Of een LEX-forum.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:07 schreef jogy het volgende:
Kan er niet een non-nieuws onderdeel komen in NWS?
SHOquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:07 schreef jogy het volgende:
Nee, nu gaat het toevallig een keer over Wimlexbierkoning maar dat is maar het topje van de ijsberg waarvan ik hoop dat het nieuwe bootje van onze koning natuurlijk nooit tegenaan vaart.quote:
Daar passen de gebeten kindertjes weer niet in of het blije echtpaar uit Oeganda die een zieke kitten hebben gevonden.quote:
lol, hij werkt niet?quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Zolang het maar van zijn eigen spaarrekening komt.
Die klap op de kont van het politiepaard kan natuurlijk wel prima in het zielige diertjes forum.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Daar passen de gebeten kindertjes weer niet in of het blije echtpaar uit Oeganda die een zieke kitten hebben gevonden.
Daar durf ik natuurlijk niet te zeggen dat het enige goede wat van paarden af komt de lijm uit de fabriek is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Die klap op de kont van het politiepaard kan natuurlijk wel prima in het zielige diertjes forum.
Waar komt zijn spaargeld vandaan denk jequote:Op maandag 4 augustus 2014 13:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Zolang het maar van zijn eigen spaarrekening komt.
Heeft die cadeau gekregen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:18 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Waar komt zijn spaargeld vandaan denk je
Dat lijkt me een prima idee.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:19 schreef Dutchguy het volgende:
Moet je nagaan wat een koopkracht wij allemaal zouden hebben als wij ook geen belasting hoefden te betalen.
Ze mogen mij ook jaarlijks ¤ 5,2 miljoen cadeau doen. Belastingvrij.quote:
Aandelen in Shell dit dat`quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:18 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Waar komt zijn spaargeld vandaan denk je
ILLUMINATIEEEEE!!!11111111quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Vandaar die recente aanleg van een haven bij het huisje in griekenland?
Er werd toen nog gezegd vanwege veiligheidsoverwegingen. Maar dan toch stiekem profiteren en een speedboot kopen? Of was het toch niet vanwege veiligheidsoverwegingen...
Al die achterlijke toeslagen afschaffen en belasting op arbeid verlagen. Probleem opgelost.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:23 schreef Igen het volgende:
Wat te denken van al die mensen die kinderbijslag, zorgtoeslag, huurtoeslag en hypotheekrenteaftrek krijgen, en dan een dagje naar een pretpark gaan of een ijsje op het strand kopen VAN ONS BELASTINGGELD!!!einz1!
Probleem?quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:24 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Al die achterlijke toeslagen afschaffen en belasting op arbeid verlagen. Probleem opgelost.
Beter passende titelquote:Willem-Alexander investeert ¤800.000,- in Nederlandse economie.
Of B38.quote:
Precies dat kost ons miljarden, onze koning maar een paar miljoen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:23 schreef Igen het volgende:
Wat te denken van al die mensen die kinderbijslag, zorgtoeslag, huurtoeslag, hypotheekrenteaftrek, bijstand, wajong en aow krijgen, en dan een dagje naar een pretpark gaan of een ijsje op het strand kopen VAN ONS BELASTINGGELD!!!einz1!
Precies. Hij had ook een Italiaans of Amerikaans prul kunnen kopen.quote:
als hij een boot in griekenland koopt, hoe kom je erop dat het weer de nederlandse economie inkomtquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:27 schreef hooibaal het volgende:
Het geld komt in ieder geval (grotendeels) terug in de Nederlandse economie.
De OP lezen was teveel moeite voor je?quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:49 schreef Chillings het volgende:
[..]
als hij een boot in griekenland koopt, hoe kom je erop dat het weer de nederlandse economie inkomt
quote:Het luxueuze jacht van de Nederlandse scheepswerf Wajer & Wajer Yachts kostte hem zo'n 800.000 euro.
Hij zal ook wel niet de lokale griek ff komen sleutelen voor een onderhoudsbeurtje. Dat zijn gewoon Hollanders die ingevlogen worden om de boel tiptop in orde te houden. Goede zaak. Wim-Lex geeft het goeie voorbeeld.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:49 schreef Chillings het volgende:
[..]
als hij een boot in griekenland koopt, hoe kom je erop dat het weer de nederlandse economie inkomt
Oke ja was te lui, maar omdat hij dus een boot koopt van iemand in nederland is dat beter voor de economie? beetje vergezocht.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De OP lezen was teveel moeite voor je?
[..]
Pilsje.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:55 schreef KoosVogels het volgende:
En nu? Moeten we Willem-Alexander verbieden zijn geld uit te geven omdat het belastingcenten? Hij mag het alleen uitgeven aan nuttige zaken, zoals....ja, wat eigenlijk?
Liever dat hij het uitgeeft dan dat hij het op zijn rekening laat.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:55 schreef KoosVogels het volgende:
En nu? Moeten we Willem-Alexander verbieden zijn geld uit te geven omdat het belastingcenten? Hij mag het alleen uitgeven aan nuttige zaken, zoals....ja, wat eigenlijk?
quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:53 schreef Chillings het volgende:
[..]
Oke ja was te lui, maar omdat hij dus een boot koopt van iemand in nederland is dat beter voor de economie? beetje vergezocht.
Kan je net zo goed zeggen dat wanneer ik naast een boom plas, dat die boom beter zal groeien, en omdat die beter groeit zullen er meer vogels er profijt kan hebben, en tussen deze vogels kan er een beschermde diersoort tussen zitten.
dus wildplassen is goed voor beschermde diersoorten XD
Ik kan uit deze post weinig anders concluderen dan dat je te dom bent om te poepen. Gelukkig lukt plassen wel.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:53 schreef Chillings het volgende:
[..]
Oke ja was te lui, maar omdat hij dus een boot koopt van iemand in nederland is dat beter voor de economie? beetje vergezocht.
Kan je net zo goed zeggen dat wanneer ik naast een boom plas, dat die boom beter zal groeien, en omdat die beter groeit zullen er meer vogels er profijt kan hebben, en tussen deze vogels kan er een beschermde diersoort tussen zitten.
Plas is zuur en daarom juist slecht voor bomen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:53 schreef Chillings het volgende:
[..]
werkgelegenheid voor paar dagen voor een paar man.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:58 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Liever dat hij het uitgeeft dan dat hij het op zijn rekening laat.
Nu zorgt dit tenminste nog voor werkgelegenheid.
Prins Bernhard jaagde op olifanten. Niet met zijn puddingbuks.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:53 schreef Chillings het volgende:
Alleen de BTW al is een leuke eengezinswoning, om randzaken als werkgelegenheid nog even buiten beschouwing te laten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:53 schreef Chillings het volgende:
[..]
Ja?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:04 schreef Chillings het volgende:
[..]
werkgelegenheid voor paar dagen voor een paar man.
Pleit ik ook voor. Dat mag dan HvNL of SBS hetenquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:07 schreef jogy het volgende:
Ik zou het wel humor vinden als hij werkelijk oranje bekleding heeft gekozen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Heeft zijn moeder de kleur van de bekleding voor hem uitgezocht?
Geen idee maar wat lijkt hij op zijn opa.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Heeft zijn moeder de kleur van de bekleding voor hem uitgezocht?
De Groene Draeck werd door het Nederlandse volk aan H.K.H. Prinses Beatrix aangeboden ter gelegenheid van haar 18e verjaardag. Die kocht ze niet zelf.quote:
quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:14 schreef Hyperdude het volgende:
Had ik ook maar geschiedenis gestudeerd.
Belasting betalen in je eigen land, dat is net zoiets als entree betalen in je eigen pretpark of een kwartje neerleggen als je thuis naar de WC bent geweest.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:19 schreef Dutchguy het volgende:
Moet je nagaan wat een koopkracht wij allemaal zouden hebben als wij ook geen belasting hoefden te betalen.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Belasting betalen in je eigen land, dat is net zoiets als entree betalen in je eigen pretpark of een kwartje neerleggen als je thuis naar de WC bent geweest.
Logisch dat Willem dat niet hoeft of doet. Nederland is tenslotte zijn land en wij betalen om hier rond te mogen lopen.
Dat is dan weer het andere uiterste.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Belasting betalen in je eigen land, dat is net zoiets als entree betalen in je eigen pretpark of een kwartje neerleggen als je thuis naar de WC bent geweest.
Logisch dat Willem dat niet hoeft of doet. Nederland is tenslotte zijn land en wij betalen om hier rond te mogen lopen.
Dat is niet waar hoor. Talloze boten zijn er te koop voor veel minder geld en met nog steeds prima luxe aan boord. Het is niet zo dat je voor 8 ton een instapmodel hebt.quote:
Ja, stiekem wist ik dat wel.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:13 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
De Groene Draeck werd door het Nederlandse volk aan H.K.H. Prinses Beatrix aangeboden ter gelegenheid van haar 18e verjaardag. Die kocht ze niet zelf.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Dat nog niemand deze gepost had...
Goed gerekend!quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:59 schreef Jibberism_ het volgende:
Holland op zn smalst. Hij wou een boot van 100 miljoen, maar uit piëteit voor de slachtoffers van de crisis besloot ie 92 miljoen te besparen.
Enige dankbaarheid is weer ver te zoeken
Die 1,2 miljoen gebruikt hij natuurlijk om de boot oranje te laten verven.quote:
Hadden die mensen zelf maar koning moeten worden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:15 schreef Jordony het volgende:
Oké, een koning mag ook best plezier hebben op zijn vakantie maar om daar meteen zijn jaarsalaris aan een luxueuze speedboot te besteden vind ik beetje onverantwoord. Maar goed, het is ook nooit goed als een koning iets koopt van belastinggeld :p
Dat dus !quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Hadden die mensen zelf maar koning moeten worden.
Moeten we ons al zorgen gaan maken over het welzijn van onze vorst?quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:35 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb een paar maanden bij die werf gewerkt. Stelletje eikelbijters daar. En een zooitje dat het daar is. Behalve natuurlijk als er bezoek is, dan wordt er snel opgeruimd.
Maar Bea heeft vast wel een verlanglijstje ingeleverd bij een zekere premier... Ik blijf er ook bij, moeder had meer smaak. En zeer verkeerd signaal dat zo'n energieslurper gekocht moet worden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:13 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
De Groene Draeck werd door het Nederlandse volk aan H.K.H. Prinses Beatrix aangeboden ter gelegenheid van haar 18e verjaardag. Die kocht ze niet zelf.
Dan was je vast ook staatshoofd, of premier geworden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:14 schreef Hyperdude het volgende:
Had ik ook maar geschiedenis gestudeerd.
Met belasting geld.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Aandelen in Shell dit dat`
Dat is toch geen bootje man? In dat ding verzuip je binnen de boot met zwaar weer in plaats van erbuiten.quote:
Dan had ie beter een auto kunnen kopen.quote:
Heeft ie alquote:Op maandag 4 augustus 2014 18:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan had ie beter een auto kunnen kopen.
Wat moet ie dan gaan doen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:21 schreef FL_Freak het volgende:
Dit zet eigenlijk wel een verkeerd voorbeeld voor het volk. Vele gezinnen strugglen om net hun hoofd boven water te houden, maar onze alexander kan lekker gaan cruisen in een boot.
Ik snap je, maar ik vind het gewoon niet eerlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat moet ie dan gaan doen?
Zinloze baan. Eindeloze toevoer van gratis geld. Ik zou raardere dingen doen; als ik de baas was hiero.
Al was het maar om de prollen te trollen.
Kroket en tups in een hovercraft?quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Zou een hoovercraft niet veel stoerder zijn? Crockett en Tubs waren er dol op.
Benno 2.0quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:21 schreef FL_Freak het volgende:
Dit zet eigenlijk wel een verkeerd voorbeeld voor het volk. Vele gezinnen strugglen om net hun hoofd boven water te houden, maar onze alexander kan lekker gaan cruisen in een boot.
Ik zie het.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:04 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
rot lekker op. dit is gewoon mijn mening.
Ik zeg niet dat het niet goedkoper kan, alleen dat het niet heel bijzonder is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is niet waar hoor. Talloze boten zijn er te koop voor veel minder geld en met nog steeds prima luxe aan boord. Het is niet zo dat je voor 8 ton een instapmodel hebt.
Ja met Elvis (die groene) in The Gladesquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kroket en tups in een hovercraft?
Precies.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:19 schreef StateOfMind het volgende:
Nu is 8 ton een hoop geld, en helemaal voor dat type boot. Maar bij peperduur denk ik toch eerder aan een groot jacht van een paar miljoen.
Ha ha ha... neequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:36 schreef Farenji het volgende:
Mooi bootje hoor. Ik hoorde dat hij hem afgelopen zaterdagavond even goed heeft uitgetest op de Vinkeveense plassen.
Prins Pils.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:36 schreef Farenji het volgende:
Mooi bootje hoor. Ik hoorde dat hij hem afgelopen zaterdagavond even goed heeft uitgetest op de Vinkeveense plassen.
Met zo'n boot kun je ook prima rustig varen. Dan hoor je de motor ook nauwelijks.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:08 schreef SeLang het volgende:
Persoonlijk zie ik echt de lol niet in van zo'n speedboot. Het is niet een boot waar je lekker een dagje mee gaat varen, zo'n lawaaiig wiebelend stuiterend ding. Hij had beter een mooi zeiljachtje kunnen kopen. Of heeft ie dat al?
Geen idee, maar dit is het soort bootje waar je mee naar een eilandje verderop gaat om daar in een lege baai te chillen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:08 schreef SeLang het volgende:
Persoonlijk zie ik echt de lol niet in van zo'n speedboot. Het is niet een boot waar je lekker een dagje mee gaat varen, zo'n lawaaiig wiebelend stuiterend ding. Hij had beter een mooi zeiljachtje kunnen kopen. Of heeft ie dat al?
Koop jij wat anders...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:08 schreef SeLang het volgende:
Persoonlijk zie ik echt de lol niet in van zo'n speedboot.
dit is stiekem wel heel erg grappigquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat blijft toch ook wel een briljante gif, die faceplant van die kerel
Hier origineel btw
Ik was niet voor niks lang geleden al tegen de monarchie. Maarja geef het domme volk brood en spelen..... en helaas de monarchie. NL kent immers een cultuur vol poppenkasten, JanKlaassen, Sinterklaas, Huis van Oranje, Publieke TV-zenders, etc.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:05 schreef DoubleChoc het volgende:
AMSTERDAM -
Koning Willem-Alexander is eigenaar geworden van een splinternieuwe speedboot. Onze vorst heeft daarvoor diep in de buidel moeten tasten. Het luxueuze jacht van de Nederlandse scheepswerf Wajer & Wajer Yachts kostte hem zo'n 800.000 euro.
Willem-Alexander kocht de ruim elf meter lange Osprey 38 om zich te vermaken bij zijn Griekse villa. De supersnelle boot is vooral geliefd bij de zeer vermogende jetset. Roman Abramovitsj zou er zelfs twee bezitten.
De boot wordt gekenmerkt door zijn 'harmonieuze verhoudingen, vloeiende lijnen en het prachtige gebruik van teak en mahonie', schrijft de Friese fabrikant op zijn website. De maximumsnelheid bedraagt 45 knopen, ofwel 85 kilometer per uur. Er kunnen tot maximaal veertien passagiers aan boord.
In februari kocht Willem-Alexander een extra lange Audi A8.
http://www.telegraaf.nl/v(...)uwe_speedboot__.html
[ afbeelding ]
Willem
Je staat vrij om te gaan!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik was niet voor niks lang geleden al tegen de monarchie. Maarja geef het domme volk brood en spelen..... en helaas de monarchie. NL kent immers een cultuur vol poppenkasten, JanKlaassen, Sinterklaas, Huis van Oranje, Publieke TV-zenders, etc.
Wel een mooie serie. Al was het maar om de muziek.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kroket en tups in een hovercraft?
Daar werd anders ook wel mee gejaagd hoor. Maar dan op mooie hertjes ipv olifantenquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Prins Bernhard jaagde op olifanten. Niet met zijn puddingbuks.
Hij heeft de draeck toch? Of Groene draak. Iig een zeilbootquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:08 schreef SeLang het volgende:
Dat vind ik inderdaad.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Willem doet wat hij hoort te doen, Bea bemoeide zich met zaken waar ze zich grondwettelijk geheel niet mee behoorde te bemoeien.
Maar als jij vind dat iemand die niet gekozen is zich met de politiek hoort te bemoeien...
Dus je vind de democratie en de grondwet kut en de macht en wetgeving hoort bij iemand vandaan te komen die deze postitie heeft verkregen door erfenis.quote:
De politiek vond Beatrix vooral lastig, daarom houden ze Koning Willem-Alexander kort en die laat zich daar graag voor lenen, het verschil is wel dat Beatrix door haar houding immens populair was (kritiek op Koning Willem-Alexander zie je nu langzaam wat opstapelen, hij kan niet eeuwig profiteren van de steun die zijn moeder heeft weten te krijgen voor het Koningshuis, dus wat dat betreft) en opkwam voor de belangen van het Nederlandse volk, idealen, Koning Willem-Alexander doet dat alleen als hem dat door de politiek wordt opgedragen zeg maar weer.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Willem doet wat hij hoort te doen, Bea bemoeide zich met zaken waar ze zich grondwettelijk geheel niet mee behoorde te bemoeien.
Maar als jij vind dat iemand die niet gekozen is zich met de politiek hoort te bemoeien...
Ik vind dat de Koning, of Koningin, van haar positie gebruik moet maken om Nederlandse waarden, waaronder de democratie en waarden en normen die uit de Grondwet te halen zijn, altijd te verdedigen. Een Koning of Koningin zit er niet meer voor zichzelf alleen, maar voor heel het Nederlandse volk, en dient dat dan ook ten alle tijden uit te dragen ook als dat niet in lijn is met wat de politiek wil dat de Koning of Koningin doet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je vind de democratie en de grondwet kut en de macht en wetgeving hoort bij iemand vandaan te komen die deze postitie heeft verkregen door erfenis.
Bea bemoeide zich met zaken waar ze zich niet mee te bemoeien had.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:08 schreef Taxandria het volgende:
[..]
De politiek vond Beatrix vooral lastig, daarom houden ze Koning Willem-Alexander kort en die laat zich daar graag voor lenen, het verschil is wel dat Beatrix door haar houding immens populair was (kritiek op Koning Willem-Alexander zie je nu langzaam wat opstapelen, hij kan niet eeuwig profiteren van de steun die zijn moeder heeft weten te krijgen voor het Koningshuis, dus wat dat betreft) en opkwam voor de belangen van het Nederlandse volk, idealen, Koning Willem-Alexander doet dat alleen als hem dat door de politiek wordt opgedragen zeg maar weer.
En zelf geen belasting betaaldquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Toch wel leuk dat Willie genoeg geld krijgt van de belastingbetaler om dit soort dingen te kopen.
Ook dat nog iddquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En zelf geen belasting betaald
Je bent inmiddels op de hoogte van mijn standpunt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bea bemoeide zich met zaken waar ze zich niet mee te bemoeien had.
En het koningshuis komt vooral op voor haar eigen belangen
Kun je lang blijven hopen, gaat niet gebeuren. Ik denk wel dat in de toekomst de monarchie word terug gebracht naar een ceremoniële functiequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Of ik blijf hier hopen dat de republiek ooit terugkomt. Good times.
Je mist het punt met een paar lichtjaarquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Want de republiek is gratis!!
Groetjes,
Kr. Obama.
[ afbeelding ]
Jep, en dat je het niet weet te verdedigenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:21 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Je bent inmiddels op de hoogte van mijn standpunt.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, en dat je het niet weet te verdedigen
sure, grondwet en democratie zijn onzin, maar alleen in jouw ogenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:32 schreef Taxandria het volgende:
[..]![]()
Grapjas en troll ga maar ergens anders je onzin proberen te verkopen.
Als dat zo is, dan is je punt volstrekt onduidelijk. Dat kan natuurlijk ook nog.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je mist het punt met een paar lichtjaar
Zoals ik al zei, troll, je weet ontzettend goed dat ik dat niet heb gezegd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
sure, grondwet en democratie zijn onzin, maar alleen in jouw ogen
Toch lijkt het mij ergens heel aannemelijk dat we over 20 tot 50 jaar nog steeds een meerderheid voor de monarchie hebben.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:28 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Kun je lang blijven hopen, gaat niet gebeuren. Ik denk wel dat in de toekomst de monarchie word terug gebracht naar een ceremoniële functie
Ik reageerde inhoudelijk, ik zei dat Beatrix zich met zaken bemoeide die haar niet aangingen, als in, buiten haar mandaat lagen, ongrondwettelijk handelen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:42 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, troll, je weet ontzettend goed dat ik dat niet heb gezegd.
Je weigert te reageren op mijn uitleg, argumentatie, en ga je triest lopen doen.
Je reageert maar weer als je iets nuttig te melden hebt en dan kan je naar boven scrollen en op die reacties normaal reageren. Anders ga je maar weg.
twitter:Koning_NL twitterde op dinsdag 05-08-2014 om 12:32:31Ja, Wij hebben een boot gekocht. En wat dan nog? Wij zijn Koning van een zeevarende Natie, dat schept nu eenmaal verplichtingen. reageer retweet
Hij geeft het iig uit aan een Nederlands productquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
Wie het breed heeft laat het breed hangen.
Je bent koning of je bent het niet.
Dat ook nog eens.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij geeft het iig uit aan een Nederlands product
Ach hij heeft groot gelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij geeft het iig uit aan een Nederlands product
Ach welja. Iedereen zou het doen als ze de middelen ervoor hadden. Wat moet hij dan? Zijn geld verdelen onder de armen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach hij heeft groot gelijk.
Mooi bootje erbij, ons Koningshuis is al zo "normaal" vergeleken met de rest, mag best eens wat leuks bij.
Nee die mogen wuiven als hij langstoeft met dat ding.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach welja. Iedereen zou het doen als ze de middelen ervoor hadden. Wat moet hij dan? Zijn geld verdelen onder de armen?
Och, het is de Telegraaf. Die lezers stappen niet zo snel over naar Joop of Niburuquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:48 schreef Synthercell het volgende:
De Telegraaf die je laat weten dat de koning een peperdure boot heeft gekocht van de 'slaven hun belastingcenten'. Dit gaat weer zorgen voor een anti houding in vele 'slaven', dus groei van een verzetsbeweging of 'republikeinen'.
Ik heb letterlijk gezegd wat ik vind van de grondwet en democratie, troll, en welke rol de Koning of Koning daarbij heeft. Ik vind dat Beatrix het fantastisch heeft gedaan, en inderdaad de politiek vond haar maar lastig, nu hebben ze een soort marionet genaamd Koning Willem-Alexander, dat jij dat prefereert is jouw keuze, ik ga daarin niet mee verder.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik reageerde inhoudelijk, ik zei dat Beatrix zich met zaken bemoeide die haar niet aangingen, als in, buiten haar mandaat lagen, ongrondwettelijk handelen.
Jij gaat daar aan voorbij met "dat de politiek haar maar lastig vond"
Alsof het een fout is van de politiek.
Ga vooral niet in op wat ik zeg en lekker door met scheldenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:19 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk gezegd wat ik vind van de grondwet en democratie, troll, en welke rol de Koning of Koning daarbij heeft. Ik vind dat Beatrix het fantastisch heeft gedaan, en inderdaad de politiek vond haar maar lastig, nu hebben ze een soort marionet genaamd Koning Willem-Alexander, dat jij dat prefereert is jouw keuze, ik ga daarin niet mee verder.
Je kan naar boven scrollen en op de daar uitgebreide stukken tekst reageren, troll, tot dat moment heb je nauwelijks recht van spreken wat betreft niet reageren op antwoorden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga vooral niet in op wat ik zeg en lekker door met schelden
Gedraag je eens even, of ga wat anders doen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:22 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Je kan naar boven scrollen en op de daar uitgebreide stukken tekst reageren, troll, tot dat moment heb je nauwelijks recht van spreken wat betreft niet reageren op antwoorden.
Bemoei je met je eigen zaken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gedraag je eens even, of ga wat anders doen.
Je blijft eraan voorbij gaan dat Beatrix zich haar grondwettelijke mandaat schond. Je noemt het "de politiek vond haar maar lastig" alsof het de fout van de politiek is.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:22 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Je kan naar boven scrollen en op de daar uitgebreide stukken tekst reageren, troll, tot dat moment heb je nauwelijks recht van spreken wat betreft niet reageren op antwoorden.
Zoals ik hierboven al heel duidelijk heb gezegd vind ik dat Beatrix moet opkomen voor Nederlandse normen en waarden, deze dient te beschermen en daarmee een Koningin is van haar volk, sterker nog op die manier beschermt ze dus zowel de democratie als de Grondwet van Nederland. Koning Willem-Alexander laat zich echter gebruiken door de politiek, hij beschermt weinig en komt alleen opdraven als bepaalde politici dat willen, dan ben je geen Koning meer van je volk, dan ben je een soort marionet, dat is verwerpelijk dus.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je blijft eraan voorbij gaan dat Beatrix zich haar grondwettelijke mandaat schond. Je noemt het "de politiek vond haar maar lastig" alsof het de fout van de politiek is.
Dit is de hete brij waar je omheen draait en niet op reageren wil
Je diskwalificeert jezelf door een ander als Troll weg te zetten, want je mag het niet met Piet eens zijn, maar hij is zeker geen Troll.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:35 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Bemoei je met je eigen zaken.
Als je context wil kan je naar boven scrollen, zie je mijn uitgebreide reacties op verwijten van Pietverdriet, en vervolgens zijn trollreacties, dan mag ik mij gedragen zoals ik hierboven doe, en mijn verzoek aan jou is om je eerst te verdiepen in een situatie voordat je reageert.
Beter lezen, het maakt me niet uit of hij het wel of niet eens is met wat ik hierboven zeg dus, het gaat erom dat hij niet serieus reageert op wat ik schrijf.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je diskwalificeert jezelf door een ander als Troll weg te zetten, want je mag het niet met Piet eens zijn, maar hij is zeker geen Troll.
Zoals ik al zei, of bedoelde, moet je dat soms doen om diezelfde Grondwet te beschermen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Je draait er nog steeds om heen of je snapt niet wat ik schrijf.
Beatrix schond haar grondwettelijke positie, ze ging haar mandaat als staatshoofd te buiten
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:01 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, of bedoelde, moet je dat soms doen om diezelfde Grondwet te beschermen.
Volgens mij is de Grondwet er anders nog steeds.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In order to save the village we had to destroy it
En Beatrix geen koningin meerquote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:21 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Volgens mij is de Grondwet er anders nog steeds.
Denk niet dat dit iets te maken heeft met het bovenstaande.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En Beatrix geen koningin meer
Dat zou tenminste een goede zaak zijn!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:48 schreef Synthercell het volgende:
De Telegraaf die je laat weten dat de koning een peperdure boot heeft gekocht van de 'slaven hun belastingcenten'. Dit gaat weer zorgen voor een anti houding in vele 'slaven', dus groei van een verzetsbeweging of 'republikeinen'.
Dat is gelul. Het Britse koningshuis kost de belastingbetaler aanzienlijk minder.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach hij heeft groot gelijk.
Mooi bootje erbij, ons Koningshuis is al zo "normaal" vergeleken met de rest, mag best eens wat leuks bij.
Dat kun je onderbouwen / aantonen?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is gelul. Het Britse koningshuis kost de belastingbetaler aanzienlijk minder.
Kwestie van veel meer onderdanen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat kun je onderbouwen / aantonen?
Dus belgie binnen vallen? Fusies en overnames zijn de normaalste zaak van de wereld. Waarom Belgie dan niet overnemen en het oude bestuur er uit zetten. Ik denk dat we dan veel effiecienter kunnen werken. Scheelt in elk geval een hoopleidingevende in de top en middenlaag.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kwestie van veel meer onderdanen.
Wanneer alle kosten worden meegeteld:quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat kun je onderbouwen / aantonen?
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)et-koningshuis.dhtmlquote:De Britten, aldus een berichtje dat afgelopen week vanuit Engeland de wereld overging, zijn per inwoner nog geen euro per jaar kwijt aan hun koningshuis. Het hof van koningin Elizabeth II staat (omgerekend) voor zo’n 50 miljoen euro per jaar op de begroting. Het is een koopje, vergeleken bij wat Nederland kwijt is aan zijn koningshuis. De Oranjes staan voor bijna 114 miljoen euro in de boeken, meer dan twee keer zo veel.
Berekend per inwoner is het verschil tussen beide landen nog veel groter. Elke Nederlander is 7 keer zo veel kwijt aan het koningshuis als iedere Britse onderdaan. Waar dat verschil in zit, is lastig aan te geven. Het is nog niet eens helemaal duidelijk waar de bijna 114 miljoen euro voor het Nederlandse koningshuis precies aan opgaan, laat staan dat een zuivere vergelijking te maken is met buitenlandse vorstenhuizen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)st_46_miljoen__.htmlquote:Eerder dit jaar werd bekend dat het Britse koningshuis het duurste is van Europa, gevolgd door de Nederlandse koninklijke familie. Koningin Beatrix en haar gevolg zijn verantwoordelijk voor 39,6 miljoen euro aan kosten per jaar. In de berekeningen zijn de kosten voor beveiliging, staatsbezoeken en het onderhoud van de paleizen niet meegerekend. Worden deze wel meegeteld, dan stijgen de jaarlijkse kosten van het Nederlandse koningshuis tot meer dan 100 miljoen euro per jaar.
En een student zit met mijn belastinggeld aan het bier, de bijstandsmoeder gaat met mijn belastinggeld naar de Julianatoren.quote:
Precies, ding zal grotendeels handgemaakt zijn, in een provincie waar de werkgelegenheid niet al te best is... Friesland mag Guillermo-Alejandro bedankenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:01 schreef Nielsch het volgende:
Prima toch, Nederlandse werf ook weer blij met de aandacht... Goed voor de schatkist en de werkgelegenheid.
Hmmm, terug naar Balkenendenorm, of durven de politici in Den Haag dat dan weer niet...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
De Spaanse Koning krijgt een salaris van 150000 euro, de Nederlandse 8 ton.
Ik vind de Balkenendenorm een gedrocht, maar het Koningshuis krijgt gewoon teveel en heeft teveel privileges. Ook ivm met de Britten.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hmmm, terug naar Balkenendenorm, of durven de politici in Den Haag dat dan weer niet...
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind de Balkenendenorm een gedrocht, maar het Koningshuis krijgt gewoon teveel en heeft teveel privileges.
Juan Carlos I - Gepensioneerd Koning van Spanjequote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
De Spaanse Koning krijgt een salaris van 150000 euro, de Nederlandse 8 ton.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Politici hebben idd slappe knietjes, maar vergeet niet dat het leger in de achterzak van de Oranjes zit.
Verschil is dat Juan Carlos inkomstenbelasting betaalt waardoor zijn 'pensioen' op minder dan 1500000 euro uit komt. Bovenstaand bedrag is het bruto bedrag.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Juan Carlos I - Gepensioneerd Koning van Spanje
¤ 292,752.00
Beatrix - Voormalige Koningin, Prinses van Nederland
Jaar: ¤ 466,000.00
Zweren trouw aan de Koning, en elke generaal heeft een portret van de Koning in zijn kamer hangen. Banden zijn op meerdere vlakken zeer innig.quote:
Wat heeft dat met de Britten te maken?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind de Balkenendenorm een gedrocht, maar het Koningshuis krijgt gewoon teveel en heeft teveel privileges. Ook ivm met de Britten.
Politici hebben idd slappe knietjes, maar vergeet niet dat het leger in de achterzak van de Oranjes zit.
Iedereen zweert trouw aan de Koning, ook iedere nieuwe Nederlander en noem maar op. Zijn dat allemaal mensen die onze Willem in z'n achterzak heeft dan? Of alle rechtbanken omdat z'n portret er hangt?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zweren trouw aan de Koning, en elke generaal heeft een portret van de Koning in zijn kamer hangen. Banden zijn op meerdere vlakken zeer innig.
LOLquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
Met een beetje googlen kun je vinden dat de 'defensiekrant' hetzelfde zegt, evenals de NOS. Als het erop aan komt, dan luister het leger naar de Koning.
Wat moet het toch ergens heerlijk zijn om de wereld door Klopkoek's ogen te zien. De realiteit niet onder ogen kunnen zien dus maar lekker alles verzinnen.quote:
Vind kloppekind we een schattig dwars punkertje, zo eentje die overal tegen is, claimt links te zijn maar in een socialistische maatschappij direct in een kamp zou zijn gezet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat moet het toch ergens heerlijk zijn om de wereld door Klopkoek's ogen te zien. De realiteit niet onder ogen kunnen zien dus maar lekker alles verzinnen.
Laat dat dan het enige aantrekkelijke zijn van een socialistische maatschappij.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind kloppekind we een schattig dwars punkertje, zo eentje die overal tegen is, claimt links te zijn maar in een socialistische maatschappij direct in een kamp zou zijn gezet.
Tot 1982 heeft in de Grondwet gestaan dat de Koning het oppergezag heeft over de krijgsmacht.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind kloppekind we een schattig dwars punkertje, zo eentje die overal tegen is, claimt links te zijn maar in een socialistische maatschappij direct in een kamp zou zijn gezet.
Mja, niet dat de rest van de bevolking zo overliep in het productief zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laat dat dan het enige aantrekkelijke zijn van een socialistische maatschappij.
In 1982 hadden we geeneens een koning.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tot 1982 heeft in de Grondwet gestaan dat de Koning het oppergezag heeft over de krijgsmacht.
Altijd nog beter dan Kloppie's contraproductiviteit.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja, niet dat de rest van de bevolking zo overliep in het productief zijn.
Ben in Oostberlijn nog een keer naar het optreden van een undergroundbandje geweest. Ik kwam de straat inlopen en de VoPo's waren alle concertbezoekers zeer hardhandig aan het inladen. Was een punkbandje, dus Klassenfeind. De socialistische Freund&Helfer ging lekker los met inbeuken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan Kloppie's contraproductiviteit.
Stoer.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben in Oostberlijn nog een keer naar het optreden van een undergroundbandje geweest. Ik kwam de straat inlopen en de VoPo's waren alle concertbezoekers zeer hardhandig aan het inladen. Was een punkbandje, dus Klassenfeind. De socialistische Freund&Helfer ging lekker los met inbeuken.
In de Grondwet staat 'Koning'. Niet Koningin.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In 1982 hadden we geeneens een koning.
Met een rechtse, heb twee jaar in Bautzen gezetenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Stoer.
Heb je ze nog geholpen als rechtse ?
Kan wel, maar is minder leuk.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:05 schreef sp3c het volgende:
klopkoek heeft het is supersneu dat jullie niet van hem kunnen 'winnen' zonder op de man te spelen
Waar drijf ik door?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:22 schreef sp3c het volgende:
overigens is wat hij zegt niet eens zo heel raar
hij draaft wat door zoals gewoonlijk maar toch
Want z'n toelage heeft iets te maken met z'n vermogen?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
Ik vind het best een grote uitgave voor een man die hardop in de pers beweert uit pure armoede mensen te moeten ontslaan als hij een beetje gekort wordt op zijn vorstelijke toelagen.
Ja.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want z'n toelage heeft iets te maken met z'n vermogen?
Nee.quote:
Toch wel fraai als je een simpele Nederlander bent die de boot heeft ontworpen die zulke mensen graag kopen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:05 schreef DoubleChoc het volgende:
AMSTERDAM -
Koning Willem-Alexander is eigenaar geworden van een splinternieuwe speedboot. Onze vorst heeft daarvoor diep in de buidel moeten tasten. Het luxueuze jacht van de Nederlandse scheepswerf Wajer & Wajer Yachts kostte hem zo'n 800.000 euro.
Willem-Alexander kocht de ruim elf meter lange Osprey 38 om zich te vermaken bij zijn Griekse villa. De supersnelle boot is vooral geliefd bij de zeer vermogende jetset. Roman Abramovitsj zou er zelfs twee bezitten.
De boot wordt gekenmerkt door zijn 'harmonieuze verhoudingen, vloeiende lijnen en het prachtige gebruik van teak en mahonie', schrijft de Friese fabrikant op zijn website. De maximumsnelheid bedraagt 45 knopen, ofwel 85 kilometer per uur. Er kunnen tot maximaal veertien passagiers aan boord.
In februari kocht Willem-Alexander een extra lange Audi A8.
http://www.telegraaf.nl/v(...)uwe_speedboot__.html
[ afbeelding ]
Willem
Het hangt ervan af wat voor boot het is. Voor speelgoed (jetbootje) is het best wel veel.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:53 schreef firefly3 het volgende:
0.8 miljoen is niets voor een boot.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |