SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Bier.![]()
Onzin dat heet het inkopen van diensten, doet adam ook met lijn 66.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jou. Daarnaast is het zo dat er heel veel individuele treinen zijn waar regio's en zelfs gemeentes aan meebetalen. Hoe denk je dat er een nachtnet in Brabant kan zijn?
Ns krijgt geen dubbeltje subsidie van onze roverheid en dat weet je best.![]()
Euh, dat is dus zeg maar de definitie van subsidie....quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:21 schreef icloud het volgende:
[..]
Onzin dat heet het inkopen van diensten, doet adam ook met lijn 66.
Ns krijgt geen dubbeltje subsidie van onze roverheid en dat weet je best.Bier.![]()
Deadlock je bent zelf een zure stroom. icloud net zo goed trouwens.
En verder zal het me aan m'n reet roesten of Huges hier mee lurkt of niet. Hij zou er best wat van op kunnen steken. Ik heb gewoon geen zin in ruzie maken, dat is alles
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Van 18 t/m 22 augustus gaat NS International gratis ijsjes uitdelen op een aantal ICdefect-treinen. Waarom is me een raadsel, maar de Railcatering Utrecht heeft de opdracht daarvoor gekregen.![]()
Nee als ik betaal voor iets en ik krijg er iets voor terug, dan koop ik een dienst, subsidie is het tegen beter weten rendabel maken van een niet rendable dienstuitvoering.(in de spoorwereld dan)quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh, dat is dus zeg maar de definitie van subsidie....
De jaarlijks subsidie die de ns vroeger kreeg werd gewoon jaarlijks over de schutting gesmeten zonder enige vorm van eisen of controle.
Ik zou zeggen ga eens een potje janken en daarna naar bedje toeje bent moe en vervelend.
![]()
![]()
![]()
krijg je tenminste nog wat voor je 2,30quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:25 schreef greavy het volgende:
Van 18 t/m 22 augustus gaat NS International gratis ijsjes uitdelen op een aantal ICdefect-treinen. Waarom is me een raadsel, maar de Railcatering Utrecht heeft de opdracht daarvoor gekregen.![]()
Ja maar dat is dus precies wat er gebeurt met bepaalde treinen. Ze zijn niet rendabel maar de gemeenten of provincies vinden het belangrijk omdat er een maatschappelijke functie aan kleeft en daarom leggen ze het geld bij omdat NS anders de trein niet rijdt. Dát is dus gewoon subsidie.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee als ik betaal voor iets en ik krijg er iets voor terug, dan koop ik een dienst, subsidie is het tegen beter weten rendabel maken van een niet rendable dienstuitvoering.(in de spoorwereld dan)
Om nog maar te zwijgen van de 900 miljoen per jaar die NS indirect krijgt omdat ProRail het onderhoud onder de kostprijs doet.Bier.![]()
onzin dat is inkopen, betaal je niet dan gebeurt het niet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus precies wat er gebeurt met bepaalde treinen. Ze zijn niet rendabel maar de gemeenten of provincies vinden het belangrijk omdat er een maatschappelijke functie aan kleeft en daarom leggen ze het geld bij omdat NS anders de trein niet rijdt. Dát is dus gewoon subsidie.onzin prorail is al jaren een zelfstandig bedrijf en maakt zelfstandig haar beslissingen, ns is gewoon een klant, zij profiteren ervan als prorail goedkoper haar diensten levert maar omdat nu subsidie voor de ns te noemen dat is onzin.quote:Om nog maar te zwijgen van de 900 miljoen per jaar die NS indirect krijgt omdat ProRail het onderhoud onder de kostprijs doet.![]()
Of ¤3 voor de klas.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
krijg je tenminste nog wat voor je 2,30
De reden waarom men het gaat uitdelen, weet ik echter niet ...![]()
Nee het is subsidie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Subsidie Basisschool wel afgemaakt?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:35 schreef icloud het volgende:
[..]
onzin dat is inkopen, betaal je niet dan gebeurt het niet.Lees jij ooit jaarverslagen? Wtf gastquote:onzin prorail is al jaren een zelfstandig bedrijf en maakt zelfstandig haar beslissingen, ns is gewoon een klant, zij profiteren ervan als prorail goedkoper haar diensten levert maar omdat nu subsidie voor de ns te noemen dat is onzin.
Bier.![]()
lees het artikel eens, of ga pitten en vertel mij morgen dat ik gelijk heb.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee het is subsidie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Subsidie Basisschool wel afgemaakt?dit is totale onzin, dit soort besparingen kun je niet als subsidie toeschrijven aan de vervoersmaatschappijen, nog los van het feit dat veolia arriva en syntus ook gewoon meeprofiteren, het is simpelweg een lagere inkoopsprijs geen subsidie.quote:Lees jij ooit jaarverslagen? Wtf gast![]()
Gelezen en je bent nog steeds een domme mongool!quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:42 schreef icloud het volgende:
[..]
lees het artikel eens, of ga pitten en vertel mij morgen dat ik gelijk heb.Als ik jou was zou ik geen financieel beroep kiezen jochie.quote:dit is totale onzin, dit soort besparingen kun je niet als subsidie toeschrijven aan de vervoersmaatschappijen, nog los van het feit dat veolia arriva en syntus ook gewoon meeprofiteren, het is simpelweg een lagere inkoopsprijs geen subsidie.Bier.![]()
Dat zeg ik ga pitten, en bied morgen je excuses aanquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Gelezen en je bent nog steeds een domme mongool!
[..]
Als ik jou was zou ik geen financieel beroep kiezen jochie.![]()
![]()
![]()
![]()
slaap lekker
![]()
Weekend ervoor van de 16 en 17e rijdt de ICD niet, misschien daarom als 'compensatie'?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Of ¤3 voor de klas.
De reden waarom men het gaat uitdelen, weet ik echter niet ...![]()
Dat zien we niet aan jouw posts , je reageerd op twee verschillende mensen als een jankende kleuter die moe is en dringend naar bed moet,quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is kwart voor zeven en ik ben aan het werk idioot
Dus ik zou zeggen optiefen.![]()
ProRail is weliswaar een BV die zelfstandig haar beslissingen kan maken, maar wordt weldegelijk aangestuurd door de Nederlandse overheid. Jaarlijks gaat er een flinke zak met geld naar ProRail zodat de infraheffing laag kan blijven.
Enkele jaren terug heeft Schultz de kraan een beetje dichtgedraaid (ik meen me te herinneren dat het om ¤ 160 miljoen per jaar gaat), gevolg is dat de infraheffing omhoog ging.
Zie ook Engeland: Network Rail ontvangt in principe geen belastinggeld voor instandhouding van de status quo, die kosten worden gedragen door de gebruikers (reizigers en cargo). De Britse overheid trekt wel de portemonnee voor grote projecten zoals uitbreidingen en vernieuwingen van stations.![]()
![]()
Volgens ontkent er niemand dat prorail een subsidiespons is, maar daarmee kun je niet zeggen dat de vervoersmaatschaapijen daarmee ook automatisch (indirect) subsidie krijgen, ze profiteren alleen daarvan doordat ze een lagere inkoopsprijs(infraheffing) betalen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:52 schreef James1988 het volgende:
ProRail is weliswaar een BV die zelfstandig haar beslissingen kan maken, maar wordt weldegelijk aangestuurd door de Nederlandse overheid. Jaarlijks gaat er een flinke zak met geld naar ProRail zodat de infraheffing laag kan blijven.
Enkele jaren terug heeft Schultz de kraan een beetje dichtgedraaid (ik meen me te herinneren dat het om ¤ 160 miljoen per jaar gaat), gevolg is dat de infraheffing omhoog ging.
Zie ook Engeland: Network Rail ontvangt in principe geen belastinggeld voor instandhouding van de status quo, die kosten worden gedragen door de gebruikers (reizigers en cargo). De Britse overheid trekt wel de portemonnee voor grote projecten zoals uitbreidingen en vernieuwingen van stations.![]()
Beetje raar, eigenlijk. En gelijk een week lang, en alleen de maandag-vrijdag. Dat lijkt mijzelf de reden niet echt.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:49 schreef boriq het volgende:
[..]
Weekend ervoor van de 16 en 17e rijdt de ICD niet, misschien daarom als 'compensatie'?![]()
En zoiets heet dus een indirecte subsidie.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef icloud het volgende:
[..]
Volgens ontkent er niemand dat prorail een subsidiespons is, maar daarmee kun je niet zeggen dat de vervoersmaatschaapijen daarmee ook automatisch (indirect) subsidie krijgen, ze profiteren alleen daarvan doordat ze een lagere inkoopsprijs(infraheffing) betalen.Bier.![]()
Ik hoor het wel als het harentrekken voorbij is hè schoolpleinwijffies?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het resultaat daarvan is toch hetzelfde?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef icloud het volgende:
[..]
Volgens ontkent er niemand dat prorail een subsidiespons is, maar daarmee kun je niet zeggen dat de vervoersmaatschaapijen daarmee ook automatisch (indirect) subsidie krijgen, ze profiteren alleen daarvan doordat ze een lagere inkoopsprijs(infraheffing) betalen.![]()
Onzin, mijn bedrijf koopt al jaren in bij de licom, voor een kostprijs die ze in china niet kunnen bieden, krijg ik daarmee indirect subsidie? Natuurlijk niet rot toch op.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En zoiets heet dus een indirecte subsidie.![]()
Ja maar het blijft geen subsidie bij de ns.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het resultaat daarvan is toch hetzelfde?![]()
Ik noemde ook maar iets wat mij een beetje logisch leek, maar we zullen het wel zien de 18e.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Beetje raar, eigenlijk. En gelijk een week lang, en alleen de maandag-vrijdag. Dat lijkt mijzelf de reden niet echt.![]()
![]()
Dat werd ook niet beweerd. NS profiteert van de subsidie die ProRail krijgt om haar werk te doen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:58 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja maar het blijft geen subsidie bij de ns.![]()
Wanneer komen de nieuwe traxx in dienst? Ik neem aan dat die maar een zeer korte testperiode krijgen?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:00 schreef boriq het volgende:
[..]
Ik noemde ook maar iets wat mij een beetje logisch leek, maar we zullen het wel zien de 18e.![]()
Als een overheid meebetaalt zodat het goedkoper ingekocht kan worden wel, als het pure private markt is niet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:58 schreef icloud het volgende:
[..]
Onzin, mijn bedrijf koopt al jaren in bij de licom, voor een kostprijs die ze in china niet kunnen bieden, krijg ik daarmee indirect subsidie? Natuurlijk niet rot toch op.Bier.![]()
Dead beweerde dat ns subsidie krijgt en via prorail nog eens indirect subsidie en dat is feitelijk niet waar, ze profiteren er wel van maar geen subsidie.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat werd ook niet beweerd. NS profiteert van de subsidie die ProRail krijgt om haar werk te doen.![]()
De wozl/licom maakt alles met miljoenen subsidie van de gemeente, hou toch op ik profiteer er van maar meer ook niet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als een overheid meebetaalt zodat het goedkoper ingekocht kan worden wel, als het pure private markt is niet.![]()
Hij gaat komende tijd eerst wat slagen Deventer doen als hij hier is, zal waarschijnlijk nog wel even duren. Misschien dat anderen hier wat meer weten over wanneer hij echt gaat rijdenquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:02 schreef icloud het volgende:
[..]
Wanneer komen de nieuwe traxx in dienst? Ik neem aan dat die maar een zeer korte testperiode krijgen?![]()
![]()
Oh nee dan. Oh jah. Okay. Is goed hoor. Je past er zo tussen in ieder geval.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:03 schreef icloud het volgende:
[..]
De wozl/licom maakt alles met miljoenen subsidie van de gemeente, hou toch op ik profiteer er van maar meer ook niet.Bier.![]()
Voor de laatste keer mijn advies, het word tijd voor je bed, morgen schaam je je voor alles wat je hier heb gepostquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh nee dan. Oh jah. Okay. Is goed hoor. Je past er zo tussen in ieder geval.![]()
![]()
![]()
![]()
Hij is toch volledig gelijk aan de bestaande traxx van alpha trains? Dus lijkt me dat zo testperiode razendsnel afgelopen kan zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:05 schreef boriq het volgende:
[..]
Hij gaat komende tijd eerst wat slagen Deventer doen als hij hier is, zal waarschijnlijk nog wel even duren. Misschien dat anderen hier wat meer weten over wanneer hij echt gaat rijden![]()
NS ontvangt wel subsidie hoor, bijvoorbeeld voor het laten rijden van nachttreinen in Brabant of voor meer treinen tussen Leeuwarden en Meppel.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:03 schreef icloud het volgende:
[..]
Dead beweerde dat ns subsidie krijgt en via prorail nog eens indirect subsidie en dat is feitelijk niet waar, ze profiteren er wel van maar geen subsidie.
Het basis-HRN rijdt zonder subsidie, maar voor alle extra's wordt de portemonnee getrokken door een overheid.![]()
Niet alleen Deventer. Hij gaat aanstaande week ook al naar Tilburg via de HSL, maar de dienstregelingen in de plansystemen conflicteren met elkaar: De loc zou volgens de plansystemen op 2 plekken tegelijk moeten zijn, en dat kan dus niet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:05 schreef boriq het volgende:
[..]
Hij gaat komende tijd eerst wat slagen Deventer doen als hij hier is, zal waarschijnlijk nog wel even duren. Misschien dat anderen hier wat meer weten over wanneer hij echt gaat rijden
Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren dus.![]()
Ik ben van mening en met mij de overheid, dat extra treinen in het noorden of het nachtnet im braboland geen subsidie is(want het is best economisch rendabel) maar juist het inkopen is van extra diensten boven op de basis hrn.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS ontvangt wel subsidie hoor, bijvoorbeeld voor het laten rijden van nachttreinen in Brabant of voor meer treinen tussen Leeuwarden en Meppel.
Het basis-HRN rijdt zonder subsidie, maar voor alle extra's wordt de portemonnee getrokken door een overheid.![]()
Nee dat zie je verkeerd, dat is simpelweg inkoop!quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS ontvangt wel subsidie hoor, bijvoorbeeld voor het laten rijden van nachttreinen in Brabant of voor meer treinen tussen Leeuwarden en Meppel.
Het basis-HRN rijdt zonder subsidie, maar voor alle extra's wordt de portemonnee getrokken door een overheid.Bier.![]()
quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet alleen Deventer. Hij gaat aanstaande week ook al naar Tilburg via de HSL, maar de dienstregelingen in de plansystemen conflicteren met elkaar: De loc zou volgens de plansystemen op 2 plekken tegelijk moeten zijn.Zo kennen we ze weer.
is al bekend wanneer hij (ongeveer) echt in dienst gaat?![]()
Oeps, de machinist van de Intercity Rotterdam-Utrecht vergeet dat ie moet stoppen op Woerden en rijdt met anderhalve bak het perron voorbij..![]()
![]()
Die trein hoort niet te stoppen in Woerden, dus terechtquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:11 schreef Bitlord het volgende:
Oeps, de machinist van de Intercity Rotterdam-Utrecht vergeet dat ie moet stoppen op Woerden en rijdt met anderhalve bak het perron voorbij..
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geplande testritten met de eerste geel blauwe traxx (tijden onder voorbehoud, bron: Op de Rails)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65Proefritten 186 001 komende week:
Dinsdag, woensdag en vrijdag:
Watergraafsmeer v. 8.48
Abcoude 9.14
Utrecht C 9.31
Arnhem 10.14
Zutphen 10:41
Deventer Goederen a.10.52
Dinsdag, woensdag en vrijdag:
Deventer Goederen v.11.18
Zupthen 11.31
Arnhem 11.55
Utrecht C 12.27/30
Abcoude 12:45
Watergraafsmeer a 13.10
Dinsdag t/m vrijdag:
Watergraafsmeer v.13.48
Abcoude 14.14
Utrecht C 14.31
Arnhem 15.14
Zutphen 15.41
Deventer Goederen a.15.52
Dinsdag t/m vrijdag:
Deventer Goederen v.16.16
Zupthen 16.31
Arnhem 16.54
Utrecht C 17.27/30
Abcoude 17.45
Watergraafsmeer a.18.10
Woensdag t/m vrijdag:
Watergraafsmeer v. 9.59
Amsterdam C 10.07/10
Schiphol 10.23/24
Rotterdam C 10.51
Breda 11.15
Tilburg a 11.31
Woensdag t/m vrijdag:
Tilburg v.11.58
Breda 12.13
Rotterdam C 12.3438
Schiphol 13.05
Amsterdam C 13.20/24
Watergraafsmeer a.13.31
woensdag t/m vrijdag:
Watergraafsmeer v.14.25
Amsterdam C 14.33
Schiphol 14.53
Rotterdam C 15.18/21
Breda 15.45
Tilburg a.16.01
Woensdag t/m vrijdag:
Tilburg v.16.43
Breda 17.01
Rotterdam C 17.34/38
Schiphol 18.05
Amsterdam C 18.25
Watergraafsmeer a.18.32![]()
Zie, dat bedoel ik nu. NS heeft maar wat paden aangevraagd, en ze kijken wel hoe hun pet staat. Of ze de HSL pakken, of juist naar Deventer hobbelen, dat weet nog niemand. Zelfs bij NSI niet. Het enige wat ze wel weten, is dat ze dinsdag alleen naar Deventer hobbelen. Of er woensdag ook naar de HSL gereden wordt, dat wordt woensdag pas beslist, en dan kan een rit naar Deventer uitvallen. Als men voor Deventer gaat, valt dus een HSL-rit uit.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:15 schreef James1988 het volgende:
Geplande testritten met de eerste geel blauwe traxx (tijden onder voorbehoud, bron: Op de Rails)
[ code verwijderd ]![]()
Weet iemand trouwens wat er op het stationsplein in ehv te doen is? Flink wat ambu's en een traumahelicopter.![]()
Persoon onder een trein gekomen om 19:01, oorzaak is nog onbekend. Ook (een deel van) het treinverkeer wordt stilgelegd en perrons worden momenteel ontruimd.![]()
Als je dan toch zelfmoord wilt plegen spring dan van de brug af pffffquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:19 schreef greavy het volgende:
Persoon onder een trein gekomen om 19:01, oorzaak is nog onbekend. Ook (een deel van) het treinverkeer wordt stilgelegd en perrons worden momenteel ontruimd.![]()
Ik zeg toch, er is nog niet bekend of het zelfmoord is. Schijnt bij een vertrekkende trein uit stilstand iemand onder gekomen te zijn. Kan ook van het perron gevallen zijn, of wat dan ook.![]()
Hoe vaak val jij of word jij van het perron af geduuwd?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:21 schreef greavy het volgende:
Ik zeg toch, er is nog niet bekend of het zelfmoord is. Schijnt bij een vertrekkende trein uit stilstand iemand onder gekomen te zijn. Kan ook van het perron gevallen zijn, of wat dan ook.![]()
Het gebeurt wel eens hoor. Je weet niet wat hier de oorzaak van is. En zolang dat niet echt duidelijk is, zal ik niet roepen over zelfmoord.![]()
Hoe vaak pleeg jij zelfmoord.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:22 schreef icloud het volgende:
[..]
Hoe vaak val jij of word jij van het perron af geduuwd?
Stel geen vragen als je het antwoord niet wil horen.Bier.![]()
Ik wel, daar heb je geen inspector gadget voor nodig om een tekeningetje te maken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:24 schreef greavy het volgende:
Het gebeurt wel eens hoor. Je weet niet wat hier de oorzaak van is. En zolang dat niet echt duidelijk is, zal ik niet roepen over zelfmoord.![]()
Was jij niet zogenaamd heel hard aan het werkquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe vaak pleeg jij zelfmoord.
Stel geen vragen als je het antwoord niet wil horen.![]()
Jajaquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geld verdienen gaat met losse handen als je in semioverheidsdienst bent.![]()
![]()
Een netwerkbeheerder met losse handen die op zondag avond bezig is , i get him![]()
Zeg Waldorf en Statler, houden jullie nog eens op of wat?Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
Ik ben nog niet dood dus tja.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
Zeg Waldorf en Statler, houden jullie nog eens op of wat?Bier.![]()
-weg-, hij staat op de negeerstand zoveel onzin.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
Zeg Waldorf en Statler, houden jullie nog eens op of wat?
[ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 10-08-2014 20:22:41 ]![]()
Van mij mag jij naar een psycholoog, zoveel woede en frustratie is voor niemand gezond.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:41 schreef icloud het volgende:
[..]
Van mij mag hij doodvallen, hij staat op de negeerstand zoveel onzin.Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
Beloofd is beloofd!quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:41 schreef icloud het volgende:
[..]
Van mij mag hij doodvallen, hij staat op de negeerstand zoveel onzin.Bier.![]()
Ik ben niet woedend, ik zit heel relax 24 kitchen te kijken, ik laat me niet op de kast jagen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Van mij mag jij naar een psycholoog, zoveel woede en frustratie is voor niemand gezond.![]()
Gozer alsjeblieft.. Laten we nou niet bij voorbaat aannames maken.. Het is treurig dat dit gebeurt, klaar..quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:22 schreef icloud het volgende:
[..]
Hoe vaak val jij of word jij van het perron af geduuwd?![]()
Het zijn geen aannames maar gezond verstand.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gozer alsjeblieft.. Laten we nou niet bij voorbaat aannames maken.. Het is treurig dat dit gebeurt, klaar..![]()
Okee.. Laat maarquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:48 schreef icloud het volgende:
[..]
Het zijn geen aannames maar gezond verstand.![]()
En weer open.
Als ik het goed heb begrepen staan jullie bij elkaar op negeer of hebben jullie inmiddels geleerd om niet op elkaar in te gaan. Dus opgelost, slotje.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Eigenlijk ook dom van me om op de PTA-troll in te gaan.Maar bij deze wel een waarschuwing. Een grote. Gezien jullie historie hier.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:41 schreef icloud het volgende:
[..]
- knip - hij staat op de negeerstand zoveel onzin.![]()
Joepie, we kunnen weer
"Den Haag", zo sprak een woerd, "is blijkbaarquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef greavy het volgende:
Die trein hoort niet te stoppen in Woerden, dus terecht![]()
per trein uit Utrecht onbereikbaar!
Want telkens als ik het probeer
begint een goudgebiesde heer
zijn longen vol met lucht te happen
en roept dan: "Woerden! Overstappen!"."
(van Kees Stip)
Lekker toepasselijk dit weekend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hij wacht eens even wie scheld er hier met mongool en sukkel? vriendjespolitiek.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:22 schreef Anne het volgende:
En weer open.
Als ik het goed heb begrepen staan jullie bij elkaar op negeer of hebben jullie inmiddels geleerd om niet op elkaar in te gaan. Dus opgelost, slotje.
[..]
[..]
Maar bij deze wel een waarschuwing. Een grote. Gezien jullie historie hier.![]()
Je mag blij zijn dat je niet wéér een ban aan je broek hebt hangen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Hij wacht eens even wie scheld er hier met mongool en sukkel? vriendjespolitiek.
Ontopic of je meldt je maar in het feedbacktopic, je weet de weg te vinden.![]()
Wat een drukte gister op het eiland Borkum![]()
Weinig kilometers spoor, maar ook het treintje is wel leuk. Treintje of bus zitten tussen de haven en het dorp bij de prijs inbegrepen. Als je nog andere extra ritten met de lijnbus(jawel, één reguliere lijn gereden door een gelede bus) wil maken, moet je wel bijbetalen.
Met de 2 reguliere treinen kon men de drukte in de middag niet meer aan, en werd de stoomtrein van stal gehaaldDie stond toch al onder stoom ivm een open dag op het depot.
Met die extra trein was het zelfs nog overladen vol in elke trein![]()
Straks volgt wel een fotootje of 2 ofzo.![]()
Ja doe ff wat foto's hee dat willen we zienquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:28 schreef greavy het volgende:
Wat een drukte gister op het eiland Borkum![]()
Weinig kilometers spoor, maar ook het treintje is wel leuk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Graag. Ben benieuwdquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:28 schreef greavy het volgende:
Wat een drukte gister op het eiland Borkum![]()
Weinig kilometers spoor, maar ook het treintje is wel leuk. Treintje of bus zitten tussen de haven en het dorp bij de prijs inbegrepen. Als je nog andere extra ritten met de lijnbus(jawel, één reguliere lijn gereden door een gelede bus) wil maken, moet je wel bijbetalen.
Met de 2 reguliere treinen kon men de drukte in de middag niet meer aan, en werd de stoomtrein van stal gehaaldDie stond toch al onder stoom ivm een open dag op het depot.
Met die extra trein was het zelfs nog overladen vol in elke trein![]()
Straks volgt wel een fotootje of 2 ofzo.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het is zo schattig: zeven kilometer aan smalspoor op een eiland kleiner dan Schiermonnikoog.
Overigens heeft Schier ook een spoorlijn gehad, volgens mij ooit aangelegd door de Duitsers.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>![]()
Inderdaad: http://www.nieuwschiertje.nl/tweedewe.html Nooit van gehoord, ff lezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gaaf!quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Inderdaad: http://www.nieuwschiertje.nl/tweedewe.html Nooit van gehoord, ff lezenNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Lelijk.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ook van OpdeRails geleend:
[ afbeelding ]Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik vind 'm wel mooi!quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ook van OpdeRails geleend:
[ afbeelding ]Bier.![]()
Jaquote:Staat alleen niet bij wat er na de oorlog mee gebeurd is. Of misschien was het al opgebroken of in onbruik geraakt voor het eind van de oorlog?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, er ontbreekt een deel van de info idd.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JaStaat alleen niet bij wat er na de oorlog mee gebeurd is. Of misschien was het al opgebroken of in onbruik geraakt voor het eind van de oorlog?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dat zeker. Dat gifgroene vind ik echt niks. Voor een reizigerstrein kom op zeg.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:11 schreef boriq het volgende:
[..]
Het is beter dan dat grijs/groene van de NMBS en de rode Fyra kleuren.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
enige opmerking van mijn kant is dat ze van die twee kleine logo's één grote hadden moeten maken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zeker. Dat gifgroene vind ik echt niks. Voor een reizigerstrein kom op zeg.![]()
![]()
De blauwe band had niet als een soort gesmolten blob op de zijkant moeten hangen...quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:13 schreef boriq het volgende:
[..]
enige opmerking van mijn kant is dat ze van die twee kleine logo's één grote hadden moeten maken.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
En zo'n chromen logo op de neus waar veel mensen het al over hadden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En die sneeuwploeg is natuurlijk helemaal de bom. Geen smoesjes meer in de winter
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het is alleen zo jammer dat deze kans op een leuk fris nieuw kleurenschema wordt verpest door nog meer eenheidsworst het spoor op te gooienquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:11 schreef boriq het volgende:
[..]
Het is beter dan dat grijs/groene van de NMBS en de rode Fyra kleuren.. Ik vond Fyra wel wat hebben, alleen het zag er vaak niet uit omdat ze rijtuigen totaal verkeerd waren geplaatst (en na het verwijderen van het 7de rijtuig er standaard een gat zat in de bestickering)
![]()
Daarnaast had het gewoon de 1901 moeten zijn natuurlijk.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja, het nummerschema van de moffen hoeven we niet over te nemen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Donkerblauw met gele accenten was veel mooier geweestquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is alleen zo jammer dat deze kans op een leuk fris nieuw kleurenschema wordt verpest door nog meer eenheidsworst het spoor op te gooien. Ik vond Fyra wel wat hebben, alleen het zag er vaak niet uit omdat ze rijtuigen totaal verkeerd waren geplaatst (en na het verwijderen van het 7de rijtuig er standaard een gat zat in de bestickering)
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Lol, hier wordt een zeelt ook en slei genoemdquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Inderdaad: http://www.nieuwschiertje.nl/tweedewe.html Nooit van gehoord, ff lezenKranplätze müssen verdichtet sein![]()
en dan bij de aerospace afdeling wat Rolls Royce's lenen uit de vliegtuigen. blazen maar met die handel.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
En die sneeuwploeg is natuurlijk helemaal de bom. Geen smoesjes meer in de winter![]()
![]()
Geen idee wat ook maar één van die woorden betekentquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lol, hier wordt een zeelt ook en slei genoemd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Krijg je straks ook, met zo'n stam waarin 3 geel/blauwe rijtuigen zitten en 4 zuurstok en dan allemaal door elkaar heen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is alleen zo jammer dat deze kans op een leuk fris nieuw kleurenschema wordt verpest door nog meer eenheidsworst het spoor op te gooien. Ik vond Fyra wel wat hebben, alleen het zag er vaak niet uit omdat ze rijtuigen totaal verkeerd waren geplaatst (en na het verwijderen van het 7de rijtuig er standaard een gat zat in de bestickering)
![]()
![]()
Idd. Die Belgen plakken er ook gewoon hun eigen nummers op.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, het nummerschema van de moffen hoeven we niet over te nemen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
btw, station Eindhoven was alweer deels vrijgegeven vanavond: sporen 4, 5 en 6 konden beperkt treinen vertrekken. Heeft uiteindelijk ongeveer anderhalf uur geduurd.
Volgens de politie gaat het wel om een zelfdoding. Na onderzoek bleek een misdrijf of ongeval niet het geval te zijn.![]()
Uiteindelijk is alles geel/blauw met stuurstand en Traxx.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:24 schreef boriq het volgende:
[..]
Krijg je straks ook, met zo'n stam waarin 3 geel/blauwe rijtuigen zitten en 4 zuurstok en dan allemaal door elkaar heen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
De toegevoegde waarde van die nummers ten opzichte van het NVR/UIC-nummer is nagenoeg nul, eigenlijk.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Idd. Die Belgen plakken er ook gewoon hun eigen nummers op.![]()
Wordt het net zo'n bonte ratjetoe als de CNLquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:24 schreef boriq het volgende:
[..]
Krijg je straks ook, met zo'n stam waarin 3 geel/blauwe rijtuigen zitten en 4 zuurstok en dan allemaal door elkaar heen.Alleen dan overdag, zodat mensen het zien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat is een bepaald soort mensen niet helemaal met je eens vrees ikquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
De toegevoegde waarde van die nummers ten opzichte van het NVR/UIC-nummer is nagenoeg nul, eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat 'bepaald soort' zegt al genoeg, toch?quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een bepaald soort mensen niet helemaal met je eens vrees ik![]()
![]()
Ja, ik.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een bepaald soort mensen niet helemaal met je eens vrees ikNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
uiteindelijk inderdaad. de eerste tijd is het nog een bonte chaosquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Uiteindelijk is alles geel/blauw met stuurstand en Traxx.![]()
Ach, eind jaren '90, begin '00 was het een nog grotere teringzooi.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:29 schreef boriq het volgende:
[..]
uiteindelijk inderdaad. de eerste tijd is het nog een bonte chaosNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Tenminste iemand die ze schoon houdt.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:20 schreef icloud het volgende:
[..]
Als je dan toch zelfmoord wilt plegen spring dan van de brug af pffffquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:25 schreef greavy het volgende:
btw, station Eindhoven was alweer deels vrijgegeven vanavond: sporen 4, 5 en 6 konden beperkt treinen vertrekken. Heeft uiteindelijk ongeveer anderhalf uur geduurd.
Volgens de politie gaat het wel om een zelfdoding. Na onderzoek bleek een misdrijf of ongeval niet het geval te zijn.![]()
![]()
[ Bericht 19% gewijzigd door icloud op 10-08-2014 21:41:08 ]![]()
Oh, vast en zeker. In andere landen is het altijd een grotere zooi geweest, wij hebben maar een kleine zooi.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ach, eind jaren '90, begin '00 was het een nog grotere teringzooi.![]()
![]()
Nee, die is mooi!quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vond de Buffel ook mooi toen die kwam en iedereen verguisde het ding
Mijn vriendin haat 'm, maar die heeft dan ook geen bestand van treinen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Het is een verademing in vergelijking met enkele dieselstellen die daarvoor reden, alleen de kreukelzone houdt helaas niet over ...quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vond de Buffel ook mooi toen die kwam en iedereen verguisde het dingAltijd onderweg naar het avontuur![]()
In ieder geval Nijmegen Goffertquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:38 schreef KoningPils het volgende:
Weet iemand of er in de dienstregeling van 2015 nieuwe stations worden geopend?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nijmegen Goffert was de enige dacht ikquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:38 schreef KoningPils het volgende:
Weet iemand of er in de dienstregeling van 2015 nieuwe stations worden geopend?![]()
![]()
Dat valt tegenwoordig toch ook wel mee, ze zijn allemaal wit/roodquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt het net zo'n bonte ratjetoe als de CNLAlleen dan overdag, zodat mensen het zien
![]()
Dat is er nou precies zo ziek aan. Maar veel plezier met je gelijkquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat soort mensen doen hetzelf, zijn egoïstische tegenover hun vrienden en familie en ik heb er geen medelijden mee.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Totaal niet gepast op zulke momenten![]()
Je weet helemaal niet wat er aan de hand is meneerquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:42 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat soort mensen doen hetzelf, zijn egoïstische tegenover hun vrienden en familie en ik heb er geen medelijden mee.![]()
Jij moet nog veel leren in deze wereld. Meer kan ik er niet over zeggenquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:42 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat soort mensen doen hetzelf, zijn egoïstische tegenover hun vrienden en familie en ik heb er geen medelijden mee.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Klaar nu. Icloud heeft zijn gelijk, de wereld draait weer door
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hee maar waar gaat die blauwgele unit rijden trouwens? Op de ICD?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In anders nieuws, ga jij morgen naar Delft heen en weer en zo ja hoe laat ben jij dan eventueel thuis?quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Klaar nu. Icloud heeft zijn gelijk, de wereld draait weer doorBier.![]()
uhuh en dan komen er ook nog nieuwgebouwde locs voor IC-diensten over de HSL en de Beneluxminquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar waar gaat die blauwgele unit rijden trouwens? Op de ICD?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
En de IC Den Haag - Venlo via de HSL.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar waar gaat die blauwgele unit rijden trouwens? Op de ICD?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja, en geen enkel flauw ideequote:Op zondag 10 augustus 2014 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In anders WEL belangrijk nieuws, ga jij morgen naar Delft heen en weer en zo ja hoe laat ben jij dan eventueel thuis?Normaal verwacht ik rond half 7 aan te komen, maar nu werkzaamheden bij Utrecht, plus de niet-geplande blikseminslagen en ander extragratis onheil waarvan zoals bekend de sky de limit is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De Beneluxmin zou met NMBS-locs gaan/blijven rijden voor zover ik weet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh en dan komen er ook nog nieuwgebouwde locs voor IC-diensten over de HSL en de Beneluxmin![]()
Wat voor gezwellen zijn dat aan de onderkant??quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:48 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Sonic 885 treintje uit Japan, je kan wel zien waar de inspiratie voor de neus vandaan komt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Okay, ik heb een paar belangrijke dingen dus het kan zijn dat m'n werkdag gigantisch uitloopt, als dat het geval is lijkt me een bezoek aan de chinees ofzo wel de moeite waard zodat we even IRL over treinen kunnen praten.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en geen enkel flauw ideeNormaal verwacht ik rond half 7 aan te komen, maar nu werkzaamheden bij Utrecht, plus de niet-geplande blikseminslagen en ander extragratis onheil waarvan zoals bekend de sky de limit is.
Bier.![]()
Die Traxx is dus nog steeds de opgefokte goederenvariant met archaïsch loopwerk?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja en over lekkere wijven. Dat lijkt me een goed plan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Okay, ik heb een paar belangrijke dingen dus het kan zijn dat m'n werkdag gigantisch uitloopt, als dat het geval is lijkt me een bezoek aan de chinees ofzo wel de moeite waard zodat we even IRL over treinen kunnen praten.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik vind het wel een aardige loc, alleen is een TRAXX gewoon saai en de maximumsnelheid is natuurlijk bedroevend laag.![]()
jaquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:51 schreef Duvel het volgende:
Die Traxx is dus nog steeds de opgefokte goederenvariant met archaïsch loopwerk?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Da's de Turbo Boostquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor gezwellen zijn dat aan de onderkant??![]()
geen idee![]()
Ja, die dingen zijn volledig gelijk aan de barrels die nu om de haverklap naar de tering gaan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:51 schreef Duvel het volgende:
Die Traxx is dus nog steeds de opgefokte goederenvariant met archaïsch loopwerk?![]()
Leuk hoor, nieuwe locs met rijtuigen uit 1981.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Toch wordt het volgens mij wel een mooi zicht, zo'n Traxx met 10 bakken erachter (dat mag je op Den Haag - Venlo toch hopen iig).![]()
wat wil je ook als ze per dienst van een uur vier maal van spanning veranderen, iets waarvoor ze niet helemaal gemaakt zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, die dingen zijn volledig gelijk aan de barrels die nu om de haverklap naar de tering gaan.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik weet niet of ze met 160 10 bakken mogen duwen?quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:54 schreef Ireyon het volgende:
Toch wordt het volgens mij wel een mooi zicht, zo'n Traxx met 10 bakken erachter (dat mag je op Den Haag - Venlo toch hopen iig).Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Reken er niet op.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:54 schreef Ireyon het volgende:
Toch wordt het volgens mij wel een mooi zicht, zo'n Traxx met 10 bakken erachter (dat mag je op Den Haag - Venlo toch hopen iig).![]()
Dat mag zolang alle bakken maar het 160 stempel hebben!quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze met 160 10 bakken mogen duwen?Bier.![]()
Waar wou je sowieso 160? Tussen Helmond en Blerick? I mean, ze gaan toch niet echt Dordrecht overslaan?quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze met 160 10 bakken mogen duwen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Eh Rotterdam - Breda toevalligquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar wou je sowieso 160? Tussen Helmond en Blerick?![]()
Maar ze mochten toch geen treinen over de HSL sturen als niet elke reiziger een zitplaats had? Hoe willen ze dat gaan doen met minder dan 10 bakken, van Eindhoven tot Rotterdam gewoon niemand meer in laten stappen?![]()
Maar men gaat toch niet door naar Venlo dan, en wordt deze ingekort tot Den Haag - Eindhoven. Ik dacht dat het dan Schiphol - Venlo werd.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze met 160 10 bakken mogen duwen?![]()
Natuurlijk wel, waarom zou je anders via de Traxxen voor nodig hebben? Genoeg 1700'en voor het conventionele net.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar wou je sowieso 160? Tussen Helmond en Blerick? I mean, ze gaan toch niet echt Dordrecht overslaan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Zou ook kunnen. Iig worden er BDs'en aangepast voor zover ik weet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar men gaat toch niet door naar Venlo dan, en wordt deze ingekort tot Den Haag - Eindhoven. Ik dacht dat het dan Schiphol - Venlo werd.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
t/m 160 mag dat toch wel, en bij snelheden vanaf 200km/h of hoger toch niet?quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Eh Rotterdam - Breda toevallig![]()
Maar ze mochten toch geen treinen over de HSL sturen als niet elke reiziger een zitplaats had? Hoe willen ze dat gaan doen met minder dan 10 bakken, van Eindhoven tot Rotterdam gewoon niemand meer in laten stappen?
Dan moet volgens mij iedere reiziger een zitplaats hebben.![]()
Dat is wel wat men vorig jaar als Fyra-alternatief aan de overheid heeft gepresenteerd, die zei "Ok, tof plan!"quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar wou je sowieso 160? Tussen Helmond en Blerick? I mean, ze gaan toch niet echt Dordrecht overslaan?![]()
NS is inmiddels wel aan het kijken hoe ze een IC-verbinding tussen Dordrecht en midden-Brabant kunnen behouden, één van de opties die men onderzoekt is om de Beneluxmin via Dordrecht te sturen. De 1900 via Dordrecht laten rijden is ook iets waar naar gekeken wordt, geloof ik...
==> http://www.treinreiziger.(...)reda_behouden-146323![]()
Nee, niet zonder meer geduwd. Zie rapport RvTV over de ontsporing van geduwd ICRm in Amsterdam.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat mag zolang alle bakken maar het 160 stempel hebben!Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Volgens mij mag het gewoon volgens internationale regeltjes. Misschien interne NS-regeltjes niet, maar dat weet ik niet. In Duitsland hebben ook veel RE-reizigers met 160km/h in de spits geen zitplaats hoor.![]()
En uiteindelijk rolt er iets gedrochtelijks uit als een pendel-IC die met 1 set van 6 bakken VIRM 2 keer per uur op en neer kart tussen Breda en Dordrecht. Die dan vervolgens de rijtijden net niet haalt, om de haverklap opgeheven wordt etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het probleem lijkt me niet zo zeer de snelheid, maar meer het aantal bakken wat je duwt. De München-Nürnberg-Express rijdt geduwd 200 km/h. Maar niet met meer dan 6 bakken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:03 schreef greavy het volgende:
Volgens mij mag het gewoon volgens internationale regeltjes. Misschien interne NS-regeltjes niet, maar dat weet ik niet. In Duitsland hebben ook veel RE-reizigers met 160km/h in de spits geen zitplaats hoor.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zou me niet verbazen als ze de IC Amsterdam - Dordrecht (de 2200) 2x per uur laten doorrijden naar Breda. Waarna er wel weer een toeslag komt voor de ICd Rotterdam - Breda, want er is tenslotte een toeslagvrij altenatief.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
En uiteindelijk rolt er iets gedrochtelijks uit als een pendel-IC die met 1 set van 6 bakken VIRM 2 keer per uur op en neer kart tussen Breda en Dordrecht. Die dan vervolgens de rijtijden net niet haalt, om de haverklap opgeheven wordt etc.![]()
![]()
is het door laten rijden van de 2800 (Utrecht - Rotterdam) of de (12)500 (Leeuwarden/Groningen - Rotterdam) naar Dordrecht geen optie ter vervanging van de 1900 die dan over de HSL kan?quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is wel wat men vorig jaar als Fyra-alternatief aan de overheid heeft gepresenteerd, die zei "Ok, tof plan!"
NS is inmiddels wel aan het kijken hoe ze een IC-verbinding tussen Dordrecht en midden-Brabant kunnen behouden, één van de opties die men onderzoekt is om de Beneluxmin via Dordrecht te sturen. De 1900 via Dordrecht laten rijden is ook iets waar naar gekeken wordt, geloof ik...
==> http://www.treinreiziger.(...)reda_behouden-146323
oeps verkeerd gelezen. laat maar![]()
Het probleem is niet Rotterdam - Dordrecht, maar Dordrecht - Breda. Die relatie blijft straks verstoken van een snelle verbinding met het Brabantse achterland.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:04 schreef boriq het volgende:
[..]
is het door laten rijden van de 2800 (Utrecht - Rotterdam) of de (12)500 (Leeuwarden/Groningen - Rotterdam) naar Dordrecht geen optie ter vervanging van de 1900 die dan over de HSL kan?
Niet dat de sprinter Dordrecht - Breda nou zo veel langzamer is dan de IC, maar op een rit van 18 minuten is een verlenging van 10 minuten (plus overstap voor Tilburg en Eindhoven) toch ineens vrij veel.![]()
Zo, hierbij 2 plaatjes vanaf Borkum:Borkumer Kleinbahn Diesellok "Aurich" by Durk Houtsma., on Flickr
Op Zaterdag 9 augustus met een goede kennis even naar het Duitse eiland Borkum geweest. Uiteraard hoort daar ook het pendeltreintje tussen de haven en het dorp bij, zo'n 7 kilometer bijelkaar vandaan gelegen. Het ticket voor de boot is direct ook een toegangsbewijs voor de trein (of bus) als men de van de boot komt of weer vertrekt. Vertrektijden op de tickets vanaf Borkum naar het vaste land zijn altijd de vertrektijden van de trein in het dorp, zodat de reiziger altijd weet welke trein men moet nemen. De AG Ems, de rederij van de veerdienst, en de Borkumer Kleinbahn hebben ook afspraken gemaakt om op elkaar te wachten: Als de boot te laat op het eiland arriveert, door bijvoorbeeld slecht tij, zal de trein in de haven blijven staan. Andersom is het ook het geval, als de trein te laat in de haven is.
Extra ritten dienen los gekocht te worden.
In het dorp Borkum kon nog een foto gemaakt worden van de trein die goed afgeladen richting de haven vertrekt, om aldaar de passagiers op de veerdienst naar Emden (D) of de Nederlandse Eemshaven te laten overstappen. De reguliere treintjes rijden met 10 moderne rijtuigen, zoals hier afgebeeld is. Aan de kant van de haven vind men het bagagerijtuig, waar men met een rolstoel, fiets of buggy of veel bagage plaats kan nemen. In dat rijtuig is ook zitplaats aanwezig. Vervolgens vind men nog 9 rijtuigen, waar het ook toegestaan is om op de open balkons plaats te nemen.
De totale treinrit duurt circa 15 minuten, en heeft aan de rand van het dorp nog één haltering. Het lijntje is circa 7 kilometer lang. De trein bestaat op zulke toeristendagen uit 2 locomotieven, zodat men niet hoeft om te lopen op beide eindpunten.
De locomotief op de foto is een nieuwbouw-locomotief uit 2007, gebouwd door Lokomotivenfabrik Schöma gevestigd te Diepholz. De andere dieselloks die hier rondrijden van ditzelfde type zijn al enige jaren ouder: de Hannover en Berlin uit 1993, de Münster III uit 1994.
Links in beeld ziet men nog net een deel van de Wismarer Schienenbus staan, die de Borkumer Kleinbahn voor speciale ritten inzet, en staat nu opgesteld bij de werkplaats van de Kleinbahn.Borkumer Kleinbahn stoomloc "Borkum III" by Durk Houtsma., on Flickr
Terwijl wij ons wel weer vermaakt hadden, en net besloten hadden om retour haven te keren, werd deze stoomloc van de Kleinbahn voor een extra trein geplaatst. De Borkumer Kleinbahn zette ieder uur een extra trein in tussen de haven en stad, maar ook in omgekeerde richting vanwege de grote drukte op het eiland. De reguliere treinen en de bus konden de passagiers niet meer vervoeren.
Oorspronkelijk was de stoomloc voor speciale ritten tegen extra tarief gepland vanwege de open dag, maar nu werd de stoomloc ingezet voor de extra reguliere ritten.
Hier staat de trein vertrekgereed op het station van het dorp Borkum, en zal na enkele minuten vertrekken.
De trein bestaat uit wederom een pakwagen en 9 rijtuigen. De gebruikte 10 rijtuigen zijn de oudere rijtuigen, en worden voornamelijk ingezet voor de extra ritten en speciale ritten op het eiland.
De Borkum III is een stoomloc uit 1940, en gebouwd door de Firma Maschinenbau und Banbedarf, en voorheen Orenstein & Koppel (O&K)genoemd.
Helaas hadden wij ons geen extra tijd gegund om deze trein langs de lijn op één van de fraaie stekken te klikken, dus laten wij het hierbij. Hierna zijn wij ook ingestapt, en meegereden naar de haven, om daar nog even te genieten tijdens het wachten op de boot terug naar de Eemshaven.![]()
ik had mezelf al aangepast, dacht dat ze in Dordrecht meer verbindingen met Rotterdam wilden houden en had over Breda heen gelezen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het probleem is niet Rotterdam - Dordrecht, maar Dordrecht - Breda. Die relatie blijft straks verstoken van een snelle verbinding met het Brabantse achterland.
Niet dat de sprinter Dordrecht - Breda nou zo veel langzamer is dan de IC, maar op een rit van 18 minuten is een verlenging van 10 minuten (plus overstap voor Tilburg en Eindhoven) toch ineens vrij veel.
moeten ze er alleen nog een kerende trein bij tussen zien te passen in Breda.![]()
![]()
lijkt me niet als er ook een toeslagvrije 1900 over de HSL gaatquote:Op zondag 10 augustus 2014 22:04 schreef James1988 het volgende:
Waarna er wel weer een toeslag komt voor de ICd Rotterdam - Breda, want er is tenslotte een toeslagvrij altenatief.![]()
Dan vragen ze daar toch ook gewoon een toeslag voor? Reizigers die niet met de toeslag-1900 willen reizen kunnen tenslotte in Breda overstappen...quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:11 schreef Salatrel het volgende:
[..]
lijkt me niet als er ook een toeslagvrije 1900 over de HSL gaat
Ik zie het ze doen hoor.![]()
Dat idd.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het probleem lijkt me niet zo zeer de snelheid, maar meer het aantal bakken wat je duwt. De München-Nürnberg-Express rijdt geduwd 200 km/h. Maar niet met meer dan 6 bakken.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
In België gaat geduwd met 12 bakken toch ook probleemloos over de HSL met 200? En dan ook nog met staande passagiers omdat die treinen in de spits uitpuilen, dat gelul in Nederland ook altijd
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2014 22:16:53 ]![]()
Misschien is I11 qua stoot-en trekwerk wel voorbereid. ICR iig niet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:17 schreef greavy het volgende:
Ja, bij I11 kan het ook idd. Met 200km/h zelfs.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Bazenlocomotief met bazenrijtuigenquote:Op zondag 10 augustus 2014 22:16 schreef J.B. het volgende:
In België gaat geduwd met 12 bakken toch ook probleemloos over de HSL met 200? En dan ook nog met staande passagiers omdat die treinen in de spits uitpuilen, dat gelul in Nederland ook altijd. De inverse van ICD, zeg maar.
![]()
Is dat met Vectron-locs? Of die gammele reeks 13?quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bazenlocomotief met bazenrijtuigen. De inverse van ICD, zeg maar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
En stil!quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bazenlocomotief met bazenrijtuigen. De inverse van ICD, zeg maar.
Vroeger HLE 13, tegenwoordig 18. De 18 is géén Vectron, maar een ES64U3.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat met Vectron-locs? Of die gammele reeks 13?![]()
Zijn dat ook die rijtuigen die tegenwoordig in de intercity Antwerpen - Brugge - Oostende worden ingezet? Ik vond ze nogal schokkerig bij het optrekken bij de (wel erg veel) stops tussen Antwerpen en Gent.![]()
Oh ja, idd, maar heeft wel al veel weg van de vormen van de Vectron.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
En stil!
[..]
Vroeger HLE 13, tegenwoordig 18. De 18 is géén Vectron, maar een ES64U3.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Klopt, de oude kopvorm van de ES64U4 voldeed niet meer aan botsnormen dus moest men iets nieuws bedenken. Dat is geworden wat nu op de HLE 18 en CP4700 is te zien en wat later ook op de Vectron is geplakt.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja, idd, maar heeft wel al veel weg van de vormen van de Vectron.In het geval van NMBS: 1,5 kV, 3 kV en 25 kV. Naar het schijnt is het vrij makkelijk om ook 15 kV erbij te krijgen voor de HLE 18, maar heeft men die optie nagelaten omdat de HLE 18 alleen voor Belgisch binnenlands verkeer is bedoeld.quote:![]()
Het aantal keren dat ik (met toeslag) mocht staan tussen Rdam en Schiphol is niet meer op 1 hand te tellen ... dus ...quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Eh Rotterdam - Breda toevallig![]()
Maar ze mochten toch geen treinen over de HSL sturen als niet elke reiziger een zitplaats had? Hoe willen ze dat gaan doen met minder dan 10 bakken, van Eindhoven tot Rotterdam gewoon niemand meer in laten stappen?Take on the situation, but not the torment ...![]()
Ja, die locs en rijtuigen worden daar tegenwoordig ook ingezet, want men heeft nu ook 3 tot 4 setjes met HLE18+10xM6(dubbeldeksrijtuigen)+HLE18 tussen Eupen en Oostende vv rijden, omdat er diverse treinen te weinig capaciteit hebben bij I11,(die enkeldeksrijtuigen) zeker in de spits.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:26 schreef Regenjas het volgende:
Zijn dat ook die rijtuigen die tegenwoordig in de intercity Antwerpen - Brugge - Oostende worden ingezet? Ik vond ze nogal schokkerig bij het optrekken bij de (wel erg veel) stops tussen Antwerpen en Gent.
Men had vorig jaar 50 M6-rijtuigen omgebouwd voor 200 km/h, maar binnen een maand mochten die nog maar 170 vanwege instabiele rij-eigenschappen en hoge slijtage bij 200 km/h. Men is bezig met een oplossing, maar die laat inmiddels wel lang op zich wachten.
De stuurstandrijtuigen van de M6-serie zijn echter te licht, en zullen nooit harder mogen dan 160 km/h in België.![]()
Homologeren voor NL en gaan met die banaan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, de oude kopvorm van de ES64U4 voldeed niet meer aan botsnormen dus moest men iets nieuws bedenken. Dat is geworden wat nu op de HLE 18 en CP4700 is te zien en wat later ook op de Vectron is geplakt.
[..]
In het geval van NMBS: 1,5 kV, 3 kV en 25 kV. Naar het schijnt is het vrij makkelijk om ook 15 kV erbij te krijgen voor de HLE 18, maar heeft men die optie nagelaten omdat de HLE 18 alleen voor Belgisch binnenlands verkeer is bedoeld.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Op naar Amsterdam wat mij betreft.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Homologeren voor NL en gaan met die banaan.![]()
Hebben ze al ERTMS?quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op naar Amsterdam wat mij betreft.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Heeft iemand trouwens gehoord hoe het dit jaar met de Sigzet treinen is gegaan aan de grenzen? vorig jaar ging dat niet helemaal soepel toch ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als je een spoor van tact in je donder hebt, weet je wanneer je even op je handen zou moeten zitten.quote:Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>![]()
Toffe foto's van Borkum trouwens. Geen sein te vinden op dat eiland zeker?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>![]()
Meen me te herinneren dat was afgesproken met de overheid dat die IC Eindhoven - Den Haag Centraal toeslagvrij zou blijven (en dan kun je natuurlijk niet voor de ICd wel een toeslag vragen voor hetzelfde traject). Dus ik verwacht dat de toeslagplicht alleen tussen Schiphol en Rotterdam blijft zoals nu.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan vragen ze daar toch ook gewoon een toeslag voor? Reizigers die niet met de toeslag-1900 willen reizen kunnen tenslotte in Breda overstappen...
Ik zie het ze doen hoor.![]()
En wat denk je dat de overheid gaat doen als NS besluit om tóch een toeslag te vragen voor de HSL-IC Eindhoven - Den Haag wanneer er een 'gewone IC' via Dordrecht komt te rijden?quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Meen me te herinneren dat was afgesproken met de overheid dat die IC Eindhoven - Den Haag Centraal toeslagvrij zou blijven (en dan kun je natuurlijk niet voor de ICd wel een toeslag vragen voor hetzelfde traject). Dus ik verwacht dat de toeslagplicht alleen tussen Schiphol en Rotterdam blijft zoals nu.
Precies, niets.![]()
Maar goed: momenteel rijdt er ook een gewone IC via Dordrecht en toch hoeft er geen toeslag betaald te wordenPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Klopt, maar dat is alvast voorbereidend voor wanneer die IC over de HSL gaat rijden.quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:44 schreef dennistd het volgende:
Maar goed: momenteel rijdt er ook een gewone IC via Dordrecht en toch hoeft er geen toeslag betaald te worden
Als er toch een IC via Dordrecht blijft rijden zie ik het er best van komen dat de toeslag voor Breda - Rotterdam via de HSL opnieuw gevraagd gaat worden.![]()
Vond vannacht nog wat cijfers over de spoorwegen in Albanië. Heb ze maar geplaatst op de Engelse wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Albania
Het vervoer stort totaal in... Het aantal reizigerskilometers over heel 2013 werd door NS alleen bereikt in 6 uur... (rond de 1400x groter)![]()
Ah Rdam - EHV onderuit. Als ik op tijd wil zijn moet ik via Utrecht. Gezellig! Net nu ik mijn mp3 speler vergeten ben
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
nee, maar volgens NS de beste keus. Dus laat ik eens naar ze luisterenquote:Op maandag 11 augustus 2014 08:16 schreef Duvel het volgende:
Via Utrecht is ook geen pretje denk ik.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
wat isser aan de hand dan? want op de site staat (nog) niksquote:Op maandag 11 augustus 2014 08:25 schreef Toekito het volgende:
[..]
nee, maar volgens NS de beste keus. Dus laat ik eens naar ze luisteren![]()
enig idee waarom ?quote:Op maandag 11 augustus 2014 04:04 schreef Bitlord het volgende:
Vond vannacht nog wat cijfers over de spoorwegen in Albanië. Heb ze maar geplaatst op de Engelse wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Albania
Het vervoer stort totaal in... Het aantal reizigerskilometers over heel 2013 werd door NS alleen bereikt in 6 uur... (rond de 1400x groter)
wel vreemd...![]()
Om 7:30 was in Breda al te lezen dat die verstoring voorbij was.quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:14 schreef Toekito het volgende:
Ah Rdam - EHV onderuit. Als ik op tijd wil zijn moet ik via Utrecht. Gezellig! Net nu ik mijn mp3 speler vergeten benIt's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Sinds kort veel met de trein: tot nu toe 9x Sittard - A'dam (of andersom).
- 1x op tijd.
- 4x meer dan een kwartier vertraging.
- 3x meer dan 3 kwartier vertraging (twee keer door werkzaamheden).
- 1x (gisteren) is de trein na vertraging omgekeerd en ben ik mee terug naar huis gegaan ivm. niet meer op tijd in het hotel kunnen zijn. (Dat kost trouwens 20 Euro.)
Wel enig begrip van de NS medewerkers, maar ook: "Als het je niet bevalt, dan ga je maar met de auto!".![]()
Vanochtend werd in mijn trein heel attent omgeroepen dat er r gratis wifi aan boord was en dat men vooral uitgenodigd werd om daar gebruik van te maken. Alleen hihi haha domo vla: het werkte natuurlijk niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
geen idee borden op Rdam zeiden alleen dat door een verstoring er niks reed na breda. Ook in de app waren de reizen weggekrast. Net op Utrecht overgestapt. Op wat rare hardlopende dwaze na ging het prima.quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat isser aan de hand dan? want op de site staat (nog) niksPS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
ik zou schrikken als het wel werkt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend werd in mijn trein heel attent omgeroepen dat er r gratis wifi aan boord was en dat men vooral uitgenodigd werd om daar gebruik van te maken. Alleen hihi haha domo vla: het werkte natuurlijk nietPS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
Ik heb anders nooit problemen met WiFi in de trein...
...want ik gebruik mijn telefoon als hotspot, hihi haha hoho![]()
We moeten alles wat is afgesproken voor de nieuwe concessie dus maar meteen vergeten, NS hoeft zich toch nergens aan te houden?quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is alvast voorbereidend voor wanneer die IC over de HSL gaat rijden.
Als er toch een IC via Dordrecht blijft rijden zie ik het er best van komen dat de toeslag voor Breda - Rotterdam via de HSL opnieuw gevraagd gaat worden.![]()
Inderdaad.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
We moeten alles wat is afgesproken voor de nieuwe concessie dus maar meteen vergeten, NS hoeft zich toch nergens aan te houden?
Als er íets is wat de Nederlandse overheid tijdens de Fyraproblemen heeft laten zien dan is het wel dat het in het belang van de overheid is om NS in het zadel te houden. Als hiervoor afspraken moeten worden geschonden (zoals over bedieningspatroon, punctualiteit, prijzen, noem maar op) dan is dat iets wat men slikt. Er is wel wat gemor in de Kamer, maar dat is allemaal voor de bühne.![]()
Blafbrief aan ProRail over aanhoudende storingen versus wisselkaalslag:
http://www.voorbeterov.nl/130219.php![]()
Dat werkt nooit veel beter want Vodafonequote:Op maandag 11 augustus 2014 09:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb anders nooit problemen met WiFi in de trein...
...want ik gebruik mijn telefoon als hotspot, hihi haha hoho![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
4G werkt anders primaquote:Op maandag 11 augustus 2014 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat werkt nooit veel beter want Vodafone![]()
Behalve in een DDZ, want die dingen werken als een kooi van Faraday.![]()
![]()
Als je in de motorbak zit ja, in de gewone bakken werkt het welquote:Op maandag 11 augustus 2014 09:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
4G werkt anders prima
Behalve in een DDZ, want die dingen werken als een kooi van Faraday.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Niet geweldig hoor, in bijvoorbeeld ICRm werkt het veel beter.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je in de motorbak zit ja, in de gewone bakken werkt het wel![]()
Dat is wel waar, maar in de motorbak heb ik regelmatig dat het tot GPRS teurggaat.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet geweldig hoor, in bijvoorbeeld ICRm werkt het veel beter.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat geld ga je toch wel terug eisen? Behoefte aan een handje hulp daarbij?quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
Sinds kort veel met de trein: tot nu toe 9x Sittard - A'dam (of andersom).
- 1x (gisteren) is de trein na vertraging omgekeerd en ben ik mee terug naar huis gegaan ivm. niet meer op tijd in het hotel kunnen zijn. (Dat kost trouwens 20 Euro.)![]()
Dat merk ik in alle DDZ-bakken wel, al hangt het af van waar ik ben (sterkte masten e.d.). In ICRm/ICMm heb ik dat veel minder.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar in de motorbak heb ik regelmatig dat het tot GPRS teurggaat.Denk dat NS zich dan beroept op BW 8:108...quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat geld ga je toch wel terug eisen? Behoefte aan een handje hulp daarbij?![]()
Geschillencommissie schijnt inmiddels een keer 8:108BW terzijde te hebben geschoven. Mooi om eens te proberen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat merk ik in alle DDZ-bakken wel, al hangt het af van waar ik ben (sterkte masten e.d.). In ICRm/ICMm heb ik dat veel minder.
[..]
Denk dat NS zich dan beroept op BW 8:108...![]()
Ik ben daar nog niet geweest, maar wat ik uit reportages en de dienstregeling zelf kan concluderen:quote:
- Niet erg veel treinen per traject
- Wel goedkoper als de bus, maar de bus rijdt vaker
- Het materieel is een beetje erg versleten
- De hoofdstad van Albanië, Tirana, is niet meer per trein bereikbaar omdat men het belangrijker vond om wegen aan te leggen, dus moest het station gesloopt worden.![]()
Pff, was me het weekje wel weer
Van zoekgeraakte conducteurs tot gestrand zijn met de allerlaatste trein omdat er iemand zo nodig om 1 uur 's nachts onder de trein voor mij moest komen, tot hysterische (agressieve) reizigers omdat ik (met een intercity) niet op de tussengelegen stoptreinstations stopte, tot politie-inzet en daarna ook nog iemand onwel geworden in dezelfde trein.
Weken gebeurd er dan echt helemaal niets en opeens van alles achter elkaar. Maar dat maakt het machinistenberoep dan ook weer heel erg leuk
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 11-08-2014 11:55:43 ]![]()
Meer mensen die hun reishistorie niet kunnen ophalen op mijnns? Ov-chipkaart.nl is ook down, misschien gerelateerd..![]()
Ja die site was onveilig toch? Zijn ze vast aan het fixen nu.quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:47 schreef b2py het volgende:
Meer mensen die hun reishistorie niet kunnen ophalen op mijnns? Ov-chipkaart.nl is ook down, misschien gerelateerd..![]()
Nieuwe week nieuwe kansen. Donderdag met de Bier trein van Hannover en vanaf daar met de ICE door naar Berlijn. en zondag met de biertrein van Berlijn terug naar Hengelo!
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie![]()
Wisten ze zaterdag alquote:Op maandag 11 augustus 2014 11:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja die site was onveilig toch? Zijn ze vast aan het fixen nu.had allang gefixt moeten zijn dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ha ha overstappen voor dat kwartiertje winstquote:Op maandag 11 augustus 2014 11:56 schreef daanski82 het volgende:
Nieuwe week nieuwe kansen. Donderdag met de Bier trein van Hannover en vanaf daar met de ICE door naar Berlijn. en zondag met de biertrein van Berlijn terug naar Hengelo!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Surveillance-Fiets
![]()
Toezicht is gezond!![]()
Een geslaagde dienst dus.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:46 schreef MTL het volgende:
Pff, was me het weekje wel weer
Van zoekgeraakte conducteurs tot gestrand zijn met de allerlaatste trein omdat er iemand zo nodig om 1 uur 's nachts onder de trein voor mij moest komen, tot hysterische (agressieve) reizigers omdat ik (met een intercity) niet op de tussengelegen stoptreinstations stopte, tot politie-inzet en daarna ook nog iemand onwel geworden in dezelfde trein.
Weken gebeurd er dan echt helemaal niets en opeens van alles achter elkaar. Maar dat maakt het machinistenberoep dan ook weer heel erg leuk
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
Die ICE is wel echt 1000 keer chiller dan de pimpel hoorquote:Op maandag 11 augustus 2014 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ha ha overstappen voor dat kwartiertje winst![]()
![]()
Nee, de stoelen in ICE2 zijn echt heel kut. Echt alles is beter dan dat.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Die ICE is wel echt 1000 keer chiller dan de pimpel hoor![]()
Zijn inmiddels gewoon zelfde als ICE3 hoorquote:Op maandag 11 augustus 2014 12:40 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Nee, de stoelen in ICE2 zijn echt heel kut. Echt alles is beter dan dat.![]()
![]()
Nee, die nieuwe stoelen zijn net een tikje anders. onder andere de vorm van de rugleuning is net zo gemaakt dan het slecht zitquote:Op maandag 11 augustus 2014 12:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Zijn inmiddels gewoon zelfde als ICE3 hoor
ICE3
ICE2
Het is de kromming die het echt verschrikkelijke stoelen maakt. Ook zijn de stoelen nogal hard, al kan dat liggen aan het feit dat ze nog nieuw zijn en 'ingezeten' moeten worden.
Tevens had ik in het algemeen wel wat meer verwacht van de stoelen in een ICE. Heb wel op betere stoelen gezeten.
[ Bericht 37% gewijzigd door GlennQuagmire op 11-08-2014 12:52:51 ]![]()
Nee, woon om eens in een ICE rond te kijken.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ha ha overstappen voor dat kwartiertje winstSorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie![]()
Logisch, als reiziger ben je maar een lastig iets tijdens het ijzerschuiven.quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wel enig begrip van de NS medewerkers, maar ook: "Als het je niet bevalt, dan ga je maar met de auto!".Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
Toch wel "Internet in de Trein" als SSID hoop ikquote:Op maandag 11 augustus 2014 09:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb anders nooit problemen met WiFi in de trein...
...want ik gebruik mijn telefoon als hotspot, hihi haha hoho![]()
![]()
Ik heb geen verschil gemerkt in ieder geval..quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:44 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Nee, die nieuwe stoelen zijn net een tikje anders. onder andere de vorm van de rugleuning is net zo gemaakt dan het slecht zit
ICE3
[ afbeelding ]
ICE2
[ afbeelding ]
Het is de kromming die het echt verschrikkelijke stoelen maakt. Ook zijn de stoelen nogal hard, al kan dat liggen aan het feit dat ze nog nieuw zijn en 'ingezeten' moeten worden.
Tevens had ik in het algemeen wel wat meer verwacht van de stoelen in een ICE. Heb wel op betere stoelen gezeten.![]()
In Tiranë zelf gaan de geruchten dat het zou gaan om de bouw van een shoppingcenter en men daarna het station zou gaan renoveren, wat niemand gelooft.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:39 schreef greavy het volgende:
[..]
- De hoofdstad van Albanië, Tirana, is niet meer per trein bereikbaar omdat men het belangrijker vond om wegen aan te leggen, dus moest het station gesloopt worden.![]()
![]()
Ik vind het een lelijk ding eerlijk gezegd.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:30 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik nou een mooie neus. De Kintetsu 50000
![]()
Maar goed, 1500V , dus iets voor NS?Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
Best een mooi plaatje:
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Jup in Keynsham (nabij Bristol) waar op dit moment 1 van de grootste Heteluchtballonfeesten ter wereld gehouden worden. De Britse luchtballon fabrikant Cameroon huist daar in de buurt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:25 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Op dit formaat is-tie tenminste nog een beetje scherp. Waar kijken we überhaupt naar? Dit is in de UK aan de trein te zien?Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Leuk man. Wisselstoring bij Gouda. Gaan we het binnen de +100 houden of niet? Pak uw kastjes en Stem!!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik zet in op +117quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk man. Wisselstoring bij Gouda. Gaan we het binnen de +100 houden of niet? Pak uw kastjes en Stem!!![]()
Mijn moeder wilde naar huis en kwam in die zooi terecht, benieuwd waar ze nu is...quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk man. Wisselstoring bij Gouda. Gaan we het binnen de +100 houden of niet? Pak uw kastjes en Stem!!Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Geweldige samenloop ook: Utrecht half plat, en wat er dan nog rijdt ook nog eens verprutsen.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
112quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk man. Wisselstoring bij Gouda. Gaan we het binnen de +100 houden of niet? Pak uw kastjes en Stem!!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
Neequote:Op maandag 11 augustus 2014 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk man. Wisselstoring bij Gouda. Gaan we het binnen de +100 houden of niet? Pak uw kastjes en Stem!!![]()
Had al n half uur geleden aan het bier kunnen zitten op mijn balkon. Nu lekker in een stampvolle trein tussen Diemen en fokking Weesp
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En weer een aanrijding bij t Harde.Daar hoef ik niet langs, maar we zijn er nog niet. Er is nog ruimte voor minimaal 58 km ellende.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Op hoeveel minuten extra zit je al?quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
En weer een aanrijding bij t Harde.Daar hoef ik niet langs, maar we zijn er nog niet. Er is nog ruimte voor minimaal 58 km ellende.![]()
Hé, daar ben ik eerder dit jaar geweest.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Wisselstoring kennen ze niet bij station Harlingen Haven...
En jij bent vorige week nog gespot toen je hier in de buurt met je dinnetje bij iemand op bezoek ging
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Op het eerste gezicht een photoshop van treinen in Teletubbyland of zo.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:25 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Op dit formaat is-tie tenminste nog een beetje scherp. Waar kijken we überhaupt naar? Dit is in de UK aan de trein te zien?![]()
![]()
PTA / Treinentopic #701: Theorie VS praktijk
Fijn dat Trans Link Systems dit een halfjaar heeft laten liggen. Nu er eindelijk in de media iets over wordt vermeld, is het probleem opeens snel opgelost.![]()
Hé wacht eens, dan is het nog ouder. Jaren geleden kreeg ik een keer een brief dat de OV-chipkaart die ik verstuurd had, succesvol vernietigd was. Tof, behalve dat ik niks had opgestuurd. Die brief zal ik wel niet meer hebben, maar er is dus blijkbaar sprake van een langlopende teringzooi daar.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:02 schreef Bitlord het volgende:
PTA / Treinentopic #701: Theorie VS praktijk
Fijn dat Trans Link Systems dit een halfjaar heeft laten liggen. Nu er eindelijk in de media iets over wordt vermeld, is het probleem opeens snel opgelost.
Met andere woorden, ik word steeds meer gesterkt en bevestigd in mijn overtuiging dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Nou Fles, weet je ook meteen waar die willekeurige GtbV bedragen vandaan komen.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Nou, "het viel mee". +93. Grafbermstengelende pijphoerenzooi.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De kern van de database is een random number generator.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:09 schreef JDude het volgende:
Nou Fles, weet je ook meteen waar die willekeurige GtbV bedragen vandaan komen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Vrij essentieel onderdeel van ieder besturingssysteemquote:Op maandag 11 augustus 2014 20:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
De kern van de database is een random number generator.
Bier.![]()
Dit waardeer ik in je. Zelfs in de grootste duisternis, weet je er nog een positief puntje aan te zuigen. Hulde!quote:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Maar niet bij het opslaan van klantgegevens, buiten de versleuteling.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vrij essentieel onderdeel van ieder besturingssysteemNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Aantal foto's gemaakt van de situatie rond Utrecht Centraal vanuit de lucht door Stefan Verkerk voor Treinreiziger:
https://www.flickr.com/ph(...)s/72157645951463178/
Eerste deel is Utrecht, tweede deel foto's van de Hanzelijn uit 2012.![]()
Er moet meer gepijpt en gezogen worden. Daar is de reiziger meer bij gebaat dan bij deze volstrekte onkunde.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit waardeer ik in je. Zelfs in de grootste duisternis, weet je er nog een positief puntje aan te zuigen. Hulde!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Thuis. De gordijnen kunnen bijna dicht. Bedankt voor het verneuken van mijn avond prutsrailquote:Op maandag 11 augustus 2014 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Had al n half uur geleden aan het bier kunnen zitten op mijn balkon. Nu lekker in een stampvolle trein tussen Diemen en fokking Weesp
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
de SPR? die is altijd gezellig druk in de spits jaquote:Op maandag 11 augustus 2014 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu lekker in een stampvolle trein tussen Diemen en fokking Weesp![]()
![]()
Nee, op dat moment zat ik al in de IC. De Haringen-in-een-tonnetje-express had ik tussen Den Haag en Schiphol. Omdat Schiphol ook het omreisadvies werd voor Utrecht.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de SPR? die is altijd gezellig druk in de spits ja
Lekker een enkel zesje slettenbak. En geen conducteur natuurlijk, dus eenmansbediening, dus op elk station nog een minuutje extra oplopen. Yaldaldee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wees blij dat die trein reed en niet opgeheven was omdat een dagje Efteling belangrijker is dan meer lijngebonden personeelsinzetquote:Op maandag 11 augustus 2014 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, op dat moment zat ik al in de IC. De Haringen-in-een-tonnetje-express had ik tussen Den Haag en Schiphol. Omdat Schiphol ook het omreisadvies werd voor Utrecht.
Lekker een enkel zesje slettenbak. En geen conducteur natuurlijk, dus eenmansbediening, dus op elk station nog een minuutje extra oplopen. YaldaldeeAltijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
De kern van de database is een random number generator.![]()
![]()
heb je hem weer hoor. JA het kon nog kutter. JA er zijn ook mensen met een nog zwaarder leven. MAAR DIT IS OOK ERG JA
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:
Vanuit mijn vakgebied vind ik deze tof.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vanuit mijn vakgebied vind ik deze tof.
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vanuit mijn vakgebied vind ik deze tof.
[ afbeelding ]![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
heb je hem weer hoor. JA het kon nog kutter. JA er zijn ook mensen met een nog zwaarder leven. MAAR DIT IS OOK ERG JAAltijd onderweg naar het avontuur![]()
het gebeurt wel vaak trouwens. Te vaak. Ik zal eens kijken.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
It's a dirty job, but someone's gotta do it.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Thuis. De gordijnen kunnen bijna dicht. Bedankt voor het verneuken van mijn avond prutsrail
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>![]()
30 januari - Wisselstoring bij Delft
4 februari - Wisselstoring bij Hoevelaken
11 februari - Defecte trein bij Schiedam
14 februari - Gouda ineens preventief plat in de spits
17 februari - Wisselstoring bij Hengelo
18 februari - Bovenleidingsstoring bij Den Dolder
20 februari - Wisselinspectiegelazer rond Den haag
17 maart - Overwegstoringen tussen Gouda en Zoetermeer
28 maart - Wisselstoring bij Schiedam
1 april - Wisselstoring bij Utrecht Centraal
3 april - Defecte trein bij Den Dolder
9 april - Trein komt 18 minuten te laat binnen in Utrecht, geen uitleg.
14 april - Seinstoring bij Delft
24 april - Vertrekprocedure kon zogenaamd niet gestart worden vanwege te grote drukte. Kwartier later lukte het ineens wel.
30 april - Stroomstoring rond Amsterdam
1 mei - Wisselstoring bij Gouda
2 mei - Defecte trein bij Amersfoort
13 mei - Koppeling mislukt, met 3 ipv minimaal 7 bakken moeten vertrekken
26 mei - Aansluiting gemist "door reizigersoverschot"
27 mei - Opnieuw plotselinge noodinspectie wissels bij Den Haag
28 mei - Defecte trein bij Amersfoort
23 juni - Srpinter in Den Haag HS opgeheven "wegens te grote vertraging" (+10)
24 juni - Stapvoets sukkelen tusen Zoetermeer en Den Haag, en net zo langzaam binnen rijden dat iedereen genaaid is. Nul info.
25 juni - Trein opgeheven in Amersfoort vanwege "technische problemen"
4 juli - Tien minuten vertraging opgelopen omdat er op een 2e conducteur gewacht moest worden. Gecontroleerd werd er niet.
10 juli - Defecte trein in Utrecht
18 juli - Gekloot met remmen die het niet of wel of misschien toch niet doen. +21
11 augustus - Wisselstoring bij Gouda.
En dat zijn alleen de verwijtbare dingen. In een half jaartje. Op 1 traject. Wooptie fucking doo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Jeetje, wat lijkt die oude stationshal een poppenhuisje vergelen met de nieuwe. En wat kan je goed zien dat spoor 18/19 B complete uitbijters zijn geografisch gezien.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:12 schreef boriq het volgende:
Aantal foto's gemaakt van de situatie rond Utrecht Centraal vanuit de lucht door Stefan Verkerk voor Treinreiziger:
https://www.flickr.com/ph(...)s/72157645951463178/
Eerste deel is Utrecht, tweede deel foto's van de Hanzelijn uit 2012.![]()
Zat laatst in een hotel in Spanje waar op de kamers voor dit soort dingen zelfs de verlichting aangepast kon worden. Was een speciale knop voorquote:Op maandag 11 augustus 2014 21:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
It's a dirty job, but someone's gotta do it.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Je weet dat ze 20 en 21 aan het bouwen zijn momenteel?quote:Op maandag 11 augustus 2014 21:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Jeetje, wat lijkt die oude stationshal een poppenhuisje vergelen met de nieuwe. En wat kan je goed zien dat spoor 18/19 B complete uitbijters zijn geografisch gezien.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Zie, ze hadden nooit het oude postperron hoeven slopen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 21:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je weet dat ze 20 en 21 aan het bouwen zijn momenteel?![]()
Idd...quote:Op maandag 11 augustus 2014 21:23 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zie, ze hadden nooit het oude postperron hoeven slopen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Forum Opties Forumhop: Hop naar: