abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:47:38 #1
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142466579

De slachtoffers krijgen een gezicht

Actueel:
Spoedbijeenkomst VN Veiligheidsraad: http://webtv.un.org/
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live
Speech Obama: http://www.c-span.org/vid(...)ks-situation-ukraine

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 192 Nederland
· 44 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298 (van wie 80! kinderen)

Uitgelekte passagierslijst

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• OVSE experts zijn gearriveerd en hebben toegang tot de crashsite

Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
quote:
http://nos.nl/artikel/676517-rutte-onderste-steen-moet-boven.html
Rutte: onderste steen moet boven

Nederland zal niet rusten voor de daders van de mogelijke aanslag op het vliegtuig MH17 zijn opgespoord. Dit zei premier Rutte op een persconferentie over het neergestorte vliegtuig van Malaysia Airlines.

In de persconferentie gaven Rutte en minister Timmermans van Buitenlandse Zaken de laatste stand van zaken. Timmermans reist vanavond met een onderzoekersteam mee naar de regio.

Niet rusten

Het kabinet weet nog niet helemaal zeker of er sprake is van een aanslag. "Maar een ding moet glashelder zijn. De onderste steen moet boven. Als het een aanslag is moeten de daders worden opgespoord en hun gerechte straf krijgen. Eerder zullen we niet rusten. Daar hebben de slachtoffers en hun nabestaanden recht op," aldus Rutte.

Onafhankelijk onderzoek

Het kabinet eist een volledig onafhankelijk onderzoek. De premier heeft met de Russische president Poetin gesproken en die heeft Nederland beloofd dat er er zo'n onderzoek komt.

Rutte wil niet nu al zeggen dat hij er vertrouwen in heeft dat zo'n volledig onafhankelijk onderzoek er ook komt. "Dat vertrouwen moet groeien. Het moet blijken of de betrokken partijen in de regio mee gaan werken."

Niet speculeren

Hij weerspreekt dat Nederland te voorzichtig is. Andere landen, zoals Australië en de Verenigde Staten spreken nu al over de verantwoordelijkheid van Rusland. "Ik wil niet speculeren en vinger wijzen. Ik wil dat de feiten boven komen en zo is de kans groter dat zo'n onderzoek er komt.

Rutte zei verder dat het drama een "steeds tragischer verschijning" krijgt. "We horen steeds meer verhalen van individuele reizigers die niets vermoedend aan boord gingen, hun kansloze lot tegemoet". Hij zei dat heel Nederland intens meeleeft. "Nu blijkt weer hoe nauw een klein land verbonden is."
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:

quote:
Dodental Nederlanders op 189

Het aantal Nederlandse slachtoffers bij de vliegramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines is weer naar boven bijgesteld. Er zijn ten minste 189 Nederlanders onder de passagiers van de vliegramp in Oekraïne, meldt Malaysia Airlines op de website.

Van vier van de 298 mensen die aan boord waren, is de identiteit nog niet vastgesteld.

Behalve Nederland heeft ook Maleisië veel slachtoffers te betreuren. Volgens de laatste gegevens van Malaysia Airlines zijn er ten minste 44 Maleisische passagiers onder de doden. Dat is inclusief de bemanning van 15 personen. Verder kwamen de slachtoffers voornamelijk uit Australië (27) en Indonesië (12).

Berging
Op de plek waar gisteren vlucht MH17 neerstortte zijn tot nu toe 181 lichamen geborgen. Dat hebben de Oekraïense autoriteiten bekendgemaakt tijdens een persconferentie. De berging verloopt moeizaam.

Lichamen en brokstukken liggen verspreid in een straal van 5 kilometer rond de plek van de crash. Lichamen liggen onder meer in tuinen van mensen. Mijnwerkers, hulpdiensten en burgers zoeken naar slachtoffers. De rampplek wordt bewaakt door bewapende separatisten.
quote:
Slachtoffers krijgen een gezicht

Heel langzaam wordt er iets meer duidelijk over de identiteit van de Nederlandse inzittenden van de verongelukte vlucht MH17 van Malaysia Airlines.

In diverse gemeenten doen namen de ronde van mensen die hoogstwaarschijnlijk aan boord waren.

De Amsterdamse aidsonderzoeker Joep Lange zat vrijwel zeker aan boord, samen met een aantal collega's. Ze waren op weg naar een conferentie in Australië.

"Een nachtmerrie"
De Naardense burgemeester heeft bevestigd dat een moeder met haar drie jonge kinderen in het verongelukte vliegtuig zat. "Het is een nachtmerrie", zegt burgemeester Joyce Sylvester.

De gemeente Cuijk maakt bekend dat waarschijnlijk een gezin van vier personen uit de gemeente aan boord zat. Burgemeester Wim Hillenaar schrijft: "Een gezin van vier, waarvan twee gewaardeerde medewerkers van de gemeente, zat ook aan boord van het toestel. Het nieuws is nauwelijks te bevatten en vervult ons, gemeentebestuur en alle collega's, met groot verdriet. Wij wensen alle familieleden, vrienden en andere naasten van dit gezin veel sterkte bij het verwerken van het verlies."

Vlaggen halfstok
In Neerkant hangen vlaggen halfstok. Het kleine dorp rouwt om het verlies van het gezin Wals. Vader, moeder en hun vier kinderen zaten donderdag in het neergestorte vliegtuig. Een beestje, een bloemetje, een kaart en een kaars bij de voordeur van hun woning bevestigen in stilte het trieste nieuws. De jongste van het gezin zat op de basisschool. De klasgenoten van het meisje worden op school opgevangen om samen te zijn.

Volendam rouwt om het overlijden van twee inwoners. Burgemeester Willem van Beek bevestigt het verlies op Twitter. Hij schrijft: "Ik heb even radiostilte (aandacht voor familie en collega's). Veel kracht gewenst."

Leerlingen
Ook in Woerden wordt getreurd. Drie leerlingen van het Minkema College zaten aan boord van MH17. Twee van hen zouden mogelijk in het gezelschap zijn van hun grootouders. Het Minkema College schrijft op Facebook: "Ouders hebben ons bevestigd dat drie van onze leerlingen aan boord zaten van vlucht MH17. Het betreft Robert-Jan en Frederique van Zijtveld (5 en 6 vwo) en Robin Hemelrijk (4 havo). Met grote verslagenheid hebben wij dit bericht ontvangen."

Op de website condoleance.nl zijn al ruim 5000 berichten binnengekomen waarin mensen hun medeleven betuigen aan nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17.
quote:
[upd] PvdA onthutst door omkomen senator

Onder de 173 Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne, is ook een politicus.

Prof. dr. W.J. Witteveen, senator voor de PvdA in de Eerste Kamer, bleek één van de passagiers van vlucht MH17 te zijn, zo staat op de site van de Eerste Kamer te lezen.
Gegevens van FlightRadar24
Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.

Video Persconferentie 17 juli 22.30 uur
NOS Video Persco: Zeker 154 Nederlanders aan boord neergestort vliegtuig

Live Video / blogs
Liveblog NOS: http://nos.nl/liveblog/67(...)dam-neergestort.html
Liveblog NRC: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gestort-in-oekraine/
Liveblog Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/(...)-neergeschoten.dhtml
Liveblog Huffington post: http://www.huffingtonpost(...)595516.html#liveblog
Livestream RU: http://lifenews.ru/watch-live
Ukrainewatwar Blog: http://ukraineatwar.blogs(...)-malaysian-mh17.html

Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:48:11 #2
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142466595
waren die onderzoekers die doodgeschoten waren nou rumours?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:48:47 #3
427344 qua-patat-orbis
aquaplaning op je muismat
pi_142466614
sepo
  roze zaterdag 19 juli 2014 @ 00:48:48 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_142466615
80 kinderen.. Jeetje ;(
Your beauty never ever scared me.
pi_142466624
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Eerst het grote internationale onderzoek rustig afwachten voor met het onderzoek kan worden begonnen.
Dat is volslagen debiel! Dit hele geëtter is ontstaan door een regelrechte oorlogsdaad, het minste dat ze terug kunnen verwachten is toch een onderzoek... En jah ook bescherming voor die onderzoekers. Kan defensie eindelijk eens laten zien dat ze niet overbodig zijn, en nog wel slagvaardig.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:49:30 #6
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_142466637
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:39 schreef Arcee het volgende: [..] Dat er überhaupt een zender op staat die buitenlands nieuws uitzendt is al heel wat.
ABC. Al gaan we zo wel over op Wheel Of Fortune
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:50:01 #7
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142466648
Die Amerikaan die is overleden studeerde in Amsterdam.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:50:52 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142466670
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:42 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Die woorden leg jij me in de mond.
Hoog tijd dat je jouw eigen post naleest dan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142466672
Ik hoor net dat een meiske van midden 20 hier uit het dorp ook op dat vliegtuig zat. Even op de lijst opgezocht en dat klopt.

Ik ken haar niet, dus het komt niet dichterbij ofzo. Maargoed, wel best een aantal hier uit de buurt weet ik inmiddels. Een stuk of 10 a 12 of zo.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_142466678
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:48 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Dat is volslagen debiel! Dit hele geëtter is ontstaan door een regelrechte oorlogsdaad, het minste dat ze terug kunnen verwachten is toch een onderzoek... En jah ook bescherming voor die onderzoekers. Kan defensie eindelijk eens laten zien dat ze niet overbodig zijn, en nog wel slagvaardig.
Ik snap er ook helemaal niks meer van. In elke willekeurige woestijn zitten Nederlandse militairen maar als ze daadwerkelijk iets voor het volk kunnen betekenen zijn ze nergens te bekennen.
pi_142466690
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hoog tijd dat je jouw eigen post naleest dan.
Laat mijn quote maar zien waar ik het over executeren van burgers heb en dat ik dat goedkeur.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:52:19 #12
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142466707
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:51 schreef Basterds het volgende:

[..]

Ik snap er ook helemaal niks meer van. In elke willekeurige woestijn zitten Nederlandse militairen maar als ze daadwerkelijk iets voor het volk kunnen betekenen zijn ze nergens te bekennen.
Inderdaad. Ik zeg bezuinigen op dat zooitje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142466719
Het Westen moet Oekraïne moderne wapens leveren. Dit heeft parlementsvoorzitter Aleksandr Toertsjinov vrijdag in Kiev geëist. Daarmee zouden wapens en materieel van de pro-Russische 'terroristen' binnen enkele dagen kunnen worden vernietigd. "Dat zou ook het neerstorten van de Boeing hebben voorkomen", aldus de volksvertegenwoordiger.

-FOKFP
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:53:36 #14
427344 qua-patat-orbis
aquaplaning op je muismat
pi_142466736
ja maar ik had de sepo
pi_142466741
Owja, we zijn het zelf schuld. De slachtoffers zijn het zelf schuld.

:') :X
pi_142466745

Waarom pakt niemand dat geld? Ook in Oekraine is geld geld waard.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:54:47 #17
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142466761
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:53 schreef Geralt het volgende:
Owja, we zijn het zelf schuld. De slachtoffers zijn het zelf schuld.

:') :X
Deze zinnen kunnen geen Nederlands zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:54:50 #18
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142466764
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:51 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Laat mijn quote maar zien waar ik het over executeren van burgers heb en dat ik dat goedkeur.
Want als een Oekrainse burger gedood wordt door een kogel van ons en jij zegt "nog 191 te gaan" dan wil je daarmee natuurlijk zeggen dat die 191 een ongelukje zijn en dat jij dat natuurlijk afkeurt. Tuurlijk knul. Maar ik weet waar een discussie als deze naar toe gaat. Je hebt gelijk hoor, je hebt gewonnen. Ik zit fout, jij zit goed. Ik schaam mij diep en durf niet meer over jouw posts te praten. Ik eindig de discussie uit schaamte kunnen we tenminste verder met dit topic
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_142466767
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:53 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]

pi_142466770
quote:
[ afbeelding ]

Dat geld is allang gejat
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:56:12 #21
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_142466800
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:54 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

In jouw bron wel, bij die van mij staat er dus niet bij dat ze het mogelijk achtten. Ik heb het dus geprobeerd te vinden in het daadwerkelijke onderzoek maar kon er even niks specifieks over vinden.

http://www.aaib.gov.uk/cm(...)afety_pdf_503158.pdf (mocht je het willen lezen)
Klopt, die had ik gezien.

De passage in Wikipedia is gebaseerd op een boek uit 1992 dat voor mij ook niet toegankelijk is, maar in het artikel uit 1990 wordt de patholoog in kwestie, professor Busuttil, letterlijk geciteerd, en hij drukt zich voorzichtiger uit. Ik heb dus de indruk dat Wikipedia de mening van de deskundige(n) hier niet accuraat weergeeft.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:57:36 #22
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142466836
quote:
[ afbeelding ]

Euro's zijn dan ook verreweg het lelijkste geld dat er op deze aardbol bestaat. Zal me niet eens verbazen als die Rusjes het niet eens hebben zien liggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142466851
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:54 schreef twiFight het volgende:

[..]

Want als een Oekrainse burger gedood wordt door een kogel van ons en jij zegt "nog 191 te gaan" dan wil je daarmee natuurlijk zeggen dat die 191 een ongelukje zijn en dat jij dat natuurlijk afkeurt. Tuurlijk knul. Maar ik weet waar een discussie als deze naar toe gaat. Je hebt gelijk hoor, je hebt gewonnen. Ik zit fout, jij zit goed. Ik schaam mij diep en durf niet meer over jouw posts te praten. Ik eindig de discussie uit schaamte kunnen we tenminste verder met dit topic
Ok het is je vergeven. Volgende keer niet meer zo snel van die rare insinuaties maken en mensen woorden in de mond leggen en het komt helemaal goed met jou. Het is ook handig als je weet wat een vraagteken betekend.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 juli 2014 @ 01:00:57 #24
862 Arcee
Look closer
pi_142466936
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:57 schreef Caland het volgende:
Euro's zijn dan ook verreweg het lelijkste geld dat er op deze aardbol bestaat. Zal me niet eens verbazen als die Rusjes het niet eens hebben zien liggen.
Ze zullen het ongetwijfeld van hun valse eurobiljettenmachine herkend hebben. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142466955
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Wacht eens, ze gingen naar Maleisië dus waarom zoveel euro's mee?
pi_142466980
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:01 schreef Nober het volgende:

[..]

Voor als ze weer aankomen, hebben ze wat bij de hand.

Edit: Oh wacht, ik zie nu pas dat daarboven veel meer geld ligt, zelfs honderdjes. Geen idee waar dat voor nodig is daar..
pi_142466991
quote:

[..]

omdat je contant geld gewoon makkelijk kan wisselen?

Pinnen in dat soort landen is vaak wat lastiger
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:03:00 #28
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142466998
quote:

[..]

Wie weer stort je wel neer in een euroland
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142467026
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Wie weer stort je wel neer in een euroland
grappig man
pi_142467033
quote:

[..]

Voor veel mensen is dit maar een tussenstop.
Ik wissel liever ook euro's dan dat ik stapels geld in Nederland wissel.... als dat al mogelijk is.
pi_142467059
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:04 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Voor veel mensen is dit maar een tussenstop.
Ik wissel liever ook euro's dan dat ik stapels geld in Nederland wissel.... als dat al mogelijk is.
In die andere landen krijg je toch veel slechtere koersen (al die wisselkantoortjes) dan hier?
pi_142467076
quote:

[..]

Wisselen? Niet iedereen heeft een bankrekening, dus als je dan contant geld meeneemt kan je het daar wisselen. Al had ik het op Schiphol al gedaan als ik de eigenaar was.

Al kan het ook van de crew of van een aantal mensen samen zijn natuurlijk.

Je ziet ook een biljet van 1000 ringgit liggen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142467095
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:05 schreef MaxMark het volgende:

[..]

In die andere landen krijg je toch veel slechtere koersen (al die wisselkantoortjes) dan hier?
Maar hier hebben ze lang niet zoveel geld liggen om voor iedereen 100den euros te wisselen
pi_142467120
quote:

[..]

quote:

[..]

Hier betaal je ook behoorlijk veel.
Ik wissel vaak bij het hotel, je moet iets met je zwarte geld.
pi_142467121
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:06 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Maar hier hebben ze lang niet zoveel geld liggen om voor iedereen 100den euros te wisselen
Dat dien je dan ook een weekje of zo van tevoren aan te geven bij de bank en dan kun je het komen afhalen :)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:07:26 #36
12621 tcr
*nix 4ever
pi_142467122
quote:

[..]

Zoals gezegd, KL was een tussenstop voor vele, mensen die bijvoorbeeld doorreizen naar Indonesië moeten bij de grens een visum 'kopen', dat kan met euro's of dollars. Dan is het wel handig als je cash bij je hebt...
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:07:32 #37
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142467124
CNN heeft echt veel meer nieuws. Daar ook al meerdere journalisten rondlopen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142467157
quote:

[..]

Voor jou kan het veel zijn, voor sommige is het wisselgeld. Allemaal zeer relatief.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_142467169
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:07 schreef Caland het volgende:
Nee man, BBC, Veul beter.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142467179
Via wat kijken jullie die zenders?
pi_142467195
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:07 schreef Caland het volgende:
Nou ja, we weten waar de slachtoffers vandaan komen en dat het vliegtuig is neergeschoten door Russische separatisten, ook CNN zal niet veel meer nieuws dan dat hebben.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:10:48 #42
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142467214
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:09 schreef LelijKnap het volgende:
de tv misschien? :')
pi_142467220
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:09 schreef LelijKnap het volgende:
Op TV. Vanuit Frankrijk.

In Nederland was er niet eens Nederlandse TV.

FYI: Sint Maarten/Saint Martin.

pi_142467234
Komen die verslaggevers dan wel in de buurt van de wrakstukken waar die OVSE-waarnemers zijn weggestuurd, of ook niet? Lijkt me dat als ze die waarnemers er niet willen hebben, ze er ook zeker geen camera's in de buurt willen..
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:12:39 #45
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142467269
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:10 schreef Nober het volgende:

[..]

Nou ja, we weten waar de slachtoffers vandaan komen en dat het vliegtuig is neergeschoten door Russische separatisten, ook CNN zal niet veel meer nieuws dan dat hebben.
CNN heeft al wat meer beelden van de wrakstukken. Ooggetuigenverslagen etc.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142467274
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:10 schreef IsaacCuenca het volgende:
de tv misschien?
Ah, ja, -doet even stoer- heb dat ding al maanden niet meer aangehad. En volgens mij zit nu de stekker van m'n airco in de stekkerdoos.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:14:10 #47
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142467294
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:11 schreef MaxMark het volgende:
Komen die verslaggevers dan wel in de buurt van de wrakstukken waar die OVSE-waarnemers zijn weggestuurd, of ook niet? Lijkt me dat als ze die waarnemers er niet willen hebben, ze er ook zeker geen camera's in de buurt willen..
Je zag net beelden waarop groepen verslaggevers gewoon rondom die wrakstukken lopen met wat bewaking van zo'n bivakmutsrus. Volgens die journalist op CNN is er ook helemaal niet duidelijk wie daar de leiding heeft. Al die separistjes doen maar wat _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:14:19 #48
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142467297
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah, ja, -doet even stoer- heb dat ding al maanden niet meer aangehad. En volgens mij zit nu de stekker van m'n airco in de stekkerdoos.
Waarom haal jij altijd de smileys weg als je iemand quote?
pi_142467305
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:
Op TV. Vanuit Frankrijk.

In Nederland was er niet eens Nederlandse TV.

FYI: Sint Maarten/Saint Martin.
Da's geen Nederland meer :{w
pi_142467337
quote:

[..]

Ik heb niet eens TV, al -doet net zo stoer- 8,5 jaar niet meer (wel het toestel, geen kabel).

Nu op vakantie en dus wel.

pi_142467343
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
Waarom haal jij altijd de smileys weg als je iemand quote?
Altijd? Volgens mij gebeurt dat af en toe per ongeluk.
pi_142467361
Die briefjes van 20 en 100 zijn volgensmij de achterkanten van het stok kaarten wat daar ligt
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:16:52 #53
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142467362
quote:
[ afbeelding ]

Omdat er een redelijke kans is dat meneer de fotograaf wat tassen heeft opgepakt en de rotzooi op het gras heeft gegooid. Gooi er nog wat van je eigen centen bij in voor extra effect. Daarna kun je het weer oprapen.
pi_142467365
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Da's geen Nederland meer :{w
Helaas niet, de "Nederlandse" kant is een VSAmerikaanse kolonie. :r

Die Fransen onderhouden hun overzeese gebieden zoveel beter. _O_

pi_142467375
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:15 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb niet eens TV, al -doet net zo stoer- 8,5 jaar niet meer (wel het toestel, geen kabel).

Nu op vakantie en dus wel.
8,5 jaar... Toen was het internet nog niet snel genoeg wmb...
pi_142467394
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
waren die onderzoekers die doodgeschoten waren nou rumours?
volgens mij wel. Op CNN werden journalisten die bij het wrak waren geinterviewd. aan het eind werd een waarschuwingsschot in de lucht gedaan omdat locals te ver van de plekken waar ze journalisten (en volgens mij ook de onderzoekers) lieten lopen
pi_142467415
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

8,5 jaar... Toen was het internet nog niet snel genoeg wmb...
Mwah, doe het al jaren zo; laptopje met kabeltje naar TV. Ideaal. Zelfs het WK via stream.

pi_142467459
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:19 schreef El_Matador het volgende:
Mwah, doe het al jaren zo; laptopje met kabeltje naar TV. Ideaal. Zelfs het WK via stream.
Dat maffiabal kijken vind ik dan weer niks voor jou. Maar, dat vereiste wrs wel een mate van geduld die ik niet gehad zou hebben.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:21:51 #59
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142467471
quote:

[..]

En omdat jij geen tv kijkt ben je blijkbaar spontaan glad vergeten dat andere mensen nog wel de tv aan hebben staan? Ja joh, logisch.
pi_142467475
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:16 schreef verdementa het volgende:
Die briefjes van 20 en 100 zijn volgensmij de achterkanten van het stok kaarten wat daar ligt
Scherp
pi_142467485
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:21 schreef twiFight het volgende:
En omdat jij geen tv kijkt ben je blijkbaar spontaan glad vergeten dat andere mensen nog wel de tv aan hebben staan? Ja joh, logisch.
Ik hoopte gewoon op een linkje naar een stream.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:22:57 #62
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142467497
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:22 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Scherp
Zo te zien wel ja, maar wie wil er nou kaarten die je mogelijk uit elkaar kan halen door verschillende achterkantjes?
pi_142467507
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:22 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Zo te zien wel ja, maar wie wil er nou kaarten die je mogelijk uit elkaar kan halen door verschillende achterkantjes?
Misschien had ie voor elke facevalue een deck; weten wij veel :P
pi_142467515
quote:

[..]

Dit is bij elkaar geraapte zooi hoorde ik op CNN, waarschijnlijk zijn die honderdjes wél echt.
pi_142467534
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat maffiabal kijken vind ik dan weer niks voor jou. Maar, dat vereiste wrs wel een mate van geduld die ik niet gehad zou hebben.
Nee? Commentaar van een intellectueel als Martin de Francisco, zeg maar alsof Jules Deelder of Koot en Bie WK commentaar zou geven. O+ _O_

Bovendien heb ik een voetbalgekke vriendin he? Ze doet de marketing voor de Colombiaanse Voetbal International (het tijdschrift).

pi_142467614
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:47 schreef Caland het volgende:
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin)
Dank je voor deze opmerking. Vreesde echt even serieus voor het leven van een vriendin omdat ze uit een stad kwam die al snel genoemd werd dat daar slachtoffers vandaan kwamen, en toevallig ook iemand die veel reist (2 keer naar Kuala Lumpur geweest).

Krijg je meteen een opmerking: 'ik reed gisteren door die stad, kwam wel erg dichtbij zo'. Kneusenopmerking zeg.
I feel kinda Locrian today
pi_142467640
Geld is echt. Kan je zien aan de vorm, vouwheid en glans van o.a. de zilveren rand.

En 100 komt gewoon uit de rabobank automaat.
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:33:10 #68
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142467717
CNN verslaggever nu live op die plek. Lijken nog steeds niet aangeraakt. Te ziek eigenlijk, die plek had al de hele dag vol moeten zijn met specialisten op dat gebied.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142467740
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:33 schreef Caland het volgende:
CNN verslaggever nu live op die plek. Lijken nog steeds niet aangeraakt. Te ziek eigenlijk, die plek had al de hele dag vol moeten zijn met specialisten op dat gebied.
Nu live? Het is daar nu 03:40, midden in de nacht.

CNN is kut, echt. BBC is veul beter.

pi_142467753
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:28 schreef starla het volgende:

[..]

Dank je voor deze opmerking. Vreesde echt even serieus voor het leven van een vriendin omdat ze uit een stad kwam die al snel genoemd werd dat daar slachtoffers vandaan kwamen, en toevallig ook iemand die veel reist (2 keer naar Kuala Lumpur geweest).

Krijg je meteen een opmerking: 'ik reed gisteren door die stad, kwam wel erg dichtbij zo'. Kneusenopmerking zeg.
doe niet zo zielig man
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:35:25 #71
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142467767
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jup. Stond daar in de nacht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142467776
wat voor deal heeft die cnn journo geregeld? Dat ie daar mag blijven? Zag ook Olaf Koens op twitter https://twitter.com/obk die is ook daar ergens vlakbij....
pi_142467793
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:33 schreef Caland het volgende:
Er zijn er 170 geborgen zeiden ze net. Die verslaggever waar je het over hebt zei daarnet ook dat de seperatisten ongeveer 30 lijken hadden weggehaald, geen idee waarom.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:36:49 #74
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_142467796
quote:

[..]

Elk stock heeft zijn eigen achterkantje. Ik heb ze zelf ook met 200 en 500 euro-opdruk.

Aan de ronde hoekjes kun je zien dat het inderdaad speelkaarten zijn.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_142467807
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:35 schreef Caland het volgende:

[..]

Jup. Stond daar in de nacht.
Ok, ik switchte net naar BBC. Ook qua Gaza veul gebalanceerder verslaggeving dan CNN.

zaterdag 19 juli 2014 @ 01:37:36 #76
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142467811
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ja vind jij een bbc beter?
pi_142467818
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:36 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Er zijn er 170 geborgen zeiden ze net. Die verslaggever waar je het over hebt zei daarnet ook dat de seperatisten ongeveer 30 lijken hadden weggehaald, geen idee waarom.
Vermoedelijk de lijken die elders verspreid lagen? Of seperatisten met een geweten, kleine kans.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:38:29 #78
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142467829
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, ik switchte net naar BBC. Ook qua Gaza veul gebalanceerder verslaggeving dan CNN.
Njah. Dat nieuws boeit mij toch niet. Wat mij betreft nuken ze dat hele midden-oosten en maken ze er een mooi resortje van ofzo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142467836
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:36 schreef Muck het volgende:

[..]

Elk stock heeft zijn eigen achterkantje. Ik heb ze zelf ook met 200 en 500 euro-opdruk.

Ik heb nog Oekraiense speelkaarten met vrouwen op de achterkant.

Oekraine O+

Schandalig offtopic trouwens, net als de SC met LelijKnap.

zaterdag 19 juli 2014 @ 01:38:43 #80
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142467837
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:36 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Waarschijnelijk voor bemiddeling gebruiken mocht het zo ver komen dat ze in een hoekje geduwd worden
pi_142467850
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:37 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

ja vind jij een bbc beter?
Dan CNN, zeker. Op de Guardian na het minst slechte massamedium.

zaterdag 19 juli 2014 @ 01:40:09 #82
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142467867
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan CNN, zeker. Op de Guardian na het minst slechte massamedium.
Ah, je hebt de grap niet begrepen. Helaasch.
pi_142467893
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:34 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

doe niet zo zielig man
Raar hè, dat als iemands naaste mogelijk op die vlucht zat, je dan het niet zo leuk vindt als daar grappen over gemaakt worden.

Maar ik snap dat autisten weinig inlevingsvermogen hebben hoor.
pi_142467894
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:40 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ah, je hebt de grap niet begrepen. Helaasch.
Ay, de grote zwarte lul. Sorry, je grap verkloot. :@
Doe dan maar liever een bijzonder busty colombiaanse trouwens.

pi_142467906
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:36 schreef Muck het volgende:

[..]

Precies, bankbiljetten hebben geen afgeronde hoeken.
pi_142467953
192 ? 193 ? :?

Is tellen zo moeilijk ?
pi_142467970
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:44 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

Is tellen zo moeilijk ?
Goeie avatar
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_142467995
MA zal nu wel failliet gaan.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_142468008
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:45 schreef eight het volgende:
Ik vrees ook een PanAmpje...
pi_142468010
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:44 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Goeie avatar
Thanks

:7
pi_142468022
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:51 schreef Basterds het volgende:

[..]

Ja, want militairen gaan daar inderdaad over. Of zou het dan toch de politiek zijn die daadwerkelijke besluiten neemt? Lutser.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:47:09 #92
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:47:29 #93
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142468034
quote:
Sjongejongejonge, blijft nog steeds 1 van de betere vliegtuigmaatschappijen.
pi_142468036
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:44 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

Is tellen zo moeilijk ?
Was iets met dubbele nationaliteiten :)
vrijdag 6 mei 2011 11:06 schreef Psy-freak het volgende:
Ik heb net serieus - door mc.chicken - een kipburger gehaald bij de supermarkt. :')
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:48:03 #95
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142468042
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:47 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ja, want militairen gaan daar inderdaad over. Of zou het dan toch de politiek zijn die daadwerkelijke besluiten neemt? Lutser.
Volgens mij doelt hij ook naar de politiek
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:48:22 #96
165802 Reki
no comment.
pi_142468049
Waarom spreekt de Nederlandse media nog steeds over een "vliegramp". Het is toch duidelijk dat het een doelbewuste aanslag is?
zie ondertitel :)
pi_142468054
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Volgens mij doelt hij ook naar de politiek
Dan is 't goed.
pi_142468057
quote:
Kans is groot.

Marge is al klein in de luchtvaart twee vliegtuigen kwijt kan je de kop kosten.
pi_142468065
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef Reki het volgende:
Waarom spreekt de Nederlandse media nog steeds over een "vliegramp". Het is toch duidelijk dat het een doelbewuste aanslag is?
Er is nog niks duidelijk totdat er concreet bewijs is.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:49:12 #100
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142468068
quote:
Het is een vliegramp toch? Veel onschuldige mensen dood in een vliegtuig
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:50:01 #101
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142468087
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Kans is groot.

Marge is al klein in de luchtvaart twee vliegtuigen kwijt kan je de kop kosten.
Zonde, 2e konden ze niks aan doen, en 1e is nog niet bekend..
pi_142468089
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:47 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Nee, hun voorlichting (MH370) en risicovermijding (MH17) blijken waardeloos.

Als ik al naar Maleisie zou vliegen, dan zeker niet met MA. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die zo denkt.

pi_142468091
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:47 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ja maar perfecte bedrijven kunnen kapot gaan zie DAF, Fokker etc.
pi_142468099
quote:
In opdracht van Rutte
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:51:09 #105
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142468107
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, hun voorlichting (MH370) en risicovermijding (MH17) blijken waardeloos.

Als ik al naar Maleisie zou vliegen, dan zeker niet met MA. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die zo denkt.
Nou... dat risicovermijding zaten ze wel goed mee, is bevestigd dat ze in 'veilige' lucht zaten.
+2000 feet wat onveilig is..
pi_142468129
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:51 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Nou... dat risicovermijding zaten ze wel goed mee, is bevestigd dat ze in 'veilige' lucht zaten.
Die Buk haalt 72.000 voet zag ik net op de BBC.

Dan is 33.000 vs 31.000 toch wat magertjes. Had gewoon omgevlogen, dan was het sowieso niet gebeurd.

pi_142468138
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:51 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ja jammer dat men de defenitie van veilig niet aanpast aan de beschikbaarheid van wapens die 13 km met gemak kunnen halen....
pi_142468140
quote:
Een ramp is volgens de van Dale nog steeds een groot ongeluk. En een ongeluk kun je expres veroorzaken.

Dus snap je punt totaal niet.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:54:12 #109
89730 Drugshond
pi_142468166
Aangezien de onrust in de regio lijkt het me bijzonder sterk dat er geen US sateliet mee zit te kijken/luisteren. Dat de info nog niet publekelijk is vrijgegeven (lijkt me evident).
pi_142468187
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef starla het volgende:

[..]

Een ramp is volgens de van Dale nog steeds een groot ongeluk. En een ongeluk kun je expres veroorzaken.

Ik wel, ik zie een ramp als iets wat niet veroorzaakt is door moedwillig handelen.

Een raket afvuren richting een vliegtuig is imho een bewuste keuze van een mens dus geen ongeluk.
pi_142468191
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan is 33.000 vs 31.000 toch wat magertjes. Had gewoon omgevlogen, dan was het sowieso niet gebeurd.
Achteraf geouwehoer.

CNN is wel bagger zeg. Alleen maar reclame die onderbroken wordt met nietszeggende suggestieve opmerkingen
pi_142468202
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:55 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ik wel, ik zie een ramp als iets wat niet veroorzaakt is door moedwillig handelen.

Een raket afvuren richting een vliegtuig is imho een bewuste keuze van een mens dus geen ongeluk.
Geen ongeluk, maar wel een ramp.
pi_142468214
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef starla het volgende:

. En een ongeluk kun je expres veroorzaken.

Ehhh, dan is het toch geen ongeluk?

Als ik starla doodschiet omdat ik dacht dat je Loekie1 was, is het nog steeds moord, geen "ongeluk".

Ongeluk is echt totaal de verkeerde term hier.

zaterdag 19 juli 2014 @ 01:57:16 #114
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468221
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:50 schreef eight het volgende:

[..]

In opdracht van Rutte
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:50 schreef eight het volgende:

[..]

In opdracht van Rutte
En terecht, laat eerst maar helemaal vast staan wat gebeurt is, voor we als Nederland zijnde een harde positie in nemen. Het is niet alsof we de kernwapens die bij Volkel liggen aan kunnen spreken.

Al vind ik ook dat het leger er heen moet op het moment dat de separatisten onderzoekers niet bij het wrakstuk mogen. Fuck die mensen, knal ze af. Maar je kan moeilijk je eigen leger op het grondgebied van iemand in zetten met wie je niet in oorlog bent.

Dus dat werkt allemaal niet, door je nu als het braafste jongetje in de klas op te stellen, sta je straks politiek des te sterker. Want apaches gaan we niet sturen om ze daar kapot te schieten, dan moeten we eerst die volksrepublieken aanvaarden, dan kunnen we daarna aan hen de oorlog verklaren. Maar wat schiet je daarmee op?
pi_142468227
quote:
Omdat er nog geen bewijs is gezien door Rutte neem ik aan. Oekraine was er als de kippen bij om te zeggen dat het vliegtuig met een raket neergehaald was. Vervolgens riep alle media dat na zonder bewijs gezien te hebben. Daarna zei Amerika dat ze bewijs dachten te hebben dat het inderdaad een raketaanval was en weer riep alle media dat na. Zonder dat bewijs gezien te hebben.

Wat dat aan gaat doen die latente homo het gewoon goed. Kalmte bewaren en rustig het bewijs afwachten terwijl je alles in het werk stelt om een internationaal onderzoeksteam ter plaatse te krijgen en de lichamen naar Nederland te halen en nabestaanden te informeren en opvangen.

Dus in deze krijgt Rutte wel gewoon kudo's van mij; hoewel ik die kerel voor geen 5 cent mag; dit doet hij gewoon hartstikke goed :)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:57:45 #116
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142468232
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies. Maar dan ligt de "schuld" dus niet bij de maatschappij maar bij de IACO die verklaard heeft dat het luchtruim veilig is. Daar ga je dan ook vanuit als vliegtuigmaatschappij.
pi_142468238
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:55 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Dat kun je wel vinden, maar het woordenboek vindt dat niet. Ik vind de mening van het woordenboek wat waardevoller.
pi_142468259
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:58 schreef starla het volgende:

[..]

Dat kun je wel vinden, maar het woordenboek vindt dat niet. Ik vind de mening van het woordenboek wat waardevoller.
;(
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:00:09 #119
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468264
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wat dat aan gaat doen die latente homo het gewoon goed.
Ze oudste broer en grote voorbeeld is overleden aan AIDS, laat dat gezeik over homo zijn gewoon achterwege. Nergens voor nodig.
pi_142468268
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:59 schreef eight het volgende:

[..]

;(
Sorry ;(
pi_142468281
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:57 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Precies. Maar dan ligt de "schuld" dus niet bij de maatschappij maar bij de IACO die verklaard heeft dat het luchtruim veilig is. Daar ga je dan ook vanuit als vliegtuigmaatschappij.
IACO verklaard dat niet. Die zeggen dat de verantwoording bij de landen zelf ligt. :)

quote:
De organisatie voor de burgerluchtvaart van de Verenigde Naties, de ICAO zegt vrijdag dat ze het "niet als ons werk'' beschouwt om landen en luchtvaartschappijen te waarschuwen voor raketten. Lidstaten zijn verantwoordelijk om te waarschuwen voor bedreigingen van de luchtvaart.

Ook zegt de ICAO"geen operationeel mandaat'' te hebben om gegevens te delen over luchtvaartmaatschappijen die bepaalde delen van de wereld mijden.
pi_142468284
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:55 schreef eight het volgende:

CNN is wel bagger zeg. Alleen maar reclame die onderbroken wordt met nietszeggende suggestieve opmerkingen
Klopt, was bij MH370 nog erger. YouTube volspammen met "het is terrorisme!!!1!1!1!1!!" en nooit erop terugkomen dat ze mensen compleet onterecht beschuldigd hebben.

pi_142468296
leuk topic dit voor als je niet kan slapen in deze hitte
pi_142468299
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:58 schreef starla het volgende:

[..]

Ik niet! ik ga de vette van dale een boze mail sturen :(
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:03:16 #125
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468323
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klopt, was bij MH370 nog erger. YouTube volspammen met "het is terrorisme!!!1!1!1!1!!" en nooit erop terugkomen dat ze mensen compleet onterecht beschuldigd hebben.
Ah ja ik weet nog dat één van de piloten een ongelooflijke fanaat was qua vliegen dat hij een briljante opstelling thuis had om flight simulator te spelen. Was meteen een mogelijke terrorist, want wie doet dat nou. Na het vliegen thuis ook nog virtueel vliegen.
pi_142468331
quote:
18s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:02 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ik niet! ik ga de vette van dale een boze mail sturen :(
Mag je doen. Randdebiel stond er ook heel lang niet in totdat ik een brief schreef (shit you not).
pi_142468335
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:54 schreef Drugshond het volgende:
Aangezien de onrust in de regio lijkt het me bijzonder sterk dat er geen US sateliet mee zit te kijken/luisteren. Dat de info nog niet publekelijk is vrijgegeven (lijkt me evident).
Omdat de CIA/NSA al een complete campagne hieromheen aan het bouwen is, en de info pas vrijgooit op het moment dat het Rusland het het slechtste uitkomt of de campagne klaar is :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:04:57 #128
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468362
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Omdat de CIA/NSA al een complete campagne hieromheen aan het bouwen is, en de info pas vrijgooit op het moment dat het Rusland het het slechtste uitkomt of de campagne klaar is :)
USA heeft al aangegeven dat het een ground to air missile was, maar dat ze niet wisten wie hem had afgeschoten?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:05:01 #129
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142468365
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

IACO verklaard dat niet. Die zeggen dat de verantwoording bij de landen zelf ligt. :)

[..]

Hoe bedoel je 'verklaard dat niet', zij geven toch aan waar het veilig is om te vliegen en waar niet.
pi_142468383
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ah ja ik weet nog dat één van de piloten een ongelooflijke fanaat was qua vliegen dat hij een briljante opstelling thuis had om flight simulator te spelen. Was meteen een mogelijke terrorist, want wie doet dat nou. Na het vliegen thuis ook nog virtueel vliegen.
Tja toen ik mijn huidige woning kocht lagen er (kleine) propellors in.

Van modelvliegtuigen dit omdat de vorige bewoner een piloot is en als hobby met rc vliegtuigen vloog.

Is hij nu een terrorist? ik denk het niet meer iemand die vliegen als hobby en beroep heeft.
pi_142468391
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:04 schreef Tweek het volgende:

[..]

USA heeft al aangegeven dat het een ground to air missile was, maar dat ze niet wisten wie hem had afgeschoten?
Weten ze, beter zelfs, er is op dit very moment een satellietje de exacte route aan het volgen waar dat ding heengaat, net zolang tot er genoeg lastbare info voorhanden is :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_142468398
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef starla het volgende:

[..]

Mag je doen. Randdebiel stond er ook heel lang niet in totdat ik een brief schreef (shit you not).
:D
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:08:00 #133
89730 Drugshond
pi_142468419
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dat zal wel loslopen.... denk eerder dat er achter de schermen al redelijk bekend is waar- en hoe het precies is gebeurd. Maar dat het nadere inkleuring gaat krijgen lijkt me vanzelfsprekend. Met vingerwijzen alleen kom je er niet. Dus vanuit die optiek snap ik Rutte wel.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:09:23 #134
89730 Drugshond
pi_142468454
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:04 schreef Tweek het volgende:

[..]

Die zien echt wel een UFO op hun schempje, en lokatie. :{w . Zo'n raket is niet echt klein dus dat geeft een radarbeeld af.
pi_142468455
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ja, framing is CNN zeer goed in. Zie die arme Dagestaanse studenten die een "bomaanslag" in de schoenen geschoven kregen....

Ik heb ook stenen thuis, en modelleer in mijn vrije tijd, ben ik nu een geologisch terrorist? :')

zaterdag 19 juli 2014 @ 02:09:26 #136
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468457
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:06 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Weten ze, beter zelfs, er is op dit very moment een satellietje de exacte route aan het volgen waar dat ding heengaat, net zolang tot er genoeg lastbare info voorhanden is :)
Ik had al gelezen dat ze gezien hadden dat het ding afgevuurd werd. Ze weten sowieso dat er een raket is afgevuurd. Ze kunnen alleen niet zeggen met zekerheid wie het was, behalve dat het van het gebied van separatisten kwam.

Ben je sarcastisch trouwens, want ik kan het er niet uit opmaken.
pi_142468465
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat zal wel loslopen.... denk eerder dat er achter de schermen al redelijk bekend is waar- en hoe het precies is gebeurd. Maar dat het nadere inkleuring gaat krijgen lijkt me vanzelfsprekend. Met vingerwijzen alleen kom je er niet. Dus vanuit die optiek snap ik Rutte wel.
Ik durf te wedden dat de CIA nu al en groep verdachten heeft beperkt tot maximaal 25 betrokkenen, en dat ze weten waar de BUK die de SA11 afschoot op dit moment staat en waar deze voor het afschieten ook vandaan kwam
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:10:23 #138
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142468470
Ook weer dat typische gedrag om overal schuldigen voor aan te willen wijzen :') De hele aardkloot zit vol conflictgebieden en Oost-Oekraine is echt niet de enige plek waar AA-geschut beschikbaar is. Achteraf is het zo makkelijk mekkeren, maar het is al tientallen jaren zo dat er over of langs conflictgebieden gevlogen wordt. Ten eerste moet je heel specifieke wapens hebben om civiele luchtvaart neer te kunnen schieten en ten tweede heeft geen enkele partij daar wat aan. Dat het nu wel gebeurd is staat m.i. gelijk aan een terrorist die zichzelf opblaast bij een markt of voor een consulaat of zo. Dat betekent ook niet dat gelijk dat gebied onveilig verklaard moet worden.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:10:42 #139
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468477
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, framing is CNN zeer goed in. Zie die arme Dagestaanse studenten die een "bomaanslag" in de schoenen geschoven kregen....

Ik heb ook stenen thuis, en modelleer in mijn vrije tijd.
Dat was Reddit die teveel de sherlock wou uit hangen, samen met de social justice warriors.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:13:23 #140
89730 Drugshond
pi_142468524
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:10 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat de CIA nu al en groep verdachten heeft beperkt tot maximaal 25 betrokkenen, en dat ze weten waar de BUK die de SA11 afschoot op dit moment staat en waar deze voor het afschieten ook vandaan kwam
Maar nog niet publiekelijk vrijgegeven. Op dit moment kun je maar 1 ding doen. Zorgen dat de overledenen snel thuis komen. En formeel je betrokkenheid tonen.
pi_142468535
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:09 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ik had al gelezen dat ze gezien hadden dat het ding afgevuurd werd. Ze weten sowieso dat er een raket is afgevuurd. Ze kunnen alleen niet zeggen met zekerheid wie het was, behalve dat het van het gebied van separatisten kwam.

Ben je sarcastisch trouwens, want ik kan het er niet uit opmaken.
Nee, ik heb na de 2de golfoorlog het nodige gezien hoe de amerikanen met satelite-tracking omgaan, en durf te wedden dat er na een launch detection en een melding van een neergeschoten civiele jet er binnen een half uur een project op poten stond met orders om de desbetreffende BUK te spotten en te tracken, en die dingen halen geen topsnelheden van 140km/u, dus dat moet eenvoudig vindbaar zijn geweest
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:15:33 #142
89730 Drugshond
pi_142468552
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:10 schreef twiFight het volgende:
Ook weer dat typische gedrag om overal schuldigen voor aan te willen wijzen :') De hele aardkloot zit vol conflictgebieden en Oost-Oekraine is echt niet de enige plek waar AA-geschut beschikbaar is. Achteraf is het zo makkelijk mekkeren, maar het is al tientallen jaren zo dat er over of langs conflictgebieden gevlogen wordt. Ten eerste moet je heel specifieke wapens hebben om civiele luchtvaart neer te kunnen schieten en ten tweede heeft geen enkele partij daar wat aan. Dat het nu wel gebeurd is staat m.i. gelijk aan een terrorist die zichzelf opblaast bij een markt of voor een consulaat of zo. Dat betekent ook niet dat gelijk dat gebied onveilig verklaard moet worden.
Ja in dit geval wel. Ze wisten dat 2 landen op zeer gespannen voet met elkaar waren. Dus waarom geen no-fly-zone instellen. Beetje de gedachte van het zal wel loslopen. Dus niet.
pi_142468570
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:21 schreef twiFight het volgende:

[..]

Jij bent weer voor andere mensen aan het denken? ^O^
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:16:31 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468574
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:14 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Nee, ik heb na de 2de golfoorlog het nodige gezien hoe de amerikanen met satelite-tracking omgaan, en durf te wedden dat er na een launch detection en een melding van een neergeschoten civiele jet er binnen een half uur een project op poten stond met orders om de desbetreffende BUK te spotten en te tracken, en die dingen halen geen topsnelheden van 140km/u, dus dat moet eenvoudig vindbaar zijn geweest
Gezien vanuit werk bedoel je?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_142468579
quote:
Was er zelf heel verbaasd over en vond het niet kunnen omdat het al heel lang gebruikt wordt als scheldwoord. Misschien toevallig hoor, maar vlak nadat ik ze aanschreef stond ie bij de nieuwe uitgave erin (misschien dat meer mensen erover 'klaagden'). Eind jaren '90 ofzo? Exact jaar weet ik niet meer. Als je nog een oude van Dale thuis hebt moet je maar checken.
pi_142468596
quote:

[..]

Verstoppen in een graanloods is niet zo moeilijk.

pi_142468621
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Gezien vanuit werk bedoel je?
Nee, was een documentaire op NGC, niks geheims aan

Mocht je denken dat ik hier een zolderkamer007 zit uit te hangen, leuk idee, maar nee ;)
pi_142468641
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Verstoppen in een graanloods is niet zo moeilijk.
Trajectory heatsignatures bepalen over ook niet
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:20:06 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468643
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:19 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Nee, was een documentaire op NGC, niks geheims aan

Mocht je denken dat ik hier een zolderkamer007 zit uit te hangen, leuk idee, maar nee ;)
misschien was je wel koffiejuf geweest daar :P

Oh ja, en NGC documentaires O+
pi_142468645
Obama, op C-SPAN: "our great allies, the Dutch"

Lap dogs bedoelt de zichtbaar oververmoeide Barack Hussein.

zaterdag 19 juli 2014 @ 02:21:23 #151
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468662
quote:

[..]

Oh ja daar ben ik het mee eens. Wat dat betreft vind ik ook dat er meteen troepen ingezet hadden moeten worden om de crash site te beveiligen. Al die bivakmuts mensjes die nu op de foto staan zijn debet aan wat is gebeurt. Ik zag een foto van paupers die op een gedeelte van het vliegtuig stonden terwijl hun moeder een foto nam. Dus wat dat betreft zeg ik, ik kom uit Nederland mijn hele familie komt daar vandaan, maak ze allemaal af (werkt beter in het engels, Starship Troopers referentie).

Maar goed zo werkt het niet, zo kunnen we niet ingrijpen zonder de situaties te verergeren. Maar wat zou ik het graag willen, wat een kut volk loopt daar rond.
pi_142468666
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:19 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Trajectory heatsignatures bepalen over ook niet
Moeten die satellieten net overkomen.

Sinds MH370 weten we dat men echt niet alles ziet. In dat geval helaas, trouwens.

zaterdag 19 juli 2014 @ 02:21:38 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468669
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:20 schreef El_Matador het volgende:

die vent ziet er wel reteslecht uit ja :X

En die Anderson Cooper op CNN heeft ook een creepy hoofd vind ik, maar kan ook aan zijn beroerde make-up en haarkleur liggen :')
pi_142468675
quote:

Het is wel zo dat Rutte nu alles op gaat lossen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:22:51 #155
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468688
quote:

Tja hij zou ook niet willen dat de 800.000 duizend banen waar wij voor zorgen in de VS in gevaar komen, net als dat wij niet willen dat de economie om zeep geholpen wordt.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:23:06 #156
89730 Drugshond
pi_142468695
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sinds MH370 weten we dat men echt niet alles ziet. In dat geval helaas, trouwens.
Die vloog ook niet over een potentiele brandhaard. Oekraine is echt on watch.
pi_142468701
quote:

[..]

Dat klopt, spijker kop,

alleen....

helaas is Radarcoverage grotendeels Land-based

:P
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:23:43 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468702
quote:

[..]

die verdween mogelijk in een gebied wat niet interessant/spannend/belangrijk was, dus daar was geen reden om de boel in te gaten te houden.

Hier gaat het om een oorlogsgebied, waar Europa én de VS beide erg veel belang bij hadden (en hebben) de boel in de gaten te houden.
pi_142468707
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:21 schreef Molo het volgende:

[..]

die vent ziet er wel reteslecht uit ja :X

En die Anderson Cooper op CNN heeft ook een creepy hoofd vind ik, maar kan ook aan zijn beroerde make-up en haarkleur liggen :')
Anderson Pooper (credit: user Copycat) is echt een walgelijk mannetje idd.

zaterdag 19 juli 2014 @ 02:24:10 #160
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468711
quote:

[..]

Wat had een satelliet moeten zien toen? Hier was een raket in het spel en die wisten de Amerikanen snel op te sporen. OA door de ulta violette sporen van zo'n raket via de satelliet te zien.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:24:40 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468724
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Anderson Pooper (credit: user Copycat) is echt een walgelijk mannetje idd.
crazy eyes, heeft wel wat van Poetin weg qua blik :X
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:25:33 #162
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_142468731
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:15 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ja in dit geval wel. Ze wisten dat 2 landen op zeer gespannen voet met elkaar waren. Dus waarom geen no-fly-zone instellen. Beetje de gedachte van het zal wel loslopen. Dus niet.
Tja, net zoveel burgers die wisten dat ze over conflictgebieden gingen vliegen, daar bewust ingingen, er overheen vlogen en keurig landen maar niks zeiden. Nooit klaagden. En nu het misgaat is het de schuld van een ander etc. De koe in de kont kijken, het is niet alleen de professional die dat deed, bijna iedereen. Laat dan ook nu de professional nagaan hoe die zijn werk toen heeft gedaan. Als blijkt dat de kans niet veel groter was dan een willekeurig dak dat kan instorten, dan valt hen niet zoveel te verwijten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_142468739
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:24 schreef Tweek het volgende:

[..]

Wat had een satelliet moeten zien toen? Hier was een raket in het spel en die wisten de Amerikanen snel op te sporen. OA door de ulta violette sporen van zo'n raket via de satelliet te zien.
Je kan het wel zien als je niet specifiek met dat vliegtuig bezig bent waarschijnlijk. Maar dat is men natuurlijk niet. Men kan wel beelden achteraf bekijken. Dan zie je misschien een punt waar een raket vandaan werd geschoten. Ook wel belangrijk.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:26:19 #164
24329 KNAK
ff w88,......
pi_142468740
Is da iemand uit de bible belt op cnn?
Mai pben rai~!
pi_142468741
Molo en Drugshond, true, Oekraine is anders dan de Golf van Thailand.

Toch, als de VS dit had zien aankomen, had men echt wel gereageerd. Turkije is NAVOlid (lees: bases) en niet al te ver weg.

pi_142468746
Er zijn inmiddels al meerdere filmpjes opgedoken en het is echt bizar hoeveel Nederlandse producten daar liggen. Ik zag pakjes 'hoogvliet stroopwafels', toffee fee, pakje sigaretten met nederlandse tekst erop.. ;(
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:26:50 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468752
Man (Australiër/Nieuw Zeelander?) wiens broer en schoonzus dood zijn begint over vergeving van de mensen die dit gedaan hebben...

Why???? :o :o

Daar snap ik echt helemaal niks van, maar zal wel een gelovige zijn.
pi_142468753
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Tja, net zoveel burgers die wisten dat ze over conflictgebieden gingen vliegen, daar bewust ingingen, er overheen vlogen en keurig landen maar niks zeiden. Nooit klaagden. En nu het misgaat is het de schuld van een ander etc. De koe in de kont kijken, het is niet alleen de professional die dat deed, bijna iedereen. Laat dan ook nu de professional nagaan hoe die zijn werk toen heeft gedaan. Als blijkt dat de kans niet veel groter was dan een willekeurig dak dat kan instorten, dan valt hen niet zoveel te verwijten.
Het is en was gewoon een normaal ding op die hoogte.
pi_142468762
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Mark031 het volgende:
Er zijn inmiddels al meerdere filmpjes opgedoken en het is echt bizar hoeveel Nederlandse producten daar liggen. Ik zag pakjes 'hoogvliet stroopwafels', toffee fee, pakje sigaretten met nederlandse tekst erop.. ;(
Niet zo raar als meer van de helft van de overleden mensen Nederlands is.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:28:00 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468764
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
Molo en Drugshond, true, Oekraine is anders dan de Golf van Thailand.

Toch, als de VS dit had zien aankomen, had men echt wel gereageerd. Turkije is NAVOlid (lees: bases) en niet al te ver weg.
wellicht bang voor te grote vlam in de pan?
pi_142468771
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Molo het volgende:
Man (Australiër/Nieuw Zeelander?) wiens broer en schoonzus dood zijn begint over vergeving van de mensen die dit gedaan hebben...

Zijn kinderen waren schoolgaand op Sandy Hook? :D

zaterdag 19 juli 2014 @ 02:28:35 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468776
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zijn kinderen waren schoolgaand op Sandy Hook? :D
op wat?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:28:51 #173
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468778
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Je kan het wel zien als je niet specifiek met dat vliegtuig bezig bent waarschijnlijk. Maar dat is men natuurlijk niet. Men kan wel beelden achteraf bekijken. Dan zie je misschien een punt waar een raket vandaan werd geschoten. Ook wel belangrijk.
Het verhaal is dat de Amerikanen meteen wisten dat er een raket werd afgevuurd. Niet met welk doel, en dat maakt dan ook niet meer uit. Ze weten dat het uit het gebied van de separatisten kwam, ze kunnen alleen niet aan tonen dat Rusland er wat mee te maken had.
pi_142468783
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Absoluut, De Poet vind het niet bijster grappig als er F18's of F22's rond zijn grens dansjes maken.
pi_142468785
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee, ik denk echt dat we sinds MH370 kunnen stellen dat de militaire inlichtingendiensten lang niet zoveel weten als wordt gesteld.

pi_142468790
quote:

Dat is dan een van de aardige dingen van geloof. Dat je dat kan. Misschien ben je dan minder boos en verdrietig.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:29:58 #177
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142468796
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:15 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat is achteraf altijd makkelijk te zeggen. Maar er zijn tientallen, zo niet honderden conflictgebieden en dat gaat nagenoeg altijd goed. Daar hoor je natuurlijk niets over. Maar als we al die landen gaan ontwijken wordt vliegen duurder en de reizen ook langer. Dan zanikt een groot deel van de klanten ook. Pas als het fout gaat vinden we het wel goed dat er omheen gevlogen wordt. In die zin denk ik dat je het beter alle mensen (incl. nederlanders) zelf aan kunt rekenen en niet de vliegtuigmaatschappijen (en op haar beurt de IACO) die de mensen bedienen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:29:59 #178
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_142468797
quote:

Die was flink gelovig ja.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_142468801
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik denk echt dat we sinds MH370 kunnen stellen dat de militaire inlichtingendiensten lang niet zoveel weten als wordt gesteld.
Zeer duidelijk.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:30:26 #180
89730 Drugshond
pi_142468802
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Wat er nu is tijdens de semi-oorlog met de Oekraine zoal uit de lucht gehaald. Helicopters en vliegtuigen. Toch wel iets (me dunkt). En wat is de kans dat het de volgende keer een lijntoestel betreft omdat iemand te lui is (lees : onervaren) om juist niet op die knop te drukken.

2001 04-10 Een Russisch passagiersvliegtuig stort neer in de Zwarte Zee. Later blijkt dat het bij vergissing is neergeschoten met een S-200 Angara/Vega/Dubna raket door het leger van Oekraïne.
----
De kans was wel degelijk aanwezig.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:30:46 #181
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468805
quote:

[..]

Je kan niet tienduizenden vluchten in de gaten houden, maar als er een raket afgeschoten wordt, dan weten ze het wel.
pi_142468806
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:28 schreef Tweek het volgende:

[..]

Het verhaal is dat de Amerikanen meteen wisten dat er een raket werd afgevuurd. Niet met welk doel, en dat maakt dan ook niet meer uit. Ze weten dat het uit het gebied van de separatisten kwam, ze kunnen alleen niet aan tonen dat Rusland er wat mee te maken had.
En daarom worden de satellietbeelden pas vrijgegeven tot men zeker weet dat de Buk niet teruggaat naar de Poet.
pi_142468814
quote:

[..]

op zee niet nee, dat is ook geen centre of attention, en radarsystemen anno 2014 kunnen nog steeds geen grote stukken zee coveren.
pi_142468816
Samantha Power, VSambassadeur in het VK gaf een persconferentie vandaag, nu op C-SPAN.

pi_142468817
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:30 schreef Tweek het volgende:

[..]

Je kan niet tienduizenden vluchten in de gaten houden, maar als er een raket afgeschoten wordt, dan weten ze het wel.
Dat weet men niet. Dat is een vrij klein ding dat enorm snel is.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:31:52 #186
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468818
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat is dan een van de aardige dingen van geloof. Dat je dat kan. Misschien ben je dan minder boos en verdrietig.
Er zat een engeltje op ze schouder dat heb ik zo vaak gelezen van de mensen die zijn omgeboekt, maar er zijn 80 kinderen dood. Wie is die god dan?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:32:04 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468821
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef Marzoen het volgende:

[..]

ja.... ik kan me er maar moeilijk in verplaatsen omdat het zo ver van mezelf af staat.
pi_142468828
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef Tweek het volgende:

[..]

Er zat een engeltje op ze schouder dat heb ik zo vaak gelezen van de mensen die zijn omgeboekt, maar er zijn 80 kinderen dood. Wie is die god dan?
Ik ben niet gelovig. Ik had het over het verwerken van dit verlies.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:33:21 #189
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468833
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat weet men niet. Dat is een vrij klein ding dat enorm snel is.
Nee dat weten ze dus wel, dat ding laat een spoor achter, sattelieten werden richting het gebied gestuurd. En ze zagen de ultra violetten sporen die het ding had achter gelaten. Ze weten alleen niet wie precies het heeft afgeschoten.
pi_142468834
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
Samantha Power, VSambassadeur in het VK gaf een persconferentie vandaag, nu op C-SPAN.
Goed luisteren, heftigste toespraak van de dag, luister ook even naar het voorbeeld van de 2 eerdere neergeschoten vliegtuigen en bepaal dan uit je eigen logica nog eens of de ami's een shortage of knowledge hebben
pi_142468835
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

op zee niet nee, dat is ook geen centre of attention, en radarsystemen anno 2014 kunnen nog steeds geen grote stukken zee coveren.
Hoe kom jij erbij dat de VS grondradarsystemen over de oostelijke Oekraine heeft dan?

zaterdag 19 juli 2014 @ 02:33:29 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468836
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:30 schreef Tweek het volgende:

[..]

precies, en nu gebeurt er bizar veel achter de schermen, waarbij wellichtd e waarheid wel ontdekt wordt, maar helemaal niet zeker is dat deze ooit onthuld wordt.
Ligt eraan wat het grootste belang heeft.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:34:35 #193
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_142468849
quote:

Heb ik ooit eens gehad met een godsdienstleraar op de middelbare school. Het eerste lesuur op maandag was godsdienst, en hij vond het blijkbaar nodig om de hele klas mee te delen dat zijn vrouw een miskraam had gehad (is dat onze zaak? dat is toch privé?), maar dat hij er in geloofde dat dit waarschijnlijk toch de wil van God was.

Ik was de enige die zijn hand durfde opsteken in de klas, en ik heb hem toen nogal expliciet duidelijk gemaakt dat ik het absoluut niet met hem eens was. Toen werd hij wel heel stil. Hij had waarschijnlijk geen tegenspraak verwacht.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:34:47 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468851
quote:

[..]

die zijn bij god geroepen, dat is voor vele mensen dan helemaal geen "straf" ofzo.

Zo kun je alles goed praten voor jezelf en zeer prettig leven.

Al kan ik me er niks bij voorstellen maar goed. Zie het vaak egnoeg om me heen gebeuren.
pi_142468855
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat de VS grondradarsystemen over de oostelijke Oekraine heeft dan?
die hoeven de VS helemaal niet te hebben, qua radar kunnen ze gewoon gebruik maken van het civiele systeem, met misschien een beetje eigen extra software erbij voor hun eigen doeleinden.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:35:23 #196
89730 Drugshond
pi_142468857
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat is achteraf altijd makkelijk te zeggen. Maar er zijn tientallen, zo niet honderden conflictgebieden en dat gaat nagenoeg altijd goed. Daar hoor je natuurlijk niets over. Maar als we al die landen gaan ontwijken wordt vliegen duurder en de reizen ook langer. Dan zanikt een groot deel van de klanten ook. Pas als het fout gaat vinden we het wel goed dat er omheen gevlogen wordt. In die zin denk ik dat je het beter alle mensen (incl. nederlanders) zelf aan kunt rekenen en niet de vliegtuigmaatschappijen (en op haar beurt de IACO) die de mensen bedienen.
Mjah, is ook wel waar natuurlijk. Maar in dit geval neem je een ingecalculeerd economisch risico. Maar zie nu, er moet weer eerst iets gebeuren voordat de seinen eindelijk op rood staan.
Hindsight of bewust achter de curve van gebeurtenissen aanlopen (vermoed het laatste).
pi_142468860
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:33 schreef Molo het volgende:

[..]

precies, en nu gebeurt er bizar veel achter de schermen, waarbij wellichtd e waarheid wel ontdekt wordt, maar helemaal niet zeker is dat deze ooit onthuld wordt.
Ligt eraan wat het grootste belang heeft.
Hier kom je nooit werkelijk achter al weet iedereen het. Niemand zal het toegeven. Rutte beloofd de daders te pakken. Wie dan?
pi_142468868
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:35 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

die hoeven de VS helemaal niet te hebben, qua radar kunnen ze gewoon gebruik maken van het civiele systeem, met misschien een beetje eigen extra software erbij voor hun eigen doeleinden.
Jij weet dat men daar toegang tot heeft?
pi_142468875
quote:

[..]

Bij religieuzen moet je niet zijn voor feiten en consequent zijn. FB van die gast staat ook helemaal vol met Allah dit, Allah dat. Maar er werd net zo hard Allah geroepen toen duizenden mensen omkwamen bij 9/11.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_142468876
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:35 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Hier kom je nooit werkelijk achter al weet iedereen het. Niemand zal het toegeven. Rutte beloofd de daders te pakken. Wie dan?
Tot nu toe gooi ik het wel op die Strelkov and friends, iig de hoogste seperatistische kopstukken regio Donetsk.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:37:07 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468880
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:34 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Heb ik ooit eens gehad met een godsdienstleraar op de middelbare school. Het eerste lesuur op maandag was godsdienst, en hij vond het blijkbaar nodig om de hele klas mee te delen dat zijn vrouw een miskraam had gehad (is dat onze zaak? dat is toch privé?), maar dat hij er in geloofde dat dit waarschijnlijk toch de wil van God was.

Ik was de enige die zijn hand durfde opsteken in de klas, en ik heb hem toen nogal expliciet duidelijk gemaakt dat ik het absoluut niet met hem eens was. Toen werd hij wel heel stil. Hij had waarschijnlijk geen tegenspraak verwacht.
ja dat zijn bizarre dingen om mee te maken...

Ik heb weleens met biblebelts (en de mensen daar vandaan) te maken en het blijft bijzonder om te zien hoe sterk geloof kan zijn en dat er alleen de waarheid bestaat die men zelf gelooft. Geldt voor mij net zo natuurlijk, maar dan een andere kant op ;)

Alleen wel fijn als ze anderen er niet mee lastig vallen en lekker voor zichzelf houden in dit soort gevallen :P
pi_142468890
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:36 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Jij weet dat men daar toegang tot heeft?
No-brainer, ze kunnen alle telefoonsystemen afluisteren, emaildetails opslaan, maar ze zullen geen toegang hebben tot het civiele radarsysteem?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:38:25 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468894
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:35 schreef Marzoen het volgende:

[..]

tsja... maybe we'll never know.

Ik kan me er niet zo druk om maken, ik heb er toch geen invloed op.
Ik heb natuurlijk makkelijk praten, want ik ken niemand die omgekomen is, dus geen emotionele connectie hiermee.
pi_142468896
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:36 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Tot nu toe gooi ik het wel op die Strelkov and friends, iig de hoogste seperatistische kopstukken regio Donetsk.
Met hulp van Rusland dan. Zonder expertise ben je er duidelijk niet volgens mensen die er iets over weten.
pi_142468898
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:35 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dus de NSA hackt de civiele radar in conflictgebieden waar de nationale regering niet eens meer de controle heeft?

pi_142468906
Meesten vallen je niet lastig gelukkig inderdaad. Had op middelbare school ook een knakker die van het padje was. Het regende een keer en toen het stopte zei hij dat het kwam omdat hij had gebeden dat we naar buiten konden zonder regen. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_142468910
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:38 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

No-brainer, ze kunnen alle telefoonsystemen afluisteren, emaildetails opslaan, maar ze zullen geen toegang hebben tot het civiele radarsysteem?
Ik vraag het mij af. Of men daar al zover is.
pi_142468912
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:38 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Met hulp van Rusland dan. Zonder expertise ben je er duidelijk niet volgens mensen die er iets over weten.
enigszins waar, die expertise is inderdaad nodig, maar of daar aantoonbaar Russische kopstukken uit komen lijkt me discutabel om 100% bewezen te krijgen
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:41:42 #209
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142468927
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:38 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Van wat ik al veel eerder in het conflict begreep zijn een deel van die seperatisten gewoon russische troepen. Het is zeker niet raar om te denken dat een deel daarvan ex-militair zijn en toentertijd in Rusland gewoon zijn getraind voor die wapensystemen. De informatie kan ook door kwaadwillende Russen doorverkocht zijn, de bende is daar toch al corrupt als maar zijn kan. Voor elke logisch klinkende verklaring zijn helaas nog altijd legio andere mogelijkheden te bedenken.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:41:50 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468928
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
Meesten vallen je niet lastig gelukkig inderdaad. Had op middelbare school ook een knakker die van het padje was. Het regende een keer en toen het stopte zei hij dat het kwam omdat hij had gebeden dat we naar buiten konden zonder regen. :')
die smiley is inderdaad de enige gepaste in die context :D
pi_142468931
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:37 schreef Molo het volgende:

[..]

ja dat zijn bizarre dingen om mee te maken...

Ik heb weleens met biblebelts (en de mensen daar vandaan) te maken en het blijft bijzonder om te zien hoe sterk geloof kan zijn en dat er alleen de waarheid bestaat die men zelf gelooft. Geldt voor mij net zo natuurlijk, maar dan een andere kant op ;)

Alleen wel fijn als ze anderen er niet mee lastig vallen en lekker voor zichzelf houden in dit soort gevallen :P
Owja gelovigen. Godsklere. Ik weet nog een ex van mij haar broer verdronken tijdens duiken. Bij een duikschool. Met instructeur en alles erbij. In de problemen geraakt en verdronken. Die duikschool bleek later geen papieren te hebben om die duikschool te mogen runnen. Ook geen EHBO trouwens. Broer dood. Ja dat was toch de wil van God en God's wegen zijn ondoorgrondelijk zeiden die ouders toen. :X

Godsklere man. Als ik al zou geloven had ik op dat moment die lamme klootviool vervloekt tot en met en was ik op zeker van mijn geloof af gestapt. Maar nee, ze werden zo mogelijk nóg geloviger :X

Echtwaar geloof zouden ze moeten afschaffen. Wereldwijd. Wát een domme mensen die daar in geloven zeg :r }:| :X!
pi_142468934
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:40 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

enigszins waar, die expertise is inderdaad nodig, maar of daar aantoonbaar Russische kopstukken uit komen lijkt me discutabel om 100% bewezen te krijgen
Rusland zal het zeker ontkennen. Maar die kennis die zij hebben is hierbij nodig. Dat blijkt wel.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:42:36 #213
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468937
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:34 schreef Molo het volgende:

[..]

die zijn bij god geroepen, dat is voor vele mensen dan helemaal geen "straf" ofzo.

Zo kun je alles goed praten voor jezelf en zeer prettig leven.

Al kan ik me er niks bij voorstellen maar goed. Zie het vaak egnoeg om me heen gebeuren.
Een moeder en haar baby waren omgekomen bij een auto ongeluk en toen kwamen de ouderen van de kerk bij ons langs om er over te praten, me moeder vroeg waarom god een baby nodig had, hun reactie was het was zijn tijd. Ze heeft ze uit ons huis gegooid en ze zijn nooit meer welkom geweest.

Maar ook nu zie ik weer dat blinde geloof, ik ben gespaard, want de vlucht zat vol. 80 kinderen komen om, ik ken een van de gezinnen, maar het zal wel godswil zijn geweest.
pi_142468940
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus de NSA hackt de civiele radar in conflictgebieden waar de nationale regering niet eens meer de controle heeft

?
Mis ik nou iets of snap jij niet hoe makkelijk men een verbinding kan maken met ICAO?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:43:05 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468942
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Owja gelovigen. Godsklere. Ik weet nog een ex van mij haar broer verdronken tijdens duiken. Bij een duikschool. Met instructeur en alles erbij. In de problemen geraakt en verdronken. Die duikschool bleek later geen papieren te hebben om die duikschool te mogen runnen. Ook geen EHBO trouwens. Broer dood. Ja dat was toch de wil van God en God's wegen zijn ondoorgrondelijk zeiden die ouders toen. :X

Godsklere man. Als ik al zou geloven had ik op dat moment die lamme klootviool vervloekt tot en met en was ik op zeker van mijn geloof af gestapt. Maar nee, ze werden zo mogelijk nóg geloviger :X

Echtwaar geloof zouden ze moeten afschaffen. Wereldwijd. Wát een domme mensen die daar in geloven zeg :r }:| :X!
aan de andere kant geeft het hen misschien bizar veel rust en zingeving, een reden, een plekje.

Maar ik ben het gevoelsmatig volledig met je eens hoor... zou het niet kunnen (of willen) geloven.
pi_142468948
quote:

Zo dacht ik ook vroeger. Toch zie je het nut (met name in het aanleren van moraal) in landen die niet verscheurd worden door religieuze conflicten.

Mijn eigen vriendin is gelovig en ik atheist. Gaat prima.

zaterdag 19 juli 2014 @ 02:44:35 #217
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142468959
quote:

Dat kun je wel zeggen (en dat ben ik ook met je eens), maar die mensen die de daders vergeven of dit als de wil van god zien leven waarschijnlijk een gelukkiger verder leven dan iemand die vol haat en wraakgevoelens blijft zitten. Dus tsja.. wie is er dan het domst?
pi_142468960
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:43 schreef El_Matador het volgende:
Mijn eigen vriendin is gelovig en ik atheist. Gaat prima.
Twee geloven op 1 kussen; daar slaapt de duivel tussen.
pi_142468962
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:42 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Mis ik nou iets of snap jij niet hoe makkelijk men een verbinding kan maken met ICAO?
Ik weet niet wat ICAO is?

Maar inderdaad heeft MH370 mijn wereldbeeld drastisch veranderd.

zaterdag 19 juli 2014 @ 02:44:44 #220
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468963
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:43 schreef Molo het volgende:

[..]

aan de andere kant geeft het hen misschien bizar veel rust en zingeving, een reden, een plekje.

Maar ik ben het gevoelsmatig volledig met je eens hoor... zou het niet kunnen (of willen) geloven.
En daarom maakt rtl programa met die lul die met doden kan praten, want geld verdienen aan een familie die rouwt is niet erg zolang je ze troost biedt.
pi_142468967
quote:

[..]

Wat een krankzinnig verhaal in een onderwerp als deze.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:45:19 #222
89730 Drugshond
pi_142468968
Bij expertise vuur je geen grond-lucht raket af zonder 3 x goed na te denken. Daar gaat de vergeljking al gelijk mank. Toestel had een transponder, die zie je vanaf het opstijgen al. Het is meer een pavlov reaktie geweest (ik zie een streep in het wolkendek) in combinatie van trigger happy. Ik heb wel mijn vermoedens van wie hoe of wat. Maar ik wacht op de officiele versie.
pi_142468969
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:41 schreef twiFight het volgende:

[..]

Van wat ik al veel eerder in het conflict begreep zijn een deel van die seperatisten gewoon russische troepen. Het is zeker niet raar om te denken dat een deel daarvan ex-militair zijn en toentertijd in Rusland gewoon zijn getraind voor die wapensystemen. De informatie kan ook door kwaadwillende Russen doorverkocht zijn, de bende is daar toch al corrupt als maar zijn kan. Voor elke logisch klinkende verklaring zijn helaas nog altijd legio andere mogelijkheden te bedenken.
Om het wat makkelijker voor je te maken in dit geval, zie "seperatisten" als staatshuurlingen, een beetje als het Legionnaires Francais, maar in Russische uitvoering wat meer in duistere zaakjes
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:45:24 #224
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142468970
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

Twee geloven op 1 kussen; daar slaapt de duivel tussen.
Maar de waarheid ligt in het midden.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:45:50 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468975
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:44 schreef Tweek het volgende:

[..]

En daarom maakt rtl programa met die lul die met doden kan praten, want geld verdienen aan een familie die rouwt is niet erg zolang je ze troost biedt.
we zijn uiteindelijk zowel de slimste als de domste diersoort, en bijzonder simpel in wat we nodig hebben in het leven qua basisbehoeftes :P
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:45:59 #226
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_142468977
Wat zien die mensen op cnn er toch allemaal raar uit. beetje raar gedaan met de makeup?
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:46:32 #227
89730 Drugshond
pi_142468983
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Why. Omdat hij zijn transponder bewust heeft uitgezet en boven zee was.
Dan gaat het veel moeilijker worden.
pi_142468984
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:45 schreef Drugshond het volgende:
Bij expertise vuur je geen grond-lucht raket af zonder 3 x goed na te denken. Daar gaat de vergeljking al gelijk mank. Toestel had een transponder, die zie je vanaf het opstuigen al. Het is meer een pavlov reaktie geweest (ik zie een streep in het wolkendek) in combinatie van trigger happy. Ik heb wel mijn vermoedens van wie hoe of wat. Maar ik wacht op de officiele versie.
Als je dus die informatie niet hebt.....inderdaad.
pi_142468986
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef starla het volgende:

[..]

Huilen dan
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:47:10 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142468993
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:45 schreef Rabieluh het volgende:
Wat zien die mensen op cnn er toch allemaal raar uit. beetje raar gedaan met de makeup?
die presentatoren bedoel je? Ik zat me kapot te ergeren aan die nep mensen, lijkt wel Madame Tussauds :o

dus ik heb gezapt, maar kan geen redelijk ander nieuws vinden ;(
pi_142468994
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)viation_Organization

The International Civil Aviation Organization (ICAO, pronounced /aɪˈkeɪoʊ/; French: Organisation de l'aviation civile internationale, OACI), is a specialized agency of the United Nations. It codifies the principles and techniques of international air navigation and fosters the planning and development of international air transport to ensure safe and orderly growth.[2] Its headquarters are located in the Quartier International of Montreal, Quebec, Canada.
pi_142468995
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja prima en alles, maar ik zou zoiets niet kunnen handelen in mijn kop als ik echt geloof had in een god die het beste met iedereen voor had.

Schei toch uit man.

Er zijn slechts 2 opties:
• er is geen god.
• god is een sadistische klootzak van het zuiverste water die geen kut om mensen geeft.

Beide opties zijn plausible. Andere opties (als bv dat god het beste voorheeft met goeie mensen) zijn er imo niet.

:)
pi_142468996
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:45 schreef Molo het volgende:

[..]

we zijn uiteindelijk zowel de slimste als de domste diersoort, en bijzonder simpel in wat we nodig hebben in het leven qua basisbehoeftes :P
We zijn de meest agressieve diersoort. We bedenken werkelijk ALLES om elkaar te doden.
pi_142468998
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:45 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wat een krankzinnig verhaal in een onderwerp als deze.
Ik begon niet over god; ik haakte slechts even in.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:48:12 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142469004
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja prima en alles, maar ik zou zoiets niet kunnen handelen in mijn kop als ik echt geloof had in een god die het beste met iedereen voor had.

Schei toch uit man.

• er is geen god.
• god is een sadistische klootzak van het zuiverste water die geen kut om mensen geeft.

Beide opties zijn plausible. Andere opties (als bv dat god het beste voorheeft met goeie mensen) zijn er imo niet.

ik ga voor optie 1
pi_142469005
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:45 schreef Tweek het volgende:

[..]

Maar de waarheid ligt in het midden.
JA DAT IS DUS DIE DUIVEL WTF!!!!! :o
pi_142469007
quote:

[..]

Ik begon niet over god; ik haakte slechts even in.
Gun ik je ;)
pi_142469014
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 00:27 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Johannes_Vermeer schijnt.
Ik heb het ternauwernood overleefd :)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:49:15 #239
89730 Drugshond
pi_142469017
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:46 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Als je dus die informatie niet hebt.....inderdaad.
Not true, Je weet in ieder geval dat er ook lijntoestelen boven je gebied zitten. Dat zou je wel moeten weten.
pi_142469025
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:45 schreef Drugshond het volgende:
Bij expertise vuur je geen grond-lucht raket af zonder 3 x goed na te denken. Daar gaat de vergeljking al gelijk mank. Toestel had een transponder, die zie je vanaf het opstijgen al. Het is meer een pavlov reaktie geweest (ik zie een streep in het wolkendek) in combinatie van trigger happy. Ik heb wel mijn vermoedens van wie hoe of wat. Maar ik wacht op de officiele versie.
Ik denk serieus niet, maar kan het ook even niet bevestigen, dat een 1980 ontworpen Sovjet SAM computergestuurd is, en zich slechts richt op RADAR en Thermo, Transponders zijn zinloos in pre Computertijd SAM's
pi_142469029
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Not true, Je weet in ieder geval dat er ook lijntoestelen boven je gebied zitten.
Als je daar verder geen info over hebt en je bent dom vuur je misschien iets af?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:51:05 #242
89730 Drugshond
pi_142469038
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:50 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Als je daar verder geen info over hebt en je bent dom vuur je misschien iets af?
Juist......wat een boer niet kent vreet hij niet.
pi_142469051
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:49 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ik denk serieus niet, maar kan het ook even niet bevestigen, dat een 1980 ontworpen Sovjet SAM computergestuurd is, en zich slechts richt op RADAR en Thermo, Transponders zijn zinloos in pre Computertijd SAM's
Het is al heel duidelijk dat Rusland raketten heeft die dat van een flexibel punt kunnen doen. Mobiel dus. Die kunnen nog drie keer hoger zelfs. Die gaan ca. drie keer sneller dan geluid.
pi_142469068
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Juist......wat een boer niet kent vreet hij niet.
Als jij de boer niet bent en ik wel verwacht ik uitleg.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:53:41 #245
89730 Drugshond
pi_142469071
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:49 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Neem stilzwijgend aan dat een BUK iets slimmer is dan een SAM-2.
Weapons don't kill people, people/idiots do.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:54:55 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142469079
Zo dan, op Canvas wordt alles gewoon ongeblurd uitgezonden...
pi_142469084
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:54 schreef Molo het volgende:
Zo dan, op Canvas wordt alles gewoon ongeblurd uitgezonden...
Je wil het allemaal zien? Dat bestond al.
pi_142469086
Het raketsysteem is ondertussen op transport naar rusland gegaan, putin zal wel een ver(assing) in het eten gooien van degene die hem heeft afgevuurd serieus ze traineren daar de onderzoekers weg terwijl het bewijsmateriaal word meegenomen of bewerkt. Toen dat vliegtuig met die poolse president op russisch grondgebied neerstortte had Put(a)in al binnen een half uur de verklaring: pilot error, under pressure. Na het onderzoek door moskou is daar niet van afgeweken.
ik denk dat hooguit 10% van die seperatisten in ukraine zijn geboren allemaal van die russen zijn het. Typisch een ongeoorzaamd zooitje dat met een fles wodka achter de kiezen op luchtdoelen gaat zoeken.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:55:57 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142469091
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:55 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Je wil het allemaal zien? Dat bestond al.
ik zat gewoon te zappen en verbaasde me erover
  Moderator zaterdag 19 juli 2014 @ 02:56:34 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142469100
quote:

[..]

Schei toch uit man.

• er is geen god.

of god gaf ons onze eigen vrije wil om onze eigen vrije keuzes te maken en wij maken er zelf een zooitje van

nu geloof ik zelf niet maar dit is de theorie die gelovigen aanhangen ... niet echt een groot geheim ook dus ik snap nooit zo goed waar dit verhaal vandaan komt steeds
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 02:57:49 #251
89730 Drugshond
pi_142469112
Hoeveel info wil je hebben Marzoen. s'ochtends alsook s'avonds zie ik genieg vliegtuigstrepen die echt alle kanten op wijzen. Dat zijn een boel lijnvluchten. Die informatie neem je als achtergrond mee. Zullen die mensen daar nog nog een vliegtuigstreep hebben gezien ? Lijkt me sterk.
pi_142469121
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:55 schreef thesiren.nl het volgende:
Het raketsysteem is ondertussen op transport naar rusland gegaan, putin zal wel een ver(assing) in het eten gooien van degene die hem heeft afgevuurd serieus ze traineren daar de onderzoekers weg terwijl het bewijsmateriaal word meegenomen of bewerkt. Toen dat vliegtuig met die poolse president op russisch grondgebied neerstortte had Put(a)in al binnen een half uur de verklaring: pilot error, under pressure. Na het onderzoek door moskou is daar niet van afgeweken.
ik denk dat hooguit 10% van die seperatisten in ukraine zijn geboren allemaal van die russen zijn het. Typisch een ongeoorzaamd zooitje dat met een fles wodka achter de kiezen op luchtdoelen gaat zoeken.
Als Poetin de boel weer saboteert direct alle betrekkingen opschorten.
blablablabla
pi_142469127
Voor de geïnteresseerden..

Hier een link van route dat genomen was:

http://nl.flightaware.com(...)0717/1000Z/EHAM/WMKK

Vraag me toch af..

Is het normaal om zo van route te wisselen?
pi_142469131
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:57 schreef Drugshond het volgende:
Hoeveel info wil je hebben Marzoen. s'ochtends alsook s'avonds zie ik genieg vliegtuigstrepen die echt alle kanten op wijzen. Dat zijn een boel lijnvluchten. Die informatie neem je als achtergrond mee. Zullen die mensen daar nog nog een vliegtuigstreep hebben gezien ? Lijkt me sterk.
Normale landen weten wat en wie er vliegt.
pi_142469133
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Neem stilzwijgend aan dat een BUK iets slimmer is dan een SAM-2.
Weapons don't kill people, people/idiots do.
DE M2 misschien wel, maar Soviets hadden pas in 1983 beschikking over redelijke computerchips, rechtstreeks gejat van de Intel 8080
pi_142469141
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:55 schreef Molo het volgende:

[..]

ik zat gewoon te zappen en verbaasde me erover
Ik weet niet wat voor iets raars je hebt gezien. Ik heb genoeg gezien.
pi_142469149
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:00 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

DE M2 misschien wel, maar Soviets hadden pas in 1983 beschikking over redelijke computerchips, rechtstreeks gejat van de Intel 8080
Daar gaat het niet om. Ze hebben nu dit systeem. We gaan het ook niet over Lada's hebben nu.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:02:31 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142469158
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:01 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor iets raars je hebt gezien. Ik heb genoeg gezien.
ik heb op internet wel filmpjes en foto's gezien, dit waren geen nieuwe beelden, maar verwachtte het niet gewoon op tv zonder aankondiging of iets dergelijks.
Kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die dat niet zo op prijs stellen
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:03:30 #259
89730 Drugshond
pi_142469169
Poetin heeft een moeilijk verhaal uit te leggen. Seperatisten kan hij niet blijven ondersteunen. Die hebben hun credits al verkloot, en Rusland als doorvoerhaven idem dito.
En economisch in Rusland is nog steeds niet hersteld....Dit kan in de toekomst wel eens een harde landing worden.
pi_142469171
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:02 schreef Molo het volgende:

[..]

ik heb op internet wel filmpjes en foto's gezien, dit waren geen nieuwe beelden, maar verwachtte het niet gewoon op tv zonder aankondiging of iets dergelijks.
Kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die dat niet zo op prijs stellen
Dat kan ik mij ook voorstellen. Maar media moet nieuws brengen. Men denkt niet aan nabestaanden.
pi_142469180
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:03 schreef Drugshond het volgende:
Poetin heeft een moeilijk verhaal uit te leggen. Seperatisten kan hij niet blijven ondersteunen. Die hebben hun credits al verkloot, en Rusland als doorvoerhaven idem dito.
En economisch in Rusland is nog steeds niet hersteld....Dit kan in de toekomst wel eens een harde landing worden.
Dat is het punt natuurlijk. Dit wordt voor Rusland een enorm probleem.
pi_142469191
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:02 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Ze hebben nu dit systeem. We gaan het ook niet over Lada's hebben nu.
Heeft het nu nog zin als ik erbij zeg dat de BUK 1 is ontworpen in 1972 en haar eerste prototype zag in 1979?

Ik dacht dat ik weldegelijk to the point was dat de BUK M1 geen mogelijkheid heeft om civiele transponders te herkennen wegens NIET computergestuurd
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:06:12 #263
89730 Drugshond
pi_142469205
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:05 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Heeft het nu nog zin als ik erbij zeg dat de BUK 1 is ontworpen in 1972 en haar eerste prototype zag in 1979?

Ik dacht dat ik weldegelijk to the point was dat de BUK M1 geen mogelijkheid heeft om civiele transponders te herkennen wegens NIET computergestuurd
We leven in 2014 en nu kunnen ze dat wel. Ben je er nog bij?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:07:58 #265
89730 Drugshond
pi_142469208
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:05 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Zijn die dan nog operationeel ?, Ik sluit niks uit. Maar goed met een beetje smartphone heb je net dat beetje extra informatie.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:09:16 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142469215
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:04 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat is het punt natuurlijk. Dit wordt voor Rusland een enorm probleem.
Poetins hoofd stond ook een beetje op standje:

pi_142469223
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:07 schreef Marzoen het volgende:

[..]

We leven in 2014 en nu kunnen ze dat wel. Ben je er nog bij?
Oke, bijdehante opmerkingen kun je wel maken, maar ik ga blijkbaar op onderbouwing 2 niveau's te hoog voor je, sorry.
pi_142469226
Obama heeft nog zo gezegd tegen Poetin stay the fuck away from NATO-countries or else....

Dit is een rechstreekse daad van terreur op een NAVO-lid. Toen zij hun 9/11 beleefden stond Nederland ook klaar met spullen voor Afghanistan hopelijk kunnen wij andersom nu ook op onze vrienden rekenen.

Al is het maar om de waarheid boven tafel te krijgen en die lichamen te bergen.
blablablabla
pi_142469231
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 02:59 schreef Watashiwa het volgende:
Voor de geïnteresseerden..

Hier een link van route dat genomen was:

http://nl.flightaware.com(...)0717/1000Z/EHAM/WMKK

Vraag me toch af..

Is het normaal om zo van route te wisselen?
Paar dagen eerder vlogen ze zelfs over de Krim gebied..

Was dat niet verboden gebied?

http://nl.flightaware.com(...)0714/1000Z/EHAM/WMKK
pi_142469236
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:09 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Oke, bijdehante opmerkingen kun je wel maken, maar ik ga blijkbaar op onderbouwing 2 niveau's te hoog voor je, sorry.
Je leeft gewoon in een ander decennium dan ik. Met alle respect. Je kijkt wel TV? Of moet je eerst je radio opwinden per hand?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:13:12 #271
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142469256
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:10 schreef Elan het volgende:
Obama heeft nog zo gezegd tegen Poetin stay the fuck away from NATO-countries or else....

Dit is een rechstreekse daad van terreur op een NAVO-lid. Toen zij hun 9/11 beleefden stond Nederland ook klaar met spullen voor Afghanistan hopelijk kunnen wij andersom nu ook op onze vrienden rekenen.

Al is het maar om de waarheid boven tafel te krijgen en die lichamen te bergen.
Maleisië is geen nato land.
pi_142469268
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:07 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zijn die dan nog operationeel ?, Ik sluit niks uit. Maar goed met een beetje smartphone heb je net dat beetje extra informatie.
Als overstock of in de handen van een zwak gefinancierd oekrains leger zou dat volgens mij wel kunnen ja, ik las net snel over google dat Egypte er pas geleden ook een zwik heeft gekocht.

En met je smartphoneinfo zit je goed hoor, ik snap ook niet waarom er niet op een bepaald protocol ge-doublechecked word
pi_142469292
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:11 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Je leeft gewoon in een ander decennium dan ik. Met alle respect. Je kijkt wel TV? Of moet je eerst je radio opwinden per hand?
Nou.... het verschil zit hem vooral dat ik logica zoek in wat er gebeurd is, en dat het 2014 is is erg leuk, en je kan met je Iphone van alles vinden ja, maar blijkbaar hebben bepaalde mensen dat niet tot slecht gedaan.

Leef ik dan in een ander decennium of die seperatisten?
pi_142469304
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:16 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Nou.... het verschil zit hem vooral dat ik logica zoek in wat er gebeurd is, en dat het 2014 is is erg leuk, en je kan met je Iphone van alles vinden ja, maar blijkbaar hebben bepaalde mensen dat niet tot slecht gedaan.

Wat bedoel je dan? Van wiens kant komt dit en hoe slim moet zo'n raket NU zijn een vliegtuig te vinden op die hoogte?
pi_142469307
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:13 schreef Tweek het volgende:

[..]

Maleisië is geen nato land.
Nederland wel.
Toestel vloog vanuit Amsterdam /care wie dan technisch gezien eigenaar is er zijn bijna 200 Nederlanders dood Obama benoemde het gisteren expliciet.
blablablabla
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:19:52 #276
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142469316
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Nederland wel.
Toestel vloog vanuit Amsterdam /care wie dan technisch gezien eigenaar is er zijn bijna 200 Nederlanders dood Obama benoemde het gisteren expliciet.
Ja en het "land" dat ze uit de lucht schoot is ook niet van de nato. Pas als je bewijs hebt dat Rusland er achter zat kan je wat doen.
pi_142469332
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:16 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Jij was misschien slim in die jaren. We hebben het over nu. Het werkt gewoon anders.
pi_142469337
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:17 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan? Van wiens kant komt dit en hoe slim moet zo'n raket NU zijn een vliegtuig te vinden op die hoogte?
nou, het simpele verschil is dat de modernere systemen uitgerust zijn met en computersysteem waarmee raketten AUTOMATISCH civiele transponders detecteren en automatisch daarop het afvuren onderbreken.
pi_142469343
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:19 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ja en het "land" dat ze uit de lucht schoot is ook niet van de nato. Pas als je bewijs hebt dat Rusland er achter zat kan je wat doen.
Ze kunnen toch niet zomaar die black boxes weghalen of wel.
Zelfs al zou het een ongeluk zijn ze saboteren zeer bewust het onderzoek.

En die seperatisten zijn toch ook gewoon Russen met Russisch wapentuig of niet?
blablablabla
pi_142469346
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:21 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Jij was misschien slim in die jaren. We hebben het over nu. Het werkt gewoon anders.
kap maar met quoten over me, sorry, ik heb mijn best gedaaan voor je, maar dit is zinloos :)
pi_142469362
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:21 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

nou, het simpele verschil is dat de modernere systemen uitgerust zijn met en computersysteem waarmee raketten AUTOMATISCH civiele transponders detecteren en automatisch daarop het afvuren onderbreken.
Dat is dan toch heel iets anders dan over de jaren tachtig spreken? Men kan nu zo hoog en ver. Dat maakt het gevaarlijk. Ik weet niet wat het kost en waar men het kan kopen. Het lijkt mij uit Rusland te komen. Dit systeem komt daar vandaan uiteindelijk.
pi_142469368
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:22 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

kap maar met quoten over me, sorry, ik heb mijn best gedaaan voor je, maar dit is zinloos :)
Waar doe je jouw best? Ik geef aan dat het systeem nu anders is. Dat weet jij ook. We leven niet in de jaren tachtig. Daar zal het begin zijn geweest. Prima.
pi_142469387
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:24 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat is dan toch heeldat iets anders dan over de jaren tachtig spreken? Men kan nu zo hoog en ver. Dat maakt het gevaarlijk. Ik weet niet wat het kost en waar men het kan kopen. Het lijkt mij uit Rusland te komen. Dit systeem komt daar vandaan uiteindelijk.
Omdat het BUK M1 systeem (die verdacht wordt van het afschieten van de raken) een jaren 80 systeem is, en als je je een beetje had ingebind, had ik je met plezier alle uitleg gegeven, maar telkens erop hameren alsof ik in een bejaardensoos mot motiveert me ook niet echt.
pi_142469396
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:27 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Omdat het BUK M1 systeem (die verdacht wordt van het afschieten van de raken) een jaren 80 systeem is, en als je je een beetje had ingebind, had ik je met plezier alle uitleg gegeven, maar telkens erop hameren alsof ik in een bejaardensoos mot motiveert me ook niet echt.
Dan hierbij mij excuus. En dan meen ik. Ik ben soms wat fel. Leg uit hoe men van daar naar nu komt. Aub.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:30:58 #285
89730 Drugshond
pi_142469408
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:13 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Als overstock of in de handen van een zwak gefinancierd oekrains leger zou dat volgens mij wel kunnen ja, ik las net snel over google dat Egypte er pas geleden ook een zwik heeft gekocht.

En met je smartphoneinfo zit je goed hoor, ik snap ook niet waarom er niet op een bepaald protocol ge-doublechecked word
Laatbloeier, en ik ken dit soort reekjes, Ik wil eerst wat wat houvast hebben. Was ooit modke hier. Ga hier geen olie op het vuur gooien, POL-SC is fire and forget (By default).
pi_142469412
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:28 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dan hierbij mij excuus. En dan meen ik. Ik ben soms wat fel. Leg uit hoe men van daar naar nu komt. Aub.
Van daar naar nu?, specificeer jezelf?, wil je dat ik een complete evoluaire historieles over SAM-systemen samenvat?

Daar lijkt google wel makkelijkere bronnen over te hebben toch?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:32:43 #287
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142469422
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze kunnen toch niet zomaar die black boxes weghalen of wel.
Zelfs al zou het een ongeluk zijn ze saboteren zeer bewust het onderzoek.

En die seperatisten zijn toch ook gewoon Russen met Russisch wapentuig of niet?
Doe separatisten zijn nog altijd mensen van uit de Oekraïne. Of ze nou voor Rusland zijn of niet, het maakt ze geen lid van de nato. Ze mogen dan wel Russisch wapentuig hebben, maar dat moet dus nog bewezen worden. Voorlopig heb je niets aan de nato.
pi_142469423
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:31 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Van daar naar nu?, specificeer jezelf?, wil je dat ik een complete evoluaire historieles over SAM-systemen samenvat?

Daar lijkt google wel makkelijkere bronnen over te hebben toch?
Jij had het over die rakertvan toen. En de raket van nu. Dat lijkt ij een enorm verschil. Jij ziet dat anders, En wat weet je daar over dan? We hebben het over dertig jaar verschil? Dan is het toch wezenlijk anders?
pi_142469424
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:30 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Laatbloeier, en ik ken dit soort reekjes, Ik wil eerst wat wat houvast hebben. Was ooit modke hier. Ga hier geen olie op het vuur gooien, POL-SC is fire and forget (By default).
Ha, ik heb even geen flauw ideee wat je bedoelt, zo'n regular poster ben ik nu ook weer niet :)
pi_142469444
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:32 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Jij had het over die raker van toen. En de raket van nu. Dat lijkt ij een enorm verschil. Jin ziet dat anders, En wat weet je daar over dan? We hebben het over dertig jaar verschil? Dan is het toch wezenlijk anders?
Oh ja, absoluut, waar oudere raketten het vooral moeten hebben van Radar, Thermo en Coordinateninstelingen, zijn de huidige systemen uitgerust met militaire GPS als het om targetseeking gaat, maar dat wist je denk ik zelf ook?
pi_142469452
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:35 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Oh ja, absoluut, waar oudere raketten het vooral moeten hebben van Radar en Coordinateninstelingen, zijn de huidige systemen uitgerust met militaire GPS als het om targetseeking gaat, maar dat wist je denk ik zelf ook?
Ja. Maar dan kan je het dus ook totaal niet vergelijken dus. Dat was 1 van mijn punten. Of je moet het kunnen ombouwen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:37:15 #292
89730 Drugshond
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:37:35 #293
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142469457
Als ik de posts zo even teruglees wordt beweert dat die raketten oud zijn en daarom geen adequate targeting/identification equipment hebben? Dat vind ik wel een erg simpele redenering. Wapens kun je upgraden/updaten. De F-16 komt ook uit de jaren 70 maar die doet nog prima mee hoor.
pi_142469470
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:37 schreef twiFight het volgende:
Als ik de posts zo even teruglees wordt beweert dat die raketten oud zijn en daarom geen adequate targeting/identification equipment hebben? Dat vind ik wel een erg simpele redenering. Wapens kun je upgraden/updaten. De F-16 komt ook uit de jaren 70 maar die doet nog prima mee hoor.
Zo precies. Een vrij vrij los vliegend wapen uit die tijd op die hoogte?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:40:30 #295
89730 Drugshond
pi_142469475
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:37 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ja. Maar dan kan je het dus ook totaal niet vergelijken dus. Dat was 1 van mijn punten. Of je moet het kunnen ombouwen.
op die manier moet ik je idd gelijkgeven, en zie het ombouwen maar als vrijwel onmogelijk.
pi_142469479
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:40 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

op die manier moet ik je idd gelijkgeven, en zie het ombouwen maar als vrijwel onmogelijk.
Men heeft iets nieuws en dat heet de MUD. We evolueren allemaal. Hopelijk.
pi_142469487
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 03:37 schreef twiFight het volgende:
Prima, wat is jouw theorie dan?, hoe kan een militair SAM-systeem een civiel vliegtuig neerhalen?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:43:09 #299
89730 Drugshond
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:43:58 #300
89730 Drugshond
  zaterdag 19 juli 2014 @ 03:44:43 #301
89730 Drugshond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: