Helemaal eens, helemaal met zoiets laagdrempeligs als een bakker is dat eigenlijk een gemiste kans om extra klandizie te krijgen. Ander ding vind ik ook dat incentives vaak alleen voor grote investeerders zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:45 schreef Horsemen het volgende:
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat veel geldleners aangegeven geld te willen lenen via crowdfunding omdat ze hiermee ook nieuwe klanten hopen binnen te halen, een hele goede zaak wat mij betreft. Wat ik dan niet begrijp is dat ze dan geen enkele moeite doen om de mensen die hun geld hebben geleend in te zetten als ambassadeur. Ze zouden dit bijvoorbeeld kunnen doen door een incentive of iets dergelijks. Niet ieder project is hier natuurlijk geschikt voor, denk aan het project kerk of bruidskleding maar bij de bakker zou dat juist prima kunnen. Vollopen doet dit project wel maar wat mij betreft een gemiste kans. (Uitzonderingen daargelaten overigens 😊)
Het blijft natuurlijk altijd een kosten baten afweging maar andere vormen van reclame kosten ook geld en waarom niet proberen de investeerders enthousiast te maken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Helemaal eens, helemaal met zoiets laagdrempeligs als een bakker is dat eigenlijk een gemiste kans om extra klandizie te krijgen. Ander ding vind ik ook dat incentives vaak alleen voor grote investeerders zijn.
Ik heb vaak het idee dat ze dat ook maar gewoon zeggen omdat het ''leuk'' klinkt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:45 schreef Horsemen het volgende:
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat veel geldleners aangegeven geld te willen lenen via crowdfunding omdat ze hiermee ook nieuwe klanten hopen binnen te halen, een hele goede zaak wat mij betreft.
Helemaal met zoiets laagdrempeligs als een bakker kun je daarmee iemand over de streep trekken om binnen te komen en iets gratis te laten uitproberen. Als het dan bevalt heb je kans dat ze vaker komen. Lijkt mij een win-win situatiequote:Op dinsdag 2 september 2014 23:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk altijd een kosten baten afweging maar andere vormen van reclame kosten ook geld en waarom niet proberen de investeerders enthousiast te maken.
Die bakker is meer een lunchroom (ben weleens in de vestiging van Den Haag geweest).quote:Op woensdag 3 september 2014 10:12 schreef Blik het volgende:
bakker kun je daarmee iemand over de streep trekken om binnen te komen en iets gratis te laten uitproberen. Als het dan bevalt heb je kans dat ze vaker komen. Lijkt
Totaal off topic, maar wie zitten daar in jouw profielicoontje te swingen?quote:Op woensdag 3 september 2014 14:40 schreef CaLeX het volgende:
Weer een nieuwe: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7541
Zet wel flink in met een bezettingsgraad van 79% tegenover 64% gemiddeld waarmee een kamer dus 150eur per nacht zou moeten kosten
Er schijnt in Amsterdam een tekort aan hotelkamers te zijn. Aan de andere kant zijn er behoorlijk wat ontwikkelingen gaande, dus ik weet niet of dat tekort nog lang zal bestaan. Dit hotel ligt wel op een gunstige locatie.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:40 schreef CaLeX het volgende:
Zet wel flink in met een bezettingsgraad van 79% tegenover 64% gemiddeld waarmee een kamer dus 150eur per nacht zou moeten kosten
Offtopic: de snuggie-liefheb-mensenquote:Op woensdag 3 september 2014 16:08 schreef mesaana het volgende:
[..]
Totaal off topic, maar wie zitten daar in jouw profielicoontje te swingen?
On topic: Volgens mij doen hotels in de binnenstad van Amsterdam het zelfs goed als ze er niet uit zien van binnen en toch erg duur zijn... Ik doe het overigens zelf ook niet, hoor, de ratings geven net iets teveel risico. Ik heb al teveel 5s in mijn 'portfolio'
ik vond de prijs ook niet heel gek, alleen de bezettingsgraad is wel weer heel positief bijgesteldquote:Op woensdag 3 september 2014 16:13 schreef k_man het volgende:
bijv. op booking.com kijkt wat een kamer in een Amsterdams driesterrenhotel per nacht zoal kost, dan lijkt ¤ 150 niet onrealistisch.
Inderdaad die apps zoals airbnb zullen denk ik de prijzen wel drukken.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Er schijnt in Amsterdam een tekort aan hotelkamers te zijn. Aan de andere kant zijn er behoorlijk wat ontwikkelingen gaande, dus ik weet niet of dat tekort nog lang zal bestaan. Dit hotel ligt wel op een gunstige locatie.
Als je bijv. op booking.com kijkt wat een kamer in een Amsterdams driesterrenhotel per nacht zoal kost, dan lijkt ¤ 150 niet onrealistisch.
Ik sla hem weer over.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:40 schreef CaLeX het volgende:
Vind dit ook vreemd.quote:
Hij verwacht na het eerste jaar op 915k te zitten en elk jaar daarna nauwelijks 1% te stijgen.quote:Op woensdag 3 september 2014 18:57 schreef k_man het volgende:
Ik snap niet hoe je uit die bewering deze conclusie trekt.
Of hij begroot zijn groei conservatief.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:04 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Hij verwacht na het eerste jaar op 915k te zitten en elk jaar daarna nauwelijks 1% te stijgen.
Dus waarschijnlijk zal hij tegen het maximum na een jaar zitten waardoor hij nauwelijks groeit?
Met een bezettingsgraad van 79%?quote:Op woensdag 3 september 2014 21:44 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Of hij begroot zijn groei conservatief.
De start is zeer optimistisch, de groei erg conservatief (namelijk idd vrijwel geen). Ik vind het zelf ook niet echt realistisch op het eerste gezicht, maar jaquote:Op woensdag 3 september 2014 23:25 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Met een bezettingsgraad van 79%?
Ik denk niet dat hij failliet zal gaan hij zal waarschijnlijk de lening aflossen maar dit is toch wel een behoorlijke fout als je investeerders zoekt.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De start is zeer optimistisch, de groei erg conservatief (namelijk idd vrijwel geen). Ik vind het zelf ook niet echt realistisch op het eerste gezicht, maar ja
Waar baseer je dit op?quote:Op donderdag 4 september 2014 13:18 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij failliet zal gaan hij zal waarschijnlijk de lening aflossen
Natuurlijk niet.quote:Ben je eigenlijk kansloos voor zo'n lening als je een lange tijd geleden failliet bent gegaan 15-20 jaar laten we zeggen?
De verwachtingen zijn wat vreemd maar ik zou er toch wel zo'n 100 euro in durven steken.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op?
[..]
Natuurlijk niet.
Dan doe je dat toch? Zo'n klein bedrag, daar is ook weinig durf voor nodig.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:30 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
De verwachtingen zijn wat vreemd maar ik zou er toch wel zo'n 100 euro in durven steken.
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Afhankelijk van rechtsvorm, resultaten komende jaren, (executie)verkoopwaarde van het pand wanneer het verkocht moet worden, (belasting)schulden etc. Maar ieder crowdfundingproject heeft een risico. Als je dat niet aandurft moet je niet mee doen.quote:Een aardig eigen vermogen en vermogende familie zou voor mij genoeg zijn om ervan uit te gaan dat die man de lening terug betaald.
Nee ik maak alleen de opmerking dat ik een kleine investering geen slecht idee vind maar een grote investering niet zou doen omdat de verwachting wel eens tegen kan vallen.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan doe je dat toch? Zo'n klein bedrag, daar is ook weinig durf voor nodig.
[..]
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Afhankelijk van rechtsvorm, resultaten komende jaren, (executie)verkoopwaarde van het pand wanneer het verkocht moet worden, (belasting)schulden etc. Maar ieder crowdfundingproject heeft een risico. Als je dat niet aandurft moet je niet mee doen.
Nou het is opzich wel slim gedaan voor de investeerder zelf vind ik.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:37 schreef leolinedance het volgende:
Nieuw project: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7752
Best een aardig project met een aardig verhaal.
Maar die incentive weer alleen maar voor investeerders vanaf Eur 500,-. En wat je dan krijgt stelt ook nog eens niks voor. En dan ook nog het volgende: "De kortingsbonnen zijn niet geldig in het hooggseizoen en op feestdagen." Doe dan gewoon niks
Ja maar je baseert het nergens op. Ik vind de afwegingen die je maakt ook niet zo verstandig. Nu moet je eerst maar eens gaan investerenquote:Op donderdag 4 september 2014 14:39 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Nee ik maak alleen de opmerking dat ik een kleine investering geen slecht idee vind maar een grote investering niet zou doen omdat de verwachting wel eens tegen kan vallen.
Ik denk niet dat zijn project de 79% bezettingsgraad zal waarmaken maar dat wil niet zeggen dat hij de lening niet kan betalen als het wat minder loopt in het begin.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 4 september 2014 14:39 schreef hmmmmmmm het volgende:
Nou het is opzich wel slim gedaan voor de investeerder zelf vind ik.
Nou er worden veel grotere bedragen geinvesteerd dus hij krijgt sneller zijn aanvraag vol daar lijkt het tenminste op veel betalingen van 500,1000.quote:
Jaquote:Op donderdag 4 september 2014 14:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja maar je baseert het nergens op. Ik vind de afwegingen die je maakt ook niet zo verstandig. Nu moet je eerst maar eens gaan investeren
Geen idee, moet je voor in een ander topic zijn.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:48 schreef hmmmmmmm het volgende:
Ik vroeg me af je hebt zo'n rekenhulp voor persoonlijke leningen heb je er ook een voor zakelijke leningen zodat je kunt berekenen wat je zou kunnen lenen?
Ik verwacht dat investeerders door deze incentive niet geprikkeld worden om meer te investeren.quote:Nou er worden veel grotere bedragen geïnvesteerd dus hij krijgt sneller zijn aanvraag vol daar lijkt het tenminste op veel betalingen van 500,1000.
Aha bedankt nou dan word het gewoon aanvragen dan als het niks word dan zien we het wel met de aanvraag.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:57 schreef Zith het volgende:
Zakelijke leningen zijn dusdanig complex dat er geen rekenhulp voor bestaat, men doet maar wat.
Ik dacht ik vraag het hier maar want ik zie geen ander crowdfunding topic.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen idee, moet je voor in een ander topic zijn.
[..]
Ik verwacht dat investeerders door deze incentive niet geprikkeld worden om meer te investeren.
Ik doe toch maar mee met een bescheiden bedrag (Eur 200,-)quote:Op donderdag 4 september 2014 15:04 schreef hmmmmmmm het volgende:
Nou hij blijkt het niet nodig te hebben want het is toch zo vol dus het maakt eigenlijk niet uit
Ik denk dat het geen slechte investering isquote:Op donderdag 4 september 2014 15:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik doe toch maar mee met een bescheiden bedrag (Eur 200,-)
Jij doet toch ook mee met 100 euro?quote:Op donderdag 4 september 2014 15:12 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat het geen slechte investering is
Ik verbaas me wel met de snelheid waarmee die leningen vol zitten het gaat echt ontzettend snel.
Nee.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij doet toch ook mee met 100 euro?
Doe het dan gewoon eens!quote:Op donderdag 4 september 2014 15:17 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Nee.
Had het eigenlijk wel moeten doen
Binnenkort.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe het dan gewoon eens!
Volgens mij heb jij bij ieder project wel een argument om het niet te doen. Wanneer ga je nou eens actie ondernemen?
Je merkt dat het heel snel gaat als er een goed solide verhaal achter zit, bij dat verhaal van die kerk loopt het een stuk minder soepelquote:Op donderdag 4 september 2014 15:12 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat het geen slechte investering is
Ik verbaas me wel met de snelheid waarmee die leningen vol zitten het gaat echt ontzettend snel.
Het is ook een vreemd verhaal een online kerk die winstgevend moet worden en een hoog bedrag wilt een half miljoen euro.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Je merkt dat het heel snel gaat als er een goed solide verhaal achter zit, bij dat verhaal van die kerk loopt het een stuk minder soepel
Ik heb het niet helemaal gelezen maar het lijkt me een slecht idee om nu een zonnestudio te beginnen.quote:Op donderdag 4 september 2014 18:35 schreef amp25 het volgende:
Classy Concepts
is einde verhaal kunnen nu al wel stoppen in de overige 12 dagen gaat ie echt niet vol lopen loopt laaste maand al bijna niet
Kunnen we jou ook uitzetten?quote:Op donderdag 4 september 2014 20:16 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal gelezen maar het lijkt me een slecht idee om nu een zonnestudio te beginnen.
Kan het mis hebben maar ik denk dat iets zoals spray tan een beter toekomstperspectief heeft.
Ik denk dat de jonge leeftijd, geen groot vermogen (of vaste baan??) en geen ervaring in die branche het lastig maken om als starters zo'n grote lening te krijgen.
Vol zal het niet meer komen einde verhaal helaas.
Neequote:Op donderdag 4 september 2014 21:14 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Kunnen we jou ook uitzetten?
quote:Op donderdag 4 september 2014 14:30 schreef hmmmmmmm het volgende:
De verwachtingen zijn wat vreemd maar ik zou er toch wel zo'n 100 euro in durven steken.
Wel leuk, maar ik vind 7% niet echt denderend.quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:08 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7673
Nieuwe monkeytown. 100k, 5s, Graydon A , 48maanden, 7%.
Hmmm... Deze sla ik even over. 59 jaar. 2 jaar garant voor ¤25k en een omzetverwachting in het eerste jaar van 5 ton..quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:08 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7673
Nieuwe monkeytown. 100k, 5s, Graydon A , 48maanden, 7%.
Precies wat ik dacht. Is ook wel erg positief ingesteld over het potentieel en bezoekersaantal, zonde enige fatsoenlijke onderbouwing.quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:13 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hmmm... Deze sla ik even over. 59 jaar. 2 jaar garant voor ¤25k en een omzetverwachting in het eerste jaar van 5 ton..
En een incentive voor investeerders boven de 2K...
Daarnaast nog een een andere schuldeiser van 3 ton met voorrang als het misloopt.
Leuk stukje
http://www.npo.nl/embed/n(...)722863?start_at=1245
Dit is weer vreemd. Ik zie dat juist niet zitten. Als er iets misgaat, dan heeft de bank als Geldersen toch hogere prio dan jij als individu.quote:Noot van Geldvoorelkaar.nl:
We zien dit soort ontwikkelingen graag ontstaan: een 'hybride oplossing' waarbij crowd-funding onderdeel is van een financieringconstructie met meerdere partijen, waaronder de bank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |