abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2014 @ 08:38:10 #201
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144013878
Jammer Shopaholic. Hopelijk volgende maand raak. Em fijn een 29 dagen cyclus.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:32:30 #202
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_144016125
Volgende maand zou ook wel mooi zijn. Mijn vruchtbare dag valt precies rond de dag dat we 12 jaar samen zijn O+ En ze zeggen toch wel eens 3x is scheepsrecht ;) Komende maand wordt poging nummer 3 :Y
pi_144023643
Helaas Shopaholic! En een jubileumbaby is ook mooi.

Sara, ik denk inderdaad ook wel eens als iemand zegt 'weer twee weken wachten' dat ze blij moet zijn dat het er maar twee zijn, maar tegelijkertijd heeft iedereen haar eigen beleving, elke week is eigenlijk te lang als je graag wil, bedenk ik dan maar weer.

(Ik heb zo'n heel rijtje relativeringsgedachten (wat heerlijk dat ik een leuke man heb, wat fijn dat mijn carrière lekker loopt, dat ik gezond ben et cetera). Best suf maar zo maak ik het onzekere gevoel over cyclus en vruchtbaarheid wel kleiner)
pi_144029152
Oh god, ik ben misselijk... Maar het zou ook wel eens bedorven leverworst kunnen zijn :')
pi_144029341
Net terug van kraamvisite. Of ik m vast wou houden? En de fles geven? Uiteindelijk heb ik twee uur met m mogen knuffelen en het was zo fijn. O+

Neef en zijn vriendin wilden me een beetje troosten. O+ :'(
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:09:44 #206
360012 Shopaholic1984
pi_144030200
Wel lief van ze Cygne. Fijn dat ze ook aan jou hebben gedacht. Ik ken ook moeders die hun kind heel erg claimen. Dan mag niemand ze een fles geven, want ze willen alles zelf doen.
pi_144030597
Lief Cygne! O+
pi_144031385
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:09 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Wel lief van ze Cygne. Fijn dat ze ook aan jou hebben gedacht. Ik ken ook moeders die hun kind heel erg claimen. Dan mag niemand ze een fles geven, want ze willen alles zelf doen.
dat schijnt vaak ook weer hormoon gerelateerd te zijn...
(Ik had dat gelukkig niet)

En wat lief van ze Cygne!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_144031778
quote:
17s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:32 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Volgende maand zou ook wel mooi zijn. Mijn vruchtbare dag valt precies rond de dag dat we 12 jaar samen zijn O+ En ze zeggen toch wel eens 3x is scheepsrecht ;) Komende maand wordt poging nummer 3 :Y
Dat zou dan een mooie shot zijn! *)
pi_144031837
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:09 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Nu voel ik me een beetje aangesproken.. :X
Dat deed ik ook bij zoon, maar je weet niet altijd de reden waarom. Hier had dat dus wel een reden. (wat overigens na een paar weken weg was)
pi_144032209
Joh gestreeptestoel hoeft niet! Ieder moet gewoon doen wat ie zelf t prettigst en t best voor t kind. :*
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:07:59 #212
360012 Shopaholic1984
pi_144032305
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:55 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Nu voel ik me een beetje aangesproken.. :X
Dat deed ik ook bij zoon, maar je weet niet altijd de reden waarom. Hier had dat dus wel een reden. (wat overigens na een paar weken weg was)
Soms heeft het inderdaad een reden, maar bij mijn schoonzus dus echt niet. Die claimt haar kind soms heel erg. Neefje is ondertussen 3, maar na de geboorte mocht niemand wat. En nog steeds doet ze soms overdreven beschermen/claimen. Dus vanuit mijn kant is dit frustratie. Vat het niet persoonlijk op hoor!!! Ligt ook aan mij 😉
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:09:20 #213
360012 Shopaholic1984
pi_144032371
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:54 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Dat zou dan een mooie shot zijn! *)
Dat zou inderdaad een mooi shot zijn ;)
Nog even afwachten dus :)
pi_144035606
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Soms heeft het inderdaad een reden, maar bij mijn schoonzus dus echt niet. Die claimt haar kind soms heel erg. Neefje is ondertussen 3, maar na de geboorte mocht niemand wat. En nog steeds doet ze soms overdreven beschermen/claimen. Dus vanuit mijn kant is dit frustratie. Vat het niet persoonlijk op hoor!!! Ligt ook aan mij 😉
Weet ze dat, dat ze dat doet? En ik weet inderdaad ook dat er mensen zijn die dat wel doen. Tsja.. ieder zijn ding ;) Maar ik weet dat er ook mensen waren die dit bij ons in eerste instantie ook niet begrepen. Hier is het redelijk goedgekomen met het claimen/beschermen >:)

hier was dat omdat zoon alleen maar gal bleef spugen en niet dronk, waardoor hij teveel afviel in de kraamweek. Op t randje wel/niet naar t ziekenhuis. Hij bleef dus ook totaal niet op temperatuur en op advies van kraamhulp/vk en kinderarts mocht niemand hem vasthouden
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:23:04 #215
360012 Shopaholic1984
pi_144036200
Maar dat is wat anders! Dat was pas bij een collega ook. Kleintje woog nog niet genoeg en daarom mocht hij alleen door papa en mama vastgehouden worden. Dat is helemaal logisch! Maar dat was bij schoonzus echt niet zo. Na 4 maanden mocht ik hem eindelijk de fles geven en knuffelen. En toen begon hij een beetje te huilen. Ik vind het niet erg, maar ze wilde hem gelijk terug. Ze zei eerst; als je het erg vindt, moet je en naar terug geven. En dat een paar keer. Haha toen zei ik; als je hem terug wilt, moet je het zeggen hoor. En ja hoor, ze wilde hem terug. Terwijl hij echt niet hard aan het huilen was. Gelukkig is neefje nu wel helemaal gek op ons. En komt hij nu veel knuffelen en spelen. Hij was gisteren ook beledigd omdat we naar huis gingen. Ik ben verdrietig, ik wil met jullie mee zei hij, zo lief!!!
pi_144036239
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Niet vervelend bedoeld, maar die dikgedrukte opmerking vind ik nogal makkelijk.

Mijn schoonzus vond het de eerste paar weken ook heel moeilijk om haar kind bij iemand anders te zien. Volgens mijn gehele schoonfamilie was dat raar en misschien wel een teken van een postnatale depressie ( :') !), en ik snapte als enige waarom ze dat deed. Terwijl de hele familie dezelfde info/kennis had als ik op dat moment.

Wat ik bedoel te zeggen: omdat jij de reden niet ziet, wil dat niet zeggen dat die er niet is.
pi_144036919
Ik denk dat ik de eerste week ook heel erg claimerig zal zijn. Hoop dat ik het daarna wel wat los kan laten, want het is natuurlijk niet zo leuk voor de visite. Maar dan hoop ik wel dat ze gauw weer weg zijn. :@
Ik denk dat het ook uit onzekerheid komt ergens. Bij mij is het denk ik ook het feit dat ik zo lang heb moeten wachten naar mijn idee (eerst tot vent er klaar voor was, en toen tot het eindelijk lukte en toen eentje die eens blijft plakken, en nu tot ie eens komt) dat ik niet meteen los kan laten dat hij/zij niet altijd bij mij kan zijn. Of ja, ik weet het niet zo goed. Misschien valt het uiteindelijk wel mee.
Maar ik heb dus ook een verleden van depressies en ik loop nog steeds (ter ondersteuning nog) bij iemand hiervoor. Komt wel goed hoor.

Ik heb overigens veel minder problemen als mijn zusje het vast zou houden denk ik. Die krijgt wss zelf nooit kinderen, dus dan moet ze van de mijne genieten (en van broerlief) dus daar denk ik dan wel aan. En misschien mijn neef ook, die is homo en wil graag kinderen, maar raakt ondertussen ook steeds meer richting max adoptie leeftijd. Ligt aan situatie denk ik... Naja ik zie wel. Nu zit ie nog lekker bij mij O+
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:42:17 #218
360012 Shopaholic1984
pi_144037395
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:23 schreef twist02 het volgende:

[..]

Niet vervelend bedoeld, maar die dikgedrukte opmerking vind ik nogal makkelijk.

Mijn schoonzus vond het de eerste paar weken ook heel moeilijk om haar kind bij iemand anders te zien. Volgens mijn gehele schoonfamilie was dat raar en misschien wel een teken van een postnatale depressie ( :') !), en ik snapte als enige waarom ze dat deed. Terwijl de hele familie dezelfde info/kennis had als ik op dat moment.

Wat ik bedoel te zeggen: omdat jij de reden niet ziet, wil dat niet zeggen dat die er niet is.
Ik snap wat je bedoelt. En misschien komt t ook omdat mijn schoonzus me niet zo ligt dat ik zo denk. Maar ik vind wel dat ze nog steeds erg beschermend is. Hem uit mijn handen trekken als hij is gevallen en ik hem aan het troosten ben (toen ben ik wel boos weg gelopen), pleisters plakken op zijn knie terwijl er niet eens een druppel bloed te zien is etc. En hij is nu bijna 3.
pi_144037660
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:35 schreef Risu het volgende:
Ik denk dat ik de eerste week ook heel erg claimerig zal zijn. Hoop dat ik het daarna wel wat los kan laten, want het is natuurlijk niet zo leuk voor de visite. Maar dan hoop ik wel dat ze gauw weer weg zijn. :@
Ik denk dat het ook uit onzekerheid komt ergens. Bij mij is het denk ik ook het feit dat ik zo lang heb moeten wachten naar mijn idee (eerst tot vent er klaar voor was, en toen tot het eindelijk lukte en toen eentje die eens blijft plakken, en nu tot ie eens komt) dat ik niet meteen los kan laten dat hij/zij niet altijd bij mij kan zijn. Of ja, ik weet het niet zo goed. Misschien valt het uiteindelijk wel mee.
Maar ik heb dus ook een verleden van depressies en ik loop nog steeds (ter ondersteuning nog) bij iemand hiervoor. Komt wel goed hoor.

Ik heb overigens veel minder problemen als mijn zusje het vast zou houden denk ik. Die krijgt wss zelf nooit kinderen, dus dan moet ze van de mijne genieten (en van broerlief) dus daar denk ik dan wel aan. En misschien mijn neef ook, die is homo en wil graag kinderen, maar raakt ondertussen ook steeds meer richting max adoptie leeftijd. Ligt aan situatie denk ik... Naja ik zie wel. Nu zit ie nog lekker bij mij O+
Haha, ja dat weet je van tevoren natuurlijk nooit. :-) (gelukkig)
Maar soms is er een reden voor en soms ook niet. En soms is er wel n reden voor, maar weet de omgeving het niet.. (kan ook nog..)

Maar Shopaholic.. Als er bij jouw zus echt geen reden voor is (misschien heb je dat al eens gevraagd)misschien kan je als jullie een goede band hebben, het er eens over hebben?! Misschien heeft ze het helemaal niet door..

En verder, tsja.. Het is ieders eigen leven en iedereen doet het nu eenmaal anders :-)
pi_144037707
Oh dat doe ik dan weer niet. Gevallen? Hup opstaan en doorlopen. Bloed? Nou kom dan een pleistertje erop en hup weer door. Ik ga geen huilenbalk kweken. Mijn man is zeeer kleinzerig en dat is zoo irritant. Dat moet ik niet keer twee hebben straks.
pi_144037713
oeps het ging over je schoonzus :-D
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:51:39 #222
360012 Shopaholic1984
pi_144037900
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:48 schreef gestreeptestoel het volgende:
oeps het ging over je schoonzus :-D
Hihi ja, maar niet zo'n goede band. Dus ik laat het er maar zo bij.
Ik weet dat ik het anders wil doen als het zo ver is. Voorspellen kun je helaas niet, maar dit is wel wat ik me voorgenomen heb!
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:54:03 #223
360012 Shopaholic1984
pi_144038080
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:48 schreef Risu het volgende:
Oh dat doe ik dan weer niet. Gevallen? Hup opstaan en doorlopen. Bloed? Nou kom dan een pleistertje erop en hup weer door. Ik ga geen huilenbalk kweken. Mijn man is zeeer kleinzerig en dat is zoo irritant. Dat moet ik niet keer twee hebben straks.
Ik werk zelf in het onderwijs en ben ook niet zo flauw. Ik plak alleen pleisters als ik het echt nodig vind. En niet bij 1 druppel bloed. En ik maak vaak grapjes als ze zijn gevallen. Dan beginnen ze vanzelf te lachen. Aangezien kleuters vaak vallen!
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:54:58 #224
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144038151
Zodra mijn baby huilt pak ik hem ook direct terug.. O+
En ook vastpakken zat er niet in. ik snap niet waarom mensen mijn baby zo nodig vast moeten houden :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144038271
Ik vind 'claimen' ook een vervelend woord in deze context. Babies hebben doorgaans de behoefte lekker dicht bij mama te zijn, niet bij iemand die even op bezoek komt, elke moeder die het welzijn van haar kind voorop zet daarin heeft daar helemaal gelijk in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')