Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben, denk je?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 21:54 schreef theunderdog het volgende:
Maar dat mensen nog steeds de effectiviteit van aanvallen als argument gebruiken...![]()
"jaaa, Israël heeft veel meer slachtoffers gemaakt ! ". Wat kan Israël er nu aandoen dat Hamas van die losers zijn?
Uiteraard.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben, denk je?
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Juist mooi toch dat die soldaten doodgaan, het liefst zoveel mogelijkquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:05 schreef LelijKnap het volgende:
Ik snap niet dat Israel zijn soldaten laat sterven in ruil voor het leven van burgers in Gaza. Zouden gewoon beter alles uit de lucht en/of tank kunnen doen.
Ja, dat helpt dus lekker in de "oplossing" van het conflict, dit soort posts.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:06 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Juist mooi toch dat die soldaten doodgaan, het liefst zoveel mogelijk
Doe niet zo labiel man..quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat helpt dus lekker in de "oplossing" van het conflict, dit soort posts.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat helpt dus lekker in de "oplossing" van het conflict, dit soort posts.
In dit geval gas.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:10 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Olie olie olie is t dan godverdomme nooit ieets anders dan olie
Ah, staakt het vuren.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:11 schreef jamesdeen het volgende:
Updates over een staakt-het-vuren:
10:29 P.M. A senior official in the office of Palestinian President Mahmoud Abbas tells Haaretz that since an Israeli delegation will not be arriving in Cairo, the Palestinian Authority can't press Hamas to accept the cease-fire terms. "We're back at the starting point with regards to the diplomatic situation, on the eve of the military action in Gaza," said the official. The official added that the matter of the reopening of the Rafah Crossing is not on the agenda of the Palestinian Authority delegation to Cairo. (Jack Khoury)
10:07 P.M. Hamas' spokesman in the Gaza Strip, Sami Abu Zuhri, said that "a unilateral withdrawal or redeployment by Israel in the Strip will be answered by a fitting response by the Hamas' military arm." Abu Zuhri also told the Palestinian news agency Ma'an that "the forces of occupation must choose between remaining in Gaza and paying the price or retreating and paying the price or holding negotiations and paying the price." According to him, Israel will be morally defeated in the coming hours. (Jack Khoury)
ha'aretz
Inderdaad, de misdaden van de zionisten goedpraten is behoorlijk lastig voor een mens die zijn empathie op een normaal niveau heeft.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:11 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Snap ik, als je telkens met je onzin/non-argumenten anderen probeert te hersenspoelen.
Dat, en:quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hamas hamas, de joden willen dat beetje gas?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hehehequote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vond dat je het al lang volhield
Shukran.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:16 schreef theunderdog het volgende:
http://www.dewereldmorgen(...)ad-te-rechtvaardigen
Goed artikel over hoe de zionisten hun misdaden tegen de mensheid goedpraten.
Om dat te snappen moet je weten wat er allemaal gebeurt. Niemand weet dat precies, maar als het opruimen van tunnels erbij hoort, dan moeten er grondtroepen aan te pas komen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:05 schreef LelijKnap het volgende:
Ik snap niet dat Israel zijn soldaten laat sterven in ruil voor het leven van burgers in Gaza. Zouden gewoon beter alles uit de lucht en/of tank kunnen doen.
Woeiiii, want het zijn toch maar Zionisten, he?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:06 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Juist mooi toch dat die soldaten doodgaan, het liefst zoveel mogelijk
Via het uitstekende artikel in de link van underdog:quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Om dat te snappen moet je weten wat er allemaal gebeurt. Niemand weet dat precies, maar als het opruimen van tunnels erbij hoort, dan moeten er grondtroepen aan te pas komen.
En hun soldaten sterven voor de veiligheid van hun land. Niet voor de burgers van Gaza.
Niet alleen zionisten, ook terroristenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Woeiiii, want het zijn toch maar Zionisten, he?
Wat schrijven ze?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:22 schreef oksel12 het volgende:
dewereldmorgen.be![]()
Een website vol met communisten en andere extreemlinksen.
Tunnels inderdaad. Maar zonder de ogen vd wereldgemeenschap OF een eigen moraliteit zouden er geen (of veel minder) soldaten hoeven sterven. Dus stellen dat ze sterven 'voor de veiligheid van hun land' klopt niet helemaal.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Om dat te snappen moet je weten wat er allemaal gebeurt. Niemand weet dat precies, maar als het opruimen van tunnels erbij hoort, dan moeten er grondtroepen aan te pas komen.
En hun soldaten sterven voor de veiligheid van hun land. Niet voor de burgers van Gaza.
Waarom zou ik?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Via het uitstekende artikel in de link van underdog:
The Dahiya doctrine is a military strategy put forth by the Israeli general Gadi Eizenkot that pertains to asymmetric warfare in an urban setting, in which the army deliberately targets civilian infrastructure, as a means of inducing suffering for the civilian population, thereby establishing deterrence. The doctrine is named after a southern suburb in Beirut with large apartment buildings which were flattened by the Israel Defense Forces (IDF) during the 2006 Lebanon War. Israel has been accused of implementing the strategy during the Gaza War.
Praat dat maar eens goed.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niet alleen zionisten, ook terroristen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alleen een dood kind, ook een Palestijns kind.
En vooral géén moslimsquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niet alleen zionisten, ook terroristen
Hoe kan je dan de kant van de IDF kiezen?quote:
Anti-VS, anti-Israel, pro-Chavez en andere extreemlinksen in Latijns-Amerika. De website is dan ook in handen van leden van de Belgische PVDA, een communistische partij.quote:
Bron + meer: http://electronicintifada(...)ital-medicines/13683quote:Israel fired more than ten tank shells at an iconic ice cream and cookie factory in Deir al-Balah in the central Gaza Strip late on Thursday night, starting a fire that continued to blaze into the next day.
The attack puts hundreds of people out of work and destroyed vital medicine stocks that had been stored in the building.
Surrounded by a few workers and an administrator attempting to assess the damage to the 1.5-acre facility, Iyad al-Tilbani, whose father owns the 38-year-old Al-Awda Factory, said on Friday that much of the building was “reduced to rubble overnight.” As he spoke, a bulldozer cleaned up debris in the background.
The Electronic Intifada met with al-Tilbani while reporting about the damage during a supposed 72-hour humanitarian truce brokered by the US and UN that was to take effect on Friday morning.
Israel ended the truce after less than two hours, launching a massive artillery barrage in Rafah, southern Gaza, that killed dozens of people, using the pretext of a clash between resistance fighters and Israeli forces occupying Gaza, which left two Israeli soldiers dead and one missing.
“For the second consecutive day, rescue teams have not been able to reach our factory, due to the intensity of the fire inside,” al-Tilbani, 37, told The Electronic Intifada. “The civil defense teams here fear harm by Israeli tank shells that have continued to fall unabated over the past 48 hours.”
EEN IJSFABRIEK!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:28 schreef theunderdog het volgende:
Mensen, volgens mij is er een ijsfabriek opgeblazen.
Een IJSFABRIEK.
I don,t care man.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:29 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zou hamas zijn wapens nu ook al tussen het ijs gaan verstoppen?
Het is allemaal heel simpel: Israel gaat niet stoppen met de nederzettingen en Hamas gaat niet stoppen met het verzet.quote:
twitter:Beltrew twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 22:32:46Burnt out remains of #Gaza's largest factory - employing 500 people and shelled by #Israel http://t.co/ndJmIZnVdC reageer retweet
Je moest je eens verdiepen in de Vietnam-oorlog. Dan blijkt wel hoe moeilijk (zelfs onmogelijk) het is om een gerichte actie tegen tunnels te voeren.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Tunnels inderdaad. Maar zonder de ogen vd wereldgemeenschap OF een eigen moraliteit zouden er geen (of veel minder) soldaten hoeven sterven. Dus stellen dat ze sterven 'voor de veiligheid van hun land' klopt niet helemaal.
Slaap ik er beter van?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is allemaal heel simpel: Israel gaat niet stoppen met de nederzettingen en Hamas gaat niet stoppen met het verzet.
Dit conflict blijft dus nog heel lang doorgaan. Maar wees eerlijk, slaap jij er slechter van?
Een ijsfabriek met medicijnen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
Nu ook een ijsfabriek met medicijnen opgeblazen, EEN IJSFABRIEK!
Israel “wipes out” Gaza ice cream factory that stored vital medicines
[..]
Bron + meer: http://electronicintifada(...)ital-medicines/13683
Dat is toch simpel? Zij verdedigen hun volk tegen terreur. Hoe kun je daar nou geen respect voor hebben?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan je dan de kant van de IDF kiezen?
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is toch simpel? Zij verdedigen hun volk tegen terreur. Hoe kun je daar nou geen respect voor hebben?
(Volgens mij gaan we een zinloze discussie aan)
Oh MAN ik wou dat ik in Gaza was.quote:
Sommige mensen slapen er beter van..quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, zou best ziek zijn als dat zo zou zijn.
Als in "de aanval is de beste verdediging"?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is toch simpel? Zij verdedigen hun volk tegen terreur.
Miss, maar mij boeien die sommige mensen niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Sommige mensen slapen er beter van..
Maar ook voor Vietnam gaan dezelfde argumenten op. Napalm had alles kunnen oplossen maar werd slechts sporadisch gebruikt door ethische druk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je moest je eens verdiepen in de Vietnam-oorlog. Dan blijkt wel hoe moeilijk (zelfs onmogelijk) het is om een gerichte actie tegen tunnels te voeren.
Ik betwijfel of de technologie zover vooruit is gegaan sinds die tijd, dat het opsporen, verkennen, in kaart brengen en vernietigen van alle tunnels mogelijk is. Dat was het in de zogenaamde "Iron Triangle" in Vietnam bij lange na niet, in elk geval.
ja man ik slaap er egt beter vanquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Miss, maar mij boeien die sommige mensen niet.
Ik vroeg het jou.
Mmz, dus als iemand mij een klap geeft verdedig ik mezelf wanneer ik mn handen voor mn hoofd houd, en wanneer ik een klap terug geef 'verbreek' ik de zelfverdediging oid?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als in "de aanval is de beste verdediging"?
Weet je wat "Defence" betekent?
Ik heb wel een nieuwe kussen, dus ik slaap eigenlijk wel beter.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja man ik slaap er egt beter van
"affective vs dug-in enemies"quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Napalm is the most terrible pain you can imagine," said Kim Phúc, a napalm bombing survivor known from a famous Vietnam War photograph. "Water boils at 100 degrees Celsius (212°F). Napalm generates temperatures of 800 to 1,200 degrees Celsius (1,500-2,200°F)."
Aap.
altijd weer hetzelfdequote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mmz, dus als iemand mij een klap geeft verdedig ik mezelf wanneer ik mn handen voor mn hoofd houd, en wanneer ik een klap terug geef 'verbreek' ik de zelfverdediging oid?
Nou nee, meer "als jouw buurjongen een steen door je ruit gooit, brand je zijn huis (waar ook zijn onschuldige zusje en oma wonen) plat, je bombardeert de ijsfabriek waar hij werkt en je overgiet je buurvrouw met napalm".quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mmz, dus als iemand mij een klap geeft verdedig ik mezelf wanneer ik mn handen voor mn hoofd houd, en wanneer ik een klap terug geef 'verbreek' ik de zelfverdediging oid?
Hoppa 500 mensen werkloos, paar gezinnen naar de klote. Een succesvolle dag voor Israëlquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:32 schreef IsaacCuenca het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Beltrew twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 22:32:46Burnt out remains of #Gaza's largest factory - employing 500 people and shelled by #Israel http://t.co/ndJmIZnVdC reageer retweet
Vreselijk.
Nee hoor. Ik heb eens teruggeklikt en het begint met:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:03 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Jij bent de enige die boerderij termen nodig heeft om kinderen van moslims en joden te beschrijven hoor.
Als reactie op een vraag of de Palestijnen ook zwangerschapsverlof krijgen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal wel, waarom fokken ze anders zoveel kinderen?
Ik denk dat democide/civilicide wel van toepassing is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoppa 500 mensen werkloos, paar gezinnen naar de klote. Een succesvolle dag voor Israël
Die vergelijking gaat alleen op als er meerdere stenengooiers zijn en op diezelfde plekken komen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou nee, meer "als jouw buurjongen een steen door je ruit gooit, brand je zijn huis (waar ook zijn onschuldige zusje en oma wonen) plat, je bombardeert de ijsfabriek waar hij werkt en je overgiet je buurvrouw met napalm".
Jij gelooft toch niet dat er mensen zijn in dit topic die serieus zo denken?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat democide/civilicide wel van toepassing is.
Godverdomme zeg, hoelang gaan die hersenlozen in dit topic (niet de trolletjes, degenen die echt zo 'denken') dit nog goedpraten?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dahiya_doctrinequote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoppa 500 mensen werkloos, paar gezinnen naar de klote. Een succesvolle dag voor Israël
Ik zou zeggen, schrijf er een proefschrift over.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:44 schreef LelijKnap het volgende:
Daarom was mijn vergelijking zo goed
Jij gelooft serieus dat er geen zieke mensen bestaan? Dat iedereen net zo intelligent trollt als jij?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij gelooft toch niet dat er mensen zijn in dit topic die serieus zo denken?
Nee voor Hamas, die kunnen weer zielig doen over Israël.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaan er zieke mensen, genoeg.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij gelooft serieus dat er geen zieke mensen bestaan? Dat iedereen net zo intelligent trollt als jij?
Met die linkse emotionele moraalridder-elite in de universiteiten? Neh.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, schrijf er een proefschrift over.
Ik denk juist dat Prof. dr. ir. mr. Stapel je wel aan een mooi onderzoek kan helpen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Met die linkse emotionele moraalridder-elite in de universiteiten? Neh.
Nee, weg met de zionistische bezetters.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:47 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Precies, weg met Hamas dat Gaza bezet.
Hamas = Arabisch voor ijsboer.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:47 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Precies, weg met Hamas dat Gaza bezet.
Ja en er is niet een een reden toe. Kutpalestijnen, arme Israëlische soldaten een trauma bezorgenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:45 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee voor Hamas, die kunnen weer zielig doen over Israël.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hamas = Arabisch voor ijsboer.
Kende ik niet, dankjewel. Ekkes verder lezenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:44 schreef Ceberut het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dahiya_doctrine
Deze hele operatie is erop gericht om de burger te raken.
Precies.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kutpalestijnen, arme Israëlische soldaten een trauma bezorgen
Is die nog prof?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Prof. dr. ir. mr. Stapel je wel aan een mooi onderzoek kan helpen.
jij goed nederlands sprekenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:54 schreef amenth het volgende:
pro israel zijnzionisten walgelijk gewoon onschuldige mensen vermoorden en dan zehma omdat daar paar hamas leden zijn dan nog moet het niet zo ze kunnen beter infalteren en geen onschuldigen vermoorden als ze al wat doen tis dat amerika ook geregeerd wordt door joden anders was israel allang vernietigd heel de wereld haat ze
Hij vindt van wel.quote:
Weer een 'wij vs zij-moslim' gespotquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:54 schreef amenth het volgende:
pro israel zijnzionisten walgelijk gewoon onschuldige mensen vermoorden en dan zehma omdat daar paar hamas leden zijn dan nog moet het niet zo ze kunnen beter infalteren en geen onschuldigen vermoorden als ze al wat doen tis dat amerika ook geregeerd wordt door joden anders was israel allang vernietigd heel de wereld haat ze
Wat een flauwekul. Als het gaat om de tunnels van Gaza naar Israel, kunnen ze die toch gewoon vanaf Israel benaderen? Daarvoor hoeven ze helemaal toch niet heel Gaza plat te gooien?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Misschien moeten wij, zijnde westerse mannen, zaad aanbieden ten behoeven van populatiegroei in de nieuw verworven gebieden.quote:
zo simpel werkt dat niet zitten vaak boobtraps in maar wel betere optie zodat e rmidner onderschuldigen worden vermoord inderdaadquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Als het gaat om de tunnels van Gaza naar Israel, kunnen ze die toch gewoon vanaf Israel benaderen? Daarvoor hoeven ze helemaal toch niet heel Gaza plat te gooien?
Idee van mijn zesjarige broertje!
Zaad aanbieden..quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Misschien moeten wij, zijnde westerse mannen, zaad aanbieden ten behoeven van populatiegroei in de nieuw verworven gebieden.
Same 'principles', same force.quote:
Dus?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Same 'principles', same force.
Ze plegen in naam van hun volk terreur.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is toch simpel? Zij verdedigen hun volk tegen terreur. Hoe kun je daar nou geen respect voor hebben?
(Volgens mij gaan we een zinloze discussie aan)
Een foetus is geen mens, katholiek.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jou een gratis T-shirt aanbieden natuurlijk.
[ afbeelding ]
Neuh, het zijn de gehersenspoelde pionnetjes van laffe politici die veilig in zwaarbewaakte gebouwen zitten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ze plegen in naam van hun volk terreur.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een foetus is geen mens, katholiek.
Ja, ik zou wel een goeie falafel met een lekker ijsje kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:07 schreef LelijKnap het volgende:
Je bent wat sneerderig vanavond, meta.
Dag schatje...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ik zou wel een goeie falafel met een lekker ijsje kunnen gebruiken.
Tijd om es wat anders te gaan doen. Allemaal een veilige nacht.
Niks mis met pro-life zijn, zouden meer mensen moeten zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel ironisch dat meestal de pro-life mongolen ook degenen zijn die IDF (en hun T-shirtjes) steunen. Hoe krijg je die kronkel je kop in, vraag je je af.
Op dit punt begint pro-life een beetje op anti-mensheid te lijken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:10 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Niks mis met pro-life zijn, zouden meer mensen moeten zijn.
Ja, daar zitten vast wel vallen en ondermijningen in. Maar daar hebben de Israeli's toch robots voor? En anders sturen ze gewoon een paar kleine Palestijntjes de tunnel is met de belofte dat er aan het eind een ijsje ligt te wachten. "Opschieten joh, anders is het gesmolten. Je hoort het: we hebben het beste met je voor!"quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:58 schreef amenth het volgende:
[..]
zo simpel werkt dat niet zitten vaak boobtraps in maar wel betere optie zodat e rmidner onderschuldigen worden vermoord inderdaad
Ja OK, dat ook. Maar die politici hebben wel de praatjes verspreid dat het niet hun belang maar het landsbelang de drijfveer is. In geval van Israel natuurlijk vooral de veiligheid, dat argument gaat er bij een jood in als wijwater in een ouderling.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Neuh, het zijn de gehersenspoelde pionnetjes van laffe politici die veilig in zwaarbewaakte gebouwen zitten.
Propaganda. Israël pakt een willekeurige foto en plakt daar een willekeurige tekst onder. Wat valt er nou uit die foto af te leiden? Wie heeft die foto genomen? Wat is de context?quote:
Dezelfde kronkel als Telegrof-lezers vroeger soms hadden: "Vieze communisten! Woonden we maar de de Sovjet-Unie, dan konden we ze naar Siberië sturen! Dat vinden velen met mij!"quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel ironisch dat meestal de pro-life mongolen ook degenen zijn die IDF (en hun T-shirtjes) steunen. Hoe krijg je die kronkel je kop in, vraag je je af.
Ik heb nog wel een helm, een haakneus en een haatbaard.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:13 schreef jamesdeen het volgende:
Hier thuis ligt nog een oud legeruniform. Kan je heel veel leuke dingen mee doen.
Het filmpje heb ik niet gezien en ik geloof je wel, maar strikt genomen weten we de contekst van deze foto's natuurlijk ook niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Propaganda. Israël pakt een willekeurige foto en plakt daar een willekeurige tekst onder. Wat valt er nou uit die foto af te leiden? Wie heeft die foto genomen? Wat is de context?
De volgende foto's spreken echter wel voor zich:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier spreekt een zogenaamde human shield:
Verhelderende uitleg ook over die "waarschuwingen" van het IDF. Het IDF doet dus geautomatiseerde waarschuwingen aan hele wijken, terwijl ze misschien 1 target binnen dat gebied hebben. Iedereen in dat gehele gebied zou dus de locatie moeten verlaten (waar naar toe?) en als ze blijven dan zijn ze volgens het IDF "human shields".
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:22 schreef superniger het volgende:
Het is tijd om Benjamin Netanyahu voor het internationaal strafhof te slepen.
Het is een feit dat Hamas menselijke schilden gebruikt, volgens hun zelf is dat effectief.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:22 schreef Ceberut het volgende:
Propaganda. Israël pakt een willekeurige foto en plakt daar een willekeurige tekst onder. Wat valt er nou uit die foto af te leiden? Wie heeft die foto genomen? Wat is de context?
Nee, ik weet de situatie van de eerste foto niet.quote:De volgende foto's spreken echter wel voor zich:
Uitgezonden op RT, Russia Today.quote:Hier spreekt een zogenaamde human shield:
Kan niet. Israel heeft de bijbehorende verdragen niet ondertekent en kan dus, strikt juridisch genomen, ook geen oorlogsmisdaden plegen.quote:
Iemand die terroristen bestrijd en het enigste democratische en seculiere land in het m-o vormt voor het internationaal strafhof willen slepen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:22 schreef superniger het volgende:
Het is tijd om Benjamin Netanyahu voor het internationaal strafhof te slepen.
Zeker RT als bron?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:41 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Leugens, Arabieren mogen ook gewoon in nederzettingen wonen.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
Wat vind men belangrijk? De haat voor de vijand of liefde voor je familie? Wat dit betreft ligt het probleem volledig bij de Arabieren. De haat voor de vijand is zo groot dat het uitstijgt boven de liefde voor de famile. Maw: men is bereidt hun liefde voor familie/ naasten op te geven omdat de haat voor de vijand sterker is.
Ik zie dit bij (Muslim) vrienden op Facebook. En ze komen uit alle hoeken van de wereld behalve Israel/ Palestine zelf en hun hele facebook wall hangt vol met Israel haat. Zo ken ik een man (rond de 60 jaar) afkomstig uit Somalie maar al een aantal jaartjes in NL. Je zou zeggen dat hij zich druk maakt om andere zaken. Immers, in zijn land gaat het niet zo goed. Maar schijn bedriecht : zijn hele facebook incl zijn gedachten gaat over : haat haat en nog eens haat jegens Israel. Uiteraard is hij Muslim en voelen zij zich aangetrokken met wat er in Gaza gebeurd. Ze zien (via media) de velen onschuldige slachtoffers. Het is dus een logische verklaring. Net zoals Christenen zich bezig houden met Syrische Christenen die ook afgeslacht worden. Maar wat mij dan opvalt is waarom zoveel sympatie voor Gaza? Omdat ze Muslim zijn? En waarom niet voor het lijden van Muslim(broeders) in Syrie? Ik heb hem (en andere vrienden) nog geen 1 plaatje of tekst zien plaatsen omtrent hierover. Waarom? Wat maakt de slachtoffers van geweld in Gaza 'erger' of wat Israel doet 'heftiger' dan wat er in andere zeer onstabiele landen gebeurd met honderd duizenden onschuldige slachtoffers.
Wat me opvalt is de honderden foto's van dode kindjes uit Gaza wat ze laten zien. De Palestijnen laten dit graag zien maar ook de Muslims over de gehele wereld. Ik zie al dat zoiets in NL gebeurd. Mijn moeder verliest haar jongste zoon en ze toont hem (met een manier wat je bijna trots? noemt) aan de camera's. De eerste reactie is toch verdriet en het kind meenemen en erom rouwen? Ik zou het afschuwelijk vinden als mijn kind 'gebruikt' wordt en zo voor de gehele wereld tentoongesteldt wordt. Hetzelfde dat Nederland commentaar had dat Ukrainse bewoners waar de lijken van de slachtoffers van MH17 in hun tuinen belanden de paspoorten laten zien (gelukkig nog niet de lijken optillen en aan de omgeving en de wereld laten zien). Dat doet toch pijn? Wat je ziet op de foto's is natuurlijk pijn en enorme verdriet maar hun verdriet wordt overwonnen door haat. En daarom sharen of delen ze ten koste van slachtoffers (ze gaan letterlijk over lijken) hun haat jegens de vijand. Die is namelijk veel groter waardoor de liefde en pijn weggedrukt wordt. Verder een heel normaal reactie daar niet van, maar het valt me op dat het bij de Muslims in het algemeen niet gaat om de slachtofffers maar de haat jegens , in dit geval, Israel. Indien het om de slachtoffers was geweest had ik wel honderd duizenden foto's gezien van vermoorde (Muslim in landen als Syria en de rest van MO en afrika) of wat te denken van Muslim genocide in Bosnie?? Nooit Afrikaanse of Arabische Muslims daar iets over gehoord. Geen demonstraties niks.
En dat is de reden waarom Muslims over de hele wereld verbonden zijn met Gaza en hier ontzettend ( terecht onterecht is aan de lezer de keuze ) geschrokken en boos over zijn namelijk: de gezamenlijk haat jegens de gezamelijke vijand. En die vijand is Israel.
En dat is de verbinding tussen Muslims uit Somalia en Muslims uit Iran : de haat voor de vijand. Dus niet zozeer de slachtoffers. En dat maakt dat Muslims overal begaan zijn met Gaza en niet uit bvb Syria of Mali of Centraal Azie.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:38 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Iemand die terroristen bestrijd en het enigste democratische en seculiere land in het m-o vormt voor het internationaal strafhof willen slepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt mooi dat deze 4 terroristen dood zijn.![]()
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:44 schreef superniger het volgende:
[..]Toekomstige terroristen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt mooi dat deze 4 terroristen dood zijn.
[..]Wat een achterlijke redenatie. Natuurlijk vallen er onschuldige doden in een oorlog. Hamas verstopt zich tussen burgers en gebruikt menselijke schilden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt mooi dat deze 4 terroristen dood zijn.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:46 schreef DR010 het volgende:
Het einde van de pro-Israel fanaten is nabij...
Leg je erbij neer... you won't win this one this time...
Of je jullie kunnen gewoon door gaan met spammen van makkelijk weerlegbare slappe argumentjes... en deze oneindig blijven herhalen...
Of jullie kunnen xenofoob getinte propaganda plaatjes of zinnetjes posten...en daarmee hopen om de waarheid te maskeren...
Uitkomst blijft hetzelfde...![]()
Bron dat het allemaal of Hamas of menselijk schild is. Succes. Over achterlijke redenatie gesprokenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:48 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Wat een achterlijke redenatie. Natuurlijk vallen er onschuldige doden in een oorlog. Hamas verstopt zich tussen burgers en gebruikt menselijke schilden.
Bron dat het het tegendeel is? Israel is mijn bron.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bron dat het allemaal of Hamas of menselijk schild is. Succes
Je doet niet echt je best om je antisemitisme te verhullen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een helm, een haakneus en een haatbaard.
Brainstormpje?
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:53 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Bron dat het het tegendeel is? Israel is mijn bron.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt mooi dat deze 4 terroristen dood zijn.iedereen prikt door jouw krokodillentranen heen
Obama heeft daar geen zin in. Het gezeur op Bush heeft ervoor gezorgd dat die zandbank in het Midden Oosten hem letterlijk geen reet interesseert. Tot grote ergernis van zowel 'wereldverbeteraars', zoals Hillary en 'war mongers', zoals McCain. Zijn laatste comments waren letterlijk: "Zoek het maar lekker zelf uit daar", zijn lichaamstaal vertelde het hele verhaal gisteren:quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:00 schreef Charismatisch het volgende:
Israel Provoked This War. It’s up to President Obama to stop it.
Israel’s assault on Gaza, as pointed out by analyst Nathan Thrall in the New York Times, was not triggered by Hamas’ rockets directed at Israel but by Israel’s determination to bring down the Palestinian unity government that was formed in early June, even though that government was committed to honoring all of the conditions imposed by the international community for recognition of its legitimacy.
President Barack Obama’s defense of Israel’s actions: namely, the right and obligation of all governments to protect their civilian populations from assaults from across their borders.
But where, exactly, are Israel’s borders?
It is precisely Prime Minister Benjamin Netanyahu’s refusal to identify those borders that placed Israel’s population at risk. And the reason he has refused to do that is because he did not want the world to know that he had no intention of honoring the pledge he made in 2009 to reach a two-state agreement with the Palestinians.
http://www.politico.com/m(...)ar-109229_Page2.html
a. Moet dat dan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:56 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Je doet niet echt je best om je antisemitisme te verhullen.
Ja, daar heb je wel een uitermate, geverifieerde, door iedereen geaccepteerde en toegejuichte, eerlijke en betrouwbare bron.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:53 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Bron dat het het tegendeel is? Israel is mijn bron.
En dan daarbij: hij heeft gruwelijk de pest aan Netanjahoe. Kan ik me ook wel voorstellen als ik de karakters inschat. Wat je ook van Obama mag vinden, hij zoekt wel naar een oprecht en integer en consistent standpunt. Netanjahoe liegt en draait alsof hij het zelf ter plekke verzint.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:02 schreef Nintex het volgende:
[..]
Obama heeft daar geen zin in. Het gezeur op Bush heeft ervoor gezorgd dat die zandbank in het Midden Oosten hem letterlijk geen reet interesseert. Tot grote ergernis van zowel 'wereldverbeteraars', zoals Hillary en 'war mongers', zoals McCain. Zijn laatste comments waren letterlijk: "Zoek het maar lekker zelf uit daar", zijn lichaamstaal vertelde het hele verhaal gisteren:
http://www.thewire.com/po(...)nt-do-it-all/375481/
Israel = internationaal erkende staatquote:Op zondag 3 augustus 2014 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel een uitermate, geverifieerde, door iedereen geaccepteerde en toegejuichte, eerlijke en betrouwbare bron.![]()
Precies en Obama is akkoord met de status quo verder dus Israel mag blijven bombarderen om zo hopelijk Hamas uit te schakelen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dan daarbij: hij heeft gruwelijk de pest aan Netanjahoe. Kan ik me ook wel voorstellen als ik de karakters inschat. Wat je ook van Obama mag vinden, hij zoekt wel naar een oprecht en integer en consistent standpunt. Netanjahoe liegt en draait alsof hij het zelf ter plekke verzint.
Van een internationaal erkende staat kan de leiding zich ook schuldig maken aan ernstige schending van de mensenrechten, er zijn veel voorbeelden daarvan te geven in het verleden en het heden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:08 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Israel = internationaal erkende staat
Hamas = internationaal erkende terreurbeweging
Noem er eens wat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:11 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Van een internationaal erkende staat kan de leiding zich ook schuldig maken aan ernstige schending van de mensenrechten, er zijn veel voorbeelden daarvan te geven in het verleden en de toekomst.
Israel = langzaamaan door de hele wereld uitgekotst als terreurstaatquote:Op zondag 3 augustus 2014 00:08 schreef oksel12 het volgende:
[..]
-Niet doen-quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:13 schreef DR010 het volgende:
[..]
Israel = langzaamaan door de hele wereld uitgekotst als terreurstaat
Dit, en niet anders.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:08 schreef oksel12 het volgende:
[..]
twitter:PalAnonymous twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 23:26:04#Israeli settlers waving a banner "Thank you Sisi". #Egypt #Gaza #Palestine http://t.co/4HQktUD8vy reageer retweet
Ik denk dat je dat zelf ook wel kunt verzinnen. Duitsland was in de jaren 40 ook een erkende staat bijvoorbeeld.quote:
oksel12 en thunderdog.. de left-overs...quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit, en niet anders.
En de Palestijnen steunen deze terreurbeweging.
Sisi is dan ook een baas.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:15 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]twitter:PalAnonymous twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 23:26:04#Israeli settlers waving a banner "Thank you Sisi". #Egypt #Gaza #Palestine http://t.co/4HQktUD8vy reageer retweet
Nee.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:15 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Ik denk dat je dat zelf ook wel kunt verzinnen.
Over cirkelredenering gesproken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:08 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Typisch die schaars geklede dames.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:18 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Nazaat van de profeet Mohammed, Adnan Oktar (Harun Yahya) over het conflict in Israël.
Neenee, Israel heeft deze terreurbeweging mee opgericht.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit, en niet anders.
En de Palestijnen steunen deze terreurbeweging.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Neenee, Israel heeft deze terreurbeweging mee opgericht.
Dat doet er niks van af dat Hamas feitelijk aan terrorisme doet, daar ging het me om.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Over cirkelredenering gesproken.
Hamas is een democratisch gekozen regering in Gaza, gekozen in verkiezingen waarvan Israel en de VSvA beloofd hadden de uitkomst te respecteren.
Israel heeft zichzelf uitgeroepen tot staat. En dat Palestijnen Israel niet erkennen is kennelijk een ernstig pijnpunt.
Bovendien: Rusland, de VSvA en Noord-Korea zijn ook internationaal erkende staten. Zou jij blindelings een bericht van deze staten geloven?
Dat mag niet van de koran.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:23 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Wat vind je daar typisch aan?
Weinig indrukwekkend. Wel is bekend dat Israel een casus belli zoekt, elke keer. En dus zo erg provoceert dat voor het oog van de wereld een vijand begint met acties. In dit geval ontkent Hamas elke betrokkenheid bij de moord op de drie bezetters, terwijl Natanjahoe meteen naar Hamas wees. Dat is vreemd: Hamas is niet te beroerd om iets beroerds op te eisen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:18 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Nazaat van de profeet Mohammed, Adnan Oktar (Harun Yahya) over het conflict in Israël.
Is dat zo? Er staat in 2 verzen wat over de bedekking van de vrouw in de Koran. Dat de vrouwen hun borsten en geslachtsdeel moeten bedekken (dit geldt altijd) en als er gevaar buiten dreigt dat ze zich dan helemaal moeten bedekken om zichzelf te beschermen.quote:
Rectificatie... als ik niet zo lui was. Van projectie is geen sprake, jij reageert altijd redelijk fel in posts, dus soms denk ik dingen te herkennen.. dat stapelt zich dan op...en voor je het weet heb je een oordeel.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
a. Moet dat dan?
b. Waar leid je enig antisemitisme van mijn kant aan af?
c. Ik noemde expres haatbaard, is dat je ontgaan?
ad c.: Ik refereerde zelf aan de anti-moslimterm haatbaarden, maar zie nu dat je zelf een baard in je avatar hebt. Even geldig, niet mijn bedoeling.
Dus projecteer lekker verder.
Ze hebben hun boezems bedekt (nou ja, grotendeels dan) en hun sieraden zijn niet zichtbaar. Dus volkomen verantwoord volgens de qoran.quote:
Volmondig aanvaard!quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:32 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Rectificatie... als ik niet zo lui was. Van projectie is geen sprake, jij reageert altijd redelijk fel in posts, dus soms denk ik dingen te herkennen.. dat stapelt zich dan op...en voor je het weet heb je een oordeel.
Excuses dus.
Als je Turks kunt, hier uitleg over bedekking. Het is echt alleen de boezems en geslachtsdelen wat bij een vrouw bedekt moet zijn volgens de Koran.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ze hebben hun boezems bedekt (nou ja, grotendeels dan) en hun sieraden zijn niet zichtbaar. Dus volkomen verantwoord volgens de qoran.
Maar ja, de entourage is verder wel wat merkwaardig.
Precies. En ze mogen hun sieraden maar aan een beperkt aantal mannen laten zien (vrouwen worden merkwaardigerwijze niet genoemd). Veel mensen interpreteren die sieraden als sierlijkheden, zoals haar en oren en zelfs mond en neus. Maar als de qoran boezem gewoon benoemt, waarom zouden dan oren etc. niet benoemd worden? Volgens een Arabiste wordt ook gewoon sieraden bedoeld: ringen, oorbellen, hangers etc.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:31 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Is dat zo? Er staat in 2 verzen wat over de bedekking van de vrouw in de Koran. Dat de vrouwen hun borsten en geslachtsdeel moeten bedekken (dit geldt altijd) en als er gevaar buiten dreigt dat ze zich dan helemaal moeten bedekken om zichzelf te beschermen.
Nee, ik ken geen Turks en ook geen Arabisch.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:36 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Als je Turks kunt, hier uitleg over bedekking. Het is echt alleen de boezems en geslachtsdelen wat bij een vrouw bedekt moet zijn volgens de Koran.
Als ze zich buiten niet veilig voelen mogen ze zich helemaal bedekken, maar is niet verplicht.
http://harunyahya.org/tr/Makaleler/188059/basortusu-konusunda-kullanilan-mevzu-hadisler
Ooit was Lehi ook een internationaal erkende terreurbeweging en nu is het een erkende staat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:08 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Daar heeft de 'Arabist' het fout...quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Precies. En ze mogen hun sieraden maar aan een beperkt aantal mannen laten zien (vrouwen worden merkwaardigerwijze niet genoemd). Veel mensen interpreteren die sieraden als sierlijkheden, zoals haar en oren en zelfs mond en neus. Maar als de qoran boezem gewoon benoemt, waarom zouden dan oren etc. niet benoemd worden? Volgens een Arabiste wordt ook gewoon sieraden bedoeld: ringen, oorbellen, hangers etc.
Dus de dames in het filmpje voldoen daar aan. Maar een exclusief zooitje elite met bloemen en mooie kleren en fraaie coiffures blijft het wel.
Ongeloofwaardig. Als heeft de spreker wel gelijk.
Dit is beter!quote:
Dat je daar ook maar enig geloof aan hecht, verbaast me.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:58 schreef theunderdog het volgende:
http://brabosh.com/2014/07/31/pqpct-xyh/
Het is de waarheid. Israël gebruikt geen buitensporig geweld.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat je daar ook maar enig geloof aan hecht, verbaast me.
Dat je het gretig gebruikt als propaganda, vind ik te begrijpen.
Vraag is dan wat je wilt. Propaganda of een benadering van waarheid en eerlijkheid.
Dat verhaal klopt 100% inderdaad, wat is proportioneel. Of wat McNamara zegt in The Fog of War "How much evil do you need to do, in order to do good?"quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:58 schreef theunderdog het volgende:
http://brabosh.com/2014/07/31/pqpct-xyh/
Ik krijg Turkstalige sites en ik ken geen Turks.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:47 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Daar heeft de 'Arabist' het fout...
De fout van dat sieraden haram zijn.
Nur sura 31 uitgelegd over de 'sier' plaats van de vrouw.
Proportionaliteit zou irrelevant moeten zijn in het bestrijden van terrorisme en hun supporters.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat verhaal klopt 100% inderdaad, wat is proportioneel. Of wat McNamara zegt in The Fog of War "How much evil do you need to do, in order to do good?"
Hoewel hij proportionality ook wel noemt uiteraard. Echter spelen er bij een militaire operaties hele andere afwegingen mee. Hoeveel vernietigde tunnels, raketinstallaties en wapenopslagplaatsen staan er tegenover de te betreuren burgerslachtoffers? Belangrijk is uiteraard wel dat je een einddoel goed in het vizier hebt anders blijf je bezig en loopt de zaak uit de hand (wat bijvoorbeeld in Vietnam en Irak vlak na de invasie gebeurde).
Wat men vergeet, maar wat je wel in de beelden ziet is dat dit geen eenzijdige actie is van de IDF. Er is daar op de grond in Gaza gewoon een oorlog aan de gang. Die 60(?) IDF soldaten zijn niet voor niets gesneuveld.
Ik vind niet dat je 1000 burgers mag doodschieten om 1 terrorist te pakken. Dan ga je op de Vladimir Putin tour, 130 onschuldige gijzelaars afgeschoten om een handjevol terroristen op te pakken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Proportionaliteit zou irrelevant moeten zijn in het bestrijden van terrorisme en hun supporters.
Nogmaals.. Hamas is democratisch verkozen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:13 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je 1000 burgers mag doodschieten om 1 terrorist te pakken. Dan ga je op de Vladimir Putin tour, 130 onschuldige gijzelaars afgeschoten om een handjevol terroristen op te pakken.
hahahahahaquote:Op zondag 3 augustus 2014 01:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is de waarheid. Israël gebruikt geen buitensporig geweld.
Ik heb gelijk. Om toch!quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je gaat volledig voorbij aan de truc van Hans Knoop: hij introduceert het begrip pariteit.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Proportionaliteit zou irrelevant moeten zijn in het bestrijden van terrorisme en hun supporters.
Ik had het niet meer over dat artikel.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je gaat volledig voorbij aan de truc van Hans Knoop: hij introduceert het begrip pariteit.
Wel aardig gevonden, moet ik zeggen.
Maar het zal hem niet helpen: Israel wil gewoon winnen, hoe dan ook, met welke smoesjes dan ook en het maakt niet uit hoe lang het duurt.
Zijn nieuwe smoesje maakt dat niet minder duidelijk.
Israeli's ook niet. Netanjahoe en zijn regering zijn gekozen en dus vertegenwoordigers van heel Israel. En elke jood in de wereld die dat ondersteunt, doet mee. Net zoals elke moslim Ali B. ondersteunde.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogmaals.. Hamas is democratisch verkozen.
Palestijnen zijn niet onschuldig.
Nee, maar dat land is niet veroverd of andersgelovigen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Moslims hebben er geen moeite mee dat soortgelijke borden bestaan richting Mekka.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is niets mis met Netanyahuquote:Op zondag 3 augustus 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israeli's ook niet. Netanjahoe en zijn regering zijn gekozen en dus vertegenwoordigers van heel Israel. En elke jood in de wereld die dat ondersteunt, doet mee. Net zoals elke moslim Ali B. ondersteunde.
Nou ja, er zijn ook verstandige joden, zoals die van Een Ander Joods Geluid.
Ik had het inderdaad anders moeten verwoorden. Het is allemaal subjectief.quote:
OK, waarom zou proportionaliteit niet meer relevant zijn i.v.m. het bestrijden van terrorisme?quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik had het niet meer over dat artikel.
Wat een onzin. De mensen die dat vinden zijn gestoord.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad anders moeten verwoorden. Het is allemaal subjectief.
De een vind het buitensporig geweld, de ander niet. Ik persoonlijk ben van mening dat je niet hard genoeg kan optreden tegen terroristen en hun supporters.
Ik vind dat de strijd tegen het terrorisme niet hard genoeg kan zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, waarom zou proportionaliteit niet meer relevant zijn i.v.m. het bestrijden van terrorisme?
Moet de maatregel dan niet in overeenstemming zijn met de dreiging?
Palestine.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:29 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wat een onzin. De mensen die dat vinden zijn gestoord.
Anders zou je zeggen dat je een kern bom per direct moet gooien op israel.
Ja. Dus Israel plus de door Israel bezette gebieden. Heeft wel wat: Niemand heeft gelijk, dus allemaal gelijkelijk van de aardbodem geveegd.quote:
Je weet dat de joodse staat Israel gebaseerd is op joods terrorisme?quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind dat de strijd tegen het terrorisme niet hard genoeg kan zijn.
Nee, het moet gewoon lekker gaan zoals het nu gaat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja. Dus Israel plus de door Israel bezette gebieden. Heeft wel wat: Niemand heeft gelijk, dus allemaal gelijkelijk van de aardbodem geveegd.
Nope. Israel handelt uit zelfbescherming.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je weet dat de joodse staat Israel gebaseerd is op joods terrorisme?
quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ik vind eigenlijk ook dat Israel gewoon nederzettingen moet blijven bouwen en het gebied moet annexeren.
Ze zijn tenslotte holocaust overlevenden. Dat is iets wat we rijkelijk moeten belonen.
Ik had het even over de situatie van 1900 en volgende. Toen de Palestijnen uit zelfbescherming handelden en de joden terroristische aanslagen pleegden zoals bomaanslagen op hotels en stations.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nope. Israel handelt uit zelfbescherming.
Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld is.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ik vind eigenlijk ook dat Israel gewoon nederzettingen moet blijven bouwen en het gebied moet annexeren.
Ze zijn tenslotte holocaust overlevenden. Dat is iets wat we rijkelijk moeten belonen.
Land is wel veroverd, was alleen een tijdje geleden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, maar dat land is niet veroverd of andersgelovigen.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
Oh ja, waarom dan? Is trouwens grotendeels niet eens waar, kijk maar eens naar de bevolkingsstatistieken. Maar dan nog: ik ben van na 1945, dus wat moet ik belonen? En de Palestijnen hebben al helemaal niks te maken met de holocaust (die trouwens slechts een halvocaust was).quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik had het even over de situatie van 1900 en volgende. Toen de Palestijnen uit zelfbescherming handelden en de joden terroristische aanslagen pleegden zoals bomaanslagen op hotels en stations.
Maar ik neem aan dat je dat liever vergeet.
Wel een progom van eeuwen geleden herdenken, maar een terroristische aanslag van 100 jaar geleden zijn we even vergeten.
Puntje 8 vergeten bij dat artikeltje.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dan post je hier al zo lang en nog ken je me nietquote:Op zondag 3 augustus 2014 01:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh ja, waarom dan? Is trouwens grotendeels niet eens waar, kijk maar eens naar de bevolkingsstatistieken. Maar dan nog: ik ben van na 1945, dus wat moet ik belonen? En de Palestijnen hebben al helemaal niks te maken met de holocaust (die trouwens slechts een halvocaust was).
Goh, Kees22 is het niet met me eens!quote:
Een hele matige troll zelfs.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
Nu snap ik waarom theunderdog met zijn getroll hier plezier uithaalt
Nee, maar opgezocht.quote:
Ik ontken dat nergens.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, maar opgezocht.
Is geen antwoord op mijn argument dat joden vanaf pakweg 1900 te vuur en te zwaard Palestina binnenstroomden. En tsunami van doelgerichte joden uit het westen overspoelde de Palestijnse samenleving van die tijd. En de joden werden tegengewerkt door de Britten, die het mandaat hadden. En probeerden hun zin door te drijven door terroristische aanslagen op stations en hotels.
En je laat de argumenten maar achterwege.quote:
Ja, dat heeft bij jou toch geen zin.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En je laat de argumenten maar achterwege.
Het gaat hier alle kanten op. En een als satire geposte reactie, wordt door anderen serieus genomen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dan post je hier al zo lang en nog ken je me niet
quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het gaat hier alle kanten op. En een als satire geposte reactie, wordt door anderen serieus genomen.
Tehunderdog werkt de andere kant op, lijkt het wel.
Ha. En dat geloof jij? Jij denkt echt dat Israel de binnengesmokkelde wapens uit dat Tsjechische schip (dat weet ik van een pro-Israel collega) niet gebruikt zou hebben als de Arabieren akkoord zouden zijn gegaan?quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ontken dat nergens.
Maar het is heel simpel: Er had nooit een conflict of oorlog meer bestaan indien de Arabieren de verdelingsplan in 1947 hadden aanvaard, wat Israël wel deed.
Zeker weten doe je het nooit. Maar dat is speculatie.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ha. En dat geloof jij? Jij denkt echt dat Israel de binnengesmokkelde wapens uit dat Tsjechische schip (dat weet ik van een pro-Israel collega) niet gebruikt zou hebben als de Arabieren akkoord zouden zijn gegaan?
Peace. Piece by piece.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, het moet gewoon lekker gaan zoals het nu gaat.
Nederzetting hier, nederzetting daar. Israël bouwt daar tenminste nog wat op.
Ja hallo, alle land is veroverd. Ooit.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Land is wel veroverd, was alleen een tijdje geleden.
En daar is juist apartheid mbt andersgelovigen.
Wu je zeggen dat je hierquote:
geen argumenten op had? Gewoon: een technisch probleem. Niks geen ideologisch gelul.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Als het gaat om de tunnels van Gaza naar Israel, kunnen ze die toch gewoon vanaf Israel benaderen? Daarvoor hoeven ze helemaal toch niet heel Gaza plat te gooien?
Idee van mijn zesjarige broertje!
En daar ook goede redenen voor hadden, misschien? De joden hadden slechts 8 % van het landoppervlakte in bezit, maar kregen wel veel meer land toebedeeld. Op de groei, zeg maar.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker weten doe je het nooit. Maar dat is speculatie.
De feiten zijn dat de Arabieren niet akkoord gingen.
Wat een gelul zeg.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En daar ook goede redenen voor hadden, misschien? De joden hadden slechts 8 % van het landoppervlakte in bezit, maar kregen wel veel meer land toebedeeld. Op de groei, zeg maar.
OK, je bent aan het onderhandelen. En als je het niet meteen eens bent met het voorstel van je handelspartner, hoe onredelijk je dat ook vindt, dan betekent dat meteen dat je geen afspraak wilt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg.
Het feit dat ze er niet mee akkoord gingen toont gewoon aan dat ze geen vrede willen.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, je bent aan het onderhandelen. En als je het niet meteen eens bent met het voorstel van je handelspartner, hoe onredelijk je dat ook vindt, dan betekent dat meteen dat je geen afspraak wilt.
Natuurlijk ga je niet akkoord met een overeenkomst die veel te negatief is voor jou. Dat de andere partij dan zijn zin doordrukt, is volgens jou dus geoorloofd?
Want dat is wat Israel gedaan heeft: het heeft zij eigen bestaan uitgeroepen. Dat was dus niet de VN!
ja precies: Ooit.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja hallo, alle land is veroverd. Ooit.
En apartheid jegens andersgelovigen, dat moeten ze toch fijn zelf weten.
Mwa, zullen we even gaan tellen hoe vaak Israel aanviel en hoe vaak de buurlanden aanvielen?quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Sinds de uitroeping van de staat Israël in 1948, hebben de Arabische buurlanden al 4 keer geprobeerd Israël in een oorlog van de kaart te vegen.
Het is wel duidelijk wie er vrede wil en wie niet.
Nee hoor, met zulke buurlanden is het evident dat je keihard terugslaat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mwa, zullen we even gaan tellen hoe vaak Israel aanviel en hoe vaak de buurlanden aanvielen?
Een islamitisch land dat de toegang tot de eigen wegen bepaalt? Probeer paleis Soestdijk of de Tweede Kamer maar eens binnen te komen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
ja precies: Ooit.
En nee, apartheid is overal verkeerd.
Volgens mij weet je niet waar ik het over heb.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een islamitisch land dat de toegang tot de eigen wegen bepaalt? Probeer paleis Soestdijk of de Tweede Kamer maar eens binnen te komen.
Terugslaat? Alsof er een eerste aanval is geweest.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, met zulke buurlanden is het evident dat je keihard terugslaat.
En zo ook met de Palestijnen. Een volk dat een groepering steunt die Israël van de kaart wil vegen verdient geen compassie.
Jawel: je hebt het over de verboden van niet-moslims om naar Mekka te reizen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet waar ik het over heb.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Terugslaat? Alsof er een eerste aanval is geweest.
Mat Israel zich niet het voorrecht van de voorlopige/voorbarige/voorbereidende/voorbehoedende aanval aan? Dus niks terugslaan, voorbarig slaan, zul je bedoelen.
Hamas is door Israel in het leven geroepen. En wordt door de repressieve acties van Israel in leven gehouden.
Ah we hebben weer een ras-moslimhater die even zijn niet-toedoende mening wilt verkondigen over een conflict waar die niks van weet.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:34 schreef Sobieski het volgende:
''Free Gaza from Hamas'' zou het moeten zijn. Israël heeft het recht zich te verdedigen. En ook actief te verdedigen door Hamas te ontwapenen. De honderden raketten die jaarlijks vanuit Gaza worden afgevuurd moeten voorgoed verdwijnen. Er komt pas vrede wanneer organisaties als Hamas niet meer bestaan. Eigenlijk geldt dat voor islam in het algemeen. Er komt pas vrede wanneer dit soort middeleeuwse doctrines tot de geschiedenis boeken behoren en niet meer tot de wetenschap. Dat behoort het ook niet meer in onze kringen, maar wel bij die achterlijken.
Israël kan zich gelukkig nog verdedigen tegen het islamisme. Voor de Assyriërs en overige christenen in het Midden-Oosten is het al te laat. Een eigen staat met een sterke defensie is het enige middel tegen dit soort barbaarse opvattingen.
De spijker op den kop.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:34 schreef Sobieski het volgende:
''Free Gaza from Hamas'' zou het moeten zijn. Israël heeft het recht zich te verdedigen. En ook actief te verdedigen door Hamas te ontwapenen. De honderden raketten die jaarlijks vanuit Gaza worden afgevuurd moeten voorgoed verdwijnen. Er komt pas vrede wanneer organisaties als Hamas niet meer bestaan. Eigenlijk geldt dat voor islam in het algemeen. Er komt pas vrede wanneer dit soort middeleeuwse doctrines tot de geschiedenis boeken behoren en niet meer tot de wetenschap. Dat behoort het ook niet meer in onze kringen, maar wel bij die achterlijken.
Israël kan zich gelukkig nog verdedigen tegen het islamisme. Voor de Assyriërs en overige christenen in het Midden-Oosten is het al te laat. Een eigen staat met een sterke defensie is het enige middel tegen dit soort barbaarse opvattingen.
Hoelang blijf je nog trollen? morgen weer normaal of?quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De spijker op den kop.
Niets meer aan toe te voegen.
Heb hier talloze boeken staan. Haat geen moslims. Al haat ik als atheïst islam wel tot op het bot. Al is het maar vanwege dat atheïsten alleen door islam bestuurde landen worden gestraft.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:36 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ah we hebben weer een ras-moslimhater die even zijn niet-toedoende mening wilt verkondigen over een conflict waar die niks van weet.
De hersenspinsels van een ander haten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:39 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Heb hier talloze boeken staan. Haat geen moslims. Al haat ik als atheïst islam wel tot op het bot. Al is het maar vanwege dat atheïsten alleen door islam bestuurde landen worden gestraft.
Amerika zal toch zijn veto gebruiken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:38 schreef El_Matador het volgende:
Regeringen van 130 landen zijn het niet met de obvious IDF-trolletjes hier eens:
130 landen eisen actie VN-Veiligheidsraad om Gaza
De Beweging van de Niet-Gebonden Landen en de ontwikkelingslanden van de Groep van 77 hebben zaterdag geëist dat de VN-Veiligheidsraad onmiddellijk in actie komt om de burgers in de Gazastrook te beschermen.
Beide organisaties vertegenwoordigen samen zo'n 130 landen, waaronder China, Zuid-Afrika, Brazilië en Egypte.
De twee blokken veroordelen de ''militaire agressie van de bezettingsmacht Israël tegen het Palestijnse volk''. De schendingen van de mensenrechten door Israël moeten stoppen, en de Veiligheidsraad moet daartoe zo spoedig mogelijk een resolutie aannemen.
Vredesgesprekken
Ondertussen zijn vredesgesprekken tussen Hamas en Israël voorlopig van de baan. De twee partijen hadden zaterdag de gelegenheid om elkaar te ontmoeten in de Egyptische hoofdstad Caïro. Een Israëlische functionaris liet echter weten geen delegatie te sturen, omdat "Hamas niet geïnteresseerd is in een schikking".
Hamasleden uit de Gazastrook kunnen niet bij de onderhandelingen aanwezig zijn, omdat de tijdelijke wapenstilstand tussen Israël en Hamas vrijdag werd doorbroken.
President Abdel Fattah al-Sisi van Egypte had er zaterdag bij Israël en de Palestijnen op aangedrongen zo spoedig mogelijk in te gaan op het vredesvoorstel van Egypte. Het initiatief "is een goede kans voor het vinden van een oplossing voor de crisis die zich in de Gazastrook voltrekt", zei Sisi zaterdag tijdens een persconferentie.
Hoe langer de twee partijen wachten, hoe gecompliceerder de zaken worden, aldus Sisi.
Tunnels
Israël gaat door met de strijd, ook als alle tunnels vanuit de Gazastrook zijn vernietigd, zegt premier Benjamin Netanyahu. De strijdkrachten van de Joodse staat zijn al enige tijd bezig met het opsporen en vernietigen van de tunnels die door Hamas-strijders worden gebruikt om Israël binnen te sluipen. Die klus is bijna klaar.
Netanyahu wil ''zo lang dat nodig is'' doorvechten om toekomstige aanvallen vanuit de Gazastrook op Israël te voorkomen. De premier dreigde dat Hamas een ''ondragelijke prijs'' moet betalen, als de beschietingen doorgaan.
Door het Israëlisch offensief zijn al zeker 1.707 Palestijnen omgekomen, voornamelijk burgers, onder wie veel vrouwen en kinderen. Naast de doden vielen zo'n 9.000 gewonden. Dat hebben de autoriteiten in de Gazastrook zaterdag gezegd. Aan Israëlische kant zijn 66 doden gevallen, vrijwel allemaal militairen.
De regering in Jeruzalem geniet momenteel enorme steun van de publieke opinie in eigen land voor haar offensief.
Uiteraard, maar dat maakt ook de VSAmerika-haat in de wereld alleen maar groter.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:41 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Amerika zal toch zijn veto gebruiken.
Het gaat om een doctrine. Uiteindelijk vloeit alles uit geschriften. Het maakt mij niet uit wat een ander denkt. Wel wat een ander doet. Daarom hekel ik ook geen moslims als individuen. Wel de islamitische doctrine en wat dat uiteindelijk met de wereld doet. Religie is niet goed meer voor de wereld. De wetenschap kan die functie tegenwoordig prima vervullen. Alleen is helaas niet iedereen daar al aan toe. Als liberaal moet je intolerante stromingen uit het centrum van de macht houden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:40 schreef El_Matador het volgende:
De hersenspinsels van een ander haten.x 6 miljoen
Iemand kan toch zijn veto recht gebruiken om amerik'a veto te verbieden?quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:41 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Amerika zal toch zijn veto gebruiken.
Socialistische trekjes? Collectivisme verspreiden over anderen?quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:42 schreef Sobieski het volgende:
Religie is niet goed meer voor de wereld. De wetenschap kan die functie tegenwoordig prima vervullen. Alleen is helaas niet iedereen daar al aan toe.
Wat is de Islamitische doctrine dan?quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:42 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Het gaat om een doctrine. Uiteindelijk vloeit alles uit geschriften. Het maakt mij niet uit wat een ander denkt. Wel wat een ander doet. Daarom hekel ik ook geen moslims als individuen. Wel de islamitische doctrine en wat dat uiteindelijk met de wereld doet. Religie is niet goed meer voor de wereld. De wetenschap kan die functie tegenwoordig prima vervullen. Alleen is helaas niet iedereen daar al aan toe. Als liberaal moet je intolerante stromingen uit het centrum van de macht houden.
Juist niet. Dat is wat religie doet. Totalitaire stromingen als het fascisme, nazisme en communisme zijn allemaal tegen de vrijheden van het individu. Religieuze doctrines zijn dat ook. Vrijheid is er alleen indien je antivrije stromingen tegengaat. Dat is de paradox van een liberaal.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:44 schreef El_Matador het volgende:
Socialistische trekjes? Collectivisme verspreiden over anderen?
Dat is wel een heel laag dieptepunt. Deze vraag moet ik geeneens willen beantwoorden, en dat doe ik dan ook niet.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:45 schreef Triggershot het volgende:
Wat is de Islamitische doctrine dan?
Als je nou een meervoud er aan gaf en sprak over doctrines, had ik nog met je mee willen gaan, maar omdat er inderdaad sprake is van een laag dieptepunt, hoor ik graag geconcretiseerd wat 'de' Islamitische doctine dan is, voor zover je de vraag kunt beantwoorden, laat staan willen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:49 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Dat is wel een heel laag dieptepunt. Deze vraag moet ik geeneens willen beantwoorden, en dat doe ik dan ook niet.
Dat weet ik niet. Nog nooit over zoiets gehoord.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Iemand kan toch zijn veto recht gebruiken om amerik'a veto te verbieden?
evolutie, socialisme, het goede van de mens, niks, bier, zwevende onzin, aliens, dictatuur, het einde der tijden, milieu, Jodenhaat, liefde, het kopen van het winnend staatslot, dat de muziek van deze tijd echt bagger is, online forums een goede bezigheidstherapie zijn, iets, meer tussen hemel en aarde, onwetendheid, kapitalisme, oorlog en vermaak.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Socialistische trekjes? Collectivisme verspreiden over anderen?
FYI: er zijn zo'n 6 miljard religieuzen. En die andere miljard geloven weer in andere dingen. "Democratie", "rechtsstaat"; statisme.
Jij denkt dat de hele Palestijnse bevolking achter Hamas staat en zich als menselijke schilden gebruikt. Alle Palestijnen willen joden uitroeien en iedere Palestijn is een gevaar voor Israël dus moeten zij keihard aanpakken voordat het uit de hand loopt. Israël wilt wel vrede maar Hamas verneukt het steeds. Hamas verstopt wapens in (VN)scholen, ziekenhuizen en moskeeën. Israël verdedigd zich alleen maar en haar acties zijn niet agressief. Israël schendt geen mensenrechten. 1700 hoort erbij want het is oorlog, het gaat niet om het aantal burgerdoden maar om Hamas.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, met zulke buurlanden is het evident dat je keihard terugslaat.
En zo ook met de Palestijnen. Een volk dat een groepering steunt die Israël van de kaart wil vegen verdient geen compassie.
Mwau,quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:04 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Jij denkt dat de hele Palestijnse bevolking achter Hamas staat en zich als menselijke schilden gebruikt. Alle Palestijnen willen joden uitroeien en iedere Palestijn is een gevaar voor Israël dus moeten zij keihard aanpakken voordat het uit de hand loopt. Israël wilt wel vrede maar Hamas verneukt het steeds. Hamas verstopt wapens in (VN)scholen, ziekenhuizen en moskeeën. Israël verdedigd zich alleen maar en haar acties zijn niet agressief. Israël schendt geen mensenrechten. 1700 hoort erbij want het is oorlog, het gaat niet om het aantal burgerdoden maar om Hamas.
Heb ik een bingo?
Nee. Israël wil helemaal geen vrede.quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:04 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Jij denkt dat de hele Palestijnse bevolking achter Hamas staat en zich als menselijke schilden gebruikt. Alle Palestijnen willen joden uitroeien en iedere Palestijn is een gevaar voor Israël dus moeten zij keihard aanpakken voordat het uit de hand loopt. Israël wilt wel vrede maar Hamas verneukt het steeds. Hamas verstopt wapens in (VN)scholen, ziekenhuizen en moskeeën. Israël verdedigd zich alleen maar en haar acties zijn niet agressief. Israël schendt geen mensenrechten. 1700 hoort erbij want het is oorlog, het gaat niet om het aantal burgerdoden maar om Hamas.
Heb ik een bingo?
Je hebt gelijk, het ligt allemaal aan Hamas, Gaza compleet isoleren, bezet gebied blijven houden van meerdere landen, uitbreiding door honderden nederzettingen in West Bank jaarlijks goed te keuren, met sancties dreigen en gesprekken vermijden wanneer Palestina een officieel statuut wilt bij de VN heeft allemaal met Hamas te maken en Israel's oh zo gewillige wens naar vrede.quote:
Israël probeert al sinds 1947 vrede met Hamas te krijgen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het ligt allemaal aan Hamas, Gaza compleet isoleren, bezet gebied blijven houden van meerdere landen, uitbreiding door honderden nederzettingen in West Bank jaarlijks goed te keuren, met sancties dreigen en gesprekken vermijden wanneer Palestina een officieel statuut wilt bij de VN heeft allemaal met Hamas te maken en Israel's oh zo gewillige wens naar vrede.
Heb jij enig idee sinds wanneer Hamas bestaat en door wie het groot gemaakt is?quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israël probeert al sinds 1947 vrede met Hamas te krijgen.
Helaas wil Hamas maar niet.
Jaja, ik ken die complottheorieën.quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb jij enig idee sinds wanneer Hamas bestaat en door wie het groot gemaakt is?
Eind jaren 80 is Hamas opgericht en gesteund door de Israelische staat als alternatief voor Jihad en Fatah, niets complottheorieen aan, maar officieel -erkend- staatsbeleid van Israel, sowieso is het 40 jaar later opgericht dan wat jij stelt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja, ik ken die complottheorieën.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eind jaren 80 is Hamas opgericht en gesteund door de Israelische staat als alternatief voor Jihad en Fatah, niets complottheorieen aan, maar officieel -erkend- staatsbeleid van Israel, sowieso is het 40 jaar later opgericht dan wat jij stelt.
Het begrijpend lezen gaat je niet goed af he?quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Ja man, Israël gaat even een groepering oprichten die hun van de kaart wil vegen.
Hmm, je geeft toe dat Israël agressief is en mensenrechten schendt maar je bent wel mee eens dat Israël vrede wilt?quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau,
1: Israël is wel agressief.
2: Ze schenden wel mensenrechten.
Maar verder klopt het aardig ja.
Nee, op basis dat Hamas democratisch verkozen is.quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:20 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Hmm, je geeft toe dat Israël agressief is en mensenrechten schendt maar je bent wel mee eens dat Israël vrede wilt?
Is het al meerdere malen bewezen dat Hamas op zulke locaties wapens verbergt?
Volgens jou zijn alle Palestijnen een gevaar, op basis waarvan? Vanwege religie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |