Dus Feliciano is zelf de moordenaar of heeft samengewerkt met enkele handlangers om de dames vh leven te beroven lijkt mij de waarschijnlijkste theorie. In dat weede geval maar wiequote:
Hoeft niet, heb ik al gedaanquote:
Ik ga me niet aan een dergelijke uitspraak wagen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:04 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dus Feliciano is zelf de moordenaar of heeft samengewerkt met enkele handlangers om de dames vh leven te beroven lijkt mij de waarschijnlijkste theorie. In dat weede geval maar wie
En waarom is dat absurd?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:10 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Die meiden, of 1 van hen was rond 11 april nog in leven en belde met 112. Het is volslagen absurd om te stellen dat een "vermeende dader" dit gedaan zou hebben.
Jouw theorie is de enige die alle rare vragen beantwoordt imo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:11 schreef jackie12 het volgende:
je zei idd
[..]
En waarom is dat absurd?
Draai het eens om; Waarom zouden ze dat doen? Welk voordeel zouden ze hebben bij zo'n dwaalspoor ten opzichte van 'spoorloos verdwenen' wat een veel gemakkelijkere optie zou zijn voor een moordenaar? In die jungle? Juist een locale gids weet toch dat een 50 meters van het pad neerleggen al voldoende is om spoorloos te verdwijnen? Welk voordeel haalde hij dan uit dat zo ontzettend veel moeite en fysiek zwaar werken rechtvaardigden?quote:
Nee dat vind ik persoonlijk het zwakste aan mijn scenario. 90 fotos midden in de nacht gemaakt van helemaal niets.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:15 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
waarom niet? Ze hebben ook 90 zwarte foto's gemaakt, of vind jij dat ook iets dat typisch bij een "dader" past?
Als ze verdwaald waren zittem ze daar niet lekker foto's te maken. Ook met het oog op accustand.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:15 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
waarom niet? Ze hebben ook 90 zwarte foto's gemaakt, of vind jij dat ook iets dat typisch bij een "dader" past?
Omdat er geen noodzaak is voor zo'n actie. Het is ingewikkeld uit te voeren want iemand zou op verschillende tijdstippen in de jungle met een telefoon moeten bellen. En wat zou dan het motief zijn voor die actie? Een Dwaalspoor opzetten? Welnee, wat een dommigheid. Door te bellen vestig je juist de aandacht op die delen van de jungle die het signaal oppikken. Door het bellen hadden de Panamezen (als ze dat hadden gecheckt) de meiden juist kunnen lokaliseren. En dat is wel het laatste wat een dader zou willen, want hoe eerder de lichamen gevonden worden des te meer sporen en aanwijzingen er zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:11 schreef jackie12 het volgende:
je zei idd
[..]
En waarom is dat absurd?
Waar hadden ze die accu voor nodig?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:17 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als ze verdwaald waren zittem ze daar niet lekker foto's te maken. Ook met het oog op accustand.
Jij had beloofd me te negeren. Hou je daar dan ook aan, dat vind ik wel zo duidelijk namelijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:17 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als ze verdwaald waren zittem ze daar niet lekker foto's te maken. Ook met het oog op accustand.
Er zijn geen foto's gemaakt, de flits is gebruikt, hetzij voor licht, maar waarschijnlijker is het dat ze er mee wilden seinen. Als ze waren gebruikt om een pad aan te lichten dan had dat foto's opgeleverd van de grond.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:17 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee dat vind ik persoonlijk het zwakste aan mijn scenario. 90 fotos midden in de nacht gemaakt van helemaal niets.
tenzij, wederom, de dader wilde dat de instanties nadat ze de rugzak hadden gevonden er daarom vanuit gingen dat het om een verdwaling zou gaan ipv een misdrijf
Hij de had de telefoon toch bij zich na de roofmoord, dan is het niet zo'n grote moeite om 112 te bellen. Ook haalde hij nb alle belastende foto's (met daarop zichzelf in beeld) uit de foon en liet alleen maar die twee van die meiden over. Ik geloof wel dat Feliciano met ze de Pianisten was opgelopen en ook het Miradam in.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Draai het eens om; Waarom zouden ze dat doen? Welk voordeel zouden ze hebben bij zo'n dwaalspoor ten opzichte van 'spoorloos verdwenen' wat een veel gemakkelijkere optie zou zijn voor een moordenaar? In die jungle? Juist een locale gids weet toch dat een 50 meters van het pad neerleggen al voldoende is om spoorloos te verdwijnen? Welk voordeel haalde hij dan uit dat zo ontzettend veel moeite en fysiek zwaar werken rechtvaardigden?
Ja hoor dat kunnen ze prima hebben gedaan. Dat doe ik ook vaak als ik op stap ga omdat ik een hekel heb aan rugtassen. Ze gingen niet hiken, ze gingen een wandelingetje maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:20 schreef Murmeli het volgende:
En foto's maken kan niet met vergrendeld schermdus dat zijn ze dan misschien toch zelf geweest
Al weten we natuurlijk niet in hoeverre zij hun scherm vergrendeld hadden.
Wat ik raar vind: de spullen zijn in 1 rugzak gevonden. Zouden ze samen een dag op pad gaan met maar 1 tas? Ik zou zelf altijd ook een tas bij me hebben denk ik. Hou graag mijn eigen spullen bij me. Zouden zij dat niet gedaan hebben?
Die roofmoord, waarbij ze vergeten zijn de waardevolle spullen te roven?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hij de had de telefoon toch bij.zich na de roofmoord, dan is het niet zo'n grote moeite om 112 te bellen. Ook hade hij nb alle belastende foto's (met daarop zichzelf in beeld) uit de foon en liet alleen maar die twee van die meiden over.Ik geloof wel dat Feliciano met ze de Pianisten was opgelopen en ook het Miradam in.
Dit zijn hele oude vragen die al meerdere keren voorbij zijn gekomen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:20 schreef Murmeli het volgende:
En foto's maken kan niet met vergrendeld schermdus dat zijn ze dan misschien toch zelf geweest
Wat ik raar vind: de spullen zijn in 1 rugzak gevonden. Zouden ze samen een dag op pad gaan met maar 1 tas? Ik zou zelf altijd ook een tas bij me hebben denk ik. Hou graag mijn eigen spullen bij me. Zouden zij dat niet gedaan hebben?
Ah ok.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit zijn hele oude vragen die al meerdere keren voorbij zijn gekomen.
De foto's zijn gemaakt met de camera, niet met de telefoons.
Er wordt geen andere rugzak vermist en veel mensen nemen maar één rugzak mee. Niets vreemds aan dus.
Bellen met de politie?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waar hadden ze die accu voor nodig?
Hele goede vraag die ik mezelf ook al had gesteld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Draai het eens om; Waarom zouden ze dat doen? Welk voordeel zouden ze hebben bij zo'n dwaalspoor ten opzichte van 'spoorloos verdwenen' wat een veel gemakkelijkere optie zou zijn voor een moordenaar? In die jungle? Juist een locale gids weet toch dat een 50 meters van het pad neerleggen al voldoende is om spoorloos te verdwijnen? Welk voordeel haalde hij dan uit dat zo ontzettend veel moeite en fysiek zwaar werken rechtvaardigden?
Het hoeft niet per se in de jungle.Of hij belt 112 invliegtuigmodus of onder een betonnen dak.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:18 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Omdat er geen noodzaak is voor zo'n actie. Het is ingewikkeld uit te voeren want iemand zou op verschillende tijdstippen in de jungle met een telefoon moeten bellen. En wat zou dan het motief zijn voor die actie? Een Dwaalspoor opzetten? Welnee, wat een dommigheid. Door te bellen vestig je juist de aandacht op die delen van de jungle die het signaal oppikken. Door het bellen hadden de Panamezen (als ze dat hadden gecheckt) de meiden juist kunnen lokaliseren. En dat is wel het laatste wat een dader zou willen, want hoe eerder de lichamen gevonden worden des te meer sporen en aanwijzingen er zijn
Waarom? Ze hadden toch geen bereik? Dan is de tas verstoppen toch veel gemakkelijker? Buiten de paden komt niemand, zelfs de zoekteams zijn alleen van het pad geweken bij plekken waar de meiden naar beneden gegleden konden zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Hele goede vraag die ik mezelf ook al had gesteld.
Allereerst denk ik dat het niet een vooropgezet plan van Feliciano was.
Ik denk dat het een handeling was nadat de meiden 911 hadden gebeld en Feliciano (of bekenden van hem) dat ze toen iets moesten doen wat zou verklaren waarom de meiden 911 hadden gebeld.
Als ze wilden seinen gaan ze er niet staan flitsen tegen een rotsblok maar gericht op de hemel of zo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:20 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Er zijn geen foto's gemaakt, de flits is gebruikt, hetzij voor licht, maar waarschijnlijker is het dat ze er mee wilden seinen. Als ze waren gebruikt om een pad aan te lichten dan had dat foto's opgeleverd van de grond.
Zonder inlogcode kunnen ze niet zien of er een gpscode actief was. Linke soep dan om zo'n telefoon mee te nemen naar een plek waar bereik is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:28 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se in de jungle.Of hij belt 112 invliegtuigmodus of onder een betonnen dak.
Heb je wel eens in een jungle rondgelopen, mig? Heb er in gewerkt.. en het is echt waar hoor, 10 meter lopen en je kunt al verdwalen.. daarom is een kompas of GPS gewoon chill om bij je te hebben, hoef je niet alleen te coördineren op de zon/sterren. Maar ik snap 100% dat ze dat voor deze wandeling niet nodig hebben geacht, ze gingen immers een pad volgen (en wie verwacht dit nou als uitkomst van een simpele wandeling). Ik vind ze dus niet onverantwoord maar ik heb wel het idee dat jij het iets te makkelijk inschat... ik ken deze specifieke jungle niet, maar vanuit mijn ervaring kun je wel degelijk dusdanig gediscoordineerd kan raken dat je d'r een goede tijd rond kunt dwalen... Zeker als je dan ook nog bedenkt dat de jungle niet overal even goed doorgaanbaar is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:34 schreef mig72 het volgende:
De verfwalingstheorir lijkt me gewoon zeer onwaarschijnlijk aangezien deze twee jonge, relatief mobiele en gezonde vrouwen waren (ik snap dat de ene misschien klachten had van duizeligheid maar dat doet hier niet aan af) die in stast waren iedere dag als het nodig was 10-16 km af te leggen, over 10 dagen is dat 100-160 km waardoor ze heel de jungle waren overgestoken van de ene naar de andere kant.
Zie mijn eerdere post. De échte waardevolle spullen waren al geroofd. Die lagen in de kamer of in de tassen. Wat wij van de tassen terugvonden was maar wat de daders achterlieten. Misschien zat er $380 dollar in en ze lieten maar $80 achter.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:22 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Die roofmoord, waarbij ze vergeten zijn de waardevolle spullen te roven?
wat zijn dat voor achterlijke criminelen?
Klopt. Het viel mij wel op dat deze jungle behoorlijk 'open' is in vergelijk met bijvoorbeeld Suriname of Laos. Volgens bekenden aldaar schijnt het pad zelf ook zeer duidelijk visueel te volgen te zijn en is er feitelijk maar één pad wat verdwalen minder gemakkelijk maakt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:31 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Heb je wel eens in een jungle rondgelopen, mig? Heb er in gewerkt.. en het is echt waar hoor, 10 meter lopen en je kunt al verdwalen.. daarom is een kompas of GPS gewoon chill om bij je te hebben, hoef je niet alleen te coördineren op de zon/sterren. Maar ik snap 100% dat ze dat voor deze wandeling niet nodig hebben geacht, ze gingen immers een pad volgen (en wie verwacht dit nou als uitkomst van een simpele wandeling). Ik vind ze dus niet onverantwoord maar ik heb wel het idee dat jij het iets te makkelijk inschat... ik ken deze specifieke jungle niet, maar vanuit mijn ervaring kun je wel degelijk dusdanig gediscoordineerd kan raken dat je d'r een goede tijd rond kunt dwalen... Zeker als je dan ook nog bedenkt dat de jungle niet overal even goed doorgaanbaar is.
Dat steunt juist mij theorie dus. De dader nam de tweede zak mee in de roof en liet maar een achter.Die we later vonden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:20 schreef Murmeli het volgende:
Ok dan ga ik het anders zeggen en gooi ik mn kaarten op tafel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom? Ze hadden toch geen bereik? Dan is de tas verstoppen toch veel gemakkelijker? Buiten de paden komt niemand, zelfs de zoekteams zijn alleen van het pad geweken bij plekken waar de meiden naar beneden gegleden konden zijn.
We?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:35 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat steunt juist mij theorie dus. De dader nam de tweede zak mee in de roof en liet maar een achter.Die we later vonden.
Feliciano heeft dan ook niet echt gezocht, hij liep maar op een slakkegang direct naar de plek waar hij de lichamen voor het laatst zag liggen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:25 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Zo dit topic lezende ga je bijna begrijpen waarom ze in Panama zo slecht hebben gezocht. Degene die namelijk wel de nodige moeite en tijd in het zoeken staken worden namelijk keihard weggezet als dader van "roofmoord". Die zullen de volgende keer zich ook wel drie keer bedenken voor ze hun nek uitsteken.
We sprekn weer langs elkaar. Jij stelt onduidelijke vragen, jij krijgt onduidelijke antwoorden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Met een fotocamera?
En dat noemt ons 'dom'
Eens.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:25 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Zo dit topic lezende ga je bijna begrijpen waarom ze in Panama zo slecht hebben gezocht. Degene die namelijk wel de nodige moeite en tijd in het zoeken staken worden namelijk keihard weggezet als dader van "roofmoord". Die zullen de volgende keer zich ook wel drie keer bedenken voor ze hun nek uitsteken.
Hoe weet jij dat? Gonzalez is de meest voorkomende achternaam in Spaanstalige landen. Ik hoop dat je dat niet alleen daar op gebaseerd hebt?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:37 schreef jackie12 het volgende:
In die laatste finca vlak voor de Mirador woont Lorenzo Gonzalez. idd broer van....
Zulke jonge meisjes zie je ook niet aan voor hooggestudeerde ICT'ers.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zonder inlogcode kunnen ze niet zien of er een gpscode actief was. Linke soep dan om zo'n telefoon mee te nemen naar een plek waar bereik is.
Ze hadden het niet nodig geacht... omdat ze een gids bij zich hadden... Feliciano of zijn handlanger(s).quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:31 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Heb je wel eens in een jungle rondgelopen, mig? Heb er in gewerkt.. en het is echt waar hoor, 10 meter lopen en je kunt al verdwalen.. daarom is een kompas of GPS gewoon chill om bij je te hebben, hoef je niet alleen te coördineren op de zon/sterren. Maar ik snap 100% dat ze dat voor deze wandeling niet nodig hebben geacht, ze gingen immers een pad volgen (en wie verwacht dit nou als uitkomst van een simpele wandeling). Ik vind ze dus niet onverantwoord maar ik heb wel het idee dat jij het iets te makkelijk inschat... ik ken deze specifieke jungle niet, maar vanuit mijn ervaring kun je wel degelijk dusdanig gediscoordineerd kan raken dat je d'r een goede tijd rond kunt dwalen... Zeker als je dan ook nog bedenkt dat de jungle niet overal even goed doorgaanbaar is.
Maar zelfs in een wat meer open jungle kun je nog verdwalen. Een van de jungles waarin ik heb gewerkt was ook superopen... maar ik ben blij dat ik daar rondliep met een gids, een bewerkte kaart, een kompas én een GPS want anders werd het wel lastig voor me.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:34 schreef Ouder1 het volgende:
Klopt. Het viel mij wel op dat deze jungle behoorlijk 'open' is in vergelijk met bijvoorbeeld Suriname of Laos. Volgens bekenden aldaar schijnt het pad zelf ook zeer duidelijk visueel te volgen te zijn en is er feitelijk maar één pad wat verdwalen minder gemakkelijk maakt.
Ook eens. Baru zei iets dergelijks op WS.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:25 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Nee. Dat zou je toch moeten weten als je mijn aanmerkingen nog in je hoofd hebt zitten?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:42 schreef jackie12 het volgende:
Als het wel zo is , vind je mijn scenario dan heel aannemelijk?
Sorry..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:46 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Mata waar ben je, ik neem alles terug wat ik over je zei. Ik wist niet dat het nog erger kon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |