nee.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je al een positieve note van MoBlo gehad voor deze post?
Ze zouden eigenlijk een soort reservaat moeten hebben, waar ze geïsoleerd rijpen tot ze jaartje of 16 zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:01 schreef Lotusss het volgende:
Laatst een conversatie met een collega. Die wil aanstaande december met zijn vrouw en (dan 8mnd oude) dochtertje naar China vliegen. Zijn uitspraak:
"Als je 2e klas vliegt dan aanvaard je gewoon het risico dat je tussen krijsende baby's zit"...
![]()
![]()
dat heet een school. toch?quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze zouden eigenlijk een soort reservaat moeten hebben, waar ze geïsoleerd rijpen tot ze jaartje of 16 zijn.
dat is maar parttime, en dan kom je ze dus nog tegen in het vliegtuig, restaurant, of supermarkt. Ik dacht meer aan een kostschool achtig iets. Op Vlieland.quote:
Het 'moet' niet, maar mensen praten over kinderen zoals ze praten over hun werk, hun huis, de vakantie, het weer. En verder is het ook begrijpelijk dat het, zeker als je in de levensfase zit waarin veel mensen kinderen krijgen (en dat is nogal een gebeurtenis) een gespreksonderwerp is met de mensen om je heen.Zoals ik al schreef: wel of geen kinderen krijgen, is (zeker voor de eerstkomende twintig jaar) een nogal levensbepalende keuze. Voor zover het een keuze is, overigens.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Waarom 'moet' het onderwerp überhaupt aangesneden worden?
Nou ja, dat is het leven, he? Je komt altijd en overal mensen tegen die je liever niet tegen zou komen. Je kunt niet alles maar verbannen waar jij liever niet mee geconfronteerd zou worden. Geheid dat er ook iemand is die jou zou willen bannen, om wat voor reden dan ook.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
dat is maar parttime, en dan kom je ze dus nog tegen in het vliegtuig, restaurant, of supermarkt. Ik dacht meer aan een kostschool achtig iets. Op Vlieland.
Je zou ook zelf op Vlieland kunnen gaan zitten? *extragratiestip*quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
dat is maar parttime, en dan kom je ze dus nog tegen in het vliegtuig, restaurant, of supermarkt. Ik dacht meer aan een kostschool achtig iets. Op Vlieland.
We hebben nog meer waddeneilanden, ik wilde er sowieso al eentje wijden aan bejaarden, en eentje aan bontkraagjesquote:Op zondag 24 augustus 2014 09:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Je zou ook zelf op Vlieland kunnen gaan zitten? *extragratiestip*
Ik snap dat iemand zelf geen kinderen wil. Maar het gehaat op uberhaupt kinderen snap ik gewoon niet.
Nee, ik vind heel veel kinderen níet leuk. Maar ook heel veel bejaarden (die met 80 links rijden op de snelweg) niet, of Bouviers, of groepen vrouwen die naar de huishoudbeurs gaan...
Maar ja, dat hoort er allemaal bij. Moet je het mee doen.
Of is dit een dappere trollpoging in OUD?
Je moet het zo simpel mogelijk maken voor jezelfquote:Op zondag 24 augustus 2014 10:41 schreef Isabeau het volgende:
Gut, iemand die mensen letterlijk in hokjes wil duwen zodat er alleen nog een open hokje is voor zijn eigen 'soort'
Met het erover praten is m.i. niets mis, zolang aan beide kanten evenveel waarde/validiteit wordt gehecht.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:22 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het 'moet' niet, maar mensen praten over kinderen zoals ze praten over hun werk, hun huis, de vakantie, het weer. En verder is het ook begrijpelijk dat het, zeker als je in de levensfase zit waarin veel mensen kinderen krijgen (en dat is nogal een gebeurtenis) een gespreksonderwerp is met de mensen om je heen.Zoals ik al schreef: wel of geen kinderen krijgen, is (zeker voor de eerstkomende twintig jaar) een nogal levensbepalende keuze. Voor zover het een keuze is, overigens.
Ook. Maar de grootste irritatie zij toch wel de ouders. Veel van hen weet hun etters niet goed te bedwingen/ op te voeden. Loop maar eens een Ikea binnen.quote:
http://www.abc.net.au/new(...)38?WT.mc_id=newsmailquote:Op zondag 24 augustus 2014 13:36 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ook. Maar de grootste irritatie zij toch wel de ouders. Veel van hen weet hun etters niet goed te bedwingen/ op te voeden. Loop maar eens een Ikea binnen.
Mensen die vrijwillig een IKEA binnenlopen zijn sowieso masochisten, die moeten niet zeuren.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:36 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ook. Maar de grootste irritatie zij toch wel de ouders. Veel van hen weet hun etters niet goed te bedwingen/ op te voeden. Loop maar eens een Ikea binnen.
Gewoon je eigen bingokaart meenemen!quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
Binnenkort maar 's naar de huisarts voor permanente anticonceptie. Kijken of er na deze ingreep nog steeds zoveel gebingoed wordt![]()
quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gewoon je eigen bingokaart meenemen!
[ afbeelding ]
Moet zeggen dat ik dit toch wel een beetje apart vind. Misschien lees ik het verkeerd, maar ik zie niet zo in waarom je zo je kindloosheid uit moet dragen. Als je kindloos bent(bewust) dan neem ik aan dat je niets met kinderen in je eigen leven hebt, dat je richt op andere zaken waar je erg blij van wordt. Waarom het dan niet gewoon daar over hebben ipv het kinderloze te benadrukken.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Met het erover praten is m.i. niets mis, zolang aan beide kanten evenveel waarde/validiteit wordt gehecht.
Maar sommige mensen praten namelijk over hun keus om géén kinderen te nemen met net zoveel vreugde als dat sommige mensen over hun keus om wél kinderen te nemen. Beide zijn enthousiast over hun gekozen pad. Alleen wordt dat van de laatste groep mensen een stuk sneller geaccepteerd door 'de massa' dan van de eerste groepIk vind het persoonlijk zelf heel fijn om te praten over mijn leven en de toffe dingen die we samen kunnen doen. Hebben het er onder elkaar (met mijn man) regelmatig over hoe blij we zijn met onze keus (daarnet nog, toen we in ons kloffie voor de TV hingen, de nieuwe aflevering aan het laden was en het stil was... ik zei "Luister eens.." en toen zei Mr.Mo "NIETS
Heerlijk hè? Bezoek van de zus + kinderen een paar weken geleden was zeer goed voor ons in het besef wat we samen hebben!") en dragen dat ook graag uit. Niet elke dag in elk gesprek met iedereen die we tegenkomen, maar mocht het gesprek op 'kinderen' uitkomen, dan zullen wij ook gewoon zeggen "Fijn dat jullie dat zo goed bevallen (
) is! Wij zijn ook heel blij met onze keuze voor een kindvrij leven". Dat wordt toch anders opgevat vaak, soms zelfs als een kritiekvorm, terwijl het gewoon een andere vorm van blij is over hoe jij je leven indeelt. En dat is een beetje waar de strip in de OP om draait. Om dat onbegrip dat je met de ándere keus óók heel blij kunt zijn!
Krijg je te horen "Nou! Je moet het er wel zo inwrijven, volgens mij ben je in de ontkenningsfase! Hoe vaker je het zegt, hoe meer je het ook daadwerkelijk gaat geloven! Wácht maar!". Als je dat andersom stelt, dat ouders die alleen maar lyrisch over hun kroost zijn en anderen ook aan kinderen willen hebben dat alleen maar zeggen om het zichzelf te laten geloven, dan is dat onaardig, en kwetsend. Nou, weet je wat, de andere kant op is 't ook kwetsend, omdat men blijkbaar geen vertrouwen heeft in het feit dat jij (en je partner) zelf weten wat goed voor je (/jullie) is.
Binnenkort maar 's naar de huisarts voor permanente anticonceptie. Kijken of er na deze ingreep nog steeds zoveel gebingoed wordt![]()
Lol, je hebt nog niet in de gaten dat het hebben van te weinig kinderen de huidige crisis in de eerste plaats heeft veroorzaakt? Het is voor mij absoluut geen argument om wel of geen kinderen te overwegen, maar het argument is daarmee niet onwaar.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, doeiiiiiiiii en wij betalen mee aan jouw kinderbijslag en betalen belasting voor scholen etc, etc.![]()
Is niet erg, maar moet je niet met zulke domme argumenten komen zeg gewoon dat je graag
kinderen wilde, klaar.
Hilarisch, mensen die niet snappen hoe het systeem werkt en zich dan publieke voor schut zettenquote:
Beter maak je nog wat kinderen, anders moet je werken tot je 101equote:De eerste jaren vanaf 1957 werd de AOW volledig gefinancierd volgens het omslagstelsel, dat wil zeggen: uit de op hetzelfde moment geïnde AOW-premies. Bij de bepaling van de premiehoogte werd het percentage en het maximumbedrag per verzekerde elk jaar zo gekozen dat het totaal van de geïnde premies vermeerderd met enige rente-inkomsten gelijk was aan het totaal van de uitkeringen. Niet in alle jaren lukte dat. Een tekort moest worden aangevuld. Er is in 1997 incidenteel een tekort. In april 1998 is besloten het jaarlijks stijgende percentage te bevriezen op 17,9%[29] (2012: 65-plussers betalen 15,2% in plaats van 33,1% in de eerste schijf van box 1). Vanaf 2002 is er echter een jaarlijks oplopend tekort[35] dat uit de algemene middelen, de belastingopbrengsten, wordt aangevuld.
Het tekort is groeiend, ook omdat er sinds 2001 geen AOW-premie meer verschuldigd is over inkomsten uit vermogen en de laatste jaren sneller vooral door de verminderde premie-inkomsten als gevolg van de heffingskortingen. Sinds de belastingherziening in 2001 komen er per saldo minder premies binnen bij de volksverzekeringen AOW, Anw en AWBZ.
Door het groeiende tekort moeten er elk jaar meer belastingopbrengsten worden gebruikt om het tekort aan te vullen. Omdat ook AOW-gerechtigden belasting betalen, is het gevolg dat de AOW-gerechtigden sinds 2002 in toenemende mate een deel van hun AOW ontvangen dat zij op hetzelfde moment financieren via de gewone belasting. Dit betreft het meest hen die het meeste belasting betalen. De AOW-uitkering was volledig inkomensonafhankelijk, maar is sinds 2002 steeds meer enigszins van het inkomen afhankelijk.
In 2008 bedraagt het tekort 5,5 miljard, ongeveer 20% van het totaal van de AOW-uitkeringen. De vergrijzing speelde een beperkte rol tot 2008,[36] maar de komende jaren gaat de toenemende vergrijzing de financiering nog voor grote problemen stellen.
Misschien trek je het jezelf wel teveel aan wat mensen ervan denken dat je geen kinderenquote:Op zondag 24 augustus 2014 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Met het erover praten is m.i. niets mis, zolang aan beide kanten evenveel waarde/validiteit wordt gehecht.
Maar sommige mensen praten namelijk over hun keus om géén kinderen te nemen met net zoveel vreugde als dat sommige mensen over hun keus om wél kinderen te nemen. Beide zijn enthousiast over hun gekozen pad. Alleen wordt dat van de laatste groep mensen een stuk sneller geaccepteerd door 'de massa' dan van de eerste groepIk vind het persoonlijk zelf heel fijn om te praten over mijn leven en de toffe dingen die we samen kunnen doen. Hebben het er onder elkaar (met mijn man) regelmatig over hoe blij we zijn met onze keus (daarnet nog, toen we in ons kloffie voor de TV hingen, de nieuwe aflevering aan het laden was en het stil was... ik zei "Luister eens.." en toen zei Mr.Mo "NIETS
Heerlijk hè? Bezoek van de zus + kinderen een paar weken geleden was zeer goed voor ons in het besef wat we samen hebben!") en dragen dat ook graag uit. Niet elke dag in elk gesprek met iedereen die we tegenkomen, maar mocht het gesprek op 'kinderen' uitkomen, dan zullen wij ook gewoon zeggen "Fijn dat jullie dat zo goed bevallen (
) is! Wij zijn ook heel blij met onze keuze voor een kindvrij leven". Dat wordt toch anders opgevat vaak, soms zelfs als een kritiekvorm, terwijl het gewoon een andere vorm van blij is over hoe jij je leven indeelt. En dat is een beetje waar de strip in de OP om draait. Om dat onbegrip dat je met de ándere keus óók heel blij kunt zijn!
Krijg je te horen "Nou! Je moet het er wel zo inwrijven, volgens mij ben je in de ontkenningsfase! Hoe vaker je het zegt, hoe meer je het ook daadwerkelijk gaat geloven! Wácht maar!". Als je dat andersom stelt, dat ouders die alleen maar lyrisch over hun kroost zijn en anderen ook aan kinderen willen hebben dat alleen maar zeggen om het zichzelf te laten geloven, dan is dat onaardig, en kwetsend. Nou, weet je wat, de andere kant op is 't ook kwetsend, omdat men blijkbaar geen vertrouwen heeft in het feit dat jij (en je partner) zelf weten wat goed voor je (/jullie) is.
Dan begrijp ik je verkeerd....ik dacht dat jij vaak gebingoëd werd door mensen met kinderen en wilde je een kaart meegeven zodat jij ook kon gaan bingoën voor als je bij hun op bezoek bent.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]_! Denk niet dat het veel zin heeft als ik dat soort dingen ga zeggen
Mew... je zou ook kunnen zeggen dat de generatie vóór ons tevéél kinderen haddenquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
Lol, je hebt nog niet in de gaten dat het hebben van te weinig kinderen de huidige crisis in de eerste plaats heeft veroorzaakt? Het is voor mij absoluut geen argument om wel of geen kinderen te overwegen, maar het argument is daarmee niet onwaar.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:15 schreef FANN het volgende:
Je bracht het anders wel als een reden om kinderen te MOETEN nemen en dat gaat
mij een beetje te ver, ik denk ook niet dat mensen die kinderen nemen dat nu doen zodat
die kinderen later hun AOW kunnen betalen, als dat wel zo is is het best sneu voor die kinderen.
ow... je doet het zelfs 2xquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Beter maak je nog wat kinderen, anders moet je werken tot je 101e
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |