Vind ik een beetje lomp en wens ik niemand toe, maar snap wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zou je er graag tot uitdagen, maar zulke nutteloze discussies lijken me eigenlijk overbodig. Ik hoop voor je dat als je ooit in een vliegtuig zit die ter aarde stort, je tijd hebt om je gordel los te maken, naar de deur te komen, deze open te maken en eruit te springen terwijl je denkt aan het linkje die je zojuist hebt geplaatst. En ik hoop dat áls je in die ongewenste situatie terecht komt, je er levend vanaf komt.
Kijk wat je zelf typt gast, altijd hetzelfde liedje met jouquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeft toch niet alleen daar heen volgens mij kijk jij teveel Airwolf lol
Neequote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
Vooralsnog gaat bijna iedereen er van uit dat pro-Russische seperatisten dat gedaan hebben. Maar dan vind jij het blijkbaar okelidokie dat wij een land dat niet van die seperatisten is de oorlog verklaren en (mogelijkerwijs) burgers van doodschieten?
In het kwadraat, want deze sjappies zijn goed gewapend, getraind en ook nog eens gesteund door een grote mogendheid die vlakbij is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:00 schreef Fer het volgende:
Mensen zijn jullie echt serieus en willen jullie een tweede Uruzgan?
Ze zijn daar gewoon nog volop in oorlog. Dan vervagen menselijke normen en waarden nog wel eens. Echt kwalijk kan ik het ze niet eens nemen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar je kan al menselijk wezen wel respect hebben voor overledenen en meewerken aan een onderzoek. Dat doen die halve garen niet.
Als je onder 'veel meer' een hoop symboliek van verloren levens verstaat, dan heb je gelijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:01 schreef VMSDKR het volgende:
Damn, 20 euro.
Tering, veel meer zelfs. Zelfs honderdjes.
[ afbeelding ]
Ook als ik gewoon euro's bedoel.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je onder 'veel meer' een hoop symboliek van verloren levens verstaat, dan heb je gelijk.
Kneuzenlegertjequote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:39 schreef Caland het volgende:
Ja laten we een land dat al in oorlog is binnenvallen met ons kneuzenlegertje dat bestaat uit padvinders. Dat gaat vast veel opleveren.
Ja, vooral een land binnenvallen en de oorlog verklaren als je nog niet eens bewijs hebt wie de schuldige is. Wat als blijkt dat het toch een complot van de Oekraine was. Dan zeg jij "oepsie! Sorryworry seperatistjes, ja we waren jullie aan het doodschieten maar jullie bleken onschuldig. Je weet hoe dat gaatquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:53 schreef DaMook het volgende:
[..]
Nederland heeft in mijn ogen dat recht nu wel.
Als onderdeel van aap.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Kijk wat je zelf typt gast, altijd hetzelfde liedje met jou.
Dus eigenlijk zeg je dat alle Nederlandse militairen door de hele wereld terug moeten komen en alleen in moeten grijpen als onze grens bedreigd word?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef Greci het volgende:
[..]
Vind jij het waard om de levens van een aantal Nederlandse militairen te riskeren om het rampgebied te beschermen waar, laten we heel eerlijk zijn, alleen dode Nederlanders liggen?
Paar procent uit de pensioenpot plukken en je kan daar permanent 100 drones in de lucht hebben.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:01 schreef Roceco het volgende:
In het kwadraat, want deze sjappies zijn goed gewapend, getraind en ook nog eens gesteund door een grote mogendheid die vlakbij is.
Ja, op 10 kilometer hoogte, het vliegtuig is na een enorme explosie aan stukken gereten en hard onderweg naar beneden, buitentemperatuur is -50, er is weinig zuurstof en de snelheid is zo'n 900 km/h, maar meneer gaat nog wel even zijn gordel losmaken en naar de uitgang wandelen..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zou je er graag tot uitdagen, maar zulke nutteloze discussies lijken me eigenlijk overbodig. Ik hoop voor je dat als je ooit in een vliegtuig zit die ter aarde stort, je tijd hebt om je gordel los te maken, naar de deur te komen, deze open te maken en eruit te springen terwijl je denkt aan het linkje die je zojuist hebt geplaatst. En ik hoop dat áls je in die ongewenste situatie terecht komt, je er levend vanaf komt.
Ik wens het hem/haar ook niet toe, uiteraard. Ik probeerde het al voorzichtig te verwoorden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:01 schreef DaMook het volgende:
[..]
Vind ik een beetje lomp en wens ik niemand toe, maar snap wat je bedoeld.
Das waarquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Paar procent uit de pensioenpot plukken en je kan daar permanent 100 drones in de lucht hebben.
Ze zijn toch wel eerlijk daar anders stonden die briefjes niet op de foto.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:01 schreef VMSDKR het volgende:
Damn, 20 euro.
Tering, veel meer zelfs. Zelfs honderdjes.
[ afbeelding ]
Ach, dan heb je uiteindelijk wel een vermindering van macht van Rusland en vergroting van die van de EU.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:02 schreef twiFight het volgende:
Ja, vooral een land binnenvallen en de oorlog verklaren als je nog niet eens bewijs hebt wie de schuldige is. Wat als blijkt dat het toch een complot van de Oekraine was. Dan zeg jij "oepsie! Sorryworry seperatistjes, ja we waren jullie aan het doodschieten maar jullie bleken onschuldig. Je weet hoe dat gaat "
Zij belemmeren toch gewoon ons onderzoek? Optyfen rond dat vliegtuig, als je geen openbaar en internationaal onderzoek toestaat moet je dat opeisen. Met of zonder geweld.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja, vooral een land binnenvallen en de oorlog verklaren als je nog niet eens bewijs hebt wie de schuldige is. Wat als blijkt dat het toch een complot van de Oekraine was. Dan zeg jij "oepsie! Sorryworry seperatistjes, ja we waren jullie aan het doodschieten maar jullie bleken onschuldig. Je weet hoe dat gaat"
Het zou me ook niet verbazen als dat volk geen idee heeft dat dat geld is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze zijn toch wel eerlijk daar anders stonden die briefjes niet op de foto.
dit dus, wilde ik ook postenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:57 schreef OpticalLensWipes het volgende:
Ðаблюдатели ОБСЕ на меÑте ÐºÑ€ÑƒÑˆÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¼Ð°Ð»Ð°Ð¹Ð·Ð¸Ð¹Ñкого «Боинга» - репортаж icorpus.ru
In deze video zie je die 'rebel/seperatist' staan met die teddybeer waarover commotie is. Rond de eerste minuut zie je hem naar de journalisten/tv-crew toelopen en die beer oppakt van de grond en daarmee 'poseert' waarna hij een kruis slaat. Wat men aanneemt over een vorm van uitbundigheid of wat dan ook is dus niet waar.
Ze mogen dan wel vliegtuigen neerknallen maar wat 20jes jatten gaat zelfs hun te ver.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze zijn toch wel eerlijk daar anders stonden die briefjes niet op de foto.
Ik doelde meer op die twee uit elkaar houden, maar dat word weer anders gezien. No fly zone, green zone. De daders mogen van mij genuket worden, maar ook dat is geen oplossing .quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja, vooral een land binnenvallen en de oorlog verklaren als je nog niet eens bewijs hebt wie de schuldige is. Wat als blijkt dat het toch een complot van de Oekraine was. Dan zeg jij "oepsie! Sorryworry seperatistjes, ja we waren jullie aan het doodschieten maar jullie bleken onschuldig. Je weet hoe dat gaat"
Is het ook niet. Maar vind het wel apart te lezen dat er plotseling om het leger geschreeuwd wordt terwijl het door dezelfde figuren al jaren als sluitpost van de begroting gezien werd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dit is ook niet op te lossen met militaire interventie tenzij de Russen dat doen en zij het gebied/onderzoek beveiligen.
Nu ja, volgens mij zie jij een complete afgesloten romp voor je die naar beneden stort. Ik zie een "miljoen" objecten los van elkaar naar beneden storten. Deuren, stoelen, mensen, bagage. Volledig gedesintegreerd. Op weg naar beneden nog verder uit elkaar vallend. Dus gordel losmaken, naar de deur lopen en openmaken was er niet bij... De mensen die bij zijn gekomen zaten netjes in hun stoel of zweefden los.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Luister gast, ik snap je nobele gedachtes over wat rechtvaardig is, maar denk svp ook na wat realistisch is. Duizenden doden zijn die lijken niet waard, hoe hard dat ook is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:04 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Zij belemmeren toch gewoon ons onderzoek? Optyfen rond dat vliegtuig, als je geen openbaar en internationaal onderzoek toestaat moet je dat opeisen. Met of zonder geweld.
'Leave no man behind'quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:58 schreef Greci het volgende:
[..]
Vind jij het waard om de levens van een aantal Nederlandse militairen te riskeren om het rampgebied te beschermen waar, laten we heel eerlijk zijn, alleen dode Nederlanders liggen?
Welke uitgang..? Je zegt het zelf eigenlijk al.. En de kans is groot dat een aantal passagiers zijn bijgekomen op een hoogte van 3-5 kilometer..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:03 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ja, op 10 kilometer hoogte, het vliegtuig is na een enorme explosie aan stukken gereten en hard onderweg naar beneden, buitentemperatuur is -50, er is weinig zuurstof en de snelheid is zo'n 900 km/h, maar meneer gaat nog wel even zijn gordel losmaken en naar de uitgang wandelen..Misschien minder Hollywoodfilms kijken..
De Igla's vergeten die daar ook ruimschoots aanwezig zijn?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Als onderdeel van aap.
Natuurlijk niet solo apache daarheen zo dom ben je toch ook niet dat ik dat nog moet toelichten?
Blijkbaar wel
Die separatisten weten dondersgoed dat ze verantwoordelijk zijn, stelletje lafaards.. waarom hoor ik niemand meer over die tweet van die commandant of dat afgeluisterde gesprek waarin werd toegegeven dat zij de daders waren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:06 schreef Fer het volgende:
Ik vergeet soms dat hier veel autisten zitten. Is het echt zo moeilijk om je in leven in de separatisten, voor wie ervan uitgaan, dat als de OVSE/EU/NL/USA/Ukrainse regering even komt "onderzoeken" de separatisten automatisch de schuld krijgen.
Zij zijn net zo wantrouwend tegenover het westen, als wij zijn tegenover Rusland.
Je kan je in principe in eenieder inleven. Je kan verklaren en zelfs de absolute verantwoordelijkheid van het gedrag van mensen weglullen. Maar je zit dan nog wel met die mensen, die botsen met jouw verlangens en belangen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:06 schreef Fer het volgende:
Ik vergeet soms dat hier veel autisten zitten. Is het echt zo moeilijk om je in leven in de separatisten, voor wie ervan uitgaan, dat als de OVSE/EU/NL/USA/Ukrainse regering even komt "onderzoeken" de separatisten automatisch de schuld krijgen.
Zij zijn net zo wantrouwend tegenover het westen, als wij zijn tegenover Rusland.
Daarom moet poetin gewoon meewerken, en dat wil hij (zeggen ze). Of dit word gewoon netjes opgelost of er komt een nieuwe koude oorlog.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:06 schreef Fer het volgende:
Mijn statement was meer gericht op het feit dat een militaire operatie, met alle risico's indien, in dit geval vrij nutteloos is, omdat het enige resultaat wat eruit komt een onafhankelijk onderzoek is. Ik vind het persoonlijk niet waard om nog meer mensenlevens op het spel te zetten voor zo'n onderzoek, ongeacht hoe belangrijk het ook mag zijn voor de nabestaanden, etc.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:02 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat alle Nederlandse militairen door de hele wereld terug moeten komen en alleen in moeten grijpen als onze grens bedreigd word?![]()
Nederland heeft enorm veel baat bij zo'n onderzoek denk ik, helemaal met het dodenaantal.
Het zooitje gaat ongetwijfeld uit de hand lopen maar iemand moet nu de eerste stap nemen. Of eigenlijk is die (direct of indirect, who knows?) al gezet door degene die het gedaan hebben.
Dus dan doe je precies datgene wat je schuldig doet lijken. GG.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:06 schreef Fer het volgende:
Nog 191 te gaan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:50 schreef twiFight het volgende:
Aan al die mensen die vinden dat het leger daar gelijk naar toe moet: naast al ander genoemde redenen krijg je een leger daar niet zomaar. Daar gaat sowieso al dagen overheen en al snel richting een week. Daarnaast moeten ze nog een teringgroot gebied 'beschermen' dan, daar hebben wij helemaal de mensen en het materieel niet voor. En wat vertellen wij die mensen als er bij een vuurgevecht een Oekrainse burger omkomt door een kogel van ons?
Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen. Dit incident wordt hier wel heel erg opgeblazen (pun intended) met betrekking tot een verandering van internationale verhoudingen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:08 schreef DaMook het volgende:
[..]
Daarom moet poetin gewoon meewerken, en dat wil hij (zeggen ze). Of dit word gewoon netjes opgelost of er komt een nieuwe koude oorlog.
Amerikanen staan sowieso al aan "onze" kant.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:09 schreef Blester het volgende:
Toch 1 Amerikaan bij betrokken hoorde ik, heeft dat een positieve invloed op eventuele sancties van de Amerikaanse kant denken jullie?
Neen. Amerika doet er toch al alles aan om Rusland onderuit te halenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:09 schreef Blester het volgende:
Toch 1 Amerikaan bij betrokken hoorde ik, heeft dat een positieve invloed op eventuele sancties van de Amerikaanse kant naar Rusland denken jullie?
Wat moet er dan precies gebeuren? Dit laten verdoezelen? Het bewijsmateriaal stelselmatig verloren laten gaan en er verder niet meer over praten?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:05 schreef Roceco het volgende:
[..]
Luister gast, ik snap je nobele gedachtes over wat rechtvaardig is, maar denk svp ook na wat realistisch is. Duizenden doden zijn die lijken niet waard, hoe hard dat ook is.
Dat is maar speculatie, je hebt geen idee wat de explosieve kracht van de raket was. Elke vergelijking met eerdere ongelukken is onzin. Een (relatief kleine) bom in een vrachtruim is niet te vergelijken met een luchtdoelraket waarvan je niet weet waar die is ontploft.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:07 schreef Bremmelbips het volgende:
En de kans is groot dat een aantal passagiers zijn bijgekomen op een hoogte van 3-5 kilometer..
Tsja. De andere optie is 'kom maar binnen jongens, hier ligt het bewijs van de raket die we hebben afgevuurd. Oke doei'quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:08 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Dus dan doe je precies datgene wat je schuldig doet lijken. GG.
Dat Koreaanse toestel dat destijds door een straaljager was neergehaald, had alleen een gat in de romp en viel uit elkaar, waarbij het grootste deel van de romp volgens mij in tact in zee belandde.. maar idd, ieder geval is weer anders.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is maar speculatie, je hebt geen idee wat de explosieve kracht van de raket was. Elke vergelijking met eerdere ongelukken is onzin. Een (relatief kleine) bom in een vrachtruim is niet te vergelijken met een luchtdoelraket waarvan je niet weet waar die is ontploft.
Over het neerschieten van Korean air 007 is ook lang gepraat, het scheelt ook dat de Russen er bij betrokken zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:11 schreef einzeinz het volgende:
Je moet ook beseffen dat het vooral in Nederland enorm leeft omdat er veel Nederlanders zijn omgekomen.
In een land als pakweg IJsland zullen ze het daar geen 3 dagen over hebben hoor!
Ja, dat is uiteraard algemeen bekend. Maar het is vaak opvallen dat Amerika nog net wat feller reageert op het moment dat er een Amerikaan bij is betrokken (ik refereer ook naar de eerste woorden in de speech van Obama van gister, waaruit duidelijk blijkt dat het hem vooral om de Amerikanen ging weer). Ben benieuwd of 1 slachtoffer van Amerika in dit geval ook verschil gaat maken in de manier waarop wordt gehandeld.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:09 schreef DaMook het volgende:
[..]
Amerikanen staan sowieso al aan "onze" kant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |