Een Néderlands instituut dat meewerkt aan een onderzoek naar de dood van Néderlandse meisjes, die bij eventuele bevindingen van gesjoemel/leugens in Panama dan maar ja en amen zegt? Waarom zouden ze dan überhaupt die dubbelcheck doen, kunnen ze zich die moeite toch direct besparen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:39 schreef Ouder1 het volgende:
En nee, ik geloof niet dat het NFI die afspraak (waarvan ik aanneem dat die er is) gaat schenden omdat ze het er niet meer mee eens zijn. Dat zou een internationale politieke rel op kunnen leveren.
Sorry hoor maar het NFI kan gewoon omgekocht worden om hen het zwijgen op te leggen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Een Néderlands instituut dat meewerkt aan een onderzoek naar de dood van Néderlandse meisjes, die bij eventuele bevindingen van gesjoemel/leugens in Panama dan maar ja en amen zegt? Waarom zouden ze dan überhaupt die dubbelcheck doen, kunnen ze zich die moeite toch direct besparen?
Nee, dat doen ze niet. De Panamese autoriteiten hebben hun eigen onderzoekers. Nederlandse politie en NFI werk(t)en wel samen en kregen van Panamo toestemming om zelf ook onderzoek te doen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:41 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
NFI werkt in opdracht Panamese autoriteiten. Het onderzoeksrapport gaat van NFI naar Panama en die beslissen vervolgens hoe en wat.
Goed, maar stel dat het NFI gesjoemel heeft bemerkt, jij denkt dan dat ze dan bij het NFI net zo corrupt zijn als Panama dus, als Panama vervolgens iets heel anders naar buiten brengt naar de ouders en de media dan de daadwerkelijke officiële bevindingen en zij braaf hun mond houden?quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:41 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
NFI werkt in opdracht Panamese autoriteiten. Het onderzoeksrapport gaat van NFI naar Panama en die beslissen vervolgens hoe en wat.
Ja vast, maar in dat geval zal niemand ooit de waarheid weten, hoeveel bewijzen er ook boven tafel zouden komen, want alles en iedereen kan omgekocht worden.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:44 schreef mig72 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het NFI kan gewoon omgekocht worden om hen het zwijgen op te leggen.
NFI is een overheidsinstantie en net als de rest zijn ze onderhevig aan gesjoemel, of corruptie. Je moet sowieso nooit blindelings de overheid vertrouwen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Goed, maar stel dat het NFI gesjoemel heeft bemerkt, jij denkt dan dat ze dan bij het NFI net zo corrupt zijn als Panama dus, als Panama vervolgens iets heel anders naar buiten brengt naar de ouders en de media dan de daadwerkelijke officiële bevindingen en zij braaf hun mond houden?
In dat geval kan niemand dus meer iets zeggen over 'Panama is zo corrupt, die zeggen gewoon wat hen uitkomt qua toerisme', want dan is het NFI gewoon medeplichtig. En daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Noem me maar naïef
Ok, wist ik niet. Dacht dat NFI in opdracht van Panama werkte in dit geval en niet van NL politie.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze niet. De Panamese autoriteiten hebben hun eigen onderzoekers. Nederlandse politie en NFI werk(t)en wel samen en kregen van Panamo toestemming om zelf ook onderzoek te doen.
We hebben blijkbaar een echte BNW'er in ons midden.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:44 schreef mig72 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het NFI kan gewoon omgekocht worden om hen het zwijgen op te leggen.
Ik zeg alleen maar dat de mogelijkheid bestaat, ik zeg niet dat het waarschijnlijk of onwaarschijnlijk is in dit specifiek geval.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja vast, maar in dat geval zal niemand ooit de waarheid weten, hoeveel bewijzen er ook boven tafel zouden komen, want alles en iedereen kan omgekocht worden.
Kortom, jij zou zelfs in het geval van dubbeldubbeldubbeldubbelcheck bij allerhande misdrijven NOOIT de uitslag geloven, want 'sorry hoor, ook al die onderzoekers kunnen omgekocht worden'?
Het is een overheidsinstelling (onderdeel van het ministerie van Veiligheid en Justitie), geen commercieel bedrijfquote:Op maandag 11 augustus 2014 22:51 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ok, wist ik niet. Dacht dat NFI in opdracht van Panama werkte in dit geval en niet van NL politie.
Mijn fout.
Vast, maar als ze in dit geval een dubbelcheck doen van Panama en dat komt overeen, geloof ik dat. Noem me gerust naïef.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:51 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat de mogelijkheid bestaat, ik zeg niet dat het waarschijnlijk of onwaarschijnlijk is in dit specifiek geval.
Jij scheen een erg hoge indruk van het NFI te hebben, vergeet niet dat ze bijbetrokken waren bij tal van rechterlijke dwalingen in Nederland.
ok zie BNW als iets positiefsquote:Op maandag 11 augustus 2014 22:51 schreef Gorraay het volgende:
[..]
We hebben blijkbaar een echte BNW'er in ons midden.
Dat weet ik, maar was alsnog in de veronderstelling dat ze in opdracht van Panama werkte.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is een overheidsinstelling (onderdeel van het ministerie van Veiligheid en Justitie), geen commercieel bedrijf
Ik vind het ook absoluut niet vervelend (en zelfs dan hoef jij er geen boodschap aan te hebben) dat je dit soort dingen zegt of denkt, maar zeg dan eens eerlijk na hoeveel dubbelchecks van welke instanties je het wel zou aannemen? Of gewoon helemaal nooit?quote:
Volgens mij niet.. Ik kan me alleen herinneren dat de info aan de ouders uit Panama kwam.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:34 schreef Greys het volgende:
En het NFI heeft toch informatie over hun bevindingen aan de ouders gegeven? Dus dat 'niets van wat jullie vinden mag aan iemand anders dan ons verteld worden' kan dan niet waar zijn lijkt me.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Volgens mij niet.. Ik kan me alleen herinneren dat de info aan de ouders uit Panama kwam.
http://nos.nl/artikel/672(...)kris-en-lisanne.htmlquote:Het onderzoek naar de gevonden camera en telefoons van Kris en Lisanne heeft 'enige conclusies' opgeleverd. Dat heeft de Panamese justitie bekendgemaakt.
De Panamese hoofdofficier van Justitie heeft die conclusies meegedeeld aan de familie van de twee omgekomen vrouwen. Maar wat er volgens de onderzoekers met de vrouwen gebeurd is, is niet naar buiten gebracht.
Foto's en gegevens
Vorige week was hoofdofficier Betzaida de Pittí in Nederland voor overleg met de Nederlandse autoriteiten. Het Nederlands Forensisch Instituut presenteerde toen de resultaten van het onderzoek naar de camera en de twee mobiele telefoons die zaten in de rugzak die op 13 juni per toeval gevonden werd aan de oever van een rivier.
De rugzak heeft lang in het water gelegen, maar het is kennelijk toch gelukt om foto's en andere informatie terug te halen uit de camera en de telefoons.
In het persbericht van de Panamese justitie staat: "Er is een ontmoeting geweest met de ouders van de jonge vrouwen waar ze uitleg kregen van de Panamese en Nederlandse autoriteiten over het justitiële onderzoek. Daar zijn enkele van de resultaten uit het NFI-onderzoek gedeeld, waarna er ook enige conclusies gedeeld konden worden".
Doorzoeken naar sporen
De Panamese autoriteiten hebben de familie verzekerd dat ze verder willen zoeken naar sporen van Kris en Lisanne, maar ze stellen ook dat het gebied waar de bewijzen gevonden zijn ontoegankelijk en gevaarlijk is. Wanneer de zoektocht hervat wordt is niet duidelijk.
De zoektocht van de politie is op 21 juni gestaakt vanwege de weersomstandigheden in het gebied. Het regende onophoudelijk en de stromingen in de rivier werden te gevaarlijk om verder te zoeken. De vrijwilligers die na de vondst van de rugzak de schoenen en botresten vonden, waren al eerder gestopt met zoeken.
De spullen uit de rugzak zijn inmiddels weer overgebracht naar Panama, waar het onderzoek naar de dood van Kris en Lisanne verder geleid wordt.
Dit dacht ik ook.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:41 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Nou kwantiteit is niet per se beter dan kwaliteit.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het ook absoluut niet vervelend (en zelfs dan hoef jij er geen boodschap aan te hebben) dat je dit soort dingen zegt of denkt, maar zeg dan eens eerlijk na hoeveel dubbelchecks van welke instanties je het wel zou aannemen? Of gewoon helemaal nooit?
In dit stuk: http://www.vermist.nl/nie(...)van-kris-en-lisanne/quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Volgens mij niet.. Ik kan me alleen herinneren dat de info aan de ouders uit Panama kwam.
Daarbij ga ik er dan dus wel vanuit dat het NFI niet zou meewerken aan welke Panamese corruptie dan ook in deze.quote:"Er is een ontmoeting geweest met de ouders van de jonge vrouwen waarbij ze uitleg kregen van de Panamese en Nederlandse autoriteiten over het justitiële onderzoek. Daar zijn enkele van de resultaten uit het NFI-onderzoek gedeeld, waarna er ook enige conclusies gedeeld konden worden".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |