abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143455265
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:49 schreef Mynheer007 het volgende:
Btw: de belastingdienst heeft toch alleen recht op geld van de b.v. En heeft toch geen systeem van hoofdelijke aansprakelijkheid?
Ik heb altijd begrepen dat dat afhangt van de vraag of er sprake is geweest van wanbeleid.
pi_143457083
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb altijd begrepen dat dat afhangt van de vraag of er sprake is geweest van wanbeleid.
Klopt.
pi_143458389
De uitbetalingen van de 1e week zouden toch allemaal deze week plaatsvinden? En ook die van de 2de week of is alles gewoon een week opgeschoven? Loopt nog niet gelijk met normaal op dit punt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_143459792
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:43 schreef AQuila360 het volgende:
De uitbetalingen van de 1e week zouden toch allemaal deze week plaatsvinden? En ook die van de 2de week of is alles gewoon een week opgeschoven? Loopt nog niet gelijk met normaal op dit punt.
Ik keek net in dat excel overzicht wat je via de site op kan vragen en mijn laatste uitbetaling heeft op 16-8-2014 plaatsgevonden. Da's morgen :+

Nog niet bijgeschreven, maar dat zal nog wel komen(ga ik wel gewoon vanuit).

Bij mij loopt de rest nu wel weer via de normale planning.
pi_143460939
Ik heb net een stapel betalingen ontvangen
pi_143471346
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:43 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb drie dagen achter elkaar betalingen ontvangen. Volgens mij zijn ze weer bij.
  maandag 18 augustus 2014 @ 08:14:12 #57
412341 mesaana
crowdfunding geinteresseerde
pi_143543049
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Krijg je wel iets van informatie via GvE of hoor je er helemaal niets van? Loopt het bijvoorbeeld bij een deurwaarder? In het geval van een deurwaarder zou je dus in theorie nog een rekening kunnen krijgen van gemaakte kosten. Hoelang was de looptijd en hoeveel maanden waren er inmiddels terug betaalt?
Ik heb nog niets gehoord, maar ik weet dat GVE eerst de onderhandelingen met de betrokken partij doet voordat de investeerders op de hoogte worden gesteld. Dat deden ze bij Den Haag nl ook. ( daar zat ik overigens niet in) Ik heb zo'n 30 EUR teruggekregen, de looptijd weet ik ff niet uit mijn hoofd. Ik neem inderdaad aan dat ze een bijdrage vragen voor de incasso. Ik zal het laten weten als er iets gebeurt.
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:15:30 #58
412341 mesaana
pi_143546108
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:14 schreef mesaana het volgende:

[..]

Ik heb nog niets gehoord, maar ik weet dat GVE eerst de onderhandelingen met de betrokken partij doet voordat de investeerders op de hoogte worden gesteld. Dat deden ze bij Den Haag nl ook. ( daar zat ik overigens niet in) Ik heb zo'n 30 EUR teruggekregen, de looptijd weet ik ff niet uit mijn hoofd. Ik neem inderdaad aan dat ze een bijdrage vragen voor de incasso. Ik zal het laten weten als er iets gebeurt.
De rente was 9.5 en de looptijd 60 maanden en er zijn nu 14 termijnen terugbetaald (totaal 28 EUR). Overigens is de risicoclassificatie 5s (toen nog gewoon 5)
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:09:00 #59
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143549694
Ik wil het feestje hier niet bederven, maar volgens mij zijn de geboden rentes over het algemeen te laag. En al helemaal als je de fee van het platform er nog vanaf trekt. Je moet je afvragen waarom een bank die leningen niet wil verstrekken tegen de geboden rentes terwijl een bank veel lagere kapitaalkosten heeft dan een particulier. 12-maand Euribor is 0,48%. De 12-maand kapitaalkosten voor een particulier zijn ongeveer 2% (je had het uitgeleende geld voor 2% 12-maanden risicoloos kunnen vastzetten op een deposito, verzekerd onder het DGS). De kosten voor de bank zullen daar dus ergens tussenin liggen, afhankelijk van hoe ze zelf inleent.

[ Bericht 4% gewijzigd door SeLang op 18-08-2014 13:16:47 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:18:02 #60
412341 mesaana
pi_143552928
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:09 schreef SeLang het volgende:
Ik wil het feestje hier niet bederven, maar volgens mij zijn de geboden rentes over het algemeen te laag. En al helemaal als je de fee van het platform er nog vanaf trekt. Je moet je afvragen waarom een bank die leningen niet wil verstrekken tegen de geboden rentes terwijl een bank veel lagere kapitaalkosten heeft dan een particulier. 12-maand Euribor is 0,48%. De 12-maand kapitaalkosten voor een particulier zijn ongeveer 2% (je had het uitgeleende geld voor 2% 12-maanden risicoloos kunnen vastzetten op een deposito, verzekerd onder het DGS). De kosten voor de bank zullen daar dus ergens tussenin liggen, afhankelijk van hoe ze zelf inleent.
Je bederft mijn feestje in ieder geval niet hoor! *O*
pi_143554259
quote:
Het is wel annuitair. Maar wat voor rentes zou jij dan redelijk vinden?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_143565498
Ik loop nog steeds achter, even in de gaten houden.

Zie nu ook dat Eureka CaterWare geel is en de laatste keer niet heeft betaald. Hebben meer mensen hier die hier?

[ Bericht 44% gewijzigd door AQuila360 op 18-08-2014 19:53:43 ]
pi_143566510
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:48 schreef AQuila360 het volgende:

Zie nu ook dat Eureka CaterWare geel is en de laatste keer niet heeft betaald. Hebben meer mensen hier die hier?

Die heb ik ook. Tot op heden wel alle betalingen gehad. Mijn internet verbinding is beetje crappy op het moment dus heb die excel op de site nog niet gezien.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_143567160
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:11 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Die heb ik ook. Tot op heden wel alle betalingen gehad. Mijn internet verbinding is beetje crappy op het moment dus heb die excel op de site nog niet gezien.
Ik heb als laatste betaling iets van 03-07 staan ofzo, en balletje is geel. De rest is groen en kan wel kwa betaling en datum.

Maar ik weet ook eigenlijk niet wat die kleuren betekenen :+

[ Bericht 5% gewijzigd door AQuila360 op 18-08-2014 22:08:03 ]
pi_143572478
quote:
Het gaat niet alleen om kapitaalkosten bij een bank. Een bank heeft ook andere kosten.

Het gemiddelde rendement van de projecten is zo'n 8% per jaar. Haal daar de eenmalige fee van 0.9% vanaf, dan hou je 7.1% over (ik beperk me nu even tot de eerste 12 maanden).

Stel dat je in geval van faillissement helemaal niks terug krijgt, wat een heel conservatieve aanname is, dan speel je quitte bij een defaultkans van 4.8%.

Als je je beperkt tot de relatief goed gerate projecten, dan ligt die defaultkans veel lager mijns inziens. Dus ik denk dat je er (bij goede spreiding!!!) meer mee verdient dan met een deposito.
pi_143572607
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:15 schreef mesaana het volgende:

[..]

De rente was 9.5 en de looptijd 60 maanden en er zijn nu 14 termijnen terugbetaald (totaal 28 EUR). Overigens is de risicoclassificatie 5s (toen nog gewoon 5)
Best wel snel omgevallen, dat is jammer. Alvast bedankt voor het op de hoogte houden! Ook weer een leermoment.
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:29:44 #67
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_143572962
quote:

Ja, heb ik ook. Had best wel een goede classificatie. Ook best een grote lening (is dus nu geen voordeel). Nou ja, we gaan wel zien wat er van komt.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_143573427
Het is alweer even geleden en er staat iets te gebeuren, dus tijd voor een update! Ik deel meteen wat 'nieuwe kennis' (althans, voor mij was het nieuw).

Geen idee of jullie het al wisten, maar het schijnt goed gebruik te zijn dat een crowdfundingcampagne eigenlijk al van start gaat ruim voor hij live gaat. Dat noemen ze pre-campagne of pre-launch. De bedoeling is om in de weken voorafgaand al zoveel mogelijk mensen in te lichten. De hoop is natuurlijk dat je verhaal mensen zo aanspreekt, dat ze het willen delen binnen hun netwerk (waardoor de groep aldoor groter wordt).

Morgen gaan wij pre-launchen. Dat doen we met een bericht aan iedereen die heeft aangegeven ons en het project te willen volgen. We delen een indrukwekkend filmpje en vragen mensen ons een steuntje in de rug te geven door het te delen. We zullen nog een aantal berichten sturen, waardoor het verhaal zich opbouwt tot het moment dat we echt live gaan.

Geen idee of jullie dit wisten, maar in de ideale campagne heb je ongeveer 30% van je doel al toegezegd gekregen voor je project live gaat. Een project dat op de eerste dag al redelijk volloopt, is vermoedelijk een project van iemand die zich goed heeft voorbereid. Als je de cijfers achter campagnes bekijkt, zul je ook zien dat een groot deel van de eerste inschrijvingen, nieuwe klanten van het platform zijn. Het zijn deelnemers uit de kring van de projecteigenaar. Ik wist het niet, maar het blijkt zo te zijn.

Even terug naar ons: we hebben ons drie slagen in de rondte gewerkt en morgen gaat er dan eindelijk iets gebeuren. Hopen we. Ik vind het rete-spannend. We zijn vol vertrouwen over ons product, maar toch... alsof ik morgen verkeersexamen moet doen op de fiets. Met een nummer op mijn rug en een vlaggetje aan de bagagedrager. Brrrr....
pi_143573548
quote:

Ik heb hem ook maar bij mij is hij gewoon groen en betalingen zijn keurig op tijd binnen gekomen. De laatste op 12-8.
pi_143573823
quote:
Ik wil het feestje niet nóg meer bederven, maar als je meeneemt in je overweging wat een ondernemer allemaal moet doen voor een CF-campagne, dan is het ook nog eens een stuk minder arbeidsintensief om naar de bank te gaan.

En toch gaat niet iedereen naar de bank. Wij ook niet. Al ben ik er redelijk van overtuigd dat we de lening zo zouden krijgen. Maar dan missen we wel de hele rest van het feestje...
pi_143574185
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:47 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik wil het feestje niet nóg meer bederven, maar als je meeneemt in je overweging wat een ondernemer allemaal moet doen voor een CF-campagne, dan is het ook nog eens een stuk minder arbeidsintensief om naar de bank te gaan.

En toch gaat niet iedereen naar de bank. Wij ook niet. Al ben ik er redelijk van overtuigd dat we de lening zo zouden krijgen. Maar dan missen we wel de hele rest van het feestje...
vergis je niet in alle informatie je bij een bank moet inleveren en vaak de verschillende gesprekken die gevoerd moeten worden, ook dat kost tijd en geld.
pi_143574223
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:55 schreef Horsemen het volgende:
vergis je niet in alle informatie je bij een bank moet inleveren en vaak de verschillende gesprekken die gevoerd moeten worden, ook dat kost tijd en geld.
Ik weet het; been there, done that. Maar valt in het niet bij de voorbereidingen van een CF-campagne.
pi_143575169
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:55 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik weet het; been there, done that. Maar valt in het niet bij de voorbereidingen van een CF-campagne.
Ik heb niet echt het idee dat er veel campagne wordt gedaan bij de gve-projecten..
pi_143576021
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 23:16 schreef athlonkmf het volgende:

Ik heb niet echt het idee dat er veel campagne wordt gedaan bij de gve-projecten..
Je kan gelijk hebben; we zullen het nooit weten :D
pi_143580680
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 23:16 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik in de meeste gevallen ook niet. Een leuke incentive mis ik ook veel te vaak. Dat hoeft voor mij niet iets duurs te zijn maar bijvoorbeeld een voorbeeld van iets dat het desbetreffende bedrijf produceert. Als een bedrijf een band wil ontwikkelen met zijn beleggers/investeerders is dat echt van belang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')