Het is wel grappig dat Wilders altijd huilt dat de moslims andere bedreigen e.d., maar zelf doet zijn achterban het ook. Wilders moet zichzelf mr. Hypocriet noemen. Het grappigste is ook nog eens dat hij niet eens afstand doet van die bedreigingen, hij laat het gewoon toe.quote:Schrijfster en actrice Elle van Rijn is bedreigd nadat ze zich zondagochtend kritisch had uitgelaten over Geert Wilders. Van Rijn en Wilders waren samen te gast in het tv-programma WNL op Zondag. Van Rijn liet aan de PVV-leider duidelijk merken dat ze niet gecharmeerd is van zijn politiek.
De blondine ging in de aanval na het betoog van Wilders dat 43 procent van de Nederlanders het met hem eens zou zijn wat betreft zijn 'minder Marokkanen'-standpunt. 'U strooit de hele tijd maar met getallen en eerlijk gezegd geloof ik er geen zak van.'
Aan het Radio1-programma De Perstribune liet een geschrokken Van Rijn later op de dag weten dat ze allemaal mailtjes binnen had gekregen. 'Hele positieve, maar ook hele negatieve'.
Haat
'Ik ben nogal geschrokken van de felle reacties', vertelt Elle aan RTL Boulevard. "Het punt dat ik naar Wilders wilde maken en dat ik ook naar aanleiding van de hate-spam zou willen maken is: waarom is elke nuance verdwenen? Op deze manier wordt een samenleving vol haat gecreëerd die gebaseerd is op louter angst. Laten we proberen om samen de problemen aan te pakken in plaats van elkaar als vijanden te zien. Samenwerken in plaats van tegenwerken.'
Van Rijn zou van plan zijn om aangifte te doen.
Net als minder Europa en belastingen omlaagquote:Op zondag 18 mei 2014 22:52 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat Wilders altijd huilt dat de moslims andere bedreigen e.d., maar zelf doet zijn achterban het ook. Wilders moet zichzelf mr. Hypocriet noemen. Het grappigste is ook nog eens dat hij niet eens afstand doet van die bedreigingen, hij laat het gewoon toe.
Nooit hoor ik hem zeggen: luister eens, achterban. Jullie zouden niet andere mensen moeten bedreigen om hun mening, want dat wordt gedaan bij mij. Doe niet iets wat je zelf niet fijn vindt! Dat zou ik wel eens van Wilders willen horen. Dat zullen we nooit horen omdat Wilders het te druk heeft met stemmen proberen te winnen door middel van onrealistische ideeën te verzinnen.
Kopvoddentaks, btw vrije maand, de gulden terug. Damn, wat een populistisch gelul.
Dit soort idiote uitspraken zeggen meer over jou dan over de PVV stemmer.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:22 schreef DS4 het volgende:
PVV stemmers zijn gewoon domme lullen. Dus het wekt geen verbazing.
Constateren dat iemand een domme lul is, is inderdaad precies hetzelfde als doodsbedreigingen...quote:Op zondag 18 mei 2014 23:30 schreef Kanjer het volgende:
Dit soort idiote uitspraken zeggen meer over jou dan over de PVV stemmer.
In feite doe je precies hetzelfde en beiden zijn afkeuringswaardig.
En je bewijst het nog dubbelop ook...quote:Dat meisje wil graag bij de linkse salon elite horen, een uitnodiging krijgen voor het boekenbal ofzo, nou laat haar even haar sociale verontwaardiging dingetje doen, lekker belangrijk.
Niet iemand knakworst, je zet een hele grote groep weg als domme lullen.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Constateren dat iemand een domme lul is, is inderdaad precies hetzelfde als doodsbedreigingen...
Je bewijst mijn punt, waarde medeuser...
[..]
En je bewijst het nog dubbelop ook...
Goh, het kan dus wel, nuance .. waarom nou niet altijd? En laat dat nou precies het punt zijn dat dit 'meisje' wilde makenquote:Op maandag 19 mei 2014 00:18 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Niet iemand knakworst, je zet een hele grote groep weg als domme lullen.
Prima, moet je helemaal zelf weten, maar je doet precies hetzelfde als waar je de ander van beticht.
Het zal wel allemaal te moeilijk voor je zijn.
Dat moet dan wel van 'beide kanten' komen.quote:Op maandag 19 mei 2014 00:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh, het kan dus wel, nuance .. waarom nou niet altijd? En laat dat nou precies het punt zijn dat dit 'meisje' wilde maken
Ja, valt inderdaad op dat vragen niet gesteld worden, soort van erecode of afspraak?quote:Op maandag 19 mei 2014 00:58 schreef Synthercell het volgende:
De media zou eens een gewone burger kunnen uitnodigen om Roemer, Pechtold of Wilders lastige vragen te stellen in plaats van telkens een bekende Nederlander.
Dat zullen veel interessantere vraaggesprekken gaan worden, geen voorgekauwde vragen die leiden tot bedreigingen, die men weer als propaganda kan gebruiken om een anti houding, dus oppositiestrijd te veroorzaken tegen een 'totalitaire' politici.
http://www.telegraaf.nl/p(...)campaign=twitterfeedquote:‘Vieze linkse stronthoer, je zult het wel merken. Ik zie je vaak rondlopen met die kankerkop in Amsterdam. Binnenkort een mes tussen je tieten, vieze fokmachine.’”
Tsja, ik snap ook niet hoe die mensen hier lol uithalen.... Beetje ziek.quote:Op maandag 19 mei 2014 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
Een hatemailtje die Elle van Rijn ontving:
[..]
http://www.telegraaf.nl/p(...)campaign=twitterfeed
haatquote:Op maandag 19 mei 2014 01:51 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tsja, ik snap ook niet hoe die mensen hier lol uithalen.... Beetje ziek.
Daarvoor hoef je maar op de faceboekpagina van de GBL te kijken, daar wordt aan de lopende band opgeroepen tot geweld tegen iedereen die het niet eens is met de GBL. Zelfs de meest ranzige bedreigingen mogen gewoon blijven staan. Tegengeluiden worden zelfs meteen verwijderd. Kennelijk vindt de pvv dat allemaal prima en dat geeft te denken over de mensen die binnen de pvv de dienst uitmaken....quote:Op zondag 18 mei 2014 22:52 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat Wilders altijd huilt dat de moslims andere bedreigen e.d., maar zelf doet zijn achterban het ook. Wilders moet zichzelf mr. Hypocriet noemen. Het grappigste is ook nog eens dat hij niet eens afstand doet van die bedreigingen, hij laat het gewoon toe.
Nooit hoor ik hem zeggen: luister eens, achterban. Jullie zouden niet andere mensen moeten bedreigen om hun mening, want dat wordt gedaan bij mij. Doe niet iets wat je zelf niet fijn vindt! Dat zou ik wel eens van Wilders willen horen. Dat zullen we nooit horen omdat Wilders het te druk heeft met stemmen proberen te winnen door middel van onrealistische ideeën te verzinnen.
Of: 'macht afpekken van de elite en teruggeven aan het volk', ook al zoietsquote:Kopvoddentaks, btw vrije maand, de gulden terug. Damn, wat een populistisch gelul.
quote:Op zondag 18 mei 2014 23:22 schreef DS4 het volgende:
Ik vond het een vervelend interview waarbij Wilders constant in de rede werd gevallen. Daarbij was Wilders zelf ook erg vervelend door langdradig en niet to-the-point te antwoorden, wat dus dat in de rede vallen weer in de hand werkte.quote:Op maandag 19 mei 2014 00:22 schreef MakkieR het volgende:
Ik heb net even snel een herhaling gezien van WNL en om eerlijk te zijn begrijp ik de hele commotie niet. Elle van Rijn mag toch wel net als elke andere Nederlander haar bedenkingen hebben over de beweegredenen van de heer Wilders. (we leven immers in een vrij land) En wat ze hem vroeg over zijn afkomst daar had ze nog geen eens ongelijk, gezien de reactie van de heer Wilders die het niet tegensprak. Daarbij werd daar niet eens echt op ingegaan en was zij in vergelijking met de heer Windjes en Paul Jansen nog best wel aardig tegen de heer Wilders (fatsoenlijk) Ik vond de presentatie van WNL samen met de heer Windjes toch wel veel agressiever naar de heer Wilders toe.
Dus omdat Wilders elke dag bedreigingen krijgt mogen andere mensen door Wildersaanhangers worden bedreigd?quote:Op maandag 19 mei 2014 09:19 schreef Smack10 het volgende:
En dit is nieuws omdat?
Wilders wordt elke dag 1000 maal bedreigd, lekker belangrijk.
Aandachtshoer dus
Dat heeft ze dus, wat betreft bedreigingen, goed overgenomen van de GBL.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:19 schreef Smack10 het volgende:
En dit is nieuws omdat?
Aandachtshoer dus
Zeg ik dat?quote:Op maandag 19 mei 2014 09:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus omdat Wilders elke dag bedreigingen krijgt mogen andere mensen door Wildersaanhangers worden bedreigd?
Bijzondere redenatie, inderdaad.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus omdat Wilders elke dag bedreigingen krijgt mogen andere mensen door Wildersaanhangers worden bedreigd?
Ja, terecht toch? Ze stemmen op een idioot met nog veel idiotere standpunten. Nou, dan spoor je niet.quote:Op maandag 19 mei 2014 00:18 schreef Kanjer het volgende:
Niet iemand knakworst, je zet een hele grote groep weg als domme lullen.
Nee.quote:Prima, moet je helemaal zelf weten, maar je doet precies hetzelfde als waar je de ander van beticht.
Je bewijst weer mijn punt. Er is allemaal niets moeilijks aan, maar jij denkt dat het wel moeilijk is. Way to go!quote:Het zal wel allemaal te moeilijk voor je zijn.
Kennelijk snap jij niet dat het gewoon collega's zijn die inhoudelijk met elkaar van mening verschillen. Natuurlijk zijn het geen vijanden en dat beeld roepen ze ook helemaal niet op... Althans... bij normale mensen.quote:Op maandag 19 mei 2014 01:23 schreef Kanjer het volgende:
Zulke grote vijanden zijn het niet zoals ze willen laten geloven.
Idd, voorheen werden dit soort uitspraken gewoon in de kroeg gedaan, of op verjaardagen etc. En uiteraard hoorde je daar niemand over, want niemand hoorde zequote:Op maandag 19 mei 2014 09:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Tegenwoordig moet iedere bedreiging breed uitgemeten worden blijkbaar, tegenwoordig kan iedere gek dreigmailtjes, tweets etc versturen. Hoe serieus moet je dat nog nemen? Als je als BN-er op TV komt met je mening, dan weet je dat er figuren zijn die het nodig vinden te reageren.
En hoe komen die bedreigers eigenlijk aan de contact gegevens van Elle? Heeft ze dit allemaal openbaar staan? Zou kunnen hoor, maar misschien moet je dat gewoon wat beter afschermen.
Je bagatelliseert het.quote:
Nu moeten we het opeens normaal gaan vinden dat mensen onbeperkt gaan bedreigen omdat hun mening niet overeenkomt met een ander z'n?quote:Op maandag 19 mei 2014 09:19 schreef Smack10 het volgende:
En dit is nieuws omdat?
Aandachtshoer dus
Die bedreigingen waren er altijd al, alleen nu hoor/lees je ze ipv dat ze in de privesfeer blijven.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu moeten we het opeens normaal gaan vinden dat mensen onbeperkt gaan bedreigen omdat hun mening niet overeenkomt met een ander z'n?
Even normaal blijven doen.
Ik wel. Niet de bedreigingen an sich hoor, dat zijn toch vaak wat domme uitspraken gedaan zonder na te denken. Maar nogmaals, dat is niets nieuws, dat is van alle tijden.quote:
Dus de beveiliging van de GBL kunnen we ook gewoon opheffen?quote:Op maandag 19 mei 2014 09:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Tegenwoordig moet iedere bedreiging breed uitgemeten worden blijkbaar, tegenwoordig kan iedere gek dreigmailtjes, tweets etc versturen. Hoe serieus moet je dat nog nemen? Als je als BN-er op TV komt met je mening, dan weet je dat er figuren zijn die het nodig vinden te reageren.
En hoe komen die bedreigers eigenlijk aan de contact gegevens van Elle? Heeft ze dit allemaal openbaar staan? Zou kunnen hoor, maar misschien moet je dat gewoon wat beter afschermen.
Nou ja, het is op zich normaal dat er rare gefrustreerde mensen zijn, dat is altijd al zo geweest.quote:
Dit, er niet op ingaan.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die bedreigingen waren er altijd al, alleen nu hoor/lees je ze ipv dat ze in de privesfeer blijven.
Dus ja, het is normaal en ja, je moet ze gewoon lekker negeren.
Dat is het punt niet, maar je moet niet ieder dreigmailtje/tweet serieus nemen. Zeker niet als je een onbeduidende actrice bent zoals Elle van Rijn.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus de beveiliging van de GBL kunnen we ook gewoon opheffen?
een mes tussen je ribben van iemand die weet waar je woont etc... tsja blaas het maar op...quote:
quote:
Dit is normaal voor de PVV aanhangers?quote:‘Vieze linkse stronthoer, je zult het wel merken. Ik zie je vaak rondlopen met die kankerkop in Amsterdam. Binnenkort een mes tussen je tieten, vieze fokmachine.’”
Ah joh, is gewoon een jolig PVV-geintje. Doorlopen, niets aan de hand.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
Dit is normaal voor de PVV aanhangers?
Geen idee, maar ik denk wel dat het in de huidige samenleving vrij normaal is ja.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
Dit is normaal voor de PVV aanhangers?
Beetje NL van tegenwoordig. Is cultuur geworden.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die bedreigingen waren er altijd al, alleen nu hoor/lees je ze ipv dat ze in de privesfeer blijven.
Dus ja, het is normaal en ja, je moet ze gewoon lekker negeren.
Het is niet normaal, maar helaas ook niet meer ongebruikelijk...quote:
Ik denk dat dat wel meevalt. Persoonlijk heb ik nog nooit iemand een dreigmail gestuurd. Ik spoor namelijk wel.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik denk wel dat het in de huidige samenleving vrij normaal is ja.
Moet je dan naiëf zijn en op elk nieuwtje geschokt reageren met : "Dat dit kan in Nederland"?quote:Op maandag 19 mei 2014 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Beetje NL van tegenwoordig. Is cultuur geworden.
En dan zijn er ook mensen die het normaal vinden. Vraag me af wat erger is.
Tot er een dode valt.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Moet je dan naiëf zijn en op elk nieuwtje geschokt reageren met : "Dat dit kan in Nederland"?
De maatschappij is aan het verharden en met één tweet kan je iemand bedreigen, gewoon boven staan en geen aandacht geven (in de media dan) over de bedreigingen.
nou ja het argument is blijkbaar dat het vroeger ook gebeurde maar toen had je geen twitter/facebook... dus was het niet zichtbaar dus is het normaalquote:Op maandag 19 mei 2014 09:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is niet normaal, maar helaas ook niet meer ongebruikelijk...
Ik heb genoeg bedreigingen de afgelopen jaren ontvangen om er niet van op te kijken eerlijk gezegd.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. Persoonlijk heb ik nog nooit iemand een dreigmail gestuurd. Ik spoor namelijk wel.
Waarom ontvang jij in vredesnaam bedreigingen?quote:Op maandag 19 mei 2014 10:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg bedreigingen de afgelopen jaren ontvangen om er niet van op te kijken eerlijk gezegd.
Ja, het waren allemaal tokkies die dat deden.
Nee dus, niets "van tegenwoordig" "is geworden"quote:Op maandag 19 mei 2014 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Beetje NL van tegenwoordig. Is cultuur geworden.
En dan zijn er ook mensen die het normaal vinden. Vraag me af wat erger is.
Schijnbaar zijn daar verschillende redenen voor.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom ontvang jij in vredesnaam bedreigingen?
en ik weet waar je woont, knulquote:Op maandag 19 mei 2014 10:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee dus, niets "van tegenwoordig" "is geworden"
Dit is altijd zo geweest, alleen je hoorde de mening van Jan-lul-met-de-pet alleen als je hem toevallig tegenkwam en nu staat het openbaar op internet.
Natuurlijk kan het geen kwaad om een beetje op te letten met dit soort dingen, maar als je je druk gaat maken om bedreigingen op het internet heb je geen leven meer.
Ik ben slechts een modje op een forum en zelfs ik heb doodsbedreigingen gekregen nav een slotje op een topic.
Lekker relevant, het is echt bizar dat wanneer het over vrouwen gaat iemand altijd het uiterlijk er bij moet betrekken. Alsof iemand ineens in een topic over Syrië typt: who cares, al assad is echt een lekkertje!!quote:Op maandag 19 mei 2014 10:03 schreef EdvandeBerg het volgende:
Verder: Elle van Rijn is een prachtige vrouw, heb haar keer in real life gezien en was echt mooi aantrekkelijke MILF. Wel heul klein.
[ afbeelding ]
DIt inderdaad.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:08 schreef WJMW het volgende:
[..]
Lekker relevant, het is echt bizar dat wanneer het over vrouwen gaat iemand altijd het uiterlijk er bij moet betrekken. Alsof iemand ineens in een topic over Syrië typt: who cares, al assad is echt een lekkertje!!
Dit idd, en op het antwoord dat ze in plaats van te dreigen gewoon gelijk moeten komen om het even af te handelen was het al snel over en begon het normale praten.quote:
Dus dan moet Wilders eigenlijk ook niet zo lopen huilen om een bedreiginkje. Zoveel behelst het nou allemaal ook weer niet en bovendien past het inmiddels helemaal in onze christelijk(joodse) cultuurquote:Op maandag 19 mei 2014 10:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit is altijd zo geweest, alleen je hoorde de mening van Jan-lul-met-de-pet alleen als je hem toevallig tegenkwam en nu staat het openbaar op internet.
Natuurlijk kan het geen kwaad om een beetje op te letten met dit soort dingen, maar als je je druk gaat maken om bedreigingen op het internet heb je geen leven meer.
Ik ben slechts een modje op een forum en zelfs ik heb doodsbedreigingen gekregen nav een slotje op een topic.
Is dat meetbaar eigenlijk dat de maatschappij aan het verharden is? Ik betwijfel eigenlijk of dat zo is.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De maatschappij is aan het verharden en met één tweet kan je iemand bedreigen
Nou dan zeg ik het anders, het niveau daalt van de gemiddelde burger.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:16 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Is dat meetbaar eigenlijk dat de maatschappij aan het verharden is? Ik betwijfel eigenlijk of dat zo is.
Ik denk niet dat de maatschappij harder is dan in bijvoorbeeld de jaren 80, toen er ook veel economische ellende was.
Of ga nog maar verder terug in de tijd, toen er nog massale armoede was. Ik geloof niet dat vroeger alles beter was.
Vaak is het andersom handigerquote:
En toch stijgt het aantal hoogopgeleiden, het lijkt er eerder op dat het lage niveau vaker zichtbaar is door o.a. stompzinnige tweets/facebook posts etc.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou dan zeg ik het anders, het niveau daalt van de gemiddelde burger.
meestal wel jaquote:Op maandag 19 mei 2014 10:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vaak is het andersom handiger.
Maar je snapt mijn punt toch wel een beetje? Natuurlijk zijn internetbedreigingen niet helemaal kosher, maar je kan je er ook te druk om maken als publiek figuur. Je gaat er niet aan ontkomen of je moet internetcensuur gaan toepassen, en willen "we" dat?
Nou ja, mij niet. Of Klaas nou in de kroeg roept dat die eikel tegen een kogel aan moet lopen of dat hij het vanaf zijn mobiel doet via Twitter, het kost beide erg weinig moeite en mensen slingeren alles het web op. Fire and forget...quote:Op maandag 19 mei 2014 10:26 schreef Re het volgende:
[..]
meestal wel ja![]()
![]()
het internet in deze is een handige tool om dingen aan het oppervlakte te krijgen, en het is natuurlijk niet een kwestie van zoiets willen voorkomen, het zijn bedreigingen direct aan het adres van de bedreigde, dat lijkt me gewoon een andere categorie als wat drinken borrelpraat in het cafe
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, mij niet. Of Klaas nou in de kroeg roept dat die eikel tegen een kogel aan moet lopen of dat hij het vanaf zijn mobiel doet via Twitter, het kost beide erg weinig moeite en mensen slingeren alles het web op. Fire and forget...
Punt is echter dat die eikel dat nu ook weet. Als Klaas dat alleen in de kroeg roept, is dat niet het geval.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, mij niet. Of Klaas nou in de kroeg roept dat die eikel tegen een kogel aan moet lopen of dat hij het vanaf zijn mobiel doet via Twitter, het kost beide erg weinig moeite en mensen slingeren alles het web op. Fire and forget...
met het verschil dat de bedreiging persoonlijk afgeleverd wordt aan de persoon... het is gewoon strafbaar, of het nou aan piet klaas of gerrit gaatquote:Op maandag 19 mei 2014 10:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jammer man, dit soort opmerkingen. Had van jou beter verwacht.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:22 schreef DS4 het volgende:
Toch snap ik niet dat er mensen zijn die het een goed idee vinden om een doodsbedreiging via internet direct bij de persoon zelf af te leveren. Ten eerste zijn doodsbedreigingen zelf al niet bepaald wenselijk en ten tweede lijkt het me ook vrij achterlijk(zo niet totaal gestoord) om te doen als je bedenkt dat het strafbaar is en dat het internet niks vergeet. Dus, als je jezelf in problemen wil brengen is het maken van doodsbedreigingen een goed idee.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat klopt als je het helemaal letterlijk gaat nemen qua wetgeving etc. Alleen weet jij als crew denk ik net zo goed dat mensen echt de achterlijkste dingen naar je kop slingeren online als ze het ergens niet mee eens zijn. Ik heb me er echt nog nooit druk om kunnen maken.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:32 schreef Re het volgende:
[..]
met het verschil dat de bedreiging persoonlijk afgeleverd wordt aan de persoon... het is gewoon strafbaar, of het nou aan piet klaas of gerrit gaat
Mijn ogen doen pijn van deze drogreden. Ten eerste is "het is altijd zo geweest" nooit een reden om iets normaal te vinden. Criminaliteit is ook van alle tijden, is het daarmee normaal? Nee. Het is niet volgens de norm. Het gebeurt, maar dat maakt het niet normaal.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het nare is dat het je niet eens meer verbaasd.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Moet je dan naiëf zijn en op elk nieuwtje geschokt reageren met : "Dat dit kan in Nederland"?
quote:De maatschappij is aan het verharden en met één tweet kan je iemand bedreigen, gewoon boven staan en geen aandacht geven (in de media dan) over de bedreigingen.
dat zijn meestal doodsverwensingen eigenlijk, echte doodsbedreiging heb ik ook maar 1 keer gehad geloof ikquote:Op maandag 19 mei 2014 10:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat klopt als je het helemaal letterlijk gaat nemen qua wetgeving etc. Alleen weet jij als crew denk ik net zo goed dat mensen echt de achterlijkste dingen naar je kop slingeren online als ze het ergens niet mee eens zijn. Ik heb me er echt nog nooit druk om kunnen maken.
Leuke verontwaardigde tekst, maar weinig realistisch. Een vent die in de kroeg verkondigt dat ze die Rutte eens aan zijn ballen moeten opknopen, of Zalm, of Lubbers of Drees etc was ook in het openbaar zijn doodsbedreiging aan het uiten, en hij deed dat daarom omdat hij 0,0 de mogelijkheid had om de persoon aan te spreken, nu is die mogelijkheid voor alles en iedereen toegankelijk en dus doen mensen het ook.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Mijn ogen doen pijn van deze drogreden. Ten eerste is "het is altijd zo geweest" nooit een reden om iets normaal te vinden. Criminaliteit is ook van alle tijden, is het daarmee normaal? Nee. Het is niet volgens de norm. Het gebeurt, maar dat maakt het niet normaal.
Ten tweede loopt je vergelijking totaal mank. Klopt van geen kant. Wat jan-lul-met-de-pet in zijn privé sfeer uit aan onzin, is niet te vergelijking met een gerichte doodsbedreiging, notabene openbaar. Waarom?
- Wat jan-lul aan zijn vrienden vertelt komt niet bij het slachtoffer aan en is daarmee geen gerichte doodsbedreiging.
- Wat jan-lul aan zijn vrienden vertelt is niet o-p-e-n-b-a-a-r.
Iemand in het openbaar en gericht met de dood bedreigen was nooit normaal.
Het niveau van de gemiddelde burger stijgt alleen maar, de domme on- of laagopgeleide massa kan zich echter nu ook uiten via kanalen die landelijk beschikbaar zijn.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou dan zeg ik het anders, het niveau daalt van de gemiddelde burger.
Bedreigingen zijn hip. Je hoort er niet bij als je niet minstens een paar goeie doodsbedreigingen hebt gehad.quote:Op maandag 19 mei 2014 00:03 schreef niels0 het volgende:
Wat bezielt die mensen om iemand te bedreigen om een mening? Lopen maar rare figuren rond.
Vergelijking loopt nog steeds mank. Iets roepen in een kroeg aan een beperkte kring van mensen is nog steeds niet hetzelfde iets in het openbaar aan een grote groep mensen verkondigen. Het is al helemaal niet te vergelijken met een gerichte bedreiging.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leuke verontwaardigde tekst, maar weinig realistisch. Een vent die in de kroeg verkondigt dat ze die Rutte eens aan zijn ballen moeten opknopen, of Zalm, of Lubbers of Drees etc was ook in het openbaar zijn doodsbedreiging aan het uiten, en hij deed dat daarom omdat hij 0,0 de mogelijkheid had om de persoon aan te spreken, nu is die mogelijkheid voor alles en iedereen toegankelijk en dus doen mensen het ook.
Had je in de jaren 80 tijdens de crisis Twitter gehad was het precies hetzelfde gegaan als nu.
Nogmaals, het is niet "leuk" of de bedoeling, maar zeker niets van de laatste jaren. Of ben je ook van mening dat we in de jaren 80 ook elk nieuwsbericht uit pokkiewokkieland konden volgen? Of zou het zo kunnen zijn dat we door het internet gewoon meer informatie te zien krijgen?
Ik accepteer niets omdat JIJ degene bent die het niet snapt.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vergelijking loopt nog steeds mank. Iets roepen in een kroeg aan een beperkte kring van mensen is nog steeds niet hetzelfde iets in het openbaar aan een grote groep mensen verkondigen. Het is al helemaal niet te vergelijken met een gerichte bedreiging.
Daarbij is roepen dat ze iemand moeten opknopen geen doodsbedreiging, maar een oproep tot. In dit topic lezen we de bedreiging dat iemand Elle van Rijn persoonlijk wil omleggen.
Dus wanneer ga je nou accepteren dat je vergelijking mank loopt?
Dat we nu meer mogelijkheden hebben in het internettijdperk moge zo zijn, maar het is geen vrijbrief om mensen persoonlijk en in het openbaar te bedreigen. Het legitimeert zeker de actie niet en het is zeker ook niet iets dat altijd al zo was en we dus maar moeten accepteren.
+1 voor de creatieve woordenschat.quote:Op maandag 19 mei 2014 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
Een hatemailtje die Elle van Rijn ontving:
[..]
http://www.telegraaf.nl/p(...)campaign=twitterfeed
Berichten hoeven niet gecensureerd te worden wat mij betreft, maar het lompe volk dat bedreigingen denkt te kunnen plaatsen moet gewoon hard aangepakt worden. Misschien dat ze dan eens leren dat zulke dingen niet kunnen.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik accepteer niets omdat JIJ degene bent die het niet snapt.
Die mensen zijn er helemaal niet zo bewust mee bezig als jij denkt. Ze hebben heel erg eenvoudig de mogelijkheid gekregen om hun kroegmening openbaar te maken en dat doen ze massaal.
En het is dus wel iets dat altijd zo was, voor zover mogelijk. Nu is er meer mogelijk en maken mensen er gebruik van, maar de inhoud was 30 jaar geleden precies hetzelfde, alleen kon jij dat niet horen/lezen.
En nogmaals, dan krijg je dus censuur, en laat dat nou precies zijn wat een overheid graag zou willen...
Want?quote:Op maandag 19 mei 2014 11:04 schreef Scorpie het volgende:
Overigens moet Elle van Rijn wel ff nadenken voordat ze dingen gaat roepenmaar dat terzijde.
Die 43% is gewoon onderzocht en dat had ze kunnen weten. Wilders heeft zijn cijferkennis over het algemeen wel goed voor elkaar. Hem daarop proberen te pakken is nogal naief.quote:
Ja, het is dus anders. Een kroegmening is dus geen openbare doodsbedreiging en daardoor kun je het niet vergelijken met elkaar. Hoogstens kun je zeggen dat de aanleiding te vergelijken is, maar niet de uiting. We hebben het hier over de uiting.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik accepteer niets omdat JIJ degene bent die het niet snapt.
Die mensen zijn er helemaal niet zo bewust mee bezig als jij denkt. Ze hebben heel erg eenvoudig de mogelijkheid gekregen om hun kroegmening openbaar te maken en dat doen ze massaal.
Niks censuur. De overheid toetst niet vooraf of jij wel juiste dingen post op het internet. Als je met je openbare tweets echter de grenzen van het strafrecht overschrijdt, dan krijg je te maken met sancties.quote:En nogmaals, dan krijg je dus censuur, en laat dat nou precies zijn wat een overheid graag zou willen...
Ze is juist goed geïnformeerd. Ze heeft gewoon haar bedenkingen bij de peiling van De Hond vanwege eerdere peilingen van hem die ook niet juist bleken.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die 43% is gewoon onderzocht en dat had ze kunnen weten. Wilders heeft zijn cijferkennis over het algemeen wel goed voor elkaar. Hem daarop proberen te pakken is nogal naief.
In hoeverre is de uiting anders? De inhoud is gewoon hetzelfde en een kroeg is ook openbaar toegankelijk normaal gesproken, alleen de hoeveelheid toehoorders is kleiner.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, het is dus anders. Een kroegmening is dus geen openbare doodsbedreiging en daardoor kun je het niet vergelijken met elkaar. Hoogstens kun je zeggen dat de aanleiding te vergelijken is, maar niet de uiting. We hebben het hier over de uiting.
Dat zei ze niet. Ze blèrde gelijk dat ze niks van de cijfers geloofde. De Hond is geen 1 keer genoemd. Als ze dat nou had gedaan had ze nog een beetje een zinnig weerwoord gehad, nu was het nogal amateuristisch.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ze is juist goed geïnformeerd. Ze heeft gewoon haar bedenkingen bij de peiling van De Hond vanwege eerdere peilingen van hem die ook niet juist bleken.
Dit is een grap neem ik aan?quote:Op maandag 19 mei 2014 11:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die 43% is gewoon onderzocht en dat had ze kunnen weten. Wilders heeft zijn cijferkennis over het algemeen wel goed voor elkaar. Hem daarop proberen te pakken is nogal naief.
Ik snap ook niet waarom ze dat dan naar buiten brengenquote:Op maandag 19 mei 2014 10:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedreigingen zijn hip. Je hoort er niet bij als je niet minstens een paar goeie doodsbedreigingen hebt gehad.
Ach. Elle is nog wel een beetje goedgelovig en ik geloof ook niet dat ze een soort publiciteitsstunt ervan probeert te maken, ze zal dit echt niet hebben verwacht en ze zal ook echt wel hiervan geschrokken zijn.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom ze dat dan naar buiten brengen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |