abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:09:25 #201
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143310871
Je kan gaan zitten wachten op nieuws. Wat nieuw is, is altijd spannender dan wat er in de OP staat, totdat er nog verser nieuws is. Maar misschien komt er geen nieuws meer, behalve dat de recente vondsten ongerelateerd zijn (bij voorbeeld) en dat het dossier in de la verdwijnt.
We hebben heel veel informatie over deze zaak, meer dan andere verdwijningszaken. Als je alles nog eens doorleest kom je verrassende dingen tegen, waarmee je verder kan puzzelen.
Za citeerde hiervoor stukjes van artikelen over Eileen, die weer vragen oproepen. Eileen is opeens weg maar moet toch ergens te vinden zijn. Za, zoek vooral verder ;)

'Zoeken naar Eileen', het zou een filmtitel kunnen zijn :')
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143310978
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:54 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt dat dit WEL opgelost gaat worden. Hetzij verdwalen, hetzij een misdrijf.
Op 1 april wisten we niks.4 maanden later worden er nog steeds dingen gevonden en is er nog steeds geen duidelijkheid naar buiten gekomen over wat er op de telefoons staat of wie er gebeld is.
Daarbij nog een verbeten (terecht!) vader van Kris die de onderste steen boven wil hebben.
Maar hoe wil je een verdwaling bewijzen Jackie? Als er al een bericht (op welke manier dan ook) op de telefoon staat wat zegt: "We zijn verdwaald!!" dan zijn de Panamese autoriteiten de eersten die zo'n bericht de media in zullen slingeren; dat past namelijk exact in hun plaatje, dat is het scenario waar ze vurig op hopen. Ik denk dus dat zo'n bericht er gewoon niet is.

Panama en vooral Boquet verdiend veel geld aan toeristen. Was het een verdwaling dan is dat voor hen geen probleem maar juist een voordeel bij een nadeel; Zo kunnen ze toeristen nog beter aansporen om een gids in te huren. Dat levert geld op! Was het echter (weer) een misdrijf dan lopen ze risico dat toeristen wegblijven uit angst voor criminaliteit.

Is het niet opvallend dat de school het gehele artikel over de Pianista trail had gekopieerd in hun info boek, maar de waarschuwing voor berovingen had weggelaten?
Is het niet opvallend dat er alleen buitenlanders vermoord zijn in en rond hun huizen of de huizen waar zij oppasten? Dat alle andere vermissingen van buitenlanders zijn toegewezen aan 'verdwalen' terwijl daar geen enkele aanwijzing voor is? Alsof een buitenlander niet vermoord kán worden terwijl ze niet 'thuis' zijn? Is het niet opvallend hoe weinig de Panamese autoriteiten hebben ondernomen om de meiden te vinden? Hoe ze het zelfs hebben tegengewerkt? Is het niet opvallend dat de telefoongegevens maar niet vrijgegeven worden?
In mijn ogen willen ze gewoon geen bewijs van criminele activiteiten jegens toeristen vinden.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 19:16:54 #203
163650 Greys
pi_143311151
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:12 schreef Ouder1 het volgende:
Hoe ze het zelfs hebben tegengewerkt?
Oprechte vraag: hoe hebben ze het tegengewerkt?
Dat heb ik gemist.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 19:20:13 #204
163650 Greys
pi_143311295
En da's inderdaad het kutte van verdwalen ja, dat het moeilijk te bewijzen is als er geen afscheidsboodschap is achtergelaten en er geen (gedeeltelijk) intacte lichamen zijn waar sporen op te vinden zijn. Maar dat het niet te bewijzen is, sluit natuurlijk niet uit dat het niet gebeurd is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143311379
de noodoproepen op meerdere dagen
- het fotografeer/geflits in het donker, richting boven
- het gegeven dat ze hun spullen nog hadden
- het gegeven dat het broekje (toch? weet ik niet zeker) dichtgeknoopt gevonden is, een verkrachter zou die moeite niet nemen denk ik om hem daarna nog even dicht te knopen...

Als je dit zo sec leest dan ben ik het helemaal met je eens dat dit op verdwalen lijkt.
Zo heb ik er ook heel lang over gedacht.Ze waren verdwaald.
Maar als je je er dan wat dieper in verdiept en je niks aantrekt van de mensen dat je een sensatiezoeker bent en je puzzelt zo verder dan zijn er TEVEEL dingen die niet kloppen.

En of het dan Feliciano is die een rol in het geheel heeft, of dat ze per ongeluk een vekeerde zijn tegengekomen. Hoop dat de tijd het zal uitwijzen, vooral voor de ouders.

Ik ben maar een amateurspeurneus. Zou wel eens aan een professional alles willen voorleggen hoe hij er over denkt.
pi_143311409
http://www.altoalcrimen.org/?p=1
quote:
UPDATE on La Pianista / Palo Alto Criminal Activity

Before Christmas this year, a tourist couple was robbed at gunpoint hiking on the trail above La Pianista restaurant in Palo Alto.

In cooperation with the victims, who had left the country, a private investigation was undertaken that identified two suspects, whose names were turned over to the police by Alto al Crimen.

Unfortunately, since the victims were out of the country and only untraceable cash was taken, no action was possible at the time.

Since then, the home of Carol and Tom Hurst was burglarized in that same neighborhood and an unsuccessful burglary of the Rock Restaurant was attempted.

A couple of weeks ago, another tourist couple was robbed at gunpoint on the same trail.

They reported to the police immediately, the previous suspects were brought in and positively identified. Unfortunately the victims had to leave the country before they could testify and the suspects walked free again.

It is only a matter of time before these guys are finally removed from the community, but in the meantime, it would be a good idea to avoid walking the trail above La Pianista and especially to alert visitors to avoid the area.
quote:
About a week ago, a single female walking on the road was assaulted in the vicinity of la Pianista restaurant. She was attacked from behind by a male Panamanian 15-19 years old, but was able to kick him in the genitals and scream, which ended the attack. Apparently the objective was to steal her backpack, which commonly have laptop computers in them.
pi_143311506
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar hoe wil je een verdwaling bewijzen Jackie? Als er al een bericht (op welke manier dan ook) op de telefoon staat wat zegt: "We zijn verdwaald!!" dan zijn de Panamese autoriteiten de eersten die zo'n bericht de media in zullen slingeren; dat past namelijk exact in hun plaatje, dat is het scenario waar ze vurig op hopen. Ik denk dus dat zo'n bericht er gewoon niet is.

-helemaal mee eens
Panama en vooral Boquet verdiend veel geld aan toeristen. Was het een verdwaling dan is dat voor hen geen probleem maar juist een voordeel bij een nadeel; Zo kunnen ze toeristen nog beter aansporen om een gids in te huren. Dat levert geld op! Was het echter (weer) een misdrijf dan lopen ze risico dat toeristen wegblijven uit angst voor criminaliteit.

- ook weer helemaal eens. Die zijn inmiddels wel zat van de zaak. Een verdwaling zou ze veel beter uitkomen dan een misdrijf.

Is het niet opvallend dat de school het gehele artikel over de Pianista trail had gekopieerd in hun info boek, maar de waarschuwing voor berovingen had weggelaten?
-eens
Is het niet opvallend dat er alleen buitenlanders vermoord zijn in en rond hun huizen of de huizen waar zij oppasten? Dat alle andere vermissingen van buitenlanders zijn toegewezen aan 'verdwalen' terwijl daar geen enkele aanwijzing voor is? Alsof een buitenlander niet vermoord kán worden terwijl ze niet 'thuis' zijn? Is het niet opvallend hoe weinig de Panamese autoriteiten hebben ondernomen om de meiden te vinden? Hoe ze het zelfs hebben tegengewerkt? Is het niet opvallend dat de telefoongegevens maar niet vrijgegeven worden?
In mijn ogen willen ze gewoon geen bewijs van criminele activiteiten jegens toeristen vinden.
beste stuk dat ik tot nu toe van jou heb gelezen!! ^O^
pi_143311639
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Oprechte vraag: hoe hebben ze het tegengewerkt?
Dat heb ik gemist.
Feliciano mocht niet gaan zoeken achter de Mirador bijvoorbeeld. Overal zoeken behalve achter de Mirador ondanks getuigen die ze op de ianista trail hebben zien lopen. Klinkt mij als tegenwerken. Als die tas niet gevonden was dan was daar nooit gezocht, ondanks herhaalde verzoeken van gidsen en locals. Dan waren er gewoon twee spoorloos vermisten toegevoegd aan het lijstje van 26.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 19:30:13 #209
163650 Greys
pi_143311730
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Feliciano mocht niet gaan zoeken achter de Mirador bijvoorbeeld. Overal zoeken behalve achter de Mirador ondanks getuigen die ze op de ianista trail hebben zien lopen. Klinkt mij als tegenwerken. Als die tas niet gevonden was dan was daar nooit gezocht, ondanks herhaalde verzoeken van gidsen en locals. Dan waren er gewoon twee spoorloos vermisten toegevoegd aan het lijstje van 26.
Maar wat hield hem tegen om er alsnog met een groepje te gaan 'wandelen' dan, achter de Mirador? Openbaar gebied toch, of was alles echt helemaal afgezet, dat héle gebied, ook al vonden de autoriteiten dan kennelijk niet dat daar gezocht hoefde te worden?
'Mocht niet gaan zoeken', ik zou me daar niet door laten tegenhouden. Dan ging ik 'gewoon daar wandelen', met mijn ogen open....

Hebben ze dat echt zo als statement gegeven, of zou het iets kunnen zijn dat Feliciano of wie ook zelf verzonnen heeft, dat dat niet mocht?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143311871
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan zal deze sensatiezoeker het nog wat zouter maken;

Kris Kremers en Lisanne Froon hebben het noodnummer 911 gebeld. Het is niet duidelijk of oproep ook beantwoord is. Dat hebben de ouders van Kris zondag bekendgemaakt op een persconferentie in Panama.

Wat als...?!
Hoop dat de gegevens snel bekend worden gemaakt.
pi_143311901
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar wat hield hem tegen om er alsnog met een groepje te gaan 'wandelen' dan, achter de Mirador? Openbaar gebied toch, of was alles echt helemaal afgezet, dat héle gebied, ook al vonden de autoriteiten dan kennelijk niet dat daar gezocht hoefde te worden?
'Mocht niet gaan zoeken', ik zou me daar niet door laten tegenhouden. Dan ging ik 'gewoon daar wandelen', met mijn ogen open....

Hebben ze dat echt zo als statement gegeven, of zou het iets kunnen zijn dat Feliciano of wie ook zelf verzonnen heeft, dat dat niet mocht?
Er staat mij bij dat ze niet mochten gaan zoeken omdat de één of andere hoge pief er n niet was, zo iets.

Tja, die trail is nogal lang.. En met meer zie je meer. Ik kan me voorstellen dat je dan liever even wacht tot je mag gaan zoeken met de hele groep.(Wie weet kregen ze daar ook voor betaald?) Alleen wordt een paar uur wachten al snel de volgende dag, dan weer een paar uur en dan weer de volgende dag..
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 19:35:16 #212
163650 Greys
pi_143311950
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:21 schreef jackie12 het volgende:
de noodoproepen op meerdere dagen
- het fotografeer/geflits in het donker, richting boven
- het gegeven dat ze hun spullen nog hadden
- het gegeven dat het broekje (toch? weet ik niet zeker) dichtgeknoopt gevonden is, een verkrachter zou die moeite niet nemen denk ik om hem daarna nog even dicht te knopen...

Als je dit zo sec leest dan ben ik het helemaal met je eens dat dit op verdwalen lijkt.
Da's ook het enige dat ik bedoelde, dat er heus aanwijzingen zijn die ZOUDEN kunnen duiden op verdwalen :) Er werd hier gesteld dat daar ook geen enkele aanwijzing voor was, daar ben ik het dus niet mee eens.

quote:
Maar als je je er dan wat dieper in verdiept en je niks aantrekt van de mensen dat je een sensatiezoeker bent en je puzzelt zo verder dan zijn er TEVEEL dingen die niet kloppen.
Ik zou me ook weinig aantrekken van 'sensatiezoeker' zijn, maar dan wel pas gaan puzzelen als ik écht duidelijke aanwijzingen zag voor een misdrijf. Die zie ik simpelweg niet, maar misschien ben ik dan gewoon een faalspeurneus...

quote:
En of het dan Feliciano is die een rol in het geheel heeft, of dat ze per ongeluk een vekeerde zijn tegengekomen. Hoop dat de tijd het zal uitwijzen, vooral voor de ouders.
Dat laatste hoop ik uiteraard ook, dat er voor hen duidelijkheid komt. Lijkt me afgrijselijk, dit.

quote:
Ik ben maar een amateurspeurneus. Zou wel eens aan een professional alles willen voorleggen hoe hij er over denkt.
Er zijn professionals mee bezig. Ook Nederlandse.
Of hebben die alles al in de koelkast gegooid om nooit meer naar te kijken, bij het NFI?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143312022
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Kris Kremers en Lisanne Froon hebben het noodnummer 911 gebeld. Het is niet duidelijk of oproep ook beantwoord is. Dat hebben de ouders van Kris zondag bekendgemaakt op een persconferentie in Panama.

Wat als...?!
Precies. Dat soort geruchten doen ook de rondde. Dat de operator hen niet kon verstaan en dus maar ophing. Ook later zou er nog een keer een signaal opgepikt zijn in dat gebied. Toen zouden er twee helikopters overgevlogen zijn.. niets hebben gezien.. en men ging vrolijk door aan de Boquet kant met zoeken. :'( :'(
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 19:37:25 #214
163650 Greys
pi_143312040
quote:

[..]

Wat als...?!
Ik snap deze post niet.
Help me. Wat wil je er mee zeggen? Hoezo maak je het hiermee nog wat zouter, ze hébben toch 911 gebeld, dat is toch bewezen? Of ben ik gek? :@ Wat als wát?

EDIT: laat maar, ik snap hem nu. Wat als er wel opgenomen werd stiekem, bedoel je.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:37:59 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143312058
quote:

[..]

Wat als...?!
Dat is al wel bekend: volgens de loggegevens van de 911-centrale is er geen contact met de telefoons van de meisjes geweest. Ben de bron even kwijt, maar volgens mij was het een artikel uit een Panamese kant.

* Whiskers2009 gaat zoeken
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 19:38:03 #216
163650 Greys
pi_143312059
-foutje- dubbel
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:39:31 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143312125
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies. Dat soort geruchten doen ook de rondde. Dat de operator hen niet kon verstaan en dus maar ophing. Ook later zou er nog een keer een signaal opgepikt zijn in dat gebied. Toen zouden er twee helikopters overgevlogen zijn.. niets hebben gezien.. en men ging vrolijk door aan de Boquet kant met zoeken. :'( :'(
Het is BoquetE ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143312243
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:30 schreef Greys het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Schreef dat ook in mijn scenario. Als ik t gevoel had dat die meiden daar verdwaald waren maar mocht niet zoeken van de autoriteiten , dan ging ik toch (autoriteiten waren daar toch niet aan het zoeken dus hoe moesten ze er dan achter komen dat ik wel daar aan het zoeken was?)
maar Feliciano deed dat dus niet maar lag er wel 2 weken wakker van

quote:Vanaf de dag dat Kris en Lisanne spoorloos verdwenen, heeft Feliciano 2 weken lang geen oog dichtgedaan. Elke nacht lag hij te malen, bad hij dat 'las muchachas', de meisjes uit Nederland gevonden zouden worden

Tja, ik zou dan gaan zoeken.
Maar volgens sommige van jullie criticasters is dit natuurlijk weer te ver gezocht
pi_143312322
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:35 schreef Greys het volgende:
Da's ook het enige dat ik bedoelde, dat er heus aanwijzingen zijn die ZOUDEN kunnen duiden op verdwalen Er werd hier gesteld dat daar ook geen enkele aanwijzing voor was, daar ben ik het dus niet mee eens.
Maar als je 'zouden kunnen wijzen op' neemt als uitgangspunt dan heb ik er ook die 'zouden kunnen wijzen op' een misdrijf:

- Zo snel 911/112 bellen op een gedeelte van de trail waar alle daar bekenden van zeggen dat je daar onmogelijk kunt verdwalen (gidsen, locals, ouders)
- Waarschuwingen voor berovingen op de Pianista trail
- Mijn hierboven geposte quote van een vrouw die een berover van zich aftrapte in de buurt van die trail
- Een broekje op de trail, ver van waar ze de eerste keer 911/112 belden
- Veel aanwijzingen dat het geen meiden zijn om alleen van de geplande trail af te gaan (doorlopen na Mirador)
- Het achterhouden van de telefoongegevens door de Panamese autoriteiten

Een aanwijzing die 'zou kunnen wijzen op' is natuurlijk geen duidelijke aanwijzing 'dat'.
pi_143312382
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:35 schreef Greys het volgende:
hij er over denkt.Er zijn professionals mee bezig. Ook Nederlandse.Of hebben die alles al in de koelkast gegooid om nooit meer naar te kijken, bij het NFI?
Ik denk dat het NFI afspraken heeft met de Panamese autoriteiten. Zij mogen dingen onderzoeken, maar het onderzoek blijft in handen van, onder regie van Panama en Panama beslist wat er wordt vrijgegeven en wat niet.
pi_143312523
Vraagje tussendoor. Staat me iets bij dat om de Pianistentrail te lopen je daarvoor een soort entree moet betalen. Of herinner ik me dit verkeerd?
pi_143312907
quote:

[..]

Wat als...?!
Ik wil het nog sterker formuleren. Puur hypothetisch dus he.

Het kan zo zijn dat L&K wel degelijk een boodschap voor hun familie hebben achtergelaten met een verklaring over wat er gebeurd is. Maar als die verklaring de Panemese autoriteiten niet goed uitkwam is dit misschien wel grondig gewist. Omdat anders uit zou komen dat ze wel contact kregen met 911 maar dat die geen Engels konden en dus maar ophingen. Of simpelweg omdat ze in het verkeerde gebied gezocht hebben. Te weinig gedaan hebben om ze op tijd te vinden. Voor Panama zou het wel gezichtsverlies betekenen als zij mede schuldig zouden blijken aan de dood van twee toeristen. Ik zie Panama er toe in staat.
pi_143312957
Hier weer zo'n bewijs van ontkenning:
http://www.telegraaf.nl/r(...)n_in_Boquete___.html
quote:
Ga niet alleen en wees voorzichtig, want er hebben zich hier berovingen voorgedaan”, zo staat in de beschrijving van het pad door het tropisch regenwoud, dat Kris Kremers (21) uit Utrecht en Lisanne Froon (22) uit Amersfoort vermoedelijk hebben genomen.

De taalschool Habla Ya in Boquete, waar de twee op cursus waren, is het niet met die waarschuwing eens. De taalschool rept wel van sociale ongelijkheid en grote inkomensverschillen, maar: „Panama is één van de veiligste landen in Latijns-Amerika voor toeristen én voor inwoners”.
In mijn eerdere quote is het bewijs weldegelijk geleverd.. maar de school ontkent. Dat stukje tekst dat waarschuwde hebben ze er dus bewust uitgelaten.

Mocht er ooit, onverwacht, een bewijs komen dat het toch een misdrijf was, dan mag die school van mij aangeklaagd worden voor dood door bewuste nalatigheid.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:00:53 #224
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143313095
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:57 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Het kan zo zijn dat L&K wel degelijk een boodschap voor hun familie hebben achtergelaten met een verklaring over wat er gebeurd is. Maar als die verklaring de Panemese autoriteiten niet goed uitkwam is dit misschien wel grondig gewist. Omdat anders uit zou komen dat ze wel contact kregen met 911 maar dat die geen Engels konden en dus maar ophingen. Of simpelweg omdat ze in het verkeerde gebied gezocht hebben. Te weinig gedaan hebben om ze op tijd te vinden. Voor Panama zou het wel gezichtsverlies betekenen als zij mede schuldig zouden blijken aan de dood van twee toeristen. Ik zie Panama er toe in staat.
:Y
Inderdaad, er zijn genoeg redenen te verzinnen om die telefoongegevens te laten verdwijnen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143313133
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:57 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Het zou mij niet eens zo heel erg verbazen. Waarom houden ze die telefoongegevens achter? Wat mogen de ouders (en het publiek) niet weten? En waarom?
Ja ja.. de 911 centrale zegt geen contact in het logboek te hebben kunnen vinden. Hoe betrouwbaar is dat?
En hoe kwam dat gerucht trouwens de wereld in? Een hersenspinsel of een klokkenluider?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')