Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:quote:http://nos.nl/artikel/676517-rutte-onderste-steen-moet-boven.html
Rutte: onderste steen moet boven
Nederland zal niet rusten voor de daders van de mogelijke aanslag op het vliegtuig MH17 zijn opgespoord. Dit zei premier Rutte op een persconferentie over het neergestorte vliegtuig van Malaysia Airlines.
In de persconferentie gaven Rutte en minister Timmermans van Buitenlandse Zaken de laatste stand van zaken. Timmermans reist vanavond met een onderzoekersteam mee naar de regio.
Niet rusten
Het kabinet weet nog niet helemaal zeker of er sprake is van een aanslag. "Maar een ding moet glashelder zijn. De onderste steen moet boven. Als het een aanslag is moeten de daders worden opgespoord en hun gerechte straf krijgen. Eerder zullen we niet rusten. Daar hebben de slachtoffers en hun nabestaanden recht op," aldus Rutte.
Onafhankelijk onderzoek
Het kabinet eist een volledig onafhankelijk onderzoek. De premier heeft met de Russische president Poetin gesproken en die heeft Nederland beloofd dat er er zo'n onderzoek komt.
Rutte wil niet nu al zeggen dat hij er vertrouwen in heeft dat zo'n volledig onafhankelijk onderzoek er ook komt. "Dat vertrouwen moet groeien. Het moet blijken of de betrokken partijen in de regio mee gaan werken."
Niet speculeren
Hij weerspreekt dat Nederland te voorzichtig is. Andere landen, zoals Australië en de Verenigde Staten spreken nu al over de verantwoordelijkheid van Rusland. "Ik wil niet speculeren en vinger wijzen. Ik wil dat de feiten boven komen en zo is de kans groter dat zo'n onderzoek er komt.
Rutte zei verder dat het drama een "steeds tragischer verschijning" krijgt. "We horen steeds meer verhalen van individuele reizigers die niets vermoedend aan boord gingen, hun kansloze lot tegemoet". Hij zei dat heel Nederland intens meeleeft. "Nu blijkt weer hoe nauw een klein land verbonden is."
quote:Dodental Nederlanders op 189
Het aantal Nederlandse slachtoffers bij de vliegramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines is weer naar boven bijgesteld. Er zijn ten minste 189 Nederlanders onder de passagiers van de vliegramp in Oekraïne, meldt Malaysia Airlines op de website.
Van vier van de 298 mensen die aan boord waren, is de identiteit nog niet vastgesteld.
Behalve Nederland heeft ook Maleisië veel slachtoffers te betreuren. Volgens de laatste gegevens van Malaysia Airlines zijn er ten minste 44 Maleisische passagiers onder de doden. Dat is inclusief de bemanning van 15 personen. Verder kwamen de slachtoffers voornamelijk uit Australië (27) en Indonesië (12).
Berging
Op de plek waar gisteren vlucht MH17 neerstortte zijn tot nu toe 181 lichamen geborgen. Dat hebben de Oekraïense autoriteiten bekendgemaakt tijdens een persconferentie. De berging verloopt moeizaam.
Lichamen en brokstukken liggen verspreid in een straal van 5 kilometer rond de plek van de crash. Lichamen liggen onder meer in tuinen van mensen. Mijnwerkers, hulpdiensten en burgers zoeken naar slachtoffers. De rampplek wordt bewaakt door bewapende separatisten.
quote:Slachtoffers krijgen een gezicht
Heel langzaam wordt er iets meer duidelijk over de identiteit van de Nederlandse inzittenden van de verongelukte vlucht MH17 van Malaysia Airlines.
In diverse gemeenten doen namen de ronde van mensen die hoogstwaarschijnlijk aan boord waren.
De Amsterdamse aidsonderzoeker Joep Lange zat vrijwel zeker aan boord, samen met een aantal collega's. Ze waren op weg naar een conferentie in Australië.
"Een nachtmerrie"
De Naardense burgemeester heeft bevestigd dat een moeder met haar drie jonge kinderen in het verongelukte vliegtuig zat. "Het is een nachtmerrie", zegt burgemeester Joyce Sylvester.
De gemeente Cuijk maakt bekend dat waarschijnlijk een gezin van vier personen uit de gemeente aan boord zat. Burgemeester Wim Hillenaar schrijft: "Een gezin van vier, waarvan twee gewaardeerde medewerkers van de gemeente, zat ook aan boord van het toestel. Het nieuws is nauwelijks te bevatten en vervult ons, gemeentebestuur en alle collega's, met groot verdriet. Wij wensen alle familieleden, vrienden en andere naasten van dit gezin veel sterkte bij het verwerken van het verlies."
Vlaggen halfstok
In Neerkant hangen vlaggen halfstok. Het kleine dorp rouwt om het verlies van het gezin Wals. Vader, moeder en hun vier kinderen zaten donderdag in het neergestorte vliegtuig. Een beestje, een bloemetje, een kaart en een kaars bij de voordeur van hun woning bevestigen in stilte het trieste nieuws. De jongste van het gezin zat op de basisschool. De klasgenoten van het meisje worden op school opgevangen om samen te zijn.
Volendam rouwt om het overlijden van twee inwoners. Burgemeester Willem van Beek bevestigt het verlies op Twitter. Hij schrijft: "Ik heb even radiostilte (aandacht voor familie en collega's). Veel kracht gewenst."
Leerlingen
Ook in Woerden wordt getreurd. Drie leerlingen van het Minkema College zaten aan boord van MH17. Twee van hen zouden mogelijk in het gezelschap zijn van hun grootouders. Het Minkema College schrijft op Facebook: "Ouders hebben ons bevestigd dat drie van onze leerlingen aan boord zaten van vlucht MH17. Het betreft Robert-Jan en Frederique van Zijtveld (5 en 6 vwo) en Robin Hemelrijk (4 havo). Met grote verslagenheid hebben wij dit bericht ontvangen."
Op de website condoleance.nl zijn al ruim 5000 berichten binnengekomen waarin mensen hun medeleven betuigen aan nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17.
Gegevens van FlightRadar24quote:[upd] PvdA onthutst door omkomen senator
Onder de 173 Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne, is ook een politicus.
Prof. dr. W.J. Witteveen, senator voor de PvdA in de Eerste Kamer, bleek één van de passagiers van vlucht MH17 te zijn, zo staat op de site van de Eerste Kamer te lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
Ik heb soms mijn riem de hele vlucht omquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:22 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mwa, lijkt me niet dat ze hun gordel om hadden als ze halverwege de vlucht waren? En niet genoeg tijd hadden om te reageren op de inslag.
Idd, waar komen anders al die achtergrondverhaaltjes vandaan. Sommigen zullen het zelf wel opzoeken, daar niet van.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mja. Nu zien we het. Vroeger werd men privé lastig gevallen.
Ik ben je kwijt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:18 schreef IsaacCuenca het volgende: [..] dat zou juist insinueren dat die lichamen niet al te intact zouden zijn
Waarvan dan ook weer een groep mensen zal zeggen dat het gefabriceerd bewijs is. Vraag me af wat voldoende bewijs zal blijken als alle partijen naar de ander blijven wijzen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Was de VS niet bezig om nog te achterhalen wie de raket had afgevuurd? Als ze dat weten komen ze misschien met bewijzen.
Je hebt wel tenminste secondes tijd om te reageren hoorquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:22 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mwa, lijkt me niet dat ze hun gordel om hadden als ze halverwege de vlucht waren? En niet genoeg tijd hadden om te reageren op de inslag.
Is dat echt showen. Of zijn dit andere figuren die het ff voor een andere fotocamera laten zien om duidelijk te maken dat er kinderen bij betrokken zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:26 schreef Pleun2011 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_separatisten__.html
Ik voel kwaadheid als ik dat tuig zie, maar ook machteloos. Bah wat haat ik dat volk.
UKquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:27 schreef Messina het volgende:
Er waren 4 mensen met onbekende afkomst, 3 bleken Nederlands, waar kwam de vierde vandaan? Heb ik gemist.
UK.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:27 schreef Messina het volgende:
Er waren 4 mensen met onbekende afkomst, 3 bleken Nederlands, waar kwam de vierde vandaan? Heb ik gemist.
VK, OP is al geupdate.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:27 schreef Messina het volgende:
Die dj komt wel een beetje over als een drol, of zou dat aan mij liggen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:26 schreef sonnyspek het volgende:
Misschien spuit 11 maar ik wou het jullie niet onthouden. http://www.3fm.nl/a/151886
Hier kan ik eigenlijk bijna wel om janken.
GB toch ?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:27 schreef Messina het volgende:
Ja, maar als die mensen uiteindelijk door de val dood zijn gegaan, zouden de lichamen juist erg verminkt moeten zijn. Die val begon toch op iets van 10km..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben je kwijt.
Als het vliegtuig in tweeën breekt en naar beneden valt, dan zijn er toch weinig verminkte lichamen?
Sommige lichamen lijken intact maar zijn eigenlijk een zakje pap.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ja, maar als die mensen uiteindelijk door de val dood zijn gegaan, zouden de lichamen juist erg verminkt moeten zijn. Die val begon toch op iets van 10km..
Maargoed ik zag ook dat er enorme verminkte lichamen tussenlagen op liveleak, dus ik weet niet.
Mens, lees nou eens wat er staat. 2 mensen waren na inslag kortstondig in leven. Dus ze vielen op de grond, en daarna leefden ze nog. En dáárna gingen ze dood ja.quote:
Vind ik ook, beetje geforceerd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die dj komt wel een beetje over als een drol, of zou dat aan mij liggen.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mens, lees nou eens wat er staat. 2 mensen waren na inslag kortstondig in leven. Dus ze vielen op de grond, en daarna leefden ze nog. En dáárna gingen ze dood ja.
Hij weet gewoon niet hoe die er mee om moet gaan, en niet geheel onbegrijpelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Definieer verminkt. Zo'n lichaam splet echt niet altijd uit elkaar bij een val. Vooral als iemand bewusteloos is kom je neer als een lappenpop. En ze zijn voor zover ik gezien heb grotendeels gevallen op modder/gras, dat scheelt al een heleboel vergeleken bij steen (alsnog teringhard hoor, maar in de natuurlijke krachten scheelt het veel). En ik ga er wel van uit dat intern er veel botten gebroken zijn en/of organen beschadigd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ja, maar als die mensen uiteindelijk door de val dood zijn gegaan, zouden de lichamen juist erg verminkt moeten zijn. Die val begon toch op iets van 10km..
Maargoed ik zag ook dat er enorme verminkte lichamen tussenlagen op liveleak, dus ik weet niet.
Is dat het meisje voor wie de slingers waren?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:26 schreef sonnyspek het volgende:
Misschien spuit 11 maar ik wou het jullie niet onthouden. http://www.3fm.nl/a/151886
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:29 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Sommige lichamen lijken intact maar zijn eigenlijk een zakje pap.
Ja jullie hebben geljik.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:31 schreef twiFight het volgende:
[..]
Definieer verminkt. Zo'n lichaam splet echt niet altijd uit elkaar bij een val. Vooral als iemand bewusteloos is kom je neer als een lappenpop. En ze zijn voor zover ik gezien heb grotendeels gevallen op modder/gras, dat scheelt al een heleboel vergeleken bij steen (alsnog teringhard hoor, maar in de natuurlijke krachten scheelt het veel). En ik ga er wel van uit dat intern er veel botten gebroken zijn en/of organen beschadigd.
Of ze beschadigt waren kon ik niet goed zien, maar ze zaten wel aan de buitenkant.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:31 schreef twiFight het volgende:
[..]
Definieer verminkt. Zo'n lichaam splet echt niet altijd uit elkaar bij een val. Vooral als iemand bewusteloos is kom je neer als een lappenpop. En ze zijn voor zover ik gezien heb grotendeels gevallen op modder/gras, dat scheelt al een heleboel vergeleken bij steen (alsnog teringhard hoor, maar in de natuurlijke krachten scheelt het veel). En ik ga er wel van uit dat intern er veel botten gebroken zijn en/of organen beschadigd.
Jezus fucking Christus. Hoe kan de Nederlandse regering dit toelaten?! Waar is het leger?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:26 schreef Pleun2011 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_separatisten__.html
Ik voel kwaadheid als ik dat tuig zie, maar ook machteloos. Bah wat haat ik dat volk.
Ik ga er wel vanuit dat ze nog onderzoek doen, maar ik vind het frappant dat m.n. de VS al als feit hebben gesteld dat het vliegtuig neergehaald is. Verschillende landen deden dat daarna ook. Maar van de VS had ik toch wel willen horen/zien waarom ze dat dan denken te weten en ik vind de reageerders hier wel érg snel overtuigd van een feit waar nog steeds geen bewijs voor getoond is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Was de VS niet bezig om nog te achterhalen wie de raket had afgevuurd? Als ze dat weten komen ze misschien met bewijzen.
Neuh.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
op liveleak kun je wel wat beschadigde lichamen zien....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:32 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Of ze beschadigt waren kon ik niet goed zien, maar ze zaten wel aan de buitenkant.
Ik dacht dat er al een aantal geborgen waren?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Je zult als nabestaande niet alleen het verlies moeten verwerken maar ook de gedachte dat je dierbaren daar als oud vuil op de grond liggen en niet fatsoenlijk geborgen kunnen worden omdat die hilbillies hun strijd blijven voeren...
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:08 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Lezen wil niet zo lekker, ik quote nu nog een keer de passage maar dan even met het stuk dat belangrijk was:
[..]
In de berichtgeving uit 1990 zijn de pathologen er heel wat minder stellig over:quote:The inquest heard that a flight attendant was found alive by a farmer's wife, but died before her discoverer could summon help. Two other passengers remained alive briefly after impact; medical authorities later concluded that one of these passengers might have survived if he had been found soon enough.
Over de stewardess die naar verluidde nog levend zou zijn aangetroffen:quote:The other 259 people aboard the aircraft died when the bomb blew apart the jetliner Dec. 21, 1988 or were killed by the 30,000-foot fall to earth, said Dr. Anthony Busuttil, professor of Forensic Medicine at Edinburgh University.
He told the fatal accident inquiry that eight pathologists grouped the victims into three categories: the majority of passengers with gross injuries who likely died immediately; those less severely injured but whose vital organs were extensively damaged and who either died at once or because of the fall; and two passengers with less severe injuries.
''It is possible that this (third) group may have survived for a short time,'' Busuttil said. ''The chances are that, even if they had survived, they would have been deeply unconscious after sustaining their injuries.''
quote:Busuttil testified that Noelle Berti, a flight attendant from Paris who was reported to have been alive shortly after the crash, sustained injuries ''totally incompatible'' with survival. On Oct. 4, a woman who had trained as a nurse for six months testified she briefly detected a young female victim's pulse. Other witnesses identified the victim as Ms. Berti.
http://www.apnewsarchive.(...)67416a8cfac908eb33c2
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:26 schreef sonnyspek het volgende:
Wat is er nou mis met deze foto? De man houdt een aapje omhoog. "Kijk"quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jezus fucking Christus. Hoe kan de Nederlandse regering dit toelaten?! Waar is het leger?
Dat laatste is denk ik nog een pak erger!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Je zult als nabestaande niet alleen het verlies moeten verwerken maar ook de gedachte dat je dierbaren daar als oud vuil op de grond liggen en niet fatsoenlijk geborgen kunnen worden omdat die hilbillies hun strijd blijven voeren...
Ja, de organen bedoel ik...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
op liveleak kun je wel wat beschadigde lichamen zien....
Zij baseren het op radar beeldenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ga er wel vanuit dat ze nog onderzoek doen, maar ik vind het frappant dat m.n. de VS al als feit hebben gesteld dat het vliegtuig neergehaald is. Verschillende landen deden dat daarna ook. Maar van de VS had ik toch wel willen horen/zien waarom ze dat dan denken te weten en ik vind de reageerders hier wel érg snel overtuigd van een feit waar nog steeds geen bewijs voor getoond is.
Nederland kan echt niet zomaar het eigen leger naar Oekraine sturen om daar de boel te controleren hoor, zonder dat daar enorme gevolgen aan vast zitten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jezus fucking Christus. Hoe kan de Nederlandse regering dit toelaten?! Waar is het leger?
Het staat er gewoon letterlijk hè. Just saying.quote:
Het is bijzonder kwalijk van de autoriteiten (blijkbaar separatisten) daar dat men de lichamen iig niet overbrengt naar een geïmproviseerd onderkomen oid idd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Hoe weten zij dat iedereen door de explosie dood is? Ze waren erbij?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef einzeinz het volgende:
Op mijn werk zeggen ze dat het vliegtuig in de lucht ontploft is en iedereen door de explosie al dood was.
De brokstukken liggen op een afstand van 15km. van elkaar.
Iets wat ik heb ontkend, maar ja, ze geloven mij niet!
Ja, ik weet het. Ik liet me even gaan. Dat machteloze gevoel kreeg even grip op me.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Nederland kan echt niet zomaar het eigen leger naar Oekraine sturen om daar de boel te controleren hoor, zonder dat daar enorme gevolgen aan vast zitten.
Dit is inderdaad ongelofelijk. Waar is het ingrijpen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoeveel zijn wij idd bereid op te geven?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Nederland kan echt niet zomaar het eigen leger naar Oekraine sturen om daar de boel te controleren hoor, zonder dat daar enorme gevolgen aan vast zitten.
Daarom zei ik ook: ik weet niet of de organen beschadigt waren, maar ze zaten wel aan de buitenkant...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:35 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ook... mensen die compleet van binnen naar buiten zijn gegaan
''En mijn ouders gaan uit elkaar''quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:31 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Is dat het meisje voor wie de slingers waren?
Nou he? Dat vind ik echt zo erg.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Dit, ik vraag mij eigenlijk hetzelfde af..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:36 schreef CruisinDen het volgende:
Misschien wat kortzichtige vraag maar ik hoor dat er van een staakt-het-vuren geen sprake is en ook een goed onderzoek niet gedaan kan worden.
Wat weerhoudt de VS/Oekraïne/VN of Europa überhaupt om gewoon met een groepje militairen die rebellen daar weg te pleuren? Heb begrepen dat Rusland ook een beetje doet alsof hun neus bloed mbt die separatisten?
Er moet toch gewoon een keihard signaal afgegeven worden dat, wie het ook gedaan heeft, dit niet getolereerd kan worden.. Begrijp dat roekeloosheid alles behalve goed is op dit moment maar actie is wel gepast denk ik. Iemand die me een beetje uit kan leggen waarom het zo 'lang' duurt?
niet dat je er veel aan hebt als je organen aan de buitenkant liggenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:36 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook: ik weet niet of de organen beschadigt waren, maar ze zaten wel aan de buitenkant...
Nee, op satelliet beelden. Ze meerdere satelieten op dat gebied staan die meerder sensoren en bijv ook over IR beschikken.quote:
Ik snap hetquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Ik liet me even gaan. Dat machteloze gevoel kreeg even grip op me.
Zeg ook niet dat ze hebben lopen ronddartelen, enkel dat ze tijdens en na de impact in leven waren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef Iblardi het volgende:
The other 259 people aboard the aircraft died when the bomb blew apart the jetliner Dec. 21, 1988 or were killed by the 30,000-foot fall to earth, said Dr. Anthony Busuttil, professor of Forensic Medicine at Edinburgh University.
He told the fatal accident inquiry that eight pathologists grouped the victims into three categories: the majority of passengers with gross injuries who likely died immediately; those less severely injured but whose vital organs were extensively damaged and who either died at once or because of the fall; and two passengers with less severe injuries.
''It is possible that this (third) group may have survived for a short time,'' Busuttil said. ''The chances are that, even if they had survived, they would have been deeply unconscious after sustaining their injuries.''
Kwalijke zaak natuurlijk, ze weten dus niet eens van wie het bevel komt de lichamen niet naar elders te brengen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:35 schreef IR1907 het volgende:
Lichamen worden nog niet verwijderd en weten niet wanneer dat gebeurt
22:29: The OSCE goes on to say that access was restricted to the site, despite rebel leaders promising "full and unhindered access". It says observers saw "at least 21 bodies which had early signs of decomposition and many shown signs of burns. The bodies were marked but left exposed to the elements. A uniformed rescue team present on the scene informed [the observers] that their task was to mark the bodies but not to remove them, the rescue team was unable to indicate whose responsibility it would be to remove the bodies".
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-28360784
Dat danquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:37 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, op satelliet beelden. Ze meerdere satelieten op dat gebied staan die meerder sensoren en bijv ook over IR beschikken.
Goed punt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
niet dat je er veel aan hebt als je organen aan de buitenkant liggen
Misplaatste smiley.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
niet dat je er veel aan hebt als je organen aan de buitenkant liggen
Wegbezuinigd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Denk ook dat de kans aanwezig is dat het dan nog verder escaleert en er nog minder van het onderzoek terrecht komt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:39 schreef Caland het volgende:
Ja laten we een land dat al in oorlog is binnenvallen met ons kneuzenlegertje dat bestaat uit padvinders. Dat gaat vast veel opleveren.
Probleem is dat in de huidige situatie het gebied redelijk onherbergzaam is. Als Oekraïne toestemming zou geven voor ingrijpen van derde partijen, dan kunnen deze partijen alsnog het gebied zeer moeilijk bereiken. Luchttransport is niet mogelijk, want de kans is aanwezig dat deze ook uit de lucht wordt geschoten. Via de grond is het al een stuk moelijker en zou een dergelijke operatie een aantal dagen duren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:36 schreef CruisinDen het volgende:
Misschien wat kortzichtige vraag maar ik hoor dat er van een staakt-het-vuren geen sprake is en ook een goed onderzoek niet gedaan kan worden.
Wat weerhoudt de VS/Oekraïne/VN of Europa überhaupt om gewoon met een groepje militairen die rebellen daar weg te pleuren? Heb begrepen dat Rusland ook een beetje doet alsof hun neus bloed mbt die separatisten?
Er moet toch gewoon een keihard signaal afgegeven worden dat, wie het ook gedaan heeft, dit niet getolereerd kan worden.. Begrijp dat roekeloosheid alles behalve goed is op dit moment maar actie is wel gepast denk ik. Iemand die me een beetje uit kan leggen waarom het zo 'lang' duurt?
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:39 schreef Caland het volgende:
Ja laten we een land dat al in oorlog is binnenvallen met ons kneuzenlegertje dat bestaat uit padvinders. Dat gaat vast veel opleveren.
Je zag op een andere foto ook een boerin die weer 'vrolijk' aan het werk was op het land terwijl er nog een lijk 3 meter verderop lag.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kwalijke zaak natuurlijk, ze weten dus niet eens van wie het bevel komt de lichamen niet naar elders te brengen.
Wat maken die enorme gevolgen nou uit? Moeten we dit tolereren?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, ik zie het probleem ook niet zo. Ze staan daar niet allah ahkbar vlaggen te verbranden ofzo.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:34 schreef Messina het volgende:
[..]
Wat is er nou mis met deze foto? De man houdt een aapje omhoog. "Kijk"
Geen feest, geen gejuich, geen gelach.
Dat leidt tot een oorlog want die mensen willen hun gebied niet verlaten. Is misschien zelfs schadelijk voor het onderzoek en Nederland/VS heeft natuurlijk absoluut geen recht het land in te vallenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:36 schreef CruisinDen het volgende:
Leven gaat ook verder voor die mensen, ze hebben al bijna niks als ze dan ook nog op moeten houden met voedsel verbouwen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zag op een andere foto ook een boerin die weer 'vrolijk' aan het werk was op het land terwijl er nog een lijk 3 meter verderop lag.
Leek gisteren in die video toch nog veel over te zijn van het vliegtuig toen het naar beneden stortte.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef einzeinz het volgende:
Op mijn werk zeggen ze dat het vliegtuig in de lucht ontploft is en iedereen door de explosie al dood was.
De brokstukken liggen op een afstand van 15km. van elkaar.
Iets wat ik heb ontkend, maar ja, ze geloven mij niet!
Beetje respectloos omdat het voor de rest ook geen nut dient natuurlijk, echt iets misdadigs is het niet nee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, ik zie het probleem ook niet zo. Ze staan daar niet allah ahkbar vlaggen te verbranden ofzo.
Dit dus.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:41 schreef Shadowkid053 het volgende:
Ik snap dit gezever niet echt...
Rusland staat achter een internationaal onderzoek.
PRIMA! Gooi er een leger blauw helmen heen, bescherm de waarnemers en onderzoekers. Schiet van je af als de dwazen die zich seperatisten noemen beginnen te schieten.
Oh. Dat was verder ook geen verwijt. Geeft alleen wat voor chaos het daar is en hoe traag alles verloopt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:41 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Leven gaat ook verder voor die mensen, ze hebben al bijna niks als ze dan ook nog op moeten houden met voedsel verbouwen.
Hoe zou jij dat willen doen dan? Nederland zijnde?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:40 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Wat maken die enorme gevolgen nou uit? Moeten we dit tolereren?
Er word nog steeds veel te veel gepraat vind ik. Actie, dat doen ze daar toch ook?
Moet er niet een duidelijk signaal afgegeven worden (aan wie het ook gedaan heeft) dat we dit niet pikken en we iedereen die het onderzoek tegenwerkt (in dit geval de separatisten dus) keihard aan zullen pakken?
Als het echt zo makkelijk zou zijn zouden ze het wel doen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:41 schreef Shadowkid053 het volgende:
PRIMA! Gooi er een leger blauw helmen heen, bescherm de waarnemers en onderzoekers. Schiet van je af als de dwazen die zich seperatisten noemen beginnen te schieten.
Maar ook dat is niet zeker. De artsen die destijds de verwondingen van de slachtoffers onderzochten, achtten het mogelijk dat twee van de passagiers nog in leven waren na de impact.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:38 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat ze hebben lopen ronddartelen, enkel dat ze tijdens en na de impact in leven waren.
Een oorlog met wie precies?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat leidt tot een oorlog want die mensen willen hun gebied niet verlaten. Is misschien zelfs schadelijk voor het onderzoek en Nederland/VS heeft natuurlijk absoluut geen recht het land in te vallen
Die moesten van Den Haag een andere baan zoeken...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Klopt, die foto's van die 'reddingswerkers' ook, zijn gewoon uit een mijn geplukt en in dat gebied gedumpt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh. Dat was verder ook geen verwijt. Geeft alleen wat voor chaos het daar is en hoe traag alles verloopt.
Ik bedoel, technisch gezien sturen we nu nieuwe potentiele gijzelaars. SCHANDALIG! Journalisten bedreigd; SCHANDALIG.quote:
Dat denk ik ook, zelf denk ik dat het net achter de vleugels opengereten isquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:41 schreef schoolstudent het volgende:
[..]
Leek gisteren in die video toch nog veel over te zijn van het vliegtuig toen het naar beneden stortte.
Denk je dat de mais zichzelf plukt vriend?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zag op een andere foto ook een boerin die weer 'vrolijk' aan het werk was op het land terwijl er nog een lijk 3 meter verderop lag.
Die video is niet legitquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:41 schreef schoolstudent het volgende:
[..]
Leek gisteren in die video toch nog veel over te zijn van het vliegtuig toen het naar beneden stortte.
Zoals in het topic word gezegd gewoon met een groep Nederlanders, Amerikanen, de VN en elk land dat ook maar baat heeft bij een eerlijk en openbaar onderzoek er heen gaan en het gebied rondom die crashside overnemen. Met of zonder geweld.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe zou jij dat willen doen dan? Nederland zijnde?
En die 'bondgenoten' van ons dan? De EU? Waar we al sinds jaar en dag miljarden in pompen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die moesten van Den Haag een andere baan zoeken...
Wat als een Amerikaans vliegtuig in Nederland neerstort en de VS vind dat wij het niet goed oppakken. Mag de VS Nederland invallen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:41 schreef Shadowkid053 het volgende:
Maar nu geven we ze alleen maar nieuwe gijzelaars. De omstandigheden waaronder goed onderzoek kan plaats vinden verslechteren. Hoe langer het duurt hoe minder precies dingen geconstateerd kunnen worden. Is het nu zoveel gevraagd voor die opstandelingen om 2 dagen dat gebied te verlaten? Even onderzoeken en dan mogen jullie weer zielig oorlog voeren. Stelt ze ook minder in een kwaad daglicht. Moet ik nu als Nederlander zijnde het plan voor die idioten uitstippelen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:43 schreef Messina het volgende:
[..]
Als het echt zo makkelijk zou zijn zouden ze het wel doen.
Hoe hard gaan we schreeuwen en roepen als zo'n kogel per ongeluk het hoofd van een onderzoeker raakt? "We hadden ze nooit daarheen mogen laten gaan!"
Dit.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:43 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ik bedoel, technisch gezien sturen we nu nieuwe potentiele gijzelaars. SCHANDALIG! Journalisten bedreigd; SCHANDALIG.
Gooi er een VN leger heen, als Poetin dit al gaat Vetoën weet je waar je als VN aan toe bent; FCK RUSLAND.
Ze komen op mij eerder te neergeslagen over dan vrolijk, het lijkt me voor geen soldaat makkelijk als er kinderen slachtoffer zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:42 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Beetje respectloos omdat het voor de rest ook geen nut dient natuurlijk, echt iets misdadigs is het niet nee.
Als je video post kan je dan ook ff een korte samenvatting erbij schrijven oid?quote:
Staan wij met zn alleen dan met AK47jes die mensen te bedreigen? Denk dat wij ze gewoon binnen laten voor onderzoek, ik denk zelfs dat de VN ons dit zal gaan verplichten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat als een Amerikaans vliegtuig in Nederland neerstort en de VS vind dat wij het niet goed oppakken. Mag de VS Nederland invallen?
Daar wordt net zo gehakt als in Nederland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En die 'bondgenoten' van ons dan? De EU? Waar we al sinds jaar en dag miljarden in pompen?
Mogen is relatief. Ze kunnen het iig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat als een Amerikaans vliegtuig in Nederland neerstort en de VS vind dat wij het niet goed oppakken. Mag de VS Nederland invallen?
oh hoor nu dat wat lichamen zijn vervoerdquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:45 schreef IsaacCuenca het volgende:
Maar alles ligt dus nog opdezelfde plek, incluis lichamen?
Ja, prachtig. We ontketenen een vernietigende oorlog om te weten wat er gaande isquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:43 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Een oorlog met wie precies?
De (Russische) separatisten? Of een oorlog met Rusland? In dat laatste geval weten we exact wat er gaande is.
Dat is een heel ander verhaal. Ik sta volledig achter een ingrijpen van de VN met Nederland als leidende kracht. Maar er zijn mensen die het liefst Mark Rutte als een soort Braveheart zien, die z'n oranjeleger richting de rampplek dirigeert.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:45 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Zoals in het topic word gezegd gewoon met een groep Nederlanders, Amerikanen, de VN en elk land dat ook maar baat heeft bij een eerlijk en openbaar onderzoek er heen gaan en het gebied rondom die crashside overnemen. Met of zonder geweld.
Niet eens bemoeien met het conflict tussen Oekraïne en Rusland maar gewoon puur dat gebied rondom het vliegtuig zodat er een goed onderzoek komt.
Ik open links zonder omschrijving al lang niet meer. 9/10 kans dat het al 400x gepost is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:46 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je video post kan je dan ook ff een korte samenvatting erbij schrijven oid?
Zie zoveel dingen..
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:37 schreef Starm het volgende:
[..]
Dit, ik vraag mij eigenlijk hetzelfde af..
Ik soms ook.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:37 schreef Starm het volgende:
[..]
Dit, ik vraag mij eigenlijk hetzelfde af..
Als ze nu in ieder geval de lichamen maar konden bergen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:45 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Maar nu geven we ze alleen maar nieuwe gijzelaars. De omstandigheden waaronder goed onderzoek kan plaats vinden verslechteren. Hoe langer het duurt hoe minder precies dingen geconstateerd kunnen worden. Is het nu zoveel gevraagd voor die opstandelingen om 2 dagen dat gebied te verlaten? Even onderzoeken en dan mogen jullie weer zielig oorlog voeren. Stelt ze ook minder in een kwaad daglicht. Moet ik nu als Nederlander zijnde het plan voor die idioten uitstippelen?
Als ze een Boeing de lucht uit kunnen schieten is het ook niet zo moeilijk om hetzelfde te doen bij een Apache.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit.
We hebben toch ook een leger waarom sturen we geen apache om onze mensen te beschermen.
Amerika zou dit noooooooooit overkomen.
Braaf kutlandje wij altijd
FREEEEDOOOOOOOOMquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal. Ik sta volledig achter een ingrijpen van de VN met Nederland als leidende kracht. Maar er zijn mensen die het liefst Mark Rutte als een soort Braveheart zien, die z'n oranjeleger richting de rampplek dirigeert.
As de VS Vind dat wij het niet goed doen. Dan vind jij een inval van de VS geoorloofd?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:46 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Staan wij met zn alleen dan met AK47jes die mensen te bedreigen? Denk dat wij ze gewoon binnen laten voor onderzoek, ik denk zelfs dat de VN ons dit zal gaan verplichten.
Apache heeft wel countermeasure systems hehquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:48 schreef Greci het volgende:
[..]
Als ze een Boeing de lucht uit kunnen schieten is het ook niet zo moeilijk om hetzelfde te doen bij ee Apache.
Nou zal mij benieuwen..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal. Ik sta volledig achter een ingrijpen van de VN met Nederland als leidende kracht. Maar er zijn mensen die het liefst Mark Rutte als een soort Braveheart zien, die z'n oranjeleger richting de rampplek dirigeert.
Een enorm gebied, onveilig, zonder goed bestuur en zonder goede leiding van de "militairen", ik verwacht nog veel meer chaos.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Als ze nu in ieder geval de lichamen maar konden bergen.
fuck yeah!, hoe kun je hierop tegen zijn?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Als Nederland iemand voor het Tribunaal in DH daagt komen de Amerikanen al in actie laat staan 200 doden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja nu je het zegtquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:49 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
fuck yeah!, hoe kun je hierop tegen zijn?
Das waar ook, die flippo's erkennen dat tribunaal niet eensquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Als Nederland iemand voor het Tribunaal in DH daagt komen de Amerikanen al in actie laat staan 200 doden.
Volgens mij snappen veel mensen dit niet. Die mensen daar op de grond BEDREIGEN OBJECTIEVE WAARNEMERS. Laten waarschuwingschoten los omdat de waarnemers ''buiten het gestelde pad'' gaan. Nou lekker waarnemen dan. ''He wegwezen daar, daar ligt bewijs dat we het neergeschoten hebben, dat moet de 3e divisie nog opruimen.'' Heerlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
As de VS Vind dat wij het niet goed doen. Dan vind jij een inval van de VS geoorloofd?
Wat daar gebeurt is schandalig en niet te bevatten, lijkt er op dat ze bewijs aan het verdoezelen zijn
De VS is een "bijzonder" land, internationaal gezien.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Als Nederland iemand voor het Tribunaal in DH daagt komen de Amerikanen al in actie laat staan 200 doden.
Eerder andersom.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:48 schreef Greci het volgende:
[..]
Als ze een Boeing de lucht uit kunnen schieten is het ook niet zo moeilijk om hetzelfde te doen bij een Apache.
Wat gaat ie doen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:49 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
VN, Blauwhelmpjes, VN basisjes in de buurt. Genoeg man beschikbaar BINNEN 24 uur.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:50 schreef twiFight het volgende:
Aan al die mensen die vinden dat het leger daar gelijk naar toe moet: naast al ander genoemde redenen krijg je een leger daar niet zomaar. Daar gaat sowieso al dagen overheen en al snel richting een week. Daarnaast moeten ze nog een teringgroot gebied 'beschermen' dan, daar hebben wij helemaal de mensen en het materieel niet voor. En wat vertellen wij die mensen als er bij een vuurgevecht een Oekrainse burger omkomt door een kogel van ons?
We hebben onze Licht Debiele Brigade nogquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:39 schreef Caland het volgende:
Ff denken, nee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Eerder andersom.
Apache weet wel raad met dat soort raketjes zeker zonder verdere ondersteuning.
Dat is denk ik het probleem, niemand weet wie de schuldige is. Als het zeker is dan het de separatisten zijn dan ben ik voor een volle aanval vam de VN op hun, maar als het de oekraine zelf is moet dat andersom. En buiten dat is er nog rusland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:40 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Wat maken die enorme gevolgen nou uit? Moeten we dit tolereren?
Er word nog steeds veel te veel gepraat vind ik. Actie, dat doen ze daar toch ook?
Moet er niet een duidelijk signaal afgegeven worden (aan wie het ook gedaan heeft) dat we dit niet pikken en we iedereen die het onderzoek tegenwerkt (in dit geval de separatisten dus) keihard aan zullen pakken?
NAVO moet ons helpenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:50 schreef twiFight het volgende:
Aan al die mensen die vinden dat het leger daar gelijk naar toe moet: naast al ander genoemde redenen krijg je een leger daar niet zomaar. Daar gaat sowieso al dagen overheen en al snel richting een week. Daarnaast moeten ze nog een teringgroot gebied 'beschermen' dan, daar hebben wij helemaal de mensen en het materieel niet voor.
"Omdat jullie een vliegtuig van ons hebben neergehaald is het nu oorlog, bij oorlog vallen ook onschuldige slachtoffers''quote:En wat vertellen wij die mensen als er bij een vuurgevecht een Oekrainse burger omkomt door een kogel van ons?
Tsja... Maar het is voor hen toch ook niet echt goede publiciteit zou ik zo denken. En die lichamen links en rechts om je heen lijkt me ook niet al te fris.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een enorm gebied, onveilig, zonder goed bestuur en zonder goede leiding van de "militairen", ik verwacht nog veel meer chaos.
En de raketscherven worden over even weg gemoffeld..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:51 schreef SecretStoryWous het volgende:
't is toch ook belachelijk dat iedereen die maar wilt door het bewijs heen kan lopen daar. Totale chaos en geen organisatie
Verschrikkelijk... Je zal als nabestaanden dit allemaal zien op tv. Dan word je toch helemaal dol. Bah.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:51 schreef SecretStoryWous het volgende:
't is toch ook belachelijk dat iedereen die maar wilt door het bewijs heen kan lopen daar. Totale chaos en geen organisatie
Ja man, ga nog een Srebrenica creëren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:51 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
VN, Blauwhelmpjes, VN basisjes in de buurt. Genoeg man beschikbaar BINNEN 24 uur.
Dat zal ook wel de reden zijn waarom het zo'n puinhoop is in die regio.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:51 schreef SecretStoryWous het volgende:
Toen wij onze financiële NATO verplichting ernstig gingen verzaken (en met ons nog een shitload aan landen) wordt er door de bondgenoten ook niet meer zo hard gelopen. De VS zegt al dat het ons probleem is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En die 'bondgenoten' van ons dan? De EU? Waar we al sinds jaar en dag miljarden in pompen?
Ik heb liever dat Europa een deel van Rusland inlijft, vooral daar waar veel olie en gas zit.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:52 schreef Strani het volgende:
Ik vind eigenlijk dat Oost-Oekraine vanaf nu gewoon bij Nederland moet horen. Ze moeten ook gewoon Nederlands leren en meedoen aan de pieten-discussie. Als straf. We noemen het Oost-Drenthe.
Het is mogelijk een val van 10 kilometer te overleven. Heeft met veel factoren te maken maar als het terrein gunstig is en je valt op de juiste manier zou je een kans kunnen maken...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mens, lees nou eens wat er staat. 2 mensen waren na inslag kortstondig in leven. Dus ze vielen op de grond, en daarna leefden ze nog. En dáárna gingen ze dood ja.
Nope, die staat onder Duits commandoquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
We hebben onze Licht Debiele Brigade nog
Nederland heeft in mijn ogen dat recht nu wel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat leidt tot een oorlog want die mensen willen hun gebied niet verlaten. Is misschien zelfs schadelijk voor het onderzoek en Nederland/VS heeft natuurlijk absoluut geen recht het land in te vallen
En wat doen tegen mortiervuur en kogels, denk niet dat de seperatisten ons er zomaar inlaten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:45 schreef CruisinDen het volgende:
Zoals in het topic word gezegd gewoon met een groep Nederlanders, Amerikanen, de VN en elk land dat ook maar baat heeft bij een eerlijk en openbaar onderzoek er heen gaan en het gebied rondom die crashside overnemen. Met of zonder geweld.
Ja. Het is een oorlogsgebied in Oekraine vol met diverse Russische roeperingen die vaak niet eens met elkaar door één deur kunnen en op slinkse wijze worden gesteund door het moederland. Had je iets anders verwachtquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:51 schreef SecretStoryWous het volgende:
Ja want we gaan nu ook echt duizenden moslims weggeven om afgepaft te worden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:52 schreef Roceco het volgende:
[..]
Ja man, ga nog een Srebrenica creëren.
Nou wat kost zo'n onderzoek? En boeit dat uberhaupt?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:50 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Volgens mij snappen veel mensen dit niet. Die mensen daar op de grond BEDREIGEN OBJECTIEVE WAARNEMERS. Laten waarschuwingschoten los omdat de waarnemers ''buiten het gestelde pad'' gaan. Nou lekker waarnemen dan. ''He wegwezen daar, daar ligt bewijs dat we het neergeschoten hebben, dat moet de 3e divisie nog opruimen.'' Heerlijk.
Ik denk dat als een vliegtuig in NL neerkomt dat NL buitenlandse hulp op prijs zal stellen. Enig idee wat zo'n onderzoek kost?
Ik doel vooral op halfslachtige mandaten die ze ook nu weer zullen krijgen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:53 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ja want we gaan nu ook echt duizenden moslims weggeven om afgepaft te worden.
Komt ook doordat die randdebielen niet meewerken om waarnemers toe te laten.. ik snap het probleem van die mensen niet, behalve dat ze achterlijk zijn en ik het op dit moment eigenlijk wel betreur dat de Duitsers Rusland nooit hebben veroverd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:42 schreef Xan21 het volgende:
Ze houden het knuffel aapje omhoog op de foto, maar volgens mij is het gewoon een ongelukkig moment, want ze staan helemaal niet trots of provocerend te juichen ofzo...emoties lopen hoog op nu...wat ook wel weer begrijpelijk is...
In jouw bron wel, bij die van mij staat er dus niet bij dat ze het mogelijk achtten. Ik heb het dus geprobeerd te vinden in het daadwerkelijke onderzoek maar kon er even niks specifieks over vinden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:43 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar ook dat is niet zeker. De artsen die destijds de verwondingen van de slachtoffers onderzochten, achtten het mogelijk dat twee van de passagiers nog in leven waren na de impact.
Alsof je iemand zomaar naar die teringzooi daar wilt sturen....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:49 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik val je niet aan hoor, zijn gewoon constateringen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou wat kost zo'n onderzoek? En boeit dat uberhaupt?
Ik verdedig die separatisten niet, rustig aan
Alsof jij een flauwe notie hebt over welke systemen een apache beschikt.quote:
Stel dat de separatisten niets gedaan hebben. Dan nog belemmeren ze het onderzoek. Is het dan niet juist om met de VN, Nederland, VS en iedereen die baat heeft bij een goed en onafhankelijk onderzoek dat gebied rondom het vliegtuig veilig te stellen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:51 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dat is denk ik het probleem, niemand weet wie de schuldige is. Als het zeker is dan het de separatisten zijn dan ben ik voor een volle aanval vam de VN op hun, maar als het de oekraine zelf is moet dat andersom. En buiten dat is er nog rusland.
En nabestaanden willen toch de lichamen van dierbaren snel thuis hebben om afscheid te nemen lijkt mij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:52 schreef Felixa het volgende:
[..]
Verschrikkelijk... Je zal als nabestaanden dit allemaal zien op tv. Dan word je toch helemaal dol. Bah.
Hadden wij ook nog Diets gesproken swa.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Komt ook doordat die randdebielen niet meewerken om waarnemers toe te laten.. ik snap het probleem van die mensen niet, behalve dat ze achterlijk zijn en ik het op dit moment eigenlijk wel betreur dat de Duitsers Rusland nooit hebben veroverd.
Ja, zal dat de reden zijn? Terwijl we met ze (VS en GB) mee gingen naar Irak en Afghanistan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:52 schreef AchJa het volgende:
Toen wij onze financiële NATO verplichting ernstig gingen verzaken (en met ons nog een shitload aan landen) wordt er door de bondgenoten ook niet meer zo hard gelopen. De VS zegt al dat het ons probleem is.
Dat krijg je vanzelf als je je krijgsmacht verkwanseld.
Dit zijn meestal uitspraken van mensen die de afgelopen 20 jaar hebben lopen brullen dat dat kutleger alleen maar geld kost en dat het best wel ruim minder kan want toch niet meer nodig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit.
We hebben toch ook een leger waarom sturen we geen apache om onze mensen te beschermen.
Amerika zou dit noooooooooit overkomen.
Braaf kutlandje wij altijd
Deze link gaat over vallen UIT een vliegtuig, niet als je vastzit in je stoel met vliegtuig en al.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:53 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Het is mogelijk een val van 10 kilometer te overleven. Heeft met veel factoren te maken maar als het terrein gunstig is en je valt op de juiste manier zou je een kans kunnen maken...
Ik vermoed trouwens dat er slachtoffers zijn geweest die hun val bewust hebben meegemaakt in de laatste paar kilometers. Op 10 kilometer hoogte is er zo goed als geen zuurstof. Door de snelle val kom je snel genoeg weer op een hoogte met voldoende zuurstof. Hierdoor kun je weer bijkomen..
Zie ook http://www.wikihow.com/Survive-a-Long-Fall
Dus we kunnen net zo goed alle blauwhelmen weg bezuinigen. Want ze kunnen toch niks goed doenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:53 schreef Roceco het volgende:
[..]
Ik doel vooral op halfslachtige mandaten die ze ook nu weer zullen krijgen.
Mark:"Meneer Poetin, wij willen onderzoek doen, mag dat..?"quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:51 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat gaat ie doen?
Wat gaat ie zeggen "foei dat mag niet" of " oh ongelukje, tsja..."
Misschien vinden ze het zelf ook erg en laten ze het daarom zien. Weet verder niet wie die gasten zijn, maar tis niet dat ze lachend op de foto staan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:42 schreef Xan21 het volgende:
Ze houden het knuffel aapje omhoog op de foto, maar volgens mij is het gewoon een ongelukkig moment, want ze staan helemaal niet trots of provocerend te juichen ofzo...emoties lopen hoog op nu...wat ook wel weer begrijpelijk is...
Vuur met vuur bestrijden?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:53 schreef Fer het volgende:
[..]
En wat doen tegen mortiervuur en kogels, denk niet dat de seperatisten ons er zomaar inlaten.
Dan hadden we nu nog Duits geluld. En een paar keer wereldkampioen geworden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Komt ook doordat die randdebielen niet meewerken om waarnemers toe te laten.. ik snap het probleem van die mensen niet, behalve dat ze achterlijk zijn en ik het op dit moment eigenlijk wel betreur dat de Duitsers Rusland nooit hebben veroverd.
Stinger kan lager. En een Apache in zn uppie in een gebied met zware AA is geen goed idee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof jij een flauwe notie hebt over welke systemen een apache beschikt.
Daarbij is anti aircraft vanaf 700 meter Apache kan op 80 meter hoogte opereren als het moet.
In plaats van dat ze in een mortuarium zijn liggen ze daar weg te rotten in een weiland. Zal wel weinig van overblijven vrees ikquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:55 schreef quirina het volgende:
[..]
En nabestaanden willen toch de lichamen van dierbaren snel thuis hebben om afscheid te nemen lijkt mij.
Ook vreselijk dat dat lang gaat duren.
Ze zijn ook uit een vliegtuig gevallen toch? Het toestel is op grote hoogte uit elkaar geklapt. Op 5 kilometer hoogte zie ik wel kans om mijn riem nog los te maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Deze link gaat over vallen UIT een vliegtuig, niet als je vastzit in je stoel met vliegtuig en al.
Er wordt nergens beweerd dat een vliegtuigcrash niet te overleven is. Zat mensen kunnen het als "sole survivor" navertellen.
Helemaal mee eens, en als ze ons dat weigeren moeten we het afdwingen, maar dat gaat extra levens kosten, en ook bewijsmateriaal.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:55 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Stel dat de separatisten niets gedaan hebben. Dan nog belemmeren ze het onderzoek. Is het dan niet juist om met de VN, Nederland, VS en iedereen die baat heeft bij een goed en onafhankelijk onderzoek dat gebied rondom het vliegtuig veilig te stellen?
Nogmaals, ons nu helemaal bemoeien met het conflict tussen Oekraïne-separatisten-Rusland lijkt me niet de bedoeling. Ons bemoeien met het onderzoek naar de bijna 200 doden uit eigen land lijkt me niet meer dan logisch en wie ons dan ook in de weg staat, Oekraïner, Rus of separatist, moet gewoon weggehaald worden daar zodat er een goed en veilig onderzoek kan komen.
Haha ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:55 schreef sonnyspek het volgende:
Van mij moeten ze onmiddellijk naar het rampgebied om Oekraïne actief te steunen tegen die rebellen. Het is een schande hoe met deze zaak wordt omgegaan en dit moeten we vergelden.
Op dit moment geeft niemand iets om kosten oidquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:55 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ik val je niet aan hoor, zijn gewoon constateringen.
En kosten maken wel degelijk uit.
Dit is ook niet op te lossen met militaire interventie tenzij de Russen dat doen en zij het gebied/onderzoek beveiligen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen wij onze financiële NATO verplichting ernstig gingen verzaken (en met ons nog een shitload aan landen) wordt er door de bondgenoten ook niet meer zo hard gelopen. De VS zegt al dat het ons probleem is.
Dat krijg je vanzelf als je je krijgsmacht verkwanseld.
Vind jij het waard om de levens van een aantal Nederlandse militairen te riskeren om het rampgebied te beschermen waar, laten we heel eerlijk zijn, alleen dode Nederlanders liggen?quote:
Niemand die je tegenhoudt om daar eens even orde op zaken te stellen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:55 schreef sonnyspek het volgende:
Van mij moeten ze onmiddellijk naar het rampgebied om Oekraïne actief te steunen tegen die rebellen. Het is een schande hoe met deze zaak wordt omgegaan en dit moeten we vergelden.
Neuh, dan waren we een provincie van Duitsland geweest met ons eigen dialect.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan hadden we nu nog Duits geluld. En een paar keer wereldkampioen geworden.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef Greci het volgende:
[..]
Vind jij het waard om de levens van een aantal Nederlandse militairen te riskeren om het rampgebied te beschermen waar, laten we heel eerlijk zijn, alleen dode Nederlanders liggen?
Goeieo opmerking. Kan als wisselgeld dienen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:57 schreef LelijKnap het volgende:
Woont die dochter van Herr Putin eigenlijk nog in Nederland?
Hij komt aan in een tot de tanden bewapende A-10, landt midden in fucking Rostov ge-escorteerd door 25 F-16 Falcons met de opmerking 'Say hello to my little friend'.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:51 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat gaat ie doen?
Wat gaat ie zeggen "foei dat mag niet" of " oh ongelukje, tsja..."
Joh, het is geen Nederland waar iedereen (relatief gezien) schatrijk is en we allemaal op een hoopje wonen. Of verwacht je nu echt dat elk land op elk godsverlaten afgelegen akkerlandje een volledig bevoorrade en bezette hulpdienstenpost neerzet? Hoe zou je dat uberhaupt veilig willen stellen cq. af willen zetten. 15 km in de lengte x ?? kilometer in de breedte zijn tientallen vierkante kilometers grond waar wrakdelen, mensen en bewijs kan liggen. Paar dranghekjes er omheen zetten? Een paar militairen (x miljoen) laten posten?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:51 schreef SecretStoryWous het volgende:
Ik zou je er graag tot uitdagen, maar zulke nutteloze discussies lijken me eigenlijk overbodig. Ik hoop voor je dat als je ooit in een vliegtuig zit die ter aarde stort, je tijd hebt om je gordel los te maken, naar de deur te komen, deze open te maken en eruit te springen terwijl je denkt aan het linkje die je zojuist hebt geplaatst. En ik hoop dat áls je in die ongewenste situatie terecht komt, je er levend vanaf komt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:57 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Ze zijn ook uit een vliegtuig gevallen toch? Het toestel is op grote hoogte uit elkaar geklapt. Op 5 kilometer hoogte zie ik wel kans om mijn riem nog los te maken.
Ik heb het niet over deze of wel dan-.-quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Op dit moment geeft niemand iets om kosten oid
En niemand weer wat ""het"" gaat kosten dus zullen we heel het woord 'kosten' niet meer in de mond nemen?
Kan wel zo zijn, maar je kan al menselijk wezen wel respect hebben voor overledenen en meewerken aan een onderzoek. Dat doen die halve garen niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Joh, het is geen Nederland waar iedereen (relatief gezien) schatrijk is en we allemaal op een hoopje wonen. Of verwacht je nu echt dat elk land op elk godsverlaten afgelegen akkerlandje een volledig bevoorrade en bezette hulpdienstenpost neerzet? Hoe zou je dat uberhaupt veilig willen stellen cq. af willen zetten. 15 km in de lengte x ?? kilometer in de breedte zijn tientallen vierkante kilometers grond waar wrakdelen, mensen en bewijs kan liggen. Paar dranghekjes er omheen zetten? Een paar militairen (x miljoen) laten posten?
Hoeft toch niet alleen daar heen volgens mij kijk jij teveel Airwolf lolquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:56 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Stinger kan lager. En een Apache in zn uppie in een gebied met zware AA is geen goed idee.
Vooralsnog gaat bijna iedereen er van uit dat pro-Russische seperatisten dat gedaan hebben. Maar dan vind jij het blijkbaar okelidokie dat wij een land dat niet van die seperatisten is de oorlog verklaren en (mogelijkerwijs) burgers van doodschieten?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:52 schreef Shreyas het volgende:
[..]
"Omdat jullie een vliegtuig van ons hebben neergehaald is het nu oorlog, bij oorlog vallen ook onschuldige slachtoffers''
Rood wit blauw lint er omheen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Joh, het is geen Nederland waar iedereen (relatief gezien) schatrijk is en we allemaal op een hoopje wonen. Of verwacht je nu echt dat elk land op elk godsverlaten afgelegen akkerlandje een volledig bevoorrade en bezette hulpdienstenpost neerzet? Hoe zou je dat uberhaupt veilig willen stellen cq. af willen zetten. 15 km in de lengte x ?? kilometer in de breedte zijn tientallen vierkante kilometers grond waar wrakdelen, mensen en bewijs kan liggen. Paar dranghekjes er omheen zetten? Een paar militairen (x miljoen) laten posten?
Dat begrijp ik ook niet, er lopen wel tientallen journalisten en fotografen rondquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef Zuivelkoe het volgende:
Kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij hoe we daar nog steeds niet fatsoenlijk onderzoek kunnen doen. Kunnen ze die tegenstribbers niet even uit de weg ruimen?
Op de Dam vastbinden en dan Oekraïne aanvallen. Geen kans dat wij een A-bom op ons dak krijgen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef myShizzle het volgende:
Goeieo opmerking. Kan als wisselgeld dienen.
Vind ik een beetje lomp en wens ik niemand toe, maar snap wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zou je er graag tot uitdagen, maar zulke nutteloze discussies lijken me eigenlijk overbodig. Ik hoop voor je dat als je ooit in een vliegtuig zit die ter aarde stort, je tijd hebt om je gordel los te maken, naar de deur te komen, deze open te maken en eruit te springen terwijl je denkt aan het linkje die je zojuist hebt geplaatst. En ik hoop dat áls je in die ongewenste situatie terecht komt, je er levend vanaf komt.
Kijk wat je zelf typt gast, altijd hetzelfde liedje met jouquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeft toch niet alleen daar heen volgens mij kijk jij teveel Airwolf lol
Neequote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
Vooralsnog gaat bijna iedereen er van uit dat pro-Russische seperatisten dat gedaan hebben. Maar dan vind jij het blijkbaar okelidokie dat wij een land dat niet van die seperatisten is de oorlog verklaren en (mogelijkerwijs) burgers van doodschieten?
In het kwadraat, want deze sjappies zijn goed gewapend, getraind en ook nog eens gesteund door een grote mogendheid die vlakbij is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:00 schreef Fer het volgende:
Mensen zijn jullie echt serieus en willen jullie een tweede Uruzgan?
Ze zijn daar gewoon nog volop in oorlog. Dan vervagen menselijke normen en waarden nog wel eens. Echt kwalijk kan ik het ze niet eens nemen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar je kan al menselijk wezen wel respect hebben voor overledenen en meewerken aan een onderzoek. Dat doen die halve garen niet.
Als je onder 'veel meer' een hoop symboliek van verloren levens verstaat, dan heb je gelijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:01 schreef VMSDKR het volgende:
Damn, 20 euro.
Tering, veel meer zelfs. Zelfs honderdjes.
[ afbeelding ]
Ook als ik gewoon euro's bedoel.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je onder 'veel meer' een hoop symboliek van verloren levens verstaat, dan heb je gelijk.
Kneuzenlegertjequote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:39 schreef Caland het volgende:
Ja, vooral een land binnenvallen en de oorlog verklaren als je nog niet eens bewijs hebt wie de schuldige is. Wat als blijkt dat het toch een complot van de Oekraine was. Dan zeg jij "oepsie! Sorryworry seperatistjes, ja we waren jullie aan het doodschieten maar jullie bleken onschuldig. Je weet hoe dat gaatquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:53 schreef DaMook het volgende:
[..]
Nederland heeft in mijn ogen dat recht nu wel.
Als onderdeel van aap.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Kijk wat je zelf typt gast, altijd hetzelfde liedje met jou.
Dus eigenlijk zeg je dat alle Nederlandse militairen door de hele wereld terug moeten komen en alleen in moeten grijpen als onze grens bedreigd word?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef Greci het volgende:
[..]
Vind jij het waard om de levens van een aantal Nederlandse militairen te riskeren om het rampgebied te beschermen waar, laten we heel eerlijk zijn, alleen dode Nederlanders liggen?
Paar procent uit de pensioenpot plukken en je kan daar permanent 100 drones in de lucht hebben.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:01 schreef Roceco het volgende:
In het kwadraat, want deze sjappies zijn goed gewapend, getraind en ook nog eens gesteund door een grote mogendheid die vlakbij is.
Ja, op 10 kilometer hoogte, het vliegtuig is na een enorme explosie aan stukken gereten en hard onderweg naar beneden, buitentemperatuur is -50, er is weinig zuurstof en de snelheid is zo'n 900 km/h, maar meneer gaat nog wel even zijn gordel losmaken en naar de uitgang wandelen..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zou je er graag tot uitdagen, maar zulke nutteloze discussies lijken me eigenlijk overbodig. Ik hoop voor je dat als je ooit in een vliegtuig zit die ter aarde stort, je tijd hebt om je gordel los te maken, naar de deur te komen, deze open te maken en eruit te springen terwijl je denkt aan het linkje die je zojuist hebt geplaatst. En ik hoop dat áls je in die ongewenste situatie terecht komt, je er levend vanaf komt.
Ik wens het hem/haar ook niet toe, uiteraard. Ik probeerde het al voorzichtig te verwoorden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:01 schreef DaMook het volgende:
[..]
Vind ik een beetje lomp en wens ik niemand toe, maar snap wat je bedoeld.
Das waarquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Paar procent uit de pensioenpot plukken en je kan daar permanent 100 drones in de lucht hebben.
Ze zijn toch wel eerlijk daar anders stonden die briefjes niet op de foto.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:01 schreef VMSDKR het volgende:
Damn, 20 euro.
Tering, veel meer zelfs. Zelfs honderdjes.
[ afbeelding ]
Ach, dan heb je uiteindelijk wel een vermindering van macht van Rusland en vergroting van die van de EU.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:02 schreef twiFight het volgende:
Ja, vooral een land binnenvallen en de oorlog verklaren als je nog niet eens bewijs hebt wie de schuldige is. Wat als blijkt dat het toch een complot van de Oekraine was. Dan zeg jij "oepsie! Sorryworry seperatistjes, ja we waren jullie aan het doodschieten maar jullie bleken onschuldig. Je weet hoe dat gaat "
Zij belemmeren toch gewoon ons onderzoek? Optyfen rond dat vliegtuig, als je geen openbaar en internationaal onderzoek toestaat moet je dat opeisen. Met of zonder geweld.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja, vooral een land binnenvallen en de oorlog verklaren als je nog niet eens bewijs hebt wie de schuldige is. Wat als blijkt dat het toch een complot van de Oekraine was. Dan zeg jij "oepsie! Sorryworry seperatistjes, ja we waren jullie aan het doodschieten maar jullie bleken onschuldig. Je weet hoe dat gaat"
Het zou me ook niet verbazen als dat volk geen idee heeft dat dat geld is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze zijn toch wel eerlijk daar anders stonden die briefjes niet op de foto.
dit dus, wilde ik ook postenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:57 schreef OpticalLensWipes het volgende:
Ðаблюдатели ОБСЕ на меÑте ÐºÑ€ÑƒÑˆÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¼Ð°Ð»Ð°Ð¹Ð·Ð¸Ð¹Ñкого «Боинга» - репортаж icorpus.ru
In deze video zie je die 'rebel/seperatist' staan met die teddybeer waarover commotie is. Rond de eerste minuut zie je hem naar de journalisten/tv-crew toelopen en die beer oppakt van de grond en daarmee 'poseert' waarna hij een kruis slaat. Wat men aanneemt over een vorm van uitbundigheid of wat dan ook is dus niet waar.
Ze mogen dan wel vliegtuigen neerknallen maar wat 20jes jatten gaat zelfs hun te ver.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze zijn toch wel eerlijk daar anders stonden die briefjes niet op de foto.
Ik doelde meer op die twee uit elkaar houden, maar dat word weer anders gezien. No fly zone, green zone. De daders mogen van mij genuket worden, maar ook dat is geen oplossing .quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja, vooral een land binnenvallen en de oorlog verklaren als je nog niet eens bewijs hebt wie de schuldige is. Wat als blijkt dat het toch een complot van de Oekraine was. Dan zeg jij "oepsie! Sorryworry seperatistjes, ja we waren jullie aan het doodschieten maar jullie bleken onschuldig. Je weet hoe dat gaat"
Is het ook niet. Maar vind het wel apart te lezen dat er plotseling om het leger geschreeuwd wordt terwijl het door dezelfde figuren al jaren als sluitpost van de begroting gezien werd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dit is ook niet op te lossen met militaire interventie tenzij de Russen dat doen en zij het gebied/onderzoek beveiligen.
Nu ja, volgens mij zie jij een complete afgesloten romp voor je die naar beneden stort. Ik zie een "miljoen" objecten los van elkaar naar beneden storten. Deuren, stoelen, mensen, bagage. Volledig gedesintegreerd. Op weg naar beneden nog verder uit elkaar vallend. Dus gordel losmaken, naar de deur lopen en openmaken was er niet bij... De mensen die bij zijn gekomen zaten netjes in hun stoel of zweefden los.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Luister gast, ik snap je nobele gedachtes over wat rechtvaardig is, maar denk svp ook na wat realistisch is. Duizenden doden zijn die lijken niet waard, hoe hard dat ook is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:04 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Zij belemmeren toch gewoon ons onderzoek? Optyfen rond dat vliegtuig, als je geen openbaar en internationaal onderzoek toestaat moet je dat opeisen. Met of zonder geweld.
'Leave no man behind'quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef Greci het volgende:
[..]
Welke uitgang..? Je zegt het zelf eigenlijk al.. En de kans is groot dat een aantal passagiers zijn bijgekomen op een hoogte van 3-5 kilometer..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:03 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ja, op 10 kilometer hoogte, het vliegtuig is na een enorme explosie aan stukken gereten en hard onderweg naar beneden, buitentemperatuur is -50, er is weinig zuurstof en de snelheid is zo'n 900 km/h, maar meneer gaat nog wel even zijn gordel losmaken en naar de uitgang wandelen..Misschien minder Hollywoodfilms kijken..
De Igla's vergeten die daar ook ruimschoots aanwezig zijn?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Als onderdeel van aap.
Natuurlijk niet solo apache daarheen zo dom ben je toch ook niet dat ik dat nog moet toelichten?
Blijkbaar wel
Die separatisten weten dondersgoed dat ze verantwoordelijk zijn, stelletje lafaards.. waarom hoor ik niemand meer over die tweet van die commandant of dat afgeluisterde gesprek waarin werd toegegeven dat zij de daders waren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:06 schreef Fer het volgende:
Ik vergeet soms dat hier veel autisten zitten. Is het echt zo moeilijk om je in leven in de separatisten, voor wie ervan uitgaan, dat als de OVSE/EU/NL/USA/Ukrainse regering even komt "onderzoeken" de separatisten automatisch de schuld krijgen.
Zij zijn net zo wantrouwend tegenover het westen, als wij zijn tegenover Rusland.
Je kan je in principe in eenieder inleven. Je kan verklaren en zelfs de absolute verantwoordelijkheid van het gedrag van mensen weglullen. Maar je zit dan nog wel met die mensen, die botsen met jouw verlangens en belangen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:06 schreef Fer het volgende:
Ik vergeet soms dat hier veel autisten zitten. Is het echt zo moeilijk om je in leven in de separatisten, voor wie ervan uitgaan, dat als de OVSE/EU/NL/USA/Ukrainse regering even komt "onderzoeken" de separatisten automatisch de schuld krijgen.
Zij zijn net zo wantrouwend tegenover het westen, als wij zijn tegenover Rusland.
Daarom moet poetin gewoon meewerken, en dat wil hij (zeggen ze). Of dit word gewoon netjes opgelost of er komt een nieuwe koude oorlog.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:06 schreef Fer het volgende:
Mijn statement was meer gericht op het feit dat een militaire operatie, met alle risico's indien, in dit geval vrij nutteloos is, omdat het enige resultaat wat eruit komt een onafhankelijk onderzoek is. Ik vind het persoonlijk niet waard om nog meer mensenlevens op het spel te zetten voor zo'n onderzoek, ongeacht hoe belangrijk het ook mag zijn voor de nabestaanden, etc.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:02 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat alle Nederlandse militairen door de hele wereld terug moeten komen en alleen in moeten grijpen als onze grens bedreigd word?![]()
Nederland heeft enorm veel baat bij zo'n onderzoek denk ik, helemaal met het dodenaantal.
Het zooitje gaat ongetwijfeld uit de hand lopen maar iemand moet nu de eerste stap nemen. Of eigenlijk is die (direct of indirect, who knows?) al gezet door degene die het gedaan hebben.
Dus dan doe je precies datgene wat je schuldig doet lijken. GG.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:06 schreef Fer het volgende:
Nog 191 te gaan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:50 schreef twiFight het volgende:
Aan al die mensen die vinden dat het leger daar gelijk naar toe moet: naast al ander genoemde redenen krijg je een leger daar niet zomaar. Daar gaat sowieso al dagen overheen en al snel richting een week. Daarnaast moeten ze nog een teringgroot gebied 'beschermen' dan, daar hebben wij helemaal de mensen en het materieel niet voor. En wat vertellen wij die mensen als er bij een vuurgevecht een Oekrainse burger omkomt door een kogel van ons?
Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen. Dit incident wordt hier wel heel erg opgeblazen (pun intended) met betrekking tot een verandering van internationale verhoudingen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:08 schreef DaMook het volgende:
[..]
Daarom moet poetin gewoon meewerken, en dat wil hij (zeggen ze). Of dit word gewoon netjes opgelost of er komt een nieuwe koude oorlog.
Amerikanen staan sowieso al aan "onze" kant.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:09 schreef Blester het volgende:
Toch 1 Amerikaan bij betrokken hoorde ik, heeft dat een positieve invloed op eventuele sancties van de Amerikaanse kant denken jullie?
Neen. Amerika doet er toch al alles aan om Rusland onderuit te halenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:09 schreef Blester het volgende:
Toch 1 Amerikaan bij betrokken hoorde ik, heeft dat een positieve invloed op eventuele sancties van de Amerikaanse kant naar Rusland denken jullie?
Wat moet er dan precies gebeuren? Dit laten verdoezelen? Het bewijsmateriaal stelselmatig verloren laten gaan en er verder niet meer over praten?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:05 schreef Roceco het volgende:
[..]
Luister gast, ik snap je nobele gedachtes over wat rechtvaardig is, maar denk svp ook na wat realistisch is. Duizenden doden zijn die lijken niet waard, hoe hard dat ook is.
Dat is maar speculatie, je hebt geen idee wat de explosieve kracht van de raket was. Elke vergelijking met eerdere ongelukken is onzin. Een (relatief kleine) bom in een vrachtruim is niet te vergelijken met een luchtdoelraket waarvan je niet weet waar die is ontploft.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:07 schreef Bremmelbips het volgende:
En de kans is groot dat een aantal passagiers zijn bijgekomen op een hoogte van 3-5 kilometer..
Tsja. De andere optie is 'kom maar binnen jongens, hier ligt het bewijs van de raket die we hebben afgevuurd. Oke doei'quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:08 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Dus dan doe je precies datgene wat je schuldig doet lijken. GG.
Dat Koreaanse toestel dat destijds door een straaljager was neergehaald, had alleen een gat in de romp en viel uit elkaar, waarbij het grootste deel van de romp volgens mij in tact in zee belandde.. maar idd, ieder geval is weer anders.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is maar speculatie, je hebt geen idee wat de explosieve kracht van de raket was. Elke vergelijking met eerdere ongelukken is onzin. Een (relatief kleine) bom in een vrachtruim is niet te vergelijken met een luchtdoelraket waarvan je niet weet waar die is ontploft.
Over het neerschieten van Korean air 007 is ook lang gepraat, het scheelt ook dat de Russen er bij betrokken zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:11 schreef einzeinz het volgende:
Je moet ook beseffen dat het vooral in Nederland enorm leeft omdat er veel Nederlanders zijn omgekomen.
In een land als pakweg IJsland zullen ze het daar geen 3 dagen over hebben hoor!
Ja, dat is uiteraard algemeen bekend. Maar het is vaak opvallen dat Amerika nog net wat feller reageert op het moment dat er een Amerikaan bij is betrokken (ik refereer ook naar de eerste woorden in de speech van Obama van gister, waaruit duidelijk blijkt dat het hem vooral om de Amerikanen ging weer). Ben benieuwd of 1 slachtoffer van Amerika in dit geval ook verschil gaat maken in de manier waarop wordt gehandeld.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:09 schreef DaMook het volgende:
[..]
Amerikanen staan sowieso al aan "onze" kant.
Dat ze het onderzoek belemmeren en dat dat totaal ongewenst is ben ik geheel met je eens. Maar het is daar echt niet zo'n grote chaos, als je de context van dat land bekijkt (en dus niet de context van Nederland). Vergeet niet dat enkele tientallen jaren geleden het in Nederland net zo gegaan was. Men wist niet beter en met kon niet beter. Dat wij nu in rijke landen gelijk de boel zouden proberen af te zetten en een forensisch team er op afsturen betekent niet dat dat van die landen verwacht kan worden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar je kan al menselijk wezen wel respect hebben voor overledenen en meewerken aan een onderzoek. Dat doen die halve garen niet.
Niet luisteren, gewoon goed onderzoeken, en als we dus idd niet toegelaten worden, of als uit die onderzoeken blijkt dat het idd de separatisten waren, kan je alsnog met de vinger gaan wijzen en harde (steun Oekraïne) of zachte (sancties) maatregelen nemen in samenwerking met de bondgenoten van Nederland.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:10 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Wat moet er dan precies gebeuren? Dit laten verdoezelen? Het bewijsmateriaal stelselmatig verloren laten gaan en er verder niet meer over praten?
Geeft een goed beeld af aan de wereld als we (lees: NL, VS en iedereen die een onafhankelijk onderzoekt wilt) luisteren naar een stel rebellen.
"Het bewijs"quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja. De andere optie is 'kom maar binnen jongens, hier ligt het bewijs van de raket die we hebben afgevuurd. Oke doei'
Dat was ook een andere raket en een 747 is anders dan een 777, volgens mij heeft dat gespeculeer dus geen enkel nut.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Over het neerschieten van Korean air 007 is ook lang gepraat, het scheelt ook dat de Russen er bij betrokken zijn.
En vervolgens zit ons landje in oorlog en hebben we de hele wereld tegen ons. Klinkt superromantisch hoor, in oorlog zijn, maar ik denk dat als jij opgeroepen wordt om te vechten het toch een wat andere kwestie wordt. Je kunt niet een oorlog starten en geweld gaan gebruiken om onderzoek te kunnen doen. Hooguit kun je je eigen onderzoekers beschermen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:04 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Zij belemmeren toch gewoon ons onderzoek? Optyfen rond dat vliegtuig, als je geen openbaar en internationaal onderzoek toestaat moet je dat opeisen. Met of zonder geweld.
Tuurlijk is het speculatie. Ik was er niet bij. Maar Het is zeker een mogelijkheid. Bij een zeer heftige explosie zouden wel minder 'volledige' lichamen zijn geweest vermoed ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is maar speculatie, je hebt geen idee wat de explosieve kracht van de raket was. Elke vergelijking met eerdere ongelukken is onzin. Een (relatief kleine) bom in een vrachtruim is niet te vergelijken met een luchtdoelraket waarvan je niet weet waar die is ontploft.
Geef maar op, ik heb het geprobeerd hier, maar het dringt gewoon echt he-le-maal niet door bij ze. Ik dacht dat Hamas tunnelvisie had, maar blijkbaar kan Fok er ook wat van.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:06 schreef Fer het volgende:
Dus ook jij vindt het normaal om Oekrainse burgers te executeren voor een daad die door hun vijand is begaan?quote:
Was dit verhaal van de Spaanse luchtverkeersleider -werkzaam in Kiev- al naar voren gekomen?quote:
Ah, ik wist dat ik hem gezien had.quote:
Zal wel BS zijn, maar vanwege dit soort dingen moet je oppassen met nu al doen alsof het 100% zeker is dat het de rebellen waren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:23 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Was dit verhaal van de Spaanse luchtverkeersleider -werkzaam in Kiev- al naar voren gekomen?
http://t.co/iJ7iZhJO4t
Geen idee... volgens mij wel. Iig een vaag verhaal.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:23 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Was dit verhaal van de Spaanse luchtverkeersleider -werkzaam in Kiev- al naar voren gekomen?
Ik wist dat je 'm 'zocht' :-) Alle items op CNN nagekeken maar dit beeld niet kunnen terugvinden. Dat is wel vreemd.quote:
Waarom vaag dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:25 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Geen idee... volgens mij wel. Iig een vaag verhaal.
Nou dat die Oekraïners zeg maar die mobile telefoons afpakken zodat de mensen niet kunnen communiceren. Dat bewijst eigenlijk al dat ze schuldig zijn.quote:
Nou ja, dit verhaal zou de rebellen juist vrijpleiten..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:25 schreef Roceco het volgende:
[..]
Zal wel BS zijn, maar vanwege dit soort dingen moet je oppassen met nu al doen alsof het 100% zeker is dat het de rebellen waren.
Met wie krijgen we dan precies oorlog als we het gebied rondom het vliegtuig opeisen zodat in feite alle landen, die willen onderzoeken, daar profijt van hebben?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
En vervolgens zit ons landje in oorlog en hebben we de hele wereld tegen ons. Klinkt superromantisch hoor, in oorlog zijn, maar ik denk dat als jij opgeroepen wordt om te vechten het toch een wat andere kwestie wordt. Je kunt niet een oorlog starten en geweld gaan gebruiken om onderzoek te kunnen doen. Hooguit kun je je eigen onderzoekers beschermen.
Er staat dan ook niets in wat je zou kunnen controleren. Daarnaast waarom zouden ze die mensen ontslaan nadat die alles hebben gezien?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:29 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Nou ja, dit verhaal zou de rebellen juist vrijpleiten..
Waarom zijn alle posts van deze man opeens verdwenen denk ik dan..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er staat dan ook niets in wat je zou kunnen controleren. Daarnaast waarom zouden ze die mensen ontslaan nadat die alles hebben gezien?
Ik vind de gedachte niet eens zo gek dat Oekraïne dit zelf heeft gedaan. Precies boven rebellengebied.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:29 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Nou dat die Oekraïners zeg maar die mobile telefoons afpakken zodat de mensen niet kunnen communiceren. Dat bewijst eigenlijk al dat ze schuldig zijn.
Dat is wel gek. Stel je voor dat ze een fout maken en per ongeluk een Russische jet neer schieten dan is Kiev binnen een uurtje een rokende puinhoop.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:33 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Ik vind de gedachte niet eens zo gek dat Oekraïne dit zelf heeft gedaan. Precies boven rebellengebied.
veel succes om het hele verhaal te vermommen dan, gegarandeerd dat de schuldige BUK vol op CIA-spionagesatellieten staan, en ik verwacht niet dat het richting Kiev reed,quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:33 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Ik vind de gedachte niet eens zo gek dat Oekraïne dit zelf heeft gedaan. Precies boven rebellengebied
Dit idd.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De waarheid komt nooit boven tafel.
Ga eens op internationale oefening, vele landen zouden willen dat ze zo'n gemotiveerd legeren innovatief hebben als Nederland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:39 schreef Caland het volgende:
Nee, waarom zou je überhaupt mensen willen executeren daar en dan vooral Oekrainse burgers lol. Daar wordt het wel heel erg maf van.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:22 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dus ook jij vindt het normaal om Oekrainse burgers te executeren voor een daad die door hun vijand is begaan?
ach mensen die dat zeggen hebben duidelijk geen verstand. lekker laten gaan dat soort jochiesquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Ga eens op internationale oefening, vele landen zouden willen dat ze zo'n gemotiveerd legeren innovatief hebben als Nederland.
Weinig concreets.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:37 schreef timmmmm het volgende:
Heb ik wat gemist sinds pak em beet 5 uur vanmiddag?
mijquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:37 schreef timmmmm het volgende:
De seperatisten als ze hun woede naar ons keren, mogelijk Oekraine als er bv. onschuldige Oekrainse burgers omkomen door ons en mogelijkerwijs ook Rusland als dit verder escaleert en zij zich er volledig in gaan mengen. Het is allemaal niet zeker hoor, maar ik wil het risico niet lopen voor een actie die om te beginnen al zinloos is en naar mijn mening zolderkamercowboypraat.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:29 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Met wie krijgen we dan precies oorlog als we het gebied rondom het vliegtuig opeisen zodat in feite alle landen, die willen onderzoeken, daar profijt van hebben?
STAVKA!!!!!!!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
De seperatisten als ze hun woede naar ons keren, mogelijk Oekraine als er bv. onschuldige Oekrainse burgers omkomen door ons en mogelijkerwijs ook Rusland als dit verder escaleert en zij zich er volledig in gaan mengen. Het is allemaal niet zeker hoor, maar ik wil het risico niet lopen voor een actie die om te beginnen al zinloos is en naar mijn mening zolderkamercowboypraat.
Dat er überhaupt een zender op staat die buitenlands nieuws uitzendt is al heel wat.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:37 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Heel bizarre gewaarwording; ik zit in een nagel salon in Chicago tussen Amerikanen en Aziaten, en het wordt on het nieuws op tv besproken. Amerikanen kijken even op, en gaan weer door met hun telefoons en blaadjes en ik zit hier te rillen bij de beelden en de irritane Amerikaanse berichtgeving.
Dan moet je dat ook niet zeggen he.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:37 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Nee, waarom zou je überhaupt mensen willen executeren daar en dan vooral Oekrainse burgers lol. Daar wordt het wel heel erg maf van.
Kneuzen die stoer doen vanuit hun zolderkamer. Ooh wacht, de zolderkamer van paps en mams.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:37 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
ach mensen die dat zeggen hebben duidelijk geen verstand. lekker laten gaan dat soort jochies
Het is over het algemeen bekend dat de grootste intellectuele geo-politieke criticasters dagelijks nagelsalons bezoeken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat er überhaupt een zender op staat die buitenlands nieuws uitzendt is al heel wat.
Zo'n 7 en half uur ja.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:37 schreef timmmmm het volgende:
precies!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Kneuzen die stoer doen vanuit hun zolderkamer. Ooh wacht, de zolderkamer van paps en mams.
Die woorden leg jij me in de mond.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dan moet je dat ook niet zeggen he.
Ze hebben er ook niets te zeggen, zijn er slechts in adviserende rol. Het is ook maar 2 man, een algemeen onderzoeker en een forensisch onderzoeker.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:41 schreef Dzjonka het volgende:
zie op cnn dat de fbi ernaar toe gestuurd wordt? dat kan toch helemaal niet, die werken niet in het buitenland. Weird
hi heeft idd een andere route gevlogen dan andere vliegtuigenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:23 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Vanwege onweer toch?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:43 schreef RVer het volgende:
[..]
hi heeft idd een andere route gevlogen dan andere vliegtuigen
De vicepremier van de afgescheiden republiek Donetsk Andrei Purgin opperde dat de Oekraïense luchtmacht de Maleisische Boeing mogelijk voor een Russisch spionagetoestel heeft aangezien, en daarom het vuur heeft geopend.
Het uit Amsterdam afkomstige passagiersvliegtuig vloog bovendien door reeds afgesloten luchtruim, veel noordelijker dan de oorspronkelijke geplande vluchtroute. Dat zou gebeurd zijn in opdracht van de Oekraïnse luchtverkeersleiding, zo deelde Huib Gorter, vicepresident van Malaysia Airlines, mee
[ afbeelding ]
Eerst het grote internationale onderzoek rustig afwachten voor met het onderzoek kan worden begonnen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:43 schreef warhamstr het volgende:
Potver, ik hoor nu dat de Onderzoeksraad al niet word toegelaten op de site... En alle persoonlijke eigendommen en veel lichamen liggen daar nog. En zijn in handen van dronken rebellen. Moet hier nu niet echt snel ingegrepen worden, en iig de crashsite veiliggesteld worden?
Die zaten sowieso al in Donetsk geloof ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:41 schreef Dzjonka het volgende:
zie op cnn dat de fbi ernaar toe gestuurd wordt? dat kan toch helemaal niet, die werken niet in het buitenland. Weird
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |