abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143118289
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:20 schreef darkmond het volgende:
Snap overigens niet wat je precies bedoelt met religieuze masturbatie? :') Je bedoelt hiermee bidden, gelovig zijn, naar de moskee en zo?
Wie is er ooit beter geworden van jouw gebed?
Wat heb jij ooit voor een ander kunnen betekenen door te vasten?
Welk mens is zonder honger naar bed gegaan omdat jij op vrijdag de Moskee bezoekt?

Het lijkt vanuit mijn perspectief dus dat je dit soort handelingen doet voor jezelf, terwijl je religie duidelijk predikt dat je er voor andere moet zijn om verlichting (in welke vorm van dan ook, weet niet hoe dat bij jullie heet) te bereiken.

Neem de katholieken, een goed katholiek bid voor het eten en bezoekt op zondag de kerk, op vrijdag vis en met de vaste periode geen snoepje. De heiligen daarentegen stapte over hun geloof heen en gaven hun cape aan een melaatse, redde de dieren terwijl deze eigenlijk geen ziel hebben of lieten zich als heks verbranden in de zoektocht naar vrede.

Wat ik zeggen wil, de participanten van religie moeten gedwee doen wat hun opgegeven wordt, om vanuit een intrinsieke motivatie een religieus hoogtepunt te behalen terwijl de religie daadwerkelijke extrinsieke motivatie predikt en daadwerkelijke erkenning vanuit de organisatie ook enkel op die laatste grond gegeven wordt.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_143118349
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:26 schreef HPLC het volgende:

[..]

Is ie gecastreerd?
Nee, maar voor voortplanting is een vrouw nodig ;).

Tenzij hij spermadonor wordt, maar dat zou het einde betekenen van mensheid.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:31:22 #153
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_143118376
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:28 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Wie is er ooit beter geworden van jouw gebed?
Wat heb jij ooit voor een ander kunnen betekenen door te vasten?
Welk mens is zonder honger naar bed gegaan omdat jij op vrijdag de Moskee bezoekt?

Het lijkt vanuit mijn perspectief dus dat je dit soort handelingen doet voor jezelf, terwijl je religie duidelijk predikt dat je er voor andere moet zijn om verlichting (in welke vorm van dan ook, weet niet hoe dat bij jullie heet) te bereiken.

Neem de katholieken, een goed katholiek bid voor het eten en bezoekt op zondag de kerk, op vrijdag vis en met de vaste periode geen snoepje. De heiligen daarentegen stapte over hun geloof heen en gaven hun cape aan een melaatse, redde de dieren terwijl deze eigenlijk geen ziel hebben of lieten zich als heks verbranden in de zoektocht naar vrede.

Wat ik zeggen wil, de participanten van religie moeten gedwee doen wat hun opgegeven wordt, om vanuit een intrinsieke motivatie een religieus hoogtepunt te behalen terwijl de religie daadwerkelijke extrinsieke motivatie predikt en daadwerkelijke erkenning vanuit de organisatie ook enkel op die laatste grond gegeven wordt.
Mijn geloof, mijn kracht en hoe dicht ik bij God sta.
Niets. Door te vasten ben ik God echter dankbaar voor wat hij mij heeft gegeven. Na het vasten is er trouwens wel geld dat betaalt hoort te worden voor de armen.
Weet ik niet.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_143118499
Atheïsten die zeker zijn van hun gelijk en religieuze mensen dom vinden, maar zelf niet kunnen indenken waarom iemand gelovig zou zijn :')_!
Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
pi_143118978
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:48 schreef darkmond het volgende:

[..]

Jawel. Hoeveel mensen de qur'an nog zien als een vals boek, het is echt wel een geniaal boek. En dan niet alleen om de prachtige schrijfwijze, maar ook omdat elke letter even vaak voorkomt. En dan namen van gebeurtenissen vertaald naar cijfercode ook nog eens de jaren weergeven van die gebeurtenissen. Dan was de profeet tenminste nog een genie in schrijven.

[..]

Gelijk heb je.

[..]

Nah. Genoeg gelovigen die serieus houden van God en die een uur kunnen huilen om die liefde.

[..]

Probeer als profeet maar eens nee te zeggen tegen de druk van een heel volk.

[..]

Als er voor mij geen reden meer was om te geloven, had ik 't geloof allang laten vallen. Geldt overigens niet alleen voor mij.

Geloof heeft uiteindelijk ook wel iets moois.
Je schetst perfect het groepsdruk argument.

"Er zijn zoveel mensen die geloven, het moet wel waar zijn". Hoe lang was het geleden dat de kerk eindelijk erkende dat de wereld rond was? Werd ook door alles en iedereen geloofd dat ie plat was. Ook door de moslims ja.

En dat verklaart nog steeds niet waarom de religie qua argumenten superieur zou zijn aan de wetenschap zonder logische verklaringen.
pi_143119017
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:31 schreef darkmond het volgende:

[..]

Niets. Door te vasten ben ik God echter dankbaar voor wat hij mij heeft gegeven. Na het vasten is er trouwens wel geld dat betaalt hoort te worden voor de armen.
Weet ik niet.
Dus God heeft jou dat gegeven?

En waarom is God dan niet zo gul voor Afrika en het Midden Oosten (waar juist de Koran van toepassing is?)
pi_143119497
Laat mensen lekker in hun waarde. :')
pi_143120818
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:31 schreef darkmond het volgende:

[..]

Weet ik niet.
Inderdaad. Oftewel: religie in het algemeen is een product, religieuze beleving is zelfbevrediging en de religieuze stroming is productdifferentiatie.
pi_143120823
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:11 schreef hoink581 het volgende:
Laat mensen lekker in hun waarde. :')
Want daar ben jij zo goed in?
pi_143120848
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:57 schreef voederbietel het volgende:
Want daar ben jij zo goed in?
Hehe.
pi_143132660
jup inderdaan ik geloof dat als we dood zijn dat er niks meer is we zijn gewoon morsdood er is geen karma er is niks alleen maar dit
  woensdag 6 augustus 2014 @ 20:10:46 #162
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_143136329
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:00 schreef onbekende0118 het volgende:
jup inderdaan ik geloof dat als we dood zijn dat er niks meer is we zijn gewoon morsdood er is geen karma er is niks alleen maar dit
Wie is Daan? En wat zit er dan in hem :?
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_143140283
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:03 schreef darkmond het volgende:

[..]

Nee, is niet krom.
Prachtige uitleg waarom dat niet krom is, maar serieus geef eens aan waren dat niet krom is.
quote:
[..]

Ik heb 't over een mirakel in de naam van de islam. Er komt een man die zich voordoet als heilige (jezus whatever) en die kondigt aan dat de islam juist is. Nou nobody cares natuurlijk. Hierna gaat hij mirakels verrichten in de naam van de islam om te laten zien dat dit geloof wel klopt. En dat de evolutie van de mens niet klopt. Op dat moment moet je toch weten dat de islam wel juist is, en dat wij helemaal niet afstammen van wat anders?
Aangezien de evolutie een bewezen iets is, dus een paar mirakels falsifieert de theorie nog niet, want als hij (de heilige) weer weg is gaat evolutie weer gewoon rustig verder.
quote:
Wie zegt dat de natuur dan niet meer werkt? De wetenschap die ene darwin had was al eerder bekend. Echter werd toen niet gezegd dat dit ook voor de mens geldt. Een mens is een hoogstaand wezen en verandert niet van een primitief wezen in wat het nu is.
Darwin heeft inderdaad nooit gezegd dat het ook voor mensen geldt, maar wel gesuggereerd. Mede omdat in die tijd het echt een misdaad was tegen de kerk om zulke dingen te zeggen. Tegenwoordig weten wij dat de moderne mens ook is geëvolueerd.
pi_143157751
Gelovigen :')
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:06:57 #165
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_143157924
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:25 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Geloof je zelf toch niet? Dan zouden er nu meer humanoids moeten rondlopen. :') Nee man God heeft dat allemaal gedaan anders waren er meer mensen, die andere neanderthalers etc zijn gewoon botten die de duivel heeft geplaatst.
Ga alsjeblieft weg. Je punt is duidelijk. Je vindt het Christendom achterlijk en nu doe je of je een Christen bent en je neemt de houding aan van een flink aantal dommen die daarbij horen.
Iedereen kijkt er doorheen en het is niet grappig. ONZ is elders.
Gr gr. de KLB Keizer
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:11:57 #166
384601 HCFeestbeest
pi_143158042
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:58 schreef Asphyx het volgende:
Gelovigen :')
kortzichtigheid :')
Gr gr. de KLB Keizer
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:22:56 #167
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_143158276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:06 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft weg. Je punt is duidelijk. Je vindt het Christendom achterlijk en nu doe je of je een Christen bent en je neemt de houding aan van een flink aantal dommen die daarbij horen.
Iedereen kijkt er doorheen en het is niet grappig. ONZ is elders.
Ik ben gewoon een grote fan van deze man:
En ik geloof hem.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:25:40 #168
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143158337
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:22 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

En ik geloof hem.
En terecht, ik geloof dat de rotte pruim onder mijn koelkast de nieuwe incarnatie is van Jezus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_143158379
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
sommige apen (zoals jij) evolueren niet omdat ze geen potentie hebben en blijven dus apen.
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_143158515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:11 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

kortzichtigheid :')
Want?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:49:27 #171
384601 HCFeestbeest
pi_143159002
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:22 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

En ik geloof hem.
kanker lekker een eind op
Gr gr. de KLB Keizer
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:49:50 #172
384601 HCFeestbeest
pi_143159017
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:33 schreef Asphyx het volgende:

[..]

Want?
Het feit dat jij alle gelovigen over een kam scheert
Gr gr. de KLB Keizer
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:58:09 #173
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_143159251
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:49 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Het feit dat jij alle gelovigen over een kam scheert
Niets met een geloof zolang het de algemene samenleving geen last bezorgd. Daarmee bedoel ik mensen die zeuren als een school een yoga cursus geeft. Omdat yoga dan tegen religie zou gaan.

Of als mensen voor een abortuskliniek moeilijk gaan doen. Iedereen mag denken wat hij wilt, maar ik vind dat je er andere niet mee lastig moet vallen en eigenlijk zijn de mensen die niemand lastig vallen in de meerderheid, het is een harde minderheid die zich altijd wilt laten horen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:00:04 #174
384601 HCFeestbeest
pi_143159310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:58 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Niets met een geloof zolang het de algemene samenleving geen last bezorgd. Daarmee bedoel ik mensen die zeuren als een school een yoga cursus geeft. Omdat yoga dan tegen religie zou gaan.

Of als mensen voor een abortuskliniek moeilijk gaan doen. Iedereen mag denken wat hij wilt, maar ik vind dat je er andere niet mee lastig moet vallen en eigenlijk zijn de mensen die niemand lastig vallen in de meerderheid, het is een harde minderheid die zich altijd wilt laten horen.
Maar jij mag gelovigen wel lastig vallen zeg je?
Gr gr. de KLB Keizer
pi_143159428
MAAR als evolutie echt is, waarom is er dan nog geen spiderman?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')