abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2014 @ 08:38:10 #201
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144013878
Jammer Shopaholic. Hopelijk volgende maand raak. Em fijn een 29 dagen cyclus.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:32:30 #202
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_144016125
Volgende maand zou ook wel mooi zijn. Mijn vruchtbare dag valt precies rond de dag dat we 12 jaar samen zijn O+ En ze zeggen toch wel eens 3x is scheepsrecht ;) Komende maand wordt poging nummer 3 :Y
pi_144023643
Helaas Shopaholic! En een jubileumbaby is ook mooi.

Sara, ik denk inderdaad ook wel eens als iemand zegt 'weer twee weken wachten' dat ze blij moet zijn dat het er maar twee zijn, maar tegelijkertijd heeft iedereen haar eigen beleving, elke week is eigenlijk te lang als je graag wil, bedenk ik dan maar weer.

(Ik heb zo'n heel rijtje relativeringsgedachten (wat heerlijk dat ik een leuke man heb, wat fijn dat mijn carrière lekker loopt, dat ik gezond ben et cetera). Best suf maar zo maak ik het onzekere gevoel over cyclus en vruchtbaarheid wel kleiner)
pi_144029152
Oh god, ik ben misselijk... Maar het zou ook wel eens bedorven leverworst kunnen zijn :')
pi_144029341
Net terug van kraamvisite. Of ik m vast wou houden? En de fles geven? Uiteindelijk heb ik twee uur met m mogen knuffelen en het was zo fijn. O+

Neef en zijn vriendin wilden me een beetje troosten. O+ :'(
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:09:44 #206
360012 Shopaholic1984
pi_144030200
Wel lief van ze Cygne. Fijn dat ze ook aan jou hebben gedacht. Ik ken ook moeders die hun kind heel erg claimen. Dan mag niemand ze een fles geven, want ze willen alles zelf doen.
pi_144030597
Lief Cygne! O+
pi_144031385
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:09 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Wel lief van ze Cygne. Fijn dat ze ook aan jou hebben gedacht. Ik ken ook moeders die hun kind heel erg claimen. Dan mag niemand ze een fles geven, want ze willen alles zelf doen.
dat schijnt vaak ook weer hormoon gerelateerd te zijn...
(Ik had dat gelukkig niet)

En wat lief van ze Cygne!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_144031778
quote:
17s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:32 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Volgende maand zou ook wel mooi zijn. Mijn vruchtbare dag valt precies rond de dag dat we 12 jaar samen zijn O+ En ze zeggen toch wel eens 3x is scheepsrecht ;) Komende maand wordt poging nummer 3 :Y
Dat zou dan een mooie shot zijn! *)
pi_144031837
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:09 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Nu voel ik me een beetje aangesproken.. :X
Dat deed ik ook bij zoon, maar je weet niet altijd de reden waarom. Hier had dat dus wel een reden. (wat overigens na een paar weken weg was)
pi_144032209
Joh gestreeptestoel hoeft niet! Ieder moet gewoon doen wat ie zelf t prettigst en t best voor t kind. :*
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:07:59 #212
360012 Shopaholic1984
pi_144032305
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:55 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Nu voel ik me een beetje aangesproken.. :X
Dat deed ik ook bij zoon, maar je weet niet altijd de reden waarom. Hier had dat dus wel een reden. (wat overigens na een paar weken weg was)
Soms heeft het inderdaad een reden, maar bij mijn schoonzus dus echt niet. Die claimt haar kind soms heel erg. Neefje is ondertussen 3, maar na de geboorte mocht niemand wat. En nog steeds doet ze soms overdreven beschermen/claimen. Dus vanuit mijn kant is dit frustratie. Vat het niet persoonlijk op hoor!!! Ligt ook aan mij 😉
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:09:20 #213
360012 Shopaholic1984
pi_144032371
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:54 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Dat zou dan een mooie shot zijn! *)
Dat zou inderdaad een mooi shot zijn ;)
Nog even afwachten dus :)
pi_144035606
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Soms heeft het inderdaad een reden, maar bij mijn schoonzus dus echt niet. Die claimt haar kind soms heel erg. Neefje is ondertussen 3, maar na de geboorte mocht niemand wat. En nog steeds doet ze soms overdreven beschermen/claimen. Dus vanuit mijn kant is dit frustratie. Vat het niet persoonlijk op hoor!!! Ligt ook aan mij 😉
Weet ze dat, dat ze dat doet? En ik weet inderdaad ook dat er mensen zijn die dat wel doen. Tsja.. ieder zijn ding ;) Maar ik weet dat er ook mensen waren die dit bij ons in eerste instantie ook niet begrepen. Hier is het redelijk goedgekomen met het claimen/beschermen >:)

hier was dat omdat zoon alleen maar gal bleef spugen en niet dronk, waardoor hij teveel afviel in de kraamweek. Op t randje wel/niet naar t ziekenhuis. Hij bleef dus ook totaal niet op temperatuur en op advies van kraamhulp/vk en kinderarts mocht niemand hem vasthouden
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:23:04 #215
360012 Shopaholic1984
pi_144036200
Maar dat is wat anders! Dat was pas bij een collega ook. Kleintje woog nog niet genoeg en daarom mocht hij alleen door papa en mama vastgehouden worden. Dat is helemaal logisch! Maar dat was bij schoonzus echt niet zo. Na 4 maanden mocht ik hem eindelijk de fles geven en knuffelen. En toen begon hij een beetje te huilen. Ik vind het niet erg, maar ze wilde hem gelijk terug. Ze zei eerst; als je het erg vindt, moet je en naar terug geven. En dat een paar keer. Haha toen zei ik; als je hem terug wilt, moet je het zeggen hoor. En ja hoor, ze wilde hem terug. Terwijl hij echt niet hard aan het huilen was. Gelukkig is neefje nu wel helemaal gek op ons. En komt hij nu veel knuffelen en spelen. Hij was gisteren ook beledigd omdat we naar huis gingen. Ik ben verdrietig, ik wil met jullie mee zei hij, zo lief!!!
pi_144036239
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Niet vervelend bedoeld, maar die dikgedrukte opmerking vind ik nogal makkelijk.

Mijn schoonzus vond het de eerste paar weken ook heel moeilijk om haar kind bij iemand anders te zien. Volgens mijn gehele schoonfamilie was dat raar en misschien wel een teken van een postnatale depressie ( :') !), en ik snapte als enige waarom ze dat deed. Terwijl de hele familie dezelfde info/kennis had als ik op dat moment.

Wat ik bedoel te zeggen: omdat jij de reden niet ziet, wil dat niet zeggen dat die er niet is.
pi_144036919
Ik denk dat ik de eerste week ook heel erg claimerig zal zijn. Hoop dat ik het daarna wel wat los kan laten, want het is natuurlijk niet zo leuk voor de visite. Maar dan hoop ik wel dat ze gauw weer weg zijn. :@
Ik denk dat het ook uit onzekerheid komt ergens. Bij mij is het denk ik ook het feit dat ik zo lang heb moeten wachten naar mijn idee (eerst tot vent er klaar voor was, en toen tot het eindelijk lukte en toen eentje die eens blijft plakken, en nu tot ie eens komt) dat ik niet meteen los kan laten dat hij/zij niet altijd bij mij kan zijn. Of ja, ik weet het niet zo goed. Misschien valt het uiteindelijk wel mee.
Maar ik heb dus ook een verleden van depressies en ik loop nog steeds (ter ondersteuning nog) bij iemand hiervoor. Komt wel goed hoor.

Ik heb overigens veel minder problemen als mijn zusje het vast zou houden denk ik. Die krijgt wss zelf nooit kinderen, dus dan moet ze van de mijne genieten (en van broerlief) dus daar denk ik dan wel aan. En misschien mijn neef ook, die is homo en wil graag kinderen, maar raakt ondertussen ook steeds meer richting max adoptie leeftijd. Ligt aan situatie denk ik... Naja ik zie wel. Nu zit ie nog lekker bij mij O+
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:42:17 #218
360012 Shopaholic1984
pi_144037395
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:23 schreef twist02 het volgende:

[..]

Niet vervelend bedoeld, maar die dikgedrukte opmerking vind ik nogal makkelijk.

Mijn schoonzus vond het de eerste paar weken ook heel moeilijk om haar kind bij iemand anders te zien. Volgens mijn gehele schoonfamilie was dat raar en misschien wel een teken van een postnatale depressie ( :') !), en ik snapte als enige waarom ze dat deed. Terwijl de hele familie dezelfde info/kennis had als ik op dat moment.

Wat ik bedoel te zeggen: omdat jij de reden niet ziet, wil dat niet zeggen dat die er niet is.
Ik snap wat je bedoelt. En misschien komt t ook omdat mijn schoonzus me niet zo ligt dat ik zo denk. Maar ik vind wel dat ze nog steeds erg beschermend is. Hem uit mijn handen trekken als hij is gevallen en ik hem aan het troosten ben (toen ben ik wel boos weg gelopen), pleisters plakken op zijn knie terwijl er niet eens een druppel bloed te zien is etc. En hij is nu bijna 3.
pi_144037660
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:35 schreef Risu het volgende:
Ik denk dat ik de eerste week ook heel erg claimerig zal zijn. Hoop dat ik het daarna wel wat los kan laten, want het is natuurlijk niet zo leuk voor de visite. Maar dan hoop ik wel dat ze gauw weer weg zijn. :@
Ik denk dat het ook uit onzekerheid komt ergens. Bij mij is het denk ik ook het feit dat ik zo lang heb moeten wachten naar mijn idee (eerst tot vent er klaar voor was, en toen tot het eindelijk lukte en toen eentje die eens blijft plakken, en nu tot ie eens komt) dat ik niet meteen los kan laten dat hij/zij niet altijd bij mij kan zijn. Of ja, ik weet het niet zo goed. Misschien valt het uiteindelijk wel mee.
Maar ik heb dus ook een verleden van depressies en ik loop nog steeds (ter ondersteuning nog) bij iemand hiervoor. Komt wel goed hoor.

Ik heb overigens veel minder problemen als mijn zusje het vast zou houden denk ik. Die krijgt wss zelf nooit kinderen, dus dan moet ze van de mijne genieten (en van broerlief) dus daar denk ik dan wel aan. En misschien mijn neef ook, die is homo en wil graag kinderen, maar raakt ondertussen ook steeds meer richting max adoptie leeftijd. Ligt aan situatie denk ik... Naja ik zie wel. Nu zit ie nog lekker bij mij O+
Haha, ja dat weet je van tevoren natuurlijk nooit. :-) (gelukkig)
Maar soms is er een reden voor en soms ook niet. En soms is er wel n reden voor, maar weet de omgeving het niet.. (kan ook nog..)

Maar Shopaholic.. Als er bij jouw zus echt geen reden voor is (misschien heb je dat al eens gevraagd)misschien kan je als jullie een goede band hebben, het er eens over hebben?! Misschien heeft ze het helemaal niet door..

En verder, tsja.. Het is ieders eigen leven en iedereen doet het nu eenmaal anders :-)
pi_144037707
Oh dat doe ik dan weer niet. Gevallen? Hup opstaan en doorlopen. Bloed? Nou kom dan een pleistertje erop en hup weer door. Ik ga geen huilenbalk kweken. Mijn man is zeeer kleinzerig en dat is zoo irritant. Dat moet ik niet keer twee hebben straks.
pi_144037713
oeps het ging over je schoonzus :-D
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:51:39 #222
360012 Shopaholic1984
pi_144037900
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:48 schreef gestreeptestoel het volgende:
oeps het ging over je schoonzus :-D
Hihi ja, maar niet zo'n goede band. Dus ik laat het er maar zo bij.
Ik weet dat ik het anders wil doen als het zo ver is. Voorspellen kun je helaas niet, maar dit is wel wat ik me voorgenomen heb!
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:54:03 #223
360012 Shopaholic1984
pi_144038080
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:48 schreef Risu het volgende:
Oh dat doe ik dan weer niet. Gevallen? Hup opstaan en doorlopen. Bloed? Nou kom dan een pleistertje erop en hup weer door. Ik ga geen huilenbalk kweken. Mijn man is zeeer kleinzerig en dat is zoo irritant. Dat moet ik niet keer twee hebben straks.
Ik werk zelf in het onderwijs en ben ook niet zo flauw. Ik plak alleen pleisters als ik het echt nodig vind. En niet bij 1 druppel bloed. En ik maak vaak grapjes als ze zijn gevallen. Dan beginnen ze vanzelf te lachen. Aangezien kleuters vaak vallen!
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:54:58 #224
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144038151
Zodra mijn baby huilt pak ik hem ook direct terug.. O+
En ook vastpakken zat er niet in. ik snap niet waarom mensen mijn baby zo nodig vast moeten houden :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144038271
Ik vind 'claimen' ook een vervelend woord in deze context. Babies hebben doorgaans de behoefte lekker dicht bij mama te zijn, niet bij iemand die even op bezoek komt, elke moeder die het welzijn van haar kind voorop zet daarin heeft daar helemaal gelijk in.
pi_144038507
Ik vond het juist fantastisch om te zien hoe iemand die ik lief had het aller liefste wat ik heb vasthield. Ik gaf hem graag uit handen. Zo geweldig om te zien hoe de grootste chagrijn vertederend keek naar mijn minimens.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:01:06 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_144038575
Ik had ook helemaal geen behoefte om mijn baby te laten schoothoppen inderdaad. En als er een huilt dan pak ik hem ook over vrees ik :D
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:03:43 #228
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144038732
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:42 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. En misschien komt t ook omdat mijn schoonzus me niet zo ligt dat ik zo denk. Maar ik vind wel dat ze nog steeds erg beschermend is. Hem uit mijn handen trekken als hij is gevallen en ik hem aan het troosten ben (toen ben ik wel boos weg gelopen), pleisters plakken op zijn knie terwijl er niet eens een druppel bloed te zien is etc. En hij is nu bijna 3.
nou, dat weet ik wel zeker dat het door die slechte band komt. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mijn kind door een ander gevoed wordt dan door zijn vader of moeder. Pas toen ze ouder waren mochten anderen dat doen. De geur van de ouders hoort bij die voeding. Het is geen babypop ofzo. En ja, er zijn vast hoopjes mensen die daar niet 'moeilijk' over doen maar voor mij was dit een no-go. Gelukkig gaf ik de eerste twee borstvoeding. Kan er daar geen scheve gezichten over zijn. En als míjn kind huilt en ík ben in de buurt ben ik degene die troost. Punt. En dat vind ik ook erg normaal. Een band met je neefje heeft niks te maken met voeden of troosten maar met lekker spelen. Die andere dingen zijn de oudertaken.
Vind ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:07:10 #229
360012 Shopaholic1984
pi_144038922
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:03 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou, dat weet ik wel zeker dat het door die slechte band komt. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mijn kind door een ander gevoed wordt dan door zijn vader of moeder. Pas toen ze ouder waren mochten anderen dat doen. De geur van de ouders hoort bij die voeding. Het is geen babypop ofzo. En ja, er zijn vast hoopjes mensen die daar niet 'moeilijk' over doen maar voor mij was dit een no-go. Gelukkig gaf ik de eerste twee borstvoeding. Kan er daar geen scheve gezichten over zijn. En als míjn kind huilt en ík ben in de buurt ben ik degene die troost. Punt. En dat vind ik ook erg normaal. Een band met je neefje heeft niks te maken met voeden of troosten maar met lekker spelen. Die andere dingen zijn de oudertaken.
Vind ik.
Tja, als ik buiten bij hem ben en hij valt, ben ik degene die hem troost. Vind ik. en dat zij vanuit binnen naar buiten komt lopen en hem uit mijn handen trekt, vind in wat ver gaan. Als we beiden buiten zouden zijn, zou ik ook niet opstaan om hem te troosten, omdat ik het dan inderdaad een taak van de ouders vind.
pi_144039017
Ik heb 't van m'n kind af laten hangen. De eerste weken kreeg niemand haar, toen een beetje losser gelaten en goed op haar reactie gelet. Al snel bleek dat ze bloeit in gezelschap, dus de mijne gaat wel van mens tot mens - zo lang ze het zelf fijn vindt. Nu stapt ze zelf over en is 't heel duidelijk wat ze wil.

Ook bij vallen laat ik een ander eventjes troosten als ze daar is (goede vrienden of familie dan, hè), maar werkt dat niet of maak ik me zorgen dan is zo wel zo bij mij.
Oh wacht, als zij buiten is en ik niet - ja, dan sta ik ook buiten. Als ik 't zie en ik weet dat 't niks is niet, maar als ik haar idd hoor dan kom ik minstens wel even buiten kijken, ja.

Mijn hele familie incl man is verbaasd over deze 'makkelijke' houding, maar ik vind gewoon dat ik inspeel op wat m'n kindje nodig heeft.
Home is where the O+ is...
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:08:55 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144039053
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Tja, als ik buiten bij hem ben en hij valt, ben ik degene die hem troost. Vind ik. en dat zij vanuit binnen naar buiten komt lopen en hem uit mijn handen trekt, vind in wat ver gaan. Als we beiden buiten zouden zijn, zou ik ook niet opstaan om hem te troosten, omdat ik het dan inderdaad een taak van de ouders vind.
niet met je eens. Dat is een oergevoel dat kan ik je niet uitleggen. Al zou ik door je heen moeten. Als mijn kind huilt en ik ben in de buurt troost ik. Punt.

Maar goed, ernstig offtopic :@
Benieuwd hoe je dit zelf gaat ervaren ooit.
pi_144039108
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:00 schreef Hilzillah het volgende:
Ik vond het juist fantastisch om te zien hoe iemand die ik lief had het aller liefste wat ik heb vasthield. Ik gaf hem graag uit handen. Zo geweldig om te zien hoe de grootste chagrijn vertederend keek naar mijn minimens.
_O_
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:11:45 #233
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144039234
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Ik kan het niet laten te reageren, sorry :+

Ik ben niet eens een enorme moederleeuw en sta vrij nuchter in veel dingen.

Maar als mijn zoon met iemand anders buiten is en hij valt zo hard dat hij moet huilen, dan ga ik naar buiten hoor. Ten eerste is het bijna fysiek onmogelijk om dat niet te doen als het om mijn kind gaat, dat is een soort oerinstinct. Mijn kind is verdrietig en ik moet hem troosten. En ten tweede heb ik er echt geen enkele boodschap aan of die andere persoon vindt dat hij/zij het recht op troosten heeft omdat die toevallig dichter in de buurt was.
pi_144039339
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:03 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Vind ik.
Helemaal mee eens. Ik ben echt verbaasd om te lezen dat een baby bij je houden als claimen beschouwd wordt en dat iemand beledigd of boos is als er geen moedertje gespeeld mag worden. Wow :o
pi_144039405
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:08 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

niet met je eens. Dat is een oergevoel dat kan ik je niet uitleggen. Al zou ik door je heen moeten. Als mijn kind huilt en ik ben in de buurt troost ik. Punt.

Maar goed, ernstig offtopic :@
Benieuwd hoe je dit zelf gaat ervaren ooit.
Mwahh.. ligt eraan hoe ernstig er iets aan de hand is. Hier gebeurd het vaak zat dat opa of oma hem troost, terwijl ik wel in huis ben. Het ligt maar aan de situatie. Ik trek zoon dan zeker niet meteen weg bij diegene, maar vraag wel eerst wat er is gebeurd.

Maar Shopaholic, voel je niet aangevallen nu door alle reacties ;) Geloof mij, dat de kans zeer groot is dat je over tig dingen dadelijk anders denkt dan nu. Of dat dingen heel anders voor je voelen of juist niet. Ben benieuwd inderdaad! :)

En iedereen is anders! :*
pi_144039478
Ontopic: dat mietje van een menstruatie heeft toch doorgezet hier, serieus onzwanger dus op naar de volgende maand :)
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:18:20 #237
360012 Shopaholic1984
pi_144039541
Ach ja, zoveel mensen, zoveel meningen :)
Ik ga er verder niet meer op in.
pi_144039700
Ik vind dit een lastige discussie. Want ieder kind is anders. Als het een kind betreft wat altijd huilt als het valt, vind ik zo'n overdreven troost gebeuren een beetje much, maar daarom jankt het kind dan ook, denk ik. Als het er een is die nooit huilt, dan zou ik er wel op afgaan meteen.
Jij kent je eigen kind het best.
Ik lees echter tussendoor wel, dat de schoonzus in kwestie misschien ietwat overdrijft in het geheel. Een pleister is niet nodig als er geen bloed te zien is. Ik denk dat moeder hier dan meer aan heeft dan kind. Maar ik zou het niet ineens gaan veranderen dan. Kind is het nu zo gewend.

Maar dit is het tweede streepjes topic. En ik had wat ovutesten liggen, dus ik dacht hey, even doorgeven ofzo. Zijn ze goed tot augustus. :') zonde hoor. Waren er nog een stuk of 8.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:21:31 #239
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144039738
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:15 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Mwahh.. ligt eraan hoe ernstig er iets aan de hand is. Hier gebeurd het vaak zat dat opa of oma hem troost, terwijl ik wel in huis ben. Het ligt maar aan de situatie.

Maar Shopaholic, voel je niet aangevallen nu door alle reacties ;) Geloof mij, dat de kans zeer groot is dat je over tig dingen dadelijk anders denkt dan nu. Of dat dingen heel anders voor je voelen of juist niet. Ben benieuwd inderdaad! :)

En iedereen is anders! :*
ik ben, of nou ja was, :+ helemaal niet zo'n bezitterige peutermoeder hoor. Maar mijn moeder of mijn schoonzus? Emotioneel heel andere lading. :@
Ik kan me dat oergevoel nog zo voor de geest halen. Dat is zó sterk. Maar nogmaals, ik hoop dat iedereen hier gauw zelf kan ontdekken hoe dit voor hen zelf is.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:22:45 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_144039818
Het is heel moeilijk om er geen "wacht maar" in te gooien maar bij mezelf heb ik inderdaad wel gemerkt dat het krijgen van een kind wel degelijk een soort oer instinct heeft los gemaakt. Als mijn kind huil en ik hoor dat, dan sta ik bij hem. Ook als oma, die hier 2 dagen per week is en de kinderen door en door kent en ik volledig vertrouw, er naast staat.
pi_144039955
Dan zeg ik het: "wacht maar" >:)

Nee grapje.. :6 Laten we deze discussie maar achterwege houden, want ieders denkt er toch anders over en dat mag ook!

Op naar de streepjesregen?! O+
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:26:03 #242
360012 Shopaholic1984
pi_144040039
Hopelijk snel een streepjesregen!!! Dat zou fijn zijn :)
pi_144042995
Voor de OP

Naam: Dottey
Begonnen in April 2013 voor eerste kindje.
Update: Nog twee maanden zo proberen en dan een doorverwijzing aanvragen.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_144043091
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:46 schreef Cygne het volgende:
Net terug van kraamvisite. Of ik m vast wou houden? En de fles geven? Uiteindelijk heb ik twee uur met m mogen knuffelen en het was zo fijn. O+

Neef en zijn vriendin wilden me een beetje troosten. O+ :'(
Wat lief en wat fijn!! O+ :'( O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_144043454
quote:
6s.gif Op zondag 31 augustus 2014 22:14 schreef Dottey het volgende:
Voor de OP

Naam: Dottey
Begonnen in April 2013 voor eerste kindje.
Update: Nog twee maanden zo proberen en dan een doorverwijzing aanvragen.
:D!! *O*
pi_144044296
Oei, wat een discussie heb ik losgemaakt! :o
Ik heb geen idee hoe ik er in zal staan, mocht het bij ons een keer lukken. En voor wat betreft kraambezoek, ik ga niet vragen of ik 't kindje mag vasthouden. Dat is niet aan mij vind ik, maar aan de ouders. ZIj weten beter of dat kan dan ik, en als ze het zelf liever niet hebben is dat ook prima. Ik ben wel heel dankbaar dat het mocht en ik heb er zo van genoten. En zijn moeder ook, dat ik er zoveel aan had. 'Ik ben blij dat we een beetje hebben kunnen helpen', zei ze nog. Als hij had moeten huilen hd ik hem natuurlijk wel direct teruggegeven, maar hij lag lekker te dutten en te kroelen.

Ik merk dat ik niet heel goed uit m'n woorden kom. Wil niet iemand voor het hoofd stoten of bekritiseren op haar omgang met kraambezoek.
pi_144044764
Je kind claimen/ beschermen tegen wat dan ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144044874
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 22:37 schreef Cygne het volgende:
Oei, wat een discussie heb ik losgemaakt! :o
Ik heb geen idee hoe ik er in zal staan, mocht het bij ons een keer lukken. En voor wat betreft kraambezoek, ik ga niet vragen of ik 't kindje mag vasthouden. Dat is niet aan mij vind ik, maar aan de ouders. ZIj weten beter of dat kan dan ik, en als ze het zelf liever niet hebben is dat ook prima. Ik ben wel heel dankbaar dat het mocht en ik heb er zo van genoten. En zijn moeder ook, dat ik er zoveel aan had. 'Ik ben blij dat we een beetje hebben kunnen helpen', zei ze nog. Als hij had moeten huilen hd ik hem natuurlijk wel direct teruggegeven, maar hij lag lekker te dutten en te kroelen.

Ik merk dat ik niet heel goed uit m'n woorden kom. Wil niet iemand voor het hoofd stoten of bekritiseren op haar omgang met kraambezoek.
Ik las alleen maar liefdevol gebaar en begrip op. En dingen met je willen delen.
Als ze zich er niet prettig bij had gevonden had je niet zo lang ermee kunnen kroelen... :*
pi_144044982
Dottey gaan jullie er weer voor?!?!
pi_144045103
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 22:49 schreef Cholula het volgende:
Dottey gaan jullie er weer voor?!?!
crosspost :D

Gisteren zat ik met mijn man na te kletsen en te chillen bij een vuurtje in de tuin en toen begon hij ineens te kletsen:

"Je moeder klaagde nog!"
"Oh? Waarover dan?"
"Dat je niets los laat tegen haar."
"Tja. Maar waarover dan?"
"Ze vroeg hoe het onderhand zat met kindjes krijgen.."
ik was stil en wachtte maar wat..
"Ik heb maar gezegd dat we een pauze hebben t/m januari en we het dan weer eens gaan bekijken."
"oke"
Beide stil
"Ik denk dat ik eigenlijk weer gewoon wil proberen aankomende maand.."
"Hoe kom je daar zo eens bij?"; vroeg ik verbaasd.
"Nou, ik denk er toch wel de hele tijd aan en ik denk dat ik gewoon een beetje een bangerik ben.... "
"Ga je volgende week weer veranderen?"
"NEE! volgende maand gaan we gewoon proberen en dan door naar de huisarts voor een doorverwijs.."

O+

Het verbaasde mij eigenlijk niet.. want toen ik melde dat ik mijn vruchtbare week in ging begon hij ineens een handtastelijk konijn te worden _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')