abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142463114

De slachtoffers krijgen een gezicht

Actueel:
Spoedbijeenkomst VN Veiligheidsraad: http://webtv.un.org/
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live
Speech Obama: http://www.c-span.org/vid(...)ks-situation-ukraine

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
192 Nederland
44 Maleisi
27 Australi
12 Indonesi
10 Verenigd Koninkrijk
4 Belgi
4 Duitsland
3 Filippijnen
1 Canada
1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298 (van wie 80! kinderen)

Uitgelekte passagierslijst

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorien kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekrane
• Rusland legt de schuld bij de Oekraense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• OVSE experts zijn gearriveerd en hebben toegang tot de crashsite

Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
quote:
http://nos.nl/artikel/676517-rutte-onderste-steen-moet-boven.html
Rutte: onderste steen moet boven

Nederland zal niet rusten voor de daders van de mogelijke aanslag op het vliegtuig MH17 zijn opgespoord. Dit zei premier Rutte op een persconferentie over het neergestorte vliegtuig van Malaysia Airlines.

In de persconferentie gaven Rutte en minister Timmermans van Buitenlandse Zaken de laatste stand van zaken. Timmermans reist vanavond met een onderzoekersteam mee naar de regio.

Niet rusten

Het kabinet weet nog niet helemaal zeker of er sprake is van een aanslag. "Maar een ding moet glashelder zijn. De onderste steen moet boven. Als het een aanslag is moeten de daders worden opgespoord en hun gerechte straf krijgen. Eerder zullen we niet rusten. Daar hebben de slachtoffers en hun nabestaanden recht op," aldus Rutte.

Onafhankelijk onderzoek

Het kabinet eist een volledig onafhankelijk onderzoek. De premier heeft met de Russische president Poetin gesproken en die heeft Nederland beloofd dat er er zo'n onderzoek komt.

Rutte wil niet nu al zeggen dat hij er vertrouwen in heeft dat zo'n volledig onafhankelijk onderzoek er ook komt. "Dat vertrouwen moet groeien. Het moet blijken of de betrokken partijen in de regio mee gaan werken."

Niet speculeren

Hij weerspreekt dat Nederland te voorzichtig is. Andere landen, zoals Australi en de Verenigde Staten spreken nu al over de verantwoordelijkheid van Rusland. "Ik wil niet speculeren en vinger wijzen. Ik wil dat de feiten boven komen en zo is de kans groter dat zo'n onderzoek er komt.

Rutte zei verder dat het drama een "steeds tragischer verschijning" krijgt. "We horen steeds meer verhalen van individuele reizigers die niets vermoedend aan boord gingen, hun kansloze lot tegemoet". Hij zei dat heel Nederland intens meeleeft. "Nu blijkt weer hoe nauw een klein land verbonden is."
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:

quote:
Dodental Nederlanders op 189

Het aantal Nederlandse slachtoffers bij de vliegramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines is weer naar boven bijgesteld. Er zijn ten minste 189 Nederlanders onder de passagiers van de vliegramp in Oekrane, meldt Malaysia Airlines op de website.

Van vier van de 298 mensen die aan boord waren, is de identiteit nog niet vastgesteld.

Behalve Nederland heeft ook Maleisi veel slachtoffers te betreuren. Volgens de laatste gegevens van Malaysia Airlines zijn er ten minste 44 Maleisische passagiers onder de doden. Dat is inclusief de bemanning van 15 personen. Verder kwamen de slachtoffers voornamelijk uit Australi (27) en Indonesi (12).

Berging
Op de plek waar gisteren vlucht MH17 neerstortte zijn tot nu toe 181 lichamen geborgen. Dat hebben de Oekraense autoriteiten bekendgemaakt tijdens een persconferentie. De berging verloopt moeizaam.

Lichamen en brokstukken liggen verspreid in een straal van 5 kilometer rond de plek van de crash. Lichamen liggen onder meer in tuinen van mensen. Mijnwerkers, hulpdiensten en burgers zoeken naar slachtoffers. De rampplek wordt bewaakt door bewapende separatisten.
quote:
Slachtoffers krijgen een gezicht

Heel langzaam wordt er iets meer duidelijk over de identiteit van de Nederlandse inzittenden van de verongelukte vlucht MH17 van Malaysia Airlines.

In diverse gemeenten doen namen de ronde van mensen die hoogstwaarschijnlijk aan boord waren.

De Amsterdamse aidsonderzoeker Joep Lange zat vrijwel zeker aan boord, samen met een aantal collega's. Ze waren op weg naar een conferentie in Australi.

"Een nachtmerrie"
De Naardense burgemeester heeft bevestigd dat een moeder met haar drie jonge kinderen in het verongelukte vliegtuig zat. "Het is een nachtmerrie", zegt burgemeester Joyce Sylvester.

De gemeente Cuijk maakt bekend dat waarschijnlijk een gezin van vier personen uit de gemeente aan boord zat. Burgemeester Wim Hillenaar schrijft: "Een gezin van vier, waarvan twee gewaardeerde medewerkers van de gemeente, zat ook aan boord van het toestel. Het nieuws is nauwelijks te bevatten en vervult ons, gemeentebestuur en alle collega's, met groot verdriet. Wij wensen alle familieleden, vrienden en andere naasten van dit gezin veel sterkte bij het verwerken van het verlies."

Vlaggen halfstok
In Neerkant hangen vlaggen halfstok. Het kleine dorp rouwt om het verlies van het gezin Wals. Vader, moeder en hun vier kinderen zaten donderdag in het neergestorte vliegtuig. Een beestje, een bloemetje, een kaart en een kaars bij de voordeur van hun woning bevestigen in stilte het trieste nieuws. De jongste van het gezin zat op de basisschool. De klasgenoten van het meisje worden op school opgevangen om samen te zijn.

Volendam rouwt om het overlijden van twee inwoners. Burgemeester Willem van Beek bevestigt het verlies op Twitter. Hij schrijft: "Ik heb even radiostilte (aandacht voor familie en collega's). Veel kracht gewenst."

Leerlingen
Ook in Woerden wordt getreurd. Drie leerlingen van het Minkema College zaten aan boord van MH17. Twee van hen zouden mogelijk in het gezelschap zijn van hun grootouders. Het Minkema College schrijft op Facebook: "Ouders hebben ons bevestigd dat drie van onze leerlingen aan boord zaten van vlucht MH17. Het betreft Robert-Jan en Frederique van Zijtveld (5 en 6 vwo) en Robin Hemelrijk (4 havo). Met grote verslagenheid hebben wij dit bericht ontvangen."

Op de website condoleance.nl zijn al ruim 5000 berichten binnengekomen waarin mensen hun medeleven betuigen aan nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17.
quote:
[upd] PvdA onthutst door omkomen senator

Onder de 173 Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekrane, is ook een politicus.

Prof. dr. W.J. Witteveen, senator voor de PvdA in de Eerste Kamer, bleek n van de passagiers van vlucht MH17 te zijn, zo staat op de site van de Eerste Kamer te lezen.
Gegevens van FlightRadar24
Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.

Video Persconferentie 17 juli 22.30 uur
NOS Video Persco: Zeker 154 Nederlanders aan boord neergestort vliegtuig

Live Video / blogs
Liveblog NOS: http://nos.nl/liveblog/67(...)dam-neergestort.html
Liveblog NRC: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gestort-in-oekraine/
Liveblog Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/(...)-neergeschoten.dhtml
Liveblog Huffington post: http://www.huffingtonpost(...)595516.html#liveblog
Livestream RU: http://lifenews.ru/watch-live
Ukrainewatwar Blog: http://ukraineatwar.blogs(...)-malaysian-mh17.html

Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_142463123
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:22 schreef El_jefe07 het volgende:
[ afbeelding ]

Media :r
Mja. Nu zien we het. Vroeger werd men priv lastig gevallen.
pi_142463146
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:22 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Mwa, lijkt me niet dat ze hun gordel om hadden als ze halverwege de vlucht waren? En niet genoeg tijd hadden om te reageren op de inslag.
Ik heb soms mijn riem de hele vlucht om :@ (ik ben dan ook wel een eckte miles-high pusseyh).
pi_142463147
Hou 's op met dat gemekker tegen elkaar.
pi_142463163
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Mja. Nu zien we het. Vroeger werd men priv lastig gevallen.
Idd, waar komen anders al die achtergrondverhaaltjes vandaan. Sommigen zullen het zelf wel opzoeken, daar niet van.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_142463205
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:18 schreef IsaacCuenca het volgende: [..] dat zou juist insinueren dat die lichamen niet al te intact zouden zijn
Ik ben je kwijt.
Als het vliegtuig in tween breekt en naar beneden valt, dan zijn er toch weinig verminkte lichamen?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:26:02 #7
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_142463222
Misschien spuit 11 maar ik wou het jullie niet onthouden. http://www.3fm.nl/a/151886

Hier kan ik eigenlijk bijna wel om janken.
pi_142463237
http://www.telegraaf.nl/b(...)_separatisten__.html

Ik voel kwaadheid als ik dat tuig zie, maar ook machteloos. Bah wat haat ik dat volk. :r
pi_142463253
Flink wat vliegtuigjes op de Flightradar, wel leuk om te volgen eigenlijk :D
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  Moderator vrijdag 18 juli 2014 @ 23:26:40 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142463257
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Was de VS niet bezig om nog te achterhalen wie de raket had afgevuurd? Als ze dat weten komen ze misschien met bewijzen.
Waarvan dan ook weer een groep mensen zal zeggen dat het gefabriceerd bewijs is. Vraag me af wat voldoende bewijs zal blijken als alle partijen naar de ander blijven wijzen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_142463270
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:22 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Mwa, lijkt me niet dat ze hun gordel om hadden als ze halverwege de vlucht waren? En niet genoeg tijd hadden om te reageren op de inslag.
Je hebt wel tenminste secondes tijd om te reageren hoor
pi_142463298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:26 schreef Pleun2011 het volgende:

Ik voel kwaadheid als ik dat tuig zie, maar ook machteloos. Bah wat haat ik dat volk. :r
Is dat echt showen. Of zijn dit andere figuren die het ff voor een andere fotocamera laten zien om duidelijk te maken dat er kinderen bij betrokken zijn.

Ik heb die foto namelijk vanuit een andere hoek ook gezien.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_142463302
Er waren 4 mensen met onbekende afkomst, 3 bleken Nederlands, waar kwam de vierde vandaan? Heb ik gemist.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_142463313
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:27 schreef Messina het volgende:
Er waren 4 mensen met onbekende afkomst, 3 bleken Nederlands, waar kwam de vierde vandaan? Heb ik gemist.
UK
pi_142463324
quote:
UK.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142463326
quote:
VK, OP is al geupdate.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142463330
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:26 schreef sonnyspek het volgende:
Misschien spuit 11 maar ik wou het jullie niet onthouden. http://www.3fm.nl/a/151886

Die dj komt wel een beetje over als een drol, of zou dat aan mij liggen.
pi_142463332
quote:
GB toch ?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:28:34 #19
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142463337
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ben je kwijt.
Als het vliegtuig in tween breekt en naar beneden valt, dan zijn er toch weinig verminkte lichamen?
Ja, maar als die mensen uiteindelijk door de val dood zijn gegaan, zouden de lichamen juist erg verminkt moeten zijn. Die val begon toch op iets van 10km..

Maargoed ik zag ook dat er enorme verminkte lichamen tussenlagen op liveleak, dus ik weet niet.
pi_142463367
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:28 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ja, maar als die mensen uiteindelijk door de val dood zijn gegaan, zouden de lichamen juist erg verminkt moeten zijn. Die val begon toch op iets van 10km..

Maargoed ik zag ook dat er enorme verminkte lichamen tussenlagen op liveleak, dus ik weet niet.
Sommige lichamen lijken intact maar zijn eigenlijk een zakje pap.
pi_142463376
Thanks allemaal. VK, GB, UK.. Het is duidelijk ;)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:29:52 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_142463405
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:19 schreef Messina het volgende: [..] Kun jij wel lezen? "Wellicht"
Mens, lees nou eens wat er staat. 2 mensen waren na inslag kortstondig in leven. Dus ze vielen op de grond, en daarna leefden ze nog. En drna gingen ze dood ja.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_142463419
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Vind ik ook, beetje geforceerd.
pi_142463445
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Mens, lees nou eens wat er staat. 2 mensen waren na inslag kortstondig in leven. Dus ze vielen op de grond, en daarna leefden ze nog. En drna gingen ze dood ja.
:O
pi_142463484
Kap eens met dat persoonlijke gedoe.
pi_142463491
quote:

[..]

Hij weet gewoon niet hoe die er mee om moet gaan, en niet geheel onbegrijpelijk natuurlijk.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:31:30 #27
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142463496
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:28 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Definieer verminkt. Zo'n lichaam splet echt niet altijd uit elkaar bij een val. Vooral als iemand bewusteloos is kom je neer als een lappenpop. En ze zijn voor zover ik gezien heb grotendeels gevallen op modder/gras, dat scheelt al een heleboel vergeleken bij steen (alsnog teringhard hoor, maar in de natuurlijke krachten scheelt het veel). En ik ga er wel van uit dat intern er veel botten gebroken zijn en/of organen beschadigd.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:31:53 #28
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_142463513
quote:

Is dat het meisje voor wie de slingers waren? ;(
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:32:32 #29
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142463545
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:29 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Sommige lichamen lijken intact maar zijn eigenlijk een zakje pap.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:31 schreef twiFight het volgende:

[..]

Definieer verminkt. Zo'n lichaam splet echt niet altijd uit elkaar bij een val. Vooral als iemand bewusteloos is kom je neer als een lappenpop. En ze zijn voor zover ik gezien heb grotendeels gevallen op modder/gras, dat scheelt al een heleboel vergeleken bij steen (alsnog teringhard hoor, maar in de natuurlijke krachten scheelt het veel). En ik ga er wel van uit dat intern er veel botten gebroken zijn en/of organen beschadigd.
Ja jullie hebben geljik.
pi_142463558
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:31 schreef twiFight het volgende:

[..]

Of ze beschadigt waren kon ik niet goed zien, maar ze zaten wel aan de buitenkant.
pi_142463574
Je zult als nabestaande niet alleen het verlies moeten verwerken maar ook de gedachte dat je dierbaren daar als oud vuil op de grond liggen en niet fatsoenlijk geborgen kunnen worden omdat die hilbillies hun strijd blijven voeren... :N
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:33:14 #32
pi_142463580
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:26 schreef Pleun2011 het volgende:

Jezus fucking Christus. Hoe kan de Nederlandse regering dit toelaten?! Waar is het leger?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:33:34 #33
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142463598
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Was de VS niet bezig om nog te achterhalen wie de raket had afgevuurd? Als ze dat weten komen ze misschien met bewijzen.
Ik ga er wel vanuit dat ze nog onderzoek doen, maar ik vind het frappant dat m.n. de VS al als feit hebben gesteld dat het vliegtuig neergehaald is. Verschillende landen deden dat daarna ook. Maar van de VS had ik toch wel willen horen/zien waarom ze dat dan denken te weten en ik vind de reageerders hier wel rg snel overtuigd van een feit waar nog steeds geen bewijs voor getoond is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142463606
Op mijn werk zeggen ze dat het vliegtuig in de lucht ontploft is en iedereen door de explosie al dood was.
De brokstukken liggen op een afstand van 15km. van elkaar.

Iets wat ik heb ontkend, maar ja, ze geloven mij niet!
Cindy De Vuyst
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:33:42 #35
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_142463608
quote:

[..]

Neuh.

Het is natuurlijk lastig. Persoonlijk leed van een kind van 12 en dat op nationale radio. Ik zou het er lang niet zo goed vanaf brengen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:33:45 #36
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142463611
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:32 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Of ze beschadigt waren kon ik niet goed zien, maar ze zaten wel aan de buitenkant.
op liveleak kun je wel wat beschadigde lichamen zien....
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:33:48 #37
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_142463613
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef TheVulture het volgende:
Je zult als nabestaande niet alleen het verlies moeten verwerken maar ook de gedachte dat je dierbaren daar als oud vuil op de grond liggen en niet fatsoenlijk geborgen kunnen worden omdat die hilbillies hun strijd blijven voeren... :N
Ik dacht dat er al een aantal geborgen waren?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:33:48 #38
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_142463615
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:08 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Lezen wil niet zo lekker, ik quote nu nog een keer de passage maar dan even met het stuk dat belangrijk was:

[..]

quote:
The inquest heard that a flight attendant was found alive by a farmer's wife, but died before her discoverer could summon help. Two other passengers remained alive briefly after impact; medical authorities later concluded that one of these passengers might have survived if he had been found soon enough.
In de berichtgeving uit 1990 zijn de pathologen er heel wat minder stellig over:
quote:
The other 259 people aboard the aircraft died when the bomb blew apart the jetliner Dec. 21, 1988 or were killed by the 30,000-foot fall to earth, said Dr. Anthony Busuttil, professor of Forensic Medicine at Edinburgh University.
He told the fatal accident inquiry that eight pathologists grouped the victims into three categories: the majority of passengers with gross injuries who likely died immediately; those less severely injured but whose vital organs were extensively damaged and who either died at once or because of the fall; and two passengers with less severe injuries.
''It is possible that this (third) group may have survived for a short time,'' Busuttil said. ''The chances are that, even if they had survived, they would have been deeply unconscious after sustaining their injuries.''
Over de stewardess die naar verluidde nog levend zou zijn aangetroffen:
quote:
Busuttil testified that Noelle Berti, a flight attendant from Paris who was reported to have been alive shortly after the crash, sustained injuries ''totally incompatible'' with survival. On Oct. 4, a woman who had trained as a nurse for six months testified she briefly detected a young female victim's pulse. Other witnesses identified the victim as Ms. Berti.

http://www.apnewsarchive.(...)67416a8cfac908eb33c2
pi_142463635
quote:

;(
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:34:10 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_142463638
Godverdomme, word boos van de CNN-verslagen. De inwoners daar kunnen rovend hun slag slaan, hulpverleners kunnen hun werk niet doen. Intussen kunnen de lichamen niet terug naar hun familie. Je zou je als pro-rus al kapot moeten schamen en door dit soort gedrag helemaal.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_142463646
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jezus fucking Christus. Hoe kan de Nederlandse regering dit toelaten?! Waar is het leger?
Wat is er nou mis met deze foto? De man houdt een aapje omhoog. "Kijk"

Geen feest, geen gejuich, geen gelach.
pi_142463647
quote:
Dat laatste is denk ik nog een pak erger! :(
Cindy De Vuyst
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:34:16 #43
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_142463649
De VS heeft al vastgesteld dat het van Oost-Oekrane is afgevuurd.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_142463654
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

op liveleak kun je wel wat beschadigde lichamen zien....
Ja, de organen bedoel ik...
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:34:35 #45
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_142463662
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik ga er wel vanuit dat ze nog onderzoek doen, maar ik vind het frappant dat m.n. de VS al als feit hebben gesteld dat het vliegtuig neergehaald is. Verschillende landen deden dat daarna ook. Maar van de VS had ik toch wel willen horen/zien waarom ze dat dan denken te weten en ik vind de reageerders hier wel rg snel overtuigd van een feit waar nog steeds geen bewijs voor getoond is.
Zij baseren het op radar beelden
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:34:48 #46
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_142463673
quote:

[..]

Nederland kan echt niet zomaar het eigen leger naar Oekraine sturen om daar de boel te controleren hoor, zonder dat daar enorme gevolgen aan vast zitten.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:35:12 #47
pi_142463691
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:30 schreef Messina het volgende:

[..]

:O
Het staat er gewoon letterlijk h. Just saying.
pi_142463697
quote:
Het is bijzonder kwalijk van de autoriteiten (blijkbaar separatisten) daar dat men de lichamen iig niet overbrengt naar een gemproviseerd onderkomen oid idd.
I´m back.
pi_142463710
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef einzeinz het volgende:
Op mijn werk zeggen ze dat het vliegtuig in de lucht ontploft is en iedereen door de explosie al dood was.

Hoe weten zij dat iedereen door de explosie dood is? Ze waren erbij? |:(
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:35:54 #50
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142463721
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:34 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ja, de organen bedoel ik...
ook... mensen die compleet van binnen naar buiten zijn gegaan
pi_142463726
Lichamen worden nog niet verwijderd en weten niet wanneer dat gebeurt

22:29: The OSCE goes on to say that access was restricted to the site, despite rebel leaders promising "full and unhindered access". It says observers saw "at least 21 bodies which had early signs of decomposition and many shown signs of burns. The bodies were marked but left exposed to the elements. A uniformed rescue team present on the scene informed [the observers] that their task was to mark the bodies but not to remove them, the rescue team was unable to indicate whose responsibility it would be to remove the bodies".

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-28360784
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:36:00 #52
pi_142463729
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:34 schreef Strani het volgende:

[..]

Nederland kan echt niet zomaar het eigen leger naar Oekraine sturen om daar de boel te controleren hoor, zonder dat daar enorme gevolgen aan vast zitten.
Ja, ik weet het. Ik liet me even gaan. Dat machteloze gevoel kreeg even grip op me.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:36:00 #53
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_142463731
quote:

[..]

Dit is inderdaad ongelofelijk. Waar is het ingrijpen? :( :(
pi_142463736
Military Satellites Likely Saw Missile Strike on Malaysian Airlines Flight

http://www.space.com/2657(...)30_20140718_28099846
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:36:15 #55
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_142463738
Misschien wat kortzichtige vraag maar ik hoor dat er van een staakt-het-vuren geen sprake is en ook een goed onderzoek niet gedaan kan worden.

Wat weerhoudt de VS/Oekrane/VN of Europa berhaupt om gewoon met een groepje militairen die rebellen daar weg te pleuren? Heb begrepen dat Rusland ook een beetje doet alsof hun neus bloed mbt die separatisten?

Er moet toch gewoon een keihard signaal afgegeven worden dat, wie het ook gedaan heeft, dit niet getolereerd kan worden.. Begrijp dat roekeloosheid alles behalve goed is op dit moment maar actie is wel gepast denk ik. Iemand die me een beetje uit kan leggen waarom het zo 'lang' duurt?
pi_142463741
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:35 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

ook...
Laat maar :')
pi_142463742
quote:

[..]

Hoeveel zijn wij idd bereid op te geven?
pi_142463772
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:35 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

ook... mensen die compleet van binnen naar buiten zijn gegaan
Daarom zei ik ook: ik weet niet of de organen beschadigt waren, maar ze zaten wel aan de buitenkant...
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:36:52 #59
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_142463778
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:31 schreef Partypoeper het volgende:

[..]

Is dat het meisje voor wie de slingers waren? ;(
''En mijn ouders gaan uit elkaar''

Nou die gaat een heel leuk leven tegemoet... Veel sterkte voor haar als ze over 4 jaartjes op FOK komt...
  Moderator vrijdag 18 juli 2014 @ 23:36:52 #60
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142463779
quote:
Nou he? Dat vind ik echt zo erg.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:37:09 #61
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_142463791
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:36 schreef CruisinDen het volgende:
Misschien wat kortzichtige vraag maar ik hoor dat er van een staakt-het-vuren geen sprake is en ook een goed onderzoek niet gedaan kan worden.

Wat weerhoudt de VS/Oekrane/VN of Europa berhaupt om gewoon met een groepje militairen die rebellen daar weg te pleuren? Heb begrepen dat Rusland ook een beetje doet alsof hun neus bloed mbt die separatisten?

Er moet toch gewoon een keihard signaal afgegeven worden dat, wie het ook gedaan heeft, dit niet getolereerd kan worden.. Begrijp dat roekeloosheid alles behalve goed is op dit moment maar actie is wel gepast denk ik. Iemand die me een beetje uit kan leggen waarom het zo 'lang' duurt?
Dit, ik vraag mij eigenlijk hetzelfde af..
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:37:36 #62
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142463811
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:36 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook: ik weet niet of de organen beschadigt waren, maar ze zaten wel aan de buitenkant...
niet dat je er veel aan hebt als je organen aan de buitenkant liggen :+
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:37:59 #63
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_142463833
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:34 schreef Starm het volgende:

[..]

Zij baseren het op radar beelden
Nee, op satelliet beelden. Ze meerdere satelieten op dat gebied staan die meerder sensoren en bijv ook over IR beschikken.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:38:03 #64
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_142463837
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Ik liet me even gaan. Dat machteloze gevoel kreeg even grip op me.
Ik snap het :*
pi_142463843
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef Iblardi het volgende:
The other 259 people aboard the aircraft died when the bomb blew apart the jetliner Dec. 21, 1988 or were killed by the 30,000-foot fall to earth, said Dr. Anthony Busuttil, professor of Forensic Medicine at Edinburgh University.
He told the fatal accident inquiry that eight pathologists grouped the victims into three categories: the majority of passengers with gross injuries who likely died immediately; those less severely injured but whose vital organs were extensively damaged and who either died at once or because of the fall; and two passengers with less severe injuries.
''It is possible that this (third) group may have survived for a short time,'' Busuttil said. ''The chances are that, even if they had survived, they would have been deeply unconscious after sustaining their injuries.''
Zeg ook niet dat ze hebben lopen ronddartelen, enkel dat ze tijdens en na de impact in leven waren.
pi_142463859
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:35 schreef IR1907 het volgende:
Lichamen worden nog niet verwijderd en weten niet wanneer dat gebeurt

22:29: The OSCE goes on to say that access was restricted to the site, despite rebel leaders promising "full and unhindered access". It says observers saw "at least 21 bodies which had early signs of decomposition and many shown signs of burns. The bodies were marked but left exposed to the elements. A uniformed rescue team present on the scene informed [the observers] that their task was to mark the bodies but not to remove them, the rescue team was unable to indicate whose responsibility it would be to remove the bodies".

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-28360784
Kwalijke zaak natuurlijk, ze weten dus niet eens van wie het bevel komt de lichamen niet naar elders te brengen.
I´m back.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:38:33 #67
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_142463862
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:37 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nee, op satelliet beelden. Ze meerdere satelieten op dat gebied staan die meerder sensoren en bijv ook over IR beschikken.
Dat dan :@
pi_142463872
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:37 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Goed punt.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:39:01 #69
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142463882
Ja laten we een land dat al in oorlog is binnenvallen met ons kneuzenlegertje dat bestaat uit padvinders. Dat gaat vast veel opleveren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:39:26 #70
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_142463901
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:37 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Misplaatste smiley.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_142463905
Dronken Russen :')

22:28: The OSCE says its observer team at the site "observed a large contingent of journalists as well additional armed personnel who acted in an impolite and unprofessional manner. A visibly intoxicated armed guard fired his rifle in the air when one of the spectators walked of the prescribed area."
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:39:46 #72
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142463918
quote:

[..]

Wegbezuinigd.
pi_142463933
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:39 schreef Caland het volgende:
Ja laten we een land dat al in oorlog is binnenvallen met ons kneuzenlegertje dat bestaat uit padvinders. Dat gaat vast veel opleveren.
Denk ook dat de kans aanwezig is dat het dan nog verder escaleert en er nog minder van het onderzoek terrecht komt.
pi_142463938
quote:

Probleem is dat in de huidige situatie het gebied redelijk onherbergzaam is. Als Oekrane toestemming zou geven voor ingrijpen van derde partijen, dan kunnen deze partijen alsnog het gebied zeer moeilijk bereiken. Luchttransport is niet mogelijk, want de kans is aanwezig dat deze ook uit de lucht wordt geschoten. Via de grond is het al een stuk moelijker en zou een dergelijke operatie een aantal dagen duren.
pi_142463951
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:39 schreef Caland het volgende:
:') Een groepje Marsof erop af en er blijft weinig van die separatisten over.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:40:24 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142463957
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kwalijke zaak natuurlijk, ze weten dus niet eens van wie het bevel komt de lichamen niet naar elders te brengen.
Je zag op een andere foto ook een boerin die weer 'vrolijk' aan het werk was op het land terwijl er nog een lijk 3 meter verderop lag.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:40:32 #77
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142463964
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Misplaatste smiley.
Ik snap wat je bedoelt, maar zo bedoel ik het natuurlijk niet
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:40:38 #78
404753 CruisinDen
pi_142463973
quote:

[..]

Wat maken die enorme gevolgen nou uit? Moeten we dit tolereren?

Er word nog steeds veel te veel gepraat vind ik. Actie, dat doen ze daar toch ook?

Moet er niet een duidelijk signaal afgegeven worden (aan wie het ook gedaan heeft) dat we dit niet pikken en we iedereen die het onderzoek tegenwerkt (in dit geval de separatisten dus) keihard aan zullen pakken?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:40:52 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142463995
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:34 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat is er nou mis met deze foto? De man houdt een aapje omhoog. "Kijk"

Geen feest, geen gejuich, geen gelach.
Ja, ik zie het probleem ook niet zo. Ze staan daar niet allah ahkbar vlaggen te verbranden ofzo.
pi_142463997
quote:

Dat leidt tot een oorlog want die mensen willen hun gebied niet verlaten. Is misschien zelfs schadelijk voor het onderzoek en Nederland/VS heeft natuurlijk absoluut geen recht het land in te vallen
pi_142464004
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Je zag op een andere foto ook een boerin die weer 'vrolijk' aan het werk was op het land terwijl er nog een lijk 3 meter verderop lag.
Leven gaat ook verder voor die mensen, ze hebben al bijna niks als ze dan ook nog op moeten houden met voedsel verbouwen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:41:50 #82
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_142464039
Ik snap dit gezever niet echt...
Rusland staat achter een internationaal onderzoek.
PRIMA! Gooi er een leger blauw helmen heen, bescherm de waarnemers en onderzoekers. Schiet van je af als de dwazen die zich seperatisten noemen beginnen te schieten.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:41:52 #83
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_142464040
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:33 schreef einzeinz het volgende:

Leek gisteren in die video toch nog veel over te zijn van het vliegtuig toen het naar beneden stortte.
pi_142464052
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, ik zie het probleem ook niet zo. Ze staan daar niet allah ahkbar vlaggen te verbranden ofzo.
Beetje respectloos omdat het voor de rest ook geen nut dient natuurlijk, echt iets misdadigs is het niet nee.
pi_142464061
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:41 schreef Shadowkid053 het volgende:
PRIMA! Gooi er een leger blauw helmen heen, bescherm de waarnemers en onderzoekers. Schiet van je af als de dwazen die zich seperatisten noemen beginnen te schieten.
Dit dus.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:42:23 #86
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142464063
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:41 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Leven gaat ook verder voor die mensen, ze hebben al bijna niks als ze dan ook nog op moeten houden met voedsel verbouwen.
Oh. Dat was verder ook geen verwijt. Geeft alleen wat voor chaos het daar is en hoe traag alles verloopt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:42:51 #87
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_142464084
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:40 schreef CruisinDen het volgende:

[..]

Wat maken die enorme gevolgen nou uit? Moeten we dit tolereren?

Er word nog steeds veel te veel gepraat vind ik. Actie, dat doen ze daar toch ook?

Moet er niet een duidelijk signaal afgegeven worden (aan wie het ook gedaan heeft) dat we dit niet pikken en we iedereen die het onderzoek tegenwerkt (in dit geval de separatisten dus) keihard aan zullen pakken?
Hoe zou jij dat willen doen dan? Nederland zijnde?
pi_142464085
Ze houden het knuffel aapje omhoog op de foto, maar volgens mij is het gewoon een ongelukkig moment, want ze staan helemaal niet trots of provocerend te juichen ofzo...emoties lopen hoog op nu...wat ook wel weer begrijpelijk is...
pi_142464094
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:41 schreef Shadowkid053 het volgende:
Als het echt zo makkelijk zou zijn zouden ze het wel doen.
Hoe hard gaan we schreeuwen en roepen als zo'n kogel per ongeluk het hoofd van een onderzoeker raakt? "We hadden ze nooit daarheen mogen laten gaan!"
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:43:05 #90
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_142464098
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:38 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Zeg ook niet dat ze hebben lopen ronddartelen, enkel dat ze tijdens en na de impact in leven waren.
Maar ook dat is niet zeker. De artsen die destijds de verwondingen van de slachtoffers onderzochten, achtten het mogelijk dat twee van de passagiers nog in leven waren na de impact.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:43:07 #91
404753 CruisinDen
pi_142464099
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat leidt tot een oorlog want die mensen willen hun gebied niet verlaten. Is misschien zelfs schadelijk voor het onderzoek en Nederland/VS heeft natuurlijk absoluut geen recht het land in te vallen
Een oorlog met wie precies?

De (Russische) separatisten? Of een oorlog met Rusland? In dat laatste geval weten we exact wat er gaande is.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:43:09 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142464109
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Oh. Dat was verder ook geen verwijt. Geeft alleen wat voor chaos het daar is en hoe traag alles verloopt.
Klopt, die foto's van die 'reddingswerkers' ook, zijn gewoon uit een mijn geplukt en in dat gebied gedumpt.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:43:26 #94
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_142464120
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dit dus.
Ik bedoel, technisch gezien sturen we nu nieuwe potentiele gijzelaars. SCHANDALIG! Journalisten bedreigd; SCHANDALIG.

Gooi er een VN leger heen, als Poetin dit al gaat Veton weet je waar je als VN aan toe bent; FCK RUSLAND.
pi_142464138
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:41 schreef schoolstudent het volgende:

[..]

Leek gisteren in die video toch nog veel over te zijn van het vliegtuig toen het naar beneden stortte.
Dat denk ik ook, zelf denk ik dat het net achter de vleugels opengereten is
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:44:26 #96
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_142464170
Wie start een petitie om VN-militairen naar het gebied te sturen ter bescherming van waarnemers, onderzoekers, evt. nabestaanden en media? ^O^
pi_142464180
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Denk je dat de mais zichzelf plukt vriend?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:44:46 #98
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_142464184
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:41 schreef schoolstudent het volgende:

[..]

Die video is niet legit
Dit is gewoon raar :l
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:45:31 #100
404753 CruisinDen
pi_142464223
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:42 schreef Strani het volgende:

[..]

Hoe zou jij dat willen doen dan? Nederland zijnde?
Zoals in het topic word gezegd gewoon met een groep Nederlanders, Amerikanen, de VN en elk land dat ook maar baat heeft bij een eerlijk en openbaar onderzoek er heen gaan en het gebied rondom die crashside overnemen. Met of zonder geweld.

Niet eens bemoeien met het conflict tussen Oekrane en Rusland maar gewoon puur dat gebied rondom het vliegtuig zodat er een goed onderzoek komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')