Dat mag niet van de koran.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:23 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Wat vind je daar typisch aan?
Weinig indrukwekkend. Wel is bekend dat Israel een casus belli zoekt, elke keer. En dus zo erg provoceert dat voor het oog van de wereld een vijand begint met acties. In dit geval ontkent Hamas elke betrokkenheid bij de moord op de drie bezetters, terwijl Natanjahoe meteen naar Hamas wees. Dat is vreemd: Hamas is niet te beroerd om iets beroerds op te eisen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:18 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Nazaat van de profeet Mohammed, Adnan Oktar (Harun Yahya) over het conflict in Israël.
Is dat zo? Er staat in 2 verzen wat over de bedekking van de vrouw in de Koran. Dat de vrouwen hun borsten en geslachtsdeel moeten bedekken (dit geldt altijd) en als er gevaar buiten dreigt dat ze zich dan helemaal moeten bedekken om zichzelf te beschermen.quote:
Rectificatie... als ik niet zo lui was. Van projectie is geen sprake, jij reageert altijd redelijk fel in posts, dus soms denk ik dingen te herkennen.. dat stapelt zich dan op...en voor je het weet heb je een oordeel.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
a. Moet dat dan?
b. Waar leid je enig antisemitisme van mijn kant aan af?
c. Ik noemde expres haatbaard, is dat je ontgaan?
ad c.: Ik refereerde zelf aan de anti-moslimterm haatbaarden, maar zie nu dat je zelf een baard in je avatar hebt. Even geldig, niet mijn bedoeling.
Dus projecteer lekker verder.
Ze hebben hun boezems bedekt (nou ja, grotendeels dan) en hun sieraden zijn niet zichtbaar. Dus volkomen verantwoord volgens de qoran.quote:
Volmondig aanvaard!quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:32 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Rectificatie... als ik niet zo lui was. Van projectie is geen sprake, jij reageert altijd redelijk fel in posts, dus soms denk ik dingen te herkennen.. dat stapelt zich dan op...en voor je het weet heb je een oordeel.
Excuses dus.
Als je Turks kunt, hier uitleg over bedekking. Het is echt alleen de boezems en geslachtsdelen wat bij een vrouw bedekt moet zijn volgens de Koran.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ze hebben hun boezems bedekt (nou ja, grotendeels dan) en hun sieraden zijn niet zichtbaar. Dus volkomen verantwoord volgens de qoran.
Maar ja, de entourage is verder wel wat merkwaardig.
Precies. En ze mogen hun sieraden maar aan een beperkt aantal mannen laten zien (vrouwen worden merkwaardigerwijze niet genoemd). Veel mensen interpreteren die sieraden als sierlijkheden, zoals haar en oren en zelfs mond en neus. Maar als de qoran boezem gewoon benoemt, waarom zouden dan oren etc. niet benoemd worden? Volgens een Arabiste wordt ook gewoon sieraden bedoeld: ringen, oorbellen, hangers etc.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:31 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Is dat zo? Er staat in 2 verzen wat over de bedekking van de vrouw in de Koran. Dat de vrouwen hun borsten en geslachtsdeel moeten bedekken (dit geldt altijd) en als er gevaar buiten dreigt dat ze zich dan helemaal moeten bedekken om zichzelf te beschermen.
Nee, ik ken geen Turks en ook geen Arabisch.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:36 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Als je Turks kunt, hier uitleg over bedekking. Het is echt alleen de boezems en geslachtsdelen wat bij een vrouw bedekt moet zijn volgens de Koran.
Als ze zich buiten niet veilig voelen mogen ze zich helemaal bedekken, maar is niet verplicht.
http://harunyahya.org/tr/Makaleler/188059/basortusu-konusunda-kullanilan-mevzu-hadisler
Ooit was Lehi ook een internationaal erkende terreurbeweging en nu is het een erkende staat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:08 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Israel = internationaal erkende staat
Hamas = internationaal erkende terreurbeweging
Daar heeft de 'Arabist' het fout...quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Precies. En ze mogen hun sieraden maar aan een beperkt aantal mannen laten zien (vrouwen worden merkwaardigerwijze niet genoemd). Veel mensen interpreteren die sieraden als sierlijkheden, zoals haar en oren en zelfs mond en neus. Maar als de qoran boezem gewoon benoemt, waarom zouden dan oren etc. niet benoemd worden? Volgens een Arabiste wordt ook gewoon sieraden bedoeld: ringen, oorbellen, hangers etc.
Dus de dames in het filmpje voldoen daar aan. Maar een exclusief zooitje elite met bloemen en mooie kleren en fraaie coiffures blijft het wel.
Ongeloofwaardig. Als heeft de spreker wel gelijk.
Dit is beter!quote:
Dat je daar ook maar enig geloof aan hecht, verbaast me.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:58 schreef theunderdog het volgende:
http://brabosh.com/2014/07/31/pqpct-xyh/
Het is de waarheid. Israël gebruikt geen buitensporig geweld.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat je daar ook maar enig geloof aan hecht, verbaast me.
Dat je het gretig gebruikt als propaganda, vind ik te begrijpen.
Vraag is dan wat je wilt. Propaganda of een benadering van waarheid en eerlijkheid.
Dat verhaal klopt 100% inderdaad, wat is proportioneel. Of wat McNamara zegt in The Fog of War "How much evil do you need to do, in order to do good?"quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:58 schreef theunderdog het volgende:
http://brabosh.com/2014/07/31/pqpct-xyh/
Ik krijg Turkstalige sites en ik ken geen Turks.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:47 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Daar heeft de 'Arabist' het fout...
De fout van dat sieraden haram zijn.
Nur sura 31 uitgelegd over de 'sier' plaats van de vrouw.
Proportionaliteit zou irrelevant moeten zijn in het bestrijden van terrorisme en hun supporters.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat verhaal klopt 100% inderdaad, wat is proportioneel. Of wat McNamara zegt in The Fog of War "How much evil do you need to do, in order to do good?"
Hoewel hij proportionality ook wel noemt uiteraard. Echter spelen er bij een militaire operaties hele andere afwegingen mee. Hoeveel vernietigde tunnels, raketinstallaties en wapenopslagplaatsen staan er tegenover de te betreuren burgerslachtoffers? Belangrijk is uiteraard wel dat je een einddoel goed in het vizier hebt anders blijf je bezig en loopt de zaak uit de hand (wat bijvoorbeeld in Vietnam en Irak vlak na de invasie gebeurde).
Wat men vergeet, maar wat je wel in de beelden ziet is dat dit geen eenzijdige actie is van de IDF. Er is daar op de grond in Gaza gewoon een oorlog aan de gang. Die 60(?) IDF soldaten zijn niet voor niets gesneuveld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |