quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:56 schreef kipknots het volgende:
[..]
Tja, als lid van de islamofobie brigade die elk probleem met Moslims opblaast tot alle verhoudingen weg zijn kan ik jou ook niet echt serieus nemen.Ik overschat problemen liever dan dat ik ze onderschat. Dat laatste betekent namelijk dat er niks aan gedaan wordt. Zeg maar de lijn die de afgelopen 30-40 jaar in Nederland is gevolgd. Problemen zijn nooit aangepakt en de effecten zijn averechts: radicalisering onder moslimjongeren neemt toe, salafisten breiden hun invloed uit, noem maar op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien de staat van dienst van de islam op deze planeet lijkt er mij niks mis met op z'n minst een kritische houding ten opzichte van deze "religie van de vrede", die zich tot op de dag van vandaag gewelddadig verspreidt in een gebied dat zich uitstrekt van de Afrikaanse westkust tot aan de Filippijnen. Voeg daarbij nog de intolerantie die moslims in hun landen opbrengen voor minderheden en er lijkt me genoeg reden voor islamofobie.
Ieder weldenkend mens dat universele mensenrechten geborgd wil zien, discriminatie van minderheden wil tegengaan en voorstander van democratie is, staat per definitie kritisch ten opzichte van de islam; een religie die alleen maar garant staat voor ellende en onderdrukking.
Maar leg anders eens uit: wanneer is iets in jouw ogen WEL een probleem? Geradicaliseerde, ISIS-aanbiddende, stenengooiende, Jodenhatende jongeren die hun eigen Islamitische Staat uitroepen, vallen niet onder jouw definitie van "probleem", begrijp ik uit je wegwimpel-houding. Hoe ver moet het eerst komen voordat het wel een probleem wordt?
Jep, topics over de GBL zijn altijd dikke pretquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:04 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat jij een ander nog eens zou afgeschrijven op taalgebruik/woordkeuze:
[..]
Als er iemand op grond van de manier waarop hij zichzelf (volgzaam) uitdrukt niet serieus te nemen is dan ben jij dat toch echt zelf. Kijk trouwens ook eens naar je welhaast van een ziekelijke obsessie getuigende posthistory:
http://forum.fok.nl/user/history/192657/3
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jep, topics over de GBL zijn altijd dikke pretIk ben jaren terug al gestopt met serieus te reageren op GBL-gerelateerde onderwerpen. Stemvee het bloed onder de nagels vandaan halen is veel leuker
Volgens mij heb ik 't je al eerder voorgesteld: Wanneer je niets te zeggen hebt, zeg dan ook gewoon lekker niets.quote:
Tja, ik heb geen problemen met het aanpakken van de extremisten. Maar je moet er wel voorzichtig mee zijn, want anders krijg je situaties als tijdens dit protest, waar er bij een 'anti-ISIS' protest random Moslims worden toegeroepen alsof het extremisten zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik overschat problemen liever dan dat ik ze onderschat. Dat laatste betekent namelijk dat er niks aan gedaan wordt. Zeg maar de lijn die de afgelopen 30-40 jaar in Nederland is gevolgd. Problemen zijn nooit aangepakt en de effecten zijn averechts: radicalisering onder moslimjongeren neemt toe, salafisten breiden hun invloed uit, noem maar op.
Gezien de staat van dienst van de islam op deze planeet lijkt er mij niks mis met op z'n minst een kritische houding ten opzichte van deze "religie van de vrede", die zich tot op de dag van vandaag gewelddadig verspreidt in een gebied dat zich uitstrekt van de Afrikaanse westkust tot aan de Filippijnen. Voeg daarbij nog de intolerantie die moslims in hun landen opbrengen voor minderheden en er lijkt me genoeg reden voor islamofobie.
Ieder weldenkend mens dat universele mensenrechten geborgd wil zien, discriminatie van minderheden wil tegengaan en voorstander van democratie is, staat per definitie kritisch ten opzichte van de islam; een religie die alleen maar garant staat voor ellende en onderdrukking.
Maar leg anders eens uit: wanneer is iets in jouw ogen WEL een probleem? Geradicaliseerde, ISIS-aanbiddende, stenengooiende, Jodenhatende jongeren die hun eigen Islamitische Staat uitroepen, vallen niet onder jouw definitie van "probleem", begrijp ik uit je wegwimpel-houding. Hoe ver moet het eerst komen voordat het wel een probleem wordt?
Met alle respect, maar je post loopt over van naïviteit. Ten eerste is een anti-ISIS-protest een anti-ISIS-protest. Als Nederlandse moslims echt zo gematigd waren en echt zo tegen ISIS waren, hadden ze meegelopen. Ten tweede zijn veel moslims extremist of anders op z'n minst aanhanger van zeer conservatief gedachtegoed dat haaks staat op de Nederlandse samenleving; ik kan de realiteit niet mooier maken voor je.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:21 schreef kipknots het volgende:
Tja, ik heb geen problemen met het aanpakken van de extremisten. Maar je moet er wel voorzichtig mee zijn, want anders krijg je situaties als tijdens dit protest, waar er bij een 'anti-ISIS' protest random Moslims worden toegeroepen alsof het extremisten zijn.
De boodschap als land zou moeten zijn dat ook de Moslims die hier wonen hardstikke welkom zijn en we ze graag opnemen in de gemeenschap. En daarbij de extremisten wel aanpakken, maar niet de groep zo makkelijk over een kam scheren als nu gebeurd, want dat drijft de gemiddelde Moslim alleen maar verder weg.
Dit. Het zal vast verongelijkt geraaskal zijn over hoe andere users tegengas geven en ageren tegen generalisaties en extreem rechts. Slikken zullen ze de extreem rechtse borrelpraat. Slik je de borrelpraat niet dan ben je een Isisfanboy. De wereld van dom rechts.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 07:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik ga dit echt niet allemaal lezen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit. Het zal vast verongelijkt geraaskal zijn over hoe andere users tegengas geven en ageren tegen generalisaties en extreem rechts.
Je bent de realiteit volstrekt uit het oog verloren. Maar dan ook echt volstrekt. Dat maakt alleen al dat je over geloofwaardigheid weinig nuttigs te melden hebt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Gaf je maar eens wat meer en nadrukkelijker tegengas tegen moslim-extremisme in Nederland en daarbuiten. Dan was je tenminste nog een klein beetje geloofwaardig.
Een notoire probleemontkenner en wegkijker die gaat zeggen dat ik de realiteit uit het oog ben verloren. Geweldig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent de realiteit volstrekt uit het oog verloren. Maar dan ook echt volstrekt. Dat maakt alleen al dat je over geloofwaardigheid weinig nuttigs te melden hebt.
Woorden als probleemontkenner en wegkijker. Afkomstig van een zelfbenoemde islamofoob. Drommels toch het moet niet gekker worden. Dergelijke retoriek doet me weinig van een aantoonbare notoire leugenaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een notoire probleemontkenner en wegkijker die gaat zeggen dat ik de realiteit uit het oog ben verloren. Geweldig.
Gezien je reputatie op dit forum kan ik het eigenlijk alleen maar als compliment beschouwen. Ik zou me zorgen moeten maken als ik een uitspraak deed waar jij het roerend mee eens was.
'Islamofoob'.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Woorden als probleemontkenner en wegkijker. Afkomstig van een zelfbenoemde islamofoob. Drommels toch het moet niet gekker worden. Dergelijke retoriek doet me weinig van een aantoonbare notoire leugenaar.
Maar owee als iemand je wijst op je leugens. Dan het topic uit je AT verwijderen en snel wegrennen van fok.nl. Laten we het over reputatie dus maar niet
hebben...
Met het laatste ben ik het eens. Ik zou me dus zorgen maken als ik jou was.
Mensen die deugdelijke kritiek uiten zijn islamcritici. Mensen die bij wijze van achter elke steen een probleem zien, deze problematiek vervolgens extreem overdrijven en zelf aangeven geen islam in het land te willen hebben zijn islamafoob. Wezenlijk verschil.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:28 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
'Islamofoob'.Zo'n kansloze term voor mensen die kritisch zijn en niet alles maar zommaar accepteren.
Je opstelling zou moreel superieur zijn, ware het niet dat die struisvogel-houding al jarenlang aantoonbaar faalt. Problemen downplayen in plaats van aanpakken werkt niet. Als je de zaak ook maar een beetje objectief en met gezond verstand bekeek, had je dat allang ingezien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:22 schreef Mutant01 het volgende:
Woorden als probleemontkenner en wegkijker. Afkomstig van een zelfbenoemde islamofoob. Drommels toch het moet niet gekker worden. Dergelijke retoriek doet me weinig van een aantoonbare notoire leugenaar.
Maar owee als iemand je wijst op je leugens. Dan het topic uit je AT verwijderen en snel wegrennen van fok.nl. Laten we het over reputatie dus maar niet hebben...
Met het laatste ben ik het eens. Ik zou me dus zorgen maken als ik jou was.
Dit was geen anti-ISIS protest maar een anti-moslim/anti-Schilderswijk protest. Puur bedoeld om te provoceren en de tegenstellingen tussen 'zij' en 'wij' te vergroten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:42 schreef Elfletterig het volgende:
Ten eerste is een anti-ISIS-protest een anti-ISIS-protest. Als Nederlandse moslims echt zo gematigd waren en echt zo tegen ISIS waren, hadden ze meegelopen.
Dat verschil is er inderdaad. Maar volgens mij zie jij zelf dat verschil niet en noem je gewoon elke criticus islamofoob.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mensen die deugdelijke kritiek uiten zijn islamcritici. Mensen die bij wijze van achter elke steen een probleem zien, deze problematiek vervolgens extreem overdrijven en zelf aangeven geen islam in het land te willen hebben zijn islamafoob. Wezenlijk verschil.
Ik vind het prima om zo genoemd te worden. Na "racist" en "extremist" is het labeltje "islamofoob" bijna een compliment. Misschien als iemand ook maar één positief aspect kan opnoemen van 40 jaar aanwezigheid van de islam in Nederland dat ik mijn mening herzie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:28 schreef sonnyspek het volgende:
'Islamofoob'.Zo'n kansloze term voor mensen die kritisch zijn en niet alles maar zommaar accepteren.
"Deugdelijk" en "overdrijven" zijn subjectieve termen. Een probleem benoemen is bij jou al overdrijven. Problemen moeten immers onder het tapijt worden geschoven.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:31 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen die deugdelijke kritiek uiten zijn islamcritici. Mensen die bij wijze van achter elke steen een probleem zien, deze problematiek vervolgens extreem overdrijven en zelf aangeven geen islam in het land te willen hebben zijn islamafoob. Wezenlijk verschil.
Datzelfde geldt voor mij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het prima om zo genoemd te worden. Na "racist" en "extremist" is het labeltje "islamofoob" bijna een compliment. Misschien als iemand ook maar één positief aspect kan opnoemen van 40 jaar aanwezigheid van de islam in Nederland dat ik mijn mening herzie.
[..]
Was de pro-Palestina demonstratie een anti-Joden demonstratie volgens jou?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:40 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dit was geen anti-ISIS protest maar een anti-moslim/anti-Schilderswijk protest. Puur bedoeld om te provoceren en de tegenstellingen tussen 'zij' en 'wij' te vergroten.
Volkomen terecht dat buurtbewoners daar niet zelf in meeliepen. Overigens waren er wel verdwaalde moslims heb ik begrepen, maar die hadden waarschijnlijk niet door wat voor extreemrechts volk er achter deze demonstratie zit en wat de ware intentie was.
Een dag eerder was er wel een echte anti-ISIS demo in Den Haag. Met moslims. Pro Patria was nergens te bekennen.
Als je echt zo graag wil dat moslims mee gaan lopen op Pro Patria demonstraties kan je jezelf ook eens afvragen waarom Pro Patria de hand niet uitsteekt naar gematigde moslims en de samenwerking zoekt.
Niet zo bedoeld, maar aangezien er nogal wat simpele figuren op kwamen dagen ging het wel die kant op.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:49 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Was de pro-Palestina demonstratie een anti-Joden demonstratie volgens jou?
Alsof dat het legitiem maakt. Wil je nu echt dat ik hier een Godwin ga lopen maken?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:46 schreef Elfletterig het volgende:
Een veel interessantere vraag is waarom zo veel mensen in Nederland toenemend islam-kritisch of islamofoob zijn. Hoe zou dat komen, denk je?
Nee. Ik noem mensen die geen Islam in Nederland willen islamofoob. Er hangt verder ook geen waardeoordeel aam. Het is louter een constatering.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:43 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Dat verschil is er inderdaad. Maar volgens mij zie jij zelf dat verschil niet en noem je gewoon elke criticus islamofoob.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |