gaten dat het hebben van te weinig kinderen de huidige crisis in de eerste plaats heeft veroorzaakt? Het is voor mij absoluut geen argument om wel of geen kinderen te overwegen, maar het argument is daarmee niet onwaar.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, doeiiiiiiiii en wij betalen mee aan jouw kinderbijslag en betalen belasting voor scholen etc, etc.![]()
Is niet erg, maar moet je niet met zulke domme argumenten komen zeg gewoon dat je graag
kinderen wilde, klaar.
Hilarisch, mensen die niet snappen hoe het systeem werkt en zich dan publieke voor schut zettenquote:
Beter maak je nog wat kinderen, anders moet je werken tot je 101equote:De eerste jaren vanaf 1957 werd de AOW volledig gefinancierd volgens het omslagstelsel, dat wil zeggen: uit de op hetzelfde moment geïnde AOW-premies. Bij de bepaling van de premiehoogte werd het percentage en het maximumbedrag per verzekerde elk jaar zo gekozen dat het totaal van de geïnde premies vermeerderd met enige rente-inkomsten gelijk was aan het totaal van de uitkeringen. Niet in alle jaren lukte dat. Een tekort moest worden aangevuld. Er is in 1997 incidenteel een tekort. In april 1998 is besloten het jaarlijks stijgende percentage te bevriezen op 17,9%[29] (2012: 65-plussers betalen 15,2% in plaats van 33,1% in de eerste schijf van box 1). Vanaf 2002 is er echter een jaarlijks oplopend tekort[35] dat uit de algemene middelen, de belastingopbrengsten, wordt aangevuld.
Het tekort is groeiend, ook omdat er sinds 2001 geen AOW-premie meer verschuldigd is over inkomsten uit vermogen en de laatste jaren sneller vooral door de verminderde premie-inkomsten als gevolg van de heffingskortingen. Sinds de belastingherziening in 2001 komen er per saldo minder premies binnen bij de volksverzekeringen AOW, Anw en AWBZ.
Door het groeiende tekort moeten er elk jaar meer belastingopbrengsten worden gebruikt om het tekort aan te vullen. Omdat ook AOW-gerechtigden belasting betalen, is het gevolg dat de AOW-gerechtigden sinds 2002 in toenemende mate een deel van hun AOW ontvangen dat zij op hetzelfde moment financieren via de gewone belasting. Dit betreft het meest hen die het meeste belasting betalen. De AOW-uitkering was volledig inkomensonafhankelijk, maar is sinds 2002 steeds meer enigszins van het inkomen afhankelijk.
In 2008 bedraagt het tekort 5,5 miljard, ongeveer 20% van het totaal van de AOW-uitkeringen. De vergrijzing speelde een beperkte rol tot 2008,[36] maar de komende jaren gaat de toenemende vergrijzing de financiering nog voor grote problemen stellen.
Misschien trek je het jezelf wel teveel aan wat mensen ervan denken dat je geen kinderenquote:Op zondag 24 augustus 2014 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Met het erover praten is m.i. niets mis, zolang aan beide kanten evenveel waarde/validiteit wordt gehecht.
Maar sommige mensen praten namelijk over hun keus om géén kinderen te nemen met net zoveel vreugde als dat sommige mensen over hun keus om wél kinderen te nemen. Beide zijn enthousiast over hun gekozen pad. Alleen wordt dat van de laatste groep mensen een stuk sneller geaccepteerd door 'de massa' dan van de eerste groepIk vind het persoonlijk zelf heel fijn om te praten over mijn leven en de toffe dingen die we samen kunnen doen. Hebben het er onder elkaar (met mijn man) regelmatig over hoe blij we zijn met onze keus (daarnet nog, toen we in ons kloffie voor de TV hingen, de nieuwe aflevering aan het laden was en het stil was... ik zei "Luister eens.." en toen zei Mr.Mo "NIETS
Heerlijk hè? Bezoek van de zus + kinderen een paar weken geleden was zeer goed voor ons in het besef wat we samen hebben!") en dragen dat ook graag uit. Niet elke dag in elk gesprek met iedereen die we tegenkomen, maar mocht het gesprek op 'kinderen' uitkomen, dan zullen wij ook gewoon zeggen "Fijn dat jullie dat zo goed bevallen (
) is! Wij zijn ook heel blij met onze keuze voor een kindvrij leven". Dat wordt toch anders opgevat vaak, soms zelfs als een kritiekvorm, terwijl het gewoon een andere vorm van blij is over hoe jij je leven indeelt. En dat is een beetje waar de strip in de OP om draait. Om dat onbegrip dat je met de ándere keus óók heel blij kunt zijn!
Krijg je te horen "Nou! Je moet het er wel zo inwrijven, volgens mij ben je in de ontkenningsfase! Hoe vaker je het zegt, hoe meer je het ook daadwerkelijk gaat geloven! Wácht maar!". Als je dat andersom stelt, dat ouders die alleen maar lyrisch over hun kroost zijn en anderen ook aan kinderen willen hebben dat alleen maar zeggen om het zichzelf te laten geloven, dan is dat onaardig, en kwetsend. Nou, weet je wat, de andere kant op is 't ook kwetsend, omdat men blijkbaar geen vertrouwen heeft in het feit dat jij (en je partner) zelf weten wat goed voor je (/jullie) is.
Dan begrijp ik je verkeerd....ik dacht dat jij vaak gebingoëd werd door mensen met kinderen en wilde je een kaart meegeven zodat jij ook kon gaan bingoën voor als je bij hun op bezoek bent.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]_! Denk niet dat het veel zin heeft als ik dat soort dingen ga zeggen
Mew... je zou ook kunnen zeggen dat de generatie vóór ons tevéél kinderen haddenquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
Lol, je hebt nog niet in de gaten dat het hebben van te weinig kinderen de huidige crisis in de eerste plaats heeft veroorzaakt? Het is voor mij absoluut geen argument om wel of geen kinderen te overwegen, maar het argument is daarmee niet onwaar.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:15 schreef FANN het volgende:
Je bracht het anders wel als een reden om kinderen te MOETEN nemen en dat gaat
mij een beetje te ver, ik denk ook niet dat mensen die kinderen nemen dat nu doen zodat
die kinderen later hun AOW kunnen betalen, als dat wel zo is is het best sneu voor die kinderen.
ow... je doet het zelfs 2xquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Beter maak je nog wat kinderen, anders moet je werken tot je 101e
Aangezien we in NL overgeleverd zijn aan de ratio (tenminste, vaak) dan is het natuurlijk mee een vrije keuze dan een automatisme. Je merkt dat in primitievere landen/culturen kinderen worden gezien als je 'pensioenvoorziening', zonder kinderen ben je later overgeleverd aan de hyena's zeg maar.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Mew... je zou ook kunnen zeggen dat de generatie vóór ons tevéél kinderen hadden
en zo kunnen we nog wel doorgaan...
Je bracht het anders wel als een reden om kinderen te MOETEN nemen en dat gaat
mij een beetje te ver, ik denk ook niet dat mensen die kinderen nemen dat nu doen zodat
die kinderen later hun AOW kunnen betalen, als dat wel zo is is het best sneu voor die kinderen.
Oei, overgevoelig? Je kent het concept van smiley's, cynisme etc?quote:
Nee natuurlijk nietquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:16 schreef Duvel het volgende:
Ik geloof niet dat kinderen krijgen omdat het een economisch voordelige investering is, bijdraagt aan een gelukkige mensheid.
Ja, ik ken het probleem in Japanquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:20 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Aangezien we in NL overgeleverd zijn aan de ratio (tenminste, vaak) dan is het natuurlijk mee een vrije keuze dan een automatisme. Je merkt dat in primitievere landen/culturen kinderen worden gezien als je 'pensioenvoorziening', zonder kinderen ben je later overgeleverd aan de hyena's zeg maar.
Overigens kom ik in NL ook mensen tegen die vinden dat je juist als je succesvol en Nederlands bent je veel kinderen moet krijgen - om tegenwicht te geven aan.. enfin, je voelt waar die heen ging. Uiteindelijk moet iedereen niets of juist wel en dat ie doen waar hij of zij zin in heeft, maar er is demografisch gezien wel een probleem als er generaties met relatief veel of weinig kinderen ontstaan. Neem Japan, daar is de samenleving zo erg opgegaan in zichzelf dat ze zijn vergeten voort te planten en daar is de vergrijzing pas echt probleem van rampproporties.
ah..... ja, gooi het maar op de smilie's...quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Oei, overgevoelig? Je kent het concept van smiley's, cynisme etc?Neem 'm even mee voor de discussie - aangezien we geen mierenkolonie zijn met z'n alleen zijn we niet zo goed in iets doen voor het belang van de rest, dus ik begrijp dat kinderen verwekken om een belastingprobleem op te lossen een brug te ver is. Enige wat ik wil zeggen is dat ook dit een aspect is van de keuze voor het wel of niet proberen kinderen te krijgen
Kindvrijheid, geen kindloosheid, om te beginnen. Kindloosheid zie ik als iets 'negatiefs', iets wat je mist maar graag zou willen hebben, waar je dus niet bewust voor kiest. Wij missen het niet, en zijn dus kindvrij. Bewust.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik dit toch wel een beetje apart vind. Misschien lees ik het verkeerd, maar ik zie niet zo in waarom je zo je kindloosheid uit moet dragen. Als je kindloos bent(bewust) dan neem ik aan dat je niets met kinderen in je eigen leven hebt, dat je richt op andere zaken waar je erg blij van wordt. Waarom het dan niet gewoon daar over hebben ipv het kinderloze te benadrukken.
Ik begrijp wel waar dat "je wrijft het er wel erg in" vandaan komt als je in een gesprek waar het over kinderen gaat je even moet zeggen fijn voor jullie, maar wij zijn blij dat we kinderloos zijn.
Als ik het verkeerd lees dan moet ik mijn hele verhaal bijstellen, maar dit gaat toch niet over mensen die spreken over waarom hebben jullie geen kinderen, maar gewoon over praten over hun eigen leven met kinderen in dit geval?
Uhm? Wat heeft het wel of niet hebben van kinderen door mij er nu weer mee te maken? Waarom moet jij dat er bijslepen om mij een argument aan te smeren?quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:24 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, ik ken het probleem in Japanmaar moet je dat er écht bijslepen om te verdedigen
dat je kinderen hebt, van mij hoeft het net hoor, mijn zus heeft er 4 dus die heeft er alvast
2 voor mij gemaakt denk ik dan, net zoals alle mensen die meer dan 1 kind hebben,
heft elkaar lekker op...
Denk niet dat je dom bent, maar vast zit in je eigen retoriek. Ik doe nog een poging.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:26 schreef FANN het volgende:
[..]
ah..... ja, gooi het maar op de smilie's...
Ik zie nog steeds niet in hoe je een belastingprobleem kan oplossen door
zoveel mogelijk kinderen op de wereld te schoppen, maar misschien ben ik wel dom.
Mensen zoals jij verpesten het voor de normale ouders dus, dat snap je hoop ik wel?quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Uhm? Wat heeft het wel of niet hebben van kinderen door mij er nu weer mee te maken? Waarom moet jij dat er bijslepen om mij een argument aan te smeren?Ik hoef gelukkig niets te verdedigen, maar discussieer natuurlijk wel graag mee.
Maar, je bent dus ook kinderloos en vindt dat ook wel prima zo dus?
Misschien wel. Maar ik ben dan verder ook gewoon iemand die best heel uitgesproken is, vindt dat iedereen dat mag doen over zijn/haar overtuigingen, inderdaad vervolgens tegengeluid mag verwachten, maar het oneerlijk vindt als het ene tegengeluid overstemd wordt door 't andere, als 't ware. Is een van m'n zwakke punten, denk weet ik.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Misschien trek je het jezelf wel teveel aan wat mensen ervan denken dat je geen kinderen
hebt/wil als ik dat zo lees....![]()
Ik heb het nooit als zo ingewikkeld ervaren hoor, ook niet zoveel last van gehad als wat
ik hier allemaal lees.
De enige die écht heel vaak er over zeurde waren mijn shoonouders, maar daar had ik nog
wel begrip voor ook.
Voor de rest deed het me niet zo veel die vraag Waarom niet? Tja Waarom wel zei ik dan wel
eenswas ik ook klaar...
Ah, ik heb er niet zo'n behoefte aan om me met veel geweld af te zetten tegen mensenquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar ik ben dan verder ook gewoon iemand die best heel uitgesproken is, vindt dat iedereen dat mag doen over zijn/haar overtuigingen, inderdaad vervolgens tegengeluid mag verwachten, maar het oneerlijk vindt als het ene tegengeluid overstemd wordt door 't andere, als 't ware. Is een van m'n zwakke punten, denk weet ik.
Lees/post regelmatig in een kindvrij-topic reddit. Gewoon, samen met anderen blij zijn over ons leven expliciet te danken aan het NIET hebben van kinderen. Gewoon af en toe opsommen wat we zo tof vinden als we om ons heen kijken. Ik (en volgens mij een groot deel van de andere posters daar ook neit) ga vervolgens niet naar /r/ouderschap om daar af te geven op mensen die juist blij zijn met hun kinderen en daar advies vragen (advies in de kindvrij reddit gaat voornamelijk over steriliseren etc., of hoe je op een eerste/tweede date peilt of je potentieel partner ook kindvrij is, dat soort dingen). Terwijl we regelmatig 'trolls' krijgen die ons de huid vol komen schelden over hoe egoïstisch we wel niet zijn. Ach ja! Het internet, gotta love it!
Zie ook m'n edit/toevoegingquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Ah, ik heb er niet zo'n behoefte aan om me met veel geweld af te zetten tegen mensen
die kinderen hebben, moeten ze zelf weten en zo vind ik dat ik ook zelf mag kiezen en dan
ben ik er al klaar mee eigenlijk![]()
Maar mensen die aankomen met dingen zoals Nigolator of hoe die knakker heet
dáár heb ik wel een hekel aan!
Alsof ze de wereld aan het redden zijn om zoveel mogelijk kinderen te nemen dan denk ik
ook wel, flikker op...
dus........ datte
Ja precies, want jij gaat nu even uitleggen wat normale ouders zijn begrijp ik?quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Mensen zoals jij verpesten het voor de normale ouders dus, dat snap je hoop ik wel?![]()
Ja ik ben kinderloos en ik vind het prima zo.
enne jij komt met Japan aanzetten hoor, ik niet...
Mijn hemel, het zit je echt heel dwars he?quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Ah, ik heb er niet zo'n behoefte aan om me met veel geweld af te zetten tegen mensen
die kinderen hebben, moeten ze zelf weten en zo vind ik dat ik ook zelf mag kiezen en dan
ben ik er al klaar mee eigenlijk![]()
Maar mensen die aankomen met dingen zoals Nigolator of hoe die knakker heet
dáár heb ik wel een hekel aan!
Alsof ze de wereld aan het redden zijn om zoveel mogelijk kinderen te nemen dan denk ik
ook wel, flikker op...
dus........ datte
Ik ben het grotendeels met je eens, hoor, maar ik vind de manier waarop O.a. Jij in ieder geval in het verleden, en ook anderen, het nodig vinden om op een heel nare manier over kinderen te praten, weer het andere uiterste. Heel prima als mensen geen kinderen willen en hun leven zo heel fijn vinden, maar om dan op een nare, respectloze manie op kinderen te schelden, vind ik ook niet nodig.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar ik ben dan verder ook gewoon iemand die best heel uitgesproken is, vindt dat iedereen dat mag doen over zijn/haar overtuigingen, inderdaad vervolgens tegengeluid mag verwachten, maar het oneerlijk vindt als het ene tegengeluid overstemd wordt door 't andere, als 't ware. Is een van m'n zwakke punten, denk weet ik.
Lees/post regelmatig in een kindvrij-topic reddit. Gewoon, samen met anderen blij zijn over ons leven expliciet te danken aan het NIET hebben van kinderen. Gewoon af en toe opsommen wat we zo tof vinden als we om ons heen kijken. Ik (en volgens mij een groot deel van de andere posters daar ook neit) ga vervolgens niet naar /r/ouderschap om daar af te geven op mensen die juist blij zijn met hun kinderen en daar advies vragen (advies in de kindvrij reddit gaat voornamelijk over steriliseren etc., of hoe je op een eerste/tweede date peilt of je potentieel partner ook kindvrij is, dat soort dingen). Terwijl we regelmatig 'trolls' krijgen die ons de huid vol komen schelden over hoe egoïstisch we wel niet zijn. Ach ja! Het internet, gotta love it!
Vind verder dat er niets mis is met kindvrijheid benadrukken en uitdragen, als dat een manier is om het onderwerp bespreekbaarder te maken in veel andere / hogere kringen dan slechts de kennissen/vrienden gesprekken.
Genoeg artsen die keuzes niet willen accepteren, soms zelfs om religieuze/persoonlijke redenen. Bazen die vrouwen tussen de 25-35 niet aannemen/serieus nemen ivm angst voor zwangerschap(sverlof en part time werken na aannemen) (ook) als ze zeggen geen kinderen te willen, iets wat bijvoorbeeld met sterilisatiebewijs (hoe sneu dat eigenlijk ook is) ontkracht kan worden. Recht op abortus, dat pro-choice niet direct anti-life is (zoals de pro-life movement doet denken). Etc.
Ik heb een stukje gekeken, maar bij mij lag het een beetje anders denk ikquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zie ook m'n edit/toevoeging
Zie ook http://www.huffingtonpost(...)3.html?utm_hp_ref=tw bijvoorbeeld.
Oh, in KLB enzo zal ik nog steeds gewoon lekkerquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens, hoor, maar ik vind de manier waarop O.a. Jij in ieder geval in het verleden, en ook anderen, het nodig vinden om op een heel nare manier over kinderen te praten, weer het andere uiterste. Heel prima als mensen geen kinderen willen en hun leven zo heel fijn vinden, maar om dan op een nare, respectloze manie op kinderen te schelden, vind ik ook niet nodig.
Zoals je het nu hier beschrijft, klinkt het veel volwassener en prettiger
Wat betreft artsen: er zijn er ook die alleenstaande of lesbische vrouwen niet willen helpen zwanger te worden vanwege religieuze of persoonlijke redenen. Artsen zijn net mensen
Kinderen zijn toch gewoon naar?quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens, hoor, maar ik vind de manier waarop O.a. Jij in ieder geval in het verleden, en ook anderen, het nodig vinden om op een heel nare manier over kinderen te praten, weer het andere uiterste. Heel prima als mensen geen kinderen willen en hun leven zo heel fijn vinden, maar om dan op een nare, respectloze manie op kinderen te schelden, vind ik ook niet nodig.
Vind het vreemd overkomen, echt. Waarom zou je in godensnaam naar een site gaan om te praten over zo blij dat ik dat niet wil? Ben je het dan niet vooral zelf die jezelf blijft kwellen met dit onderwerp?quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kindvrijheid, geen kindloosheid, om te beginnen. Kindloosheid zie ik als iets 'negatiefs', iets wat je mist maar graag zou willen hebben, waar je dus niet bewust voor kiest. Wij missen het niet, en zijn dus kindvrij. Bewust.
En het gaat hier gewoon om gesprekken met kennissen/vrienden/familie over 'elkaar', het bijkletsen/praten over ons beider leven, en dus niet alleen over hen. Ik vind het voor hén leuk hoor, dat ze elk weekend naar kindvriendelijke locaties gaan en daar blij mee zijn, maar wij op ons beurt zeggen dan, gekscherend, 'geef me even een lijst van de plaatsen waar jullie graag met de kinderen heen gaan, dan zorgen wij dat we die omzeilen als we zelf op pad gaan'. Of een 'gut, dat zou echt niets voor ons zijn', maar dat weten de mensen tegen wie we dat zeggen ook wel. We zeggen dat soort dingen niet tegen anderen die we niet zo goed kennen (en andersom) omdat we weten dat dat 'niet gewaardeerd wordt'.
Maar, besides, waarom zou je als je heel blij mag zijn dat je wél kinderen hebt en mogen opscheppen over wat je kind nu wel toch niet kan/geleerd heeft, niet héél blij mogen zijn dat je géén kinderen hebt? Waarom zou dat niet mogen? We worden elke dag, overal, met kinderen geconfronteerd, of je dat nu wilt of niet. Ik zie/hoor elke dag wel dingen die met kinderen te maken hebben die mij laten denken "WOOHOOO, that's not me!", dat maakt me blij, en dat zeg ik ook wel eens, het 'liever jij dan ik!". Gewoon, omdat het me blij maakt. Net als dat ik graag praat over hardlopen, m'n opleiding, m'n relatie en andere dingen. Wel of géén kinderen nemen is een belangrijke beslissing, een waar we het echt wel regelmatig over gehad hebben, en wat ik soms écht nog wel ter controle aan m'n partner vraag, of hij écht nog steeds niet wil. Hell, 10 minuten voor we gingen trouwen heb ik 't 'm nog eens gevraagd of hij 't écht zeker weet. Want ik zou ook niemand willen weerhouden van iets wat hij eigenlijk wel zou willen maar voor mij niet doet/door mij niet kán doen. Juist omdat ik zo vaak geconfronteerd word met dingen die ik dus 'mis' (godzijdank) vind ik dat ik daar ook gewoon over zou moeten kúnnen praten, dat mijn leven completer is zónder, net als mensen van mij mogen praten over hun complete leven mét kinderen. Maar helaas is 't vaak eenrichtingsverkeer, vandaar dat ik het inderdaad niet in elk gesprek over kinderen op zal brengen. Gelukkig worden de gesprekken óver kinderen rondom mij wel minder naarmate mensen me beter leren kennen.
Behalve soms de evil stare naar een kind dat herrie makend voorbij komt doe ik verder gewoon normaal tegen kinderen hoor. M'n neefje en nichtje zullen niets aan me merken, althans dat probeer ik. Is vorige keer nog goed gelukt, blijkbaar, toen ze bij vertrek na een weekend bij ons me spontaan een knuffel en kus kwamen geven, zelfs de ouders waren er verbaasd over.
Dat ja. Niet specifiek op Motorbloempje, want ik begrijp best wat je zegt en ik gun het iedereen om van zijn of haar leven te kunnen genieten, met of zonder kinderen. Maar somehow moet er in dit soort discussies altijd iemand binnenwandelen met een opmerking als 'kinderen zijn kut'. Dat begrijp ik gewoon écht niet. Ik bedoel, ik ben ook niet dol op katten bijvoorbeeld, maar ik ga toch ook niet in F&F een random topic binnenstormen met 'katten zijn kut'?quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is geen random topic in OUD. Je zou een punt hebben als iemand het peutertopic oid binnen zou komen met zo'n opmerking, maar nu niet. Als jij een topic opent in F&F waarin je je afvraagt waarom mensen nog geen katten hebben, dan kun je idd verwachten dat er users voorbij komen die roepen....katten zijn kut en daarom heb ik ze niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat ja. Niet specifiek op Motorbloempje, want ik begrijp best wat je zegt en ik gun het iedereen om van zijn of haar leven te kunnen genieten, met of zonder kinderen. Maar somehow moet er in dit soort discussies altijd iemand binnenwandelen met een opmerking als 'kinderen zijn kut'. Dat begrijp ik gewoon écht niet. Ik bedoel, ik ben ook niet dol op katten bijvoorbeeld, maar ik ga toch ook niet in F&F een random topic binnenstormen met 'katten zijn kut'?Dat is gewoon een kwestie van je normaal gedragen. Desgevraagd wil ik best mijn mening over katten verwoorden, maar ook daarbij kan ik kiezen hóe ik dat doe, omdat ik weet dat mensen het misschien als kwetsend kunnen ervaren als ik met
katten
aankom, en ik vind dat niet noodzakelijk. Maar goed, dat kan ook mijn brave inborst zijn
![]()
Precies dat! Er zijn genoeg dingen die niet mijn ding zijn, maar ik voel gewoonweg niet de behoefte om dat dmv scheldwoorden en kots-smilies in het gesprek te brengen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:35 schreef Clubsoda het volgende:
Het gaat niet alleen om dit topic natuurlijk, zulke komen wel vaker voorbij. En niet alleen hier, maar ook op andere plekken online. En in alle eerlijkheid vind ik niet dat je daar op 'katten zijn kut' zou moeten wachten. Ik voel echt de behoefte niet om andere mensen en/of dieren 'kut' te noemen, zéker niet als ik weet dat mijn gesprekspartner ze allesbehalve kut vinden. 'Niet mijn ding' dekt de lading ook. Maar goed, zoals ik al zei, dat kan ook de Moeder Theresa in mij zijn.
Diversiteit aan mensen en dus ook aan (digitale) omgangsvormen. Dat is op FOK! al zo (in VBL gaat het er anders aan toe dan in OUD) en dat geldt ook voor de verschillende sites. Op het libelle forum zul je andere mensen tegenkomen dan op GeenStijl. Vrij logisch allemaal lijkt me en dat iedereen de plek zoekt waar hij/zij zich het meeste thuisvoelt lijkt me ook niet raar.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:35 schreef Clubsoda het volgende:
Het gaat niet alleen om dit topic natuurlijk, zulke komen wel vaker voorbij. En niet alleen hier, maar ook op andere plekken online. En in alle eerlijkheid vind ik niet dat je daar op 'katten zijn kut' zou moeten wachten. Ik voel echt de behoefte niet om andere mensen en/of dieren 'kut' te noemen, zéker niet als ik weet dat mijn gesprekspartner ze allesbehalve kut vinden. 'Niet mijn ding' dekt de lading ook. Maar goed, zoals ik al zei, dat kan ook de Moeder Theresa in mij zijn.
Dat doen wij bijna dagelijksquote:Op zondag 24 augustus 2014 16:37 schreef Clubsoda het volgende:
En is het dan anders als je tegen je partner zegt "wat een geweldig kind hebben we toch?" Dan bevestig je jezelf toch net zo goed?
De afgelopen 20 jaar heb ik meer dan geregeld een zucht van verlichting geslaakt dat ik geen kinderen heb als ik weer eens alle ellende en zorgen aan had moeten horen van bekenden/vrienden/familie over hun kinderen en erg blij was dat ik niet de rest van mijn leven vast zit aan al dat gedoe en meer van mijn leven heb kunnen genieten als dat ik met kind(eren) had kunnen doen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:17 schreef Franny_G het volgende:
Dat je geniet van je leven als kindvrije, geweldig. Maar je geniet toch niet van je leven omdat je geen kinderen hebt?
Ik vind dat sowieso niet heel vreemdquote:Op zondag 24 augustus 2014 18:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat doen wij bijna dagelijks
Nou is dat toevallig ook gewoon zo, dus het is niet heel vreemd
Dat dus. We zitten echt niet bij elke stap die we zetten tegen elkaar te zeggen dat het zo geweldig is om géén kinderen te hebben, en eigenlijk als het genoemd wordt (ja, wel regelmatig ja, sue us!quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:20 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind dat sowieso niet heel vreemdIk denk en zeg dat ook op heel regelmatige basis. En evenzogoed kan ik me voorstellen dat je af en toe naar elkaar uitspreekt dat je blij bent om niet voor kinderen te gekozen te hebben. Het gaat er ook niet om dat je voortdurend benoemt wat je niet hebt ("gut schat, wat heerlijk dat we geen kameel in de tuin hebben en ook geen vakantiehuis in Frankrijk want daar moet ik niet aan dénken"
). Het wel of niet hebben van kinderen is een heel wezenlijke keus, eentje die de rest van je levensloop domineert. Ik vind het helemaal niet raar dat je af en toe daarbij stil staat, bij wat je gekozen hebt en hoe dat aanvoelt. Ik vind het zelfs verstandig om dat bespreekbaar te maken (zolang kinderen nog tot de mogelijkheid zouden behoren) met je partner, of je allebei nog blij bent met de keuze.
En dat je niet weet wat hoe het leven met een kind eruit zou hebben gezien, vind ik altijd nogal pedant overkomen. Ik wist ook heus niet precies waar ik nou voor koos toen ik een kind wilde. En daarbij, toen ik besloot om psychologie te studeren, koos ik er ook voor om geen geschiedenis te gaan studeren. Ik weet niet hoe mijn leven eruit had gezien als ik dat wel had gekozen, maar zeer waarschijnlijk heel anders. Maar dat heb ik ook niet nodig om al dan niet tevreden te zijn met mijn leven nu,
Omdat ze dat willen/leuk lijkt, en sommigen omdat ze denken dat het hun relatie zal redden. Maar dat is de minderheid, hoop ik.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:50 schreef MadMaster het volgende:
Waarom hebben sommige mensen wel kinderen?
Zo gaan die dingen!quote:Op zondag 24 augustus 2014 19:34 schreef Leandra het volgende:
En sommigen omdat ze zwanger bleken te zijn...
Het is niet pedant, het lijkt me een feit/gegeven. Inherent inderdaad aan keuzes maken. Omdat je dat gewoonweg niet weet, kun je volgens mij geen vergaande uitspraken doen over hoe het geweest zou zijn als je een andere keus had gemaakt. Dus je kunt zeggen: "ik ben blij dat ik geen kinderen heb als ik al die verhalen van vrienden hoor over hoe moeilijk het is en hoeveel zorgen ze hebben." Maar die ervaringen zeggen zo weinig over hoe jij het zou hebben ervaren.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:20 schreef Clubsoda het volgende:
En dat je niet weet wat hoe het leven met een kind eruit zou hebben gezien, vind ik altijd nogal pedant overkomen. Ik wist ook heus niet precies waar ik nou voor koos toen ik een kind wilde. En daarbij, toen ik besloot om psychologie te studeren, koos ik er ook voor om geen geschiedenis te gaan studeren. Ik weet niet hoe mijn leven eruit had gezien als ik dat wel had gekozen, maar zeer waarschijnlijk heel anders. Maar dat heb ik ook niet nodig om al dan niet tevreden te zijn met mijn leven nu,
Treft dat je zelf een mond hebt, wanker.quote:Op zondag 24 augustus 2014 19:48 schreef Aiciu het volgende:
Ook vind ik klaarkomen in de mond leuker dan in een kut, met alle risico's van dien.
Vroeger was jij Grace die poste in GAM, R&P, SPT, US, KLB, ONZ etc etc.quote:Op zondag 24 augustus 2014 19:08 schreef GotC het volgende:
Ieder z'n eigen keuze en eigen leven. Ik ben er iig een voorstander van om niet over mijn kind te praten, tenzij iemand ernaar vraagt.
Vroeger verveelde ik me, had ik tijd teveel en deed ik weinig buiten Fok. Niet doen alsof je mij kent n.a.v. postgeschiedenisquote:Op zondag 24 augustus 2014 20:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vroeger was jij Grace die poste in GAM, R&P, SPT, US, KLB, ONZ etc etc.
Nu ben je Grace die alleen nog maar in OUD post. (vooruit....met af en toe een uitstapje naar LIF)
Nou lees ik dat soort topics nooit, maar mijn educated guess is dat je daar toch vooral over je kind praat.
Grace is gone, je bent nu mama Grace.
Het is dan ook nogal een tijdrovend en ingrijpend deel van je leven, dus logischerwijs moet je daar wat dingen voor laten. Dus wat je punt is mis ik een beetje? Dat mensen met kinderen minder tijd hebben voor andere hobbies?quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vroeger was jij Grace die poste in GAM, R&P, SPT, US, KLB, ONZ etc etc.
Nu ben je Grace die alleen nog maar in OUD post. (vooruit....met af en toe een uitstapje naar LIF)
Nou lees ik dat soort topics nooit, maar mijn educated guess is dat je daar toch vooral over je kind praat.
Grace is gone, je bent nu mama Grace.
Mew... ja, kan ook spijt krijgen dat je wél kinderen hebt genomen dus wat dat betreft....quote:Op zondag 24 augustus 2014 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
Net zoals dat je met andere keuzes in je leven zult moeten leren leven, zoals het kiezen voor of stoppen met een opleiding, bijvoorbeeld, het wel of niet doen van andere dingen, zul je in het geval dat je op je 25e een sterilisatie ondergaat en je daar op je 35e spijt van hebt mee moeten leren leven. Ik ben nu zelf al de maanden aan het aftellen tot ik 30 ben, omdat 'geen arts je aanraakt onder de 30', terwijl ik ALTIJD al heb geweten dat ik geen kinderen voor mezelf wil. Dat is mijn keus, mijn lichaam. En mocht het gebeuren dat ik met 40 alsnog spijt krijgen om welke reden dan ook, dan zal ik met mijn gemaakte keus moeten leven, net als dat ik moet leven met de andere beslissingen die ik in mijn leven heb gemaakt die in de toekomst negatief uit zouden kunnen pakken. Er zijn misschien zelfs mensen die pas op hun 65e spijt krijgen van het niet hebben gekozen voor kinderen! Dat is ook gewoon een kwestie van 'helaas-pindakaas', roeien met de riemen die je hebt.
Het lijkt mij bij uitstek heel goed mogelijk om, als je geen enkele drang voelt om een kind te hebben, je je levensgeluk koppelt aan het feit dat je in maatschappij en tijd leeft waarin dat een keuze mag zijn en dat je een partner hebt gevonden die het net zo ziet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 19:43 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het is niet pedant, het lijkt me een feit/gegeven. Inherent inderdaad aan keuzes maken. Omdat je dat gewoonweg niet weet, kun je volgens mij geen vergaande uitspraken doen over hoe het geweest zou zijn als je een andere keus had gemaakt. Dus je kunt zeggen: "ik ben blij dat ik geen kinderen heb als ik al die verhalen van vrienden hoor over hoe moeilijk het is en hoeveel zorgen ze hebben." Maar die ervaringen zeggen zo weinig over hoe jij het zou hebben ervaren.
Ik pleit hier helemaal niet voor het wel krijgen van kinderen hoor. Vind het alleen wat apart om je zo nadrukkelijk uit te spreken naar anderen toe over datgene wat je niet hebt. En daar ook een bepaald levensgeluk aan te koppelen.
Iemand die roept bij voorkeur niet over haar kind te praten en vervolgens alleen nog maar in OUD -topics post vind ik wel een grappige contradictie.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is dan ook nogal een tijdrovend en ingrijpend deel van je leven, dus logischerwijs moet je daar wat dingen voor laten. Dus wat je punt is mis ik een beetje? Dat mensen met kinderen minder tijd hebben voor andere hobbies?
Dat vraag ik me bij sommige mensen ook wel eens af. Die hebben kinderen maar het was beter van niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:50 schreef MadMaster het volgende:
Waarom hebben sommige mensen wel kinderen?
Die focus snap ik dan weer niet zo. Vind de keuze bewust kinderloos (of kindervrij, er zijn zelfs al hippe termen voor dusquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vind verder dat er niets mis is met kindvrijheid benadrukken en uitdragen, als dat een manier is om het onderwerp bespreekbaarder te maken in veel andere / hogere kringen dan slechts de kennissen/vrienden gesprekken.
Genoeg artsen die keuzes niet willen accepteren, soms zelfs om religieuze/persoonlijke redenen. Bazen die vrouwen tussen de 25-35 niet aannemen/serieus nemen ivm angst voor zwangerschap(sverlof en part time werken na aannemen) (ook) als ze zeggen geen kinderen te willen, iets wat bijvoorbeeld met sterilisatiebewijs (hoe sneu dat eigenlijk ook is) ontkracht kan worden. Recht op abortus, dat pro-choice niet direct anti-life is (zoals de pro-life movement doet denken). Etc.
Volgens mij denken we helemaal niet zo verschillend. Ik vind het ook wat lastig uit te leggen wat ik bedoel.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het lijkt mij bij uitstek heel goed mogelijk om, als je geen enkele drang voelt om een kind te hebben, je je levensgeluk koppelt aan het feit dat je in maatschappij en tijd leeft waarin dat een keuze mag zijn en dat je een partner hebt gevonden die het net zo ziet.
Ik zaag misschien door, maar ik snap je bezwaar oprecht niet. Ik zie alleen maar iemand die haar zegeningen telt, om het zo maar te zeggen. Of dat nou is om een keus die gemaakt om iets te doen, of de keus om iets bewust juist niet te doen maakt dan toch niet uit (waarbij feitelijk iedere keus vóór iets ook een keus tégen iets anders is, dus wat is het verschil?) Wie ben in dan om dat raar te vinden?
Dat bedoel ik ook een beetje met m'n post. Waarom de focus zo leggen op een keuze om iets NIET te doen. Ook al is kinderen een groot ding. Juist als je er NIET voor kiest haal je gelijk het 'grote' voor jullie er af, en kan je op dat moment toch verder? Zal het heus nog weleens ter sprake komen, en dan kan je gewoon eerlijk en open zijn lijkt me. Maar echt dat proactieve uitdragen er van begrijp ik dan minder. Dat zie je meer als je iets graag wél wil. Niet als je een keuze maakt iets NIET te doen. Dan focus je (naar mijn idee) juist meer op de mogelijkheden die je keuze iets NIET te doen je brengen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:48 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Volgens mij denken we helemaal niet zo verschillend. Ik vind het ook wat lastig uit te leggen wat ik bedoel.
Ik begrijp prima dat je kiest geen kinderen te krijgen en blij bent met die keuze. Wat ik minder goed begrijp is je geluk koppelen aan een keuze iets niet te doen of te hebben. Ook omdat je dan niet met jezelf bezig bent, maar vooral met jezelf in relatie tot anderen en wat zij kennelijk wel doen. Dus dat je jezelf identificeert op basis van iets niet zijn. Als het kindvrije zo benadrukt moet worden, voelt dat vooral als statement naar anderen en zo weinig als een uiting van wie je wel bent en wat je wel hebt.
Nou beter dan dit kan ik het niet uitleggen, geloof ik.
Ik ken inderdaad geen enkele oma die vrijwel continue zeurt over dat de kleinkinderen nooit op bezoek komenquote:Op zondag 24 augustus 2014 20:48 schreef Loveless85 het volgende:
Algemeen puntje; ik vraag me altijd wel een beetje af of mensen er 'later' niet een beetje spijt van krijgen. Hoe lullig ook, een kind is toch ook een beetje een verzekering tot sociaal contact ofzoKan me voorstellen dat het in je 30s, 40s, 50s, en misschien begin 60s heerlijk is. Veel geld tot je beschikking, reizen, ieder moment gewoon kunnen doen waar je trek in hebt, heerlijk
Maar op een gegeven moment kom je misschien alleen te staan, wordt je wereldje toch kleiner, de mensen die je in je omgeving hebt gaan misschien juist op die momenten weer meer met familie doen (kleinkinderen etc), en denk dat dan misschien weleens de 'klap' kan komen. Niet dat je puur om die reden kinderen moet nemen heur
![]()
als verzekering
Dat lees je nou nauwelijks. Ik denk dat dat een erg onpopulaire gedachtengang is die de meeste mensen maar gewoon voor zich houdenquote:Op zondag 24 augustus 2014 20:27 schreef FANN het volgende:
Mew... ja, kan ook spijt krijgen dat je wél kinderen hebt genomen dus wat dat betreft....
Dat denk ik ook wel, dat ga je niet snel zeggen, dus dat zal je ook niet vaak horen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat lees je nou nauwelijks. Ik denk dat dat een erg onpopulaire gedachtengang is die de meeste mensen maar gewoon voor zich houden
Die mensen zijn er zeker wel, maar ik denk dat die groep dan weer niet zo groot is als mensen die geen kinderen willen, denken dat die zal zijnquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat lees je nou nauwelijks. Ik denk dat dat een erg onpopulaire gedachtengang is die de meeste mensen maar gewoon voor zich houden
Dat zullen we nooit wetenquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die mensen zijn er zeker wel, maar ik denk dat die groep dan weer niet zo groot is als mensen die geen kinderen willen, denken dat die zal zijn
Nee.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:54 schreef RedFoxy het volgende:
Welnee, hoor het vaak genoeg. Kinderen krijgen is mentaal en fysiek intens zwaar. Er gaat geen dag voorbij dat je geen zorg c.q. zorgen hebt over hulpbehoevende wezens die je zelf hebt geknutseld. En die druk, het moeten, niet voor jezelf, maar voor een ander, is groot. Ik begrijp goed dat veel mensen daar geen zin in hebben, beter dat je dat vooraf bedenkt dan achteraf. Zeker als je twijfelt, aan jezelf, je relatie, of wat dan ook, lekker niet doen. Er is geen relatie die makkelijker wordt als je kinderen hebt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat valt tegen. Neem bijvoorbeeld de term kinderbedtijd. Die is pertinent niet uitgevonden om je wurm genoeg slaap te laten krijgen, maar om de afgematte ouders ook nog wat tijd voor zichzelf te gunnen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Overigens heeft de natuur een aantal dingen slim geregeld, op de een of andere manier zijn ouders geëquipeerd om dit te kunnen - ze vergeten narigheid heel snel en hebben tomeloze energie en geduld om hun kroost te laten opgroeien.
Ja, anders komen er nooit broertjes of zusjesquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat valt tegen. Neem bijvoorbeeld de term kinderbedtijd. Die is pertinent niet uitgevonden om je wurm genoeg slaap te laten krijgen, maar om de afgematte ouders ook nog wat tijd voor zichzelf te gunnen.
Als dat dan echt zo'n taboe is, waarom dan toch telkens, tot in den treure er naar informeren bij iedereen die geen (of te weinig) kinderen heeft?quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:19 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het grootste probleem met het taboe op bewuste kinderloosheid, en dat uitdragen, is dat er heel veel mensen zijn die graag kinderen willen en geen kinderen kunnen krijgen.
Kinderen willen en ze kunnen krijgen, geen probleem.
Geen kinderen willen, en ze niet krijgen, geen probleem.
Kinderen willen en ze niet kunnen krijgen, wel een probleem, en ik denk dat het voor die mensen wat lastig is om van anderen te horen dat ze blij zijn dat ze geen jankende, drammende koters hebben, en ze gelukkig kinderloos zijn, en hoe fantastisch dat wel niet is.
Daarbij is dat ook gelijk het probleem als het onderwerp aangesneden wordt; is iemand bewust kinderloos, of heeft iemand juist een kinderwens maar lukt het (om wat voor reden dan ook) maar niet.
Het helpt niet echt natuurlijk als je gelukzalig tegen je nieuwe buurvrouw verzucht dat "het zo heerlijk rustig is zonder de herrie van spelende kinderen", terwijl je nieuwe buurvrouw niets liever zou hebben gehad dan een paar spelende kinderen in haar achtertuin.
Zo'n "Goh, al zo lang samen en geen kinderen?" kun je wel beantwoorden met "Nee, gelukkig niet", maar als dan blijkt dat de ander al 5 jaar medische ellende achter de rug heeft, nog geen geslaagde IVF, en voorlopig nog even moet sparen voor ze het weer kan proberen, dan zijn dat van die dingen die gewoon niet lekker lopen.
Met andere woorden; het niet hebben van kinderen is niet altijd een keuze, soms is het juist een grote wens die maar niet in vervulling gaat.
Al even afgezien van het feit dat het pas zo'n 50 jaar echt een keuze is, in de pre-pil periode ging het nogal eens mis met de natuurlijke anti-conceptie, de invloed van de kerk nog even buiten beschouwing latend...
omdat mensen nieuwsgierig zijn. En misschien wel geïnteresseerd? Mijn zwager en schoonzus zijn wegens lage vruchtbaarheid 'kindarm' (ze hebben er 1) en die vinden het juist vervelend dat er nooit iemand vraagt waarom ze niet meer kinderen hebben gekregen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 08:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als dat dan echt zo'n taboe is, waarom dan toch telkens, tot in den treure er naar informeren bij iedereen die geen (of te weinig) kinderen heeft?
Het scheelt bij ons dat de vrienden en familie het ondertussen duidelijk hebben. Maar er zijn nog genoeg vage kennissen en collega's en mensen die je net leert kennen die er ook naar vragen. Ik ben zelf ook nieuwsgierig, naar van alles en nog wat, maar ik ga ook niet allerlei vragen om allerlei intimiteiten. En ja, sommige praten er wel graag over, maar dat moeten ze dan maar lekker zelf doen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 08:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
omdat mensen nieuwsgierig zijn. En misschien wel geïnteresseerd? Mijn zwager en schoonzus zijn wegens lage vruchtbaarheid 'kindarm' (ze hebben er 1) en die vinden het juist vervelend dat er nooit iemand vraagt waarom ze niet meer kinderen hebben gekregen.
Misschien krijgen jullie de vraag allebei even vaak. Alleen wil de een er graag over praten en is het voor de ander een afgesloten onderwerp.
Jij vindt het normaal omdat het in jouw belevingswereld ligt. Maar niet alles wat jij geweldig vindt, hoeven andere ook geweldig te vinden. En dan lijkt me 'wat vind je van kinderen' een veel betere vraag dan 'waarom heb je geen kinderen'. Want bij die tweede zit wel degelijk een oordeelquote:Op maandag 25 augustus 2014 08:43 schreef Spirit82 het volgende:
Misschien ben jij dan degene die er een "raar" mee omgaat Baby. Ik vind het een heel normale vraag die door iedereen die oprecht in jou als persoon geïnteresseerd is, zou kunnen stellen. Ik krijg de vraag ook regelmatig en stel hem ook vaak aan anderen als referentiekader. Dan weet je waar je over kunt praten met iemand. Ik denk niet dat het per definitie een oordeel in houdt.
Oh ik dacht dat je de vraag of je überhaupt kinderen hebt vervelend vond. Daar zit namelijk volgens mij echt niks achter. Het waarom, tja, ook daar lees ik echt geen oordeel in, maar ik kan me voorstellen dat het kan voelen alsof je een verklaring schuldig bent.quote:Op maandag 25 augustus 2014 08:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal omdat het in jouw belevingswereld ligt. Maar niet alles wat jij geweldig vindt, hoeven andere ook geweldig te vinden. En dan lijkt me 'wat vind je van kinderen' een veel betere vraag dan 'waarom heb je geen kinderen'. Want bij die tweede zit wel degelijk een oordeel
Die waarom komt er vrij rap achteraan hoorquote:Op maandag 25 augustus 2014 08:59 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je de vraag of je überhaupt kinderen hebt vervelend vond. Daar zit namelijk volgens mij echt niks achter. Het waarom, tja, ook daar lees ik echt geen oordeel in, maar ik kan me voorstellen dat het kan voelen alsof je een verklaring schuldig bent.
Dus als iemand ongewenst kinderloos is, moet je er rekening mee houden, en als het gewenst is, dan kun je gewoon je blijheid over kinderen er bij kwijt? Hmm, klinkt (weer) alsof mensen met (vervulde) kinderwens belangrijker zijnquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:01 schreef Leandra het volgende:
Ach welnee, het hoeft helemaal niet gelijk een oordeel te zijn.
Heb je kinderen?
Nee
Was dat jullie eigen keuze?
Aan het antwoord dat volgt kan ik mijn verhaal aanpassen.
Als jij bewust geen kinderen hebt dan maakt het je niks uit dat ik op m'n 43ste in een half jaar 2 keer vanzelf zwanger werd (eerste keer miskraam).
Als je ongewenst kinderloos bent, en al vanaf je 27ste vruchteloos (...) bezig bent zit je daar niet op te wachten, en kan ik dat soort dingen gewoon beperkt vertellen als het onderwerp ter sprake komt.
Nou, in beide gevallen moet je er rekening mee houden, lijkt me.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dus als iemand ongewenst kinderloos is, moet je er rekening mee houden, en als het gewenst is, dan kun je gewoon je blijheid over kinderen er bij kwijt? Hmm, klinkt (weer) alsof mensen met (vervulde) kinderwens belangrijker zijn
O, is dat de term die daarbij hoort, kindarm? Wist ik niet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 08:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
omdat mensen nieuwsgierig zijn. En misschien wel geïnteresseerd? Mijn zwager en schoonzus zijn wegens lage vruchtbaarheid 'kindarm' (ze hebben er 1) en die vinden het juist vervelend dat er nooit iemand vraagt waarom ze niet meer kinderen hebben gekregen.
Misschien krijgen jullie de vraag allebei even vaak. Alleen wil de een er graag over praten en is het voor de ander een afgesloten onderwerp.
Waarschijnlijk ligt het aan het feit dat ze liever meer dan 1 kind hadden gehad, maar dat dat niet mogelijk is? Lijkt me vrij duidelijk, toch?quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:17 schreef Cue_ het volgende:
Ze hebben 1 kind, maar zijn toch kindarm? Vanaf hoeveel kinderen ben je dan niet meer kindarm?
Vanaf het aantal dat je zelf hebt kunnen kiezen, en niet gedwongen bent door omstandigheden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:17 schreef Cue_ het volgende:
Ze hebben 1 kind, maar zijn toch kindarm? Vanaf hoeveel kinderen ben je dan niet meer kindarm?
Nouja ik vind het hetzelfde overkomen als kindloos, tenminste als iemand tegen mij zou zeggen dat ie kindarm is, zou ik denken dat diegene er geen had maar wel eentje zou willen hebben.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Waarschijnlijk ligt het aan het feit dat ze liever meer dan 1 kind hadden gehad, maar dat dat niet mogelijk is? Lijkt me vrij duidelijk, toch?
En waarom heb jij eigenlijk nog geen kinderen?? Nou he, NOU?!??!!quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja ik vind het hetzelfde overkomen als kindloos, tenminste als iemand tegen mij zou zeggen dat ie kindarm is, zou ik denken dat diegene er geen had maar wel eentje zou willen hebben.
Dat wil ik mezelf niet aandoenquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:25 schreef Spirit82 het volgende:
En waarom heb jij eigenlijk nog geen kinderen?? Nou he, NOU?!??!!![]()
![]()
Waarom heb jij eigenlijk wel kinderen?quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
![]()
Want je wordt er zoveel leuker van?quote:
Ik ben altijd leukquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want je wordt er zoveel leuker van?.
Als je ooit eenzaam wordt, mag je er wel eentje lenen. Die maak ik dan speciaal voor jouquote:
Een (leen)kind zorgt er echt niet voor dat ik me dan minder eenzaam voelquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:32 schreef Spirit82 het volgende:
Als je ooit eenzaam wordt, mag je er wel eentje lenen. Die maak ik dan speciaal voor jou
Ondankbaarquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Een (leen)kind zorgt er echt niet voor dat ik me dan minder eenzaam voel
quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
![]()
quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom heb jij eigenlijk wel kinderen?
Tsja....het blijft veelzeggend dat er wel mensen zijn die uitleggen waarom ze geen kinderen hebben, terwijl er in dit topic nog niemand is geweest die heeft uitgelegd waarom ze wél kinderen hebben.quote:
Dat is niet veelzeggend, dat lijkt me vrij evident: er is geen rationele reden om een kind te willen, de enige reden is dat je dat wil (gevoelsmatig) en die reden heb ik al zien worden afgekraakt hier. Dus ik snap wel dat mensen weinig trek hebben om daarop getrakteerd te wordenquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tsja....het blijft veelzeggend dat er wel mensen zijn die uitleggen waarom ze geen kinderen hebben, terwijl er in dit topic nog niemand is geweest die heeft uitgelegd waarom ze wél kinderen hebben.
Ach het kan ook janken om het janken worden hoorquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dus als iemand ongewenst kinderloos is, moet je er rekening mee houden, en als het gewenst is, dan kun je gewoon je blijheid over kinderen er bij kwijt? Hmm, klinkt (weer) alsof mensen met (vervulde) kinderwens belangrijker zijn
Nee, dat lees je dan verkeerd. Het gaat erom dat je iemand met kinderwens, zonder kinderen beschermd tegen je eigen verhaal, maar als het iemand is die gewenst kinderloos, dan maakt het niet uit om je levensverhaal er over uit te storten. Terwijl diegene net zo graag wel als niet daarover hoort dan een ander met kinderwens. Maar de gevoelens van die laatste zijn blijkbaar belangrijker.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach het kan ook janken om het janken worden hoorKan me voorstellen dat een vraag met een oordeel er in naar is, zoals 'WAAROM HEB JE GEEN KINDEREN', maar wat Leandra schetst is toch al compleet anders, men mag toch wel doorvragen (als je elkaar wat beter kent dan, anders is het wel raar), of het eigen keuze was bv. en eventueel wat daar de redenen voor zijn.
Verder komt het wel een beetje boehoe over nu hoor 'Ja hunnies praten dan toch liever met anderen die wel ook kinderen hebben, dus word ik toch weer benadeeld'. Als jij op een feestje bent, en er is iemand die dezelfde auto rijdt, van dezelfde films houdt, of dezelfde muziek luistert lul je daar ook makkelijker mee dan met iemand waar je geen raakvlakken mee hebt. Hoef je niet direct de ander onaardig of minderwaardig te vinden. Puur gewoon meer gemeenschappelijke interesses met de ander.
Ja, je kunt 't ook volledig uit z'n verband rukken zeg...quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, dat lees je dan verkeerd. Het gaat erom dat je iemand met kinderwens, zonder kinderen beschermd tegen je eigen verhaal, maar als het iemand is die gewenst kinderloos, dan maakt het niet uit om je levensverhaal er over uit te storten. Terwijl diegene net zo graag wel als niet daarover hoort dan een ander met kinderwens. Maar de gevoelens van die laatste zijn blijkbaar belangrijker.
Het verschil is wel dat je iemand met onvervulde kinderwens onbedoeld pijn kan doen, en dat je degene die bewust kinderloos is hooguit ernstig kunt vervelenquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, dat lees je dan verkeerd. Het gaat erom dat je iemand met kinderwens, zonder kinderen beschermd tegen je eigen verhaal, maar als het iemand is die gewenst kinderloos, dan maakt het niet uit om je levensverhaal er over uit te storten. Terwijl diegene net zo graag wel als niet daarover hoort dan een ander met kinderwens. Maar de gevoelens van die laatste zijn blijkbaar belangrijker.
Vind ik wel een mooie conclusie.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet veelzeggend, dat lijkt me vrij evident: er is geen rationele reden om een kind te willen, de enige reden is dat je dat wil (gevoelsmatig)
quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat dus. Je bent er wel erg lichtgeraakt over zegquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat je iemand met onvervulde kinderwens onbedoeld pijn kan doen, en dat je degene die bewust kinderloos is hooguit ernstig kunt vervelen
nee, maar dat heb ik vrij naar Moblo haar kindvrij bedacht.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, is dat de term die daarbij hoort, kindarm? Wist ik niet.
En irriteren, vergeet irriteren niet!quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat je iemand met onvervulde kinderwens onbedoeld pijn kan doen, en dat je degene die bewust kinderloos is hooguit ernstig kunt vervelen
Volgens mij is er geen term voor. Ik voel me zelf in ieder geval niet echt happy met de term 'kindarm', maar dat wil niet zeggen dat het voor anderen niet wel een fijne term kan zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nee, maar dat heb ik vrij naar Moblo haar kindvrij bedacht.![]()
Wat is anders een term voor iemand die wel nog graag een kind had gekregen maar er geen kreeg? ik had aanhalingstekens gezet volgens mij. Het is in ieder geval niet lullig bedoeld. maar meer om aan te geven dat ze nog echt graag hadden gewild.
Maar wat let je die mensen dat duidelijk te maken en/of uit je sociale kring te bannen als ze herhaaldelijk 'vervelend' blijven er over? Zoals met mensen die over welk willekeurig onderwerp dan ook je keuzes in twijfel blijven trekken. Kinderen blijf je toch gewoon in aanraking mee komen, dus tjah, eens in de zoveel tijd zal die vraag toch weer terug komen lijkt me?quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En irriteren, vergeet irriteren niet!
Aangezien je zelf dit topic opende, denk ik dat je het wel fijn vindt om geïrriteerd te raken door mensen met kinderen en hun gezever? Beetje masochistisch?quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En irriteren, vergeet irriteren niet!
Zie plaatje in de OP, dat kwam opeens echt overal tevoorschijn, hier, op FB etcquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aangezien je zelf dit topic opende, denk ik dat je het wel fijn vindt om geïrriteerd te raken door mensen met kinderen en hun gezever? Beetje masochistisch?
Jij ziet het als een oordeel ("waarom voldoe je niet aan mijn norm?") maar je kunt het natuurlijk ook gewoon als oprechte interesse zien, of als aftasten hoe gevoelig het onderwerp ligt, zoals Leandra al aangeeft, en zo zijn er nog legio andere mogelijkheden. Je maakt het mensen natuurlijk ook niet heel eenvoudig als je alleen maar met 'nee' antwoord, want dat zijn er twee mogelijkheden: van onderwerp wisselen (en da's toch wat ongemakkelijk) of doorvragen aan iemand die weinig wil loslaten (en da's ook ongemakkelijk). Ik denk dat als je er een simpel "nee, ik heb geen kinderwens" of "nee, ik wil misschien ooit wel kinderen maar nu in ieder geval nog niet" achteraan gooit, je de hele waarom-vraag gewoon omzeild hebt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die waarom komt er vrij rap achteraan hoor
- Heb je kinderen?
- Nope
- Oh, waarom niet?
Alsof het wel hebben van kinderen de standaard is.
Mensen zijn nogal hardleers, duidelijk maken dat kinderen niet jouw ding zijn, is voor iemand voor wie het wel helemaal haar/zijn ding is, is errugh lastig. Dan kun je ze wel uit je sociale kring proberen te bannen, maar vaak raak je dan ook al die andere mensen kwijt waar je het wel mee kunt vinden. Ik heb iig niet allemaal losse vrienden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar wat let je die mensen dat duidelijk te maken en/of uit je sociale kring te bannen als ze herhaaldelijk 'vervelend' blijven er over? Zoals met mensen die over welk willekeurig onderwerp dan ook je keuzes in twijfel blijven trekken. Kinderen blijf je toch gewoon in aanraking mee komen, dus tjah, eens in de zoveel tijd zal die vraag toch weer terug komen lijkt me?
Neuh, ik opende het om zelf te irriteren. Het is verdomme gewoon een normale discussie gewordenquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aangezien je zelf dit topic opende, denk ik dat je het wel fijn vindt om geïrriteerd te raken door mensen met kinderen en hun gezever? Beetje masochistisch?
Ik denk dat het niet van mensen met kinderen/kinderwens af komt, dat plaatjequote:Op maandag 25 augustus 2014 10:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zie plaatje in de OP, dat kwam opeens echt overal tevoorschijn, hier, op FB etc.
Hahaha, backfirequote:Op maandag 25 augustus 2014 10:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Neuh, ik opende het om zelf te irriteren. Het is verdomme gewoon een normale discussie geworden
Mjah dat is lastig, maar om dat dan gelijk als standaard te nemen voor álle mensen met kinderen is ook weer het andere uiterste. Ik zou inderdaad gewoon voet bij stuk houden, en misschien met bepaalde mensen eens 1-op-1 het gesprek aangaan en vragen hoe zij het zouden vinden als jij hun gemaakte keuzes in het leven keer op keer in twijfel bleef trekken, of snerend met kreten kwam als 'Ah joh, komt allemaal nog wel!', alsof je nog niet in staat bent voor jezelf te bepalen wat je wil.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mensen zijn nogal hardleers, duidelijk maken dat kinderen niet jouw ding zijn, is voor iemand voor wie het wel helemaal haar/zijn ding is, is errugh lastig. Dan kun je ze wel uit je sociale kring proberen te bannen, maar vaak raak je dan ook al die andere mensen kwijt waar je het wel mee kunt vinden. Ik heb iig niet allemaal losse vrienden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |