Dat is een goede vraag.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:48 schreef Peter het volgende:
Welke sites hebben inmiddels al een AFM-goedkeuring/toelating binnen?
zo'n lijst zou idd handig zijn, deze is weer nieuw voor mijquote:Op maandag 11 augustus 2014 18:43 schreef Crazy Harry het volgende:
Ik heb een paar dagen geleden nog in Kyl op companisto.com geïnvesteerd.
https://www.companisto.com/en/startups/kyl-startup-33/overview
Misschien moet er in de OP maar eens een lijst komen die duidelijk is.
Beginnende met leensites, zoals de lijst nu, met vergunning van de AFM.
En dan nog een lijst van sites waar je echt kan investeren, dus op aandelenbasis, wat ik persoonlijk interessanter vind.
Sites om te investeren:
gambitious.com
seedrs.com
companisto.com
Zou je er van willen maken:quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:28 schreef k_man het volgende:
* PM Tha_Duck als je een mailtje wil als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat.
Ik moet helaas nog wel even wachten op inkomsten, maar ach, wat slapend tegoed kan nooit kwaadquote:Op maandag 11 augustus 2014 18:05 schreef Tikbalang het volgende:
Ik het zelfde christiman ook al een tijd idd 3 maand nikz gedaan. Was wachtende op terugkomende inkomsten. Wat mijn laatste investment was weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Nadaal van investeren op aandelenbasis is natuurlijk dat je nog meer afhankelijk bent van het project waarin je investeert, terwijl je via GVE of Crowdaboutnow vaak duidelijker voor ogen hebt wat je voor je investering terugkrijgt. Dat laatste vind ik persoonlijk wel fijn aan crowdfunden (t.o.v. "beleggen").quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:43 schreef Crazy Harry het volgende:
En dan nog een lijst van sites waar je echt kan investeren, dus op aandelenbasis, wat ik persoonlijk interessanter vind.
De beide andere sites zijn ook te vinden in de registers, als je zoekt op "Kapitaal op maat" en "Fundyd". In beide gevallen staan deze ondernemingen in het register voor beleggingsinstellingen. In hoeverre dat betekent dat ze ook beschikken over de juiste ontheffingen/vergunningen voor crowdfunding, weet ik niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:27 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag.
Ik heb na even zoeken, de zoekmachine gevonden waar geldvoorelkaar en crowdaboutnow in staan:
http://www.afm.nl/nl/prof(...)idige-registers.aspx
De andere, in de OP genoemde sites, staan er niet in.
Je zou verwachten dat wanneer iemand een mail van je wil, ze toch wel kunnen raden dat ze die moeten vermeldenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zou je er van willen maken:
* PM of DM je mailadres naar Tha_Duck als je een mailtje wil als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat.
Krijg regelmatig verzoeken zonder mail adres, en die kan ik helaas niet gokken
Toch gebeurt het vaker dan je denktquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:07 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat wanneer iemand een mail van je wil, ze toch wel kunnen raden dat ze die moeten vermelden
Op aandelen basis spreekt mij ook wel aan maar nog geen goede site gevonden, En bij Gamebitious gebeurd ook weinig (wat ik snap want je kunt toch 10.000 x beter een kickstarter maken dan heb je alleen de lusten en niet de lasten)quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:43 schreef Crazy Harry het volgende:
Ik heb een paar dagen geleden nog in Kyl op companisto.com geïnvesteerd.
https://www.companisto.com/en/startups/kyl-startup-33/overview
Sites om te investeren:
gambitious.com
seedrs.com
companisto.com
Nog even posten dusquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:47 schreef NB1908 het volgende:
Tha_Duck,
Ik zou graag op je maillijst voor nieuwe projecten van GVE willen. Kan dat nog?
Ik kan je alleen niet PM'en of DM'en omdat ik pas nieuw ben :-)
Of even mailen naar geldvoorelkaar @ myownvps . tkquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:47 schreef NB1908 het volgende:
Tha_Duck,
Ik zou graag op je maillijst voor nieuwe projecten van GVE willen. Kan dat nog?
Ik kan je alleen niet PM'en of DM'en omdat ik pas nieuw ben :-)
Aandelen zijn leuk maar ik wil dan wel een realistische bedrijfswaardering zien en niet eentje die uit de lucht is gegrepen. Overgewaardeerde bedrijven doen mijn investering verdampen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:42 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Op aandelen basis spreekt mij ook wel aan maar nog geen goede site gevonden, En bij Gamebitious gebeurd ook weinig (wat ik snap want je kunt toch 10.000 x beter een kickstarter maken dan heb je alleen de lusten en niet de lasten)
Wow, en ook alweer vol. Met een half uur 80.000. Zeer snel.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:48 schreef Scooper het volgende:
Een 1A-project op GvE, dat zie je niet vaak:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7457
Ook nog een beetje maatschappelijk!
Maar geen BKR-score, ondanks dat het een particulier is...
En daar snap ik dan weer niks van.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:26 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Wow, en ook alweer vol. Met een half uur 80.000. Zeer snel.
Ik wel. Alle indicatoren waren goed: rating A, classificatie 1, 36 maanden, 8%. Zulke projecten zitten altijd heel snel vol, boeit niet wat voor verhaal er achter zit..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En daar snap ik dan weer niks van.
Klopt. zelfde geld voor mij. Zo'n indicator-verhouding is perfect. Ik vind ook dat je niet teveel moet inbeelden. Het verhaal bij de projecten zeggen ook altijd zo weinig en spelen het puur op emotie.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik wel. Alle indicatoren waren goed: rating A, classificatie 1, 36 maanden, 8%. Zulke projecten zitten altijd heel snel vol, boeit niet wat voor verhaal er achter zit..
Ik vind het verhaal in dit geval juist wel boeiend. Eigenaar van een bedrijf. Na verbouwing wordt het ingezet voor verhuur=inkomsten. Er is al iets wat verhuurd is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik wel. Alle indicatoren waren goed: rating A, classificatie 1, 36 maanden, 8%. Zulke projecten zitten altijd heel snel vol, boeit niet wat voor verhaal er achter zit..
Klopt. Maatschappelijke betrokkenheid is bij een aantal mensen totaal niet aan de orde als het op centjes verdienen aankomt. Aan de andere kant denk ik dat een MVO project wel weer eerder vol kan komen dan die desnoods door kinderen bevolkte chemischewapenfabriek van je.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:51 schreef k_man het volgende:
Je zou bij wijze van spreken een fabriek kunnen oprichten voor chemische wapens, speciaal gericht op kinderen en jonge poesjes. Als dat project een rating 1 heeft, classificatie A, rentepercentage van 8% en looptijd van 36 maanden, zul je zien dat het toch binnen een dag vol zit.
Zit er dan ook een incentive bij?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:51 schreef k_man het volgende:
Je zou bij wijze van spreken een fabriek kunnen oprichten voor chemische wapens, speciaal gericht op kinderen en jonge poesjes. Als dat project een rating 1 heeft, classificatie A, rentepercentage van 8% en looptijd van 36 maanden, zul je zien dat het toch binnen een dag vol zit.
Je krijgt een proefverpakking thuis voor de katten in de wijk?quote:
Thnx Duck! Werkt goed ! :-), kan ik ook eindelijk een keer de A tjes en B tjes meepikkenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Of even mailen naar geldvoorelkaar @ myownvps . tk
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:50 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Thnx Duck! Werkt goed ! :-), kan ik ook eindelijk een keer de A tjes en B tjes meepikken
Laten we wel wezen, het is natuurlijk ook wel een beetje blabla allemaal.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:49 schreef k_man het volgende:
Ik zei niet dat ik het verhaal niet boeiend vind. Ik zei dat zulke projecten altijd snel vol zitten, ongeacht welk verhaal er bij staat.
Hoop mooi gepraat om aan te geven dat financiering via andere weg niet mogelijk was, dan dus maar GvEquote:In de samenleving wordt zorgen voor je ouders steeds meer een feit. Het nemen van verantwoordelijkheid voor onze ouders op zorg, wonen en sociaal vlak sluit ons inziens goed aan op het platform van ´geldvoorelkaar´ Wij geloven dat we bij de investeerders van ´geldvoorelkaar´ ook draagvlak vinden om te investeren in het wonen van ouderen. Daarbij wordt een verbouwing moeilijk gefinancierd door andere kredietinstellingen.
quote:Following an internal audit carried out recently, 83 loans issued on Bondora are to be cancelled today. The associated borrowers have not completed the identification and anti-money laundering process, which takes place after a loan amount is transferred to Bondora account.
Additionally, we have also identified new types of risks, which were discovered in the loan cycle before loans are paid out. Our fraud detection system was improved and the borrowers in question have been blocked from ever applying for a loan at Bondora again.
The principal amount of the mentioned above loans will be fully returned to you. These loans are currently classified as early repayments, due to the fact that there is no dedicated status for these types of fraud. There are no interest payments associated with these loans, therefore the principal amount shall simply be returned.
The affected amount from your portfolio is 10 EUR.
Total affected loans - 2.
We will continue enhancing our fraud-detection systems and processes to detect potential fraud cases earlier in the loan cycle. According to a new process effective today, all borrowers who have not identified themselves within 14 days from the loan issue date OR loans which have not been withdrawn within 14 days starting from the borrower identification date will be cancelled and the principal amount returned to investors.
Was toch al zo? Of haal ik het nu in de war met iets anders?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:50 schreef brulaap112 het volgende:
http://www.faillissements(...)w-rotterdam-b-v.aspx
Blauw Rotterdam ook failliet nu.. Via Geldvoorelkaar.nl werd ook 247,500 euro ingelegd van restaurant Blauw in Rotterdam.
Nou eerder was Restaurant Blauw Den Haag al failliet. Was toen vrij groot nieuws.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Was toch al zo? Of haal ik het nu in de war met iets anders?
Zijn er hier mensen die aan dit project hebben meegedaan en zo ja, zou je kunnen vertellen of er nog iets terug te halen is via de hoofdelijke aansprakelijkheid of via een andere weg of dat het jammer maar helaas is?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:50 schreef brulaap112 het volgende:
http://www.faillissements(...)w-rotterdam-b-v.aspx
Blauw Rotterdam ook failliet nu.. Via Geldvoorelkaar.nl werd ook 247,500 euro ingelegd van restaurant Blauw in Rotterdam.
Dan moet je even lezen hoe het toen bij Blauw Den Haag gegaan is. Of men uiteindelijk iets gezien heeft weet ik niet, maar zijn in ieder geval wel stappen ondernomen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:06 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zijn er hier mensen die aan dit project hebben meegedaan en zo ja, zou je kunnen vertellen of er nog iets terug te halen is via de hoofdelijke aansprakelijkheid of via een andere weg of dat het jammer maar helaas is?
Is er hier iemand die kan vertellen of het "het kale kip" verhaal is of dat er nog iets is kunnen worden terug gehaald?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan moet je even lezen hoe het toen bij Blauw Den Haag gegaan is. Of men uiteindelijk iets gezien heeft weet ik niet, maar zijn in ieder geval wel stappen ondernomen.
Hahaha! Hoe verzin je het..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:51 schreef k_man het volgende:
Ik zit er wel in, en had dit gezien Den Haag al wel een beetje verwacht. Hoe de afhandeling verder is weet ik niet, maar ik verwacht dat ik niets meer ga zien qua geld. Mijn investering was 100 EUR, dus het valt voor mij wel mee.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:06 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zijn er hier mensen die aan dit project hebben meegedaan en zo ja, zou je kunnen vertellen of er nog iets terug te halen is via de hoofdelijke aansprakelijkheid of via een andere weg of dat het jammer maar helaas is?
Ik was het ook vergeten in mijn PM! Meer een kwestie van "ff snel" en dan je verstand uitzetten..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Toch gebeurt het vaker dan je denkt
Komt vooral omdat mensen denken dat ik bij de Fok!Crew hoor, maar ik dank alle goden die je kan bedenken elke dag dat dat niet zo is
En hoeveel had je al terug gekregen? In het ergste geval zal je dus minimaal 5 succesvol afgeronde projecten moeten hebben om dat verlies terug te verdienen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:42 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ik zit er wel in, en had dit gezien Den Haag al wel een beetje verwacht. Hoe de afhandeling verder is weet ik niet, maar ik verwacht dat ik niets meer ga zien qua geld. Mijn investering was 100 EUR, dus het valt voor mij wel mee.
Goed berekendquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:48 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En hoeveel had je al terug gekregen? In het ergste geval zal je dus minimaal 5 succesvol afgeronde projecten moeten hebben om dat verlies terug te verdienen.
Nope, tot op heden nietquote:[b]Op ]
[..]
Dan moet je even lezen hoe het toen bij Blauw Den Haag gegaan is. Of men uiteindelijk iets gezien heeft weet ik niet, maar zijn in ieder geval wel stappen ondernomen.
Honderd euro is geen probleem nee. Ik dacht dat bij die vorige mensen wel geld terug hebben gekregen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:42 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ik zit er wel in, en had dit gezien Den Haag al wel een beetje verwacht. Hoe de afhandeling verder is weet ik niet, maar ik verwacht dat ik niets meer ga zien qua geld. Mijn investering was 100 EUR, dus het valt voor mij wel mee.
Krijg je wel iets van informatie via GvE of hoor je er helemaal niets van? Loopt het bijvoorbeeld bij een deurwaarder? In het geval van een deurwaarder zou je dus in theorie nog een rekening kunnen krijgen van gemaakte kosten. Hoelang was de looptijd en hoeveel maanden waren er inmiddels terug betaalt?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:42 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ik heb ook geld in dat project zitten maar heb nog niets gehoord. De eerst volgende automatische incasso zal niet uitgevoerd kunnen worden en dan is GvE officieel pas aanzet. Ik verwacht zelf niet dat ik nog wat terug krijg. Het is een van mijn eerste investering en mijn tweede investering waar problemen optreden. In beide gevallen betreft het horeca dus ik investeer ook al redelijke lange tijd niet meer in horeca. Ik heb nog een paar honderd euro te goed van blauw en die ben ik waarschijnlijk dus kwijt, ik baal er wel van maar hoef er niet minder door te eten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Krijg je wel iets van informatie via GvE of hoor je er helemaal niets van? Loopt het bijvoorbeeld bij een deurwaarder? In het geval van een deurwaarder zou je dus in theorie nog een rekening kunnen krijgen van gemaakte kosten. Hoelang was de looptijd en hoeveel maanden waren er inmiddels terug betaalt?
Ik heb altijd begrepen dat dat afhangt van de vraag of er sprake is geweest van wanbeleid.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 18:49 schreef Mynheer007 het volgende:
Btw: de belastingdienst heeft toch alleen recht op geld van de b.v. En heeft toch geen systeem van hoofdelijke aansprakelijkheid?
Klopt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat dat afhangt van de vraag of er sprake is geweest van wanbeleid.
Ik keek net in dat excel overzicht wat je via de site op kan vragen en mijn laatste uitbetaling heeft op 16-8-2014 plaatsgevonden. Da's morgenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:43 schreef AQuila360 het volgende:
De uitbetalingen van de 1e week zouden toch allemaal deze week plaatsvinden? En ook die van de 2de week of is alles gewoon een week opgeschoven? Loopt nog niet gelijk met normaal op dit punt.
Ik heb drie dagen achter elkaar betalingen ontvangen. Volgens mij zijn ze weer bij.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:43 schreef AQuila360 het volgende:
De uitbetalingen van de 1e week zouden toch allemaal deze week plaatsvinden? En ook die van de 2de week of is alles gewoon een week opgeschoven? Loopt nog niet gelijk met normaal op dit punt.
Ik heb nog niets gehoord, maar ik weet dat GVE eerst de onderhandelingen met de betrokken partij doet voordat de investeerders op de hoogte worden gesteld. Dat deden ze bij Den Haag nl ook. ( daar zat ik overigens niet in) Ik heb zo'n 30 EUR teruggekregen, de looptijd weet ik ff niet uit mijn hoofd. Ik neem inderdaad aan dat ze een bijdrage vragen voor de incasso. Ik zal het laten weten als er iets gebeurt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Krijg je wel iets van informatie via GvE of hoor je er helemaal niets van? Loopt het bijvoorbeeld bij een deurwaarder? In het geval van een deurwaarder zou je dus in theorie nog een rekening kunnen krijgen van gemaakte kosten. Hoelang was de looptijd en hoeveel maanden waren er inmiddels terug betaalt?
De rente was 9.5 en de looptijd 60 maanden en er zijn nu 14 termijnen terugbetaald (totaal 28 EUR). Overigens is de risicoclassificatie 5s (toen nog gewoon 5)quote:Op maandag 18 augustus 2014 08:14 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ik heb nog niets gehoord, maar ik weet dat GVE eerst de onderhandelingen met de betrokken partij doet voordat de investeerders op de hoogte worden gesteld. Dat deden ze bij Den Haag nl ook. ( daar zat ik overigens niet in) Ik heb zo'n 30 EUR teruggekregen, de looptijd weet ik ff niet uit mijn hoofd. Ik neem inderdaad aan dat ze een bijdrage vragen voor de incasso. Ik zal het laten weten als er iets gebeurt.
Je bederft mijn feestje in ieder geval niet hoor!quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:09 schreef SeLang het volgende:
Ik wil het feestje hier niet bederven, maar volgens mij zijn de geboden rentes over het algemeen te laag. En al helemaal als je de fee van het platform er nog vanaf trekt. Je moet je afvragen waarom een bank die leningen niet wil verstrekken tegen de geboden rentes terwijl een bank veel lagere kapitaalkosten heeft dan een particulier. 12-maand Euribor is 0,48%. De 12-maand kapitaalkosten voor een particulier zijn ongeveer 2% (je had het uitgeleende geld voor 2% 12-maanden risicoloos kunnen vastzetten op een deposito, verzekerd onder het DGS). De kosten voor de bank zullen daar dus ergens tussenin liggen, afhankelijk van hoe ze zelf inleent.
Het is wel annuitair. Maar wat voor rentes zou jij dan redelijk vinden?quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:09 schreef SeLang het volgende:
Ik wil het feestje hier niet bederven, maar volgens mij zijn de geboden rentes over het algemeen te laag. En al helemaal als je de fee van het platform er nog vanaf trekt. Je moet je afvragen waarom een bank die leningen niet wil verstrekken tegen de geboden rentes terwijl een bank veel lagere kapitaalkosten heeft dan een particulier. 12-maand Euribor is 0,48%. De 12-maand kapitaalkosten voor een particulier zijn ongeveer 2% (je had het uitgeleende geld voor 2% 12-maanden risicoloos kunnen vastzetten op een deposito, verzekerd onder het DGS). De kosten voor de bank zullen daar dus ergens tussenin liggen, afhankelijk van hoe ze zelf inleent.
Die heb ik ook. Tot op heden wel alle betalingen gehad. Mijn internet verbinding is beetje crappy op het moment dus heb die excel op de site nog niet gezien.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:48 schreef AQuila360 het volgende:
Ik loop nog steeds achter, even in de gaten houden.
Zie nu ook dat Eureka CaterWare geel is en de laatste keer niet heeft betaald. Hebben meer mensen hier die hier?
Ik heb als laatste betaling iets van 03-07 staan ofzo, en balletje is geel. De rest is groen en kan wel kwa betaling en datum.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:11 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Tot op heden wel alle betalingen gehad. Mijn internet verbinding is beetje crappy op het moment dus heb die excel op de site nog niet gezien.
Het gaat niet alleen om kapitaalkosten bij een bank. Een bank heeft ook andere kosten.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:09 schreef SeLang het volgende:
Best wel snel omgevallen, dat is jammer. Alvast bedankt voor het op de hoogte houden! Ook weer een leermoment.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:15 schreef mesaana het volgende:
[..]
De rente was 9.5 en de looptijd 60 maanden en er zijn nu 14 termijnen terugbetaald (totaal 28 EUR). Overigens is de risicoclassificatie 5s (toen nog gewoon 5)
Ja, heb ik ook. Had best wel een goede classificatie. Ook best een grote lening (is dus nu geen voordeel). Nou ja, we gaan wel zien wat er van komt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:48 schreef AQuila360 het volgende:
Zie nu ook dat Eureka CaterWare geel is en de laatste keer niet heeft betaald. Hebben meer mensen hier die hier?
Ik heb hem ook maar bij mij is hij gewoon groen en betalingen zijn keurig op tijd binnen gekomen. De laatste op 12-8.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:48 schreef AQuila360 het volgende:
Ik wil het feestje niet nóg meer bederven, maar als je meeneemt in je overweging wat een ondernemer allemaal moet doen voor een CF-campagne, dan is het ook nog eens een stuk minder arbeidsintensief om naar de bank te gaan.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:09 schreef SeLang het volgende:
vergis je niet in alle informatie je bij een bank moet inleveren en vaak de verschillende gesprekken die gevoerd moeten worden, ook dat kost tijd en geld.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:47 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik wil het feestje niet nóg meer bederven, maar als je meeneemt in je overweging wat een ondernemer allemaal moet doen voor een CF-campagne, dan is het ook nog eens een stuk minder arbeidsintensief om naar de bank te gaan.
En toch gaat niet iedereen naar de bank. Wij ook niet. Al ben ik er redelijk van overtuigd dat we de lening zo zouden krijgen. Maar dan missen we wel de hele rest van het feestje...
Ik weet het; been there, done that. Maar valt in het niet bij de voorbereidingen van een CF-campagne.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:55 schreef Horsemen het volgende:
vergis je niet in alle informatie je bij een bank moet inleveren en vaak de verschillende gesprekken die gevoerd moeten worden, ook dat kost tijd en geld.
Ik heb niet echt het idee dat er veel campagne wordt gedaan bij de gve-projecten..quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik weet het; been there, done that. Maar valt in het niet bij de voorbereidingen van een CF-campagne.
Je kan gelijk hebben; we zullen het nooit wetenquote:Op maandag 18 augustus 2014 23:16 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb niet echt het idee dat er veel campagne wordt gedaan bij de gve-projecten..
Ik in de meeste gevallen ook niet. Een leuke incentive mis ik ook veel te vaak. Dat hoeft voor mij niet iets duurs te zijn maar bijvoorbeeld een voorbeeld van iets dat het desbetreffende bedrijf produceert. Als een bedrijf een band wil ontwikkelen met zijn beleggers/investeerders is dat echt van belang.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:16 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ik heb niet echt het idee dat er veel campagne wordt gedaan bij de gve-projecten..
Ik zal het al fijn vinden als er een periodieke update is of zo. Van sommige projecten zie ik nog niet eens een website online of zoiets.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 04:57 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik in de meeste gevallen ook niet. Een leuke incentive mis ik ook veel te vaak. Dat hoeft voor mij niet iets duurs te zijn maar bijvoorbeeld een voorbeeld van iets dat het desbetreffende bedrijf produceert. Als een bedrijf een band wil ontwikkelen met zijn beleggers/investeerders is dat echt van belang.
Bij mij ook.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb hem ook maar bij mij is hij gewoon groen en betalingen zijn keurig op tijd binnen gekomen. De laatste op 12-8.
Dan nemen ze de campagne ook niet echt serieus. Denk ikquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 07:19 schreef athlonkmf het volgende:
Ik zal het al fijn vinden als er een periodieke update is of zo. Van sommige projecten zie ik nog niet eens een website online of zoiets.
Ok mooi, denk dat het nog niet helemaal glad loopt bij mij door dat IBAN gedoe in week 1.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb hem ook maar bij mij is hij gewoon groen en betalingen zijn keurig op tijd binnen gekomen. De laatste op 12-8.
Ben benieuwd, kom maar op. Tenzij het project me heel erg tegenstaat heb je alvast één (kleine) investeerder :-)quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:39 schreef Queller het volgende:
Morgen gaan wij pre-launchen. Dat doen we met een bericht aan iedereen die heeft aangegeven ons en het project te willen volgen. We delen een indrukwekkend filmpje en vragen mensen ons een steuntje in de rug te geven door het te delen. We zullen nog een aantal berichten sturen, waardoor het verhaal zich opbouwt tot het moment dat we echt live gaan.
Denk het ook, bij mij nu alles op groen en de afgelopen week veel betalingen gekregenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:03 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ok mooi, denk dat het nog niet helemaal glad loopt bij mij door dat IBAN gedoe in week 1.
Even in de gaten houden.
We doen een pre-sales campagne met een vrij specifiek product dat op zich voor jullie waarschijnlijk helemaal niet boeiend is. Hoewel we (als dat überhaupt mogelijk blijkt te zijn) wel een optie zullen hebben voor kleine donaties, is investeren (als in: geld uitlenen en het met rente terugkrijgen) niet mogelijk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:34 schreef BartNH het volgende:
Ben benieuwd, kom maar op. Tenzij het project me heel erg tegenstaat heb je alvast één (kleine) investeerder :-)
Succes vandaag Queller!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:15 schreef Queller het volgende:
[..]
We doen een pre-sales campagne met een vrij specifiek product dat op zich voor jullie waarschijnlijk helemaal niet boeiend is. Hoewel we (als dat überhaupt mogelijk blijkt te zijn) wel een optie zullen hebben voor kleine donaties, is investeren (als in: geld uitlenen en het met rente terugkrijgen) niet mogelijk.
Ik heb me er niet héél erg in verdiept, maar wat ik begrepen heb was dat in ons geval ook niet mogelijk. Een lening was alleen mogelijk als we een optie op aandelen konden aanbieden en dat is door de bedrijfsstructuur niet mogelijk. Hang me er niet aan op, maar dat is wat ik ervan begrepen heb. Maar sowieso was het de bedoeling voor pre-sales te gaan, dus verder ook niet echt een punt van discussie.
Ik heb je een DM gestuurd. Mocht je het uit interesse willen volgen, dan kan dat natuurlijk altijd.
Ah, je gaat dus niet via GvE geld ophalen. GvE eist toch niet dat je aandelen moet uitgeven?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:15 schreef Queller het volgende:
[..]
We doen een pre-sales campagne met een vrij specifiek product dat op zich voor jullie waarschijnlijk helemaal niet boeiend is. Hoewel we (als dat überhaupt mogelijk blijkt te zijn) wel een optie zullen hebben voor kleine donaties, is investeren (als in: geld uitlenen en het met rente terugkrijgen) niet mogelijk.
Ik heb me er niet héél erg in verdiept, maar wat ik begrepen heb was dat in ons geval ook niet mogelijk. Een lening was alleen mogelijk als we een optie op aandelen konden aanbieden en dat is door de bedrijfsstructuur niet mogelijk. Hang me er niet aan op, maar dat is wat ik ervan begrepen heb. Maar sowieso was het de bedoeling voor pre-sales te gaan, dus verder ook niet echt een punt van discussie.
Ik heb je een DM gestuurd. Mocht je het uit interesse willen volgen, dan kan dat natuurlijk altijd.
Ik weet niet precies wat de eisen bij GvE zijn eigenlijk, maar wij gaan via een ander platform. Ik weet ook eerlijk gezegd niet wat de achtergrond is van het verplicht openhouden van de optie tot converteren. En misschien heb ik het zelfs verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:03 schreef BartNH het volgende:
Ah, je gaat dus niet via GvE geld ophalen. GvE eist toch niet dat je aandelen moet uitgeven?
Ik denk dat iedereen die hier aan begint (aan het op de markt brengen van een nieuw product) er absoluut en heilig in gelooft. En dat doe ik even goed. Maar het is ook een gek ding: het trekt enorm veel aandacht en het laat zich aanzien dat het zichzelf verkoopt. Er is letterlijk (en ongelogen) nog niemand geweest die 'm geprobeerd heeft en er niet enthousiast over was. Het doet gewoon écht wat het belooft te doen en heeft daarmee een enorme impact op het leven van onze doelgroep.quote:De via DM ontvangen link bekeken en dat ziet er best goed uit. Prima product denk ik waar een behoorlijke markt voor is schat ik in (zonder enige kennis van zaken). Zelf hoor ik (nu) niet tot de doelgroep.
Zodra wel live zijn zal ik het melden! Wie de aanloop wil volgen is uiteraard van harte welkom.quote:Ongeveer elk nieuw project op GvE wordt hier gemeld en soms uitgebreid besproken. Eerdere geldzoekers die zich hier melden (zoals Monkeytown) werden zeker niet als spammers aangemerkt. Dus denk ik dat het geen spammen is als je éénmalig een mogelijkheid voor investering kenbaar maakt. Daarnaast denk ik dat je eerder al meer mensen nieuwsgierig hebt gemaakt.
Dank je wel. Ik hoop voor je dat het nog héél lang duurtquote:Succes, ik ga niet voorinschrijvingen op je product maar wie weet komt dat nog. :-)
Ik kijk even hoe die morgen staat anders stuur ik even een mailtje,quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Denk het ook, bij mij nu alles op groen en de afgelopen week veel betalingen gekregen
Via welke site kunnen we het volgen of meer info vinden?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:03 schreef BartNH het volgende:
[..]
Ongeveer elk nieuw project op GvE wordt hier gemeld en soms uitgebreid besproken. Eerdere geldzoekers die zich hier melden (zoals Monkeytown) werden zeker niet als spammers aangemerkt. Dus denk ik dat het geen spammen is als je éénmalig een mogelijkheid voor investering kenbaar maakt. Daarnaast denk ik dat je eerder al meer mensen nieuwsgierig hebt gemaakt.
Bij mij staat dat stoplicht(?) ook nog op oranje vandaag.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:24 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik kijk even hoe die morgen staat anders stuur ik even een mailtje,
Maar weet iemand zo wat die verschillende kleuren betekenen?
Nog vreemder. Op de site staat dat er juli het laats is betaald en dus ook het stoplicht op oranje. Echter op de giro heb ik ook op de twaalfde dat bedrag ontvangen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:42 schreef Goesten het volgende:
Eureka heeft mij gewoon de 12de van deze maand betaald.
Stoplicht staat dan ook op groen
Nou, vooruit dan. Omdat ik er zo godvergeten trots op ben!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:31 schreef Horsemen het volgende:
Via welke site kunnen we het volgen of meer info vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:19 schreef Queller het volgende:
[..]
Nou, vooruit dan. Omdat ik er zo godvergeten trots op ben!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tof
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
[..]
Nou, vooruit dan. Omdat ik er zo godvergeten trots op ben!FraaiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
( alleen: is "ik word" zonder T )![]()
[..]
Nou, vooruit dan. Omdat ik er zo godvergeten trots op ben!Complimenten. Mooie locatie ook, het Stedelijk zal niet zomaar iedereen toestemming geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doet zeer aan je oogballen hèquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:36 schreef AnneX het volgende:
Fraai![]()
( alleen: is "ik word" zonder T )
Ze waren erg enthousiast en hebben er (als als absolute eerste in NL) inmiddels twee om uit te lenen aan bezoekers.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:38 schreef k_man het volgende:
Complimenten. Mooie locatie ook, het Stedelijk zal niet zomaar iedereen toestemming geven.
Terecht.quote:
Mooi product!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Doet zeer aan je oogballen hè
Je hebt helemaal gelijk en ze zullen het er nog wel uithalen. Hoop ik
[..]
Ze waren erg enthousiast en hebben er (als als absolute eerste in NL) inmiddels twee om uit te lenen aan bezoekers.
De film is overigens gemaakt door een FOK!-er. Niet die ene, maar een relatief onbekende (volgens mij). Een genot om mee te werken. Een vakman met bijna onmenselijk respect voor de mensen die hij voor de camera heeft. Ik ben een fan. Helemaal!
ONbekende FOK!-er. Ik weet zijn usernaam niet meerquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:32 schreef Blik het volgende:
Mooi product!
Ben wel benieuwd wie dan die bekende FOK!-er is
je hebt het over "niet die ene, maar een relatief onbekende".quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:41 schreef Queller het volgende:
Dank voor de lieve woorden
[..]
ONbekende FOK!-er. Ik weet zijn usernaam niet meer
Owwwww....quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:42 schreef Blik het volgende:
Je hebt het over "niet die ene, maar een relatief onbekende".
Ik ben benieuwd wie dan "die ene" is
Als je als baasje van Blauw hoofdelijk aansprakelijk bent, dan ben je ook serieus geld kwijtquote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:09 schreef Mynheer007 het volgende:
In de investeringsovereenkomst zag ik verschillende mensen staan die 5k geinvesteerd hadden in blauw. Dan ben je wel serieus veel geld kwijt.
Ik heb weet niet wat de "OP" is maar wat mij betreft een super idee! Kan iemand dit oppakken?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:09 schreef Mynheer007 het volgende:
Dan nog een ander punt. Zullen we hier op fok in de OP bijgaan houden hoeveel faillisementen er zijn bij crowdfundingsprojecten? Iedereen weet natuurlijk dat er een risico is maar omdat de platformen zelf geen openheid van zaken geven vind ik het verstandig om dit hier inzichtelijk te maken.
Tot nu toe zijn de volgende GvE-faillisementen bij mij bekend:
- Blauw(Den Haag)
- Blauw(Rotterdam)
- En nog een winkel baby artikelen
OpeningsPostquote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb weet niet wat de "OP" is maar wat mij betreft een super idee! Kan iemand dit oppakken?
Volgens mij aleen nog een moderatorquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:07 schreef Horsemen het volgende:
[..]![]()
Dus dat zou K_man kunnen doen in dit geval, of kan iedereen dit aanpassen?
Heel goed idee ja! Dit topic is er ook om elkaar te helpen en op dingen te wijzen dus dit hoort er dan zeker bij.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:09 schreef Mynheer007 het volgende:
Dan nog een ander punt. Zullen we hier op fok in de OP bijgaan houden hoeveel faillisementen er zijn bij crowdfundingsprojecten? Iedereen weet natuurlijk dat er een risico is maar omdat de platformen zelf geen openheid van zaken geven vind ik het verstandig om dit hier inzichtelijk te maken.
Tot nu toe zijn de volgende GvE-faillisementen bij mij bekend:
- Blauw(Den Haag)
- Blauw(Rotterdam)
- En nog een winkel baby artikelen
Niet eens over lendingclub, want als dat wel een mogelijkheid was voor Europese investeerders zouden daar mensen zeker in geïnteresseerd zijn ipv Bondora/Isepankur. Dus om te voorkomen dat mensen daarin tijd gaan investeren om de mogelijkheden te onderzoeken is het handig om in de OP te zeggen dat het alleen mogelijk is bij grote investeringen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:51 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Heel goed idee ja! Dit topic is er ook om elkaar te helpen en op dingen te wijzen dus dit hoort er dan zeker bij.
En sowieso als je wat weet van nieuw projecten of wat ook gewoon altijd ff melden.
En de OP sowieso even onder de loep nemen want staat ook veel in wat sowieso niet echt nuttig is zoals die lendingclub, niemand zal daar hier ooit iets mee doen. In elk geval een op GVE toegespitste OP lijkt me wel handig want denk dat 90% van alles hier via GVE loopt.
Mhja op die manier heb je wel een punt. Of misschien de populariste er in maar speciale aandacht voor GVE is wel gewenst.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet eens over lendingclub, want als dat wel een mogelijkheid was voor Europese investeerders zouden daar mensen zeker in geïnteresseerd zijn ipv Bondora/Isepankur. Dus om te voorkomen dat mensen daarin tijd gaan investeren om de mogelijkheden te onderzoeken is het handig om in de OP te zeggen dat het alleen mogelijk is bij grote investeringen.
Die claim van 50-75% energie besparen doet mij onmiddellijk afhaken. Te mooi om waar te zijn zeg maar. Al in de jaren tachtig werd deze vorm van verwarmen al gepromoot door 'De Kleine Aarde'. Ook toen heeft dat weinig gebruikers opgeleverd. Natuurlijk is op een aantal plaatsen stralingswarmte een slimmere oplossing maar dat blijven uitzonderingen en imho zeker niet in de setting zoals het hier gebracht wordt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:17 schreef CaLeX het volgende:
Dat project van gister
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7690
Het product staat mij op zich wel erg aan, vind het alleen jammer dat er niets over te vinden is qua prijzen van het product. xx% minder energie gebruiken is natuurlijk fijn, maar wat kost nu zo een bak![]()
Is voor mij al een reden om er niet in te stappen (naast het redelijk hoge leenbedrag dan).
Ook mijn idee, hoop blabla.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:31 schreef BartNH het volgende:
[..]
Die claim van 50-75% energie besparen doet mij onmiddellijk afhaken. Te mooi om waar te zijn zeg maar. Al in de jaren tachtig werd deze vorm van verwarmen al gepromoot door 'De Kleine Aarde'. Ook toen heeft dat weinig gebruikers opgeleverd. Natuurlijk is op een aantal plaatsen stralingswarmte een slimmere oplossing maar dat blijven uitzonderingen en imho zeker niet in de setting zoals het hier gebracht wordt.
Hoop blabla maar ze verkopen gewoon straalkacheltjes met een wat beter design dan vroeger.
Kende jij het bedrijf al?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:19 schreef Sparafucile het volgende:
Dragon Marine: 250K/7%/60 maanden, maar wel gerenommeerd bedrijf met lage risicoclassificatie. Ik heb ingelegd.
Waarom een max kredietbedrag? Dat is voor mij afhankelijk van het verhaal en de grootte van het bedrijf. Ik stel ook wel een minimum daaraan. Een relatief groot bedrijf dat ¤10k komt lenen neem ik bijvoorbeeld niet serieus, evenals een particulier (waar ik sowieso niet in investeer). Dat zijn nl. bedragen die je ook eenvoudig kunt sparen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:25 schreef amp25 het volgende:
ik investeer alleen in projecten dat mininsters 8 % of hoger zijn en tot kredietbedrag van 100.000 daarboven bijna niet of het moet me aanspreken
Grootste voorwaarde om vaak mee te doen is de hoofdelijke aansprakelijkheid. Bij grote bedragen neemt de waarde daarvan af. Beetje capabel persoon kan 50k nog wel terugbetalen (auto, huis, pensioenpot, nieuwe baan), bij 250k is dat ander verhaalquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom een max kredietbedrag? Dat is voor mij afhankelijk van het verhaal en de grootte van het bedrijf. Ik stel ook wel een minimum daaraan. Een relatief groot bedrijf dat ¤10k komt lenen neem ik bijvoorbeeld niet serieus, evenals een particulier (waar ik sowieso niet in investeer). Dat zijn nl. bedragen die je ook eenvoudig kunt sparen.
:p leuk verwoordquote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:31 schreef BartNH het volgende:
[..]
Die claim van 50-75% energie besparen doet mij onmiddellijk afhaken. Te mooi om waar te zijn zeg maar. Al in de jaren tachtig werd deze vorm van verwarmen al gepromoot door 'De Kleine Aarde'. Ook toen heeft dat weinig gebruikers opgeleverd. Natuurlijk is op een aantal plaatsen stralingswarmte een slimmere oplossing maar dat blijven uitzonderingen en imho zeker niet in de setting zoals het hier gebracht wordt.
Hoop blabla maar ze verkopen gewoon straalkacheltjes met een wat beter design dan vroeger.
Ik hecht de meeste waarde aan de GvE-rating want deze geeft aan welk percentage van de afloscapaciteit gebruikt wordt. De graydon rating geeft meer inzicht in het betaalgedrag van het bedrijf. Een b betekend dan dat het bedrijf slordig is met facturen betalen maar GvE wordt volgens mij via automatische afschrijving betaald dus dan vormt dat niet direct een probleem.Ook zegt de rating iets over de sector, een horeca bedrijf zal een slechtere rating krijgen dan een productiebedrijf. Beide ratingen correleren ook wel enigzins dus het is goed mogelijk om een project met GvE-1 rating te vinden die ook in een van de hogere graydonklasses valt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:31 schreef Goesten het volgende:
Vraagje ...
Qua risico, hechten jullie dan meer waarde aan GVE-classificatie of aan de Graydon rating.
Met andere woorden heb je liever een project met een rating 5 AAA of een project met 1B?
Als je 50k kan terugbetalen na een faillissement had je het ook niet hoeven lenen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:12 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Grootste voorwaarde om vaak mee te doen is de hoofdelijke aansprakelijkheid. Bij grote bedragen neemt de waarde daarvan af. Beetje capabel persoon kan 50k nog wel terugbetalen (auto, huis, pensioenpot, nieuwe baan), bij 250k is dat ander verhaal
Dat is wel erg kort door de bocht. wellicht dat er nog een huis is met overwaarde, een auto die verkocht kan worden of ander kapitaal.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je 50k kan terugbetalen na een faillissement had je het ook niet hoeven lenen.
Ik heb eens gek gedaan en er wat ingestoptquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:36 schreef ioko het volgende:
Er staat nu een project classificatie 2, categorie A. 8% voor 36 maanden. Snel zijn....
Hij gaat weer ouderwets hard! 20 minuten -> 77%quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb eens gek gedaan en er wat ingestopt
Ja, en bijna weer vol haha.99%quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:49 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Hij gaat weer ouderwets hard! 20 minuten -> 77%
Dit was deze keer te snel. Ik fietste in een half uur naar huis. Onderweg bericht gekregen en thuis was ik al te laat. Of ik moest er blind een bedrag "ingooien" onderweg. Dat vond ik wat te gek, om op die manier te investeren. Helaas dus, deze keer niet meegedaan. Maar er komt vast nog wel eens zo'n kans.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:36 schreef ioko het volgende:
Er staat nu een project classificatie 2, categorie A. 8% voor 36 maanden. Snel zijn....
Zeker weten! Nieuwe ronde nieuwe kansen!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:24 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Dit was deze keer te snel. Ik fietste in een half uur naar huis. Onderweg bericht gekregen en thuis was ik al te laat. Of ik moest er blind een bedrag "ingooien" onderweg. Dat vond ik wat te gek, om op die manier te investeren. Helaas dus, deze keer niet meegedaan. Maar er komt vast nog wel eens zo'n kans.
Beide eigenlijk wel, maar die GVE rating kijkt naar de toekomst en die Graydon rating kijkt naar het verleden dus beide samen heb je een mooi overzicht.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:31 schreef Goesten het volgende:
Vraagje ...
Qua risico, hechten jullie dan meer waarde aan GVE-classificatie of aan de Graydon rating.
Met andere woorden heb je liever een project met een rating 5 AAA of een project met 1B?
Duurt lang ja, zeker omdat het in eerste instantie ook al langer duurder vanwege een vakantie, Zal nu wel een investeerder op vakantie zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:46 schreef RicDan het volgende:
Na ruim 2 weken wachten loopt het project StudentStay nog altijd niet.
Baal er ook wel van, geld is nu al 3 weken geleden overgemaakt en het loopt nog steeds niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:52 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Duurt lang ja, zeker omdat het in eerste instantie ook al langer duurder vanwege een vakantie, Zal nu wel een investeerder op vakantie zijn.
Dat krijg je snel met zoveel investeerders en deze vakantieperiode. Ik heb netjes al mijn bedragen vooral overgemaakt, maar kan me voorstellen dat sommigen hier niet aan denken. Bij kapitaalppmaat hebben ze concept dat iedereen bij 75% funding al moet overmaken. Bij de snellere funding bij GVE zou dat wellicht oplossing kunnen zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:46 schreef RicDan het volgende:
Na ruim 2 weken wachten loopt het project StudentStay nog altijd niet.
Ze gaan voor de Wagyu onder de honden?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:14 schreef Underdoggy het volgende:
Bizar project als je het mij vraagt:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Dutch-Masterbreeders
Enerzijds het concept, anderzijds de "voorzichtig" begrote omzet in het eerste jaar van 600k. Daarnaast het personeelsbestand (3 familieleden).
Vind het wel meevallen, er is best een grote markt voor echte rashonden. Ben het wel met je eens dat de 600k best fors isquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:14 schreef Underdoggy het volgende:
Bizar project als je het mij vraagt:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Dutch-Masterbreeders
Enerzijds het concept, anderzijds de "voorzichtig" begrote omzet in het eerste jaar van 600k. Daarnaast het personeelsbestand (3 familieleden).
De meeste fokkers doen het hobbymatig en draaien net quitte of leggen geld bij. Behoorlijk dubieus dus.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind het wel meevallen, er is best een grote markt voor echte rashonden. Ben het wel met je eens dat de 600k best fors is
Want je zou niet kunnen fokken op een wat grotere schaal?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:39 schreef Kirov het volgende:
[..]
De meeste fokkers doen het hobbymatig en draaien net quitte of leggen geld bij. Behoorlijk dubieus dus.
10K makkelijk te sparen met een of ander slecht lopend bedrijfje?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom een max kredietbedrag? Dat is voor mij afhankelijk van het verhaal en de grootte van het bedrijf. Ik stel ook wel een minimum daaraan. Een relatief groot bedrijf dat ¤10k komt lenen neem ik bijvoorbeeld niet serieus, evenals een particulier (waar ik sowieso niet in investeer). Dat zijn nl. bedragen die je ook eenvoudig kunt sparen.
Beetje capabel persoon leent geen 50k.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:12 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Grootste voorwaarde om vaak mee te doen is de hoofdelijke aansprakelijkheid. Bij grote bedragen neemt de waarde daarvan af. Beetje capabel persoon kan 50k nog wel terugbetalen (auto, huis, pensioenpot, nieuwe baan), bij 250k is dat ander verhaal
Waarom niet? Als je toch een goed idee hebt en nu wilt acteren zul je het geld toch nodig hebben, en niet iedereen heeft zomaar 50k op de plank liggenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:00 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Beetje capabel persoon leent geen 50k.
En ook bij de meeste capabele personen is het persoonlijk vermogen een keer op.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:04 schreef Blik het volgende:
Waarom niet? Als je toch een goed idee hebt en nu wilt acteren zul je het geld toch nodig hebben, en niet iedereen heeft zomaar 50k op de plank liggen
50K is niks eerlijk gezegd dat is wat je leent als je bijvoorbeeld voorraad wilt inkopen voor een bedrijf wat al loopt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:23 schreef Queller het volgende:
[..]
En ook bij de meeste capabele personen is het persoonlijk vermogen een keer op.
Ik zie nu van heel dichtbij wat het kost om een nieuw product te ontwikkelen en te lanceren. Het gros van de mensen heeft geen miljoenen liggen om mee te spelen.
Je mist het punt, maar verder ben ik het wel met je eens.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:18 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
50K is niks eerlijk gezegd dat is wat je leent als je bijvoorbeeld voorraad wilt inkopen voor een bedrijf wat al loopt.
Om dat in een nieuw product te gaan steken is niet erg slim je hebt voor de meeste projecten veel meer nodig.
Persoonlijk aansprakelijk zijn is ook dom de kans dat je failliet gaat anno 2014 is zo groot dat je beter niet 50-100k moet gaan afbetalen.
Nee het gros heeft geen miljoenen liggen en het gros heeft ook geen succes dat heeft niets te maken met de opleiding of iets of persoonlijk vermogen maar met het ondernemen zelf.
Als je geen 50k bij elkaar hebt kunnen sparen of geen goede baan hebt moet je je wel afvragen hoe je dan ooit die lening terug gaat betalen zou het misgaan en in een groot aantal van de gevallen zal het misgaan.
De meeste capabele personen zullen geen lening afsluiten als ze aansprakelijk zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:25 schreef Queller het volgende:
[..]
Je mist het punt, maar verder ben ik het wel met je eens.
Het leven lijkt soms zo eenvoudig hequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:33 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
De meeste capabele personen zullen geen lening afsluiten als ze aansprakelijk zijn.
Ja bij de meeste mensen is het geld snel op als je je lening niet kunt terug betalen met je bedrijf.
Ik neem ook aan dat als je 50k leent je het serieus neemt dus zal je niet veel tijd hebben voor een reguliere baan dus veel inkomen heb je niet.
Tuurlijk zie ik veel over het hoofd ieder zijn situatie is anders.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Het leven lijkt soms zo eenvoudig he
Ik wil geen ruzie of onenigheid, maar je ziet echt veel over het hoofd.
Ieder bedrijf en dus ook iedere BV die geld leent via GvE zal dit alleen kunnen doen met het beding van hoofdelijke aansprakelijkheid. Als ze dit dus niet willen, waar ik mij wel iets bij kan voorstellen overigens, zullen ze dus ergens anders geld moeten lenen, capabele personen of niet ;-).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:33 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
De meeste capabele personen zullen geen lening afsluiten als ze aansprakelijk zijn.
Ja bij de meeste mensen is het geld snel op als je je lening niet kunt terug betalen met je bedrijf.
Ik neem ook aan dat als je 50k leent je het serieus neemt dus zal je niet veel tijd hebben voor een reguliere baan dus veel inkomen heb je niet.
Ja en dat is dus ook de grote fout van die website.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ieder bedrijf en dus ook iedere BV die geld leent via GvE zal dit alleen kunnen doen met het beding van hoofdelijke aansprakelijkheid. Als ze dit dus niet willen, waar ik mij wel iets bij kan voorstellen overigens, zullen ze dus ergens anders geld moeten lenen, capabele personen of niet ;-).
Ik vrees dat je een aantal zaken niet goed bekeken hebt. GvE heeft een paar duizend projecten lopen waarvan een substantieel deel al halverwege de looptijd. Tot nog toe zijn er afaik drie nat gegaan.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:20 schreef hmmmmmmm het volgende:
Ik denk dat je hier ook gewoon fout zit met crowdfunding als je het als investering ziet.
Je moet het als een grote gok zien dit zijn mensen die geen lening krijgen van een bank daarom zijn de rentes ook zo hoog.
Je hebt duidelijk geen flauw idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:20 schreef hmmmmmmm het volgende:
Je moet het als een grote gok zien dit zijn mensen die geen lening krijgen van een bank daarom zijn de rentes ook zo hoog.
Volgens mij bestaat het platform nog niet zo lang maar goed dat kan zijn ja.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:51 schreef BartNH het volgende:
[..]
Ik vrees dat je een aantal zaken niet goed bekeken hebt. GvE heeft een paar duizend projecten lopen waarvan een substantieel deel al halverwege de looptijd. Tot nog toe zijn er afaik drie nat gegaan.
De rente's zijn voor de lener lager dan bij de bank en voor de investeerder behoorlijk hoger dan de bank. Wel met risico, dat is waar. Tot nog toe geven de statistieken je geen gelijk. GvE is redelijk conservatief met het goed keuren van projecten en dat is dan gelijk ook de kracht van de site.
De andere Nederlandse platforms komen nog steeds niet erg uit de verf (helaas).
Ik heb me vergist dat de rentes daar hoger zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:12 schreef Queller het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen flauw idee waar je het over hebt.
Gve bestaat al wel een tijdje hoor maar is pas echt goed gaan lopen vanaf 2013 ofzo. En ze zijn vrij streng ja, Elk project moet sowieso haalbaar dus zeg maar rating 5 met het meeste risico is nog steeds goed haalbaar. En idd nu pas 3 projecten mis gelopen waarvan 1 project de mensen volgens mij al hun geld terug hebben gehad versneld. Alleen dan die 2 x blauw over en dat loopt nog dus is even afwachten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:23 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat het platform nog niet zo lang maar goed dat kan zijn ja.
Nou dan heb ik mij vergist dat de rentes daar lager zijn.
Ja dat zal het dan zijn dat die rates daar zo goed zijn dat er eerst naar het idee word gekeken.
Ik wist niet dat de rente bij de bank boven de 8% zat.
Wie weet komen we er over een aantal jaar pas achter maar goed ik denk eigenlijk nu ook dat het wel zal meevallen met het aantal niet terugbetaalde leningen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:16 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Gve bestaat al wel een tijdje hoor maar is pas echt goed gaan lopen vanaf 2013 ofzo.
Tot nu toe heb ik ook nog geen problemen gehad.
Had nog een aanvulling op mn eerder bericht.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:17 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Wie weet komen we er over een aantal jaar pas achter maar goed ik denk eigenlijk nu ook dat het wel zal meevallen met het aantal niet terugbetaalde leningen.
Dat is best een hoog percentage dan zou ik mijn risico gaan spreiden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Had nog een aanvulling op mn eerder bericht.
Het risico is een stuk hoger dan sparen dat zeker en dat weet iedereen hier ook maar ik wil het niet wegzetten als een soort van casino ofzo. Ze gaan zelf uit van 3-5 % wat het niet gaat redden uiteindelijk.
Spreiden moet je sowieso ja, en nu is het nog veel lager dan die uiteindelijke bedragen die ze noemen. En als je met 9 projecten een 10de kunt opvangen die mis loopt en dan nog steeds meer hebt dan je op je spaarrekening hebt dan is dat ook niet erg natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:25 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Dat is best een hoog percentage dan zou ik mijn risico gaan spreiden.
Nou je investeert je geld dus in dat bedrijf dus het kan best een behoorlijk risico zijn als je het niet spreid maar goed casino is het niet nee het is een investering.
Ja als ik geld over zou hebben zou ik het ook wel interessant vinden maar goed met mijn geld hoef ik er niet eens aan te denken 10% van een paar honderd is nog steeds niet veelquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:27 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Spreiden moet je sowieso ja, en nu is het nog veel lager dan die uiteindelijke bedragen die ze noemen. En als je met 9 projecten een 10de kunt opvangen die mis loopt en dan nog steeds meer hebt dan je op je spaarrekening hebt dan is dat ook niet erg natuurlijk.
Gewoon klein beginnen en spreiden en kijken hoe het loopt en als je dan geld terug hebt ontvangen dat weer eens inleggen en zo beetje uitbouwen. Je krijgt maandelijks rente en aflossing dus er komt meteen al weer elke maand een deel terug.
Gewoon klein beginnen!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:31 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ja als ik geld over zou hebben zou ik het ook wel interessant vinden maar goed met mijn geld hoef ik er niet eens aan te denken 10% van een paar honderd is nog steeds niet veel
Nou wetende dat ik dat geld ooit nog eens nodig heb en er dan niet aan kan nee bedankt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:33 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Gewoon klein beginnen!
Maar het is ook leuk om bepaalde projecten te volgen en soms krijg je nog een extra'tje ofzo.
Daar is de rente dan ook naar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:25 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Dat is best een hoog percentage dan zou ik mijn risico gaan spreiden.
Nou je investeert je geld dus in dat bedrijf dus het kan best een behoorlijk risico zijn als je het niet spreid maar goed casino is het niet nee het is een investering.
Zelf zie ik het als extra inkomen genereren. Je doet een eenmalige storting waar je een aantal jaren wat voordeel van hebt. Geld weer terug halen is afaik helemaal niet mogelijk. Vergelijkbaar met extra aflossen van de hypotheek.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:37 schreef hmmmmmmm het volgende:
Nou wetende dat ik dat geld ooit nog eens nodig heb en er dan niet aan kan nee bedankt.
Dat snap ikquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Daar is de rente dan ook naar.
Of je ontvangt 1.xx% rente over 100% op je spaargeld
Of je gaat naar een percentage van minimaal 7% waar vooraf gezegd wordt dat er een kans is dat 3~5 uitvalt. 7% over wat er overblijft is alsnog een stuk hoger.
Ja dan zit je met een beetje pech als die 5% in jouw portefeuille zit.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef BartNH het volgende:
[..]
Zelf zie ik het als extra inkomen genereren. Je doet een eenmalige storting waar je een aantal jaren wat voordeel van hebt. Geld weer terug halen is afaik helemaal niet mogelijk. Vergelijkbaar met extra aflossen van de hypotheek.
De financiële buffer is dus kleiner omdat geld heel erg vast zit maar je hebt de buffer ook minder vaak nodig omdat er maandelijks meer over blijft. Mijn uitgangspunt is 100 euro per maand terug vangen van GvE. Dan staat er rond de drieduizend uit. Komend jaar lopen er een aantal projecten af dus mag ik dan weer investeren van mezelf.
Spreiding is inderdaad alles. Door over twintig of dertig projecten te spreiden is een default nog steeds niet fijn maar het zal geen boterham gaan schelen. We zullen zien of het inderdaad richting 5% gaat. Dat zou voor mij wel aanleiding zijn te stoppen trouwens.
Mij denk ik ook wel ja, heb er nu redelijk wat inzitten omdat het goed liep, Maar stel voor dat je begint in een project als Blauw dan ben je meteen klaar met crowdfunden lijkt me.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:22 schreef BartNH het volgende:
[..]
Spreiding is inderdaad alles. Door over twintig of dertig projecten te spreiden is een default nog steeds niet fijn maar het zal geen boterham gaan schelen. We zullen zien of het inderdaad richting 5% gaat. Dat zou voor mij wel aanleiding zijn te stoppen trouwens.
Pech of soms te risicovol geïnvesteerd als je alleen maar in horeca +250k investeert omdat daar de rente zo lekker op 9,5% staat dan vraag je er imho een beetje omquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:03 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Dat snap ik
Inderdaad gewoon een beetje picky zijn en dan zul je waarschijnlijk winst maken als je het risico spreid.
[..]
Ja dan zit je met een beetje pech als die 5% in jouw portefeuille zit.
Nee ik denk het niet de kans dat 20-30 van die ondernemingen failliet gaan is zeer klein met wat pech maak je gewoon een klein beetje verlies of geen winst.
Horeca gedoemd om te falenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:31 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Pech of soms te risicovol geïnvesteerd als je alleen maar in horeca +250k investeert omdat daar de rente zo lekker op 9,5% staat dan vraag je er imho een beetje om
Gooi 100,- in een project en volg het en bouw vanuit daar verder!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:35 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Horeca gedoemd om te falen
Nou als je daar investeert dan moet je echt kijken naar de locatie etc.
Ik hou niet zo van die lange termijn investeringen voor 8% per jaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:36 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Gooi 100,- in een project en volg het en bouw vanuit daar verder!
Het is een begin en je moet het vergelijken met je spaarrekeningquote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:41 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van die lange termijn investeringen voor 8% per jaar.
Als ik veel geld had zou ik het doen maar dit levert gewoon niks op met een paar honderd euro
Die heb ik niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is een begin en je moet het vergelijken met je spaarrekening
Wat wil je eigenlijk nou? Dat anderen jou gaat overtuigen om in crowdfunding te stappen, of probeer je anderen voor gek uit te maken?quote:
Haha nee ik reageer gewoon.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Wat wil je eigenlijk nou? Dat anderen jou gaat overtuigen om in crowdfunding te stappen, of probeer je anderen voor gek uit te maken?
Crowdfunding is hoge risico, met mogelijk hoog rendement. Men zal dus hier dus niet geld in moeten leggen die zij niet kunnen missen. Datzelfde geldt ook voor beleggen en de casino.
Volgens mij geen zinnige discussie met Hmmmmmm.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Wat wil je eigenlijk nou? Dat anderen jou gaat overtuigen om in crowdfunding te stappen, of probeer je anderen voor gek uit te maken?
Mee eens. Het is zoals met de meeste investeringen, hoe hoger de rendementen, hoe hoger de risico's. Daar zit meestal wel een zekere balans in. Als het te mooi om waar te zijn lijkt, dan is dat meestal ook zo. Altijd je gezonde verstand blijven gebruiken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Crowdfunding is hoge risico, met mogelijk hoog rendement. Men zal dus hier dus niet geld in moeten leggen die zij niet kunnen missen. Datzelfde geldt ook voor beleggen en de casino.
Ik neem aan vanwege het feit dat de leners wel starters zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:52 schreef CaLeX het volgende:
Raar dat het een 5s classificatie heeft, aangezien het een overname is van een bedrijf dat al 19 jaar bestaat?
Heb er ook 100 ingestoken
Maar je investeert toch in een bedrijf en niet in de personen er achter?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:10 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ik neem aan vanwege het feit dat de leners wel starters zijn.
Ergens waar dat je in het bedrijf investeert maar zeker bij horeca ondernemingen zijn de personen achter het bedrijf heel belangrijk. In dit geval gaan ze zelf ook meewerken in het restaurant en dergelijke en dan worden ze het gezicht van de zaak. Klanten van horecazaken zijn natuurlijk veel minder gebonden aan een bepaald bedrijf dan in andere sectoren en gaan veel sneller lopen wanneer het "nieuwe gezicht" of de nieuwe aanpak niet bevalt. Dat heb ik zelf al vaak zien gebeuren.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:14 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Maar je investeert toch in een bedrijf en niet in de personen er achter?
De personen achter het bedrijf zijn extreem belangrijk bij kleine bedrijven wat de meeste daar zullen zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:18 schreef PintuR het volgende:
[..]
Ergens waar dat je in het bedrijf investeert maar zeker bij horeca ondernemingen zijn de personen achter het bedrijf heel belangrijk. In dit geval gaan ze zelf ook meewerken in het restaurant en dergelijke en dan worden ze het gezicht van de zaak. Klanten van horecazaken zijn natuurlijk veel minder gebonden aan een bepaald bedrijf dan in andere sectoren en gaan veel sneller lopen wanneer het "nieuwe gezicht" of de nieuwe aanpak niet bevalt. Dat heb ik zelf al vaak zien gebeuren.
Nouja dan zit er nu weer schot in, blijft altijd een gedoe als niet iedereen zijn investering overmaakt.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:14 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Maar je investeert toch in een bedrijf en niet in de personen er achter?
Nieuws van StudenStay trouwens;
Het project 007244 is na aanpassing opnieuw 100% volgeschreven. Binnenkort ontvangt u de aangepaste, getekende schuldbekentenis van de kredietnemer. Deze nieuwe schuldbekentenis is voor uw administratie en vervangt de eerder verzonden schuldbekentenis van dit project.
Deze aanpassing heeft veelal te maken met het feit dat een enkele investeerder niet heeft reageert op ons verzoek om het bedrag over te maken. Om het project niet nog langer op te houden kiezen we er in deze gevallen voor om het bedrag aan te passen en een nieuw contract te laten ondertekenen.
ja, op zich mee eens. Maar bij horeca speelt zoveel meer mee dan de eigenaars. Uit de beschrijving blijkt dat het in een dorpscentrum ligt. Dan is locatie minstens zo belangrijk. Het zit in de winkelstraat, dus je kunt er vanuit gaan dat het sowieso aardig wat aanloop heeft in de vorm van koffiedrinkers en lunch.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:37 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
De personen achter het bedrijf zijn extreem belangrijk bij kleine bedrijven wat de meeste daar zullen zijn.
Ja zeker bij horeca ondernemingen is het belangrijk wie de eigenaar is.
Zeker dan kun je dat wel verwachten dat er al klanten komen met een goede locatie.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:44 schreef Blik het volgende:
[..]
ja, op zich mee eens. Maar bij horeca speelt zoveel meer mee dan de eigenaars. Uit de beschrijving blijkt dat het in een dorpscentrum ligt. Dan is locatie minstens zo belangrijk. Het zit in de winkelstraat, dus je kunt er vanuit gaan dat het sowieso aardig wat aanloop heeft in de vorm van koffiedrinkers en lunch.
Klopt wel dat deze voor een groot deel zelf het bedrijf kunnen maken of brekenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:37 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
De personen achter het bedrijf zijn extreem belangrijk bij kleine bedrijven wat de meeste daar zullen zijn.
Ja zeker bij horeca ondernemingen is het belangrijk wie de eigenaar is.
Ja, ben ik ook benieuwd naar. Van mij krijgen ze niks, nul affiniteit mee. Ook vraag ik me af hoe één van de rijkste instellingen ter wereld (de rooms-katholieke kerk) dit niet zelf zou kunnen financieren. Daarnaast vind ik de investering héél erg fors, zoals bijvoorbeeld 70k voor een website...quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:59 schreef CaLeX het volgende:
Zeer benieuwd hoe deze vol komt: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6953
Niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:59 schreef CaLeX het volgende:
Zeer benieuwd hoe deze vol komt: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6953
Als iedereen zonder emotie maar zakelijk zou denken dan ben ik het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Niet.
Teveel geld, te weinig rente en te lange looptijd. Tel daarbij wat schandelen van de laatste jaren bij op en dan weet je voldoende.
Sowieso, 450k voor wat uitzenden op internet. Kom op.
Als de spreekwoordelijke herders hun spreekwoordelijke schaapjes weer gaan indoctrineren dan is er inderdaad een gerede kans.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:37 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Als iedereen zonder emotie maar zakelijk zou denken dan ben ik het helemaal met je eens.
Maar ik denk dat de achterban hier juist wel een flinke duit in het zakje KAN gaan doen.
Als ik goed het opgelet, dan is dat bij crowdfunding voor het grootste gedeelte het geval: slechts een beperkt deel komt van reeds bij het platform aangesloten investeerders.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:45 schreef Mynheer007 het volgende:
Edit:Ik zie in de lijst van investeerders investeerders staan met de nummers 12275, 12277 en 12278. Dit zijn accounts die waarschijnlijk vandaag zijn aangemaakt speciaal om in dit project te investeren. Deze investeerder zullen wel uit de achterban van de kerk komen.
Waarom zou dat zijn?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:18 schreef Queller het volgende:
[..]
Als ik goed het opgelet, dan is dat bij crowdfunding voor het grootste gedeelte het geval: slechts een beperkt deel komt van reeds bij het platform aangesloten investeerders.
Omdat als het goed is aan de CF-campagne al een heel traject vooraf is gegaan waarin backers zijn verzameld die zich verbonden hebben aan deelname.quote:
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:18 schreef Queller het volgende:
[..]
Als ik goed het opgelet, dan is dat bij crowdfunding voor het grootste gedeelte het geval: slechts een beperkt deel komt van reeds bij het platform aangesloten investeerders.
Bij de andere CF-platformen is dit inderdaad het geval, maar bij GvE is dit niet het geval. Veel projecten worden volgeschreven m.b.v. investeerders die onbekend zijn voor de kredietvrager.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Omdat als het goed is aan de CF-campagne al een heel traject vooraf is gegaan waarin backers zijn verzameld die zich verbonden hebben aan deelname.
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:08 schreef Mynheer007 het volgende:
Bij de andere CF-platformen is dit inderdaad het geval, maar bij GvE is dit niet het geval. Veel projecten worden volgeschreven m.b.v. investeerders die onbekend zijn voor de kredietvrager.
Of gewoon op vakantie gegaan. Verlaging van het oorspronkelijke bedrag is al bij verschillende projecten voorgekomen. Soms stellen ze het project opnieuw open voor nieuwe inschrijvingen en de andere keer kiezen ze er, in overleg met de lener, voor om het bedrag te verlagen en de uitleners niet nog langer te laten wachten. Mijn mening is trouwens dat als je geld hebt toegezegd je je afspraak gewoon na moet komen, of er moet iets niet kloppen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:04 schreef leolinedance het volgende:
Ik was blijkbaar toch niet de enige die sceptisch was over dat de man achter StudentStay met vakantie ging op het moment dat hij de lening af moest handelen. In de nieuwe schuldbekentenis kun je zien dat er nu minder geld opgehaald is als oorspronkelijk de bedoeling was. Ik denk dat er mensen afgehaakt zijn.
[..]
Nou, vooruit dan. Omdat ik er zo godvergeten trots op ben!@ QuellerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
LIF / Artrose (in je heup) - deel 2
Ik denk dat je jezelf te hoog aanslaat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:04 schreef leolinedance het volgende:
Ik was blijkbaar toch niet de enige die sceptisch was over dat de man achter StudentStay met vakantie ging op het moment dat hij de lening af moest handelen. In de nieuwe schuldbekentenis kun je zien dat er nu minder geld opgehaald is als oorspronkelijk de bedoeling was. Ik denk dat er mensen afgehaakt zijn.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
@ Queller![]()
LIF / Artrose (in je heup) - deel 2
Gedraag je even.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:50 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf te hoog aanslaat.
Ik heb die ook gehad. Maar wel toevallig dat het ook bij dit project het geval is.quote:Al diverse projecten gehad waar uiteindelijk minder geld heen ging omdat er investeerders niet betaalden.
Nee hoor, is gewoon heel groot project, altijd mensen die even week niet achter hun computer komen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gedraag je even.
[..]
Ik heb die ook gehad. Maar wel toevallig dat het ook bij dit project het geval is.
1200 euro. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar ik vermoed van wel. Maar daar komen we nooit achter.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:44 schreef Blik het volgende:
Hoeveel minder dan in dit geval? Heb idd ook wel vaker gehad dat de uiteindelijke inschrijving minder was, maar dan ging het om een paar honderd euro
Ik wist dat niet, beetje knullig wel, nog een keer geld overmaken. Overigens moet GVE ook iDeal gebruiken zoals KOMquote:Op maandag 1 september 2014 16:47 schreef Horsemen het volgende:
Akoesticum, via KoM is vandaag volgeschreven. Ik ben benieuwd naar de afhandeling. Dit is mijn eerste project via KoM. Wat ik al wist is dat de administratiekosten apart overgemaakt moeten worden, onhandig, is al weer een extra handeling. Gaat vervolgd worden.
Hier nog 1.quote:Op maandag 1 september 2014 22:18 schreef AQuila360 het volgende:
Het is even rustig met de nieuwe projecten maar dat is soms ook wel even fijn want wil eerst weer wat terug hebben maar bij een goed project spring ik er toch weer op.
Ze hebben er anders wel een 'eetontwerper'.quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:17 schreef NB1908 het volgende:
En ja hoor, daar is er weer 1: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7511
quote:Ze begeeft zich op het snijvlak tussen eten en ontwerpen. De designwereld ziet ze als het zaadje en de culinaire wereld als het eitje. ‘Nu moeten we maar flink gaan neuken, want daar komen dan de mooiste dingen uit.’
Je hebt de OP gezien?quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:47 schreef Zith het volgende:
Is er een soort alert systeem bij nieuwe aanvragen? Wil niet elke dag naar de site gaan.
ik ookquote:Op dinsdag 2 september 2014 16:17 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Hier nog 1.
En ja hoor, daar is er weer 1: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7511
ik pas dit keer
Zal best, maar voor de rest zou ik mijn vingers er niet aan branden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:06 schreef Zith het volgende:
Die weddingplanner heeft ~13 jaar ervaring als secretaresse, dus plannen zal ze wel kunnen.
https://www.linkedin.com/in/arienawoering
Het aansprakelijkheidsrisico voor haar wordt beperkt ja. Voor de investeerder betekent het juist meer risico.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:12 schreef CaLeX het volgende:
edit: klopt dit wel?![]()
Deze nadelige consequenties worden gedeeltelijk ingeperkt omdat mijn man en ik getrouwd zijn op huwelijkse voorwaarden, hiermee is de aansprakelijkheid beperkt tot mijn persoonlijke privé vermogen en kunnen schuldeisers geen aanspraak maken op het privé vermogen van mijn echtgenoot. Hiermee is het aansprakelijkheidsrisico beperkt.
Ben wel bekend met huwelijkse voorwaarden, maar dacht dat die alleen betrekking hadden op dingen die voor het huwelijksmoment gebeurd zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Het aansprakelijkheidsrisico voor haar wordt beperkt ja. Voor de investeerder betekent het juist meer risico.
Dat hoeft niet. En zelfs al zou dat zo zijn, dan kan haar man zijn vermogen ook voor het huwelijk opgebouwd hebben.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:38 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ben wel bekend met huwelijkse voorwaarden, maar dacht dat die alleen betrekking hadden op dingen die voor het huwelijksmoment gebeurd zijn.
Ah weer wat geleerdquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. En zelfs al zou dat zo zijn, dan kan haar man zijn vermogen ook voor het huwelijk opgebouwd hebben.
Daar zou ik mijn geld niet in durven investerenquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:12 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zal best, maar voor de rest zou ik mijn vingers er niet aan branden.
Alleen hier krijg ik al de kriebels van: Bij de cijfers is uitgegaan van een marktaandeel van 5% in de provincie Drenthe. Hierbij is uitgegaan van 1300 bruiloften in Drenthe (bron:cbs), te weten 65 stuks per jaar met een gemiddelde besteding van 1,3 jurk incl. accessoires per week (o.b.v. 50 weken per jaar).
Een uit de lucht gegrepen marktaandeel die een waarde heeft van 80~125k
edit: klopt dit wel?![]()
Deze nadelige consequenties worden gedeeltelijk ingeperkt omdat mijn man en ik getrouwd zijn op huwelijkse voorwaarden, hiermee is de aansprakelijkheid beperkt tot mijn persoonlijke privé vermogen en kunnen schuldeisers geen aanspraak maken op het privé vermogen van mijn echtgenoot. Hiermee is het aansprakelijkheidsrisico beperkt.
Jij investeert sowieso nergens in, dus dat lijkt me een nogal overbodige opmerking.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:26 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Daar zou ik mijn geld niet in durven investeren
quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij investeert sowieso nergens in, dus dat lijkt me een nogal overbodige opmerking.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij investeert sowieso nergens in, dus dat lijkt me een nogal overbodige opmerking.
Nou ik wil wel denk er wel over na misschien als ik niet zo krap bij kas zit dat ik het dan probeer.quote:
Daar is ook niets mis mee! Maar je kwam nog al raar binnenquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:56 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
[..]
Nou ik wil wel denk er wel over na misschien als ik niet zo krap bij kas zit dat ik het dan probeer.
100 word ook al een probleemquote:Op dinsdag 2 september 2014 19:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Daar is ook niets mis mee! Maar je kwam nog al raar binnen
Eerst deugde er niets aan crowdfunding en toen vond je het wel tof allemaal maar je had ineens ook geen geld! Maar je kunt ook met 100,- per project wat doen he.
Mooi! Dan gewoon blijven volgen en spaar wat bijelkaar.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:22 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
100 word ook al een probleem
Nee crowdfunding ziet er al een stuk beter uit dan ik eerst dacht.
Zeg ik vraag me eigenlijk af of leeftijd een probleem is als je daar wilt lenen?quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:38 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Mooi! Dan gewoon blijven volgen en spaar wat bijelkaar.
Er was een hele poos terug een ouder iemand die wou een zonnepaneel ofzo op z'n dak en die was ook al ''heel oud'' kwam wel vol maar wel iets om rekening mee te houden ja.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:29 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Zeg ik vraag me eigenlijk af of leeftijd een probleem is als je daar wilt lenen?
Laten we zeggen je bent in de 70 en je hebt een eenmanszaak die redelijk loopt en al wat ouder is, maar kunt niet veel groeien, en wilt een lening afsluiten voor grotere voorraden in te kopen?
Vraag het me een beetje af of iemand daar geld in zou steken
Oh een zonnepaneel dat is wel een verschilquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Er was een hele poos terug een ouder iemand die wou een zonnepaneel ofzo op z'n dak en die was ook al ''heel oud'' kwam wel vol maar wel iets om rekening mee te houden ja.
Met een A-rating heeft de notaris in ieder geval er wel vertrouwen in dat ze altijd aan hun verplichtingen kunnen voldoen. En aangezien die de cijfers krijgen te zien heb ik daar voldoende vertrouwen in om met een klein bedrag mee te doenquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:26 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Daar zou ik mijn geld niet in durven investeren
Met een klein bedrag kan het altijdquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:29 schreef Goesten het volgende:
[..]
Met een A-rating heeft de notaris in ieder geval er wel vertrouwen in dat ze altijd aan hun verplichtingen kunnen voldoen. En aangezien die de cijfers krijgen te zien heb ik daar voldoende vertrouwen in om met een klein bedrag mee te doen
😉quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Helemaal eens, helemaal met zoiets laagdrempeligs als een bakker is dat eigenlijk een gemiste kans om extra klandizie te krijgen. Ander ding vind ik ook dat incentives vaak alleen voor grote investeerders zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:45 schreef Horsemen het volgende:
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat veel geldleners aangegeven geld te willen lenen via crowdfunding omdat ze hiermee ook nieuwe klanten hopen binnen te halen, een hele goede zaak wat mij betreft. Wat ik dan niet begrijp is dat ze dan geen enkele moeite doen om de mensen die hun geld hebben geleend in te zetten als ambassadeur. Ze zouden dit bijvoorbeeld kunnen doen door een incentive of iets dergelijks. Niet ieder project is hier natuurlijk geschikt voor, denk aan het project kerk of bruidskleding maar bij de bakker zou dat juist prima kunnen. Vollopen doet dit project wel maar wat mij betreft een gemiste kans. (Uitzonderingen daargelaten overigens 😊)
Het blijft natuurlijk altijd een kosten baten afweging maar andere vormen van reclame kosten ook geld en waarom niet proberen de investeerders enthousiast te maken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Helemaal eens, helemaal met zoiets laagdrempeligs als een bakker is dat eigenlijk een gemiste kans om extra klandizie te krijgen. Ander ding vind ik ook dat incentives vaak alleen voor grote investeerders zijn.
Ik heb vaak het idee dat ze dat ook maar gewoon zeggen omdat het ''leuk'' klinkt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:45 schreef Horsemen het volgende:
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat veel geldleners aangegeven geld te willen lenen via crowdfunding omdat ze hiermee ook nieuwe klanten hopen binnen te halen, een hele goede zaak wat mij betreft.
Helemaal met zoiets laagdrempeligs als een bakker kun je daarmee iemand over de streep trekken om binnen te komen en iets gratis te laten uitproberen. Als het dan bevalt heb je kans dat ze vaker komen. Lijkt mij een win-win situatiequote:Op dinsdag 2 september 2014 23:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk altijd een kosten baten afweging maar andere vormen van reclame kosten ook geld en waarom niet proberen de investeerders enthousiast te maken.
Die bakker is meer een lunchroom (ben weleens in de vestiging van Den Haag geweest).quote:Op woensdag 3 september 2014 10:12 schreef Blik het volgende:
bakker kun je daarmee iemand over de streep trekken om binnen te komen en iets gratis te laten uitproberen. Als het dan bevalt heb je kans dat ze vaker komen. Lijkt
Totaal off topic, maar wie zitten daar in jouw profielicoontje te swingen?quote:Op woensdag 3 september 2014 14:40 schreef CaLeX het volgende:
Weer een nieuwe: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7541
Zet wel flink in met een bezettingsgraad van 79% tegenover 64% gemiddeld waarmee een kamer dus 150eur per nacht zou moeten kosten
Er schijnt in Amsterdam een tekort aan hotelkamers te zijn. Aan de andere kant zijn er behoorlijk wat ontwikkelingen gaande, dus ik weet niet of dat tekort nog lang zal bestaan. Dit hotel ligt wel op een gunstige locatie.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:40 schreef CaLeX het volgende:
Zet wel flink in met een bezettingsgraad van 79% tegenover 64% gemiddeld waarmee een kamer dus 150eur per nacht zou moeten kosten
Offtopic: de snuggie-liefheb-mensenquote:Op woensdag 3 september 2014 16:08 schreef mesaana het volgende:
[..]
Totaal off topic, maar wie zitten daar in jouw profielicoontje te swingen?
On topic: Volgens mij doen hotels in de binnenstad van Amsterdam het zelfs goed als ze er niet uit zien van binnen en toch erg duur zijn... Ik doe het overigens zelf ook niet, hoor, de ratings geven net iets teveel risico. Ik heb al teveel 5s in mijn 'portfolio'
ik vond de prijs ook niet heel gek, alleen de bezettingsgraad is wel weer heel positief bijgesteldquote:Op woensdag 3 september 2014 16:13 schreef k_man het volgende:
bijv. op booking.com kijkt wat een kamer in een Amsterdams driesterrenhotel per nacht zoal kost, dan lijkt ¤ 150 niet onrealistisch.
Inderdaad die apps zoals airbnb zullen denk ik de prijzen wel drukken.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Er schijnt in Amsterdam een tekort aan hotelkamers te zijn. Aan de andere kant zijn er behoorlijk wat ontwikkelingen gaande, dus ik weet niet of dat tekort nog lang zal bestaan. Dit hotel ligt wel op een gunstige locatie.
Als je bijv. op booking.com kijkt wat een kamer in een Amsterdams driesterrenhotel per nacht zoal kost, dan lijkt ¤ 150 niet onrealistisch.
Ik sla hem weer over.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:40 schreef CaLeX het volgende:
Vind dit ook vreemd.quote:
Hij verwacht na het eerste jaar op 915k te zitten en elk jaar daarna nauwelijks 1% te stijgen.quote:Op woensdag 3 september 2014 18:57 schreef k_man het volgende:
Ik snap niet hoe je uit die bewering deze conclusie trekt.
Of hij begroot zijn groei conservatief.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:04 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Hij verwacht na het eerste jaar op 915k te zitten en elk jaar daarna nauwelijks 1% te stijgen.
Dus waarschijnlijk zal hij tegen het maximum na een jaar zitten waardoor hij nauwelijks groeit?
Met een bezettingsgraad van 79%?quote:Op woensdag 3 september 2014 21:44 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Of hij begroot zijn groei conservatief.
De start is zeer optimistisch, de groei erg conservatief (namelijk idd vrijwel geen). Ik vind het zelf ook niet echt realistisch op het eerste gezicht, maar jaquote:Op woensdag 3 september 2014 23:25 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Met een bezettingsgraad van 79%?
Ik denk niet dat hij failliet zal gaan hij zal waarschijnlijk de lening aflossen maar dit is toch wel een behoorlijke fout als je investeerders zoekt.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De start is zeer optimistisch, de groei erg conservatief (namelijk idd vrijwel geen). Ik vind het zelf ook niet echt realistisch op het eerste gezicht, maar ja
Waar baseer je dit op?quote:Op donderdag 4 september 2014 13:18 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij failliet zal gaan hij zal waarschijnlijk de lening aflossen
Natuurlijk niet.quote:Ben je eigenlijk kansloos voor zo'n lening als je een lange tijd geleden failliet bent gegaan 15-20 jaar laten we zeggen?
De verwachtingen zijn wat vreemd maar ik zou er toch wel zo'n 100 euro in durven steken.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op?
[..]
Natuurlijk niet.
Dan doe je dat toch? Zo'n klein bedrag, daar is ook weinig durf voor nodig.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:30 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
De verwachtingen zijn wat vreemd maar ik zou er toch wel zo'n 100 euro in durven steken.
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Afhankelijk van rechtsvorm, resultaten komende jaren, (executie)verkoopwaarde van het pand wanneer het verkocht moet worden, (belasting)schulden etc. Maar ieder crowdfundingproject heeft een risico. Als je dat niet aandurft moet je niet mee doen.quote:Een aardig eigen vermogen en vermogende familie zou voor mij genoeg zijn om ervan uit te gaan dat die man de lening terug betaald.
Nee ik maak alleen de opmerking dat ik een kleine investering geen slecht idee vind maar een grote investering niet zou doen omdat de verwachting wel eens tegen kan vallen.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan doe je dat toch? Zo'n klein bedrag, daar is ook weinig durf voor nodig.
[..]
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Afhankelijk van rechtsvorm, resultaten komende jaren, (executie)verkoopwaarde van het pand wanneer het verkocht moet worden, (belasting)schulden etc. Maar ieder crowdfundingproject heeft een risico. Als je dat niet aandurft moet je niet mee doen.
Nou het is opzich wel slim gedaan voor de investeerder zelf vind ik.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:37 schreef leolinedance het volgende:
Nieuw project: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7752
Best een aardig project met een aardig verhaal.
Maar die incentive weer alleen maar voor investeerders vanaf Eur 500,-. En wat je dan krijgt stelt ook nog eens niks voor. En dan ook nog het volgende: "De kortingsbonnen zijn niet geldig in het hooggseizoen en op feestdagen." Doe dan gewoon niks
Ja maar je baseert het nergens op. Ik vind de afwegingen die je maakt ook niet zo verstandig. Nu moet je eerst maar eens gaan investerenquote:Op donderdag 4 september 2014 14:39 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Nee ik maak alleen de opmerking dat ik een kleine investering geen slecht idee vind maar een grote investering niet zou doen omdat de verwachting wel eens tegen kan vallen.
Ik denk niet dat zijn project de 79% bezettingsgraad zal waarmaken maar dat wil niet zeggen dat hij de lening niet kan betalen als het wat minder loopt in het begin.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 4 september 2014 14:39 schreef hmmmmmmm het volgende:
Nou het is opzich wel slim gedaan voor de investeerder zelf vind ik.
Nou er worden veel grotere bedragen geinvesteerd dus hij krijgt sneller zijn aanvraag vol daar lijkt het tenminste op veel betalingen van 500,1000.quote:
Jaquote:Op donderdag 4 september 2014 14:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja maar je baseert het nergens op. Ik vind de afwegingen die je maakt ook niet zo verstandig. Nu moet je eerst maar eens gaan investeren
Geen idee, moet je voor in een ander topic zijn.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:48 schreef hmmmmmmm het volgende:
Ik vroeg me af je hebt zo'n rekenhulp voor persoonlijke leningen heb je er ook een voor zakelijke leningen zodat je kunt berekenen wat je zou kunnen lenen?
Ik verwacht dat investeerders door deze incentive niet geprikkeld worden om meer te investeren.quote:Nou er worden veel grotere bedragen geïnvesteerd dus hij krijgt sneller zijn aanvraag vol daar lijkt het tenminste op veel betalingen van 500,1000.
Aha bedankt nou dan word het gewoon aanvragen dan als het niks word dan zien we het wel met de aanvraag.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:57 schreef Zith het volgende:
Zakelijke leningen zijn dusdanig complex dat er geen rekenhulp voor bestaat, men doet maar wat.
Ik dacht ik vraag het hier maar want ik zie geen ander crowdfunding topic.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen idee, moet je voor in een ander topic zijn.
[..]
Ik verwacht dat investeerders door deze incentive niet geprikkeld worden om meer te investeren.
Ik doe toch maar mee met een bescheiden bedrag (Eur 200,-)quote:Op donderdag 4 september 2014 15:04 schreef hmmmmmmm het volgende:
Nou hij blijkt het niet nodig te hebben want het is toch zo vol dus het maakt eigenlijk niet uit
Ik denk dat het geen slechte investering isquote:Op donderdag 4 september 2014 15:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik doe toch maar mee met een bescheiden bedrag (Eur 200,-)
Jij doet toch ook mee met 100 euro?quote:Op donderdag 4 september 2014 15:12 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat het geen slechte investering is
Ik verbaas me wel met de snelheid waarmee die leningen vol zitten het gaat echt ontzettend snel.
Nee.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij doet toch ook mee met 100 euro?
Doe het dan gewoon eens!quote:Op donderdag 4 september 2014 15:17 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Nee.
Had het eigenlijk wel moeten doen
Binnenkort.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe het dan gewoon eens!
Volgens mij heb jij bij ieder project wel een argument om het niet te doen. Wanneer ga je nou eens actie ondernemen?
Je merkt dat het heel snel gaat als er een goed solide verhaal achter zit, bij dat verhaal van die kerk loopt het een stuk minder soepelquote:Op donderdag 4 september 2014 15:12 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat het geen slechte investering is
Ik verbaas me wel met de snelheid waarmee die leningen vol zitten het gaat echt ontzettend snel.
Het is ook een vreemd verhaal een online kerk die winstgevend moet worden en een hoog bedrag wilt een half miljoen euro.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Je merkt dat het heel snel gaat als er een goed solide verhaal achter zit, bij dat verhaal van die kerk loopt het een stuk minder soepel
Ik heb het niet helemaal gelezen maar het lijkt me een slecht idee om nu een zonnestudio te beginnen.quote:Op donderdag 4 september 2014 18:35 schreef amp25 het volgende:
Classy Concepts
is einde verhaal kunnen nu al wel stoppen in de overige 12 dagen gaat ie echt niet vol lopen loopt laaste maand al bijna niet
Kunnen we jou ook uitzetten?quote:Op donderdag 4 september 2014 20:16 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal gelezen maar het lijkt me een slecht idee om nu een zonnestudio te beginnen.
Kan het mis hebben maar ik denk dat iets zoals spray tan een beter toekomstperspectief heeft.
Ik denk dat de jonge leeftijd, geen groot vermogen (of vaste baan??) en geen ervaring in die branche het lastig maken om als starters zo'n grote lening te krijgen.
Vol zal het niet meer komen einde verhaal helaas.
Neequote:Op donderdag 4 september 2014 21:14 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Kunnen we jou ook uitzetten?
quote:Op donderdag 4 september 2014 14:30 schreef hmmmmmmm het volgende:
De verwachtingen zijn wat vreemd maar ik zou er toch wel zo'n 100 euro in durven steken.
Wel leuk, maar ik vind 7% niet echt denderend.quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:08 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7673
Nieuwe monkeytown. 100k, 5s, Graydon A , 48maanden, 7%.
Hmmm... Deze sla ik even over. 59 jaar. 2 jaar garant voor ¤25k en een omzetverwachting in het eerste jaar van 5 ton..quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:08 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7673
Nieuwe monkeytown. 100k, 5s, Graydon A , 48maanden, 7%.
Precies wat ik dacht. Is ook wel erg positief ingesteld over het potentieel en bezoekersaantal, zonde enige fatsoenlijke onderbouwing.quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:13 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hmmm... Deze sla ik even over. 59 jaar. 2 jaar garant voor ¤25k en een omzetverwachting in het eerste jaar van 5 ton..
En een incentive voor investeerders boven de 2K...
Daarnaast nog een een andere schuldeiser van 3 ton met voorrang als het misloopt.
Leuk stukje
http://www.npo.nl/embed/n(...)722863?start_at=1245
Dit is weer vreemd. Ik zie dat juist niet zitten. Als er iets misgaat, dan heeft de bank als Geldersen toch hogere prio dan jij als individu.quote:Noot van Geldvoorelkaar.nl:
We zien dit soort ontwikkelingen graag ontstaan: een 'hybride oplossing' waarbij crowd-funding onderdeel is van een financieringconstructie met meerdere partijen, waaronder de bank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |