Zonde, 2e konden ze niks aan doen, en 1e is nog niet bekend..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Kans is groot.
Marge is al klein in de luchtvaart twee vliegtuigen kwijt kan je de kop kosten.
Nee, hun voorlichting (MH370) en risicovermijding (MH17) blijken waardeloos.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Sjongejongejonge, blijft nog steeds 1 van de betere vliegtuigmaatschappijen.
Ja maar perfecte bedrijven kunnen kapot gaan zie DAF, Fokker etc.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Sjongejongejonge, blijft nog steeds 1 van de betere vliegtuigmaatschappijen.
In opdracht van Ruttequote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef Reki het volgende:
Waarom spreekt de Nederlandse media nog steeds over een "vliegramp". Het is toch duidelijk dat het een doelbewuste aanslag is?
Nou... dat risicovermijding zaten ze wel goed mee, is bevestigd dat ze in 'veilige' lucht zaten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, hun voorlichting (MH370) en risicovermijding (MH17) blijken waardeloos.
Als ik al naar Maleisie zou vliegen, dan zeker niet met MA. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die zo denkt.
Die Buk haalt 72.000 voet zag ik net op de BBC.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nou... dat risicovermijding zaten ze wel goed mee, is bevestigd dat ze in 'veilige' lucht zaten.
+2000 feet wat onveilig is..
Ja jammer dat men de defenitie van veilig niet aanpast aan de beschikbaarheid van wapens die 13 km met gemak kunnen halen....quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nou... dat risicovermijding zaten ze wel goed mee, is bevestigd dat ze in 'veilige' lucht zaten.
+2000 feet wat onveilig is..
Een ramp is volgens de van Dale nog steeds een groot ongeluk. En een ongeluk kun je expres veroorzaken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef Reki het volgende:
Waarom spreekt de Nederlandse media nog steeds over een "vliegramp". Het is toch duidelijk dat het een doelbewuste aanslag is?
Ik wel, ik zie een ramp als iets wat niet veroorzaakt is door moedwillig handelen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef starla het volgende:
[..]
Een ramp is volgens de van Dale nog steeds een groot ongeluk. En een ongeluk kun je expres veroorzaken.
Dus snap je punt totaal niet.
Achteraf geouwehoer.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Buk haalt 72.000 voet zag ik net op de BBC.
Dan is 33.000 vs 31.000 toch wat magertjes. Had gewoon omgevlogen, dan was het sowieso niet gebeurd.
Geen ongeluk, maar wel een ramp.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:55 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik wel, ik zie een ramp als iets wat niet veroorzaakt is door moedwillig handelen.
Een raket afvuren richting een vliegtuig is imho een bewuste keuze van een mens dus geen ongeluk.
Ehhh, dan is het toch geen ongeluk?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef starla het volgende:
. En een ongeluk kun je expres veroorzaken.
Dus snap je punt totaal niet.
quote:
En terecht, laat eerst maar helemaal vast staan wat gebeurt is, voor we als Nederland zijnde een harde positie in nemen. Het is niet alsof we de kernwapens die bij Volkel liggen aan kunnen spreken.quote:
Omdat er nog geen bewijs is gezien door Rutte neem ik aan. Oekraine was er als de kippen bij om te zeggen dat het vliegtuig met een raket neergehaald was. Vervolgens riep alle media dat na zonder bewijs gezien te hebben. Daarna zei Amerika dat ze bewijs dachten te hebben dat het inderdaad een raketaanval was en weer riep alle media dat na. Zonder dat bewijs gezien te hebben.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef Reki het volgende:
Precies. Maar dan ligt de "schuld" dus niet bij de maatschappij maar bij de IACO die verklaard heeft dat het luchtruim veilig is. Daar ga je dan ook vanuit als vliegtuigmaatschappij.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Buk haalt 72.000 voet zag ik net op de BBC.
Dan is 33.000 vs 31.000 toch wat magertjes. Had gewoon omgevlogen, dan was het sowieso niet gebeurd.
Dat kun je wel vinden, maar het woordenboek vindt dat niet. Ik vind de mening van het woordenboek wat waardevoller.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:55 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik wel, ik zie een ramp als iets wat niet veroorzaakt is door moedwillig handelen.
Een raket afvuren richting een vliegtuig is imho een bewuste keuze van een mens dus geen ongeluk.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:58 schreef starla het volgende:
[..]
Dat kun je wel vinden, maar het woordenboek vindt dat niet. Ik vind de mening van het woordenboek wat waardevoller.
Ze oudste broer en grote voorbeeld is overleden aan AIDS, laat dat gezeik over homo zijn gewoon achterwege. Nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat dat aan gaat doen die latente homo het gewoon goed.
IACO verklaard dat niet. Die zeggen dat de verantwoording bij de landen zelf ligt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Precies. Maar dan ligt de "schuld" dus niet bij de maatschappij maar bij de IACO die verklaard heeft dat het luchtruim veilig is. Daar ga je dan ook vanuit als vliegtuigmaatschappij.
quote:De organisatie voor de burgerluchtvaart van de Verenigde Naties, de ICAO zegt vrijdag dat ze het "niet als ons werk'' beschouwt om landen en luchtvaartschappijen te waarschuwen voor raketten. Lidstaten zijn verantwoordelijk om te waarschuwen voor bedreigingen van de luchtvaart.
Ook zegt de ICAO"geen operationeel mandaat'' te hebben om gegevens te delen over luchtvaartmaatschappijen die bepaalde delen van de wereld mijden.
Klopt, was bij MH370 nog erger. YouTube volspammen met "het is terrorisme!!!1!1!1!1!!" en nooit erop terugkomen dat ze mensen compleet onterecht beschuldigd hebben.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:55 schreef eight het volgende:
CNN is wel bagger zeg. Alleen maar reclame die onderbroken wordt met nietszeggende suggestieve opmerkingen
Ik niet! ik ga de vette van dale een boze mail sturenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:58 schreef starla het volgende:
[..]
Dat kun je wel vinden, maar het woordenboek vindt dat niet. Ik vind de mening van het woordenboek wat waardevoller.
Ah ja ik weet nog dat één van de piloten een ongelooflijke fanaat was qua vliegen dat hij een briljante opstelling thuis had om flight simulator te spelen. Was meteen een mogelijke terrorist, want wie doet dat nou. Na het vliegen thuis ook nog virtueel vliegen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt, was bij MH370 nog erger. YouTube volspammen met "het is terrorisme!!!1!1!1!1!!" en nooit erop terugkomen dat ze mensen compleet onterecht beschuldigd hebben.
Mag je doen. Randdebiel stond er ook heel lang niet in totdat ik een brief schreef (shit you not).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:02 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik niet! ik ga de vette van dale een boze mail sturen
Omdat de CIA/NSA al een complete campagne hieromheen aan het bouwen is, en de info pas vrijgooit op het moment dat het Rusland het het slechtste uitkomt of de campagne klaar isquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:54 schreef Drugshond het volgende:
Aangezien de onrust in de regio lijkt het me bijzonder sterk dat er geen US sateliet mee zit te kijken/luisteren. Dat de info nog niet publekelijk is vrijgegeven (lijkt me evident).
USA heeft al aangegeven dat het een ground to air missile was, maar dat ze niet wisten wie hem had afgeschoten?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Omdat de CIA/NSA al een complete campagne hieromheen aan het bouwen is, en de info pas vrijgooit op het moment dat het Rusland het het slechtste uitkomt of de campagne klaar is
Hoe bedoel je 'verklaard dat niet', zij geven toch aan waar het veilig is om te vliegen en waar niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
IACO verklaard dat niet. Die zeggen dat de verantwoording bij de landen zelf ligt.
[..]
Tja toen ik mijn huidige woning kocht lagen er (kleine) propellors in.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ah ja ik weet nog dat één van de piloten een ongelooflijke fanaat was qua vliegen dat hij een briljante opstelling thuis had om flight simulator te spelen. Was meteen een mogelijke terrorist, want wie doet dat nou. Na het vliegen thuis ook nog virtueel vliegen.
Weten ze, beter zelfs, er is op dit very moment een satellietje de exacte route aan het volgen waar dat ding heengaat, net zolang tot er genoeg lastbare info voorhanden isquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:04 schreef Tweek het volgende:
[..]
USA heeft al aangegeven dat het een ground to air missile was, maar dat ze niet wisten wie hem had afgeschoten?
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef starla het volgende:
[..]
Mag je doen. Randdebiel stond er ook heel lang niet in totdat ik een brief schreef (shit you not).
Dat zal wel loslopen.... denk eerder dat er achter de schermen al redelijk bekend is waar- en hoe het precies is gebeurd. Maar dat het nadere inkleuring gaat krijgen lijkt me vanzelfsprekend. Met vingerwijzen alleen kom je er niet. Dus vanuit die optiek snap ik Rutte wel.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Omdat de CIA/NSA al een complete campagne hieromheen aan het bouwen is, en de info pas vrijgooit op het moment dat het Rusland het het slechtste uitkomt of de campagne klaar is
Die zien echt wel een UFO op hun schempje, en lokatie.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:04 schreef Tweek het volgende:
[..]
USA heeft al aangegeven dat het een ground to air missile was, maar dat ze niet wisten wie hem had afgeschoten?
Ja, framing is CNN zeer goed in. Zie die arme Dagestaanse studenten die een "bomaanslag" in de schoenen geschoven kregen....quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ah ja ik weet nog dat één van de piloten een ongelooflijke fanaat was qua vliegen dat hij een briljante opstelling thuis had om flight simulator te spelen. Was meteen een mogelijke terrorist, want wie doet dat nou. Na het vliegen thuis ook nog virtueel vliegen.
Ik had al gelezen dat ze gezien hadden dat het ding afgevuurd werd. Ze weten sowieso dat er een raket is afgevuurd. Ze kunnen alleen niet zeggen met zekerheid wie het was, behalve dat het van het gebied van separatisten kwam.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:06 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Weten ze, beter zelfs, er is op dit very moment een satellietje de exacte route aan het volgen waar dat ding heengaat, net zolang tot er genoeg lastbare info voorhanden is
Ik durf te wedden dat de CIA nu al en groep verdachten heeft beperkt tot maximaal 25 betrokkenen, en dat ze weten waar de BUK die de SA11 afschoot op dit moment staat en waar deze voor het afschieten ook vandaan kwamquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat zal wel loslopen.... denk eerder dat er achter de schermen al redelijk bekend is waar- en hoe het precies is gebeurd. Maar dat het nadere inkleuring gaat krijgen lijkt me vanzelfsprekend. Met vingerwijzen alleen kom je er niet. Dus vanuit die optiek snap ik Rutte wel.
Dat was Reddit die teveel de sherlock wou uit hangen, samen met de social justice warriors.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, framing is CNN zeer goed in. Zie die arme Dagestaanse studenten die een "bomaanslag" in de schoenen geschoven kregen....
Ik heb ook stenen thuis, en modelleer in mijn vrije tijd.
Maar nog niet publiekelijk vrijgegeven. Op dit moment kun je maar 1 ding doen. Zorgen dat de overledenen snel thuis komen. En formeel je betrokkenheid tonen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:10 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat de CIA nu al en groep verdachten heeft beperkt tot maximaal 25 betrokkenen, en dat ze weten waar de BUK die de SA11 afschoot op dit moment staat en waar deze voor het afschieten ook vandaan kwam
Nee, ik heb na de 2de golfoorlog het nodige gezien hoe de amerikanen met satelite-tracking omgaan, en durf te wedden dat er na een launch detection en een melding van een neergeschoten civiele jet er binnen een half uur een project op poten stond met orders om de desbetreffende BUK te spotten en te tracken, en die dingen halen geen topsnelheden van 140km/u, dus dat moet eenvoudig vindbaar zijn geweestquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:09 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ik had al gelezen dat ze gezien hadden dat het ding afgevuurd werd. Ze weten sowieso dat er een raket is afgevuurd. Ze kunnen alleen niet zeggen met zekerheid wie het was, behalve dat het van het gebied van separatisten kwam.
Ben je sarcastisch trouwens, want ik kan het er niet uit opmaken.
Ja in dit geval wel. Ze wisten dat 2 landen op zeer gespannen voet met elkaar waren. Dus waarom geen no-fly-zone instellen. Beetje de gedachte van het zal wel loslopen. Dus niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:10 schreef twiFight het volgende:
Ook weer dat typische gedrag om overal schuldigen voor aan te willen wijzenDe hele aardkloot zit vol conflictgebieden en Oost-Oekraine is echt niet de enige plek waar AA-geschut beschikbaar is. Achteraf is het zo makkelijk mekkeren, maar het is al tientallen jaren zo dat er over of langs conflictgebieden gevlogen wordt. Ten eerste moet je heel specifieke wapens hebben om civiele luchtvaart neer te kunnen schieten en ten tweede heeft geen enkele partij daar wat aan. Dat het nu wel gebeurd is staat m.i. gelijk aan een terrorist die zichzelf opblaast bij een markt of voor een consulaat of zo. Dat betekent ook niet dat gelijk dat gebied onveilig verklaard moet worden.
Jij bent weer voor andere mensen aan het denken?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
En omdat jij geen tv kijkt ben je blijkbaar spontaan glad vergeten dat andere mensen nog wel de tv aan hebben staan? Ja joh, logisch.
Gezien vanuit werk bedoel je?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nee, ik heb na de 2de golfoorlog het nodige gezien hoe de amerikanen met satelite-tracking omgaan, en durf te wedden dat er na een launch detection en een melding van een neergeschoten civiele jet er binnen een half uur een project op poten stond met orders om de desbetreffende BUK te spotten en te tracken, en die dingen halen geen topsnelheden van 140km/u, dus dat moet eenvoudig vindbaar zijn geweest
Was er zelf heel verbaasd over en vond het niet kunnen omdat het al heel lang gebruikt wordt als scheldwoord. Misschien toevallig hoor, maar vlak nadat ik ze aanschreef stond ie bij de nieuwe uitgave erin (misschien dat meer mensen erover 'klaagden'). Eind jaren '90 ofzo? Exact jaar weet ik niet meer. Als je nog een oude van Dale thuis hebt moet je maar checken.quote:
Verstoppen in een graanloods is niet zo moeilijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nee, ik heb na de 2de golfoorlog het nodige gezien hoe de amerikanen met satelite-tracking omgaan, en durf te wedden dat er na een launch detection en een melding van een neergeschoten civiele jet er binnen een half uur een project op poten stond met orders om de desbetreffende BUK te spotten en te tracken, en die dingen halen geen topsnelheden van 140km/u, dus dat moet eenvoudig vindbaar zijn geweest
Nee, was een documentaire op NGC, niks geheims aanquote:
Trajectory heatsignatures bepalen over ook nietquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verstoppen in een graanloods is niet zo moeilijk.
misschien was je wel koffiejuf geweest daarquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nee, was een documentaire op NGC, niks geheims aan
Mocht je denken dat ik hier een zolderkamer007 zit uit te hangen, leuk idee, maar nee
Oh ja daar ben ik het mee eens. Wat dat betreft vind ik ook dat er meteen troepen ingezet hadden moeten worden om de crash site te beveiligen. Al die bivakmuts mensjes die nu op de foto staan zijn debet aan wat is gebeurt. Ik zag een foto van paupers die op een gedeelte van het vliegtuig stonden terwijl hun moeder een foto nam. Dus wat dat betreft zeg ik, ik kom uit Nederland mijn hele familie komt daar vandaan, maak ze allemaal af (werkt beter in het engels, Starship Troopers referentie).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Moeten die satellieten net overkomen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Trajectory heatsignatures bepalen over ook niet
die vent ziet er wel reteslecht uit jaquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:20 schreef El_Matador het volgende:
Obama, op C-SPAN: "our great allies, the Dutch"
Lap dogs bedoelt de zichtbaar oververmoeide Barack Hussein.
Het is wel zo dat Rutte nu alles op gaat lossen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:20 schreef El_Matador het volgende:
Tja hij zou ook niet willen dat de 800.000 duizend banen waar wij voor zorgen in de VS in gevaar komen, net als dat wij niet willen dat de economie om zeep geholpen wordt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:20 schreef El_Matador het volgende:
Die vloog ook niet over een potentiele brandhaard. Oekraine is echt on watch.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moeten die satellieten net overkomen.
Sinds MH370 weten we dat men echt niet alles ziet. In dat geval helaas, trouwens.
Dat klopt, spijker kop,quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sinds MH370 weten we dat men echt niet alles ziet. In dat geval helaas, trouwens.
die verdween mogelijk in een gebied wat niet interessant/spannend/belangrijk was, dus daar was geen reden om de boel in te gaten te houden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anderson Pooper (credit: user Copycat) is echt een walgelijk mannetje idd.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:21 schreef Molo het volgende:
[..]
die vent ziet er wel reteslecht uit ja
En die Anderson Cooper op CNN heeft ook een creepy hoofd vind ik, maar kan ook aan zijn beroerde make-up en haarkleur liggen
Wat had een satelliet moeten zien toen? Hier was een raket in het spel en die wisten de Amerikanen snel op te sporen. OA door de ulta violette sporen van zo'n raket via de satelliet te zien.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
crazy eyes, heeft wel wat van Poetin weg qua blikquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anderson Pooper (credit: user Copycat) is echt een walgelijk mannetje idd.
Tja, net zoveel burgers die wisten dat ze over conflictgebieden gingen vliegen, daar bewust ingingen, er overheen vlogen en keurig landen maar niks zeiden. Nooit klaagden. En nu het misgaat is het de schuld van een ander etc. De koe in de kont kijken, het is niet alleen de professional die dat deed, bijna iedereen. Laat dan ook nu de professional nagaan hoe die zijn werk toen heeft gedaan. Als blijkt dat de kans niet veel groter was dan een willekeurig dak dat kan instorten, dan valt hen niet zoveel te verwijten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja in dit geval wel. Ze wisten dat 2 landen op zeer gespannen voet met elkaar waren. Dus waarom geen no-fly-zone instellen. Beetje de gedachte van het zal wel loslopen. Dus niet.
Je kan het wel zien als je niet specifiek met dat vliegtuig bezig bent waarschijnlijk. Maar dat is men natuurlijk niet. Men kan wel beelden achteraf bekijken. Dan zie je misschien een punt waar een raket vandaan werd geschoten. Ook wel belangrijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:24 schreef Tweek het volgende:
[..]
Wat had een satelliet moeten zien toen? Hier was een raket in het spel en die wisten de Amerikanen snel op te sporen. OA door de ulta violette sporen van zo'n raket via de satelliet te zien.
Het is en was gewoon een normaal ding op die hoogte.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Tja, net zoveel burgers die wisten dat ze over conflictgebieden gingen vliegen, daar bewust ingingen, er overheen vlogen en keurig landen maar niks zeiden. Nooit klaagden. En nu het misgaat is het de schuld van een ander etc. De koe in de kont kijken, het is niet alleen de professional die dat deed, bijna iedereen. Laat dan ook nu de professional nagaan hoe die zijn werk toen heeft gedaan. Als blijkt dat de kans niet veel groter was dan een willekeurig dak dat kan instorten, dan valt hen niet zoveel te verwijten.
Niet zo raar als meer van de helft van de overleden mensen Nederlands is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Mark031 het volgende:
Er zijn inmiddels al meerdere filmpjes opgedoken en het is echt bizar hoeveel Nederlandse producten daar liggen. Ik zag pakjes 'hoogvliet stroopwafels', toffee fee, pakje sigaretten met nederlandse tekst erop..
wellicht bang voor te grote vlam in de pan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
Molo en Drugshond, true, Oekraine is anders dan de Golf van Thailand.
Toch, als de VS dit had zien aankomen, had men echt wel gereageerd. Turkije is NAVOlid (lees: bases) en niet al te ver weg.
Zijn kinderen waren schoolgaand op Sandy Hook?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Molo het volgende:
Man (Australiër/Nieuw Zeelander?) wiens broer en schoonzus dood zijn begint over vergeving van de mensen die dit gedaan hebben...
Why????![]()
![]()
Daar snap ik echt helemaal niks van, maar zal wel een gelovige zijn.
op wat?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zijn kinderen waren schoolgaand op Sandy Hook?
Het verhaal is dat de Amerikanen meteen wisten dat er een raket werd afgevuurd. Niet met welk doel, en dat maakt dan ook niet meer uit. Ze weten dat het uit het gebied van de separatisten kwam, ze kunnen alleen niet aan tonen dat Rusland er wat mee te maken had.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Je kan het wel zien als je niet specifiek met dat vliegtuig bezig bent waarschijnlijk. Maar dat is men natuurlijk niet. Men kan wel beelden achteraf bekijken. Dan zie je misschien een punt waar een raket vandaan werd geschoten. Ook wel belangrijk.
Absoluut, De Poet vind het niet bijster grappig als er F18's of F22's rond zijn grens dansjes maken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:28 schreef Molo het volgende:
[..]
wellicht bang voor te grote vlam in de pan?
Nee, ik denk echt dat we sinds MH370 kunnen stellen dat de militaire inlichtingendiensten lang niet zoveel weten als wordt gesteld.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:28 schreef Molo het volgende:
[..]
wellicht bang voor te grote vlam in de pan?
Dat is dan een van de aardige dingen van geloof. Dat je dat kan. Misschien ben je dan minder boos en verdrietig.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Molo het volgende:
Man (Australiër/Nieuw Zeelander?) wiens broer en schoonzus dood zijn begint over vergeving van de mensen die dit gedaan hebben...
Why????![]()
![]()
Dat is achteraf altijd makkelijk te zeggen. Maar er zijn tientallen, zo niet honderden conflictgebieden en dat gaat nagenoeg altijd goed. Daar hoor je natuurlijk niets over. Maar als we al die landen gaan ontwijken wordt vliegen duurder en de reizen ook langer. Dan zanikt een groot deel van de klanten ook. Pas als het fout gaat vinden we het wel goed dat er omheen gevlogen wordt. In die zin denk ik dat je het beter alle mensen (incl. nederlanders) zelf aan kunt rekenen en niet de vliegtuigmaatschappijen (en op haar beurt de IACO) die de mensen bedienen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja in dit geval wel. Ze wisten dat 2 landen op zeer gespannen voet met elkaar waren. Dus waarom geen no-fly-zone instellen. Beetje de gedachte van het zal wel loslopen. Dus niet.
Die was flink gelovig ja.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Molo het volgende:
Why????![]()
![]()
Zeer duidelijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik denk echt dat we sinds MH370 kunnen stellen dat de militaire inlichtingendiensten lang niet zoveel weten als wordt gesteld.
Wat er nu is tijdens de semi-oorlog met de Oekraine zoal uit de lucht gehaald. Helicopters en vliegtuigen. Toch wel iets (me dunkt). En wat is de kans dat het de volgende keer een lijntoestel betreft omdat iemand te lui is (lees : onervaren) om juist niet op die knop te drukken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Tja, net zoveel burgers die wisten dat ze over conflictgebieden gingen vliegen, daar bewust ingingen, er overheen vlogen en keurig landen maar niks zeiden. Nooit klaagden. En nu het misgaat is het de schuld van een ander etc. De koe in de kont kijken, het is niet alleen de professional die dat deed, bijna iedereen. Laat dan ook nu de professional nagaan hoe die zijn werk toen heeft gedaan. Als blijkt dat de kans niet veel groter was dan een willekeurig dak dat kan instorten, dan valt hen niet zoveel te verwijten.
Je kan niet tienduizenden vluchten in de gaten houden, maar als er een raket afgeschoten wordt, dan weten ze het wel.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik denk echt dat we sinds MH370 kunnen stellen dat de militaire inlichtingendiensten lang niet zoveel weten als wordt gesteld.
En daarom worden de satellietbeelden pas vrijgegeven tot men zeker weet dat de Buk niet teruggaat naar de Poet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:28 schreef Tweek het volgende:
[..]
Het verhaal is dat de Amerikanen meteen wisten dat er een raket werd afgevuurd. Niet met welk doel, en dat maakt dan ook niet meer uit. Ze weten dat het uit het gebied van de separatisten kwam, ze kunnen alleen niet aan tonen dat Rusland er wat mee te maken had.
op zee niet nee, dat is ook geen centre of attention, en radarsystemen anno 2014 kunnen nog steeds geen grote stukken zee coveren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weet men niet. Dat is een vrij klein ding dat enorm snel is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:30 schreef Tweek het volgende:
[..]
Je kan niet tienduizenden vluchten in de gaten houden, maar als er een raket afgeschoten wordt, dan weten ze het wel.
Er zat een engeltje op ze schouder dat heb ik zo vaak gelezen van de mensen die zijn omgeboekt, maar er zijn 80 kinderen dood. Wie is die god dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat is dan een van de aardige dingen van geloof. Dat je dat kan. Misschien ben je dan minder boos en verdrietig.
ja.... ik kan me er maar moeilijk in verplaatsen omdat het zo ver van mezelf af staat.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat is dan een van de aardige dingen van geloof. Dat je dat kan. Misschien ben je dan minder boos en verdrietig.
Ik ben niet gelovig. Ik had het over het verwerken van dit verlies.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Er zat een engeltje op ze schouder dat heb ik zo vaak gelezen van de mensen die zijn omgeboekt, maar er zijn 80 kinderen dood. Wie is die god dan?
Nee dat weten ze dus wel, dat ding laat een spoor achter, sattelieten werden richting het gebied gestuurd. En ze zagen de ultra violetten sporen die het ding had achter gelaten. Ze weten alleen niet wie precies het heeft afgeschoten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat weet men niet. Dat is een vrij klein ding dat enorm snel is.
Goed luisteren, heftigste toespraak van de dag, luister ook even naar het voorbeeld van de 2 eerdere neergeschoten vliegtuigen en bepaal dan uit je eigen logica nog eens of de ami's een shortage of knowledge hebbenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
Samantha Power, VSambassadeur in het VK gaf een persconferentie vandaag, nu op C-SPAN.
Hoe kom jij erbij dat de VS grondradarsystemen over de oostelijke Oekraine heeft dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
op zee niet nee, dat is ook geen centre of attention, en radarsystemen anno 2014 kunnen nog steeds geen grote stukken zee coveren.
precies, en nu gebeurt er bizar veel achter de schermen, waarbij wellichtd e waarheid wel ontdekt wordt, maar helemaal niet zeker is dat deze ooit onthuld wordt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:30 schreef Tweek het volgende:
[..]
Je kan niet tienduizenden vluchten in de gaten houden, maar als er een raket afgeschoten wordt, dan weten ze het wel.
Heb ik ooit eens gehad met een godsdienstleraar op de middelbare school. Het eerste lesuur op maandag was godsdienst, en hij vond het blijkbaar nodig om de hele klas mee te delen dat zijn vrouw een miskraam had gehad (is dat onze zaak? dat is toch privé?), maar dat hij er in geloofde dat dit waarschijnlijk toch de wil van God was.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:26 schreef Molo het volgende:
Why????![]()
![]()
die zijn bij god geroepen, dat is voor vele mensen dan helemaal geen "straf" ofzo.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Er zat een engeltje op ze schouder dat heb ik zo vaak gelezen van de mensen die zijn omgeboekt, maar er zijn 80 kinderen dood. Wie is die god dan?
die hoeven de VS helemaal niet te hebben, qua radar kunnen ze gewoon gebruik maken van het civiele systeem, met misschien een beetje eigen extra software erbij voor hun eigen doeleinden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat de VS grondradarsystemen over de oostelijke Oekraine heeft dan?
Mjah, is ook wel waar natuurlijk. Maar in dit geval neem je een ingecalculeerd economisch risico. Maar zie nu, er moet weer eerst iets gebeuren voordat de seinen eindelijk op rood staan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is achteraf altijd makkelijk te zeggen. Maar er zijn tientallen, zo niet honderden conflictgebieden en dat gaat nagenoeg altijd goed. Daar hoor je natuurlijk niets over. Maar als we al die landen gaan ontwijken wordt vliegen duurder en de reizen ook langer. Dan zanikt een groot deel van de klanten ook. Pas als het fout gaat vinden we het wel goed dat er omheen gevlogen wordt. In die zin denk ik dat je het beter alle mensen (incl. nederlanders) zelf aan kunt rekenen en niet de vliegtuigmaatschappijen (en op haar beurt de IACO) die de mensen bedienen.
Hier kom je nooit werkelijk achter al weet iedereen het. Niemand zal het toegeven. Rutte beloofd de daders te pakken. Wie dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:33 schreef Molo het volgende:
[..]
precies, en nu gebeurt er bizar veel achter de schermen, waarbij wellichtd e waarheid wel ontdekt wordt, maar helemaal niet zeker is dat deze ooit onthuld wordt.
Ligt eraan wat het grootste belang heeft.
Jij weet dat men daar toegang tot heeft?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:35 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
die hoeven de VS helemaal niet te hebben, qua radar kunnen ze gewoon gebruik maken van het civiele systeem, met misschien een beetje eigen extra software erbij voor hun eigen doeleinden.
Bij religieuzen moet je niet zijn voor feiten en consequent zijn. FB van die gast staat ook helemaal vol met Allah dit, Allah dat. Maar er werd net zo hard Allah geroepen toen duizenden mensen omkwamen bij 9/11.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Tot nu toe gooi ik het wel op die Strelkov and friends, iig de hoogste seperatistische kopstukken regio Donetsk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:35 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Hier kom je nooit werkelijk achter al weet iedereen het. Niemand zal het toegeven. Rutte beloofd de daders te pakken. Wie dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |