abonnement Unibet Coolblue
pi_142824216
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
Hooray for boobies!
  maandag 28 juli 2014 @ 20:00:21 #2
22565 asco
Los in deze tent
pi_142824370
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:56 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

Subway is ongeveer 1 uur en 15 minuten als je midden op times square zou uitstappen, auto is op een zondagavond zo'n 40 minuten.
Thx. :)
Dan wordt het dus een taxi. Ook geen zin om te gaan zeulen met koffers in de subway,
Gelezen dat dat 70 dollar doet all in.
pi_142824444
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:00 schreef asco het volgende:

[..]

Thx. :)
Dan wordt het dus een taxi. Ook geen zin om te gaan zeulen met koffers in de subway,
Gelezen dat dat 70 dollar doet all in.
zo ongeveer inderdaad, is een fixed rate en dan een kleine fooi erbij. betaal zelf ook altijd dag bedrag. Taxi vind je direct buiten de terminal, aansluiten in de rij je wacht eigenlijk max 15 minuten als het tegenzit
Hooray for boobies!
pi_142824795
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:02 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

zo ongeveer inderdaad, is een fixed rate en dan een kleine fooi erbij. betaal zelf ook altijd dag bedrag. Taxi vind je direct buiten de terminal, aansluiten in de rij je wacht eigenlijk max 15 minuten als het tegenzit
Of je bestelt gewoon een shuttle die bij aankomst al klaarstaat. :)
pi_142824824
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:11 schreef Centralpark het volgende:

[..]

Of je bestelt gewoon een shuttle die bij aankomst al klaarstaat. :)
shared shuttle of eentje voor jezelf? kan de prijs of fiks oplopen of je bent de laatste die eruit mag 2 uur later... ;)
Hooray for boobies!
  maandag 28 juli 2014 @ 20:19:14 #6
22565 asco
Los in deze tent
pi_142825060
Is fooi geven vergelijkbaar met het westen van Amerika of is het in New York afwijkend?
pi_142825360
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:12 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

shared shuttle of eentje voor jezelf? kan de prijs of fiks oplopen of je bent de laatste die eruit mag 2 uur later... ;)
Shared shuttle. Ik had geluk dat ik als eerst werd gedropt denk ik. :P
pi_142825400
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:26 schreef Centralpark het volgende:

[..]

Shared shuttle. Ik had geluk dat ik als eerst werd gedropt denk ik. :P
ah... ;) 1 keer gedaan na 2 uur mocht ik als laatste uitstappen. Hooguit vanaf Newark als ik veel spul bij me heb maar anders is het altijd de taxi of sub
Hooray for boobies!
pi_142826074
Iemand van jullie al eens in de Bronx zoo geweest?
Hoelang doe je er over om alles te zien daar? Want het schijnt echt groot te zijn :o
pi_142827650
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:46 schreef Max-Westerman het volgende:
Iemand van jullie al eens in de Bronx zoo geweest?
Hoelang doe je er over om alles te zien daar? Want het schijnt echt groot te zijn :o
als je werkelijk als wil zien en elk pad of weggetje afloopt zeker 3,5 uur. Althans zolang deden wij erover.. :)
Hooray for boobies!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:26:42 #11
370352 I
Eye for an I
pi_142840291
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:38 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

contant geld hoeft niet perse.
Je kan ook meteen geld pinnen op het vliegveld ofzo

Het kan trouwens ook zijn dat je ook nog een APIS formulier moet invullen
Ah, en daar hoef je niks aan te veranderen / aan te vragen bij je bank?

APIS formulier krijg je (mocht je hem moeten invullen) wanneer je in 't vliegtuig stapt lees ik net?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:28:44 #12
370352 I
Eye for an I
pi_142840335
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:05 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

bij hotel zoeken spits je niet direct toe op Manhattan in NYC en op downtown DC. Bv in DC zit ik altijd in arlington, andere state en vaak wat goedkoper. Verbindingen naar downtown zijn perfect
Vind 't nogal lastig, heb nooit eerder een hotel geboekt, weet niet waar ik op moet letten, en de prijzen zijn nogal verschillend, dus ga ik er vanuit dat die verschillen ook zo z'n redenen hebben..
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:43:26 #13
194695 franklop
Fran knock
pi_142840588
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:26 schreef I. het volgende:

[..]

Ah, en daar hoef je niks aan te veranderen / aan te vragen bij je bank?

APIS formulier krijg je (mocht je hem moeten invullen) wanneer je in 't vliegtuig stapt lees ik net?
Zijn veel banken die buiten Europa pinnen standaard uit hebben staan ivm veiligheid. Zou je dus even met je bank moeten checken.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_142840596
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:28 schreef I. het volgende:

[..]

Vind 't nogal lastig, heb nooit eerder een hotel geboekt, weet niet waar ik op moet letten, en de prijzen zijn nogal verschillend, dus ga ik er vanuit dat die verschillen ook zo z'n redenen hebben..
als je hotels hebt gevonden plaats die dan hier, met plezier zullen we die dan haarfijn analyseren voor je ;)
Hooray for boobies!
pi_142840620
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:26 schreef I. het volgende:

[..]

Ah, en daar hoef je niks aan te veranderen / aan te vragen bij je bank?

APIS formulier krijg je (mocht je hem moeten invullen) wanneer je in 't vliegtuig stapt lees ik net?
rabobank kun je online via de app of site aanpassen, sns hetzelfde verhaal. Daar staan ze standaard op alleen europa
Hooray for boobies!
pi_142841364
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:26 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

als je werkelijk als wil zien en elk pad of weggetje afloopt zeker 3,5 uur. Althans zolang deden wij erover.. :)
Ah oke.
Ik twijfel nog een beetje, ik heb eigenlijk geen zin om een halve dag in een dierentuin te besteden de persoon die meegaat zal dat wel leuk vinden denk ik.
Ik ben in 2006 wel in de Central park zoo geweest en die was wel leuk toen

quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:26 schreef I. het volgende:

[..]

Ah, en daar hoef je niks aan te veranderen / aan te vragen bij je bank?

APIS formulier krijg je (mocht je hem moeten invullen) wanneer je in 't vliegtuig stapt lees ik net?
Bij de rabobank moet je je pinpas activeren als je buiten Europa wil pinnen ( daar kwam ik laatst pas achter toen ik in NY zat :') )

Dat APIS formulier heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd, de vorige 2x dat ik naar NY ben geweest heb ik daar ook nooit iets over gehoord
Ik vlieg volgende maand met Air Berlin en daar moet je zo een formulier vantevoren wel digitaal invullen..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 29 juli 2014 @ 12:25:41 #17
269689 crew  Viv
pi_142844610
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:23 schreef Max-Westerman het volgende:
Dat APIS formulier heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd, de vorige 2x dat ik naar NY ben geweest heb ik daar ook nooit iets over gehoord
Ik vlieg volgende maand met Air Berlin en daar moet je zo een formulier vantevoren wel digitaal invullen..
Ik heb ook geen APIS ingevuld, maar het kan zijn dat de site waar ik mijn tickets kocht dit voor mij heeft gedaan. Ik moest namelijk zo'n beetje dezelfde gegevens als voor ESTA doormailen aan die site.
pi_142845164
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:23 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ah oke.
Ik twijfel nog een beetje, ik heb eigenlijk geen zin om een halve dag in een dierentuin te besteden de persoon die meegaat zal dat wel leuk vinden denk ik.
Ik ben in 2006 wel in de Central park zoo geweest en die was wel leuk toen
zoals gezegd wij hebben al hoekje gezien maar als je het een beetje goed doet gok ik dat 2 uur ook voldoende is om zon beetje alles te zien
Hooray for boobies!
pi_142845232
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:25 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik heb ook geen APIS ingevuld, maar het kan zijn dat de site waar ik mijn tickets kocht dit voor mij heeft gedaan. Ik moest namelijk zo'n beetje dezelfde gegevens als voor ESTA doormailen aan die site.
eerste keer met United en us airways was het niet nodig, overige keren met air berlin moet het inderdaad van te voren online. overigens 2 minuten werk
Hooray for boobies!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:33:11 #20
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_142850437
Is het top deck van Empire State Building nog een aanrader? Ik kan mij voorstellen dat het wat rustiger is dan het main deck, maar is het ook de prijs waard?
pi_142850547
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:33 schreef BoerBert het volgende:
Is het top deck van Empire State Building nog een aanrader? Ik kan mij voorstellen dat het wat rustiger is dan het main deck, maar is het ook de prijs waard?
persoonlijk zonde van je geld, het is rustiger maar qua zicht totaal geen enkele meerwaarde. Ga je ook naar TOTR ?
Hooray for boobies!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:39:05 #22
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_142850628
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:36 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

persoonlijk zonde van je geld, het is rustiger maar qua zicht totaal geen enkele meerwaarde. Ga je ook naar TOTR ?
Ben ik sowieso van plan, ja.
pi_142850739
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:39 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Ben ik sowieso van plan, ja.
TOTR zou ik overdag doen ivm zwarte gat wat central park is avonds en s nachts maar neem aan dat je die info ook al had gevonden... ;)
Hooray for boobies!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:43:08 #24
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_142850767
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:42 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

TOTR zou ik overdag doen ivm zwarte gat wat central park is avonds en s nachts maar neem aan dat je die info ook al had gevonden... ;)
Ja, die volgorde had ik ook in mijn hoofd zitten ja ;). Bedankt!
pi_142851929
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:33 schreef BoerBert het volgende:
Is het top deck van Empire State Building nog een aanrader? Ik kan mij voorstellen dat het wat rustiger is dan het main deck, maar is het ook de prijs waard?
nee.
Kleine ruimte en niet echt een mooier/beter zicht dan het normale observatie deck
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:24:26 #26
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_142852030
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:21 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

nee.
Kleine ruimte en niet echt een mooier/beter zicht dan het normale observatie deck
Mooi! Scheelt weer :).
  dinsdag 29 juli 2014 @ 19:55:28 #27
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_142858631
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:33 schreef BoerBert het volgende:
Is het top deck van Empire State Building nog een aanrader? Ik kan mij voorstellen dat het wat rustiger is dan het main deck, maar is het ook de prijs waard?
Pak ook niet de skyride erbij. Kost 29 dollar en is alleen een filmpje van een paar minuten in een irritante stoel.
#FreeHat
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:01:33 #28
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_142858868
Dat vermoedde had ik al :P. Weinig zin in zo'n filmpje als ik er gewoon ben.
pi_142858945
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:24 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Mooi! Scheelt weer :).
En als je gaat als het donker is moet je ook nog opletten dat je niet over dingen struikelt :')
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:09:22 #30
194695 franklop
Fran knock
pi_142859178
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:42 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

TOTR zou ik overdag doen ivm zwarte gat wat central park is avonds en s nachts maar neem aan dat je die info ook al had gevonden... ;)
ik vond TOTR juist tof in het donker. Mooier uitzicht dan ESB s avonds juist omdat je die er dan ook bij krijgt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_142859200
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:09 schreef franklop het volgende:

[..]

ik vond TOTR juist tof in het donker. Mooier uitzicht dan ESB s avonds juist omdat je die er dan ook bij krijgt.
klopt alleen zie je het mooie van central park en harlem dan niet.
Hooray for boobies!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:11:08 #32
194695 franklop
Fran knock
pi_142859252
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:09 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

klopt alleen zie je het mooie van central park en harlem dan niet.
daarvoor kan je overdag/einde middag naar ESB :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_142859326
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:11 schreef franklop het volgende:

[..]

daarvoor kan je overdag/einde middag naar ESB :P
dan zie je inderdaad in de verte het park en harlem maar de details die je op totr kan zien mis je dan.
Hooray for boobies!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:13:23 #34
194695 franklop
Fran knock
pi_142859335
Keuzes keuzes :D
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_142859398
valt wel mee, overdag TOTR en in de avond ESB... ;)
Hooray for boobies!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:44:36 #36
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_142860682
Is dit een goeie Groupon deal :)? http://www.groupon.com/de(...)48-a17f-3dc8d18c4a52
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 29 juli 2014 @ 21:25:45 #37
269689 crew  Viv
pi_142862515
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:55 schreef DuvelDuvel het volgende:
Pak ook niet de skyride erbij. Kost 29 dollar en is alleen een filmpje van een paar minuten in een irritante stoel.
Dit. Wij hadden 'm wel meegepakt omdat het inbegrepen was bij de New York Pass en we waren er toch. Wat een kut-attractie zeg, werd er zelfs misselijk van. :r Als ik er geld voor had betaald had ik me echt genaaid gevoeld. :D
pi_142864228
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:44 schreef Debsterr het volgende:
Is dit een goeie Groupon deal :)? http://www.groupon.com/de(...)48-a17f-3dc8d18c4a52
dunno ken het hele bedrijf niet. Vriend google is denk ik nu nodig voor wat reviews te zoeken.. ;)
Hooray for boobies!
pi_143065128
Even een vraag.
Ben vorig jaar juni in New York geweest en mijn toen aangevraagde Esta is tot april 2015 geldig. Volgende maand ga ik weer naar New York, dus hoef geen nieuwe Esta aan te vragen. Ik verblijf echter wel in een ander hotel en heb een andere vlucht, dus dit heb ik gewijzigd in de Esta gegevens.
Lijkt me in orde zo toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door MissJ op 04-08-2014 21:05:10 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_143065728
Nu niet heel lang meer! Hoop alleen dat ik alles goed heb geregeld :? Esta is aangevraagd en goedgekeurd en ik zag dat je vooraf iets van een apis formulier moest invullen, dus dat heb ik via de site van icelandair gedaan. Stond ook een blokje visum bij, maar dat lijkt me niet van toepassing, gezien de esta?

Dat gebeuren maakt me allemaal wel een beetje zenuwachtig! Sta ik daar straks en heb ik iets niet goed ingevuld, is het toedeledoei NYC :'(

Oh ja, en doen ze moeilijk als je wat koekjes en dropjes ofzo bij je hebt in je koffer of handbagage (Ik wil niet in Border Security o.i.d. komen :{ :') )

[ Bericht 21% gewijzigd door MissRelin op 04-08-2014 21:20:48 ]
pi_143066182
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:56 schreef MissJ het volgende:
Even een vraag.
Ben vorig jaar juni in New York geweest en mijn toen aangevraagde Esta is tot april 2015 geldig. Volgende maand ga ik weer naar New York, dus hoef geen nieuwe Esta aan te vragen. Ik verblijf echter wel in een ander hotel en heb een andere vlucht, dus dit heb ik gewijzigd in de Esta gegevens.
Lijkt me in orde zo toch?
Dat hoeft niet eens, het is optioneel.
pi_143066491
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:23 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Dat hoeft niet eens, het is optioneel.
aha, ok dan :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_143066775
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef MissRelin het volgende:
Nu niet heel lang meer! Hoop alleen dat ik alles goed heb geregeld :? Esta is aangevraagd en goedgekeurd en ik zag dat je vooraf iets van een apis formulier moest invullen, dus dat heb ik via de site van icelandair gedaan. Stond ook een blokje visum bij, maar dat lijkt me niet van toepassing, gezien de esta?

Dat gebeuren maakt me allemaal wel een beetje zenuwachtig! Sta ik daar straks en heb ik iets niet goed ingevuld, is het toedeledoei NYC :'(

Oh ja, en doen ze moeilijk als je wat koekjes en dropjes ofzo bij je hebt in je koffer of handbagage (Ik wil niet in Border Security o.i.d. komen :{ :') )
Neem je zo'n grote lading mee dan?
Anders gooi je het toch gewoon weg voordat je door de douane moet?
Op Schiphol is het geen probleem volgens mij.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:11:16 #44
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143071135
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef MissRelin het volgende:

Oh ja, en doen ze moeilijk als je wat koekjes en dropjes ofzo bij je hebt in je koffer of handbagage (Ik wil niet in Border Security o.i.d. komen :{ :') )
Nee. Gewoon eerlijk aangeven op het douane formulier :)
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:32:57 #45
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_143071966
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef MissRelin het volgende:
Nu niet heel lang meer! Hoop alleen dat ik alles goed heb geregeld :? Esta is aangevraagd en goedgekeurd en ik zag dat je vooraf iets van een apis formulier moest invullen, dus dat heb ik via de site van icelandair gedaan. Stond ook een blokje visum bij, maar dat lijkt me niet van toepassing, gezien de esta?

Dat gebeuren maakt me allemaal wel een beetje zenuwachtig! Sta ik daar straks en heb ik iets niet goed ingevuld, is het toedeledoei NYC :'(

Oh ja, en doen ze moeilijk als je wat koekjes en dropjes ofzo bij je hebt in je koffer of handbagage (Ik wil niet in Border Security o.i.d. komen :{ :') )
Wij zijn een paar weken geleden met Icelandair gevlogen via IJsland, maar hebben verder geen speciaal Apis formulier in moeten vullen. Enige wat nodig leek was een paspoort en je esta. Daarnaast moet je in het vliegtuig van IJsland naar New York een formulier invullen, maar dat had meer te maken met voorwerpen die je in Amerika achter zou laten en wat gegevens waar je zou verblijven in New York. Ik zou me dus niet veel zorgen maken. Wij hadden overigens ook gewoon koekjes mee die gewoon bij een supermarkt was gekocht en het maakte niemand wat uit. We zijn ook doorgevlogen een paar weken later naar LA, en dat was wel wat strenger allemaal, maar zelfs daar deden ze niet moeilijk.

Veel plezier in New York! Erg toffe stad :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_143091480
Is er iemand hier die al eens bij the tonight show aanwezig is geweest?
Hoelang duurt zo een opname?
pi_143091757
Wel bij the Late show van letterman, daar zat je inclusief opwarmen van het publiek in een kroeg, naar toe lopen en de show zelf op zo'n 3 uur. de Show zelfde duurde zo'n uurtje.
Hooray for boobies!
pi_143092995
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:32 schreef Spockjuh_ het volgende:
Wel bij the Late show van letterman, daar zat je inclusief opwarmen van het publiek in een kroeg, naar toe lopen en de show zelf op zo'n 3 uur. de Show zelfde duurde zo'n uurtje.
is dat tof?
Heb laatst toevallig een stukje gezien van die show en dat was wel grappig..
Ligt ook een beetje aan de gasten denk ik

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 17:17:31 ]
pi_143094739
Ok nevermind, een half uur voor niks in de queue gestaan :')
De hele maand september is meteen uitverkocht
pi_143096248
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:08 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

is dat tof?
Heb laatst toevallig een stukje gezien van die show en dat was wel grappig..
Ligt ook een beetje aan de gasten denk ik
yep, heel tof maar moeilijk aan kaartjes te komen sinds bekend is geworden dat hij er volgend jaar mee stopt. Je zou het nog op de cbs site kunnen proberen zo ben ik ook aan kaartjes gekomen
Hooray for boobies!
pi_143115033
Zo, vlucht was al geboekt naar New York, nu mijn verblijf ook :)
Dit kreeg ik per mail:

quote:
Greetings from New York City Godshand
Thank you for choosing Hostelling International USA - New York for your upcoming visit to New York City.
Here are your reservation details and confirmation number:
Reservation Details:
Reservation Number: 637468
Guest Name: Godshand
Arrival: Sunday,August 24, 2014Departure: Wednesday, August 27, 2014
Number of Nights: 3
Number of Guests * : 1
Total due upon arrival ** : 179.97 USD
Nette prijs. Ik verblijf in een hostel en deel een kamer met 10 man geloof ik. Gezellig met anderen en dan verhalen delen over wat je gezien hebt. Ik heb voor dit verblijf gekozen zodat ik wat geld bespaar voor mijn verblijf in Las Vegas, dat mag wel wat meer kosten 8-)

Hostels zijn redelijk goedkope verblijven. De goedkoopste kamers zijn gedeelde kamers, prive kamers gaan meestal vanaf zo'n 50 euro/nacht (ongeveer hetzelfde als 1 ster hotel).
Misschien voor de OP de volgende sites voor mensen die weinig geld hebben (zoals veel studenten hier mee lezen) waar je redelijk goedkope hostels kan boeken:
http://www.hostels.com/new-york/usa
http://nl.hostelbookers.c(...)-J_r8CFUTLtAodUSsAeA
http://www.dutch.hostelwo(...)ork/Verenigde-Staten

:)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_143138541
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wij zijn een paar weken geleden met Icelandair gevlogen via IJsland, maar hebben verder geen speciaal Apis formulier in moeten vullen. Enige wat nodig leek was een paspoort en je esta. Daarnaast moet je in het vliegtuig van IJsland naar New York een formulier invullen, maar dat had meer te maken met voorwerpen die je in Amerika achter zou laten en wat gegevens waar je zou verblijven in New York. Ik zou me dus niet veel zorgen maken. Wij hadden overigens ook gewoon koekjes mee die gewoon bij een supermarkt was gekocht en het maakte niemand wat uit. We zijn ook doorgevlogen een paar weken later naar LA, en dat was wel wat strenger allemaal, maar zelfs daar deden ze niet moeilijk.

Veel plezier in New York! Erg toffe stad :)
Top, hier heb ik wat aan!

Ik zal het allemaal netjes aankruisen op het douane formulier
Ik neem overigens niet een enorme lading eten mee, maar heb vaak wel een zakje drop en wat Sultana's bij me, gewoon omdat dat zo lekker makkelijk is ;)
pi_143138616
Ik heb een appartementje in Brooklyn via homeaway.nl geboekt. Ook een erg fijne site en relatief goedkoop (al staan er ook heeeele prijzige appartementjes tussen :D)
pi_143139726
Wat zijn de prijzen een beetje in New York. Ik ga alleen in November (4 of 7 dagen). Wat kost bv. in Manhattan in een normale bar bv een Bacardi cola, sigaretten, een NY yankee pet, een normale maaltijd in een normaal restaurant. Ik snap je kan het zo gek maken als je zelf wilt, maar een indicatie wat je op zo'n dag opmaakt zou fijn zijn. Ik ga waarschijnlijk in hotel Pennsylvania en zijn daar bv supermarkten. Alvast bedankt
Hell To The Liars
pi_143141390
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:11 schreef Droopie het volgende:
Wat zijn de prijzen een beetje in New York. Ik ga alleen in November (4 of 7 dagen). Wat kost bv. in Manhattan in een normale bar bv een Bacardi cola, sigaretten, een NY yankee pet, een normale maaltijd in een normaal restaurant. Ik snap je kan het zo gek maken als je zelf wilt, maar een indicatie wat je op zo'n dag opmaakt zou fijn zijn. Ik ga waarschijnlijk in hotel Pennsylvania en zijn daar bv supermarkten. Alvast bedankt
Als ik het goed herinner was ik meestal tussen de 10 en 15 dollar kwijt voor een maaltijd.

En je bent in NY op zo ongeveer iedere hoek zit wel een (kleine) supermarkt
pi_143214391
Wie is er recentelijk in hotel Pennsylvania geweest? Ik was naar Arke geweest en kreeg dit hotel aangeboden, leek me supergaaf (want om luxe geef ik niet, maar die locatie is erg leuk).

Ik bel naar exit-reizen om te vragen of ze deze ook aanbieden, nou dat deed ze maar ze heeft me er meerdere keren opgewezen dat het op eigen risico is want ze vinden het een klote hotel.
Daar kreeg ik trouwens Astor at the Park aangeboden en Amsterdam Court.

Oja, stel ik boek zelfstandig een reis voor half november en vluchten vallen uit in Nederland of Amerika (orkaan, sneeuw etc.) wat zijn dan mijn risico's?
Scheelt toch 135 euro als ik het zelf doe.

Paspoort is binnen en Esta binnen 30 seconden goedgekeurd (waar controleert die computer op) heb er echt zin in :)
Hell To The Liars
pi_143216025
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:31 schreef Droopie het volgende:
Wie is er recentelijk in hotel Pennsylvania geweest? Ik was naar Arke geweest en kreeg dit hotel aangeboden, leek me supergaaf (want om luxe geef ik niet, maar die locatie is erg leuk).

Ik bel naar exit-reizen om te vragen of ze deze ook aanbieden, nou dat deed ze maar ze heeft me er meerdere keren opgewezen dat het op eigen risico is want ze vinden het een klote hotel.
Daar kreeg ik trouwens Astor at the Park aangeboden en Amsterdam Court.

Oja, stel ik boek zelfstandig een reis voor half november en vluchten vallen uit in Nederland of Amerika (orkaan, sneeuw etc.) wat zijn dan mijn risico's?
Scheelt toch 135 euro als ik het zelf doe.

Paspoort is binnen en Esta binnen 30 seconden goedgekeurd (waar controleert die computer op) heb er echt zin in :)
wat betreft reizen check je reisverzekering en evt annuleringsverzekering er tegenaan gooien voor paar euri. wel specifiek vragen naar vergoedingen in combi met de natuurlijk, veel maatschappijen doen hier vaag over
Hooray for boobies!
pi_143216657
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:54 schreef MissRelin het volgende:
Ik heb een appartementje in Brooklyn via homeaway.nl geboekt. Ook een erg fijne site en relatief goedkoop (al staan er ook heeeele prijzige appartementjes tussen :D)
Brooklyn... :{

Ik zag daar ook een goed aangeschreven hostel, maar de buurt ziet er niet zo tof uit..
Het schijnt wel verbeterd te zijn daar, maar 's avonds voelt denk ik niet cool? Evenals Harlem.

Maar goed, voor jou dus "No sleep,'till Brooklyn!"
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_143232813
Voor de mensen die al in New York geweest zijn: wat zijn culinaire pareltjes? En dan bedoel ik niet meteen heel duur, maar bijvoorbeeld een goede diner, of juist een goede Italiaan in Little Italy, ik zeg maar wat! Locatie maakt me niet uit, heb tijd zat :7
pi_143237320
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:31 schreef Droopie het volgende:
Wie is er recentelijk in hotel Pennsylvania geweest? Ik was naar Arke geweest en kreeg dit hotel aangeboden, leek me supergaaf (want om luxe geef ik niet, maar die locatie is erg leuk).
http://www.tripadvisor.co(...)rk.html#LIGHTBOXVIEW
pi_143252699
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:31 schreef Droopie het volgende:
Wie is er recentelijk in hotel Pennsylvania geweest? Ik was naar Arke geweest en kreeg dit hotel aangeboden, leek me supergaaf (want om luxe geef ik niet, maar die locatie is erg leuk).
ik heb daar in december geslapen, prima hotel kamer was niet 100% schoon maar ik niet zeuren over een beetje stof.

Maar ik lees en hoor vaak dat je ook wat geluk moet hebben met de kamer die je krijgt
pi_143252977
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:01 schreef Jorwol het volgende:
Voor de mensen die al in New York geweest zijn: wat zijn culinaire pareltjes? En dan bedoel ik niet meteen heel duur, maar bijvoorbeeld een goede diner, of juist een goede Italiaan in Little Italy, ik zeg maar wat! Locatie maakt me niet uit, heb tijd zat :7
Wij hebben heerlijk gegeten bij Friedmans voor de zondag brunch. Norma's in Le Parker Meridian voor het ontbijt. Voor de lunch heel veel tentjes in de buurt the high line en natuurlijk Chelsea market.
Qua diner zijn wij meerdere malen naar Eataly geweest bij Madison square park. Lag om de hoek van ons hotel. Verschillende restaurants binnen de zaak met goed eten voor een nog betere prijs. Ook heerlijk voor de koffie s'morgens. ABC cucina is een aparte locatie. Wij hebben er superlang moeten wachten.

Een paar van onze plekjes....
Be brave. Be kind.
  zondag 10 augustus 2014 @ 10:41:53 #63
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_143253572
Wij hebben echt heerlijk gegeten voor weinig geld bij de diner bij ons om de hoek. We verbleven wel in Queens.
pi_143254732
Hier hebben we een hele lekkere sandwich gegeten, en niet duur. De broodjes worden voor je neus klaargemaakt. Ik had een avocado sandwich voor $6,00.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_143293684
Je moet er gewoon een keer geweest zijn: http://www.firstpizza.com/

Andere goede pizza tent is Don Antonio - http://www.donantoniopizza.com/ny-home

Nog enkele aanraders:
Mile End Deli - http://mileenddeli.com/
Red Rooster - http://redroosterharlem.com/ (wel ff reserveren van tevoren)
Pok Pok - http://pokpokny.com/

En als je nog snoepjes, chocola, dropjes wilt kopen ga dan zeker naar Economy Candy Market. - http://www.economycandy.com/
Every living creature on earth dies alone
pi_143296406
Als je pindakaas verslaafd bent moet je naar peanutbutter & co _O_
pi_143309829
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:31 schreef Droopie het volgende:
Wie is er recentelijk in hotel Pennsylvania geweest? Ik was naar Arke geweest en kreeg dit hotel aangeboden, leek me supergaaf (want om luxe geef ik niet, maar die locatie is erg leuk).

Ik bel naar exit-reizen om te vragen of ze deze ook aanbieden, nou dat deed ze maar ze heeft me er meerdere keren opgewezen dat het op eigen risico is want ze vinden het een klote hotel.
Daar kreeg ik trouwens Astor at the Park aangeboden en Amsterdam Court.

Oja, stel ik boek zelfstandig een reis voor half november en vluchten vallen uit in Nederland of Amerika (orkaan, sneeuw etc.) wat zijn dan mijn risico's?
Scheelt toch 135 euro als ik het zelf doe.

Paspoort is binnen en Esta binnen 30 seconden goedgekeurd (waar controleert die computer op) heb er echt zin in :)
Echt ongeveer alle reviews van dat hotel zijn slecht. Ik zou het risico niet nemen dat je straks met bedbugs in je huis zit. Ik NY kun je gemakkelijk voor erg weinig geld overal een taxi nemen, als je geld wilt besparen zou ik iets verder buiten het centrum kijken i.p.v. een hotel waar mensen over ratten en cockroaches klagen nemen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  ESF Reporter maandag 11 augustus 2014 @ 19:33:50 #68
87554 Cee
Welluk?
pi_143311894
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:38 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Echt ongeveer alle reviews van dat hotel zijn slecht. Ik zou het risico niet nemen dat je straks met bedbugs in je huis zit. Ik NY kun je gemakkelijk voor erg weinig geld overal een taxi nemen, als je geld wilt besparen zou ik iets verder buiten het centrum kijken i.p.v. een hotel waar mensen over ratten en cockroaches klagen nemen.
Vond het wel meevallen, ik ben er drie keer geweest ('99, '01 en '04) en maar 1x een muis en 2x bedbugs gehad. Welcome to NY! _O_
Kon wel steeds met alle gemak een andere kamer krijgen. Service daar! :7 Prima locatie.

Daarna niet meer in het hotel verbleven, dat dan weer wel/niet.
pi_143313616
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:33 schreef Cee het volgende:

[..]

Vond het wel meevallen, ik ben er drie keer geweest ('99, '01 en '04) en maar 1x een muis en 2x bedbugs gehad. Welcome to NY! _O_
Kon wel steeds met alle gemak een andere kamer krijgen. Service daar! :7 Prima locatie.

Daarna niet meer in het hotel verbleven, dat dan weer wel/niet.
Nu heb he bedbugs thuis?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 augustus 2014 @ 20:56:38 #70
269689 crew  Viv
pi_143315956
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:01 schreef Jorwol het volgende:
Voor de mensen die al in New York geweest zijn: wat zijn culinaire pareltjes? En dan bedoel ik niet meteen heel duur, maar bijvoorbeeld een goede diner, of juist een goede Italiaan in Little Italy, ik zeg maar wat! Locatie maakt me niet uit, heb tijd zat :7
Broodjes hamburgers en frietjes, maar dan vers in plaats van uit de diepvries:
http://www.fiveguys.com/
(niet NYC-specifiek overigens)
pi_143326505
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:38 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Echt ongeveer alle reviews van dat hotel zijn slecht. Ik zou het risico niet nemen dat je straks met bedbugs in je huis zit. Ik NY kun je gemakkelijk voor erg weinig geld overal een taxi nemen, als je geld wilt besparen zou ik iets verder buiten het centrum kijken i.p.v. een hotel waar mensen over ratten en cockroaches klagen nemen.
Zo deze is het geworden http://yotelnewyork.com
Van 20 november tot 25 november
Hell To The Liars
pi_143329449
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:33 schreef Cee het volgende:

[..]

Vond het wel meevallen, ik ben er drie keer geweest ('99, '01 en '04) en maar 1x een muis en 2x bedbugs gehad. Welcome to NY! _O_
Kon wel steeds met alle gemak een andere kamer krijgen. Service daar! :7 Prima locatie.

Daarna niet meer in het hotel verbleven, dat dan weer wel/niet.
Het is de gazastrook niet, ik geloof best dat je het hebt overleefd en dat het wel meeviel, maar ik denk dat als je de keuze hebt je beter voor een schoner en beter hotel voor hetzelfde geld kunt gaan ;)

Vraag me wel af hoe je van die bedbugs afgeraakt bent, normaal moet je hele huis daarvoor in quarantaine ongeveer.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  ESF Reporter dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:05:27 #73
87554 Cee
Welluk?
pi_143329640
We noemden het bedbugs maar als die met je mee terug reizen zullen het waarschijnlijk 'gewoon' vervelende beestjes zijn geweest die vooral bij mijn vriendin overal jeukende rode vlekken/stipjes veroorzaakten. Thuis nergens meer last van.
pi_143329880
Over 6 weken *O*

Vraag, is iemand hier wel eens in de Hamptons geweest? Zo ja, was dat de moeite waard?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_143346066
Tijdens de eerste nacht in hotel pennsylvania werd ik snachts ook wakker met jeuk en rode vlekjes.
Ik heb toen om 3 uur snachts naar beestjes liggen zoeken in het bed :'), maar niks te vinden
de volgende dagen heb ik ook nergens last van gehad... misschien was ik wel aan het hallucineren door de jetlag ofzo :+

Maar bedbugs kun je in ieder hotel hebben..
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:35:11 #76
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_143348495
Wij verbleven in het "Gotham Hotel", erg goed hotel om aan te raden. Kregen bij aankomst een kamer waarvan de airco het niet deed. Konden meteen een andere kamer in. Verder erg professioneel hotel ook. Ook lekker restaurant binnen! Kamers zijn vrij groot en goed onderhouden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_143356560
Crosspost:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 21:18 schreef Iemand91 het volgende:
Antwerpen - New York / New York - Amsterdam - Kopenhagen voor ¤444.
Reizen met KLM in november/begin december en januari/februari 2015.

Als je alleen met handbagage reist kun je gewoon in Amsterdam uitstappen;
met ruimbagage moet je de vlucht naar Kopenhagen 12 uur na landing of de volgende dag boeken; dan kun je je ruimbagage ook op Schiphol krijgen en hoef je niet door naar Kopenhagen. ;)

Heb zelf bijv. nu 5 nov. heen en op 12 nov. terug geprobeerd (niet geboekt ;( )
(en dus de vlucht van 13 november naar Kopenhagen neem je dus niet)

Meer info hier.
pi_143390482
Het 9/11 museum is iets anders dan dat 9/11 tribute center dat bij de NYpass zit of niet?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 13 augustus 2014 @ 20:55:38 #79
269689 crew  Viv
pi_143391187
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:36 schreef Max-Westerman het volgende:
Het 9/11 museum is iets anders dan dat 9/11 tribute center dat bij de NYpass zit of niet?
Klopt, museum & memorial hoort bij elkaar en is "officieel". Het tribute center is daar vlakbij en is opgezet door betrokken hulpverleners en nabestaanden.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 00:59:26 #80
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_143400579
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:31 schreef Droopie het volgende:
Wie is er recentelijk in hotel Pennsylvania geweest? Ik was naar Arke geweest en kreeg dit hotel aangeboden, leek me supergaaf (want om luxe geef ik niet, maar die locatie is erg leuk).

Ik bel naar exit-reizen om te vragen of ze deze ook aanbieden, nou dat deed ze maar ze heeft me er meerdere keren opgewezen dat het op eigen risico is want ze vinden het een klote hotel.
Daar kreeg ik trouwens Astor at the Park aangeboden en Amsterdam Court.

Oja, stel ik boek zelfstandig een reis voor half november en vluchten vallen uit in Nederland of Amerika (orkaan, sneeuw etc.) wat zijn dan mijn risico's?
Scheelt toch 135 euro als ik het zelf doe.

Paspoort is binnen en Esta binnen 30 seconden goedgekeurd (waar controleert die computer op) heb er echt zin in :)
Ik ben er 2 weken geleden voor 6 nachten geweest.
Locatie was top, je loopt in 10 min naar times square en empire state building staat om de hoek.
Wifi kost 11 dollar per nacht, maar in de lobby is free internet.
Kamer was goed. Bed was goed en schoon en een goede straat douche. Wel een verouderd hotel. Elke dag nieuwe handdoeken en er zijn 8 liften dus nooit lang wachten. Ontbijten kan om de hoek bij verschillemde tentjes.
pi_143417405
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Klopt, museum & memorial hoort bij elkaar en is "officieel". Het tribute center is daar vlakbij en is opgezet door betrokken hulpverleners en nabestaanden.
oh oke.
Hoe streng zijn ze daar met de tijden die op je kaart staat?
Als je een kaartje hebt voor bijvoorbeeld 3 uur doen ze dan moeilijk als je bijvoorbeeld om 4 uur aankomt bij het memorial?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 16:49:20 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 augustus 2014 @ 20:50:59 #82
269689 crew  Viv
pi_143425383
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:45 schreef Max-Westerman het volgende:
oh oke.
Hoe streng zijn ze daar met de tijden die op je kaart staat?
Als je een kaartje hebt voor bijvoorbeeld 3 uur doen ze dan moeilijk als je bijvoorbeeld om 4 uur aankomt bij het memorial?
Wij waren zelf wel precies op de gereserveerde tijd aangekomen, maar ik zag dat er ook mensen binnenkwamen met een ticket van uren eerder. :Y)

Ik vond het memorial wel mooi, sereen en abstract, maar het tribute center raakte mij meer. Het museum was nog niet open toen ik er was.
pi_143459257
Volgens mij heb je voor het memorial toch geen kaartje meer nodig?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:27:35 #84
269689 crew  Viv
pi_143462610
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:07 schreef MissRelin het volgende:
Volgens mij heb je voor het memorial toch geen kaartje meer nodig?
Ah, klopt:
quote:
Admission is free. Visitor passes are no longer required.
http://www.911memorial.org/memorial

Wat verandert er veel in een paar maanden tijd. ;)
pi_143520601
Ben van plan om begin october een week naar NYC te gaan. De prijzen voor de vliegreis vanaf Amsterdam liggen op dit moment rond de ¤700. Zullen deze nog gaan zakken of moet ik ervan uit gaan dat dit de beste prijs is (vliegen vanaf Brussel is geen optie ivm geen auto)
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:34:04 #86
208890 June.
Seriously?
pi_143521921
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:06 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
Ben van plan om begin october een week naar NYC te gaan. De prijzen voor de vliegreis vanaf Amsterdam liggen op dit moment rond de ¤700. Zullen deze nog gaan zakken of moet ik ervan uit gaan dat dit de beste prijs is (vliegen vanaf Brussel is geen optie ivm geen auto)
Mijn ticket met kerst en oud en nieuw was 630 retour..
Shine bright like a diamond.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:49:13 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143522612
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:34 schreef June. het volgende:

[..]

Mijn ticket met kerst en oud en nieuw was 630 retour..
Dat zegt helemaal niks helaas.
Het ligt echt aan het moment dat je boekt en dat kan vandaag heel veel verschillen van morgen.
Goedkoper dan 700 voor iets wat al vrij snel is zie ik niet echt meer gebeuren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_143522833
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:06 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
Ben van plan om begin october een week naar NYC te gaan. De prijzen voor de vliegreis vanaf Amsterdam liggen op dit moment rond de ¤700. Zullen deze nog gaan zakken of moet ik ervan uit gaan dat dit de beste prijs is (vliegen vanaf Brussel is geen optie ivm geen auto)
Probeer het dinsdag eens nadat je je cookies hebt opgeschoond.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_143523212
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:52 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Probeer het dinsdag eens nadat je je cookies hebt opgeschoond.
bedankt voor de tip
pi_143523310
Over 5 weken *O* _O_ O+ :)
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_143523312
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:06 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
Ben van plan om begin october een week naar NYC te gaan. De prijzen voor de vliegreis vanaf Amsterdam liggen op dit moment rond de ¤700. Zullen deze nog gaan zakken of moet ik ervan uit gaan dat dit de beste prijs is (vliegen vanaf Brussel is geen optie ivm geen auto)
woon je in het westen van het land toevallig? anders is vliegen vanaf dusseldorf ook een goedkopere optie, doe het geregeld en scheelt 150 euro met amsterdam
Hooray for boobies!
pi_143523497
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:06 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
Ben van plan om begin october een week naar NYC te gaan. De prijzen voor de vliegreis vanaf Amsterdam liggen op dit moment rond de ¤700. Zullen deze nog gaan zakken of moet ik ervan uit gaan dat dit de beste prijs is (vliegen vanaf Brussel is geen optie ivm geen auto)
Brussels airport is ook per trein bereikbaar, maar alleen voordelig/handig als je al in de buurt van belgie woont
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143523746
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:04 schreef franklop het volgende:

[..]

Brussels airport is ook per trein bereikbaar, maar alleen voordelig/handig als je al in de buurt van belgie woont
Heb ik al naar gekeken maar wordt erg krap qua vertrektijd van het vliegtuig.
pi_143523813
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:01 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

woon je in het westen van het land toevallig? anders is vliegen vanaf dusseldorf ook een goedkopere optie, doe het geregeld en scheelt 150 euro met amsterdam
Woon in limburg maar qua prijs scheelde het niet zoveel met Amsterdam en dan is Amsterdam toch makkelijker te bereiken met de trein
pi_143523909
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:06 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
Ben van plan om begin october een week naar NYC te gaan. De prijzen voor de vliegreis vanaf Amsterdam liggen op dit moment rond de ¤700. Zullen deze nog gaan zakken of moet ik ervan uit gaan dat dit de beste prijs is (vliegen vanaf Brussel is geen optie ivm geen auto)
Retour Oslo - New York begin oktober met United kost 344 euro.
Retour Amsterdam - Oslo begin oktober met Norwegian kost 83 euro, met KLM 100 euro.
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:18:13 #96
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_143544776
Iemand nog goede tips voor tickets eind december>?

wil met de kerst naar NY, ongeveer van 20-27 of 21/28 etc :)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_143545175
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:01 schreef Jorwol het volgende:
Voor de mensen die al in New York geweest zijn: wat zijn culinaire pareltjes? En dan bedoel ik niet meteen heel duur, maar bijvoorbeeld een goede diner, of juist een goede Italiaan in Little Italy, ik zeg maar wat! Locatie maakt me niet uit, heb tijd zat :7
Junior's cheesecake in Brooklyn is een must.
pi_143545285
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:18 schreef Sosa het volgende:
Iemand nog goede tips voor tickets eind december>?

wil met de kerst naar NY, ongeveer van 20-27 of 21/28 etc :)
20 december: Brussel - Newark / 27 december: Newark - Brussel: ¤546. (Jet Airways)
23 december: Düsseldorf - JFK / 28 december: JFK - Düsseldorf: ¤632 (Air Berlin)
23 december: Brussel - Philadelphia - LGA / 28 december: LGA- Philadelphia - Brussel (US Airways)
23 december: Oslo - Newark / 30 december: Newark - Oslo: ¤379 (als je goedkoop retour NL - Oslo kan vinden)
22 december: Amsterdam - Dublin - JFK / 29 december: JFK - Dublin - Amsterdam: ¤654 (Air Lingus)
20 december: Amsterdam - JFK / 27 december: JFK-Amsterdam: ¤742 (Delta)

Brussel/Düsseldorf kun je met auto/trein komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 18-08-2014 10:49:07 ]
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:15:10 #99
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_143546097
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:41 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

20 december: Brussel - Newark / 27 december: Newark - Brussel: ¤546. (Jet Airways)
23 december: Düsseldorf - JFK / 28 december: JFK - Düsseldorf: ¤632 (Air Berlin)
23 december: Brussel - Philadelphia - LGA / 28 december: LGA- Philadelphia - Brussel (US Airways)
23 december: Oslo - Newark / 30 december: Newark - Oslo: ¤379 (als je goedkoop retour NL - Oslo kan vinden)
22 december: Amsterdam - Dublin - JFK / 29 december: JFK - Dublin - Amsterdam: ¤654 (Air Lingus)
20 december: Amsterdam - JFK / 27 december: JFK-Amsterdam: ¤742 (Delta)

Brussel/Düsseldorf kun je met auto/trein komen.
Thanks man :)

Is nog steeds vrij aan de hoge kant (had vorig jaar voor 400e), maar dat zal door de tijd komen. Ik streef toch zeker naar 7-10 dagen, dus nog even verder kijken. Overstap vind ik persoonlijk te veel gedoe, betaal dan liever 100e meer. Maar vanaf Dusseldorf of Brussel vliegen is een goed plan!
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:24:20 #100
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143550336
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:31 schreef Droopie het volgende:
Wie is er recentelijk in hotel Pennsylvania geweest? Ik was naar Arke geweest en kreeg dit hotel aangeboden, leek me supergaaf (want om luxe geef ik niet, maar die locatie is erg leuk).

Ik bel naar exit-reizen om te vragen of ze deze ook aanbieden, nou dat deed ze maar ze heeft me er meerdere keren opgewezen dat het op eigen risico is want ze vinden het een klote hotel.
Daar kreeg ik trouwens Astor at the Park aangeboden en Amsterdam Court.

Hoe recentelijk? Ik ben er 2 jaar geleden geweest (December 2012). Was precies wat je verwacht: Een slaapfabriek. Onpersoonlijke gigantische balie, geen ontbijt, een kamer uit 1850 maar badkamer was schoon en bed sliep prima en was voor ons in ieder geval spotgoedkoop ik meen 750PP inclusief vlucht voor 5 nachten. Precies waarvoor je betaald eigenlijk.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_143571707
crosspost:
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:01 schreef Iemand91 het volgende:
Brussel - New York: ¤387
Reizen tussen 20 oktober en 12 december 2014.
Meer info hier.
pi_143666610
Whohoo, vrij spontaan een weekje NY geboekt, wordt de tweede keer! Met mijn beste vriendin, dus superleuk. En een topdeal: vlucht vanaf Schiphol + 5 nachten voor minder dan 900 euro (wel in New Jersey, maar met 45 min zit je op Times Square).

Zo'n zin in O+
pi_143667120
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:19 schreef shiNinG_staR het volgende:
Whohoo, vrij spontaan een weekje NY geboekt, wordt de tweede keer! Met mijn beste vriendin, dus superleuk. En een topdeal: vlucht vanaf Schiphol + 5 nachten voor minder dan 900 euro (wel in New Jersey, maar met 45 min zit je op Times Square).

Zo'n zin in O+
900 euro pp? En dan bij elkaar op de kamer? Dan vind ik het helemaal niet zo'n topdeal eigenlijk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_143667839
quote:
6s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

900 euro pp? En dan bij elkaar op de kamer? Dan vind ik het helemaal niet zo'n topdeal eigenlijk.
Oh niet? Wel een 3sterren-hotel ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door shiNinG_staR op 21-08-2014 15:59:59 ]
pi_143668550
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:54 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Oh niet? Wel een 3sterren-hotel ;)
dus totaal 1800 euro voor 2 personen in 1 kamer ergens in new jersey? ja inderdaad, dat is een toepaanbieding ... :X
Hooray for boobies!
pi_143669184
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:13 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

dus totaal 1800 euro voor 2 personen in 1 kamer ergens in new jersey? ja inderdaad, dat is een toepaanbieding ... :X
Nou, ik heb behoorlijk wat reizen vergeleken en je was altijd toch wel minstens een paar honderd euro meer kwijt hoor, voor een kleine week NY. En dat extra halfuurtje reizen neem ik wel voor lief, staan we gewoon 30 min eerder op ;) Dus ja, ik vind het een goede deal. Zeker als je op korte termijn weg wilt, denk ik. Maar bedankt voor de positiviteit :)
pi_143671812
:*
Hooray for boobies!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:35:59 #108
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_143673126
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:19 schreef shiNinG_staR het volgende:
Whohoo, vrij spontaan een weekje NY geboekt, wordt de tweede keer! Met mijn beste vriendin, dus superleuk. En een topdeal: vlucht vanaf Schiphol + 5 nachten voor minder dan 900 euro (wel in New Jersey, maar met 45 min zit je op Times Square).

Zo'n zin in O+
Top! Veel plezier alvast! Wanneer vertrekken jullie? Wij zijn er eind Juli geweest, waarna we zijn door gereisd naar de westkust, maar we misen NY nu al weer ( al missen we LA nog meer ). Veel plezier nogmaals :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_143674507
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Top! Veel plezier alvast! Wanneer vertrekken jullie? Wij zijn er eind Juli geweest, waarna we zijn door gereisd naar de westkust, maar we misen NY nu al weer ( al missen we LA nog meer ). Veel plezier nogmaals :)
Thanks! Begin oktober, nog anderhalve maand voorpret dus. Ik mis NY al twee jaar, dus ben blij weer even terug te mogen keren, zin om nieuwe herinneringen te maken! (en naar Les Miserables, whohoo)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:15:24 #110
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_143674608
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:12 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Thanks! Begin oktober, nog anderhalve maand voorpret dus. Ik mis NY al twee jaar, dus ben blij weer even terug te mogen keren, zin om nieuwe herinneringen te maken! (en naar Les Miserables, whohoo)
Klinkt cool! Wij zijn afgelopen keer naar ''The Lion King'' geweest. Man, die was ook wel echt tof! Maar ook benieuwd naar Les Miserables! Hoop dat jullie je vermaken, maar zo te lezen komt dat wel goed :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 21 augustus 2014 @ 21:21:27 #111
269689 crew  Viv
pi_143680660
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:30 schreef shiNinG_staR het volgende:
En dat extra halfuurtje reizen neem ik wel voor lief, staan we gewoon 30 min eerder op ;)
Als het 30 minuten extra is, dan verspil je dus in totaal 5 uur kostbare NYC-tijd op deze trip. Oh, en 30 minuten reizen tussen NJ en NYC is veel duurder dan 30 minuten reizen in NYC zelf. In NYC betaal je ongeacht de afstand een vaste prijs van $2.50 voor de metro. Nu is er niks meer aan te doen, maar voor de volgende keer zou ik een hotel in NJ afraden. ;)
  ESF Reporter donderdag 21 augustus 2014 @ 22:35:18 #112
87554 Cee
Welluk?
pi_143684407
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:12 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Thanks! Begin oktober, nog anderhalve maand voorpret dus. Ik mis NY al twee jaar, dus ben blij weer even terug te mogen keren, zin om nieuwe herinneringen te maken! (en naar Les Miserables, whohoo)
Les Mis, mijn favoriet. O+ Neem twintig dozen Kleenex mee.
pi_143698606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als het 30 minuten extra is, dan verspil je dus in totaal 5 uur kostbare NYC-tijd op deze trip. Oh, en 30 minuten reizen tussen NJ en NYC is veel duurder dan 30 minuten reizen in NYC zelf. In NYC betaal je ongeacht de afstand een vaste prijs van $2.50 voor de metro. Nu is er niks meer aan te doen, maar voor de volgende keer zou ik een hotel in NJ afraden. ;)
Busreis kost twee dollar meer dan de metro, dat kan ik wel missen hoor ;) En tijdens de busreis zie je ook weer allemaal stukken Amerika die je anders misschien niet zou zien. Plus, een veel lekkerder bed en een rustigere omgeving (ben een slechte slaper), dus dat betekent voor mij een uitgerust gevoel overdag, meer waard dan dat halfuurtje extra rijden. Anyway, ik kijk er naar uit :)
pi_143698630
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:35 schreef Cee het volgende:

[..]

Les Mis, mijn favoriet. O+ Neem twintig dozen Kleenex mee.
I will!
pi_143698839
Les Mis _O_ Ga zelf naar Aladdin :P
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:49:13 #116
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_143699878
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:07 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Busreis kost twee dollar meer dan de metro, dat kan ik wel missen hoor ;) En tijdens de busreis zie je ook weer allemaal stukken Amerika die je anders misschien niet zou zien. Plus, een veel lekkerder bed en een rustigere omgeving (ben een slechte slaper), dus dat betekent voor mij een uitgerust gevoel overdag, meer waard dan dat halfuurtje extra rijden. Anyway, ik kijk er naar uit :)
Als je lekker rustig wil slapen kan ik Roosevelt Island aanraden. Gewoon een appartement pakken via airbnb voor 200/300 euro voor 5 nachten.
#FreeHat
pi_143700709
Het is mij even onduidelijk: vanaf JFK luchthaven, is er dan een metro of trein de stad in?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:45:47 #118
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_143701763
Er rijden sowieso shuttels vanaf JFK naar Manhattan. Wij hadden er een vooraf besteld ( thuis nog ) via viator.com, en toen we aankwamen moesten we enkel naar de Ground Departions ( of iets dergelijks ) lopen om ons te melden. Maakte niet uit hoe laat je aankwam. Die bracht je dan direct naar je hotel in Manhattan voor een zeer degelijke prijs ( Taxi's zijn veel duurder ).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_143703750
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:15 schreef Godshand het volgende:
Het is mij even onduidelijk: vanaf JFK luchthaven, is er dan een metro of trein de stad in?
vanaf jfk ga je een klein stukje met de air train naar of jamaica metro of Howard beach. Is de goedkoopste oplossing, mocht je niet in lower of middle manhattan zitten dan gaat een taxi aantrekkelijker worden ivm reistijden
Hooray for boobies!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:04:51 #120
269689 crew  Viv
pi_143704595
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:07 schreef shiNinG_staR het volgende:
Busreis kost twee dollar meer dan de metro, dat kan ik wel missen hoor ;) En tijdens de busreis zie je ook weer allemaal stukken Amerika die je anders misschien niet zou zien. Plus, een veel lekkerder bed en een rustigere omgeving (ben een slechte slaper), dus dat betekent voor mij een uitgerust gevoel overdag, meer waard dan dat halfuurtje extra rijden. Anyway, ik kijk er naar uit :)
Oh, met de bus. :{ Ik weet natuurlijk niet waar in NJ je zit, maar bijvoorbeeld van Newark naar NYC Penn is al een uur enkele reis. Plus, ook in NYC zelf kun je prima slapen in een rustigere omgeving buiten het centrum. Anyway, niet mijn vakantie. :Y)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:38:14 #121
208890 June.
Seriously?
pi_143705884
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:30 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Nou, ik heb behoorlijk wat reizen vergeleken en je was altijd toch wel minstens een paar honderd euro meer kwijt hoor, voor een kleine week NY. En dat extra halfuurtje reizen neem ik wel voor lief, staan we gewoon 30 min eerder op ;) Dus ja, ik vind het een goede deal. Zeker als je op korte termijn weg wilt, denk ik. Maar bedankt voor de positiviteit :)
Even ter vergelijking; ik ga 10 dagen tussen kerst en oud/nieuw in een 4 sterren hotel in Manhattan. Kosten 1300,- pp.

Dus een topdeal is het niet maar alsnog veel plezier ;) Heb er ook veel zin in!
Shine bright like a diamond.
pi_143717759
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:02 schreef Iemand91 het volgende:
crosspost:

[..]

T/m vandaag (22 augustus) nog te boeken!
pi_143738365
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:38 schreef June. het volgende:

[..]

Even ter vergelijking; ik ga 10 dagen tussen kerst en oud/nieuw in een 4 sterren hotel in Manhattan. Kosten 1300,- pp.

Dus een topdeal is het niet maar alsnog veel plezier ;) Heb er ook veel zin in!
Ok, dan maar geen topdeal, als ik er maar blij mee ben :) Thanks!
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:45:52 #124
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_143748988
Zo na 4 weken vakantie ben ik weer terug. Na een week New York en 3 weekjes canada.
Zal even mijn ervaring delen over New York.

New York, de stad van de Teenage Mutant Ninja Turtles waar ik als klein jongetje groot fan van was.
Sindsdien was het mijn droom om deze stad te bezoeken. Nu was het eindelijk zover.

Hebben de gehele week mooi weer gehad, rond de 26 tot 30 graden. Totaal niet benauwd ofzo wat hier op dit forum wel gezegd was dat het niet uit te houden is in de zomer. Het waait heerlijk door de gebouwen door. Ik had geen betere tijd kunnen boeken dan dit.

We sliepen in Hotel Pennsylvania. Supercentraal, in 10 min lopen op time square en 5 min van Empire state building. Het hotel hadden we alleen nodig om te slapen en te douchen. Douche was goed, bed ook prima. Verder een oud hotel maar voor de prijs die wij betaalden ( 730 euro voor 6 nachten met 2 personen) en de toplocatie was het prima!

En wat te zeggen over New York, van het vrijheidsbeeld ( heb in de kroon gestaan, lekker krap de trap op), Empire State, Top of the Rock, heerlijk fietsen in central park, brooklyn bridge, de drukte op Time Square... noem het maar op. Leuke stad!

Maarrrrr.... ja er is een maar. Het heeft me niet overdonderd. Misschien had ik er teveel van verwacht. Voor mij is het een leuke stad waar we 7 dagen zijn geweest, vanalles gedaan hebben en bezocht. Maar voor mij komt er voorlopig geen 2e bezoek. Mocht ik er nog eens heengaan dan wil ik het bezoeken in de winter. Kijken hoe het er dan bijstaat.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:53:59 #125
269689 crew  Viv
pi_143751645
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:45 schreef egelhond het volgende:
Maarrrrr.... ja er is een maar. Het heeft me niet overdonderd. Misschien had ik er teveel van verwacht. Voor mij is het een leuke stad waar we 7 dagen zijn geweest, vanalles gedaan hebben en bezocht.
Ik vond NYC ook minder overweldigend dan ik had verwacht, maar ik vond het juist wel fijn dat het stiekem een hele normale stad is. :+ Wel een stad waar heel veel te zien en te doen is, en waar alles bereikbaar is met goedkoop openbaar vervoer, waardoor je veel meer leuke en interessante dingen kunt ondernemen dan je in Nederland zou doen. Ik kreeg daar heel veel energie van en zou zó terug willen gaan. O+
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:17:48 #126
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_143752517
We hadden een New York Pass voor 7 dagen. We hebben die pas er makkelijk uitgehaald maar o, o wat zitten er belachelijke dure attracties tussen. New York The Ride bijvoorbeeld. Een simulatie waarvoor je normaal 42 dollar betaald. Die attractie is hard achterhaald. De film die word afgespeeld is van de jaren 90 en het beeld (videoband kwaliteit ) is zo slecht voor tegenwoordig ze moeten zich schamen. En nog erger is er word veel reclame voor gemaakt dat het een geweldige attractie is....
pi_143752615
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:17 schreef egelhond het volgende:
We hadden een New York Pass voor 7 dagen. We hebben die pas er makkelijk uitgehaald maar o, o wat zitten er belachelijke dure attracties tussen. New York The Ride bijvoorbeeld. Een simulatie waarvoor je normaal 42 dollar betaald. Die attractie is hard achterhaald. De film die word afgespeeld is van de jaren 90 en het beeld (videoband kwaliteit ) is zo slecht voor tegenwoordig ze moeten zich schamen. En nog erger is er word veel reclame voor gemaakt dat het een geweldige attractie is....
Ik heb een groupon voor The Ride voor 25 dollar, zag later pas dat die ook bij de New York Pass zat :')

Vorige keer toen ik in New York was zag ik The Ride al voorbij rijden, zag er wel leuk uit eigenlijk... ben benieuwd
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:42:39 #128
269689 crew  Viv
pi_143753568
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:17 schreef egelhond het volgende:
We hadden een New York Pass voor 7 dagen. We hebben die pas er makkelijk uitgehaald maar o, o wat zitten er belachelijke dure attracties tussen. New York The Ride bijvoorbeeld. Een simulatie waarvoor je normaal 42 dollar betaald. Die attractie is hard achterhaald. De film die word afgespeeld is van de jaren 90 en het beeld (videoband kwaliteit ) is zo slecht voor tegenwoordig ze moeten zich schamen. En nog erger is er word veel reclame voor gemaakt dat het een geweldige attractie is....
Wij hadden de New York Pass voor 5 dagen (zonder de hop-on-hop-off-bus, wat een sneue toestand is dat zeg). Als we overal losse entreebewijzen hadden gekocht, dan waren we het dubbele kwijt geweest. :Y)

Mijn review van de Skyride staat eerder in dit topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:25 schreef ViviRAWRS het volgende:
Pak ook niet de skyride erbij. Kost 29 dollar en is alleen een filmpje van een paar minuten in een irritante stoel.

Dit. Wij hadden 'm wel meegepakt omdat het inbegrepen was bij de New York Pass en we waren er toch. Wat een kut-attractie zeg, werd er zelfs misselijk van. :r Als ik er geld voor had betaald had ik me echt genaaid gevoeld. :D
Oh en:
quote:
8s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:20 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb een groupon voor The Ride voor 25 dollar, zag later pas dat die ook bij de New York Pass zat :')

Vorige keer toen ik in New York was zag ik The Ride al voorbij rijden, zag er wel leuk uit eigenlijk... ben benieuwd
"The Ride" is iets heel anders dan de "Skyride" die bij de New York Pass zit.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:48:51 #129
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_143753778
idd ik bedoelde ook de Skyride. Wat een kutattractie idd zeg.
pi_143753854
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wij hadden de New York Pass voor 5 dagen (zonder de hop-on-hop-off-bus, wat een sneue toestand is dat zeg). Als we overal losse entreebewijzen hadden gekocht, dan waren we het dubbele kwijt geweest. :Y)

Mijn review van de Skyride staat eerder in dit topic:

[..]

Oh en:

[..]

"The Ride" is iets heel anders dan de "Skyride" die bij de New York Pass zit.
Ohja, dat wat egelhond bedoelt is volgens mij dat gedoe bij het ESB
pi_143757082
Wie heeft er wel eens een helikoptervlucht boven Manhattan gedaan? Is dat het geld waard? En waar het beste te boeken?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_143837305
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 23:18 schreef MissJ het volgende:
Wie heeft er wel eens een helikoptervlucht boven Manhattan gedaan? Is dat het geld waard? En waar het beste te boeken?
Mijn Pa heeft het gedaan. Ik ben nu zelf in NYC, nu even bij komen van door de stad banjeren.

Ik overweeg het zelf niet, met name vanuit het Empire State Building 102e verdieping) heb je al een fantastisch uitzicht over Manhattan. Voor de sensatie van het vliegen tussen de wolkenkrabbers doe ik het ook niet, temeer ook omdat ik een heli vlucht ga maken door de Grand Canyon ( niet tijdens het bezoek aan NYC uiteraard).

Maar heel veel plezier.

Tip: lees eerst even op de website van de New York Subway door hoe het met de Metro card werkt, want dat gaat anders dan je in andere Europese steden met metro gewend bent.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_143837344
Helikopter vlucht gaat alleen over water, je vliegt dus niet over land.

metrocard valt toch wel mee? Swippen bij het poortje is alles. Kopen kun je bij bijna alle haltes
Hooray for boobies!
pi_143837353
Ik wou net zeggen. Nooit moeite met de metro gehad daar in de drie keer dat ik er was.

Heli vlucht niet gemaakt. Kan alleen zeggen dat je goed op de prijzen moet Letten en niet zomaar op straat ja moet zeggen tegen een aanbieder
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143839420
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 23:18 schreef MissJ het volgende:
Wie heeft er wel eens een helikoptervlucht boven Manhattan gedaan? Is dat het geld waard? En waar het beste te boeken?
ik heb vorig jaar een vlucht van een halfuur gedaan bij heliNY .
Dan vlieg van je downtown tot upper Manhattan, 279 dollar is een hoop geld om een half uurtje te vliegen maar als je het kan missen en je wil graag een heli vlucht maken dan moet je het zeker doen ^O^
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:39:50 #136
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143839984
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wij hadden de New York Pass voor 5 dagen (zonder de hop-on-hop-off-bus, wat een sneue toestand is dat zeg). Als we overal losse entreebewijzen hadden gekocht, dan waren we het dubbele kwijt geweest. :Y)

Mijn review van de Skyride staat eerder in dit topic:

[..]

Oh en:

[..]

"The Ride" is iets heel anders dan de "Skyride" die bij de New York Pass zit.
Skyride heb ik ook gedaan, inderdaad alleen omdat het bij de NY Pass zat, wat een flut is dat zeg, het was 'gratis' en het viel me tegen :P

Ik moet zeggen, als je maar een paar dagen in NY bent, kan je net zo goed niet zo een pass doen, er is genoeg te doen voor minder geld dan die pass kost zonder ook maar iets te kort te komen :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_143841195
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 23:18 schreef MissJ het volgende:
Wie heeft er wel eens een helikoptervlucht boven Manhattan gedaan? Is dat het geld waard? En waar het beste te boeken?
Je vliegt langs Manhattan over het water. Ik zou het niet doen als je op een budget reist, dan kan je je geld beter aan iets anders besteden. Als je het geld kan missen en je wilt het graag doen dan moet je gewoon gaan.
Get it and Bet it
pi_143856610
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 07:39 schreef Godshand het volgende:

[..]

Mijn Pa heeft het gedaan. Ik ben nu zelf in NYC, nu even bij komen van door de stad banjeren.

Ik overweeg het zelf niet, met name vanuit het Empire State Building 102e verdieping) heb je al een fantastisch uitzicht over Manhattan. Voor de sensatie van het vliegen tussen de wolkenkrabbers doe ik het ook niet, temeer ook omdat ik een heli vlucht ga maken door de Grand Canyon ( niet tijdens het bezoek aan NYC uiteraard).

Maar heel veel plezier.
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 07:50 schreef Spockjuh_ het volgende:
Helikopter vlucht gaat alleen over water, je vliegt dus niet over land.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 07:52 schreef franklop het volgende:
Ik wou net zeggen. Nooit moeite met de metro gehad daar in de drie keer dat ik er was.

Heli vlucht niet gemaakt. Kan alleen zeggen dat je goed op de prijzen moet Letten en niet zomaar op straat ja moet zeggen tegen een aanbieder
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:19 schreef Max-Westerman het volgende:
ik heb vorig jaar een vlucht van een halfuur gedaan bij heliNY .
Dan vlieg van je downtown tot upper Manhattan, 279 dollar is een hoop geld om een half uurtje te vliegen maar als je het kan missen en je wil graag een heli vlucht maken dan moet je het zeker doen ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:27 schreef SteveBudin het volgende:
Je vliegt langs Manhattan over het water. Ik zou het niet doen als je op een budget reist, dan kan je je geld beter aan iets anders besteden. Als je het geld kan missen en je wilt het graag doen dan moet je gewoon gaan.
Dank voor alle tips ^O^
Ik heb er budget voor, dus wat dat betreft zou het prima kunnen. Als we het gaan doen, dan wel van tevoren online boeken.
http://www.partner.viator(...)d?SUBPUID=Helipagina dit lijkt me wel ok? Je kan hier kiezen tussen vluchten van 12, 15, 20 of 25 minuten. Redelijke prijzen wel ook toch?
Ga het eens even bespreken met mijn vriendin :Y
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_143856687
kijk ook eens bij de NY groupon acties, daar staan vaak kortingsbonnen bij voor helikopter vluchten!
Hooray for boobies!
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:33:19 #140
240917 Mula
pi_143856775
Ik heb een helicoptervlucht gedaan met een groupon. Kostte geloof ik 60 euro per persoon. Vertrok wel vanuit New Jersey. Je kan er erg makkelijk met een boot komen, maar dat hadden wij in eerste instantie niet door/ Het werd een erg duur taxiritje. :)\

Ik vond de vlucht enorm gaaf en zou het zeker weer doen. Ik had een vlucht van 15 of 20 minuten en vond dat echt lang genoeg (en vooral mijn maag ook!).
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:37:10 #141
269689 crew  Viv
pi_143859201
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:39 schreef Frag_adder het volgende:
Ik moet zeggen, als je maar een paar dagen in NY bent, kan je net zo goed niet zo een pass doen, er is genoeg te doen voor minder geld dan die pass kost zonder ook maar iets te kort te komen :)
Ik vond het voor de eerste keer wel handig, aangezien het mijn doel was om in een korte tijd veel te zien en doen. :Y)

De volgende keer gaan we goedkoper uit zijn met losse entreebewijzen, omdat we dan bijvoorbeeld een hele dag in het MetMuseum gaan rondlopen. We hebben de eerste keer bewust een aantal attracties overgeslagen omdat het op dat moment zonde zou zijn om er een hele dag aan te spenderen en ook om er snel doorheen te jakkeren.
pi_143865196
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:31 schreef Spockjuh_ het volgende:
kijk ook eens bij de NY groupon acties, daar staan vaak kortingsbonnen bij voor helikopter vluchten!
die ga ik ook even in de gaten houden ja ^O^
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_143872123
Vanmiddag naar New York vliegen *O*
pi_143890632
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 08:06 schreef Max-Westerman het volgende:
Vanmiddag naar New York vliegen *O*
Veel plezier!

Ik moet nog ruim 3 weken geduld hebben en dan ga ik ook *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_143898614
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 08:06 schreef Max-Westerman het volgende:
Vanmiddag naar New York vliegen *O*
Als je land ben ik daar net weg :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_143898672
:D

Het is overigens godvergeten warm hier. Ca 25-30 graden. Neem luchtige kleding mee, alleen voor de avond een tshirt extra :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:10:35 #147
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_143903256
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:31 schreef Godshand het volgende:
:D

Het is overigens godvergeten warm hier. Ca 25-30 graden. Neem luchtige kleding mee, alleen voor de avond een tshirt extra :)
Wij vonden het, toen we in Juli gingen, ook wel erg warm daar ( en ter vergelijking..we zijn ook in LA geweest en in Las Vegas, maar de warmte in NYC was veel vervelender terwijl de temperaturen in LA en Vegas veel hoger lagen ), vooral in de metro. Verschrikkelijk. De warmte blijft daar gewoon erg hangen tussen de skyline. Dan waren de metro halten in LA echt zoveel beter geventileerd..

Hopelijk heb je het leuk gehad!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_143905917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:31 schreef Godshand het volgende:
:D

Het is overigens godvergeten warm hier. Ca 25-30 graden. Neem luchtige kleding mee, alleen voor de avond een tshirt extra :)
goeie tip ja
Fucking benauwd hier :')

Ik ben helemaal kapot, ik ga zo slapen (als dat lukt met die warmte) en morgen vroeg op want ik ga het Vrijheidsbeeld tot in de kroon checken :7
pi_143906786
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 01:51 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

goeie tip ja
Fucking benauwd hier :')

Ik ben helemaal kapot, ik ga zo slapen (als dat lukt met die warmte) en morgen vroeg op want ik ga het Vrijheidsbeeld tot in de kroon checken :7
Haha, prepare 4 the jetlag...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 04:30:38 #150
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_143906803
Behoorlijk warm hier ja. Metrostellen zelf zijn heerlijk, maar de stations zijn een ramp.
pi_143906812
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 04:30 schreef BoerBert het volgende:
Behoorlijk warm hier ja. Metrostellen zelf zijn heerlijk, maar de stations zijn een ramp.
De metro van NYC is wel de grootste kutmetro die ik ooit heb meegemaakt.

Metrocard systeem wordt alleen online uitgelegd, de hitte in de zomer en volgens een gids bittere kou in de stations tijdens de winter. Dan nog lelijke stations, lelijke treinen en onduidelijke metro kaarten (tenminste, het duurde even voor ik door had dat bv op de blauwe lijn, meerdere soorten treinen rijden, itt Londen, Parijs en Berlijn waar elke trein een kleur en een naam hebben).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 05:36:43 #152
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_143906874
Ja dat van die verschillende lijnen op een kleur merkte ik ook vandaag ;(.
pi_143907008
Kwestie van goed kaarten lezen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143907066
De befaamde express lines ;)
Hooray for boobies!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 28 augustus 2014 @ 07:36:56 #155
269689 crew  Viv
pi_143907173
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 04:40 schreef Godshand het volgende:
Metrocard systeem wordt alleen online uitgelegd
Hoeveel uitleg heb je nodig dan? :? Je hebt grofweg 2 soorten: pay-per-ride en unlimited.
pi_143911290
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 04:15 schreef Godshand het volgende:

[..]

Haha, prepare 4 the jetlag...
Ik ben al sinds 3 uur wakker ;(

Dat had ik de vorige keer ook, en rond 5 uur in de middag begon ik al moe te worden ;( ;(
pi_143912063
Bijna iedereen lijkt rond 3 uur wakker te worden! Vandaag ff bikkelen en dan zit kr weer in het normale ritme :)
Hooray for boobies!
pi_143938744


_O_ NYC _O_

Ben gelukkig helemaal niet moe ofzo :D
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:58:22 #159
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_143939676
Tof! Was niet zo heel warm meer he?
pi_143941669
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:58 schreef BoerBert het volgende:
Tof! Was niet zo heel warm meer he?
Vandaag was het gewoon lekker.
Niet zo benauwd
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 29 augustus 2014 @ 06:41:31 #161
269689 crew  Viv
pi_143942030
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:26 schreef Max-Westerman het volgende:
[ afbeelding ]

_O_ NYC _O_

Ben gelukkig helemaal niet moe ofzo :D
Tijdens een boottochtje vertelde de gids dat die toren links het hoogste gebouw van New Jersey is, "awww". Oh, en dat het beste van New Jersey het uitzicht op Manhattan is. :D
pi_143945994
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 04:40 schreef Godshand het volgende:

[..]

De metro van NYC is wel de grootste kutmetro die ik ooit heb meegemaakt.

Metrocard systeem wordt alleen online uitgelegd, de hitte in de zomer en volgens een gids bittere kou in de stations tijdens de winter. Dan nog lelijke stations, lelijke treinen en onduidelijke metro kaarten (tenminste, het duurde even voor ik door had dat bv op de blauwe lijn, meerdere soorten treinen rijden, itt Londen, Parijs en Berlijn waar elke trein een kleur en een naam hebben).
Vond de subway wel goed te doen.
Wel ff van tevoren die fijne app op mijn gsm gezet:
https://play.google.com/s(...)ata.newyorksub&hl=nl
Every living creature on earth dies alone
pi_143946966
Die is handig, zelf heb ik deze er nog naast voor al het ov in new york en ver daae buiten. Offline te gebruiken uiteraard ;)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.newyorky.metroy
Hooray for boobies!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:23:57 #164
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_143949833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:26 schreef Max-Westerman het volgende:
[ afbeelding ]

_O_ NYC _O_

Ben gelukkig helemaal niet moe ofzo :D
Mooie foto ^O^

Vanaf de kroon genomen?
#FreeHat
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:25:22 #165
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_143949876
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 04:40 schreef Godshand het volgende:

[..]

De metro van NYC is wel de grootste kutmetro die ik ooit heb meegemaakt.

Metrocard systeem wordt alleen online uitgelegd, de hitte in de zomer en volgens een gids bittere kou in de stations tijdens de winter. Dan nog lelijke stations, lelijke treinen en onduidelijke metro kaarten (tenminste, het duurde even voor ik door had dat bv op de blauwe lijn, meerdere soorten treinen rijden, itt Londen, Parijs en Berlijn waar elke trein een kleur en een naam hebben).
De benauwde hitte op de stations was verschrikkelijk inderdaad. Had ik net een douche genomen stond t zweet alweer op m'n rug na 1 minuut op het perron.
Ook het voortdurende onderhoud op de metro is vrij irritant.
#FreeHat
pi_143964942
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:23 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Mooie foto ^O^

Vanaf de kroon genomen?
Thnx :).
Nope, vanaf het pedestal.
vanuit de kroon is het bijna onmogelijk om goede foto's te maken :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2014 06:38:08 ]
pi_143977936
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:25 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

De benauwde hitte op de stations was verschrikkelijk inderdaad. Had ik net een douche genomen stond t zweet alweer op m'n rug na 1 minuut op het perron.
Ook het voortdurende onderhoud op de metro is vrij irritant.
In Londen was dat, op een bepaalde lijn, niet veel beter hoor...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_143979017
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:34 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

In Londen was dat, op een bepaalde lijn, niet veel beter hoor...
Hetzelfde geldt, niet heel erg verrassend, voor Moskou..
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144010414
Woah ticket naar NYC is geboekt. *O* O+

Iemand ervaring met airbnb in New York? Ik wil een kamer huren maar ik vraag mij af of ik zal gaan voor een goedkoop hotel wat niet zo centraal ligt, of een iets duurdere kamer op een mooie locatie?
pi_144010886
quote:
11s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:17 schreef Bortecinem het volgende:
Woah ticket naar NYC is geboekt. *O* O+

Iemand ervaring met airbnb in New York? Ik wil een kamer huren maar ik vraag mij af of ik zal gaan voor een goedkoop hotel wat niet zo centraal ligt, of een iets duurdere kamer op een mooie locatie?
Ik heb met airbnb in Brooklyn gezeten wat superrelaxed was, stuk goedkoper, goede tips gekregen over waar heen te gaan en extreem lekker ontbijt. Zou me wel voor kunnen stellen dat je, als je alleen als vrouw gaat, je misschien wat centraler wilt zitten (maar dat zou ik centraal in een andere wijk kunnen zijn).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144011033
Die burgers van shake shack :9~ :9~
pi_144011192
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:35 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik heb met airbnb in Brooklyn gezeten wat superrelaxed was, stuk goedkoper, goede tips gekregen over waar heen te gaan en extreem lekker ontbijt. Zou me wel voor kunnen stellen dat je, als je alleen als vrouw gaat, je misschien wat centraler wilt zitten (maar dat zou ik centraal in een andere wijk kunnen zijn).
Ja, ik kijk al een tijdje rond maar nijg toch meer naar airbnb merk ik. Vooral als ik de foto's en recensies vergelijk. Veel airbnb kamers zien er redelijk luxe uit, liggen veel beter/centraler en de meeste gasten zijn zeer tevreden. Verder ben je of goedkoper uit, of het scheelt heel weinig.
  zondag 31 augustus 2014 @ 03:03:21 #173
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_144012575
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:35 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik heb met airbnb in Brooklyn gezeten wat superrelaxed was, stuk goedkoper, goede tips gekregen over waar heen te gaan en extreem lekker ontbijt. Zou me wel voor kunnen stellen dat je, als je alleen als vrouw gaat, je misschien wat centraler wilt zitten (maar dat zou ik centraal in een andere wijk kunnen zijn).
Was dat een airbnb waarbij de eigenaar meerdere slaapkamers verhuurde?
pi_144012722
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:03 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Was dat een airbnb waarbij de eigenaar meerdere slaapkamers verhuurde?
Nee maar iemand die in de toekomst graag een b&b wilde beginnen. Ze verhuurde hier slechts 1 2-persoons kamer maar probeerde het wel echt als een b&b te runnen, elke dag een vers en superlekker ontbijt maken etc. en dan niet cliche sapje + brood of zo maar echt mexicaanse ontbijt burito, zelfgemaakte granola etc. was een hele prettige verrassing had niet verwacht dat het zo goed zou zijn.

Maar in Virginia kwamen we ook ergens terecht waar de bewoonster zuurkool met worst voor ons maakte, een groot deel van de airbnb verhuurders vinden het volgens mij gewoon erg leuk om mensen over de vloer te hebben en daarvoor te zorgen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144012761
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 07:36 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoeveel uitleg heb je nodig dan? :? Je hebt grofweg 2 soorten: pay-per-ride en unlimited.
Ik ging uit van de systemen van Londen, Parijs en Berlijn. Dagkaarten en enkele reizen en combinaties ervan.

Ik vroeg het aan een mevrouw van de MTA maar die verdomde om te antwoorden. Ze vroeg "Tell me what you want and I give it" "I just want to know if can have a day card or something?" "Just give-2.25 dol-lar!!!!" Begon ze te schreeuwen. Geen enkele uitleg en het was ook niet druk, ik was de enige aan haar kassa.

De kuthoer.
Later begreep ik van de site dat je geen dagkaarten hebt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_144012949
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nee maar iemand die in de toekomst graag een b&b wilde beginnen. Ze verhuurde hier slechts 1 2-persoons kamer maar probeerde het wel echt als een b&b te runnen, elke dag een vers en superlekker ontbijt maken etc. en dan niet cliche sapje + brood of zo maar echt mexicaanse ontbijt burito, zelfgemaakte granola etc. was een hele prettige verrassing had niet verwacht dat het zo goed zou zijn.

Maar in Virginia kwamen we ook ergens terecht waar de bewoonster zuurkool met worst voor ons maakte, een groot deel van de airbnb verhuurders vinden het volgens mij gewoon erg leuk om mensen over de vloer te hebben en daarvoor te zorgen.
Hmmpfff. Ik probeerde net op een kamer te reageren maar toen ik een reservering wou aanvragen werd ik automatisch - na het aanvinken van de betaalmethode - doorgestuurd naar de paypal betaal pagina. Beetje vaag aangezien er stond dat de betaling pas zou plaatsvinden nadat de verhuurder mijn aanvraag had geaccepteerd. Het betalen ging sowieso niet door, maar ik vraag mij wel af of mijn aanvraag nu is doorgekomen?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 31 augustus 2014 @ 11:54:10 #177
269689 crew  Viv
pi_144016749
quote:
5s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:14 schreef Godshand het volgende:
Ik ging uit van de systemen van Londen, Parijs en Berlijn. Dagkaarten en enkele reizen en combinaties ervan.
In Londen (Oyster-card) heb je ook pay-per-ride hoor, dat gebruik ik daar altijd.

Door de OP van dit topic wist ik dat je in NYC een weekkaart kan nemen, was ideaal:
quote:
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus
pi_144018852
Je kunt veel klagen over het openbaar vervoer in New York, maar ik heb zelden zo goedkoop gereisd voor een hele week!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_144019188
quote:
5s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:14 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik ging uit van de systemen van Londen, Parijs en Berlijn. Dagkaarten en enkele reizen en combinaties ervan.

Ik vroeg het aan een mevrouw van de MTA maar die verdomde om te antwoorden. Ze vroeg "Tell me what you want and I give it" "I just want to know if can have a day card or something?" "Just give-2.25 dol-lar!!!!" Begon ze te schreeuwen. Geen enkele uitleg en het was ook niet druk, ik was de enige aan haar kassa.

De kuthoer.
Later begreep ik van de site dat je geen dagkaarten hebt.
Voor NY begrippen was ze nog aardig, moet je af en toe doorheen prikken... ;) maar indeed, het is of losse tickets of een weekkaart, er is geen tussenweg
Hooray for boobies!
pi_144019230
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nee maar iemand die in de toekomst graag een b&b wilde beginnen. Ze verhuurde hier slechts 1 2-persoons kamer maar probeerde het wel echt als een b&b te runnen, elke dag een vers en superlekker ontbijt maken etc. en dan niet cliche sapje + brood of zo maar echt mexicaanse ontbijt burito, zelfgemaakte granola etc. was een hele prettige verrassing had niet verwacht dat het zo goed zou zijn.

Maar in Virginia kwamen we ook ergens terecht waar de bewoonster zuurkool met worst voor ons maakte, een groot deel van de airbnb verhuurders vinden het volgens mij gewoon erg leuk om mensen over de vloer te hebben en daarvoor te zorgen.
heb je toevallig nog de url naar naar BNB site? altijd handig om dat soort linkjes in het archief te hebben... ;)
Hooray for boobies!
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:45:22 #181
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144024346
quote:
11s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:17 schreef Bortecinem het volgende:
Woah ticket naar NYC is geboekt. *O* O+

Iemand ervaring met airbnb in New York? Ik wil een kamer huren maar ik vraag mij af of ik zal gaan voor een goedkoop hotel wat niet zo centraal ligt, of een iets duurdere kamer op een mooie locatie?
Heb met Airbnb op Roosevelt Island gezeten. Beviel zeer goed. Vooral als je alleen bent kan het een stuk goedkoper zijn dan een hotel. Een mooie locatie hoeft echt niet duur te zijn.
#FreeHat
pi_144028575
quote:
9s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:33 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hmmpfff. Ik probeerde net op een kamer te reageren maar toen ik een reservering wou aanvragen werd ik automatisch - na het aanvinken van de betaalmethode - doorgestuurd naar de paypal betaal pagina. Beetje vaag aangezien er stond dat de betaling pas zou plaatsvinden nadat de verhuurder mijn aanvraag had geaccepteerd. Het betalen ging sowieso niet door, maar ik vraag mij wel af of mijn aanvraag nu is doorgekomen?
Het is een soort reservatie-systeem waarbij het geld vastgezet wordt op paypal maar pas afgeschreven als het doorgaat.

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:15 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

heb je toevallig nog de url naar naar BNB site? altijd handig om dat soort linkjes in het archief te hebben... ;)
https://www.airbnb.com/users/show/4591602
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:32:11 #183
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_144033299
quote:
11s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:17 schreef Bortecinem het volgende:
Woah ticket naar NYC is geboekt. *O* O+

Iemand ervaring met airbnb in New York? Ik wil een kamer huren maar ik vraag mij af of ik zal gaan voor een goedkoop hotel wat niet zo centraal ligt, of een iets duurdere kamer op een mooie locatie?
Hier met airbnb in Queens :) prima bevallen! Doen het de volgende keer zeker weer (wij hadden een prive appartement incl internet, tv, netflix etc)
pi_144033492
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:26 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het is een soort reservatie-systeem waarbij het geld vastgezet wordt op paypal maar pas afgeschreven als het doorgaat.

[..]

https://www.airbnb.com/users/show/4591602
Bedankt voor de opheldering. De betaling ging niet door door een storing bij paypal, maar ik denk dat mijn hele reservering niet is doorgekomen aangezien ik niks heb gehoord van de eigenaar (die normaal gesproken binnen een paar uur reageert, aldus zijn airbnb profiel).
pi_144033653
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:32 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Hier met airbnb in Queens :) prima bevallen! Doen het de volgende keer zeker weer (wij hadden een prive appartement incl internet, tv, netflix etc)
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:45 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Heb met Airbnb op Roosevelt Island gezeten. Beviel zeer goed. Vooral als je alleen bent kan het een stuk goedkoper zijn dan een hotel. Een mooie locatie hoeft echt niet duur te zijn.
Ik zat te denken aan deze kamer.

https://www.airbnb.nl/rooms/3532440

Goedkoop en best centraal. Ik ben best een New York n00b, maar dit lijkt mij een mooie kamer en prijs voor Chelsea/Manhatten. Toch? :@
  zondag 31 augustus 2014 @ 23:19:03 #186
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144046458
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:38 schreef Bortecinem het volgende:

[..]


[..]

Ik zat te denken aan deze kamer.

https://www.airbnb.nl/rooms/3532440

Goedkoop en best centraal. Ik ben best een New York n00b, maar dit lijkt mij een mooie kamer en prijs voor Chelsea/Manhatten. Toch? :@
Prachtig appartement dat zeker. Goede locatie ook. Ikzelf vind 78¤ niet heel goedkoop. Het ligt een beetje aan de mate van luxe die je eist. Het kan echter een stukje goedkoper.
#FreeHat
pi_144048165
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:19 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Prachtig appartement dat zeker. Goede locatie ook. Ikzelf vind 78¤ niet heel goedkoop. Het ligt een beetje aan de mate van luxe die je eist. Het kan echter een stukje goedkoper.
Vergeleken met veel andere kamers op airbnb is het misschien niet goedkoop te noemen idd, maar qua locatie en woning vind ik het wel oke.

Maar goed, zoals ik het al zei, dit wordt mijn eerste NY en Airbnb ervaring en ben nog best wel een n00b op dit gebied. :P
  maandag 1 september 2014 @ 00:05:05 #188
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144048738
quote:
14s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:53 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Vergeleken met veel andere kamers op airbnb is het misschien niet goedkoop te noemen idd, maar qua locatie en woning vind ik het wel oke.

Maar goed, zoals ik het al zei, dit wordt mijn eerste NY en Airbnb ervaring en ben nog best wel een n00b op dit gebied. :P
Als je het geld kan missen moet je het niet laten. Het uitzicht is geweldig.
Ik vind trouwens persoonlijk maar 1 review erg weinig, het is dan toch een kleine gok.
#FreeHat
pi_144048942
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 00:05 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Als je het geld kan missen moet je het niet laten. Het uitzicht is geweldig.
Ik vind trouwens persoonlijk maar 1 review erg weinig, het is dan toch een kleine gok.
Dat dacht ik dus ook! Beetje twijfelachtig toch wel.

Even verder kijken. Hij staat iig op mijn wishlist.
  maandag 1 september 2014 @ 08:45:16 #190
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_144052850
Wij zitten over iets meer dan 2 weken hier. Al wat contact gehad met de bewoners en hebben er ZO veel zin in!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_144055566
quote:
17s.gif Op maandag 1 september 2014 08:45 schreef Debsterr het volgende:
Wij zitten over iets meer dan 2 weken hier. Al wat contact gehad met de bewoners en hebben er ZO veel zin in!
Hele toffe locatie!

Ik merk van mezelf dat ik ook neig naar mooie locaties, en het liefst met een mooi uitzicht. :') :@
  maandag 1 september 2014 @ 11:49:49 #192
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_144056384
quote:
17s.gif Op maandag 1 september 2014 11:18 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hele toffe locatie!

Ik merk van mezelf dat ik ook neig naar mooie locaties, en het liefst met een mooi uitzicht. :') :@
Haha ja wij wilden vooral een iets rustigere buurt zodat je 's avonds ook echt tot rust komt, en bij voorkeur bij mensen thuis (dus aanwezige hosts). Toen we deze voorbij zagen komen waren we meteen enthousiast.

Zie wel dat ze sinds kort een hondje hebben, en nu zijn wij gek op dieren en niet allergisch, maar stel nou dat je al had geboekt.. om er vervolgens achter te komen dat er ineens een huisdier is waar je wellicht niet op zit te wachten?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_144058129
quote:
17s.gif Op maandag 1 september 2014 11:49 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Haha ja wij wilden vooral een iets rustigere buurt zodat je 's avonds ook echt tot rust komt, en bij voorkeur bij mensen thuis (dus aanwezige hosts). Toen we deze voorbij zagen komen waren we meteen enthousiast.

Zie wel dat ze sinds kort een hondje hebben, en nu zijn wij gek op dieren en niet allergisch, maar stel nou dat je al had geboekt.. om er vervolgens achter te komen dat er ineens een huisdier is waar je wellicht niet op zit te wachten?
Ehm, en ik heb zojuist iets geboekt wat heel anders is dan waar ik eerst naar opzoek was. :') Maar het is goedkoop, de buurt ziet er mooi uit, het huis is schoon en de reviews zijn goed. OV is ook dichtbij dus het komt wel goed denk ik. :@

https://www.airbnb.nl/rooms/1255041

Oh en dat van de kat is wel apart ja. Maar ja, we hebben hier te maken met amateurs en dit soort dingen moeten we altijd in onze achterhoofd houden (plotse veranderingen enzo). :P
  maandag 1 september 2014 @ 16:51:46 #194
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144067090
quote:
11s.gif Op maandag 1 september 2014 12:42 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ehm, en ik heb zojuist iets geboekt wat heel anders is dan waar ik eerst naar opzoek was. :') Maar het is goedkoop, de buurt ziet er mooi uit, het huis is schoon en de reviews zijn goed. OV is ook dichtbij dus het komt wel goed denk ik. :@

https://www.airbnb.nl/rooms/1255041

Oh en dat van de kat is wel apart ja. Maar ja, we hebben hier te maken met amateurs en dit soort dingen moeten we altijd in onze achterhoofd houden (plotse veranderingen enzo). :P
Leuk appartement ^O^

quote:
Around the corner at West 145 street are four subway lines, so you never have to worry about
trains shutting down on the weekend.
Dit klopt inderdaad!

Veel plezier in ieder geval.
#FreeHat
  maandag 1 september 2014 @ 16:58:18 #195
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144067342
Even wat foto's van mijn tijd in New York voor de liefhebbers ;)









#FreeHat
pi_144068376
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:51 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Leuk appartement ^O^

[..]

Dit klopt inderdaad!

Veel plezier in ieder geval.
:(

Mevrouw was vergeten door te geven dat ze die periode niet thuis is. Reservering is geannuleerd.

Wel heb ik 75 euro 'gekregen' van airbnb voor een nieuwe kamer.
pi_144069147
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:58 schreef DuvelDuvel het volgende:
Even wat foto's van mijn tijd in New York voor de liefhebbers ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
We moeten echt meer foto's hier gaan plaatsen van onze eigen vakanties in NYC vanuit het verleden en ook in de toekomst!! :)
Hooray for boobies!
pi_144070367
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:59 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

We moeten echt meer foto's hier gaan plaatsen van onze eigen vakanties in NYC vanuit het verleden en ook in de toekomst!! :)
Eens!

Mooie foto's Duvel.
pi_144070541
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:41 schreef Max-Westerman het volgende:
Die burgers van shake shack :9~ :9~
Welcome to the club! _O_
pi_144070608
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Je kunt veel klagen over het openbaar vervoer in New York, maar ik heb zelden zo goedkoop gereisd voor een hele week!
Amen! En zo lastig is het toch niet? Eerlijk is eerlijk, ik heb in alle haast (en zeker bij mijn eerste bezoekjes) ook wel eens een verkeerde metro gepakt, maar al bij al vind ik het systeem erachter toch vrij duidelijk.
pi_144121039
Eeeeennn.. toen boekte ik een kamer in Lower East Side.
pi_144130641
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:48 schreef Fargo het volgende:

[..]

Amen! En zo lastig is het toch niet? Eerlijk is eerlijk, ik heb in alle haast (en zeker bij mijn eerste bezoekjes) ook wel eens een verkeerde metro gepakt, maar al bij al vind ik het systeem erachter toch vrij duidelijk.
Als je het eenmaal weet gaat het wel, maar het blijft lelijk, warm/koud, vies en stinkend.

Steek wat meer moeite in die stations, maar nee het is natuurlijk allemaal opgezet door een bedrijf die bezuinigt op onderhoud en aankleding...

Die van Parijs heeft bv nog zo'n mini-expositie in de metro onder het Louvre O+ (tenminste, was paar jaar geleden zo, alweer er een tijd niet geweest).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_144133130
zal vandaag eens een lading foto's vanuit NYC hier gaan dumpen. Laat ik dan ook maar het begin zijn van een lange en mooie traditie... O-) ;)
Hooray for boobies!
  woensdag 3 september 2014 @ 13:40:59 #204
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_144133908
Even aan het verdiepen in New York Citypass, lijkt de beste optie voor ons :).

Over 2 weken zitten we net 40 minuten in het vliegtuig *O*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 3 september 2014 @ 16:56:48 #205
269689 crew  Viv
pi_144140240
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:50 schreef Godshand het volgende:
Als je het eenmaal weet gaat het wel, maar het blijft lelijk, warm/koud, vies en stinkend.
Dat hóórt zo te zijn, anders pak je maar een taxi. :(
pi_144140363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat hóórt zo te zijn, anders pak je maar een taxi. :(
Inderdaad zeg, dat hoort toch bij de sfeer van zo'n stad.. vies, vuil en vochtig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_144140498
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:13 schreef Bortecinem het volgende:
Eeeeennn.. toen boekte ik een kamer in Lower East Side.
Superleuk deel van New York!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_144141233
Ik doe ook mee met foto's! Mei 2014!!!











en als laatste omdat ik daar heel blij van wordt:

Be brave. Be kind.
  woensdag 3 september 2014 @ 17:29:05 #209
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144141456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:23 schreef Esje-lief het volgende:
Ik doe ook mee met foto's! Mei 2014!!!

en als laatste omdat ik daar heel blij van wordt:

[ afbeelding ]
Leuke foto's!

Die laatste genomen in de Upper West Side?
#FreeHat
pi_144141572
mevrouw heeft er kijk op om mooie foto's te maken!
Hooray for boobies!
pi_144141702
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:29 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Leuke foto's!

Die laatste genomen in de Upper West Side?
De laatste genomen in Madison square park... Mijn favoriete park.. Alle drie de keren super leuke herinneringen. Eerste keer ontbeten wij er altijd. Tweede keer was de foodmarket er toen wij er waren. En de derde keer de late night shake shake run met mijn moeder... (2 keer in de buurt geslapen)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:32 schreef Spockjuh_ het volgende:
mevrouw heeft er kijk op om mooie foto's te maken!
Ik heb een foto cursus genomen deze laatste keer... Was echt super! ik heb zulke mooie foto's er aan overgehouden. Zou het iedereen aanraden!! ( die niet voor het eerst gaat)
Be brave. Be kind.
pi_144141998
Niet alle foto's zijn trouwens daarvan... Alleen 1 2 en 3... de rest heb ik zelf gespot!
Be brave. Be kind.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 3 september 2014 @ 17:47:04 #213
269689 crew  Viv
pi_144142035
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:23 schreef Esje-lief het volgende:
Ik doe ook mee met foto's! Mei 2014!!!
[ afbeelding ]
Toffe foto's! Ik was er ook in mei 2014. :D Waar heb je die laatste foto gemaakt? Ik heb een boom met zulke bloesem op de foto gezet bij het Museum of Natural History.
edit: oh, heb je inmiddels al gezegd.
pi_144142074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:47 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Toffe foto's! Ik was er ook in mei 2014. :D Waar heb je die laatste foto gemaakt? Ik heb een boom met zulke bloesem op de foto gezet bij het Museum of Natural History.
edit: oh, heb je inmiddels al gezegd.
Mijne waren in Madison Square Park... Bij het Flatiron building...
Be brave. Be kind.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 3 september 2014 @ 17:55:38 #215
269689 crew  Viv
pi_144142270
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:48 schreef Esje-lief het volgende:
Mijne waren in Madison Square Park... Bij het Flatiron building...
Ook leuk om te fotograferen:
pi_144142757
cursus voor mij en mevrouw spockjuh is i.d.d. een goede tip, we klikken ons geregeld suf op vakantie en willen daar dan ook iets moois van maken. de standaard kiekjes zijn we nu wel klaar mee.. ;)
Hooray for boobies!
pi_144143186
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:14 schreef Spockjuh_ het volgende:
cursus voor mij en mevrouw spockjuh is i.d.d. een goede tip, we klikken ons geregeld suf op vakantie en willen daar dan ook iets moois van maken. de standaard kiekjes zijn we nu wel klaar mee.. ;)
Wij waren bij new york city photo safari. Super leuk... kleine groepen... 100 dollar voor de iconic new york tour bijvoorbeeld. Die heb ik gedaan. Grand central terminal, de buiten kant, Chrysler building public library, times square, en bryant park.... en dan nog een paar leuke plekjes tussendoor.
Be brave. Be kind.
pi_144143417
OK nog een paar :D:D:D








i


Hihi...

Laten me niet beginnen met alle eet foto's die ik heb _O-
Be brave. Be kind.
pi_144143452
quote:
12s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ook leuk om te fotograferen:
[ afbeelding ]
Die is ook super.. is 1 van mijn favoriete gebouwen... en leukste buurten vind ik...
Be brave. Be kind.
pi_144144226
denk dat ik maar even wacht met foto's posten tot na ons volgende bezoek aan de VS.... ;)
Hooray for boobies!
pi_144151697
Is het met de trein van NY naar washington altijd zo duur? Of zit ik verkeerd te kijken? Wat ik zie is rond de $240 voor 2 personen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2014 22:00:37 ]
pi_144151773
Als je op tijd boekt en een beetje tijden pakt buiten de spits kom je op 89 dollar totaal voor 2 personen. allthans dat doen wij altijd, wel ruim 3 maanden of eerder boeken. die je het via de amtrak site?
Hooray for boobies!
  woensdag 3 september 2014 @ 22:04:49 #223
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144151899
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:00 schreef Sharana_LV het volgende:
Is het met de trein van NY naar washington altijd zo duur? Of zit ik verkeerd te kijken? Wat ik zie is rond de $240 voor 2 personen.
Ik zou gewoon met de bus gaan. Kost bijna niks en je bent er in 4/5 uur.
#FreeHat
pi_144151939
Met de bus is inderdaad een goede optie. Retourtje kost je bij de bekende maatschappijen zo'n 30 Euro.
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_144151960
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:01 schreef Spockjuh_ het volgende:
Als je op tijd boekt en een beetje tijden pakt buiten de spits kom je op 89 dollar totaal voor 2 personen. allthans dat doen wij altijd, wel ruim 3 maanden of eerder boeken. die je het via de amtrak site?
Ja via die site! Wij moeten vrijdag 21 sept van NY naar Washington, de goedkoopste die ik dan zie is $168 voor 2 personen als ik hem op northeast reginal zet
pi_144151981
Oke ik ga nu even voor de bus kijken! Ik zie verschillende maatschappijen, is er toevallig nog eentje die jullie aanraden?
  woensdag 3 september 2014 @ 22:11:46 #227
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144152187
Ik ben met Megabus gegaan. Was 30 dollar kwijt heen en terug. Je kan ook met greyhound gaan, die staat ook goed aangeschreven.
#FreeHat
pi_144152235
Greyhound was ideaal. Iig qua prijs :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_144152246
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:06 schreef Sharana_LV het volgende:
Oke ik ga nu even voor de bus kijken! Ik zie verschillende maatschappijen, is er toevallig nog eentje die jullie aanraden?
www.greyhound.com
www.megabus.com
www.washny.com
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_144152282
klopt, bussen zijn stukken goedkoper en net zo snel. Enige wat soms tegen kan zitten is dat je met trailertrash in de bus zit.... ;) meeste hebben ook gratis wifi! Ik zou voor greyhound of megabus gaan als het om een dergelijke korte termijn moet worden geregeld
Hooray for boobies!
pi_144152304
Dankje! Ik was al aan het kijken naar greyhound, boltbus en megabus :) De prijzen liggen allemaal redelijk dicht bij elkaar dus dat maakt niet heel veel uit, ik kijk nu even welke opstapplaats het dichtst bij ons hotel is :D
  woensdag 3 september 2014 @ 22:15:01 #232
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144152334
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:13 schreef Spockjuh_ het volgende:
klopt, bussen zijn stukken goedkoper en net zo snel. Enige wat soms tegen kan zitten is dat je met trailertrash in de bus zit.... ;) meeste hebben ook gratis wifi! Ik zou voor greyhound of megabus gaan als het om een dergelijke korte termijn moet worden geregeld
Ik ben naar Washington en Boston gegaan met Megabus en het is me goed bevallen. Je hebt inderdaad gratis WIFI en het was echt doodstil in de bus. Iedereen was aan het slapen of een film aan het kijken.
#FreeHat
pi_144152385
Oke, trailertrash is niet zo heel erg _O- ik hoop alleen dat de files niet tegen zitten! Daarom wou ik eigenlijk eerst met de trein, maar die busprijzen zijn stukken beter!
pi_144152421
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:15 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ik ben naar Washington en Boston gegaan met Megabus en het is me goed bevallen. Je hebt inderdaad gratis WIFI en het was echt doodstil in de bus. Iedereen was aan het slapen of een film aan het kijken.
wij 1x van NYC naar philli, enkele dat laten door naar Baltimore en uiteindelijk DC. 2 bussen hadden we zeg maar wat vaag volk aan boord maar kwestie van go with the flow en oordopjes in als het moet :)
Hooray for boobies!
pi_144152450
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:15 schreef Sharana_LV het volgende:
Oke, trailertrash is niet zo heel erg _O- ik hoop alleen dat de files niet tegen zitten! Daarom wou ik eigenlijk eerst met de trein, maar die busprijzen zijn stukken beter!
pak je een bus eerder.... 8-) ;)
Hooray for boobies!
pi_144152548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:17 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

pak je een bus eerder.... 8-) ;)
Ja we worden volgens mij rond 11 uur ons hotel uitgeschopt, maar ik denk dat het een mooie tijd is om rond 10 uur a half 11 de bus te pakken, dan zijn we op een oke tijd in Washington :)

En idd, gewoon oordopjes op en lekker gamen, dat komt helemaal goed!
  woensdag 3 september 2014 @ 22:23:44 #237
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144152746
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:19 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Ja we worden volgens mij rond 11 uur ons hotel uitgeschopt, maar ik denk dat het een mooie tijd is om rond 10 uur a half 11 de bus te pakken, dan zijn we op een oke tijd in Washington :)

En idd, gewoon oordopjes op en lekker gamen, dat komt helemaal goed!
Wat ga je eigenlijk doen in Washington?
Ga je nog wat dingen bezoeken of ben je er voor andere redenen?
#FreeHat
pi_144152821
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:23 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Wat ga je eigenlijk doen in Washington?
Ga je nog wat dingen bezoeken of ben je er voor andere redenen?
Dingen bezoeken! Wil daar ook een auto huren om richting miami te rijden

Vlieg van Adam naar NY, en van Miami weer naar huis!
  woensdag 3 september 2014 @ 22:29:51 #239
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144152990
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:25 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Dingen bezoeken! Wil daar ook een auto huren om richting miami te rijden

Vlieg van Adam naar NY, en van Miami weer naar huis!
Ik zou zeker een volledige dag uittrekken voor Washington. De National Mall heeft veel bezienswaardigheden en het zijn flinke stukken om te lopen. Wel zeker de moeite waard trouwens.

Heb nog wat foto's van mijn trip.







#FreeHat
pi_144152991
alleen al alle musea aan the mall kan ik me dagen vermaken.... :* of lekker struinen door georgetown en university terrein.. prrr.. *;
Hooray for boobies!
pi_144153148
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:29 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ik zou zeker een volledige dag uittrekken voor Washington. De National Mall heeft veel bezienswaardigheden en het zijn flinke stukken om te lopen. Wel zeker de moeite waard trouwens.

Heb nog wat foto's van mijn trip.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
We komen aan in washington ergens in de middag, dan hebben we de dag erna de volledige dag, en dan de dag daarna willen we door naar de volgende stad. Anderhalve dag in Washington is wel genoeg toch? :)
pi_144153180
Toffe foto's trouwens :D Misschien moeten we toch iets meer tijd uittrekken voor washington! Ik ben nu een schema aan t maken wanneer we wat willen doen en wil wel genoeg tijd hebben om dingen te zien en niet te haasten. Misschien is 2 dagen washington beter!
pi_144153192
Wij zijn er toen drie nachten geweest. Geen seconde verveeld

Of waren het er nou vier. Ff goed nadenken
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_144153214
waar liggen je interesses? als je alles rondom de mall gaat doen is anderhalve dag denk ik net voldoende. wellicht fiets huren om de redelijke afstanden wat sneller te overbruggen? hebben wij ook gedaan met een kortingscoupon, scheelt je heul veel loopwerk en frustratie
Hooray for boobies!
  woensdag 3 september 2014 @ 22:36:43 #245
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144153247
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:33 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

We komen aan in washington ergens in de middag, dan hebben we de dag erna de volledige dag, en dan de dag daarna willen we door naar de volgende stad. Anderhalve dag in Washington is wel genoeg toch? :)
Ja op zich wel. Je kan ook kiezen om zo'n Hop on Hop off bus te pakken. Dan gaat het wat sneller allemaal. Anders zijn je schoenen wel versleten na 1 dag ;)
#FreeHat
pi_144153304
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:35 schreef Spockjuh_ het volgende:
waar liggen je interesses? als je alles rondom de mall gaat doen is anderhalve dag denk ik net voldoende. wellicht fiets huren om de redelijke afstanden wat sneller te overbruggen? hebben wij ook gedaan met een kortingscoupon, scheelt je heul veel loopwerk en frustratie
Ik zie al aardig wat leuke dingen die ik wel wil zien, ik ga het veranderen in 2 dagen. Misschien we nog meer tijd over houden dat ik er nog een extra dag aan kan plakken maar ik weet nog niet echt de route die we verder afleggen dus dat kan ik later pas bepalen :D
pi_144153340
Tips voor hotels in Washington zijn trouwens welkom O-)
pi_144153363
als je het weet leg eens je todo list hier voor, genoeg fokkers die op zolder zitten en wat tijd voor je willen vrijmaken om zijn of haar geniale planning aan je op te dringen.. :*

wij zaten dus in arlington, net over de pontomac en dat scheelt een paar dollars per nacht. hier de url http://booking.com/2291105c3364fee9
Hooray for boobies!
  woensdag 3 september 2014 @ 22:41:13 #249
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144153420
Wat ik persoonlijk in ieder geval geval zou bezoeken is:

Het Capitol
Washington Monument
Lincoln Memorial
Arlington Begraafplaats
Pentagon
Witte Huis

Maar het is uiteraard maar net wat je zelf leuk vindt.
#FreeHat
pi_144153470
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:39 schreef Spockjuh_ het volgende:
als je het weet leg eens je todo list hier voor, genoeg fokkers die op zolder zitten en wat tijd voor je willen vrijmaken om zijn of haar geniale planning aan je op te dringen..
Super O+

Ik ben nu zo veel mogelijk aan het opzoeken en alvast voorbereiden, we vertrekken zaterdag al en k had eerder nog geen tijd gehad om dingen uit te zoeken :') :'( normaal doe ik dit weken van te voren al.

Anyways, ik heb een hotel in new york en we zijn daar 6 dagen, dan richting Washington, en dan uiteindelijk eindigen in Miami, daar tussendoor moet ik nog uitzoeken. Sowieso 2 dagen voor beide parken van universal *O*
pi_144153490
Arlington begraafplaats is mooi maar volgens mij rijden die treinen daar niet meer rond. dat betekent dus heel veel meer loopwerk en dat gaat echt in de uren lopen als je alles wilt zien zoals graf van kennedy, unknown soldier met wisseling van de wacht en het huis van de generaal.

overige suggesties een dikke :Y
Hooray for boobies!
pi_144153524
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:41 schreef DuvelDuvel het volgende:
Wat ik persoonlijk in ieder geval geval zou bezoeken is:

Het Capitol
Washington Monument
Lincoln Memorial
Arlington Begraafplaats
Pentagon
Witte Huis

Maar het is uiteraard maar net wat je zelf leuk vindt.
Ik had tot nu toe:

White house
Capitol
Lincoln Memorial
Library of Congress
National Archives

Ik ga die begraafplaats eens opzoeken wat het precies is!
  woensdag 3 september 2014 @ 22:44:04 #253
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144153531
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:42 schreef Spockjuh_ het volgende:
Arlington begraafplaats is mooi maar volgens mij rijden die treinen daar niet meer rond. dat betekent dus heel veel meer loopwerk en dat gaat echt in de uren lopen als je alles wilt zien zoals graf van kennedy, unknown soldier met wisseling van de wacht en het huis van de generaal.

overige suggesties een dikke :Y
Toen ik er in juli was nog wel. Kost 9 dollar dacht ik.
Maar de begraafplaats is vrij groot inderdaad ;)
#FreeHat
pi_144153534
wellicht even een nieuw topic openen maar dan voor washington dc? anders gaat het zo'n warboel worden hier met alle steden door elkaar. wellicht dat een MOD het e.e.a. kan kopiëren naar het nieuwe topic ?
Hooray for boobies!
  woensdag 3 september 2014 @ 22:45:08 #255
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144153562
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:43 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Ik had tot nu toe:

White house
Capitol
Lincoln Memorial
Library of Congress
National Archives

Ik ga die begraafplaats eens opzoeken wat het precies is!
Nog iets, wil je een tour door het Capitool moet je je online aanmelden dacht ik. Moet je even van te voren doen.
#FreeHat
  woensdag 3 september 2014 @ 22:45:40 #256
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144153577
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:42 schreef Spockjuh_ het volgende:
Arlington begraafplaats is mooi maar volgens mij rijden die treinen daar niet meer rond. dat betekent dus heel veel meer loopwerk en dat gaat echt in de uren lopen als je alles wilt zien zoals graf van kennedy, unknown soldier met wisseling van de wacht en het huis van de generaal.

overige suggesties een dikke :Y
Is dat er niet dan? Zonde eigenlijk.
#FreeHat
pi_144153598
Ohja, ik zal anders wel ff OT blijven voor new york :@ ik begon wel redelijk OT met trein van NY naar Washington, das nog wel beetje NY :P

Voor NY gaan we denk ik toch voor een unlimited metro pass voor een week ipv hop on hop off :) moet alleen nog even rekenen of die new york city pass voor ons nuttig is!
pi_144153634
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:43 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Ik had tot nu toe:

White house
Capitol
Lincoln Memorial
Library of Congress
National Archives

Ik ga die begraafplaats eens opzoeken wat het precies is!
the mall (met alle smithsonian musea eraan.
Bij het lincoln memorial heb je diverse kleine memorials voor bv vietnam, korea etc etc
ga zeker wandelen in het oude georgetown
Jefferson memorial is ook mooi
washington monument
natuurlijk ff langs het FBI gebouw wat tussen capitool en witte huis ligt
old post office
ford's theater waar lincoln is vermood
Hooray for boobies!
pi_144153664
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:46 schreef Sharana_LV het volgende:
Ohja, ik zal anders wel ff OT blijven voor new york :@ ik begon wel redelijk OT met trein van NY naar Washington, das nog wel beetje NY :P

Voor NY gaan we denk ik toch voor een unlimited metro pass voor een week ipv hop on hop off :) moet alleen nog even rekenen of die new york city pass voor ons nuttig is!
ik zeg ook altijd de metro pass. je bent veel sneller en flexibel in waar je naar toe wil. de bus is leuk maar in het verkeer sta je meer vast dan dat je ziet en dat is zonde van je tijd.
Hooray for boobies!
  woensdag 3 september 2014 @ 22:51:45 #260
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144153752
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:46 schreef Sharana_LV het volgende:
Ohja, ik zal anders wel ff OT blijven voor new york :@ ik begon wel redelijk OT met trein van NY naar Washington, das nog wel beetje NY :P

Voor NY gaan we denk ik toch voor een unlimited metro pass voor een week ipv hop on hop off :) moet alleen nog even rekenen of die new york city pass voor ons nuttig is!
De Hop on Hop off bus is leuk om dingen te zien. Gewoon een rondleiding door de stad dus.
Wil je snel en makkelijk van A naar B dan zou ik gewoon de metro pakken.
Zo'n metropas is trouwens maar 30 dollar dus dat heb je er zo uit.
#FreeHat
pi_144153808
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:48 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

ik zeg ook altijd de metro pass. je bent veel sneller en flexibel in waar je naar toe wil. de bus is leuk maar in het verkeer sta je meer vast dan dat je ziet en dat is zonde van je tijd.
Dat dus :Y

Ik boek trouwens nu de tickets voor de bus :D ze zijn online goedkoper en zo te zien kan ik ze dan uitprinten, das wel handig dat we de kaartjes gewoon al hebben *O*
  woensdag 3 september 2014 @ 23:28:04 #262
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_144155229
Het is off topic, maar Washington is wel enorm tof. Ik zat afgelopen zomer voor de eerste keer in de USA met m'n vriend ( ook zijn eerste keer ) en we startten ook in NY. We vonden de stad erg vermakelijk, maar het was Washington waar we echt van onder de indruk waren. Kan nog wel eigen foto's plaatsen, maar ze lijken op de foto's die al geplaatst zijn :P echt alsof ze van mijn pc zijn gehaald, haha.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_144158978
Ik zit nu op JFK om naar huis te gaan.
Het was weer tof _O_, alleen veel te benauwd.

En ik ben ook nog eens verbrand door de zon :')

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 02:50:37 ]
pi_144159643
quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:34 schreef Sharana_LV het volgende:
Toffe foto's trouwens :D Misschien moeten we toch iets meer tijd uittrekken voor washington! Ik ben nu een schema aan t maken wanneer we wat willen doen en wil wel genoeg tijd hebben om dingen te zien en niet te haasten. Misschien is 2 dagen washington beter!
Hierheen voor cocktails: http://www.jeffersondc.com/dining/quill/

Bar met achterkamertjes, rijke oude mannen en jonge vrouwen op jacht en toen ik er was zelfs een halfdronken 70er die aan de piano Sinatra aan het zingen was.

Niet per se mijn crowd maar wel iets om een keer mee te maken :D

Waarom sla je trouwens philly over? Leuker dan het meeste tussen DC en de everglades :P

Oh ja, rijd trouwens een stuk om naar Miami via de blue ridge mountains, je zult me later bedanken, een stuk interessanter dan de snelweg.

quote:
17s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:38 schreef Sharana_LV het volgende:
Tips voor hotels in Washington zijn trouwens welkom O-)
Wij hadden deels hotel in center city deels in georgetown denk ik, studentenwijk die een stuk gezelliger en een stuk goedkoper was. Met de metro ben je toch zo in de binnenstad.

Aangezien ik toch off-topic ben gegaan, in de spoiler een boel (slechte telefoon)fotos van east-coast locaties.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 22% gewijzigd door oompaloompa op 04-09-2014 14:23:05 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 4 september 2014 @ 07:26:24 #265
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144159869
Kan je er niet ff bijzetten wat alles is?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_144165920
heb een mod gevraagd het DC gedeelte hier uit te knippen en in een nieuw topic te plaatsen!
Hooray for boobies!
pi_144166298
Precies, vanaf hier is het weer New York als hoofdonderwerp van dit topic.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_144167795
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 07:26 schreef matthijst het volgende:
Kan je er niet ff bijzetten wat alles is?
Haha, sorry het was laat, natuurlijk :)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:06 schreef Spockjuh_ het volgende:
heb een mod gevraagd het DC gedeelte hier uit te knippen en in een nieuw topic te plaatsen!
Misschien nuttig dat topic gewoon east-coast te noemen voor alles behalve NY?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144167907
Denk dat het een rommeltje gaat worden. heb je het nu over een paar kleine steden o.i.d. dan lukt dat wel maar NYC is de grootste toeristentrekker van de US, daar moet je een apart topic voor blijven houden. Je kan dan bv wel een eastcoast maken voor de overige steden zoals boston, DC, baltimore etc
Hooray for boobies!
pi_144167997
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:19 schreef Spockjuh_ het volgende:
Denk dat het een rommeltje gaat worden. heb je het nu over een paar kleine steden o.i.d. dan lukt dat wel maar NYC is de grootste toeristentrekker van de US, daar moet je een apart topic voor blijven houden. Je kan dan bv wel een eastcoast maken voor de overige steden zoals boston, DC, baltimore etc
Daarom zei ik ook alles behalve NY :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144168259
Een kleine greep uit mijn foto's over de jaren heen!

De allereerste dag op onze allereerste trip naar NYC zijn we als eerste na aankomst gaan eten bij Bill's bar and burger onder het rockefeller centre. Oldskool USA eten en drinken erbij om gelijk helemaal in de mood te komen.


Overige pics in de spoiler!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Spockjuh_ op 04-09-2014 17:42:18 ]
Hooray for boobies!
pi_144168274
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:23 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook alles behalve NY :D
crap, ben ik even blind... :o
Hooray for boobies!
  donderdag 4 september 2014 @ 15:53:21 #273
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144170560
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:15 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Haha, sorry het was laat, natuurlijk :)

^O^
Thanks, wil graag nog een keer naar Chicago, maar moet er dan een rondje omheen bouwen :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 4 september 2014 @ 16:10:14 #274
319979 Fok-it
All is well
pi_144171144
Net terug van een lange week New York :D
Wat een heerlijke stad _O_

Lekker sfeertje, over het algemeen vriendelijke mensen en zo divers qua culturen, stijlen en plekken. Supertof!

Zat via Airbnb in een appartement in Jersey City. Prima uithoek als je niet in het drukke Midtown wilt zitten. Met de Ferry naar Manhattan is erg leuk :D met de Subway wat minder :') echt de grootste klacht van new York, oude stations waar het snikheet is, kaartjesautomaten die 90 procent van de keren je creditcard niet accepteren :r (wel beetje dom geweest om geen metrokaartje te nemen :') )

Hoogtepunten:
Central Park: heel gaaf en leuk om doorheen te wandelen/fietsen en de gemiddelde new yorker te zien sporten of van het mooie weer te zien genieten.
ESB in de avond: meest indrukwekkende skyline die je je kan bedenken :)
Soho en Greenwich, erg leuke en hippe wijkjes
Het goedkope en lekkere eten _O_

Zeker nog een keer heen :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_144171660
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:53 schreef matthijst het volgende:

[..]

^O^
Thanks, wil graag nog een keer naar Chicago, maar moet er dan een rondje omheen bouwen :)
Ik was er maar een paar dagen, maar vond het een hele fijne stad om in te zijn qua sfeer.
(maar ik ben sowieso een outlier want in de ranking amerikaanse steden waar ik geweest ben staat NY vrij laag eigenlijk :P , zal er de komende tijd regelmatig komen dus misschien dat ik mijn mening nog ga herzien)

Weet alleen niet zo goed waarmee je het kan combineren dat in de buurt ligt tbh, misschien zou binnenlandse vlucht een beter idee zijn.

Als de nieuwe thread er is kan ik wel wat meer fotos posten als je wilt :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144180879
TRV / Het Washington D.C. topic Washington DC topic is een feit! wie maakt er een mooie OP ?

Wat betreft verre reizen zal het voorlopig voor mij even gedaan zijn, er lopen hier 2 kleintjes rond van nu bijna 2 en 5 maanden en daarmee vliegen naar verre landen zie ik niet zo zitten. Daarbij is het ook zonde dat je wel het volle mep betaald maar de kinderen eigenlijk geen besef hebben hoe en wat. pas vanaf een jaar of 10 gaat het echt tot ze doordringen.

Wellicht dat ik nog een keer alleen of als gids met iemand mee vlieg naar NYC / VS maar daar blijft het ook wel bij
Hooray for boobies!
pi_144183980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:41 schreef Spockjuh_ het volgende:
TRV / Het Washington D.C. topic Washington DC topic is een feit! wie maakt er een mooie OP ?

Wat betreft verre reizen zal het voorlopig voor mij even gedaan zijn, er lopen hier 2 kleintjes rond van nu bijna 2 en 5 maanden en daarmee vliegen naar verre landen zie ik niet zo zitten. Daarbij is het ook zonde dat je wel het volle mep betaald maar de kinderen eigenlijk geen besef hebben hoe en wat. pas vanaf een jaar of 10 gaat het echt tot ze doordringen.

Wellicht dat ik nog een keer alleen of als gids met iemand mee vlieg naar NYC / VS maar daar blijft het ook wel bij
Thanks voor het maken!

Ik woon in Philadelphia, nog geen 2 uur van NY en DC af, dus ik denk dat ik er nog wel een paar keer zal komen komende tijd :P

Kun je de kinderen niet een tijdje bij opa&oma plempen? :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144184182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:45 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Thanks voor het maken!

Ik woon in Philadelphia, nog geen 2 uur van NY en DC af, dus ik denk dat ik er nog wel een paar keer zal komen komende tijd :P

Kun je de kinderen niet een tijdje bij opa&oma plempen? :D
is een optie maar om ze daar dan gelijk 2 weken of langer te laten is ook zo lullig... ;)
Hooray for boobies!
  donderdag 4 september 2014 @ 22:29:30 #279
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144185930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:35 schreef Spockjuh_ het volgende:
Een kleine greep uit mijn foto's over de jaren heen!

De allereerste dag op onze allereerste trip naar NYC zijn we als eerste na aankomst gaan eten bij Bill's bar and burger onder het rockefeller centre. Oldskool USA eten en drinken erbij om gelijk helemaal in de mood te komen.
[ afbeelding ]

Daar ben ik ook nog geweest! Goeie Spinach Wrap hadden ze daar :)

Bij mij om de hoek (op Roosevelt Island) zat een echt Amerikaans tentje. Daar heb ik regelmatig een goed ontbijtje op.

#FreeHat
pi_144186990
Al die foto's en eten!
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 5 september 2014 @ 16:55:52 #281
319979 Fok-it
All is well
pi_144207207
quote:
17s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:00 schreef Bortecinem het volgende:
Al die foto's en eten!
Ik vond de pancakes een beetje tegenvallen ;(
Maar je kan er erg lekker eten ja :9
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 5 september 2014 @ 21:37:29 #282
67174 Dos37
Come on Twente
pi_144218641
Krijg er honger van
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_144219001
I give you Norma's:



Chocolate french toast met devonshire cream strawberry's en chocolate sauce



pancakes with peaches, nuts and maple syrup!
Be brave. Be kind.
pi_144222188
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik vond de pancakes een beetje tegenvallen ;(
Maar je kan er erg lekker eten ja :9
Blijft toch leuk om naar te kijken. :9

(ben een foodie :@ )
pi_144359422
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

Brooklyn... :{

Ik zag daar ook een goed aangeschreven hostel, maar de buurt ziet er niet zo tof uit..
Het schijnt wel verbeterd te zijn daar, maar 's avonds voelt denk ik niet cool? Evenals Harlem.

Maar goed, voor jou dus "No sleep,'till Brooklyn!"
Brooklyn is geweldig, met Williamsburg, Greenpoint, Bushwick en veel meer. Brooklyn is tegenwoordig 'hip' en 'booming'. Het is daar echt niet gevaarlijk meer en wordt ook wel 'Hipster Island' genoemd. Het is ook geen probleem om daar 's avonds, of zelfs 's nachts, alleen rond te lopen. Deze buurten zijn ook duurder dan bijvoorbeeld de Upper West Side en vergelijkbaar met East Village. De meeste goede, betaalbare restaurants bevinden zich ook in Brooklyn.

Harlem is een ander verhaal, ik woon op dit moment daar en ik kan me voorstellen dat je jezelf daar 's nachts niet veilig voelt. Maar ook daar loop ik regelmatig alleen om 3 uur 's nachts rond als blanke en het is echt niet zo griezelig als de vroegere verhalen. New York is een stuk veiliger geworden en in de onveilige buurten zie je eigenlijk non-stop wel ergens politie.

Trouwens, als een automaat bij de metro je creditcard niet accepteert moet je gewoon een postcode in plaats van je pincode invullen. Dus bijvoorbeeld 10030, welke maakt eigenlijk niet zoveel uit.
pi_144360236
Verblijf geregeld in Harlem (vaak tussen 125 en 133 street) en voel me daar nooit onveilig. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat.
Hooray for boobies!
pi_144361057
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:22 schreef Spockjuh_ het volgende:
Verblijf geregeld in Harlem (vaak tussen 125 en 133 street) en voel me daar nooit onveilig. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat.
En ook waar je in Harlem zit, ook in Bronx heb je gewoon hele leuke plekken.
pi_144401624
Ik mis deze stad :'(
pi_144432981
Ik ben eigenlijk niet enorm lyrisch teruggekomen uit New York. Het was allemaal gaaf hoor, maar misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog... :{

En idd, ik voelde me niet onveilig in Brooklyn! Zijn een keer 's nachts teruggekomen, maar het was gewoon stil op straat. En de overige avonden liepen er natuurlijk mensen en zaten ze ook wel in de tuintjes voor, maar niks aan het handje. En ik zat best een stukje in Brooklyn...
pi_144433276
Uugh, ik weet ze wel te vinden op airbnb zeg. De hostess waarbij ik een kamer heb geboekt heeft een huisgenoot genomen die in de kamer verblijft die ik heb geboekt. Ze vraagt nu of ik het oke vind om in een kleinere kamer te verblijven. Meh.

Misschien moet ik toch maar een hotel boeken of zo.
  donderdag 11 september 2014 @ 20:48:33 #291
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_144434081
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:26 schreef MissRelin het volgende:
Ik ben eigenlijk niet enorm lyrisch teruggekomen uit New York. Het was allemaal gaaf hoor, maar misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog... :{

En idd, ik voelde me niet onveilig in Brooklyn! Zijn een keer 's nachts teruggekomen, maar het was gewoon stil op straat. En de overige avonden liepen er natuurlijk mensen en zaten ze ook wel in de tuintjes voor, maar niks aan het handje. En ik zat best een stukje in Brooklyn...
Had ik ook bij vertrek uit NY. Vooraf was het echt een stad van mijn dromen..ik wou er een keer geweest zijn. Zoveel bekende dingen die ik wou zien. Dat ik ze gezien heb was enorm tof, maar het verlangen om terug te komen is niet heel groot. Zal best eens gebeuren, omdat er wel degelijk delen zijn van NYC die ik erg mooi vond ( Top of the Rock, Central Park, Times Square, Broadway vooral ), maar van onze trip naar de USA deze zomer heeft Washington een veel grotere indruk achtergelaten, net als LA en in zekere zin ook San Francisco. Maar toch is NYC zeker een stad waar je wel een keer geweest wilt zijn :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_144434892
quote:
18s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:32 schreef Bortecinem het volgende:
Uugh, ik weet ze wel te vinden op airbnb zeg. De hostess waarbij ik een kamer heb geboekt heeft een huisgenoot genomen die in de kamer verblijft die ik heb geboekt. Ze vraagt nu of ik het oke vind om in een kleinere kamer te verblijven. Meh.

Misschien moet ik toch maar een hotel boeken of zo.
of nog even verder zoeken op airbnb? anders een hotel zoeken maar wees er snel bij, prijzen willen af en toe spontaan stijgen naarmate je richting vertrekdatum gaat. cookies verwijderen wil dan helpen
Hooray for boobies!
pi_144434961
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Had ik ook bij vertrek uit NY. Vooraf was het echt een stad van mijn dromen..ik wou er een keer geweest zijn. Zoveel bekende dingen die ik wou zien. Dat ik ze gezien heb was enorm tof, maar het verlangen om terug te komen is niet heel groot. Zal best eens gebeuren, omdat er wel degelijk delen zijn van NYC die ik erg mooi vond ( Top of the Rock, Central Park, Times Square, Broadway vooral ), maar van onze trip naar de USA deze zomer heeft Washington een veel grotere indruk achtergelaten, net als LA en in zekere zin ook San Francisco. Maar toch is NYC zeker een stad waar je wel een keer geweest wilt zijn :D
dit dus!
Hooray for boobies!
pi_144435212
Ik heb tot nu toe alleen NYC bezocht als ik naar de VS ging :@
Maar San Francisco en Washington staan ook op mijn lijst

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2014 21:11:18 ]
pi_144436155
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:05 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

dit dus!
Moet ik er wel bij vertellen dat ik NYC nog steeds geweldig vind om te bezoeken en elke trip weer nieuwe dingen ontdekt maar DC heeft toch echt mijn hart gestolen.
Hooray for boobies!
  donderdag 11 september 2014 @ 22:00:42 #296
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_144437567
Heb Washington DC éénmaal op een dagexcursie vanuit NYC bezocht per bus; stad kwam op me over als enorm ruim ingedeeld, nauwelijks hoogbouw en natuurlijk de beroemde monumenten. Wel de hele dag zeikregen gehad.

Gigantisch verschil mijns inziens met NYC.
  ESF Reporter donderdag 11 september 2014 @ 22:03:38 #297
87554 Cee
Welluk?
pi_144437718
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:11 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb tot nu toe alleen NYC bezocht als ik naar de VS ging :@
Maar San Francisco en Washington staan ook op mijn lijst
Tip: Boston O+
Maar de twee op je lijst zijn ook zeker de moeite waard, vooral SF.
pi_144498181
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:04 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

of nog even verder zoeken op airbnb? anders een hotel zoeken maar wees er snel bij, prijzen willen af en toe spontaan stijgen naarmate je richting vertrekdatum gaat. cookies verwijderen wil dan helpen
Ik probeer het nog een keer. De andere kamer van die hostess vond ik minder, dus afgewezen. Nu ben ik aan het wachten totdat ze mijn reservering annuleert (seriously, waarom doet ze dat niet meteen?).
pi_144499790
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Had ik ook bij vertrek uit NY. Vooraf was het echt een stad van mijn dromen..ik wou er een keer geweest zijn. Zoveel bekende dingen die ik wou zien. Dat ik ze gezien heb was enorm tof, maar het verlangen om terug te komen is niet heel groot. Zal best eens gebeuren, omdat er wel degelijk delen zijn van NYC die ik erg mooi vond ( Top of the Rock, Central Park, Times Square, Broadway vooral ), maar van onze trip naar de USA deze zomer heeft Washington een veel grotere indruk achtergelaten, net als LA en in zekere zin ook San Francisco. Maar toch is NYC zeker een stad waar je wel een keer geweest wilt zijn :D
Ik dacht al dat ik de enige was!
Tuurlijk, ook ik zal vast wel eens terug gaan, maar daar gaan zeker nog wel wat jaren over heen.
Verder nog niet in de VS geweest, dus over andere steden kan ik niet oordelen :)
pi_144543280
Wauw, wat een gaaf topic! Ik ben zelf helemaal fan van New York. In 2013 acht dagen verbleven op Time Square.We zaten in het Best Western President Hotel op 234w 48th street.Vond het een prima hotel om te overnachten. Personeel was wat stug en onvriendelijk, wel mooie moderne kamers, aan de kleine kant maar wel goede bedden, goede douche en de wifi werkte ook goed. Strijkplank en strijkijzer aanwezig. Grote TV met veel zenders en goede ontvangst. Tevens een iPod dock met radio.

En muizen. Kwamen we achter nadat er een zak M&M's was aangevreten de volgende ochtend. Affijn, die in de prullenbak gemeld bij de balie en kregen uiteindelijk een discount van 40%. Werd uiteindelijk een goedkoop verblijft. En muizen, ik wordt er niet warm of koud van.

Verder ontzettend genoten van alles wat NYC te bieden heeft. We hebben oa. gezien:

Times Square (incl. alle must see winkels op Time Square)
Top of the Rock
Empire State Building
Ground Zero
Central Park, inclusief fiets tour.
Brooklyn Bridge
Wedstrijd van de Brooklyn Nets in Barclay's
Madison Square Garden
Soho, super gave buurt
Financial District
Charge Bull
Little Italy
China Town
Tour bij NYYankees stadium
Apollo theater
NBC studio tour

en ik ben bang dat ik nog wel vergeet.

We hadden bij het hotel geen ontbijt, dus elke dag buiten de deur gegeten. Five Guys op de eerste avond. Damn! Wat was dat lekker. Maar ook Five Napkins was echt goed.

Alleen nu zie ik mensen voorbij komen met ontbijt dat ik denk dat ik beter gevonden, Nu vaak een subway sandwich oid. Maar de volgende keer toch maar meer de restaurantjes zoeken.

De reden dat ik hier wat plaats is dat ik momenteel aan het kijken ben om in maart 2015 weer naar NYC te gaan. Maar dan een paar dagen NYC en Washington DC. Alleen de tickets voor een enkele reis is nogal aan de prijs. Maar ik blijf zoeken, en anders reizen we vanuit New York naar washington, en eventueel Philadelphia. Nu nog rustig alles uitzoeken om tegen die tijd te gaan ondernemen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 september 2014 @ 10:55:07 #301
269689 crew  Viv
pi_144544141
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:20 schreef Phone8 het volgende:
Alleen nu zie ik mensen voorbij komen met ontbijt dat ik denk dat ik beter gevonden
Dit! Waarom heb ik niet zo'n stapel american pancakes genomen. :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')