Als je 50k kan terugbetalen na een faillissement had je het ook niet hoeven lenen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:12 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Grootste voorwaarde om vaak mee te doen is de hoofdelijke aansprakelijkheid. Bij grote bedragen neemt de waarde daarvan af. Beetje capabel persoon kan 50k nog wel terugbetalen (auto, huis, pensioenpot, nieuwe baan), bij 250k is dat ander verhaal
Dat is wel erg kort door de bocht. wellicht dat er nog een huis is met overwaarde, een auto die verkocht kan worden of ander kapitaal.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je 50k kan terugbetalen na een faillissement had je het ook niet hoeven lenen.
Ik heb eens gek gedaan en er wat ingestoptquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:36 schreef ioko het volgende:
Er staat nu een project classificatie 2, categorie A. 8% voor 36 maanden. Snel zijn....
Hij gaat weer ouderwets hard! 20 minuten -> 77%quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb eens gek gedaan en er wat ingestopt
Ja, en bijna weer vol haha.99%quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:49 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Hij gaat weer ouderwets hard! 20 minuten -> 77%
Dit was deze keer te snel. Ik fietste in een half uur naar huis. Onderweg bericht gekregen en thuis was ik al te laat. Of ik moest er blind een bedrag "ingooien" onderweg. Dat vond ik wat te gek, om op die manier te investeren. Helaas dus, deze keer niet meegedaan. Maar er komt vast nog wel eens zo'n kans.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:36 schreef ioko het volgende:
Er staat nu een project classificatie 2, categorie A. 8% voor 36 maanden. Snel zijn....
Zeker weten! Nieuwe ronde nieuwe kansen!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:24 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Dit was deze keer te snel. Ik fietste in een half uur naar huis. Onderweg bericht gekregen en thuis was ik al te laat. Of ik moest er blind een bedrag "ingooien" onderweg. Dat vond ik wat te gek, om op die manier te investeren. Helaas dus, deze keer niet meegedaan. Maar er komt vast nog wel eens zo'n kans.
Beide eigenlijk wel, maar die GVE rating kijkt naar de toekomst en die Graydon rating kijkt naar het verleden dus beide samen heb je een mooi overzicht.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:31 schreef Goesten het volgende:
Vraagje ...
Qua risico, hechten jullie dan meer waarde aan GVE-classificatie of aan de Graydon rating.
Met andere woorden heb je liever een project met een rating 5 AAA of een project met 1B?
Duurt lang ja, zeker omdat het in eerste instantie ook al langer duurder vanwege een vakantie, Zal nu wel een investeerder op vakantie zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:46 schreef RicDan het volgende:
Na ruim 2 weken wachten loopt het project StudentStay nog altijd niet.
Baal er ook wel van, geld is nu al 3 weken geleden overgemaakt en het loopt nog steeds niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:52 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Duurt lang ja, zeker omdat het in eerste instantie ook al langer duurder vanwege een vakantie, Zal nu wel een investeerder op vakantie zijn.
Dat krijg je snel met zoveel investeerders en deze vakantieperiode. Ik heb netjes al mijn bedragen vooral overgemaakt, maar kan me voorstellen dat sommigen hier niet aan denken. Bij kapitaalppmaat hebben ze concept dat iedereen bij 75% funding al moet overmaken. Bij de snellere funding bij GVE zou dat wellicht oplossing kunnen zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:46 schreef RicDan het volgende:
Na ruim 2 weken wachten loopt het project StudentStay nog altijd niet.
Ze gaan voor de Wagyu onder de honden?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:14 schreef Underdoggy het volgende:
Bizar project als je het mij vraagt:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Dutch-Masterbreeders
Enerzijds het concept, anderzijds de "voorzichtig" begrote omzet in het eerste jaar van 600k. Daarnaast het personeelsbestand (3 familieleden).
Vind het wel meevallen, er is best een grote markt voor echte rashonden. Ben het wel met je eens dat de 600k best fors isquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:14 schreef Underdoggy het volgende:
Bizar project als je het mij vraagt:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Dutch-Masterbreeders
Enerzijds het concept, anderzijds de "voorzichtig" begrote omzet in het eerste jaar van 600k. Daarnaast het personeelsbestand (3 familieleden).
De meeste fokkers doen het hobbymatig en draaien net quitte of leggen geld bij. Behoorlijk dubieus dus.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind het wel meevallen, er is best een grote markt voor echte rashonden. Ben het wel met je eens dat de 600k best fors is
Want je zou niet kunnen fokken op een wat grotere schaal?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:39 schreef Kirov het volgende:
[..]
De meeste fokkers doen het hobbymatig en draaien net quitte of leggen geld bij. Behoorlijk dubieus dus.
10K makkelijk te sparen met een of ander slecht lopend bedrijfje?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom een max kredietbedrag? Dat is voor mij afhankelijk van het verhaal en de grootte van het bedrijf. Ik stel ook wel een minimum daaraan. Een relatief groot bedrijf dat ¤10k komt lenen neem ik bijvoorbeeld niet serieus, evenals een particulier (waar ik sowieso niet in investeer). Dat zijn nl. bedragen die je ook eenvoudig kunt sparen.
Beetje capabel persoon leent geen 50k.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:12 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Grootste voorwaarde om vaak mee te doen is de hoofdelijke aansprakelijkheid. Bij grote bedragen neemt de waarde daarvan af. Beetje capabel persoon kan 50k nog wel terugbetalen (auto, huis, pensioenpot, nieuwe baan), bij 250k is dat ander verhaal
Waarom niet? Als je toch een goed idee hebt en nu wilt acteren zul je het geld toch nodig hebben, en niet iedereen heeft zomaar 50k op de plank liggenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:00 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Beetje capabel persoon leent geen 50k.
En ook bij de meeste capabele personen is het persoonlijk vermogen een keer op.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:04 schreef Blik het volgende:
Waarom niet? Als je toch een goed idee hebt en nu wilt acteren zul je het geld toch nodig hebben, en niet iedereen heeft zomaar 50k op de plank liggen
50K is niks eerlijk gezegd dat is wat je leent als je bijvoorbeeld voorraad wilt inkopen voor een bedrijf wat al loopt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:23 schreef Queller het volgende:
[..]
En ook bij de meeste capabele personen is het persoonlijk vermogen een keer op.
Ik zie nu van heel dichtbij wat het kost om een nieuw product te ontwikkelen en te lanceren. Het gros van de mensen heeft geen miljoenen liggen om mee te spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |