Dat ze het onderzoek belemmeren en dat dat totaal ongewenst is ben ik geheel met je eens. Maar het is daar echt niet zo'n grote chaos, als je de context van dat land bekijkt (en dus niet de context van Nederland). Vergeet niet dat enkele tientallen jaren geleden het in Nederland net zo gegaan was. Men wist niet beter en met kon niet beter. Dat wij nu in rijke landen gelijk de boel zouden proberen af te zetten en een forensisch team er op afsturen betekent niet dat dat van die landen verwacht kan worden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar je kan al menselijk wezen wel respect hebben voor overledenen en meewerken aan een onderzoek. Dat doen die halve garen niet.
Niet luisteren, gewoon goed onderzoeken, en als we dus idd niet toegelaten worden, of als uit die onderzoeken blijkt dat het idd de separatisten waren, kan je alsnog met de vinger gaan wijzen en harde (steun Oekraïne) of zachte (sancties) maatregelen nemen in samenwerking met de bondgenoten van Nederland.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:10 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Wat moet er dan precies gebeuren? Dit laten verdoezelen? Het bewijsmateriaal stelselmatig verloren laten gaan en er verder niet meer over praten?
Geeft een goed beeld af aan de wereld als we (lees: NL, VS en iedereen die een onafhankelijk onderzoekt wilt) luisteren naar een stel rebellen.
"Het bewijs"quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja. De andere optie is 'kom maar binnen jongens, hier ligt het bewijs van de raket die we hebben afgevuurd. Oke doei'
Dat was ook een andere raket en een 747 is anders dan een 777, volgens mij heeft dat gespeculeer dus geen enkel nut.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Over het neerschieten van Korean air 007 is ook lang gepraat, het scheelt ook dat de Russen er bij betrokken zijn.
En vervolgens zit ons landje in oorlog en hebben we de hele wereld tegen ons. Klinkt superromantisch hoor, in oorlog zijn, maar ik denk dat als jij opgeroepen wordt om te vechten het toch een wat andere kwestie wordt. Je kunt niet een oorlog starten en geweld gaan gebruiken om onderzoek te kunnen doen. Hooguit kun je je eigen onderzoekers beschermen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:04 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Zij belemmeren toch gewoon ons onderzoek? Optyfen rond dat vliegtuig, als je geen openbaar en internationaal onderzoek toestaat moet je dat opeisen. Met of zonder geweld.
Tuurlijk is het speculatie. Ik was er niet bij. Maar Het is zeker een mogelijkheid. Bij een zeer heftige explosie zouden wel minder 'volledige' lichamen zijn geweest vermoed ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is maar speculatie, je hebt geen idee wat de explosieve kracht van de raket was. Elke vergelijking met eerdere ongelukken is onzin. Een (relatief kleine) bom in een vrachtruim is niet te vergelijken met een luchtdoelraket waarvan je niet weet waar die is ontploft.
Geef maar op, ik heb het geprobeerd hier, maar het dringt gewoon echt he-le-maal niet door bij ze. Ik dacht dat Hamas tunnelvisie had, maar blijkbaar kan Fok er ook wat van.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:06 schreef Fer het volgende:
Ik vergeet soms dat hier veel autisten zitten. Is het echt zo moeilijk om je in leven in de separatisten, voor wie ervan uitgaan, dat als de OVSE/EU/NL/USA/Ukrainse regering even komt "onderzoeken" de separatisten automatisch de schuld krijgen.
Zij zijn net zo wantrouwend tegenover het westen, als wij zijn tegenover Rusland.
Dus ook jij vindt het normaal om Oekrainse burgers te executeren voor een daad die door hun vijand is begaan?quote:
Was dit verhaal van de Spaanse luchtverkeersleider -werkzaam in Kiev- al naar voren gekomen?quote:
Ah, ik wist dat ik hem gezien had.quote:
Zal wel BS zijn, maar vanwege dit soort dingen moet je oppassen met nu al doen alsof het 100% zeker is dat het de rebellen waren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:23 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Was dit verhaal van de Spaanse luchtverkeersleider -werkzaam in Kiev- al naar voren gekomen?
http://t.co/iJ7iZhJO4t
Geen idee... volgens mij wel. Iig een vaag verhaal.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:23 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Was dit verhaal van de Spaanse luchtverkeersleider -werkzaam in Kiev- al naar voren gekomen?
http://t.co/iJ7iZhJO4t
Ik wist dat je 'm 'zocht' :-) Alle items op CNN nagekeken maar dit beeld niet kunnen terugvinden. Dat is wel vreemd.quote:
Waarom vaag dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:25 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Geen idee... volgens mij wel. Iig een vaag verhaal.
Nou dat die Oekraïners zeg maar die mobile telefoons afpakken zodat de mensen niet kunnen communiceren. Dat bewijst eigenlijk al dat ze schuldig zijn.quote:
Nou ja, dit verhaal zou de rebellen juist vrijpleiten..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:25 schreef Roceco het volgende:
[..]
Zal wel BS zijn, maar vanwege dit soort dingen moet je oppassen met nu al doen alsof het 100% zeker is dat het de rebellen waren.
Met wie krijgen we dan precies oorlog als we het gebied rondom het vliegtuig opeisen zodat in feite alle landen, die willen onderzoeken, daar profijt van hebben?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
En vervolgens zit ons landje in oorlog en hebben we de hele wereld tegen ons. Klinkt superromantisch hoor, in oorlog zijn, maar ik denk dat als jij opgeroepen wordt om te vechten het toch een wat andere kwestie wordt. Je kunt niet een oorlog starten en geweld gaan gebruiken om onderzoek te kunnen doen. Hooguit kun je je eigen onderzoekers beschermen.
Er staat dan ook niets in wat je zou kunnen controleren. Daarnaast waarom zouden ze die mensen ontslaan nadat die alles hebben gezien?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:29 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Nou ja, dit verhaal zou de rebellen juist vrijpleiten..
Waarom zijn alle posts van deze man opeens verdwenen denk ik dan..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er staat dan ook niets in wat je zou kunnen controleren. Daarnaast waarom zouden ze die mensen ontslaan nadat die alles hebben gezien?
Ik vind de gedachte niet eens zo gek dat Oekraïne dit zelf heeft gedaan. Precies boven rebellengebied.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:29 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Nou dat die Oekraïners zeg maar die mobile telefoons afpakken zodat de mensen niet kunnen communiceren. Dat bewijst eigenlijk al dat ze schuldig zijn.
Dat is wel gek. Stel je voor dat ze een fout maken en per ongeluk een Russische jet neer schieten dan is Kiev binnen een uurtje een rokende puinhoop.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:33 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Ik vind de gedachte niet eens zo gek dat Oekraïne dit zelf heeft gedaan. Precies boven rebellengebied.
veel succes om het hele verhaal te vermommen dan, gegarandeerd dat de schuldige BUK vol op CIA-spionagesatellieten staan, en ik verwacht niet dat het richting Kiev reed,quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:33 schreef Bremmelbips het volgende:
[..]
Ik vind de gedachte niet eens zo gek dat Oekraïne dit zelf heeft gedaan. Precies boven rebellengebied
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |