abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143302045
OP:

----------------------------------------------------------------------
quote:
Het is zaak om voor 10 augustus nog even bier, chips en misschien popcorn te scoren bij de lokale supermarkt. In navolging van de zogenoemde 'ISIS-mars' in Den Haag, is er nu een groep Hagenezen (of zijn het Hagenaars?) die een Anti-Isismars gaan houden.

Veel Hagenezen zijn namelijk verbolgen over het feit dat in hun stad rechts-radicale moslimgekkies zoveel ruimte krijgen om hun volkomen bezopen denkbeelden te propageren. De groep wil 10 augustus in de Schilderswijk duidelijk maken dat de 'Sharia-driehoek' nog steeds gewoon Nederlands grondgebied is, waar de Nederlandse wet geldt. En datdiscriminerende en xenofobische regeltjes zoals ze ooit door een schizofrene profeet bedacht zijn, daar geen enkele invloed horen te hebben. Tevens is de groep niet te spreken over de houding van Burgervader van Aertsen, die geen kwaad zag in een demonstratie waarin oproepen werden gedaan tot genocide en de antisemitische uitlatingen niet van de lucht waren.

"Het is tijd dat autochtone Nederlanders hun stem laten horen", aldus iniatiefnemer Patrick Schouten. "Er wordt radicale moslims niets in de weg gelegd om hun haat te kunnen propageren."

Om de oproep lekker breed uit te dragen, heeft Schouten een Facebookpagina aangemaakt met de klinkende naam 'Pro Patria'. Naar verluidt zijn er tot nu toe 200 tot 300 aanmeldingen. Een deel hiervan bestaat uit aanhang van ADO Den Haag, een club waar ook meer dan eens antisemitische spreekkoren ten horen gebracht zijn.
Bron: FOK!
pi_143302186
Om voort te borduren op de laatste reacties in het vorige deel.

Geert moet oprotten. Met z'n geblondeerde haar. Wat voor vent blondeert nou z'n haar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143302344
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:47 schreef KoosVogels het volgende:
Om voort te borduren op de laatste reacties in het vorige deel.

Geert moet oprotten. Met z'n geblondeerde haar. Wat voor vent blondeert nou z'n haar?
Geert wilders.
pi_143302360
De demo op 20 sept. wordt georganiseerd door dezelfde als die van gisteren
pi_143302365
quote:
Hmmm ja, dat was het. Heb het wel eens ergens gelezen tijdje terug. In ieder geval is het niet haatdragend of provocatief die tekst, op zichzelf staand.
Nee, de tekst op zichzelf is weinig mis mee, het gaat om de context waarin het gebruikt wordt waardoor het aan de ideologie van erg foute clubjes hangt. En dat is nu precies wat ik bedoel met de leuzen van deze demonstratie, door de context is het verkeerd.

Want kom op, identitair verzet, dat is gewoon een erg fout clubje. Als die meer zouden kunnen zouden ze het ook zeer zeker niet laten. Het is ook niet of ze nooit vaker de boel tot een gevecht hebben willen krijgen door bepaalde groepen tegenover elkaar te willen zetten.(pvv demonstratie 2013)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143302418
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:51 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Geert wilders.
Wijf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143302437
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:52 schreef Yasmin23 het volgende:
De demo op 20 sept. wordt georganiseerd door dezelfde als die van gisteren
Lekker foute figuren dus.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143302505
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lekker foute figuren dus.
'De doelstelling van de laatste mars voor de vrijheid werd nog maar eens onderstreept: De salafistische ISIS aanhang in de Schilderswijk en Transvaal bepaalde wel even voor de politie of de pers hun werk mocht doen en hoe ver het in de grondwet vastgelegde recht van demonstreren gaat.

Wij willen dat de moslim fundamentalistische ISIS aanhang keihard wordt aangepakt! De inwoners in Den Haag zouden vrij moeten zijn in denken, doen en kleden.

De Nederlandse normen, waarden en wetgeving geldend in de Haagse straten. Klinkt normaal, maar het gebrek hieraan werd schrijnend duidelijk 10 augustus.

Mark our words: Wij vragen weer een route aan en die gaat gelopen worden! Wij hebben deze keer geluisterd naar de politie maar dat bleek achteraf de weg van de minste weerstand te zijn. Blijkbaar konden de straten nadat wij afbogen wel vrij geveegd worden.

Wij laten ons niet zoals de politie wegjagen, wij gaan door!

Nodig jouw (FB) vrienden uit! Plaats het door op websites en andere pagina's. Samen staan we sterk!

De volgende keer staan we er met een veelvoud aan deelnemers!'

https://www.facebook.com/events/1459260184360657/

Zal mij verbazen als ze dezelfde route mogen lopen :P
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:57:00 #9
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143302522
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Want kom op, identitair verzet, dat is gewoon een erg fout clubje. Als die meer zouden kunnen zouden ze het ook zeer zeker niet laten. Het is ook niet of ze nooit vaker de boel tot een gevecht hebben willen krijgen door bepaalde groepen tegenover elkaar te willen zetten.(pvv demonstratie 2013)
Kafka heeft inmiddels ook al volk van de NVU, Voorpost en Ulfhednar geïdentificeerd op de foto's.

Allemaal jongens die het vast heel goed bedoeld hadden gisteren :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143302571
'Pro Patria
23 minuten geleden · Bewerkt
Een paar honderd mensen hadden, ondanks het aangekondigde stormweer met de afgekondigde code oranje, de moeite genomen af te reizen naar het centrum van Den Haag!

Een bont gezelschap stond om half vier klaar om richting de Schilderswijk te trekken. Om een stem te laten horen tegen de ISIS fans en om te laten zien dat Nederlanders ook in de Schilderswijk thuis kunnen zijn. Veel media gaven er maar een draai aan, iedereen moest in een hokje geplaatst worden. Wat er bij veel journalisten niet inging (of mocht..) is dat iedereen daar met hetzelfde doel stond: Tegen extremisme in de Schilderswijk.

Zolang iedereen zich aan de richtlijnen hield en de doelstellingen onderschreef was het voor ons geen probleem wie er deelnam. Wat iemand thuis doet, voor welke club hij of zij juicht, bij welke andere organisatie iemand actief is, ons interesseerde dat niet. Een van de motto's was: Samen sterk tegen de ISIS aanhang. Gelukkig begrepen enkele honderden mensen dit wel.

Direct na aanvang werd er aan ons contactpersoon voor de politie medegedeeld dat de route ingekort zou worden wegens een dreigende groep op de Hoefkade. Op precies dezelfde plek waar de fanboys van ISIS in het verleden al eerder hun moordmachine in het Midden Oosten stonden aan te moedigen. De beslissing voor het inkorten was dus al voorafgaand aan de mars genomen!

We waren op de Hoefkade aangekomen. En daar moesten we rechtsaf. Het gebrek aan daadkracht richting de ISIS supportcrew probeerde de politie dan maar bij ons goed te maken. De mars werd hardhandig rechtsaf geknuppeld. Een agent draaide door en begon ook op de door ons ingestelde begeleiders in te slaan.

Later bleek de ISIS fangroep die ons wilden tegenhouden alsnog uit elkaar geknuppeld te zijn door de politie net nadat wij rechtsaf moesten. Wij hadden best een half uurtje willen blijven wachten tot dat we rechtdoor konden lopen?

De Haagse politiek probeerde ons dus met een vooropgezet plan met een kluitje in het riet te sturen. Wij zijn niet uit op rellen, geweld of consternatie. Wij willen de problemen aan kaarten in de Schilderswijk. Problemen die er blijkbaar duimendik bovenop ligt, aangezien de politie het blijkbaar niet voor elkaar krijgt een straat vrij te maken voor een toegestane mars. De ISIS crew claimde onze omleiding als een overwinning, zelfs met vuurwerk. En gedeeltelijk hebben ze gelijk. De straat in de Schilderswijk is van hun. Zij bepalen of journalisten hun werk mogen doen, zij bepalen wie er over straat mag lopen. Tot nog toe. Want heel Nederland heeft nu gezien hoe Burgemeester van Aartsen en consorten hun hoofd bogen voor deze gewelddadige lui.

Vandaar dat wij een nieuwe mars hebben aangekondigd in september. Omdat wij gebruik willen maken van ons recht op demonstreren en de vrijheid van meningsuiting. En mark our words: Deze keer wijken wij geen duimbreed. Wij hopen dat er nog meer mensen op de been komen, voor de pc vandaan. De politie kan nooit een paar honderd mensen arresteren omdat zij hun toegestane mars willen uitlopen. Sit ins, omlopen, het kan allemaal!'

https://www.facebook.com/ProPatriaNederland?fref=ts
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:59:51 #11
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143302618
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

'De doelstelling van de laatste mars voor de vrijheid werd nog maar eens onderstreept: De salafistische ISIS aanhang in de Schilderswijk en Transvaal bepaalde wel even voor de politie of de pers hun werk mocht doen en hoe ver het in de grondwet vastgelegde recht van demonstreren gaat.

Wij willen dat de moslim fundamentalistische ISIS aanhang keihard wordt aangepakt! De inwoners in Den Haag zouden vrij moeten zijn in denken, doen en kleden.

De Nederlandse normen, waarden en wetgeving geldend in de Haagse straten. Klinkt normaal, maar het gebrek hieraan werd schrijnend duidelijk 10 augustus.

Mark our words: Wij vragen weer een route aan en die gaat gelopen worden! Wij hebben deze keer geluisterd naar de politie maar dat bleek achteraf de weg van de minste weerstand te zijn. Blijkbaar konden de straten nadat wij afbogen wel vrij geveegd worden.

Wij laten ons niet zoals de politie wegjagen, wij gaan door!

Nodig jouw (FB) vrienden uit! Plaats het door op websites en andere pagina's. Samen staan we sterk!

De volgende keer staan we er met een veelvoud aan deelnemers!'

Zal mij verbazen als ze dezelfde route mogen lopen :P
Ik kan er moeilijk omheen maar in deze tekst kan ik me gewoon prima vinden eigenlijk :') Neemt niet weg dat het jammer is dat er extreem-rechtse types op af komen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_143302685
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:57 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Kafka heeft inmiddels ook al volk van de NVU, Voorpost en Ulfhednar geïdentificeerd op de foto's.

Zie dat mijn grote vriend Ben van der Kooi er ook weer bij was uiteraard.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_143302691
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:57 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik had nog nooit eerder van die groepen gehoord. Zijn die groot ?
pi_143302848
HayreddinB twitterde op maandag 11-08-2014 om 11:21:16 Neo Nazies van Pro Patria verwijderen Israelisch vlag tijdens Anti ISIS demo http://t.co/TnC4Ji0lga"" die met de bril is @widtvoet reageer retweet

HayreddinB twitterde op maandag 11-08-2014 om 11:37:57 @remcoromeo @widtvoet Vlaamsevlag Assyriscche vlag NSB vlag mochten wel zie Fotos reageer retweet
-
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:08:09 #15
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143302897
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gelukkig is extreemrechts nogal marginaal in Nederland. Maar frisse jongens zijn het zeker niet.

* NVU
* Voorpost
* Ulfhednar
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143302900
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:59 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik kan er moeilijk omheen maar in deze tekst kan ik me gewoon prima vinden eigenlijk :') Neemt niet weg dat het jammer is dat er extreem-rechtse types op af komen.
Het wordt door een extreem rechts figuur georganiseerd. Dus niet zo vreemd. En die text, niets meer dan verbergen van de ware boodschap imo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143302914
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het wordt door een extreem rechts figuur georganiseerd. Dus niet zo vreemd. En die text, niets meer dan verbergen van de ware boodschap imo.
Wolf in schaapskleren !
pi_143302927
quote:

[..]

Nee niet groot, maar wel hardnekkig.
pi_143302959
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:08 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Gelukkig is extreemrechts nogal marginaal in Nederland. Maar frisse jongens zijn het zeker niet.

* NVU
* Voorpost
* Ulfhednar
Ik had gister even snel op die site gekeken en zag dat er zelfs nog mensen zijn die de apartheid steunen ?

Hebben deze groepen dezelfde wensen ?
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:10:16 #20
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143302974
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel, maar ik bedoel gewoon dat ik het met die tekst gewoon kan vinden. Als er geen andere boodschap achter zou zitten zou er niks mis mee zijn.
- Charlton Heston
pi_143302981
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee niet groot, maar wel hardnekkig.
Maar zou je kunnen verwachten nu met de aandacht op de isis fanboys dat de steun aan deze groepen gaat toenemen ?
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:12:13 #22
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143303035
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar zou je kunnen verwachten nu met de aandacht op de isis fanboys dat de steun aan deze groepen gaat toenemen ?
Ik denk (persoonlijk) dat mensen minder snel gaan protesteren tegen die types als ze bijvoorbeeld herrie schoppen tegen ISIS-aanhangers. Omdat deze laatste nog minder populair zijn momenteel. Of ze er echt populair gaan door worden betwijfel ik.
- Charlton Heston
pi_143303047
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee, daarvoor zijn ze te extremistisch voor de doorsnee Nederlander.
pi_143303049
Kafkanet twitterde op maandag 11-08-2014 om 13:21:26 Neonazi Barry Kluft opgepakt bij anti #ISIS demo van #propatria Zie 1e video op http://t.co/um7kHMzwYd http://t.co/WxdGJXxGz5 reageer retweet
-
pi_143303106
Kafkanet twitterde op zondag 10-08-2014 om 16:51:23 Extreemrechtse ophitser Paul Peters ook aanwezig bij #propatria demo. Meer over Peters op http://t.co/UhIClhSoo8 http://t.co/ZVI2Usb3N3 reageer retweet
-
pi_143303128
quote:

[..]

Zijn kleine en onbeduidende clubjes.

Radicale islamisten zijn een veel groter gevaar in Nederland.
pi_143303136
Ook deze kneus was van de partij.

Kafkanet twitterde op donderdag 07-08-2014 om 12:51:39 Extreemrechtse activist Ben v.d. Kooi 80 uur taakstraf ivm discriminatie & dreigen Duindorp http://t.co/LdiKuTuDqe http://t.co/UjRlrf45Nq reageer retweet
-
pi_143303139
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:12 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik denk (persoonlijk) dat mensen minder snel gaan protesteren tegen die types als ze bijvoorbeeld herrie schoppen tegen ISIS-aanhangers. Omdat deze laatste nog minder populair zijn momenteel. Of ze er echt populair gaan door worden betwijfel ik.
Nja je ziet hoe ze het nu hebben gespeeld. Ze zijn niet eerlijk geweest bij hun demo.
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:16:32 #29
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143303184
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:15 schreef Charismatisch het volgende:

Kafkanet twitterde op donderdag 07-08-2014 om 12:51:39 Extreemrechtse activist Ben v.d. Kooi 80 uur taakstraf ivm discriminatie & dreigen Duindorp http://t.co/LdiKuTuDqe http://t.co/UjRlrf45Nq reageer retweet
[ afbeelding ]
Hield Kafkanet (wat is dat overigens?) zich daar ook mee bezig op de pro-ISIS demonstratie?
- Charlton Heston
pi_143303193
quote:

[ afbeelding ]
Ik had gelezen dat er veel undercover agenten meeliepen in de demo. Dus ze waren er al van op de hoogte ?
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:17:20 #31
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143303214
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja je ziet hoe ze het nu hebben gespeeld. Ze zijn niet eerlijk geweest bij hun demo.
Mja, vooralsnog heb ik nog niet veel echt afkeurende reacties gehoord en gelezen over het volk op die demonstratie. Vaker een soort van bewondering van 'die durven dat tenminste'.
- Charlton Heston
pi_143303218
Duindorp _O_
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:17:39 #33
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143303225
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hebben deze groepen dezelfde wensen ?
Volgens mij zijn ze zwaar verdeeld qua doelstellingen, en dat is maar goed ook.
Je ziet ze wel vaak op dezelfde demonstraties, zal wel een echt "ons-kent-ons" wereldje zijn :)
pi_143303240
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:17 schreef Fokker101 het volgende:
Duindorp _O_
Grotere tegenstelling kun je niet hebben... Duindorp versus de Schilderswijk :{
pi_143303244
quote:
15s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:17 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Mja, vooralsnog heb ik nog niet veel echt afkeurende reacties gehoord en gelezen over het volk op die demonstratie. Vaker een soort van bewondering van 'die durven dat tenminste'.
Ja omdat ze de partij die het heeft georganiseerd niet kennen.
pi_143303262
quote:
Duindorp _O_
Duindorp : -O-
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:18:47 #37
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143303266
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja omdat ze de partij die het heeft georganiseerd niet kennen.
Nou iedereen kan op FB gaan kijken toch? :)
- Charlton Heston
pi_143303273
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:17 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze zwaar verdeeld qua doelstellingen, en dat is maar goed ook.
Je ziet ze wel vaak op dezelfde demonstraties, zal wel een echt "ons-kent-ons" wereldje zijn :)
Vind het enge mensen ...
pi_143303287
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nou iedereen kan op FB gaan kijken toch? :)
Ja geloof dat de doelgroep van deze demo niet zover denkt :P
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:20:21 #41
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143303322
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja geloof dat de doelgroep van deze demo niet zover denkt :P
Hmmm ja uiterst domme mensen laten zich waarschijnlijk wel vangen ja :D

Ach ja, wat ik hier van onthoud is dat een beetje tegengas tegen ISIS-fans niet verkeerd is. Er zijn ook voorbeelden van goed verlopen demonstraties tegen ISIS.
- Charlton Heston
pi_143303358
quote:
gahaha ze hadden er eigenlijk zo iets van moeten maken :P
pi_143303367
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:20 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Hmmm ja uiterst domme mensen laten zich waarschijnlijk wel vangen ja :D

Ach ja, wat ik hier van onthoud is dat een beetje tegengas tegen ISIS-fans niet verkeerd is. Er zijn ook voorbeelden van goed verlopen demonstraties tegen ISIS.
Precies!
pi_143303397
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

gahaha ze hadden er eigenlijk zo iets van moeten maken :P
Ze hebben wel gelijk momenteel.
pi_143303425
quote:
15s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:17 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Op de frontpage is sowieso alles de schuld van moslims en van 'links'. Op de frontpage zal je ook niemand iets horen vertellen over de figuren die deze demonstratie hebben georganiseerd. De mensen die dat wel doen worden nogal flink afgebrand helaas.

Wel goed om te lezen dat er in dit topic wel fatsoenlijk gediscussieerd kan worden trouwens ^O^
pi_143303441
Het idee vind ik goed. Alle ISIS aanhangers per direct het land uit zou geweldig zijn. Maar dat er tijdens de demonstraties zulke malloten op af komen. Die mogen van mij ook het land uit.
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:24:15 #47
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143303458
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Hield Kafkanet (wat is dat overigens?) zich daar ook mee bezig op de pro-ISIS demonstratie?
Kafka bestaat al een tijdje, is ooit opgericht als antwoord op opkomend extreemrechts. Ze verrichten onderzoeksjournalistiek naar extreemrechtse personen en partijen in Nederland. Ze worden door de AIVD trouwens ook als extremistisch beschouwd omdat ze banden hebben met de AFA en de kraakbeweging.
Zie ook wikipedia.

Maar ongeacht wat je van ze vindt, hun site is echt een superhandig naslagwerk over extreemrechts in Nederland :Y
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:25:38 #48
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143303503
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik had gelezen dat er veel undercover agenten meeliepen in de demo. Dus ze waren er al van op de hoogte ?
Ik denk het wel, las op twitter dat de politie vooraf al wist dat Identitair Verzet de organisator was. En bij de arrestaties werden er doelgericht mensen tussenuit geplukt las ik, ik denk dat ze de "usual suspects" al lang in het vizier hadden. De politie kent die heren inmiddels ook wel.
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:26:35 #49
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143303528
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Op de frontpage is sowieso alles de schuld van moslims en van 'links'. Op de frontpage zal je ook niemand iets horen vertellen over de figuren die deze demonstratie hebben georganiseerd. De mensen die dat wel doen worden nogal flink afgebrand helaas.

Wel goed om te lezen dat er in dit topic wel fatsoenlijk gediscussieerd kan worden trouwens ^O^
Heb me weliswaar op meer gericht dan enkel de frontpage ;). Heb reacties op nujij.nl gelezen, reageerders daar zijn standaard toch wat minder rechts dan op de frontpage. Weinig kritiek op het extreem-rechtse karakter van veel van die demonstranten.

Meestal lees je vooral dat men het niet erg vindt dat iemand protesteert tegen ISIS. Slechts jammer natuurlijk dat uit de hand gelopen demonstraties alleen in het nieuws komen en die georganiseerd door Koerden bijvoorbeeld niet.

En ja zolang extremen (zowel extreem rechts als extreem links) hier weg blijven kan je best goed discussiëren hier.
- Charlton Heston
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:28:57 #50
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143303608
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:24 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Kafka bestaat al een tijdje, is ooit opgericht als antwoord op opkomend extreemrechts. Ze verrichten onderzoeksjournalistiek naar extreemrechtse personen en partijen in Nederland. Ze worden door de AIVD trouwens ook als extremistisch beschouwd omdat ze banden hebben met de AFA en de kraakbeweging.
Zie ook wikipedia.

Maar ongeacht wat je van ze vindt, hun site is echt een superhandig naslagwerk over extreemrechts in Nederland :Y
Tsja, tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik ook weinig van extreem-links moet hebben... Als ik het zo lees zijn ze niet enkel tegen extreem-rechts maar ook zo'n beetje tegen alles wat niet in hun straatje past. Lijkt verdacht veel op datgene wat ze extreem-rechts verwijten ;)
- Charlton Heston
pi_143303842
quote:

[ afbeelding ]
Ja, da's dat figuur die mij een keer heeft aangeraden hem niet in een donker steegje tegen te komen. :')
pi_143304078
Ja duh tuurlijk komen er extreem rechts malloten op dit soort activiteiten af. Dat wil nog steeds niet zeggen dat de andere partij de politie moet bekogelen met bakstenen en uitmaken voor kk joden.

Staat er totaal los van.
pi_143304368
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:28 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Tsja, tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik ook weinig van extreem-links moet hebben... Als ik het zo lees zijn ze niet enkel tegen extreem-rechts maar ook zo'n beetje tegen alles wat niet in hun straatje past. Lijkt verdacht veel op datgene wat ze extreem-rechts verwijten ;)
Waar staan extreem linkse mensen voor ?
pi_143304373
Ik heb Ben van der Kooi nog een tijdje op Hyves gehad. Vond het altijd wel een aardige kerel hoewel soms best radicaal.

quote:
Duindorp _O_
Eens. _O_
pi_143304505
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:51 schreef Gewas het volgende:
Ik heb Ben van der Kooi nog een tijdje op Hyves gehad. Vond het altijd wel een aardige kerel hoewel soms best radicaal.

[..]

Eens. _O_
Wat is er zo leuk aan Duindorp ?
pi_143304679
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat is er zo leuk aan Duindorp ?
Mijn hele familie komt uit Duindorp (dus ik ben bevooroordeeld). Gewoon lekker op het plein zitten of naar de snackbar gaan en pilsje drinken. En op loopafstand van het strand. Het is ook echt zo'n 'dorp' waar iedereen elkaar kent. Daar moet je wel van houden. Maar goed, ik kom er altijd graag.
pi_143304704
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Mijn hele familie komt uit Duindorp (dus ik ben bevooroordeeld). Gewoon lekker op het plein zitten of naar de snackbar gaan en pilsje drinken. En op loopafstand van het strand. Het is ook echt zo'n 'dorp' waar iedereen elkaar kent. Daar moet je wel van houden. Maar goed, ik kom er altijd graag.
Maar ze houden niet echt van niet duindorpers toch ?
pi_143304712
Mijn mening.

Er mogen misschien rechtse en rare types zich tussen de demonstranten bevonden hebben, (ik ken al die gasten niet) en zelfs al was het georganiseerd door een rechtse club, het is te belachelijk voor woorden dat een groep gasten klaar staat voor de confrontatie en dus de protestmars daardoor geen doorgang krijgt.
Ze gooide in tegenstelling tot de groep uit de schilderswijk niet met stenen naar de orde handhavers en sloopten geen camera's van de aanwezige pers, dus waarom ligt deze groep onder vuur? puur omdat ze geen extreme islam of isis sympathisanten willen in Nederland?
Men doet het dus vooral opnemen voor de groep die anderen belet te demonstreren, met stenen gooit en de pers belaagt, dit is wat mij betreft een helder signaal aan de rest van Nederland.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_143304801
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar ze houden niet echt van niet duindorpers toch ?
Dat is waar. Meeste Duindorpers willen Duindorp voor de Duindorpers houden.
pi_143304831
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:02 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dat is waar. Meeste Duindorpers willen Duindorp voor de Duindorpers houden.
Van mij mogen ze het hebben. Heb er slechte ervaringen
pi_143305895
Dus er komt een nieuwe protestmars?
Zonder wrijving geen glans
pi_143305946
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dus er komt een nieuwe protestmars?
Jeps.

Kom allen ! :P

pi_143305982
quote:
Ik gok dat die mars verboden gaat worden........ iig op diezelfde plek wordt het niet toegestaan..
pi_143306004
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik gok dat die mars verboden gaat worden........ iig op diezelfde plek wordt het niet toegestaan..
Nou mag idd hopen dat ze niet dezelfde route mogen lopen. Toch zal het me niet verbazen als ze toestemming krijgen :P
pi_143306185
Wat is er trouwens met die Annabel Nanninga aan de hand? :')
pi_143306229
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wie is dat ?
pi_143306341
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wie is dat ?
https://twitter.com/ANanninga
pi_143306389
quote:
Dat ze grote tieten heeft? (maar daar is ook alles mee gezegd)
pi_143306451
Annabel Nanninga @ANanninga · 3 sec.
Je moet een gegeven baard niet in zn bek fotograferen, @BartNijman #kalifaatgezegden

:D
pi_143306493
quote:
Maar ze schrijft dus voor geenstijl en heeft al bijna 60 duizend tweets geplaatst :p Is er verder nog iets bijzonders aan haar ?
pi_143306548
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar ze schrijft dus voor geenstijl en heeft al bijna 60 duizend tweets geplaatst :p Is er verder nog iets bijzonders aan haar ?
Ze lijkt bezig te zijn met een persoonlijke strijd tegen de islam. Best link wat ze nu doet, vind ik.
Overigens heeft ze wel lef.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2014 16:54:04 ]
pi_143306615
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze lijkt bezig te zijn met een persoonlijke strijd tegen de islam. Best link wat ze nu doet, vind ik.
Overigens heeft ze wel lef.
Ach zoveel mensen zeggen dit soort dingen online. Hoezo link ?
pi_143306639
Ze zit er idd wel bovenop :P

Annabel Nanninga @ANanninga · 4 min
als de christen nog spartelt, dempt men de put. #kalifaatgezegde
pi_143306713
Erg uniek hoor iemand die een persoonlijke strijd tegen de islam voert..... not.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143306736
quote:
Die heeft een blikje cola over zich heen gehad en is toen gaan huilen.
pi_143306769
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Theo van Gogh zegt je niets?
pi_143306779
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Die heeft een blikje cola over zich heen gehad en is toen gaan huilen.
Was het dezelfde vrouw die door de politie ontzet werd ?
pi_143306788
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Was het dezelfde vrouw die door de politie ontzet werd ?
:Y
pi_143306792
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Theo van Gogh zegt je niets?
Jawel.. Maar zijn zoveel mensen die dit doen ...
pi_143306805
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:01 schreef Kingstown het volgende:

[..]

:Y
En werd een blikje over dr heen gegoten of een vol blikje naar haar hoofd gegooid ?
pi_143306820
Ze post elke 15 seconden wel een tweet lijkt het
pi_143306827
gehehe !

Annabel Nanninga @ANanninga · 1 min
Al is de vrijheid nog zo snel, de sharia achterhaalt hem wel. #kalifaatgezegde
pi_143306847
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze post elke 15 seconden wel een tweet lijkt het
Daarom zeg ik: Wat is er met haar aan de hand?
pi_143306891
Obsessie is altijd een beetje sneu, ook al mag ISIS voor mij vandaag nog massaal in een vulkaan vallen. Het moet je leven ook niet gaan beheersen natuurlijk. Dat is ook het probleem met radicale moslims. Ze denken altijd dat ze er heel stoer uitzien maar het komt altijd een beetje sneu over. Beetje als Nintendo-nerds die compleet losgaan op mensen die liever Playstation of Xbox spelen. Al snijden die dan weer geen hoofden af...maar goed.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_143306937
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat ze grote tieten heeft? (maar daar is ook alles mee gezegd)
En een grote buik, grote armen en grote alles eigenlijk wel.
Je suis Charlie Sheen
pi_143306988
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Daarom zeg ik: Wat is er met haar aan de hand?
Geen idee :P Provocatie, ruzie zoeken , of misschien simpelweg gewoon verveling:P
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:10:15 #87
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143307015
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar staan extreem linkse mensen voor ?
Er is niet zoiets als 1 ding waarvoor extreem linkse mensen voor staan, op dat vlak is het precies hetzelfde als extreem-rechts.

Maar extreem links link je aan communisme, extreem socialisme, anarchisme. Communistisch systeem heeft enorm gefaald tov het kapitalistisch systeem (Rusland), en hoewel dat 2de absoluut enorm veel tekortkomingen telt en allesbehalve ideaal is, zegt dat dus genoeg over communisme. Extreem socialisme, iedereen moet opgevangen door het grote sociale vangnet, wat een mooie gedachte is, maar het socialistisch idee kost enorm veel geld. Een sociaal vangnet is goed, maar wat mij betreft enkel voor wie eraan bijdraagt of wie er niet aan kan bijdragen (bijvoorbeeld arbeidsongeschikt, om maar iets te noemen). Extreem linkse mensen schijnen nogal te denken dat het geld eigenlijk op ieders rug groeit als je ziet met wat voor belachelijk dure ideeën ze komen, die natuurlijk bekostigt moeten worden door 'de rijken', wat eigenlijk iedereen betreft die meer dan 1500 euro per maand verdient, en dus geen armoezaaier is.

En dan heb je nog het anarchistisch idee, wat eigenlijk totaal niet strookt met het socialistisch idee van een sterke 'verzorgende' staat. Dat anarchie niet werkt weet iedereen (machtsvacuüm wordt opgevuld door een dictator, of een groepje a la ISIS) en toch heb je er voorstanders voor. Tsja :')

Tot slot is extreem links net zoals extreem rechts extreem hypocriet als het op kritiek aankomt. Men verwijt rechts dat ze enkel naar ISIS verwijzen en niet naar Israel, maar dat Kafkanet doet precies hetzelfde.

Conclusie: extremen zijn ongewenst.
- Charlton Heston
pi_143307092
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, moslims kunnen niet aan fascisme doen die zijn altijd lief.
pi_143307326
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:13 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, moslims kunnen niet aan fascisme doen die zijn altijd lief.
Natuurlijk niet. Moslims zijn altijd fascistisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143307365
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Moslims zijn altijd fascistisch.
Vaak wel.
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:23:57 #91
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143307390
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:02 schreef Yasmin23 het volgende:
gehehe !

Annabel Nanninga @ANanninga · 1 min
Al is de vrijheid nog zo snel, de sharia achterhaalt hem wel. #kalifaatgezegde
Ik moest lachen :D :')
- Charlton Heston
pi_143307529
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:23 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik moest lachen :D :')
Annabel Nanninga @ANanninga · 35 sec.
Met de hakbar over de sloot. #kalifaatgezegde

maandag 11 augustus 2014 @ 17:28:26 #93
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143307572
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Annabel Nanninga @ANanninga · 35 sec.
Met de hakbar over de sloot. #kalifaatgezegde

Hoe komt ze erop :')
- Charlton Heston
pi_143307708
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:28 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Hoe komt ze erop :')
Ik vind ze ook leuk bedacht gahaah
pi_143307810
Annabel Nanninga @ANanninga · 3 sec.
Hij die zonder zonden is, werpe de eerste gay. #kalifaatgezegde

pi_143308126
quote:
Ah. En deze keer kondigen ze al van tevoren aan niet naar de politie te gaan luisteren en de confrontatie aan te gaan. Nee, van doelbewust provoceren is absoluut geen sprake :')
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_143308197
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ah. En deze keer kondigen ze al van tevoren aan niet naar de politie te gaan luisteren en de confrontatie aan te gaan. Nee, van doelbewust provoceren is absoluut geen sprake :')
Mwa dat doet de andere kant ook niet, gelijk speelveld dus.
pi_143308303
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:51 schreef Gewas het volgende:
Soms?

http://kafka.antenna.nl/?tag=ben-van-der-kooi
http://kafka.antenna.nl/?p=1561
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_143308357
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Mwa dat doet de andere kant ook niet, gelijk speelveld dus.
De ISIS-debieltjes preken voor eigen parochie in de eigen omgeving. Die hebben nog geen mars door Duindorp aangekondigd.

Hoeft ook niet als de josti's uit zichzelf wel naar jou toe komen natuurlijk.
pi_143308526
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Annabel Nanninga en Frank Verhoef hebben meer lef in hun pink dan jij en je hele FOK! gelijkgestemden babbelgroep bij elkaar.

Zij laten zich niet intimideren en staan, met reeël gevaal voor eigen leven, in de frontlinies. Ter verdediging van o.a. de persvrijheid.

En ze houden het onder de aandacht, en dat is een goed ding.
pi_143308578
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee, dat was het ook niet.

Maar als de overheid faalt in deze, gaan we een stapje verder, en keurig als we zijn geven we dat van tevoren aan.
pi_143308631
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:58 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Maar als de overheid faalt in deze, gaan we een stapje verder, en keurig als we zijn geven we dat van tevoren aan.
We? :D
pi_143308670
quote:

[..]

We? :')
pi_143308762
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

gahaha dus dat :p
pi_143308771
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:56 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Annabel Nanninga en Frank Verhoef hebben meer lef in hun pink dan jij en je hele FOK! gelijkgestemden babbelgroep bij elkaar.

Zij laten zich niet intimideren en staan, met reeël gevaal voor eigen leven, in de frontlinies. Ter verdediging van o.a. de persvrijheid.

En ze houden het onder de aandacht, en dat is een goed ding.
ter verdediging van hun eigen rechtse borrelpraat. Bedoel je. Hoog journalistiek niveau aan haar tweets te zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143308810
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

zal wel geen slip of tge tongue zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143308831
quote:

[..]

Ah.... Aangenaam kennis te maken paul! :P
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143308891
quote:

Heb je gisteren zelf meegelopen?
pi_143308914
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

ter verdediging van hun eigen rechtse borrelpraat. Bedoel je. Hoog journalistiek niveau aan haar tweets te zien.
Liever iemand met humor die de waarheid zegt, dan leugenaars die met bakstenen gooien.
pi_143309002
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:12 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Liever iemand met humor die de waarheid zegt, dan leugenaars die met bakstenen gooien.
haar waarheid. Waarbij ze niet om kan gaan met kritiek op haar waarheid. En de humor is een masker om het abominabele niveau van haar journalistieke verslaggeving te maskeren.
Lekker ongezond obsessief gedrag toont ze trouwens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143309014
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

De ISIS-debieltjes preken voor eigen parochie in de eigen omgeving. Die hebben nog geen mars door Duindorp aangekondigd.

Hoeft ook niet als de josti's uit zichzelf wel naar jou toe komen natuurlijk.
Ze droegen hun mening uit, 'dit is Nederland' en 'geen jihad in onze straat' hoorde ik, voor hun mening uit komen moeten anderen wat mij betreft ook gewoon doen in Duindorp zonder dat ze belet worden in hun protestmars.
Zouden duindorpers zich dan verzamelen dan mag de ME wat mij betreft lekker gaan knuppelen daar zodat ze hun protest kunnen voortzetten.
Het heeft namelijk niet met provoceren te maken maar met meningsuiting dat blijkbaar vervolgens door gekkies (of zoals jij ze noemt isis-debieltjes) als provocatie gezien en opgevat word, tja en dan is confrontatie niet meer ver weg.
pi_143309132
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:15 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ze droegen hun mening uit, 'dit is Nederland' en 'geen jihad in onze straat' hoorde ik, voor hun mening uit komen moeten anderen wat mij betreft ook gewoon doen in Duindorp zonder dat ze belet worden in hun protestmars.
Zouden duindorpers zich dan verzamelen dan mag de ME wat mij betreft lekker gaan knuppelen daar zodat ze hun protest kunnen voortzetten.
Het heeft namelijk niet met provoceren te maken maar met meningsuiting dat blijkbaar vervolgens door gekkies (of zoals jij ze noemt isis-debieltjes) als provocatie gezien en opgevat word, tja en dan is confrontatie niet meer ver weg.
Hun mening? De organisatoren hebben hun mening al duizend keer in allerhande neo-fascistische, anti-semitische, xenofobe, gewelddadige vorm verkocht. Dit is opeens anders omdat ze dat deel van hun agenda nu wat beter undercover wisten te houden?

Wil jij als normaal mens dat dit het groepje is wat jouw mening over ISIS uitdraagt?

Je gelooft ook echt dat dit een protestmars ipv een provocatiemars was?
pi_143309163
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:15 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Juist.
pi_143309433
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Hun mening? De organisatoren hebben hun mening al duizend keer in allerhande neo-fascistische, anti-semitische, xenofobe, gewelddadige vorm verkocht. Dit is opeens anders omdat ze dat deel van hun agenda nu wat beter undercover wisten te houden?

Wil jij als normaal mens dat dit het groepje is wat jouw mening over ISIS uitdraagt?

Je kan proberen te draaien wat je wilt, foto's napluizen met een vergrootglas, namen achterhalen en die internet heen halen of je iets kan vinden, Wat. Dan. Ook.

Het was een LEGALE! demonstratie, goedgekeurd en wel, ZONDER noemenswaardige ongeregelheden.

Totdat je vrienden het nodig vonden HUN wijk te 'verdedigen' zie hun triomfantelijke reacties achteraf, zie de reacties van je gelijk gestemden hier achteraf.

Al waren het de directe afstammelingen van Hitler himself die daar liepen, heb je geen moer mee te maken.

De overheid heeft gefaald, die had de Hoefkade schoon moeten vegen zodat de LEGALE demonstranten hun weg hadden kunnen vervolgen.

Nu gaat het van kwaad tot erger.
pi_143309471
Dat we afhankelijk zijn geraakt van (xenofobe) tokkies hun durf onze mening te uiten is bijzonder triest.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2014 18:29:30 ]
pi_143309499
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:27 schreef Kanjer het volgende:

<knip>
Heb je gisteren zelf meegelopen?
pi_143309552
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:28 schreef LelijKnap het volgende:
Dat we afhankelijk zijn geraakt van (xenofobe) tokkies hun durf onze mening te uiten is bijzonder triest.
Wellicht omdat een ieder die wel goed bij z'n hoofd is het niet nodig vindt om the obvious te benoemen.
pi_143309681
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:27 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je kan proberen te draaien wat je wilt, foto's napluizen met een vergrootglas, namen achterhalen en die internet heen halen of je iets kan vinden, Wat. Dan. Ook.

Het was een LEGALE! demonstratie, goedgekeurd en wel, ZONDER noemenswaardige ongeregelheden.

Totdat je vrienden het nodig vonden HUN wijk te 'verdedigen' zie hun triomfantelijke reacties achteraf, zie de reacties van je gelijk gestemden hier achteraf.

Al waren het de directe afstammelingen van Hitler himself die daar liepen, heb je geen moer mee te maken.

De overheid heeft gefaald, die had de Hoefkade schoon moeten vegen zodat de LEGALE demonstranten hun weg hadden kunnen vervolgen.

Nu gaat het van kwaad tot erger.
Ja, en dat het legaal was is waarschijnlijk te danken aan slechte research of een van Aertsen die te schijterig was om nu rechts voor de poten te stoten. Met ongeregeldheden al voor de confrontatie door de andere club debieltjes (of moet ik mijn vriendjes zeggen :') ). Of is lekker koffiehuisje bestormen is niet noemenswaardig?

Als je gaat provoceren en de ander hapt? Dan ben jij schoon van zonde?
pi_143309701
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Wellicht omdat een ieder die wel goed bij z'n hoofd is het niet nodig vindt om the obvious te benoemen.
Wat is dat toch in dit topic met iedereen met dat 'ieder die normaal/goed bij z'n hoofd is'-gezemel.

Maar goed, we hoeven het niet meer te benoemen? Misschien. Wellicht zou het beter zijn om het probleem te adresseren middels geweld: laat die bom maar barsten.
pi_143309751
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, en dat het legaal was is waarschijnlijk te danken aan slechte research of een van Aertsen die te schijterig was om nu rechts voor de poten te stoten. Met ongeregeldheden al voor de confrontatie door de andere club debieltjes (of moet ik mijn vriendjes zeggen :') ). Of is lekker koffiehuisje bestormen is niet noemenswaardig?

Dat heeft de ME en de politie prima opgelost, als dank kregen ze bakstenen voor hun hoofd van de moslims in de straat.
pi_143309757
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Probleemwijken Duindorp _O_
Je suis Charlie Sheen
pi_143309784
Ik zie dat discriminatie vervangen is met provocatie :D
pi_143309831
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:36 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat heeft de ME en de politie prima opgelost, als dank kregen ze bakstenen voor hun hoofd van de moslims in de straat.
Oh dus als de ME en de politie het tijdig in de kiem smoren is het niet provoceren en niet noemenswaardig dus? Dan ben je uit op een liefdevolle mars ter bevordering van geluk, broederschap en free hugs?
pi_143309846
quote:

[..]

Zijn er eigenlijk beelden van deze hier al meermaals genoemde bestorming?
Je suis Charlie Sheen
pi_143309850
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:37 schreef LelijKnap het volgende:
Ik zie dat discriminatie vervangen is met provocatie :D
Ik vind neo-fascisme zo'n mooie term, maar niemand doet met me mee :'(
pi_143309864
quote:
5s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:39 schreef NotYou het volgende:

[..]

De foto's zijn te vinden op de nieuwsdumps en de twitters.
pi_143309865
Wat is er mis met provocatie eigenlijk?
pi_143309901
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Oh dus als de ME en de politie het tijdig in de kiem smoren is het niet provoceren en niet noemenswaardig dus? Dan ben je uit op een liefdevolle mars ter bevordering van geluk, broederschap en free hugs?
Nee, dan is het niet aan de moslims in de straat om bankstenen te gooien. Daarnaast kun je met de juiste insteek alles als provocatie zien. Het is een vrij lege term van weinig betekenis die nu te grabbel wordt gegooid om een bepaalde politieke agenda te pushen.
pi_143309909
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:39 schreef LelijKnap het volgende:
Wat is er mis met provocatie eigenlijk?
Met het provoceren van rellen, ongeregeldheden? Helemaal niets. Lijkt me zeer wenselijk en bevorderlijk voor alles, met name wereldvrede.

Tenzij de ISIS-aanhang het doet. Die moeten dan gewoon dood.
pi_143309910
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik vind neo-fascisme zo'n mooie term, maar niemand doet met me mee :'(
Ik bedoelde te zeggen dat "discriminatie!!!" roepen vaak gebruikt werd mensen de mond te snoeren en dat "provocatie" daar nu een vervanging voor geworden is.
pi_143309953
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Met het provoceren van rellen, ongeregeldheden? Helemaal niets. Lijkt me zeer wenselijk en bevorderlijk voor alles, met name wereldvrede.

Tenzij de ISIS-aanhang het doet. Die moeten dan gewoon dood.
Je denkt niet dat geweld/conflict kan leiden tot een vreedzamere wereld?
pi_143309973
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:41 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nee, dan is het niet aan de moslims in de straat om bankstenen te gooien. Daarnaast kun je met de juiste insteek alles als provocatie zien. Het is een vrij lege term van weinig betekenis die nu te grabbel wordt gegooid om een bepaalde politieke agenda te pushen.
Uhm, die bestorming was ter sprake als weerlegging van de claim dat de neo-fascisten en de gewone burgermannen in hun kielzog zo heerlijk netjes en beschaaft aan het demonstreren waren voordat de Schilderswijk zo compleet onverwacht op ze los ging.
pi_143309978
quote:

[..]

Ja, misschien, misschien niet, ik ben niet bij de besprekingen geweest, jij wel?

Het 'koffiehuis' verhaal, kom op, zelfs jij weet beter dan 'bestormen' er zal wat over en weer gescholden zijn met een regiment politie ertussen, hou ik nog in het midden wie er dan begonnen is.

Feit blijft dat deze demo volledig volgens de regels verliep totdat ze OPGEWACHT werden, niks profocatie van de zijde van de demonstranten, wel van de tegendemonstranten.
pi_143310007
quote:
5s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:39 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee.
pi_143310009
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je denkt niet dat geweld/conflict kan leiden tot een vreedzamere wereld?
Als uiteindelijk iedereen dood is, dan is het wel heerlijk rustig. Dus ik denk van wel ;(
pi_143310025
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Volgens mij was de doelstelling protesteren tegen IS(IS)(-sympathisanten) en één van de leuzen "Geen jihad in m'n straat". Hoe jij erbij komt dat het dan een "liefdevolle mars ter bevordering van geluk, broederschap en free hugs" zou moeten zijn is mij onduidelijk maar dat men in Nederland ook daar waar bijna drie weken geleden met IS(IS) vlaggen zwaaiend "dood aan de joden, aluha akbar!" geroepen is, juist daar, niet op jihad in de straat te wachten zit, is iets wat van mij best gezegd en desnoods ook geschreeuwd mag worden.

Blij dat er iemand was die het wilde doen. ^O^ Jammer dat de gemeente en politie gebogen hebben voor de vernielzuchtige islami(s)tische bezettingsmacht. :N
Je suis Charlie Sheen
pi_143310054
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als uiteindelijk iedereen dood is, dan is het wel heerlijk rustig. Dus ik denk van wel ;(
Bijvoorbeeld. Of je verwijderd de meest segmenterende groeperingen/sektes.
pi_143310057
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Uhm, die bestorming was ter sprake als weerlegging van de claim dat de neo-fascisten en de gewone burgermannen in hun kielzog zo heerlijk netjes en beschaaft aan het demonstreren waren voordat de Schilderswijk zo compleet onverwacht op ze los ging.
Ze hebben geen geweld gebruikt en de leuzen waren van wat ik kon horen: "Geen Jihad in onze Stad" en "Wij zijn Nederland". Nou ja, vind ik nog vrij mild op de schaal van discriminatie/provocatie.
pi_143310062
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:43 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, misschien, misschien niet, ik ben niet bij de besprekingen geweest, jij wel?

Het 'koffiehuis' verhaal, kom op, zelfs jij weet beter dan 'bestormen' er zal wat over en weer gescholden zijn met een regiment politie ertussen, hou ik nog in het midden wie er dan begonnen is.

Feit blijft dat deze demo volledig volgens de regels verliep totdat ze OPGEWACHT werden, niks profocatie van de zijde van de demonstranten, wel van de tegendemonstranten.
Jij was erbij toch?. Enlighten me.

Het zou wel een complete karakterswitch zijn van al die kaalkopjes als ze nu eens niet op rellen uit waren en geen fascistische agenda te promoten hadden. Maar het kan hoor, dat ze zo en masse het licht opeens hebben gevonden. Het kan.
pi_143310074
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Of je verwijderd de meest segmenterende groeperingen/sektes.
Zoals neo-nazi's en neo-fascisten?
pi_143310096
quote:
5s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Zoals neo-nazi's en neo-fascisten?
Moslims, joden, christenen, racisten, communisten, etc.
pi_143310103
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Jij was erbij toch?. Enlighten me.

Het zou wel een complete karakterswitch zijn van al die kaalkopjes als ze nu eens niet op rellen uit waren en geen fascistische agenda te promoten hadden. Maar het kan hoor, dat ze zo en masse het licht opeens hebben gevonden. Het kan.
Ik denk dat je ze enigszins onderschat in dit opzicht. Volgens mij zijn ze al aardig 'verstandiger' bezig dan voorheen. En dat juich ik wel toe. Ik ben anti-extremisme, in welke vorm dan ook maar het is verdomme wel een vrij land hier, ook voor moslims, dat vooropgesteld. Alleen als blijkt dat men hier een Islamitische staat wil gaan richten, dan gaat dat mijlen te ver. Dat mogen ze dan in hun land van herkomst doen w/
pi_143310114
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

De foto's zijn te vinden op de nieuwsdumps en de twitters.
Nog nergens tegengekomen. Links?
Je suis Charlie Sheen
pi_143310183
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:48 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik ben aan het zoeken. Hier iig al na 45 seconden in het eerste filmpje wat hitler-groetjes voor je:

http://www.regio15.nl/act(...)patria-demo-ingekort

En wat kankerhonden en ik maak je dood's op anderhalve minuut.
pi_143310234
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:48 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Ik denk dat je ze enigszins onderschat in dit opzicht. Volgens mij zijn ze al aardig 'verstandiger' bezig dan voorheen. En dat juich ik wel toe. Ik ben anti-extremisme, in welke vorm dan ook maar het is verdomme wel een vrij land hier, ook voor moslims, dat vooropgesteld. Alleen als blijkt dat men hier een Islamitische staat wil gaan richten, dan gaat dat mijlen te ver. Dat mogen ze dan in hun land van herkomst doen w/
Nee hoor, wanneer ze een meerderheid van de stemmers daarvoor weten te porren dan mogen ze dat gewoon hier doen. Leve de democratie! (Ligt in werkelijkheid natuurlijk iets gecompliceerder, provinciale staten, eerste kamer, grondwetswijziging, etc. maar het principe blijft vrijwel gelijk. ) *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_143310248
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:48 schreef NotYou het volgende:

[..]

Wat op beeld was te zien was dat de demonstranten zich naar het koffiehuis richten en hun leuzen gingen roepen. Zwaaiend met hun vlaggen.

Ze zijn niet naar binnen gestormd idd :p
pi_143310287
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:52 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee hoor, wanneer ze een meerderheid van de stemmers daarvoor weten te porren dan mogen ze dat gewoon hier doen. Leve de democratie! (Ligt in werkelijkheid natuurlijk iets gecompliceerder, provinciale staten, eerste kamer, grondwetswijziging, etc. maar het principe blijft vrijwel gelijk. ) *O*
Dan vooral nooit en te nimmer SP en PvdA stemmen w/
pi_143310521
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:53 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Dan vooral nooit en te nimmer SP en PvdA stemmen w/
De SP was aanvankelijk één van de eerste partijen die het integratieprobleem op de agenda probeerde te zetten en de huidige ellende voorzag, helaas schijnt Roemer thans als een halve tamme mee te lopen in pro-gaza "Allahu akbar"-marsen begeleid door IS(IS)' vaandeldragers. Tja. :')

Overigens zou ik in dit opzicht naast de PvdA eerder Groenlinks als een gevaar aanmerken maar het werkelijke probleem wordt de islamitische partijen die in de lokale politiek al her en der de kop opsteken. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:01:42 #149
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143310591
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Joh, al tig keer aangekaard, wordt niks mee gedaan.De eerste de beste moslim die wat fundamentalistisch post wordt gelijk gebanned.Komt omdat NWS moderatie gewoon op z'n hand is.
Wat ben je toch een figuur Gelly :')
Laffe huichelaar
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:03:39 #150
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143310655
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:59 schreef NotYou het volgende:

[..]

De SP was aanvankelijk één van de eerste partijen die het integratieprobleem op de agenda probeerde te zetten en de huidige ellende voorzag, helaas schijnt Roemer thans als een halve tamme mee te lopen in pro-gaza "Allahu akbar"-marsen begeleid door IS(IS)' vaandeldragers. Tja. :')

Overigens zou ik in dit opzicht naast de PvdA eerder Groenlinks als een gevaar aanmerken maar het werkelijke probleem wordt de islamitische partijen die in de lokale politiek al her en der de kop opsteken. ^O^
Wat wil je dat is hun stemvee publiek :')
- Charlton Heston
pi_143310711
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat ben je toch een figuur Gelly :')
Welke andere conclusie kan ik trekken? Tig keer strafbare uitingen en zo'n iemand post gewoon door, desnoods onder een kloon die bekend is.Je zoekt het ook maar uit, je bent medeplichtig aan die uitingen.
pi_143310752
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:59 schreef NotYou het volgende:
De SP was aanvankelijk één van de eerste partijen die het integratieprobleem op de agenda probeerde te zetten en de huidige ellende voorzag, helaas schijnt Roemer thans als een halve tamme mee te lopen in pro-gaza "Allahu akbar"-marsen begeleid door IS(IS)' vaandeldragers. Tja.
Net op de FP:

quote:
SP-leider van Rotterdam Leo de Kleijn ziet graag een paginagrote advertentie waarin Fatsoenlijk Bekend Nederland (FBN) stelling neemt tegen de hetze waar moslims in Nederland op dit moment onder lijden. Dat is te lezen in het Algemeen Dagblad.

Leo stelt dat nu de intolerantie van ISIS, HAMAS, Hezhbolla en Palestijnen zo oplaait tegen niet-moslims en joden in de wereld, de islam daar veel onder te lijden heeft. Rond het thema Gaza leest hij bijvoorbeeld bijzonder vaak op de social media dat mensen zich laatdunkend en ronduit beledigend uitlaten over de islam. De islam wordt dan als achterlijk of een geloof van haat bestempeld. Ook wordt er gezegd op de Social Media dat de enige oplossing voor de islamitische jodenhaat het hard aanpakken van de islam is.

De Kleijn vindt het niet normaal en fatsoenlijk dat onschuldige moslims in Nederland de schuld krijgen van Kalifaat uitroepers in Nederland. Tevens is hij nog nooit een kalifaatsupporter tegengekomen. Dus valt het wel mee. Omdat deze onschuldige moslimbroeders niets kunnen doen aan de haatpraat van bijvoorbeeld IS-gekkies, wil hij deze goede moslims graag een hart onder de riem steken met een actie.

De SP'er zag hoe vorige week FBN een grote advertentie tegen de islamitische jodenhaat ondertekenden. Onder anderen SP-kopstuk Emile Roemer deed daar ook aan mee. Dit bracht hem op het idee een soortgelijke actie te starten voor moslims die lijden onder het gebash op hun ideologie. Leo wil daar zelf geen leidende rol in nemen maar laat het initiatief voor zoiets liever bij anderen.

Leo is wel een heel klein beetje bevooroordeeld over Israël, blijkt uit de huidige omslagfoto van zijn Facebook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2014 19:06:57 ]
pi_143310942
Video's van de demonstratie:

http://www.regio15.nl/images/video/20140810-ProPatria.mp4
http://www.regio15.nl/images/video/20140810-ProPatria-Bob.mp4

Prima dat zo'n team er is maar waar waren ze nou bij de pro-gaza demo in diezelfde Schilderswijk, iets meer dan twee weken terug? :')
Je suis Charlie Sheen
pi_143311043
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Welke andere conclusie kan ik trekken? Tig keer strafbare uitingen en zo'n iemand post gewoon door, desnoods onder een kloon die bekend is.Je zoekt het ook maar uit, je bent medeplichtig aan die uitingen.
Je hebt het over mij, knakworst?

Welke strafbare uitingen, voorbeelden graag voor je iemand gaat beschuldigen.

En welke kloon??? Heb nog nooit een kloon gehad in de twaalf jaar dat ik hier rondzwerf.

Nogmals bewijzen graag, zo niet, zou excuses op zijn plaats zijn, maar jou kennende reken ik daar niet op, ben je niet mans genoeg voor.
pi_143311102
Overigens nog steeds niets gezien van de vermeende bestorming van een koffiehuis..
Je suis Charlie Sheen
pi_143311137
quote:
15s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:11 schreef NotYou het volgende:

Prima dat zo'n team er is maar waar waren ze nou bij de pro-gaza demo in diezelfde Schilderswijk, iets meer dan twee weken terug? :')
Kost het nou echt zoveel hersencapaciteit dat je dat niet zelf kan bedenken? :')
pi_143311213
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Kost het nou echt zoveel hersencapaciteit dat je dat niet zelf kan bedenken? :')
Pas op, kennelijk hebben we hier met een boze linksman te maken! Woorden zijn als kogels hoor. :'(
Je suis Charlie Sheen
pi_143311279
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:18 schreef NotYou het volgende:

[..]

Pas op, kennelijk hebben we hier met een boze linksman te maken! Woorden zijn als kogels hoor. :'(
Stel dan niet van die domme vragen :)
pi_143311327
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Stel dan niet van die domme vragen :)
Voel jij, je anders eens even niet zo misplaatst verheven. Ben er vrij zeker van dat je niets bent om over naar huis te schrijven. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_143311803
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Net op de FP:

[..]

:') :N
Je suis Charlie Sheen
pi_143312223
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:00 schreef bedachtzaam het volgende:
Mijn mening.

Er mogen misschien rechtse en rare types zich tussen de demonstranten bevonden hebben, (ik ken al die gasten niet) en zelfs al was het georganiseerd door een rechtse club, het is te belachelijk voor woorden dat een groep gasten klaar staat voor de confrontatie en dus de protestmars daardoor geen doorgang krijgt.
Ze gooide in tegenstelling tot de groep uit de schilderswijk niet met stenen naar de orde handhavers en sloopten geen camera's van de aanwezige pers, dus waarom ligt deze groep onder vuur? puur omdat ze geen extreme islam of isis sympathisanten willen in Nederland?
Men doet het dus vooral opnemen voor de groep die anderen belet te demonstreren, met stenen gooit en de pers belaagt, dit is wat mij betreft een helder signaal aan de rest van Nederland.
Beetje jammer om dat extreem rechts hier de kans überhaupt krijgt omdat het bevoegd gezag zelf niets doet tegen de radicale idioten, ook niet als het wel kan. Dat is pas dom.

Had de politie inbegrepen bij die Isis demonstratie, dan was dit ook niet nodig.
Whatever...
pi_143312235
quote:
Als je niets te zeggen hebt, zeg dan ook gewoon niets. :W

Je suis Charlie Sheen
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:45:55 #165
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_143312375
quote:

[ afbeelding ]

Regio 15 is bijna altijd overal. Van die specifiek weet ik het niet.
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:46:15 #166
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143312387
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:05 schreef gelly het volgende:

[..]

1) TRen van die uitingen
2) NWS FB als je het niet met onze wijze eens bent
3) A's mailen
4) Andere site opzoeken

Kies en van de bovenste opties als mogelijke reactie. Stop nou in ieder geval eens met zo zeiken in de topics. Ik ben het wel zat, genoeg opties zonder topics te verpesten.
Laffe huichelaar
pi_143312450
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:45 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Regio 15 is bijna altijd overal. Van die specifiek weet ik het niet.
Regio 15 was er ook wel bij. Ik doel op het videoteam van de politie dat als vanzelfsprekend voor extreem-rechts uitrukt maar bij een demonstratie georganiseerd door openlijke ISIS-sympathisanten kennelijk niet zo nodig wordt geacht.
Je suis Charlie Sheen
pi_143312856
Zou me gezien de welhaast onbegrensde knulligheid van Nederland niet eens verbazen als ze voor ISIS/Kalifaat-supporters gewoon geen draaiboek hebben liggen. :') Misschien kan Cohen of een soortgelijk sujet er een tonnen kostend onderzoek naar doen. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_143313067
pi_143313814
quote:
En terecht, dodelijke stilte in het witte paleis.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:19:54 #172
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_143314025
quote:
15s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:47 schreef NotYou het volgende:

[..]

Regio 15 was er ook wel bij. Ik doel op het videoteam van de politie dat als vanzelfsprekend voor extreem-rechts uitrukt maar bij een demonstratie georganiseerd door openlijke ISIS-sympathisanten kennelijk niet zo nodig wordt geacht.
Ah.. Geen idee.

Sowieso is er geen verschil tussen extreem rechts en extreem links: allebei 1000000x :')
pi_143314209
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:15 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En terecht, dodelijke stilte in het witte paleis.
Gewoon hetzelfde doen als toen hier in Ondiep, de hele wijk hermetisch afsluiten, niemand erin of eruit, en dat net zolang totdat alle rotte appelen onder hun stenen vandaan zijn getrokken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:38:39 #174
155616 Proximo
For god, king & country
pi_143318136
Ik verwacht eigenlijk snel de volgende stappen: Praten, deëscaleren, evalueren, controlegroep, onderzoek en subsidie toewijzen aan stichting of orgaan.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_143318876
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:38 schreef Proximo het volgende:
Ik verwacht eigenlijk snel de volgende stappen: Praten, deëscaleren, evalueren, controlegroep, onderzoek en subsidie toewijzen aan stichting of orgaan.
Ik ook, en thee natuurlijk, heel veel thee.
pi_143319408
''WE WILL SHOW THEM WHY! THEY NEED US!!''

''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_143319657
wel apart dat de burgemeester helemaal niets te melden heeft. ik denk dat zijn periode van bestuur er zo langzamerhand op zit.. dit is toch niet normaal joh?
There are only 151 Pokémon.
pi_143320395
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:08 schreef Eenskijken het volgende:
wel apart dat de burgemeester helemaal niets te melden heeft. ik denk dat zijn periode van bestuur er zo langzamerhand op zit.. dit is toch niet normaal joh?
Die komt helemaal niet meer terug van 'vakantie'
pi_143321760
Ik verwacht niet dat de autoriteiten nog iets gaan doen aan die radicaalgekkies uit de schilderswijk. Hard optreden werkt alleen maar averechts bij de radicale moslims, die voelen zich dan bedreigd en beginnen met het plegen van aanslagen, een patroon wat je wereldwijd tegenkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2014 22:50:31 ]
pi_143321975
quote:
13s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik verwacht niet dat de autoriteiten nog iets gaan doen aan die radicaalgekkies uit de schilderswijk. Hard optreden werkt alleen maar averechts bij de radicale moslims, die voelen zich dan bedreigd en beginnen met het plegen van aanslagen, een patroon wat je wereldwijd tegenkomt.
En dan? Niets doen? Schilderswijk opgeven?
pi_143322057
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:53 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En dan? Niets doen? Schilderswijk opgeven?
De Franse 'aanpak'. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_143322556
De NOS heeft in ieder geval spijt dat ze geen aandacht hadden voor de rellende ISIS-fanboys:
https://twitter.com/MarcelGelauff/statuses/498557009332305920
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_143322977
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De NOS heeft in ieder geval spijt dat ze geen aandacht hadden voor de rellende ISIS-fanboys:
https://twitter.com/MarcelGelauff/statuses/498557009332305920
Onbegrijpelijk...

Denken ze nou serieus dat 'het volk' achterlijk is ofzo?

Keer op keer op keer....
pi_143326933
Fascinerend wel, om te zien hoe users als Charismatisch en Mutant01 in dit topic de dubieuze figuren onder de demonstranten één voor één belichten, uiteraard gretig bijgevallen door de gebruikelijke poco-brigade waarvan types als KoosVogels en Gelly de boegbeelden zijn. Alhoewel... het was eigenlijk wel te verwachten hè? Dit is immers hoe het altijd gaat in NWS en één van de redenen waarom NWS zo dodelijk vermoeiend is geworden.

Dit soort users zou toch eens ondubbelzinnig en zonder allerlei mitsen en maren deze extremistische moslims veroordelen om hun walgelijke en gewelddadige gedrag. Niks van dat. In plaats daarvan ligt hun focus op de demonstranten, die net zo veel recht hebben als ieder ander om een demonstratie te houden. Basisbeginselen van de Nederlandse rechtsstaat zijn dat.

Maar wat een "foute figuren" zijn het. De gretigheid waarmee die mensen worden gelabeld, zien we omgekeerd natuurlijk niet. Dan kijkt de poco-brigade wel weg. Alsof we niet meer dan genoeg foute figuren hebben gezien bij de pro-Gaza-demonstraties. Haatzaaiers, wapperende ISIS-vlaggen, moslims die journalisten bedreigen, noem maar op.

Spring maar fijn in de bres voor het moslim-tuig dat met stenen gooit naar demonstranten en naar journalisten die gewoon hun werk doen. Het zijn immers de "broeders", op wie geen kritiek mag worden geleverd. Want kritiek staat gelijk aan islamofobie. Het ligt allemaal aan anderen, vooral niet aan hen. De echte extremisten zijn mensen die hier een probleem in zien, of nog erger: zij die dat ook als zodanig benoemen.

Die arme ISIS-fanboys zijn geen dader, maar slachtoffer. Vandaar ook dat ouders, buren en vrienden in geen velden of wegen te bekennen zijn om het gedrag van dit tuig te corrigeren of te voorkomen. Het zijn de zogenaamd gematigde, moderne moslims die het nalaten om ondubbelzinnig dit tuig te veroordelen. Het zijn mensen wiens belang en wiens hart NIET bij de Nederlandse samenleving ligt.

De balans is eigenlijk om te janken zo triest: dat ze zwaar bovengemiddeld crimineel zijn, wisten we al. Dat ze er intolerante opvattingen op nahouden en steeds verder radicaliseren, wisten we ook al. Dat het bedroevend is gesteld met de integratie, wisten we ook al. Maar na de vertoning van de afgelopen weken weten we, daar bovenop, ook nog eens hoe hypocriet deze schuimbekkende figuren zijn. Woest over de doden in Gaza, maar uitgesproken fan (of geen afstand nemen) van de daden van ISIS, dat moslims en anderen bij bosjes afslacht.

Ik wil bij deze graag laten weten dat ik walg van moslim-extremisten, van volk met ISIS-vlaggen, van tuig dat stenen gooit richting journalisten, haatzaaiers én iedereen die dat goedpraat en doet alsof er niks aan de hand is. :r

Tot zover deze reactie van de huisextremist en -racist die "niet meer in NWS durft te posten" en dit topic na plaatsing van dit bericht meteen weer uit z'n Active Topics verwijdert. :W
pi_143327008
Opkankeren met die ISIS demonstranten. Of laat die ADO hooligans het maar oplossen. Als je in dit land voor zon achterlijk regime demonstreert dan heb je hier niks te zoeken. Hypocriete is ook dat als die gastjes die hier voor isis demonstreren daar allang afgemaakt waren waarschijnlijk met hun gedrag.
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_143329368
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:47 schreef Elfletterig het volgende:
Fascinerend wel, om te zien hoe users als Charismatisch en Mutant01 in dit topic de dubieuze figuren onder de demonstranten één voor één belichten, uiteraard gretig bijgevallen door de gebruikelijke poco-brigade waarvan types als KoosVogels en Gelly de boegbeelden zijn. Alhoewel... het was eigenlijk wel te verwachten hè? Dit is immers hoe het altijd gaat in NWS en één van de redenen waarom NWS zo dodelijk vermoeiend is geworden.

Dit soort users zou toch eens ondubbelzinnig en zonder allerlei mitsen en maren deze extremistische moslims veroordelen om hun walgelijke en gewelddadige gedrag. Niks van dat. In plaats daarvan ligt hun focus op de demonstranten, die net zo veel recht hebben als ieder ander om een demonstratie te houden. Basisbeginselen van de Nederlandse rechtsstaat zijn dat.

Maar wat een "foute figuren" zijn het. De gretigheid waarmee die mensen worden gelabeld, zien we omgekeerd natuurlijk niet. Dan kijkt de poco-brigade wel weg. Alsof we niet meer dan genoeg foute figuren hebben gezien bij de pro-Gaza-demonstraties. Haatzaaiers, wapperende ISIS-vlaggen, moslims die journalisten bedreigen, noem maar op.

Spring maar fijn in de bres voor het moslim-tuig dat met stenen gooit naar demonstranten en naar journalisten die gewoon hun werk doen. Het zijn immers de "broeders", op wie geen kritiek mag worden geleverd. Want kritiek staat gelijk aan islamofobie. Het ligt allemaal aan anderen, vooral niet aan hen. De echte extremisten zijn mensen die hier een probleem in zien, of nog erger: zij die dat ook als zodanig benoemen.

Die arme ISIS-fanboys zijn geen dader, maar slachtoffer. Vandaar ook dat ouders, buren en vrienden in geen velden of wegen te bekennen zijn om het gedrag van dit tuig te corrigeren of te voorkomen. Het zijn de zogenaamd gematigde, moderne moslims die het nalaten om ondubbelzinnig dit tuig te veroordelen. Het zijn mensen wiens belang en wiens hart NIET bij de Nederlandse samenleving ligt.

De balans is eigenlijk om te janken zo triest: dat ze zwaar bovengemiddeld crimineel zijn, wisten we al. Dat ze er intolerante opvattingen op nahouden en steeds verder radicaliseren, wisten we ook al. Dat het bedroevend is gesteld met de integratie, wisten we ook al. Maar na de vertoning van de afgelopen weken weten we, daar bovenop, ook nog eens hoe hypocriet deze schuimbekkende figuren zijn. Woest over de doden in Gaza, maar uitgesproken fan (of geen afstand nemen) van de daden van ISIS, dat moslims en anderen bij bosjes afslacht.

Ik wil bij deze graag laten weten dat ik walg van moslim-extremisten, van volk met ISIS-vlaggen, van tuig dat stenen gooit richting journalisten, haatzaaiers én iedereen die dat goedpraat en doet alsof er niks aan de hand is. :r

Tot zover deze reactie van de huisextremist en -racist die "niet meer in NWS durft te posten" en dit topic na plaatsing van dit bericht meteen weer uit z'n Active Topics verwijdert. :W
Ben je nou serieus met je laatste zin ?
pi_143329501
quote:

Het wordt wel veroordeeld. Je wilt het alleen maar al te graag niet lezen. Feit blijft wel dat zodra het over Marokkanen of moslims gaat, dan verliest de overgrote meerderheid de objectiviteit om een goed beargumenteerde mening te delen.

Zodra er tegengas wordt gegeven ziet men dat als goedkeuring van het vertoonde gedrag over het onderwerp.

Kortom. Je bent een kortzichtige sukkel.
pi_143329697
quote:

Ik ga dit echt niet allemaal lezen.
pi_143329788
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 06:23 schreef Santello het volgende:

[..]

Het wordt wel veroordeeld. Je wilt het alleen maar al te graag niet lezen. Feit blijft wel dat zodra het over Marokkanen of moslims gaat, dan verliest de overgrote meerderheid de objectiviteit om een goed beargumenteerde mening te delen.

Zodra er tegengas wordt gegeven ziet men dat als goedkeuring van het vertoonde gedrag over het onderwerp.

De pro-Palestina demonstranten met hun 'alle Joden dood' en de ShariaSchilderwijkers met hun stenengooierij dienen te worden veroordeeld om hun uitlatingen en hun gedrag.

De anti-ISIS/extreem rechtse demonstranten viel daarentegen niets te verwijten. De genoemden door Elfletterig zijn meer bezig met wijzen naar het enge gedachtegoed van die demonstranten dan het veroordelen van "alle Joden dood", het stenen gooien en beletten van het recht op demonstratie.

Je zou verder ook Van Aartsen kunnen verwijten dat hij de demonstratie in de Schilderswijk toestond. Maar aan de andere kant, áls pro-Palestina demonstranten op een dergelijke nare manier hebben gedemonstreerd dan is het niet raar als er op dezelfde plek een tegengeluid gehoord wil worden. Provocatie? "Geen Sharia in deze straat/stad" is geen provocatie, maar gewoon een normale en zinnige leus in dit land.

Simpel eigenlijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143329853
quote:

[ afbeelding ]

Ze waren er wel.
pi_143329874
quote:
19s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Maakt dat alles iets uit ? Een demonstratie is een demonstratie en mag gewoon plaatsvinden. Bakstenen gooien mag niet, zo simpel is het.
pi_143330292
quote:
Fascinerend wel, om te zien hoe users als Charismatisch en Mutant01 in dit topic de dubieuze figuren onder de demonstranten één voor één belichten, uiteraard gretig bijgevallen door de gebruikelijke poco-brigade
En toen was ik alweer klaar met het serieus nemen van deze post :)
pi_143330317
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 07:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

De pro-Palestina demonstranten met hun 'alle Joden dood' en de ShariaSchilderwijkers met hun stenengooierij dienen te worden veroordeeld om hun uitlatingen en hun gedrag.

Duizenden pro-Palestina demonstranten in Amsterdam, waar ik bij ben geweest, waar welgeteld max een minuut bij elkaar door ongeveer 10 demonstranten dat soort uitlatingen zijn geweest. Al snel zijn deze gestopt aangezien de rest hier niet van gediend was.

Duizenden pro-Palestina demonstranten in Den Haag, waar ik bij ben geweest, waar welgeteld 4 borden met hakenkruisen te zien waren en direct erna zijn verwijderd door de organisatie onder druk van de andere demonstranten aangezien die hier niet van gediend waren.

Je bent kortzichtig bezig.

De anti-ISIS/extreem rechtse demonstranten viel daarentegen niets te verwijten. De genoemden door Elfletterig zijn meer bezig met wijzen naar het enge gedachtegoed van die demonstranten dan het veroordelen van "alle Joden dood", het stenen gooien en beletten van het recht op demonstratie.

Ja, precies ja. We vinden het allemaal doodnormaal en ontzettend leuk als ik of jij bekogeld zou worden met stenen. Geloof je het zelf? Deze post ging om de veroordeling weet je nog. Niet over enkele feiten die zij aanvoeren.

Je zou verder ook Van Aartsen kunnen verwijten dat hij de demonstratie in de Schilderswijk toestond. Maar aan de andere kant, áls pro-Palestina demonstranten op een dergelijke nare manier hebben gedemonstreerd dan is het niet raar als er op dezelfde plek een tegengeluid gehoord wil worden. Provocatie? "Geen Sharia in deze straat/stad" is geen provocatie, maar gewoon een normale en zinnige leus in dit land.

Het is wel raar. Je verlaagt je op dat moment naar een kansloos niveau. Dat trekt ook bepaald volk aan. Van beiden willen we liever niets hebben.

''Geen sharia'' is helemaal geen normale van een zinnige leus. Er is helemaal geen sprake van sharia. Een stel snotneuzen die een sharia invoeren in een wijk? Ben je wel helemaal lekker?

Simpel eigenlijk.
Dat ge-quote is niet aan mij besteed. Zie vetgedrukt.
pi_143330328
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 04:05 schreef Yasmin23 het volgende:
Ben je nou serieus met je laatste zin ?
Ja.

quote:

Zodra er tegengas wordt gegeven ziet men dat als goedkeuring van het vertoonde gedrag over het onderwerp. Kortom. Je bent een kortzichtige sukkel.
Veroordeeld? Ach ja, er is zo'n belangenclub die wat zegt. Maar de praktijk op de straat is dat moslimjongeren met stenen gooien naar tegenstanders van ISIS en dat ze zelf met ISIS-vlaggen rondlopen. Geen hond die ze erop aanspreekt.

Maar zelfs al is het waar wat je schrijft, dat we alleen nog het slechte in de Marokkaan of de moslim willen zien; hoe zou dat dan komen, denk je? Komt beeldvorming zomaar uit de lucht vallen, of is er sprake van een (zeer negatief) imago dat door de jaren heen is opgebouwd? Dat laatste, overduidelijk. Koop een spiegel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 07:18 schreef Specularium het volgende:
Je begint steeds meer op sp3c te lijken. En dat is geen compliment.
pi_143330378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat is je goed recht hoor. Doe maar net alsof er geen politiek-correcte brigade bestaat die problemen downplayt en daarmee juist de broodnodige oplossingen in de weg staat. Het klinkt allemaal sympathiek, niet zo veel aandacht besteden aan problemen in de hoop dat ze dan vanzelf oplossen.

Maar deze koers faalt al jaren: de radicalisering onder moslimjongeren neemt alleen maar toe; het uitroepen van een Islamitische Staat en het gooien met stenen naar demonstranten zijn daar de getuigen van.

Maar nogmaals: shoot the messenger, steek je kop maar weer fijn in het zand. Het wemelt hier van de users die net zo "moreel verheven" zijn en daarmee, net als jou, daadwerkelijke oplossingen dwarsbomen. Jammer.
pi_143330451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is je goed recht hoor. Doe maar net alsof er geen politiek-correcte brigade bestaat die problemen downplayt en daarmee juist de broodnodige oplossingen in de weg staat. Het klinkt allemaal sympathiek, niet zo veel aandacht besteden aan problemen in de hoop dat ze dan vanzelf oplossen.

Maar deze koers faalt al jaren: de radicalisering onder moslimjongeren neemt alleen maar toe; het uitroepen van een Islamitische Staat en het gooien met stenen naar demonstranten zijn daar de getuigen van.

Maar nogmaals: shoot the messenger, steek je kop maar weer fijn in het zand. Het wemelt hier van de users die net zo "moreel verheven" zijn en daarmee, net als jou, daadwerkelijke oplossingen dwarsbomen. Jammer.
Tja, als lid van de islamofobie brigade die elk probleem met Moslims opblaast tot alle verhoudingen weg zijn kan ik jou ook niet echt serieus nemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143330477
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 07:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze waren er wel.
Het team zelf op geen van de beelden gezien maar nu je het zegt: op een paar foto's wel een deel van datzelfde politiebusje met opbouw/antennes erop. Geen idee of dat ook echt bij dat team hoort though. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_143330512
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:58 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het team zelf op geen van de beelden gezien maar nu je het zegt: op een paar foto's wel een deel van datzelfde politiebusje met opbouw/antennes erop. Geen idee of dat ook echt bij dat team hoort though. ^O^
Ik kan je vertellen dat dat zo is.
pi_143330538
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat jij een ander nog eens zou afgeschrijven op taalgebruik/woordkeuze:

quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 08:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je maar op de faceboekpagina van de GBL te kijken, daar wordt aan de lopende band opgeroepen tot geweld tegen iedereen die het niet eens is met de GBL. Zelfs de meest ranzige bedreigingen mogen gewoon blijven staan. Tegengeluiden worden zelfs meteen verwijderd. Kennelijk vindt de pvv dat allemaal prima en dat geeft te denken over de mensen die binnen de pvv de dienst uitmaken....

[..]

Of: 'macht afpekken van de elite en teruggeven aan het volk', ook al zoiets :')
Als er iemand op grond van de manier waarop hij zichzelf (volgzaam) uitdrukt niet serieus te nemen is dan ben jij dat toch echt zelf. Kijk trouwens ook eens naar je welhaast van een ziekelijke obsessie getuigende posthistory:

http://forum.fok.nl/user/history/192657/3
Je suis Charlie Sheen
pi_143330560
quote:

[..]

Boze scheldende linksmeneer. :'(
Je suis Charlie Sheen
pi_143330602
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:56 schreef kipknots het volgende:

[..]

Tja, als lid van de islamofobie brigade die elk probleem met Moslims opblaast tot alle verhoudingen weg zijn kan ik jou ook niet echt serieus nemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik overschat problemen liever dan dat ik ze onderschat. Dat laatste betekent namelijk dat er niks aan gedaan wordt. Zeg maar de lijn die de afgelopen 30-40 jaar in Nederland is gevolgd. Problemen zijn nooit aangepakt en de effecten zijn averechts: radicalisering onder moslimjongeren neemt toe, salafisten breiden hun invloed uit, noem maar op.

Gezien de staat van dienst van de islam op deze planeet lijkt er mij niks mis met op z'n minst een kritische houding ten opzichte van deze "religie van de vrede", die zich tot op de dag van vandaag gewelddadig verspreidt in een gebied dat zich uitstrekt van de Afrikaanse westkust tot aan de Filippijnen. Voeg daarbij nog de intolerantie die moslims in hun landen opbrengen voor minderheden en er lijkt me genoeg reden voor islamofobie.

Ieder weldenkend mens dat universele mensenrechten geborgd wil zien, discriminatie van minderheden wil tegengaan en voorstander van democratie is, staat per definitie kritisch ten opzichte van de islam; een religie die alleen maar garant staat voor ellende en onderdrukking.

Maar leg anders eens uit: wanneer is iets in jouw ogen WEL een probleem? Geradicaliseerde, ISIS-aanbiddende, stenengooiende, Jodenhatende jongeren die hun eigen Islamitische Staat uitroepen, vallen niet onder jouw definitie van "probleem", begrijp ik uit je wegwimpel-houding. Hoe ver moet het eerst komen voordat het wel een probleem wordt?
pi_143330611
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:04 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dat jij een ander nog eens zou afgeschrijven op taalgebruik/woordkeuze:

[..]

Als er iemand op grond van de manier waarop hij zichzelf (volgzaam) uitdrukt niet serieus te nemen is dan ben jij dat toch echt zelf. Kijk trouwens ook eens naar je welhaast van een ziekelijke obsessie getuigende posthistory:

http://forum.fok.nl/user/history/192657/3
Jep, topics over de GBL zijn altijd dikke pret :) Ik ben jaren terug al gestopt met serieus te reageren op GBL-gerelateerde onderwerpen. Stemvee het bloed onder de nagels vandaan halen is veel leuker :)
pi_143330627
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Jep, topics over de GBL zijn altijd dikke pret :) Ik ben jaren terug al gestopt met serieus te reageren op GBL-gerelateerde onderwerpen. Stemvee het bloed onder de nagels vandaan halen is veel leuker :)
:')
Je suis Charlie Sheen
pi_143330649
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:12 schreef NotYou het volgende:

[..]

:')
:*
pi_143330683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:*
Volgens mij heb ik 't je al eerder voorgesteld: Wanneer je niets te zeggen hebt, zeg dan ook gewoon lekker niets. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_143330761
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik overschat problemen liever dan dat ik ze onderschat. Dat laatste betekent namelijk dat er niks aan gedaan wordt. Zeg maar de lijn die de afgelopen 30-40 jaar in Nederland is gevolgd. Problemen zijn nooit aangepakt en de effecten zijn averechts: radicalisering onder moslimjongeren neemt toe, salafisten breiden hun invloed uit, noem maar op.

Gezien de staat van dienst van de islam op deze planeet lijkt er mij niks mis met op z'n minst een kritische houding ten opzichte van deze "religie van de vrede", die zich tot op de dag van vandaag gewelddadig verspreidt in een gebied dat zich uitstrekt van de Afrikaanse westkust tot aan de Filippijnen. Voeg daarbij nog de intolerantie die moslims in hun landen opbrengen voor minderheden en er lijkt me genoeg reden voor islamofobie.

Ieder weldenkend mens dat universele mensenrechten geborgd wil zien, discriminatie van minderheden wil tegengaan en voorstander van democratie is, staat per definitie kritisch ten opzichte van de islam; een religie die alleen maar garant staat voor ellende en onderdrukking.

Maar leg anders eens uit: wanneer is iets in jouw ogen WEL een probleem? Geradicaliseerde, ISIS-aanbiddende, stenengooiende, Jodenhatende jongeren die hun eigen Islamitische Staat uitroepen, vallen niet onder jouw definitie van "probleem", begrijp ik uit je wegwimpel-houding. Hoe ver moet het eerst komen voordat het wel een probleem wordt?
Tja, ik heb geen problemen met het aanpakken van de extremisten. Maar je moet er wel voorzichtig mee zijn, want anders krijg je situaties als tijdens dit protest, waar er bij een 'anti-ISIS' protest random Moslims worden toegeroepen alsof het extremisten zijn.

De boodschap als land zou moeten zijn dat ook de Moslims die hier wonen hardstikke welkom zijn en we ze graag opnemen in de gemeenschap. En daarbij de extremisten wel aanpakken, maar niet de groep zo makkelijk over een kam scheren als nu gebeurd, want dat drijft de gemiddelde Moslim alleen maar verder weg.
pi_143331055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:21 schreef kipknots het volgende:
Tja, ik heb geen problemen met het aanpakken van de extremisten. Maar je moet er wel voorzichtig mee zijn, want anders krijg je situaties als tijdens dit protest, waar er bij een 'anti-ISIS' protest random Moslims worden toegeroepen alsof het extremisten zijn.

De boodschap als land zou moeten zijn dat ook de Moslims die hier wonen hardstikke welkom zijn en we ze graag opnemen in de gemeenschap. En daarbij de extremisten wel aanpakken, maar niet de groep zo makkelijk over een kam scheren als nu gebeurd, want dat drijft de gemiddelde Moslim alleen maar verder weg.
Met alle respect, maar je post loopt over van naïviteit. Ten eerste is een anti-ISIS-protest een anti-ISIS-protest. Als Nederlandse moslims echt zo gematigd waren en echt zo tegen ISIS waren, hadden ze meegelopen. Ten tweede zijn veel moslims extremist of anders op z'n minst aanhanger van zeer conservatief gedachtegoed dat haaks staat op de Nederlandse samenleving; ik kan de realiteit niet mooier maken voor je.

Dat moslims hier "hartstikke welkom" zijn is een statement met een bijna idyllisch karakter. De realiteit is dat de aanwezigheid van moslims overal in West-Europa voor problemen zorgt, vooral op die plekken waar grote concentraties op één hoop zitten. De realiteit is dat die mensen zichzelf nadrukkelijk buiten de samenleving plaatsen, er compleet andere normen en waarden op nahouden. En dat ze muisstil blijven als hun zoons met ISIS-vlaggen wapperen en stenen gooien. Om nog maar te zwijgen over de torenhoge criminaliteitscijfers.

De boodschap dat ze "hartstikke welkom" zijn, spreek je zelf maar uit, maar niet namens mij. Ik heb - voor de duidelijkheid - helemaal niks tegen mensen vanwege hun nationaliteit of ras. Ik heb wél iets tegen een intolerante religie. Hoe minder voet deze aan de grond krijgt in Nederland, des te liever heb ik dat. Ik zit helemaal niet te wachten op verdere toestroom van groepen mensen met conservatieve opvattingen en probleemgedrag.

Ik sluit me aan bij de tekst die ik deze week zag op een bordje bij het anti-ISIS-protest: jullie mogen hier wonen, maar het hoeft niet. De boodschap hoeft wat mij betreft dus ook niet te zijn dat moslims hier "hartstikke welkom" zijn. Heel veel Nederlanders delen die opvatting namelijk helemaal niet.

De boodschap na 30-40 jaar falende integratie moet vooral zijn dat moslims hun gedrag aanpassen, hun kinderen beter opvoeden, Nederlandse wet- en regelgeving accepteren of anders vertrekken naar landen waar de islam gelijkstaat aan de wet. En verbolgen moslims die niet met dit negatieve oordeel kunnen omgaan, moeten eens aan zelfreflectie doen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:42:58 #208
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_143331409
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 07:18 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit. Het zal vast verongelijkt geraaskal zijn over hoe andere users tegengas geven en ageren tegen generalisaties en extreem rechts. Slikken zullen ze de extreem rechtse borrelpraat. Slik je de borrelpraat niet dan ben je een Isisfanboy. De wereld van dom rechts.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mutant01 op 12-08-2014 10:07:52 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_143331526
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dit. Het zal vast verongelijkt geraaskal zijn over hoe andere users tegengas geven en ageren tegen generalisaties en extreem rechts.
:') Gaf je maar eens wat meer en nadrukkelijker tegengas tegen moslim-extremisme in Nederland en daarbuiten. Dan was je tenminste nog een klein beetje geloofwaardig.
pi_143331586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:') Gaf je maar eens wat meer en nadrukkelijker tegengas tegen moslim-extremisme in Nederland en daarbuiten. Dan was je tenminste nog een klein beetje geloofwaardig.
Je bent de realiteit volstrekt uit het oog verloren. Maar dan ook echt volstrekt. Dat maakt alleen al dat je over geloofwaardigheid weinig nuttigs te melden hebt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143331717
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je bent de realiteit volstrekt uit het oog verloren. Maar dan ook echt volstrekt. Dat maakt alleen al dat je over geloofwaardigheid weinig nuttigs te melden hebt.
Een notoire probleemontkenner en wegkijker die gaat zeggen dat ik de realiteit uit het oog ben verloren. Geweldig.

Gezien je reputatie op dit forum kan ik het eigenlijk alleen maar als compliment beschouwen. Ik zou me zorgen moeten maken als ik een uitspraak deed waar jij het roerend mee eens was.
pi_143331883
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een notoire probleemontkenner en wegkijker die gaat zeggen dat ik de realiteit uit het oog ben verloren. Geweldig.

Gezien je reputatie op dit forum kan ik het eigenlijk alleen maar als compliment beschouwen. Ik zou me zorgen moeten maken als ik een uitspraak deed waar jij het roerend mee eens was.
Woorden als probleemontkenner en wegkijker. Afkomstig van een zelfbenoemde islamofoob. Drommels toch het moet niet gekker worden. Dergelijke retoriek doet me weinig van een aantoonbare notoire leugenaar.

Maar owee als iemand je wijst op je leugens. Dan het topic uit je AT verwijderen en snel wegrennen van fok.nl. Laten we het over reputatie dus maar niet
hebben...

Met het laatste ben ik het eens. Ik zou me dus zorgen maken als ik jou was.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:28:13 #214
306109 francoisdublanc
pi_143332018
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Woorden als probleemontkenner en wegkijker. Afkomstig van een zelfbenoemde islamofoob. Drommels toch het moet niet gekker worden. Dergelijke retoriek doet me weinig van een aantoonbare notoire leugenaar.

Maar owee als iemand je wijst op je leugens. Dan het topic uit je AT verwijderen en snel wegrennen van fok.nl. Laten we het over reputatie dus maar niet
hebben...

'Islamofoob'. :') Zo'n kansloze term voor mensen die kritisch zijn en niet alles maar zommaar accepteren.
pi_143332100
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:28 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

'Islamofoob'. :') Zo'n kansloze term voor mensen die kritisch zijn en niet alles maar zommaar accepteren.
Mensen die deugdelijke kritiek uiten zijn islamcritici. Mensen die bij wijze van achter elke steen een probleem zien, deze problematiek vervolgens extreem overdrijven en zelf aangeven geen islam in het land te willen hebben zijn islamafoob. Wezenlijk verschil.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143332261
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:22 schreef Mutant01 het volgende:

Maar owee als iemand je wijst op je leugens. Dan het topic uit je AT verwijderen en snel wegrennen van fok.nl. Laten we het over reputatie dus maar niet hebben...

Je opstelling zou moreel superieur zijn, ware het niet dat die struisvogel-houding al jarenlang aantoonbaar faalt. Problemen downplayen in plaats van aanpakken werkt niet. Als je de zaak ook maar een beetje objectief en met gezond verstand bekeek, had je dat allang ingezien.

Neem anders eens een voorbeeld aan iemand als Ahmed Marcouch, die de problemen wél ziet en benoemt. Om vervolgens te worden verketterd door de Marokkaanse gemeenschap. Want zo zitten deze haatdragende personen met nul zelfkritiek wel in elkaar, kennelijk.

Maar goed, het is uiteraard je goed recht om die problemen niet onder ogen te zien, om je vingers in je oren te stoppen en keihard "lalalala" te roepen. Prachtig allemaal, maar het lost niks op. En bovendien: waarom zouden "leugens" moeten worden opgelost? Er is immers niks aan de hand, er zijn geen problemen. De taferelen van afgelopen weken waren maar scenes uit een film. Of zoiets.

Ik ren trouwens niet weg van FOK.nl, maar wel uit NWS. Ik kom hier haast nooit meer. Gewoon, omdat alles al 298 miljoen keer gezegd is. Het is dodelijk vermoeiend om te "discussiëren" met mensen die problemen nog niet eens inzien als ze zich een meter voor hun neus afspelen. Tijdsverspilling is het.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:40:25 #217
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143332297
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:42 schreef Elfletterig het volgende:
Ten eerste is een anti-ISIS-protest een anti-ISIS-protest. Als Nederlandse moslims echt zo gematigd waren en echt zo tegen ISIS waren, hadden ze meegelopen.
Dit was geen anti-ISIS protest maar een anti-moslim/anti-Schilderswijk protest. Puur bedoeld om te provoceren en de tegenstellingen tussen 'zij' en 'wij' te vergroten.

Volkomen terecht dat buurtbewoners daar niet zelf in meeliepen. Overigens waren er wel verdwaalde moslims heb ik begrepen, maar die hadden waarschijnlijk niet door wat voor extreemrechts volk er achter deze demonstratie zit en wat de ware intentie was.

Een dag eerder was er wel een echte anti-ISIS demo in Den Haag. Met moslims. Pro Patria was nergens te bekennen.

Als je echt zo graag wil dat moslims mee gaan lopen op Pro Patria demonstraties kan je jezelf ook eens afvragen waarom Pro Patria de hand niet uitsteekt naar gematigde moslims en de samenwerking zoekt.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:43:25 #218
306109 francoisdublanc
pi_143332385
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mensen die deugdelijke kritiek uiten zijn islamcritici. Mensen die bij wijze van achter elke steen een probleem zien, deze problematiek vervolgens extreem overdrijven en zelf aangeven geen islam in het land te willen hebben zijn islamafoob. Wezenlijk verschil.
Dat verschil is er inderdaad. Maar volgens mij zie jij zelf dat verschil niet en noem je gewoon elke criticus islamofoob.
pi_143332461
quote:
Ik vind het prima om zo genoemd te worden. Na "racist" en "extremist" is het labeltje "islamofoob" bijna een compliment. Misschien als iemand ook maar één positief aspect kan opnoemen van 40 jaar aanwezigheid van de islam in Nederland dat ik mijn mening herzie.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:31 schreef Mutant01 het volgende:
"Deugdelijk" en "overdrijven" zijn subjectieve termen. Een probleem benoemen is bij jou al overdrijven. Problemen moeten immers onder het tapijt worden geschoven.

Een veel interessantere vraag is waarom zo veel mensen in Nederland toenemend islam-kritisch of islamofoob zijn. Hoe zou dat komen, denk je?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:48:44 #220
306109 francoisdublanc
pi_143332507
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het prima om zo genoemd te worden. Na "racist" en "extremist" is het labeltje "islamofoob" bijna een compliment. Misschien als iemand ook maar één positief aspect kan opnoemen van 40 jaar aanwezigheid van de islam in Nederland dat ik mijn mening herzie.

[..]

Datzelfde geldt voor mij.
pi_143332515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:40 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dit was geen anti-ISIS protest maar een anti-moslim/anti-Schilderswijk protest. Puur bedoeld om te provoceren en de tegenstellingen tussen 'zij' en 'wij' te vergroten.

Volkomen terecht dat buurtbewoners daar niet zelf in meeliepen. Overigens waren er wel verdwaalde moslims heb ik begrepen, maar die hadden waarschijnlijk niet door wat voor extreemrechts volk er achter deze demonstratie zit en wat de ware intentie was.

Een dag eerder was er wel een echte anti-ISIS demo in Den Haag. Met moslims. Pro Patria was nergens te bekennen.

Als je echt zo graag wil dat moslims mee gaan lopen op Pro Patria demonstraties kan je jezelf ook eens afvragen waarom Pro Patria de hand niet uitsteekt naar gematigde moslims en de samenwerking zoekt.
Was de pro-Palestina demonstratie een anti-Joden demonstratie volgens jou?
pi_143332712
Ik zit op mij telefoon dus ben niet in staat om ellenlange epistels te gaan schrijven. Maar je negeert een essentieel onderdeel van mijn post. Namelijk je leugenachtige retoriek. Die retoriek haal je ook altijd aan om weer in een soort verongelijkte modus te vervallen. Mensen met gezond verstand hebben dat al doorzien. Meer concreet.

Je beweert dat ik een voor een de foute figuren uit deze demonstratie zou hebben
belicht. De praktijk is dat ik louter heb aangegeven dat de organisatie niet echt koosjer is. Daar hoef je geen deskundige voor te zijn. Jij wenst kennelijk dat dit toch uiterst belangrijke punt niet naar boven wordt gebracht. Waarom is mij niet duidelijk.

Opvallend is ook dat je impliciet stelt dat eigenlijk ook moslims met deze mars meee hadden moeten lopen. Daarbij vergeet je te vermelden dat de oproep om te demonstreren louter gericht was aan autochtone nederlanders. De meeste moslims zijn geen autochtoon. Het is interessant om te zien dat het je irriteert dat bepaalde lieden de foute elementen van deze demonstratie aanwijzen. Want, zo stel je impliciet, bij de Isis demonstratie is dat ook niet gebeurd. Dat lijkt me een invalide manier van argumenteren.

Tot slot claim je dat ik een probleemontkenner en wegkijker zou zijn. Dat terwijl ik in meerdere verschillende topics, zelfs ruim voordat jij hier user was, mijzelf heb gedistantieerd van extreme of fundamentalistische figuren. Ik heb aangekaard waar de problemen liggen en welke oplossingen er voor zijn. Verder heb ik aan de lopende band uiterst kritische opmerkingen geplaatst over groepen als isis.

Wat jij van mij verwacht is dat ik meega in je rechtse borrelpraat. Dat verwacht je ook van anderen. Doen ze dat niet dan sta je vooraan hen te betichten van ontkennen van problematiek, politiek correct handelen, tot zelfs Isisfanboyisme. Zo werkt het niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143332750
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:49 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Niet zo bedoeld, maar aangezien er nogal wat simpele figuren op kwamen dagen ging het wel die kant op.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:59:18 #224
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143332757
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:46 schreef Elfletterig het volgende:
Een veel interessantere vraag is waarom zo veel mensen in Nederland toenemend islam-kritisch of islamofoob zijn. Hoe zou dat komen, denk je?
Alsof dat het legitiem maakt. Wil je nu echt dat ik hier een Godwin ga lopen maken?
pi_143332764
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:43 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Dat verschil is er inderdaad. Maar volgens mij zie jij zelf dat verschil niet en noem je gewoon elke criticus islamofoob.
Nee. Ik noem mensen die geen Islam in Nederland willen islamofoob. Er hangt verder ook geen waardeoordeel aam. Het is louter een constatering.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143332814
quote:

De demonstratie van zaterdag was er eentje van enkele honderden Koerden; een bevolkingsgroep die direct slachtoffer is van de terreurdaden van ISIS; je weet wel, de club die in de Haagse Schilderswijk zo geliefd is.

Hoe vervelend je het ook vindt, ook een anti-moslim-protest mag plaatsvinden en valt onder het recht op vrije meningsuiting. Voor de demonstratie en de gekozen route was een vergunning verleend. Iets met rechtsstaat, handhaving en openbare orde.

Maar omdat de boodschap van de demonstranten je niet aanstaat, is het ineens "provoceren" en is het kennelijk begrijpelijk of verklaarbaar dat hen de doorgang wordt belemmerd en dat ze met stenen worden bekogeld. Vertel eens: hoeveel moslim-demonstraties van de laatste weken zijn verhinderd door tegendemonstranten die met stenen gingen gooien?

Vervelend hè, extreem-rechtse figuren die "tegenstellingen tussen wij en zij vergroten". Kwam je ook tot die geweldige conclusie na het zien van de haatbaarden die "Dood aan de Joden" riepen en die met ISIS-vlaggen stonden te wapperen? Of vond je dat gewoon normaal?

Echt, de tegenstellingen tussen autochtone Nederlanders en haatdragende moslim-extremisten kunnen wat mij betreft niet genoeg uitvergroot en vergoot worden. En laten we er eindelijk ook eens conclusies aan verbinden, in plaats van dat doodvermoeiende struisvogel-gedrag dat al tientallen jaren faalt.

Zeg het maar: willen we dat er in Nederland plaats is voor moslim-extremisme, of dwingen we dergelijke extremisten tot gedragsaanpassing of vertrek naar een ander land? Ik kies duidelijk en ondubbelzinnig voor dat laatste scenario want de maat is meer dan vol; al heel lang, trouwens. We moeten hard afrekenen met moslim-extremisme in Nederland. En dat zullen we als autochtone Nederlanders zélf moeten doen. Van "gematigde" moslims hoeven we niet of nauwelijks steun te verwachten.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:03:39 #227
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143332851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:59 schreef waht het volgende:

[..]

Niet zo bedoeld, maar aangezien er nogal wat simpele figuren op kwamen dagen ging het wel die kant op.
De intentie van die pro-ISIS demo was net zo fout als die van de Pro Patria demo. De pro-ISIS demo zou ik ook geen pro-Palestina demo willen noemen, net zomin als dat ik de Pro Patria demo een anti-ISIS demo zou willen noemen. Beide kunnen we missen als kiespijn.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:13:34 #228
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143333073
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe vervelend je het ook vindt, ook een anti-moslim-protest mag plaatsvinden en valt onder het recht op vrije meningsuiting.
Ehrm, nee hoor, dat is verboden.

Je bent waarschijnlijk in de war met anti-islam-protest. Dat mag wel. Anti-moslim niet.

quote:
Voor de demonstratie en de gekozen route was een vergunning verleend.
Weer fout, een demonstratie hoef je alleen maar te melden, er bestaan geen vergunningen voor demonstraties. Overigens vind ik wel dat de autoriteiten deze demonstratie op die route niet toe hadden moeten staan. Het ziet er ook naar uit dat dit voorlopig ook de laatste demonstratie in de Schilderswijk was, want er zijn steeds meer oproepen om verdere demonstraties daar te verbieden. En dat lijkt me een goede zaak.

quote:
Iets met rechtsstaat, handhaving en openbare orde.
Precies, daarom niet meer op die plek want dat leidt alleen maar tot openbare orde problemen.

quote:
Maar omdat de boodschap van de demonstranten je niet aanstaat, is het ineens "provoceren" en is het kennelijk begrijpelijk of verklaarbaar dat hen de doorgang wordt belemmerd en dat ze met stenen worden bekogeld. Vertel eens: hoeveel moslim-demonstraties van de laatste weken zijn verhinderd door tegendemonstranten die met stenen gingen gooien?
Ach boe hoe hoe, dit is echt niet de eerste keer dat een (tegen)demonstratie uit de hand loopt. Dat was ook het doel van Pro Patria. Missie geslaagd.

quote:
Vervelend hè, extreem-rechtse figuren die "tegenstellingen tussen wij en zij vergroten". Kwam je ook tot die geweldige conclusie na het zien van de haatbaarden die "Dood aan de Joden" riepen en die met ISIS-vlaggen stonden te wapperen? Of vond je dat gewoon normaal?
Nee, dat vind ik niet normaal. Geen van beide groepen zijn mijn vrienden, om het maar even met een understatement uit te drukken.

quote:
Zeg het maar: willen we dat er in Nederland plaats is voor moslim-extremisme
Ik wil geen enkel extremisme hier. En daarin zit hem blijkbaar het verschil tussen jou en mij.
pi_143333405
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zit op mij telefoon dus ben niet in staat om ellenlange epistels te gaan schrijven. Maar je negeert een essentieel onderdeel van mijn post. Namelijk je leugenachtige retoriek. Die retoriek haal je ook altijd aan om weer in een soort verongelijkte modus te vervallen. Mensen met gezond verstand hebben dat al doorzien. Meer concreet.

Je beweert dat ik een voor een de foute figuren uit deze demonstratie zou hebben
belicht. De praktijk is dat ik louter heb aangegeven dat de organisatie niet echt koosjer is. Daar hoef je geen deskundige voor te zijn. Jij wenst kennelijk dat dit toch uiterst belangrijke punt niet naar boven wordt gebracht. Waarom is mij niet duidelijk.

Opvallend is ook dat je impliciet stelt dat eigenlijk ook moslims met deze mars meee hadden moeten lopen. Daarbij vergeet je te vermelden dat de oproep om te demonstreren louter gericht was aan autochtone nederlanders. De meeste moslims zijn geen autochtoon. Het is interessant om te zien dat het je irriteert dat bepaalde lieden de foute elementen van deze demonstratie aanwijzen. Want, zo stel je impliciet, bij de Isis demonstratie is dat ook niet gebeurd. Dat lijkt me een invalide manier van argumenteren.

Tot slot claim je dat ik een probleemontkenner en wegkijker zou zijn. Dat terwijl ik in meerdere verschillende topics, zelfs ruim voordat jij hier user was, mijzelf heb gedistantieerd van extreme of fundamentalistische figuren. Ik heb aangekaard waar de problemen liggen en welke oplossingen er voor zijn. Verder heb ik aan de lopende band uiterst kritische opmerkingen geplaatst over groepen als isis.

Wat jij van mij verwacht is dat ik meega in je rechtse borrelpraat. Dat verwacht je ook van anderen. Doen ze dat niet dan sta je vooraan hen te betichten van ontkennen van problematiek, politiek correct handelen, tot zelfs Isisfanboyisme. Zo werkt het niet.
Wat wil je dat ik zeg over het "essentiële" deel van je post, namelijk "mijn leugenachtige retoriek". Je observaties zijn zo subjectief en gekleurd als de neten. Je verwijt mij "rechtse borrelpraat" en verwacht dan dat ik jouw struisvogel-geneuzel serieus neem? Ik zou haast willen dat ik rechts was; dat maakte discussies een stuk simpeler. Ik ben sociaal-liberaal ingesteld; altijd geweest. Ik hecht sterk aan zaken als mensenrechten en optimale vrijheid. Precies daarom ageer ik tegen alle soorten extremisme; altijd consequent gedaan.

En op dit moment is moslim-extremisme het soort extremisme waarmee we in Nederland het meest hebben te stellen. Maar kennelijk ben je een "leugenaar" als je wijst op de radicalisering van moslimjongeren en de alarmbellen die bijvoorbeeld de AIVD laat afgaan. Allemaal onzin natuurlijk. Radicalisering is gaande in moskeeën, jongeren worden voor de jihad geronseld, tuig staat met ISIS-vlaggen te zwaaien en roept een Islamitsche Staat uit in de Schilderswijk. En dat moeten we dan kennelijk maar gewoon normaal vinden?

Ik vind dat NIET normaal en iedereen - zelfs dubieuze rechtse figuren - die hiertegen ageert, heeft mijn volledige steun. En trouwens ook het volste recht om zich te laten horen. Maar één voor één werden in dit topic foto's geplaatst van dubieuze figuren onder de demonstranten van zondag:

NWS / Protest tegen ISIS in schilderswijk #8

Heb je zulke foto's ook geplaatst in de topics over ISIS-fanboys? Maar laat me raden: het soort haatzaai-clubjes dat dergelijke protesten organiseert hoeft niet langs dezelfde meetlat als de demonstranten van zondag.

Ik heb nergens gezegd dat moslims hadden moeten meelopen zondag. We kunnen alleen maar vaststellen dat moslims niet of nauwelijks een krimp geven over het geweld van ISIS en tal van andere identieke clubs zoals Boko Haram, terwijl ze wél staan te schuimbekken over Gaza. Sterker nog: er wordt zelfs openlijk en herhaaldelijk sympathie betuigd aan ISIS. Waar zijn de gematigde moslims die hun extremistische broeders van dit soort gedrag weerhouden? Nergens.

Ik verwacht trouwens ook helemaal niks van je; alweer zo'n misvatting. Je positie is allang duidelijk en je posts voldoen voortdurend aan hetzelfde patroon. Je walging richt zich doorgaans niet op je wat meer extremistisch aangelegde broeders, maar op mensen die problemen benoemen en aangepakt willen zien.
pi_143333494
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Met alle respect, maar je post loopt over van naïviteit. Ten eerste is een anti-ISIS-protest een anti-ISIS-protest. Als Nederlandse moslims echt zo gematigd waren en echt zo tegen ISIS waren, hadden ze meegelopen. Ten tweede zijn veel moslims extremist of anders op z'n minst aanhanger van zeer conservatief gedachtegoed dat haaks staat op de Nederlandse samenleving; ik kan de realiteit niet mooier maken voor je.

Dat moslims hier "hartstikke welkom" zijn is een statement met een bijna idyllisch karakter. De realiteit is dat de aanwezigheid van moslims overal in West-Europa voor problemen zorgt, vooral op die plekken waar grote concentraties op één hoop zitten. De realiteit is dat die mensen zichzelf nadrukkelijk buiten de samenleving plaatsen, er compleet andere normen en waarden op nahouden. En dat ze muisstil blijven als hun zoons met ISIS-vlaggen wapperen en stenen gooien. Om nog maar te zwijgen over de torenhoge criminaliteitscijfers.

De boodschap dat ze "hartstikke welkom" zijn, spreek je zelf maar uit, maar niet namens mij. Ik heb - voor de duidelijkheid - helemaal niks tegen mensen vanwege hun nationaliteit of ras. Ik heb wél iets tegen een intolerante religie. Hoe minder voet deze aan de grond krijgt in Nederland, des te liever heb ik dat. Ik zit helemaal niet te wachten op verdere toestroom van groepen mensen met conservatieve opvattingen en probleemgedrag.

Ik sluit me aan bij de tekst die ik deze week zag op een bordje bij het anti-ISIS-protest: jullie mogen hier wonen, maar het hoeft niet. De boodschap hoeft wat mij betreft dus ook niet te zijn dat moslims hier "hartstikke welkom" zijn. Heel veel Nederlanders delen die opvatting namelijk helemaal niet.

De boodschap na 30-40 jaar falende integratie moet vooral zijn dat moslims hun gedrag aanpassen, hun kinderen beter opvoeden, Nederlandse wet- en regelgeving accepteren of anders vertrekken naar landen waar de islam gelijkstaat aan de wet. En verbolgen moslims die niet met dit negatieve oordeel kunnen omgaan, moeten eens aan zelfreflectie doen.
Goede post.. volledig eens
pi_143333546
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:13 schreef Joanne35 het volgende:
Precies, daarom niet meer op die plek want dat leidt alleen maar tot openbare orde problemen.
En precies deze houding is zeer problematisch, maar dat zie je waarschijnlijk niet in. Een demonstratie moet in principe overal in Nederland kunnen plaatsvinden. Het kan niet zo zijn dat een bepaald gebied tot een no-go-area wordt verklaard, omdat daar een Islamitische Staat is uitgeroepen en omdat onze overheid de openbare orde daar niet weet te handhaven.

Dit raakt de basisprincipes van onze democratische rechtsstaat. En jij haalt je schouders erover op.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:13 schreef Joanne35 het volgende:
Ik wil geen enkel extremisme hier. En daarin zit hem blijkbaar het verschil tussen jou en mij.
Ik zou vooral voor jezelf spreken, als ik jou was. Je wilt "geen enkel extremisme hier", maar als het er wél is, laat je het vrolijk op z'n beloop. Stuur demonstranten maar met een grote boog om de Schilderswijk heen. De daar aanwezige moslim-extremisten zouden maar eens voort het hoofd worden gestoten.

Je wilt geen enkel extremisme, maar tegelijk leg je extremisten geen strobreed in de weg om hun gang te gang. Sorry, maar je bent 100 procent ongeloofwaardig.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:44:35 #232
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143333875
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En precies deze houding is zeer problematisch, maar dat zie je waarschijnlijk niet in. Een demonstratie moet in principe overal in Nederland kunnen plaatsvinden. Het kan niet zo zijn dat een bepaald gebied tot een no-go-area wordt verklaard, omdat daar een Islamitische Staat is uitgeroepen en omdat onze overheid de openbare orde daar niet weet te handhaven.
Je haalt dingen door elkaar. Demonstraties mogen wel degelijk verboden worden op bepaalde tijdstippen en plaatsen en er mogen wel degelijk voorwaarden aan gesteld worden om de openbare orde te handhaven. Dat wil nog niet zeggen dat een gebied tot no-go area wordt bestempeld. Je hebt nog steeds het volste recht om de Schilderswijk te betreden zolang je niet het doel hebt om daar de orde te gaan lopen verstoren, en de overheid hoort je daarin ook te beschermen.

quote:
Dit raakt de basisprincipes van onze democratische rechtsstaat. En jij haalt je schouders erover op.
Nee, ik ben er gewoon wat praktischer in. Ik heb het niet zo op verschillende groepen mensen die elkaar te lijf gaan. Want ik maak me geen enkele illusie over wat er gebeurd zou zijn als de ME daar niet aanwezig was geweest.

quote:
Ik zou vooral voor jezelf spreken, als ik jou was. Je wilt "geen enkel extremisme hier", maar als het er wél is, laat je het vrolijk op z'n beloop. Stuur demonstranten maar met een grote boog om de Schilderswijk heen. De daar aanwezige moslim-extremisten zouden maar eens voort het hoofd worden gestoten.
Alsof een mars door die wijk ook maar iets oplost. Het maakt het probleem eerder groter, want extremisme gedijt juist in een klimaat waar groepen tegen elkaar opgezet worden. Ik denk ook dat beide kanten uiterst tevreden zijn over de uitkomst van deze demonstratie, ze worden er allebei alleen maar sterker van. Dat had voorkomen kunnen worden door een demonstratie op deze route niet toe te staan.
pi_143334092
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:26 schreef [url=httpý://forum.fok.nl/user/profile/179949]Elfletterig[/url] het volgende:

[..]

Wat wil je dat ik zeg over het "essentiële" deel van je post, namelijk "mijn leugenachtige retoriek". Je observaties zijn zo subjectief en gekleurd als de neten. Je verwijt mij "rechtse borrelpraat" en verwacht dan dat ik jouw struisvogel-geneuzel serieus neem? Ik zou haast willen dat ik rechts was; dat maakte discussies een stuk simpeler. Ik ben sociaal-liberaal ingesteld; altijd geweest. Ik hecht sterk aan zaken als mensenrechten en optimale vrijheid. Precies daarom ageer ik tegen alle soorten extremisme; altijd consequent gedaan.

En op dit moment is moslim-extremisme het soort extremisme waarmee we in Nederland het meest hebben te stellen. Maar kennelijk ben je een "leugenaar" als je wijst op de radicalisering van moslimjongeren en de alarmbellen die bijvoorbeeld de AIVD laat afgaan. Allemaal onzin natuurlijk. Radicalisering is gaande in moskeeën, jongeren worden voor de jihad geronseld, tuig staat met ISIS-vlaggen te zwaaien en roept een Islamitsche Staat uit in de Schilderswijk. En dat moeten we dan kennelijk maar gewoon normaal vinden?

Ik vind dat NIET normaal en iedereen - zelfs dubieuze rechtse figuren - die hiertegen ageert, heeft mijn volledige steun. En trouwens ook het volste recht om zich te laten horen. Maar één voor één werden in dit topic foto's geplaatst van dubieuze figuren onder de demonstranten van zondag:

Heb je zulke foto's ook geplaatst in de topics over ISIS-fanboys? Maar laat me raden: het soort haatzaai-clubjes dat dergelijke protesten organiseert hoeft niet langs dezelfde meetlat als de demonstranten van zondag.

Ik heb nergens gezegd dat moslims hadden moeten meelopen zondag. We kunnen alleen maar vaststellen dat moslims niet of nauwelijks een krimp geven over het geweld van ISIS en tal van andere identieke clubs zoals Boko Haram, terwijl ze wél staan te schuimbekken over Gaza. Sterker nog: er wordt zelfs openlijk en herhaaldelijk sympathie betuigd aan ISIS. Waar zijn de gematigde moslims die hun extremistische broeders van dit soort gedrag weerhouden? Nergens.

Ik verwacht trouwens ook helemaal niks van je; alweer zo'n misvatting. Je positie is allang duidelijk en je posts voldoen voortdurend aan hetzelfde patroon. Je walging richt zich doorgaans niet op je wat meer extremistisch aangelegde broeders, maar op mensen die problemen benoemen en aangepakt willen zien.
Wederom ga je feitelijk niet in op mijn post, waarin ik duidelijk aangeef wat er leugenachtig is aan je houding. Interessant is dat je het over een hele andere boeg gooit. Namelijk dat ik je leugenachtig noem omdat je zou stellen dat er groeiend radicalisme is onder jongeren. Wederom een leugen. Zoals duidelijk gemaakt in mijn vorige post, wat jij wijselijk negeert, gaat het hier om je bewering dat ik een voor een de dubieuze figuren van deze demonstratie zou hebben uitgelicht en je bewering dat ik de problematiek rondom radicale jongeren zou ontkennen. Dat dit een leugen is heeft niets met politiek kleur of subjectiviteit te maken. Het is objectief vast te stellen. Ook hier in deze post quote je fotos die mij niet bekend zijn, laat staan door mij gepost zijn. Voor een ieder te zien.

Je claimt tegen alle soorten extremisten te zijn. Desalniettemin laat je hier tegelijk weten de de betrokken rechts extremistische organisaties onvoorwaardelijk te steunen in hun retoriek en tegelijkertijd elke vorm van kritiek op hen als een soort van aanval te beschouwen. Hoe raar zou het overkomen als je mij hoort klagen indien dat ook zo gebeuren bij radicale isis figuren. Precies... mij zou het geen reet schelen. Au contrair ik zou het enorm toejuichen. Dat is dan ook het onderscheid... ik ben tegen alle vormen van extremisme... ook als de extremisten misschien wel eens ergens een puntje zouden hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutant01 op 12-08-2014 11:58:43 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_143334215
Ach ja vanzelf gaat er via de NAVO / UK / VS een oproep komen aan Nederland om ook mee te doen met de strijd tegen de Islamitische staat. De VS is al begonnen met het oppakken van de juichaapjes van ISIS:
http://edition.cnn.com/20(...)izer-suspect-arrest/

Ze wijzen dan ook naar de problematiek in ons eigen land en dan moet Den Haag wel iets doen om niet een compleet modderfiguur te slaan.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:02:11 #235
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143334457
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:54 schreef Nintex het volgende:
Ach ja vanzelf gaat er via de NAVO / UK / VS een oproep komen aan Nederland om ook mee te doen met de strijd tegen de Islamitische staat. De VS is al begonnen met het oppakken van de juichaapjes van ISIS:
http://edition.cnn.com/20(...)izer-suspect-arrest/

Ze wijzen dan ook naar de problematiek in ons eigen land en dan moet Den Haag wel iets doen om niet een compleet modderfiguur te slaan.
Al begonnen? Doe nou niet of Nederland niets doet.

Amsterdamse Syrieganger opgepakt na terugkeer in Nederland
(bericht uit April)
pi_143334503
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:02 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Al begonnen? Doe nou niet of Nederland niets doet.

Amsterdamse Syrieganger opgepakt na terugkeer in Nederland
(bericht uit April)
Een complete wijk is afgesloten van het gezag van de politie en gemeente dus Nederland doet vrij weinig aan dit specfieke probleem.
pi_143334571
Wat mij betreft houden ze een complete razzia in de schilderswijk, en pakken ze al die tering aapjes die zo staan te juichen voor IS op :)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:05:44 #238
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143334586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:03 schreef Nintex het volgende:

[..]

Een complete wijk is afgesloten van het gezag van de politie en gemeente dus Nederland doet vrij weinig aan dit specfieke probleem.
Je link gaat over Syriëgangers. Dat is wat anders dan een vlaggen zwaaiende puber in een achterstandswijk.

En ook van hen zijn er een aantal opgepakt. Bij beide demonstraties.
pi_143334786
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat mij betreft houden ze een complete razzia in de schilderswijk, en pakken ze al die tering aapjes die zo staan te juichen voor IS op :)
Nee, wat mij betreft herstellen ze het gezag in de schilderswijk, gaan ze na wie de 'staat' daar leiden en verbieden ze de verspreiding van IS / Jihad propaganda en beschermen ze kinderen die worden gebrainwashed. Als je een probleem wilt oplossen ben je uiteraard direct extreem rechts, terwijl het geweldloos kan.
pi_143336303
quote:
15s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:47 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat er bij extreem rechts wat figuren rondlopen die nog weleens van naam veranderen en soms van de radar af verdwijnen.
Ook kan het zijn dat ze dat op die manier doen omdat ze niet goed weten vooraf wie op zulke dingen af zal komen, want er wordt in de hoek ook nog weleens misbruik gemaakt van situatie's, dat ze gaan proberen te stoken.

Dat het nodig wordt geacht bij die isis demo kan dus ook gewoon eraan liggen dat ze die idioten gewoon goed in kaart hebben en het dus echt niet zo nodig is om daar nog ze te filmen.
Weet niet of dit zo is, maar het is een mogelijke verklaring.
pi_143336658
quote:

[..]

Klopt, er waren wel meer mensen die in de eerste instantie wel entho waren over nog een anti isis demonstratie. De meeste die ik daarvan "ken"(het gehoord heb van ze) waren al teruggeschrokken van de facebook van pro patria erover.

quote:
En dat zonder ook maar 1 probleem.

quote:
Ja, waarom toch, als je de verdedigers van deze demonstratie moet geloven is die gast van identitair verzet die dit georganiseerd heeft eigenlijk een hele lieve man. Mensen van een andere afkomst waren hartstikke welkom, waren ze ook erg aardig voor op die facebooksite over deze demo.
pi_143336717
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:49 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Wat een vergelijking weer, echt oksel door de bocht 8)7

Demo's van duizenden mensen met een enkeling die over de schreef gaat vergelijken met een ukkepukkerige demo georganiseerd door extreem rechts waar de meerderheid bij enge clubjes hoort.

Als je het hebt over die pro isis demo dan was dat een anti heel veel demo en was ronduit achtelijk te noemen.
pi_143336804
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:59 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is dus echt niet waar. Moet echt zeggen dat het beeld in de media ontzettend gekleurd was. Irl was het echt een hele fatsoenlijke demo waar ik dan geweest ben. Van de andere heb ik hetzelfde gehoord.

Enkelen die over de schreef gingen met borden/leuzen, maar verder heel rustig en gewoon fatsoenlijk.
pi_143336812
Het gaat er niet om wie er demonstreert, het gaat om de reactie op de demonstratie "Na" en ik herhaal "Na" dat de politie de stoet weg stuurde begon het tuig met stenen te gooien naar politie en journalisten aan te vallen, omdat zij het zelf wilde framen als een soort van veldslag / oorlog tegen het gezag.
pi_143336960
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dus ik kan ook van jou reactie's vinden waar je je uitspreekt tegen het feit dat die grote pro palestina demo's een route kregen waarbij ze niet langs bepaalde zaken mochten? En ze bv ook niet voor de ambassade van israel mochten gaan demonstreren?

Daar heb je vast lange betogen over geschreven waar je me op kan wijzen.
Het is onzin wat je hier zegt, er wordt altijd gekeken of een route, plek of situatie niet tot conflict kan leiden, als dat zo is is demonstreren daar niet toegestaan.
pi_143337057
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:03 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dit is schromelijk overdrijven. Die wijk is niet afgesloten van het gezag van politie en gemeente.
Het is zeker niet fris, er moet een hoop gedaan worden, maar we moeten niet net doen alsof er echt een aparte staat is zowat.
pi_143337174
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit is schromelijk overdrijven. Die wijk is niet afgesloten van het gezag van politie en gemeente.
Het is zeker niet fris, er moet een hoop gedaan worden, maar we moeten niet net doen alsof er echt een aparte staat is zowat.
Zo zien zij dat wel en als wij hen in die waan laten geeft dat andere een voorbeeld om het ook te doen.
pi_143337283
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:11 schreef Nintex het volgende:
Het gaat er niet om wie er demonstreert, het gaat om de reactie op de demonstratie "Na" en ik herhaal "Na" dat de politie de stoet weg stuurde begon het tuig met stenen te gooien naar politie en journalisten aan te vallen, omdat zij het zelf wilde framen als een soort van veldslag / oorlog tegen het gezag.
Het gaat om beide. Die idioten die stenen gooide hebben gereageerd op een extreem rechtse demo voor hun neus. Hun handelen is fout, moet gewoon heel stevig bestraft worden, maar het is wel een reactie op wat er liep en niet perse op anti isis.

Denk dan ook dat er heel wat meer pokkeblagen rondliepen dan echte isis fanboys.
Dit was dan ook vantevoren al bekend. Via die facebook van dit pro patria gebeuren was het vele al heel prima duidelijk wat dit was(de hele directe koppeling met extreem rechts.. Dat zet de boel veel meer op scherp dan een gewone demo had gedaan.

Ook is er nog het omsingelen van dat theehuis voordat de demo begon, ook dat zal als een lopend vuurtje rondgegaan zijn, net zoals dat daar geen normale mensen liepen(misschien een verdwaalt persoon ertussen, maar dat als uitzondering). Dan ook nog de prinsenvlaggen en de vlaams belang vlaggen en je hebt wel een beeld dat een specifieke reactie oproept. Dit was gewoon extremisten vs extremisten en pokkeblagen.
Dat gaat gewoon fout en is iets dat gestopt moet worden, dat gebeurd altijd trouwens.
pi_143337314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:21 schreef Nintex het volgende:

[..]

Zo zien zij dat wel en als wij hen in die waan laten geeft dat andere een voorbeeld om het ook te doen.
Je weet dat er mensen opgepakt zijn he?

Je overdrijft echt schromelijk.
pi_143337361
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Je weet dat er mensen opgepakt zijn he?

Je overdrijft echt schromelijk.
Heb je het overwinningsfilmpje gezien?

De oproep van van Doorn voor knokploegen?

ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 12:47:51 Al meer dan 70 aanmeldingen om Schilderswijk te beschermen tegen extreemrechts tuig. Als de politie het niet doet doen we het zelf. #PvdE reageer retweet
pi_143337380
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Het gaat om beide. Die idioten die stenen gooide hebben gereageerd op een extreem rechtse demo voor hun neus. Hun handelen is fout, moet gewoon heel stevig bestraft worden, maar het is wel een reactie op wat er liep en niet perse op anti isis.

Denk dan ook dat er heel wat meer pokkeblagen rondliepen dan echte isis fanboys.
Dit was dan ook vantevoren al bekend. Via die facebook van dit pro patria gebeuren was het vele al heel prima duidelijk wat dit was(de hele directe koppeling met extreem rechts.. Dat zet de boel veel meer op scherp dan een gewone demo had gedaan.

Ook is er nog het omsingelen van dat theehuis voordat de demo begon, ook dat zal als een lopend vuurtje rondgegaan zijn, net zoals dat daar geen normale mensen liepen(misschien een verdwaalt persoon ertussen, maar dat als uitzondering). Dan ook nog de prinsenvlaggen en de vlaams belang vlaggen en je hebt wel een beeld dat een specifieke reactie oproept. Dit was gewoon extremisten vs extremisten en pokkeblagen.
Dat gaat gewoon fout en is iets dat gestopt moet worden, dat gebeurd altijd trouwens.
Gewone mensen hebben veel te veel te verliezen om zo in beeld te komen, het zijn juist alleen de extremisten die zoiets doen/durven. Veel zullen ook bang zijn voor de ISIS aanhangers.
pi_143337553
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:27 schreef Nintex het volgende:

[..]

ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 12:47:51 Al meer dan 70 aanmeldingen om Schilderswijk te beschermen tegen extreemrechts tuig. Als de politie het niet doet doen we het zelf. #PvdE reageer retweet
Heb je de oproep voor de nieuwe demo gezien waar gezegd wordt dat ze niet zullen accepteren dat de politie ingrijpt, dat ze koste wat het kost erlangs willen? Er wordt gezegd dat ze het desnoods zelf doen?

Heb je al de organisatoren van dit gedoe eens bekeken, hun site, wat er over ze geschreven wordt e.d.? Die zitten echt op hetzelfde niveau als de rellende allochtokkie's.
Je weet dat hun tactieken vaak bestaan uit conflicten opzoeken, de harde kernen tegen over elkaar proberen te krijgen om ellende te schoppen?

Geen goed woord voor die stenengooiers e.d. hoor, echt niet, maar ik begrijp echt niet dat de mensen die zo hard tekeer gaan over het extremisme van sommige moslims dit ineens met de mantel der liefde bedekken.
Een paar pro isis lui bij een enorme pro palestina demo en er wordt net gedaan alsof de hele palestina demo een anti joden/isis demo was, helemaal afgekeurd, mensen worden hypocriet genoemd omdat ze dat openlijk afkeuren en dat niet gedaan zouden hebben bij andere zaken. Maar zelf achter extreem rechts gaan staan, een organisatie die al het een en ander op zijn naam heeft staan(en aansluiting van anderen die dat ook hebben), een organisator(paul) die een erg fijn strafblad heeft waar de gemiddelde isis fanboy trots op zou zijn.

Is het nu echt zo moeilijk om beide af te keuren?
pi_143337569
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:27 schreef JDx het volgende:

[..]

Gewone mensen hebben veel te veel te verliezen om zo in beeld te komen, het zijn juist alleen de extremisten die zoiets doen/durven. Veel zullen ook bang zijn voor de ISIS aanhangers.
Wie heeft wat te verliezen dan hier in nederland door aan te sluiten bij een anti isis demo?
pi_143337632
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Wie heeft wat te verliezen dan hier in nederland door aan te sluiten bij een anti isis demo?
Een steen tegen je kop? Als het uit de hand loopt in een gevecht terecht komen? Met je kop op tv en van dat isis tuig die je opzoekt? Met je kop op Twitter? Meteen gezien worden als nazi? Je werkgever? In een groep kan veel fout gaan ook al heb je goede bedoelingen, zie hooligans en meelopers.
pi_143337749
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:35 schreef JDx het volgende:

[..]

Een steen tegen je kop? Als het uit de hand loopt in een gevecht terecht komen? Met je kop op tv en van dat isis tuig die je opzoekt? Met je kop op Twitter? Meteen gezien worden als nazi? Je werkgever? In een groep kan veel fout gaan ook al heb je goede bedoelingen, zie hooligans en meelopers.
Dan sluit je aan bij 1 van de demo's die de koerden organiseren. Het hoeft niet perse daar door de straat.
Maar ik denk echt dat er anders gereageerd zou zijn als dit geen overduidelijke extreem rechtse demo was. Kan niet beloven dat er geen enkeling of klein handjevol zou zijn onder de isis fanboys die niet wat zou proberen te doen, maar denk dat het er anders uitgezien had.

En dat mensen bang zouden zijn voor isis fanboys, ik merk er niets van, zie mensen gewoon in discussie gaan met isis fanboys die ze persoonlijk kennen. Zie mensen zich gewoon uitspreken op allerlei manieren.
pi_143337763
quote:

[..]

Wat kansloos dit ! }:| -O-
pi_143337854
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan sluit je aan bij 1 van de demo's die de koerden organiseren. Het hoeft niet perse daar door de straat.
Maar ik denk echt dat er anders gereageerd zou zijn als dit geen overduidelijke extreem rechtse demo was. Kan niet beloven dat er geen enkeling of klein handjevol zou zijn onder de isis fanboys die niet wat zou proberen te doen, maar denk dat het er anders uitgezien had.

En dat mensen bang zouden zijn voor isis fanboys, ik merk er niets van, zie mensen gewoon in discussie gaan met isis fanboys die ze persoonlijk kennen. Zie mensen zich gewoon uitspreken op allerlei manieren.
Nou ik woonde in Vrederust, zat elke dag in lijn 9 naar station HS, langs de Schilderswijk en ben een paar maanden geleden verhuisd, ik kom daar nooit meer in de buurt, teringzooi is het, wil er ook niks meer mee te maken hebben.

De overheid moet dit gewoon oplossen. Ik betaal meer dan genoeg belasting.
pi_143338131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:41 schreef JDx het volgende:

[..]

Nou ik woonde in Vrederust, zat elke dag in lijn 9 naar station HS, langs de Schilderswijk en ben een paar maanden geleden verhuisd, ik kom daar nooit meer in de buurt, teringzooi is het, wil er ook niks meer mee te maken hebben.

De overheid moet dit gewoon oplossen.
Het is echt een prutbuurt, zou er nog niet dood gevonden willen worden. Maar ik ken wat mensen die er wonen en ken meer mensen die daar niet wonen maar die ook wel met elkaar in discussie zijn over isis.

Dat is wat ik bedoel met dat schromelijk overdrijven. Er is echt een probleem en ja die moet aangepakt worden, maar het heeft geen zin het zoveel groter te maken dan het is(het is echt al erg genoeg zoals het is!). Er is geen echt actieve isis hier in nederland, wel fanboys en mafkezen die vertrekken om actief aan hun doelen mee te werken, maar (nog) niet hier.
Onder moslims is isis niet breed gedragen en is er gewoon een discussie gaande tussen die kleine minderheid die isis wel draagt en degene die dat niet doen. De groep die isis wel draagt zijn trouwens lang niet altijd gelijk ook potientele agressievelingen, je kan ze raar/geflipt noemen omdat ze alle gruwelen van isis ontkennen(anderen daar de schuld van geven), maar ze staan niet achter die gruwelen, hebben 1 of ander kusjekroelbeeld in hun hoofd bij isis.
pi_143338135
quote:

[..]

Je als wijk organiseren tegen andere tokkies en debieltjes van buitenaf (en politie) is goed Haags gebruik hoor. Vroeger was dat zelfs de grootste sport hier in de regio: http://www.npo.nl/andere-tijden/23-12-2010/NPS_1160404

Dat van Doorn en de rest van z'n vriendjes debieltjes zijn is natuurlijk tevens waar.
pi_143338164
quote:

[..]

Heb je de oproep voor de nieuwe demo gezien waar gezegd wordt dat ze niet zullen accepteren dat de politie ingrijpt, dat ze koste wat het kost erlangs willen? Er wordt gezegd dat ze het desnoods zelf doen?
Het is aan de politie om dat op te lossen niet de knokploegen van Arnoud van Doorn of FreeAseer of hoe al die malle clubjes nu ook heten.

quote:
Heb je al de organisatoren van dit gedoe eens bekeken, hun site, wat er over ze geschreven wordt e.d.? Die zitten echt op hetzelfde niveau als de rellende allochtokkie's.
Je weet dat hun tactieken vaak bestaan uit conflicten opzoeken, de harde kernen tegen over elkaar proberen te krijgen om ellende te schoppen?
Ja het is geen fijn soort, maar dan hebben ze nog altijd het recht om te demonstreren, ook als de groep waartegen gedemonstreerd gaat worden dat liever niet wil.

quote:
Geen goed woord voor die stenengooiers e.d. hoor, echt niet, maar ik begrijp echt niet dat de mensen die zo hard tekeer gaan over het extremisme van sommige moslims dit ineens met de mantel der liefde bedekken.
Een paar pro isis lui bij een enorme pro palestina demo en er wordt net gedaan alsof de hele palestina demo een anti joden/isis demo was, helemaal afgekeurd, mensen worden hypocriet genoemd omdat ze dat openlijk afkeuren en dat niet gedaan zouden hebben bij andere zaken. Maar zelf achter extreem rechts gaan staan, een organisatie die al het een en ander op zijn naam heeft staan(en aansluiting van anderen die dat ook hebben), een organisator(paul) die een erg fijn strafblad heeft waar de gemiddelde isis fanboy trots op zou zijn.
Het is aan de politie om te bepalen wat wel en niet mag, van der Laan heeft prima laten zien hoe het ook kan.

quote:
Is het nu echt zo moeilijk om beide af te keuren?
Ik keur protesten verder goed van beide groepen mits dat vreedzaam verloopt. De grens is voor mij dat geraaskal over zionisten en andere hoe alle joden dood moeten. Ik heb de ProPatria op geen van de beelden van de demonstratie horen zeggen: "Alle moslims moeten dood".

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Volgens mij staat men niet achter extreemrechts maar vóór het recht op demonstratie.

Je hoeft het niet eens te zijn met het gedachtegoed, maar zolang men zich aan de regels houdt moet dat in NL kunnen.
Exact.
pi_143338191
quote:

Maar zelf achter extreem rechts gaan staan, een organisatie die al het een en ander op zijn naam heeft staan(en aansluiting van anderen die dat ook hebben), een organisator(paul) die een erg fijn strafblad heeft waar de gemiddelde isis fanboy trots op zou zijn.

Volgens mij staat men niet achter extreemrechts maar vóór het recht op demonstratie.

Je hoeft het niet eens te zijn met het gedachtegoed, maar zolang men zich aan de regels houdt moet dat in NL kunnen.
pi_143338248
quote:

[..]

Daarom parkeren we de demonstraties van extreemrechts normaal gesproken ook op industrieterreintjes ergens achteraf, omdat het hun recht is om dwars door een woonwijk te marcheren.
pi_143338254
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Je als wijk organiseren tegen andere tokkies en debieltjes van buitenaf (en politie) is goed Haags gebruik hoor. Vroeger was dat zelfs de grootste sport hier in de regio: http://www.npo.nl/andere-tijden/23-12-2010/NPS_1160404

Dat van Doorn en de rest van z'n vriendjes debieltjes zijn is natuurlijk tevens waar.
Worden dat knokploegen dan ?
pi_143338295
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Volgens mij is het pas een knokploeg als je de 'vijand' gaat opzoeken. Zeg maar als je door andermans woongebied gaat marcheren om daar rel te trappen.
pi_143338298
quote:

[..]

Allemaal termen die bedacht zijn door de oude babyboom generatie. Toen alles nog leuk en aardig was en het bovendien onbeleefd was om je als Westerling kritisch over anderen uit te laten (want stel je voor dat de gruwelen van de tweede wereldoorlog zich zouden herhalen :o! ). Als die oude generatie met pensioen is/overleden is dan komt er wat meer vat op de realiteit denk ik.
pi_143338339
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Daarom parkeren we de demonstraties van extreemrechts normaal gesproken ook op industrieterreintjes ergens achteraf, omdat het hun recht is om dwars door een woonwijk te marcheren.
Als daar toestemming voor is gegeven dan mag dat, maar dan mag de politie ook bepalen dat het te gevaarlijk is. Echter is op geen enkel moment te bagataliseren dat men met stenen gooit naar politie en camera's van journalisten sloopt.
pi_143338371
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus als ze in hun buurt blijven met knuppels zijn het geen knokploegen ?:P
pi_143338445
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:53 schreef Nintex het volgende:

[..]

Als daar toestemming voor is gegeven dan mag dat, maar dan mag de politie ook bepalen dat het te gevaarlijk is. Echter is op geen enkel moment te bagataliseren dat men met stenen gooit naar politie en camera's van journalisten sloopt.
Het is ook op geen enkel moment te bagataliseren dat neo-fascisten, zelfs met (een dubieus verkregen) vergunning, een wijk in trekken om daar te boel op scherp te zetten.

Ik heb btw al diverse malen die stenengooiers en ISIS-fanboys uitgemaakt voor de debieltjes die het zijn, dus ik snap niet wat je punt is.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:57:59 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143338482
quote:

[..]

Je hoeft niet per se extreemrechts te zijn om tegen de uitroeien van Joden te zijn. Dat is zo'n rare twist die door de redacteuren van Joop bedacht is.
The End Times are wild
pi_143338494
Mocht die volgende demo de zelfde route lopen ( wat ik niet hoop !) , dan hoop ik dat de locals zich verstandig zullen gedragen en niet gaan rellen. Dan kunnen we allemaal zien hoe extreem rechts zich voor lul zet !
pi_143338515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je hoeft niet per se extreemrechts te zijn om tegen de uitroeien van Joden te zijn. Dat is zo'n rare twist die door de redacteuren van Joop bedacht is.
En dat beweer ik waar?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:59:45 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143338545
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En dat beweer ik waar?
Jij had het toch over 'extreem rechts'
The End Times are wild
pi_143338565
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Het is ook op geen enkel moment te bagataliseren dat neo-fascisten, zelfs met (een dubieus verkregen) vergunning, een wijk in trekken om daar te boel op scherp te zetten.

Ik heb btw al diverse malen die stenengooiers en ISIS-fanboys uitgemaakt voor de debieltjes die het zijn, dus ik snap niet wat je punt is.
Demonstreren is een grondrecht ook van rechtsradicalen. Het is dan de fout van de politiek als ze die lui toestaan om door de schilderswijk te lopen, maar de politie had in deze situatie goed gehandeld en escalatie voorkomen. Een bedankje van de gemeenschap van de schilderswijk is dan op zijn plaats, maar in plaats daarvan verzetten zij zich tegen het gezag en de rechtsstaat door met stenen te gooien.

Zij verzetten zich tegen de eerste beginselen van onze democratische rechtsstaat en de lokale macht. Op dat moment moet er opgetreden worden. Daar is geen discussie over mogelijk, want ze roepen zelf dat ze de politie niet nodig hebben en het heft wel in eigen handen nemen.
pi_143338574
quote:

[..]

In dit geval was het inderdaad niet slim van Van Aartsen om toestemming te verlenen voor de demonstratie van deze gasten in de Schilderswijk. Mogelijk is zijn gedachtegang geweest dat als hij die pro-Gaza demonstratie met ISIS vlaggen en 'dood aan de joden' toestemming heeft gegeven om daar te demonstreren dan als 'goedmakertje?' ook de pro-Patria demonstratie maar moest toestaan?
pi_143338607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat er bij extreem rechts wat figuren rondlopen die nog weleens van naam veranderen en soms van de radar af verdwijnen.
Ook kan het zijn dat ze dat op die manier doen omdat ze niet goed weten vooraf wie op zulke dingen af zal komen, want er wordt in de hoek ook nog weleens misbruik gemaakt van situatie's, dat ze gaan proberen te stoken.

Dat het nodig wordt geacht bij die isis demo kan dus ook gewoon eraan liggen dat ze die idioten gewoon goed in kaart hebben en het dus echt niet zo nodig is om daar nog ze te filmen.
Weet niet of dit zo is, maar het is een mogelijke verklaring.
Ik zat ernaast, videoteam bleek ook bij de pro-gaza demo gewoon aanwezig. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_143338611
quote:

[..]

Je kan ook extreem rechts en tegen de uitroeiing van joden zijn. Wat je zegt is erg irrelevant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143338616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij had het toch over 'extreem rechts'
Ja, over de groep neofascisten en neonazi's die de provocatiemars organiseerden. Die club is toch wel exemplarisch extreemrechts? Of vind je van niet?
pi_143338730
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Mocht die volgende demo de zelfde route lopen ( wat ik niet hoop !) , dan hoop ik dat de locals zich verstandig zullen gedragen en niet gaan rellen. Dan kunnen we allemaal zien hoe extreem rechts zich voor lul zet !
ik hoop dat ze elkaar neermeppen. Soms is escalatie nodig voor groepen om in te zien dat het idee stupide is.

wat ik niet begrijp is waarom er geen breed gedragen anti isisdemo wordt georganiseerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143338748
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

In dit geval was het inderdaad niet slim van Van Aartsen om toestemming te verlenen voor de demonstratie van deze gasten in de Schilderswijk. Mogelijk is zijn gedachtegang geweest dat als hij die pro-Gaza demonstratie met ISIS vlaggen en 'dood aan de joden' toestemming heeft gegeven om daar te demonstreren dan als 'goedmakertje?' ook de pro-Patria demonstratie maar moest toestaan?
Of hij is in de truc van de schuilnaam Pro Patria getrapt en heeft slecht research gedaan naar de identiteit achter de organisatoren of hij heeft inderdaad toegeven aan de druk en dit toegestaan als goedmakertje inderdaad.

Ik kan geen andere reden bedenken waarom hij dit clubje niet gewoon naar het Malieveld heeft gestuurd. Waar dit soort demonstraties doorgaans gehouden worden.
pi_143338750
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:49 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het is aan de politie om dat op te lossen niet de knokploegen van Arnoud van Doorn of FreeAseer of hoe al die malle clubjes nu ook heten.
Dat geld dan ook voor de organisatie van de demo. Maar daar zeg je weer helemaal niets over.

quote:
Ja het is geen fijn soort, maar dan hebben ze nog altijd het recht om te demonstreren, ook als de groep waartegen gedemonstreerd gaat worden dat liever niet wil.
Dat is helemaal niet waar, het is de normale gang van zaken dat men ervoor zorgt dat bepaalde groepen niet tegenover elkaar komen te staan. Daarom mochten ze bij die ene pro palestina demo ook niet voor de ambassade van israel demonstreren, hoe vredig het ook geweest zou zijn. Zo werden die demo's ook op een route gezet die bepaalde plekken vermeed.
Dat is heel erg normaal bij demonstratie's, daar wordt altijd naar gekeken. Zo zal een extreem rechts demo voor een synagoge ook niet mogen, wat ik geheel terecht vind.

quote:
Het is aan de politie om te bepalen wat wel en niet mag, van der Laan heeft prima laten zien hoe het ook kan.
Dat stukje ging niet over wat mag en wat niet mag, maar over je mening over zaken, dat bepaald de politie niet. Maar weer volledige stilte over dat extreem rechts, je blijft er gewoon achter staan, je hebt ze graag in je hoek?

quote:
Ik keur protesten verder goed van beide groepen mits dat vreedzaam verloopt. De grens is voor mij dat geraaskal over zionisten en andere hoe alle joden dood moeten. Ik heb de ProPatria op geen van de beelden van de demonstratie horen zeggen: "Alle moslims moeten dood".

Vind dit best een beetje slap, schreeuwen over mensen met een isis mening in nederland en nu je wordt gevraagd kleur te bekennen kom je hiermee?
pi_143338757
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom zou extreem-rechts zich voor lul zetten? Nouja, los van hun soms wat lachwekkende verschijning dan.
Je suis Charlie Sheen
pi_143338771
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

ik hoop dat ze elkaar neermeppen. Soms is escalatie nodig voor groepen om in te zien dat het idee stupide is.

wat ik niet begrijp is waarom er geen breed gedragen isisdemo wordt georganiseerd.
Misschien omdat het aantal echte isisfans best wel klein is ?:P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:05:13 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143338773
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, over de groep neofascisten en neonazi's die de provocatiemars organiseerden. Die club is toch wel exemplarisch extreemrechts? Of vind je van niet?
Nee.
The End Times are wild
pi_143338819
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een vergelijking weer, echt oksel door de bocht 8)7

Demo's van duizenden mensen met een enkeling die over de schreef gaat vergelijken met een ukkepukkerige demo georganiseerd door extreem rechts waar de meerderheid bij enge clubjes hoort.
Waar baseer je dit op?
pi_143338820
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:04 schreef NotYou het volgende:

[..]

Waarom zou extreem-rechts zich voor lul zetten? Nouja, los van hun soms wat lachwekkende verschijning dan.
Nja je zag bij die demo van zondag al dat ze met elkaar op de vuist gingen dus :P

Ik snap ook wel dat de kans klein is dat de 'locals' zich zullen gedragen, maar ik hou toch hoop :P
pi_143338824
quote:

[..]

Dit heeft niets met het recht op demonstreren te maken, het is zoals al gezegd doodnormaal om bepaalde groepen niet tegenover elkaar te zetten omdat het dan geen demonstreren is maar provoceren om een conflict te veroorzaken.
Wat dan ook een tactiek is die de organisator van die pro patria demo al vaker heef toepast met zijn clubje en wat al meerdere keren gestopt is of in de kiem is gesmoord.
pi_143338849
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:04 schreef erodome het volgende:

Vind dit best een beetje slap, schreeuwen over mensen met een isis mening in nederland en nu je wordt gevraagd kleur te bekennen kom je hiermee?
Ik ben tegen extreem rechts, maar zolang ze zich aan de wet houden mogen ze van mij demonstreren.
pi_143338862
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien omdat het aantal echte isisfans best wel klein is ?:P
anti isis. Snelle jelle.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143338868
Grappig wel hoe "Geen jihad in m'n straat!" en "Wij zijn Nederland!" wanneer het zo uitkomt ineens als extreem provocatief in plaats van knullig gelden.
Je suis Charlie Sheen
pi_143338886
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

anti isis. Snelle jelle.
o gahaha, ja weet ik veel :P

Omdat het wel vrij duidelijk is dat de meerderheid tegen isis is misschien ?
pi_143338907
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:01 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik zat ernaast, videoteam bleek ook bij de pro-gaza demo gewoon aanwezig. ^O^
Mooi om te weten dat ze dat dus ook erg scherp in het oog houden.
pi_143338908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee.
Dan begrijp ik je daadwerkelijk niet. Doe eens uitleggen en kom met quotes. Ik gebruik extreemrechts hier alleen in de context van de groepen als Voorpost, Identitair Verzet, Ulfhednar en andere bekende figuren met neo-fascistisch gedachtegoed. De mannen achter Pro Patria dus.
pi_143338911
quote:

[..]

Nee.
voorpost en co vind je niet extreem rechts. Nice.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:09:40 #294
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143338966
quote:
Je hoeft niet per se extreemrechts te zijn om tegen de uitroeien van Joden te zijn.
WTF? Zijn we al zo ver gekomen? Dat extreemrechts in Nederland tegenwoordig als beschermers van de joodse bevolking worden gezien? Wat is dit voor bizarre opmerking?

Even ter herinnering, hier is de organisator van deze Pro Patria demo indertijd voor veroordeeld.

pi_143338974
Wel mooi hoe de discussie gedraaid is van het verlies van een wijk aan de Islamitische Staat naar de vraag over of extreem rechts mag demonstreren of niet.
pi_143338989
quote:

[..]

Nee.
Leg maar eens uit hoe identitair verzet eigenlijk een hele lieve club is?
pi_143338997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:09 schreef Nintex het volgende:
Wel mooi hoe de discussie gedraaid is van het verlies van een wijk aan de Islamitische Staat naar de vraag over of extreem rechts mag demonstreren of niet.
Wie zegt dat het ook daadwerkelijk gebeurd is ?
pi_143339013
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:07 schreef NotYou het volgende:
Grappig wel hoe "Geen jihad in m'n straat!" en "Wij zijn Nederland!" wanneer het zo uitkomt ineens als extreem provocatief in plaats van knullig gelden.
Omdat iedereen ook wel weet dat ze expres alle strafbare taal die ze normaal uitkramen achterwege gelaten hebben omdat ze anders niet eens voorbij Den Haag CS gekomen waren.
pi_143339022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:09 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

WTF? Zijn we al zo ver gekomen? Dat extreemrechts in Nederland tegenwoordig als beschermers van de joodse bevolking worden gezien? Wat is dit voor bizarre opmerking?

Even ter herinnering, hier is de organisator van deze Pro Patria demo indertijd voor veroordeeld.

[ afbeelding ]
gezonde Hollandse jongens. Niets mis mee. Ze protesteren immers tegen isis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_143339026
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:06 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op?
De feiten.
pi_143339051
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:06 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik ben tegen extreem rechts, maar zolang ze zich aan de wet houden mogen ze van mij demonstreren.
Dat mogen ze van mij ook, alleen dan zoals dat altijd wordt gedaan. Dus niet door groepen zo tegenover elkaar te zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')