abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:23:52 #251
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143164029
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:20 schreef BlueMage het volgende:
TS heeft nog nooit van koolstofdatering gehoord maar dat verbaast me verder ook helemaal niks eigenlijk. :')
Koolstofdatering is een methode waarmee de leeftijd van iets of iemand kan worden vastgesteld. Het wordt gebruikt om de te bepalen hoe oud fossielen zijn, hoe oud aardlagen zijn, hoe oud gevonden botten van dieren zijn enzovoorts.

EN NU STIL JIJ!! (#*T%R#(%*#%
pi_143164181
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:22 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Krijg je al een rooie kop? Hoe is het mogelijk dat jij je zo opwindt over iets als iemand die anders denkt dan jij?
Rode kop? Totaal niet, ik ben gewoon verbijsterd dat mensen zijn die totaal niet logisch kunnen redeneren.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:29:56 #253
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_143164227
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:28 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Rode kop? Totaal niet, ik ben gewoon verbijsterd dat mensen zijn die totaal niet logisch kunnen redeneren.
Je klonk wel boos net. Gaat het allemaal wel? heb je je pilletjes genomen?
zal ik je moeder bellen dat ze die in je reet stouwt? je lijkt het wel nodig te hebben.
Gr gr. de KLB Keizer
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:30:29 #254
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143164247
quote:
Nidoking - Gyarados
Elektabuzz - Gyarados
Magikarp - Gyarados
Scyther - Gyarados
Sandslash - Gyarados
Magikarp - Gyarados
pi_143164302
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:29 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Je klonk wel boos net. Gaat het allemaal wel? heb je je pilletjes genomen?
zal ik je moeder bellen dat ze die in je reet stouwt? je lijkt het wel nodig te hebben.
Niet slecht, van waardeloze argumenten naar kinderachtige opmerkingen binnen één pagina :')
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:32:36 #256
384601 HCFeestbeest
pi_143164313
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:32 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Niet slecht, van waardeloze argumenten naar kinderachtige opmerkingen binnen één pagina :')
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:28 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Redelijk waardeloze toevoeging zou ik zeggen. Maar ja.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_143164377
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:19 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Wat ik daarmee bedoel is dat je niet afgeleid kan worden door aardse dingen.
Is het zo verschrikkelijk moeilijk allemaal om mij te begrijpen?
Overigens is 'zelden zulke onzin gehoord' totaal waardeloos in een discussie, waar menig atheïst de neiging heeft om argumenten van gelovigen dom en slecht te noemen. Met jou ga ik dus ook verder de discussie niet aan. De arrogantie druipt er vanaf bij jou. Misschien is een cursus 'hoe blijf ik rustig en raak ik niet van de kaart als ik iemand tegenkom die anders denkt dan ik' iets voor je?
Waarom probeer je überhaupt een discussie aan te gaan? Jouw kijk is totaal niet rationeel te verdedigen. Zeg dan gewoon "ik geloof in god, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij bestaat. Niets in het universum, niets op aarde en niets in het leven wijst erop dat hij er zou moeten zijn. Toch geloof ik erin, want het geeft me een fijn gevoel. Dat ik daarom goed onderbouwde wetenschappelijke theorieën moet ontkennen zonder een alternatief te kunnen geven dat ik kan onderbouwen, neem ik maar op de koop toe onder het mom van 'god kan alles en staat buiten het waarneembare'."
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:36:14 #258
384601 HCFeestbeest
pi_143164446
Ik neem het niemand kwalijk trouwens, dat ze zo bashen op religie. De mening van anderen niet kunnen accepteren is immers waarom er zovelen oorlogen zijn begonnen. Echter had ik wel wat anders verwacht van een moderne maatschappij, die hier gebruikt wordt als grond om gelovigen dom te noemen (geloof past niet in een moderne maatschappij etc.), doch niet inzien dat bij een moderne maatschappij ook het accepteren van andermans mening en kijk op de wereld hoort.
Ook dit laatste (iets is enkel van toepassing als het mij ten goede komt) is een menselijke eigenschap.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_143164448
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:32 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

[..]

Redelijk waardeloze toevoeging zou ik zeggen. Maar ja.
Je tegen argumenten blijven waardeloos.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:37:14 #260
384601 HCFeestbeest
pi_143164484
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:36 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Je tegen argumenten blijven waardeloos.
Verlaag je niet tot mijn niveau dan.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_143164632
Ik geloofde al niet meer in God toen ik een jaar of 5 was en voordat ik een goede kijk op de evolutietheorie gekregen had. Vooral omdat de wereld mij altijd te oneerlijk leek voor het bestaan van een God.
pi_143164725
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:36 schreef HCFeestbeest het volgende:
Ik neem het niemand kwalijk trouwens, dat ze zo bashen op religie. De mening van anderen niet kunnen accepteren is immers waarom er zovelen oorlogen zijn begonnen. Echter had ik wel wat anders verwacht van een moderne maatschappij, die hier gebruikt wordt als grond om gelovigen dom te noemen (geloof past niet in een moderne maatschappij etc.), doch niet inzien dat bij een moderne maatschappij ook het accepteren van andermans mening en kijk op de wereld hoort.
Ook dit laatste (iets is enkel van toepassing als het mij ten goede komt) is een menselijke eigenschap.
Ik heb geen enkele moeite met andermans meningen, maar een claim zo groot als "er is een almachtige god die alles gemaakt heeft" dient toch met minstens even grote argumenten onderbouwd te worden...

Als je had gezegd: "in het begin was er een ontzettend heet punt met een oneindig grote dichtheid. Vervolgens is dit punt razendsnel gaan uitdijen. Vele miljarden jaren later ontstonden de aarde en de maan. Nog weer later kwam het eerste eencellige leven op aarde en hieruit is uiteindelijk de diversiteit aan leven zoals we dat nu op aarde zien, ontstaan door natuurlijke selectie. Ik geloof graag dat er een god is die dit alles in gang gezet heeft." had ik geen enkele probleem met je gehad en hadden we er ook niet over hoeven discussieren. Het is echter zeer schadelijk om de werkelijkheid te verwerpen ten gunste van die god, dus wanneer religie de plek inneemt van de wetenschap.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:44:44 #263
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_143164755
Dat jullie dit topic ook nog laten vol trollen :')
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:45:40 #264
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_143164790
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:36 schreef HCFeestbeest het volgende:
Kan je wel zo uit de hoogte doen, maar ook jouw religie accepteert de mening van andere religies niet. Er is wel degelijk een punt m.b.t. religie en "dom" zijn. Beetje zwart wit.

Kan wel zeggen dat religie is verzonnen door mensen zelf, duizenden jaren geleden om bepaalde natuurverschijnselen o.a. te verklaren en hoop te houden in barre tijden.. maar ook daar is geen bewijs voor.

Al kan je wel zeggen dat hoe meer wetenschappelijk te verklaren is tegenwoordig in deze huidige tijd hoe meer religie eigenlijk obsolete wordt.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:48:32 #265
384601 HCFeestbeest
pi_143164895
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:43 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele moeite met andermans meningen, maar een claim zo groot als "er is een almachtige god die alles gemaakt heeft" dient toch met minstens even grote argumenten onderbouwd te worden...

Als je had gezegd: "in het begin was er een ontzettend heet punt met een oneindig grote dichtheid. Vervolgens is dit punt razendsnel gaan uitdijen. Vele miljarden jaren later ontstonden de aarde en de maan. Nog weer later kwam het eerste eencellige leven op aarde en hieruit is uiteindelijk de diversiteit aan leven zoals we dat nu op aarde zien, ontstaan door natuurlijke selectie. Ik geloof graag dat er een god is die dit alles in gang gezet heeft." had ik geen enkele probleem met je gehad en hadden we er ook niet over hoeven discussieren. Het is echter zeer schadelijk om de werkelijkheid te verwerpen ten gunste van die god, dus wanneer religie de plek inneemt van de wetenschap.
religie neemt voor mij niet de plek in van wetenschap. Ik geloof in evolutie. Ik geloof dat de aarde vele jaren oud is. Ik geloof in alles van de wetenschap. Maar ik geloof ook dat God dat alles in gang heeft gezet.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_143164944
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:48 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

religie neemt voor mij niet de plek in van wetenschap. Ik geloof in evolutie. Ik geloof dat de aarde vele jaren oud is. Ik geloof in alles van de wetenschap. Maar ik geloof ook dat God dat alles in gang heeft gezet.
Maar je ontkent de oerknal?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:50:21 #267
384601 HCFeestbeest
pi_143164963
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:45 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Kan je wel zo uit de hoogte doen, maar ook jouw religie accepteert de mening van andere religies niet. Er is wel degelijk een punt m.b.t. religie en "dom" zijn. Beetje zwart wit.

Kan wel zeggen dat religie is verzonnen door mensen zelf, duizenden jaren geleden om bepaalde natuurverschijnselen o.a. te verklaren en hoop te houden in barre tijden.. maar ook daar is geen bewijs voor.

Al kan je wel zeggen dat hoe meer wetenschappelijk te verklaren is tegenwoordig in deze huidige tijd hoe meer religie eigenlijk obsolete wordt.
Mijn religie is mijn religie. De religie van anderen is de religie van anderen. Die accepteer ik. Ik geloof er alleen niet in. Iedereen gelooft op z'n eigen manier.
Gr gr. de KLB Keizer
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:51:41 #268
384601 HCFeestbeest
pi_143165017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:49 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Maar je ontkent de oerknal?
Nee. Ik geloof dat God de oerknal in gang heeft gezet.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_143165143
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:51 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Nee. Ik geloof dat God de oerknal in gang heeft gezet.
Dat gaat in tegen wat je eerder zei.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:56:53 #270
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_143165216
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:50 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Mijn religie is mijn religie. De religie van anderen is de religie van anderen. Die accepteer ik. Ik geloof er alleen niet in. Iedereen gelooft op z'n eigen manier.
Prima instelling. Waren er maar meer zoals jij.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:57:14 #271
384601 HCFeestbeest
pi_143165233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:54 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Dat gaat in tegen wat je eerder zei.
wat zei ik eerder dan?
quote maar
Gr gr. de KLB Keizer
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:58:15 #272
384601 HCFeestbeest
pi_143165269
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:56 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Prima instelling. Waren er maar meer zoals jij.
dat zou inderdaad wenselijk zijn, meer mensen met zo'n instelling.
Gr gr. de KLB Keizer
pi_143165376
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:57 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

wat zei ik eerder dan?
quote maar
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe kan iets voor de oerknal bestaan als met de oerknal tijd pas ontstond?
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:29 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

dat geloof jij.
Je zegt de wetenschap aan te nemen, derhalve zul je ook aan moeten nemen dat tijd ontstaan is bij de oerknal. Tijd is namelijk een natuurlijk fenomeen. Wat ik echter niet begrijp is dat als god buiten het waarneembare staat, waarom heeft hij dan wel tijd nodig om te bestaan ("god bestaat altijd al")?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:08:11 #274
384601 HCFeestbeest
pi_143165604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:01 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je zegt de wetenschap aan te nemen, derhalve zul je ook aan moeten nemen dat tijd ontstaan is bij de oerknal. Tijd is namelijk een natuurlijk fenomeen. Wat ik echter niet begrijp is dat als god buiten het waarneembare staat, waarom heeft hij dan wel tijd nodig om te bestaan ("god bestaat altijd al")?
Weten we zeker dat er pas tijd was na de oerknal dan?
Gr gr. de KLB Keizer
pi_143165618
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:08 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Weten we zeker dat er pas tijd was na de oerknal dan?
Ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')