quote:173 Nederlanders omgekomen
Bij de crash met de Boeing 777 van Malaysia Airlines zijn 173 Nederlanders om het leven gekomen. Dat heeft de Maleisische minister van Transport op een persconferentie in de hoofdstad Kuala Lumpur bekendgemaakt.
Gisteren werd nog gemeld dat 154 Nederlanders bij de crash waren omgekomen. Door de aanpassing naar boven is het nu van 20 passagiers niet zeker welke nationaliteit hebben.
De minister vertelde verder dat de regering veertig extra mensen naar Amsterdam stuurt voor ondersteuning. Zij staan onder meer klaar om hulp te bieden aan de nabestaanden van de slachtoffers.
Onafhankelijk
Malaysia Airlines stuurt een onderzoeksteam naar Oekrane om ter plekke te achterhalen wat er gisteren precies is gebeurd. Dat team bestaat uit 62 man, vertelde de minister. Wat hem betreft gaan de onderzoekers zo snel mogelijk in Oost-Oekrane aan de slag. "Maar hun veiligheid moet dan wel van alle kanten zijn gegarandeerd. Daar wachten we nu op."
De Maleisische regering benadrukt dat voor een onafhankelijk internationaal onderzoek te zijn.
De Transportminister wilde op de persconferentie niet ingaan op de vraag of Maleisi uitgaat van een terreurdaad. "Dat moet het onderzoek eerst uitwijzen", zei hij. "Maar het zou een grote schande zijn als het vliegtuig is neergehaald."
quote:Slachtoffers krijgen een gezicht
Heel langzaam wordt er iets meer duidelijk over de identiteit van de Nederlandse inzittenden van de verongelukte vlucht MH17 van Malaysia Airlines.
In diverse gemeenten doen namen de ronde van mensen die hoogstwaarschijnlijk aan boord waren.
De Amsterdamse aidsonderzoeker Joep Lange zat vrijwel zeker aan boord, samen met een aantal collega's. Ze waren op weg naar een conferentie in Australi.
"Een nachtmerrie"
De Naardense burgemeester heeft bevestigd dat een moeder met haar drie jonge kinderen in het verongelukte vliegtuig zat. "Het is een nachtmerrie", zegt burgemeester Joyce Sylvester.
De gemeente Cuijk maakt bekend dat waarschijnlijk een gezin van vier personen uit de gemeente aan boord zat. Burgemeester Wim Hillenaar schrijft: "Een gezin van vier, waarvan twee gewaardeerde medewerkers van de gemeente, zat ook aan boord van het toestel. Het nieuws is nauwelijks te bevatten en vervult ons, gemeentebestuur en alle collega's, met groot verdriet. Wij wensen alle familieleden, vrienden en andere naasten van dit gezin veel sterkte bij het verwerken van het verlies."
Vlaggen halfstok
In Neerkant hangen vlaggen halfstok. Het kleine dorp rouwt om het verlies van het gezin Wals. Vader, moeder en hun vier kinderen zaten donderdag in het neergestorte vliegtuig. Een beestje, een bloemetje, een kaart en een kaars bij de voordeur van hun woning bevestigen in stilte het trieste nieuws. De jongste van het gezin zat op de basisschool. De klasgenoten van het meisje worden op school opgevangen om samen te zijn.
Volendam rouwt om het overlijden van twee inwoners. Burgemeester Willem van Beek bevestigt het verlies op Twitter. Hij schrijft: "Ik heb even radiostilte (aandacht voor familie en collega's). Veel kracht gewenst."
Leerlingen
Ook in Woerden wordt getreurd. Drie leerlingen van het Minkema College zaten aan boord van MH17. Twee van hen zouden mogelijk in het gezelschap zijn van hun grootouders. Het Minkema College schrijft op Facebook: "Ouders hebben ons bevestigd dat drie van onze leerlingen aan boord zaten van vlucht MH17. Het betreft Robert-Jan en Frederique van Zijtveld (5 en 6 vwo) en Robin Hemelrijk (4 havo). Met grote verslagenheid hebben wij dit bericht ontvangen."
Op de website condoleance.nl zijn al ruim 5000 berichten binnengekomen waarin mensen hun medeleven betuigen aan nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17.
Slachtoffersquote:[upd] PvdA onthutst door omkomen senator
Onder de 173 Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekrane, is ook een politicus.
Prof. dr. W.J. Witteveen, senator voor de PvdA in de Eerste Kamer, bleek n van de passagiers van vlucht MH17 te zijn, zo staat op de site van de Eerste Kamer te lezen.
Dit is wat we nu weten over vlucht MH17:quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eigenlijk nooit bij stil gestaan hoe een raket werkt. Ik ken alleen Hollywoodexplosies.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Iemand enig idee of dit echt is?
In spoiler vanwege privacy-gevoelige informatie.
Overigens voegt het weinig nieuwswaarde toe, maar was gewoon nieuwsgierig.Waarschijnlijk wel ja. Vanochtend al paar keer voorbij gekomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor familie denk ik. Veel mensen nemen ook pindakaas, drop of stroopwafels mee.quote:
Is niet stom hoor.. psychologisch heel goed te verklarenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:56 schreef Isabeau het volgende:
Die slingersStom eigenlijk, hoe dat soort details je kunnen raken.
Wat ik er zo van weet is dat surface to air-missiles gemaakt zijn om in veel kleine delen uit elkaar te knallen. Het zijn vaak die kleine delen die het toetsel op zo'n manier beschadigen dat het niet verder kan vliegen en neerstort.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:56 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dit is nog maar een RPG. Raketten zijn echt pure kracht, vooral de ontploffingen zijn gemaakt om schade aan te richten.
Herkenbaarheid....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:56 schreef Isabeau het volgende:
Die slingersStom eigenlijk, hoe dat soort details je kunnen raken.
Zie dat nu pas, jezus wat luguber. You know, soms 'hoop' ik wel eens dat er weer iets gebeurd in het nieuws. Van alles op de buis, van alles om uit te pluizen. Morbid fascinations. Maar niet dit. Verre van zelfs.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:54 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Slingers meegenomen, waarschijnlijk ging iemand z'n verjaardag vieren op vakanie
Ik heb dat ook hoor. Dit maakt het zo menselijk, realistisch, herkenbaar.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:56 schreef Isabeau het volgende:
Die slingersStom eigenlijk, hoe dat soort details je kunnen raken.
Ik zag daar ook al een tweet over:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:39 schreef MartijnA3 het volgende:
Deze mist een raket, filmpje van vandaag:
Militants take out missile system "Buk" to the border with Russia
This is to avoid questions that terrorists have weapons to shoot down a plane at an altitude of 10 km.twitter:n1crs twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 08:29:53Это чтоб вопросов не возникало о том, что террористы владеют оружием способным сбить самолет на высоте 10км. http://t.co/FccptDXuVJ reageer retweet
http://en.wikipedia.org/w(...)losive_decompressionquote:Explosive decompression occurs at a rate swifter than that at which air can escape from the lungs, typically in less than 0.1 to 0.5 seconds.[1][3] The risk of lung trauma is very high, as is the danger from any unsecured objects that can become projectiles because of the explosive force, which may be likened to a bomb detonation.
After an explosive decompression within an aircraft, a heavy fog may immediately fill the interior as the relative humidity of cabin air rapidly changes as the air cools and condenses.
90% van het gewicht van zo'n ding is sowieso brandstof lijkt me. Niet veel ruimte voor explosieven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:57 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wat ik er zo van weet is dat surface to air-missiles gemaakt zijn om in veel kleine delen uit elkaar te knallen. Het zijn vaak die kleine delen die het toetsel op zo'n manier beschadigen dat het niet verder kan vliegen en neerstort.
complete voorraad hier.. worsten, hagelslag, limonade en kaas!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Voor familie denk ik. Veel mensen nemen ook pindakaas, drop of stroopwafels mee.
Nog wel mooi een warhead van 70 kg ofzo.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:58 schreef voederbietel het volgende:
[..]
90% van het gewicht van zo'n ding is sowieso brandstof lijkt me. Niet veel ruimte voor explosieven.
I read the news today.....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:57 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Zie dat nu pas, jezus wat luguber. You know, soms 'hoop' ik wel eens dat er weer iets gebeurd in het nieuws. Van alles op de buis, van alles om uit te pluizen. Morbid fascinations. Maar niet dit. Verre van zelfs.
Backpackerquote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:53 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Daar lig je dan, met je Blokker tas.
Nou, zo ver wilde ik niet gaan, maar Blokker is natuurlijk wel heel Nederlands. En bij die slingers dacht ik vooral: iemand wilde daar een feestje gaan vieren. En dat gaat nooit gebeuren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:57 schreef de_boswachter het volgende:
Herkenbaarheid....
Als het een tas was geweest van een chinese winkel als voorbeeld was de lading al stukken minder geweest. Nu zie je Blokker en denk je; ik koop ook bij Blokker, dat had IK kunnen zijn!!
