Gewone mensen hebben veel te veel te verliezen om zo in beeld te komen, het zijn juist alleen de extremisten die zoiets doen/durven. Veel zullen ook bang zijn voor de ISIS aanhangers.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Het gaat om beide. Die idioten die stenen gooide hebben gereageerd op een extreem rechtse demo voor hun neus. Hun handelen is fout, moet gewoon heel stevig bestraft worden, maar het is wel een reactie op wat er liep en niet perse op anti isis.
Denk dan ook dat er heel wat meer pokkeblagen rondliepen dan echte isis fanboys.
Dit was dan ook vantevoren al bekend. Via die facebook van dit pro patria gebeuren was het vele al heel prima duidelijk wat dit was(de hele directe koppeling met extreem rechts.. Dat zet de boel veel meer op scherp dan een gewone demo had gedaan.
Ook is er nog het omsingelen van dat theehuis voordat de demo begon, ook dat zal als een lopend vuurtje rondgegaan zijn, net zoals dat daar geen normale mensen liepen(misschien een verdwaalt persoon ertussen, maar dat als uitzondering). Dan ook nog de prinsenvlaggen en de vlaams belang vlaggen en je hebt wel een beeld dat een specifieke reactie oproept. Dit was gewoon extremisten vs extremisten en pokkeblagen.
Dat gaat gewoon fout en is iets dat gestopt moet worden, dat gebeurd altijd trouwens.
Heb je de oproep voor de nieuwe demo gezien waar gezegd wordt dat ze niet zullen accepteren dat de politie ingrijpt, dat ze koste wat het kost erlangs willen? Er wordt gezegd dat ze het desnoods zelf doen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:27 schreef Nintex het volgende:
[..]
Heb je het overwinningsfilmpje gezien?
De oproep van van Doorn voor knokploegen?twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 12:47:51Al meer dan 70 aanmeldingen om Schilderswijk te beschermen tegen extreemrechts tuig. Als de politie het niet doet doen we het zelf. #PvdE reageer retweet
Wie heeft wat te verliezen dan hier in nederland door aan te sluiten bij een anti isis demo?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:27 schreef JDx het volgende:
[..]
Gewone mensen hebben veel te veel te verliezen om zo in beeld te komen, het zijn juist alleen de extremisten die zoiets doen/durven. Veel zullen ook bang zijn voor de ISIS aanhangers.
Een steen tegen je kop? Als het uit de hand loopt in een gevecht terecht komen? Met je kop op tv en van dat isis tuig die je opzoekt? Met je kop op Twitter? Meteen gezien worden als nazi? Je werkgever? In een groep kan veel fout gaan ook al heb je goede bedoelingen, zie hooligans en meelopers.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Wie heeft wat te verliezen dan hier in nederland door aan te sluiten bij een anti isis demo?
Dan sluit je aan bij 1 van de demo's die de koerden organiseren. Het hoeft niet perse daar door de straat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:35 schreef JDx het volgende:
[..]
Een steen tegen je kop? Als het uit de hand loopt in een gevecht terecht komen? Met je kop op tv en van dat isis tuig die je opzoekt? Met je kop op Twitter? Meteen gezien worden als nazi? Je werkgever? In een groep kan veel fout gaan ook al heb je goede bedoelingen, zie hooligans en meelopers.
Wat kansloos dit !quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:27 schreef Nintex het volgende:
[..]
De oproep van van Doorn voor knokploegen?twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 12:47:51Al meer dan 70 aanmeldingen om Schilderswijk te beschermen tegen extreemrechts tuig. Als de politie het niet doet doen we het zelf. #PvdE reageer retweet
Nou ik woonde in Vrederust, zat elke dag in lijn 9 naar station HS, langs de Schilderswijk en ben een paar maanden geleden verhuisd, ik kom daar nooit meer in de buurt, teringzooi is het, wil er ook niks meer mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan sluit je aan bij 1 van de demo's die de koerden organiseren. Het hoeft niet perse daar door de straat.
Maar ik denk echt dat er anders gereageerd zou zijn als dit geen overduidelijke extreem rechtse demo was. Kan niet beloven dat er geen enkeling of klein handjevol zou zijn onder de isis fanboys die niet wat zou proberen te doen, maar denk dat het er anders uitgezien had.
En dat mensen bang zouden zijn voor isis fanboys, ik merk er niets van, zie mensen gewoon in discussie gaan met isis fanboys die ze persoonlijk kennen. Zie mensen zich gewoon uitspreken op allerlei manieren.
Het is echt een prutbuurt, zou er nog niet dood gevonden willen worden. Maar ik ken wat mensen die er wonen en ken meer mensen die daar niet wonen maar die ook wel met elkaar in discussie zijn over isis.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:41 schreef JDx het volgende:
[..]
Nou ik woonde in Vrederust, zat elke dag in lijn 9 naar station HS, langs de Schilderswijk en ben een paar maanden geleden verhuisd, ik kom daar nooit meer in de buurt, teringzooi is het, wil er ook niks meer mee te maken hebben.
De overheid moet dit gewoon oplossen.
Je als wijk organiseren tegen andere tokkies en debieltjes van buitenaf (en politie) is goed Haags gebruik hoor. Vroeger was dat zelfs de grootste sport hier in de regio: http://www.npo.nl/andere-tijden/23-12-2010/NPS_1160404quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:27 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het is aan de politie om dat op te lossen niet de knokploegen van Arnoud van Doorn of FreeAseer of hoe al die malle clubjes nu ook heten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb je de oproep voor de nieuwe demo gezien waar gezegd wordt dat ze niet zullen accepteren dat de politie ingrijpt, dat ze koste wat het kost erlangs willen? Er wordt gezegd dat ze het desnoods zelf doen?
Ja het is geen fijn soort, maar dan hebben ze nog altijd het recht om te demonstreren, ook als de groep waartegen gedemonstreerd gaat worden dat liever niet wil.quote:Heb je al de organisatoren van dit gedoe eens bekeken, hun site, wat er over ze geschreven wordt e.d.? Die zitten echt op hetzelfde niveau als de rellende allochtokkie's.
Je weet dat hun tactieken vaak bestaan uit conflicten opzoeken, de harde kernen tegen over elkaar proberen te krijgen om ellende te schoppen?
Het is aan de politie om te bepalen wat wel en niet mag, van der Laan heeft prima laten zien hoe het ook kan.quote:Geen goed woord voor die stenengooiers e.d. hoor, echt niet, maar ik begrijp echt niet dat de mensen die zo hard tekeer gaan over het extremisme van sommige moslims dit ineens met de mantel der liefde bedekken.
Een paar pro isis lui bij een enorme pro palestina demo en er wordt net gedaan alsof de hele palestina demo een anti joden/isis demo was, helemaal afgekeurd, mensen worden hypocriet genoemd omdat ze dat openlijk afkeuren en dat niet gedaan zouden hebben bij andere zaken. Maar zelf achter extreem rechts gaan staan, een organisatie die al het een en ander op zijn naam heeft staan(en aansluiting van anderen die dat ook hebben), een organisator(paul) die een erg fijn strafblad heeft waar de gemiddelde isis fanboy trots op zou zijn.
Ik keur protesten verder goed van beide groepen mits dat vreedzaam verloopt. De grens is voor mij dat geraaskal over zionisten en andere hoe alle joden dood moeten. Ik heb de ProPatria op geen van de beelden van de demonstratie horen zeggen: "Alle moslims moeten dood".quote:Is het nu echt zo moeilijk om beide af te keuren?
Exact.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij staat men niet achter extreemrechts maar vóór het recht op demonstratie.
Je hoeft het niet eens te zijn met het gedachtegoed, maar zolang men zich aan de regels houdt moet dat in NL kunnen.
Volgens mij staat men niet achter extreemrechts maar vóór het recht op demonstratie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:33 schreef erodome het volgende:
Maar zelf achter extreem rechts gaan staan, een organisatie die al het een en ander op zijn naam heeft staan(en aansluiting van anderen die dat ook hebben), een organisator(paul) die een erg fijn strafblad heeft waar de gemiddelde isis fanboy trots op zou zijn.
Daarom parkeren we de demonstraties van extreemrechts normaal gesproken ook op industrieterreintjes ergens achteraf, omdat het hun recht is om dwars door een woonwijk te marcheren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij staat men niet achter extreemrechts maar vóór het recht op demonstratie.
Je hoeft het niet eens te zijn met het gedachtegoed, maar zolang men zich aan de regels houdt moet dat in NL kunnen.
Worden dat knokploegen dan ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je als wijk organiseren tegen andere tokkies en debieltjes van buitenaf (en politie) is goed Haags gebruik hoor. Vroeger was dat zelfs de grootste sport hier in de regio: http://www.npo.nl/andere-tijden/23-12-2010/NPS_1160404
Dat van Doorn en de rest van z'n vriendjes debieltjes zijn is natuurlijk tevens waar.
Volgens mij is het pas een knokploeg als je de 'vijand' gaat opzoeken. Zeg maar als je door andermans woongebied gaat marcheren om daar rel te trappen.quote:
Allemaal termen die bedacht zijn door de oude babyboom generatie. Toen alles nog leuk en aardig was en het bovendien onbeleefd was om je als Westerling kritisch over anderen uit te laten (want stel je voor dat de gruwelen van de tweede wereldoorlog zich zouden herhalenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:28 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
'Islamofoob'.Zo'n kansloze term voor mensen die kritisch zijn en niet alles maar zommaar accepteren.
Als daar toestemming voor is gegeven dan mag dat, maar dan mag de politie ook bepalen dat het te gevaarlijk is. Echter is op geen enkel moment te bagataliseren dat men met stenen gooit naar politie en camera's van journalisten sloopt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Daarom parkeren we de demonstraties van extreemrechts normaal gesproken ook op industrieterreintjes ergens achteraf, omdat het hun recht is om dwars door een woonwijk te marcheren.
Het is ook op geen enkel moment te bagataliseren dat neo-fascisten, zelfs met (een dubieus verkregen) vergunning, een wijk in trekken om daar te boel op scherp te zetten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Als daar toestemming voor is gegeven dan mag dat, maar dan mag de politie ook bepalen dat het te gevaarlijk is. Echter is op geen enkel moment te bagataliseren dat men met stenen gooit naar politie en camera's van journalisten sloopt.
Je hoeft niet per se extreemrechts te zijn om tegen de uitroeien van Joden te zijn. Dat is zo'n rare twist die door de redacteuren van Joop bedacht is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Daarom parkeren we de demonstraties van extreemrechts normaal gesproken ook op industrieterreintjes ergens achteraf, omdat het hun recht is om dwars door een woonwijk te marcheren.
En dat beweer ik waar?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hoeft niet per se extreemrechts te zijn om tegen de uitroeien van Joden te zijn. Dat is zo'n rare twist die door de redacteuren van Joop bedacht is.
Demonstreren is een grondrecht ook van rechtsradicalen. Het is dan de fout van de politiek als ze die lui toestaan om door de schilderswijk te lopen, maar de politie had in deze situatie goed gehandeld en escalatie voorkomen. Een bedankje van de gemeenschap van de schilderswijk is dan op zijn plaats, maar in plaats daarvan verzetten zij zich tegen het gezag en de rechtsstaat door met stenen te gooien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het is ook op geen enkel moment te bagataliseren dat neo-fascisten, zelfs met (een dubieus verkregen) vergunning, een wijk in trekken om daar te boel op scherp te zetten.
Ik heb btw al diverse malen die stenengooiers en ISIS-fanboys uitgemaakt voor de debieltjes die het zijn, dus ik snap niet wat je punt is.
In dit geval was het inderdaad niet slim van Van Aartsen om toestemming te verlenen voor de demonstratie van deze gasten in de Schilderswijk. Mogelijk is zijn gedachtegang geweest dat als hij die pro-Gaza demonstratie met ISIS vlaggen en 'dood aan de joden' toestemming heeft gegeven om daar te demonstreren dan als 'goedmakertje?' ook de pro-Patria demonstratie maar moest toestaan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik zat ernaast, videoteam bleek ook bij de pro-gaza demo gewoon aanwezig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat er bij extreem rechts wat figuren rondlopen die nog weleens van naam veranderen en soms van de radar af verdwijnen.
Ook kan het zijn dat ze dat op die manier doen omdat ze niet goed weten vooraf wie op zulke dingen af zal komen, want er wordt in de hoek ook nog weleens misbruik gemaakt van situatie's, dat ze gaan proberen te stoken.
Dat het nodig wordt geacht bij die isis demo kan dus ook gewoon eraan liggen dat ze die idioten gewoon goed in kaart hebben en het dus echt niet zo nodig is om daar nog ze te filmen.
Weet niet of dit zo is, maar het is een mogelijke verklaring.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |