Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:quote:http://nos.nl/artikel/676517-rutte-onderste-steen-moet-boven.html
Rutte: onderste steen moet boven
Nederland zal niet rusten voor de daders van de mogelijke aanslag op het vliegtuig MH17 zijn opgespoord. Dit zei premier Rutte op een persconferentie over het neergestorte vliegtuig van Malaysia Airlines.
In de persconferentie gaven Rutte en minister Timmermans van Buitenlandse Zaken de laatste stand van zaken. Timmermans reist vanavond met een onderzoekersteam mee naar de regio.
Niet rusten
Het kabinet weet nog niet helemaal zeker of er sprake is van een aanslag. "Maar een ding moet glashelder zijn. De onderste steen moet boven. Als het een aanslag is moeten de daders worden opgespoord en hun gerechte straf krijgen. Eerder zullen we niet rusten. Daar hebben de slachtoffers en hun nabestaanden recht op," aldus Rutte.
Onafhankelijk onderzoek
Het kabinet eist een volledig onafhankelijk onderzoek. De premier heeft met de Russische president Poetin gesproken en die heeft Nederland beloofd dat er er zo'n onderzoek komt.
Rutte wil niet nu al zeggen dat hij er vertrouwen in heeft dat zo'n volledig onafhankelijk onderzoek er ook komt. "Dat vertrouwen moet groeien. Het moet blijken of de betrokken partijen in de regio mee gaan werken."
Niet speculeren
Hij weerspreekt dat Nederland te voorzichtig is. Andere landen, zoals Australië en de Verenigde Staten spreken nu al over de verantwoordelijkheid van Rusland. "Ik wil niet speculeren en vinger wijzen. Ik wil dat de feiten boven komen en zo is de kans groter dat zo'n onderzoek er komt.
Rutte zei verder dat het drama een "steeds tragischer verschijning" krijgt. "We horen steeds meer verhalen van individuele reizigers die niets vermoedend aan boord gingen, hun kansloze lot tegemoet". Hij zei dat heel Nederland intens meeleeft. "Nu blijkt weer hoe nauw een klein land verbonden is."
quote:Dodental Nederlanders op 189
Het aantal Nederlandse slachtoffers bij de vliegramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines is weer naar boven bijgesteld. Er zijn ten minste 189 Nederlanders onder de passagiers van de vliegramp in Oekraïne, meldt Malaysia Airlines op de website.
Van vier van de 298 mensen die aan boord waren, is de identiteit nog niet vastgesteld.
Behalve Nederland heeft ook Maleisië veel slachtoffers te betreuren. Volgens de laatste gegevens van Malaysia Airlines zijn er ten minste 44 Maleisische passagiers onder de doden. Dat is inclusief de bemanning van 15 personen. Verder kwamen de slachtoffers voornamelijk uit Australië (27) en Indonesië (12).
Berging
Op de plek waar gisteren vlucht MH17 neerstortte zijn tot nu toe 181 lichamen geborgen. Dat hebben de Oekraïense autoriteiten bekendgemaakt tijdens een persconferentie. De berging verloopt moeizaam.
Lichamen en brokstukken liggen verspreid in een straal van 5 kilometer rond de plek van de crash. Lichamen liggen onder meer in tuinen van mensen. Mijnwerkers, hulpdiensten en burgers zoeken naar slachtoffers. De rampplek wordt bewaakt door bewapende separatisten.
quote:Slachtoffers krijgen een gezicht
Heel langzaam wordt er iets meer duidelijk over de identiteit van de Nederlandse inzittenden van de verongelukte vlucht MH17 van Malaysia Airlines.
In diverse gemeenten doen namen de ronde van mensen die hoogstwaarschijnlijk aan boord waren.
De Amsterdamse aidsonderzoeker Joep Lange zat vrijwel zeker aan boord, samen met een aantal collega's. Ze waren op weg naar een conferentie in Australië.
"Een nachtmerrie"
De Naardense burgemeester heeft bevestigd dat een moeder met haar drie jonge kinderen in het verongelukte vliegtuig zat. "Het is een nachtmerrie", zegt burgemeester Joyce Sylvester.
De gemeente Cuijk maakt bekend dat waarschijnlijk een gezin van vier personen uit de gemeente aan boord zat. Burgemeester Wim Hillenaar schrijft: "Een gezin van vier, waarvan twee gewaardeerde medewerkers van de gemeente, zat ook aan boord van het toestel. Het nieuws is nauwelijks te bevatten en vervult ons, gemeentebestuur en alle collega's, met groot verdriet. Wij wensen alle familieleden, vrienden en andere naasten van dit gezin veel sterkte bij het verwerken van het verlies."
Vlaggen halfstok
In Neerkant hangen vlaggen halfstok. Het kleine dorp rouwt om het verlies van het gezin Wals. Vader, moeder en hun vier kinderen zaten donderdag in het neergestorte vliegtuig. Een beestje, een bloemetje, een kaart en een kaars bij de voordeur van hun woning bevestigen in stilte het trieste nieuws. De jongste van het gezin zat op de basisschool. De klasgenoten van het meisje worden op school opgevangen om samen te zijn.
Volendam rouwt om het overlijden van twee inwoners. Burgemeester Willem van Beek bevestigt het verlies op Twitter. Hij schrijft: "Ik heb even radiostilte (aandacht voor familie en collega's). Veel kracht gewenst."
Leerlingen
Ook in Woerden wordt getreurd. Drie leerlingen van het Minkema College zaten aan boord van MH17. Twee van hen zouden mogelijk in het gezelschap zijn van hun grootouders. Het Minkema College schrijft op Facebook: "Ouders hebben ons bevestigd dat drie van onze leerlingen aan boord zaten van vlucht MH17. Het betreft Robert-Jan en Frederique van Zijtveld (5 en 6 vwo) en Robin Hemelrijk (4 havo). Met grote verslagenheid hebben wij dit bericht ontvangen."
Op de website condoleance.nl zijn al ruim 5000 berichten binnengekomen waarin mensen hun medeleven betuigen aan nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17.
Gegevens van FlightRadar24quote:[upd] PvdA onthutst door omkomen senator
Onder de 173 Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne, is ook een politicus.
Prof. dr. W.J. Witteveen, senator voor de PvdA in de Eerste Kamer, bleek één van de passagiers van vlucht MH17 te zijn, zo staat op de site van de Eerste Kamer te lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Dat is volslagen debiel! Dit hele geëtter is ontstaan door een regelrechte oorlogsdaad, het minste dat ze terug kunnen verwachten is toch een onderzoek... En jah ook bescherming voor die onderzoekers. Kan defensie eindelijk eens laten zien dat ze niet overbodig zijn, en nog wel slagvaardig.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Eerst het grote internationale onderzoek rustig afwachten voor met het onderzoek kan worden begonnen.
ABC. Al gaan we zo wel over op Wheel Of Fortunequote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:39 schreef Arcee het volgende: [..] Dat er überhaupt een zender op staat die buitenlands nieuws uitzendt is al heel wat.
Hoog tijd dat je jouw eigen post naleest dan.quote:
Ik snap er ook helemaal niks meer van. In elke willekeurige woestijn zitten Nederlandse militairen maar als ze daadwerkelijk iets voor het volk kunnen betekenen zijn ze nergens te bekennen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:48 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Dat is volslagen debiel! Dit hele geëtter is ontstaan door een regelrechte oorlogsdaad, het minste dat ze terug kunnen verwachten is toch een onderzoek... En jah ook bescherming voor die onderzoekers. Kan defensie eindelijk eens laten zien dat ze niet overbodig zijn, en nog wel slagvaardig.
Laat mijn quote maar zien waar ik het over executeren van burgers heb en dat ik dat goedkeur.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoog tijd dat je jouw eigen post naleest dan.
Inderdaad. Ik zeg bezuinigen op dat zooitje.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:51 schreef Basterds het volgende:
[..]
Ik snap er ook helemaal niks meer van. In elke willekeurige woestijn zitten Nederlandse militairen maar als ze daadwerkelijk iets voor het volk kunnen betekenen zijn ze nergens te bekennen.
Deze zinnen kunnen geen Nederlands zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:53 schreef Geralt het volgende:
Owja, we zijn het zelf schuld. De slachtoffers zijn het zelf schuld.![]()
Want als een Oekrainse burger gedood wordt door een kogel van ons en jij zegt "nog 191 te gaan" dan wil je daarmee natuurlijk zeggen dat die 191 een ongelukje zijn en dat jij dat natuurlijk afkeurt. Tuurlijk knul. Maar ik weet waar een discussie als deze naar toe gaat. Je hebt gelijk hoor, je hebt gewonnen. Ik zit fout, jij zit goed. Ik schaam mij diep en durf niet meer over jouw posts te praten. Ik eindig de discussie uit schaamte kunnen we tenminste verder met dit topicquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:51 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Laat mijn quote maar zien waar ik het over executeren van burgers heb en dat ik dat goedkeur.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:53 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom pakt niemand dat geld? Ook in Oekraine is geld geld waard.
Dat geld is allang gejatquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:53 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, die had ik gezien.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:54 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
In jouw bron wel, bij die van mij staat er dus niet bij dat ze het mogelijk achtten. Ik heb het dus geprobeerd te vinden in het daadwerkelijke onderzoek maar kon er even niks specifieks over vinden.
http://www.aaib.gov.uk/cm(...)afety_pdf_503158.pdf (mocht je het willen lezen)
Euro's zijn dan ook verreweg het lelijkste geld dat er op deze aardbol bestaat. Zal me niet eens verbazen als die Rusjes het niet eens hebben zien liggen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:53 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Ok het is je vergeven. Volgende keer niet meer zo snel van die rare insinuaties maken en mensen woorden in de mond leggen en het komt helemaal goed met jou. Het is ook handig als je weet wat een vraagteken betekend.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Want als een Oekrainse burger gedood wordt door een kogel van ons en jij zegt "nog 191 te gaan" dan wil je daarmee natuurlijk zeggen dat die 191 een ongelukje zijn en dat jij dat natuurlijk afkeurt. Tuurlijk knul. Maar ik weet waar een discussie als deze naar toe gaat. Je hebt gelijk hoor, je hebt gewonnen. Ik zit fout, jij zit goed. Ik schaam mij diep en durf niet meer over jouw posts te praten. Ik eindig de discussie uit schaamte kunnen we tenminste verder met dit topic
Ze zullen het ongetwijfeld van hun valse eurobiljettenmachine herkend hebben.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:57 schreef Caland het volgende:
Euro's zijn dan ook verreweg het lelijkste geld dat er op deze aardbol bestaat. Zal me niet eens verbazen als die Rusjes het niet eens hebben zien liggen.
Wacht eens, ze gingen naar Maleisië dus waarom zoveel euro's mee?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Euro's zijn dan ook verreweg het lelijkste geld dat er op deze aardbol bestaat. Zal me niet eens verbazen als die Rusjes het niet eens hebben zien liggen.
Voor als ze weer aankomen, hebben ze wat bij de hand.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Wacht eens, ze gingen naar Maleisië dus waarom zoveel euro's mee?
omdat je contant geld gewoon makkelijk kan wisselen?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Wie weer stort je wel neer in een eurolandquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:01 schreef Nober het volgende:
[..]
grappig manquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Wie weer stort je wel neer in een euroland
Voor veel mensen is dit maar een tussenstop.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:01 schreef Nober het volgende:
[..]
In die andere landen krijg je toch veel slechtere koersen (al die wisselkantoortjes) dan hier?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:04 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Voor veel mensen is dit maar een tussenstop.
Ik wissel liever ook euro's dan dat ik stapels geld in Nederland wissel.... als dat al mogelijk is.
Wisselen? Niet iedereen heeft een bankrekening, dus als je dan contant geld meeneemt kan je het daar wisselen. Al had ik het op Schiphol al gedaan als ik de eigenaar was.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar hier hebben ze lang niet zoveel geld liggen om voor iedereen 100den euros te wisselenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:05 schreef MaxMark het volgende:
[..]
In die andere landen krijg je toch veel slechtere koersen (al die wisselkantoortjes) dan hier?
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:05 schreef MaxMark het volgende:
[..]
In die andere landen krijg je toch veel slechtere koersen (al die wisselkantoortjes) dan hier?
Hier betaal je ook behoorlijk veel.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:05 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat dien je dan ook een weekje of zo van tevoren aan te geven bij de bank en dan kun je het komen afhalenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:06 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Maar hier hebben ze lang niet zoveel geld liggen om voor iedereen 100den euros te wisselen
Zoals gezegd, KL was een tussenstop voor vele, mensen die bijvoorbeeld doorreizen naar Indonesië moeten bij de grens een visum 'kopen', dat kan met euro's of dollars. Dan is het wel handig als je cash bij je hebt...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Voor jou kan het veel zijn, voor sommige is het wisselgeld. Allemaal zeer relatief.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee man, BBC, Veul beter.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:07 schreef Caland het volgende:
CNN heeft echt veel meer nieuws. Daar ook al meerdere journalisten rondlopen.
Nou ja, we weten waar de slachtoffers vandaan komen en dat het vliegtuig is neergeschoten door Russische separatisten, ook CNN zal niet veel meer nieuws dan dat hebben.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:07 schreef Caland het volgende:
CNN heeft echt veel meer nieuws. Daar ook al meerdere journalisten rondlopen.
Op TV. Vanuit Frankrijk.quote:
CNN heeft al wat meer beelden van de wrakstukken. Ooggetuigenverslagen etc.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Nou ja, we weten waar de slachtoffers vandaan komen en dat het vliegtuig is neergeschoten door Russische separatisten, ook CNN zal niet veel meer nieuws dan dat hebben.
Ah, ja, -doet even stoer- heb dat ding al maanden niet meer aangehad. En volgens mij zit nu de stekker van m'n airco in de stekkerdoos.quote:
Je zag net beelden waarop groepen verslaggevers gewoon rondom die wrakstukken lopen met wat bewaking van zo'n bivakmutsrus. Volgens die journalist op CNN is er ook helemaal niet duidelijk wie daar de leiding heeft. Al die separistjes doen maar watquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:11 schreef MaxMark het volgende:
Komen die verslaggevers dan wel in de buurt van de wrakstukken waar die OVSE-waarnemers zijn weggestuurd, of ook niet? Lijkt me dat als ze die waarnemers er niet willen hebben, ze er ook zeker geen camera's in de buurt willen..
Waarom haal jij altijd de smileys weg als je iemand quote?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, ja, -doet even stoer- heb dat ding al maanden niet meer aangehad. En volgens mij zit nu de stekker van m'n airco in de stekkerdoos.
Da's geen Nederland meerquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:
Op TV. Vanuit Frankrijk.
In Nederland was er niet eens Nederlandse TV.
FYI: Sint Maarten/Saint Martin.
Ik heb niet eens TV, al -doet net zo stoer- 8,5 jaar niet meer (wel het toestel, geen kabel).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, ja, -doet even stoer- heb dat ding al maanden niet meer aangehad. En volgens mij zit nu de stekker van m'n airco in de stekkerdoos.
Altijd? Volgens mij gebeurt dat af en toe per ongeluk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
Waarom haal jij altijd de smileys weg als je iemand quote?
Omdat er een redelijke kans is dat meneer de fotograaf wat tassen heeft opgepakt en de rotzooi op het gras heeft gegooid. Gooi er nog wat van je eigen centen bij in voor extra effect. Daarna kun je het weer oprapen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:53 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas niet, de "Nederlandse" kant is een VSAmerikaanse kolonie.quote:
8,5 jaar... Toen was het internet nog niet snel genoeg wmb...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:15 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb niet eens TV, al -doet net zo stoer- 8,5 jaar niet meer (wel het toestel, geen kabel).
Nu op vakantie en dus wel.
volgens mij wel. Op CNN werden journalisten die bij het wrak waren geinterviewd. aan het eind werd een waarschuwingsschot in de lucht gedaan omdat locals te ver van de plekken waar ze journalisten (en volgens mij ook de onderzoekers) lieten lopenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
waren die onderzoekers die doodgeschoten waren nou rumours?
Mwah, doe het al jaren zo; laptopje met kabeltje naar TV. Ideaal. Zelfs het WK via stream.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
8,5 jaar... Toen was het internet nog niet snel genoeg wmb...
Dat maffiabal kijken vind ik dan weer niks voor jou. Maar, dat vereiste wrs wel een mate van geduld die ik niet gehad zou hebben.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:19 schreef El_Matador het volgende:
Mwah, doe het al jaren zo; laptopje met kabeltje naar TV. Ideaal. Zelfs het WK via stream.
En omdat jij geen tv kijkt ben je blijkbaar spontaan glad vergeten dat andere mensen nog wel de tv aan hebben staan? Ja joh, logisch.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Scherpquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:16 schreef verdementa het volgende:
Die briefjes van 20 en 100 zijn volgensmij de achterkanten van het stok kaarten wat daar ligt
Ik hoopte gewoon op een linkje naar een stream.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:21 schreef twiFight het volgende:
En omdat jij geen tv kijkt ben je blijkbaar spontaan glad vergeten dat andere mensen nog wel de tv aan hebben staan? Ja joh, logisch.
Zo te zien wel ja, maar wie wil er nou kaarten die je mogelijk uit elkaar kan halen door verschillende achterkantjes?quote:
Misschien had ie voor elke facevalue een deck; weten wij veelquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:22 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Zo te zien wel ja, maar wie wil er nou kaarten die je mogelijk uit elkaar kan halen door verschillende achterkantjes?
Dit is bij elkaar geraapte zooi hoorde ik op CNN, waarschijnlijk zijn die honderdjes wél echt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:22 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Zo te zien wel ja, maar wie wil er nou kaarten die je mogelijk uit elkaar kan halen door verschillende achterkantjes?
Nee? Commentaar van een intellectueel als Martin de Francisco, zeg maar alsof Jules Deelder of Koot en Bie WK commentaar zou geven.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat maffiabal kijken vind ik dan weer niks voor jou. Maar, dat vereiste wrs wel een mate van geduld die ik niet gehad zou hebben.
Dank je voor deze opmerking. Vreesde echt even serieus voor het leven van een vriendin omdat ze uit een stad kwam die al snel genoemd werd dat daar slachtoffers vandaan kwamen, en toevallig ook iemand die veel reist (2 keer naar Kuala Lumpur geweest).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:47 schreef Caland het volgende:
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin)
Nu live? Het is daar nu 03:40, midden in de nacht.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:33 schreef Caland het volgende:
CNN verslaggever nu live op die plek. Lijken nog steeds niet aangeraakt. Te ziek eigenlijk, die plek had al de hele dag vol moeten zijn met specialisten op dat gebied.
doe niet zo zielig manquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:28 schreef starla het volgende:
[..]
Dank je voor deze opmerking. Vreesde echt even serieus voor het leven van een vriendin omdat ze uit een stad kwam die al snel genoemd werd dat daar slachtoffers vandaan kwamen, en toevallig ook iemand die veel reist (2 keer naar Kuala Lumpur geweest).
Krijg je meteen een opmerking: 'ik reed gisteren door die stad, kwam wel erg dichtbij zo'. Kneusenopmerking zeg.
Jup. Stond daar in de nacht.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nu live? Het is daar nu 03:40, midden in de nacht.
CNN is kut, echt. BBC is veul beter.
Er zijn er 170 geborgen zeiden ze net. Die verslaggever waar je het over hebt zei daarnet ook dat de seperatisten ongeveer 30 lijken hadden weggehaald, geen idee waarom.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:33 schreef Caland het volgende:
CNN verslaggever nu live op die plek. Lijken nog steeds niet aangeraakt. Te ziek eigenlijk, die plek had al de hele dag vol moeten zijn met specialisten op dat gebied.
Elk stock heeft zijn eigen achterkantje. Ik heb ze zelf ook met 200 en 500 euro-opdruk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:22 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ok, ik switchte net naar BBC. Ook qua Gaza veul gebalanceerder verslaggeving dan CNN.quote:
ja vind jij een bbc beter?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nu live? Het is daar nu 03:40, midden in de nacht.
CNN is kut, echt. BBC is veul beter.
Vermoedelijk de lijken die elders verspreid lagen? Of seperatisten met een geweten, kleine kans.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:36 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Er zijn er 170 geborgen zeiden ze net. Die verslaggever waar je het over hebt zei daarnet ook dat de seperatisten ongeveer 30 lijken hadden weggehaald, geen idee waarom.
Njah. Dat nieuws boeit mij toch niet. Wat mij betreft nuken ze dat hele midden-oosten en maken ze er een mooi resortje van ofzo.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, ik switchte net naar BBC. Ook qua Gaza veul gebalanceerder verslaggeving dan CNN.
Ik heb nog Oekraiense speelkaarten met vrouwen op de achterkant.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:36 schreef Muck het volgende:
[..]
Elk stock heeft zijn eigen achterkantje. Ik heb ze zelf ook met 200 en 500 euro-opdruk.
Aan de ronde hoekjes kun je zien dat het inderdaad speelkaarten zijn.
Waarschijnelijk voor bemiddeling gebruiken mocht het zo ver komen dat ze in een hoekje geduwd wordenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:36 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Er zijn er 170 geborgen zeiden ze net. Die verslaggever waar je het over hebt zei daarnet ook dat de seperatisten ongeveer 30 lijken hadden weggehaald, geen idee waarom.
Dan CNN, zeker. Op de Guardian na het minst slechte massamedium.quote:
Ah, je hebt de grap niet begrepen. Helaasch.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan CNN, zeker. Op de Guardian na het minst slechte massamedium.
Raar hè, dat als iemands naaste mogelijk op die vlucht zat, je dan het niet zo leuk vindt als daar grappen over gemaakt worden.quote:
Ay, de grote zwarte lul. Sorry, je grap verkloot.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ah, je hebt de grap niet begrepen. Helaasch.
Precies, bankbiljetten hebben geen afgeronde hoeken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:36 schreef Muck het volgende:
[..]
Elk stock heeft zijn eigen achterkantje. Ik heb ze zelf ook met 200 en 500 euro-opdruk.
Aan de ronde hoekjes kun je zien dat het inderdaad speelkaarten zijn.
Goeie avatarquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:44 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
192 ? 193 ?![]()
Is tellen zo moeilijk ?
Ja, want militairen gaan daar inderdaad over. Of zou het dan toch de politiek zijn die daadwerkelijke besluiten neemt? Lutser.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:51 schreef Basterds het volgende:
[..]
Ik snap er ook helemaal niks meer van. In elke willekeurige woestijn zitten Nederlandse militairen maar als ze daadwerkelijk iets voor het volk kunnen betekenen zijn ze nergens te bekennen.
Was iets met dubbele nationaliteitenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:44 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
192 ? 193 ?![]()
Is tellen zo moeilijk ?
Volgens mij doelt hij ook naar de politiekquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, want militairen gaan daar inderdaad over. Of zou het dan toch de politiek zijn die daadwerkelijke besluiten neemt? Lutser.
Dan is 't goed.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Volgens mij doelt hij ook naar de politiek
Er is nog niks duidelijk totdat er concreet bewijs is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef Reki het volgende:
Waarom spreekt de Nederlandse media nog steeds over een "vliegramp". Het is toch duidelijk dat het een doelbewuste aanslag is?
Het is een vliegramp toch? Veel onschuldige mensen dood in een vliegtuigquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef Reki het volgende:
Waarom spreekt de Nederlandse media nog steeds over een "vliegramp". Het is toch duidelijk dat het een doelbewuste aanslag is?
Zonde, 2e konden ze niks aan doen, en 1e is nog niet bekend..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Kans is groot.
Marge is al klein in de luchtvaart twee vliegtuigen kwijt kan je de kop kosten.
Nee, hun voorlichting (MH370) en risicovermijding (MH17) blijken waardeloos.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Sjongejongejonge, blijft nog steeds 1 van de betere vliegtuigmaatschappijen.
Ja maar perfecte bedrijven kunnen kapot gaan zie DAF, Fokker etc.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Sjongejongejonge, blijft nog steeds 1 van de betere vliegtuigmaatschappijen.
In opdracht van Ruttequote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef Reki het volgende:
Nou... dat risicovermijding zaten ze wel goed mee, is bevestigd dat ze in 'veilige' lucht zaten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, hun voorlichting (MH370) en risicovermijding (MH17) blijken waardeloos.
Als ik al naar Maleisie zou vliegen, dan zeker niet met MA. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die zo denkt.
Die Buk haalt 72.000 voet zag ik net op de BBC.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nou... dat risicovermijding zaten ze wel goed mee, is bevestigd dat ze in 'veilige' lucht zaten.
+2000 feet wat onveilig is..
Ja jammer dat men de defenitie van veilig niet aanpast aan de beschikbaarheid van wapens die 13 km met gemak kunnen halen....quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nou... dat risicovermijding zaten ze wel goed mee, is bevestigd dat ze in 'veilige' lucht zaten.
+2000 feet wat onveilig is..
Een ramp is volgens de van Dale nog steeds een groot ongeluk. En een ongeluk kun je expres veroorzaken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef Reki het volgende:
Ik wel, ik zie een ramp als iets wat niet veroorzaakt is door moedwillig handelen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef starla het volgende:
[..]
Een ramp is volgens de van Dale nog steeds een groot ongeluk. En een ongeluk kun je expres veroorzaken.
Dus snap je punt totaal niet.
Achteraf geouwehoer.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Buk haalt 72.000 voet zag ik net op de BBC.
Dan is 33.000 vs 31.000 toch wat magertjes. Had gewoon omgevlogen, dan was het sowieso niet gebeurd.
Geen ongeluk, maar wel een ramp.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:55 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik wel, ik zie een ramp als iets wat niet veroorzaakt is door moedwillig handelen.
Een raket afvuren richting een vliegtuig is imho een bewuste keuze van een mens dus geen ongeluk.
Ehhh, dan is het toch geen ongeluk?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef starla het volgende:
. En een ongeluk kun je expres veroorzaken.
Dus snap je punt totaal niet.
quote:
En terecht, laat eerst maar helemaal vast staan wat gebeurt is, voor we als Nederland zijnde een harde positie in nemen. Het is niet alsof we de kernwapens die bij Volkel liggen aan kunnen spreken.quote:
Omdat er nog geen bewijs is gezien door Rutte neem ik aan. Oekraine was er als de kippen bij om te zeggen dat het vliegtuig met een raket neergehaald was. Vervolgens riep alle media dat na zonder bewijs gezien te hebben. Daarna zei Amerika dat ze bewijs dachten te hebben dat het inderdaad een raketaanval was en weer riep alle media dat na. Zonder dat bewijs gezien te hebben.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef Reki het volgende:
Precies. Maar dan ligt de "schuld" dus niet bij de maatschappij maar bij de IACO die verklaard heeft dat het luchtruim veilig is. Daar ga je dan ook vanuit als vliegtuigmaatschappij.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Buk haalt 72.000 voet zag ik net op de BBC.
Dan is 33.000 vs 31.000 toch wat magertjes. Had gewoon omgevlogen, dan was het sowieso niet gebeurd.
Dat kun je wel vinden, maar het woordenboek vindt dat niet. Ik vind de mening van het woordenboek wat waardevoller.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:55 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik wel, ik zie een ramp als iets wat niet veroorzaakt is door moedwillig handelen.
Een raket afvuren richting een vliegtuig is imho een bewuste keuze van een mens dus geen ongeluk.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:58 schreef starla het volgende:
[..]
Dat kun je wel vinden, maar het woordenboek vindt dat niet. Ik vind de mening van het woordenboek wat waardevoller.
Ze oudste broer en grote voorbeeld is overleden aan AIDS, laat dat gezeik over homo zijn gewoon achterwege. Nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat dat aan gaat doen die latente homo het gewoon goed.
IACO verklaard dat niet. Die zeggen dat de verantwoording bij de landen zelf ligt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Precies. Maar dan ligt de "schuld" dus niet bij de maatschappij maar bij de IACO die verklaard heeft dat het luchtruim veilig is. Daar ga je dan ook vanuit als vliegtuigmaatschappij.
quote:De organisatie voor de burgerluchtvaart van de Verenigde Naties, de ICAO zegt vrijdag dat ze het "niet als ons werk'' beschouwt om landen en luchtvaartschappijen te waarschuwen voor raketten. Lidstaten zijn verantwoordelijk om te waarschuwen voor bedreigingen van de luchtvaart.
Ook zegt de ICAO"geen operationeel mandaat'' te hebben om gegevens te delen over luchtvaartmaatschappijen die bepaalde delen van de wereld mijden.
Klopt, was bij MH370 nog erger. YouTube volspammen met "het is terrorisme!!!1!1!1!1!!" en nooit erop terugkomen dat ze mensen compleet onterecht beschuldigd hebben.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:55 schreef eight het volgende:
CNN is wel bagger zeg. Alleen maar reclame die onderbroken wordt met nietszeggende suggestieve opmerkingen
Ik niet! ik ga de vette van dale een boze mail sturenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:58 schreef starla het volgende:
[..]
Dat kun je wel vinden, maar het woordenboek vindt dat niet. Ik vind de mening van het woordenboek wat waardevoller.
Ah ja ik weet nog dat één van de piloten een ongelooflijke fanaat was qua vliegen dat hij een briljante opstelling thuis had om flight simulator te spelen. Was meteen een mogelijke terrorist, want wie doet dat nou. Na het vliegen thuis ook nog virtueel vliegen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt, was bij MH370 nog erger. YouTube volspammen met "het is terrorisme!!!1!1!1!1!!" en nooit erop terugkomen dat ze mensen compleet onterecht beschuldigd hebben.
Mag je doen. Randdebiel stond er ook heel lang niet in totdat ik een brief schreef (shit you not).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:02 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik niet! ik ga de vette van dale een boze mail sturen
Omdat de CIA/NSA al een complete campagne hieromheen aan het bouwen is, en de info pas vrijgooit op het moment dat het Rusland het het slechtste uitkomt of de campagne klaar isquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:54 schreef Drugshond het volgende:
Aangezien de onrust in de regio lijkt het me bijzonder sterk dat er geen US sateliet mee zit te kijken/luisteren. Dat de info nog niet publekelijk is vrijgegeven (lijkt me evident).
USA heeft al aangegeven dat het een ground to air missile was, maar dat ze niet wisten wie hem had afgeschoten?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Omdat de CIA/NSA al een complete campagne hieromheen aan het bouwen is, en de info pas vrijgooit op het moment dat het Rusland het het slechtste uitkomt of de campagne klaar is
Hoe bedoel je 'verklaard dat niet', zij geven toch aan waar het veilig is om te vliegen en waar niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
IACO verklaard dat niet. Die zeggen dat de verantwoording bij de landen zelf ligt.
[..]
Tja toen ik mijn huidige woning kocht lagen er (kleine) propellors in.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ah ja ik weet nog dat één van de piloten een ongelooflijke fanaat was qua vliegen dat hij een briljante opstelling thuis had om flight simulator te spelen. Was meteen een mogelijke terrorist, want wie doet dat nou. Na het vliegen thuis ook nog virtueel vliegen.
Weten ze, beter zelfs, er is op dit very moment een satellietje de exacte route aan het volgen waar dat ding heengaat, net zolang tot er genoeg lastbare info voorhanden isquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:04 schreef Tweek het volgende:
[..]
USA heeft al aangegeven dat het een ground to air missile was, maar dat ze niet wisten wie hem had afgeschoten?
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef starla het volgende:
[..]
Mag je doen. Randdebiel stond er ook heel lang niet in totdat ik een brief schreef (shit you not).
Dat zal wel loslopen.... denk eerder dat er achter de schermen al redelijk bekend is waar- en hoe het precies is gebeurd. Maar dat het nadere inkleuring gaat krijgen lijkt me vanzelfsprekend. Met vingerwijzen alleen kom je er niet. Dus vanuit die optiek snap ik Rutte wel.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Omdat de CIA/NSA al een complete campagne hieromheen aan het bouwen is, en de info pas vrijgooit op het moment dat het Rusland het het slechtste uitkomt of de campagne klaar is
Die zien echt wel een UFO op hun schempje, en lokatie.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:04 schreef Tweek het volgende:
[..]
USA heeft al aangegeven dat het een ground to air missile was, maar dat ze niet wisten wie hem had afgeschoten?
Ja, framing is CNN zeer goed in. Zie die arme Dagestaanse studenten die een "bomaanslag" in de schoenen geschoven kregen....quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ah ja ik weet nog dat één van de piloten een ongelooflijke fanaat was qua vliegen dat hij een briljante opstelling thuis had om flight simulator te spelen. Was meteen een mogelijke terrorist, want wie doet dat nou. Na het vliegen thuis ook nog virtueel vliegen.
Ik had al gelezen dat ze gezien hadden dat het ding afgevuurd werd. Ze weten sowieso dat er een raket is afgevuurd. Ze kunnen alleen niet zeggen met zekerheid wie het was, behalve dat het van het gebied van separatisten kwam.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:06 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Weten ze, beter zelfs, er is op dit very moment een satellietje de exacte route aan het volgen waar dat ding heengaat, net zolang tot er genoeg lastbare info voorhanden is
Ik durf te wedden dat de CIA nu al en groep verdachten heeft beperkt tot maximaal 25 betrokkenen, en dat ze weten waar de BUK die de SA11 afschoot op dit moment staat en waar deze voor het afschieten ook vandaan kwamquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat zal wel loslopen.... denk eerder dat er achter de schermen al redelijk bekend is waar- en hoe het precies is gebeurd. Maar dat het nadere inkleuring gaat krijgen lijkt me vanzelfsprekend. Met vingerwijzen alleen kom je er niet. Dus vanuit die optiek snap ik Rutte wel.
Dat was Reddit die teveel de sherlock wou uit hangen, samen met de social justice warriors.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, framing is CNN zeer goed in. Zie die arme Dagestaanse studenten die een "bomaanslag" in de schoenen geschoven kregen....
Ik heb ook stenen thuis, en modelleer in mijn vrije tijd.
Maar nog niet publiekelijk vrijgegeven. Op dit moment kun je maar 1 ding doen. Zorgen dat de overledenen snel thuis komen. En formeel je betrokkenheid tonen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:10 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat de CIA nu al en groep verdachten heeft beperkt tot maximaal 25 betrokkenen, en dat ze weten waar de BUK die de SA11 afschoot op dit moment staat en waar deze voor het afschieten ook vandaan kwam
Nee, ik heb na de 2de golfoorlog het nodige gezien hoe de amerikanen met satelite-tracking omgaan, en durf te wedden dat er na een launch detection en een melding van een neergeschoten civiele jet er binnen een half uur een project op poten stond met orders om de desbetreffende BUK te spotten en te tracken, en die dingen halen geen topsnelheden van 140km/u, dus dat moet eenvoudig vindbaar zijn geweestquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:09 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ik had al gelezen dat ze gezien hadden dat het ding afgevuurd werd. Ze weten sowieso dat er een raket is afgevuurd. Ze kunnen alleen niet zeggen met zekerheid wie het was, behalve dat het van het gebied van separatisten kwam.
Ben je sarcastisch trouwens, want ik kan het er niet uit opmaken.
Ja in dit geval wel. Ze wisten dat 2 landen op zeer gespannen voet met elkaar waren. Dus waarom geen no-fly-zone instellen. Beetje de gedachte van het zal wel loslopen. Dus niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:10 schreef twiFight het volgende:
Ook weer dat typische gedrag om overal schuldigen voor aan te willen wijzenDe hele aardkloot zit vol conflictgebieden en Oost-Oekraine is echt niet de enige plek waar AA-geschut beschikbaar is. Achteraf is het zo makkelijk mekkeren, maar het is al tientallen jaren zo dat er over of langs conflictgebieden gevlogen wordt. Ten eerste moet je heel specifieke wapens hebben om civiele luchtvaart neer te kunnen schieten en ten tweede heeft geen enkele partij daar wat aan. Dat het nu wel gebeurd is staat m.i. gelijk aan een terrorist die zichzelf opblaast bij een markt of voor een consulaat of zo. Dat betekent ook niet dat gelijk dat gebied onveilig verklaard moet worden.
Jij bent weer voor andere mensen aan het denken?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
En omdat jij geen tv kijkt ben je blijkbaar spontaan glad vergeten dat andere mensen nog wel de tv aan hebben staan? Ja joh, logisch.
Gezien vanuit werk bedoel je?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nee, ik heb na de 2de golfoorlog het nodige gezien hoe de amerikanen met satelite-tracking omgaan, en durf te wedden dat er na een launch detection en een melding van een neergeschoten civiele jet er binnen een half uur een project op poten stond met orders om de desbetreffende BUK te spotten en te tracken, en die dingen halen geen topsnelheden van 140km/u, dus dat moet eenvoudig vindbaar zijn geweest
Was er zelf heel verbaasd over en vond het niet kunnen omdat het al heel lang gebruikt wordt als scheldwoord. Misschien toevallig hoor, maar vlak nadat ik ze aanschreef stond ie bij de nieuwe uitgave erin (misschien dat meer mensen erover 'klaagden'). Eind jaren '90 ofzo? Exact jaar weet ik niet meer. Als je nog een oude van Dale thuis hebt moet je maar checken.quote:
Verstoppen in een graanloods is niet zo moeilijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nee, ik heb na de 2de golfoorlog het nodige gezien hoe de amerikanen met satelite-tracking omgaan, en durf te wedden dat er na een launch detection en een melding van een neergeschoten civiele jet er binnen een half uur een project op poten stond met orders om de desbetreffende BUK te spotten en te tracken, en die dingen halen geen topsnelheden van 140km/u, dus dat moet eenvoudig vindbaar zijn geweest
Nee, was een documentaire op NGC, niks geheims aanquote:
Trajectory heatsignatures bepalen over ook nietquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verstoppen in een graanloods is niet zo moeilijk.
misschien was je wel koffiejuf geweest daarquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nee, was een documentaire op NGC, niks geheims aan
Mocht je denken dat ik hier een zolderkamer007 zit uit te hangen, leuk idee, maar nee
Oh ja daar ben ik het mee eens. Wat dat betreft vind ik ook dat er meteen troepen ingezet hadden moeten worden om de crash site te beveiligen. Al die bivakmuts mensjes die nu op de foto staan zijn debet aan wat is gebeurt. Ik zag een foto van paupers die op een gedeelte van het vliegtuig stonden terwijl hun moeder een foto nam. Dus wat dat betreft zeg ik, ik kom uit Nederland mijn hele familie komt daar vandaan, maak ze allemaal af (werkt beter in het engels, Starship Troopers referentie).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Moeten die satellieten net overkomen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Trajectory heatsignatures bepalen over ook niet
die vent ziet er wel reteslecht uit jaquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:20 schreef El_Matador het volgende:
Obama, op C-SPAN: "our great allies, the Dutch"
Lap dogs bedoelt de zichtbaar oververmoeide Barack Hussein.
Het is wel zo dat Rutte nu alles op gaat lossen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:20 schreef El_Matador het volgende:
Tja hij zou ook niet willen dat de 800.000 duizend banen waar wij voor zorgen in de VS in gevaar komen, net als dat wij niet willen dat de economie om zeep geholpen wordt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:20 schreef El_Matador het volgende:
Die vloog ook niet over een potentiele brandhaard. Oekraine is echt on watch.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moeten die satellieten net overkomen.
Sinds MH370 weten we dat men echt niet alles ziet. In dat geval helaas, trouwens.
Dat klopt, spijker kop,quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sinds MH370 weten we dat men echt niet alles ziet. In dat geval helaas, trouwens.
die verdween mogelijk in een gebied wat niet interessant/spannend/belangrijk was, dus daar was geen reden om de boel in te gaten te houden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anderson Pooper (credit: user Copycat) is echt een walgelijk mannetje idd.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:21 schreef Molo het volgende:
[..]
die vent ziet er wel reteslecht uit ja
En die Anderson Cooper op CNN heeft ook een creepy hoofd vind ik, maar kan ook aan zijn beroerde make-up en haarkleur liggen
Wat had een satelliet moeten zien toen? Hier was een raket in het spel en die wisten de Amerikanen snel op te sporen. OA door de ulta violette sporen van zo'n raket via de satelliet te zien.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
crazy eyes, heeft wel wat van Poetin weg qua blikquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anderson Pooper (credit: user Copycat) is echt een walgelijk mannetje idd.
Tja, net zoveel burgers die wisten dat ze over conflictgebieden gingen vliegen, daar bewust ingingen, er overheen vlogen en keurig landen maar niks zeiden. Nooit klaagden. En nu het misgaat is het de schuld van een ander etc. De koe in de kont kijken, het is niet alleen de professional die dat deed, bijna iedereen. Laat dan ook nu de professional nagaan hoe die zijn werk toen heeft gedaan. Als blijkt dat de kans niet veel groter was dan een willekeurig dak dat kan instorten, dan valt hen niet zoveel te verwijten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja in dit geval wel. Ze wisten dat 2 landen op zeer gespannen voet met elkaar waren. Dus waarom geen no-fly-zone instellen. Beetje de gedachte van het zal wel loslopen. Dus niet.
Je kan het wel zien als je niet specifiek met dat vliegtuig bezig bent waarschijnlijk. Maar dat is men natuurlijk niet. Men kan wel beelden achteraf bekijken. Dan zie je misschien een punt waar een raket vandaan werd geschoten. Ook wel belangrijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:24 schreef Tweek het volgende:
[..]
Wat had een satelliet moeten zien toen? Hier was een raket in het spel en die wisten de Amerikanen snel op te sporen. OA door de ulta violette sporen van zo'n raket via de satelliet te zien.
Het is en was gewoon een normaal ding op die hoogte.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Tja, net zoveel burgers die wisten dat ze over conflictgebieden gingen vliegen, daar bewust ingingen, er overheen vlogen en keurig landen maar niks zeiden. Nooit klaagden. En nu het misgaat is het de schuld van een ander etc. De koe in de kont kijken, het is niet alleen de professional die dat deed, bijna iedereen. Laat dan ook nu de professional nagaan hoe die zijn werk toen heeft gedaan. Als blijkt dat de kans niet veel groter was dan een willekeurig dak dat kan instorten, dan valt hen niet zoveel te verwijten.
Niet zo raar als meer van de helft van de overleden mensen Nederlands is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Mark031 het volgende:
Er zijn inmiddels al meerdere filmpjes opgedoken en het is echt bizar hoeveel Nederlandse producten daar liggen. Ik zag pakjes 'hoogvliet stroopwafels', toffee fee, pakje sigaretten met nederlandse tekst erop..
wellicht bang voor te grote vlam in de pan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
Molo en Drugshond, true, Oekraine is anders dan de Golf van Thailand.
Toch, als de VS dit had zien aankomen, had men echt wel gereageerd. Turkije is NAVOlid (lees: bases) en niet al te ver weg.
Zijn kinderen waren schoolgaand op Sandy Hook?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Molo het volgende:
Man (Australiër/Nieuw Zeelander?) wiens broer en schoonzus dood zijn begint over vergeving van de mensen die dit gedaan hebben...
Why????![]()
![]()
Daar snap ik echt helemaal niks van, maar zal wel een gelovige zijn.
op wat?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zijn kinderen waren schoolgaand op Sandy Hook?
Het verhaal is dat de Amerikanen meteen wisten dat er een raket werd afgevuurd. Niet met welk doel, en dat maakt dan ook niet meer uit. Ze weten dat het uit het gebied van de separatisten kwam, ze kunnen alleen niet aan tonen dat Rusland er wat mee te maken had.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Je kan het wel zien als je niet specifiek met dat vliegtuig bezig bent waarschijnlijk. Maar dat is men natuurlijk niet. Men kan wel beelden achteraf bekijken. Dan zie je misschien een punt waar een raket vandaan werd geschoten. Ook wel belangrijk.
Absoluut, De Poet vind het niet bijster grappig als er F18's of F22's rond zijn grens dansjes maken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:28 schreef Molo het volgende:
[..]
wellicht bang voor te grote vlam in de pan?
Nee, ik denk echt dat we sinds MH370 kunnen stellen dat de militaire inlichtingendiensten lang niet zoveel weten als wordt gesteld.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:28 schreef Molo het volgende:
[..]
wellicht bang voor te grote vlam in de pan?
Dat is dan een van de aardige dingen van geloof. Dat je dat kan. Misschien ben je dan minder boos en verdrietig.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Molo het volgende:
Man (Australiër/Nieuw Zeelander?) wiens broer en schoonzus dood zijn begint over vergeving van de mensen die dit gedaan hebben...
Why????![]()
![]()
Dat is achteraf altijd makkelijk te zeggen. Maar er zijn tientallen, zo niet honderden conflictgebieden en dat gaat nagenoeg altijd goed. Daar hoor je natuurlijk niets over. Maar als we al die landen gaan ontwijken wordt vliegen duurder en de reizen ook langer. Dan zanikt een groot deel van de klanten ook. Pas als het fout gaat vinden we het wel goed dat er omheen gevlogen wordt. In die zin denk ik dat je het beter alle mensen (incl. nederlanders) zelf aan kunt rekenen en niet de vliegtuigmaatschappijen (en op haar beurt de IACO) die de mensen bedienen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja in dit geval wel. Ze wisten dat 2 landen op zeer gespannen voet met elkaar waren. Dus waarom geen no-fly-zone instellen. Beetje de gedachte van het zal wel loslopen. Dus niet.
Die was flink gelovig ja.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Molo het volgende:
Why????![]()
![]()
Zeer duidelijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik denk echt dat we sinds MH370 kunnen stellen dat de militaire inlichtingendiensten lang niet zoveel weten als wordt gesteld.
Wat er nu is tijdens de semi-oorlog met de Oekraine zoal uit de lucht gehaald. Helicopters en vliegtuigen. Toch wel iets (me dunkt). En wat is de kans dat het de volgende keer een lijntoestel betreft omdat iemand te lui is (lees : onervaren) om juist niet op die knop te drukken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Tja, net zoveel burgers die wisten dat ze over conflictgebieden gingen vliegen, daar bewust ingingen, er overheen vlogen en keurig landen maar niks zeiden. Nooit klaagden. En nu het misgaat is het de schuld van een ander etc. De koe in de kont kijken, het is niet alleen de professional die dat deed, bijna iedereen. Laat dan ook nu de professional nagaan hoe die zijn werk toen heeft gedaan. Als blijkt dat de kans niet veel groter was dan een willekeurig dak dat kan instorten, dan valt hen niet zoveel te verwijten.
Je kan niet tienduizenden vluchten in de gaten houden, maar als er een raket afgeschoten wordt, dan weten ze het wel.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik denk echt dat we sinds MH370 kunnen stellen dat de militaire inlichtingendiensten lang niet zoveel weten als wordt gesteld.
En daarom worden de satellietbeelden pas vrijgegeven tot men zeker weet dat de Buk niet teruggaat naar de Poet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:28 schreef Tweek het volgende:
[..]
Het verhaal is dat de Amerikanen meteen wisten dat er een raket werd afgevuurd. Niet met welk doel, en dat maakt dan ook niet meer uit. Ze weten dat het uit het gebied van de separatisten kwam, ze kunnen alleen niet aan tonen dat Rusland er wat mee te maken had.
op zee niet nee, dat is ook geen centre of attention, en radarsystemen anno 2014 kunnen nog steeds geen grote stukken zee coveren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weet men niet. Dat is een vrij klein ding dat enorm snel is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:30 schreef Tweek het volgende:
[..]
Je kan niet tienduizenden vluchten in de gaten houden, maar als er een raket afgeschoten wordt, dan weten ze het wel.
Er zat een engeltje op ze schouder dat heb ik zo vaak gelezen van de mensen die zijn omgeboekt, maar er zijn 80 kinderen dood. Wie is die god dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat is dan een van de aardige dingen van geloof. Dat je dat kan. Misschien ben je dan minder boos en verdrietig.
ja.... ik kan me er maar moeilijk in verplaatsen omdat het zo ver van mezelf af staat.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat is dan een van de aardige dingen van geloof. Dat je dat kan. Misschien ben je dan minder boos en verdrietig.
Ik ben niet gelovig. Ik had het over het verwerken van dit verlies.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Er zat een engeltje op ze schouder dat heb ik zo vaak gelezen van de mensen die zijn omgeboekt, maar er zijn 80 kinderen dood. Wie is die god dan?
Nee dat weten ze dus wel, dat ding laat een spoor achter, sattelieten werden richting het gebied gestuurd. En ze zagen de ultra violetten sporen die het ding had achter gelaten. Ze weten alleen niet wie precies het heeft afgeschoten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat weet men niet. Dat is een vrij klein ding dat enorm snel is.
Goed luisteren, heftigste toespraak van de dag, luister ook even naar het voorbeeld van de 2 eerdere neergeschoten vliegtuigen en bepaal dan uit je eigen logica nog eens of de ami's een shortage of knowledge hebbenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
Samantha Power, VSambassadeur in het VK gaf een persconferentie vandaag, nu op C-SPAN.
Hoe kom jij erbij dat de VS grondradarsystemen over de oostelijke Oekraine heeft dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
op zee niet nee, dat is ook geen centre of attention, en radarsystemen anno 2014 kunnen nog steeds geen grote stukken zee coveren.
precies, en nu gebeurt er bizar veel achter de schermen, waarbij wellichtd e waarheid wel ontdekt wordt, maar helemaal niet zeker is dat deze ooit onthuld wordt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:30 schreef Tweek het volgende:
[..]
Je kan niet tienduizenden vluchten in de gaten houden, maar als er een raket afgeschoten wordt, dan weten ze het wel.
Heb ik ooit eens gehad met een godsdienstleraar op de middelbare school. Het eerste lesuur op maandag was godsdienst, en hij vond het blijkbaar nodig om de hele klas mee te delen dat zijn vrouw een miskraam had gehad (is dat onze zaak? dat is toch privé?), maar dat hij er in geloofde dat dit waarschijnlijk toch de wil van God was.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Molo het volgende:
Why????![]()
![]()
die zijn bij god geroepen, dat is voor vele mensen dan helemaal geen "straf" ofzo.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Er zat een engeltje op ze schouder dat heb ik zo vaak gelezen van de mensen die zijn omgeboekt, maar er zijn 80 kinderen dood. Wie is die god dan?
die hoeven de VS helemaal niet te hebben, qua radar kunnen ze gewoon gebruik maken van het civiele systeem, met misschien een beetje eigen extra software erbij voor hun eigen doeleinden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat de VS grondradarsystemen over de oostelijke Oekraine heeft dan?
Mjah, is ook wel waar natuurlijk. Maar in dit geval neem je een ingecalculeerd economisch risico. Maar zie nu, er moet weer eerst iets gebeuren voordat de seinen eindelijk op rood staan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is achteraf altijd makkelijk te zeggen. Maar er zijn tientallen, zo niet honderden conflictgebieden en dat gaat nagenoeg altijd goed. Daar hoor je natuurlijk niets over. Maar als we al die landen gaan ontwijken wordt vliegen duurder en de reizen ook langer. Dan zanikt een groot deel van de klanten ook. Pas als het fout gaat vinden we het wel goed dat er omheen gevlogen wordt. In die zin denk ik dat je het beter alle mensen (incl. nederlanders) zelf aan kunt rekenen en niet de vliegtuigmaatschappijen (en op haar beurt de IACO) die de mensen bedienen.
Hier kom je nooit werkelijk achter al weet iedereen het. Niemand zal het toegeven. Rutte beloofd de daders te pakken. Wie dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:33 schreef Molo het volgende:
[..]
precies, en nu gebeurt er bizar veel achter de schermen, waarbij wellichtd e waarheid wel ontdekt wordt, maar helemaal niet zeker is dat deze ooit onthuld wordt.
Ligt eraan wat het grootste belang heeft.
Jij weet dat men daar toegang tot heeft?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:35 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
die hoeven de VS helemaal niet te hebben, qua radar kunnen ze gewoon gebruik maken van het civiele systeem, met misschien een beetje eigen extra software erbij voor hun eigen doeleinden.
Bij religieuzen moet je niet zijn voor feiten en consequent zijn. FB van die gast staat ook helemaal vol met Allah dit, Allah dat. Maar er werd net zo hard Allah geroepen toen duizenden mensen omkwamen bij 9/11.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Tot nu toe gooi ik het wel op die Strelkov and friends, iig de hoogste seperatistische kopstukken regio Donetsk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:35 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Hier kom je nooit werkelijk achter al weet iedereen het. Niemand zal het toegeven. Rutte beloofd de daders te pakken. Wie dan?
ja dat zijn bizarre dingen om mee te maken...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:34 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Heb ik ooit eens gehad met een godsdienstleraar op de middelbare school. Het eerste lesuur op maandag was godsdienst, en hij vond het blijkbaar nodig om de hele klas mee te delen dat zijn vrouw een miskraam had gehad (is dat onze zaak? dat is toch privé?), maar dat hij er in geloofde dat dit waarschijnlijk toch de wil van God was.
Ik was de enige die zijn hand durfde opsteken in de klas, en ik heb hem toen nogal expliciet duidelijk gemaakt dat ik het absoluut niet met hem eens was. Toen werd hij wel heel stil. Hij had waarschijnlijk geen tegenspraak verwacht.
No-brainer, ze kunnen alle telefoonsystemen afluisteren, emaildetails opslaan, maar ze zullen geen toegang hebben tot het civiele radarsysteem?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:36 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Jij weet dat men daar toegang tot heeft?
tsja... maybe we'll never know.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:35 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Hier kom je nooit werkelijk achter al weet iedereen het. Niemand zal het toegeven. Rutte beloofd de daders te pakken. Wie dan?
Met hulp van Rusland dan. Zonder expertise ben je er duidelijk niet volgens mensen die er iets over weten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:36 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Tot nu toe gooi ik het wel op die Strelkov and friends, iig de hoogste seperatistische kopstukken regio Donetsk.
Dus de NSA hackt de civiele radar in conflictgebieden waar de nationale regering niet eens meer de controle heeft?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:35 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
die hoeven de VS helemaal niet te hebben, qua radar kunnen ze gewoon gebruik maken van het civiele systeem, met misschien een beetje eigen extra software erbij voor hun eigen doeleinden.
Ik vraag het mij af. Of men daar al zover is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:38 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
No-brainer, ze kunnen alle telefoonsystemen afluisteren, emaildetails opslaan, maar ze zullen geen toegang hebben tot het civiele radarsysteem?
enigszins waar, die expertise is inderdaad nodig, maar of daar aantoonbaar Russische kopstukken uit komen lijkt me discutabel om 100% bewezen te krijgenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:38 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Met hulp van Rusland dan. Zonder expertise ben je er duidelijk niet volgens mensen die er iets over weten.
Van wat ik al veel eerder in het conflict begreep zijn een deel van die seperatisten gewoon russische troepen. Het is zeker niet raar om te denken dat een deel daarvan ex-militair zijn en toentertijd in Rusland gewoon zijn getraind voor die wapensystemen. De informatie kan ook door kwaadwillende Russen doorverkocht zijn, de bende is daar toch al corrupt als maar zijn kan. Voor elke logisch klinkende verklaring zijn helaas nog altijd legio andere mogelijkheden te bedenken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:38 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Met hulp van Rusland dan. Zonder expertise ben je er duidelijk niet volgens mensen die er iets over weten.
die smiley is inderdaad de enige gepaste in die contextquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
Meesten vallen je niet lastig gelukkig inderdaad. Had op middelbare school ook een knakker die van het padje was. Het regende een keer en toen het stopte zei hij dat het kwam omdat hij had gebeden dat we naar buiten konden zonder regen.
Owja gelovigen. Godsklere. Ik weet nog een ex van mij haar broer verdronken tijdens duiken. Bij een duikschool. Met instructeur en alles erbij. In de problemen geraakt en verdronken. Die duikschool bleek later geen papieren te hebben om die duikschool te mogen runnen. Ook geen EHBO trouwens. Broer dood. Ja dat was toch de wil van God en God's wegen zijn ondoorgrondelijk zeiden die ouders toen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:37 schreef Molo het volgende:
[..]
ja dat zijn bizarre dingen om mee te maken...
Ik heb weleens met biblebelts (en de mensen daar vandaan) te maken en het blijft bijzonder om te zien hoe sterk geloof kan zijn en dat er alleen de waarheid bestaat die men zelf gelooft. Geldt voor mij net zo natuurlijk, maar dan een andere kant op
Alleen wel fijn als ze anderen er niet mee lastig vallen en lekker voor zichzelf houden in dit soort gevallen
Rusland zal het zeker ontkennen. Maar die kennis die zij hebben is hierbij nodig. Dat blijkt wel.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:40 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
enigszins waar, die expertise is inderdaad nodig, maar of daar aantoonbaar Russische kopstukken uit komen lijkt me discutabel om 100% bewezen te krijgen
Een moeder en haar baby waren omgekomen bij een auto ongeluk en toen kwamen de ouderen van de kerk bij ons langs om er over te praten, me moeder vroeg waarom god een baby nodig had, hun reactie was het was zijn tijd. Ze heeft ze uit ons huis gegooid en ze zijn nooit meer welkom geweest.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:34 schreef Molo het volgende:
[..]
die zijn bij god geroepen, dat is voor vele mensen dan helemaal geen "straf" ofzo.
Zo kun je alles goed praten voor jezelf en zeer prettig leven.
Al kan ik me er niks bij voorstellen maar goed. Zie het vaak egnoeg om me heen gebeuren.
Mis ik nou iets of snap jij niet hoe makkelijk men een verbinding kan maken met ICAO?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus de NSA hackt de civiele radar in conflictgebieden waar de nationale regering niet eens meer de controle heeft
?
aan de andere kant geeft het hen misschien bizar veel rust en zingeving, een reden, een plekje.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Owja gelovigen. Godsklere. Ik weet nog een ex van mij haar broer verdronken tijdens duiken. Bij een duikschool. Met instructeur en alles erbij. In de problemen geraakt en verdronken. Die duikschool bleek later geen papieren te hebben om die duikschool te mogen runnen. Ook geen EHBO trouwens. Broer dood. Ja dat was toch de wil van God en God's wegen zijn ondoorgrondelijk zeiden die ouders toen.
Godsklere man. Als ik al zou geloven had ik op dat moment die lamme klootviool vervloekt tot en met en was ik op zeker van mijn geloof af gestapt. Maar nee, ze werden zo mogelijk nóg geloviger
Echtwaar geloof zouden ze moeten afschaffen. Wereldwijd. Wát een domme mensen die daar in geloven zeg![]()
![]()
!
Zo dacht ik ook vroeger. Toch zie je het nut (met name in het aanleren van moraal) in landen die niet verscheurd worden door religieuze conflicten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:41 schreef Geralt het volgende:
Echtwaar geloof zouden ze moeten afschaffen. Wereldwijd. Wát een domme mensen die daar in geloven zeg![]()
![]()
!
Dat kun je wel zeggen (en dat ben ik ook met je eens), maar die mensen die de daders vergeven of dit als de wil van god zien leven waarschijnlijk een gelukkiger verder leven dan iemand die vol haat en wraakgevoelens blijft zitten. Dus tsja.. wie is er dan het domst?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:41 schreef Geralt het volgende:
![]()
!
Twee geloven op 1 kussen; daar slaapt de duivel tussen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:43 schreef El_Matador het volgende:
Mijn eigen vriendin is gelovig en ik atheist. Gaat prima.
Ik weet niet wat ICAO is?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:42 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Mis ik nou iets of snap jij niet hoe makkelijk men een verbinding kan maken met ICAO?
En daarom maakt rtl programa met die lul die met doden kan praten, want geld verdienen aan een familie die rouwt is niet erg zolang je ze troost biedt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:43 schreef Molo het volgende:
[..]
aan de andere kant geeft het hen misschien bizar veel rust en zingeving, een reden, een plekje.
Maar ik ben het gevoelsmatig volledig met je eens hoor... zou het niet kunnen (of willen) geloven.
Wat een krankzinnig verhaal in een onderwerp als deze.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Owja gelovigen. Godsklere. Ik weet nog een ex van mij haar broer verdronken tijdens duiken. Bij een duikschool. Met instructeur en alles erbij. In de problemen geraakt en verdronken. Die duikschool bleek later geen papieren te hebben om die duikschool te mogen runnen. Ook geen EHBO trouwens. Broer dood. Ja dat was toch de wil van God en God's wegen zijn ondoorgrondelijk zeiden die ouders toen.
Godsklere man. Als ik al zou geloven had ik op dat moment die lamme klootviool vervloekt tot en met en was ik op zeker van mijn geloof af gestapt. Maar nee, ze werden zo mogelijk nóg geloviger
![]()
!
Om het wat makkelijker voor je te maken in dit geval, zie "seperatisten" als staatshuurlingen, een beetje als het Legionnaires Francais, maar in Russische uitvoering wat meer in duistere zaakjesquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:41 schreef twiFight het volgende:
[..]
Van wat ik al veel eerder in het conflict begreep zijn een deel van die seperatisten gewoon russische troepen. Het is zeker niet raar om te denken dat een deel daarvan ex-militair zijn en toentertijd in Rusland gewoon zijn getraind voor die wapensystemen. De informatie kan ook door kwaadwillende Russen doorverkocht zijn, de bende is daar toch al corrupt als maar zijn kan. Voor elke logisch klinkende verklaring zijn helaas nog altijd legio andere mogelijkheden te bedenken.
Maar de waarheid ligt in het midden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Twee geloven op 1 kussen; daar slaapt de duivel tussen.
we zijn uiteindelijk zowel de slimste als de domste diersoort, en bijzonder simpel in wat we nodig hebben in het leven qua basisbehoeftesquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:44 schreef Tweek het volgende:
[..]
En daarom maakt rtl programa met die lul die met doden kan praten, want geld verdienen aan een familie die rouwt is niet erg zolang je ze troost biedt.
Why. Omdat hij zijn transponder bewust heeft uitgezet en boven zee was.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ICAO is?
Maar inderdaad heeft MH370 mijn wereldbeeld drastisch veranderd.
Als je dus die informatie niet hebt.....inderdaad.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:45 schreef Drugshond het volgende:
Bij expertise vuur je geen grond-lucht raket af zonder 3 x goed na te denken. Daar gaat de vergeljking al gelijk mank. Toestel had een transponder, die zie je vanaf het opstuigen al. Het is meer een pavlov reaktie geweest (ik zie een streep in het wolkendek) in combinatie van trigger happy. Ik heb wel mijn vermoedens van wie hoe of wat. Maar ik wacht op de officiele versie.
Huilen danquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef starla het volgende:
[..]
Mag je doen. Randdebiel stond er ook heel lang niet in totdat ik een brief schreef (shit you not).
die presentatoren bedoel je? Ik zat me kapot te ergeren aan die nep mensen, lijkt wel Madame Tussaudsquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:45 schreef Rabieluh het volgende:
Wat zien die mensen op cnn er toch allemaal raar uit. beetje raar gedaan met de makeup?
http://en.wikipedia.org/w(...)viation_Organizationquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ICAO is?
Maar inderdaad heeft MH370 mijn wereldbeeld drastisch veranderd.
Ja prima en alles, maar ik zou zoiets niet kunnen handelen in mijn kop als ik echt geloof had in een god die het beste met iedereen voor had.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:43 schreef Molo het volgende:
[..]
aan de andere kant geeft het hen misschien bizar veel rust en zingeving, een reden, een plekje.
Maar ik ben het gevoelsmatig volledig met je eens hoor... zou het niet kunnen (of willen) geloven.
We zijn de meest agressieve diersoort. We bedenken werkelijk ALLES om elkaar te doden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:45 schreef Molo het volgende:
[..]
we zijn uiteindelijk zowel de slimste als de domste diersoort, en bijzonder simpel in wat we nodig hebben in het leven qua basisbehoeftes
Ik begon niet over god; ik haakte slechts even in.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:45 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Wat een krankzinnig verhaal in een onderwerp als deze.
ik ga voor optie 1quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja prima en alles, maar ik zou zoiets niet kunnen handelen in mijn kop als ik echt geloof had in een god die het beste met iedereen voor had.
Schei toch uit man.
Er zijn slechts 2 opties:
• er is geen god.
• god is een sadistische klootzak van het zuiverste water die geen kut om mensen geeft.
Beide opties zijn plausible. Andere opties (als bv dat god het beste voorheeft met goeie mensen) zijn er imo niet.
JA DAT IS DUS DIE DUIVEL WTF!!!!!quote:
Gun ik jequote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik begon niet over god; ik haakte slechts even in.
Not true, Je weet in ieder geval dat er ook lijntoestelen boven je gebied zitten. Dat zou je wel moeten weten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:46 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Als je dus die informatie niet hebt.....inderdaad.
Ik denk serieus niet, maar kan het ook even niet bevestigen, dat een 1980 ontworpen Sovjet SAM computergestuurd is, en zich slechts richt op RADAR en Thermo, Transponders zijn zinloos in pre Computertijd SAM'squote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:45 schreef Drugshond het volgende:
Bij expertise vuur je geen grond-lucht raket af zonder 3 x goed na te denken. Daar gaat de vergeljking al gelijk mank. Toestel had een transponder, die zie je vanaf het opstijgen al. Het is meer een pavlov reaktie geweest (ik zie een streep in het wolkendek) in combinatie van trigger happy. Ik heb wel mijn vermoedens van wie hoe of wat. Maar ik wacht op de officiele versie.
Als je daar verder geen info over hebt en je bent dom vuur je misschien iets af?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Not true, Je weet in ieder geval dat er ook lijntoestelen boven je gebied zitten.
Juist......wat een boer niet kent vreet hij niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:50 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Als je daar verder geen info over hebt en je bent dom vuur je misschien iets af?
Het is al heel duidelijk dat Rusland raketten heeft die dat van een flexibel punt kunnen doen. Mobiel dus. Die kunnen nog drie keer hoger zelfs. Die gaan ca. drie keer sneller dan geluid.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:49 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik denk serieus niet, maar kan het ook even niet bevestigen, dat een 1980 ontworpen Sovjet SAM computergestuurd is, en zich slechts richt op RADAR en Thermo, Transponders zijn zinloos in pre Computertijd SAM's
Als jij de boer niet bent en ik wel verwacht ik uitleg.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Juist......wat een boer niet kent vreet hij niet.
Neem stilzwijgend aan dat een BUK iets slimmer is dan een SAM-2.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:49 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik denk serieus niet, maar kan het ook even niet bevestigen, dat een 1980 ontworpen Sovjet SAM computergestuurd is, en zich slechts richt op RADAR en Thermo, Transponders zijn zinloos in pre Computertijd SAM's
Je wil het allemaal zien? Dat bestond al.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:54 schreef Molo het volgende:
Zo dan, op Canvas wordt alles gewoon ongeblurd uitgezonden...
ik zat gewoon te zappen en verbaasde me eroverquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:55 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Je wil het allemaal zien? Dat bestond al.
of god gaf ons onze eigen vrije wil om onze eigen vrije keuzes te maken en wij maken er zelf een zooitje vanquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja prima en alles, maar ik zou zoiets niet kunnen handelen in mijn kop als ik echt geloof had in een god die het beste met iedereen voor had.
Schei toch uit man.
Er zijn slechts 2 opties:
• er is geen god.
• god is een sadistische klootzak van het zuiverste water die geen kut om mensen geeft.
Beide opties zijn plausible. Andere opties (als bv dat god het beste voorheeft met goeie mensen) zijn er imo niet.
Als Poetin de boel weer saboteert direct alle betrekkingen opschorten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:55 schreef thesiren.nl het volgende:
Het raketsysteem is ondertussen op transport naar rusland gegaan, putin zal wel een ver(assing) in het eten gooien van degene die hem heeft afgevuurd serieus ze traineren daar de onderzoekers weg terwijl het bewijsmateriaal word meegenomen of bewerkt. Toen dat vliegtuig met die poolse president op russisch grondgebied neerstortte had Put(a)in al binnen een half uur de verklaring: pilot error, under pressure. Na het onderzoek door moskou is daar niet van afgeweken.
ik denk dat hooguit 10% van die seperatisten in ukraine zijn geboren allemaal van die russen zijn het. Typisch een ongeoorzaamd zooitje dat met een fles wodka achter de kiezen op luchtdoelen gaat zoeken.
Normale landen weten wat en wie er vliegt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:57 schreef Drugshond het volgende:
Hoeveel info wil je hebben Marzoen. s'ochtends alsook s'avonds zie ik genieg vliegtuigstrepen die echt alle kanten op wijzen. Dat zijn een boel lijnvluchten. Die informatie neem je als achtergrond mee. Zullen die mensen daar nog nog een vliegtuigstreep hebben gezien ? Lijkt me sterk.
DE M2 misschien wel, maar Soviets hadden pas in 1983 beschikking over redelijke computerchips, rechtstreeks gejat van de Intel 8080quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Neem stilzwijgend aan dat een BUK iets slimmer is dan een SAM-2.
Weapons don't kill people, people/idiots do.
Ik weet niet wat voor iets raars je hebt gezien. Ik heb genoeg gezien.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:55 schreef Molo het volgende:
[..]
ik zat gewoon te zappen en verbaasde me erover
Daar gaat het niet om. Ze hebben nu dit systeem. We gaan het ook niet over Lada's hebben nu.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:00 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
DE M2 misschien wel, maar Soviets hadden pas in 1983 beschikking over redelijke computerchips, rechtstreeks gejat van de Intel 8080
ik heb op internet wel filmpjes en foto's gezien, dit waren geen nieuwe beelden, maar verwachtte het niet gewoon op tv zonder aankondiging of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:01 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor iets raars je hebt gezien. Ik heb genoeg gezien.
Dat kan ik mij ook voorstellen. Maar media moet nieuws brengen. Men denkt niet aan nabestaanden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:02 schreef Molo het volgende:
[..]
ik heb op internet wel filmpjes en foto's gezien, dit waren geen nieuwe beelden, maar verwachtte het niet gewoon op tv zonder aankondiging of iets dergelijks.
Kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die dat niet zo op prijs stellen
Dat is het punt natuurlijk. Dit wordt voor Rusland een enorm probleem.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:03 schreef Drugshond het volgende:
Poetin heeft een moeilijk verhaal uit te leggen. Seperatisten kan hij niet blijven ondersteunen. Die hebben hun credits al verkloot, en Rusland als doorvoerhaven idem dito.
En economisch in Rusland is nog steeds niet hersteld....Dit kan in de toekomst wel eens een harde landing worden.
Heeft het nu nog zin als ik erbij zeg dat de BUK 1 is ontworpen in 1972 en haar eerste prototype zag in 1979?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:02 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ze hebben nu dit systeem. We gaan het ook niet over Lada's hebben nu.
We leven in 2014 en nu kunnen ze dat wel. Ben je er nog bij?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:05 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Heeft het nu nog zin als ik erbij zeg dat de BUK 1 is ontworpen in 1972 en haar eerste prototype zag in 1979?
Ik dacht dat ik weldegelijk to the point was dat de BUK M1 geen mogelijkheid heeft om civiele transponders te herkennen wegens NIET computergestuurd
Zijn die dan nog operationeel ?, Ik sluit niks uit. Maar goed met een beetje smartphone heb je net dat beetje extra informatie.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:05 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Heeft het nu nog zin als ik erbij zeg dat de BUK 1 is ontworpen in 1972 en haar eerste prototype zag in 1979?
Ik dacht dat ik weldegelijk to the point was dat de BUK M1 geen mogelijkheid heeft om civiele transponders te herkennen wegens NIET computergestuurd
Poetins hoofd stond ook een beetje op standje:quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:04 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat is het punt natuurlijk. Dit wordt voor Rusland een enorm probleem.
Oke, bijdehante opmerkingen kun je wel maken, maar ik ga blijkbaar op onderbouwing 2 niveau's te hoog voor je, sorry.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:07 schreef Marzoen het volgende:
[..]
We leven in 2014 en nu kunnen ze dat wel. Ben je er nog bij?
Paar dagen eerder vlogen ze zelfs over de Krim gebied..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:59 schreef Watashiwa het volgende:
Voor de geïnteresseerden..
Hier een link van route dat genomen was:
http://nl.flightaware.com(...)0717/1000Z/EHAM/WMKK
Vraag me toch af..
Is het normaal om zo van route te wisselen?
Je leeft gewoon in een ander decennium dan ik. Met alle respect. Je kijkt wel TV? Of moet je eerst je radio opwinden per hand?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:09 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Oke, bijdehante opmerkingen kun je wel maken, maar ik ga blijkbaar op onderbouwing 2 niveau's te hoog voor je, sorry.
Maleisië is geen nato land.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:10 schreef Elan het volgende:
Obama heeft nog zo gezegd tegen Poetin stay the fuck away from NATO-countries or else....
Dit is een rechstreekse daad van terreur op een NAVO-lid. Toen zij hun 9/11 beleefden stond Nederland ook klaar met spullen voor Afghanistan hopelijk kunnen wij andersom nu ook op onze vrienden rekenen.
Al is het maar om de waarheid boven tafel te krijgen en die lichamen te bergen.
Als overstock of in de handen van een zwak gefinancierd oekrains leger zou dat volgens mij wel kunnen ja, ik las net snel over google dat Egypte er pas geleden ook een zwik heeft gekocht.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zijn die dan nog operationeel ?, Ik sluit niks uit. Maar goed met een beetje smartphone heb je net dat beetje extra informatie.
Nou.... het verschil zit hem vooral dat ik logica zoek in wat er gebeurd is, en dat het 2014 is is erg leuk, en je kan met je Iphone van alles vinden ja, maar blijkbaar hebben bepaalde mensen dat niet tot slecht gedaan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:11 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Je leeft gewoon in een ander decennium dan ik. Met alle respect. Je kijkt wel TV? Of moet je eerst je radio opwinden per hand?
Wat bedoel je dan? Van wiens kant komt dit en hoe slim moet zo'n raket NU zijn een vliegtuig te vinden op die hoogte?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:16 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nou.... het verschil zit hem vooral dat ik logica zoek in wat er gebeurd is, en dat het 2014 is is erg leuk, en je kan met je Iphone van alles vinden ja, maar blijkbaar hebben bepaalde mensen dat niet tot slecht gedaan.
Leef ik dan in een ander decennium of die seperatisten?
Nederland wel.quote:
Ja en het "land" dat ze uit de lucht schoot is ook niet van de nato. Pas als je bewijs hebt dat Rusland er achter zat kan je wat doen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland wel.
Toestel vloog vanuit Amsterdam /care wie dan technisch gezien eigenaar is er zijn bijna 200 Nederlanders dood Obama benoemde het gisteren expliciet.
Jij was misschien slim in die jaren. We hebben het over nu. Het werkt gewoon anders.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:16 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nou.... het verschil zit hem vooral dat ik logica zoek in wat er gebeurd is, en dat het 2014 is is erg leuk, en je kan met je Iphone van alles vinden ja, maar blijkbaar hebben bepaalde mensen dat niet tot slecht gedaan.
Leef ik dan in een ander decennium of die seperatisten?
nou, het simpele verschil is dat de modernere systemen uitgerust zijn met en computersysteem waarmee raketten AUTOMATISCH civiele transponders detecteren en automatisch daarop het afvuren onderbreken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:17 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan? Van wiens kant komt dit en hoe slim moet zo'n raket NU zijn een vliegtuig te vinden op die hoogte?
Ze kunnen toch niet zomaar die black boxes weghalen of wel.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:19 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ja en het "land" dat ze uit de lucht schoot is ook niet van de nato. Pas als je bewijs hebt dat Rusland er achter zat kan je wat doen.
kap maar met quoten over me, sorry, ik heb mijn best gedaaan voor je, maar dit is zinloosquote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:21 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Jij was misschien slim in die jaren. We hebben het over nu. Het werkt gewoon anders.
Dat is dan toch heel iets anders dan over de jaren tachtig spreken? Men kan nu zo hoog en ver. Dat maakt het gevaarlijk. Ik weet niet wat het kost en waar men het kan kopen. Het lijkt mij uit Rusland te komen. Dit systeem komt daar vandaan uiteindelijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:21 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
nou, het simpele verschil is dat de modernere systemen uitgerust zijn met en computersysteem waarmee raketten AUTOMATISCH civiele transponders detecteren en automatisch daarop het afvuren onderbreken.
Waar doe je jouw best? Ik geef aan dat het systeem nu anders is. Dat weet jij ook. We leven niet in de jaren tachtig. Daar zal het begin zijn geweest. Prima.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:22 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
kap maar met quoten over me, sorry, ik heb mijn best gedaaan voor je, maar dit is zinloos
Omdat het BUK M1 systeem (die verdacht wordt van het afschieten van de raken) een jaren 80 systeem is, en als je je een beetje had ingebind, had ik je met plezier alle uitleg gegeven, maar telkens erop hameren alsof ik in een bejaardensoos mot motiveert me ook niet echt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:24 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat is dan toch heeldat iets anders dan over de jaren tachtig spreken? Men kan nu zo hoog en ver. Dat maakt het gevaarlijk. Ik weet niet wat het kost en waar men het kan kopen. Het lijkt mij uit Rusland te komen. Dit systeem komt daar vandaan uiteindelijk.
Dan hierbij mij excuus. En dan meen ik. Ik ben soms wat fel. Leg uit hoe men van daar naar nu komt. Aub.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:27 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Omdat het BUK M1 systeem (die verdacht wordt van het afschieten van de raken) een jaren 80 systeem is, en als je je een beetje had ingebind, had ik je met plezier alle uitleg gegeven, maar telkens erop hameren alsof ik in een bejaardensoos mot motiveert me ook niet echt.
Laatbloeier, en ik ken dit soort reekjes, Ik wil eerst wat wat houvast hebben. Was ooit modke hier. Ga hier geen olie op het vuur gooien, POL-SC is fire and forget (By default).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:13 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Als overstock of in de handen van een zwak gefinancierd oekrains leger zou dat volgens mij wel kunnen ja, ik las net snel over google dat Egypte er pas geleden ook een zwik heeft gekocht.
En met je smartphoneinfo zit je goed hoor, ik snap ook niet waarom er niet op een bepaald protocol ge-doublechecked word
Van daar naar nu?, specificeer jezelf?, wil je dat ik een complete evoluaire historieles over SAM-systemen samenvat?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:28 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dan hierbij mij excuus. En dan meen ik. Ik ben soms wat fel. Leg uit hoe men van daar naar nu komt. Aub.
Doe separatisten zijn nog altijd mensen van uit de Oekraïne. Of ze nou voor Rusland zijn of niet, het maakt ze geen lid van de nato. Ze mogen dan wel Russisch wapentuig hebben, maar dat moet dus nog bewezen worden. Voorlopig heb je niets aan de nato.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze kunnen toch niet zomaar die black boxes weghalen of wel.
Zelfs al zou het een ongeluk zijn ze saboteren zeer bewust het onderzoek.
En die seperatisten zijn toch ook gewoon Russen met Russisch wapentuig of niet?
Jij had het over die rakertvan toen. En de raket van nu. Dat lijkt ij een enorm verschil. Jij ziet dat anders, En wat weet je daar over dan? We hebben het over dertig jaar verschil? Dan is het toch wezenlijk anders?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:31 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Van daar naar nu?, specificeer jezelf?, wil je dat ik een complete evoluaire historieles over SAM-systemen samenvat?
Daar lijkt google wel makkelijkere bronnen over te hebben toch?
Ha, ik heb even geen flauw ideee wat je bedoelt, zo'n regular poster ben ik nu ook weer nietquote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Laatbloeier, en ik ken dit soort reekjes, Ik wil eerst wat wat houvast hebben. Was ooit modke hier. Ga hier geen olie op het vuur gooien, POL-SC is fire and forget (By default).
Oh ja, absoluut, waar oudere raketten het vooral moeten hebben van Radar, Thermo en Coordinateninstelingen, zijn de huidige systemen uitgerust met militaire GPS als het om targetseeking gaat, maar dat wist je denk ik zelf ook?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:32 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Jij had het over die raker van toen. En de raket van nu. Dat lijkt ij een enorm verschil. Jin ziet dat anders, En wat weet je daar over dan? We hebben het over dertig jaar verschil? Dan is het toch wezenlijk anders?
Ja. Maar dan kan je het dus ook totaal niet vergelijken dus. Dat was 1 van mijn punten. Of je moet het kunnen ombouwen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:35 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Oh ja, absoluut, waar oudere raketten het vooral moeten hebben van Radar en Coordinateninstelingen, zijn de huidige systemen uitgerust met militaire GPS als het om targetseeking gaat, maar dat wist je denk ik zelf ook?
Zo precies. Een vrij vrij los vliegend wapen uit die tijd op die hoogte?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:37 schreef twiFight het volgende:
Als ik de posts zo even teruglees wordt beweert dat die raketten oud zijn en daarom geen adequate targeting/identification equipment hebben? Dat vind ik wel een erg simpele redenering. Wapens kun je upgraden/updaten. De F-16 komt ook uit de jaren 70 maar die doet nog prima mee hoor.
op die manier moet ik je idd gelijkgeven, en zie het ombouwen maar als vrijwel onmogelijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:37 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ja. Maar dan kan je het dus ook totaal niet vergelijken dus. Dat was 1 van mijn punten. Of je moet het kunnen ombouwen.
Men heeft iets nieuws en dat heet de MUD. We evolueren allemaal. Hopelijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:40 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
op die manier moet ik je idd gelijkgeven, en zie het ombouwen maar als vrijwel onmogelijk.
Prima, wat is jouw theorie dan?, hoe kan een militair SAM-systeem een civiel vliegtuig neerhalen?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:37 schreef twiFight het volgende:
Als ik de posts zo even teruglees wordt beweert dat die raketten oud zijn en daarom geen adequate targeting/identification equipment hebben? Dat vind ik wel een erg simpele redenering. Wapens kun je upgraden/updaten. De F-16 komt ook uit de jaren 70 maar die doet nog prima mee hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |