abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143004719
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:00 schreef Charismatisch het volgende:
Israel Provoked This War. It’s up to President Obama to stop it.

Israel’s assault on Gaza, as pointed out by analyst Nathan Thrall in the New York Times, was not triggered by Hamas’ rockets directed at Israel but by Israel’s determination to bring down the Palestinian unity government that was formed in early June, even though that government was committed to honoring all of the conditions imposed by the international community for recognition of its legitimacy.

President Barack Obama’s defense of Israel’s actions: namely, the right and obligation of all governments to protect their civilian populations from assaults from across their borders.
But where, exactly, are Israel’s borders?

It is precisely Prime Minister Benjamin Netanyahu’s refusal to identify those borders that placed Israel’s population at risk. And the reason he has refused to do that is because he did not want the world to know that he had no intention of honoring the pledge he made in 2009 to reach a two-state agreement with the Palestinians.
http://www.politico.com/m(...)ar-109229_Page2.html
Obama heeft daar geen zin in. Het gezeur op Bush heeft ervoor gezorgd dat die zandbank in het Midden Oosten hem letterlijk geen reet interesseert. Tot grote ergernis van zowel 'wereldverbeteraars', zoals Hillary en 'war mongers', zoals McCain. Zijn laatste comments waren letterlijk: "Zoek het maar lekker zelf uit daar", zijn lichaamstaal vertelde het hele verhaal gisteren:
http://www.thewire.com/po(...)nt-do-it-all/375481/
pi_143004744
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:56 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Je doet niet echt je best om je antisemitisme te verhullen.
a. Moet dat dan?
b. Waar leid je enig antisemitisme van mijn kant aan af?
c. Ik noemde expres haatbaard, is dat je ontgaan?

ad c.: Ik refereerde zelf aan de anti-moslimterm haatbaarden, maar zie nu dat je zelf een baard in je avatar hebt. Even geldig, niet mijn bedoeling.
Dus projecteer lekker verder.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143004799
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:53 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Bron dat het het tegendeel is? Israel is mijn bron.
Ja, daar heb je wel een uitermate, geverifieerde, door iedereen geaccepteerde en toegejuichte, eerlijke en betrouwbare bron. O-) })
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143004898
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:02 schreef Nintex het volgende:

[..]

Obama heeft daar geen zin in. Het gezeur op Bush heeft ervoor gezorgd dat die zandbank in het Midden Oosten hem letterlijk geen reet interesseert. Tot grote ergernis van zowel 'wereldverbeteraars', zoals Hillary en 'war mongers', zoals McCain. Zijn laatste comments waren letterlijk: "Zoek het maar lekker zelf uit daar", zijn lichaamstaal vertelde het hele verhaal gisteren:
http://www.thewire.com/po(...)nt-do-it-all/375481/
En dan daarbij: hij heeft gruwelijk de pest aan Netanjahoe. Kan ik me ook wel voorstellen als ik de karakters inschat. Wat je ook van Obama mag vinden, hij zoekt wel naar een oprecht en integer en consistent standpunt. Netanjahoe liegt en draait alsof hij het zelf ter plekke verzint.
pi_143004903
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, daar heb je wel een uitermate, geverifieerde, door iedereen geaccepteerde en toegejuichte, eerlijke en betrouwbare bron. O-) })
Israel = internationaal erkende staat
Hamas = internationaal erkende terreurbeweging
pi_143004953
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En dan daarbij: hij heeft gruwelijk de pest aan Netanjahoe. Kan ik me ook wel voorstellen als ik de karakters inschat. Wat je ook van Obama mag vinden, hij zoekt wel naar een oprecht en integer en consistent standpunt. Netanjahoe liegt en draait alsof hij het zelf ter plekke verzint.
Precies en Obama is akkoord met de status quo verder dus Israel mag blijven bombarderen om zo hopelijk Hamas uit te schakelen.
pi_143005004
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:08 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Van een internationaal erkende staat kan de leiding zich ook schuldig maken aan ernstige schending van de mensenrechten, er zijn veel voorbeelden daarvan te geven in het verleden en het heden.
pi_143005055
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:11 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Van een internationaal erkende staat kan de leiding zich ook schuldig maken aan ernstige schending van de mensenrechten, er zijn veel voorbeelden daarvan te geven in het verleden en de toekomst.
Noem er eens wat.
pi_143005057
quote:

[..]

Israel = langzaamaan door de hele wereld uitgekotst als terreurstaat

Israeliers zullen worden gehaat like the old times.... dit is de prijs die ze onder andere betalen als gevolg van wat nu in Gaza gebeurt
pi_143005079
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:13 schreef DR010 het volgende:

[..]

Israel = langzaamaan door de hele wereld uitgekotst als terreurstaat
-Niet doen-

[ Bericht 2% gewijzigd door Specularium op 03-08-2014 00:17:53 ]
pi_143005086
quote:

[..]

Dit, en niet anders.

En de Palestijnen steunen deze terreurbeweging.
pi_143005129
-
pi_143005144
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:13 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Noem er eens wat.
Ik denk dat je dat zelf ook wel kunt verzinnen. Duitsland was in de jaren 40 ook een erkende staat bijvoorbeeld.
pi_143005157
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit, en niet anders.

oksel12 en thunderdog.. de left-overs...
pi_143005181
quote:
Sisi is dan ook een baas. _O_ Zowel de terroristen thuis (Moslimbroederschap) als terroristen in Israel (Hamas) bestrijden.
pi_143005216
Sisi... ^O^
pi_143005226
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:15 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Ik denk dat je dat zelf ook wel kunt verzinnen.
Nee.
pi_143005317
quote:

[..]

Over cirkelredenering gesproken.
Hamas is een democratisch gekozen regering in Gaza, gekozen in verkiezingen waarvan Israel en de VSvA beloofd hadden de uitkomst te respecteren.
Israel heeft zichzelf uitgeroepen tot staat. En dat Palestijnen Israel niet erkennen is kennelijk een ernstig pijnpunt.
Bovendien: Rusland, de VSvA en Noord-Korea zijn ook internationaal erkende staten. Zou jij blindelings een bericht van deze staten geloven?
pi_143005341
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:18 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Nazaat van de profeet Mohammed, Adnan Oktar (Harun Yahya) over het conflict in Israël.

Typisch die schaars geklede dames. :')
pi_143005348
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit, en niet anders.

Neenee, Israel heeft deze terreurbeweging mee opgericht.
pi_143005362
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:21 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Typisch die schaars geklede dames. :')
Wat vind je daar typisch aan?
pi_143005366
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Neenee, Israel heeft deze terreurbeweging mee opgericht.
:')
pi_143005435
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Over cirkelredenering gesproken.
Hamas is een democratisch gekozen regering in Gaza, gekozen in verkiezingen waarvan Israel en de VSvA beloofd hadden de uitkomst te respecteren.
Israel heeft zichzelf uitgeroepen tot staat. En dat Palestijnen Israel niet erkennen is kennelijk een ernstig pijnpunt.
Bovendien: Rusland, de VSvA en Noord-Korea zijn ook internationaal erkende staten. Zou jij blindelings een bericht van deze staten geloven?
Dat doet er niks van af dat Hamas feitelijk aan terrorisme doet, daar ging het me om.
Niet blindelings.
pi_143005445
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:23 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Wat vind je daar typisch aan?
Dat mag niet van de koran.
pi_143005561
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:18 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Nazaat van de profeet Mohammed, Adnan Oktar (Harun Yahya) over het conflict in Israël.

Weinig indrukwekkend. Wel is bekend dat Israel een casus belli zoekt, elke keer. En dus zo erg provoceert dat voor het oog van de wereld een vijand begint met acties. In dit geval ontkent Hamas elke betrokkenheid bij de moord op de drie bezetters, terwijl Natanjahoe meteen naar Hamas wees. Dat is vreemd: Hamas is niet te beroerd om iets beroerds op te eisen.
Dus ook deze casus belli is verdacht.
pi_143005609
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:25 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Is dat zo? Er staat in 2 verzen wat over de bedekking van de vrouw in de Koran. Dat de vrouwen hun borsten en geslachtsdeel moeten bedekken (dit geldt altijd) en als er gevaar buiten dreigt dat ze zich dan helemaal moeten bedekken om zichzelf te beschermen.
pi_143005629
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

a. Moet dat dan?
b. Waar leid je enig antisemitisme van mijn kant aan af?
c. Ik noemde expres haatbaard, is dat je ontgaan?

ad c.: Ik refereerde zelf aan de anti-moslimterm haatbaarden, maar zie nu dat je zelf een baard in je avatar hebt. Even geldig, niet mijn bedoeling.
Dus projecteer lekker verder.
Rectificatie... als ik niet zo lui was. Van projectie is geen sprake, jij reageert altijd redelijk fel in posts, dus soms denk ik dingen te herkennen.. dat stapelt zich dan op...en voor je het weet heb je een oordeel.

Excuses dus.
pi_143005681
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:25 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Ze hebben hun boezems bedekt (nou ja, grotendeels dan) en hun sieraden zijn niet zichtbaar. Dus volkomen verantwoord volgens de qoran.
Maar ja, de entourage is verder wel wat merkwaardig.
pi_143005724
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:32 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Rectificatie... als ik niet zo lui was. Van projectie is geen sprake, jij reageert altijd redelijk fel in posts, dus soms denk ik dingen te herkennen.. dat stapelt zich dan op...en voor je het weet heb je een oordeel.

Excuses dus.
Volmondig aanvaard!
Had ik eerder over jou ook.
pi_143005736
Aaah gossie...
pi_143005755
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ze hebben hun boezems bedekt (nou ja, grotendeels dan) en hun sieraden zijn niet zichtbaar. Dus volkomen verantwoord volgens de qoran.
Maar ja, de entourage is verder wel wat merkwaardig.
Als je Turks kunt, hier uitleg over bedekking. Het is echt alleen de boezems en geslachtsdelen wat bij een vrouw bedekt moet zijn volgens de Koran.
Als ze zich buiten niet veilig voelen mogen ze zich helemaal bedekken, maar is niet verplicht.

http://harunyahya.org/tr/Makaleler/188059/basortusu-konusunda-kullanilan-mevzu-hadisler
pi_143005781
Moslim kaping !
pi_143005848
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:31 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Is dat zo? Er staat in 2 verzen wat over de bedekking van de vrouw in de Koran. Dat de vrouwen hun borsten en geslachtsdeel moeten bedekken (dit geldt altijd) en als er gevaar buiten dreigt dat ze zich dan helemaal moeten bedekken om zichzelf te beschermen.
Precies. En ze mogen hun sieraden maar aan een beperkt aantal mannen laten zien (vrouwen worden merkwaardigerwijze niet genoemd). Veel mensen interpreteren die sieraden als sierlijkheden, zoals haar en oren en zelfs mond en neus. Maar als de qoran boezem gewoon benoemt, waarom zouden dan oren etc. niet benoemd worden? Volgens een Arabiste wordt ook gewoon sieraden bedoeld: ringen, oorbellen, hangers etc.
Dus de dames in het filmpje voldoen daar aan. Maar een exclusief zooitje elite met bloemen en mooie kleren en fraaie coiffures blijft het wel.
Ongeloofwaardig. Als heeft de spreker wel gelijk.
pi_143005852
Oksel, hier een website van nazaat van de profeet Mohammed, Adnan Oktar (Harun Yahya) over de kijk van de Islam op joden..
Misschien voel je je dan persoonlijk niet aangevallen, ik merk dat je soms wat erg verdedigend reageert.

http://www.islamdenouncesantisemitism.com/
pi_143005914
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:36 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Als je Turks kunt, hier uitleg over bedekking. Het is echt alleen de boezems en geslachtsdelen wat bij een vrouw bedekt moet zijn volgens de Koran.
Als ze zich buiten niet veilig voelen mogen ze zich helemaal bedekken, maar is niet verplicht.

http://harunyahya.org/tr/Makaleler/188059/basortusu-konusunda-kullanilan-mevzu-hadisler
Nee, ik ken geen Turks en ook geen Arabisch.
Maar inderdaad: dit is buiten de orde, maar wel een reactie op het verwijt van pro-Israelische kant dat dit een onbetrouwbare bron zou zijn vanwege de vrouwen die in beeld zijn. Dat argument is dus ontzenuwd.
  zondag 3 augustus 2014 @ 00:47:15 #188
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_143005993
quote:

[..]

Ooit was Lehi ook een internationaal erkende terreurbeweging en nu is het een erkende staat. :')
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_143005996
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Precies. En ze mogen hun sieraden maar aan een beperkt aantal mannen laten zien (vrouwen worden merkwaardigerwijze niet genoemd). Veel mensen interpreteren die sieraden als sierlijkheden, zoals haar en oren en zelfs mond en neus. Maar als de qoran boezem gewoon benoemt, waarom zouden dan oren etc. niet benoemd worden? Volgens een Arabiste wordt ook gewoon sieraden bedoeld: ringen, oorbellen, hangers etc.
Dus de dames in het filmpje voldoen daar aan. Maar een exclusief zooitje elite met bloemen en mooie kleren en fraaie coiffures blijft het wel.
Ongeloofwaardig. Als heeft de spreker wel gelijk.
Daar heeft de 'Arabist' het fout...

De fout van dat sieraden haram zijn.

Nur sura 31 uitgelegd over de 'sier' plaats van de vrouw.
pi_143006129

Op de High Street Kensington , west London.
pi_143006199
pi_143006371
quote:
Dat je daar ook maar enig geloof aan hecht, verbaast me.
Dat je het gretig gebruikt als propaganda, vind ik te begrijpen.

Vraag is dan wat je wilt. Propaganda of een benadering van waarheid en eerlijkheid.
pi_143006397
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat je daar ook maar enig geloof aan hecht, verbaast me.
Dat je het gretig gebruikt als propaganda, vind ik te begrijpen.

Vraag is dan wat je wilt. Propaganda of een benadering van waarheid en eerlijkheid.
Het is de waarheid. Israël gebruikt geen buitensporig geweld.
pi_143006425
http://www.tabletmag.com/(...)or-tunnels#undefined

“At least 160 children have been killed in the tunnels, according to Hamas officials”
pi_143006436
quote:
Dat verhaal klopt 100% inderdaad, wat is proportioneel. Of wat McNamara zegt in The Fog of War "How much evil do you need to do, in order to do good?"

Hoewel hij proportionality ook wel noemt uiteraard. Echter spelen er bij een militaire operaties hele andere afwegingen mee. Hoeveel vernietigde tunnels, raketinstallaties en wapenopslagplaatsen staan er tegenover de te betreuren burgerslachtoffers? Belangrijk is uiteraard wel dat je een einddoel goed in het vizier hebt anders blijf je bezig en loopt de zaak uit de hand (wat bijvoorbeeld in Vietnam en Irak vlak na de invasie gebeurde).

Wat men vergeet, maar wat je wel in de beelden ziet is dat dit geen eenzijdige actie is van de IDF. Er is daar op de grond in Gaza gewoon een oorlog aan de gang. Die 60(?) IDF soldaten zijn niet voor niets gesneuveld.
pi_143006439
quote:
Ik krijg Turkstalige sites en ik ken geen Turks.

Maar het is bekend dat religieuze teksten voor veel interpretaties vatbaar zijn.
Wat mij dan verbaast: het woord boezem wordt gewoon gebruikt in het gebod om die te bedekken. Waarom zouden dan twee of drie verzen verder de woorden oren, hals, haren, mond, kin e.d. niet gebruikt worden? Preutsheid kan daar toch geen rol gespeeld hebben.
pi_143006463
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:10 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat verhaal klopt 100% inderdaad, wat is proportioneel. Of wat McNamara zegt in The Fog of War "How much evil do you need to do, in order to do good?"

Hoewel hij proportionality ook wel noemt uiteraard. Echter spelen er bij een militaire operaties hele andere afwegingen mee. Hoeveel vernietigde tunnels, raketinstallaties en wapenopslagplaatsen staan er tegenover de te betreuren burgerslachtoffers? Belangrijk is uiteraard wel dat je een einddoel goed in het vizier hebt anders blijf je bezig en loopt de zaak uit de hand (wat bijvoorbeeld in Vietnam en Irak vlak na de invasie gebeurde).

Wat men vergeet, maar wat je wel in de beelden ziet is dat dit geen eenzijdige actie is van de IDF. Er is daar op de grond in Gaza gewoon een oorlog aan de gang. Die 60(?) IDF soldaten zijn niet voor niets gesneuveld.
Proportionaliteit zou irrelevant moeten zijn in het bestrijden van terrorisme en hun supporters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')