Nou ja, zo'n loop hoeft het ook niet te nemen. Het kan zijn dat ze vrijwel direct waren vermoord en de dader ging vervolgens de foon stelen, en deed enkele oproepen later als coverup.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Wie heeft al die noodoproepen dan gedaan met de telefoons?
Of was de eventuele kwaadwillende zo aardig om ze die telefoons in de tussentijd gewoon te laten gebruiken al die dagen?
Dat is dus één van de vragen waar ik mee worstel. Ik denk dat één mogelijkheid kan zijn dat zij iemand of iemanden zijn tegengekomen op de Pianista trail die als gids kon functioneren. Iemand die daar bekend was dus. Een local, een gids, een buitenlander die daar al langer verbleef..quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:55 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze samen verder op avontuur zijn gegaan, maar welke gids was daar dan op dat moment?
Dat. en de vraag is of zij dat daarna wel kunnen. Dat zal politiek opgelost moeten worden dan, denk ik.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:55 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik denk dat zolang Panama zegt dat het onderzoek nog gaande is, het NFI niks kan eisen over openbaar maken van e.e.a.
of de dader probeerde de telefoon aan de praat te krijgen, toetst willekeurige toetsen in met als gevolg alleen noodoproepen. Als de telefoon op slot is, genereerd hij bij willekeurige nummers toch een nood oproep?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:04 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nou ja, zo'n loop hoeft het ook niet te nemen. Het kan zijn dat ze vrijwel direct waren vermoord en de dader ging vervolgens de foon stelen, en deed enkele oproepen later als coverup.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Wie heeft al die noodoproepen dan gedaan met de telefoons?
Of was de eventuele kwaadwillende zo aardig om ze die telefoons in de tussentijd gewoon te laten gebruiken al die dagen?
Er is een wettelijk termijn van de officieele periode van onderzoek, ook in Panama. Die zou binnenkort aflopen, ik weet niet precies wanneer. Dan kunnen we misschien meer info verwachten...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat. en de vraag is of zij dat daarna wel kunnen. Dat zal politiek opgelost moeten worden dan, denk ik.
Bedoel je een schermslot?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:07 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
of de dader probeerde de telefoon aan de praat te krijgen, toetst willekeurige toetsen in met als gevolg alleen noodoproepen. Als de telefoon op slot is, genereerd hij bij willekeurige nummers toch een nood oproep?
Dat kan, maar dat vind ik persoonlijk veel te vergezocht.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:04 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nou ja, zo'n loop hoeft het ook niet te nemen. Het kan zijn dat ze vrijwel direct waren vermoord en de dader ging vervolgens de foon stelen, en deed enkele oproepen later als coverup.
Ik mag toch hopen van niet want dat zou een heleboel valse noodoproepen geven vanuit tassen en broekzakken..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:07 schreef Grijzemassa het volgende:
Als de telefoon op slot is, genereerd hij bij willekeurige nummers toch een nood oproep?
ja je kan je telefoon zo instellen dat wanneer hij op het schermslot staat, bij een willekeurige toets indrukken een alarmoproep ontstaat. Had ik ook, was ook een van die 112 "broekzakbellers" dus heb de functie toen uitgeschakeldquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:09 schreef mig72 het volgende:
[..]
Bedoel je een schermslot?
Volgens mij staat er dan zo'n roodsymbool helemaal boven- of onderaan met de opschrift 'noodoproep' die een dader goed zou moeten kunnen onderscheiden. Of was de dader analfabeet? Het gaat niet zomaar 911 bellen ook niet als je het ww 5 maal verkeerd intikt.
?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:07 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
of de dader probeerde de telefoon aan de praat te krijgen, toetst willekeurige toetsen in met als gevolg alleen noodoproepen. Als de telefoon op slot is, genereerd hij bij willekeurige nummers toch een nood oproep?
Ik zou liever dat ze hun tijd nemen, in het belang van grondigheid ipv zich haasten om een deadline te halen en met halfslachtige resultaten voor den dag komen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:09 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Er is een wettelijk termijn van de officieele periode van onderzoek, ook in Panama. Die zou binnenkort aflopen, ik weet niet precies wanneer. Dan kunnen we misschien meer info verwachten...
Dat weet ik, ik ken alleen de onderbouwing daarvan niet. Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat ze toen al aan hun einde kwamen
Maar ik denk zelfs áls dat bij deze telefoon zo was ingesteld, dat een dader dat niet dagen achter elkaar per ongeluk doet, als hij ziet dat daarmee 911 gebeld wordt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:12 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja je kan je telefoon zo instellen dat wanneer hij op het schermslot staat, bij een willekeurige toets indrukken een alarmoproep ontstaat. Had ik ook, was ook een van die 112 "broekzakbellers" dus heb de functie toen uitgeschakeld
ja da's idd zo met touchscreen. Maar hadden ze dat, ik weet nietquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:12 schreef Greys het volgende:
[..]
?
Als mijn telefoon op slot is, kan ik niet eens willekeurige nummers intypen?
Volgens mij hebben alleen oude vrouwen met lange nagels zoals ik die niet tegenwoordig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja da's idd zo met touchscreen. Maar hadden ze dat, ik weet niet
Begraven hoeft niet eens in een tropisch klimaat waar alles snel ontbindt. Bovendien is het mogelijk dat de dader wilden dat ze na een bepalde tijd, ach laten we zeggen 10 dagen wel teruggevonden zoufen worden. De dader kan een grondige kennis hebben gehad van de Panamese Justitie, en hebben geweten waarmee hij wegkomt en waarmee niet. De tas leek al verstopt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat vind ik persoonlijk veel te vergezocht.
Want wat covert ie daarmee precies up dan? Zou die dader in dat geval de lichamen dan ook niet begraven hebben en de tas met spullen hebben verstopt?
Haha, ja same herequote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben alleen oude vrouwen met lange nagels zoals ik die niet tegenwoordig.
Lijkt me onwaarschijnlijk want dan was de verbinding daadwerkelijk doorgevoerd aangezien de dader bereik zou hebben gehad in het bewoonde deel. Dus hij ging op vliegtuigmodus om 911 te bellen of ergens waar hij wist dat er geen bereik was.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:12 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja je kan je telefoon zo instellen dat wanneer hij op het schermslot staat, bij een willekeurige toets indrukken een alarmoproep ontstaat. Had ik ook, was ook een van die 112 "broekzakbellers" dus heb de functie toen uitgeschakeld
of iemand wilde checken of er belastende foto's op stondenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:19 schreef mig72 het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk want dan was de verbinding daadwerkelijk doorgevoerd aangezien de dader bereik zou hebben gehad in het bewoonde deel. Dus hij ging op vliegtuigmodus om 911 te bellen of ergens waar hij wist dat er geen bereik was.
Een van de foons was een iPhone. Wat was de tweede?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja da's idd zo met touchscreen. Maar hadden ze dat, ik weet niet
Maar daarmee maak je toch niet dagen achtereen onbedoelde 911 oproepen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:22 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
of iemand wilde checken of er belastende foto's op stonden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |