SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ons rijke verleden:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 |
Belangrijke sites:
Foto's:
NLroei - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
Merijn Soeters - De huisfotograaf van de Roeien is op praktisch alle wedstrijden aanwezig en maakt zeer mooie plaatjes. Te herkennen aan de karakteristieke morsetekens!
Roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
Jan-Edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
A-foto's - Pieter Appelman, oud-roeier van Okeanos, schiet eveneens frequent zijn foto's.
Aviron - relatief nieuwe website met foto's gemaakt door Wouter Nuijten van Vidar.
Algemeen
KNRB - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
KNSRB - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
World Rowing / FISA - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
RowingOne - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud die leuke roeister van de wereldbeker is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
Roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
TopRow - Toprow biedt roeicursussen en bedrijfsroeien aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg, Den Haag, Groningen en Rotterdam.
[ Bericht 0% gewijzigd door D_A op 19-07-2014 12:11:05 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Yep, ik heb als jeugroeier lang met haar samen geroeid en het was een klasgenootje en vriendin. Gecondoleerd aan iedereen die hen hier ook kende. Onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:22 schreef La_Tramposa het volgende:
http://skoll.nl/inmemoriam.php Wat een droevig nieuwsVolgens mij heb ik in nog wel eens tegen haar geroeid. In ieder geval bekende gezichten, en voor velen hier denk ik ook wel persoonlijk bekenden.. Gecondoleerd dus..
Tsja ik begrijp het wel eigenlijk, Luzern is natuurlijk altijd de laatste grote test en meestal zijn de kaarten dan internationaal wel geschud.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:51 schreef TheVulture het volgende:
Vanochtend een artikel bij de NOS over de grote WK-ploeg (70 mannen en vrouwen) maar dat de verwachtingen er niet zijn omdat er in Luzern een hoop ploegen slecht presteerden... het leek mij weer een typisch NOS-artikel dat de plank misslaat, want volgens mij ging het in zijn algemeenheid juist de goede kant op met het niveau...
Ik heb er alleen een stukje van gezien.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:30 schreef Keroppi het volgende:
Hebben mensen hier nog meegedaan aan 'Voorbij Pampus" by Red Bull?
5k rennen met een boot, wat een hel!
RBVP is een mooie poging om de roeisport sexy te maken voor mogelijke nieuwe beoefenaars.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:50 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik heb er alleen een stukje van gezien.
Mij niet gezien inderdaad om mee te doenmaar wel een tof initiatief en het krijgt volgend jaar een vervolg geloof ik.
We willen de Head & Heineken weer in een acht starten dus dat zijn we een beetje aan het opzetten.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:51 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nog mensen die gaan coachen, roeien, of sportcommentaar gaan leveren dit seizoen? Ik heb er weer zin in
Het zou wat voorbarig zijn ja.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:51 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik zou het oprecht heel vreemd vinden als Hessel nu de laan uit wordt gestuurd. Dan wordt de KNRB net een doelloze voetbalclub. Op die communicatieperikelen die breed in bepaalde media zijn uitgemeten na doet hij het volgens mij niet bizar slecht. Het WK was een teleurstelling, maar vooral omdat er qua verwachtingsmanagement een verkeerd beeld is geschept.
Wat ik erger vind dan de uitlatingen van Hessel is de teruggekeerde eilandjespolitiek, waar elke bondscoach vooral bezig is met het schoonvegen van het eigen straatje en niet met het elkaar beter maken. De gun-factor is ver te zoeken bij de KNRB -- en ik vind dat mateloos irritant. Stelletje onvolwassen eigenheimers zijn het daar toch.quote:Op woensdag 10 september 2014 08:51 schreef pullup het volgende:
[..]
Het zou wat voorbarig zijn ja.![]()
Ik ben zelf niet zo blij met de manier waarop steeds meer pogingen worden ondernomen om alles van bovenaf in een soort keurslijf te willen proppen maar dat heeft niets met de man zelf te maken.
En als dat steeds meer de beleidsstructuur gaat zijn kan je hem beter eerst een tijd laten integreren in de sport zelf anders komt er toch weer een nieuwe van bovenop gestuurde gast die moet gaan wennen.
Tijdens trainingen op de bosbaan, heb ik me afgelopen jaar toch mateloos aan geïrriteerd stelletje eigenheimers. Met het gedrag van een gemiddelde kleuter dat als hij zijn zin niet krijgt gaat lopen mekkeren.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:58 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Wat ik erger vind dan de uitlatingen van Hessel is de teruggekeerde eilandjespolitiek, waar elke bondscoach vooral bezig is met het schoonvegen van het eigen straatje en niet met het elkaar beter maken. De gun-factor is ver te zoeken bij de KNRB -- en ik vind dat mateloos irritant. Stelletje onvolwassen eigenheimers zijn het daar toch.
Het hele gedoe in organisatie van KNRB en ook de relatie met NOCNSF (oid) is dat uniek voor de roeisport, of gaat dat bij bijna elke KNXX zo?quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:51 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik zou het oprecht heel vreemd vinden als Hessel nu de laan uit wordt gestuurd. Dan wordt de KNRB net een doelloze voetbalclub. Op die communicatieperikelen die breed in bepaalde media zijn uitgemeten na doet hij het volgens mij niet bizar slecht. Het WK was een teleurstelling, maar vooral omdat er qua verwachtingsmanagement een verkeerd beeld is geschept.
Dat is bij elke KNXX zo. NOC*NSF is bij vlagen een overdreven neurotische/nervezen sportorganisatie. Aan de andere kant: dat is hun goedrecht. Ze geven veel geld aan sportbonden - zeker aan de roeibond, een van de focussporten - en dan verwacht je dat er ook prestaties komen. Hoe betrekkelijke weinig garantie geld ook geeft voor het behalen van een medaille (talent is nog altijd belangrijker dan geld).quote:Op woensdag 17 september 2014 21:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Het hele gedoe in organisatie van KNRB en ook de relatie met NOCNSF (oid) is dat uniek voor de roeisport, of gaat dat bij bijna elke KNXX zo?
Want je wil dat het geld door de Lotto verdeeld wordt?quote:Op maandag 22 september 2014 21:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
NOC*NSF geeft niks, ze geven m.i. alleen geld door, nadat ze hun kosten ervan hebben afgeroomd. Dat geeft m.i. geen enkel recht voor overdreven neurotisch/nerveuze gedrag. Juist niet. Denk echter dat ze zelf denken dat ze de boel zo op scherp houden. Geld als motivator, presteer je niet dan krijg je minder en andersom. Zou jammer vinden als geld op deze manier idd een doeltreffende motivator zou zijn voor evenement als olympische spelen.
Als ik nu een paar honderd euro over heb waar zou ik die in moeten steken voor de grootste kans op medaille? Dat project van Rienks?
Nereus & Orca?quote:Op donderdag 25 september 2014 08:49 schreef BEFEM het volgende:
Uw voorspellingen voor de Amstelbeker?
Nee, zou willen dat geld niet zo belangrijk was.quote:Op maandag 22 september 2014 22:09 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Want je wil dat het geld door de Lotto verdeeld wordt?
Vrij helder toch, een winnende dames ploeg afleveren voor OS2020.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:36 schreef R.O.11 het volgende:
Heeft er iemand al wat meer info mbt de RV Rienks cs io? Zou een pseciale dames club zijn om het vrouwenacht plan in onder te brengen.
Dat snap ik... was vooral benieuwd naar de structuur; ze zouden bezig zijn met het oprichten van een speciale verenigingquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:45 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Vrij helder toch, een winnende dames ploeg afleveren voor OS2020.
Alles wat zich daartoe aangetrokken voelt mag zich aanmelden, nieuwe talenten maar ook oudere garde.
Er zullen nog behoorlijk haken en ogen aan gaan zitten natuurlijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:57 schreef R.O.11 het volgende:
[..]
Dat snap ik... was vooral benieuwd naar de structuur; ze zouden bezig zijn met het oprichten van een speciale vereniging
Omdat we er in principe als ploeg naartoe zouden gaan. En nu heeft de helft van de ploeg ook andere afspraken in die omgeving staan, dus als de 4 wordt gecanceld zou dat slecht uitkomen met die andere afspraken. Ploegdruk dusquote:Op zondag 12 oktober 2014 22:35 schreef Keroppi het volgende:
Waarom start je dan niet de 2x ipv de 4x+?
Ik ben niet voorquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:50 schreef JKlaassens het volgende:
Wat vinden jullie van het plan om LDEJ4* na de Varsity ongestuurd te gaan laten varen voor het klassement? Werd een maand geleden gepresenteerd bij KNRB regiobijeenkomsten, vrij onverwachts voor ons. Nu mogen we dus op het laatste moment op zoek naar een lichte dames 4-/x...
Los van het botenverhaal (waar ik me wel ik kan vinden, maar wat ik geen onoverkomelijk probleem vind) ben ik het totaal oneens met bovenstaand argument wat ik meermaals voorbij heb zien komen op sociale media de laatste paar dagen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:47 schreef pullup het volgende:
[..]
Een laatste punt in je overweging kan zijn of dergelijke onervaren roeisters overal in zo'n snel ongestuurd nummer ook daadwerkelijk kunnen laten trainen qua roeiwater en veiligheid op het water.
Het gaat er niet eens om of het eerstejaars zijn of niet. Meer ongestuurde grote nummers op het water leidt in ieder geval in Utrecht tot gevaarlijke situaties. Bij ons mogen 4- al niet tijdens de spits trainen omdat er dan gewoon teveel ongelukken en schades gevaren worden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:25 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Los van het botenverhaal (waar ik me wel ik kan vinden, maar wat ik geen onoverkomelijk probleem vind) ben ik het totaal oneens met bovenstaand argument wat ik meermaals voorbij heb zien komen op sociale media de laatste paar dagen.
Het is toch raar om wél een stuurtje het vertrouwen te geven om een ¤ 40.000,- kostende boot te kunnen besturen, maar dat niet te durven bij een eerstejaars roeister? Ja, het is wat anders, sturen met een voet en sturen met een aantal touwtjes. Maar een stuurtje is net als een roeister aan het multitasken: commando's, coach-aanwijzingen, noem maar op. Dat verschilt niet gigantisch wezenlijk met het multitasken van een roeister. Oefening baart kunst.
Dit nog los van het feit dat ik me nog goed kan herinneren dat Amphitrite ooit een eerstejaars lichte twee-zonder had, bij gebrek aan genoeg eerstejaars roeiers. Die konden op het (overigens zeer frequent kronkelende) Spaarne en de ook niet volledig bochtenloze Ringvaart prima uit de voeten.
De roep dat eerstejaars roei(st)ers een dergelijke verantwoordelijkheid niet kunnen dragen (vrij vertaald) is dezelfde roep die jarenlang klonk bij Njord dat eerstejaars niet zomaar in een gladde boot konden varen in het najaar, maar vooral aan een C4 moesten wennen. Is gewoon een kwestie van doen. We hoeven niet op elk vlak betuttelend te zijn.
Ligt beetje aan de indeling. Anders denk ik dat ik nog wel iemand weet. Zal straks even vragen of ze benaderd mogen wordenquote:Op maandag 27 oktober 2014 15:41 schreef Keroppi het volgende:Dus als iemand nog een stuurtje weet die toch die kant op gaat en evt een extra heat wil sturen, laat maar weten. Beloning naar keuze uiteraard
Sorry voor de vertraagde reactie (iets met vakantie enzo) en heel erg bedankt voor het meedenken. Gelukkig hebben we iemand weten te strikken van de vereniging want ze willen liever geen externe stuurtjes.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:19 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Ligt beetje aan de indeling. Anders denk ik dat ik nog wel iemand weet. Zal straks even vragen of ze benaderd mogen worden
Ze moeten zelf ook roeien wat het lastig maakt. Even de loting afwachten in ieder geval. Kan je evt. wel vast telefoonnummers doorsturen via de PM. Ik kijk daar morgen even naar, tenzij jullie al iemand gevonden hebben.
Yep, de dames iigquote:Op zondag 7 december 2014 13:57 schreef BEFEM het volgende:
Heeft er iemand de uitslagen van de ergohead?
zie pmquote:Op zondag 7 december 2014 14:59 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Mag ik ze ook zien dan?
Lies weet ik al maar wil de rest weten
Ik mag dan nog wel even zeggen dat het wel erg spijtig is jaquote:
Er zijn redelijk wat dingen rondom NLroei waarover ik zo mijn mening heb en wat ik jammer vind. Maar dat is voor een groot deel oude koeien uit de sloot halen of 'wat als'-scenario's uittekenen en dat heeft niet alleen weinig zin, maar ook doe ik daar persoonlijk liever niet aan. Ik kon alleen de verleiding niet weerstaan na je vraag over de uitslagen, en vandaar die opmerking.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:37 schreef Zakorsky het volgende:
Met vroeger bedoel je neem ik aan in de tijd dat NLroei nog 'bestond'?
Ik word op mijn wenken bediend. Of op zijn minst de uitslagen van de toppers.
Het zou zo mooi zijn als je kon zien wat de concurrentie doet. Even wachten op de nkir dan maar.
Heb je er in dat topic op doorgevraagd?quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:47 schreef BEFEM het volgende:
SPT / Doping #102 Astaja! Leve Vino!
Iemand die hier wat over kan vertellen? Hij reageert niet op mijn PM en ik ben wel benieuwd of mensen dit zo ervaren.
Nee, alleen PM gestuurdquote:Op zaterdag 20 december 2014 16:33 schreef pullup het volgende:
[..]
Heb je er in dat topic op doorgevraagd?
Ach gewoon laten zwetsenquote:
Maar in Nederland ook? Zonder namen te noemen of te wijzen.quote:Op zondag 21 december 2014 15:19 schreef WanEnOonlie het volgende:
'Inspanningsasthma' hebben bijna alle topsporters. Geldt niet alleen voor roeiers.
En nee, roeien is niet schoon. Er zijn zat voorbeelden van. Ik kan me een lichte mannen dubbeltwee uit 1996 bedenken bijvoorbeeld. In vergelijking daarmee is zelfs mijn wc nog brandschoon.
Ik noem niet voor niets de lichte dubbeltwee uit 1996 als voorbeeld.quote:Op zondag 21 december 2014 21:47 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar in Nederland ook? Zonder namen te noemen of te wijzen.
In de roeiwereld gebruikt men voornamelijk de ergometer machines van Concept 2 vooral vanwege de robuustheid daarvan en de wereldwijde standaard voor vergelijkingsmateriaal die de gebruikte software in het weergave schermpje levert. (dat robuuste is zeker nodig omdat het gebruik op de verenigingen over het algemeen behoorlijk intensief is )quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:05 schreef ASSpirine het volgende:
Kzie dit momenteel op 1dayfly staan:
http://www.1dayfly.com/be/nl/sale
Heb al een tijdje interesse gehad om een toestel aan te schaffen, goede workout, traint veel spiergroepen en goed voor de conditie. Maar ik ken niks van de toestellen, dus ik vroeg me af of iemand me kan helpen en beoordelen of dit een deftige toestel is. Uitereaard prijs/kwaliteit verhouding in acht nemen.
Tis gewoon voor thuis gebruik, om enkele keren per week te gebruiken, een extra oefening buiten het squashen en badmintonnen,
Wat ik al vreemd vind, weinig info te vinden over dit type toestel op internet (ook alleen maar NL websites gevonden). Vind beperkte specs, maar weet zelf niet welke specs de belangrijkste zijn.
Wist niet dat Dunlop ook fitness toestellen maakt, Ik ken het van de tennis en squash, maken zij deftig spul?
Zou het enorm appreciëren als iemand zsm advies kan geven. Tis maar een dagaanbieding, en weg is weg.
Het is inderdaad puur om conditie verder op te bouwen in een niet zo belastende manier.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:06 schreef pullup het volgende:
[..]
In de roeiwereld gebruikt men voornamelijk de ergometer machines van Concept 2 vooral vanwege de robuustheid daarvan en de wereldwijde standaard voor vergelijkingsmateriaal die de gebruikte software in het weergave schermpje levert. (dat robuuste is zeker nodig omdat het gebruik op de verenigingen over het algemeen behoorlijk intensief is )
Die apparaten zijn echt veel duurder overigens
Er zullen dus weinig vergelijkende onderzoeken zijn naar de verschillende voors en tegens van alle andere apparaten.
Dit gezegd hebbende lijkt dat Dunlop apparaat me een redelijke goede kopie die natuurlijk wel heel wat minder stevig is maar als je hem alleen zelf en thuis gebruikt om fit te worden lijkt dat me minder een probleem
Het lijkt me zeker geen slechte keuze qua apparaat en met jouw doel als je dat geld er voor over hebt, er zijn goedkopere machines maar dat is dan meteen echt rommel en dat is dit niet (voor zover ik aan de hand van het plaatje kan beoordelen) . Bedenk wel dat zelfs bij roeiers die zo'n apparaat voor thuis gekocht hebben de apparaten verdacht vaak al rap in de kast verdwijnen na hun actieve carrierequote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:53 schreef ASSpirine het volgende:
Het is
[..]
Het is inderdaad puur om conditie verder op te bouwen in een niet zo belastende manier.
Dus het zou wel een aanrader zijn? Een professionele toestel heb ik echt niet nodig, en zou ik ook het geld er niet voor over hebben.
M'n pa doet het al bijna een jaar 5x per weekquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:01 schreef pullup het volgende:
[..]
Het lijkt me zeker geen slechte keuze qua apparaat en met jouw doel als je dat geld er voor over hebt, er zijn goedkopere machines maar dat is dan meteen echt rommel en dat is dit niet (voor zover ik aan de hand van het plaatje kan beoordelen) . Bedenk wel dat zelfs bij roeiers die zo'n apparaat voor thuis gekocht hebben de apparaten verdacht vaak al rap in de kast verdwijnen na hun actieve carriere
Er komt vast nog wel iemand met een mening![]()
500 Kcal / 30 minuten staat ongeveer gelijk aan 30 minuten 15 a 16 km/h hardlopen. Als je daar de (vergelijkbare roei-) conditie voor hebt is dit dus goed mogelijk. Ik weet niet hoe die percentages bij hardlopers zitten maar volgens mij ga je redelijk hard als je een half uur 16 het uur kan lopenquote:Op woensdag 4 februari 2015 14:32 schreef ASSpirine het volgende:
Roeitoestel is ondertussen al binnen, wel een klote gedoe om het in elkaar te steken, handleiding is zeer slecht en beperkt.
Minpunten:
- Je kan geen weerstand instellen. Er rest dus op een gegeven moment alleen maar, nog sneller en langer roeien.
- Zeer basic on-board computer, laat je de snelheid zien (welke eenheid?), tijd, afstand en caloriën
Kan het kloppen dat ik met een half uur roeien ong 500kCal verbruikt? Lijkt me wel heel veel. Uiteraard is dit afhankelijk van de intensiteit waarmee je roeit.
Dacht wel dat ik het met een korreltje zou moet nemen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:56 schreef Thrawn het volgende:
[..]
500 Kcal / 30 minuten staat ongeveer gelijk aan 30 minuten 15 a 16 km/h hardlopen. Als je daar de (vergelijkbare roei-) conditie voor hebt is dit dus goed mogelijk. Ik weet niet hoe die percentages bij hardlopers zitten maar volgens mij ga je redelijk hard als je een half uur 16 het uur kan lopen. Als je dan ook nog rekening houdt met het feit dat roeien minder energie-intensief is zit je nog hoger in het sportspectrum.
En... IJs vanochtend! Ben benieuwd of het morgen vaarbaar isquote:Op woensdag 4 februari 2015 22:54 schreef Keroppi het volgende:
Zondag weer de Asopos Zijlhead starten. Is dit jaar echt een Asopos/Die Leythe feestje. De andere twee buurverenigingen zijn nergens te bekennen
Als het doorgaat in ieder geval, want het is natuurlijk traditie dat de Zijlhead afgelast wordt wegens weeromstandigheden
Yup, het leek bij Die Leythe redelijk bevaarbaar rond 9 uur maar er lag toch her en der ijs. Rond 11.00 zijn er wat ploegen uitgevaren, ben benieuwd hoever die zijn gekomen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:50 schreef Perzephone het volgende:
[..]
En... IJs vanochtend! Ben benieuwd of het morgen vaarbaar is
Netjes zeg! Betekent wel werk aan de winkel voor asopos ejd gok ikquote:Op zondag 8 februari 2015 15:28 schreef Keroppi het volgende:
En hij ging door!
Diep respect voor de skiffeurs want het laatste deel was echt tegen de wind en golven heen beuken.
Wij gingen best lekker. De Asopos clubacht meer dan een minuut achter ons gelaten. De EJD waren negen seconden sneller. Niet echt veel als je bedenkt dat wij 1 boottraining per week hebben en niet eens allen ex-wedstrijdroeiers zijn.
Wij werden laatst op onze vingers getikt omdat het -0,6 was. Vorst is vorst aldus de materiaal commissaris...quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:46 schreef Sjobber het volgende:
Willen kijken of Brugge bevalt en dan gaan we straks de Head roeien. Had liever de Heineken want die heb ik nog nooit gestart. Maar ouwe lullen met een gezin die geen 2 weekenden van huis willen zijn ...
Seizoen gaat in ieder geval weer beginnen! Omnomnom!
Laatst wel ijs aan de riggers bij -3 ...
Oh de Ringvaart staat zeker op mijn to-do-listquote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga waarschijnlijk weer roeien de komende weken: de ringvaartzondag even gedubbeld om te kijken of het nog een beetje ging maar dat ging eigenlijk superlekker! Ringvaart zou in een 4* zijn. Ben alleen een beetje bang voor mijn tere handjes, die zijn niets meer gewend. Daarnaast ben ik ook weer een beetje aan het coachen, een beginnend skiffeur 1 a 2 x per week..
Doortastende vraag. Doen allebei zo ongeveer 6:16/6:17.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:00 schreef BEFEM het volgende:
Ik heb nog nooit een 2k van Van den Ende en Heijbrock gezien. Hoe kan dat?
En Bjorn deze keer 6.14quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Doortastende vraag. Doen allebei zo ongeveer 6:16/6:17.
Maar waarom worden die nooit gepubliceerd? Doen ook nooit mee aan NKIR. Ze starten wel vrij regelmatig wedstrijden in de boot dus het is niet zo alsof ze verlegen zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Doortastende vraag. Doen allebei zo ongeveer 6:16/6:17.
Hehehequote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:49 schreef Sjobber het volgende:
Ghehe, dat wordt dan eelt kweken
Gewoon rustig varen die Ringvaart, dan kom je er vanzelf
[ afbeelding ]
Laat insturen is de truc. Dus de bocht ervoor een beetje wijd uit laten komen, dan kom je strakker uit de hoerenbocht. En je roeiers laten helpen als je maar een ieniemienie roertje hebt, die dingen zijn niet gemaakt voor die bocht. En uit de buurt blijven van de boeien aan bakboord, als je daar komt, ben je te vroeg begonnen met sturen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:32 schreef Keroppi het volgende:
Zijn er ergens online instructies/filmpjes te vinden met tips voor het nemen van 'de grote bocht' a.k.a. de hoerenbocht?
Onze stuurvrouw had er vorig jaar toch best wel moeite mee, dus alle tips zijn welkom. Het filmpje van de Heineken Roeivierkamp heb ik al
Als mijn stuur het parcours zo neemt mag hij volgend jaar thuis blijvenquote:
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:29 schreef pullup het volgende:
[..]
Als mijn stuur het parcours zo neemt mag hij volgend jaar thuis blijven
twitter:michieljonkman twitterde op zondag 29-03-2015 om 17:50:45Competitieroeien gone bad. Tijdens #NOOC openingstoernooi steken leden @asrnereus huisje Beekse Bergen in de fik. Forse schade. #roeien reageer retweet
Spanning en sensatietwitter:michieljonkman twitterde op zondag 29-03-2015 om 17:56:49Schijnbaar zijn alle ploegen dankzij roeihooligans @asrnereus gediskwalificeerd en hoeven ze in 2016 ook niet te komen. #NOOC #roeien reageer retweet
Ik dacht dat er vorig jaar ook al shit was geweestquote:Op zondag 29 maart 2015 17:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
twitter:michieljonkman twitterde op zondag 29-03-2015 om 17:50:45Competitieroeien gone bad. Tijdens #NOOC openingstoernooi steken leden @asrnereus huisje Beekse Bergen in de fik. Forse schade. #roeien reageer retweet
Spanning en sensatietwitter:michieljonkman twitterde op zondag 29-03-2015 om 17:56:49Schijnbaar zijn alle ploegen dankzij roeihooligans @asrnereus gediskwalificeerd en hoeven ze in 2016 ook niet te komen. #NOOC #roeien reageer retweet
Slaat natuurlijk nergens op, laat dat duidelijk zijn.quote:Op zondag 29 maart 2015 18:00 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik dacht dat er vorig jaar ook al shit was geweest
Wow wat debielquote:Op zondag 29 maart 2015 17:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ja dat zijn wel een stel enorme malloten dan zegquote:Op zondag 29 maart 2015 18:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Slaat natuurlijk nergens op, laat dat duidelijk zijn.
Ja, en ik verbaas me er steeds meer over dat alle media dit melden behalve de roeimedia.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Goede reclame dit voor de roeisport.
Inmiddels staat er wel een artikel op nlroei.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:51 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Ja, en ik verbaas me er steeds meer over dat alle media dit melden behalve de roeimedia.
twitter:michieljonkman twitterde op woensdag 01-04-2015 om 12:49:19Diederik Simon (bijna 45!) gaat voor derde (!) comeback. Coachrol bij @roeibond en Nereus beviel niet, wil zelf roeien. Op naar Rio? #roeien reageer retweet
Als je daar achteraan gaat bellen heb je het leven echt niet goed begrepen.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:09 schreef WanEnOonlie het volgende:
Haha, beetje mijn tweets quoten hier. Maar inderdaad, spanning en sensatie. Praeses van Nereus belde me gisteravond nog met het vriendelijke verzoek om niet zoveel te tweeten over de kwestie en de boodschap dat "het om een klein brandplekje op een aanrecht" ging. Dat was dan waarschijnlijk na de enorme schoonmaakactie.
Helemaal mee eens! En mooi weer! Mijn skiffeur deed het ook boven verwachting goed maar kwam toen te laat bij de start in zijn finale..quote:Op zondag 5 april 2015 20:35 schreef pullup het volgende:
Het was een leuke Varsity met goed en goed te volgen commentaar en een terechte winnaar
Gelukkig. Mooi om te horen!quote:Op zondag 5 april 2015 20:35 schreef pullup het volgende:
Het was een leuke Varsity met goed en goed te volgen commentaar en een terechte winnaar
Geen Vidar hier te zien.quote:Op zaterdag 11 april 2015 08:51 schreef Sjobber het volgende:
Hoorde dat Vidar ook weer in Brugge zou zitten dit weekend? Maar zie ze nog steeds bij ons op de baan ...
Of zijn ze inmiddels al gearriveerd?
ik ben altijd wel voor wat underdogsquote:Op woensdag 15 april 2015 16:19 schreef WanEnOonlie het volgende:
Boaz/Mechiel? Lennart? Amber?
(Ik heb niet naar LSA2- gekeken -- te weinig grote namen)
In ieder geval op vrijdag beginnen met time trials zodat je minimaal en als begin een keer een eerlijker ranking had kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat is nu jullie mening over het verloop van het NK? Hoe had men het moeten aanpakken?
Ja ik was ook wel verbaasd dat er bij de junioren wel time trials waren en bij de senioren niet. Het was vooral de zaterdagmiddag met de halve finales waar baan 6 en 7 bijna nooit doorkwamen he? Wel vervelend omdat dat nu juist voor veel mensen de belangrijkste race is van zo'n toernooi..quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:41 schreef pullup het volgende:
[..]
In ieder geval op vrijdag beginnen met time trials zodat je minimaal en als begin een keer een eerlijker ranking had kunnen krijgen.
Vervolgens de rest van het toernooi ofwel indelen op snelheid ofwel finales door time trials te laten verlopen.
Zondag was wel ruim de beste dag qua eerlijkheid overigens
Ik zit er tweeledig in. Enerzijds begrijp ik de frustratie over de omstandigheden. Heb vrijdag en zaterdag veel meegefietst en meegekeken, en het was niet echt eerlijk (en dan druk ik me lichtjes uit). Daarnaast speelt natuurlijk ook mee dat de meeste toppers zich niet specifiek op deze wedstrijd voorbereiden en niet op hun fitst zijn. Tel daarbij op dat er wat rigoureuze reglementskwesties waren (uitwegen op 100 gram terwijl de weegschaal misschien een standaardafwijking van 100/200 gram heeft) en je hebt discutabele situatie.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja ik was ook wel verbaasd dat er bij de junioren wel time trials waren en bij de senioren niet. Het was vooral de zaterdagmiddag met de halve finales waar baan 6 en 7 bijna nooit doorkwamen he? Wel vervelend omdat dat nu juist voor veel mensen de belangrijkste race is van zo'n toernooi..
Ik zag van de eerste 8 races dat er iets van 6 gewonnen hadden die in baan 6 lagen en 2 werden er tweede.quote:
Kan best hoor, ik deed maar ff aan scorebordjournalistiekquote:Op zondag 3 mei 2015 12:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Volgens mijn inzicht langs de kant valt het heel erg mee?
Uiteraard gaat dat op volle toeren!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:03 schreef WanEnOonlie het volgende:
Nou, het is wat stiller geworden. Geen idee waarom eigenlijk.
En jij hebt nu natuurlijk weer wat tijd overHoe is het met de sollicitaties bij Connexxion?
Voor de ZRB gangers.quote:De ZRB komt eraan en 20/21 juni is al sneller dan u denkt. Als organisatie zijn wij druk bezig om de wedstrijd vorm te geven. Hierbij werden wij dit jaar verrast door het beste geheim van Tilburg en omstreken; Best Kept Secret. Best Kept Secret is een nieuw muziekfestival (2de editie dit jaar) dat gehouden wordt op het terrein van de Beekse Bergen. Vorig jaar waren op dit weekend festival meer dan 50.000 mensen aanwezig en het ziet er naar uit dat ondanks de naam het dit jaar nog drukker gaat worden. Dit heeft natuurlijk de nodige gevolgen. Niet alleen voor de wedstrijd maar ook voor u als deelnemer. Als organisatie hebben wij er alles aan gedaan om de impact voor u als deelnemer te minimaliseren. Hieronder staan een aantal zaken waar u als deelnemer hinder van kunt ondervinden en wat wij als organisatie eraan gedaan hebben om de hinder te minimaliseren.
Overnachten op Beekse Bergen is niet mogelijk
Als organisatie hebben wij een alternatief gezocht dat prijstechnisch goed in elkaar zit. We hebben een hotel dat gespecialiseerd is op sportevenementen bereid gevonden om een flinke korting te geven als u bij uw reservering vermeldt dat u voor de ZRB komt.
U heeft keuze uit de volgende hotels:
Campanile Hotel Breda:
Een kamer kost 49 euro per nacht, exclusief 1,75 toeristenbelasting per kamer per nacht. U krijgt dan een 2 persoonskamer met een 2-persoonsbed of 2 eenpersoonsbedden.
Reserveren kan alleen per email (breda@campanile.com) onder vermelding van ZRB roeiwedstrijden juni 2015.
Premiere Classe Hotel Breda:
Een kamer kost 39 euro per nacht, exclusief 1,50 toeristenbelasting per kamer per nacht. U heeft keuze uit kamers met een 2-persoonsbed, kamer met 2 eenpersoonsbedden en er zijn zelfs kamers met 3 bedden (1 stapelbed).
Reserveren kan alleen per email (breda@premiereclasse.com) onder vermelding van ZRB roeiwedstrijden juni 2015.
Voor een extra toeslag van 6 euro per persoon kunt u ook een ontbijt bijboeken.
Parkeren bij Speelland Beekse Bergen is niet mogelijk
We hebben een alternatief terrein gevonden waar ongeveer 400 auto's kunnen parkeren. Dit terrein ligt op een afstand van ongeveer 1km van de baan. Toch hebben wij gemeend om de overlast voor u te verkleinen. Op de dag zelf zullen busjes af en aan rijden vanaf de rotonde bij speelland tot de parkeerplaats. Hierdoor is de loopafstand tot de baan gelijk gebleven ten opzichte van andere jaren. De kosten voor een dag parkeren is 5 euro per auto voor een hele dag. We zullen u tijdig informeren over de locatie van de parkeerplaats en ook op de weg een duidelijk bewegwijzering aangeven hoe u bij de parkeerplaats van de ZRB kan komen.
De toevoerweg naar de ZRB zal drukker zijn dan normaal
In overleg met de organisatie van Best Kept Secret zullen wij botenwagens sneller toegang geven tot het terrein. Toch vragen wij u om alsvast de boten op vrijdag of liever nog donderdag bij de ZRB te plaatsen. Hierdoor zal de logistiek van boten vlotter en veiliger verlopen.
Er zal zeker sprake zijn van geluid van het festival
Hier kunnen we helaas weinig aan doen. We zullen zorgen dat alle functionarissen zich goed duidelijk kunnen maken door middel van versterkte communicatie. Aan de andere kant zijn roeiers niet weg van een feestje hebben we begrepen en zal de muziek de stemming ten goede beïnvloeden. Mochten er zich situaties voordoen waarbij de wedstrijd last ondervindt van het festival dan zullen wij als organisatie op dat moment actie ondernemen.
Oei, lekkere situatie..quote:
Zeker. Ik ben blij dat wij niet afhankelijk zijn van zebrahuisjes... ;-)quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:56 schreef BEFEM het volgende:
In Hilvarenbeek is het altijd goed toeven.
Nog meer reden om niet naar de ZRB te gaanquote:Op donderdag 14 mei 2015 13:43 schreef Fiekie het volgende:
[..]
Zeker. Ik ben blij dat wij niet afhankelijk zijn van zebrahuisjes... ;-)
Morgen ook nieuwelingen?quote:
Nee, onze twee lichte dames hadden allebei last van blessures van de week, dus we lieten ze maar één dag starten hier om ze niet te veel te belasten. (dit was voor ons ook wat onverwacht).quote:
Wist jij trouwens dat jij op plaats 500 staat van meest actieve mensenquote:Op maandag 25 mei 2015 19:04 schreef heywoodu het volgende:
Even een klein nieuwtje uit het niet-recreatieve roeien:
Nederland heeft op het EK junioren in Racice (Tsjechië) afgelopen weekend goud en zilver gepakt
Marieke Keijser was dominant in de single skulls (skiff?), de mannenacht pakte zilver achter Rusland
Ja, dan is de vraag, liggen ze echt achter op schema of maakt de wissel van één roeier zoveel uit?quote:Op zondag 31 mei 2015 16:08 schreef wvdwest het volgende:
De vrouwen hebben het goed gedaan. De mannen minder dan verwacht. Ik had de acht toch op of in ieder geval in de buurt van het podium verwacht.
Vind je? Goed dat ze de finale halen, hoor, maar daarin vond ik ze niet bepaald overtuigend. Het is niet alsof dat veld nu vol zit met absolute wereldtoppers.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, dan is de vraag, liggen ze echt achter op schema of maakt de wissel van één roeier zoveel uit?
De 4- deed het trouwens beter dan ik verwachtte!
Het was duidelijk dat ze de fly or die tactiek probeerden. Die snelle eerste km volhouden lukte nu niet, maar als je laat zien dat je die snelheid iig hebt, is het een kwestie van races varen en tijd en dan kun je het ook 2k volhouden, dat geloof ik wel. En de tijd van 5.52 laag was ook prima, een fractie harder dan de gouden vier met kaj ooit roeide, en die zaten toen al veel langer bij elkaar!quote:Op maandag 1 juni 2015 17:13 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Vind je? Goed dat ze de finale halen, hoor, maar daarin vond ik ze niet bepaald overtuigend. Het is niet alsof dat veld nu vol zit met absolute wereldtoppers.
Die tijden zijn moeilijk te vergelijken. Maar rekening houdend met USA, NZL, AUS, CAN (waar ze een dag al flink klop van kregen in Essen) en eventueel ITA is het toch niet al te hoopvol. Ik wil geen raspessimist zijn, maar ik had meer verwacht van de tweede kilometer na de goede opening. Het tempo lag gewoon -- net als bij de Holland Acht -- te laag: 35 is echt niet goed voor een vier-zonder met wind mee.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het was duidelijk dat ze de fly or die tactiek probeerden. Die snelle eerste km volhouden lukte nu niet, maar als je laat zien dat je die snelheid iig hebt, is het een kwestie van races varen en tijd en dan kun je het ook 2k volhouden, dat geloof ik wel. En de tijd van 5.52 laag was ook prima, een fractie harder dan de gouden vier met kaj ooit roeide, en die zaten toen al veel langer bij elkaar!
Btw mooi groot stuk over Mijnders in het NRC vandaag!
Nouja, moeilijk te vergelijken, het was nu redelijk snel weer maar die oude vier heeft ook wel bij snel weer gevaren. Het is gewoon een heel behoorlijke tijd. Over tempo durf ik niets te zeggen, iedere boot moet een tempo varen waarbij zij de beste halen neer kunnen zetten. Al zal er op internationaal niveau natuurlijk wel een ondergrens zijn die je moet halen om goed mee te doen, maar of die boven 35 ligt? Dat vraag ik me sterk af. Duitse boten varen ook vaak een paar tempi lager dan tegenstanders en winnen dan ook. Dat het tempo terugzakt is natuurlijk wel een teken aan de wand dat het minder lekker ging in de 3e 500m, maar dat gaven de roeiers volgens mij ook zelf aan dat ze het daar niet door konden trekken.quote:Op maandag 1 juni 2015 23:18 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Die tijden zijn moeilijk te vergelijken. Maar rekening houdend met USA, NZL, AUS, CAN (waar ze een dag al flink klop van kregen in Essen) en eventueel ITA is het toch niet al te hoopvol. Ik wil geen raspessimist zijn, maar ik had meer verwacht van de tweede kilometer na de goede opening. Het tempo lag gewoon -- net als bij de Holland Acht -- te laag: 35 is echt niet goed voor een vier-zonder met wind mee.
Voor de duidelijkheid: ik vind het absoluut geen slechte prestatie. Ik ben alleen niet in een hosanna-stemming, dat is allesquote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, moeilijk te vergelijken, het was nu redelijk snel weer maar die oude vier heeft ook wel bij snel weer gevaren. Het is gewoon een heel behoorlijke tijd. Over tempo durf ik niets te zeggen, iedere boot moet een tempo varen waarbij zij de beste halen neer kunnen zetten. Al zal er op internationaal niveau natuurlijk wel een ondergrens zijn die je moet halen om goed mee te doen, maar of die boven 35 ligt? Dat vraag ik me sterk af. Duitse boten varen ook vaak een paar tempi lager dan tegenstanders en winnen dan ook. Dat het tempo terugzakt is natuurlijk wel een teken aan de wand dat het minder lekker ging in de 3e 500m, maar dat gaven de roeiers volgens mij ook zelf aan dat ze het daar niet door konden trekken.
En ze hebben misschien individueel aardig wat ervaring, maar geen van hen heeft Olympische ervaring, en ze zitten nog niet lang samen. De acht ook niet, maar omdat die zo duidelijk aangewezen was als de ploeg die voor goud moet kunnen gaan, verwacht je daar toch wel een hoop meer van. Als je realistisch kijkt zijn deze 4- waarschijnlijk de nrs 10 t/m 14 uit de mannenselectie, dan vind ik toch dat ze het heel behoorlijk doen. Er komen nog tegenstanders bij maar ik heb het idee dat Olympische kwalificatie heel realistisch is en dat ze daarmee geen slechtere uitgangspositie hebben dan de 4- die in 2012 5e werd op de OS.
Vind je? Er is vooraf duidelijk gemaakt dat het EK dient om te kijken hoe competitief de ploegen zijn. Voor de 8 kan worden geconstateerd dat de belangrijkste ploegen er niet waren. Op het WK kwam de top 3 van buiten Europa. Aangezien er maar 5 achten zich plaatsen voor de OS is het logisch dat er extra kwaliteit naar de 8 gaat om kwalificatie af te dwingen.quote:
Ik hoop wel dat ze het na eventuele kwalificatie op het WK nog eens bekijken en evt weer omdraaien. De acht was bij uitstek aangewezen als ontwikkelingsploeg, en zo vallen er natuurlijk wel mensen buiten die die ontwikkeling juist nodig hebben, en wie andersom ook zelf weer nodig zijn om over een paar jaar wel gouden medailles binnen te slepen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:51 schreef wvdwest het volgende:
[..]
Vind je? Er is vooraf duidelijk gemaakt dat het EK dient om te kijken hoe competitief de ploegen zijn. Voor de 8 kan worden geconstateerd dat de belangrijkste ploegen er niet waren. Op het WK kwam de top 3 van buiten Europa. Aangezien er maar 5 achten zich plaatsen voor de OS is het logisch dat er extra kwaliteit naar de 8 gaat om kwalificatie af te dwingen.
De kans dat een 2- zich plaatst is met 11 plekken en de spreiding in het veld een stuk groter. Daarnaast geldt hier dat de 2- met Olivia en Ellen op zo'n afstand zit van GBR dat het niet zomaar een ploeg is die op het WK in de medailles zal varen.
Dus een sterkere 8 om kwalificatie zeker te stellen en een stap richting de medailles te maken. Een minder 2- die zich waarschijnlijk ook nog wel plaatst. Lijkt mij een logische keuze.
Dan heb je het eerder over mensen als Laila Youssifou en Marieke Keijser, niet over de Lies Rustenburgs van deze wereld. De mensen die nu aan de onderkant wegvallen zijn (als het goed is) niet de personen met het meeste talent. Die manifesteren zich eerder bovenin dan onderin.quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze het na eventuele kwalificatie op het WK nog eens bekijken en evt weer omdraaien. De acht was bij uitstek aangewezen als ontwikkelingsploeg, en zo vallen er natuurlijk wel mensen buiten die die ontwikkeling juist nodig hebben, en wie andersom ook zelf weer nodig zijn om over een paar jaar wel gouden medailles binnen te slepen.
Je hebt op zich gelijk maar ik denk oprecht dat ze beter is dan het grootste deel van de acht. De tests in de boot wijzen dat ook vaak uit. Daarom vind ik het raarquote:Op donderdag 4 juni 2015 01:20 schreef WanEnOonlie het volgende:
We hebben het nu specifiek over Tokio 2020. Dan is Lies 30. Is dat een leeftijd waarop je kunt pieken? Uiteraard. Is dat de leeftijd waarop men bij de bond nu mikt? Nee, die ligt daar een jaar of twee tot vier onder. Denk aan 26/27/28, dat idee.
Niks ten nadele van Lies -- ik noem haar naam nu slechts als voorbeeld, ik had ook Janneke van der Meulen kunnen noemen -- maar ik vind haar geen supertalent. Ik neem medailles op een SB WK in de dames vier-zonder met een korrel zout. Datzelfde geldt ook voor die medaille in de acht, hoezeer dezen en genen binnen dit topic ook zullen protesteren omdat ze toevallig de coach warenEr deden in 2012 vijf ploegen mee aan het WK onder 23, waarvan je er eentje (BLR) weg kon strepen. Van de ploeg van Groot-Brittannië die vierde werd is er niemand over. Dat zegt ook wat.
Monica vertelde al dat ze nog in de oude opstelling gingen varen, denk omdat ze nog niet echt hebben kunnen trainen in de nieuwe setting.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:25 schreef BEFEM het volgende:
Deelnemers Aegon Nationaal RoeiTeam aan Aegon NK/ ARB
Geplaatst op: wo 3 jun 2015
In het weekend van 6 en 7 juni vindt op de Bosbaan in Amstelveen het Aegon NK Groot/ ARB plaats. Onderstaand het overzicht van de deelnemende ANRT-ploegen.
Alle informatie over het aankomende weekend is te vinden op de site van Amsterdamse Roeibond.
Dames
Dames Senioren A Acht (DSA8+)
Monica Lanz – Triton
Jenny de Jong – Triton
Lies Rustenburg – Skøll
Sophie Souwer – Gyas
Aletta Jorritsma – Nereus
Claudia Belderbos - Orca
Heleen Boers – Okeanos
Wianka van Dorp – De Maas
Ae-Ri Noort (st) – Okeanos
En Hoogerwerf en Van Rooijen in de 2x. Ben ik de enige die dat raar vind?
Maar elke meter die je in de nieuwe setting vaart is toch meegenomen? Ook al heb je amper kunnen trainen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Monica vertelde al dat ze nog in de oude opstelling gingen varen, denk omdat ze nog niet echt hebben kunnen trainen in de nieuwe setting.
Tja.. willen een NK titeltje binnenhalen denk ik?quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar elke meter die je in de nieuwe setting vaart is toch meegenomen? Ook al heb je amper kunnen trainen.
En dan is het alsnog raar dat die anderen niet in de 2- starten maar in de 2x
Dat gaat ze anders natuurlijk ook wel lukken. 6 van de 8 zijn hetzelfde en er komen 2 betere roeiers bij. Het is niet alsof ze helemaal van 0 moeten beginnen... Echt heel raar.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja.. willen een NK titeltje binnenhalen denk ik?
Ik bedoel die 2x. 2x is een groot nummer en 2- niet.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat gaat ze anders natuurlijk ook wel lukken. 6 van de 8 zijn hetzelfde en er komen 2 betere roeiers bij. Het is niet alsof ze helemaal van 0 moeten beginnen... Echt heel raar.
Ah zo, dat klinkt wel logischer dan ja.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik bedoel die 2x. 2x is een groot nummer en 2- niet.
Even terug naar de veronderstelling dat er geen acht had kunnen zijn in 2009: de bondscoaches van Nederland weten maar al te goed wat voor paradepaardje de dames acht is en hoe 'makkelijk' het daarin scoren is. Ook tijdens de Olympische Spelen. Als je dus op veilig wilt inzetten ga je voor een acht. Het komt bijna niet voor dat er geen Nederlandse vrouwenacht is tijdens een WK.quote:Op donderdag 4 juni 2015 07:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Ach.. soms moet het ook maar net uitkomen met de timing van jouw roeicarriere en de grote toernooien. Als er geen nieuwe acht was gemaakt in 2009, maar een 4 of een 2, had Claudia daar waarschijnlijk ook niet bij gezeten en was ze een paar jaar later misschien ook wel als 'te oud om een talent te zijn' beschouwd.
Ik vind dat je mensen niet te snel moet afschrijven, zo dik zijn goede roei(st)ers niet gezaaid in Nederland dus je zult ze nog hard nodig hebben. In andere landen wordt de groep veel langer breed gehouden en daar komen uiteindelijk goede ploegen uit voort.
Ik ben het eens met je verhaal hoor maar ik ben gewoon van (subjectieve) mening dat ze bij lange na niet de slechtste is uit de boot. Matrixen wijzen dat ook uit.quote:Op zondag 7 juni 2015 18:17 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Even terug naar de veronderstelling dat er geen acht had kunnen zijn in 2009: de bondscoaches van Nederland weten maar al te goed wat voor paradepaardje de dames acht is en hoe 'makkelijk' het daarin scoren is. Ook tijdens de Olympische Spelen. Als je dus op veilig wilt inzetten ga je voor een acht. Het komt bijna niet voor dat er geen Nederlandse vrouwenacht is tijdens een WK.
En dan over Claudia: die was toch wel écht een stukje meer onderscheidend dan Lies. Trapte in haar eerste jaar al zeer goede scores op de ergometer, was onderdeel van een hele succesvolle Orca-acht. Viel - ondanks haar 'ontinteressante' leeftijd! - meer op dan wie dan ook. Plus ze had een topsportachtergrond, dat helpt ook.
Ik propageer niet dat je bikkelhard moet zijn en iets mindere talenten door de put moet spoelen. Ik zeg alleen dat je kritisch moet blijven en niet (te) veel tijd moet verspillen aan de mindere goden van deze wereld. Zet in op Marieke Keijser, Laila Youssifou en Roos de Jong in plaats van de oudere vrouwen. Waar heeft het Nederlandse roeien op termijn meer aan? De jongere godinnen. Met alle respect.
Waar haal je trouwens vandaan dat in andere landen de groep langer breed wordt gehouden? En dat er daarom goede ploegen vandaan komen? Die vanzelfsprekendheid zie ik niet één, twee, drie.
Mijn punt was ook niet dat Claudia geen talent is.. dat staat als een paal boven water. Zij was sowieso wel boven komen drijven, maar het punt was de timing van het moment waarop je begint met roeien/opvalt soms wel je carrière kan versnellen of vertragen.quote:Op zondag 7 juni 2015 18:17 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Even terug naar de veronderstelling dat er geen acht had kunnen zijn in 2009: de bondscoaches van Nederland weten maar al te goed wat voor paradepaardje de dames acht is en hoe 'makkelijk' het daarin scoren is. Ook tijdens de Olympische Spelen. Als je dus op veilig wilt inzetten ga je voor een acht. Het komt bijna niet voor dat er geen Nederlandse vrouwenacht is tijdens een WK.
En dan over Claudia: die was toch wel écht een stukje meer onderscheidend dan Lies. Trapte in haar eerste jaar al zeer goede scores op de ergometer, was onderdeel van een hele succesvolle Orca-acht. Viel - ondanks haar 'ontinteressante' leeftijd! - meer op dan wie dan ook. Plus ze had een topsportachtergrond, dat helpt ook.
Ik propageer niet dat je bikkelhard moet zijn en iets mindere talenten door de put moet spoelen. Ik zeg alleen dat je kritisch moet blijven en niet (te) veel tijd moet verspillen aan de mindere goden van deze wereld. Zet in op Marieke Keijser, Laila Youssifou en Roos de Jong in plaats van de oudere vrouwen. Waar heeft het Nederlandse roeien op termijn meer aan? De jongere godinnen. Met alle respect.
Waar haal je trouwens vandaan dat in andere landen de groep langer breed wordt gehouden? En dat er daarom goede ploegen vandaan komen? Die vanzelfsprekendheid zie ik niet één, twee, drie.
Gefeliciteerd!quote:
Zijn die matrix testen waar jij het over hebt niet nog van de oude groep, exclusief Claudia, Jorritsma en Boers en Van Rooijen & Hogerwerf? Er is natuurlijk veel versterking van boven bij gekomen..quote:Op zondag 7 juni 2015 19:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik ben het eens met je verhaal hoor maar ik ben gewoon van (subjectieve) mening dat ze bij lange na niet de slechtste is uit de boot. Matrixen wijzen dat ook uit.
Maar ik vraag me af wat de juiste leeftijd is. Als je in 2020 30 bent is dat niet te oud toch? Lijkt me een bijna perfecte leeftijd om te presteren
Ehh, ja volgens mij wel. Maar dan kom je dus alsnog in het midden uit. Niet als laatste.quote:Op maandag 8 juni 2015 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zijn die matrix testen waar jij het over hebt niet nog van de oude groep, exclusief Claudia, Jorritsma en Boers en Van Rooijen & Hogerwerf? Er is natuurlijk veel versterking van boven bij gekomen..
Ja, dat is wel algemeen bekend geloof ik. Wil je er lid worden?quote:Op woensdag 8 juli 2015 08:17 schreef Keroppi het volgende:
Ik kwam laatst terecht op de website van De Maas, nou die houden er wel een selectief toelatingsbeleid op na. Je moet drie referenties opgeven die géén kennis/familie/collega of zakelijke kennis zijn. En dan is er nog de ballotage-commissie...
Nee zit nu nog in Leiden, maar mijn vriend woont in Rotterdam vandaar dat ik nieuwsgierig was. Kan me voorstellen dat wanneer je vanuit een andere stad daar komt wonen en lid wilt worden, het vrij onmogelijk is om daar binnen te komen gezien de eisen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 09:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, dat is wel algemeen bekend geloof ik. Wil je er lid worden?
Mja, voor jeugd is het geloof ik wel makkelijker. En als je bij een KNSRB vereniging lid bent geweest is het volgens mij ook wel makkelijker. De Maas is ook wel duur volgens mij, anders kan je ook naar Nautilus. Of naar de Dordtsche als je bereid bent iets verder te reizen, dan heb je wel het mooiste roeiwater van Nederlandquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Nee zit nu nog in Leiden, maar mijn vriend woont in Rotterdam vandaar dat ik nieuwsgierig was. Kan me voorstellen dat wanneer je vanuit een andere stad daar komt wonen en lid wilt worden, het vrij onmogelijk is om daar binnen te komen gezien de eisen.
Die profileren zich op hun website zo als een toerroei-vereniging. Dan krijg ik gelijk visioenen van een loods vol wherry's en C4'nquote:
Leuk! Ik zou denken dat je op de fiets altijd nog wel aardig meedoet, ook al heb je nu nog geen racefiets. Mijn probleem is meer het zwemmen, ik kan alleen maar schoolslagquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:56 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Die profileren zich op hun website zo als een toerroei-vereniging. Dan krijg ik gelijk visioenen van een loods vol wherry's en C4'nMaar goed, een Rotterdamse roeivereniging is momenteel toch nog niet 'im frage'.
Alhoewel Nautilus dan weer wel een supergave triatlon (roeien/fietsen/hardlopen) organiseert. Die wil ik zeker volgend jaar gaan doen, dit jaar is misschien te krap qua voorbereidingen als je bedenkt dat ik nog nooit in de buurt van een racefiets ben geweest
Maar dat is het mooie aan deze triatlon, ze hebben het zwemmen vervangen door roeien! (3k roeien, 20k fietsen en 5k hardlopen). Ik heb namelijk hetzelfde, het zwemmen is altijd wat mij tegenhoudt bij triatlons.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Leuk! Ik zou denken dat je op de fiets altijd nog wel aardig meedoet, ook al heb je nu nog geen racefiets. Mijn probleem is meer het zwemmen, ik kan alleen maar schoolslagMisschien ooit een keer de Paul Veenemans Prijs, dat lijkt me wel gaaf.
Ik had ook meer van de 8 verwacht. In Nederland voeren ze nog hard. Ik had ze wel op het podium verwacht.quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:18 schreef La_Tramposa het volgende:
En die zijn goed benut! Al had ik van de vrouwenacht wel meer verwacht..
quote:Maandag werd door de roeibond bekend gemaakt dat Heleen Boers uit de vrouwen acht komend WK vanwege de gevolgen van een hersenschudding aan haar voorbij moet laten gaan. Naast het feit dat José van Veen haar vervanger is, werd ook duidelijk dat de zilveren twee-zonder van afgelopen EK in Aiguebelette naast in de acht ook in de twee-zonder zal starten. NLroei vroeg hoofdcoach vrouwen Josy Verdonkschot om uitleg.
De beslissing heeft namelijk de nodige consequenties. Het betekent bijvoorbeeld dat er een streep gaat door de twee-zonder van Van Veen en Wielaard of die van Lies Rustenburg en Jenny de Jong. Tussen beide boten was er aanvankelijk een selectiestrijd gaande van wie er bij het WK zou mogen starten. Vóór Luzern werd dat gewonnen door Van Veen en Wielaard, maar afgelopen week bleek in een training de combinatie van Van Veen en Rustenburg sneller. “We wisten toen nog niet zeker hoe het zou lopen met Heleen en hebben het wel door laten gaan” aldus Verdonkschot. De roeisters hadden er uiteindelijk niet veel aan, behalve dan Van Veen die zich nu gelukkig mag prijzen met een plek in de acht. “We hebben de combinaties gewisseld en José bleek op stuurboord de sterkste. Vandaar dat zij Heleen nu vervangt.” Het vervangen van de twee betekent dat Verdonkschot er te weinig vertrouwen in had dat een twee met De Jong, Rustenburg of Wielaard zich zou plaatsen voor de Olympische Spelen. Daarvoor is bij het WK een plaats bij de eerste elf vereist. “We hebben in Luzern kunnen zien dat het op het randje zou worden. Ze werden daar negende maar er kunnen zomaar nog vier goede ploegen bij komen. Dat is niet een heel erg comfortabele situatie” zegt Verdonkschot hierover. De Jong en Rustenburg blijven nu reserves voor de acht en Wielaard neemt de positie in van reserve voor de scullsters. De consequentie is dat Lisa Scheenaard nu een beschermde positie geniet in de skiff en niet bij de dubbelvier hoeft in te vallen bij ziekte of blessures.
Het dubbel starten roept verder de vraag naar boven of de missie in de acht dan niet ten dode is opgeschreven? Ook zij liggen na hun vijfde plaats in Luzern (zonder Verenigde Staten, Rusland en China) niet op koers voor olympische kwalificatie (beste vijf). Is het plan dan niet de doodsteek voor de acht? Verdonkschot meent van niet, met name door de manier waarop hij het insteekt. “Ons eerste uitgangspunt is in deze discussie altijd geweest dat als je de acht wilt plaatsen, je er dan ook vol voor moet gaan. De consequentie daarvan is dan de vraag of je de twee laat schieten of niet. Het cruciale punt waarop dit plan kan werken is of de groep het snapt en er volledig achter staat. Het betekent namelijk dat we tot 27 augustus (vlak voordat het WK begint, red.) het programma niet anders insteken dan we anders hadden gedaan. Er komen nu we dit hebben besloten bijvoorbeeld niet meer trainingen in kleine nummers bij. Ellen en Olivia begrijpen dit en staan volledig achter de acht. Uiteindelijk hoefden we er niet eens over te discussiëren en was de steun meteen vrijwel unaniem.”
Ten slotte werd ook bekend gemaakt dat lichtgewicht roeister Anne-Marie Schonk, die vorige week een vierde plaats behaalde bij de Wereldkampioenschappen onder 23 jaar, is toegevoegd aan de selectie van lichte vrouwen. Komende week wordt met haar en Marie-Anne Frenken, Lisa Wörner, Amber van Zomeren en Mirte Kraaijkamp bekeken wie bij het WK in de lichte dubbelvier zal starten en wie in de skiff.
Dat denk ik niet, afgaande op de berichtgeving.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:25 schreef BEFEM het volgende:
Als Heijbrock een maand eerder overtraind was geweest had je nu beide Muda's erin gehad...
Welke berichtgeving?quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, afgaande op de berichtgeving.
Nee, volgens mij is er duidelijk naar voren gebracht door Emke dat hij sowieso niet wilde dat beide broers in één boot (lees: de 4-) zouden roeien.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:04 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Welke berichtgeving?Dat Heijbrock nog terug komt?
Ah zo. In dat andere artikel staat juist dat Heijbrock niet met eentje van ze wilde..quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is er duidelijk naar voren gebracht door Emke dat hij sowieso niet wilde dat beide broers in één boot (lees: de 4-) zouden roeien.
http://nos.nl/artikel/206(...)lkaar-in-de-weg.htmlquote:Op donderdag 21 januari 2016 17:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ah zo. In dat andere artikel staat juist dat Heijbrock niet met eentje van ze wilde..
Blijft maar een vaag verhaal. Ik vraag me af of dit de sterkste formatie is...
En ze zit er alsnog inquote:Op maandag 8 juni 2015 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zijn die matrix testen waar jij het over hebt niet nog van de oude groep, exclusief Claudia, Jorritsma en Boers en Van Rooijen & Hogerwerf? Er is natuurlijk veel versterking van boven bij gekomen..
Ja, ik moest nog aan je denken! Monica ook, supertof! Ook gaaf, een acht met 11 verschillende verenigingenquote:
Ik heb vijf jaar geleden ofzo gezegd dat ze goud gaat winnen op de Spelen maar dat moet ik helaas terugschalen naar zilver. Rusland gebruikt teveel doping.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, ik moest nog aan je denken! Monica ook, supertof! Ook gaaf, een acht met 11 verschillende verenigingen
Denk jij dat ze Amerika kunnen hebben?quote:Op zondag 31 januari 2016 20:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik heb vijf jaar geleden ofzo gezegd dat ze goud gaat winnen op de Spelen maar dat moet ik helaas terugschalen naar zilver. Rusland gebruikt teveel doping.
Zou het niet weten, ik schat dit meer in op hoop dan op kennis van hoe iedereen er voor ligtquote:Op zondag 31 januari 2016 20:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Denk jij dat ze Amerika kunnen hebben?
Zand erop storten, klaar.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:35 schreef BEFEM het volgende:
Als er mensen nog leven: Maar weer eens een discussie over de baan beginnen?
twitter:Roeibond twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 14:28:30Graag zou de Westelijke Regatta/Aegon NK Klein feedback ontvangen over het afgelopen weekend middels deze enquête: https://t.co/SQoU1yjjCk reageer retweet
Hee thanks voor je reactie.quote:Op maandag 6 juni 2016 12:12 schreef R.O.11 het volgende:
Doen!
Met 66 kg (even kijken wat er gebeurt als je dagelijks gaat trainen ;-)) kan je gewicht compenseren van ploeggenoten die meer dan 70 kg wegen. Dit met een maximum van 72.5 kg overigens.
Dus 66 kg, sportief en gemotiveerd is altijd handig voor lichte ploegen. Nu hoef je alleen nog maar te leren roeien ;-)
Veel succes en plezier!
Ik heb heel veel jaren lichte roeiers gecoacht en je lijkt me erg klein.. Maar als je dat kunt compenseren, bijvoorbeeld door techniek of doorzettingsvermogen is alles mogelijk..quote:Op zondag 5 juni 2016 13:29 schreef uuhja het volgende:
bump!
mensen hier die wedstrijdroeien? wil dat misschien gaan doen vanaf september. heb ik kans met lengte van 1.71, 66kg. Of wordt ik hiermee sowieso niet geselecteerd? aangezien lichte roeiers 70 gemiddeld mogen wegen.
Wat is dan de gemiddelde lengte ongeveer van lichte roeiers? Zijn er uberhaupt wel roeiers van <1.75??quote:Op woensdag 8 juni 2016 21:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb heel veel jaren lichte roeiers gecoacht en je lijkt me erg klein.. Maar als je dat kunt compenseren, bijvoorbeeld door techniek of doorzettingsvermogen is alles mogelijk..
Vetpercentage en hoeveel je kunt squatten zou ik me voorlopig niet druk om maken, dat eerste is sowieso meer de verantwoordelijkheid van je coaches als je eerstejaars bent. Zorg gewoon dat je fit en gemotiveerd en gezond bent als je begint aan de selecties.
Tja, het hangt er maar net vanaf waar je uit kunt kiezen natuurlijk. In de jaren dat ik coach was hebben we de luxe gehad dat we steeds met een vrij grote groep begonnen aan de selectie (ongeveer 100 mannen, waarvan denk ik zo'n 40 mogelijk lichte roeiers). Daar valt natuurlijk ook een deel vanzelf vanaf omdat ze alleen willen selecteren maar niet willen roeien, maar alsnog hebben we steeds vrij ruime selecties gehad. Je hebt er altijd wel één compensatiepik (dus ruim onder de 70kg) bijzitten die rond de 1.75 is, maar kleiner heb ik ze nooit in mijn boten gehad eigenlijk. Ik denk dat de gemiddelde lengte 1.81-1.83 is.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:04 schreef uuhja het volgende:
[..]
Wat is dan de gemiddelde lengte ongeveer van lichte roeiers? Zijn er uberhaupt wel roeiers van <1.75??
Thanks voor het uitzoeken! appreciate it.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb het even voor je opgezocht:
In één jaar
1.82, 1.82, 1.83, 1.85, 1.82, 1.84, 1.89, 1.88, 1.85, 1.84
het jaar erna;
1.83, 1.81, 1.78, 1.82, 1.82, 1.81, 1.79, 1.84, 1.79, 1.88
Wij hadden beide jaren 10 roeiers ingeselecteerd.. Waarbij het eerste jaar wat gemiddeld langer was een succesvollere boot wasMaar dat lag aan meer dingen dan lengte
Maar ik wil je zeker niet ontmoedigen, alleen zul je waarschijnlijk wel snel merken dat je één van de kleinere bent en dat dus op een andere manier moet compenseren. Door motivatie en coachbaarheid bijvoorbeeld. Maar ook in de boot zul je goed moeten opletten dat je technisch goed roeit zodat je een net zo lange haal onder water kunt maken als andere jongens.
Het voordeel wat je dan weer hebt is dat je redelijk makkelijk op gewicht zult kunnen blijven en dus veel sterker kunt worden in spiermassa zonder dat dat een probleem wordt.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:40 schreef uuhja het volgende:
Hee iedereen,
Wil gaan roeien, maar twijfel tussen deze twee verenigingen. Welke zou ik volgens jullie moeten kiezen en waarom?
SPT / WK Roeien 2016 in Rotterdam #1: Op de Koning Bierbaanquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:42 schreef xzaz het volgende:
Waarom is er totaal geen aandacht voor het WK roeien in Rotterdam?
Prachtig!quote:
Thanks, dit jaar maar eens een ander watertje dan de bosbaanquote:
quote:De lichte vier-zonder-stuurman zal op de Olympische Spelen van 2020 niet meer tot het roeiprogramma behoren. Die boot maakt plaats voor een zware damesvier.
Een voorstel daartoe werd aangenomen op een buitengewoon congres van de wereldroeifederatie FISA in Tokio, de locatie van de Spelen van 2020. Van de 161 aangesloten landen steunden er 94 het bestuursvoorstel.
Met het voorstel beoogde het bestuur het aantal roeiklassen bij de mannen en vrouwen gelijk te trekken. Bij de Spelen van 2020 zijn er bij de mannen en de vrouwen zeven klassen. In 2016 waren er acht mannenboten en zes vrouwenboten.
Nee? Wat is daar gebeurd dan?quote:Op zondag 12 maart 2017 09:08 schreef Keroppi het volgende:
Trouwens, hadden jullie het al gehoord over dat ongeluk bij R.V Jason? Twee roeiers hebben het niet overleefd, rest ligt volgens de berichten in het ziekenhuis.
Mijn eerste gedachte was dat het vast om een ongestuurd nummer zou gaan, maar het was een gestuurde vier. Je vraagt je af wat er misgegaan moet zijn...
Er is nog wat onduidelijkheid over wat precies is gebeurd, maar een gestuurde vier is tegen iets (niet bewegend) aangevaren en vervolgens is de omgeslagen. Drie zijn er onderkoelde op de kant gekomen, twee door de stroming naar beneden gezogen en verdronken. Zouden ervaren roeiers zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |