abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143317641
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere nieuwe informatie:

Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04

Laatste nieuws:

(es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08
quote:
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.

Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.
(es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08
quote:
• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
Tijdlijn (kort):

• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone

• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER

EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:

Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid

SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER

• Links: Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Rechts: Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

Interessante docu over verdwalen in de jungle:

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:30:12 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143317699
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:25 schreef Domnivoor het volgende:
Dat bericht dat er 'een hoofd' was gevonden kwam al niet geloofwaardig over, zeker toen bleek dat het forensisch onderzoek zo weinig had opgeleverd. Aan een complete schedel kun je veel meer zien.
In het eerste bericht/de eerste berichten ging het ook over een deel van de schedel. Later kwam daar een ander bericht overheen dat het ineens alleen over "schedel" had ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:30:43 #3
163650 Greys
pi_143317731
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:28 schreef StaceySinger het volgende:
Aún se ignora si nuevas partes óseas pertenecen a las holandesas
11/08/2014 - DAVID, Chiriquí. – A más de una semana de que indígenas hallaron nuevas partes óseas en el río Culubre, en la comunidad de Alto Romero de Changuinola, se desconocen si pertenecen o no a las dos jóvenes holandesas, Lisanne Froon y Kris Kremers.
http://www.prensa.com/uho(...)froon-kremers/373512
Er kon niet even een kleine vertaling bij? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:31:03 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143317746
Dat artikel had Rubella al gepost StaceySinger ;). Maar liever 2x dan 0x uiteraard ^O^
pi_143317767
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

In het eerste bericht/de eerste berichten ging het ook over een deel van de schedel. Later kwam daar een ander bericht overheen dat het ineens alleen over "schedel" had ;)
Klopt. Maar neemt niet weg dat het nu een raadsel is hoe de schedel in stukken komt.
pi_143317798
Het is echter onduidelijk of nieuwe botdelen tot de Nederlandse behoren

2014/11/08 - David, Chiriquí. - Meer dan een week na nieuwe botdelen gevonden inheems in Culubre Rivier in de gemeenschap van Alto Romero Changuinola, onbekende of niet behorend tot de twee jonge Nederlanders, Lisanne en Kris Froon Kremers.

Enrique Arrocha, advocaat Kris ouders Kremers , hoopt dat het rapport zal zo spoedig mogelijk worden geleverd, omdat de klanten, die al in Nederland zitten te wachten als de benige onderdelen gevonden behoren tot enkele van de twee meisjes.

Bewijs een onderdeel vormen van de schedel, twee lange botten, een van hen past en sommige ribben.

Die botten zijn geanalyseerd door een antropoloog, als Arrocha, toe te voegen dat ze nog steeds worden geanalyseerd.

De advocaat zei dat hij al zijn hypothese van het geval, zoals de aanklager heeft zijn.

"Als ik moet verhuizen naar The Pianist ... de gemeenschap van Alto Romero zal ik, want ik werd een eiser advocaat en willen al het bewijs zien," die zo helder mogelijk zijn die leiden naar de waarheid of om te weten wat er wat er met hen in dit bergachtige gebied, "zei hij.

Hij benadrukte dat ouders weten wat er gebeurt en ze willen ook hen te certificeren als het verleden resten gevonden van inheemse of niet benige delen van de meisjes.

http://www.prensa.com/uho(...)froon-kremers/373512
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143317808
Bij volgens mij de meeste providers staan ook de oproepen die niet beantwoord zijn. Maar wie weet hadden ze inderdaad goedkoop simkaartje en ik weet niet hoe het dan werkt alhoewel ik wel geloof dat eea bij provider terug te vinden moet zijn. Helaas hebben ze daarvoor info van simkaartje voor nodig wat niet het geval is voor Nederlandse providers
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:32:24 #8
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143317814
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:31 schreef Rubella het volgende:

[..]

Klopt. Maar neemt niet weg dat het nu een raadsel is hoe de schedel in stukken komt.
We hadden het toch al gehad over jaguars? :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:34:21 #9
163650 Greys
pi_143317913
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:32 schreef -moppie- het volgende:
Bij volgens mij de meeste providers staan ook de oproepen die niet beantwoord zijn. Maar wie weet hadden ze inderdaad goedkoop simkaartje en ik weet niet hoe het dan werkt alhoewel ik wel geloof dat eea bij provider terug te vinden moet zijn. Helaas hebben ze daarvoor info van simkaartje voor nodig wat niet het geval is voor Nederlandse providers
Ik denk dat zéker het NFI echt wel toegang kan krijgen tot de informatie van welke provider dan ook van welke simkaart dan ook. Die simkaart zat toch nog gewoon in de telefoon? Of lees ik je post verkeerd?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143317918
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:32 schreef -moppie- het volgende:
Maar ik vraag mij af of de gekozen nummers bewaard worden als je geen netwerk hebt. In ieder geval op de vliegtuigstand begint een Iphone meteen te piepen over een netwerk en onthoudt niet het nummer.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:36:24 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143318015
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:34 schreef Rubella het volgende:

[..]

Maar ik vraag mij af of de gekozen nummers bewaard worden als je geen netwerk hebt. In ieder geval op de vliegtuigstand begint een Iphone meteen te piepen over een netwerk en onthoudt niet het nummer.
Dat vraag ik me idd ook af.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:36:44 #12
163650 Greys
pi_143318034
Op mijn factuur (maar da's bij buitenlandse providers misschien alles) staan iig nooit belpogingen waarbij ik geen gehoor kreeg. Wel indien voicemail, uiteraard :+ Maar niet degenen waarbij geen enkel contact kwam.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143318054
Bedoel dat de ouders dan buiten NFI om kunnen inloggen en kijken
pi_143318118
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:32 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

We hadden het toch al gehad over jaguars? :)
Lach maar, kreeg toen in die discussie gelijk een Mod op mijn nek toen ik het zat werd. Maar theoretisch is een jaguar wel aannemelijk evenals een (noodlottige) val.

Nou vooruit, een misdrijf is dan ook niet uit te sluiten.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:39:31 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143318164
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:38 schreef Rubella het volgende:

[..]

Lach maar, kreeg toen in die discussie gelijk een Mod op mijn nek toen ik het zat werd. Maar theoretisch is een jaguar wel aannemelijk evenals een (noodlottige) val.

Of misschien dus transport door een rivier met rotsblokken erin.
pi_143318172
Op mijn specificatie staat volgens mij alles en bij geen gehoor staat er bij tijdsduur 00:00. Maar ik heb nooit geen bereik dus weet niet wat er dan gebeurd
pi_143318216
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Of misschien dus transport door een rivier met rotsblokken erin.
Dan moet je wel een paar gigantische klappen maken om een schedel te verbrijzelen. Zo een ding is best sterk (ervaringsdeskundige).
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:42:02 #18
163650 Greys
pi_143318282
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:37 schreef -moppie- het volgende:
Bedoel dat de ouders dan buiten NFI om kunnen inloggen en kijken
Stel dat het een Panamees simkaartje was en dat daar idd ook allemaal kan op een website, die gegevens bekijken, dan is er nog dikke kans dat die oproepen daarin niet te zien zijn indien geen bereik. Maar het zou idd de moeite zijn om het te proberen, om er achter te komen of er niet stiekem toch een keer contact is verkregen.

Alleen denk ik dan dus - misschien te simpel - dat het NFI dat dan ook al láng al heeft onderzocht. En ik denk niet dat ze dat voor de ouders zouden verzwijgen, als er daadwerkelijk contact is gemaakt en geweest met 911.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:42:11 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143318287
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:40 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dan moet je wel een paar gigantische klappen maken om een schedel te verbrijzelen. Zo een ding is best sterk (ervaringsdeskundige).
Ik wil niet oneerbiedig of onsmakelijk doen, maar ik denk dat het er aan ligt welke hoedanigheid die schedel op dat moment heeft.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:44:02 #20
163650 Greys
pi_143318386
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:40 schreef Rubella het volgende:

[..]

Als je die rotsblokken ziet in dat water en het gegeven dat het water vlak na hun verdwijning hoger kwam te staan en dus wrs sneller stroomde, zou het volgens mij wel eventueel daardoor kunnen komen. Zeker omdat er niet bij wordt verteld welk gedeelte van de schedel het is. Een kaak (ook een gedeelte van de schedel) zou daar volgens mij vrij gemakkelijk door los kunnen komen. Maar dan zouden ze misschien letterlijk spreken over een kaak... geen idee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143318394
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik wil niet oneerbiedig of onsmakelijk doen, maar ik denk dat het er aan ligt welke hoedanigheid die schedel op dat moment heeft.
Eens. Maar de botten vergaan als laatste en blijven lang hun sterkte behouden.
pi_143318510
Zal ook wel maar moest er ineens aan denken omdat de ouders nu nog aan het wachten zijn op de telefooninfo
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:48:48 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143318624
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:46 schreef -moppie- het volgende:
Zal ook wel maar moest er ineens aan denken omdat de ouders nu nog aan het wachten zijn op de telefooninfo
Kan m.i. in principe ook prima bruikbaar zijn voor de telefoondata die ze nog niet gehad hebben ^O^
Maar moeten ze dan niet ook wachtwoorden oid hebben of kunnen nabestaande dat gewoon opvragen bij de provider?
pi_143318731
Is overigens al bekend waar ongeveer de laatst gevonden resten zijn? Ook in een rivierbedding of midden in een stuk bos?

Even off topic: ik moet nog even zoet zijn en dan mag ik DM'en.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:50:46 #25
163650 Greys
pi_143318751
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan m.i. in pricipe ook prima bruikbaar zijn voor de telefooninfo die ze nog niet gehad hebben ^O^
Behalve uiteraard als het al uitgebreid bij de telefooninfo zat die ze al wél hebben gehad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:51:20 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143318786
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:50 schreef Rubella het volgende:
Is overigens al bekend waar ongeveer de laatst gevonden resten zijn? Ook in een rivierbedding of midden in een stuk bos?

Even off topic: ik moet nog even zoet zijn en dan mag ik DM'en.
Verder dan de rugzak iig
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:52:11 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143318847
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Behalve uiteraard als het al uitgebreid bij de telefooninfo zat die ze al wél hebben gehad.
Ik heb echt gelezen of gezien dat ze alleen de telefoondata van de (pogingen tot) noodoproepen hebben gehad :Y
pi_143318908
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan kunnen ze met eigen ogen zien dat er niks achtergehouden is
pi_143318921
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb echt gelezen of gezien dat ze alleen de telefoondata van de (pogingen tot) noodoproepen hebben gehad :Y
Zo iets staat mij ook bij en dat andere info van de telefoon nog even onder de pet bleef in belang van het onderzoek.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:53:47 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143318949
Zit nog ff de EenVandaag reconstructie te kijken: vader Kremers zegt na 3 kwartier na de Morador geen bereiek meer te hebben op zijn mobiele telefoon.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:54:05 #31
163650 Greys
pi_143318967
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar als ze die data hebben gehad, mede uit het onderzoek van het NFI (stond in dat vermist.nl artikel), dan staat daar neem ik aan ook bij of er wel of geen contact tot stand is gekomen.

Ze zullen vast niet zeggen/schrijven 'er is op die en die dagen gebeld met dat en dat nummer op dat en dat tijdstip, maar of er echt contact is gelegd zeggen we niet'. Daar zou je het als ouders zijnde nooit nooit nooit bij laten zitten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143318971
En er is een wachtwoord nodig maar ik ga ervan uit dat nabestaanden dit bij provider kunnen krijgen
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:55:17 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143319037
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar als ze die data hebben gehad, mede uit het onderzoek van het NFI (stond in dat vermist.nl artikel), dan staat daar neem ik aan ook bij of er wel of geen contact tot stand is gekomen.

Ze zullen vast niet zeggen/schrijven 'er is op die en die dagen gebeld met dat en dat nummer op dat en dat tijdstip, maar of er echt contact is gelegd zeggen we niet'. Daar zou je het als ouders zijnde nooit nooit nooit bij laten zitten.
Er is hen ook verteld dat er geen contact was gemaakt met de alarmcentrale (ivm geen bereik).
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:55:49 #34
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143319065
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zit nog ff de EenVandaag reconstructie te kijken: vader Kremers zegt na 3 kwartier na de Morador geen bereiek meer te hebben op zijn mobiele telefoon.
Hij zegt niet dat hij 1 minuut eerder nog wel bereik had.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:58:15 #35
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143319213
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:50 schreef Rubella het volgende:
Ja, dat hebben we een paar topics terug ook op de kaart teruggevonden: Langs de rivier, nog voorbij de rugzak, wat de zaak nog raadselachtiger maakt als deze botten inderdaad van K & L zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:59:40 #36
163650 Greys
pi_143319283
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er is hen ook verteld dat er geen contact was gemaakt met de alarmcentrale (ivm geen bereik).
Als diezelfde conclusie óók uit het onderzoek van het NFI kwam, dus niet alleen van de Panamezen, dan geloof ik dat gewoon en denk ik dus echt niet dat er oproepgegevens zijn verduisterd omdat dat Panama beter uitkwam.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143319304
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:58 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we een paar topics terug ook op de kaart teruggevonden: Langs de rivier, nog voorbij de rugzak, wat de zaak nog raadselachtiger maakt als deze botten inderdaad van K & L zijn.
Dus toch weer langs de rivier. Misschien toch overvallen door de stroming bij het oversteken.
pi_143319484
Er zit toch ook een automatische redail functie op de meeste telefoons? Als die ingesteld was, wat toch slim zou zijn van de meiden, kunnen de oproepen op 11 april tot stand gekomen zijn hierdoor. De rugtas is verplaatst door de rivier (of derden) en is misschien in een gebied terechtgekomen waar net even bereik was?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:06:24 #39
163650 Greys
pi_143319579
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:03 schreef Grijzemassa het volgende:
Er zit toch ook een automatische redail functie op de meeste telefoons? Als die ingesteld was, wat toch slim zou zijn van de meiden, kunnen de oproepen op 11 april tot stand gekomen zijn hierdoor. De rugtas is verplaatst door de rivier (of derden) en is misschien in een gebied terechtgekomen waar net even bereik was?
Ik weet niet of dat slim geweest zou zijn van de meiden, als je accu wilt besparen..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:07:15 #40
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143319619
Als we toch in de hoek van samenzweringen (BNW) zitten:
Ik vermoed dat mevrouw Pitty die telefoongegevens als troef in handen houdt voor onderhandelingen met de familie:
- 'Wij geven die telefoondata vrij, als jullie stoppen met procederen.'
Wat denken jullie?
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:07:24 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143319625
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:03 schreef Grijzemassa het volgende:
Maar er was geen bereik en er is dus ook geen contact gelegd met de alarmcentrale.
pi_143319666
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat slim geweest zou zijn van de meiden, als je accu wilt besparen..
Dat is ook weer zo
pi_143319753
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar er was geen bereik en er is dus ook geen contact gelegd met de alarmcentrale.
Ik heb gelezen dat er op sommige plekken af en toe zwak signaal is, niet alleen vlak na de top
Dan zou de telefoon even getriggerd kunnen zijn maar de verbinding niet tot stand gekomen..
pi_143319754
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik las net een interessant artikel op het web dat het mogelijk is ondanks geen netwerk, geblokkeerde telefoon ed toch noodoproepen te kunnen doen. In Nederland ten minste. Zou zoiets ook bestaan in Panama met een Nederlandse telefoon?

Voor de liefhebber: http://www.wetenschapsfor(...)noodoproep-mogelijk/
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:10:34 #45
163650 Greys
pi_143319756
quote:
12s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:07 schreef Domnivoor het volgende:
Als we toch in de hoek van samenzweringen (BNW) zitten:
Ik vermoed dat mevrouw Pitty die telefoongegevens als troef in handen houdt voor onderhandelingen met de familie:
- 'Wij geven die telefoondata vrij, als jullie stoppen met procederen.'
Wat denken jullie?
Ik ZIE het haar hier gewoon denken! :o

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143319877
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:10 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat er op sommige plekken af en toe zwak signaal is, niet alleen vlak na de top
Dan zou de telefoon even getriggerd kunnen zijn maar de verbinding niet tot stand gekomen..
Maar zoals Greys als zei, de accu's zouden niet zo lang mee gaan
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:13:41 #47
163650 Greys
pi_143319909
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:10 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ik las net een interessant artikel op het web dat het mogelijk is ondanks geen netwerk, geblokkeerde telefoon ed toch noodoproepen te kunnen doen. In Nederland ten minste. Zou zoiets ook bestaan in Panama met een Nederlandse telefoon?

Dat vroeg ik me dus ook af :)
In het vorige topic, ergens. Want ik heb dat idd ook regelmatig op een eigen telefoon gezien. 'Alleen noodoproep' stond er dan in beeld. Maar als dat zo was, dat dat kon, vanwaar dan al die pogingen op al die verschillende dagen zou je denken. En dan zou er bij het NFI toch echt wel uit hun onderzoek komen dat er wel degelijk contact is gelegd, lijkt me.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143320051
laden accu's op in de zon???? Zoals batterijen heel iets op te laden zijn door ze op een kachel te leggen....

iemand die dat weet??
pi_143320105
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:17 schreef Spocke het volgende:
laden accu's op in de zon???? Zoals batterijen heel iets op te laden zijn door ze op een kachel te leggen....

iemand die dat weet??
Is mogelijk, maar moet je een solar lader hebben. Geen standaarduitrusting als je een taalcursus gaat volgen.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:18:54 #50
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143320132
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:10 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dat zei ik net al :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:20:23 #51
163650 Greys
pi_143320204
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:17 schreef Spocke het volgende:

iemand die dat weet??
Dan zouden ze daarvoor idd zo'n speciaal zonnecel-ladertje voor moeten hebben gehad. Maar dan hadden ze die ook wel in de rugzak aangetroffen denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143320238
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat zei ik net al :)
Maar is dit ook mogelijk in Panama? Ben bang van niet aangezien dit dmv een samenwerking van telefoonmaatschappijen moet komen en kan mij zo voorstellen dat het in Latijns Amerika niet zo goed geregld is als in Nederland.
pi_143320267
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:18 schreef Rubella het volgende:

[..]

Is mogelijk, maar moet je een solar lader hebben. Geen standaarduitrusting als je een taalcursus gaat volgen.
ik bedoelde eigenlijk, zonder oplader.....
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:22:13 #54
163650 Greys
pi_143320310
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:18 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ik heb bv wel altijd standaard zo'n powerpack bij me, waarbij ik mijn telefoon nog zeker drie keer helemaal kan opladen. Zoiets zou ik, ook indien taalcursus, dan dus ook standaard bij me hebben. Maar dan zouden ze die ook in de rugzak bij de telefoons hebben gevonden denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143320422
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:21 schreef Spocke het volgende:

[..]

Ik kan mij het niet voorstellen.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:24:52 #56
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143320445
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:20 schreef Rubella het volgende:

[..]

Maar is dit ook mogelijk in Panama? Ben bang van niet aangezien dit dmv een samenwerking van telefoonmaatschappijen moet komen en kan mij zo voorstellen dat het in Latijns Amerika niet zo goed geregld is als in Nederland.
Geen idee. Het lijkt me iets dat wel in meer landen mogelijk moet zijn, maar ik ken de feiten niet.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:25:42 #57
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143320479
Ik zat ook aan zoiets te denken. Bijna lege batterijen geven net iets meer energie als je ze opwarmt; daarbij laden ze overigens niet op. Het zou kunnen verklaren dat er tot 8 april oproepen zijn gedaan, en daarna pas weer op 11 april.
pi_143320505
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb bv wel altijd standaard zo'n powerpack bij me, waarbij ik mijn telefoon nog zeker drie keer helemaal kan opladen. Zoiets zou ik, ook indien taalcursus, dan dus ook standaard bij me hebben. Maar dan zouden ze die ook in de rugzak bij de telefoons hebben gevonden denk ik.
Juist, ik ben ook zo een reiziger die van alles bij zich heeft. Zeker als je off the beaten trail gaat is het altijd handig.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:26:40 #59
163650 Greys
pi_143320525
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:21 schreef Spocke het volgende:

[..]

Het bestaat, maar dan moet je telefoon wel zo'n laagje hebben:

Wysips Crystal
Het gebruik van zonne-energie kwamen we al eerder tegen. Toch is de manier zoals Wysips Crystal het toepast een stuk innovatiever en vooral praktischer. Wysips Crystal is een dun laagje PV-materiaal dat zonne-energie opvangt en tijdens de productie van een toestel boven of onder het touchscreen wordt geplaatst. Het materiaal zal vervolgens, wanneer het scherm is uitgeschakeld, automatisch zonlicht opvangen en met behulp van zonne-energie de batterij opladen. Het laagje PV-materiaal zal volgens SunPartner Group vanaf eind dit jaar in toestellen worden ingebouwd en het zal ongeveer ¤1,90 gaan kosten voor de fabrikanten. De volledige batterij kan in zo’n 6 tot 8 uur worden opladen met behulp van Wysips Crystal.
Je hoeft je op een zonnige dag terwijl je lekker op het terras zit, dus nooit meer zorgen te maken dat je smartphone leeg raakt. Hij is immers aan het bijladen terwijl hij op tafel ligt. Daarbij is het natuurlijk zeer milieuvriendelijk en goedkoop. Hieronder zie je precies hoe het werkt.

http://www.typhone.nl/blo(...)elefoon-op-te-laden/

(Artikel is van april 2013, dus het is inmiddels vast op de markt, maar ik heb er eigenlijk nooit meer iets over gehoord. Jullie?)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143320585
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Het bestaat, maar dan moet je telefoon daar wel op aangepast zijn:

Wysips Crystal
Het gebruik van zonne-energie kwamen we al eerder tegen. Toch is de manier zoals Wysips Crystal het toepast een stuk innovatiever en vooral praktischer. Wysips Crystal is een dun laagje PV-materiaal dat zonne-energie opvangt en tijdens de productie van een toestel boven of onder het touchscreen wordt geplaatst. Het materiaal zal vervolgens, wanneer het scherm is uitgeschakeld, automatisch zonlicht opvangen en met behulp van zonne-energie de batterij opladen. Het laagje PV-materiaal zal volgens SunPartner Group vanaf eind dit jaar in toestellen worden ingebouwd en het zal ongeveer ¤1,90 gaan kosten voor de fabrikanten. De volledige batterij kan in zo’n 6 tot 8 uur worden opladen met behulp van Wysips Crystal.
Je hoeft je op een zonnige dag terwijl je lekker op het terras zit, dus nooit meer zorgen te maken dat je smartphone leeg raakt. Hij is immers aan het bijladen terwijl hij op tafel ligt. Daarbij is het natuurlijk zeer milieuvriendelijk en goedkoop. Hieronder zie je precies hoe het werkt.

http://www.typhone.nl/blo(...)elefoon-op-te-laden/

(Artikel is van april 2013, dus het is inmiddels vast op de markt, maar ik heb er eigenlijk nooit meer iets over gehoord. Jullie?)
Ik zag het net voorbij komen bij de beschrijvingen van de Iphone 6. :9~
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:28:58 #61
163650 Greys
pi_143320656
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:27 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ik zag het net voorbij komen bij de beschrijvingen van de Iphone 6. :9~
Top zeg, zou eigenlijk in elke telefoon moeten zitten, zeker bij zulke lage kosten :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143320673
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:25 schreef Domnivoor het volgende:
Ik zat ook aan zoiets te denken. Bijna lege batterijen geven net iets meer energie als je ze opwarmt; daarbij laden ze overigens niet op. Het zou kunnen verklaren dat er tot 8 april oproepen zijn gedaan, en daarna pas weer op 11 april.
en weet je ook of het mogelijk is???? een accu is toch een oplaadbare batterij, of niet echt???
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:29:34 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143320698
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:25 schreef Domnivoor het volgende:
Maar toen was het regenseizoen al begonnen..
pi_143320735
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:57 schreef Greys het volgende:
Dat de vader de info niet mocht prijsgeven kan ik me iets bij voorstellen, tijdens een nog lopend onderzoek. Maar ze gaan die telefoons toch niet aan het NFI meegeven ter onderzoek met als afspraak 'Maar als je vindt dat wij iets gewist hebben, dan zeg je niks hoor!!!'. Er zullen vast afspraken gemaakt zijn dat het NFI niets/weinig aan de media mocht vertellen over hun bevindingen, maar stel dat zou zijn gebleken dat er mega mee gesjoemeld is, dan laten ze dat er heus niet bij. Anders kunnen ze de hele instantie beter direct opdoeken wegens geen enkel nut meer hebben.
Dan ga je er vanuit dat er iets gewist is, ik denk van niet. Waarom zouden ze? Ze geven gewoon de spullen aan het NFI en zeggen daarbij: Niets van wat jullie vinden mag aan iemand anders dan ons verteld worden.

En klaar is klara, toch? Hoeven ze niets voor te wissen.
pi_143320742
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Top zeg, zou eigenlijk in elke telefoon moeten zitten, zeker bij zulke lage kosten :o
Bij de nieuwe Iphone las ik iets van solar cellen. Nog beter.
pi_143320897
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar toen was het regenseizoen al begonnen..
o ja..... thanks
pi_143320932
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:38 schreef Rubella het volgende:

[..]

Een gat in een schedel die meegesleurd is door een rivier met grote stenen lijkt mij ook niet vreemd.
pi_143320975
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:39 schreef -moppie- het volgende:
Op mijn specificatie staat volgens mij alles en bij geen gehoor staat er bij tijdsduur 00:00. Maar ik heb nooit geen bereik dus weet niet wat er dan gebeurd
Zijn dat niet gesprekken waarbij je wel een netwerkpaal aanstraalt maar waarbij de ontvangende partij niet opneemt. Vandaar tijdsduur 00.00 ?

Lijkt me haast niet dat wanneer er geen netwerk in de buurt is de uitgaande oproepen, naast in het eigen telefoonlog, ook nog ergens (fysiek buiten de telefoon) opgeslagen worden.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:34:39 #69
163650 Greys
pi_143320998
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat er iets gewist is, ik denk van niet. Waarom zouden ze? Ze geven gewoon de spullen aan het NFI en zeggen daarbij: Niets van wat jullie vinden mag aan iemand anders dan ons verteld worden.

En klaar is klara, toch? Hoeven ze niets voor te wissen.
Het ging er hier toch eerder vandaag over theorieën dat er logs gewist zouden zijn bij de alarmcentrale? Daarom had ik het over dingen wissen eventueel van de telefoon. Niet dat ik dat zelf ook maar één seconde geloof, júist niet :)

En het NFI heeft toch informatie over hun bevindingen aan de ouders gegeven? Dus dat 'niets van wat jullie vinden mag aan iemand anders dan ons verteld worden' kan dan niet waar zijn lijkt me.

Waarom zou het NFI überhaupt dingen dubbelchecken als ze vervolgens niets met de uitslagen mogen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143321123
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een gat in een schedel die meegesleurd is door een rivier met grote stenen lijkt mij ook niet vreemd.
Inderdaad, dat merkte Whiskers ook al op. Maar het is (volgens Google translate) een stuk van een schedel en geen schedel met een gat er in.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:39:01 #71
163650 Greys
pi_143321215
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:36 schreef Rubella het volgende:

[..]

Inderdaad, dat merkte Whiskers ook al op. Maar het is (volgens Google translate) een stuk van een schedel en geen schedel met een gat er in.
Maar dan kan toch het gedeelte 'uit het gat in de schedel' gevonden zijn :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143321240
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan m.i. in principe ook prima bruikbaar zijn voor de telefoondata die ze nog niet gehad hebben ^O^
Maar moeten ze dan niet ook wachtwoorden oid hebben of kunnen nabestaande dat gewoon opvragen bij de provider?
Ik kan me niet voorstellen dat een provider info heeft als er geen bereik is geweest.. Maar dat kan aan mijn gebrek aan kennis liggen. Ik denk dat dat soort data alleen op de telefoons zelf te vinden is. Die data heeft Panama en de NFI mag niets zeggen.
En nee, ik geloof niet dat het NFI die afspraak (waarvan ik aanneem dat die er is) gaat schenden omdat ze het er niet meer mee eens zijn. Dat zou een internationale politieke rel op kunnen leveren.
pi_143321255
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar dan kan toch het gedeelte 'uit het gat in de schedel' gevonden zijn :+
Mmm, grapjas.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:40:45 #74
430880 mig72
De Professional
pi_143321292
Hoi vriendjes en minder bevrienden,

Ik sta op het punt een formeel brief die ik opgesteld heb door te sturen naar een ingewijde van de zaak die ons mogelijk meer informatie kan verschaffen.

Ik heb daarin mijn vragen opschreven.

Zijn er mensen hier die specifieke vragen hebben en je wilt het in mijn mailtje laten inclueren voordat ik opstuur laat het mij weten. DMen kan ook.
pi_143321334
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Het ging er hier toch eerder vandaag over theorieën dat er logs gewist zouden zijn bij de alarmcentrale? Daarom had ik het over dingen wissen eventueel van de telefoon. Niet dat ik dat zelf ook maar één seconde geloof, júist niet :)

En het NFI heeft toch informatie over hun bevindingen aan de ouders gegeven? Dus dat 'niets van wat jullie vinden mag aan iemand anders dan ons verteld worden' kan dan niet waar zijn lijkt me.

Waarom zou het NFI überhaupt dingen dubbelchecken als ze vervolgens niets met de uitslagen mogen?
NFI werkt in opdracht Panamese autoriteiten. Het onderzoeksrapport gaat van NFI naar Panama en die beslissen vervolgens hoe en wat.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:43:08 #76
163650 Greys
pi_143321408
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:39 schreef Ouder1 het volgende:
En nee, ik geloof niet dat het NFI die afspraak (waarvan ik aanneem dat die er is) gaat schenden omdat ze het er niet meer mee eens zijn. Dat zou een internationale politieke rel op kunnen leveren.
Een Néderlands instituut dat meewerkt aan een onderzoek naar de dood van Néderlandse meisjes, die bij eventuele bevindingen van gesjoemel/leugens in Panama dan maar ja en amen zegt? Waarom zouden ze dan überhaupt die dubbelcheck doen, kunnen ze zich die moeite toch direct besparen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:44:41 #77
430880 mig72
De Professional
pi_143321475
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Een Néderlands instituut dat meewerkt aan een onderzoek naar de dood van Néderlandse meisjes, die bij eventuele bevindingen van gesjoemel/leugens in Panama dan maar ja en amen zegt? Waarom zouden ze dan überhaupt die dubbelcheck doen, kunnen ze zich die moeite toch direct besparen?
Sorry hoor maar het NFI kan gewoon omgekocht worden om hen het zwijgen op te leggen.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:45:13 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143321498
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:41 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

NFI werkt in opdracht Panamese autoriteiten. Het onderzoeksrapport gaat van NFI naar Panama en die beslissen vervolgens hoe en wat.
Nee, dat doen ze niet. De Panamese autoriteiten hebben hun eigen onderzoekers. Nederlandse politie en NFI werk(t)en wel samen en kregen van Panamo toestemming om zelf ook onderzoek te doen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:46:10 #79
163650 Greys
pi_143321553
quote:

[..]

Goed, maar stel dat het NFI gesjoemel heeft bemerkt, jij denkt dan dat ze dan bij het NFI net zo corrupt zijn als Panama dus, als Panama vervolgens iets heel anders naar buiten brengt naar de ouders en de media dan de daadwerkelijke officiële bevindingen en zij braaf hun mond houden?
In dat geval kan niemand dus meer iets zeggen over 'Panama is zo corrupt, die zeggen gewoon wat hen uitkomt qua toerisme', want dan is het NFI gewoon medeplichtig. En daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Noem me maar naïef :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:47:33 #80
163650 Greys
pi_143321638
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:44 schreef mig72 het volgende:

[..]

Sorry hoor maar het NFI kan gewoon omgekocht worden om hen het zwijgen op te leggen.
Ja vast, maar in dat geval zal niemand ooit de waarheid weten, hoeveel bewijzen er ook boven tafel zouden komen, want alles en iedereen kan omgekocht worden.

Kortom, jij zou zelfs in het geval van dubbeldubbeldubbeldubbelcheck bij allerhande misdrijven NOOIT de uitslag geloven, want 'sorry hoor, ook al die onderzoekers kunnen omgekocht worden'? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:49:23 #81
430880 mig72
De Professional
pi_143321722
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Goed, maar stel dat het NFI gesjoemel heeft bemerkt, jij denkt dan dat ze dan bij het NFI net zo corrupt zijn als Panama dus, als Panama vervolgens iets heel anders naar buiten brengt naar de ouders en de media dan de daadwerkelijke officiële bevindingen en zij braaf hun mond houden?
In dat geval kan niemand dus meer iets zeggen over 'Panama is zo corrupt, die zeggen gewoon wat hen uitkomt qua toerisme', want dan is het NFI gewoon medeplichtig. En daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Noem me maar naïef :)
NFI is een overheidsinstantie en net als de rest zijn ze onderhevig aan gesjoemel, of corruptie. Je moet sowieso nooit blindelings de overheid vertrouwen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:50:04 #82
163650 Greys
pi_143321755
Het wordt hier echt hoe langer hoe gekker.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143321816
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze niet. De Panamese autoriteiten hebben hun eigen onderzoekers. Nederlandse politie en NFI werk(t)en wel samen en kregen van Panamo toestemming om zelf ook onderzoek te doen.
Ok, wist ik niet. Dacht dat NFI in opdracht van Panama werkte in dit geval en niet van NL politie.
Mijn fout.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:51:41 #84
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143321841
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:44 schreef mig72 het volgende:

[..]

We hebben blijkbaar een echte BNW'er in ons midden.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:51:44 #85
163650 Greys
pi_143321843
Zeg eens, hoeveel (en welke) instanties zouden die telefoongegevens verder nog moeten dubbelchecken ná Panama én het NFI, voordat iemand het ook maar gelooft?

Ik snap best dat je niet klakkeloos alles aan moet nemen, maar zeg maar, hoeveel?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:51:53 #86
430880 mig72
De Professional
pi_143321851
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja vast, maar in dat geval zal niemand ooit de waarheid weten, hoeveel bewijzen er ook boven tafel zouden komen, want alles en iedereen kan omgekocht worden.

Kortom, jij zou zelfs in het geval van dubbeldubbeldubbeldubbelcheck bij allerhande misdrijven NOOIT de uitslag geloven, want 'sorry hoor, ook al die onderzoekers kunnen omgekocht worden'? :P
Ik zeg alleen maar dat de mogelijkheid bestaat, ik zeg niet dat het waarschijnlijk of onwaarschijnlijk is in dit specifiek geval.

Daar bezit ik niet over voldoende informatie voor.
Jij scheen een erg hoge indruk van het NFI te hebben, vergeet niet dat ze bijbetrokken waren bij tal van rechterlijke dwalingen in Nederland.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:52:52 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143321916
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:51 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ok, wist ik niet. Dacht dat NFI in opdracht van Panama werkte in dit geval en niet van NL politie.
Mijn fout.
Het is een overheidsinstelling (onderdeel van het ministerie van Veiligheid en Justitie), geen commercieel bedrijf ;)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:53:10 #88
163650 Greys
pi_143321935
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:51 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat de mogelijkheid bestaat, ik zeg niet dat het waarschijnlijk of onwaarschijnlijk is in dit specifiek geval.

Jij scheen een erg hoge indruk van het NFI te hebben, vergeet niet dat ze bijbetrokken waren bij tal van rechterlijke dwalingen in Nederland.
Vast, maar als ze in dit geval een dubbelcheck doen van Panama en dat komt overeen, geloof ik dat. Noem me gerust naïef.
En ik geloof dus NIET dat als hun bevindingen zouden afwijken van die van Panama, dat ze dan hun mond zouden houden en knippen en buigen voor Panama, nee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:53:54 #89
430880 mig72
De Professional
pi_143321983
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:51 schreef Gorraay het volgende:

[..]

We hebben blijkbaar een echte BNW'er in ons midden.
ok zie BNW als iets positiefs :)
pi_143322081
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is een overheidsinstelling (onderdeel van het ministerie van Veiligheid en Justitie), geen commercieel bedrijf ;)
Dat weet ik, maar was alsnog in de veronderstelling dat ze in opdracht van Panama werkte.
Never mind. Ik zat fout.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:56:20 #91
163650 Greys
pi_143322143
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:53 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik vind het ook absoluut niet vervelend (en zelfs dan hoef jij er geen boodschap aan te hebben) dat je dit soort dingen zegt of denkt, maar zeg dan eens eerlijk na hoeveel dubbelchecks van welke instanties je het wel zou aannemen? Of gewoon helemaal nooit? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143322230
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:34 schreef Greys het volgende:
Volgens mij niet.. Ik kan me alleen herinneren dat de info aan de ouders uit Panama kwam.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:57:58 #93
430880 mig72
De Professional
pi_143322252
Maar een beetje een zijstraatje wil ik nu inslaan:

Waarom denkt iedereen dat de meisjes omgekomen zijn in de jungle? Ze hadden ook elders vermoord kunnen zijn en hun lichamen in de jungle gedumpt?
pi_143322255
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:53 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat is mooi .
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:59:07 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143322326
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Volgens mij niet.. Ik kan me alleen herinneren dat de info aan de ouders uit Panama kwam.
quote:
Het onderzoek naar de gevonden camera en telefoons van Kris en Lisanne heeft 'enige conclusies' opgeleverd. Dat heeft de Panamese justitie bekendgemaakt.

De Panamese hoofdofficier van Justitie heeft die conclusies meegedeeld aan de familie van de twee omgekomen vrouwen. Maar wat er volgens de onderzoekers met de vrouwen gebeurd is, is niet naar buiten gebracht.

Foto's en gegevens
Vorige week was hoofdofficier Betzaida de Pittí in Nederland voor overleg met de Nederlandse autoriteiten. Het Nederlands Forensisch Instituut presenteerde toen de resultaten van het onderzoek naar de camera en de twee mobiele telefoons die zaten in de rugzak die op 13 juni per toeval gevonden werd aan de oever van een rivier.

De rugzak heeft lang in het water gelegen, maar het is kennelijk toch gelukt om foto's en andere informatie terug te halen uit de camera en de telefoons.

In het persbericht van de Panamese justitie staat: "Er is een ontmoeting geweest met de ouders van de jonge vrouwen waar ze uitleg kregen van de Panamese en Nederlandse autoriteiten over het justitiële onderzoek. Daar zijn enkele van de resultaten uit het NFI-onderzoek gedeeld, waarna er ook enige conclusies gedeeld konden worden".

Doorzoeken naar sporen
De Panamese autoriteiten hebben de familie verzekerd dat ze verder willen zoeken naar sporen van Kris en Lisanne, maar ze stellen ook dat het gebied waar de bewijzen gevonden zijn ontoegankelijk en gevaarlijk is. Wanneer de zoektocht hervat wordt is niet duidelijk.

De zoektocht van de politie is op 21 juni gestaakt vanwege de weersomstandigheden in het gebied. Het regende onophoudelijk en de stromingen in de rivier werden te gevaarlijk om verder te zoeken. De vrijwilligers die na de vondst van de rugzak de schoenen en botresten vonden, waren al eerder gestopt met zoeken.

De spullen uit de rugzak zijn inmiddels weer overgebracht naar Panama, waar het onderzoek naar de dood van Kris en Lisanne verder geleid wordt.
http://nos.nl/artikel/672(...)kris-en-lisanne.html
pi_143322385
quote:

[..]

Dit dacht ik ook.
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:00:45 #97
430880 mig72
De Professional
pi_143322411
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind het ook absoluut niet vervelend (en zelfs dan hoef jij er geen boodschap aan te hebben) dat je dit soort dingen zegt of denkt, maar zeg dan eens eerlijk na hoeveel dubbelchecks van welke instanties je het wel zou aannemen? Of gewoon helemaal nooit? :)
Nou kwantiteit is niet per se beter dan kwaliteit.

Het heet policing the politie.

NFI onderzoek en resultaten moeten van derde n geverifieerd en getoets kunnen worden. Ik pleit voor totale transparantie in het systeem. Net als je dat bij open source software hebt, alles vrij geven ter toetsing en verbetering.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:01:05 #98
163650 Greys
pi_143322433
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In dit stuk: http://www.vermist.nl/nie(...)van-kris-en-lisanne/

staat o.a. het volgende:

quote:
"Er is een ontmoeting geweest met de ouders van de jonge vrouwen waarbij ze uitleg kregen van de Panamese en Nederlandse autoriteiten over het justitiële onderzoek. Daar zijn enkele van de resultaten uit het NFI-onderzoek gedeeld, waarna er ook enige conclusies gedeeld konden worden".
Daarbij ga ik er dan dus wel vanuit dat het NFI niet zou meewerken aan welke Panamese corruptie dan ook in deze. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:01:40 #99
430880 mig72
De Professional
pi_143322461
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is mooi .
Danke schön. :)
pi_143322494
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit dacht ik ook.
Er waren toch ook 2 Nederlandse rechercheurs in Panama net na de verdwijning? Die zullen ook wel een blik op de onderzoeksresultaten van de Panamese instanties hebben kunnen werpen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:03:17 #101
163650 Greys
pi_143322553
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:00 schreef mig72 het volgende:

[..]

Nou kwantiteit is niet per se beter dan kwaliteit.

Het heet policing the politie.

NFI onderzoek en resultaten moeten van derde n geverifieerd en getoets kunnen worden. Ik pleit voor totale transparantie in het systeem. Net als je dat bij open source software hebt, alles vrij geven ter toetsing en verbetering.
Goed, dus NFI verifieert de Panamese onderzoeken.
Vervolgens moet volgens jou een derde partij de NFI resultaten kunnen verifiëren.
Allemaal prima. Maar wie zegt dat die derde partij dan wel waterdicht is en niet weer geverifieerd moet worden door een vierde?

Totale transparantie in het systeem, hoe zie je dat voor je? Dat elk gruwelijk detail van moordzaken e.d. online wordt gezet, voor iedereen ter inzage?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143322606
Als ik zo de gegevens bestudeer hebben ze een stukje verder willen kijken na het bereiken van de top en zijn dus doorgelopen. Je maakt mij niet wijs dat daar zo ver voorbij die top overvallers wachten op toeristen.
Dan zou dat in het begin van de tocht zijn.

Ik denk toch eerder een ongeluk of paniek en verdwaling. Dat er zo'n verspreiding is van lichaamsonderdelen en kleding lijkt me te maken hebben met dat het water ze heeft meegevoerd.

[ Bericht 15% gewijzigd door Libres op 11-08-2014 23:13:18 ]
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:05:21 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143322652
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:02 schreef Rubella het volgende:

[..]

Er waren toch ook 2 Nederlandse rechercheurs in Panama net na de verdwijning? Die zullen ook wel een blik op de onderzoeksresultaten van de Panamese instanties hebben kunnen werpen.
Klopt. Hier 1 bron (zijn er zat te vinden):
quote:
NFI in Den Haag onderzoekt spullen vermiste Lisanne en Kris

12
23-06-2014 | 19:55
DEN HAAG - Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Den Haag doet onderzoek naar de vermissing van Lisanne Froon en Kris Kremers in Panama. Rechercheurs hebben spullen meegenomen uit het Midden-Amerikaanse land.
In de Panamese jungle werden vorige week menselijke resten aangetroffen in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de Nederlandse vrouwen werd gevonden. Uit onderzoek is gebleken dat de botten en het weefsel van de 22-jarige Lisanne Froon zijn.

De politie laat weten dat twee Nederlandse rechercheurs hebben geholpen met het onderzoek in Panama. Maandagmiddag kwamen zij terug om materiaal af te leveren bij het NFI. Het is niet duidelijk welke spullen er in Den Haag worden onderzocht.

Onderzoek gaat door

Het onderzoek in Panama naar de vrouwen gaat volgens de politie onverminderd door, maar de zoektocht wordt bemoeilijkt door slecht weer. Er is nog geen uitsluitsel te geven over de vraag of de gevonden menselijke resten die nog niet waren onderzocht van Kris Kremers zijn.

Lisanne Froon (22) uit Amersfoort en Kris Kremers (21) uit Utrecht verdwenen op dinsdag 1 april spoorloos in het bergachtige westen van Panama, niet ver van de grens met Costa Rica. Het gebied is erg populair onder toeristen en staat over het algemeen niet bekend als gevaarlijk.

Studenten ontmoetten Lisanne en Kris

Twee studenten uit Voorhout en Sassenheim hebben de twee vrouwen kort voor hun verdwijning nog ontmoet tijdens hun vakantie. Ze zijn door de politie als getuigen gehoord, maar nooit verdachten in de zaak geweest. De studenten vertelden geen waardevolle informatie te hebben.
http://www.omroepwest.nl/(...)iste-lisanne-en-kris
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:05:22 #104
430880 mig72
De Professional
pi_143322653
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:01 schreef Greys het volgende:

[..]

staat o.a. het volgende:

[..]

Daarbij ga ik er dan dus wel vanuit dat het NFI niet zou meewerken aan welke Panamese corruptie dan ook in deze. :)
Het probleem is dat Panama bepaalt wat er nou wel if niet naar het NFI gaat. Het NFI is niet de partij die het bewijs verzamelt en veldonderzoek verricht oftewel het gebied uitkamt. Dus daarbij hebben ze een ondergeschikte rol en Panama trekt aan de touwtjes.
pi_143322657
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Vervolgens moet volgens jou een derde partij de NFI resultaten kunnen verifiëren.
Allemaal prima. Maar wie zegt dat die derde partij dan wel waterdicht is en niet weer geverifieerd moet worden door een vierde?

Totale transparantie in het systeem, hoe zie je dat voor je? Dat elk gruwelijk detail van moordzaken e.d. online wordt gezet, voor iedereen ter inzage?
Dit is vooral erg voor de nabestaanden.
pi_143322696
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Euhhh.. Ze hoeven geen gesjoemel te hebben bemerkt want Panama hoeft niet met die spullen te sjoemelen. Panama doet het onderzoek en Panama beslist welke informatie wel mag worden vrijgegeven en welke niet ivm (of onder het mom van) 'in het belang van het onderzoek'.

Als er bijvoorbeeld andere nummers zijn gebeld, een boodschap op staat, foto's op zijn gevonden of zelfs wat mij betreft ze spelletjes hebben zitten spelen.. dan hoeft Panama dat niet te wissen; ze zeggen gewoon dat ze die info achter de hand willen houden in belang van het onderzoek.

Ik kreeg ook de indruk dat Panama niet zo veel info uit de telefoons kon halen als het NFI. Wissen zou dan heel dom zijn want dan wissen ze wellicht ook het bewijs van hun vurig gewenste verdwaal scenario.
pi_143322708
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:05 schreef mig72 het volgende:

[..]

Het probleem is dat Panama bepaalt wat er nou wel if niet naar het NFI gaat. Het NFI is niet de partij die het bewijs verzamelt en veldonderzoek verricht oftewel het gebied uitkamt. Dus daarbij hebben ze een ondergeschikte rol en Panama trekt aan de touwtjes.
klopt niet. Zie post Whiskers net boven die van jou.
pi_143322829
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:55 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar was alsnog in de veronderstelling dat ze in opdracht van Panama werkte.
Never mind. Ik zat fout.
Volgens mij heb je gewoon gelijk hoor.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:08:31 #109
163650 Greys
pi_143322830
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:05 schreef mig72 het volgende:

[..]

Prima, maar men had het hier specifiek over de mogelijkheid dat er wellicht wél contact is geweest met de alarmcentrale, maar dat dat stiekem gewist is van Panamese kant. Dan kan Panama tien keer bepalen wát er naar het NFI gaat, feit is dat die telefoons er bij zaten en dat het NFI te kennen heeft gegeven daar data vanaf gehaald te kunnen hebben (is dit een normale zin? ik struikel er zelf haast over...).

Daarbij waren er vlak na de verdwijning - zie hierboven - ook Nederlandse onderzoekers in Panama. Dan moeten ze wel héél snel aan álle touwtjes getrokken hebben terwijl de dames nog niet eens gevonden waren toen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:09:02 #110
430880 mig72
De Professional
pi_143322868
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Waar ik het over heb is dat het bewijsmateriaal ter beschikking wordt gesteld aan ieder die er inzage wil. Het hoeft niet de originele exemplaren te betreffen; het kan ook kopieën zijn of online foto en beeld materiaal.

Het gast erom dat als de familie dat wil ze de spullen ter toetsing aan een eigen,onafhankelijke expert kunnen opsturen. Dat is bes voor ee familie en geeft veel meer afsluiting dan dit familie in het duister houden, alsof ze zelf crimineel zijn.
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:10:07 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143322924
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:06 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ja, ho. Misschien heb ik het niet goed uitgelegd.

NLse politie en NFI mochten meedoen en onderzoek doen (omdat het Nederlandse meisjes betreft). De resultaten hebben ze natuurlijk wel gedeeld met onderzoeksleider Panama. Het was alleen niet "in opdracht van" Panama. Het was eigen onderzoek wat gedeeld is (op vrijwillige basis).

Maar Panama is wel degelijk onderzoeksleider an sich: het is in hun land gebeurd.
pi_143322964
quote:
Dat bedoel ik. Ouders horen niets rechtstreeks van het NFI, media ook niet. Alles gaat via Panama.
pi_143322974
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:09 schreef mig72 het volgende:

[..]

Waar ik het over heb is dat het bewijsmateriaal ter beschikking wordt gesteld aan ieder die er inzage wil. Het hoeft niet de originele exemplaren te betreffen; het kan ook kopieën zijn of online foto en beeld materiaal.

Het gast erom dat als de familie dat wil ze de spullen ter toetsing aan een eigen,onafhankelijke expert kunnen opsturen. Dat is bes voor ee familie en geeft veel meer afsluiting dan dit familie in het duister houden, alsof ze zelf crimineel zijn.
Is mogelijk. zie link:

www.forensischonderzoeksbureau.nl/
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:12:21 #114
163650 Greys
pi_143323082
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:09 schreef mig72 het volgende:

[..]

Aan ieder die er inzage in wil?
Dus in het door jou nu geschetste scenario zou iedereen hier in deze topics dan dus ook moeten mogen beschikken over al het bewijsmateriaal?

En wat nou als, bij welke zaak dan ook, de dader dan dus OOK inzake krijgt in het bewijsmateriaal en daardoor juist kan vluchten? Hoe zie je dát dan voor je?

Je laatste alinea kan ik me IETS meer vinden, in het geval van familie. (Dus niet 'een ieder die inzage wil, volkomen transparant', waar je het net over had). Maar dan nog is er altijd het gevaar dat die familie dan dingen zeggen tegen vrienden en/of media, waardoor het onderzoek faliekant kan mislukken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143323115
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:01 schreef Greys het volgende:

[..]

staat o.a. het volgende:

[..]

Corruptie hoeft daar nog helemaal niet aan de orde te zijn. Panama beslist welke info gedeeld wordt en dáár zit de clue. Zeker is in het ieder geval dat nog niet alle data uit de telefoons zijn vrij gegeven. Waarom niet?
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:13:53 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143323187
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Corruptie hoeft daar nog helemaal niet aan de orde te zijn. Panama beslist welke info gedeeld wordt en dáár zit de clue. Zeker is in het ieder geval dat nog niet alle data uit de telefoons zijn vrij gegeven. Waarom niet?
Waarom wel? Het onderzoek loopt nog.
pi_143323219
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, ho. Misschien heb ik het niet goed uitgelegd.

NLse politie en NFI mochten meedoen en onderzoek doen (omdat het Nederlandse meisjes betreft). De resultaten hebben ze natuurlijk wel gedeeld met onderzoeksleider Panama. Het was alleen niet "in opdracht van" Panama. Het was eigen onderzoek wat gedeeld is (op vrijwillige basis).

Maar Panama is wel degelijk onderzoeksleider an sich: het is in hun land gebeurd.
Ik lees in jouw artikel dat er spullen meegenomen zijn naar Nederland door de rechercheurs en afgeleverd bij het NFI om daar onderzocht te worden. Ik ben het met je eens dat Panam leider is in het onderzoek, maar ze bieden de mogelijkheid om de spullen te laten onderzoeken in Nederland.
pi_143323233
Stel ze hebben wel een verslag gemaakt van de dagen dat ze verdwaald waren. Met foto's en tekstberichten. Dat moet toch een gruwelijk verslag zijn, zouden ze de ouders dat soms willen besparen? Let wel, ik zeg niet dat ik het daarmee eens zou zijn of niet, maar is het een optie?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:14:32 #119
163650 Greys
pi_143323239
quote:

[..]

Omdat ze misschien met 'een gedeelte van de data' bedoelen 'hetgeen er van belang is in deze zaak' en dat daarbij alle data van voor de verdwijning minder belangrijk is op dit moment voor de familie. (Zou kunnen, toch? :) ) En het onderzoek loopt nog en misschien waren er zelfs gruwelijke foto's die ze de ouders (nog) niet willen laten zien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:14:36 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143323247
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:14 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ik lees in jouw artikel dat er spullen meegenomen zijn naar Nederland door de rechercheurs en afgeleverd bij het NFI om daar onderzocht te worden. Ik ben het met je eens dat Panam leider is in het onderzoek, maar ze bieden de mogelijkheid om de spullen te laten onderzoeken in Nederland.
Klopt. En Nederland deelt die info weer met Panama. Is vrijwillig, is samenwerking.
Is niet "in opdracht van" in de zin van dat de onderzoeksleiders in Panama het NFI hebben opgebeld en een opdracht tot onderzoek hebben gegeven zoals bij een commercieel bedrijf.
pi_143323266
Denkt niemand hier nou aan een 'gewone' oorzaak van hun dood ipv een paranoide complottheorie?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:15:36 #122
163650 Greys
pi_143323311
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:14 schreef Libres het volgende:
Denkt niemand hier nou aan een 'gewone' oorzaak van hun dood ipv een paranoide complottheorie?
*vinger opsteekt*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:16:52 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143323401
quote:
Jawel, ik :)
pi_143323410
quote:
Ja, maar er blijven teveel onbeantwoorde vragen over hoe sommige zaken hebben kunnen gebeuren.
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:18:12 #125
430880 mig72
De Professional
pi_143323483
quote:

[..]

Misschien klopt het gedeeltelijk nirt; maar je kan niet zeggen dat het helemaal niet kloot.

Want niet ieder stuk bewijs komt eerst in handen van het NFI, wel sommige soorten, maar de telefoon bijv gaat erst naar de Panamese autoriteiten (weet niet hoe hun forensisch instituut heet) en daarna pas mag het NFI daaraan knabbelen.
pi_143323495
quote:

[..]

Panama is de projectleider en bepaalt budget en onderzoeksrichtingen.
NL mag op basis van door Panama gegeven materiaal/informatie et cetera second opinions afleveren aan Panama.
Panama beslist welke info naar buiten mag (disclosure).

Heb geen idee aan wie de overblijfselen et cetera van meerderjarige NLers toebehoren. Dan zal er eerst een verklaring van erfrecht moeten worden opgesteld wil je een recht op iets krijgen. Dat is in NL al moeilijk genoeg
pi_143323509
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:15 schreef Greys het volgende:

[..]

*vinger opsteekt*
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jawel, ik :)
Grinnik. Overigens ik ook en dat maakt al drie.
pi_143323551
quote:

[..]

Waar lees je dat dan? Ik lees dat twee agenten Panama helpen bij het onderzoek. Helpen is niet aan de touwtjes trekken maar een ondergeschikte rol. Ik lees dat het NFI de resultaten geeft aan Panama. Ik lees dat Panama de info aan de ouders geeft.

Waar heeft Nederland, NFI, dan een leidende, beslissende rol in het onderzoek? Ik lees alleen maar ondersteuning, niet meer en niet minder. Panama beslist hoe en wat.
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:20:16 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143323604
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar lees je dat dan? Ik lees dat twee agenten Panama helpen bij het onderzoek. Helpen is niet aan de touwtjes trekken maar een ondergeschikte rol. Ik lees dat het NFI de resultaten geeft aan Panama. Ik lees dat Panama de info aan de ouders geeft.

Waar heeft Nederland, NFI, dan een leidende, beslissende rol in het onderzoek? Ik lees alleen maar ondersteuning, niet meer en niet minder. Panama beslist hoe en wat.
Dat hebben ze ook niet. Is in Panama gebeurd ---> hun jurisdictie.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:22:14 #130
163650 Greys
pi_143323713
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:19 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb volgens mij (correct me if I'm wrong) ook helemaal niemand horen zeggen dat NFI een leidende beslissende rol heeft?

Ik geloof alleen absoluut niet dat, indien het NFI tot voor Panama belastende uitslagen komt, ze daarna keurig hun waffel blijven houden. Want waarom zouden ze dan überhaupt meewerken, als ze er toch niets mee mogen vervolgens en daarmee medeplichtig worden?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:26:26 #131
430880 mig72
De Professional
pi_143323942
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij (correct me if I'm wrong) ook helemaal niemand horen zeggen dat NFI een leidende beslissende rol heeft?

Ik geloof alleen absoluut niet dat, indien het NFI tot voor Panama belastende uitslagen komt, ze daarna keurig hun waffel blijven houden. Want waarom zouden ze dan überhaupt meewerken, als ze er toch niets mee mogen vervolgens en daarmee medeplichtig worden?
Dan heb je het punt niet gesnapt dat belastend materiaal in eerste instantie door Panama nooit hun kant opgestuurd gaat worden. Dus ze komen er niet aangezien Panama zonder opgave van redenen dingen achter de mouw mag houden.
pi_143323965
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom wel? Het onderzoek loopt nog.
Wat zou er op die telefoons kunnen staan dat nu geheim moet worden gehouden (voor de ouders) omdat het anders het onderzoek kan dwarsbomen? Panama heeft toch al bijna letterlijk gezegd dat zij uitgaan van een simpele verdwaling en dat de vader van Kris geen uitspraken meer mag doen dat het ook een misdrijf kan zijn?
Wat moet er dan geheim gehouden worden? Help me even want ik zie daar echt niets in.
pi_143324071
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:14 schreef Grijzemassa het volgende:
Stel ze hebben wel een verslag gemaakt van de dagen dat ze verdwaald waren. Met foto's en tekstberichten. Dat moet toch een gruwelijk verslag zijn, zouden ze de ouders dat soms willen besparen? Let wel, ik zeg niet dat ik het daarmee eens zou zijn of niet, maar is het een optie?
Het is Panama er alles aan gelegen om een misdrijf uit te sluiten. Als er bewijs is voor andere scenario's dan staat dat gelijk op alle voorpagina's.
Dus nee, ik denk dat dat geen optie is.
pi_143324127
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat zou er op die telefoons kunnen staan dat nu geheim moet worden gehouden (voor de ouders) omdat het anders het onderzoek kan dwarsbomen? Panama heeft toch al bijna letterlijk gezegd dat zij uitgaan van een simpele verdwaling en dat de vader van Kris geen uitspraken meer mag doen dat het ook een misdrijf kan zijn?
Wat moet er dan geheim gehouden worden? Help me even want ik zie daar echt niets in.
vingerafdrukken

notities/dagboek/coordinaten/stappenteller/Kompasdata NSA data et cetera.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:30:28 #135
163650 Greys
pi_143324147
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:26 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dan heb je het punt niet gesnapt dat belastend materiaal in eerste instantie door Panama nooit hun kant opgestuurd gaat worden. Dus ze komen er niet aangezien Panama zonder opgave van redenen dingen achter de mouw mag houden.
Dat snap ik wél :)

Het ging hier in het geval van deze discussie om de telefoons en de noodoproepen
En het NFI kreeg de telefoons. En Ouder1 zei 'Panama hoefde daar helemaal niets van te wissen van die telefoons om iets te verdoezelen, als ze iets te verbergen hebben, ze hoeven alleen maar te zeggen dat het NFI daar verder niets over mag zeggen'.

En dát, precies dát, geloof ik niet, dat het NFI zou meewerken aan het 'niets mogen zeggen'.
Niets meer en niets minder.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143324154
quote:
Ik.

Op Mig na iedereen volgens mij.
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:30:52 #137
430880 mig72
De Professional
pi_143324169
Ik geloof zelf in de moordtheorie geopperd door ne jackie user; dat is de meest logische en verklaart alle rare vragen als enigen.

Verder stond ik in week 2 of 3 al na de vondsten in de moordtheorieën te geloven; op Fok zou dat rond topic #25 of 26 zijn geweest. Denk ik.
pi_143324232
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook niet. Is in Panama gebeurd ---> hun jurisdictie.
Precies. Dat wil ik nu de hele tijd al zeggen.
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:33:28 #139
430880 mig72
De Professional
pi_143324280
quote:

[..]

pi_143324290
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:22 schreef Greys het volgende:
Panama is het dan nog aan het onderzoeken. Simpel als dat.
pi_143324341
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is Panama er alles aan gelegen om een misdrijf uit te sluiten. Als er bewijs is voor andere scenario's dan staat dat gelijk op alle voorpagina's.
Dus nee, ik denk dat dat geen optie is.
Het zou een dilemma voor ze kunnen zijn maar misschien schat ik ze dan te hoog in. Kan ook zijn dat ze in dat geval hoopten dat de noodoproepen en de foto's de ouders zou overtuigen van een ongeluk of verdwaling. Tenslotte hebben Lisanne haar ouders ook besloten niet verder te zoeken naar andere scenario's
pi_143324365
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:30 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

vingerafdrukken

notities/dagboek/coordinaten/stappenteller/Kompasdata NSA data et cetera.
Panama gaat uit van een eenvoudige verdwaling. Zeggen ze.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:36:00 #143
163650 Greys
pi_143324419
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik.

Op Mig na iedereen volgens mij.
Jij gelooft misschien wel in een 'normale' dood, maar niet door alleen verdwalen, toch?
Want dan snap ik je posts over verkrachtingen en tassengevechten niet...

Ik denk niet dat Libres dat bedoelt, maar ik kan het mis hebben :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:37:44 #144
430880 mig72
De Professional
pi_143324522
quote:

[..]

Als het een verdwaling is hoeft er geen info achtergehouden te worden.

Ik pleit ervoor dat die rare knakker die als laatste de meisjes gezien zou hebben, zijn huis en kantoor worden doorzocht, het liefst vandaag nog.

Teveel toevalligheden, hij hangt rond op een talenschool zonder meer, slaat als eerste alarm, heft als een van de weinigen toegang tot hun kamer, doet als eerste ontdekking van de vondsten, zijn verhaal klopt van geen kant.

Misschien waren er veel waardevolle spullen in hun kamer die hij gestolen heeft, en dan zijn ze erachter komen en hem geconfronteerd, misschien wilde hij hen uit de weg hebben om aangifte te vermiden of misschien stal hij iets uit de kamer pas na hun moord, de diefstal kan een motief zijn. Staat niet in zijn voordeel dat hij de sleutel tot de kamer had.
pi_143324527
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Panama gaat uit van een eenvoudige verdwaling. Zeggen ze.
Fred Teeven pleegde ook geen mijneed et cetera.
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:38:48 #146
430880 mig72
De Professional
pi_143324579
Hij is ook een van de weinigen die het gebied dusdanig goed kennen om dingen erin te verstoppen dat ze nooit gevonden worden, of juist wel wanneer dat hem uitkomt.
pi_143324647
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:37 schreef mig72 het volgende:

[..]

Als het een verdwaling is hoeft er geen info achtergehouden te worden.

Ik pleit ervoor dat die rare knakker die als laatste de meisjes gezien zou hebben, zijn huis en kantoor worden doorzocht, het liefst vandaag nog.

Teveel toevalligheden, hij hangt rond op een talenschool zonder meer, slaat als eerste alarm, heft als een van de weinigen toegang tot hun kamer, doet als eerste ontdekking van de vondsten, zijn verhaal klopt van geen kant.

Misschien waren er veel waardevolle spullen in hun kamer die hij gestolen heeft, en dan zijn ze erachter komen en hem geconfronteerd, misschien wilde hij hen uit de weg hebben om aangifte te vermiden of misschien stal hij iets uit de kamer pas na hun moord, de diefstal kan een motief zijn. Staat niet in zijn voordeel dat hij de sleutel tot de kamer had.
Zijn finca is al doorzocht in de weken na de verdwijning
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:40:03 #148
163650 Greys
pi_143324649
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Panama is het dan nog aan het onderzoeken. Simpel als dat.
Goed :')
En dan daarna alsnog dezelfde vraag. Wat als het Panamese onderzoek is afgerond, met totáál andere conclusies over de telefoons zou komen dan het NFI. Denk je dan nog steeds dat het NFI denk 'Hm nou ja oké, dan houden we ons mond verder wel joh'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:41:02 #149
430880 mig72
De Professional
pi_143324720
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat snap ik wél :)

Het ging hier in het geval van deze discussie om de telefoons en de noodoproepen
En het NFI kreeg de telefoons. En Ouder1 zei 'Panama hoefde daar helemaal niets van te wissen van die telefoons om iets te verdoezelen, als ze iets te verbergen hebben, ze hoeven alleen maar te zeggen dat het NFI daar verder niets over mag zeggen'.

En dát, precies dát, geloof ik niet, dat het NFI zou meewerken aan het 'niets mogen zeggen'.
Niets meer en niets minder.
En juist omdat ze beschuldigende data niet op kunnen sturen naar het NFI, gaan ze wissen of sturen pas iets op wanneer ze goed weten dat er niets belastends op staat.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:41:17 #150
163650 Greys
pi_143324728
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:40 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik voorspel je vast het antwoord dat nu gaat volgen:

"Onderzocht ja. Door Panama."
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143324741
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:40 schreef Greys het volgende:

[..]

En dan daarna alsnog dezelfde vraag. Wat als het Panamese onderzoek is afgerond, met totáál andere conclusies over de telefoons zou komen dan het NFI. Denk je dan nog steeds dat het NFI denk 'Hm nou ja oké, dan houden we ons mond verder wel joh'.
Erg naief, heb je enig idee hoe onze nationale instituten werken en samenwerken (EU). Het gaat alleen om budget en wiens brood je eet ..........
pi_143324789
quote:

[..]

maar ik zie de Panamese politie er ook wel voor aan om e.e.a. onder het tapijt te vegen. Aangezien El Presidente not amused was over de eventuele negatieve gevolgen voor het toerisme
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:42:38 #153
430880 mig72
De Professional
pi_143324791
quote:

[..]

Zijn wat? Ik ken die taal niet.
pi_143324844
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:42 schreef mig72 het volgende:

[..]

Zijn wat? Ik ken die taal niet.
o, zijn boerderij
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:46:29 #155
430880 mig72
De Professional
pi_143324970
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:43 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

o, zijn boerderij
Door wie is het onderzocht?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:47:14 #156
163650 Greys
pi_143325004
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:41 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Erg naief, heb je enig idee hoe onze nationale instituten werken en samenwerken (EU). Het gaat alleen om budget en wiens brood je eet ..........
Noem mij dan maar naïef, dat liever dan zo totaalnegatief dat je zelfs over 'alleen' spreekt :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143325011
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:46 schreef mig72 het volgende:

[..]

Door wie is het onderzocht?
door de panameze politie, ik weet niet of Sinaproc er toen ook al bij was
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:48:09 #158
163650 Greys
pi_143325040
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:41 schreef Greys het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:42 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

maar ik zie de Panamese politie er ook wel voor aan om e.e.a. onder het tapijt te vegen. Aangezien El Presidente not amused was over de eventuele negatieve gevolgen voor het toerisme
Oh, dat je dat antwoord zélf op je eigen vraag zou geven zag ik zelfs niet aankomen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:48:12 #159
430880 mig72
De Professional
pi_143325044
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:47 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat was de conclusie daarvan?
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:49:26 #160
430880 mig72
De Professional
pi_143325108
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:48 schreef Greys het volgende:

[..]

[..]

Oh, dat je dat antwoord zélf op je eigen vraag zou geven zag ik zelfs niet aankomen.
Dat eerste is jouw vraag; en dat tweede haar antwoord.
pi_143325153
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:48 schreef Greys het volgende:

[..]

[..]

:)
pi_143325182
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:48 schreef mig72 het volgende:

[..]

Wat was de conclusie daarvan?
nou hij is nog vrij man dus laat zich raden...
pi_143325190
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Jij gelooft misschien wel in een 'normale' dood, maar niet door alleen verdwalen, toch?
Want dan snap ik je posts over verkrachtingen en tassengevechten niet...

Ik denk niet dat Libres dat bedoelt, maar ik kan het mis hebben :)
Ik ben van een aantal dingen overtuigd door de berichten van ouders, gidsen, onderzoekers, e.d.:

- Dat het niet waarschijnlijk is dat de meiden zonder gids verder gaan dan de Mirador
- Dat vóór die eerste noodoproep iets is gebeurd wat bepalend is geweest voor het gehele vervolg
- Dat daar geen roofdieren zijn die (twee) mensen aanvallen
- Dat het pad tot aan die gevaarlijke overstekEN niet te missen is en verdwalen daar dus niet logisch
- Dat je in zo'n situatie, zo'n omgeving, niet sterft aan honger, dorst, ontberingen of uitputting in dat tijdbestek
- Dat ze niet terug konden of durfden
- Dat ze opgehouden/vertraagd zijn door iets waardoor ze maar een korte afstand hebben afgelegd
- Dat ze bij de 2e oversteek zijn geweest en dus bij/op het pad
- Dat ze tot het einde samen zijn geweest gezien de vindplaatsen van de resten
- Ze overleden zijn bij/in de rivier

Elk scenario dat niet volslagen absurd is (aliëns en zo) dat daar in past kan in mijn ogen kloppen. Ik verzon 'poging tot beroving'/verkrachting en dan bloedvergiftingsverhaal maar sta open voor andere scenario's die daar verklaringen voor hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:51:25 #164
163650 Greys
pi_143325197
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:49 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat eerste is jouw vraag; en dat tweede haar antwoord.
Joh!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143325285
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik twijfel.. maar het zou mij niet verbazen dat de gegevens nooit beschikbaar komen.
pi_143325317
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:41 schreef Greys het volgende:

[..]

_O-

Dank je voor deze lach op mijn gezicht!
pi_143325375
quote:

[..]

bron?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:55:29 #168
163650 Greys
pi_143325379
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

_O-

Dank je voor deze lach op mijn gezicht!
Ik moest al om mijn eigen grap lachen (dat heb je soms :') ), laat staan toen ze dat antwoord zelfs zélf gaf :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143325384
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben van een aantal dingen overtuigd door de berichten van ouders, gidsen, onderzoekers, e.d.:

- Dat het niet waarschijnlijk is dat de meiden zonder gids verder gaan dan de Mirador
- Dat vóór die eerste noodoproep iets is gebeurd wat bepalend is geweest voor het gehele vervolg
- Dat het pad tot aan die gevaarlijke overstekEN niet te missen is en verdwalen daar dus niet logisch
- Dat je in zo'n situatie, zo'n omgeving, niet sterft aan honger, dorst, ontberingen of uitputting in dat tijdbestek
- Dat ze opgehouden/vertraagd zijn door iets waardoor ze maar een korte afstand hebben afgelegd

Elk scenario dat niet volslagen absurd is (aliëns en zo) dat daar in past kan in mijn ogen kloppen. Ik verzon 'poging tot beroving'/verkrachting en dan bloedvergiftingsverhaal maar sta open voor andere scenario's die daar verklaringen voor hebben.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze samen verder op avontuur zijn gegaan, maar welke gids was daar dan op dat moment?
pi_143325391
Ik denk dat zolang Panama zegt dat het onderzoek nog gaande is, het NFI niks kan eisen over openbaar maken van e.e.a.
pi_143325433
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:42 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Als ik lees dat twee overvallers die tot twee maal toe een buitenlands stel onder bedreiging met een vuurwapen hebben beroofd op het Pianista pad, nog steeds vrij rondlopen omdat de slachtoffers het lef hadden naar huis te gaan voor de veroordeling... Dan vrees ik het ergste voor justitie in Panama.
pi_143325448
quote:

[..]

1 tm 5 ja
6 tm 10 nee
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:57:28 #173
430880 mig72
De Professional
pi_143325471
quote:

[..]

Wat dacht je ervan, en het is nog maar een mogelijkheid, oftewel de aanwijzingen zijn nog niet door mij over nagedacht, dat ze uit vrije wil de jungle waren ingelopen, alwaar ze die prachtige foto's ed namen, en dat ze vervolgens ervoor kozen om terug te gaan dwz de jungle uitgaan, maar aan de bodem van het pad opgewacht werden door een kwaadwillende(n) die hen vervolgens terug de jungle in dwong, waar ze evt (ikdoen geen schattingen over tijdstip)'omgebracht zijn?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:59:23 #174
163650 Greys
pi_143325561
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:57 schreef mig72 het volgende:

[..]

Wat dacht je ervan, en het is nog maar een mogelijkheid, oftewel de aanwijzingen zijn nog niet door mij over nagedacht, dat ze uit vrije wil de jungle waren ingelopen, alwaar ze die prachtige foto's ed namen, en dat ze vervolgens ervoor kozen om terug te gaan dwz de jungle uitgaan, maar aan de bodem van het pad opgewacht werden door een kwaadwillende(n) die hen vervolgens terug de jungle in dwong, waar ze evt (ikdoen geen schattingen over tijdstip)'omgebracht zijn?
Wie heeft al die noodoproepen dan gedaan met de telefoons?
Of was de eventuele kwaadwillende zo aardig om ze die telefoons in de tussentijd gewoon te laten gebruiken al die dagen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143325765
Ik geloof niet in een doofpotkwestie van de Panamezen omtrent de telefoons.
Denk dan ook dat het NFI daar wel achter zou komen

Wat ik wel denk is dat Panama klaar is met deze zaak (ze zoeken ook alleen als de ouders er zijn!)
en het wel prima vinden zo.
2 toeristen vermoordt in Panama is slecht voor hun reputatie en slecht voor hun economie en daarom halen ze ook niet alles uit de kan.

Wat ik me wel afvraag, en dat zou iedereen moeten doen : waarom en wat mag Hans Kremers niet zeggen i.vm het onderzoek?! hij zegt constant dat "het gebruik van de telefoons is dermate vreemd idat wij niet geloven in een eenvoudige verdwaling"

Als Panama zegt het is een verdwaling geweest ,dan neem ik aan dat er verder ook niets meer onderzocht gaat worden.
Waarom moet Hans kremers dan toch nog steeds zijn mond houden.
En ik denk dat er op dit moment dus achter de schermen dus WEL een onderzoek plaatsvindt.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:04:23 #176
430880 mig72
De Professional
pi_143325773
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Of was de eventuele kwaadwillende zo aardig om ze die telefoons in de tussentijd gewoon te laten gebruiken al die dagen?
Nou ja, zo'n loop hoeft het ook niet te nemen. Het kan zijn dat ze vrijwel direct waren vermoord en de dader ging vervolgens de foon stelen, en deed enkele oproepen later als coverup.
pi_143325793
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:55 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze samen verder op avontuur zijn gegaan, maar welke gids was daar dan op dat moment?
Dat is dus één van de vragen waar ik mee worstel. Ik denk dat één mogelijkheid kan zijn dat zij iemand of iemanden zijn tegengekomen op de Pianista trail die als gids kon functioneren. Iemand die daar bekend was dus. Een local, een gids, een buitenlander die daar al langer verbleef..
Samen een tijdje opgelopen, leuk, gezellig en dan het aanbod hen iets heel moois te laten zien een stukje lopen verder..
Maar het lijkt mij niet waarschijnlijk dat zij alleen doorliepen, niet onmogelijk.
pi_143325850
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:55 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik denk dat zolang Panama zegt dat het onderzoek nog gaande is, het NFI niks kan eisen over openbaar maken van e.e.a.
Dat. en de vraag is of zij dat daarna wel kunnen. Dat zal politiek opgelost moeten worden dan, denk ik.
pi_143325885
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:56 schreef jackie12 het volgende:
6 tm 10 nee
Waarom?
pi_143325911
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:04 schreef mig72 het volgende:

[..]

Nou ja, zo'n loop hoeft het ook niet te nemen. Het kan zijn dat ze vrijwel direct waren vermoord en de dader ging vervolgens de foon stelen, en deed enkele oproepen later als coverup.
of de dader probeerde de telefoon aan de praat te krijgen, toetst willekeurige toetsen in met als gevolg alleen noodoproepen. Als de telefoon op slot is, genereerd hij bij willekeurige nummers toch een nood oproep?
pi_143325938
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:59 schreef Greys het volgende:

[..]

pi_143325973
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ik denk dat ze toen al aan hun einde kwamen
pi_143325985
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat. en de vraag is of zij dat daarna wel kunnen. Dat zal politiek opgelost moeten worden dan, denk ik.
Er is een wettelijk termijn van de officieele periode van onderzoek, ook in Panama. Die zou binnenkort aflopen, ik weet niet precies wanneer. Dan kunnen we misschien meer info verwachten...
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:09:57 #184
430880 mig72
De Professional
pi_143326006
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:07 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

of de dader probeerde de telefoon aan de praat te krijgen, toetst willekeurige toetsen in met als gevolg alleen noodoproepen. Als de telefoon op slot is, genereerd hij bij willekeurige nummers toch een nood oproep?
Bedoel je een schermslot?

Volgens mij staat er dan zo'n roodsymbool helemaal boven- of onderaan met de opschrift 'noodoproep' die een dader goed zou moeten kunnen onderscheiden. Of was de dader analfabeet? Het gaat niet zomaar 911 bellen ook niet als je het ww 5 maal verkeerd intikt.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:10:47 #185
163650 Greys
pi_143326041
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:04 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat vind ik persoonlijk veel te vergezocht.
Want wat covert ie daarmee precies up dan? Zou die dader in dat geval de lichamen dan ook niet begraven hebben en de tas met spullen hebben verstopt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143326042
quote:
Als de telefoon op slot is, genereerd hij bij willekeurige nummers toch een nood oproep?
Ik mag toch hopen van niet want dat zou een heleboel valse noodoproepen geven vanuit tassen en broekzakken.. :N
pi_143326088
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:09 schreef mig72 het volgende:

[..]

Bedoel je een schermslot?

Volgens mij staat er dan zo'n roodsymbool helemaal boven- of onderaan met de opschrift 'noodoproep' die een dader goed zou moeten kunnen onderscheiden. Of was de dader analfabeet? Het gaat niet zomaar 911 bellen ook niet als je het ww 5 maal verkeerd intikt.
ja je kan je telefoon zo instellen dat wanneer hij op het schermslot staat, bij een willekeurige toets indrukken een alarmoproep ontstaat. Had ik ook, was ook een van die 112 "broekzakbellers" dus heb de functie toen uitgeschakeld
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:12:42 #188
163650 Greys
pi_143326096
quote:

[..]

?
Als mijn telefoon op slot is, kan ik niet eens willekeurige nummers intypen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:13:20 #189
430880 mig72
De Professional
pi_143326121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:09 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Er is een wettelijk termijn van de officieele periode van onderzoek, ook in Panama. Die zou binnenkort aflopen, ik weet niet precies wanneer. Dan kunnen we misschien meer info verwachten...
Ik zou liever dat ze hun tijd nemen, in het belang van grondigheid ipv zich haasten om een deadline te halen en met halfslachtige resultaten voor den dag komen.
pi_143326133
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:09 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Omdat ik denk dat ze toen al aan hun einde kwamen
Dat weet ik, ik ken alleen de onderbouwing daarvan niet. Waarom denk je dat?

Ik kan me niet voorstellen dat je ver gaat slepen met twee dode lichamen.. in zo'n terrein, in die periode ook drijfnat.. glibberig, steil, over kabelbruggen..
Als ze achterlaten er ook voor zorgt dat ze nooit gevonden worden net als die 26 anderen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:14:48 #191
163650 Greys
pi_143326169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:12 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ja je kan je telefoon zo instellen dat wanneer hij op het schermslot staat, bij een willekeurige toets indrukken een alarmoproep ontstaat. Had ik ook, was ook een van die 112 "broekzakbellers" dus heb de functie toen uitgeschakeld
Maar ik denk zelfs áls dat bij deze telefoon zo was ingesteld, dat een dader dat niet dagen achter elkaar per ongeluk doet, als hij ziet dat daarmee 911 gebeld wordt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143326179
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:12 schreef Greys het volgende:

[..]

?
Als mijn telefoon op slot is, kan ik niet eens willekeurige nummers intypen?
ja da's idd zo met touchscreen. Maar hadden ze dat, ik weet niet
pi_143326214
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Volgens mij hebben alleen oude vrouwen met lange nagels zoals ik die niet tegenwoordig.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:17:30 #194
430880 mig72
De Professional
pi_143326240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat vind ik persoonlijk veel te vergezocht.
Want wat covert ie daarmee precies up dan? Zou die dader in dat geval de lichamen dan ook niet begraven hebben en de tas met spullen hebben verstopt?
Begraven hoeft niet eens in een tropisch klimaat waar alles snel ontbindt. Bovendien is het mogelijk dat de dader wilden dat ze na een bepalde tijd, ach laten we zeggen 10 dagen wel teruggevonden zoufen worden. De dader kan een grondige kennis hebben gehad van de Panamese Justitie, en hebben geweten waarmee hij wegkomt en waarmee niet. De tas leek al verstopt.

Dingen begraven en dan is er kans dat zelfs de dader ze niet terugvindt.
pi_143326246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben alleen oude vrouwen met lange nagels zoals ik die niet tegenwoordig.
Haha, ja same here ;)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:19:57 #196
430880 mig72
De Professional
pi_143326294
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:12 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Lijkt me onwaarschijnlijk want dan was de verbinding daadwerkelijk doorgevoerd aangezien de dader bereik zou hebben gehad in het bewoonde deel. Dus hij ging op vliegtuigmodus om 911 te bellen of ergens waar hij wist dat er geen bereik was.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:21:58 #197
163650 Greys
pi_143326357
Vast een stomme vraag, maar ik heb vierkante ogen en kan het niet terugvinden:
Alles uit die rugzak staat op een bepaalde foto, bh's, zonnebrillen, (2e?) telefoonaccu. Maar die telefoons zie ik niet op een foto. Klopt dat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143326385
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:19 schreef mig72 het volgende:

[..]

Lijkt me onwaarschijnlijk want dan was de verbinding daadwerkelijk doorgevoerd aangezien de dader bereik zou hebben gehad in het bewoonde deel. Dus hij ging op vliegtuigmodus om 911 te bellen of ergens waar hij wist dat er geen bereik was.
of iemand wilde checken of er belastende foto's op stonden
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:22:55 #199
430880 mig72
De Professional
pi_143326393
quote:

[..]

Een van de foons was een iPhone. Wat was de tweede?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:24:43 #200
163650 Greys
pi_143326447
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:22 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

of iemand wilde checken of er belastende foto's op stonden
Maar daarmee maak je toch niet dagen achtereen onbedoelde 911 oproepen? :)
Dat je dat één keer fout doet, oké (lijkt me al stug, maar kan). Maar toch niet steeds weer dezelfde fout?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:27:12 #201
430880 mig72
De Professional
pi_143326499
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat je dat één keer fout doet, oké (lijkt me al stug, maar kan). Maar toch niet steeds weer dezelfde fout?
Precies, en daarbij komt, dat het noodnummer in zijn geval, het aller- maar dan ook het allerslechtste nummer in heel de wereld was wat hij op dat moment kon bellen. _O-
pi_143326504
Feliciano (sorry begin er weer over) heeft ze op de ochtend van hun verdwijning gezien bij hun hostel.
In een ander interview zegt hij dat hij ze alleen telefonisch heeft gesproken? 8)7

De meiden hadden voor die week 2 excursies bij hem geboekt (ook naar een "veilige"aardbeienfarm) maar de Pianistentrail gingen ze dan alleen doen?
Vanaf het hostel tot aan de foto op de Mirador heeft niemand ze zien lopen, hebben ze bij niemand in de taxi gezeten of in de bus gezien. dat dus 3 uur lang niet
2 westerse mooie meiden met lange benen met heeele korte broekjes.
Is het dan niet veel aannemelijker dat ze met Feliciano zijn 4x4 zijn meegereden naar de Pianistentrail of sterker nog ,ook bij hem gewoon deze trip hadden geboekt voor 1 april en hij ze gewoon kwam halen?
pi_143326511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat alleen op 1 april en daarna weer op 11 april noodoproepen zijn gedaan. Heb ik dat mis?
pi_143326567
Tussentijds ook, tenminste volgens publicaties.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:30:29 #205
163650 Greys
pi_143326572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:27 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat alleen op 1 april en daarna weer op 11 april noodoproepen zijn gedaan. Heb ik dat mis?
1 t/m 6 april, en daarna op 11 april
Tenminste, volgens de tijdslijn in de OP ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:31:29 #206
163650 Greys
pi_143326594
Maar omdat we in BNW zitten, ook dát kan allemaal verzonnen zijn natuurlijk.
(Ik wilde ook één keertje... :7 )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143326633
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Tussentijds ook, tenminste volgens publicaties.
Betrouwbare publicaties? Ik dacht uit de reconstructie nl dat het niet zo was. Op 1 april noodoproepen en daarna niets tot 11 april. Tenminste, wat noodoproepen betreft. Kan het mis hebben...
pi_143326635
De telefoons kunnen het zo lang uithouden als de meiden ze snel na de verdwaling en de eerste vruchteloze telefoontjes hebben uitgezet. Daarna af en toe aanzetten om te proberen het noodnummer te bellen, eerst met telefoon A en als telefoon A leeg is, verder met telefoon B. Dat kan ook een verklaring zijn waarom er geen filmpjes/ foto's/ dagboekfragmenten zijn aangetroffen (tenminste zoals dat nu lijkt) de meiden wilden batterij sparen om het noodnummer te kunnen bellen, dat had voor hun de eerste prioriteit. Vandaar dat ze over een periode van 10 dagen het geregeld hebben kunnen proberen.
pi_143326649
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:30 schreef Greys het volgende:

[..]

1 t/m 6 april, en daarna op 11 april
Tenminste, volgens de tijdslijn in de OP ;)
oke ga ik nog ff nakijken dan
pi_143326659
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:32 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Betrouwbare publicaties? Ik dacht uit de reconstructie nl dat het niet zo was. Op 1 april noodoproepen en daarna niets tot 11 april. Tenminste, wat noodoproepen betreft. Kan het mis hebben...
Kijk maar even in de OP het staat wel in 1 van die linkjes
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:34:29 #211
430880 mig72
De Professional
pi_143326668
De verfwalingstheorir lijkt me gewoon zeer onwaarschijnlijk aangezien deze twee jonge, relatief mobiele en gezonde vrouwen waren (ik snap dat de ene misschien klachten had van duizeligheid maar dat doet hier niet aan af) die in stast waren iedere dag als het nodig was 10-16 km af te leggen, over 10 dagen is dat 100-160 km waardoor ze heel de jungle waren overgestoken van de ene naar de andere kant.

Beide meishes waren altijd goed georganisserd, namen nooit onverantwoorde risico's, en niet zonder gids zo'n terrein in zouden zijn gegaan

beide vrouwen waren intelligent en nadenkend

hrt telt gewoon niet op

als het een 65 jarige diabeet was met een tekort aan spuutnaalden of als het iemand was die met krukken liep kan ik mij er iets bij voorstellen maar niet bij deze tweede dames

de kans dat ze in die tien dagen op een plek.zouden zijn gekomen waar ze wel bereik hadden of een induamendorp is te groot

bovendien is het veel te veel toeval dat allebei rondom hetzelfde tijdstip omkomen, zeker aangezien hun cinditie en leeftijd

las gisteren iets over edn 4 jarige russisch kind die 12 dagen uithoeld inhet bos, dan kunnen deze twee zeker dat nadoen
pi_143326672
ben benieuwd of je ook bereik hebt op de Pianistentrail. Hans kremers liet zien dat 3 kwartier na de Mirador er geen bereik meer was.
quote:

[..]

grijzermassa ik wacht nog steed op je bron. Zou je die kunnen zeggen?
pi_143326675
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:34 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Kijk maar even in de OP het staat wel in 1 van die linkjes
pi_143326710
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:34 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

er staat in een van de linkjes dat zijn finca is doorzocht??
Das nieuw voor me!
pi_143326717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:34 schreef jackie12 het volgende:
ben benieuwd of je ook bereik hebt op de Pianistentrail. Hans kremers liet zien dat 3 kwartier na de Mirador er geen bereik meer was.

[..]

grijzermassa ik wacht nog steed op je bron. Zou je die kunnen zeggen?
o sorry, wist niet dat je dat gevraagd had. Ik meen me te herinneren dat ik dat op WS heb gelezen, daar is Feliciano ook door de mangel gegaan.Ik wil wel terugzoeken maar kan even duren..
pi_143326764
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:27 schreef jackie12 het volgende:
2 westerse mooie meiden met lange benen met heeele korte broekjes.
Zoals er daar honderden rondliepen..

Wat dacht je van; Men vroeg naar 2 meiden, niet naar 3 of 4 mensen waaronder twee meiden?
pi_143326787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:27 schreef jackie12 het volgende:
of sterker nog ,ook bij hem gewoon deze trip hadden geboekt voor 1 april en hij ze gewoon kwam halen?
Volgens mij waren die trails geboekt via Eileen van de taalschool..
pi_143326789
Ik denk namelijkdat dat niet zo is drschnautzer en grijzermassa.
Er is namelijk nooit iemand in beeld geweest als mogelijke verdachte (heeft Pitty zelf gezegd)
Als feliciano zijn finca (zou graag willen weten waarie ligt) doorzocht is dan is er dus WEL een mogelijke verdachte in beeld geweest.
Ik denk niet dat jullie die link kunnen vinden. Maar ik hoop t wel!
pi_143326808
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:31 schreef Greys het volgende:
Maar omdat we in BNW zitten, ook dát kan allemaal verzonnen zijn natuurlijk.
(Ik wilde ook één keertje... :7 )
:7
pi_143326832
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:32 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Zie eenvandaag uitzending; Meerdere noodoproepen tussen 1 en 11 april.
pi_143326853
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:34 schreef mig72 het volgende:
De verfwalingstheorir lijkt me gewoon zeer onwaarschijnlijk aangezien deze twee jonge, relatief mobiele en gezonde vrouwen waren (ik snap dat de ene misschien klachten had van duizeligheid maar dat doet hier niet aan af) die in stast waren iedere dag als het nodig was 10-16 km af te leggen, over 10 dagen is dat 100-160 km waardoor ze heel de jungle waren overgestoken van de ene naar de andere kant.

Beide meishes waren altijd goed georganisserd, namen nooit onverantwoorde risico's, en niet zonder gids zo'n terrein in zouden zijn gegaan

beide vrouwen waren intelligent en nadenkend

hrt telt gewoon niet op

als het een 65 jarige diabeet was met een tekort aan spuutnaalden of als het iemand was die met krukken liep kan ik mij er iets bij voorstellen maar niet bij deze tweede dames

de kans dat ze in die tien dagen op een plek.zouden zijn gekomen waar ze wel bereik hadden of een induamendorp is te groot

bovendien is het veel te veel toeval dat allebei rondom hetzelfde tijdstip omkomen, zeker aangezien hun cinditie en leeftijd

las gisteren iets over edn 4 jarige russisch kind die 12 dagen uithoeld inhet bos, dan kunnen deze twee zeker dat nadoen
Jij bent een junglekenner?
en jij weet ook meer dan iedereen: de vrouwen zijn rondom dezelfde tijd omgekomen? Hoe weet je dat?
De bossen in Rusland in de zomer kan je niet vergelijken met de jungle in Panama. Kijk naar de doc. Miracle in the Jungle (zie OP) en kom dan met een betere theorie
pi_143326870
nee ouder1 daar liepen er geen honderden van rond. Op 31 maart zijn ze WEL gezien door sowieso 5 verschillende getuigen. (er was zelfs iemand die zei dat ze zo opvielen omdat ze zo knap waren)
En waarom gaat iedereen zo makkelijk aan het feit voorbij dat hij in het ene interview zegt dat ze geboekt hebben via de telefoon, en in het andere interview zegt dat hij ze als laatste heeft gezien?
pi_143326890
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:40 schreef jackie12 het volgende:
Er is namelijk nooit iemand in beeld geweest als mogelijke verdachte (heeft Pitty zelf gezegd)
Als feliciano zijn finca (zou graag willen weten waarie ligt) doorzocht is dan is er dus WEL een mogelijke verdachte in beeld geweest.
Het lijkt mij heel gezond dat de politie, toen zij nog geen enkel aanknopingspunt hadden, alle getuigen onder de loep namen. Dat werd echter overbodig toen de spullen en lichaamsdelen werden aangetroffen.
pi_143326894
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:44 schreef jackie12 het volgende:
nee ouder1 daar liepen er geen honderden van rond. Op 31 maart zijn ze WEL gezien door sowieso 5 verschillende getuigen. (er was zelfs iemand die zei dat ze zo opvielen omdat ze zo knap waren)
En waarom gaat iedereen zo makkelijk aan het feit voorbij dat hij in het ene interview zegt dat ze geboekt hebben via de telefoon, en in het andere interview zegt dat hij ze als laatste heeft gezien?
Omdat beide mogelijkheden waar kunnen zijn
pi_143326903
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:40 schreef jackie12 het volgende:
http://elsiglo.com/cronic(...)/23780363/foto/23391 lees de laatste regel, hier wordt gemeld dat er tenminste 3 personen zijn gearessteerd
pi_143326931
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:45 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

http://elsiglo.com/cronic(...)/23780363/foto/23391 lees de laatste regel, hier wordt gemeld dat er tenminste 3 personen zijn gearessteerd, niet bevestigd door autoriteiten
pi_143326935
En?
pi_143326954
Als ik zeg dat er waarschijnlijk KGB'ers bij zijn betrokken dat is dat ook niet bevestigd door autoriteiten
pi_143326961
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:47 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
En?
niets, jacky 12 vroeg om een link over arrestaties
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:49:16 #230
430880 mig72
De Professional
pi_143326981
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:43 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

en jij weet ook meer dan iedereen: de vrouwen zijn rondom dezelfde tijd omgekomen? Hoe weet je dat?
De bossen in Rusland in de zomer kan je niet vergelijken met de jungle in Panama. Kijk naar de doc. Miracle in the Jungle (zie OP) en kom dan met een betere theorie
Je hoeft het er niet mee eens te zijn met mijn theorie, maar ik krijg het idee dat je mij daarom persoonlijk aanvalt.
pi_143326986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:48 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

niets, jacky 12 vroeg om een link over arrestaties
ik ga nog verder zoeken over Feliciano maar zoals ik al zei dat duurt ff, had ik niet opgeslagen
pi_143327002
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Het lijkt mij heel gezond dat de politie, toen zij nog geen enkel aanknopingspunt hadden, alle getuigen onder de loep namen. Dat werd echter overbodig toen de spullen en lichaamsdelen werden aangetroffen.
huh, 2 1/2 maand later?
pi_143327005
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:49 schreef mig72 het volgende:

[..]

Je hoeft het er niet mee eens te zijn met mijn theorie, maar ik krijg het idee dat je mij daarom persoonlijk aanvalt.
Omdat ik vragen stel?
pi_143327026
quote:

[..]

Die kan je ook niet helemaal vergelijken; dat heb ik eerder al punt voor punt uitgelegd.

Wat wél duidelijk naar voren kwam is zijn bijna-dood oorzaak: bloedvergiftiging door infecties van kleine wondjes. Géén honger, géén dehydratie, géén buikloop, géén wilde dieren, géén dodelijke val maar infectie van relatief kleine wondjes wat in zo'n klimaat dus erg snel gaat. Na een dag of 3 al de eerste echte uitputting en concentratieproblemen, koorts e.d.
pi_143327032
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:50 schreef jackie12 het volgende:

[..]

huh, 2 1/2 maand later?
Ze wisten aanvankelijk niet eens of die meiden wel in de jungle waren. Dat werd duidelijk toen die spullen en lichaamsdelen werden gevonden
pi_143327060
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:45 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

http://elsiglo.com/cronic(...)/23780363/foto/23391 lees de laatste regel, hier wordt gemeld dat er tenminste 3 personen zijn gearessteerd
Is idd nooit bevestigd en volgens mij ook niet waar. Is nieuws van 20 juni en indien waar, allang bevestigd
pi_143327063
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die kan je ook niet helemaal vergelijken; dat heb ik eerder al punt voor punt uitgelegd.

Wat wél duidelijk naar voren kwam is zijn bijna-dood oorzaak: bloedvergiftiging door infecties van kleine wondjes. Géén honger, géén dehydratie, géén buikloop, géén wilde dieren, géén dodelijke val maar infectie van relatief kleine wondjes wat in zo'n klimaat dus erg snel gaat. Na een dag of 3 al de eerste echte uitputting en concentratieproblemen, koorts e.d.
Ja en op dag 2 of 3 ook al neigingen om er maar zelf een einde aan te maken om te voorkomen dat hij niet weer een nacht in de jungle te hoeven doorbrengen. En op nacht 1 werd hij wel degelijk aangevallen door iets waardoor hij een nare val maakte
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:52:15 #238
430880 mig72
De Professional
pi_143327064
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:50 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Omdat ik vragen stel?
Nee omdat je zegt op een cynische manier dat ik alles beter weet.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:52:48 #239
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143327080
quote:

[..]

Een iphone en een Samsung. De eerste is dus sws touchscreen. De 2e niet perse.

Maar zet je mobiel eens op slot en druk 112 in. Dat pakt ie wel.
Althans, ik heb dat wel eens getest en dat werkt.
pi_143327104
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:52 schreef mig72 het volgende:

[..]

Nee omdat je zegt op een cynische manier dat ik alles beter weet.
Heb jij een computer met geluid?
pi_143327127
quote:
de vrouwen zijn rondom dezelfde tijd omgekomen? Hoe weet je dat?
Ik ga daar ook vanuit. Omdat de resten opvallend dicht bij elkaar zijn gevonden en het niet logisch is bij een overledene te blijven (om tal van redenen) als je zelf instaat bent verder te gaan. Dus denk i'; of tegelijk overleden of de langst levende te ziek/gewond om zich te verplaatsen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:56:05 #242
430880 mig72
De Professional
pi_143327145
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:53 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Je toon staat me niet aan, ik ga je verder negeren.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:57:27 #243
430880 mig72
De Professional
pi_143327163
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Een iphone en een Samsung. De eerste is dus sws touchscreen. De 2e niet perse.

Maar zet je mobiel eens op slot en druk 112 in. Dat pakt ie wel.
Althans, ik heb dat wel eens getest en dat werkt.
112 is dan ook het enige nummer dat gebeld kan worden op schermslot.
pi_143327164
Ik weet dat niet. Als je verdwaald bent kan je in cirkels lopen waardoor je niet ver van de ander afraakt. De rivier kan de lichamen weer hebben samengebracht. Het is iets dat ik maar hoop, maar ik durf niet zomaar te stellen dat ze min of meer gelijktijdig zijn overleden.
pi_143327176
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:52 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ja en op dag 2 of 3 ook al neigingen om er maar zelf een einde aan te maken om te voorkomen dat hij niet weer een nacht in de jungle te hoeven doorbrengen. En op nacht 1 werd hij wel degelijk aangevallen door iets waardoor hij een nare val maakte
Dat was een ander punt dat ik toen al noemde; Alleen of met z'n tweeën. Samen scheelt angst, geeft steun, geeft warmte. Maar zoek even terug als je alle verschillen wilt weten. Je kunt beide gevallen niet 1 op 1 met elkaar vergelijken.
pi_143327177
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:56 schreef mig72 het volgende:

[..]

Je toon staat me niet aan, ik ga je verder negeren.
Knap dat je toon hoort in geschreven tekst. Ik concludeer dat je niet ingaat op inhoudelijke vragen en dus ook geenszins van plan bent kritisch naar je eigen aannames te kijken.
pi_143327193
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:53 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Negeer hem nou..
pi_143327197
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat was een ander punt dat ik toen al noemde; Alleen of met z'n tweeën. Samen scheelt angst, geeft steun, geeft warmte. Maar zoek even terug als je alle verschillen wilt weten. Je kunt beide gevallen niet 1 op 1 met elkaar vergelijken.
Ik heb je post gemist. Maar ik denk dat er meer verschillen (op leven en dood) zijn dan overeenkomsten.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:01:28 #249
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143327250
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:57 schreef mig72 het volgende:

[..]

112 is dan ook het enige nummer dat gebeld kan worden op schermslot.
911 ook.
pi_143327316
Durf het niet te testen
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:04:17 #251
430880 mig72
De Professional
pi_143327319
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:01 schreef Murmeli het volgende:

[..]

911 ook.
Dus Feliciano is zelf de moordenaar of heeft samengewerkt met enkele handlangers om de dames vh leven te beroven lijkt mij de waarschijnlijkste theorie. In dat weede geval maar wie
pi_143327369
Weet iemand waar het huis van Feliciano staat? Zijn website is uit de lucht
Weet iemand waar je kunt vinden waar alle zendmasten zijn te vinden in Panama voor mobiele telefonie?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:06:50 #253
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143327381
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:04 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Durf het niet te testen
Hoeft niet, heb ik al gedaan :@
En vervolgens moest ik wel mijn telefoon deblokkeren om op te hangen. Was niet leuk. Nog geen boze sms gehad gelukkig.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:08:35 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143327427
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:04 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dus Feliciano is zelf de moordenaar of heeft samengewerkt met enkele handlangers om de dames vh leven te beroven lijkt mij de waarschijnlijkste theorie. In dat weede geval maar wie
Ik ga me niet aan een dergelijke uitspraak wagen.
Feit is wel dat iedereen (met elke telefoon??) 112 of 911 kan bellen.
pi_143327471
Die meiden, of 1 van hen was rond 11 april nog in leven en belde met 112. Het is volslagen absurd om te stellen dat een "vermeende dader" dit gedaan zou hebben.
pi_143327490
je zei idd
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:10 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Die meiden, of 1 van hen was rond 11 april nog in leven en belde met 112. Het is volslagen absurd om te stellen dat een "vermeende dader" dit gedaan zou hebben.
En waarom is dat absurd?
pi_143327566
Als er namelijk alleen maar 911 is gebeld (kan met vergrendeld scherm!) in al die dagen dan geloof ik er namelijk geen snars van dat de meiden degene zijn die hebben gebeld
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:14:44 #258
430880 mig72
De Professional
pi_143327572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:11 schreef jackie12 het volgende:
je zei idd

[..]

En waarom is dat absurd?
Jouw theorie is de enige die alle rare vragen beantwoordt imo.

Ik was lang daarvoor ook voorstander van de moordtheorie, alleen kende ik. deze Feliciani nog niet, of we waren iig met zn allen nog te vroeg en onwetend om er meer uit te kunnen pluizen.
pi_143327581
waarom niet? Ze hebben ook 90 zwarte foto's gemaakt, of vind jij dat ook iets dat typisch bij een "dader" past?
pi_143327634
quote:
En waarom is dat absurd?
Draai het eens om; Waarom zouden ze dat doen? Welk voordeel zouden ze hebben bij zo'n dwaalspoor ten opzichte van 'spoorloos verdwenen' wat een veel gemakkelijkere optie zou zijn voor een moordenaar? In die jungle? Juist een locale gids weet toch dat een 50 meters van het pad neerleggen al voldoende is om spoorloos te verdwijnen? Welk voordeel haalde hij dan uit dat zo ontzettend veel moeite en fysiek zwaar werken rechtvaardigden?
pi_143327646
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:15 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
waarom niet? Ze hebben ook 90 zwarte foto's gemaakt, of vind jij dat ook iets dat typisch bij een "dader" past?
Nee dat vind ik persoonlijk het zwakste aan mijn scenario. 90 fotos midden in de nacht gemaakt van helemaal niets.
tenzij, wederom, de dader wilde dat de instanties nadat ze de rugzak hadden gevonden er daarom vanuit gingen dat het om een verdwaling zou gaan ipv een misdrijf
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:17:41 #262
430880 mig72
De Professional
pi_143327664
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:15 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Als ze verdwaald waren zittem ze daar niet lekker foto's te maken. Ook met het oog op accustand.
pi_143327674
quote:
je zei idd

[..]

En waarom is dat absurd?
Omdat er geen noodzaak is voor zo'n actie. Het is ingewikkeld uit te voeren want iemand zou op verschillende tijdstippen in de jungle met een telefoon moeten bellen. En wat zou dan het motief zijn voor die actie? Een Dwaalspoor opzetten? Welnee, wat een dommigheid. Door te bellen vestig je juist de aandacht op die delen van de jungle die het signaal oppikken. Door het bellen hadden de Panamezen (als ze dat hadden gecheckt) de meiden juist kunnen lokaliseren. En dat is wel het laatste wat een dader zou willen, want hoe eerder de lichamen gevonden worden des te meer sporen en aanwijzingen er zijn.
pi_143327678
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

Als ze verdwaald waren zittem ze daar niet lekker foto's te maken. Ook met het oog op accustand.
Waar hadden ze die accu voor nodig?
pi_143327690
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

Jij had beloofd me te negeren. Hou je daar dan ook aan, dat vind ik wel zo duidelijk namelijk.
pi_143327725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:17 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee dat vind ik persoonlijk het zwakste aan mijn scenario. 90 fotos midden in de nacht gemaakt van helemaal niets.
tenzij, wederom, de dader wilde dat de instanties nadat ze de rugzak hadden gevonden er daarom vanuit gingen dat het om een verdwaling zou gaan ipv een misdrijf
Er zijn geen foto's gemaakt, de flits is gebruikt, hetzij voor licht, maar waarschijnlijker is het dat ze er mee wilden seinen. Als ze waren gebruikt om een pad aan te lichten dan had dat foto's opgeleverd van de grond.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:20:35 #267
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143327743
En foto's maken kan niet met vergrendeld scherm :) dus dat zijn ze dan misschien toch zelf geweest

Al weten we natuurlijk niet in hoeverre zij hun scherm vergrendeld hadden.

Wat ik raar vind: de spullen zijn in 1 rugzak gevonden. Zouden ze samen een dag op pad gaan met maar 1 tas? Ik zou zelf altijd ook een tas bij me hebben denk ik. Hou graag mijn eigen spullen bij me. Zouden zij dat niet gedaan hebben?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:21:18 #268
430880 mig72
De Professional
pi_143327760
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Draai het eens om; Waarom zouden ze dat doen? Welk voordeel zouden ze hebben bij zo'n dwaalspoor ten opzichte van 'spoorloos verdwenen' wat een veel gemakkelijkere optie zou zijn voor een moordenaar? In die jungle? Juist een locale gids weet toch dat een 50 meters van het pad neerleggen al voldoende is om spoorloos te verdwijnen? Welk voordeel haalde hij dan uit dat zo ontzettend veel moeite en fysiek zwaar werken rechtvaardigden?
Hij de had de telefoon toch bij zich na de roofmoord, dan is het niet zo'n grote moeite om 112 te bellen. Ook haalde hij nb alle belastende foto's (met daarop zichzelf in beeld) uit de foon en liet alleen maar die twee van die meiden over. Ik geloof wel dat Feliciano met ze de Pianisten was opgelopen en ook het Miradam in.
pi_143327767
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:20 schreef Murmeli het volgende:
En foto's maken kan niet met vergrendeld scherm :) dus dat zijn ze dan misschien toch zelf geweest

Wat ik raar vind: de spullen zijn in 1 rugzak gevonden. Zouden ze samen een dag op pad gaan met maar 1 tas? Ik zou zelf altijd ook een tas bij me hebben denk ik. Hou graag mijn eigen spullen bij me. Zouden zij dat niet gedaan hebben?
Ja hoor dat kunnen ze prima hebben gedaan. Dat doe ik ook vaak als ik op stap ga omdat ik een hekel heb aan rugtassen. Ze gingen niet hiken, ze gingen een wandelingetje maken.
pi_143327786
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:21 schreef mig72 het volgende:

[..]

Hij de had de telefoon toch bij.zich na de roofmoord, dan is het niet zo'n grote moeite om 112 te bellen. Ook hade hij nb alle belastende foto's (met daarop zichzelf in beeld) uit de foon en liet alleen maar die twee van die meiden over.Ik geloof wel dat Feliciano met ze de Pianisten was opgelopen en ook het Miradam in.
Die roofmoord, waarbij ze vergeten zijn de waardevolle spullen te roven?
wat zijn dat voor achterlijke criminelen?
pi_143327791
quote:

Dit zijn hele oude vragen die al meerdere keren voorbij zijn gekomen.

De foto's zijn gemaakt met de camera, niet met de telefoons.

Er wordt geen andere rugzak vermist en veel mensen nemen maar één rugzak mee. Niets vreemds aan dus.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:24:08 #272
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143327830
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit zijn hele oude vragen die al meerdere keren voorbij zijn gekomen.

De foto's zijn gemaakt met de camera, niet met de telefoons.

Er wordt geen andere rugzak vermist en veel mensen nemen maar één rugzak mee. Niets vreemds aan dus.
Ah ok.
Dan heb ik niks gezegd :@
pi_143327875
Zo dit topic lezende ga je bijna begrijpen waarom ze in Panama zo slecht hebben gezocht. Degene die namelijk wel de nodige moeite en tijd in het zoeken staken worden namelijk keihard weggezet als dader van "roofmoord". Die zullen de volgende keer zich ook wel drie keer bedenken voor ze hun nek uitsteken.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:25:58 #274
430880 mig72
De Professional
pi_143327883
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar hadden ze die accu voor nodig?
Bellen met de politie?
pi_143327903
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:25 schreef mig72 het volgende:

[..]

Bellen met de politie?
Met een fotocamera?
En dat noemt ons 'dom'
pi_143327919
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hele goede vraag die ik mezelf ook al had gesteld.
Allereerst denk ik dat het niet een vooropgezet plan van Feliciano was.
Ik denk dat het een handeling was nadat de meiden 911 hadden gebeld en Feliciano (of bekenden van hem) dat ze toen iets moesten doen wat zou verklaren waarom de meiden 911 hadden gebeld.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:28:11 #277
430880 mig72
De Professional
pi_143327937
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:18 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Omdat er geen noodzaak is voor zo'n actie. Het is ingewikkeld uit te voeren want iemand zou op verschillende tijdstippen in de jungle met een telefoon moeten bellen. En wat zou dan het motief zijn voor die actie? Een Dwaalspoor opzetten? Welnee, wat een dommigheid. Door te bellen vestig je juist de aandacht op die delen van de jungle die het signaal oppikken. Door het bellen hadden de Panamezen (als ze dat hadden gecheckt) de meiden juist kunnen lokaliseren. En dat is wel het laatste wat een dader zou willen, want hoe eerder de lichamen gevonden worden des te meer sporen en aanwijzingen er zijn
Het hoeft niet per se in de jungle.Of hij belt 112 invliegtuigmodus of onder een betonnen dak.
pi_143327977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:27 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hele goede vraag die ik mezelf ook al had gesteld.
Allereerst denk ik dat het niet een vooropgezet plan van Feliciano was.
Ik denk dat het een handeling was nadat de meiden 911 hadden gebeld en Feliciano (of bekenden van hem) dat ze toen iets moesten doen wat zou verklaren waarom de meiden 911 hadden gebeld.
Waarom? Ze hadden toch geen bereik? Dan is de tas verstoppen toch veel gemakkelijker? Buiten de paden komt niemand, zelfs de zoekteams zijn alleen van het pad geweken bij plekken waar de meiden naar beneden gegleden konden zijn.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:30:14 #279
430880 mig72
De Professional
pi_143327992
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:20 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Er zijn geen foto's gemaakt, de flits is gebruikt, hetzij voor licht, maar waarschijnlijker is het dat ze er mee wilden seinen. Als ze waren gebruikt om een pad aan te lichten dan had dat foto's opgeleverd van de grond.
Als ze wilden seinen gaan ze er niet staan flitsen tegen een rotsblok maar gericht op de hemel of zo.
pi_143328018
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:28 schreef mig72 het volgende:

[..]

Het hoeft niet per se in de jungle.Of hij belt 112 invliegtuigmodus of onder een betonnen dak.
Zonder inlogcode kunnen ze niet zien of er een gpscode actief was. Linke soep dan om zo'n telefoon mee te nemen naar een plek waar bereik is.
pi_143328023
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:34 schreef mig72 het volgende:

Heb je wel eens in een jungle rondgelopen, mig? Heb er in gewerkt.. en het is echt waar hoor, 10 meter lopen en je kunt al verdwalen.. daarom is een kompas of GPS gewoon chill om bij je te hebben, hoef je niet alleen te coördineren op de zon/sterren. Maar ik snap 100% dat ze dat voor deze wandeling niet nodig hebben geacht, ze gingen immers een pad volgen (en wie verwacht dit nou als uitkomst van een simpele wandeling). Ik vind ze dus niet onverantwoord maar ik heb wel het idee dat jij het iets te makkelijk inschat... ik ken deze specifieke jungle niet, maar vanuit mijn ervaring kun je wel degelijk dusdanig gediscoordineerd kan raken dat je d'r een goede tijd rond kunt dwalen... Zeker als je dan ook nog bedenkt dat de jungle niet overal even goed doorgaanbaar is.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:32:56 #282
430880 mig72
De Professional
pi_143328046
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:22 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Die roofmoord, waarbij ze vergeten zijn de waardevolle spullen te roven?
wat zijn dat voor achterlijke criminelen?
Zie mijn eerdere post. De échte waardevolle spullen waren al geroofd. Die lagen in de kamer of in de tassen. Wat wij van de tassen terugvonden was maar wat de daders achterlieten. Misschien zat er $380 dollar in en ze lieten maar $80 achter.
pi_143328082
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:31 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Heb je wel eens in een jungle rondgelopen, mig? Heb er in gewerkt.. en het is echt waar hoor, 10 meter lopen en je kunt al verdwalen.. daarom is een kompas of GPS gewoon chill om bij je te hebben, hoef je niet alleen te coördineren op de zon/sterren. Maar ik snap 100% dat ze dat voor deze wandeling niet nodig hebben geacht, ze gingen immers een pad volgen (en wie verwacht dit nou als uitkomst van een simpele wandeling). Ik vind ze dus niet onverantwoord maar ik heb wel het idee dat jij het iets te makkelijk inschat... ik ken deze specifieke jungle niet, maar vanuit mijn ervaring kun je wel degelijk dusdanig gediscoordineerd kan raken dat je d'r een goede tijd rond kunt dwalen... Zeker als je dan ook nog bedenkt dat de jungle niet overal even goed doorgaanbaar is.
Klopt. Het viel mij wel op dat deze jungle behoorlijk 'open' is in vergelijk met bijvoorbeeld Suriname of Laos. Volgens bekenden aldaar schijnt het pad zelf ook zeer duidelijk visueel te volgen te zijn en is er feitelijk maar één pad wat verdwalen minder gemakkelijk maakt.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:35:24 #284
430880 mig72
De Professional
pi_143328102
quote:

Dat steunt juist mij theorie dus. De dader nam de tweede zak mee in de roof en liet maar een achter.Die we later vonden.
pi_143328139
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom? Ze hadden toch geen bereik? Dan is de tas verstoppen toch veel gemakkelijker? Buiten de paden komt niemand, zelfs de zoekteams zijn alleen van het pad geweken bij plekken waar de meiden naar beneden gegleden konden zijn.
Ok dan ga ik het anders zeggen en gooi ik mn kaarten op tafel.
Weten jullie die laatste finca nog vlak voor de Mirador?
En weten jullie nog dat de broer van Feliciano Gonzalez die ook gids is en die ook mee heeft gezocht naar de lichaamsresten?
In die laatste finca vlak voor de Mirador woont Lorenzo Gonzalez. idd broer van....

In mijn theorie is Feliciano met zn 4x4 naar zijn broer gereden, Met zn allen de Mirador en quebreda op. Daarna terug naar Lorenzo zijn finca en vul het zelf maar verder in.
Daaro wil ik ook zo graag weten waar Feliciano zelf woont en of er bij de laatse finca mobiel bereik is.
pi_143328140
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:35 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat steunt juist mij theorie dus. De dader nam de tweede zak mee in de roof en liet maar een achter.Die we later vonden.
We?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:38:07 #287
430880 mig72
De Professional
pi_143328156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:25 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Zo dit topic lezende ga je bijna begrijpen waarom ze in Panama zo slecht hebben gezocht. Degene die namelijk wel de nodige moeite en tijd in het zoeken staken worden namelijk keihard weggezet als dader van "roofmoord". Die zullen de volgende keer zich ook wel drie keer bedenken voor ze hun nek uitsteken.
Feliciano heeft dan ook niet echt gezocht, hij liep maar op een slakkegang direct naar de plek waar hij de lichamen voor het laatst zag liggen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:40:09 #288
430880 mig72
De Professional
pi_143328199
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Met een fotocamera?
En dat noemt ons 'dom'
We sprekn weer langs elkaar. Jij stelt onduidelijke vragen, jij krijgt onduidelijke antwoorden.

Hoef je niet gelijk te schelden.
pi_143328216
Moet ik nu nog een keer mijn (aangepaste) scenario maken? daarin stond namelijk nog niet vermeld dat Feliciano de laatste was die ze heeft gezien op de ochtend van 1 april.
En daarin stond ook nog niet beschreven dat NB Feliciano zijn broer (die zgn getuige) in de laatste finca voor de Mirador woont.
Maar ik maak m met alle plezier nog een keer hoor
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:41:34 #290
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143328225
quote:
Eens.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143328235
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:37 schreef jackie12 het volgende:
In die laatste finca vlak voor de Mirador woont Lorenzo Gonzalez. idd broer van....
Hoe weet jij dat? Gonzalez is de meest voorkomende achternaam in Spaanstalige landen. Ik hoop dat je dat niet alleen daar op gebaseerd hebt?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:42:45 #292
430880 mig72
De Professional
pi_143328252
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zonder inlogcode kunnen ze niet zien of er een gpscode actief was. Linke soep dan om zo'n telefoon mee te nemen naar een plek waar bereik is.
Zulke jonge meisjes zie je ook niet aan voor hooggestudeerde ICT'ers.
pi_143328254
Als het wel zo is , vind je mijn scenario dan heel aannemelijk?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:44:45 #294
430880 mig72
De Professional
pi_143328290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:31 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Ze hadden het niet nodig geacht... omdat ze een gids bij zich hadden... Feliciano of zijn handlanger(s).
pi_143328319
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:34 schreef Ouder1 het volgende:
Klopt. Het viel mij wel op dat deze jungle behoorlijk 'open' is in vergelijk met bijvoorbeeld Suriname of Laos. Volgens bekenden aldaar schijnt het pad zelf ook zeer duidelijk visueel te volgen te zijn en is er feitelijk maar één pad wat verdwalen minder gemakkelijk maakt.
Maar zelfs in een wat meer open jungle kun je nog verdwalen. Een van de jungles waarin ik heb gewerkt was ook superopen... maar ik ben blij dat ik daar rondliep met een gids, een bewerkte kaart, een kompas én een GPS want anders werd het wel lastig voor me.

Mijn persoonlijke idee erbij is dan ook dat er in het uur ná de Mirassol iets zou kunnen zijn gebeurt waardoor ze zijn verdwaalt. Want inderdaad, op deze locatie verwacht je dat alleen als ze van het pad af gaan en waarom zouden ze dat doen? Dus dan zou ik denken; óf ze hebben per ongeluk een wildspoor genomen (want dat kan natuurlijk ook op een pad lijken!) en zijn daar pas laat achter gekomen.... of ze moeten ergens naar beneden kunnen zijn gegleden oid en daar uit coördinatie zijn geraakt... of er is iets gebeurt dat hen dusdanig heeft opgeschrikt dat ze inderdaad het pad hebben verlaten.
pi_143328321
Mata waar ben je, ik neem alles terug wat ik over je zei. Ik wist niet dat het nog erger kon.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:46:48 #297
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143328324
quote:
Ook eens. Baru zei iets dergelijks op WS.
pi_143328325
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:42 schreef jackie12 het volgende:
Als het wel zo is , vind je mijn scenario dan heel aannemelijk?
Nee. Dat zou je toch moeten weten als je mijn aanmerkingen nog in je hoofd hebt zitten?

Grootste tegenpunten:
- Waarom zoveel moeite terwijl het zo simpel kan?
- Hoe vervoer je twee lichamen over zo'n afstand onder die condities?
- Hoe combineert hij dat met werken en zoektochten en slaap?

En dat allemaal alleen voor seks? Is dat niet veel gemakkelijker te verkrijgen voor zo'n gids?
pi_143328345
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:46 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Mata waar ben je, ik neem alles terug wat ik over je zei. Ik wist niet dat het nog erger kon.
Sorry.. :@
pi_143328354
:)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:49:38 #301
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')