Ja, mits beschikbaar of in de buurt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:20 schreef Loveless85 het volgende:
Maar je kan zo'n jong toch gewoon op de opvang of naar opa/oma douwen als je wil stappen of naar de bios?
Die tijd heb ik gelukkig gehad, maar die vraag is héél vaak gesteldquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik krijg in mijn omgeving nou niet echt het gevoel dat het cool is om geen kinderen te hebben. Krijg eerder steeds de vraag uit de titel voorgelegd
Dat gezeur gaat door totdat je de 30 vér gepasseerd bent en dan houdt het opquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geen idee hoe oud/jong je bent, maar gewoon rustig een aantal jaartjes wachten, dan stelt niemand die vraag meer aan je.
ghehehehe herkenbaarquote:
Oo dat ja, die mensen die tijdens de kraamvisite iedereen dat kind in de hand drukken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:20 schreef FANN het volgende:
[..]
ghehehehe herkenbaarik wist ook nooit wat ik met zo'n baby aanmoest en ik was
als de dood dat ik het liet vallen ..
Dat is juist erg leuk om te doen.... ipv ze te feliciteren met hun nieuwe kroost met een uitgestreken gezicht aan tieners/jong twintigers vragen waarom ze aan kinderen zijn begonnen. Priceless.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:19 schreef FANN het volgende:
Best raar als je bedenkt er nooit aan mensen met kinderen wordt gevraagd waarom
ze wél kinderen wilden...
Daarom....Isabeau moet gewoon nog even doorbijten en dan hoort ze vanzelf bij de coole groep.quote:Dat gezeur gaat door totdat je de 30 vér gepasseerd bent en dan houdt het op
een gegeven moment wel op
Ah, dat is wel leuk om te horen dat je daar dan wel begrip voor hebt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:27 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Oo dat ja, die mensen die tijdens de kraamvisite iedereen dat kind in de hand drukken.
Gezicht van die mannen die dan stokstijf blijven zitten is overigens wel priceless.
Ik had het al bij mn eigen in het begin 'hoe moet ik hem in godsnaam vasthouden, hooooo daar gaat t nekje' , laat staan als je niet dagelijks een kind overal heen manouvreerd.
Ghehe, ik mijd kraamvisites ook als ware het een ebola-fest. Maar soms ontkom je er niet aanquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:30 schreef FANN het volgende:
[..]
Ah, dat is wel leuk om te horen dat je daar dan wel begrip voor hebt.
Mijn zussen zeiden op het laatst zelf al, ik zal hem maar niet aan jou geven heh?![]()
Waarschijnlijk stond de angst in mijn ogen
Ach, meestal zitten ze nog op een roze wolk, dus lijkt me ook weer zo lulligquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:29 schreef Kingstown het volgende:
[quote]Dat is juist erg leuk om te doen.... ipv ze te feliciteren met hun nieuwe kroost met een uitgestreken gezicht aan tieners/jong twintigers vragen waarom ze aan kinderen zijn begonnen. Priceless.
Ja, dat gaat gewoon vanzelfquote:Daarom....Isabeau moet gewoon nog even doorbijten en dan hoort ze vanzelf bij de coole groep.
En je kan het niet weigeren, want niemand kan zich voorstellen dat je niet dolgraag dat babytje wilde vasthouden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:33 schreef AwayTL het volgende:
Ik heb er meer dan eens zelf ook bij gezeten als een hertje voor koplampen als er weer een baby mijn kant op kwam
Ghehehe, was jij er ook zo eentje?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ghehe, ik mijd kraamvisites ook als ware het een ebola-fest. Maar soms ontkom je er niet aangelukkig zei de schoonzus al toen we binnenkwamen toen bij hun eerste kind "Nah, maar niet aan Mo geven hè?"
Weigeren heeft ook geen zin. Dan komen er allerlei geruststellende woorden jouw kant op: 'nee dat gaat echt wel goed hoor. Niks aan de hand. Als hij gaat huilen pak ik hem wel weer terug.'quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En je kan het niet weigeren, want niemand kan zich voorstellen dat je niet dolgraag dat babytje wilde vasthouden.
Toch is dat echt niet waar, dat zijn echt de hersenspinsels van mensen die geen kinderen willen. Er zijn genoeg mensen met kinderen die zich prima kunnen voorstellen dat je die baby niet wil vasthouden, hoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En je kan het niet weigeren, want niemand kan zich voorstellen dat je niet dolgraag dat babytje wilde vasthouden.
Ook dat is wel waar. Ligt aan de hormonen, roze wolk en het type ouder. Zijn ook genoeg nuchtere mensen op de wereld natuurlijkquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch is dat echt niet waar, dat zijn echt de hersenspinsels van mensen die geen kinderen willen. Er zijn genoeg mensen met kinderen die zich prima kunnen voorstellen dat je die baby niet wil vasthouden, hoor.
Waarom niet gevraagd? Ik snap er echt helemaal geen hol van dat mensen op jonge leeftijd als grootste wens hebben om veel kinderen te krijgen, dus ik vraag het wel. Verklaren kunnen ze het overigens nooit.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:35 schreef FANN het volgende:
maar één van mijn zussen kreeg achterelkaar 4 kinderen, toen dacht ik wel bij mezelf
Waarom??maar ik zei het niet
ik wist dat ze altijd een groot gezin wilde dus
tja...
De hoeveelheid ongemak en 'dislike' wordt hier hoger hoe jonger het kind. Babies zijn écht écht écht niet mijn ding. Ik vind ze eng, vervelend en stom. En zij mij ookquote:
Tegenwoordig zeg ik wel, nah nee doe maar nietquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:38 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Weigeren heeft ook geen zin. Dan komen er allerlei geruststellende woorden jouw kant op: 'nee dat gaat echt wel goed hoor. Niks aan de hand. Als hij gaat huilen pak ik hem wel weer terug.'
![]()
Nee joh, gewoon weigeren. Ik vond het zo'n ding, die kraamvisite, omdat ik nooit wist of ik nou moest aanbieden of ze m'n baby wilde vasthoudenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou jah, niet gevraagd omdat ze het er altijd al over had, dus was een overbodige vraagquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom niet gevraagd? Ik snap er echt helemaal geen hol van dat mensen op jonge leeftijd als grootste wens hebben om veel kinderen te krijgen, dus ik vraag het wel. Verklaren kunnen ze het overigens nooit.
Wat gebazel over "gevoel" en dan houdt het wel op. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat je zo'n krijsende poepfabriek nooit in je handen geduwd krijgt.
Ik vind baby's ook helemaal niets aan. Veel te kwetsbaar en het huilt en poept luiers vol. Heb ook amper naar mijn neefjes om gekeken tot ze wel een leuke leeftijd kregenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:42 schreef Clubsoda het volgende:
Nee joh, gewoon weigeren. Ik vond het zo'n ding, die kraamvisite, omdat ik nooit wist of ik nou moest aanbieden of ze m'n baby wilde vasthoudenOmdat het namelijk ook heus waar gebeurt dat je viavia na afloop hoorde datzenieteensdebabymochtenvasthouden. Dus vroeg ik het maar, maar dan ook weer zo halfslachtig omdat ik bang was dat ze het een debiele vraag vonden en tuurlijk niet dat kwetsbare, kleine ding wilde vasthouden en meer uit beleefdheid op kraamvisite kwamen dan dat men mijn kind nou zo tof vonden. First world problems
Eerlijk zijn werkt het best denk ik.
Dat heb ik nog steedsquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:20 schreef FANN het volgende:
[..]
ghehehehe herkenbaarik wist ook nooit wat ik met zo'n baby aanmoest en ik was
als de dood dat ik het liet vallen ..
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:44 schreef FANN het volgende:
dus ga ik de lol niet bederven, dat deden die kinderen later zelf wel
Snap ik heel goed. Ik vind kinderen ook veel leuker vanaf het moment dat ze (betekenisvol) kunnen praten. Ik heb ook nooit de koetschiekoetschie-kirneigingen als ik een baby zie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind baby's ook helemaal niets aan. Veel te kwetsbaar en het huilt en poept luiers vol. Heb ook amper naar mijn neefjes om gekeken tot ze wel een leuke leeftijd kregenEn nu heb ik een neefje dat op zijn 20ste (mijn broer was 18 toen hij een meisje bezwangerde) nog steeds regelmatig komt logeren
Ik zat in de trein altijd samen met een leuke gozer. Tot zijn vriendin een kindje kreeg. Allemachtig wat een ellende daarnaquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:49 schreef FANN het volgende:
En altijd die foto's... hele pakken met foto's moet je zien en tegenwoordig hebben ze
die op een Tablet of dat soort zooi staat, of complete filmpjes, heb ik helemaal geen
trek in
Ja, ja herkenbaarquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zat in de trein altijd samen met een leuke gozer. Tot zijn vriendin een kindje kreeg. Allemachtig wat een ellende daarnaFoto's kijken. Kijk het lacht! Het zit! Het kruipt! Het staat! (Jaaaaahaaaa, dat doen ze allemaal als ze 18 zijn!!) En ik ben niet zo assertief en hij altijd zo enthousiast, dat ik hem maar ging ontlopen
Ik heb me voorgenomen om in de toekomst direct desinteresse te tonen en te zeggen dat ik helemaal niets met kinderen heb, ipv nep enthousiast doen.
Heel verstandig!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb me voorgenomen om in de toekomst direct desinteresse te tonen en te zeggen dat ik helemaal niets met kinderen heb, ipv nep enthousiast doen.
Precies!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heel verstandig!![]()
Uiteindelijk word je er nooit vrolijk van als je je anders voor gaat doen dan dat je werkelijk bent.
Het levert wat vreemde blikken op, maar liever dat dan dat ik ga zitten doen alsofquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:
Hahahahahahahahahaquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
De kids van jouw generatie betalen jouw AOW, dus stimuleer dan vooral anderen om wel kids te krijgen anders heb je straks nog niets aan de ongetemde vrijheid natuurlijk![]()
Maargoed, verlang vaak terug naar het leven zonder kinderen, maar niet naar een leven zonder ons kinds.
Overigens kan veel niet, maar genoeg wel. Zijn gewoon naar Indonesie geweest, gaan gewoon filmpje pakken, alles is te organiseren - alleen veel ouders willen het gewoonweg niet meer. Kids zijn vaak genoeg ook een reden om gewoon lekker huiselijk te worden. Heeft niemand last van, ook al is het niet ons ding.
Ach, met die snelheid waarop ik - en andere BMW rijders - jouw Dacia Duster inhaal begrijp ik dat je niet goed meer ziet wat dat nou precies was wat langs je heen flitste.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die ja, dat als ze achter je zitten dat je denkt 'Oh nice, een BMW', en dan halen ze in en blijkt het zo'n afgekeurde 3+ serie te zijn, die halverwege is afgezaagd, en een goedkoop kontje er op gezet is.
Dan zit ik altijd echt te grinniken.
Mijn BMW was mijn kindjequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:03 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ach, met die snelheid waarop ik - en andere BMW rijders - jouw Dacia Duster inhaal begrijp ik dat je niet goed meer ziet wat dat nou precies was wat langs je heen flitste.
Ja, doeiiiiiiiii en wij betalen mee aan jouw kinderbijslag en betalen belasting voor scholen etc, etc.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
De kids van jouw generatie betalen jouw AOW, dus stimuleer dan vooral anderen om wel kids te krijgen anders heb je straks nog niets aan de ongetemde vrijheid natuurlijk![]()
Ik krijg jeuk van "kindje".quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zat in de trein altijd samen met een leuke gozer. Tot zijn vriendin een kindje kreeg. Allemachtig wat een ellende daarnaFoto's kijken. Kijk het lacht! Het zit! Het kruipt! Het staat! (Jaaaaahaaaa, dat doen ze allemaal als ze 18 zijn!!) En ik ben niet zo assertief en hij altijd zo enthousiast, dat ik hem maar ging ontlopen
Heb je al een positieve note van MoBlo gehad voor deze post?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:10 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, dat valt wel mee hoor.![]()
Persoonlijk zou ik een bingokaartje kunnen maken met vooroordelen over OUD mods.
En daarbij heb ik veel bewust kinderloze vrienden. Hun keuze heb ik altijd begrepen. Kinderen zijn duur, kosten veel tijd en beheersen een groot deel van je leven. Moet je willen. Ik toevallig wel. En ben er ook erg blij mee. Maar snap heel goed dat anderen daar geen zin in hebben.
Ik zou het ook zeer begrijpen als mijn jongens er voor kiezen om geen ouder te worden.
Gelukkig is die keuze er nu. Moet er niet aan denken dat er geen anticonceptie was. Zou het leven een stuk minder gezellig maken.
Ja hoor, je kunt het prima weigeren, kans is groot dat de kersverse moeder het ook alleen maar aanbiedt om te voorkomen dat ze gezien wordt als een onredelijke tijgermoeder die haar kind helemaal niet graag in de armen van een ander wil zien.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou precies. Ik dacht er ook niet aan om mensen mijn baby 'aan te bieden'. Mijn zussen zijn wel zo dat ze gewoon tegen me zeiden 'geef hier dat kind' (quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon weigeren. Ik vond het zo'n ding, die kraamvisite, omdat ik nooit wist of ik nou moest aanbieden of ze m'n baby wilde vasthoudenOmdat het namelijk ook heus waar gebeurt dat je viavia na afloop hoorde datzenieteensdebabymochtenvasthouden.
Hier is het meer andersom, als ze huilen krijg ik ze, want ero is zo goed met kleintjes... Dat dan omdat ik ooit, jaren geleden, mijn neefje stil kreeg toen hij niet wilde stoppen met huilen. Nu was dat meer geluk dan wijsheid, maar sinds dien krijg ik huilende prullen in mijn armen gedrukt. Joy oh joy.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:29 schreef miss_sly het volgende:
Niet herkenbaar, dat stripje. Niemand die mij ooit een baby opdrong, gelukkig en zelf wilde ik mijn baby helemaal niet door anden vast laten houden.
Overigens vind ik het nog steeds niet heel fijn om een onbekende baby vast te houden, ook al heb ik zelf een kind., altijd bang dat ze gaan huilen en je ze niet meer stil krijgt.
Ik heb nu al medelijden met de medepassagiers.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:04 schreef Leandra het volgende:
Eerste klas ook, alleen de kans is wat kleiner.
Waarom 'moet' het onderwerp überhaupt aangesneden worden?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:02 schreef Franny_G het volgende:
Verder weet ik uit eigen ervaring dat het onderwerp kinderen naarmate je als kinderloze meer richting de 40 gaat een nogal heikel onderwerp wordt. Sommige mensen vragen het heel tactloos, andere mensen durven amper iets te vragen en proberen het dan heel omzichtig. Ik vond het zelf ook wel een ingewikkeld vraagstuk, dus dat maakte het niet makkelijker. Op zich vind ik het wel begrijpelijk dat je met mensen die je goed kent hierover praat. Het is namelijk een nogal bepalende keuze voor de rest van je leven. Dus eerder vreemd als je daar helemaal niet over zou praten. Alleen, vanzelfsprekend, niet met iedereen.
Als je het zo'n levensverpestend drama vindt, dan zou ik zeker niet gaan vliegen als er mogelijk kleine kinderen in het vliegtuig zitten, kennelijk kun je je de luxe die je wenst dan niet permitteren.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:09 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik heb nu al medelijden met de medepassagiers.
En ik kan helaas geen 200% meer betalen om *misschien* kut koters te ontlopen tijdens een vliegreis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |