Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Bovendien zal MA eventueel vervoer van en naar de crashsite in Oekraïne als daar voldoende vraag naar is
• Onder de slachtoffers bevonden zich ongeveer 100 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
In Kiev zijn bloemen best duur en worden ze per stuk verkocht. Als je dan ziet dat er bij de Nederlandse ambassade daar hele bossen bloemen liggen is dat wel mooi om te zien.
Ja mooi om te zien ja. Alleen heb je er geen ene kut aan natuurlijk.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf" "Met dubbel s welteverstaan"
Ik las dat Rutte een intens telefoongesprek had met Poetin en hem ter verantwoording heeft geroepen. Zou me niet verbazen als hij daar mee bezig was toen hij met zijn beentjes gestrekt op dat terras zat
Het is ondertussen wel duidelijk dat de pro-Russische separatisten flink tegenwerken en de Russen niet meewerken. Wat indirect wel bevestigt dat er grote kans is dat de pro-Russische separatisten de raketten hebben afgeschoten en de Russen het wapen hebben geleverd.
Als je nu weer naar Russia Today kijkt. Tjonge jonge.... Die doen net of de OVSE al 24 uur aan het onderzoeken is. "Er waren wel geruchten dat ze door locale vrijheidstrijders waren gehinderd maar dat is opgelost"
Lijkt me ook het zinnigst ipv nu met een stel commando's te vechten op de Oekraïense akkers terwijl daar nog de lijken liggen te rotten.
Dat is logistiek niet te doen dus helemaal geen optie. Je zal ergens vandaan steun moeten krijgen voor je operatie Vanuit Rusland lijkt me lastig en vanuit Oekraine kan het ook niet omdat je dan aangeeft hun kant te kiezen. Het kan dus niet.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Ook onder de slachtoffers ; 2 honden, 4 duiven en 5 andere -niet nader bekend gemaakte- vogels, tsja die duiven en andere vogels hadden tenminste nog de kans om weg te vliegen
Op zaterdag 19 juli 2014 19:13 schreef TLC het volgende: Ook onder de slachtoffers ; 2 honden, 4 duiven en 5 andere -niet nader bekend gemaakte- vogels, tsja die duiven en andere vogels hadden tenminste nog de kans om weg te vliegen
Die duiven konden goed nog eens een fortuin waard zijn.
Op zaterdag 19 juli 2014 19:13 schreef TLC het volgende: Ook onder de slachtoffers ; 2 honden, 4 duiven en 5 andere -niet nader bekend gemaakte- vogels, tsja die duiven en andere vogels hadden tenminste nog de kans om weg te vliegen
Is ze niet gelukt...
SPOILER: dode vogels
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14:14 GMT: The belongings of the passengers of the MH17 flight have been safely preserved, a the spokesman of the special mission of the OSCE in Ukraine, Michael Bochurkiv, said Saturday as quoted by RIA Novosti.
He said that no distortion by the militia in the region has been noted, adding that many plane fragments at the scene had not been moved. The fragments were seen dispersed on the territory of about 30km as the scene also contained many personal belonging of the passengers.
Niet als ze in een kooitje zaten.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
19:14 uur Bouterse betuigt medeleven aan nabestaanden
De Surinaamse president Desi Bouterse heeft op een persconferentie in Paramaribo zijn medeleven betuigd aan de nabestaanden van alle slachtoffers van de rampvlucht. Onder de slachtoffers zijn ook zes Nederlanders met een Surinaamse achtergrond.
EUROCONTROL has been informed that MH 17 en route from Amsterdam to Kuala Lumpur has crashed in the eastern part of Ukraine.
Our thoughts are with the families and friends of those on board.
According to our information, the aircraft was flying at Flight Level 330 (approximately 10,000 metres/33,000 feet) when it disappeared from the radar. This route had been closed by the Ukrainian authorities from ground to flight level 320 but was open at the level at which the aircraft was flying.
Since the crash, the Ukrainian authorities have informed EUROCONTROL of the closure of routes from the ground to unlimited in Eastern Ukraine (Dnipropetrovsk Flight Information Region). All flight plans that are filed using these routes are now being rejected by EUROCONTROL. The routes will remain closed until further notice.
The European Aviation Crisis Coordination Cell is being activated to coordinate the response to the impact of the airspace closure.
De Surinaamse president Desi Bouterse heeft op een persconferentie in Paramaribo zijn medeleven betuigd aan de nabestaanden van alle slachtoffers van de rampvlucht. Onder de slachtoffers zijn ook zes Nederlanders met een Surinaamse achtergrond.
er was geen gevaar op fi route volgens eurocontrol boven 30.000 ft
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
rudy bouma @rudybouma Chauffeur vrachtauto met bodybags: "Ik weet niet waar de lichamen heen gaan", zegt hij @nieuwsuur @nosnieuws #MH17 twitter.com/rudybouma/stat… 11 minutes geleden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Op zaterdag 19 juli 2014 19:34 schreef geooglaserd het volgende: Amerikaanse invasie ophanden. Doomsday plane met Obama is in de lucht. Nucleaire aanval zeer waarschijnlijk.
Op zaterdag 19 juli 2014 19:34 schreef geooglaserd het volgende: Amerikaanse invasie ophanden. Doomsday plane met Obama is in de lucht. Nucleaire aanval zeer waarschijnlijk.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Doe 's ff normaal.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Je moet eerst bellen met de commandant voor een afspraak .
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
"Kijk mij hier, triest kijkende naar een berg bagage"
Precies.. ik zei vandaag al iets over de tweets van die Olaf Koens (die zo nodig moest herhalen dat hij tussen de lijken sliep).. fuck dat domme getwitter van zogenaamd serieuze journalisten, die er gewoon een kick van krijgen om daar rond te lopen en dit vervolgens aan iedereen kunnen melden in de vorm van domme clichés ('hartverscheurend').. tweets van buitenlandse journalisten zijn beter te pruimen
Bnw/tru is verderop..
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Precies.. ik zei vandaag al iets over de tweets van die Olaf Koens (die zo nodig moest herhalen dat hij tussen de lijken sliep).. fuck dat domme getwitter van zogenaamd serieuze journalisten, die er gewoon een kick van krijgen om daar rond te lopen en dit vervolgens aan iedereen kunnen melden in de vorm van domme clichés ('hartverscheurend').. tweets van buitenlandse journalisten zijn beter te pruimen
Daarom was die column van Youp van 't Hek ook zo baas.
Tjonge jonge, hoe eens op met die kut smilies in dit kut topic . Ik begin het nu onderhand zat te worden
Oke, sorry.
Ontopic: Er was geen enkele indicatie dat er op die hoogte verkeersvliegtuigen zouden worden neergehaald. Waarom zou je dan het luchtruim erboven ook sluiten? Er zijn zoveel conflictgebieden. Zo kun je ook wel stellen dat je ongeveer heel Afrika moet sluiten.
Dat er een paar mafkezen besluiten (al dan niet per ongeluk) op een verkeersvliegtuig te schieten is niet de fout van luchtvaartauthoriteiten.
'And I called your name, like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Dat hadden ze dus fout. Daar zouden dan koppen moeten rollen lijkt me
vliegtuigen vliegen ook over irak nee ze hadden niet neer geschoten moeten worden
Het hele punt is dat hij zélf op de foto staat. Als hij een foto zou plaatsen van een berg bagage, okay. Snap ik, ergens. Maar waarom moet hij er zelf bij? Bluhhhh
Ontopic: Er was geen enkele indicatie dat er op die hoogte verkeersvliegtuigen zouden worden neergehaald. Waarom zou je dan het luchtruim erboven ook sluiten? Er zijn zoveel conflictgebieden. Zo kun je ook wel stellen dat je ongeveer heel Afrika moet sluiten.
Dat er een paar mafkezen besluiten (al dan niet per ongeluk) op een verkeersvliegtuig te schieten is niet de fout van luchtvaartauthoriteiten.
Nou ja, dat vraag ik me dus af. Is die keuze bewust gemaakt? Is het algemeen aanvaard dat commerciele airliners dit risico lopen?
ze gaan het tegenhuoden tot er niemand meer te identificeren is
Het hele punt is dat hij zélf op de foto staat. Als hij een foto zou plaatsen van een berg bagage, okay. Snap ik, ergens. Maar waarom moet hij er zelf bij? Bluhhhh
Komt voor hem zo dichterbij denk ik.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
Nou ja, dat vraag ik me dus af. Is die keuze bewust gemaakt? Is het algemeen aanvaard dat commerciele airliners dit risico lopen?
Er vliegen al wekenlang 40-50 vliegtuigen per dag over het gebied waar MH17 is neergehaald. Bovendien was het geen algemene kennis dat de separatisten over dit soort wapentuig zouden beschikken.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kippenvel als je die teksten daar leest
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
1 op 10 miljoen is ook een risico, ergens moet een afwegingspunt liggen. Nu is de route gesloten. Daarom zou een verklaring van de eerder gemaakte afweging op zijn plaats zijn.
Ja 'shocked' en 'hart breaking' is een stuk minder clichématig...
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Dat hadden ze dus fout. Daar zouden dan koppen moeten rollen lijkt me
tripoli kon men ook niet bij , dat was ook oorlogsgebied
1 op 10 miljoen is ook een risico, ergens moet een afwegingspunt liggen. Nu is de route gesloten. Daarom zou een verklaring van de eerder gemaakte afweging op zijn plaats zijn.
Verklaring: Er was geen enkele aanwijzing dat er op verkeersvliegtuigen zou worden geschoten die op die hoogte vlogen.
'And I called your name, like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Er vliegen al wekenlang 40-50 vliegtuigen per dag over het gebied waar MH17 is neergehaald. Bovendien was het geen algemene kennis dat de separatisten over dit soort wapentuig zouden beschikken.
Dan zou de verklaring zijn: Het was niet bekend dat deze wapens in dat oorlogsgebied waren. Dan kan gecontroleerd worden hoe die informatievoorziening verloopt aangezien er meerdere militaire objecten waren neergehaald de week er voor. Kortom: ik vind niet dat Eurocontrol en IACO hier zo maar mee weg mogen kunnen komen, net zo als MA en misschien zelfs KLM
Dan zou de verklaring zijn: Het was niet bekend dat deze wapens in dat oorlogsgebied waren. Dan kan gecontroleerd worden hoe die informatievoorziening verloopt aangezien er meerdere militaire objecten waren neergehaald de week er voor. Kortom: ik vind niet dat Eurocontrol en IACO hier zo maar mee weg mogen kunnen komen, net zo als MA en misschien zelfs KLM
Ten eerste is het ICAO, ten tweede kun je nou eenmaal niet overal rekening mee houden. Zou heeft elk gebied of land zekere risico's waarvan je achteraf kunt roepen: "JA DAT HAD JE MOETEN WETEN!!! KOPPEN ROLLEN!!".
Ten eerste is het ICAO, ten tweede kun je nou eenmaal niet overal rekening mee houden. Zou heeft elk gebied of land zekere risico's waarvan je achteraf kunt roepen: "JA DAT HAD JE MOETEN WETEN!!! KOPPEN ROLLEN!!".
ja maar niet elk gebied heeft een BUK missile systeem, is nog moeilijk te krijgen
OK, ICAO. dank. Ik heb over koppen rollen ook niets te zeggen maar daar gaat het ook niet om eigenlijk. Men wordt daar betaald om deze afwegingen te maken maar zelfs als dat naar eer en geweten gedaan is wil dat niet zeggen dat het ook juist was. Misschien is de commerciele druk te hoog, misschien drijft men te veel op routine. Een evaluatie en afleggen van verantwoording is dan niet iets abnormaals, naar mijn idee.
KLM/MA treft geen blaam als dé twee instanties (ICAO en IATA) die erover gaan de boel veilig verklaren.
Ja 'shocked' en 'hart breaking' is een stuk minder clichématig...
Ik moet toegeven dat ik sowieso een hekel heb aan dat achterlijke twitter, al heeft het wel nut voor nieuwtjes. Het enige verslag dat mij raakte en een toegevoegde waarde had was van een Amerikaanse of Engelse reporter die, toen het donker was, daar rondliep en gewoon vertelde wat hij zag.. en daarbij duidelijk hoorbaar was aangeslagen door haperingen in zijn stem. Gewoon registreren en melden wat je ziet, zonder iedereen op te zadelen met je clichématige emoties vind ik betere verslaggeving
Ik moet toegeven dat ik sowieso een hekel heb aan dat achterlijke twitter, al heeft het wel nut voor nieuwtjes. Het enige verslag dat mij raakte en een toegevoegde waarde had was van een Amerikaanse of Engelse reporter die, toen het donker was, daar rondliep en gewoon vertelde wat hij zag.. en daarbij duidelijk hoorbaar was aangeslagen door haperingen in zijn stem. Gewoon registreren en melden wat je ziet, zonder iedereen op te zadelen met je clichématige emoties vind ik betere verslaggeving
CNN's Chris Cuomo is ook goed. Doet hetzelfde, gewoon benoemen.
Ja je bedoelt waarschijnlijk Noah Sneider.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
Op zaterdag 19 juli 2014 19:31 schreef michaelmoore het volgende: rudy bouma @rudybouma Chauffeur vrachtauto met bodybags: "Ik weet niet waar de lichamen heen gaan", zegt hij @nieuwsuur @nosnieuws #MH17 twitter.com/rudybouma/stat… 11 minutes geleden
Waar gaat die dan met de auto naartoe? Rondjes rijden over de akker?
MA wijst idd voortdurend hierop. Formeel zal dat zo zijn. Toch kunnen ze eigen verantwoording nemen, anderen deden dat ook.
Ja, als je toch vingers wil wijzen, moet je bij de airline zijn, of Oekraïne. Sterker nog, ICAO is niet degene die verantwoordelijk is voor het veilig verklaren van een luchtruim.
Op zaterdag 19 juli 2014 19:59 schreef superworm het volgende: Het kunnen ook plastic flessen whiskey zijn. Bij SeeBuyFly verkopen ze heel veel in plastic.
Mijn schoonzusje is er die ochtend, heel vroeg, overheen gevlogen, onderweg naar Australië. Gelukkig sliepen die eikels toen nog.....
Moet er niet aan denken!
Ik ken niemand van de slachtoffers. Mijn familie, vrienden en bekenden kennen ook niemand van de slachtoffers. Maar dat had zo ook anders geweest kunnen zijn.
Ik heb steeds tranen in mijn ogen als ik die vreselijke beelden zie, de herdenkingsplekken met bloemen en knuffels, de ontredderde nabestaanden. En dan word ik zó boos dat er niet direct ingegrepen wordt om de lichamen te kunnen bergen en de plek te kunnen onderzoeken.
Waar gaat die dan met de auto naartoe? Rondjes rijden over de akker?
destructie ??
als ze zo door gaan dan zegt men daar over een week , dat er niets bekend is van een ongeluk wie en wat en waar en een omgeploegde akker
Mijn schoonzusje is er die ochtend, heel vroeg, overheen gevlogen, onderweg naar Australië. Gelukkig sliepen die eikels toen nog.....
Moet er niet aan denken!
[...]
Komt toch dichtbij dan, he.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
Waar ik bang voor ben is dat het eventuele harde bewijs al lang is weggewerkt door de pro-Russen. Die hebben natuurlijk contact gehad met hun meesters in Rusland, die hen precies hebben uitgelegd wat voor brokstukken ze moesten zoeken bij het wrak (denk aan delen van de raket die kunnen worden gelinkt met een bepaalde launcher). Vervolgens zal ondanks de sterke vermoedens nooit 100% hard kunnen worden gemaakt dat de pro-Russen hier achter zaten. En kan Rusland wegkomen met nietszeggende sancties onder het mom van 'de economische betrekkingen niet te veel schade toebrengen'.
Op zaterdag 19 juli 2014 20:10 schreef JimmyJames het volgende: Waar ik bang voor ben is dat het eventuele harde bewijs al lang is weggewerkt door de pro-Russen. Die hebben natuurlijk contact gehad met hun meesters in Rusland, die hen precies hebben uitgelegd wat voor brokstukken ze moesten zoeken bij het wrak (denk aan delen van de raket die kunnen worden gelinkt met een bepaalde launcher). Vervolgens zal ondanks de sterke vermoedens nooit 100% hard kunnen worden gemaakt dat de pro-Russen hier achter zaten. En kan Rusland wegkomen met nietszeggende sancties onder het mom 'de economische betrekkingen niet te veel schade toebrengen'.
Hopelijk hebben de Amerikanen of de Chinezen de beelden nog
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
a 19 jul 2014, 19:16 OVSE: rebellen dronken en agressief
DONETSK - Sommige pro-Russische militanten op de plek van de ramp met het vliegtuig van Malaysia Airlines in Oekraïne zijn „zichtbaar onder invloed en agressief”.
Dat heeft de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) zaterdag gemeld.
Een team OVSE'ers is vrijdag bij de rampplek aangekomen met een helikopter. De leden hebben „beperkte toegang” gekregen tot de plek van de crash.
Ze hebben niet gezien dat wrakstukken werden meegenomen. Wel hebben ze lichamen gezien die weliswaar waren gemarkeerd, maar blootgesteld aan de elementen.
Er was toch ook een jochie dat die vliegramp in Tripoli had overleefd?
Inderdaad, heel zijn gezin weg. Nu ook die jongen die niet met z'n ouders op vakantie ging. Heel gezin weg, behalve hij. Dat verhaal van die gast die, tegen betaling, zijn ticket ruilde en een vlucht later nam. Toch mooi de dans ontsprongen.
Inderdaad, heel zijn gezin weg. Nu ook die jongen die niet met z'n ouders op vakantie ging. Heel gezin weg, behalve hij. Dat verhaal van die gast die, tegen betaling, zijn ticket ruilde en een vlucht later nam. Toch mooi de dans ontsprongen.
Lekker idee trouwens voor de nabestaanden dat ongeveer de helft van het vliegtuig waarschijnlijk de impact heeft overleefd, en vervolgens 10km vrij is gevallen, wat is dat, een minuutje of 10? voordat ze dood waren. Lekker einde is dat, gewoon 10 minuten lang beseffen wat er gebeurt en de grond steeds dichterbij zien komen..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende: "Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?" 61% van alle statistieken zijn nutteloos. Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Die jongen verliest zijn hele familie.. Die familie ligt nu waarschijnlijk weg te rotten op een of ander veld in Oekraïne en het enige wat Nederland doet is harde woorden uiten en voor de rest niets.
Als ik die jongen was zou ik toch zo'n ongelooflijke pleurishekel hebben aan de Nederlandse regering.
Op zaterdag 19 juli 2014 20:13 schreef delano.888 het volgende: Lekker idee trouwens voor de nabestaanden dat ongeveer de helft van het vliegtuig waarschijnlijk de impact heeft overleefd, en vervolgens 10km vrij is gevallen, wat is dat, een minuutje of 10? voordat ze dood waren. Lekker einde is dat, gewoon 10 minuten lang beseffen wat er gebeurt en de grond steeds dichterbij zien komen..
2,5 min, en die waren echt niet bij bewustzijn op 10km hoogte
Op zaterdag 19 juli 2014 20:13 schreef delano.888 het volgende: Lekker idee trouwens voor de nabestaanden dat ongeveer de helft van het vliegtuig waarschijnlijk de impact heeft overleefd, en vervolgens 10km vrij is gevallen, wat is dat, een minuutje of 10? voordat ze dood waren. Lekker einde is dat, gewoon 10 minuten lang beseffen wat er gebeurt en de grond steeds dichterbij zien komen..
Nee, en dat is al 100 keer voorbijgekomen in deze reeks. Als je de inslag al overleefd, zul je hoogstwaarschijnlijk het bewustzijn verliezen, dan wel door de drukgolf van de explosie, dan wel door zuurstofgebrek. Vervolgens stik je door datzelfde zuurstofgebrek.
Het is nu toch wel te concluderen dat die separatisten erachter zitten, of wat?
Oekraïne is bereid mee te werken (en heeft dus niets te verbergen), terwijl de separatisten nauwelijks iemand erbij laten en alles overhoop halen waardoor onderzoek onmogelijk gemaakt wordt, waardoor niet meer te bewijzen valt dat zij erachter zitten.
En Poetin houdt zich stil doordat hij die raketten geleverd heeft, en is dus ook niet gebaad bij internationale onderzoeken. Want ja, dan val je door de mand. Kut Poetin.
Not this shit again
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
Die jongen verliest zijn hele familie.. Die familie ligt nu waarschijnlijk weg te rotten op een of ander veld in Oekraïne en het enige wat Nederland doet is harde woorden uiten en voor de rest niets.
Als ik die jongen was zou ik toch zo'n ongelooflijke pleurishekel hebben aan de Nederlandse regering.
De drukgolf en kracht van de explosie en de daaropvolgende explosieve decompressie van de cabine zullen weinigen hebben overleefd.. of daarna nog lang bij bewustzijn gebleven in de bijna zuurstofloze lucht op die hoogte..
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op die hoogte ben je hooguit een minuut bij bewustzijn. Je zakt in die tijd al langzaam weg door zuurstof tekort en voelt niets van de klap.
Rutte geschokt over 'respectloos gedrag' op rampplek "Ik ben geschokt over de beelden van volstrekt respectloos gedrag op de rampplek van de MH17 in Oekraïne." Dat heeft premier Mark Rutte zaterdag om 18.00 uur in een persconferentie gezegd. "Absoluut urgent is nu de snelle repatriatie van Nederlandse slachtoffers." De premier noemt het "rotzooien van de pro-Russische rebellen met herkenbare en persoonlijke spullen op de rampplek ronduit walgelijk".
Ook ondergraaft het gerotzooi volgens hem de reconstructie van de ramp. Rutte eist dan ook toegang tot de rampplek.
Die toegang krijgt die dus niet, wat wil die nu gaan doen? Weer een ''zeer intens en persoonlijk'' gesprek voeren met Poetin?
Het besef dat het willekeurig welk vliegtuig had kunnen overkomen. Dat maakt dat het elke Nederlander raakt.
Dat klopt ja.. ik heb donderdagmiddag mijn eigen familie uitgezwaaid richting Maleisië. Alleen gingen ze dit keer via Londen. Toen ik thuis kwam allemaal ongeruste telefoontjes. Sindsdien blijft het me een beetje bezig houden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Wat denk je dat er zou gebeuren als Nederland nu aanviel in oost Oekraïne? dan kan je die soldaten op dezelfde vlucht terug sturen met de slachtoffers. Sorry maar het is absoluut niet realistisch, hoe graag we het ook zouden willen.
Je snapt toch gvd zelf ook wel dat als een vliegtuig op 10km hoogte met 800km per uur met een temperatuur van -50 uit elkaar spat dat je daar niet levend uit komt.
Man man, die mongolen halen daar nu waarschijnlijk alle spullen weg en zelfs de lijken en wat doen we helemaal niks...prutsers. Wat mij betreft is dit het doodvonnis van al die gasten en Poetin als eindverantwoordelijke.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Net gezien op AlJazeera: Ukrainische geheime dienst beweerd dat het bedienen van de BUK raket systemen zeer specialistisch is en dat dit alleen door Russische soldaten kan zijn gebeurd.
Je snapt toch gvd zelf ook wel dat als een vliegtuig op 10km hoogte met 800km per uur met een temperatuur van -50 uit elkaar spat dat je daar niet levend uit komt.
Jij en ik misschien wel, maar niet iedereen blijkbaar. Minder dom gescheld, meer educatie zou al zoveel helpen
Wat denk je dat er zou gebeuren als Nederland nu aanviel in oost Oekraïne? dan kan je die soldaten op dezelfde vlucht terug sturen met de slachtoffers. Sorry maar het is absoluut niet realistisch, hoe graag we het ook zouden willen.
Waarom is het dan wel realistisch dat misschien enkele tientallen / 100? seperatisten daar gewoon de controle kunnen houden ondanks wereldwijde druk?
Op zaterdag 19 juli 2014 20:20 schreef Woods het volgende: Man man, die mongolen halen daar nu waarschijnlijk alle spullen weg en zelfs de lijken en wat doen we helemaal niks...prutsers. Wat mij betreft is dit het doodvonnis van al die gasten en Poetin als eindverantwoordelijke.
Wat wil je dan? Dat die lijken daar blijven liggen rotten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Wat wil je dan? Dat die lijken daar blijven liggen rotten?
Liever dat dan nog.
Hoe zou jij het vinden als je moeder daar ligt en door seperatistische mongolen wordt beroofd van haar trouwring of iets dergelijks. Dan heb ik nog liever dat ze daar gewoon blijft liggen en dat alles bij haar blijft.
Op zaterdag 19 juli 2014 20:21 schreef DUTCHKO het volgende: Net gezien op AlJazeera: Ukrainische geheime dienst beweerd dat het bedienen van de BUK raket systemen zeer specialistisch is en dat dit alleen door Russische soldaten kan zijn gebeurd.
Dat is zeer aannemelijk ja. Al zijn Russische vrijwilligers geen Russische soldaten, hè. Daar zit nou juist de crux.
Tuurlijk maar niet iedereen snapt dat . Nog geen reden om iemand dom te noemen imo.
Op zaterdag 19 juli 2014 20:20 schreef Woods het volgende: Man man, die mongolen halen daar nu waarschijnlijk alle spullen weg en zelfs de lijken en wat doen we helemaal niks...prutsers. Wat mij betreft is dit het doodvonnis van al die gasten en Poetin als eindverantwoordelijke.
Het is alleen zo jammer dat er zoveel Nederlanders als slachtoffer zijn en ze hier in de politiek nogal soft doen. NOS en RTL noemden zojuist de premier "woedend"... Nou nou, wat zag die er agressief uit.
Ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als er bijvoorbeeld voornamelijk Duitsers of Amerikanen omgekomen waren...
Het is alleen zo jammer dat er zoveel Nederlanders als slachtoffer zijn en ze hier in de politiek nogal soft doen. NOS en RTL noemden zojuist de premier "woedend"... Nou nou, wat zag die er agressief uit.
Ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als er bijvoorbeeld voornamelijk Duitsers of Amerikanen omgekomen waren...
Dan waren de Amerikaanse drones al bezig boven Oost-Oekraïne.
Moet hij dan stampvoetend, vloekend en scheldend zijn verhaal houden? Nee, dan sla je een goed figuur op het internationale politieke toneel.
We hadden ons dan ook al lang bij de Duitsers moeten voegen.
Wat had hij precies moeten doen om duidelijker te maken hoe hij zich voelde, vind je?
En wat denk je dat Angela Merkel anders had gedaan?
Dan stonden er al Black Hawks en SEAL teams in dat veld
Ik denk dat Putin wel op basis van eerdere ontmoetingen met slapjanus Rutte reageert.
Ik moet opeens aan Balkenende denken.. Wat een imponerende leiders hebben wij eigenlijk toch ook.. het enige waar ze goed in zijn is lachend hun eigen volk uitzuigen.
Dan waren de Amerikaanse drones al bezig boven Oost-Oekraïne.
satellieten zien ook alles wat er gebeurt
Ik moet opeens aan Balkenende denken.. Wat een imponerende leiders hebben wij eigenlijk toch ook.. het enige waar ze goed in zijn is lachend hun eigen volk uitzuigen.
Dat was een prima crisisleider... en geloof me die was harder dan Rutte geworden..
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Het past dan ook wel bij ons als pragmatisch en oppertunistisch landje.
Waarom vinden mensen toch dat Rutte zo 'kalm' en 'laf' reageert? Merkel, Obama, Cameron, iedere andere leider had zijn/haar verhaal met dezelfde beheersing en dezelfde toon gedaan. Hij veroordeelt Poetin dat Rusland geen daden bij zijn woorden voegt, en maakt duidelijk dat Rusland's tijd erop zit om niet de hele wereld tegen zich te krijgen.
Moet hij gaan schreeuwen en schelden? Moet hij Rusland de oorlog verklaren? Rutte kan op dit moment echt niet meer doen dan wat hij nu doet. Hij balanceert de belangen van de slachtoffers met de belangen van de internationale gemeenschap en economie. Als één van jullie dat beter denkt te doen, meldt het en dan zal ik op jullie stemmen de volgende keer.
Poetin doet net of de neus bloedt , misschien over twee weken als de akker is omgeploegd
Stel dat die 193 Nederlanders 193 Amerikanen waren geweest had de hele situatie er sowieso anders uitgezien.
Dan zat iedereen hier te roepen dat Obama vooral rustig moet blijven, uit angst voor een oorlog. Want dan waren het geen Nederlandse slachtoffers en denken we vooral om ons eigen hachje.
Ze weten in ieder geval hoe te reageren op situaties als dit.
Ja, met overdadig geschreeuw en ruziemakerij.
Lief, leuk en aardig dat iedereen Hollywood-esque acties van Nederland verwacht, maar feit blijft dat er honderden nabestaanden hopen de lichamen van hun geliefden terug te kunnen krijgen. Als je nu nog harder olie op het vuur gooit, kan je daar helemáál gedag naar zeggen. Het blijft een diplomatiek spel, en wat mij betreft doet Rutte het in deze prima.
Dan zat iedereen hier te roepen dat Obama vooral rustig moet blijven, uit angst voor een oorlog. Want dan waren het geen Nederlandse slachtoffers en denken we vooral om ons eigen hachje.
ik verwacht toch dat er volgende week ingegrepen gaat worden , alleen niet door wie, Interpol of Rambo??
Op zaterdag 19 juli 2014 20:33 schreef Inaithnir het volgende: Waarom vinden mensen toch dat Rutte zo 'kalm' en 'laf' reageert? Merkel, Obama, Cameron, iedere andere leider had zijn/haar verhaal met dezelfde beheersing en dezelfde toon gedaan. Hij veroordeelt Poetin dat Rusland geen daden bij zijn woorden voegt, en maakt duidelijk dat Rusland's tijd erop zit om niet de hele wereld tegen zich te krijgen.
Moet hij gaan schreeuwen en schelden? Moet hij Rusland de oorlog verklaren? Rutte kan op dit moment echt niet meer doen dan wat hij nu doet. Hij balanceert de belangen van de slachtoffers met de belangen van de internationale gemeenschap en economie. Als één van jullie dat beter denkt te doen, meldt het en dan zal ik op jullie stemmen de volgende keer.
/endrant
Nee maar Merkel is echt wel van een ander kaliber qua overleg...
Ik weet bijna zeker dat haar telefoontje zo ongeveer gegaan is:
Wij sturen nu een bergingsteam en als die mensen geen vrij baan krijgen dan is de boot an...
2 sec later kreeg de OVSE namelijk groen licht...
Nee maar die is een stuk beter in diplomatiek
Geretweet door Flightradar24 Finnair @Finnair · 18 jul.
We were wrong. Apologies! MT @flightradar24: FR24 data is very accurate. Flight over Ukraine is over Ukraine no matter what.
0 keer op gereageerd
Snap niet dat Nederland die seperatisten niet aanvalt. Stuur er een zooi apaches heen samen met die Oekraïners hoe moeilijk kan het zijn. Die paar honderd terroristen die daar nog zitten.
Typisch Nederlands weer. Als het 200 Amerikanen waren geweest dan was er nu al een war on terror.
Op zaterdag 19 juli 2014 20:40 schreef kree het volgende: Snap niet dat Nederland die seperatisten niet aanvalt. Stuur er een zooi apaches heen samen met die Oekraïners hoe moeilijk kan het zijn. Die paar honderd terroristen die daar nog zitten.
Typisch Nederlands weer. Als het 200 Amerikanen waren geweest dan was er nu al een war on terror.
Wij hebben geen leger meer.
Iemand met zo'n kop(fotootje), neem je toch niet serieus.
Agh het had ook iemand anders kunnen zijn Je hebt deze dagen allemaal mensen die FR24 lopen af te speuren en bij een vliegtuig dat even verdwijnt meteen een sensatie tweet in de lucht sturen
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
Op zaterdag 19 juli 2014 20:40 schreef kree het volgende: Snap niet dat Nederland die seperatisten niet aanvalt. Stuur er een zooi apaches heen samen met die Oekraïners hoe moeilijk kan het zijn. Die paar honderd terroristen die daar nog zitten.
Ik heb gewoon de energie niet meer om dit soort dingen tegen te spreken... Maar nee, gaat niet gebeuren.
Kijk eens op de wiki we hebben 9000 soldaten of zo. De rest zijn allemaal ambtenaren.
Overigens om je vraag te beantwoorden: nee.
Er zitten flink wat Russische 'vrijwilligers' tussen die rebellen. Denk je dat NL een oorlog met Rusland op eigen houtje aankan?
WE HEBBEN MENSEN ALS JIJ NODIG IN DE REGERING. DIE NIET BANG ZIJN OM TE ZEGGEN WAAR HET OP STAAT. .
Het zijn er een paar duizend.
Elite Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is Tegen TTIP
Dat kan, maar Flightradar geeft ook de snelheid/hoogte van het vliegtuig aan: Kun je ook aan de kleur van het lijntje zien. Wanneer hij van de radar raakt zit hij nog op z'n hoogtepunt.
Stuur er een zooi apaches heen samen met die Oekraïners hoe moeilijk kan het zijn.
Dat is helaas niet voldoende
quote:
Die paar honderd terroristen die daar nog zitten.
Het zijn er tienduizenden
quote:
Typisch Nederlands weer.
Nederland heeft zich aangesloten bij de NAVO en dus hun defensie er op afgestemd. Met andere woorden, het Nederlandse leger alleen kan niet zo veel. We zijn dus afhankelijk van NAVO landen. Het is zaak om die nu over te halen om Oekraïne binnen te vallen, af te rekenen met de pro-Russische terroristen en de Krim terug te pakken.
quote:
Als het 200 Amerikanen waren geweest dan was er nu al een war on terror.
Amerika heeft het sterkste en machtigste leger ter wereld, Nederland niet.
Ja. Maar als het er echt op aan komt ben jij volgende maand ook soldaat vriend. We hebben namelijk nog gewoon dienstplicht in dit land
En ik ben in 1 maand getraind? NL heeft binnen een maand al die wapens? Verder weet je dat maar ongeveer 1/3de van al het materiaal bruikbaar is, de rest is in onderhoud.
Waar ik het wel mee eens ben om als een soort waarschuwing het leger in verhoogde staat te brengen.
Maar onze hennis hebben we nog nergens kunnen zien.
Op zaterdag 19 juli 2014 20:44 schreef Xan21 het volgende: Moment dat ik de dienstplicht in moet spring ik dolbij van de brug af
Ik zou vrijwillig het leger in gaan als er oorlog komt met Rusland. Het wordt hoog tijd om dat tuig eens op z'n plek te zetten. We hebben de Aziatische machten (China, Japan, India) en die van het Westen (VS, Canada, Europa). Rusland sukkelt er maar tussen, gewoon inlijven dat land, verdelen tussen Oost en West en alle mineralen en grondstoffen zijn van ons.
En ik ben in 1 maand getraind? NL heeft binnen een maand al die wapens? Verder weet je dat maar ongeveer 1/3de van al het materiaal bruikbaar is, de rest is in onderhoud.
Waar ik het wel mee eens ben om als een soort waarschuwing het leger in verhoogde staat te brengen.
Maar onze hennis hebben we nog nergens kunnen zien.
Nee je bent niet in een maand getraind. Maar het is wel zo dat Nederland heel snel een flink leger weer kan opbouwen.
En vergeet inderdaad ook de navo landen niet. We zullen het ook niet alleen hoeven doen
Ik zou vrijwillig het leger in gaan als er oorlog komt met Rusland. Het wordt hoog tijd om dat tuig eens op z'n plek te zetten. We hebben de Aziatische machten (China, Japan, India) en die van het Westen (VS, Canada, Europa). Rusland sukkelt er maar tussen, gewoon inlijven dat land, verdelen tussen Oost en West en alle mineralen en grondstoffen zijn van ons.
Nee je bent niet in een maand getraind. Maar het is wel zo dat Nederland heel snel een flink leger weer kan opbouwen. ..
Hoe kom je daar bij? NL leger is totaal uitgekleed.
Lijkt mij eerder dat we binnenkort wel naar schaliegas gaan boren. Extra gasleiding naar Noorwegen, en dan die Ruski's de ¤¤-finger geven. In 2020 ofzo
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Op zaterdag 19 juli 2014 20:47 schreef Xan21 het volgende: Ik ga niet onder valse voorwenselen onschuldige mensen doodschieten, en heb al een pieptoon in mijn hoofd, so suck it!
Je hoeft niet mensen dood te schieten hoor. Bijna elk beroep wat je hier uitoefent kan je ook in het leger uitoefenen.
Mensen denken teveel dat defensie alleen maar met een geweer rond lopen is. en zoveel mogelijk tegenstanders neerschieten
Veel mensen hebben vandaag hun respect getoond voor de slachtoffers van de vliegramp bij de gedenkplek op Schiphol. Dat zegt verslaggever Kees van Dam die al de hele dag op de luchthaven is. Reizigers die hun koffers hadden ingecheckt kwamen nog even langs of bloemen leggen, maar ook stewerdessen die collega's zijn kwijtgereikt.
Inkoppertje
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
Rusland heeft nu 143 miljoen mensen. Over veertig jaar zijn dat er minder dan Duitsland (82 miljoen). De bevolking daalt enorm. Er worden heel weinig kinderen geboren, mannen overlijden enorm vroeg door veel roken en vodka gebruik en vrouwen de laatste tijd ook. Het is dusdanig zorgelijk dat sommige Russische gezinnen geld kregen als ze meer kinderen krijgen.
Bijna 60% van het BNP investeert Rusland in defensie, de rest van het land is straatarm. Zo zie je maar weer dat als je enkel in defensie investeert en niet in je mensen of in je land, je ook ten onder gaat. Gewoon een kwestie van tijd. Tegen de tijd dat er dusdanig weinig mensen zijn, veeg je Rusland zo omver. Daarom dat ze nu nog even toeslaan, nu het nog kan.
Je zal mij niet horen zeggen dat ik de beste soldaat ben. Maar ik zou wel vechten voor volk en vaderland. Een beetje vreemd dat sommige mensen hier dat niet zouden doen. Als iedereen zo dacht spraken we nu Duits of waren we allemaal communist.
Wat is precies je punt? Je gelooft niet dat ik vrijwillig het leger in zou gaan in tijden van oorlog? Het is nog zinlozer om in je zolderkamer te blijven zitten tot de Russen je komen halen. Dan liever strijdend ten onder.
Je zal mij niet horen zeggen dat ik de beste soldaat ben. Maar ik zou wel vechten voor volk en vaderland. Een beetje vreemd dat sommige mensen hier dat niet zouden doen. Als iedereen zo dacht spraken we nu Duits of waren we allemaal communist.
Als iedereen zo dacht zou er nooit oorlog zijn toch Ga jij je nu maar inschrijven bij de dichtsbijzijnde basis, dan weet je zeker dat je op de eerste trein naar de frontlinies zit mocht het zover komen.
Die dienstplicht / opkomstplicht als je wordt opgeroepen geldt ook maar tot een bepaalde leeftijd hé, en bovendien moet iedereen nog steeds voldoen aan de strenge selectiecriteria waar defensie op selecteert.
Dus velen zullen afgekeurd of ongeschikt worden bevonden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Communisme is dan ook perfect.... Maar alleen als het systeem goed en zonder fouten werkt...
Wat is precies je punt? Je gelooft niet dat ik vrijwillig het leger in zou gaan in tijden van oorlog? Het is nog zinlozer om in je zolderkamer te blijven zitten tot de Russen je komen halen. Dan liever strijdend ten onder.
Als iedereen zo dacht zou er nooit oorlog zijn toch Ga jij je nu maar inschrijven bij de dichtsbijzijnde basis, dan weet je zeker dat je op de eerste trein naar de frontlinies zit mocht het zover komen.
Op zaterdag 19 juli 2014 20:52 schreef Tomatenboer het volgende: Die dienstplicht / opkomstplicht als je wordt opgeroepen geldt ook maar tot een bepaalde leeftijd hé, en bovendien moet iedereen nog steeds voldoen aan de strenge selectiecriteria waar defensie op selecteert.
Dus velen zullen afgekeurd of ongeschikt worden bevonden.
Die criteria zullen uiteraard versoepeld worden als er niet genoeg man te vinden zijn