abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143681180
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

SPOILER: USERS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door debuurvrouw op 31-08-2014 08:39:36 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143681195
Quote me maar als er een aanpassing in de OP moet ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143681214
Op naar regenbogen en plasjesstrepen! Ik bedoel voor jullie allemaal dan he ;)

Als wij in Januari weer gaan starten.. dan moet dit topic leeg zijn! Ik heb graag alle ruimte _O-

edit: zie ene paar post naar beneden voor meer uitleg ;)

[ Bericht 50% gewijzigd door Dottey op 22-08-2014 11:45:50 ]
pi_143681589
Wil je mij op 17 september zetten Dottey?

In dit topic posten helpt. Dijken zijn net doorgebroken, keurig op mijn NOD.
O+ Bekende net dat hij nog even hoop had dat de spotting een innesteling was. Wist niet dat hij er ook van baalde. Ik was even verdrietig. Maar, het hoeft geen rampen jaar worden. Wie weet is vandaag de eerste dag van mijn zwangerschap O+
pi_143684092
quote:
17s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:30 schreef Dottey het volgende:

Als wij in Januari weer gaan starten.. dan moet dit topic leeg zijn! Ik heb graag alle ruimte _O-
Is er overeenstemming dottey? Snap ik dat goed? :)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 23:06:11 #6
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143685967
quote:
Mijn NOD mag op 13 sept. Oh en cyclussen zijn inmiddels 28-23 en hij was nu 27 :)

Vandaag onze korte trouwvideo gekregen om o.a. via social media ofzo te kunnen delen O+
En de rode ferrari stond wederom kort voor de deur deze keer :') 3 dagen maar weer
pi_143686777
quote:
Mijn NOD mag naar 12 september.
pi_143691095
quote:
Mag ik ook met verhaaltje in de op?

-ik86-
Bezig sinds: mei 2014
Kindje # 1
NOD: geen idee
Bijzonderheden: 25 augustus 1e afspraak bij de huisarts om te kijken hoe nu verder.
pi_143692745
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 01:39 schreef -ik86- het volgende:

[..]

Mag ik ook met verhaaltje in de op?

-ik86-
Bezig sinds: mei 2014
Kindje # 1
NOD: geen idee
Bijzonderheden: 25 augustus 1e afspraak bij de huisarts om te kijken hoe nu verder.
2013?
pi_143693141
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 05:00 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

2013?
Euh ja dat bedoel ik.... Lekker wakker.... :D
pi_143694171
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:30 schreef Dottey het volgende:
Knip
Lief Dotje, wil je mijn NOD op 7 september zetten... Woman Log vind dat ik dan lek moet gaan worden :D
pi_143694289
quote:

Hebben jullie erover gesproken? Gaan jullie weer beginnen in januari? Dat is het zo!

Mag ik ook in de OP? Zit mobiel (als altijd) en weet even niet precies wat erin staat, maar iig begonnen in november 2013, kindje nr. 1, bijzonderheid: cycli van 42-56 dagen na stoppen met de pil.
pi_143695711
Dottey, wat een fijn nieuws :)
pi_143697781
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:28 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Is er overeenstemming dottey? Snap ik dat goed? :)
Nee. In Januari gaan we de boel evalueren, met en bij elkaar, en dan besluiten of we verder of niet verder gaan met proberen. Ik wil eigenlijk nog niet aan de "niet verder gaan" denken.
Wel hadden we afgesproken dat ik gisteren bij mijn huisartsen afspraak mocht vermelden dat we al zolang bezig zijn en er niets uit komt. Dat we nu om de druk te verlagen een pauze t/m jan hebben ingelast en dan waarschijnlijk weer verder willen gaan met proberen.
Dus die vroeg hoe lang ben je dan al precies bezig. neusde in haar bestanden en zei. Hey, jouw spiraal heb ik al hartstikke lang geleden verwijderd. Zijn jullie serieus bezig of kijken jullie maar een beetje van hoe het gaat?
Dus ik gaf aan dat ik ovulatiestrips ben gaan gebruiken na een half jaar en de boel bijhoud op een app, om ooit te kunnen laten zien wat voor soort cyclus ik heb.
Ze gaf aan dat ik vorig jaar al naar haar toe had kunnen komen om naar een vertility gedoe te gaan om ons te laten testen. Of ik gelijk een doorverwijs wilde of nog even wilde wachten.
Ik heb maar gezegd dat mijn man nog wilde wachten t/m jan.
Ze moest lachen en zei zacht. Als je dan al half december de doorverwijs vraagt dan hoef je ook niet nog langer te wachten in januari ;)

In de auto gaf ik het hele riedeltje door aan hem en hij vond het goed als we ons begin december gaan oriënteren op een doorlichting als we in januari van start gaan zodat het niet nog langer duurt.
Ik wil niets pushen of iets in die geest, dus ben daar verder niet op in gespeeld.
We wachten nu dus tot begin december om een doorverwijs aan te vragen.

Dus ik blijf sowieso t/m begin december in het rammelaarstopic (half been hier)
pi_143698068
Tot zover de OP bijgewerkt.
Mochten er meer graag in de OP willen of iets aangepast hebben. DM of Quote mij maar ;)
pi_143699592
Dotje, ondanks dat je dus nog ff moet wachten klinkt t wel positief! Even een dikke :* voor jou
S. 2014
J. 2016
pi_143709255
Dottey :*
Hopelijk mag je ook echt weer door in januari. Kunnen we samen zwanger worden. :P Hopelijk blijft t dan gewoon zitten.

Ik kwam er net achter dat t niet zo handig is je hele woonkamer te verbouwen, 4 dagen na curettage. Buikpijn. :') Geen bloed. ^O^

Oh en besloten dat mochten we een keer een kind krijgen die gewoon bij ons op de slaapkamer gaat wonen. Ook al hebben we twee extra slaapkamers. _O-
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:14:54 #18
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_143711242
Vandaag gezellig bezoek gekregen van mijn collega's en hun 4 kindjes. 1 van bijna 3 en 3 van nog geen jaar!
Ik wil ook! Wat ontzettend schattig zijn ze toch.
De oudste noemt me tante, zo lief!
pi_143712497
Dottey. :* Hopelijk geeft het ergens ook wat rust?

quote:
17s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:50 schreef Dottey het volgende:
Tot zover de OP bijgewerkt.
Mochten er meer graag in de OP willen of iets aangepast hebben. DM of Quote mij maar ;)
Dottey, wil je mijn NOD op 30 augustus zetten?
pi_143714376
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:08 schreef Cygne het volgende:
Dottey :*
Hopelijk mag je ook echt weer door in januari. Kunnen we samen zwanger worden. :P Hopelijk blijft t dan gewoon zitten.

Ik kwam er net achter dat t niet zo handig is je hele woonkamer te verbouwen, 4 dagen na curettage. Buikpijn. :') Geen bloed. ^O^

Oh en besloten dat mochten we een keer een kind krijgen die gewoon bij ons op de slaapkamer gaat wonen. Ook al hebben we twee extra slaapkamers. _O-
Nou dat lijkt me wel wat! Ik hoop dat ik mee kan doen aan die deal :D

Ik heb van de week de echo van de kleine lassiekorrel van mijn zusje gezien.
Zo cute! O+

en tevens ook zo heftig om ermee geconfronteerd te worden. :{

Ik rammel knoert hard en probeer mijzelf maar af te leiden met klussen ^^, De zolder werkkamer is nu de sjaak.. waar ben ik toch aan begonnen!? _O-
pi_143714481
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 18:50 schreef JantinaGr het volgende:
Dottey. :* Hopelijk geeft het ergens ook wat rust?

[..]

Dottey, wil je mijn NOD op 30 augustus zetten?
Nee, dat helemaal niet. Ik voel gestrest aan. Heb mijn medicatie herhaling van tig jaar geleden aangevraagd en gekregen om in ieder geval mocht het nodig zijn iets te kunnen gebruiken om rustig van binnen te worden. Tijdelijks niets te voelen, zodat ik kan slapen :')
Lang leve de Pammetjes *O* O+

maar ik probeer mij af te leiden van het hele gebeuren en te focussen op mijn bedrijfje en dus ook de hele verbouwing op zolder om er kracht bij te zetten..

Maar toch bedankt ;)

ik heb je nod aangepast trouwens! :*
pi_143735241
Wat rot dat je je zo voelt. :*
pi_143748648
:W

Totaal niet bij gelezen O-) , maar wat is een wachtbankje comfortabel als je lekker op vakantie bent en totaal je gevoel voor tijd kwijt bent O+ Deze maand voor 't eerst echt op het wachtbankje!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_143749760
Dat voelt bijzonder he, Silver? Écht voor 't echt.
pi_143757522
Ik mag binnenkort toch n baby'tje gaan knuffelen. Mijn hele knappe verse achterneefje. O+

Gek genoeg geeft dat idee me wel troost. Mijn neef is dinsdag vader geworden en vroeg hoe t met ons was. Dus maar afgesproken om snel te komen knuffelen. Zin in! *O*
pi_143767146
Gefeliciteerd Cygne! O+
Fijn dat je daar toch wat troost in kunt vinden! :*
pi_143767641
Ik heb al even niet meer gelezen hier.. (de pagina's gaan ook zo snel verder ;) )

Even zien..

@ ik86
Succes morgen bij de HA. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

@ Dottey
Fijn dat de HA zo positief was en dat je nu weet wat er in het nieuwe jaar mogelijk is. Vervelend dat je je zo voelt nu. :*

@ Silversjoiis
Fijne vakantie! :)
pi_143767710
Als er hier een 2e komt, zal er nog wel het 1 en ander in huis moeten gebeuren.. lees de complete zolder! :7 Zoooo geen zin in. Dan zou baby de kamer van zoon krijgen en dan zoon naar een nieuwe kamer.. en de spullen van die nieuwe kamer naar zolder.. Daar gaan we zowieso binnenkort mee aan de slag!

Verder geen nieuws.
pi_143770006
Hier is het "er-niet-mee-bezig-zijn" nu definitief mislukt :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143770278
Gefeliciteerd, twist! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_143770835
Gefeliciteerd twist!!
  zondag 24 augustus 2014 @ 14:10:18 #32
360012 Shopaholic1984
pi_143770850
Gefeliciteerd Twist!!! 😊
pi_143771622
Wwaaaah Twist! Heb je die test net gedaan? Gefeliciteerd!
pi_143771783
Dankjulliewel! :D

Ja, vanmorgen gedaan! Had al wel een paar dagen vage klachten (gevoelige borsten enzo), maar zag 'm toch niet helemaal aankomen! Vriend en ik zijn al de halve dag aan het stuiteren! *;
pi_143771849
Wat goed! En wat snel, twist! *O* *O*
pi_143772062
Jeej Twist wat leuk, gefeliciteerd *O* *O*
pi_143772076
zo he dat zijn knalstrepen! Gefeliciteerd! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_143772434
Strepeeeeen!! *O* gefeliciteerd.
pi_143778582
Gefeliciteerd Twist!!!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_143779696
Gefeliciteerd Twist!!! *O* *O*
pi_143779992
Gefeliciteerd meis!
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:13:29 #42
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143780749
Jaaaa gefeliciteeerd twist!!!! *O* en indd snel!!
pi_143781175
:o
OMG! Wij postten toch net nog samen in het Rammelaarstopic?!?!
Gefeliciteerd!!!
(Had van schrik even de OP bekeken in welke ronde je zat.)

Jeetje, dat het zo snel kan gaan hè O+ :@ :+
Dit, dat, alles.
pi_143781425
Nu komt er voor jullie een hele spannende, maar hopelijk zeer leuke tijd aan!
Geniet ook vooral van dit blije nieuws :-) Gek he?!
pi_143782524
Ja, het is echt een heel gek idee! Natuurlijk willen we het heel graag, maar ik hield mezelf steeds voor dat het minimaal een maand of 6 zou duren ofzo.
En nu is het opeens de tweede maand al raak :o

En aan de ene kant is het allemaal nog zo pril dat ik nog nergens echt op wil rekenen, maar dat valt vandaag niet echt mee ;)
pi_143782944
Probeer niet te denken dat het mis kan gaan. Als het nl misgaat, dan is het genieten een stuk moeilijker bij de tweede keer. Ik was zelf iig erg blij dat ik die ene week van de eerste op een roze wolk zat. Nooit spijt van gehad. En als je eenmaal midden in de zwangerschapskwalen zit, is het genieten ook wel eens ver te zoeken. :P (geen zorgen ook dan ben je blij als het goed gaat)
  zondag 24 augustus 2014 @ 19:25:27 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_143784105
Nou twist, dat heb je snel gedaan :D Super zeg, gefeliciteerd!! *O*
Bij mij was het toen ook zo snel raak, ik was er toen helemaal melig onder, ik had echt zoiets van: euh, dat kan helemaal niet :')
disclaimer
pi_143784121
@Risu:
Da's ook weer zo ja! Voorlopig lukt het me ook nog niet om niet helemaal los te gaan met fantaseren, dus dat genieten komt wel goed denk ik! :Y

Lukt het bij jou nu al wat meer om te genieten?
Nog even en jij en Cholula staan niet meer onderaan! ;)

@SQ: ja, het voelt zo naïef nu, omdat we er natuurlijk heel doelbewust mee bezig waren en toch ben ik nu verbaasd ofzo! :D Maar dat went vast snel!
pi_143784993
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:51 schreef twist02 het volgende:

SPOILER
*O*
Kwak
pi_143785145
Gefeliciteerd Twist! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143785223
Twist! O+ *O* Gefeliciteerd! :o :D
pi_143785998
Gefeliciteerd twist! *O*
pi_143786153
Fantastisch twist! Stuiter ze!
pi_143786580
Twist gefeliciteerd!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_143786874
Twiiiiiiiiiiiiiiiist!!! Omg omg omg!! Wat vét!!!! *O* *O*
pi_143788255
Twist gefeliciteerd! *O* Mooie strepen ook!
pi_143788557
Gefeliciteerd Twist!!
pi_143789108
Gefeliciteerd Twist! :D *O*

Ga je er maar wat meer mee bezig houden nu hè O-)
pi_143789354
Wow Twist, helemaal geweldig chick! Gefeliciteerd! Zo fijn voor je, geniet er maar lekker van!
pi_143790157
Hier ook een soort van goed nieuws: EINDELIJK had ik vanmorgen bloed! *O*
Nu dus een cyclus van 84 dagen! -O-
Het is dus precies het dubbele van mijn gebruikelijke 42 dagen, dus ik denk dat ik een cyclus geskipt hebt. (vermoed zelf sterk dat er een eisprong mislukt is, omdat ik wel veel letterlijke druk heb gevoeld op dag 26 ofzo, en twee weken geleden aan de andere kant weer zo'n drukgevoel had.) Ben aan de ene kant verdrietig dat ik zo'n afschuwelijk lange cyclus heb, aan de andere kant ben ik blij dat er nu eindelijk iets gebeurd down there. Maar blijf zo bang dat er iets mis is.... :'(

Afgelopen week kreeg ik opeens zere tieten, die vaak voorafgaan aan mijn menstruatie. Maar omdat ik al wekenlang alles aanzag voor een voorbode (puisten, humeurig, krampjes), was ik er van overtuigd dat mijn lijf me weer keihard in de maling zat te nemen.

Anyway, de LH-stokkies kunnen binnenkort weer uit de kast. Mijn nieuwe NOD mag op 5 oktober (mijn god, da's ver weg, maar ik ga er voor!)
pi_143791116
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:25 schreef twist02 het volgende:
@Risu:
Da's ook weer zo ja! Voorlopig lukt het me ook nog niet om niet helemaal los te gaan met fantaseren, dus dat genieten komt wel goed denk ik! :Y

Lukt het bij jou nu al wat meer om te genieten?
Nog even en jij en Cholula staan niet meer onderaan! ;)

@SQ: ja, het voelt zo naïef nu, omdat we er natuurlijk heel doelbewust mee bezig waren en toch ben ik nu verbaasd ofzo! :D Maar dat went vast snel!
Ja, het is geen 24/7 roze wolk, maar daar heb ik me al bij neergelegd. Zolang het goed gaat kan ik af en toe intens genieten van de bolle buik. (En dat zijn stiekem gewoon mijn darmen :') ) En dan later heb ik weer eens iets gegeten wat compleet verkeerd valt en dan baal ik verschrikkelijk van alles. Ik smeer ook met zwitsal buikbalsem. Voor de buik totaal niet nodig, maar de geur en de actie zelf maakt me blij en dat helpt ook wel.
Wel een aanrader vind ik. Tenzij je natuurlijk een hekel hebt aan zwitsalgeur.
pi_143791802
Jeetje Sara, ik kan me voorstellen dat zo'n lange cyclus je verdrietig maakt ja! ;( :*
Fijn dat er nu in elk geval iets gebeurt; hopelijk is het een kwestie dat je lijf het weer op moet pakken (en gebeurt dat ook snel!).

quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:24 schreef Risu het volgende:

[..]

Ja, het is geen 24/7 roze wolk, maar daar heb ik me al bij neergelegd. Zolang het goed gaat kan ik af en toe intens genieten van de bolle buik. (En dat zijn stiekem gewoon mijn darmen :') ) En dan later heb ik weer eens iets gegeten wat compleet verkeerd valt en dan baal ik verschrikkelijk van alles. Ik smeer ook met zwitsal buikbalsem. Voor de buik totaal niet nodig, maar de geur en de actie zelf maakt me blij en dat helpt ook wel.
Wel een aanrader vind ik. Tenzij je natuurlijk een hekel hebt aan zwitsalgeur.
Fijn dat je er van kunt genieten! En dat het geen 24/7 roze wolk is, lijkt me niet gek ook. Hou wel van Zwitsal-geur, dus da's wel een goeie ja! ;)
pi_143791810
Ik sta al bijna een maand onderaan de lijst in z&g te bungelen dus ik vind dat het tijd wordt dat er nieuwe aanwas komt! (Hoofdreden is dat ik leuk vind als jullie mogen opschuiven omdat jullie zwanger zijn!)
pi_143792383
Over een paar weekjes kom ik me melden in Z&G, goed? Hopelijk samen met een heleboel anderen!
Zat net al even te rekenen en het is precies op het randje tussen april en mei :X
pi_143801894
Jaaa Twist *O* Gefeliciteerd!!

quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:32 schreef Cholula het volgende:
Ik sta al bijna een maand onderaan de lijst in z&g te bungelen dus ik vind dat het tijd wordt dat er nieuwe aanwas komt! (Hoofdreden is dat ik leuk vind als jullie mogen opschuiven omdat jullie zwanger zijn!)
Hopelijk komt daar snel een naam bij, bungelde stiekem al een tijdje onofficieel onderaan, wil er pas na goede termijnecho in ;). Die stiekem ook al snel is *zenuwennn*
pi_143801954
Een :* voor Sara.

En nu hup, maak er een streepjesregen van! *O*
pi_143803751
quote:

SPOILER
WHOWH!!!! Wat een twist van die twist :D

O+
gefeliciteerd!

:* Lekker genieten!
pi_143803767
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:09 schreef Sara82 het volgende:
Hier ook een soort van goed nieuws: EINDELIJK had ik vanmorgen bloed! *O*
Nu dus een cyclus van 84 dagen! -O-
Het is dus precies het dubbele van mijn gebruikelijke 42 dagen, dus ik denk dat ik een cyclus geskipt hebt. (vermoed zelf sterk dat er een eisprong mislukt is, omdat ik wel veel letterlijke druk heb gevoeld op dag 26 ofzo, en twee weken geleden aan de andere kant weer zo'n drukgevoel had.) Ben aan de ene kant verdrietig dat ik zo'n afschuwelijk lange cyclus heb, aan de andere kant ben ik blij dat er nu eindelijk iets gebeurd down there. Maar blijf zo bang dat er iets mis is.... :'(

Afgelopen week kreeg ik opeens zere tieten, die vaak voorafgaan aan mijn menstruatie. Maar omdat ik al wekenlang alles aanzag voor een voorbode (puisten, humeurig, krampjes), was ik er van overtuigd dat mijn lijf me weer keihard in de maling zat te nemen.

Anyway, de LH-stokkies kunnen binnenkort weer uit de kast. Mijn nieuwe NOD mag op 5 oktober (mijn god, da's ver weg, maar ik ga er voor!)
HOERA!! nou soort van! ..

Ik kan helaas niet meer in de OP om hem aan te passen :*
pi_143805942
Balen he Sara! Het voelt alsof je maar weinig kansen per jaar hebt (wat dus ook zo is helaas). Hier alweer dag 52, nog niets te zien. Raar dat mijn cyclus nu weer steeds langer wordt.

En gefeli met je achterneefje Cygne, lijkt me ontzettend zwaar om hem te gaan knuffelen op dit moment maar vind het heel knap hoe je zo toch blij voor anderen bent, ook al voelt het vanbinnen ook anders.
pi_143806811
Twist, geweldig!!!
We stopten tegelijk met de pil al ging jij nog niet van start!
Ben heel erg blij voor je, GEFELICITEERD :D
pi_143811082
quote:

SPOILER
*O*

Joepie! Gefeliciteerd. :)
pi_143817119
Nou ik ben weer terug van de huisarts met een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Nu wachten op een afspraak en dan zullen ze wel banalers gaan onderzoeken..
pi_143817817
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:33 schreef -ik86- het volgende:
Nou ik ben weer terug van de huisarts met een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Nu wachten op een afspraak en dan zullen ze wel banalers gaan onderzoeken..
Banalers = vanalles?

Wat vroeg de huisarts eigenlijk, hoe gaat dat?

Sterkte en succes!
pi_143819060
Wat zei de huisarts ervan -ik86-?
En hoe voel je je er nu onder? Kan me voorstellen dat het fijn is dat er nu serieus gekeken wordt, maar dat het toch ook confronterend is? :*
pi_143820020
Banalers moest inderdaad vanalles zijn, fijne autocorrect.

De huisarts nam standaard vragenlijstje door volgens mij. Hoelang ik gestopt was met de pil, hoe mijn cyclussen waren, of ik mijn eisprong voelde, of ik wist wanneer mijn vruchtbare periode was. Of ik eerder zwanger was geweest, of er problemen waren met seks. En later hoe ik eronder was dat het nog niet gelukt was omdat het allemaal toch best emotioneel is als iets wat je graag wil niet lukt.

Ik ben nu vooral opgelucht, vind hef fijn dat ze me serieus neemt en meteen doorstuurt.
pi_143820967
Gelukkig maar ik86! Kan je eindelijk 'door'.

Balen Sara82. Lange cyclussen zijn écht stom!!

Hier te weinig gebatst om raak te zijn deze maand... Maar misschien een heul heul heul langzaam zaadje :D Ben toch benieuwd. Omdat ik bij bestaande baby dacht mijn eisprong te voelen, vind ik het een beetje gek dat ik nu niks voel... Maar misschien heb ik toen de innesteling gevoeld en niet de eisprong. Kan je dat voelen eigenlijk?
pi_143828173
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:46 schreef Hilzillah het volgende:
Gelukkig maar ik86! Kan je eindelijk 'door'.

Balen Sara82. Lange cyclussen zijn écht stom!!

Hier te weinig gebatst om raak te zijn deze maand... Maar misschien een heul heul heul langzaam zaadje :D Ben toch benieuwd. Omdat ik bij bestaande baby dacht mijn eisprong te voelen, vind ik het een beetje gek dat ik nu niks voel... Maar misschien heb ik toen de innesteling gevoeld en niet de eisprong. Kan je dat voelen eigenlijk?
De innesteling kan je voelen idd, maar het kan ook zomaar zijn dat je niets voelt. :D

Eigenlijk net als de eisprong. De een wel, de ander niet. De ene keer wel, de andere keer niet.
pi_143832128
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:40 schreef Dottey het volgende:

[..]

De innesteling kan je voelen idd, maar het kan ook zomaar zijn dat je niets voelt. :D

Eigenlijk net als de eisprong. De een wel, de ander niet. De ene keer wel, de andere keer niet.
Stom hè, vanaf volgende maand vriendje aan zn taas trekken (omg TAAS!! :o _O- *O* w/ o|O O-) ) en iedere dag batsen... Kan ik de eisprong ook niet missen ;) :D
pi_143832182
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:11 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Stom hè, vanaf volgende maand vriendje aan zn taas trekken (omg TAAS!! :o _O- *O* w/ o|O O-) ) en iedere dag batsen... Kan ik de eisprong ook niet missen ;) :D
Naar wat ik weet is om de dag beter voor de kwaliteit van zijn Taas-product :9
pi_143834476
twist gefeliciteerd! *O*
pi_143837424
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:12 schreef Dottey het volgende:

[..]

Naar wat ik weet is om de dag beter voor de kwaliteit van zijn Taas-product :9
Oh ja, dat waar :D D
pi_143838835
Ach ja. M. is het product van elke dag seks, dus al je er zin an hebt...! ~O>
pi_143839855
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 09:48 schreef Limone het volgende:
Hehe, Stick ook inderdaad.

Ik kan zaterdag testen, denk ik. Maar ik wil wachten tot maandag. Omdat vorige keer zo laat pas positief, en cycluswise is het nu gek met bv ende verdwaalde spiraal!

Dus dat zal er op neerkomen dat ik donderdag ofzo al een test doe :')
pi_143840295
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Hehe, Stick ook inderdaad.

Ik kan zaterdag testen, denk ik. Maar ik wil wachten tot maandag. Omdat vorige keer zo laat pas positief, en cycluswise is het nu gek met bv ende verdwaalde spiraal!

Dus dat zal er op neerkomen dat ik donderdag ofzo al een test doe :')
Ja, haha, ik wilde al vragen of je al zwanger was. :7
pi_143842306
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 09:48 schreef Limone het volgende:
De Senn ook :D ~O>
pi_143843809
Fopje in mijn buik is t product van 3 keer batsen in een zeer pandapuntwaardige maand :') ik weet ook zeker welke keer raak was, want de andere twee keer kunnen echt niet qua timing...
Kwak
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:56:24 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_143843886
Elke baby is uiteindelijk het resultaat van 1 keer batsen. Welke keer dat dan is is bij de ene makkelijker te achterhalen dan bij de andere :7
disclaimer
pi_143856013
Nod is hier ook zaterdag, maar ik wacht een week langer (is de bedoeling :p) Want cyclus kan zomaar aantal dagen langer zijn, echter de langste tot nu toe 38 dagen = dan 2 september.

Wat is trouwens eigenlijk echt de definitie van onregelmatige ongesteldheid? Ben je ook onregelmatig als de cyclussen per maand een paar dagen met elkaar verschillen?
pi_143856500
En zo kan ik toch ineens stiekem op het wachtbankje :')

Meneer kon zich niet meer bedwingen en moest en zou.. ik nog half zacht "maar maar" zeggen.
En erna zegt hij heel erg verwarrend "we zullen wel zien of het raak is of niet".

Het zou zomaar kunnen. Mijn eisprong is eigenlijk ook rond deze dag gerekend..

Maar voor alsnog het plan is pas n januari de boel te bekijken :')

* Dottey duimt stiekem
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:27:18 #90
360012 Shopaholic1984
pi_143856529
Ik duim mee Dottey!
pi_143856556
Hihi, Dottey. Dat zou helemaal super zijn natuurlijk :D
pi_143856590
* gewoonmezelf en Saar duimen keihard mee!
S. 2014
J. 2016
pi_143856999
ahw O+ Thanks!

Vooral Saar O+ O+
pi_143857345
Cool Dottey! Wist ie dat je ovuleerde? Duimduimduim!
pi_143858459
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:26 schreef Dottey het volgende:

Meneer kon zich niet meer bedwingen en moest en zou.. ik nog half zacht "maar maar" zeggen.
En erna zegt hij heel erg verwarrend "we zullen wel zien of het raak is of niet".

* Dottey duimt stiekem
pi_143858525
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:50 schreef Sara82 het volgende:
Cool Dottey! Wist ie dat je ovuleerde? Duimduimduim!
Ja, ik had het verteld wanneer we de vruchtbare week hadden en wanneer mijn ovulatie ongeveer zou zijn. De nood is nooit hoog bij meneer, maar ineens.....

^^,

zo mag het van mij altijd wel gaan :P
pi_143858536
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:18 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hihi O+ :* Leuk! :D
pi_143859046
Oh Dottey!! Ik hoop het zo voor je!!!
pi_143859051
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:20 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ja, ik had het verteld wanneer we de vruchtbare week hadden en wanneer mijn ovulatie ongeveer zou zijn. De nood is nooit hoog bij meneer, maar ineens.....

^^,

zo mag het van mij altijd wel gaan :P
Zo is t hier ook gegaan ;) Zo zijn wij ook van januari naar officieel augustus beland. Ik duim mee voor je meis!
pi_143859814
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:26 schreef Dottey het volgende:

* Dottey duimt stiekem
Hier ook zoiets. Vriend had net bepaald dat ie pauze nodig had, het nu nog niet zo hoefde. Zei dat ik om zeker te zijn deze cyclus zou afwachten en dan weer tijdelijk met de pil te beginnen, was het meteen weer veilig. Nog gewaarschuwd dat het tot die tijd dus niet veilig was. Maar ja, na een paar dagen kon hij zich ook niet meer inhouden.. Ik was de enige die wist dat eisprong eraan kwam, ook iets erna was het weer raak en ik vermoed dat het daarmee gebeurd is. Wij maar denken dat het weer niet zou lukken, ik zat al bijna met de pil klaar voor als het bloeden zou beginnen.. Nou en toen kwam het dus mooi niet meer! Haha, was even paar weken wennen hoor en het voelt nog steeds gek..
Hoop dat het bij jou op dezelfde manier gaat, net als je denkt "nee, dit zal wel niet" dan gebeurd het :P
pi_143863570
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:50 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Hier ook zoiets. Vriend had net bepaald dat ie pauze nodig had, het nu nog niet zo hoefde. Zei dat ik om zeker te zijn deze cyclus zou afwachten en dan weer tijdelijk met de pil te beginnen, was het meteen weer veilig. Nog gewaarschuwd dat het tot die tijd dus niet veilig was. Maar ja, na een paar dagen kon hij zich ook niet meer inhouden.. Ik was de enige die wist dat eisprong eraan kwam, ook iets erna was het weer raak en ik vermoed dat het daarmee gebeurd is. Wij maar denken dat het weer niet zou lukken, ik zat al bijna met de pil klaar voor als het bloeden zou beginnen.. Nou en toen kwam het dus mooi niet meer! Haha, was even paar weken wennen hoor en het voelt nog steeds gek..
Hoop dat het bij jou op dezelfde manier gaat, net als je denkt "nee, dit zal wel niet" dan gebeurd het :P
Iets in mij zegt dat het ook niets gaat worden hoor, maar toch mag ik mee op het wachtbankje deze maand.

Ik ben gelukkig lekker druk met verbouwen en verder bouwen van mijn zolderstudio voor mijn zaakje ^^, Lekker aan het zagen, schroeven en verven O+ Dan gaat de tijd snel ^^,
pi_143871959
Het zou wat zijn, Dottey. Ik duim! Wat voor zaakje heb je?
pi_143882350
Toch stiekem wel spannend Dottey..
Ik had al een brief van het ziekenhuis dat ze mijn verwijzing binnen hadden en ik binnenkort een uitnodiging voor intake gesprek ontvang.
pi_143883006
Voorzichtig maar weer om de hoek kijken hier... Nog geen idee wat mijn cyclus gaat doen na de curettage van 13-08 en ik weet ook nog niet of het me de eerste tijd lukt om heel gezellig mee te kletsen. Het voelt nog wat gek allemaal.
Maar meelezen doe ik sowieso toch al dus wie weet.

Voor de OP:
Malteser
bezig sinds mei 2014
curettage op 13-08-2014 ivm miskraam bij 10 weken
nieuwe NOD nog niet bekend
pi_143886231
Na lang meelezen en twijfelen me toch maar aangemeld hier. :s) *O*

Ik ben sinds eind mei dit jaar gestopt met de pil en heb sindsdien cycli gehad van 29 / 36 dagen. Nu zit ik op dag 27 van mijn huidige cyclus en moet ik volgens de app ( :') ) op 3 september weer ongesteld worden, maar ik heb deze maand helaas nog geen eisprong gevoeld (vorige twee keer wel) dus eigenlijk weet ik helemaal niet zo goed waar ik aan toe ben.

Vriend en ik zijn in augustus gestopt met condooms dus de komende dagen worden erg spannend! Natuurlijk ga ik er niet vanuit dat het gelijk raak is, maar ik kan er niks aan doen dat het in mijn achterhoofd toch speelt. :6 Het zou overigens ons eerste kindje zijn.

Verder natuurlijk succes gewenst aan iedereen hier en felicitaties voor de mensen met strepen! *O*
pi_143887570
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:52 schreef Malteser het volgende:
Voorzichtig maar weer om de hoek kijken hier... Nog geen idee wat mijn cyclus gaat doen na de curettage van 13-08 en ik weet ook nog niet of het me de eerste tijd lukt om heel gezellig mee te kletsen. Het voelt nog wat gek allemaal.
Maar meelezen doe ik sowieso toch al dus wie weet.

Voor de OP:
Malteser
bezig sinds mei 2014
curettage op 13-08-2014 ivm miskraam bij 10 weken
nieuwe NOD nog niet bekend
;( Malteser en het was zo mooi.. Sterkte :* Hoe voel je je nu?

Welkom Selvaria!
pi_143889602
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:18 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

;( Malteser en het was zo mooi.. Sterkte :* Hoe voel je je nu?
.....
Te mooi blijkbaar... Hartje is gestopt bij 10 weken.
Lief dat je het vraagt. Nog wat wisselende gevoelens. Vandaag een mindere dag, toch wel verdrietig nog soms.
Maar ook wel goede dagen. Hopelijk snel weer een cyclus, dan weet ik dat mijn lijf 'het weer doet'.
pi_143889614
Welkom Selvaria!
pi_143891499
Dat zal wel blijven, dat verdrietige.. ;(
Hopelijk ben je fysiek weer snel op orde, inclusief cyclus!
pi_143891672
Dottey: toch opeens spannend dus! :D Die mannen weten ook niet wat ze willen hè? Zou het niet gewoon een soort angst zijn van hem? Omdat hij nu eigenlijk vrij bewust het 'risico' toch neemt?

Lieve Malteser, op deze manier wil ik eigenlijk helemaal geen welkom zeggen ;( maar toch welkom terug. Kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Ik hoop dat je lijf het inderdaad weer snel oppakt en dat je het een beetje een plekje kunt geven? Heb je mensen waarmee je goed kunt praten als je die behoefte hebt? :*

Welkom Selvaria! :) Spannend is dat hè, als je weet dat de kans nu echt bestaat?
pi_143893291
Dank jullie wel! En het is zeker spannend, ben erg benieuwd hoe het allemaal zal lopen. Voor nu maar even veel blijven oefenen. ^)
pi_143893698
Welkom Selvaria.

Hier maar weinig nieuws te melden. Nog niet gemenstrueerd. Dus weer een lange cyclus, en moet eerlijk zijn dat ik niet meer de teunisbloemolie nog elke dag slik. Wat ik eigenlijk wel moet doen maar goed!
Ben er nog steeds erg rustig onder. Gisteren wel wat steekjes in de onderbuik, nu wat pijn aan de borsten. Maar vriendlief is de vrachtwagen weer op, en ik was gisteren te moe voor actie in de slaapkamer.
We kijken erg naar onze vakantie uit.. nog 3 weken! Dan gaan we eens goed relaxen, aan onszelf en elkaar denken en volgens mijn vriend gewoon een vakantiebaby maken ;)

Gisteren samen met mijn broertje (ongeveer 4 jaar jonger als dat ik ben) naar mijn moeder geweest. Hun weten ook dat wij de stap hebben gezet om voor een kindje te gaan. En mijn broertje elke keer van "he schiet eens op, ik wil oom worden..", en op een gegeven moment je mag alleen maar op mijn verjaardag komen (feb.) als je zwanger bent. Dan hoef ik ook geen cadeau, dan kan je wat leuk kopen voor de baby.
Zo ontzettend lief, en zo blij dat ik dit kan delen met hem en mijn moeder (en ook met mijn vader, maar gescheiden ouders). Ook omdat ik zie hoe hun er mee omgaan en er over praten.

Maar ja gisteren kwam wel weer even mijn onzekerheid van, wat nou als het ons niet gegund is, om de hoek kijken..
pi_143893948
Mijn gegeven voor in de OP trouwens!

User: J0ycie88
Gestopt sinds: eind februari 2014.
Kindje #: 1
NOD: Onbekend, onregelmatige lange cyclussen.
Bijzonderheden: Onregelmatige cyclus, 33-93. Tijdens 2e cyclus contact gehad met de HA, na de vakantie (oktober) kijken of we doorverwezen willen worden voor evt. onderzoek.
pi_143894781
Hoi Malteser! Welkom terug. :* al had ik je liever niet gezien enzo.

Hoi selvaria :)
pi_143894956
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:42 schreef Malteser het volgende:

[..]

Te mooi blijkbaar... Hartje is gestopt bij 10 weken.
Lief dat je het vraagt. Nog wat wisselende gevoelens. Vandaag een mindere dag, toch wel verdrietig nog soms.
Maar ook wel goede dagen. Hopelijk snel weer een cyclus, dan weet ik dat mijn lijf 'het weer doet'.
:*
pi_143895103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:47 schreef twist02 het volgende:

Lieve Malteser, op deze manier wil ik eigenlijk helemaal geen welkom zeggen ;( maar toch welkom terug. Kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Ik hoop dat je lijf het inderdaad weer snel oppakt en dat je het een beetje een plekje kunt geven? Heb je mensen waarmee je goed kunt praten als je die behoefte hebt? :*
Ik heb wel wat mensen in mijn omgeving bij wie ik mijn verhaal kwijt kan. Wil ze alleen niet teveel 'belasten' met mijn verdriet. Dus dat is soms lastig. Maar het komt goed. :*

En las ik nu strepen bij jou? Tof!! Gefeliciteerd *O*
pi_143895130
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:13 schreef Cygne het volgende:

[..]

:*
Hoe is het met jou? :*
pi_143895256
En dank jullie voor het ontvangst!

Ik zie wat nieuwe streepjes-kandidaten. Leuk! Sommige 'ken' ik van het lurken in het baby- en dreumestopic :). Super dat jullie voor een volgend kindje gaan!

Joycie: is er vooralsnog geen reden voor de lange cyclus? En was je daar al bekend mee (als in vroeger ook al)?
pi_143895375
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hoe is het met jou? :*
Wel ok, eigenlijk. Zondag al op kraamvisite en ik kijk er best naar uit.

[ Bericht 19% gewijzigd door Cygne op 27-08-2014 21:35:37 ]
pi_143897870
Nieuwe (oude) aanwas! :W
Een knuffel voor iedereen die er een kan gebruiken!

Vandaag terug gekomen van vakantie. Nog een week op t wachtbankje. Nog geen spanningen.. eens kijken hoe zich dat ontwikkelt haha.
pi_143900497
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 07:38 schreef Limone het volgende:
Het zou wat zijn, Dottey. Ik duim! Wat voor zaakje heb je?
DM :*
pi_143900510
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:31 schreef -ik86- het volgende:
Toch stiekem wel spannend Dottey..
Ik had al een brief van het ziekenhuis dat ze mijn verwijzing binnen hadden en ik binnenkort een uitnodiging voor intake gesprek ontvang.
Spannend!
pi_143907726
Een op de valreep bats! Volgens mij... Maar het kan ook het vele vreten geweest zijn :') Voelde ik een ei poppen gisteren :o
pi_143908756
Malteser en Cygne, wat stoer dat jullie al weer mee schrijven hier. Erg meegelezen en meegeleefd met jullie. Dat het jullie snel wel gegund is! :*

Ik zit mezelf hier weer helemaal gek te maken. Kan eigenlijk niet echt raar zijn, maar irrationele hersens doen hun werk.. :') Die zeggen je hebt het al 4 dagen knetter koud, bent super moe, zere borsten en alles stinkt. Dus het KAN zo maar... Ja ja. Zondag officiele NOD. Ook wel eens korte cyclussen en dan zou het dus wel weer kunnen…. |:(
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:25:39 #125
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143909521
Spannend blob87!!

Sorry voor mijn afwezigheid: ontzettend druk en etc etc bleh. Ik lees wel alles en ik duim voor allemaal strepen!!
pi_143909879
Spannend blob!! :o
pi_143910009
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:48 schreef blob87 het volgende:
Malteser en Cygne, wat stoer dat jullie al weer mee schrijven hier. Erg meegelezen en meegeleefd met jullie. Dat het jullie snel wel gegund is! :*

Ik zit mezelf hier weer helemaal gek te maken. Kan eigenlijk niet echt raar zijn, maar irrationele hersens doen hun werk.. :') Die zeggen je hebt het al 4 dagen knetter koud, bent super moe, zere borsten en alles stinkt. Dus het KAN zo maar... Ja ja. Zondag officiele NOD. Ook wel eens korte cyclussen en dan zou het dus wel weer kunnen…. |:(
Alles stinkt! :D

Mijn zusje moest voor haar NOD al bijna over der huig van het dure parfummetje van haar collega _O- en die is dus der babybol aan het kweken O+

Ik help je duimen! :*
pi_143910138
Spannend Blob!
pi_143916571
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:20 schreef Malteser het volgende:
En dank jullie voor het ontvangst!

Ik zie wat nieuwe streepjes-kandidaten. Leuk! Sommige 'ken' ik van het lurken in het baby- en dreumestopic :). Super dat jullie voor een volgend kindje gaan!

Joycie: is er vooralsnog geen reden voor de lange cyclus? En was je daar al bekend mee (als in vroeger ook al)?
Nee vooralsnog is er geen aanwijsbare reden voor de lange cyclus. De HA denkt of aan PCO of aan ontpillen. Misschien daf mijn overgewicht een factor speelt.
Hoe mijn cyclus was voor ik aan de pil ging weet ik niet. Volgens mijn moeder ook niet regelmatig, dat was ook de reden of aan de pil te gaan toen. Maar hoelang, geen idee!
pi_143918597
Blob, hoop doet leven he!

Een van jullie wel eens een innesteling gevoeld? Ik heb al de hele dag rare plopjes in mijn onderbuik. Een beetje wat je hebt als je 7 maanden zwanger bent, maar dat lijkt me sterk :')
pi_143918625
Het enige betrouwbare symptoom voor mij is midden in de nacht de badkamer poetsen. _O-
pi_143918685
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:02 schreef Cygne het volgende:
Het enige betrouwbare symptoom voor mij is midden in de nacht de badkamer poetsen. _O-
:D Herkenbaar.

En ineens een onstilbare drang hebben naar de geur van Dettol O+ :')
pi_143920578
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:05 schreef L-E het volgende:

[..]

:D Herkenbaar.

En ineens een onstilbare drang hebben naar de geur van Dettol O+ :')
O+

Na een miskraam wil ik altijd nieuwe meubels kopen. :')

Hopelijk blijft t bij twee miskramen. :X
pi_143922777
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:06 schreef Cygne het volgende:

[..]

O+

Na een miskraam wil ik altijd nieuwe meubels kopen. :')

Hopelijk blijft t bij twee miskramen. :X
OMG Cygne, droogkloot ;). Ik hoop voor jou ook dat het bij twee miskramen blijft maar niet vanwege die meubels :).
pi_143925161
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:11 schreef Malteser het volgende:

[..]

OMG Cygne, droogkloot ;). Ik hoop voor jou ook dat het bij twee miskramen blijft maar niet vanwege die meubels :).
Inderdaad. Daarnaast heb ik nu wel genoeg meubels. En te weinig baby's. }:|
pi_143927715
Damn Malteser. Welkom terug. Maar toch niet leuk om je hier weer te zien, als je begrijpt wat ik bedoel. :*

En welkom Selvaria!

Mijn vriend is trouwens echt een schatje. Hoe ons huis er van binnen uitziet zal hem werkelijk een rotzorg zijn. Maar laatst stond hij aandachtig te kijken naar van die baby-muurstickers. "Goh, wel heel leuk he?" O+

Volgens mij kannie niet wachten. (maar hij kent me goed genoeg om er vooral geen druk op te leggen, hahaha)
pi_143929893
Hilzillah: zou wel fijn zijn als je vanaf nu toch je eisprong voelt, toch? hoop het voor je!

Blok87: spannend! Bij mij waren die pijnlijke tetten wel echt een aanwijzing :X Maar daar had ik voorheen ook nooit last van (ook niet bij naderende menstruatie ofzo), dus voor mij was het echt opeens iets nieuws. Mijn duimen draaien in elk geval voor je! ;)

Sara82: leuk als mannen zo kunnen zwijmelen he? O+
pi_143930013
Dank je Sara. Nee, ik had hier ook niet terug willen zijn, behalve dan om voor jullie te jompelen. Maar het is niet anders.
Ik hoop dat ik snel weer een cyclus heb, want we hebben besloten het 'gewoon' weer opnieuw te proberen.
pi_143930107
@ twist
Zolang je nog geen echo's hebt gehad, lukt het sowieso denk ik niet om los te gaan. Al zegt een goede echo natuurlijk ook niet alles.. helaas...
Maar geniet er maar wel van hoor! :)

@ sara
Dat is best lang inderdaad. Mocht dit nog meerdere keren gebeuren, dan zou ik er toch eens naar laten kijken misschien

@ ik86
Fijn dat je een doorverwijzing hebt, dan weet je dadelijk hopelijk wat meer.

@ innesteling en eisprong voelen
:? Voor mij echt een raadsel, zou het niet weten of ik dat ooit al eens heb gevoeld. Ik voel wel vaker wat, maar weet nooit goed wat het dan is. 8)7

Om de dag batsen zeggen ze dat dat beter is. Bij zoon hadden we in 1 maand alleen 3 dagen achter elkaar gebatst, en meteen Bingo _O- Toen dacht ik ook echt Waaatt? Neeeee!

Welkom nieuwe aanwas!

Spannende dagen voor de mensen in "wachtstand"

Ook hier wel aan het meelezen, maar reageer niet altijd meteen... ben nu al 2 dagen niet lekker in orde.. Met vlagen misselijk... en nee, niet zwanger denk ik... (kan ik nog lang niet weten) vast door het weer >:)

[ Bericht 1% gewijzigd door gestreeptestoel op 28-08-2014 21:09:56 ]
pi_143930152
Zere borsten was hier HET kwaaltje. Er waren nachten bij dat ik niet eens op mijn buik kon slapen, zo gevoelig. En ik heb een vrij bescheiden 70D. Maar ze deden zeer en groeiden zo mijn bh uit in een paar weken tijd. Ik was in shock! En man vond het prachtig... :7.

Dus Blob: ik hoop voor jou op 2 strepen!
pi_143930296
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:02 schreef L-E het volgende:
Blob, hoop doet leven he!

Een van jullie wel eens een innesteling gevoeld? Ik heb al de hele dag rare plopjes in mijn onderbuik. Een beetje wat je hebt als je 7 maanden zwanger bent, maar dat lijkt me sterk :')
Die 7 maanden plopjes heb ik geen ervaring mee! Maar paar dagen voor NOD een dag of 2 ritmische pijnscheutjes gevoelt. Was een kort steekje, om de paar seconden. Was ook meteen het enige wat ik merkte, zelfs sterkere reuk duurde even!
Het lijkt me heel sterk ja :P. Maar.. Tijd terug van een man gehoord dat zijn vriendin paar jaar terug met last van haar buik naar de huisarts ging: 8(!!) maanden zwanger! Verrassing!!
pi_143930395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:02 schreef Malteser het volgende:
Zere borsten was hier HET kwaaltje. Er waren nachten bij dat ik niet eens op mijn buik kon slapen, zo gevoelig. En ik heb een vrij bescheiden 70D. Maar ze deden zeer en groeiden zo mijn bh uit in een paar weken tijd. Ik was in shock! En man vond het prachtig... :7.

Dus Blob: ik hoop voor jou op 2 strepen!
Dat was hier ook HET teken. Daarbij voelde ik me continue wat weeiig ofzo, heel vaag. Voelde me gewoon echt "anders"

Blob, duimen maar!
pi_143930498
Spannend Blob!

Malteser hier helaas vanwege verkeerde reden terug.. Veel sterkte voor jou en Cygne, lijkt me moeilijk het erna weer op te pakken!

Succes iedereen hier en sterkte met de wachtdagen, wat duren die toch altijd lang!
pi_143931682
Wij gaan SMEP-pen deze maand. Vandaag dag acht dus :9
pi_143932953
Wut??? SMEP-pen?? :o
pi_143932999
En ik voelde tot de positieve test helemaal niks.. Niks noppes nada. Daarna ook niet, alleen kreeg ik hulleke tieten :')
  donderdag 28 augustus 2014 @ 22:06:26 #147
360012 Shopaholic1984
pi_143933317
Ik heb even opgezocht wat SMEP-en is. Hihi om de dag en rond de eisprong elke dag.
Hier nog ff afwachten. Ik haat wachten. Denk niet dat t deze keer raak is. Voel me niet echt anders. Was van de week wel wat misselijk, maar had ook keelpijn .
pi_143933845
Sperm meets egg plan. Dat zou de kans op een zwangerschap moeten verhogen. Wilde t wel eens proberen. Reactie van vriendje: mag t ook nóg vaker?
:')
pi_143933895
Ik voel mijn eisprong trouwens niet. Dankzij de ovulatie testen weet ik dat hij op dag zestien of zeventien valt. Thats it.
pi_143934749
Ach Malteser en Cygne. Geen leuke tijd is dit. Sterkte!

Bij M. voelde ik een steekje en werd ineens even misselijk een week na de eisprong. Daarna ging ik maniakaal poetsen. Toen ik mij afvroeg of het vlees dat ik aan het bakken was wel goed was, toen wist ik dat het tijd werd voor een testje.

Jammer voor IEDEREEN dat dat maniakale poetsen nooit teruggekomen is als schijnsymptoom. :')
pi_143934956
Sperm meets eggplant. :D :')
pi_143934987
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 22:43 schreef Limone het volgende:
Sperm meets eggplant. :D :')
_O-
pi_143935022
Bekende film van wijlen Buch. :P
pi_143942404
Sperm meets eg... Nog nooit van gehoord en ik moest lachen :D :D
Er zou eigenlijk een innestelingstest moeten zijn :D Of een 'road map' voor zaadjes. Vind het toch wel spannend door de misschieneisprongbats. Die gekke ebay ovu testen zijn trouwens nog niet binnen. Hadden vanaf Engelsenland opgestuurd moeten worden... Die zijn vast ook de weg kwijt :o
pi_143942521
Ik had er wel eens van gehoord maar een goede bats is nooit weg toch :+

Raar hilzillah, ik heb twee keer besteld en twee keer iets binnen gekregen binnen vier werkdagen..
pi_143942733
Tis voor deze maand toch te laat ;) Misschien komt het nog.
pi_143943008
Nou, testen dit weekend is niet meer nodig: hallo bloed! Op zich goed nieuws, ik heb dus gewoon een prachtige cyclus. Volgende NOD is dus 26-9. (Bijzonder, twee jaar geleden testte ik positief die dag! Het resultaat zit nu op de grond aan mijn tenen te likken O+ )
pi_143943623
Hier ook niet meer nodig en bewijs dat mijn fantasie zeer rijk is :) Bloed! NOD wordt dan 30/9.

Oh L-E dat is inderdaad bijzonder. Kun je volgend jaar zomaar twee voetaanbidders hebben :P
pi_143945308
Het zijn er nu al twee, dat wordt vechten volgend jaar :P

Jammer blob!
pi_143952087
Hè bah. Al dat bloed! Jammer jongens. Op naar meikindjes!

Ohja, weet je waar ik ook aan merk dat mijn ei springt? Als ik denk dat ik heel veel sjans heb! :9
pi_143952339
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:06 schreef L-E het volgende:
Nou, testen dit weekend is niet meer nodig: hallo bloed! Op zich goed nieuws, ik heb dus gewoon een prachtige cyclus. Volgende NOD is dus 26-9. (Bijzonder, twee jaar geleden testte ik positief die dag! Het resultaat zit nu op de grond aan mijn tenen te likken O+ )
pupje? :D

hihi Ik heb nooit sjans dus ook geen ei denk Ik ;)
pi_143952573
Jammer LE en Blob!
pi_143952585
Nou, mijn bloedverlies was eenmalig. Wat een mietje van een menstruatie :{w
pi_143952709
Ja ja, was het wel een menstruatie? :7
pi_143952739
Te laat voor een innesteling toch? 12 dagen na eggjumpz.
pi_143953078
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:41 schreef L-E het volgende:
Te laat voor een innesteling toch? 12 dagen na eggjumpz.
Geen idee?
Ik vloeide ook heel eventjes in de week dat ik eigenlijk moest menstrueren. Daarom kwamen wij er pas achter bij 8 weken en 4 dagen :X.
pi_143953088
Ja, maar het komt toch vaker voor dat er bloedverlies is tijdens/voor NOD en dat degene dan toch zwanger is. Als een soort grote schoonmaak voor de nieuwe bewoner.
pi_143953627
Zo jammer dat je niet gewoon een raampje kan openen en even in jezelf kan kijken om te zien wat er nu precies aan het gebeuren is. :6

Vandaag dag 29 van mijn cyclus, maar ik weet nog niet zo goed waar ik aan toe ben.. Voordat ik de pil slikte duurde het altijd 28-30 dagen voor ik weer ongesteld werd, maar ik snap er nou niks meer van.. Wanneer zouden jullie testen?

Ik vind het overigens ook erg lastig om er níet mee bezig te zijn. Een vriendin zei laatst dat ze na het stoppen met de pil er niet zo mee bezig was geweest en ze totaal verrast was toen ze zwanger bleek te zijn... hoe is me echt een raadsel. :? Nu ik dit zo typ kom ik er wel achter dat ik misschien echt iets aan m'n controlfreak issues moet doen. :')
pi_143954089
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:50 schreef Limone het volgende:
Ja, maar het komt toch vaker voor dat er bloedverlies is tijdens/voor NOD en dat degene dan toch zwanger is. Als een soort grote schoonmaak voor de nieuwe bewoner.
Nou ja, ik heb wel vandaag een grote fles dettol gehaald en heel poetswoederig alle tegeltjes in het toilet ermee gepoetst. Niet gek als mijn lijf ook nesteldrang krijgt O+

Selvaria, ik zou zeker tot dag 30 wachten. En dan de dag erna testen. Als het lukt, qua geduld enzo :)
pi_143954181
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:20 schreef L-E het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb wel vandaag een grote fles dettol gehaald en heel poetswoederig alle tegeltjes in het toilet ermee gepoetst. Niet gek als mijn lijf ook nesteldrang krijgt O+

Selvaria, ik zou zeker tot dag 30 wachten. En dan de dag erna testen. Als het lukt, qua geduld enzo :)
Lijkt mij echt super tof!
pi_143954733
Helaas L-E (hoewel... misschien toch?) en blob!

@Selvaria: dat raampje zou echt zo handig zijn, of gewoon een stuk huid dat verkleurt zodra je bevruchte eicel innestelt :7

Hier dag 55. Gisteren een negatieve test en overmorgen een nieuw lengterecord qua cyclus -O-

Heb besloten dat ik zodra ik ongesteld ben toch maar de huisarts ga bellen. Het is dan nog niet exact een jaar, maar oplopende cycli terwijl ik al zo lang gestopt ben en ovulatietesten zonder duidelijke uitslagen (test al sinds juni dagelijks of om de dag met LH-strip; soms zie ik een kleine piek maar dat ligt volgens mij aan minder gedronken hebben voor de test) lijken me niet echt een indicator voor supervruchtbaarheid. En dan heb ik ook eindelijk het gevoel dat ik iets kan doen ipv afwachten. Besluit nemen voelde al beter ^O^
pi_143956080
Haha verkleuren vd huid :-P

Groen bij poging gelukt... Rood bij helaas...

Selvaria, mijn verstand zegt wachten tot min dag 30. Mijn gevoel zou zeggen: NU
pi_143956213
Minarosa, hou je dat allemaal netjes bij op papier of iets dergelijks? Zodat je dat er makkelijk bij kan pakken bij de ha?

Doen de anderen dat trouwens ook? Ik noteer ook de "bats data" haha. Kruisje = menstruatie Stip = gebatst
pi_143956530
Haha, ik gebruik een app, die geeft met een hartje aan dat er gesekst is. :p

Als ik dit weekend niet ongesteld word ga ik testen en intussen rustig afwachten. Of dat tenminste proberen.
pi_143956653
Wat is dat voor een app? Ik ga ook eens zoeken
pi_143956792
Mijn kalender heet 'ie, houdt je cyclus bij en je kan aangeven wanneer je seks hebt gehad. Ook kan je je gemoedstoestand bijhouden, dan plaatst hij een varkentje wanneer je je 'knorrig' voelt. :')
pi_143956949
Ik heb ook hartjes op batsdagen! Houdt ook temperatuur bij. Ik gebruik womanlog
pi_143958164
Ik ook womanlog. Batshartjes zijn tof!!
Jammer Blob... Op naar de volgende ronde

En LE, ik zeg ook nog even wachten. Je lichaam heeft misschien de Dettol wel door de huiskamer geslingerd!

Telefoontje aan de HA kan toch altijd Minarosa. Die lange cyclussen zijn om jezelf over op te vreten.

Selvaria, Ik ging er de eerste maanden ook niet mee bezig zijn zei ik. En ondertussen zijn we pas 1.5 maand verder en kampeer ik bijwijze van spreken onder de brievenbus omdat die stomme ovu testen er nog niet zijn. Die ik besteld heb omdat ik 'ineens' mijn eisprong niet voelde die ik eigenlijk volgens mij nog nooit gevoeld heb :')
pi_143958522
Womanlog. *O*
En ovutesten ben ik echt te lui voor. :@ Ik temperatuur een beetje halfslachtig rond nod om te weten wanneer ik ongesteld word.
pi_143958617
Hilzillah waar heb je ze besteld? Bij sensitest zijn er er bij mij altijd ( :{ ) binnen één (werk)dag.

Ik houd trouwens alleen menstruaties bij, dat deed ik tot voor kort in mijn outlookagenda met 'XXX' maar toen realiseerde ik me dat mijn collega's dat volgens mij ook kunnen zien :W. Ik onthoud trouwens ook wel de soort-van-positieve ovulatietesten (dagen waarop het streepje net iets donkerder is) om dan twee weken daarna te testen, maar komt er altijd op neer dat het dan nog minstens twee weken duurt en het blijkbaar geen positieve ovulatietest was.

[ Bericht 21% gewijzigd door Minarosa op 29-08-2014 17:40:52 (aanvulling) ]
pi_143958689
Womanlog? *checkt google play*
pi_143958854
Ovia/ovuline vind ik ook fijn. Als je zwanger bent kun je m omzetten naar een pregnancy app die niet zo zoetsappig is als sommige andere...
Kwak
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:11:18 #183
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143959537
Bij kindara kan dat ook (incl batshartjes :P )
pi_143959638
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:39 schreef Minarosa het volgende:
Hilzillah waar heb je ze besteld? Bij sensitest zijn er er bij mij altijd ( :{ ) binnen één (werk)dag.

Ik houd trouwens alleen menstruaties bij, dat deed ik tot voor kort in mijn outlookagenda met 'XXX' maar toen realiseerde ik me dat mijn collega's dat volgens mij ook kunnen zien :W. Ik onthoud trouwens ook wel de soort-van-positieve ovulatietesten (dagen waarop het streepje net iets donkerder is) om dan twee weken daarna te testen, maar komt er altijd op neer dat het dan nog minstens twee weken duurt en het blijkbaar geen positieve ovulatietest was.
Ebay :') Maar volgens de advertentie vanuit Engelsenland... Maar dat hebben ze verplaatst denk ik :D
pi_143959643
Ow ik lees het al. Genoeg apps dus :-P
pi_143965745
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:06 schreef Selvaria het volgende:
Zo jammer dat je niet gewoon een raampje kan openen en even in jezelf kan kijken om te zien wat er nu precies aan het gebeuren is. :6

Vandaag dag 29 van mijn cyclus, maar ik weet nog niet zo goed waar ik aan toe ben.. Voordat ik de pil slikte duurde het altijd 28-30 dagen voor ik weer ongesteld werd, maar ik snap er nou niks meer van.. Wanneer zouden jullie testen?

Ik vind het overigens ook erg lastig om er níet mee bezig te zijn. Een vriendin zei laatst dat ze na het stoppen met de pil er niet zo mee bezig was geweest en ze totaal verrast was toen ze zwanger bleek te zijn... hoe is me echt een raadsel. :? Nu ik dit zo typ kom ik er wel achter dat ik misschien echt iets aan m'n controlfreak issues moet doen. :')
Hahaha nee, wees gerust, zij is degene die afwijkt :P

Qua app gebruik ik WomanLog, maar neem deze niet al te serieus, meer een richtlijn.
pi_143965937
Ik hou niets bij. Ik ben blij als ik weet wanneer mijn NOD is, maar alles bijhouden in een app is me te veel werk. Het komt zoals het komt, ik sta er nogal controlfreakissueloos in ;)
pi_143967233
Ik heb twee apps. Bij P.tracker vond ik de interface prettiger en bij MyDays de temperatuurgrafiek duidelijker. :P
pi_143968234
Balen, blob! :{

L-E, ik vind het toch nog spannend klinken hoor, of heeft het inmiddels wel echt doorgezet?

Limone: haha, heb je zoveel sjans dan ja? :D
Kan goed kloppen trouwens! Onbewust schijnen mannen het op te merken wanneer een vrouw vruchtbaar is. Tijdens m'n studie wel eens een onderzoek gelezen waaruit bleek dat strippers tijdens hun ovulatie zo'n 10-20% meer verdienen aan fooien! /nerd-mode

Selvaria: het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan om er niet mee bezig te zijn! Ik dacht ook dat we het wel 'een paar maanden gewoon aan zouden kijken', maar dat bleek lastiger dan gedacht. Zolang het niet 24/7 je gedachten beheerst, komt het wel goed! ;)

Minarosa: balen dat je zo'n besluit moet nemen, maar fijn dat het daardoor al wel beter voelt. Kan me voorstellen dat íets doen inderdaad goed voelt.

Apps:
Ik gebruikte ook Womanlog; vond het erg fijn om het darin een beetje bij te houden. Na 3-4 cycli kun je ook een voorspelling qua vruchtbaarheid laten doen. Bij mij was m'n eisprong wel standaard 3 dagen later dan voorspeld, maar toch wel handig :P
Heb daar nu ook de zwangerschapsversie van
pi_143970067
@minerosa: stomme lange cycli-boks. Ik vind het zelf na 4 á 5 maanden nog net te kort om naar de huisarts te stappen, dus ben blij dat jij het doet, hihi! Laat maar weten wat hij er van zegt, ben wel benieuwd....

Ben ook heel gemeen, zag een keer iemand (volgens mij ergens anders). die zei dat ze zo'n lange en onregelmatige cyclus had. 30 tot 34 dagen. De bitch in mij denkt dan echt van: wow, are you kidding me?! Terwijl ik natuurlijk dondersgoed weet dat dat net zo goed vervelend is.....
pi_143970373
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:53 schreef twist02 het volgende:
Balen, blob! :{

Limone: haha, heb je zoveel sjans dan ja? :D
Kan goed kloppen trouwens! Onbewust schijnen mannen het op te merken wanneer een vrouw vruchtbaar is. Tijdens m'n studie wel eens een onderzoek gelezen waaruit bleek dat strippers tijdens hun ovulatie zo'n 10-20% meer verdienen aan fooien! /nerd-mode

Jaaaa! Het was echt opvallend! Terwijl ik mijn baby mee had. Veel sjans van dilfs ook. :') hahaha :D
Wat een leuk onderzoek! Hoewel ik eerst dacht dat het om mannelijke strippers ging. Toen dacht ik: like duhuh! Natuurlijk geven vrouwen meer fooi als ze ovuleren.. Ik had even kortsluiting in mijn hoofd geloof ik. :')
pi_143983471
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:32 schreef Limone het volgende:

[..]

Jaaaa! Het was echt opvallend! Terwijl ik mijn baby mee had. Veel sjans van dilfs ook. :') hahaha :D
Wat een leuk onderzoek! Hoewel ik eerst dacht dat het om mannelijke strippers ging. Toen dacht ik: like duhuh! Natuurlijk geven vrouwen meer fooi als ze ovuleren.. Ik had even kortsluiting in mijn hoofd geloof ik. :')
Haha, nee vrouwelijke strippers inderdaad ;)

En met een baby erbij werkt het helemaal goed, want baby=vruchtbaar= :9~
Zo is ook wel eens aangetoond dat mannen aantrekkelijker zijn voor vrouwen als ze een kinderstoeltje op hun fiets hebben (ook al zit er geen kind in :+) !
pi_143984248
Ik zie allerlei apps in marketplace.. Maar totaal andere! Zal eens snuffelen of het wat is.

Ahaaaa Period Tracker gevonden

[ Bericht 18% gewijzigd door gestreeptestoel op 30-08-2014 12:56:25 ]
pi_143985231
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:37 schreef twist02 het volgende:

[..]

Zo is ook wel eens aangetoond dat mannen aantrekkelijker zijn voor vrouwen als ze een kinderstoeltje op hun fiets hebben (ook al zit er geen kind in :+) !
Maar dat is ook aantrekkelijk, toch? Leuke jonge papa, haha
pi_143985493
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:27 schreef Sara82 het volgende:
@minerosa: stomme lange cycli-boks. Ik vind het zelf na 4 á 5 maanden nog net te kort om naar de huisarts te stappen, dus ben blij dat jij het doet, hihi! Laat maar weten wat hij er van zegt, ben wel benieuwd....

Ben ook heel gemeen, zag een keer iemand (volgens mij ergens anders). die zei dat ze zo'n lange en onregelmatige cyclus had. 30 tot 34 dagen. De bitch in mij denkt dan echt van: wow, are you kidding me?! Terwijl ik natuurlijk dondersgoed weet dat dat net zo goed vervelend is.....
Tuurlijk mag jij dat vervelend vinden. Ik heb net terug zitten kijken vanaf jan. Bij mij varieerd t van 26-39 dagen. 1x een rare 12 dagen ertussen.. Voor mij is dit iritant, terwijl het toch elke keer ergens rond de 30 hangt. Maar ik begrijp heel goed dat een variatie tussen bijv 18-75 dagen nog veel rotter is! :-) (spreek uit ervaring)
pi_143989257
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:37 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oh, maar ik dacht dat vrouwen met baby juist minder aantrekkelijk waren voor mannen, want baby = bevrucht door een ander mannetje. Ik had mijzelf al afgeschreven, joh! Weer wat geleerd.

Dat mannen met baby's aantrekkelijk zijn voor vrouwen verklaart wel waarom dit soort foto's zo populair zijn/waren.

pi_143989597
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:13 schreef Limone het volgende:

[..]

Oh, maar ik dacht dat vrouwen met baby juist minder aantrekkelijk waren voor mannen, want baby = bevrucht door een ander mannetje. Ik had mijzelf al afgeschreven, joh! Weer wat geleerd.

Dat mannen met baby's aantrekkelijk zijn voor vrouwen verklaart wel waarom dit soort foto's zo populair zijn/waren.

[ afbeelding ]
Da's ook wel een mooie foto ja! O+

Nee het zijn vooral zwangere vrouwen die minder aantrekkelijk zijn voor andere mannen* om die reden (zijn al bevrucht, dus op dat moment niet interessant.

Het feit dat je een kind hebt, wil zeggen dat je in elk geval vruchtbaar bent én dat je blijkbaar goed voor het kind zorgt (er vanuit gaande dat je kind het nog doet :+ )

*Voordat ik half Z&G over me heen krijg: voor je eigen man ben je zo mogelijk juist aantrekkelijker omdat je zijn kind (en genen) draagt O+
pi_143998334
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:26 schreef twist02 het volgende:

[..]

Da's ook wel een mooie foto ja! O+

Nee het zijn vooral zwangere vrouwen die minder aantrekkelijk zijn voor andere mannen* om die reden (zijn al bevrucht, dus op dat moment niet interessant.

Het feit dat je een kind hebt, wil zeggen dat je in elk geval vruchtbaar bent én dat je blijkbaar goed voor het kind zorgt (er vanuit gaande dat je kind het nog doet :+ )

*Voordat ik half Z&G over me heen krijg: voor je eigen man ben je zo mogelijk juist aantrekkelijker omdat je zijn kind (en genen) draagt O+
Dan heeft mijn vent niet zo goed opgelet tijdens het uitleggen van de regels... Die vind zwangere vrouwen lillek... Hij zal niet zeggen dat hij mij ook lillek vind dan, dat durft hij niet want ik heb een goeie rechtse :') Maar iig wel 'minder aantrekkelijk'. :'(
  zondag 31 augustus 2014 @ 08:31:19 #199
360012 Shopaholic1984
pi_144013852
Nou, hier is de ongesteldheid weer aangebroken helaas. Wel
Precies mijn NOD. De volgende wordt nu 28 september.
  zondag 31 augustus 2014 @ 08:37:15 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144013873
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:13 schreef Limone het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
deze had ik op mijn tienermeisjeskamer hangen vroeger :D :'( :D en qua aantrekkelijk; ik voelde me niet bijzonder aantrekkelijk, formaat zeekoe. Die genen van hem wegen erin :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 31 augustus 2014 @ 08:38:10 #201
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144013878
Jammer Shopaholic. Hopelijk volgende maand raak. Em fijn een 29 dagen cyclus.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:32:30 #202
360012 Shopaholic1984
pi_144016125
Volgende maand zou ook wel mooi zijn. Mijn vruchtbare dag valt precies rond de dag dat we 12 jaar samen zijn O+ En ze zeggen toch wel eens 3x is scheepsrecht ;) Komende maand wordt poging nummer 3 :Y
pi_144023643
Helaas Shopaholic! En een jubileumbaby is ook mooi.

Sara, ik denk inderdaad ook wel eens als iemand zegt 'weer twee weken wachten' dat ze blij moet zijn dat het er maar twee zijn, maar tegelijkertijd heeft iedereen haar eigen beleving, elke week is eigenlijk te lang als je graag wil, bedenk ik dan maar weer.

(Ik heb zo'n heel rijtje relativeringsgedachten (wat heerlijk dat ik een leuke man heb, wat fijn dat mijn carrière lekker loopt, dat ik gezond ben et cetera). Best suf maar zo maak ik het onzekere gevoel over cyclus en vruchtbaarheid wel kleiner)
pi_144029152
Oh god, ik ben misselijk... Maar het zou ook wel eens bedorven leverworst kunnen zijn :')
pi_144029341
Net terug van kraamvisite. Of ik m vast wou houden? En de fles geven? Uiteindelijk heb ik twee uur met m mogen knuffelen en het was zo fijn. O+

Neef en zijn vriendin wilden me een beetje troosten. O+ :'(
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:09:44 #206
360012 Shopaholic1984
pi_144030200
Wel lief van ze Cygne. Fijn dat ze ook aan jou hebben gedacht. Ik ken ook moeders die hun kind heel erg claimen. Dan mag niemand ze een fles geven, want ze willen alles zelf doen.
pi_144030597
Lief Cygne! O+
pi_144031385
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:09 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Wel lief van ze Cygne. Fijn dat ze ook aan jou hebben gedacht. Ik ken ook moeders die hun kind heel erg claimen. Dan mag niemand ze een fles geven, want ze willen alles zelf doen.
dat schijnt vaak ook weer hormoon gerelateerd te zijn...
(Ik had dat gelukkig niet)

En wat lief van ze Cygne!
pi_144031778
quote:
17s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:32 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Volgende maand zou ook wel mooi zijn. Mijn vruchtbare dag valt precies rond de dag dat we 12 jaar samen zijn O+ En ze zeggen toch wel eens 3x is scheepsrecht ;) Komende maand wordt poging nummer 3 :Y
Dat zou dan een mooie shot zijn! *)
pi_144031837
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:09 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Nu voel ik me een beetje aangesproken.. :X
Dat deed ik ook bij zoon, maar je weet niet altijd de reden waarom. Hier had dat dus wel een reden. (wat overigens na een paar weken weg was)
pi_144032209
Joh gestreeptestoel hoeft niet! Ieder moet gewoon doen wat ie zelf t prettigst en t best voor t kind. :*
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:07:59 #212
360012 Shopaholic1984
pi_144032305
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:55 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Nu voel ik me een beetje aangesproken.. :X
Dat deed ik ook bij zoon, maar je weet niet altijd de reden waarom. Hier had dat dus wel een reden. (wat overigens na een paar weken weg was)
Soms heeft het inderdaad een reden, maar bij mijn schoonzus dus echt niet. Die claimt haar kind soms heel erg. Neefje is ondertussen 3, maar na de geboorte mocht niemand wat. En nog steeds doet ze soms overdreven beschermen/claimen. Dus vanuit mijn kant is dit frustratie. Vat het niet persoonlijk op hoor!!! Ligt ook aan mij 😉
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:09:20 #213
360012 Shopaholic1984
pi_144032371
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:54 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Dat zou dan een mooie shot zijn! *)
Dat zou inderdaad een mooi shot zijn ;)
Nog even afwachten dus :)
pi_144035606
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Soms heeft het inderdaad een reden, maar bij mijn schoonzus dus echt niet. Die claimt haar kind soms heel erg. Neefje is ondertussen 3, maar na de geboorte mocht niemand wat. En nog steeds doet ze soms overdreven beschermen/claimen. Dus vanuit mijn kant is dit frustratie. Vat het niet persoonlijk op hoor!!! Ligt ook aan mij 😉
Weet ze dat, dat ze dat doet? En ik weet inderdaad ook dat er mensen zijn die dat wel doen. Tsja.. ieder zijn ding ;) Maar ik weet dat er ook mensen waren die dit bij ons in eerste instantie ook niet begrepen. Hier is het redelijk goedgekomen met het claimen/beschermen >:)

hier was dat omdat zoon alleen maar gal bleef spugen en niet dronk, waardoor hij teveel afviel in de kraamweek. Op t randje wel/niet naar t ziekenhuis. Hij bleef dus ook totaal niet op temperatuur en op advies van kraamhulp/vk en kinderarts mocht niemand hem vasthouden
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:23:04 #215
360012 Shopaholic1984
pi_144036200
Maar dat is wat anders! Dat was pas bij een collega ook. Kleintje woog nog niet genoeg en daarom mocht hij alleen door papa en mama vastgehouden worden. Dat is helemaal logisch! Maar dat was bij schoonzus echt niet zo. Na 4 maanden mocht ik hem eindelijk de fles geven en knuffelen. En toen begon hij een beetje te huilen. Ik vind het niet erg, maar ze wilde hem gelijk terug. Ze zei eerst; als je het erg vindt, moet je en naar terug geven. En dat een paar keer. Haha toen zei ik; als je hem terug wilt, moet je het zeggen hoor. En ja hoor, ze wilde hem terug. Terwijl hij echt niet hard aan het huilen was. Gelukkig is neefje nu wel helemaal gek op ons. En komt hij nu veel knuffelen en spelen. Hij was gisteren ook beledigd omdat we naar huis gingen. Ik ben verdrietig, ik wil met jullie mee zei hij, zo lief!!!
pi_144036239
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Niet vervelend bedoeld, maar die dikgedrukte opmerking vind ik nogal makkelijk.

Mijn schoonzus vond het de eerste paar weken ook heel moeilijk om haar kind bij iemand anders te zien. Volgens mijn gehele schoonfamilie was dat raar en misschien wel een teken van een postnatale depressie ( :') !), en ik snapte als enige waarom ze dat deed. Terwijl de hele familie dezelfde info/kennis had als ik op dat moment.

Wat ik bedoel te zeggen: omdat jij de reden niet ziet, wil dat niet zeggen dat die er niet is.
pi_144036919
Ik denk dat ik de eerste week ook heel erg claimerig zal zijn. Hoop dat ik het daarna wel wat los kan laten, want het is natuurlijk niet zo leuk voor de visite. Maar dan hoop ik wel dat ze gauw weer weg zijn. :@
Ik denk dat het ook uit onzekerheid komt ergens. Bij mij is het denk ik ook het feit dat ik zo lang heb moeten wachten naar mijn idee (eerst tot vent er klaar voor was, en toen tot het eindelijk lukte en toen eentje die eens blijft plakken, en nu tot ie eens komt) dat ik niet meteen los kan laten dat hij/zij niet altijd bij mij kan zijn. Of ja, ik weet het niet zo goed. Misschien valt het uiteindelijk wel mee.
Maar ik heb dus ook een verleden van depressies en ik loop nog steeds (ter ondersteuning nog) bij iemand hiervoor. Komt wel goed hoor.

Ik heb overigens veel minder problemen als mijn zusje het vast zou houden denk ik. Die krijgt wss zelf nooit kinderen, dus dan moet ze van de mijne genieten (en van broerlief) dus daar denk ik dan wel aan. En misschien mijn neef ook, die is homo en wil graag kinderen, maar raakt ondertussen ook steeds meer richting max adoptie leeftijd. Ligt aan situatie denk ik... Naja ik zie wel. Nu zit ie nog lekker bij mij O+
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:42:17 #218
360012 Shopaholic1984
pi_144037395
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:23 schreef twist02 het volgende:

[..]

Niet vervelend bedoeld, maar die dikgedrukte opmerking vind ik nogal makkelijk.

Mijn schoonzus vond het de eerste paar weken ook heel moeilijk om haar kind bij iemand anders te zien. Volgens mijn gehele schoonfamilie was dat raar en misschien wel een teken van een postnatale depressie ( :') !), en ik snapte als enige waarom ze dat deed. Terwijl de hele familie dezelfde info/kennis had als ik op dat moment.

Wat ik bedoel te zeggen: omdat jij de reden niet ziet, wil dat niet zeggen dat die er niet is.
Ik snap wat je bedoelt. En misschien komt t ook omdat mijn schoonzus me niet zo ligt dat ik zo denk. Maar ik vind wel dat ze nog steeds erg beschermend is. Hem uit mijn handen trekken als hij is gevallen en ik hem aan het troosten ben (toen ben ik wel boos weg gelopen), pleisters plakken op zijn knie terwijl er niet eens een druppel bloed te zien is etc. En hij is nu bijna 3.
pi_144037660
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:35 schreef Risu het volgende:
Ik denk dat ik de eerste week ook heel erg claimerig zal zijn. Hoop dat ik het daarna wel wat los kan laten, want het is natuurlijk niet zo leuk voor de visite. Maar dan hoop ik wel dat ze gauw weer weg zijn. :@
Ik denk dat het ook uit onzekerheid komt ergens. Bij mij is het denk ik ook het feit dat ik zo lang heb moeten wachten naar mijn idee (eerst tot vent er klaar voor was, en toen tot het eindelijk lukte en toen eentje die eens blijft plakken, en nu tot ie eens komt) dat ik niet meteen los kan laten dat hij/zij niet altijd bij mij kan zijn. Of ja, ik weet het niet zo goed. Misschien valt het uiteindelijk wel mee.
Maar ik heb dus ook een verleden van depressies en ik loop nog steeds (ter ondersteuning nog) bij iemand hiervoor. Komt wel goed hoor.

Ik heb overigens veel minder problemen als mijn zusje het vast zou houden denk ik. Die krijgt wss zelf nooit kinderen, dus dan moet ze van de mijne genieten (en van broerlief) dus daar denk ik dan wel aan. En misschien mijn neef ook, die is homo en wil graag kinderen, maar raakt ondertussen ook steeds meer richting max adoptie leeftijd. Ligt aan situatie denk ik... Naja ik zie wel. Nu zit ie nog lekker bij mij O+
Haha, ja dat weet je van tevoren natuurlijk nooit. :-) (gelukkig)
Maar soms is er een reden voor en soms ook niet. En soms is er wel n reden voor, maar weet de omgeving het niet.. (kan ook nog..)

Maar Shopaholic.. Als er bij jouw zus echt geen reden voor is (misschien heb je dat al eens gevraagd)misschien kan je als jullie een goede band hebben, het er eens over hebben?! Misschien heeft ze het helemaal niet door..

En verder, tsja.. Het is ieders eigen leven en iedereen doet het nu eenmaal anders :-)
pi_144037707
Oh dat doe ik dan weer niet. Gevallen? Hup opstaan en doorlopen. Bloed? Nou kom dan een pleistertje erop en hup weer door. Ik ga geen huilenbalk kweken. Mijn man is zeeer kleinzerig en dat is zoo irritant. Dat moet ik niet keer twee hebben straks.
pi_144037713
oeps het ging over je schoonzus :-D
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:51:39 #222
360012 Shopaholic1984
pi_144037900
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:48 schreef gestreeptestoel het volgende:
oeps het ging over je schoonzus :-D
Hihi ja, maar niet zo'n goede band. Dus ik laat het er maar zo bij.
Ik weet dat ik het anders wil doen als het zo ver is. Voorspellen kun je helaas niet, maar dit is wel wat ik me voorgenomen heb!
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:54:03 #223
360012 Shopaholic1984
pi_144038080
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:48 schreef Risu het volgende:
Oh dat doe ik dan weer niet. Gevallen? Hup opstaan en doorlopen. Bloed? Nou kom dan een pleistertje erop en hup weer door. Ik ga geen huilenbalk kweken. Mijn man is zeeer kleinzerig en dat is zoo irritant. Dat moet ik niet keer twee hebben straks.
Ik werk zelf in het onderwijs en ben ook niet zo flauw. Ik plak alleen pleisters als ik het echt nodig vind. En niet bij 1 druppel bloed. En ik maak vaak grapjes als ze zijn gevallen. Dan beginnen ze vanzelf te lachen. Aangezien kleuters vaak vallen!
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:54:58 #224
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144038151
Zodra mijn baby huilt pak ik hem ook direct terug.. O+
En ook vastpakken zat er niet in. ik snap niet waarom mensen mijn baby zo nodig vast moeten houden :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144038271
Ik vind 'claimen' ook een vervelend woord in deze context. Babies hebben doorgaans de behoefte lekker dicht bij mama te zijn, niet bij iemand die even op bezoek komt, elke moeder die het welzijn van haar kind voorop zet daarin heeft daar helemaal gelijk in.
pi_144038507
Ik vond het juist fantastisch om te zien hoe iemand die ik lief had het aller liefste wat ik heb vasthield. Ik gaf hem graag uit handen. Zo geweldig om te zien hoe de grootste chagrijn vertederend keek naar mijn minimens.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:01:06 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_144038575
Ik had ook helemaal geen behoefte om mijn baby te laten schoothoppen inderdaad. En als er een huilt dan pak ik hem ook over vrees ik :D
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:03:43 #228
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144038732
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:42 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. En misschien komt t ook omdat mijn schoonzus me niet zo ligt dat ik zo denk. Maar ik vind wel dat ze nog steeds erg beschermend is. Hem uit mijn handen trekken als hij is gevallen en ik hem aan het troosten ben (toen ben ik wel boos weg gelopen), pleisters plakken op zijn knie terwijl er niet eens een druppel bloed te zien is etc. En hij is nu bijna 3.
nou, dat weet ik wel zeker dat het door die slechte band komt. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mijn kind door een ander gevoed wordt dan door zijn vader of moeder. Pas toen ze ouder waren mochten anderen dat doen. De geur van de ouders hoort bij die voeding. Het is geen babypop ofzo. En ja, er zijn vast hoopjes mensen die daar niet 'moeilijk' over doen maar voor mij was dit een no-go. Gelukkig gaf ik de eerste twee borstvoeding. Kan er daar geen scheve gezichten over zijn. En als míjn kind huilt en ík ben in de buurt ben ik degene die troost. Punt. En dat vind ik ook erg normaal. Een band met je neefje heeft niks te maken met voeden of troosten maar met lekker spelen. Die andere dingen zijn de oudertaken.
Vind ik.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:07:10 #229
360012 Shopaholic1984
pi_144038922
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:03 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou, dat weet ik wel zeker dat het door die slechte band komt. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mijn kind door een ander gevoed wordt dan door zijn vader of moeder. Pas toen ze ouder waren mochten anderen dat doen. De geur van de ouders hoort bij die voeding. Het is geen babypop ofzo. En ja, er zijn vast hoopjes mensen die daar niet 'moeilijk' over doen maar voor mij was dit een no-go. Gelukkig gaf ik de eerste twee borstvoeding. Kan er daar geen scheve gezichten over zijn. En als míjn kind huilt en ík ben in de buurt ben ik degene die troost. Punt. En dat vind ik ook erg normaal. Een band met je neefje heeft niks te maken met voeden of troosten maar met lekker spelen. Die andere dingen zijn de oudertaken.
Vind ik.
Tja, als ik buiten bij hem ben en hij valt, ben ik degene die hem troost. Vind ik. en dat zij vanuit binnen naar buiten komt lopen en hem uit mijn handen trekt, vind in wat ver gaan. Als we beiden buiten zouden zijn, zou ik ook niet opstaan om hem te troosten, omdat ik het dan inderdaad een taak van de ouders vind.
pi_144039017
Ik heb 't van m'n kind af laten hangen. De eerste weken kreeg niemand haar, toen een beetje losser gelaten en goed op haar reactie gelet. Al snel bleek dat ze bloeit in gezelschap, dus de mijne gaat wel van mens tot mens - zo lang ze het zelf fijn vindt. Nu stapt ze zelf over en is 't heel duidelijk wat ze wil.

Ook bij vallen laat ik een ander eventjes troosten als ze daar is (goede vrienden of familie dan, hè), maar werkt dat niet of maak ik me zorgen dan is zo wel zo bij mij.
Oh wacht, als zij buiten is en ik niet - ja, dan sta ik ook buiten. Als ik 't zie en ik weet dat 't niks is niet, maar als ik haar idd hoor dan kom ik minstens wel even buiten kijken, ja.

Mijn hele familie incl man is verbaasd over deze 'makkelijke' houding, maar ik vind gewoon dat ik inspeel op wat m'n kindje nodig heeft.
Home is where the O+ is...
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:08:55 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144039053
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Tja, als ik buiten bij hem ben en hij valt, ben ik degene die hem troost. Vind ik. en dat zij vanuit binnen naar buiten komt lopen en hem uit mijn handen trekt, vind in wat ver gaan. Als we beiden buiten zouden zijn, zou ik ook niet opstaan om hem te troosten, omdat ik het dan inderdaad een taak van de ouders vind.
niet met je eens. Dat is een oergevoel dat kan ik je niet uitleggen. Al zou ik door je heen moeten. Als mijn kind huilt en ik ben in de buurt troost ik. Punt.

Maar goed, ernstig offtopic :@
Benieuwd hoe je dit zelf gaat ervaren ooit.
pi_144039108
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:00 schreef Hilzillah het volgende:
Ik vond het juist fantastisch om te zien hoe iemand die ik lief had het aller liefste wat ik heb vasthield. Ik gaf hem graag uit handen. Zo geweldig om te zien hoe de grootste chagrijn vertederend keek naar mijn minimens.
_O_
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:11:45 #233
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144039234
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Ik kan het niet laten te reageren, sorry :+

Ik ben niet eens een enorme moederleeuw en sta vrij nuchter in veel dingen.

Maar als mijn zoon met iemand anders buiten is en hij valt zo hard dat hij moet huilen, dan ga ik naar buiten hoor. Ten eerste is het bijna fysiek onmogelijk om dat niet te doen als het om mijn kind gaat, dat is een soort oerinstinct. Mijn kind is verdrietig en ik moet hem troosten. En ten tweede heb ik er echt geen enkele boodschap aan of die andere persoon vindt dat hij/zij het recht op troosten heeft omdat die toevallig dichter in de buurt was.
pi_144039339
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:03 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Vind ik.
Helemaal mee eens. Ik ben echt verbaasd om te lezen dat een baby bij je houden als claimen beschouwd wordt en dat iemand beledigd of boos is als er geen moedertje gespeeld mag worden. Wow :o
pi_144039405
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:08 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

niet met je eens. Dat is een oergevoel dat kan ik je niet uitleggen. Al zou ik door je heen moeten. Als mijn kind huilt en ik ben in de buurt troost ik. Punt.

Maar goed, ernstig offtopic :@
Benieuwd hoe je dit zelf gaat ervaren ooit.
Mwahh.. ligt eraan hoe ernstig er iets aan de hand is. Hier gebeurd het vaak zat dat opa of oma hem troost, terwijl ik wel in huis ben. Het ligt maar aan de situatie. Ik trek zoon dan zeker niet meteen weg bij diegene, maar vraag wel eerst wat er is gebeurd.

Maar Shopaholic, voel je niet aangevallen nu door alle reacties ;) Geloof mij, dat de kans zeer groot is dat je over tig dingen dadelijk anders denkt dan nu. Of dat dingen heel anders voor je voelen of juist niet. Ben benieuwd inderdaad! :)

En iedereen is anders! :*
pi_144039478
Ontopic: dat mietje van een menstruatie heeft toch doorgezet hier, serieus onzwanger dus op naar de volgende maand :)
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:18:20 #237
360012 Shopaholic1984
pi_144039541
Ach ja, zoveel mensen, zoveel meningen :)
Ik ga er verder niet meer op in.
pi_144039700
Ik vind dit een lastige discussie. Want ieder kind is anders. Als het een kind betreft wat altijd huilt als het valt, vind ik zo'n overdreven troost gebeuren een beetje much, maar daarom jankt het kind dan ook, denk ik. Als het er een is die nooit huilt, dan zou ik er wel op afgaan meteen.
Jij kent je eigen kind het best.
Ik lees echter tussendoor wel, dat de schoonzus in kwestie misschien ietwat overdrijft in het geheel. Een pleister is niet nodig als er geen bloed te zien is. Ik denk dat moeder hier dan meer aan heeft dan kind. Maar ik zou het niet ineens gaan veranderen dan. Kind is het nu zo gewend.

Maar dit is het tweede streepjes topic. En ik had wat ovutesten liggen, dus ik dacht hey, even doorgeven ofzo. Zijn ze goed tot augustus. :') zonde hoor. Waren er nog een stuk of 8.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:21:31 #239
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144039738
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:15 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Mwahh.. ligt eraan hoe ernstig er iets aan de hand is. Hier gebeurd het vaak zat dat opa of oma hem troost, terwijl ik wel in huis ben. Het ligt maar aan de situatie.

Maar Shopaholic, voel je niet aangevallen nu door alle reacties ;) Geloof mij, dat de kans zeer groot is dat je over tig dingen dadelijk anders denkt dan nu. Of dat dingen heel anders voor je voelen of juist niet. Ben benieuwd inderdaad! :)

En iedereen is anders! :*
ik ben, of nou ja was, :+ helemaal niet zo'n bezitterige peutermoeder hoor. Maar mijn moeder of mijn schoonzus? Emotioneel heel andere lading. :@
Ik kan me dat oergevoel nog zo voor de geest halen. Dat is zó sterk. Maar nogmaals, ik hoop dat iedereen hier gauw zelf kan ontdekken hoe dit voor hen zelf is.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:22:45 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_144039818
Het is heel moeilijk om er geen "wacht maar" in te gooien maar bij mezelf heb ik inderdaad wel gemerkt dat het krijgen van een kind wel degelijk een soort oer instinct heeft los gemaakt. Als mijn kind huil en ik hoor dat, dan sta ik bij hem. Ook als oma, die hier 2 dagen per week is en de kinderen door en door kent en ik volledig vertrouw, er naast staat.
pi_144039955
Dan zeg ik het: "wacht maar" >:)

Nee grapje.. :6 Laten we deze discussie maar achterwege houden, want ieders denkt er toch anders over en dat mag ook!

Op naar de streepjesregen?! O+
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:26:03 #242
360012 Shopaholic1984
pi_144040039
Hopelijk snel een streepjesregen!!! Dat zou fijn zijn :)
pi_144042995
Voor de OP

Naam: Dottey
Begonnen in April 2013 voor eerste kindje.
Update: Nog twee maanden zo proberen en dan een doorverwijzing aanvragen.
pi_144043091
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:46 schreef Cygne het volgende:
Net terug van kraamvisite. Of ik m vast wou houden? En de fles geven? Uiteindelijk heb ik twee uur met m mogen knuffelen en het was zo fijn. O+

Neef en zijn vriendin wilden me een beetje troosten. O+ :'(
Wat lief en wat fijn!! O+ :'( O+
pi_144043454
quote:
6s.gif Op zondag 31 augustus 2014 22:14 schreef Dottey het volgende:
Voor de OP

Naam: Dottey
Begonnen in April 2013 voor eerste kindje.
Update: Nog twee maanden zo proberen en dan een doorverwijzing aanvragen.
:D!! *O*
pi_144044296
Oei, wat een discussie heb ik losgemaakt! :o
Ik heb geen idee hoe ik er in zal staan, mocht het bij ons een keer lukken. En voor wat betreft kraambezoek, ik ga niet vragen of ik 't kindje mag vasthouden. Dat is niet aan mij vind ik, maar aan de ouders. ZIj weten beter of dat kan dan ik, en als ze het zelf liever niet hebben is dat ook prima. Ik ben wel heel dankbaar dat het mocht en ik heb er zo van genoten. En zijn moeder ook, dat ik er zoveel aan had. 'Ik ben blij dat we een beetje hebben kunnen helpen', zei ze nog. Als hij had moeten huilen hd ik hem natuurlijk wel direct teruggegeven, maar hij lag lekker te dutten en te kroelen.

Ik merk dat ik niet heel goed uit m'n woorden kom. Wil niet iemand voor het hoofd stoten of bekritiseren op haar omgang met kraambezoek.
pi_144044764
Je kind claimen/ beschermen tegen wat dan ook.
SPOILER
pi_144044874
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 22:37 schreef Cygne het volgende:
Oei, wat een discussie heb ik losgemaakt! :o
Ik heb geen idee hoe ik er in zal staan, mocht het bij ons een keer lukken. En voor wat betreft kraambezoek, ik ga niet vragen of ik 't kindje mag vasthouden. Dat is niet aan mij vind ik, maar aan de ouders. ZIj weten beter of dat kan dan ik, en als ze het zelf liever niet hebben is dat ook prima. Ik ben wel heel dankbaar dat het mocht en ik heb er zo van genoten. En zijn moeder ook, dat ik er zoveel aan had. 'Ik ben blij dat we een beetje hebben kunnen helpen', zei ze nog. Als hij had moeten huilen hd ik hem natuurlijk wel direct teruggegeven, maar hij lag lekker te dutten en te kroelen.

Ik merk dat ik niet heel goed uit m'n woorden kom. Wil niet iemand voor het hoofd stoten of bekritiseren op haar omgang met kraambezoek.
Ik las alleen maar liefdevol gebaar en begrip op. En dingen met je willen delen.
Als ze zich er niet prettig bij had gevonden had je niet zo lang ermee kunnen kroelen... :*
pi_144044982
Dottey gaan jullie er weer voor?!?!
pi_144045103
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 22:49 schreef Cholula het volgende:
Dottey gaan jullie er weer voor?!?!
crosspost :D

Gisteren zat ik met mijn man na te kletsen en te chillen bij een vuurtje in de tuin en toen begon hij ineens te kletsen:

"Je moeder klaagde nog!"
"Oh? Waarover dan?"
"Dat je niets los laat tegen haar."
"Tja. Maar waarover dan?"
"Ze vroeg hoe het onderhand zat met kindjes krijgen.."
ik was stil en wachtte maar wat..
"Ik heb maar gezegd dat we een pauze hebben t/m januari en we het dan weer eens gaan bekijken."
"oke"
Beide stil
"Ik denk dat ik eigenlijk weer gewoon wil proberen aankomende maand.."
"Hoe kom je daar zo eens bij?"; vroeg ik verbaasd.
"Nou, ik denk er toch wel de hele tijd aan en ik denk dat ik gewoon een beetje een bangerik ben.... "
"Ga je volgende week weer veranderen?"
"NEE! volgende maand gaan we gewoon proberen en dan door naar de huisarts voor een doorverwijs.."

O+

Het verbaasde mij eigenlijk niet.. want toen ik melde dat ik mijn vruchtbare week in ging begon hij ineens een handtastelijk konijn te worden _O-
pi_144045231
Ow wat leuk!!!!
Ik ben helemaal aan het glunderen voor je! *)
pi_144045432
Het bijzondere is dat wij helemaal niet zulk intensief contact hebben met neef en zijn vriendin. We hadden een geboortekaartje gehad en ik had een cadeautje gestuurd. In gesprek geraakt over zijn zoontje en hij vroeg ook hoe t met ons was ivm de miskraam. Ik zei, als grapje eigenlijk dat ik als troost gauw een keer met hun zoontje zou komen knuffelen. Vandaag waren we toevallig in de buurt dus gevraagd of het vandaag al mocht, en dat mocht. En dat troost namen ze ook heel serieus.

We hebben ook heel fijn gepraat, over de bevalling en de aanloop dat zwangerschap bij hun (best een behoorlijke tijd), en onze miskramen. Dat voelde heel goed. O+

Dottey! *O* *O* Wat goed!!
pi_144046910
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:00 schreef Hilzillah het volgende:
+1
pi_144047142
Cygne wat fijn O+

Dot *O*
pi_144053178
Ja! O+

Dat is wel een stuk fijner het wachtbankje bezet houden :D

Nou acht ik de kans klein dat het deze maand is gebeurd. Ik denk dat we net net te laat waren voor mijn ovulatie. Aankomende maand kan ik gelukkig weer staafjes plassen O+
pi_144053249
Dottey *O*

Cygne wat fijn dat je daar troost uit hebt kunnen halen O+
  maandag 1 september 2014 @ 09:56:23 #257
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_144053812
Oh dottey wat fijn!! *O*
pi_144063861
Wat een goed nieuws Dottey! September, dat is heel ruim voor januari! Fijn dat manlief is bijgedraaid.

Ik heb as. donderdag afspraak met de huisarts.
pi_144067190
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Dottey *O*

Cygne wat fijn dat je daar troost uit hebt kunnen halen O+
Dat zij mij dat moment gunde met háár kindje ben ik haar zo dankbaar voor. Ze zij ook: 'ik weet hoe 't voelt, bij ons heeft het zo lang geduurd. En ik vond het zelf zo fijn als ik af en toe de kans kreeg fijn met zo'n kleintje te knuffelen. Dus geniet jij maar eventjes van dat moment'.

Ik had hem op een gegeven moment zo tegen me aan gelegd en toen zei ze, ja.. dat heb je goed door! Dat vindt hij het allerfijnste! O+
  maandag 1 september 2014 @ 17:52:30 #260
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_144068906
Wat een mooi moment cygne! O+

Oh en misschien een tip: bij de etos nu 1+1 gratis op de vitamines. Ook de zwanger worden doosjes :)
pi_144069450
Hier is de menstruatie ook doorgezet. Was dit keer echt benieuwd, want we hadden rond de vruchtbare periode meerdere keren gebatst.

Wel positief dat dit precies op de dag was die ik had verwacht, wat m'n cyclus steeds meer inzichtelijk maakt! :Y

Volgende NOD: 3 oktober
pi_144069518
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:52 schreef sproetjes het volgende:
Wat een mooi moment cygne! O+

Oh en misschien een tip: bij de etos nu 1+1 gratis op de vitamines. Ook de zwanger worden doosjes :)
Dank voor de tip!

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:54 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat zij mij dat moment gunde met háár kindje ben ik haar zo dankbaar voor. Ze zij ook: 'ik weet hoe 't voelt, bij ons heeft het zo lang geduurd. En ik vond het zelf zo fijn als ik af en toe de kans kreeg fijn met zo'n kleintje te knuffelen. Dus geniet jij maar eventjes van dat moment'.

Ik had hem op een gegeven moment zo tegen me aan gelegd en toen zei ze, ja.. dat heb je goed door! Dat vindt hij het allerfijnste! O+
Lief!!
pi_144069863
Lief Cygne! Ik gun je dat moment met je eigen kleintje zo

O+ wordt morgen 30. Volgens de standaard app heb ik dan ook mn ei dus ik grap steeds, mooi cadeautje. Volgens de ovulatietesten heb ik mn ei echter op dag 16/17. Ik hoop wat later want a.s. woensdag is O+ weg. Maar als t raak is zullen we zeggen dat t een verjaardagscadeautje was :+
  maandag 1 september 2014 @ 18:32:39 #264
360012 Shopaholic1984
pi_144070119
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:25 schreef Cassandra87 het volgende:

O+ wordt morgen 30. Volgens de standaard app heb ik dan ook mn ei dus ik grap steeds, mooi cadeautje. Volgens de ovulatietesten heb ik mn ei echter op dag 16/17. Ik hoop wat later want a.s. woensdag is O+ weg. Maar als t raak is zullen we zeggen dat t een verjaardagscadeautje was :+
Dat zou inderdaad een leuk cadeautje zijn! Niemand weet toch precies wanneer je eisprong is, alleen jij zelf als je die ovulatietesten doet. Die paar dagen verschil hoeven ze toch niet te weten ;)
Ik duim voor je! :)
pi_144070816
Vandaag dag 32 van m'n cyclus en wacht nog rustig af. Vorige duurde 36 dagen dus wacht nog af of er iets gaat komen en anders zaterdag testen. Ik vind het zó spannend, zit bijna te stuiteren. :P
pi_144070822
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:25 schreef Cassandra87 het volgende:

Welke app gebruik je?
pi_144071009
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:53 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Welke app gebruik je?
Ik heb een cyclus van 27 dagen en geeft bij mij standaard ei op dag 12. Niet een specifieke app. Ik gebruik womanlog en heb daar mijn lf gewijzigd. Nu zou mijn ei 6 september moeten zijn maar ik verwacht hem op 4 september
pi_144074552
*proest* Gekke man Dot. Maar wel lief O+ En super dat jullie het weer gaan proberen
pi_144078001
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:25 schreef Minarosa het volgende:
Wat een goed nieuws Dottey! September, dat is heel ruim voor januari! Fijn dat manlief is bijgedraaid.

Ik heb as. donderdag afspraak met de huisarts.
Wat vreselijk spannend!

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:52 schreef sproetjes het volgende:

Thanks voor de tip :*

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:12 schreef JantinaGr het volgende:
Hier is de menstruatie ook doorgezet. Was dit keer echt benieuwd, want we hadden rond de vruchtbare periode meerdere keren gebatst.

Wel positief dat dit precies op de dag was die ik had verwacht, wat m'n cyclus steeds meer inzichtelijk maakt! :Y

Volgende NOD: 3 oktober
He jakkes. Ik kan mij erg goed voorstellen dat het omdat je dan een goede kans had gemaakt. Jammer zeg.
Maar wat fijn dat je inzicht in je cyclus hebt gekregen.. daar valt ook wat voor te zeggen natuurlijk!
pi_144078039
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:03 schreef Hilzillah het volgende:
*proest* Gekke man Dot. Maar wel lief O+ En super dat jullie het weer gaan proberen
Mijn man is een beetje een gekkerd ja :D O+

maar voor mij de fijnste vent die ik mij maar kan wensen O+
  maandag 1 september 2014 @ 21:57:25 #271
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_144080355
Omdat we ons op fok nergens voor hoeven te schamen :'):
Hoe doen jullie dat "na de bats" ( :') ) blijven we nog extra lang liggen voor het maximale effect?
Ik heb zelf vooral neiging zsm naar t toilet te gaan maar das natuurlijk ook niet erg bevorderlijk :p

Ik ben overigens weer op jacht naar mn ei, maar nog geen slijmerige zooi dus dat verklaard nog geen tweede streep
  maandag 1 september 2014 @ 22:14:38 #272
360012 Shopaholic1984
pi_144081353
Vroeger ging ik gelijk naar de wc, nu probeer ik te wachten!
pi_144082411
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:57 schreef sproetjes het volgende:
Hoe doen jullie dat "na de bats" ( :') ) blijven we nog extra lang liggen voor het maximale effect?
Ik heb zelf vooral neiging zsm naar t toilet te gaan maar das natuurlijk ook niet erg bevorderlijk :p

Ik ben overigens weer op jacht naar mn ei, maar nog geen slijmerige zooi dus dat verklaard nog geen tweede streep
Ik blijf altijd een kwartiertje liggen mits het een effectieve bats kan zijn 8-). Buiten de vruchtbare periode race ik naar het toilet.

Ik (rammeltje) weet nog niet of ik wel in de OP wil blijven. Waarschijnlijk verhuis ik na deze ronde definitief naar het moeilijk zwanger worden topic (om hopelijk daarna naar het zwangertopic te verhuizen).
pi_144086218
Blijven liggen even. Wel met n handdoekje dr onder. Anders wordt mn bed vies. :')
pi_144088557
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 23:56 schreef Cygne het volgende:
Blijven liggen even. Wel met n handdoekje dr onder. Anders wordt mn bed vies. :')
:Y
pi_144090758
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:57 schreef sproetjes het volgende:

Ik kan mij meestal na de bats toch even niet meer bewegen :D Dus dan is het uit puffen enz. Ik heb gastendoekjes in het kastje naast het bed liggen. Die leg ik meestal even half onder mijn billen.
Na een kwartier ofzo leef ik geloof ik weer of ik moet in slaap gemieterd zijn en dan ga ik even naar de wc.
pi_144090779
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 22:33 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Ik blijf altijd een kwartiertje liggen mits het een effectieve bats kan zijn 8-). Buiten de vruchtbare periode race ik naar het toilet.

Ik (rammeltje) weet nog niet of ik wel in de OP wil blijven. Waarschijnlijk verhuis ik na deze ronde definitief naar het moeilijk zwanger worden topic (om hopelijk daarna naar het zwangertopic te verhuizen).
Als je verder wil met deze kloon of is dit je echte en rammeltje je kloon.... dan kan je die er toch uit laten halen. Waar jij je lekker bij voelt hoor! :*
pi_144105583
Valt er nog te duimen voor strepen vandaag of deze week?
pi_144106899
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:16 schreef Minarosa het volgende:
Valt er nog te duimen voor strepen vandaag of deze week?
Hier! O-) Morgen m'n NOD.

En de "afterbats" - Ik moet nog even wennen inderdaad aan het feit niet meteen onder de douche te springen en alles schoon te spoelen O-) :D
pi_144108181
Oef, ik sjees ook altijd meteen naar de wc na de bats.. heb nog niet in m'n systeem dat ik beter even kan blijven liggen. Straks maar even een kurk op het nachtkastje klaarleggen. _O-
pi_144108212
Haal 'm zo weer weg maar kijk nou.
Oh en let niet op m'n oog, dat was nogal lui die dag.
SPOILER
Hier valt niet veel te batsen trouwens, met die nabloedingen. :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Cygne op 02-09-2014 22:09:02 ]
pi_144108353
Wat heerlijk klein, Cygne! O+
pi_144108403
Afterbats, ik doe meestal beetje 'klemmen' dan stroomt t niet zo hard. En even liggen op een handdoek. Rond mijn vruchtbare dagen blijft er meer achter.

Silversjois spannend! Ik duim!

Cygne wat lief O+
hopelijk zijn de bloedingen snel voorbij. Hoe gaat t nu inmiddels met je?
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:50:49 #284
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_144108543
Prachtige foto cygne!
pi_144109970
Het gaat eigenlijk best ok met me. Nog wel verdriet maar t overheerst niet meer zo.
pi_144110222
Ah wat een lieve foto Cygne!

Hier bij de afterbats blijven liggen en doekje tussen m'n benen klemmen. Als ik zin had m'n bekken even ietsje hoger houden. Vriendin van me vertelde dat zij voor de lol haar benen in de lucht had gegooid (en ik denk dan met je handen onder je rug, dan blijven je benen zo in de lucht. Kan ik echt al tijden niet meer :P) , met haar benen had geschud en lachend tegen haar man zei "ja, zo doen ze dat wel eens in films!". 2 weken later bleek ze nog zwanger ook!
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:42:24 #287
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_144113230
Yay ondanks mijn liters drinken vandaag (hallo blaasontsteking ;( ) net toch nog een knal streep op een ovu stokje :D hallo ei!
pi_144113365
Cygne wat een leuke foto. Je staat er leuk op, ook met lui oog. En je kijkt heerlijk blij. O+

Hier ook steeds blijven liggen hoor, ook met gastendoekjes. Speciale wel, dus niet degene waar de gasten hun handen aan drogen :P
Tegenwoordig maar weer aan condooms af en toe (tenzij spontane oei, condoom vergeten want niet meer gewend bats) en dat scheelt ook zooi. :D
pi_144115009
Ik ga eigenlijk wel vrijwel direct door naar het toilet. Heb ook gelezen dat het niet veel uitmaakt of je langer blijft liggen.

Maar misschien bij een volgende vruchtbare bats maar wel 's doen. Wie weet. :)
pi_144115346
Jeeeuh voor Dottey! *)

@ jantina
Wel netjes op de juiste datum in ieder geval

Gewone vitaminen had ik net nieuw gekocht...

Cassandra, HIEP HIEP HOERAA! *O* en fingers crossed voor een verjaardags baby ;)

@ na de bats
Blijf ik meestal liggen met een handdoek onder mijn kont of tussen mijn benen geklemd.
pi_144115612
Cygne, een mooie foto met mini baby :*

Hier vandaag weer zulke steken rechts onderin de buik. Zou dat dan toch gewoon de eisprong zijn? Zou ik dus wel gewoon elke keer mijn eisprong voelen? Nooit bij stilgestaan :X _O-

Volgens de app zou ik over 5 dag weer mijn NOD hebben, maar als dit vandaag de eisprong was.. duurt dat dus nog ff.. We zullen zien...
pi_144117667
Een voor sproetjes!

Dankjewel gestreeptestoel!
Hopelijk voel je de innesteling ;)
pi_144119140
Dankjullie! Ben eigenlijk best trots op zo een lief achterneefje. O+
pi_144125273
Zo. Ik zit klaar voor de ochtendplas van SilverSjoiis! (ieuw, dat klinkt vet goor, whahaha)
  woensdag 3 september 2014 @ 06:43:10 #295
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_144125312
Duimen voor SilverSjoiis!!
pi_144125484
ik lig nog een kwartier met mijn benen omhoog van het naspel te genieten. Ik weet dat het niet uitmaakt, maar toch.. Ik vind mijn benen ook mooi als ze zo in de lucht hangen. :D

Ik duim mee!
pi_144125703
Oooh! Wacht nog maar even hoor. Ga op z'n vroegst zaterdag testen O-)
pi_144127096
Haha dat je dat volhoudt Silver, succes met wachten. En leuke foto Cygne!
pi_144127204
Ben ik trouwens de enige met een stomme tik?
SPOILER
pi_144127675
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben ik trouwens de enige met een stomme tik?
SPOILER
Watalsdan is een bekend spelletje hier :D Alleen nog niet met zwanger gedaan. :D

SPOILER
pi_144127713
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 10:00 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Watalsdan is een bekend spelletje hier :D Alleen nog niet met zwanger gedaan. :D

SPOILER
Zijn je ovu testen al binnen trouwens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')