Laatste updates De trein zou op het moment stilstaan in Donetsk, het is niet bekend of en wanneer de trein verder zal gaan naar Kharkiv. De OVSE en andere experts zouden niet aan boord van de trein zijn.
Op het moment is er een bijeenkomst van de separatisten en vertegenwoordigers van Malaysian Airlines waar de zwarte dozen overgedragen zouden worden door de separatisten.
In New York is de resolutie, opgesteld door Australië, unaniem aangenomen. De resolutie roept op tot volledige samenwerking en openheid van zaken omtrent het onderzoek van alle landen. Minister Timmermans is aanwezig en hield een emotionele toespraak.
Samenvatting persconferentie Rutte op 21 juli 19:20:
• De trein met lichamen is inderdaad vertrokken, gaat eerst naar Donetsk, zal daarna hopelijk verder rijden naar Kharkiv (10-12 uur reistijd) • Op de trein zijn ongeveer 200 lichamen • Eenmaal in Kharkiv zullen de lichamen zo snel mogelijk naar Nederland gebracht worden voor onderzoek en identificatie
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Inaithnir op 21-07-2014 22:39:21 ]
Waarom zou Oekraine dat risico nemen? Maar goed, ik weet tegen wie ik het heb.
Ons pro-Russisch alu hoedje.
Omdat kiev op het punt stond om zich te moeten zwichten voor een onafhankelijk oost oekraine, voor hun is het alles of niets, met alle hulp van hun betrekkingen, vergeet niet dat de macht in kiev door het westen is geinstalleerd.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
Omdat kiev op het punt stond om zich te moeten zwichten voor een onafhankelijk oost oekraine, voor hun is het alles of niets, met alle hulp van hun betrekkingen, vergeet niet dat de macht in kiev door het westen is geinstalleerd.
huwelijk van een van de terroisten, leuk stel, shotgun wedding
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Dat is onzin, ze waren die oorlog net aan het winnen. Althans, er was veel gebied terug gewonnen van de rebellen.
Wacht even. Daarnet zaten wij er nog achter om de macht in Kiev te kunnen pakken. Maar we hebben de macht blijkbaar al. Fck
Dan is het neerhalen van het vliegtuigje echt een misverstand
Hoewel ik dit wel het meest aannemelijk vind, blijf je met het feit dat ze toch wel veel bijdragen aan het onderzoek en daarmee dus de bewijslast op zichzelf zouden kunnen aanleveren. Dat zou toch best een paradoxale actie zijn van ze.
Ze kunnen het moeilijk tegen blijven houden. Ze hebben het zolang mogelijk gerekt als mogelijk was.
En dan gokt Kiev er maar op dat niemand erachter komt, terwijl de hele wereld meekijkt?
SU25 kan helemaal niet zo hoog, volgens mij ook niet zo snel maar dat weet ik niet zeker
Het is een erg vreemde keus om een 777 neer te halen. Ook klopt het niet met de signalen van de radar gestuurde raketten die zijn opgevangen. Hij kan alleen infrarood raketten als air to air gebruiken. In elk geval zal het makkelijk zijn deze beweringen onderuit te halen.
Mogelijk wouden de separatisten dat ding neerhalen en schoten ze mis.
Hier in Nederland zijn ze bezig om identificatiemateriaal te verzamelen bij nabestaanden, maar doen ze dat nu ook dan bij nabestaanden van al die omgekomen buitenlanders?
Want als al die lijken straks in Nederland terecht komen lijkt het me sterk dat niet alleen de omgekomen Nederlanders eruit gepikt worden.
Rudy Bouma bij Nieuwsuur: volgens onbevestigde berichten gaat het Nederlandse team in Donetsk op de trein om mee te rijden tot Charkov. Ze waren in eerste instantie niet mee om "het proces niet te verstoren". Lekker vaag weer allemaal...
Jij hebt zeker nognooit de fotos van mccain gezien, en de toespraken van van baalen en zijn vriendje, verhofstadt: www.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DWjCOJoytLNY En nagezocht waar oleksandr turchynov vandaan komt? De instelling van Tymoshenko? Nee?
Op maandag 21 juli 2014 22:07 schreef PG18 het volgende: Hier in Nederland zijn ze bezig om identificatiemateriaal te verzamelen bij nabestaanden, maar doen ze dat nu ook dan bij nabestaanden van al die omgekomen buitenlanders?
Want als al die lijken straks in Nederland terecht komen lijkt het me sterk dat niet alleen de omgekomen Nederlanders eruit gepikt worden.
Ik geloof dat alleen Nederlandse lichamen naar Nederland gaan. Donetsk zou het 'zenuwcentrum' worden van dat onderzoek, dacht ik gelezen te hebben ergens.
Op maandag 21 juli 2014 22:07 schreef PG18 het volgende: Hier in Nederland zijn ze bezig om identificatiemateriaal te verzamelen bij nabestaanden, maar doen ze dat nu ook dan bij nabestaanden van al die omgekomen buitenlanders?
Nederland coördineert het hele onderzoek dus ook de identificatie (of in ieder geval de repatriëring) van alle slachtoffers.
Ik geloof dat alleen Nederlandse lichamen naar Nederland gaan. Donetsk zou het 'zenuwcentrum' worden van dat onderzoek, dacht ik gelezen te hebben ergens.
En hoe weet je wat de Nederlandse lichamen zijn?
Alle lichamen gaan naar Nederland.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Op maandag 21 juli 2014 22:12 schreef Nintex het volgende: Is deze VN zitting niet exact dezelfde als die van vorige week. Ik heb nog niks nieuws gehoord in ieder geval.
Op maandag 21 juli 2014 22:08 schreef Felixa het volgende: Rudy Bouma bij Nieuwsuur: volgens onbevestigde berichten gaat het Nederlandse team in Donetsk op de trein om mee te rijden tot Charkov. Ze waren in eerste instantie niet mee om "het proces niet te verstoren". Lekker vaag weer allemaal...
eerst ging de trein natuurlijk volledig door separatistengebied, misschien daarom.
Het is een erg vreemde keus om een 777 neer te halen. Ook klopt het niet met de signalen van de radar gestuurde raketten die zijn opgevangen. Hij kan alleen infrarood raketten als air to air gebruiken. In elk geval zal het makkelijk zijn deze beweringen onderuit te halen.
Mogelijk wouden de separatisten dat ding neerhalen en schoten ze mis.
Als wat ik op het journaal zag klopt dan wilden ze een ander toestel neerhalen. De sukkels hadden geen passagierstoestel verwacht. Het was dan voor hen ook een hele verrassing toen er opeens vrouwen en kinderen uit de lucht kwamen vallen.
7 km haalt hij ook niet bewapening en allerhande aan richtmiddelen onder de vleugels
hij heeft een service ceiling van 7 km clean, 5 km met max bewapening. Maar wat z'n absolute ceiling in die omstandigheden is? Service ceiling is de hoogte waar ie nog met 100 feet / minuut kan klimmen lees ik net.
De F-15C bvb heeft een service ceiling van 60000 ft, absolute ceiling van 100000.
Timmerfranz is goed bezig in UN, zegt het heel goed waar wij al heel lang over praten. We eisen respect. Voor het eerst dat ik tranen voel opkomen. Oef.
hij heeft een service ceiling van 7 km clean, 5 km met max bewapening. Maar wat z'n absolute ceiling in die omstandigheden is? Service ceiling is de hoogte waar ie nog met 100 feet / minuut kan klimmen lees ik net.
De F-15C bvb heeft een service ceiling van 60000 ft, absolute ceiling van 100000.
als hij is uitgerust met air to air raketten halen die de 10k met gemak, alleen die zijn infrarood en zijn dus niet gebruikt.
Nou, mijn oprechte complimenten voor Timmerfrans hoor. Wat een klasbak! Voor het eerst echt geraakt door een "speech". Geweldig Engels, mooi divers woordgebruik, oxford accent en niet zo'n nietszeggend boehoe verhaaltje. Kan je mee aankomen hoor deze "minister of foreign affairs"
Op maandag 21 juli 2014 22:19 schreef DeJori het volgende: Ik heb timmerfrans gemist. Hopelijk dadelijk ergens terug te zien. Als iemand een linkje heeft...
Dan mag je wat aan je ogen en oren laten doen, als je ook maar een heel klein beetje weet over charlatans en mentalisten weet je dat het eerste wat ze doen op je gevoel spelen is en op elke zin die ook maar een beetje naar zichzelf kunnen spiegelen versneld een andere zin beginnen. Dat hoorde je direct bij het stukje over politieke spelletjes met de slachtoffers.
Die man krijgt vast een innige schouderklop van obama.
Dan mag je wat aan je ogen laten doen, als je ook maar een heel klein beetje weet over charlatans en mentalisten weet je dat het eerste wat ze doen op je gevoel spelen is en op elke zin die ook maar een beetje naar zichzelf kunnen spiegelen versneld een andere zin beginnen. Dat hoorde je direct bij het stukje over politieke spelletjes met de slachtoffers.
Op maandag 21 juli 2014 22:21 schreef beantherio het volgende: En nou als afsluiter nog even die Russische ambassadeur met een stoel voor zijn kop slaan
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende: Bis bis bis Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende: Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Op maandag 21 juli 2014 22:21 schreef beantherio het volgende: En nou als afsluiter nog even die Russische ambassadeur met een stoel voor zijn kop slaan
Dan mag je wat aan je ogen en oren laten doen, als je ook maar een heel klein beetje weet over charlatans en mentalisten weet je dat het eerste wat ze doen op je gevoel spelen is en op elke zin die ook maar een beetje naar zichzelf kunnen spiegelen versneld een andere zin beginnen. Dat hoorde je direct bij het stukje over politieke spelletjes met de slachtoffers.
Ga zelf weg, simpel figuur.. jezelf zo makkelijk met open ogen en oren laten bedonderen, recht voor je neus. Weet je wie ook een heel volk met prachtige emotionelse toespraken bedonderde?
Ga zelf weg, simpel figuur.. jezelf zo makkelijk met open ogen en oren laten bedonderen, recht voor je neus. Weet je wie ook een heel volk met prachtige emotionelse toespraken bedonderde?
jij probeert het iig iedere keer maar je bent nog niet zo goed
Poetin?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op maandag 21 juli 2014 22:19 schreef Greys het volgende: WA en Rutte mogen wel even een paar lessen speechen met charisma en oprechtheid van deze Frans.
Caesar? Augustus? Poetin? Stalin? Hitler? Obama? Raegan? Koningin Wilhelmina? President Mao? Genoeg namen aan alle kanten...
Jij laat je net zo goed bedonderen. Alleen dan door de tegenpartij.
Ga jij snel naar amerika verhuizen en blijf daar en sluit aub je internet af en graaf je in onder de grand canyon oid.
Waarom zou ik? Timmermans' toespraak was aardig neutraal. Jij bent degene die neutraliteit gelijk als anti-Russisch en pro-Amerikaans ziet. Met zo'n instelling lijkt het me voor jou beter als je hier opsodemietert en ergens heen gaat waar men dezelfde kijk op de wereld heeft.
Ondertussen zijn in Donetsk de separatisten zich steeds verder aan het mobiliseren. Ok, de lichamen zijn weg, maar gaat het onderzoek nog veilig plaatsvinden?
Op maandag 21 juli 2014 22:25 schreef superworm het volgende: Zitten we gewoon als FOK! met z'n allen naar de VN-stream te kijken Wie had dat durven denken.
Eigenlijk wel moedeloosmakend wanneer je moet toezien dat de mensen in de cirkel van macht al zo ontoegelijk dom zijn, en dan onze politici (waarvan ik het al wist) zo dom te zien zijn en in een staaltje acteren trappen wat nieteens de amateurs op broadway had gehaald.
En dan krijg je nog het volk... tja.. :/
Op maandag 21 juli 2014 22:23 schreef marcodej het volgende: Nu bij Nieuwsuur een mijnwerker die heeft geholpen bij de berging: voor twee bier wilde hij wel de kindertekening laten zien die hij had gevonden.
Tja, ach, het is niet veel beter dan een journaliste die voor een aardig salaris een beetje door andermans bezittingen gaat lopen bladeren. Ik zou zeggen, geef zo een kerel 2 biertjes als bedankje voor het werk dattie verzet heeft en laat em die kindertekening lekker boven zijn bed hangen.
Ach jeetje. Gaat prima met mijn Engels hoor, maar dit hoorde ik niet helemaal goed en kan toch zijn dat er een woord is dat ik níet ken. Daarom vraag ik het. Maar chapeau hoor
Op maandag 21 juli 2014 22:26 schreef BaajGuardian het volgende: Eigenlijk wel moedeloosmakend wanneer je moet toezien dat de mensen in de cirkel van macht al zo ontoegelijk dom zijn, en dan onze politici (waarvan ik het al wist) zo dom te zien zijn en in een staaltje acteren trappen wat nieteens de amateurs op broadway had gehaald.
Dom... eerder gewiekst. Rutte/VS weten dingen maar zeggen het niet, Rusland weet dingen maar zegt het niet. Is een groot potje blufpoker lijkt soms wel.
Op maandag 21 juli 2014 22:25 schreef ACT-F het volgende: Ondertussen zijn in Donetsk de separatisten zich steeds verder aan het mobiliseren. Ok, de lichamen zijn weg, maar gaat het onderzoek nog veilig plaatsvinden?
Even het gebied vergroten met Ome Putin voor de NAVO of VN kan besluiten om al dan niet in te grijpen over een week of 6 nadat de eerste NL/USA opzet vastloopt in het Amerikaanse congres en Obama voor lul staat.
Op maandag 21 juli 2014 22:26 schreef BaajGuardian het volgende: Eigenlijk wel moedeloosmakend wanneer je moet toezien dat de mensen in de cirkel van macht al zo ontoegelijk dom zijn, en dan onze politici (waarvan ik het al wist) zo dom te zien zijn en in een staaltje acteren trappen wat nieteens de amateurs op broadway had gehaald.
Je hebt je punt gemaakt hoor . Na 4 keer herhalen op 1 pagina begint het wat flauw te worden.
ik ben van mening dat jij beter de internetkabel uit de computer kan halen voordat de aivd je komt ophalen
Ach jeetje. Gaat prima met mijn Engels hoor, maar dit hoorde ik niet helemaal goed en kan toch zijn dat er een woord is dat ik níet ken. Daarom vraag ik het. Maar chapeau hoor
Thug Maar ik dacht eerst ook dat hij fuck zei, misschien hoopte ik dat ook wel
Minister Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft de Veiligheidsraad bedankt voor het veroordelen van het neerhalen van de MH17 boven Oost-Oekraïne. In zijn toespraak herhaalde hij dat Nederland niet zal rusten voordat alle feiten boven tafel zijn.
Hij herhaalde dat het voor Nederland de hoogste prioriteit heeft om de slachtoffers zo snel mogelijk naar Nederland te halen.
Timmermans is woedend dat het zo lang duurt voordat de slachtoffers uit het rampgebied zijn gehaald. "Tot ik sterf zal ik niet begrijpen dat het zo lang duurde voordat reddingswerkers hun moeilijke werk mochten doen, en dat menselijke resten gebruikt zijn als politiek spelletje. Ik hoop dat ik dat nooit meer hoef te zien." Trouwring
"De afgelopen dagen hebben we schokkende verhalen gehoord over gesleep met lichamen van de slachtoffers en over het beroven van de slachtoffers. Het moet ondraaglijk zijn om je man te verliezen, en dan bang te moeten zijn dat een schurk zijn trouwring van zijn lichaam steelt."
"De beelden van kinderspeelgoed waarmee wordt gegooid, koffers die worden geopend, en paspoorten die worden getoond, maken ons woedend."
Timmermans probeerde zich voor te stellen wat de slachtoffers in hun laatste momenten dachten en voelden. "Hoe verschrikkelijk moet het geweest zijn, toen ze wisten dat het vliegtuig neerstortte. Hebben ze de handen van hun geliefden vastgehouden, hebben ze hun kinderen aan hun hart gedrukt, elkaar een laatste keer in de ogen gekeken? We zullen het nooit weten."
Dat gedoe met die Maleisiërs en de zwarte doos is net een ordinaire gangsterfilm . Maar op zich wel logisch dat de overhandiging in een ander gebouw gaat plaatsvinden.
Op maandag 21 juli 2014 22:28 schreef Falco het volgende: Dat gedoe met die Maleisiërs en de zwarte doos is net een ordinaire gangsterfilm . Maar op zich wel logisch dat de overhandiging in een ander gebouw gaat plaatsvinden.
Die foto ook
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Waarom zou ik? Timmermans' toespraak was aardig neutraal. Jij bent degene die neutraliteit gelijk als anti-Russisch en pro-Amerikaans ziet. Met zo'n instelling lijkt het me voor jou beter als je hier opsodemietert en ergens heen gaat waar men dezelfde kijk op de wereld heeft.
Neutraal... hij voed de 'woede' en insinueerd meerdere malen dat de geruchten uit kiev waar zijn met zn opmerkingen over looten van bezittingen en het niet haast maken van het verzorgen van de transporten.
Neutraal... hij voed de 'woede' en insinueerd meerdere malen dat de geruchten uit kiev waar zijn met zn opmerkingen over looten van bezittingen en het niet haast maken van het verzorgen van de transporten.
Timmermans is woedend dat het zo lang duurt voordat de slachtoffers uit het rampgebied zijn gehaald. "Tot ik sterf zal ik niet begrijpen dat het zo lang duurde voordat reddingswerkers hun moeilijke werk mochten doen, en dat menselijke resten gebruikt zijn als politiek spelletje. Ik hoop dat ik dat nooit meer hoef te zien."
Toch blijf ik dat onzin vinden. Zo ver we hebben kunnen zien, hebben de separatisten, de mijnwerkers en de locals alle lijken geborgen en in bodybags gestopt. Ze hebben een gekoelde trein geregeld terwijl ze ook nog een oorlog aan het voeren zijn en hebben gezorgd dat dat ding ook nog eens alle lijken koelde. Ondertussen hebben ze eventueel de mensen van de OVSE tegen gehouden en hebben ze enkele dagen moeten wachten totdat er welgeteld drie Nederlandse experts ter plaatse waren. Die drie gasten hadden ook niet 300 lijken kunnen bergen. En ook de mensen van de OVSE zijn er niet om lijken te bergen.
Daar zijn gewoon beelden en zelfs ooggetuigenverslagen van, dus ik snap niet hoe je dat 'geruchten' kunt noemen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Ah ja, nou zijn dat al "geruchten uit Kiev" geworden? Je maakt jezelf totaal belachelijk zo.
Op maandag 21 juli 2014 22:31 schreef Scrummie het volgende: Als ik die verhalen lees over black boxes enzo, zie ik ergens ver weg Jack Bauer daar in die bus zitten. Wachtend op z'n kans.
Op maandag 21 juli 2014 22:32 schreef Jahr00n het volgende: waarom zouden die schurken de zwarte dozen afstaan? of hebben ze de belangrijke data er af gesloopt
Op maandag 21 juli 2014 22:31 schreef Scrummie het volgende: Als ik die verhalen lees over black boxes enzo, zie ik ergens ver weg Jack Bauer daar in die bus zitten. Wachtend op z'n kans.
Op maandag 21 juli 2014 22:32 schreef Jahr00n het volgende: waarom zouden die schurken de zwarte dozen afstaan? of hebben ze de belangrijke data er af gesloopt
Ze hadden de zwarte dozen al een paar dagen (was gewoon te zien op beelden). Daarmee hebben ze tijd genoeg gehad om de gegevens eerst te analyseren.
Op zich, ondanks het vieze politieke spel, de aangetoonde misstanden en het weghouden van andere ogen, is het bergen van de slachtoffers op een redelijke wijze gebeurd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Dom... eerder gewiekst. Rutte/VS weten dingen maar zeggen het niet, Rusland weet dingen maar zegt het niet. Is een groot potje blufpoker lijkt soms wel.
Ja naja gewieksts in de context van het volk, en de komedie.
Voor mensen als ik waar er echt wel tienduizenden van zijn is het gewoon dom.
Omdat ze geen keus hebben. Als ze ze achterhouden zitten ze ook fout.
Op maandag 21 juli 2014 22:32 schreef Nintex het volgende: Geeft de FSB per ongeluk de zwarte doos van de MH370, worden conspiracy denkers helemaal leip.
Op maandag 21 juli 2014 22:23 schreef marcodej het volgende: Nu bij Nieuwsuur een mijnwerker die heeft geholpen bij de berging: voor twee bier wilde hij wel de kindertekening laten zien die hij had gevonden.
Mag ik je feliciteren met de reply van Wouke van Scherrenburg?
Op maandag 21 juli 2014 22:32 schreef marcodej het volgende: Op zich, ondanks het vieze politieke spel, de aangetoonde misstanden en het weghouden van andere ogen, is het bergen van de slachtoffers op een redelijke wijze gebeurd.
Het probleem zit hem dan ook niet bij de mensen die het bergen hebben gedaan, maar bij de rebellen die de OVSE de toegang ontzegden.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Nee daar is specialistische kennis voor nodig er zijn maar ong. 4 laboratoria waar dat goed kan voor zover ik weet. Vernielen kan wel maar dat zal wel heel erg opvallen.
Gelukkig zijn die dingen verzegeld en is de techniek niet wijdverspreid om de gegevens uit te lezen.
Je kunt die dingen natuurlijk ook slopen en dan beweren dat het door de crash kwam natuurlijk. Niet dat iemand met een beetje verstand daarin trapt, maar de data ben je dan wel kwijt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
De EU wel, of dacht je dat amerika de macht op de wereld had? De banken hebben dat, amerika is net zo goed een commoditeit, de EU is de troon van macht op het moment.
Je kunt die dingen natuurlijk ook slopen en dan beweren dat het door de crash kwam natuurlijk. Niet dat iemand met een beetje verstand daarin trapt, maar de data ben je dan wel kwijt.
Die dingen zijn, denk ik hoor, weet het niet zeker, zo gemaakt dat ze niet makkelijk beschadigen.
Op maandag 21 juli 2014 22:34 schreef Snoepje5 het volgende: Kan ik het commentaar van Frans Timmermans ergens terugkijken? Heb t gemist op die live feed
Komt vast wel op alle grote (Nederlandse) nieuwssites binnen nu en een uur.
Hij heeft het er maar druk mee. Werd gisteren nog tiende in de tour de France
Ik denk dat de Maleisiërs een pakketje gaan ontvangen dat ingepakt ismet inpakpapier... Het wordt haastig opengescheurd. Enigszins verbaasd zien ze een schoenendoos. Het deksel gaat er van af en dan zien ze dit:
Tsk. Als je zo goed historie kent weet je ook dat het gevaarlijk is om jezelf boven anderen te stellen
Nee, enkel om uit het vuur te blijven, en daar waag ik me niet aan, er zijn genoeg meer dingen die ik weet waar je me niet over zult horen, of ik uberhaupt in wil graven.
Veel zul je toch niet zien en horen op de recorders, het ene moment vliegt het ding nog, dan een knal en misschien nog de verbaasde piloten die proberen te redden wat er te redden valt.
mirceabarbu · 4 min After being moved & then postponed, the handover of #MH17 flight black box(es) looks like it's happening any min now pic.twitter.com/9IesXL8t0i
Op maandag 21 juli 2014 22:36 schreef Ferry_76 het volgende: Veel zul je toch niet zien en horen op de recorders, het ene moment vliegt het ding nog, dan een knal en misschien nog de verbaasde piloten die proberen te redden wat er te redden valt.
Laatste woorden van de piloten kunnen misschien nog veelzeggend zijn. Hopelijk.
De EU wel, of dacht je dat amerika de macht op de wereld had? De banken hebben dat, amerika is net zo goed een commoditeit, de EU is de troon van macht op het moment.
Oh, nu snap wat je bedoelde met meer historische kennis bezitten dan wij.
Op maandag 21 juli 2014 22:25 schreef superworm het volgende: Zitten we gewoon als FOK! met z'n allen naar de VN-stream te kijken Wie had dat durven denken.
Ben toch blij dat de VN bestaat.
gemist want nieuwsuur, misschien dat Timmermans daar ook zo nog komt.
Op maandag 21 juli 2014 22:36 schreef Ferry_76 het volgende: Veel zul je toch niet zien en horen op de recorders, het ene moment vliegt het ding nog, dan een knal en misschien nog de verbaasde piloten die proberen te redden wat er te redden valt.
Ze kunnen er misschien wel mee uitsluiten dat er andere vliegtuigen in de buurt waren op dat moment. Of waar de raket ingeslagen is, en op welke hoogte het uit elkaar gevallen is, zijn toch allemaal belangrijke punten voor duidelijkheid.