Waarom zijn mensen over de hele wereld dan zover door geëvalueerd terwijl de apen bleven steken? Wij zouden ook overleven als primitieve apen. Waarom zijn we zover gegaan tot wat we nu zijn? Heeft niets met je locatie te maken. Want over de hele wereld zijn apen die nog apen zijn, terwijl er mensen zijn die het blijkbaar nodig vonden om door te evalueren. Dit gaat tegen de wetten in. Want evolutie vindt enkel plaats als het nodig is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:18 schreef BasEnAad het volgende:
Apen en mensen hebben een gemeenschappelijke voorouder. Mensen stammen niet af van de apen die er nu rondlopen.
Geloof je zelf toch niet? Dan zouden er nu meer humanoids moeten rondlopen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:24 schreef HSG het volgende:
Apen en mensen hebben dezelfde voorvaderen.
Evalueren?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:22 schreef darkmond het volgende:
[..]
Waarom zijn mensen over de hele wereld dan zover door geëvalueerd terwijl de apen bleven steken? Wij zouden ook overleven als primitieve apen. Waarom zijn we zover gegaan tot wat we nu zijn? Heeft niets met je locatie te maken. Want over de hele wereld zijn apen die nog apen zijn, terwijl er mensen zijn die het blijkbaar nodig vonden om door te evalueren. Dit gaat tegen de wetten in. Want evolutie vindt enkel plaats als het nodig is.
Argumenten op basis van religie gebruiken in een discussie over evolutietheorie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:25 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Geloof je zelf toch niet? Dan zouden er nu meer humanoids moeten rondlopen.Nee man God heeft dat allemaal gedaan anders waren er meer mensen, die andere neanderthalers etc zijn gewoon botten die de duivel heeft geplaatst.
Het begon met vuur...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:22 schreef darkmond het volgende:
[..]
Waarom zijn mensen over de hele wereld dan zover door geëvalueerd terwijl de apen bleven steken? Wij zouden ook overleven als primitieve apen. Waarom zijn we zover gegaan tot wat we nu zijn? Heeft niets met je locatie te maken. Want over de hele wereld zijn apen die nog apen zijn, terwijl er mensen zijn die het blijkbaar nodig vonden om door te evalueren. Dit gaat tegen de wetten in. Want evolutie vindt enkel plaats als het nodig is.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:22 schreef darkmond het volgende:
[..]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hominoideaquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:25 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Geloof je zelf toch niet? Dan zouden er nu meer humanoids moeten rondlopen.Nee man God heeft dat allemaal gedaan anders waren er meer mensen, die andere neanderthalers etc zijn gewoon botten die de duivel heeft geplaatst.
Leuke plaatjesquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:23 schreef Rezania het volgende:
Oh, deze is wat uitgebreider.
[ afbeelding ]
En toen veranderde alles toen de vuurnatie aanviel.quote:
Jouw kontje werd gisteravond door de vuurnatie aangevallen ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
En toen veranderde alles toen de vuurnatie aanviel.
Nee, heb gisteren geen pittig eten op.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:31 schreef M0cr1nat0r het volgende:
[..]
Jouw kontje werd gisteravond door de vuurnatie aangevallen ja.
Om dezelfde reden als waarom een kwal tot kwal is geëvolueerd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:22 schreef darkmond het volgende:
[..]
Maar waarom zijn die apen nog super dom dan? Er moeten er toch wat zijn zoals ons, slimmere lui. En waarom kunnen wij in elk klimaat leven, dan moest onze voorvader dat ook kunnen. En die apen kunnen dat weer niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hominoidea
FTFY. En omdat onze hersenen groot zijn, we duimen hebben, gereedschap kunnen maken, etc etc.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:32 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maar waarom zijn die apen nog super dom dan? Er moeten er toch wat zijn zoals ons jullie, slimmere lui. En waarom kunnen wij in elk klimaat leven, dan moest onze voorvader dat ook kunnen. En die apen kunnen dat weer niet.
Kijk die gemeenzame voorouder van ons prima, maar wat hebben die andere dan naast de grabbelton gegrepen.
Ik dacht meer aan een directe aanval om zo te zeggen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, heb gisteren geen pittig eten op.
Dat hoort niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:34 schreef M0cr1nat0r het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan een directe aanval om zo te zeggen.
Maakt niet uit, maakt niet uit man. Wij kunnen kou hebben en warmte ook... vochtigheden etc. Een vis komt om met bepaald weer.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
FTFY. En omdat onze hersenen groot zijn, we duimen hebben, gereedschap kunnen maken, etc etc.
Dan speel ik nog niet met vuur.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:35 schreef M0cr1nat0r het volgende:
[..]
Jij was toch de van de andere kant?
Als de mens door God geschapen is, en niet door evolutie is ontstaan, waar kwam God dan vandaan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:17 schreef Spongeboss het volgende:
Als mensen eerst apen waren, waarom zijn er nu nog apen.
En waar kwamen de apen vandaan? Nou lijkt me heel duidelijk waar ze vandaan komen God namelijk.
Klacht: Atheïsten die volhouden dat ik afstam van een zeespons.
Ga maar eens opzoeken wat het woord theorie in een wetenschappelijke context betekent.quote:
Super domquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:32 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maar waarom zijn die apen nog super dom dan? Er moeten er toch wat zijn zoals ons, slimmere lui. En waarom kunnen wij in elk klimaat leven, dan moest onze voorvader dat ook kunnen. En die apen kunnen dat weer niet.
Kijk die gemeenzame voorouder van ons prima, maar wat hebben die andere dan naast de grabbelton gegrepen.
Ze passen zich aan, aan jouw niveau.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:32 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maar waarom zijn die apen nog super dom dan?
Een slimme aap kan klimmen en eet goed rijp fruit voor die heerlijke alcohol-kick.quote:Er moeten er toch wat zijn zoals ons, slimmere lui.
Ja joh...zij een beetje rondhangen en fruit eten en wij een 40-uur werkweek...gut-oh-gut wat hebben wij het toch getroffen.quote:Kijk die gemeenzame voorouder van ons prima, maar wat hebben die andere dan naast de grabbelton gegrepen.
Zo werkt het niet..; je kan de lijn gewoon niet eeuwig terugtrekken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:35 schreef JP33 het volgende:
[..]
Als de mens door God geschapen is, en niet door evolutie is ontstaan, waar kwam God dan vandaan?
Wie heeft God geschapen? Wie heeft de eerste goden gecreëerd?
Wat als WIJ de buitenaardsen zijn? En de aliens eigenlijk aardbewoners zijn?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:44 schreef Gewas het volgende:
Ik denk dat buitenaardse wezens ons hier naartoe hebben gebracht.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:44 schreef Gewas het volgende:
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:44 schreef Gewas het volgende:
nu kan ik het moeilijk meer volgen (kan door de pilsjes komen)... Je bedoelt dat wij de aliens weggejaagd hebben van de aarde?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:45 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Wat als WIJ de buitenaardsen zijn? En de aliens eigenlijk aardbewoners zijn?
Nee nee! Stel je voor dat wij nou eens de aliens blijken te zijn, en de 'aliens' (met vliegende schotels en alle stereotypen die er bij horen) nou eens de échte aardbewoners op verkenning zijn?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:46 schreef Gewas het volgende:
[..]
nu kan ik het moeilijk meer volgen (kan door de pilsjes komen)... Je bedoelt dat wij de aliens weggejaagd hebben van de aarde?
Snap er geen reet van, sorry.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:47 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Nee nee! Stel je voor dat wij nou eens de aliens blijken te zijn, en de 'aliens' (met vliegende schotels en alle stereotypen die er bij horen) nou eens de échte aardbewoners op verkenning zijn?
Troll....quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:17 schreef Spongeboss het volgende:
En waar kwamen de apen vandaan? Nou lijkt me heel duidelijk waar ze vandaan komen God namelijk.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:22 schreef darkmond het volgende:
[..]
de enige reden waarom wij overal kunnen overleven is onze slimheid.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:32 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maar waarom zijn die apen nog super dom dan? Er moeten er toch wat zijn zoals ons, slimmere lui. En waarom kunnen wij in elk klimaat leven, dan moest onze voorvader dat ook kunnen. En die apen kunnen dat weer niet.
Omdat er ook selectiedruk plaatst vind binnen de populatie naast die van hun eigen omgeving.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:32 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:17 schreef Spongeboss het volgende:
Dit is bullshit. Niemand zal hier logica in zien. Je geeft nu ook gewoon zo'n antwoord van ja het is gebeurd omdat het kon.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Evalueren?Daarbij is evolutie een proces, geen bewustzijn met wilskracht. Evolutie verloopt, of je het nou wil of niet. En blijkbaar zijn wij gewoon beter geëvolueerd dan de overige primaten. Grotere hersenen gaf ons op een gegeven moment een voorsprong en die zijn we alleen maar blijven vergroten.
Weer zo'n bullshit reactie. Wat is de reden dat de mens zich wel doorheeft ontwikkelt (nou goedquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:28 schreef Pakspul het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ten eerste, evalueren?Evolueren.. Daarnaast er bestaat niet zoiets als 'door evolueren'. Leven evolueert (ondergaat geleidelijke ontwikkeling) en dat mensen anders zijn geworden dan apen zegt niet over beter zijn. Mensen hebben zich, netzo als apen, goed aangepast aan de natuur waar wij ons kunnen onderscheiden door onze hersenen die wij op zo'n manier kunnen gebruiken waardoor wij een mens op de maan hebben gezet.
En je ziet wel logica in een man die niemand ooit heeft gezien die de wereld en alles heeft gemaakt?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:27 schreef darkmond het volgende:
[..]
Dit is bullshit. Niemand zal hier logica in zien. Je geeft nu ook gewoon zo'n antwoord van ja het is gebeurd omdat het kon.
De mens had ook kunnen overleven als dommer wezen. Dus meer aapachtig. Waarom dan zo er door ontwikkelen? Is dit uberhaubt mogelijk als ze toch al overleven?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als waarom een kwal tot kwal is geëvolueerd.
Omdat hij zo kon overleven.
Dat blijkt hè.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:31 schreef darkmond het volgende:
[..]
De mens had ook kunnen overleven als dommer wezen. Dus meer aapachtig. Waarom dan zo er door ontwikkelen? Is dit uberhaubt mogelijk als ze toch al overleven?
Creationisme is pas bullshit zonder logica.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:27 schreef darkmond het volgende:
[..]
Dit is bullshit. Niemand zal hier logica in zien. Je geeft nu ook gewoon zo'n antwoord van ja het is gebeurd omdat het kon.
Het gaat hier nu niet over of God wel of niet bestaatquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
En je ziet wel logica in een man die niemand ooit heeft gezien die de wereld en alles heeft gemaakt?
Dat is een andere discussie. Ik zeg nu niet dat dat wel klopt. Misschien is het wel geen van beiden en kloppen beiden niet of zo.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Creationisme is pas bullshit zonder logica.
Dit dus. En los van al die evolutieplaatjes, kan TS ons dit vast ook wel uitleggen:quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:32 schreef HPLC het volgende:
Dit soort topicsDat er vandaag de dag nog zulke stumpers rondlopen
wanneer mensenbaby's en chimpanseebaby's worden geboren zijn we ongeveer gelijk.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:29 schreef darkmond het volgende:
[..]
Weer zo'n bullshit reactie. Wat is de reden dat de mens zich wel doorheeft ontwikkelt (nou goed)? De apen van nu overleven ook gewoon. Hoe kan het dan dat mensen slimmer zijn geworden? Denk erover na, want dit is gewoon bullshit.
Jij zou beter niks zeggen, want je toont aan 0,0 verstand van evolutie te hebben.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:36 schreef darkmond het volgende:
[..]
Je bent nutteloos manZeg dan gewoon niks.
98% van ons DNA is gelijk aan die van Chimpansees, hoe verklaar je dat dan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:33 schreef darkmond het volgende:
[..]
Het gaat hier nu niet over of God wel of niet bestaatDat is een andere discussie. Dit gaat over of de mens wel een gemeenschappelijke voorvader heeft met de apen. In mijn ogen is de theorie tot nu toe nog niet perfect dus neem ik Miet aam dat deze klopt.
Ik geef je hier wel gelijk. In den beginnen? Dus toen God net ging bestaan? Wanneer ontstond hij dan? Wie of wat maakte hem? In den beginnen is dus ook tijd... Betekent dat God tijd meemaakt. Dat hij dus begint en eindigt. Etc.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:34 schreef Homijn het volgende:
[..]
Dit dus. En los van al die evolutieplaatjes, kan TS ons dit vast ook wel uitleggen:
"In den beginne schiep God de hemel en de aarde".
Wacht even. Waar komt God vandaan dan? Die was er ineens?
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:34 schreef darkmond het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie. Ik zeg nu niet dat dat wel klopt. Misschien is het wel geen van beiden en kloppen beiden niet of zo.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:36 schreef darkmond het volgende:
[..]
Je bent nutteloos manZeg dan gewoon niks.
Jezusquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:37 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Jij zou beter niks zeggen, want je toont aan 0,0 verstand van evolutie te hebben.
Not. Ik kan alleen niet begrijpen waarom wij verder zijn ontwikkelt als hier geen rede voor is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
98% van ons DNA is gelijk aan die van Chimpansees, hoe verklaar je dat dan?
Daaagquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:39 schreef Rezania het volgende:
Maar ja, ik had al gezegd dat ik zo'n discussie kansloos vind, vooral op het internet. Dus (nogmaals) dag.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:39 schreef darkmond het volgende:
[..]
JezusHier is een discussie ook voor. Enkel zeggen dat ik geen verstand van zaken heb is ook niet echt zo goed voor de discussie. Wees dus maar gewoon stil of kom met tegenargumenten zoals de rest doet.
oké groetjesquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:45 schreef darkmond het volgende:
Ik trek me terug uit de discussie! Niet omdat ik me een verliezer voel want idgas. Maar geen zin in nutteloze discussie.
kijk dat filmpje ffquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:45 schreef darkmond het volgende:
Ik trek me terug uit de discussie! Niet omdat ik me een verliezer voel want idgas. Maar geen zin in nutteloze discussie.
Dan is die ontwerper een lul.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:53 schreef darkmond het volgende:
Je doelt vooral op het eind? Ik zou eigenlijk wel degelijk denken dat onze "ontwerper" ons zo zou hebben geschapen.
Mensen zijn helemaal niet zo ontzettend veel slimmer dan chimpansees, er is zelfs een chimp (genaamd Natasha) die slimmer is dan de gemiddelde middelbare scholier.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:41 schreef darkmond het volgende:
[..]
Not. Ik kan alleen niet begrijpen waarom wij verder zijn ontwikkelt als hier geen rede voor is.
Kun jij 't stap voor stap uitleggen?
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
sommige apen (zoals jij) evolueren niet omdat ze geen potentie hebben en blijven dus apen.
Als er bewijs zou zijn zou ik het natuurlijk geloven, hoewel als hij de maan door midden zou hakken het geen slim persoon zou zijn....quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:58 schreef darkmond het volgende:
Zouden jullie geloven als er bv een man zou komen die claimt dat het geloof juist is, en dat hij "met de wil van God" een mirakel verricht als bv het doormidden halen van de maan?
Niet gelijk afkraken maar STEL JE VOOR zoiets gebeurt dan... Of zijn jullie dan te koppig en blijven jullie teveel geloven in de evolutie theorie? Ik zeg niet dat dit gebeurt, maar vraag me af of jullie dit echt zien als iets wat klopt of dat het alleen soort van koppigheid is.
Ook ik ben (al zeg ik het zelf) een logisch redenerend persoon. Wat je hier nu zegt is dus ook erg aannemelijk. Het is echter voor mij moeilijk om zomaar iets anders aan te nemen en het geloven in zoiets voelt gewoon raar aan. Misschien uit gewoonte of zo... Idk. Voor mezelf kom ik er later wel uit denk ik. Voor nu blijf ik een gelovige. Ieder zijn ding.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mensen zijn helemaal niet zo ontzettend veel slimmer dan chimpansees, er is zelfs een chimp (genaamd Natasha) die slimmer is dan de gemiddelde middelbare scholier.
Je kan chimpansees leren praten met gebarentaal, ze kunnen materialen maken, ze kunnen logisch redeneren en ze voelen zelfs empathie
Alleen zoals ik al eerder schreef, maken wij in de eerste twee jaar meer witte materie aan in de hersenen.
Waarom? Puur geluk/pech, er zit niet echt veel logica in evolutie, daarom zijn er ook al miljoenen diersoorten uitgestorven. Ook andere mensachtige. 99% van alle ooit bestaande diersoorten zijn uitgestorven.
Ik heb het idee dat je nu Teleologie en Evolutie door elkaar haalt.
Maar zou je je dan ook bekeren?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als er bewijs zou zijn zou ik het natuurlijk geloven, hoewel als hij de maan door midden zou hakken het geen slim persoon zou zijn....
Je moet het zo zien, mensen hebben ogen, net als veel andere diersoorten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:03 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ook ik ben (al zeg ik het zelf) een logisch redenerend persoon. Wat je hier nu zegt is dus ook erg aannemelijk. Het is echter voor mij moeilijk om zomaar iets anders aan te nemen en het geloven in zoiets voelt gewoon raar aan. Misschien uit gewoonte of zo... Idk. Voor mezelf kom ik er later wel uit denk ik. Voor nu blijf ik een gelovige. Ieder zijn ding.
Natuurlijk, bewijs is bewijs.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:06 schreef darkmond het volgende:
[..]
Maar zou je je dan ook bekeren?
De maan doormidden is ook maar een voorbeeld tho. Doormidden en weer aan elkaar zetten moet je ook kunnen als God lijkt me.
Dan wil ik best geloven dat zijn God bestaat, maar dat maakt de evolutietheorie niet onwaarschijnlijker. Pas wanneer iemand aantoont dat de evolutietheorie onjuist is en met een onderbouwde theorie komt die de diversiteit van het leven kan verklaren kan ik de evolutietheorie verwerpen. Vooralsnog blijft de evolutietheorie een van de sterkst onderbouwde wetenschappelijke theorieën (met bewijzen uit heel veel verschillende disciplines binnen de natuurwetenschappen). Zodoende is het dus ook geen kwestie van erin "geloven"; je neemt hem simpelweg aan als de beste verklaring die we tot nu toe hebben voor de diversiteit van het leven of verwerpt hem en verzint je eigen realiteit.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:58 schreef darkmond het volgende:
Zouden jullie geloven als er bv een man zou komen die claimt dat het geloof juist is, en dat hij "met de wil van God" een mirakel verricht als bv het doormidden halen van de maan?
Niet gelijk afkraken maar STEL JE VOOR zoiets gebeurt dan... Of zijn jullie dan te koppig en blijven jullie teveel geloven in de evolutie theorie? Ik zeg niet dat dit gebeurt, maar vraag me af of jullie dit echt zien als iets wat klopt of dat het alleen soort van koppigheid is.
En stel jij je nu eens voor dat de mens evolueert naar een soort machine, dat bijvoorbeeld dit project succesvol afgerond wordt en daarmee 'de mens' onsterfelijk is gemaakt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:58 schreef darkmond het volgende:
Onsterfelijk... Tja. Mocht het gebeuren en de mens onsterfelijk worden dan zou ik uiteraard niet meer geloven. Maar dit is in 't geval dat het gebeurd. Het kan namelijk ook niet gebeuren. Wat het dan over mijn geloof zegt? Het moet dan wel door een genie bedacht zijn dat er zoveel aanhangers zijnquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:40 schreef highender het volgende:
[..]
En stel jij je nu eens voor dat de mens evolueert naar een soort machine, dat bijvoorbeeld dit project succesvol afgerond wordt en daarmee 'de mens' onsterfelijk is gemaakt.
Zou jij dan nog geloven in jouw God? En wat zegt dat over (jouw) geloof?
Onsterfelijkheid is dan ook erg makkelijk te verkopen, je kan het hooguit beschouwen als een geniaal marketingplan. De hoeveelheid 'aanhangers' zegt overigens niets over het waarheidsgehalte. Dat je niet meer zou geloven als de mens onsterfelijk zou worden had ik wel verwacht, (on)sterfelijkheid (wishful thinking) is m.i. een van de belangrijkste argumenten om een geloof aan te nemen. Vreemd, want er zou net zo goed een god kunnen bestaan die helemaal geen paradijs in de aanbieding heeft, sterker nog, als er een god is dan lijkt het er verdacht veel op dat deze totaal onverschillig is ten aanzien van wat er 'hier' gebeurt. Maar ja, die heeft geen paradijs in de aanbieding dus waarom zou ik daar in geloven?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:51 schreef darkmond het volgende:
Onsterfelijk... Tja. Mocht het gebeuren en de mens onsterfelijk worden dan zou ik uiteraard niet meer geloven. Maar dit is in 't geval dat het gebeurd. Het kan namelijk ook niet gebeuren. Wat het dan over mijn geloof zegt? Het moet dan wel door een genie bedacht zijn dat er zoveel aanhangers zijn
Zijn er nog steeds mensen die dit geloven?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:28 schreef Pakspul het volgende:
waardoor wij een mens op de maan hebben gezet.
Maar waarom moesten er zoveel jaren overheen gaan voordat de mens zoals die er nu is, is? Kon dat niet gelijk in 1 keer BAM of moet je het meer zien als een experiment ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:51 schreef darkmond het volgende:
[..]
Onsterfelijk... Tja. Mocht het gebeuren en de mens onsterfelijk worden dan zou ik uiteraard niet meer geloven. Maar dit is in 't geval dat het gebeurd. Het kan namelijk ook niet gebeuren. Wat het dan over mijn geloof zegt? Het moet dan wel door een genie bedacht zijn dat er zoveel aanhangers zijn
Dat is de doodsteek aan logica. "Er moet toch". Nee in de natuur moet niets, alleen sterven. Maar sommige kwallen hebben daar ook de schijt aan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:32 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Er moeten er toch wat zijn zoals ons, slimmere lui.
Eigenlijk hoeft het niet door een genie bedacht te zijn. Men kan zoveel mensen in de ban houden met simpele dingen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:51 schreef darkmond het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:17 schreef Spongeboss het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De reden dat mensen zich hebben door ontwikkeld is dat ze onderhevig zijn aan het proces dat evolutie heet. Omdat apen zo 'dom' zijn en omdat wij een gemeenschappelijk voorouder hebben moeten wij ook 'dom' zijn? Dat argument is zo krom...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:29 schreef darkmond het volgende:
[..]
Weer zo'n bullshit reactie. Wat is de reden dat de mens zich wel doorheeft ontwikkelt (nou goed)? De apen van nu overleven ook gewoon. Hoe kan het dan dat mensen slimmer zijn geworden? Denk erover na, want dit is gewoon bullshit.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:41 schreef eend112 het volgende:
[..]
Zijn er nog steeds mensen die dit geloven?
Een mooi voorbeeld van krom redeneren. Stel je voor dat iemand een mirakel verricht. Als het wetenschappelijk kan aangetoond worden dat het daadwerkelijk een mirakel is dan heb ik er geen probleem mee, maar wat heeft dit te maken met de evolutie theorie? Naast het feit dat de theorie staat als een huis, waarom zou direct na het mirakel de gehele natuur in één keer niet meer werken?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:58 schreef darkmond het volgende:
nee, een pratende slang die verteld dat je een appel moet eten, dat is geloofwaardigquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:17 schreef Spongeboss het volgende:
Hier was alles wel mee gezegd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Matig trolltopic.
Ik denk dat je je beter bezig kan houden met het leggen van wat kaartjes voor labiele mensen.
Hier kan ik me beter in vinden dan de evolutie theorie. Maar de bildenberg is dan ook een reptilians only vergadering?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
Zowel de evolutietheorie als het geloof worden in stand gehouden door de illuminatie en de Bilderberg Groep om mensen te verblinden voor de enge waarheid, namelijk dat al het leven op Aarde hierheen is gebracht en nog steeds wordt gecontroleerd door reptielen, die afkomstig zijn van een ver sterrenstelsel.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:28 schreef Ezio het volgende:
Mensen die hier serieus op gaan zitten reageren
En hoe zou dat gaan denk je? "Heee jongens ja jullie dachten lekker evolutietheorietje te hebben enzo maar nee hoor surprise surprise! Ik ben echt!"quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:26 schreef darkmond het volgende:
En dan blijkt straks dat God wel bestaat en dat jullie het vooralsnog bij 't verkeerde eind hadden
Hij zal het me vergeven, anders is het geen godquote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:26 schreef darkmond het volgende:
En dan blijkt straks dat God wel bestaat en dat jullie het vooralsnog bij 't verkeerde eind hadden
Hoe bedoel je? (voorvader van) aap > mens? Wij geloven trouwens wel degelijk in evolutie. Wij geloven zelfs dat de mens in de loop van de tijd sterk is gekrompen. En dat we vroeger bv 9 meter waren. God mag weten hoe we er verder nog uitzagen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:43 schreef eend112 het volgende:
[..]
Maar waarom moesten er zoveel jaren overheen gaan voordat de mens zoals die er nu is, is? Kon dat niet gelijk in 1 keer BAM of moet je het meer zien als een experiment ?
Maar ik vraag waarom, waar is het goed voor?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:41 schreef darkmond het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? (voorvader van) aap > mens? Wij geloven trouwens wel degelijk in evolutie. Wij geloven zelfs dat de mens in de loop van de tijd sterk is gekrompen. En dat we vroeger bv 9 meter waren. God mag weten hoe we er verder nog uitzagen.
Alleen mensen die dom gehouden zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:41 schreef eend112 het volgende:
[..]
Zijn er nog steeds mensen die dit geloven?
Jawel. Hoeveel mensen de qur'an nog zien als een vals boek, het is echt wel een geniaal boek. En dan niet alleen om de prachtige schrijfwijze, maar ook omdat elke letter even vaak voorkomt. En dan namen van gebeurtenissen vertaald naar cijfercode ook nog eens de jaren weergeven van die gebeurtenissen. Dan was de profeet tenminste nog een genie in schrijven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:02 schreef GhpH het volgende:
[..]
Eigenlijk hoeft het niet door een genie bedacht te zijn. Men kan zoveel mensen in de ban houden met simpele dingen.
Gelijk heb je.quote:Men is gewoon uit gegaan van de vraag, waarom ben ik hier? Natuurlijk kreeg men daar geen antwoord op dus werd het geclassificeerd als bovennatuurlijk. Maar de mens zou de mens niet zijn zonder corruptie. Hier viel namelijk veel mee uit te buiten. Er waren mensen die beweerden meer contact te hebben met het bovennatuurlijke. Het IQ en de alternatieven waren er vroeger niet een zo werd het geloof een traditie door de aanhangers.
Nah. Genoeg gelovigen die serieus houden van God en die een uur kunnen huilen om die liefde.quote:Toen meerdere mensen het onzin begonnen te vinden door te denken kwamen de dreigementen over de hel. Hoor je niet bij ons? Dan ben je na dit leven gedoemd Tot eeuwige marteling.
Probeer als profeet maar eens nee te zeggen tegen de druk van een heel volk.quote:Ja probeer dan maar eens Nee te zeggen onder dat soort groepsdruk.
Als er voor mij geen reden meer was om te geloven, had ik 't geloof allang laten vallen. Geldt overigens niet alleen voor mij.quote:Vandaag de dag kan de indoctrinatie blijven bestaan omdat men vaak vasthoudt aan het eerste wat men geleerd heeft. En als je een kind wijs kan maken dat een oude knar met een paard en wat Surinamers over de daken paradeert. Dan is een God een koud kunstje.
Waar deze evolutie goed voor is? Idk. Het lijkt me dat God nou eenmaal natuurwetten heeft gecreëerd. En dat iedereen zich hier aan dient te houden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:42 schreef eend112 het volgende:
[..]
Maar ik vraag waarom, waar is het goed voor?
Voor jou niet nee. Dit is trouwens geen reden om niet aan te nemen dat er geen God is. Want als die er wel is, dan zal hij met zijn macht, ook een spraakvermogen etc kunnen geven aan een slag zoals hij bij de mens deed.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:54 schreef wise het volgende:
[..]
nee, een pratende slang die verteld dat je een appel moet eten, dat is geloofwaardig![]()
Of van alle dieren 2 in een houtenboot doen
Gelovigen zijn zo gebrainwashed door dat sprookjesboek.
Oke, nja we zullen het wel zien na de dood. Of misschien zien we ook niets, wie zal het zeggen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:50 schreef darkmond het volgende:
[..]
Waar deze evolutie goed voor is? Idk. Het lijkt me dat God nou eenmaal natuurwetten heeft gecreëerd. En dat iedereen zich hier aan dient te houden.
Nee, is niet krom.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:42 schreef Pakspul het volgende:
[..]
De reden dat mensen zich hebben door ontwikkeld is dat ze onderhevig zijn aan het proces dat evolutie heet. Omdat apen zo 'dom' zijn en omdat wij een gemeenschappelijk voorouder hebben moeten wij ook 'dom' zijn? Dat argument is zo krom...
Ik heb 't over een mirakel in de naam van de islam. Er komt een man die zich voordoet als heilige (jezus whatever) en die kondigt aan dat de islam juist is. Nou nobody cares natuurlijk. Hierna gaat hij mirakels verrichten in de naam van de islam om te laten zien dat dit geloof wel klopt. En dat de evolutie van de mens niet klopt. Op dat moment moet je toch weten dat de islam wel juist is, en dat wij helemaal niet afstammen van wat anders?quote:Een mooi voorbeeld van krom redeneren. Stel je voor dat iemand een mirakel verricht. Als het wetenschappelijk kan aangetoond worden dat het daadwerkelijk een mirakel is dan heb ik er geen probleem mee, maar wat heeft dit te maken met de evolutie theorie? Naast het feit dat de theorie staat als een huis, waarom zou direct na het mirakel de gehele natuur in één keer niet meer werken?
Ieder voor zichzelf. Pas is mijn docente overleden, die zal 't nu wel wetenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:02 schreef eend112 het volgende:
[..]
Oke, nja we zullen het wel zien na de dood. Of misschien zien we ook niets, wie zal het zeggen.
Hoe bedoel je. Dat ie vergevingsgezind is?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:34 schreef HPLC het volgende:
[..]
Hij zal het me vergeven, anders is het geen god
Zolang je door een maand wel niet te eten al je zonden van je af kan spoelen zit het allemaal wel snor met die vergevingsgezindheid.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:05 schreef darkmond het volgende:
[..]
Hoe bedoel je. Dat ie vergevingsgezind is?
Gaat soms moeilijk samen met rechtvaardig.
Echt heh, wij zien hoe de vork in de steel zit.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:46 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Alleen mensen die dom gehouden zijn.
Die schaduwquote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:10 schreef eend112 het volgende:
[..]
Echt heh, wij zien hoe de vork in de steel zit.
Jij ziet dat vanuit je eigen perspectief. Ik zie 't compleet anders en maak 't ook mee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:08 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Zolang je door een maand wel niet te eten al je zonden van je af kan spoelen zit het allemaal wel snor met die vergevingsgezindheid.
Dat en de dingen als de wapperende vlag is bedacht door de Amerikaanse overheid zelf, die weten dat het nep is, om de mensen die niet geloven in de maanlanding dom te laten lijken voor mensen die twijfelen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:11 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Die schaduwMensen die in die schaduw trappen
. Mensen die de verschillende hoeken van de schaduw niet willen zien
.
Maar is het niet met het gros van de religies zo dat vergeving komt na een vorm van religieuze masturbatie en niet na daadwerkelijk iets betekenen voor je medemens?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:13 schreef darkmond het volgende:
[..]
Jij ziet dat vanuit je eigen perspectief. Ik zie 't compleet anders en maak 't ook mee.
Misschien wel ja. Maar een moslim die vast, bidt, naar mekka gaat etc maar die een slecht iemand is jegens bv een atheïst of een jood en over het algemeen gewoon een kut persoon is, moet nog steeds niet veel verwachten van zijn paradijs.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:14 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Maar is het niet met het gros van de religies zo dat vergeving komt na een vorm van religieuze masturbatie en niet na daadwerkelijk iets betekenen voor je medemens?
Mensen die in eeuwigheid geloven hebben imho nooit de mentale status van een kleuter ontgroeit.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:04 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ieder voor zichzelf. Pas is mijn docente overleden, die zal 't nu wel wetenOf niet weten natuurlijk...
Religieuze masturbatie is dus daadwerkelijk belangrijker dan iets voor iemand betekenen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:16 schreef darkmond het volgende:
[..]
Misschien wel ja. Maar een moslim die vast, bidt, naar mekka gaat etc maar die een slecht iemand is jegens bv een atheïst of een jood en over het algemeen gewoon een kut persoon is, moet nog steeds niet veel verwachten van zijn paradijs.
''a human is either your brother in faith or equal in humanity''quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:18 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Religieuze masturbatie is dus daadwerkelijk belangrijker dan iets voor iemand betekenen?
Eeuwig leven moet inderdaad het ergste zijn wat er voor te stellen is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:16 schreef Semisane het volgende:
[..]
Mensen die in eeuwigheid geloven hebben imho nooit de mentale status van een kleuter ontgroeit.
Eeuwigheid is, afhankelijk of tijd merkbaar is, volstrekt irrelevant of de meest akelige toestand voorstelbaar.
Is ie gecastreerd?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:15 schreef P4tje het volgende:
Spongeboss is bewijs van de evolutie theorie, sommige mensen evolueren weer terug naar een aap-achtige soort. Gelukkig zijn we er vrij zeker van dat Spongeboss zich niet zal voortplanten.
Eigenlijk wel ja...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:26 schreef Gewas het volgende:
[..]
Eeuwig leven moet inderdaad het ergste zijn wat er voor te stellen is.
Wie is er ooit beter geworden van jouw gebed?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:20 schreef darkmond het volgende:
Snap overigens niet wat je precies bedoelt met religieuze masturbatie?Je bedoelt hiermee bidden, gelovig zijn, naar de moskee en zo?
Nee, maar voor voortplanting is een vrouw nodigquote:
Mijn geloof, mijn kracht en hoe dicht ik bij God sta.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:28 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wie is er ooit beter geworden van jouw gebed?
Wat heb jij ooit voor een ander kunnen betekenen door te vasten?
Welk mens is zonder honger naar bed gegaan omdat jij op vrijdag de Moskee bezoekt?
Het lijkt vanuit mijn perspectief dus dat je dit soort handelingen doet voor jezelf, terwijl je religie duidelijk predikt dat je er voor andere moet zijn om verlichting (in welke vorm van dan ook, weet niet hoe dat bij jullie heet) te bereiken.
Neem de katholieken, een goed katholiek bid voor het eten en bezoekt op zondag de kerk, op vrijdag vis en met de vaste periode geen snoepje. De heiligen daarentegen stapte over hun geloof heen en gaven hun cape aan een melaatse, redde de dieren terwijl deze eigenlijk geen ziel hebben of lieten zich als heks verbranden in de zoektocht naar vrede.
Wat ik zeggen wil, de participanten van religie moeten gedwee doen wat hun opgegeven wordt, om vanuit een intrinsieke motivatie een religieus hoogtepunt te behalen terwijl de religie daadwerkelijke extrinsieke motivatie predikt en daadwerkelijke erkenning vanuit de organisatie ook enkel op die laatste grond gegeven wordt.
Je schetst perfect het groepsdruk argument.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:48 schreef darkmond het volgende:
[..]
Jawel. Hoeveel mensen de qur'an nog zien als een vals boek, het is echt wel een geniaal boek. En dan niet alleen om de prachtige schrijfwijze, maar ook omdat elke letter even vaak voorkomt. En dan namen van gebeurtenissen vertaald naar cijfercode ook nog eens de jaren weergeven van die gebeurtenissen. Dan was de profeet tenminste nog een genie in schrijven.
[..]
Gelijk heb je.
[..]
Nah. Genoeg gelovigen die serieus houden van God en die een uur kunnen huilen om die liefde.
[..]
Probeer als profeet maar eens nee te zeggen tegen de druk van een heel volk.
[..]
Als er voor mij geen reden meer was om te geloven, had ik 't geloof allang laten vallen. Geldt overigens niet alleen voor mij.
Geloof heeft uiteindelijk ook wel iets moois.
Dus God heeft jou dat gegeven?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:31 schreef darkmond het volgende:
[..]
Mijn geloof, mijn kracht en hoe dicht ik bij God sta.
Niets. Door te vasten ben ik God echter dankbaar voor wat hij mij heeft gegeven. Na het vasten is er trouwens wel geld dat betaalt hoort te worden voor de armen.
Weet ik niet.
Inderdaad. Oftewel: religie in het algemeen is een product, religieuze beleving is zelfbevrediging en de religieuze stroming is productdifferentiatie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:31 schreef darkmond het volgende:
[..]
Mijn geloof, mijn kracht en hoe dicht ik bij God sta.
Niets. Door te vasten ben ik God echter dankbaar voor wat hij mij heeft gegeven. Na het vasten is er trouwens wel geld dat betaalt hoort te worden voor de armen.
Weet ik niet.
Wie is Daan? En wat zit er dan in hemquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:00 schreef onbekende0118 het volgende:
jup inderdaan ik geloof dat als we dood zijn dat er niks meer is we zijn gewoon morsdood er is geen karma er is niks alleen maar dit
Prachtige uitleg waarom dat niet krom is, maar serieus geef eens aan waren dat niet krom is.quote:
Aangezien de evolutie een bewezen iets is, dus een paar mirakels falsifieert de theorie nog niet, want als hij (de heilige) weer weg is gaat evolutie weer gewoon rustig verder.quote:[..]
Ik heb 't over een mirakel in de naam van de islam. Er komt een man die zich voordoet als heilige (jezus whatever) en die kondigt aan dat de islam juist is. Nou nobody cares natuurlijk. Hierna gaat hij mirakels verrichten in de naam van de islam om te laten zien dat dit geloof wel klopt. En dat de evolutie van de mens niet klopt. Op dat moment moet je toch weten dat de islam wel juist is, en dat wij helemaal niet afstammen van wat anders?
Darwin heeft inderdaad nooit gezegd dat het ook voor mensen geldt, maar wel gesuggereerd. Mede omdat in die tijd het echt een misdaad was tegen de kerk om zulke dingen te zeggen. Tegenwoordig weten wij dat de moderne mens ook is geëvolueerd.quote:Wie zegt dat de natuur dan niet meer werkt? De wetenschap die ene darwin had was al eerder bekend. Echter werd toen niet gezegd dat dit ook voor de mens geldt. Een mens is een hoogstaand wezen en verandert niet van een primitief wezen in wat het nu is.
Ga alsjeblieft weg. Je punt is duidelijk. Je vindt het Christendom achterlijk en nu doe je of je een Christen bent en je neemt de houding aan van een flink aantal dommen die daarbij horen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:25 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een grote fan van deze man:quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:06 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft weg. Je punt is duidelijk. Je vindt het Christendom achterlijk en nu doe je of je een Christen bent en je neemt de houding aan van een flink aantal dommen die daarbij horen.
Iedereen kijkt er doorheen en het is niet grappig. ONZ is elders.
En terecht, ik geloof dat de rotte pruim onder mijn koelkast de nieuwe incarnatie is van Jezus.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:22 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een grote fan van deze man:
En ik geloof hem.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
sommige apen (zoals jij) evolueren niet omdat ze geen potentie hebben en blijven dus apen.
kanker lekker een eind opquote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:22 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
En ik geloof hem.
Niets met een geloof zolang het de algemene samenleving geen last bezorgd. Daarmee bedoel ik mensen die zeuren als een school een yoga cursus geeft. Omdat yoga dan tegen religie zou gaan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:49 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Het feit dat jij alle gelovigen over een kam scheert
Maar jij mag gelovigen wel lastig vallen zeg je?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:58 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Niets met een geloof zolang het de algemene samenleving geen last bezorgd. Daarmee bedoel ik mensen die zeuren als een school een yoga cursus geeft. Omdat yoga dan tegen religie zou gaan.
Of als mensen voor een abortuskliniek moeilijk gaan doen. Iedereen mag denken wat hij wilt, maar ik vind dat je er andere niet mee lastig moet vallen en eigenlijk zijn de mensen die niemand lastig vallen in de meerderheid, het is een harde minderheid die zich altijd wilt laten horen.
Nee maar ik ben zelf ook gelovig maar twijfelend gelovig.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:00 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Maar jij mag gelovigen wel lastig vallen zeg je?
De enige frictie die ik hier zie is tussen atheïsten die gelovigen dom en pedofiel noemen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:18 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nee maar ik ben zelf ook gelovig maar twijfelend gelovig.
Wel heb ik er een hekel aan dat geloof voor verdeling zorgt en mensen elkaar de koppen inslaan met geloof.
Zou dat kunnen worden verdreven en zouden mensen niet elkaar de kop inslaan voor het geloof, dan ben ik alleen maar voor geloof. Maar zolang geloof voor geweld en frictie zorgt hou ik er niet van, en ik heb er ook de grootste moeite mee gelovig te zijn. Ik ben een tijde katholiek geweest, maar het valt mij heel zwaar als ik de frictie etc zie het extremisme, daar wil ik geen deel van uitmaken. Begrijp je dat een beetje?
Hij is grappig!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:22 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
En ik geloof hem.
Dat zeg ik sowieso nooit, je kan niet de daden van een paar binnen een religie nemen en dan de hele religie veroordelen, zoals ik zei ik ben katholiek geweest. Heb me nog het vormsel laten doen in een mis, en zat in een groep met gelovige.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:19 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
De enige frictie die ik hier zie is tussen atheïsten die gelovigen dom en pedofiel noemen.
Ze vader joh?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:53 schreef ikra het volgende:
Darwin was een junkie en ze vader was lid van de freemansons.(hoge rang)
Evolutie is verzonnen om mensen van het geloof te houden , staat o.a ook in de protocollen van zion
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:52 schreef Spongeboss het volgende:
Daar heb ik moeite mee. Niet met het geloof an sich maar hoe sommige mensen binnen een geloof ermee omspringen en niet erop aangesproken worden. Maar dan komen we weer terug bij 'je kan een paar daden van een paar gelovige binnen een geloof niet aansprakelijk houden als in dat zij het hele geloof zouden representeren.'
En toch loop je hier de domme Christen uit te hangenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:52 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dat zeg ik sowieso nooit, je kan niet de daden van een paar binnen een religie nemen en dan de hele religie veroordelen, zoals ik zei ik ben katholiek geweest. Heb me nog het vormsel laten doen in een mis, en zat in een groep met gelovige.
Maar ik kreeg het er moeilijk mee toen ik op online forums toch wel dingen las die mij verontruste of waarvan ik dacht 'daar staat Jezus niet voor.' Dat mensen andere veroordelen en eng doen.
Atheïsten moet ik niets van hebben, die roepen vaak het hardst wat ze geloven, en maken het gelovige mensen ook zeer onmogelijk. Vieze bloedhonden zijn het, aan de andere kant juich ik extremisme ook niet aan.
Ik vind het prima als mensen bij elkaar komen praten over hun geloof en dat uiten, als hier een processie is zet ik netjes mijn auto aan de kant. Help ik met opruimen achteraf, ik heb hier een paar beeldjes van een heilige en een Jezus aan het kruis met 5 rozenkransen en een relikwie of twee.
Maar nogmaals ik had het moeilijk met mensen die iemand die abortus pleegt een vieze moordenaar noemen. Agressieve lui zoals Jehova's die denken dat alleen zij het recht hebben en een rare wachttoren geloven.
Daar heb ik moeite mee. Niet met het geloof an sich maar hoe sommige mensen binnen een geloof ermee omspringen en niet erop aangesproken worden. Maar dan komen we weer terug bij 'je kan een paar daden van een paar gelovige binnen een geloof niet aansprakelijk houden als in dat zij het hele geloof zouden representeren.'
Komen we weer met dat soort plaatjesquote:
Nee maar dat maakt het lastig.ik kan in mijn eentje religieus zijn zeker maar in religie wil je toch delen met andere niet. Verder heb je wel gelijk en mag ik eigenlijk niet echt trollen met dit gedoe.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:08 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
En toch loop je hier de domme Christen uit te hangenWat is dit nou man?
Waarom laat je je van een bepaalde stroming afschrikken door de mensen die erin geloven? Het gaat toch niet over die mensen?
Ik wil het niet delen met anderen. God staat voor mij centraal en ik wil op m'n eigen manier geloven. Als je dat met andere mensen gaat doen, krijg je groepsdruk etc.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:11 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nee maar dat maakt het lastig.ik kan in mijn eentje religieus zijn zeker maar in religie wil je toch delen met andere niet. Verder heb je wel gelijk en mag ik eigenlijk niet echt trollen met dit gedoe.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:10 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Komen we weer met dat soort plaatjes
Zulke plaatjes zijn ook meestal gemaakt door mensen die geen fuck weten van wat wetenschap überhaupt is. Het feit dat ze zo kortzichtig denken over religieuzen toont dat aan.
Klopt maar ik vind het moeilijk te geloven en soms lijkt het of je steentjes in een put gooide maar je hoort ze nooit de bodem raken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:12 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ik wil het niet delen met anderen. God staat voor mij centraal en ik wil op m'n eigen manier geloven. Als je dat met andere mensen gaat doen, krijg je groepsdruk etc.
Je moet het jezelf ook niet opdringen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:15 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Klopt maar ik vind het moeilijk te geloven en soms lijkt het of je steentjes in een put gooide maar je hoort ze nooit de bodem raken.
In wat voor een god geloof je? Iemand die de natuurwetten heeft gemaakt en daarna niets meer deed of eentje die de hele dag bezig is in te grijpen in jouw werkelijkheid?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:12 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ik wil het niet delen met anderen. God staat voor mij centraal en ik wil op m'n eigen manier geloven. Als je dat met andere mensen gaat doen, krijg je groepsdruk etc.
het laatste.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In wat voor een god geloof je? Iemand die de natuurwetten heeft gemaakt en daarna niets meer deed of eentje die de hele dag bezig is in te grijpen in jouw werkelijkheid?
Beetje een prutser dus, dat ie de hele dag zijn schepping moet lopen onderhouden, kon die niets beter maken wat minder onderhoud vergde?quote:
ja joh, ga lekker door met provocerenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beetje een prutser dus, dat ie de hele dag zijn schepping moet lopen onderhouden, kon die niets beter maken wat minder onderhoud vergde?
Beetje een franse auto uit de jaren 60 jouw werkelijkheid
Mond vol tanden, knul?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:20 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
ja joh, ga lekker door met provoceren
toch geloof ik erin. Wie ben jij om het geen afdoende antwoord te noemen? Ben je zo vol van jezelf?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
En als je zo overtuigd bent dat zoiets complex als de werkelijkheid gemaakt moet zijn en niet ontstaan kan zijn, waar komt dan zoiets complex als een god die de hele dag onderhoud aan zijn schepping verricht vandaan? Wie heeft die gemaakt?
En nee, god is er altijd al geweest is geen afdoende antwoord.
Rationaliteit is niet je sterkste kant, niet?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:24 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
toch geloof ik erin. Wie ben jij om het geen afdoende antwoord te noemen? Ben je zo vol van jezelf?
Nergens voor nodig.
Taal is niet jouw sterkste kant, of wel?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rationaliteit is niet je sterkste kant, niet?
En je geeft geen antwoord
Hoe kan iets voor de oerknal bestaan als met de oerknal tijd pas ontstond?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:26 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Taal is niet jouw sterkste kant, of wel?
Mijn antwoord is: God heeft altijd al bestaan. Punt. Daar geloof ik in.
Ik heb het ook nooit begrepen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:24 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
toch geloof ik erin. Wie ben jij om het geen afdoende antwoord te noemen? Ben je zo vol van jezelf?
Nergens voor nodig.
dat geloof jij.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe kan iets voor de oerknal bestaan als met de oerknal tijd pas ontstond?
Dat is geen antwoord op de vraagquote:
Ik geloof zowel in wetenschap als God. Maar voor mij staat God boven hetgeen waarneembaar is.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb het ook nooit begrepen.
Optie 1: Geloven in iets wat nooit is bewezen, nooit iemand heeft gezien en allemaal voortkomt uit een boek die lang geleden is geschreven.
Optie 2: Geloven in iets wat is bewezen dat bestaat.
En dan nog in optie 1 geloven....ik kan er met mijn verstand niet bij,zeker niet als je ziet hoeveel nare dingen er uit voortkomen zoals haat, oorlog en zelfs kinderverkrachting ( Dan heb ik het over Mohammed en zijn kindvrouw)
Ik raad je aan Cosmos: A Spacetime Odyssey te kijken.quote:
Discussiëren is al helemaal niet jouw sterkste punt zo te zien. Ik kan geen antwoord geven op een vraag als ik het niet eens ben met het 'feit' dat jij verkondigt in je vraag.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag
Geef dan eens een betere verklaring van ruimte en tijdquote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:34 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Discussiëren is al helemaal niet jouw sterkste punt zo te zien. Ik kan geen antwoord geven op een vraag als ik het niet eens ben met het 'feit' dat jij verkondigt in je vraag.
God is de ruimte en God is de tijd.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef dan eens een betere verklaring van ruimte en tijd
Laat me raden, God heeft die gemaakt
Wat maakt jouw God waar en die van een ander niet? Alle geloven hebben dezelfde herkomst dus als je in een God zou geloven is er toch maar een God?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:32 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ik geloof zowel in wetenschap als God. Maar voor mij staat God boven hetgeen waarneembaar is.
De haat, het geweld etc. zijn scheppingen van de mens. De mens die toen van God los was. Want God verbiedt geweld. Mohammed is een profeet van een God die ik niet erken. Ik ben Christen, geen moslim.
Dus god is de werkelijkheid en niet de maker ervanquote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:39 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
God is de ruimte en God is de tijd.
Waarom kan je er niet mee leven dat ik in iets geloof waar jij niet in gelooft?
Geloofd jouw vriend uit IJsland ook in Walhalla?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat maakt jouw God waar en die van een ander niet? Alle geloven hebben dezelfde herkomst dus als je in een God zou geloven is er toch maar een God?
En ook in de bijbel gebeurde dat, Volgens “The Catholic Encyclopedia” was Maria 12 tot 14 jaar oud toen zij met Jozef trouwde, en Jozef was toen 90 jaar oud! Verder staat er dat ze 13 of 14 jaar oud was toen Jezus werd geboren.
Dan moet je je er eens in verdiepen. De realiteit ontkennen is zinloos.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:34 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Discussiëren is al helemaal niet jouw sterkste punt zo te zien. Ik kan geen antwoord geven op een vraag als ik het niet eens ben met het 'feit' dat jij verkondigt in je vraag.
Nee.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Geloofd jouw vriend uit IJsland ook in Walhalla?
Wat mijn God waar maakt en die van een ander niet is dat ik erin geloof dat mijn God waar is en die van een ander niet. Jij mag iets anders geloven. Sta je helemaal vrij in.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat maakt jouw God waar en die van een ander niet? Alle geloven hebben dezelfde herkomst dus als je in een God zou geloven is er toch maar een God?
En ook in de bijbel gebeurde dat, Volgens “The Catholic Encyclopedia” was Maria 12 tot 14 jaar oud toen zij met Jozef trouwde, en Jozef was toen 90 jaar oud! Verder staat er dat ze 13 of 14 jaar oud was toen Jezus werd geboren.
Ik noemde niemand achterlijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:42 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Wat mijn God waar maakt en die van een ander niet is dat ik erin geloof dat mijn God waar is en die van een ander niet. Jij mag iets anders geloven. Sta je helemaal vrij in.
Wat er vroeger gebeurde, zou je je niet in kunnen denken heden ten dage. Maar toen was het nou eenmaal gebruikelijk dat oudere mannen met jonge meisjes trouwden. In Griekenland gebeurde dat ook. Wil je de oude Grieken, de grondleggers van de wetenschap nu ook achterlijk noemen?
God is de werkelijkheid. De werkelijkheid is wat waar is. De werkelijkheid heeft geen schepper. De werkelijkheid heeft geen begin en geen eind.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus god is de werkelijkheid en niet de maker ervan
Jouw realiteit. Niet mijn realiteit.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:41 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Dan moet je je er eens in verdiepen. De realiteit ontkennen is zinloos.
Dus ik ben god.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:43 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
God is de werkelijkheid. De werkelijkheid is wat waar is. De werkelijkheid heeft geen schepper. De werkelijkheid heeft geen begin en geen eind.
Excuus voor mijn defensieve houding. Je hebt gelijk.quote:
Voor jou is het een sprookjesfiguur.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:46 schreef Stadscommando het volgende:
in deze moderne tijd nog in een sprookjes figuur als een god geloven
Er is maar één realiteit. Er zijn niet twee manieren waarop het universum is ontstaan; er is er één. En we hebben hele sterke aanwijzingen dat de oerknaltheorie die manier beschrijft. Dat jij graag wilt dat jouw god bestaat, maakt hem nog geen realiteit.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:44 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Jouw realiteit. Niet mijn realiteit.
Iets te letterlijk opgevat misschien? Misschien moet ik het anders formuleren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:48 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Er is maar één realiteit. Er zijn niet twee manieren waarop het universum is ontstaan; er is er één. En we hebben hele sterke aanwijzingen dat de oerknaltheorie die manier beschrijft. Dat jij graag wilt dat jouw god bestaat, maakt hem nog geen realiteit.
Haat, geweld en de schepping van de mens zijn allemaal waarneembare gebeurtenissen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:32 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ik geloof zowel in wetenschap als God. Maar voor mij staat God boven hetgeen waarneembaar is.
De haat, het geweld etc. zijn scheppingen van de mens. De mens die toen van God los was. Want God verbiedt geweld. Mohammed is een profeet van een God die ik niet erken. Ik ben Christen, geen moslim.
Trouwens: waarom is hetquote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:46 schreef Stadscommando het volgende:
in deze moderne tijd nog in een sprookjes figuur als een god geloven
Goede constatering.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:52 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Haat, geweld en de schepping van de mens zijn allemaal waarneembare gebeurtenissen.
Als god de werkelijkheid is, waarom noem je het dan god en niet gewoon de werkelijkheid?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:46 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Jij bent net als God de werkelijkheid.
'He, werkelijkheid, kom eens hier joh'quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als god de werkelijkheid is, waarom noem je het dan god en niet gewoon de werkelijkheid?
Neen, ik geloof niet in de oerknaltheorie. Ik ga er simpelweg van uit dat de natuurkundigen die zich hier heel hun leven al mee bezig hebben bij het rechte eind hebben. En er is ook geen reden om te denken dat dat niet zo is, de wetenschap is namelijk een zelfcorrigerend mechanisme. Als er maar een sprankje twijfel is dat een onderzoek niet goed is uitgevoerd of whatever (en ja een artikel wordt door veel wetenschappers gelezen en gecheckt) wordt het niet gepubliceerd. De wetenschap, in tegenstelling tot geloof, is ergens op gebaseerd en derhalve zijn wetenschappers ook de enigen die iets kunnen en mogen zeggen over de natuur (het universum, de aarde, het leven).quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:49 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Iets te letterlijk opgevat misschien? Misschien moet ik het anders formuleren.
Jouw geloof in wat de realiteit is.
Je geeft weer geen antwoord op de vraagquote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:55 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
'He, werkelijkheid, kom eens hier joh'
'Kijk, daar loopt werkelijkheid'
Gaan we weer. Zij baseren hun kennis op het waarneembare. God staat boven het waarneembare.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:56 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Neen, ik geloof niet in de oerknaltheorie. Ik ga er simpelweg van uit dat de natuurkundigen die zich hier heel hun leven al mee bezig hebben bij het rechte eind hebben. En er is ook geen reden om te denken dat dat niet zo is, de wetenschap is namelijk een zelfcorrigerend mechanisme. Als er maar een sprankje twijfel is dat een onderzoek niet goed is uitgevoerd of whatever (en ja een artikel wordt door veel wetenschappers gelezen en gecheckt) wordt het niet gepubliceerd. De wetenschap, in tegenstelling tot geloof, is ergens op gebaseerd en derhalve zijn wetenschappers ook de enigen die iets kunnen en mogen zeggen over de natuur (het universum, de aarde, het leven).
Maar toch denk je met gevouwen handen en gesloten ogen met hem te kunnen communiceren?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:57 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Gaan we weer. Zij baseren hun kennis op het waarneembare. God staat boven het waarneembare.
Ik dacht dat mijn citaten van een nogal rare situatie antwoord genoeg waren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je geeft weer geen antwoord op de vraag
Het gaat niet om de handen of de gesloten ogen, het gaat om het gevoel. Door je ogen te sluiten, ben je een stap verder van het waarneembare en dus dichter bij God.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:58 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Maar toch denk je met gevouwen handen en gesloten ogen met hem te kunnen communiceren?
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:07 schreef deadprez het volgende:
Mensen moeten lekker geloven wat ze willen, maar anderen daar niet mee lastig vallen.
Goede toevoeging.quote:
Jullie hebben God in het onwaarneembare geplaatst, zodat die nog even veilig is voor de wetenschap, maar er komt een keer een eind aan waar je hem kan plaatsen en zult moeten erkennen dat hij niet bestaat.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:57 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Gaan we weer. Zij baseren hun kennis op het waarneembare. God staat boven het waarneembare.
De wetenschap reikt niet zover.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:10 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Jullie hebben God in het onwaarneembare geplaatst, zodat die nog even veilig is voor de wetenschap, maar er komt een keer een eind aan waar je hem kan plaatsen en zult moeten erkennen dat hij niet bestaat.
"door je ogen te sluiten, ben je een stap verder van het waarneembare"quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:00 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Het gaat niet om de handen of de gesloten ogen, het gaat om het gevoel. Door je ogen te sluiten, ben je een stap verder van het waarneembare en dus dichter bij God.
Wat ik daarmee bedoel is dat je niet afgeleid kan worden door aardse dingen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
"door je ogen te sluiten, ben je een stap verder van het waarneembare"
zelden zulke onzin gehoord
Beetje jammer dat je met de leefregels, moraal e.d. uit de meest populaire religies er niet aan ontkomt om anderen daarmee lastig te vallen. Het gaat fout wanneer men de de stap van deïsme naar theïsme maakt, antitheïsme is een logisch gevolg.quote:
Van kwantum mechanica tot multi-universe en dan durven zeggen dat de wetenschap niet zover reikt. Jullie hebben weer een wilde fantasie bedacht waar God zich bevindt en heb zo gepositioneerd dat hij niet wetenschappelijk onderzocht kan worden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:12 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
De wetenschap reikt niet zover.
Krijg je al een rooie kop? Hoe is het mogelijk dat jij je zo opwindt over iets als iemand die anders denkt dan jij?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:20 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Van kwantum mechanica tot multi-universe en dan durven zeggen dat de wetenschap niet zover reikt. Jullie hebben weer een wilde fantasie bedacht waar God zich bevindt en heb zo gepositioneerd dat hij niet wetenschappelijk onderzocht kan worden.
Des te meer redenen om die onzin af te schaffen. Als je blijkbaar het al niet kan laten om andere mensen te confronteren met die zooi...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:20 schreef highender het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je met de leefregels, moraal e.d. uit de meest populaire religies er niet aan ontkomt om anderen daarmee lastig te vallen.
Koolstofdatering is een methode waarmee de leeftijd van iets of iemand kan worden vastgesteld. Het wordt gebruikt om de te bepalen hoe oud fossielen zijn, hoe oud aardlagen zijn, hoe oud gevonden botten van dieren zijn enzovoorts.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:20 schreef BlueMage het volgende:
TS heeft nog nooit van koolstofdatering gehoord maar dat verbaast me verder ook helemaal niks eigenlijk.
Rode kop? Totaal niet, ik ben gewoon verbijsterd dat mensen zijn die totaal niet logisch kunnen redeneren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:22 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Krijg je al een rooie kop? Hoe is het mogelijk dat jij je zo opwindt over iets als iemand die anders denkt dan jij?
Je klonk wel boos net. Gaat het allemaal wel? heb je je pilletjes genomen?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:28 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Rode kop? Totaal niet, ik ben gewoon verbijsterd dat mensen zijn die totaal niet logisch kunnen redeneren.
Nidoking - Gyaradosquote:
Niet slecht, van waardeloze argumenten naar kinderachtige opmerkingen binnen één paginaquote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:29 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Je klonk wel boos net. Gaat het allemaal wel? heb je je pilletjes genomen?
zal ik je moeder bellen dat ze die in je reet stouwt? je lijkt het wel nodig te hebben.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:32 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Niet slecht, van waardeloze argumenten naar kinderachtige opmerkingen binnen één pagina
Redelijk waardeloze toevoeging zou ik zeggen. Maar ja.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:28 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Rode kop? Totaal niet, ik ben gewoon verbijsterd dat mensen zijn die totaal niet logisch kunnen redeneren.
Waarom probeer je überhaupt een discussie aan te gaan? Jouw kijk is totaal niet rationeel te verdedigen. Zeg dan gewoon "ik geloof in god, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij bestaat. Niets in het universum, niets op aarde en niets in het leven wijst erop dat hij er zou moeten zijn. Toch geloof ik erin, want het geeft me een fijn gevoel. Dat ik daarom goed onderbouwde wetenschappelijke theorieën moet ontkennen zonder een alternatief te kunnen geven dat ik kan onderbouwen, neem ik maar op de koop toe onder het mom van 'god kan alles en staat buiten het waarneembare'."quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:19 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoel is dat je niet afgeleid kan worden door aardse dingen.
Is het zo verschrikkelijk moeilijk allemaal om mij te begrijpen?
Overigens is 'zelden zulke onzin gehoord' totaal waardeloos in een discussie, waar menig atheïst de neiging heeft om argumenten van gelovigen dom en slecht te noemen. Met jou ga ik dus ook verder de discussie niet aan. De arrogantie druipt er vanaf bij jou. Misschien is een cursus 'hoe blijf ik rustig en raak ik niet van de kaart als ik iemand tegenkom die anders denkt dan ik' iets voor je?
Je tegen argumenten blijven waardeloos.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:32 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
[..]
Redelijk waardeloze toevoeging zou ik zeggen. Maar ja.
Verlaag je niet tot mijn niveau dan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:36 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Je tegen argumenten blijven waardeloos.
Ik heb geen enkele moeite met andermans meningen, maar een claim zo groot als "er is een almachtige god die alles gemaakt heeft" dient toch met minstens even grote argumenten onderbouwd te worden...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:36 schreef HCFeestbeest het volgende:
Ik neem het niemand kwalijk trouwens, dat ze zo bashen op religie. De mening van anderen niet kunnen accepteren is immers waarom er zovelen oorlogen zijn begonnen. Echter had ik wel wat anders verwacht van een moderne maatschappij, die hier gebruikt wordt als grond om gelovigen dom te noemen (geloof past niet in een moderne maatschappij etc.), doch niet inzien dat bij een moderne maatschappij ook het accepteren van andermans mening en kijk op de wereld hoort.
Ook dit laatste (iets is enkel van toepassing als het mij ten goede komt) is een menselijke eigenschap.
Kan je wel zo uit de hoogte doen, maar ook jouw religie accepteert de mening van andere religies niet. Er is wel degelijk een punt m.b.t. religie en "dom" zijn. Beetje zwart wit.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:36 schreef HCFeestbeest het volgende:
Ik neem het niemand kwalijk trouwens, dat ze zo bashen op religie. De mening van anderen niet kunnen accepteren is immers waarom er zovelen oorlogen zijn begonnen. Echter had ik wel wat anders verwacht van een moderne maatschappij, die hier gebruikt wordt als grond om gelovigen dom te noemen (geloof past niet in een moderne maatschappij etc.), doch niet inzien dat bij een moderne maatschappij ook het accepteren van andermans mening en kijk op de wereld hoort.
Ook dit laatste (iets is enkel van toepassing als het mij ten goede komt) is een menselijke eigenschap.
religie neemt voor mij niet de plek in van wetenschap. Ik geloof in evolutie. Ik geloof dat de aarde vele jaren oud is. Ik geloof in alles van de wetenschap. Maar ik geloof ook dat God dat alles in gang heeft gezet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:43 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele moeite met andermans meningen, maar een claim zo groot als "er is een almachtige god die alles gemaakt heeft" dient toch met minstens even grote argumenten onderbouwd te worden...
Als je had gezegd: "in het begin was er een ontzettend heet punt met een oneindig grote dichtheid. Vervolgens is dit punt razendsnel gaan uitdijen. Vele miljarden jaren later ontstonden de aarde en de maan. Nog weer later kwam het eerste eencellige leven op aarde en hieruit is uiteindelijk de diversiteit aan leven zoals we dat nu op aarde zien, ontstaan door natuurlijke selectie. Ik geloof graag dat er een god is die dit alles in gang gezet heeft." had ik geen enkele probleem met je gehad en hadden we er ook niet over hoeven discussieren. Het is echter zeer schadelijk om de werkelijkheid te verwerpen ten gunste van die god, dus wanneer religie de plek inneemt van de wetenschap.
Maar je ontkent de oerknal?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:48 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
religie neemt voor mij niet de plek in van wetenschap. Ik geloof in evolutie. Ik geloof dat de aarde vele jaren oud is. Ik geloof in alles van de wetenschap. Maar ik geloof ook dat God dat alles in gang heeft gezet.
Mijn religie is mijn religie. De religie van anderen is de religie van anderen. Die accepteer ik. Ik geloof er alleen niet in. Iedereen gelooft op z'n eigen manier.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:45 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Kan je wel zo uit de hoogte doen, maar ook jouw religie accepteert de mening van andere religies niet. Er is wel degelijk een punt m.b.t. religie en "dom" zijn. Beetje zwart wit.
Kan wel zeggen dat religie is verzonnen door mensen zelf, duizenden jaren geleden om bepaalde natuurverschijnselen o.a. te verklaren en hoop te houden in barre tijden.. maar ook daar is geen bewijs voor.
Al kan je wel zeggen dat hoe meer wetenschappelijk te verklaren is tegenwoordig in deze huidige tijd hoe meer religie eigenlijk obsolete wordt.
Nee. Ik geloof dat God de oerknal in gang heeft gezet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:49 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Maar je ontkent de oerknal?
Dat gaat in tegen wat je eerder zei.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:51 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Nee. Ik geloof dat God de oerknal in gang heeft gezet.
Prima instelling. Waren er maar meer zoals jij.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:50 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Mijn religie is mijn religie. De religie van anderen is de religie van anderen. Die accepteer ik. Ik geloof er alleen niet in. Iedereen gelooft op z'n eigen manier.
wat zei ik eerder dan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:54 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Dat gaat in tegen wat je eerder zei.
dat zou inderdaad wenselijk zijn, meer mensen met zo'n instelling.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:56 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Prima instelling. Waren er maar meer zoals jij.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:57 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
wat zei ik eerder dan?
quote maar
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe kan iets voor de oerknal bestaan als met de oerknal tijd pas ontstond?
Je zegt de wetenschap aan te nemen, derhalve zul je ook aan moeten nemen dat tijd ontstaan is bij de oerknal. Tijd is namelijk een natuurlijk fenomeen. Wat ik echter niet begrijp is dat als god buiten het waarneembare staat, waarom heeft hij dan wel tijd nodig om te bestaan ("god bestaat altijd al")?quote:
Weten we zeker dat er pas tijd was na de oerknal dan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:01 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je zegt de wetenschap aan te nemen, derhalve zul je ook aan moeten nemen dat tijd ontstaan is bij de oerknal. Tijd is namelijk een natuurlijk fenomeen. Wat ik echter niet begrijp is dat als god buiten het waarneembare staat, waarom heeft hij dan wel tijd nodig om te bestaan ("god bestaat altijd al")?
Ja.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:08 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Weten we zeker dat er pas tijd was na de oerknal dan?
Ja.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:08 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Weten we zeker dat er pas tijd was na de oerknal dan?
De oerknaltheorie is gebaseerd op de algemene relativiteitstheorie, welke stelt dat ruimte en tijd niet los van elkaar kunnen bestaan.quote:
Bron?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:10 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
De oerknaltheorie is gebaseerd op de algemene relativiteitstheorie, welke stelt dat ruimte en tijd niet los van elkaar kunnen bestaan.
iemand met zo'n naam en UI, joh, dat moet wel de nieuwe stephen hawking zijnquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:10 schreef melissa_girl_1998 het volgende:
[..]
Iemand met meer verstand dan jij blijkbaar.
Aldus een kaalkoppie die naar hardcore luistertquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:11 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
iemand met zo'n naam en UI, joh, dat moet wel de nieuwe stephen hawking zijn
Dat vooroordeel klopt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:13 schreef melissa_girl_1998 het volgende:
[..]
Aldus een kaalkoppie die naar hardcore luistert
bedankt. ga ik lezen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:12 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruimtetijd
ziet er ook wel interessant uit inderdaadquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:18 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
De bron van Pakspul is misschien iets beter
quote:
quote:Op donderdag 17 juli 2014 07:32 schreef Haushofer het volgende:
Er kan ook prima een 'voor de bb' bestaan. Daarvoor hebben we echter een theorie van kwantumgravitatie nodig.
Als er een betere theorie is, graag, dat is het verschil tussen wetenschap en geloof.quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
Zowel de evolutietheorie als het geloof worden in stand gehouden door de illuminatie en de Bilderberg Groep om mensen te verblinden voor de enge waarheid, namelijk dat al het leven op Aarde hierheen is gebracht en nog steeds wordt gecontroleerd door reptielen, die afkomstig zijn van een ver sterrenstelsel.
Ja dat snappen veel lui niet, maar laat je niet oprijten man. Ik denk dat het geloof van Jezus Christus mooi is, want Jezus was niet voor geweld etc. Je kan niets in hem zien waar geweld bij zat etc.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:32 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de oerknaltheorie vooral gebaseerd is op speciale relativiteit.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:10 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
De oerknaltheorie is gebaseerd op de algemene relativiteitstheorie, welke stelt dat ruimte en tijd niet los van elkaar kunnen bestaan.
Gelukkig wel ja aangezien dat het hoogste is wat je in de wetenschap kan bereiken. Een goed onderbouwde en erkende theorie. Net als de atoomtheorie en theorie van de zwaartekracht.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:33 schreef darkmond het volgende:
[..]
Nee dus. Gelukkig wordt het nog Eem theorie genoemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |