dat schijnt vaak ook weer hormoon gerelateerd te zijn...quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:09 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Wel lief van ze Cygne. Fijn dat ze ook aan jou hebben gedacht. Ik ken ook moeders die hun kind heel erg claimen. Dan mag niemand ze een fles geven, want ze willen alles zelf doen.
Dat zou dan een mooie shot zijn!quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:32 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Volgende maand zou ook wel mooi zijn. Mijn vruchtbare dag valt precies rond de dag dat we 12 jaar samen zijnEn ze zeggen toch wel eens 3x is scheepsrecht
Komende maand wordt poging nummer 3
Nu voel ik me een beetje aangesproken..quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:09 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Wel lief van ze Cygne. Fijn dat ze ook aan jou hebben gedacht. Ik ken ook moeders die hun kind heel erg claimen. Dan mag niemand ze een fles geven, want ze willen alles zelf doen.
Soms heeft het inderdaad een reden, maar bij mijn schoonzus dus echt niet. Die claimt haar kind soms heel erg. Neefje is ondertussen 3, maar na de geboorte mocht niemand wat. En nog steeds doet ze soms overdreven beschermen/claimen. Dus vanuit mijn kant is dit frustratie. Vat het niet persoonlijk op hoor!!! Ligt ook aan mij 😉quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Nu voel ik me een beetje aangesproken..![]()
Dat deed ik ook bij zoon, maar je weet niet altijd de reden waarom. Hier had dat dus wel een reden. (wat overigens na een paar weken weg was)
Dat zou inderdaad een mooi shot zijnquote:Op zondag 31 augustus 2014 18:54 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Dat zou dan een mooie shot zijn!
Weet ze dat, dat ze dat doet? En ik weet inderdaad ook dat er mensen zijn die dat wel doen. Tsja.. ieder zijn dingquote:Op zondag 31 augustus 2014 19:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Soms heeft het inderdaad een reden, maar bij mijn schoonzus dus echt niet. Die claimt haar kind soms heel erg. Neefje is ondertussen 3, maar na de geboorte mocht niemand wat. En nog steeds doet ze soms overdreven beschermen/claimen. Dus vanuit mijn kant is dit frustratie. Vat het niet persoonlijk op hoor!!! Ligt ook aan mij 😉
Niet vervelend bedoeld, maar die dikgedrukte opmerking vind ik nogal makkelijk.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Soms heeft het inderdaad een reden, maar bij mijn schoonzus dus echt niet. Die claimt haar kind soms heel erg. Neefje is ondertussen 3, maar na de geboorte mocht niemand wat. En nog steeds doet ze soms overdreven beschermen/claimen. Dus vanuit mijn kant is dit frustratie. Vat het niet persoonlijk op hoor!!! Ligt ook aan mij 😉
Ik snap wat je bedoelt. En misschien komt t ook omdat mijn schoonzus me niet zo ligt dat ik zo denk. Maar ik vind wel dat ze nog steeds erg beschermend is. Hem uit mijn handen trekken als hij is gevallen en ik hem aan het troosten ben (toen ben ik wel boos weg gelopen), pleisters plakken op zijn knie terwijl er niet eens een druppel bloed te zien is etc. En hij is nu bijna 3.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:23 schreef twist02 het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld, maar die dikgedrukte opmerking vind ik nogal makkelijk.
Mijn schoonzus vond het de eerste paar weken ook heel moeilijk om haar kind bij iemand anders te zien. Volgens mijn gehele schoonfamilie was dat raar en misschien wel een teken van een postnatale depressie (!), en ik snapte als enige waarom ze dat deed. Terwijl de hele familie dezelfde info/kennis had als ik op dat moment.
Wat ik bedoel te zeggen: omdat jij de reden niet ziet, wil dat niet zeggen dat die er niet is.
Haha, ja dat weet je van tevoren natuurlijk nooit. :-) (gelukkig)quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:35 schreef Risu het volgende:
Ik denk dat ik de eerste week ook heel erg claimerig zal zijn. Hoop dat ik het daarna wel wat los kan laten, want het is natuurlijk niet zo leuk voor de visite. Maar dan hoop ik wel dat ze gauw weer weg zijn.![]()
Ik denk dat het ook uit onzekerheid komt ergens. Bij mij is het denk ik ook het feit dat ik zo lang heb moeten wachten naar mijn idee (eerst tot vent er klaar voor was, en toen tot het eindelijk lukte en toen eentje die eens blijft plakken, en nu tot ie eens komt) dat ik niet meteen los kan laten dat hij/zij niet altijd bij mij kan zijn. Of ja, ik weet het niet zo goed. Misschien valt het uiteindelijk wel mee.
Maar ik heb dus ook een verleden van depressies en ik loop nog steeds (ter ondersteuning nog) bij iemand hiervoor. Komt wel goed hoor.
Ik heb overigens veel minder problemen als mijn zusje het vast zou houden denk ik. Die krijgt wss zelf nooit kinderen, dus dan moet ze van de mijne genieten (en van broerlief) dus daar denk ik dan wel aan. En misschien mijn neef ook, die is homo en wil graag kinderen, maar raakt ondertussen ook steeds meer richting max adoptie leeftijd. Ligt aan situatie denk ik... Naja ik zie wel. Nu zit ie nog lekker bij mij
Hihi ja, maar niet zo'n goede band. Dus ik laat het er maar zo bij.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:48 schreef gestreeptestoel het volgende:
oeps het ging over je schoonzus :-D
Ik werk zelf in het onderwijs en ben ook niet zo flauw. Ik plak alleen pleisters als ik het echt nodig vind. En niet bij 1 druppel bloed. En ik maak vaak grapjes als ze zijn gevallen. Dan beginnen ze vanzelf te lachen. Aangezien kleuters vaak vallen!quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:48 schreef Risu het volgende:
Oh dat doe ik dan weer niet. Gevallen? Hup opstaan en doorlopen. Bloed? Nou kom dan een pleistertje erop en hup weer door. Ik ga geen huilenbalk kweken. Mijn man is zeeer kleinzerig en dat is zoo irritant. Dat moet ik niet keer twee hebben straks.
nou, dat weet ik wel zeker dat het door die slechte band komt. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mijn kind door een ander gevoed wordt dan door zijn vader of moeder. Pas toen ze ouder waren mochten anderen dat doen. De geur van de ouders hoort bij die voeding. Het is geen babypop ofzo. En ja, er zijn vast hoopjes mensen die daar niet 'moeilijk' over doen maar voor mij was dit een no-go. Gelukkig gaf ik de eerste twee borstvoeding. Kan er daar geen scheve gezichten over zijn. En als míjn kind huilt en ík ben in de buurt ben ik degene die troost. Punt. En dat vind ik ook erg normaal. Een band met je neefje heeft niks te maken met voeden of troosten maar met lekker spelen. Die andere dingen zijn de oudertaken.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:42 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. En misschien komt t ook omdat mijn schoonzus me niet zo ligt dat ik zo denk. Maar ik vind wel dat ze nog steeds erg beschermend is. Hem uit mijn handen trekken als hij is gevallen en ik hem aan het troosten ben (toen ben ik wel boos weg gelopen), pleisters plakken op zijn knie terwijl er niet eens een druppel bloed te zien is etc. En hij is nu bijna 3.
Tja, als ik buiten bij hem ben en hij valt, ben ik degene die hem troost. Vind ik. en dat zij vanuit binnen naar buiten komt lopen en hem uit mijn handen trekt, vind in wat ver gaan. Als we beiden buiten zouden zijn, zou ik ook niet opstaan om hem te troosten, omdat ik het dan inderdaad een taak van de ouders vind.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, dat weet ik wel zeker dat het door die slechte band komt. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mijn kind door een ander gevoed wordt dan door zijn vader of moeder. Pas toen ze ouder waren mochten anderen dat doen. De geur van de ouders hoort bij die voeding. Het is geen babypop ofzo. En ja, er zijn vast hoopjes mensen die daar niet 'moeilijk' over doen maar voor mij was dit een no-go. Gelukkig gaf ik de eerste twee borstvoeding. Kan er daar geen scheve gezichten over zijn. En als míjn kind huilt en ík ben in de buurt ben ik degene die troost. Punt. En dat vind ik ook erg normaal. Een band met je neefje heeft niks te maken met voeden of troosten maar met lekker spelen. Die andere dingen zijn de oudertaken.
Vind ik.
niet met je eens. Dat is een oergevoel dat kan ik je niet uitleggen. Al zou ik door je heen moeten. Als mijn kind huilt en ik ben in de buurt troost ik. Punt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Tja, als ik buiten bij hem ben en hij valt, ben ik degene die hem troost. Vind ik. en dat zij vanuit binnen naar buiten komt lopen en hem uit mijn handen trekt, vind in wat ver gaan. Als we beiden buiten zouden zijn, zou ik ook niet opstaan om hem te troosten, omdat ik het dan inderdaad een taak van de ouders vind.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:00 schreef Hilzillah het volgende:
Ik vond het juist fantastisch om te zien hoe iemand die ik lief had het aller liefste wat ik heb vasthield. Ik gaf hem graag uit handen. Zo geweldig om te zien hoe de grootste chagrijn vertederend keek naar mijn minimens.
Ik kan het niet laten te reageren, sorryquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Tja, als ik buiten bij hem ben en hij valt, ben ik degene die hem troost. Vind ik. en dat zij vanuit binnen naar buiten komt lopen en hem uit mijn handen trekt, vind in wat ver gaan. Als we beiden buiten zouden zijn, zou ik ook niet opstaan om hem te troosten, omdat ik het dan inderdaad een taak van de ouders vind.
Helemaal mee eens. Ik ben echt verbaasd om te lezen dat een baby bij je houden als claimen beschouwd wordt en dat iemand beledigd of boos is als er geen moedertje gespeeld mag worden. Wowquote:Op zondag 31 augustus 2014 21:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, dat weet ik wel zeker dat het door die slechte band komt. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mijn kind door een ander gevoed wordt dan door zijn vader of moeder. Pas toen ze ouder waren mochten anderen dat doen. De geur van de ouders hoort bij die voeding. Het is geen babypop ofzo. En ja, er zijn vast hoopjes mensen die daar niet 'moeilijk' over doen maar voor mij was dit een no-go. Gelukkig gaf ik de eerste twee borstvoeding. Kan er daar geen scheve gezichten over zijn. En als míjn kind huilt en ík ben in de buurt ben ik degene die troost. Punt. En dat vind ik ook erg normaal. Een band met je neefje heeft niks te maken met voeden of troosten maar met lekker spelen. Die andere dingen zijn de oudertaken.
Vind ik.
Mwahh.. ligt eraan hoe ernstig er iets aan de hand is. Hier gebeurd het vaak zat dat opa of oma hem troost, terwijl ik wel in huis ben. Het ligt maar aan de situatie. Ik trek zoon dan zeker niet meteen weg bij diegene, maar vraag wel eerst wat er is gebeurd.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:08 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
niet met je eens. Dat is een oergevoel dat kan ik je niet uitleggen. Al zou ik door je heen moeten. Als mijn kind huilt en ik ben in de buurt troost ik. Punt.
Maar goed, ernstig offtopic![]()
Benieuwd hoe je dit zelf gaat ervaren ooit.
ik ben, of nou ja was,quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:15 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Mwahh.. ligt eraan hoe ernstig er iets aan de hand is. Hier gebeurd het vaak zat dat opa of oma hem troost, terwijl ik wel in huis ben. Het ligt maar aan de situatie.
Maar Shopaholic, voel je niet aangevallen nu door alle reactiesGeloof mij, dat de kans zeer groot is dat je over tig dingen dadelijk anders denkt dan nu. Of dat dingen heel anders voor je voelen of juist niet. Ben benieuwd inderdaad!
![]()
En iedereen is anders!
Wat lief en wat fijn!!quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:46 schreef Cygne het volgende:
Net terug van kraamvisite. Of ik m vast wou houden? En de fles geven? Uiteindelijk heb ik twee uur met m mogen knuffelen en het was zo fijn.![]()
Neef en zijn vriendin wilden me een beetje troosten.![]()
quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:14 schreef Dottey het volgende:
Voor de OP
Naam: Dottey
Begonnen in April 2013 voor eerste kindje.
Update: Nog twee maanden zo proberen en dan een doorverwijzing aanvragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ik las alleen maar liefdevol gebaar en begrip op. En dingen met je willen delen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:37 schreef Cygne het volgende:
Oei, wat een discussie heb ik losgemaakt!![]()
Ik heb geen idee hoe ik er in zal staan, mocht het bij ons een keer lukken. En voor wat betreft kraambezoek, ik ga niet vragen of ik 't kindje mag vasthouden. Dat is niet aan mij vind ik, maar aan de ouders. ZIj weten beter of dat kan dan ik, en als ze het zelf liever niet hebben is dat ook prima. Ik ben wel heel dankbaar dat het mocht en ik heb er zo van genoten. En zijn moeder ook, dat ik er zoveel aan had. 'Ik ben blij dat we een beetje hebben kunnen helpen', zei ze nog. Als hij had moeten huilen hd ik hem natuurlijk wel direct teruggegeven, maar hij lag lekker te dutten en te kroelen.
Ik merk dat ik niet heel goed uit m'n woorden kom. Wil niet iemand voor het hoofd stoten of bekritiseren op haar omgang met kraambezoek.
crosspostquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |