nou, dat weet ik wel zeker dat het door die slechte band komt. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mijn kind door een ander gevoed wordt dan door zijn vader of moeder. Pas toen ze ouder waren mochten anderen dat doen. De geur van de ouders hoort bij die voeding. Het is geen babypop ofzo. En ja, er zijn vast hoopjes mensen die daar niet 'moeilijk' over doen maar voor mij was dit een no-go. Gelukkig gaf ik de eerste twee borstvoeding. Kan er daar geen scheve gezichten over zijn. En als míjn kind huilt en ík ben in de buurt ben ik degene die troost. Punt. En dat vind ik ook erg normaal. Een band met je neefje heeft niks te maken met voeden of troosten maar met lekker spelen. Die andere dingen zijn de oudertaken.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:42 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. En misschien komt t ook omdat mijn schoonzus me niet zo ligt dat ik zo denk. Maar ik vind wel dat ze nog steeds erg beschermend is. Hem uit mijn handen trekken als hij is gevallen en ik hem aan het troosten ben (toen ben ik wel boos weg gelopen), pleisters plakken op zijn knie terwijl er niet eens een druppel bloed te zien is etc. En hij is nu bijna 3.
Tja, als ik buiten bij hem ben en hij valt, ben ik degene die hem troost. Vind ik. en dat zij vanuit binnen naar buiten komt lopen en hem uit mijn handen trekt, vind in wat ver gaan. Als we beiden buiten zouden zijn, zou ik ook niet opstaan om hem te troosten, omdat ik het dan inderdaad een taak van de ouders vind.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, dat weet ik wel zeker dat het door die slechte band komt. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mijn kind door een ander gevoed wordt dan door zijn vader of moeder. Pas toen ze ouder waren mochten anderen dat doen. De geur van de ouders hoort bij die voeding. Het is geen babypop ofzo. En ja, er zijn vast hoopjes mensen die daar niet 'moeilijk' over doen maar voor mij was dit een no-go. Gelukkig gaf ik de eerste twee borstvoeding. Kan er daar geen scheve gezichten over zijn. En als míjn kind huilt en ík ben in de buurt ben ik degene die troost. Punt. En dat vind ik ook erg normaal. Een band met je neefje heeft niks te maken met voeden of troosten maar met lekker spelen. Die andere dingen zijn de oudertaken.
Vind ik.
niet met je eens. Dat is een oergevoel dat kan ik je niet uitleggen. Al zou ik door je heen moeten. Als mijn kind huilt en ik ben in de buurt troost ik. Punt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Tja, als ik buiten bij hem ben en hij valt, ben ik degene die hem troost. Vind ik. en dat zij vanuit binnen naar buiten komt lopen en hem uit mijn handen trekt, vind in wat ver gaan. Als we beiden buiten zouden zijn, zou ik ook niet opstaan om hem te troosten, omdat ik het dan inderdaad een taak van de ouders vind.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:00 schreef Hilzillah het volgende:
Ik vond het juist fantastisch om te zien hoe iemand die ik lief had het aller liefste wat ik heb vasthield. Ik gaf hem graag uit handen. Zo geweldig om te zien hoe de grootste chagrijn vertederend keek naar mijn minimens.
Ik kan het niet laten te reageren, sorryquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Tja, als ik buiten bij hem ben en hij valt, ben ik degene die hem troost. Vind ik. en dat zij vanuit binnen naar buiten komt lopen en hem uit mijn handen trekt, vind in wat ver gaan. Als we beiden buiten zouden zijn, zou ik ook niet opstaan om hem te troosten, omdat ik het dan inderdaad een taak van de ouders vind.
Helemaal mee eens. Ik ben echt verbaasd om te lezen dat een baby bij je houden als claimen beschouwd wordt en dat iemand beledigd of boos is als er geen moedertje gespeeld mag worden. Wowquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, dat weet ik wel zeker dat het door die slechte band komt. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mijn kind door een ander gevoed wordt dan door zijn vader of moeder. Pas toen ze ouder waren mochten anderen dat doen. De geur van de ouders hoort bij die voeding. Het is geen babypop ofzo. En ja, er zijn vast hoopjes mensen die daar niet 'moeilijk' over doen maar voor mij was dit een no-go. Gelukkig gaf ik de eerste twee borstvoeding. Kan er daar geen scheve gezichten over zijn. En als míjn kind huilt en ík ben in de buurt ben ik degene die troost. Punt. En dat vind ik ook erg normaal. Een band met je neefje heeft niks te maken met voeden of troosten maar met lekker spelen. Die andere dingen zijn de oudertaken.
Vind ik.
Mwahh.. ligt eraan hoe ernstig er iets aan de hand is. Hier gebeurd het vaak zat dat opa of oma hem troost, terwijl ik wel in huis ben. Het ligt maar aan de situatie. Ik trek zoon dan zeker niet meteen weg bij diegene, maar vraag wel eerst wat er is gebeurd.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:08 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
niet met je eens. Dat is een oergevoel dat kan ik je niet uitleggen. Al zou ik door je heen moeten. Als mijn kind huilt en ik ben in de buurt troost ik. Punt.
Maar goed, ernstig offtopic![]()
Benieuwd hoe je dit zelf gaat ervaren ooit.
ik ben, of nou ja was,quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:15 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Mwahh.. ligt eraan hoe ernstig er iets aan de hand is. Hier gebeurd het vaak zat dat opa of oma hem troost, terwijl ik wel in huis ben. Het ligt maar aan de situatie.
Maar Shopaholic, voel je niet aangevallen nu door alle reactiesGeloof mij, dat de kans zeer groot is dat je over tig dingen dadelijk anders denkt dan nu. Of dat dingen heel anders voor je voelen of juist niet. Ben benieuwd inderdaad!
![]()
En iedereen is anders!
Wat lief en wat fijn!!quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:46 schreef Cygne het volgende:
Net terug van kraamvisite. Of ik m vast wou houden? En de fles geven? Uiteindelijk heb ik twee uur met m mogen knuffelen en het was zo fijn.![]()
Neef en zijn vriendin wilden me een beetje troosten.![]()
quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:14 schreef Dottey het volgende:
Voor de OP
Naam: Dottey
Begonnen in April 2013 voor eerste kindje.
Update: Nog twee maanden zo proberen en dan een doorverwijzing aanvragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ik las alleen maar liefdevol gebaar en begrip op. En dingen met je willen delen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:37 schreef Cygne het volgende:
Oei, wat een discussie heb ik losgemaakt!![]()
Ik heb geen idee hoe ik er in zal staan, mocht het bij ons een keer lukken. En voor wat betreft kraambezoek, ik ga niet vragen of ik 't kindje mag vasthouden. Dat is niet aan mij vind ik, maar aan de ouders. ZIj weten beter of dat kan dan ik, en als ze het zelf liever niet hebben is dat ook prima. Ik ben wel heel dankbaar dat het mocht en ik heb er zo van genoten. En zijn moeder ook, dat ik er zoveel aan had. 'Ik ben blij dat we een beetje hebben kunnen helpen', zei ze nog. Als hij had moeten huilen hd ik hem natuurlijk wel direct teruggegeven, maar hij lag lekker te dutten en te kroelen.
Ik merk dat ik niet heel goed uit m'n woorden kom. Wil niet iemand voor het hoofd stoten of bekritiseren op haar omgang met kraambezoek.
crosspostquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |