abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:40:45 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143315150
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:39 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Jawel die geloof ik wel.
Maar ook al zou die liegen (waar ik niet vanuit ga) dan zou die zichzelf denk ik zichzelf in de voet schieten omdat of door het NFI of door de providor de waarheid toch wel naar boven komt
Ok. In dat geval is het dus duidelijk dat er geen contact is geweest met de alarmcentrale lijkt me.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:40:48 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143315152
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan zijn we het daarover oneens, dat kan :)
Als het 'overnemen' betreft, hadden ze die informatie dus op talloze andere manieren hebben kunnen verkrijgen. Anders viel er niets over te nemen. Er zijn over Nederland en andere landen ook tig verschillende info-sites en boekjes en folders e.d. Als één ervan een waarschuwing over één bepaalde trail dat er wel eens berovingen zijn geweest (waar ter wereld niet... zou je bijna zeggen) niet vermeld, is dat voor mij geen enkele reden om ze dan maar dood door nalatigheid in de schoenen te schuiven. Gaat mij veel te ver iig.
Zit een beetje in wat nuances. Hoeven we t niet over eens te zijn :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_143315205
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus ook vrij lastig te vernaaien door die lui, volgens mij kan je dat alleen doen door ALLES te wissen, dus ook de tijdstippen van de oproepen. Volgens mij kan je niet WEL wissen of er bereik is geweest en hoe lang dat duurde, maar de rest van de gegevens bewaren op een telefoon.

EDIT: god wat typ ik dit onduidelijk :@ :')
Snap je wat ik bedoel?
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Alleen zijn de telefoongegevens niet vrijgegeven, ook niet aan de ouders. Er is alleen een mededeling gedaan over dát er 911/112 geprobeerd is te bellen, de eerste keer en de laatste keer en dat het tussendoor meerdere malen ook geprobeerd is. Alle andere info houden ze geheim. Ze hoeven dus (nog) niets te wissen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 20:43:14 #254
163650 Greys
pi_143315285
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat mij bevreemd is dat het de vader verbaast.. hij kent het dus niet als normaal gedrag van zijn dochter om die knoop weer dicht te doen, de moeder neem ik aan dan ook niet.
Ik heb echt een heel goede band met mijn ouders, maar die zouden werkelijk niets nuttigs kunnen zeggen over of het normaal gedrag van mij is om een broekje weer dicht te knopen. Zouden jouw familieleden daar iets over kunnen zeggen, denk je?

quote:
Daar zou je best weleens een punt kunnen hebben.. Ik ken die telefoons niet. Hoef je dan maar op 1 knop te drukken?
Ik baal dat ik dat niet meer weet, er staat me iets van mij dat ik op een bepaalde telefoon (ik wissel jaarlijks :P ) dat inderdaad dus had. Dat zodra er nul bereik was, dat er dan 'alleen noodoproepen' kwam te staan en dat je dat dan ook direct kon bellen. Maar mijn huidige telefoon heeft dat bv weer niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143315300
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij gelooft de directeur (uit het artikel dat ik postte) dus ook niet?
Mijn hele hypothese berust op het idee dat de autoriteiten corrupt zijn en er baat bij hebben de telefoongegevens te verhullen en/of te manipuleren. Dus nee, dan ben ik niet geneigd zo'n directeur op zijn woord te geloven. Zijn verhaal wordt niet ondersteund door feitelijke info. De ouders hebben zelfs de telefoongegevens niet in handen gekregen. Zijn verhaal is dus niet te controleren.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:43:29 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143315306
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Alleen zijn de telefoongegevens niet vrijgegeven, ook niet aan de ouders. Er is alleen een mededeling gedaan over dát er 911/112 geprobeerd is te bellen, de eerste keer en de laatste keer en dat het tussendoor meerdere malen ook geprobeerd is. Alle andere info houden ze geheim. Ze hoeven dus (nog) niets te wissen.
Dat zijn ze wel toch? Staan op een CD-rom, net als de foto's van de camera.
Alles behalve de noodoproepen en de foto's hebben ze niet gehad.
pi_143315350
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:32 schreef Rowlf het volgende:
Om er zelf maar meteen een gat in te schieten: is Panama wel in staat om de telefoons/camera zo goed te manipuleren dat het NFI, dat de telefoons ook onderzoekt, dat niet kan achterhalen?
Ik denk dat het NFI niets mag zeggen over de telefoongegevens. Afspraken, politieke gevoeligheid e.d. De info die er is komt volgens mij ook uit Panama.
pi_143315362
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:21 schreef jackie12 het volgende:
de noodoproepen op meerdere dagen
- het fotografeer/geflits in het donker, richting boven
- het gegeven dat ze hun spullen nog hadden
- het gegeven dat het broekje (toch? weet ik niet zeker) dichtgeknoopt gevonden is, een verkrachter zou die moeite niet nemen denk ik om hem daarna nog even dicht te knopen...

Als je dit zo sec leest dan ben ik het helemaal met je eens dat dit op verdwalen lijkt.
Zo heb ik er ook heel lang over gedacht.Ze waren verdwaald.
Maar als je je er dan wat dieper in verdiept en je niks aantrekt van de mensen dat je een sensatiezoeker bent en je puzzelt zo verder dan zijn er TEVEEL dingen die niet kloppen.

En of het dan Feliciano is die een rol in het geheel heeft, of dat ze per ongeluk een vekeerde zijn tegengekomen. Hoop dat de tijd het zal uitwijzen, vooral voor de ouders.

Ik ben maar een amateurspeurneus. Zou wel eens aan een professional alles willen voorleggen hoe hij er over denkt.
Je ziet wat je wilt zien, je doet aan doelredeneren.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:44:27 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143315366
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:43 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Mijn hele hypothese berust op het idee dat de autoriteiten corrupt zijn en er baat bij hebben de telefoongegevens te verhullen en/of te manipuleren. Dus nee, dan ben ik niet geneigd zo'n directeur op zijn woord te geloven. Zijn verhaal wordt niet ondersteund door feitelijke info. De ouders hebben zelfs de telefoongegevens niet in handen gekregen. Zijn verhaal is dus niet te controleren.
De gegevens over de noodoproepen wel (en de foto's van de camera), de andere data niet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 20:45:40 #260
163650 Greys
pi_143315420
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar het NFI heeft die telefoons toch wel in handen gehad om te onderzoeken?
Of ben ik nou abuis?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143315461
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:36 schreef Stupidisco het volgende:
Met andere woorden; als uit het telefoonlog blijkt dat er geen verbinding is geweest, hoef je ook echt niet te kijken in de logs van de 911 centrale.
Goed punt!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 20:47:15 #262
163650 Greys
pi_143315498
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk dat het NFI niets mag zeggen over de telefoongegevens. Afspraken, politieke gevoeligheid e.d. De info die er is komt volgens mij ook uit Panama.
Dat zou kunnen, maar stél dat het NFI zou ontdekken (of al lang hebben ontdekt) dat er gegevens zijn gewist van die telefoons, zouden ze dat er dan werkelijk zomaar bij laten, ondanks afspraken en politieke gevoeligheid? Kan me werkelijk niet voorstellen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:48:24 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143315547
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Goed punt!
Nogmaals (sorry) ik denk (!!) - zo lees ik het artikel - dat die directeur is benaderd door de krant en niet door de onderzoekers/onderzoeksleiding
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:49:00 #264
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143315583
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb echt een heel goede band met mijn ouders, maar die zouden werkelijk niets nuttigs kunnen zeggen over of het normaal gedrag van mij is om een broekje weer dicht te knopen. Zouden jouw familieleden daar iets over kunnen zeggen, denk je?

[..]

Ik baal dat ik dat niet meer weet, er staat me iets van mij dat ik op een bepaalde telefoon (ik wissel jaarlijks :P ) dat inderdaad dus had. Dat zodra er nul bereik was, dat er dan 'alleen noodoproepen' kwam te staan en dat je dat dan ook direct kon bellen. Maar mijn huidige telefoon heeft dat bv weer niet.
Meestal moet je 2 toetsen indrukken (of 3, of in ieder geval iets simpels) om een noodoproep te kunnen plegen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:49:05 #265
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143315590
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:25 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zou de telefoondata zo corrupt zijn geweest dat wel zichtbaar was naar welke nummers de oproepen zijn gedaan maar dat niet meer te achterhalen was of er verbinding is geweest (en in het geval van wel, hoe lang deze verbinding duurde)?
Dat zou kunnen, maar ik denk aan iets heel anders:
Mevrouw Pitty wil de telefoongegevens geheim houden, om wat voor reden dan ook.
De directeur van de alarm-centrale heeft geen boodschap aan wat Pitty wil, maar wil wel zijn eigen straatje schoonvegen: 'Wij hebben geen oproep gehad'.
pi_143315631
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:43 schreef Greys het volgende:
Ik weet hoe de broeken van mijn zoons (en sporadisch mijn partner die hier niet woont) in hun kamers slingeren en in de was terecht komen; met de knopen los, soms nog binnenste buiten ook.
Dat zou de moeder van Kris toch ook wel weten? Die meiden woonden toch gewoon thuis?
pi_143315664
quote:

[..]

Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 20:51:02 #268
163650 Greys
pi_143315684
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:49 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ik denk aan iets heel anders:
Mevrouw Pitty wil de telefoongegevens geheim houden, om wat voor reden dan ook.
De directeur van de alarm-centrale heeft geen boodschap aan wat Pitty wil, maar wil wel zijn eigen straatje schoonvegen: 'Wij hebben geen oproep gehad'.
Maar als je daaraan denkt, dan zouden ze dus NIET de dagen en tijdstippen waarop de telefoontjes zijn gepleegd hebben gewist uit die telefoon, maar WEL of er contact is gemaakt? Als je uit een telefoon wilt wissen of er contact is gelegd, moet je toch de complete oproeplog verwijderen en zou er toch ook niet meer in staan op welke dagen en tijdstippen er is gebeld? Of denk ik te simpel?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143315715
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat zijn ze wel toch? Staan op een CD-rom, net als de foto's van de camera.
Alles behalve de noodoproepen en de foto's hebben ze niet gehad.
Volgens mij staan die noodoproepen niet op de CDrom. Alleen de foto's. De rest zal wel weer mondeling maar hopelijk schriftelijk bekend zijn gemaakt.
pi_143315822
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar het NFI heeft die telefoons toch wel in handen gehad om te onderzoeken?
Of ben ik nou abuis?
Ja. Maar ik verwacht wel onder bepaalde voorwaarden; net als dat de vader die info niet mocht prijsgegeven. Het onderzoek is een Panamees onderzoek, geen Nederlands onderzoek. Panama zal daar vast harde afspraken over gemaakt hebben.
pi_143315831
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Volgens mij staan die noodoproepen niet op de CDrom. Alleen de foto's. De rest zal wel weer mondeling maar hopelijk schriftelijk bekend zijn gemaakt.
Dat dacht ik ook, maar ik kan me vergissen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 20:54:07 #272
163650 Greys
pi_143315838
quote:

[..]

NFI heeft de telefoons toch in handen gehad?
Waarom is zijn verhaal niet te controleren? Want:

quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar als je daaraan denkt, dan zouden ze dus NIET de dagen en tijdstippen waarop de telefoontjes zijn gepleegd hebben gewist uit die telefoon, maar WEL of er contact is gemaakt? Als je uit een telefoon wilt wissen of er contact is gelegd, moet je toch de complete oproeplog verwijderen en zou er toch ook niet meer in staan op welke dagen en tijdstippen er is gebeld? Of denk ik te simpel?
Ik heb toch wel enig vertrouwen in het NFI hierin.
Of zie ik nou echt iets enorm over het hoofd?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143315895
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:44 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Je ziet wat je wilt zien, je doet aan doelredeneren.
Nee hoor, alles behalve dat.
Ben vraag na vraag na vraag afgelopen in de afgelopen 4 maanden van a naar b naar c naar enz.
Aanvankelijk compleet uitgaande van een verdwaalscenario. Maar daar zaten teveel haken en ogen aan. Toen het over een andere boeg gegooid en gekeken of een misdrijf scenario wel zou kunnen.
En toen kwamen er een aantal toevalligheden naar boven die opeens naar iemand konden wijzen..idd Feliciano.
Bij doelredeneren zou ik Feliciano als lijdend voorwerp hebben gebruikt en alles daar omheen passend laten maken. Zo is dat dus totaal niet gegaan.Lees al mijn posts maar eens na, zijn naam noemde ik pas als mogelijkheid eergisteren terwijl zijn naam door anderen al veel eerder werd genoemd.
En nog, als ik naar die man kijk en over hem lees dan denk ik "nee Jackie dat kan toch niet!"
De "feiten" zijn echter anders en zijn er genoeg aanwijzingen dat hij er meer van weet.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:56:54 #274
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143315969
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Geen idee wat er wel of niet gewist is van de telefoons. Ik heb het over de logs van de alarmcentrale ;)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 20:57:07 #275
163650 Greys
pi_143315980
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja. Maar ik verwacht wel onder bepaalde voorwaarden; net als dat de vader die info niet mocht prijsgegeven. Het onderzoek is een Panamees onderzoek, geen Nederlands onderzoek. Panama zal daar vast harde afspraken over gemaakt hebben.
Dat de vader de info niet mocht prijsgeven kan ik me iets bij voorstellen, tijdens een nog lopend onderzoek. Maar ze gaan die telefoons toch niet aan het NFI meegeven ter onderzoek met als afspraak 'Maar als je vindt dat wij iets gewist hebben, dan zeg je niks hoor!!!'.
Er zullen vast afspraken gemaakt zijn dat het NFI niets/weinig aan de media mocht vertellen over hun bevindingen, maar stel dat zou zijn gebleken dat er mega mee gesjoemeld is, dan laten ze dat er heus niet bij. Anders kunnen ze de hele instantie beter direct opdoeken wegens geen enkel nut meer hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')