abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:20:23 #51
163650 Greys
pi_143320204
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:17 schreef Spocke het volgende:
laden accu's op in de zon???? Zoals batterijen heel iets op te laden zijn door ze op een kachel te leggen....

iemand die dat weet??
Dan zouden ze daarvoor idd zo'n speciaal zonnecel-ladertje voor moeten hebben gehad. Maar dan hadden ze die ook wel in de rugzak aangetroffen denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143320238
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat zei ik net al :)
Maar is dit ook mogelijk in Panama? Ben bang van niet aangezien dit dmv een samenwerking van telefoonmaatschappijen moet komen en kan mij zo voorstellen dat het in Latijns Amerika niet zo goed geregld is als in Nederland.
pi_143320267
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:18 schreef Rubella het volgende:

[..]

Is mogelijk, maar moet je een solar lader hebben. Geen standaarduitrusting als je een taalcursus gaat volgen.
ik bedoelde eigenlijk, zonder oplader.....
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:22:13 #54
163650 Greys
pi_143320310
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:18 schreef Rubella het volgende:

[..]

Is mogelijk, maar moet je een solar lader hebben. Geen standaarduitrusting als je een taalcursus gaat volgen.
Ik heb bv wel altijd standaard zo'n powerpack bij me, waarbij ik mijn telefoon nog zeker drie keer helemaal kan opladen. Zoiets zou ik, ook indien taalcursus, dan dus ook standaard bij me hebben. Maar dan zouden ze die ook in de rugzak bij de telefoons hebben gevonden denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143320422
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:21 schreef Spocke het volgende:

[..]

Ik kan mij het niet voorstellen.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:24:52 #56
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143320445
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:20 schreef Rubella het volgende:

[..]

Maar is dit ook mogelijk in Panama? Ben bang van niet aangezien dit dmv een samenwerking van telefoonmaatschappijen moet komen en kan mij zo voorstellen dat het in Latijns Amerika niet zo goed geregld is als in Nederland.
Geen idee. Het lijkt me iets dat wel in meer landen mogelijk moet zijn, maar ik ken de feiten niet.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:25:42 #57
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143320479
Ik zat ook aan zoiets te denken. Bijna lege batterijen geven net iets meer energie als je ze opwarmt; daarbij laden ze overigens niet op. Het zou kunnen verklaren dat er tot 8 april oproepen zijn gedaan, en daarna pas weer op 11 april.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143320505
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb bv wel altijd standaard zo'n powerpack bij me, waarbij ik mijn telefoon nog zeker drie keer helemaal kan opladen. Zoiets zou ik, ook indien taalcursus, dan dus ook standaard bij me hebben. Maar dan zouden ze die ook in de rugzak bij de telefoons hebben gevonden denk ik.
Juist, ik ben ook zo een reiziger die van alles bij zich heeft. Zeker als je off the beaten trail gaat is het altijd handig.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:26:40 #59
163650 Greys
pi_143320525
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:21 schreef Spocke het volgende:

[..]

Het bestaat, maar dan moet je telefoon wel zo'n laagje hebben:

Wysips Crystal
Het gebruik van zonne-energie kwamen we al eerder tegen. Toch is de manier zoals Wysips Crystal het toepast een stuk innovatiever en vooral praktischer. Wysips Crystal is een dun laagje PV-materiaal dat zonne-energie opvangt en tijdens de productie van een toestel boven of onder het touchscreen wordt geplaatst. Het materiaal zal vervolgens, wanneer het scherm is uitgeschakeld, automatisch zonlicht opvangen en met behulp van zonne-energie de batterij opladen. Het laagje PV-materiaal zal volgens SunPartner Group vanaf eind dit jaar in toestellen worden ingebouwd en het zal ongeveer ¤1,90 gaan kosten voor de fabrikanten. De volledige batterij kan in zo’n 6 tot 8 uur worden opladen met behulp van Wysips Crystal.
Je hoeft je op een zonnige dag terwijl je lekker op het terras zit, dus nooit meer zorgen te maken dat je smartphone leeg raakt. Hij is immers aan het bijladen terwijl hij op tafel ligt. Daarbij is het natuurlijk zeer milieuvriendelijk en goedkoop. Hieronder zie je precies hoe het werkt.

http://www.typhone.nl/blo(...)elefoon-op-te-laden/

(Artikel is van april 2013, dus het is inmiddels vast op de markt, maar ik heb er eigenlijk nooit meer iets over gehoord. Jullie?)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143320585
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Het bestaat, maar dan moet je telefoon daar wel op aangepast zijn:

Wysips Crystal
Het gebruik van zonne-energie kwamen we al eerder tegen. Toch is de manier zoals Wysips Crystal het toepast een stuk innovatiever en vooral praktischer. Wysips Crystal is een dun laagje PV-materiaal dat zonne-energie opvangt en tijdens de productie van een toestel boven of onder het touchscreen wordt geplaatst. Het materiaal zal vervolgens, wanneer het scherm is uitgeschakeld, automatisch zonlicht opvangen en met behulp van zonne-energie de batterij opladen. Het laagje PV-materiaal zal volgens SunPartner Group vanaf eind dit jaar in toestellen worden ingebouwd en het zal ongeveer ¤1,90 gaan kosten voor de fabrikanten. De volledige batterij kan in zo’n 6 tot 8 uur worden opladen met behulp van Wysips Crystal.
Je hoeft je op een zonnige dag terwijl je lekker op het terras zit, dus nooit meer zorgen te maken dat je smartphone leeg raakt. Hij is immers aan het bijladen terwijl hij op tafel ligt. Daarbij is het natuurlijk zeer milieuvriendelijk en goedkoop. Hieronder zie je precies hoe het werkt.

http://www.typhone.nl/blo(...)elefoon-op-te-laden/

(Artikel is van april 2013, dus het is inmiddels vast op de markt, maar ik heb er eigenlijk nooit meer iets over gehoord. Jullie?)
Ik zag het net voorbij komen bij de beschrijvingen van de Iphone 6. :9~
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:28:58 #61
163650 Greys
pi_143320656
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:27 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ik zag het net voorbij komen bij de beschrijvingen van de Iphone 6. :9~
Top zeg, zou eigenlijk in elke telefoon moeten zitten, zeker bij zulke lage kosten :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143320673
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:25 schreef Domnivoor het volgende:
Ik zat ook aan zoiets te denken. Bijna lege batterijen geven net iets meer energie als je ze opwarmt; daarbij laden ze overigens niet op. Het zou kunnen verklaren dat er tot 8 april oproepen zijn gedaan, en daarna pas weer op 11 april.
en weet je ook of het mogelijk is???? een accu is toch een oplaadbare batterij, of niet echt???
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:29:34 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143320698
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:25 schreef Domnivoor het volgende:
Maar toen was het regenseizoen al begonnen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143320735
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:57 schreef Greys het volgende:
Dat de vader de info niet mocht prijsgeven kan ik me iets bij voorstellen, tijdens een nog lopend onderzoek. Maar ze gaan die telefoons toch niet aan het NFI meegeven ter onderzoek met als afspraak 'Maar als je vindt dat wij iets gewist hebben, dan zeg je niks hoor!!!'. Er zullen vast afspraken gemaakt zijn dat het NFI niets/weinig aan de media mocht vertellen over hun bevindingen, maar stel dat zou zijn gebleken dat er mega mee gesjoemeld is, dan laten ze dat er heus niet bij. Anders kunnen ze de hele instantie beter direct opdoeken wegens geen enkel nut meer hebben.
Dan ga je er vanuit dat er iets gewist is, ik denk van niet. Waarom zouden ze? Ze geven gewoon de spullen aan het NFI en zeggen daarbij: Niets van wat jullie vinden mag aan iemand anders dan ons verteld worden.

En klaar is klara, toch? Hoeven ze niets voor te wissen.
pi_143320742
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Top zeg, zou eigenlijk in elke telefoon moeten zitten, zeker bij zulke lage kosten :o
Bij de nieuwe Iphone las ik iets van solar cellen. Nog beter.
pi_143320897
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar toen was het regenseizoen al begonnen..
o ja..... thanks
pi_143320932
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:38 schreef Rubella het volgende:

[..]

Lach maar, kreeg toen in die discussie gelijk een Mod op mijn nek toen ik het zat werd. Maar theoretisch is een jaguar wel aannemelijk evenals een (noodlottige) val.

Nou vooruit, een misdrijf is dan ook niet uit te sluiten.
Een gat in een schedel die meegesleurd is door een rivier met grote stenen lijkt mij ook niet vreemd.
pi_143320975
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:39 schreef -moppie- het volgende:
Op mijn specificatie staat volgens mij alles en bij geen gehoor staat er bij tijdsduur 00:00. Maar ik heb nooit geen bereik dus weet niet wat er dan gebeurd
Zijn dat niet gesprekken waarbij je wel een netwerkpaal aanstraalt maar waarbij de ontvangende partij niet opneemt. Vandaar tijdsduur 00.00 ?

Lijkt me haast niet dat wanneer er geen netwerk in de buurt is de uitgaande oproepen, naast in het eigen telefoonlog, ook nog ergens (fysiek buiten de telefoon) opgeslagen worden.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:34:39 #69
163650 Greys
pi_143320998
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat er iets gewist is, ik denk van niet. Waarom zouden ze? Ze geven gewoon de spullen aan het NFI en zeggen daarbij: Niets van wat jullie vinden mag aan iemand anders dan ons verteld worden.

En klaar is klara, toch? Hoeven ze niets voor te wissen.
Het ging er hier toch eerder vandaag over theorieën dat er logs gewist zouden zijn bij de alarmcentrale? Daarom had ik het over dingen wissen eventueel van de telefoon. Niet dat ik dat zelf ook maar één seconde geloof, júist niet :)

En het NFI heeft toch informatie over hun bevindingen aan de ouders gegeven? Dus dat 'niets van wat jullie vinden mag aan iemand anders dan ons verteld worden' kan dan niet waar zijn lijkt me.

Waarom zou het NFI überhaupt dingen dubbelchecken als ze vervolgens niets met de uitslagen mogen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143321123
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een gat in een schedel die meegesleurd is door een rivier met grote stenen lijkt mij ook niet vreemd.
Inderdaad, dat merkte Whiskers ook al op. Maar het is (volgens Google translate) een stuk van een schedel en geen schedel met een gat er in.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:39:01 #71
163650 Greys
pi_143321215
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:36 schreef Rubella het volgende:

[..]

Inderdaad, dat merkte Whiskers ook al op. Maar het is (volgens Google translate) een stuk van een schedel en geen schedel met een gat er in.
Maar dan kan toch het gedeelte 'uit het gat in de schedel' gevonden zijn :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143321240
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan m.i. in principe ook prima bruikbaar zijn voor de telefoondata die ze nog niet gehad hebben ^O^
Maar moeten ze dan niet ook wachtwoorden oid hebben of kunnen nabestaande dat gewoon opvragen bij de provider?
Ik kan me niet voorstellen dat een provider info heeft als er geen bereik is geweest.. Maar dat kan aan mijn gebrek aan kennis liggen. Ik denk dat dat soort data alleen op de telefoons zelf te vinden is. Die data heeft Panama en de NFI mag niets zeggen.
En nee, ik geloof niet dat het NFI die afspraak (waarvan ik aanneem dat die er is) gaat schenden omdat ze het er niet meer mee eens zijn. Dat zou een internationale politieke rel op kunnen leveren.
pi_143321255
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar dan kan toch het gedeelte 'uit het gat in de schedel' gevonden zijn :+
Mmm, grapjas.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:40:45 #74
430880 mig72
De Professional
pi_143321292
Hoi vriendjes en minder bevrienden,

Ik sta op het punt een formeel brief die ik opgesteld heb door te sturen naar een ingewijde van de zaak die ons mogelijk meer informatie kan verschaffen.

Ik heb daarin mijn vragen opschreven.

Zijn er mensen hier die specifieke vragen hebben en je wilt het in mijn mailtje laten inclueren voordat ik opstuur laat het mij weten. DMen kan ook.
pi_143321334
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Het ging er hier toch eerder vandaag over theorieën dat er logs gewist zouden zijn bij de alarmcentrale? Daarom had ik het over dingen wissen eventueel van de telefoon. Niet dat ik dat zelf ook maar één seconde geloof, júist niet :)

En het NFI heeft toch informatie over hun bevindingen aan de ouders gegeven? Dus dat 'niets van wat jullie vinden mag aan iemand anders dan ons verteld worden' kan dan niet waar zijn lijkt me.

Waarom zou het NFI überhaupt dingen dubbelchecken als ze vervolgens niets met de uitslagen mogen?
NFI werkt in opdracht Panamese autoriteiten. Het onderzoeksrapport gaat van NFI naar Panama en die beslissen vervolgens hoe en wat.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:43:08 #76
163650 Greys
pi_143321408
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:39 schreef Ouder1 het volgende:
En nee, ik geloof niet dat het NFI die afspraak (waarvan ik aanneem dat die er is) gaat schenden omdat ze het er niet meer mee eens zijn. Dat zou een internationale politieke rel op kunnen leveren.
Een Néderlands instituut dat meewerkt aan een onderzoek naar de dood van Néderlandse meisjes, die bij eventuele bevindingen van gesjoemel/leugens in Panama dan maar ja en amen zegt? Waarom zouden ze dan überhaupt die dubbelcheck doen, kunnen ze zich die moeite toch direct besparen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:44:41 #77
430880 mig72
De Professional
pi_143321475
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Een Néderlands instituut dat meewerkt aan een onderzoek naar de dood van Néderlandse meisjes, die bij eventuele bevindingen van gesjoemel/leugens in Panama dan maar ja en amen zegt? Waarom zouden ze dan überhaupt die dubbelcheck doen, kunnen ze zich die moeite toch direct besparen?
Sorry hoor maar het NFI kan gewoon omgekocht worden om hen het zwijgen op te leggen.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:45:13 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143321498
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:41 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

NFI werkt in opdracht Panamese autoriteiten. Het onderzoeksrapport gaat van NFI naar Panama en die beslissen vervolgens hoe en wat.
Nee, dat doen ze niet. De Panamese autoriteiten hebben hun eigen onderzoekers. Nederlandse politie en NFI werk(t)en wel samen en kregen van Panamo toestemming om zelf ook onderzoek te doen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:46:10 #79
163650 Greys
pi_143321553
quote:

[..]

Goed, maar stel dat het NFI gesjoemel heeft bemerkt, jij denkt dan dat ze dan bij het NFI net zo corrupt zijn als Panama dus, als Panama vervolgens iets heel anders naar buiten brengt naar de ouders en de media dan de daadwerkelijke officiële bevindingen en zij braaf hun mond houden?
In dat geval kan niemand dus meer iets zeggen over 'Panama is zo corrupt, die zeggen gewoon wat hen uitkomt qua toerisme', want dan is het NFI gewoon medeplichtig. En daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Noem me maar naïef :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:47:33 #80
163650 Greys
pi_143321638
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:44 schreef mig72 het volgende:

[..]

Sorry hoor maar het NFI kan gewoon omgekocht worden om hen het zwijgen op te leggen.
Ja vast, maar in dat geval zal niemand ooit de waarheid weten, hoeveel bewijzen er ook boven tafel zouden komen, want alles en iedereen kan omgekocht worden.

Kortom, jij zou zelfs in het geval van dubbeldubbeldubbeldubbelcheck bij allerhande misdrijven NOOIT de uitslag geloven, want 'sorry hoor, ook al die onderzoekers kunnen omgekocht worden'? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:49:23 #81
430880 mig72
De Professional
pi_143321722
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Goed, maar stel dat het NFI gesjoemel heeft bemerkt, jij denkt dan dat ze dan bij het NFI net zo corrupt zijn als Panama dus, als Panama vervolgens iets heel anders naar buiten brengt naar de ouders en de media dan de daadwerkelijke officiële bevindingen en zij braaf hun mond houden?
In dat geval kan niemand dus meer iets zeggen over 'Panama is zo corrupt, die zeggen gewoon wat hen uitkomt qua toerisme', want dan is het NFI gewoon medeplichtig. En daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Noem me maar naïef :)
NFI is een overheidsinstantie en net als de rest zijn ze onderhevig aan gesjoemel, of corruptie. Je moet sowieso nooit blindelings de overheid vertrouwen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:50:04 #82
163650 Greys
pi_143321755
Het wordt hier echt hoe langer hoe gekker.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143321816
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze niet. De Panamese autoriteiten hebben hun eigen onderzoekers. Nederlandse politie en NFI werk(t)en wel samen en kregen van Panamo toestemming om zelf ook onderzoek te doen.
Ok, wist ik niet. Dacht dat NFI in opdracht van Panama werkte in dit geval en niet van NL politie.
Mijn fout.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:51:41 #84
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143321841
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:44 schreef mig72 het volgende:

[..]

We hebben blijkbaar een echte BNW'er in ons midden.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:51:44 #85
163650 Greys
pi_143321843
Zeg eens, hoeveel (en welke) instanties zouden die telefoongegevens verder nog moeten dubbelchecken ná Panama én het NFI, voordat iemand het ook maar gelooft?

Ik snap best dat je niet klakkeloos alles aan moet nemen, maar zeg maar, hoeveel?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:51:53 #86
430880 mig72
De Professional
pi_143321851
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja vast, maar in dat geval zal niemand ooit de waarheid weten, hoeveel bewijzen er ook boven tafel zouden komen, want alles en iedereen kan omgekocht worden.

Kortom, jij zou zelfs in het geval van dubbeldubbeldubbeldubbelcheck bij allerhande misdrijven NOOIT de uitslag geloven, want 'sorry hoor, ook al die onderzoekers kunnen omgekocht worden'? :P
Ik zeg alleen maar dat de mogelijkheid bestaat, ik zeg niet dat het waarschijnlijk of onwaarschijnlijk is in dit specifiek geval.

Daar bezit ik niet over voldoende informatie voor.
Jij scheen een erg hoge indruk van het NFI te hebben, vergeet niet dat ze bijbetrokken waren bij tal van rechterlijke dwalingen in Nederland.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:52:52 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143321916
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:51 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ok, wist ik niet. Dacht dat NFI in opdracht van Panama werkte in dit geval en niet van NL politie.
Mijn fout.
Het is een overheidsinstelling (onderdeel van het ministerie van Veiligheid en Justitie), geen commercieel bedrijf ;)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:53:10 #88
163650 Greys
pi_143321935
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:51 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat de mogelijkheid bestaat, ik zeg niet dat het waarschijnlijk of onwaarschijnlijk is in dit specifiek geval.

Jij scheen een erg hoge indruk van het NFI te hebben, vergeet niet dat ze bijbetrokken waren bij tal van rechterlijke dwalingen in Nederland.
Vast, maar als ze in dit geval een dubbelcheck doen van Panama en dat komt overeen, geloof ik dat. Noem me gerust naïef.
En ik geloof dus NIET dat als hun bevindingen zouden afwijken van die van Panama, dat ze dan hun mond zouden houden en knippen en buigen voor Panama, nee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:53:54 #89
430880 mig72
De Professional
pi_143321983
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:51 schreef Gorraay het volgende:

[..]

We hebben blijkbaar een echte BNW'er in ons midden.
ok zie BNW als iets positiefs :)
pi_143322081
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is een overheidsinstelling (onderdeel van het ministerie van Veiligheid en Justitie), geen commercieel bedrijf ;)
Dat weet ik, maar was alsnog in de veronderstelling dat ze in opdracht van Panama werkte.
Never mind. Ik zat fout.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 22:56:20 #91
163650 Greys
pi_143322143
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:53 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik vind het ook absoluut niet vervelend (en zelfs dan hoef jij er geen boodschap aan te hebben) dat je dit soort dingen zegt of denkt, maar zeg dan eens eerlijk na hoeveel dubbelchecks van welke instanties je het wel zou aannemen? Of gewoon helemaal nooit? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143322230
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:34 schreef Greys het volgende:
Volgens mij niet.. Ik kan me alleen herinneren dat de info aan de ouders uit Panama kwam.
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:57:58 #93
430880 mig72
De Professional
pi_143322252
Maar een beetje een zijstraatje wil ik nu inslaan:

Waarom denkt iedereen dat de meisjes omgekomen zijn in de jungle? Ze hadden ook elders vermoord kunnen zijn en hun lichamen in de jungle gedumpt?
pi_143322255
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:53 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat is mooi .
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:59:07 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143322326
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Volgens mij niet.. Ik kan me alleen herinneren dat de info aan de ouders uit Panama kwam.
quote:
Het onderzoek naar de gevonden camera en telefoons van Kris en Lisanne heeft 'enige conclusies' opgeleverd. Dat heeft de Panamese justitie bekendgemaakt.

De Panamese hoofdofficier van Justitie heeft die conclusies meegedeeld aan de familie van de twee omgekomen vrouwen. Maar wat er volgens de onderzoekers met de vrouwen gebeurd is, is niet naar buiten gebracht.

Foto's en gegevens
Vorige week was hoofdofficier Betzaida de Pittí in Nederland voor overleg met de Nederlandse autoriteiten. Het Nederlands Forensisch Instituut presenteerde toen de resultaten van het onderzoek naar de camera en de twee mobiele telefoons die zaten in de rugzak die op 13 juni per toeval gevonden werd aan de oever van een rivier.

De rugzak heeft lang in het water gelegen, maar het is kennelijk toch gelukt om foto's en andere informatie terug te halen uit de camera en de telefoons.

In het persbericht van de Panamese justitie staat: "Er is een ontmoeting geweest met de ouders van de jonge vrouwen waar ze uitleg kregen van de Panamese en Nederlandse autoriteiten over het justitiële onderzoek. Daar zijn enkele van de resultaten uit het NFI-onderzoek gedeeld, waarna er ook enige conclusies gedeeld konden worden".

Doorzoeken naar sporen
De Panamese autoriteiten hebben de familie verzekerd dat ze verder willen zoeken naar sporen van Kris en Lisanne, maar ze stellen ook dat het gebied waar de bewijzen gevonden zijn ontoegankelijk en gevaarlijk is. Wanneer de zoektocht hervat wordt is niet duidelijk.

De zoektocht van de politie is op 21 juni gestaakt vanwege de weersomstandigheden in het gebied. Het regende onophoudelijk en de stromingen in de rivier werden te gevaarlijk om verder te zoeken. De vrijwilligers die na de vondst van de rugzak de schoenen en botresten vonden, waren al eerder gestopt met zoeken.

De spullen uit de rugzak zijn inmiddels weer overgebracht naar Panama, waar het onderzoek naar de dood van Kris en Lisanne verder geleid wordt.
http://nos.nl/artikel/672(...)kris-en-lisanne.html
pi_143322385
quote:

[..]

Dit dacht ik ook.
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:00:45 #97
430880 mig72
De Professional
pi_143322411
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind het ook absoluut niet vervelend (en zelfs dan hoef jij er geen boodschap aan te hebben) dat je dit soort dingen zegt of denkt, maar zeg dan eens eerlijk na hoeveel dubbelchecks van welke instanties je het wel zou aannemen? Of gewoon helemaal nooit? :)
Nou kwantiteit is niet per se beter dan kwaliteit.

Het heet policing the politie.

NFI onderzoek en resultaten moeten van derde n geverifieerd en getoets kunnen worden. Ik pleit voor totale transparantie in het systeem. Net als je dat bij open source software hebt, alles vrij geven ter toetsing en verbetering.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 23:01:05 #98
163650 Greys
pi_143322433
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In dit stuk: http://www.vermist.nl/nie(...)van-kris-en-lisanne/

staat o.a. het volgende:

quote:
"Er is een ontmoeting geweest met de ouders van de jonge vrouwen waarbij ze uitleg kregen van de Panamese en Nederlandse autoriteiten over het justitiële onderzoek. Daar zijn enkele van de resultaten uit het NFI-onderzoek gedeeld, waarna er ook enige conclusies gedeeld konden worden".
Daarbij ga ik er dan dus wel vanuit dat het NFI niet zou meewerken aan welke Panamese corruptie dan ook in deze. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:01:40 #99
430880 mig72
De Professional
pi_143322461
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is mooi .
Danke schön. :)
pi_143322494
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit dacht ik ook.
Er waren toch ook 2 Nederlandse rechercheurs in Panama net na de verdwijning? Die zullen ook wel een blik op de onderzoeksresultaten van de Panamese instanties hebben kunnen werpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')