Tja, zo'n foto heb je vrij weinig aan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zag daar ook al een tweet over:This is to avoid questions that terrorists have weapons to shoot down a plane at an altitude of 10 km.twitter:n1crs twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 08:29:53Это чтоб вопросов не возникало о том, что террористы владеют оружием способным сбить самолет на высоте 10км. http://t.co/FccptDXuVJ reageer retweet
[ afbeelding ]
Gisteren op het nieuws was er een filmpje waarin je kon zien dat het vliegtuig met een brandende vleugel naar beneden kwam. Dus niet een compleet vernield toestel gelijk op die hoogte na de inslagquote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:57 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wat ik er zo van weet is dat surface to air-missiles gemaakt zijn om in veel kleine delen uit elkaar te knallen. Het zijn vaak die kleine delen die het toetsel op zo'n manier beschadigen dat het niet verder kan vliegen en neerstort.
ja ongeveer 100x en het laatst 10 posts voor jequote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:59 schreef 2Happy4U het volgende:
http://www.smh.com.au/nat(...)3.html#ixzz37mkAFtTn
Was dit al gepost?
Kan bij die BUK missile beide, of bij impact of prox. De warhead is 70kg springstof.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:57 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wat ik er zo van weet is dat surface to air-missiles gemaakt zijn om in veel kleine delen uit elkaar te knallen. Het zijn vaak die kleine delen die het toetsel op zo'n manier beschadigen dat het niet verder kan vliegen en neerstort.
Dat was niet dit vliegtuig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Gisteren op het nieuws was er een filmpje waarin je kon zien dat het vliegtuig met een brandende vleugel naar beneden kwam. Dus niet een compleet vernield toestel gelijk op die hoogte na de inslag
Yep.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef Mylene het volgende:
Deze al voorbij gekomen: Australirs hadden familie aan boord MH17 n MH370
al een paar keer.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef Mylene het volgende:
Deze al voorbij gekomen: Australirs hadden familie aan boord MH17 n MH370
quote:Slachtoffers
Australia 27
Belgium 4
Canada 1
Germany 4
Indonesia 12
Malaysia 44
Netherlands 173
Philippines 3
United Kingdom 9
New Zealand 1
Unknown 20
Total 298
quote:One HK resident confirmed onboard crashed MH17
One Hong Kong resident was preliminarily confirmed aboard the crashed Malaysia Airlines MH17, said the Immigration Department of the Government of the Hong Kong Special Administrative Region on Friday.
http://english.cntv.cn/special/malaysianplanecrash/
Ik, met zuurkool. Neem ik altijd mee voor een tante die in het buitenland woont (als ik die kant opga).quote:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef Nintex het volgende:
Volgens Oekrainse veiligheidsdiensten zijn het geen seperatisten, maar Russische militairen die het apparaat aan het bedienen waren en verantwoordelijk zijn.
Nieuwe recording van de Oekrainers, hierin zou gesproken worden over het verkrijgen van de installatie van Rusland en de movements van het apparaat tot aan de aanval.
Lichamen, mits onherkenbaar, doen me helemaal niets. Maar zo'n teddybeer, een boek over je reisbestemming, meegebracht eten voor familie... Die voorwerpen vertellen een verhaal. Ik denk dat dat het is waar ik me mee identificeer.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb dat ook hoor. Dit maakt het zo menselijk, realistisch, herkenbaar.
Lijken zijn ook niet leuk om te zien, maar daar identificeren we ons dan veel minder mee. Ofzo.
Ja dat was het toestel dat op 6 juli naar beneden geschoten was.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Gisteren op het nieuws was er een filmpje waarin je kon zien dat het vliegtuig met een brandende vleugel naar beneden kwam. Dus niet een compleet vernield toestel gelijk op die hoogte na de inslag
Warhead is 70kg , dat is flink !quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:58 schreef voederbietel het volgende:
[..]
90% van het gewicht van zo'n ding is sowieso brandstof lijkt me. Niet veel ruimte voor explosieven.
dus dan is het de schuld van die wolkquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef yvonne het volgende:
Zoals het er op dit moment uitziet is het niemands schuld en is de piloot tegen een wolk aangevlogen?}:|
nee maar vergelijkbaar is te bedenken..quote:
Jep.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef Mylene het volgende:
Deze al voorbij gekomen: Australirs hadden familie aan boord MH17 n MH370
quote:Reddingswerkers hebben de lichamen geborgen van 181 van de 298 omgekomen inzittenden van de donderdag in Oost-Oekrane neergestorte vlucht MH17. De stoffelijke overschotten worden naar Charkov overgebracht, liet het ministerie van buitenlandse zaken weten.
In Charkov worden de lichamen gedentificeerd. De metropool is in handen van de regering in Kiev en ligt een kleine 270 kilometer ten noorden van het rampterrein. De Oekraense regering regelt in Charkov en Kiev onderdak voor nabestaanden die slachtoffers moeten identificeren of die graag ter plaatse willen zijn, meldt persbureau Interfax Oekrane. (Novum)
Okies, kwam net thuis van werk en krijg dit even snel mee.quote:
Ik geloof dat dat een filmpje van 6 jun/li was.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef Cherna het volgende:
Gisteren op het nieuws was er een filmpje waarin je kon zien dat het vliegtuig met een brandende vleugel naar beneden kwam. Dus niet een compleet vernield toestel gelijk op die hoogte na de inslag
Ik snap wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lichamen, mits onherkenbaar, doen me helemaal niets. Maar zo'n teddybeer, een boek over je reisbestemming, meegebracht eten voor familie... Die voorwerpen vertellen een verhaal. Ik denk dat dat het is waar ik me mee identificeer.
Je semilolligheden zijn nu wel klaar dacht ik zo.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:57 schreef Ratsnest89 het volgende:
Iemand zou jarig zijn op vakantieIk kijk nooit meer hetzelfde naar de Blokker.
Is wel een speciaal soort explosief lijkt me, op die hoogte heb je niet zo heel veel zuurstof.quote:
niet alleen door de seperatisten maar de lokale bevolking heeft alle bagage al geconfisceeerdquote:• De internationale gemeenschap heeft opgeroepen tot een onafhankelijk, internationaal en transparant onderzoek naar de toedracht van de ramp. Er zijn zorgen dat mogelijk bewijsmateriaal nu al wordt verwijderd door separatisten.
Explosieven hebben geen zuurstof (uit de lucht) nodig om te kunnen exploderen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Is wel een speciaal soort explosief lijkt me, op die hoogte heb je niet zo heel veel zuurstof.
Oh. Maar het lijkt me dat een explosie onder zulke lage druk minder effectief is. Of is dat ook onzin?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Explosieven hebben geen zuurstof (uit de lucht) nodig om te kunnen exploderen.
Dit is echt al tig keer uitgelegd, ik zou zeggen blader ff terug door deze topicreeks.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Blijf het echt vreemd vinden dat die paspoorten zo intact zijn.. Praktisch alle lichamen (toch?) waren verbrand (zei het gedeeltelijk) en de meeste bagage was ook niet meer intact...
quote:
En die komen met het vliegtuig?quote:De Oekraense regering regelt in Charkov en Kiev onderdak voor nabestaanden die slachtoffers moeten identificeren of die graag ter plaatse willen zijn, meldt persbureau Interfax Oekrane.
Nee, lang niet alle lichamen zijn verbrand. Ding is uit elkaar geklapt en niet in zijn geheel neergestort en in n grote vuurbal veranderd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Blijf het echt vreemd vinden dat die paspoorten zo intact zijn.. Praktisch alle lichamen (toch?) waren verbrand (zei het gedeeltelijk) en de meeste bagage was ook niet meer intact...
De luchtdruk, temperatuur etc.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Blijf het echt vreemd vinden dat die paspoorten zo intact zijn.. Praktisch alle lichamen (toch?) waren verbrand (zei het gedeeltelijk) en de meeste bagage was ook niet meer intact...
Hoe anders?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
En die komen met het vliegtuig?
Niet weer he?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Blijf het echt vreemd vinden dat die paspoorten zo intact zijn.. Praktisch alle lichamen (toch?) waren verbrand (zei het gedeeltelijk) en de meeste bagage was ook niet meer intact...
Kijk eens hoeveel bagage er ook intact is!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Blijf het echt vreemd vinden dat die paspoorten zo intact zijn.. Praktisch alle lichamen (toch?) waren verbrand (zei het gedeeltelijk) en de meeste bagage was ook niet meer intact...
Er was wel veel verbrand in het gedeelte van het vliegtuig dat je veel op TV ziet, maar alles en iedereen dat voor de crash op de grond al uit het vliegtuig is geslingerd, zal in principe weinig tot geen brandschade hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Blijf het echt vreemd vinden dat die paspoorten zo intact zijn.. Praktisch alle lichamen (toch?) waren verbrand (zei het gedeeltelijk) en de meeste bagage was ook niet meer intact...
nee veel lichamen zien er intact uit.. en paspoorten zitten meestal in tassen.. die dan los naar beneden komen en niet in de buurt van het centrale gedeelte van het vliegtuig belanden (en dan alsnog verbranden)quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Blijf het echt vreemd vinden dat die paspoorten zo intact zijn.. Praktisch alle lichamen (toch?) waren verbrand (zei het gedeeltelijk) en de meeste bagage was ook niet meer intact...
>BNWquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Blijf het echt vreemd vinden dat die paspoorten zo intact zijn.. Praktisch alle lichamen (toch?) waren verbrand (zei het gedeeltelijk) en de meeste bagage was ook niet meer intact...
Intact is een groot woord.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:05 schreef Parzival het volgende:
[..]
nee veel lichamen zien er intact uit.. en paspoorten zitten meestal in tassen.. die dan los naar beneden komen en niet in de buurt van het centrale gedeelte van het vliegtuig belanden (en dan alsnog verbranden)
Hm, dat weet ik niet. Veel hangt idd af van de schokgolf, dus ik denk dat dit idd klopt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh. Maar het lijkt me dat een explosie onder zulke lage druk minder effectief is. Of is dat ook onzin?
Daar is allemaal rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Is wel een speciaal soort explosief lijkt me, op die hoogte heb je niet zo heel veel zuurstof.
Aangezien deze meestal in tassen worden gedragen en als deze tas 10km naar beneden valt dan gebeurd er weinig met een paspoort. Ik denk dat als je een paspoort van 10km hoog naar beneden flikkert dat er bar weinig mee gebeurd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Blijf het echt vreemd vinden dat die paspoorten zo intact zijn.. Praktisch alle lichamen (toch?) waren verbrand (zei het gedeeltelijk) en de meeste bagage was ook niet meer intact...
in vergelijking met een compleet verwoest vliegtuig dat in 1 stuk naar beneden komt.. dan is het echt alleen maar stukjes rapen hoorquote:
Ivo is net geschreven door een 3 jarige, en dat daarna is een golfje getekend door dezelfde 3jarigequote:
Ok er waren lichamen die nog redelijk herkenbaar waren dat het menselijke resten zijn. De ledematen hingen nog aan de romp enzo.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:07 schreef Parzival het volgende:
[..]
in vergelijking met een compleet verwoest vliegtuig dat in 1 stuk naar beneden komt.. dan is het echt alleen maar stukjes rapen hoor
Volgens mij raak je buiten westen door de luchtdruk?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt me trouwens behoorlijk verschrikkelijk om zo naar beneden te storten. Ik stel me zo voor dat lang niet iedereen dood was nadat de raket was ingeslagen.
Klopt, maar is het niet zo dat door luchtdruk/zuurstof te kort je sowieso al meteen dood bent als je op die hoogte ineens de druk weg valt...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt me trouwens behoorlijk verschrikkelijk om zo naar beneden te storten. Ik stel me zo voor dat lang niet iedereen dood was nadat de raket was ingeslagen.
Je verliest het bewustzijn, of door de klap, of door zuurstofgebrek. Niemand zal bij bewustzijn geweest zijn toen het vliegtuig de grond raakte.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt me trouwens behoorlijk verschrikkelijk om zo naar beneden te storten. Ik stel me zo voor dat lang niet iedereen dood was nadat de raket was ingeslagen.
die pasporten waren van acteursquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Blijf het echt vreemd vinden dat die paspoorten zo intact zijn.. Praktisch alle lichamen (toch?) waren verbrand (zei het gedeeltelijk) en de meeste bagage was ook niet meer intact...
Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Volgens mij raak je buiten westen door de luchtdruk?
Zat er ook aan te denken, wat moeten die laatste minuten een hel zijn geweenstquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt me trouwens behoorlijk verschrikkelijk om zo naar beneden te storten. Ik stel me zo voor dat lang niet iedereen dood was nadat de raket was ingeslagen.
denk dat er weinig mensen nog bij bewustzijn waren.. je ziet bijna geen zuurstof maskertjes..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Volgens mij raak je buiten westen door de luchtdruk?
Zuurstof verdwijnt erg snel, je raakt echt binnen no time buiten bewustzijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt me trouwens behoorlijk verschrikkelijk om zo naar beneden te storten. Ik stel me zo voor dat lang niet iedereen dood was nadat de raket was ingeslagen.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:09 schreef Ratsnest89 het volgende:
Buren van mijn opa en oma zijn omgekomen
Hij heb ook het verstand en spraakniveau van een 3 jarige.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:07 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ivo is net geschreven door een 3 jarige, en dat daarna is een golfje getekend door dezelfde 3jarige
Alweer?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:09 schreef Ratsnest89 het volgende:
Buren van mijn opa en oma zijn omgekomen
Ik kan iedereen adviseren om nooit zo'n interview te laten plaatsvinden. De media heeft niks anders om te laten zien dus gaan ze jouw interview continue herhalen.quote:
Ik hoop maar dat mensen dat niet bewust hebben meegekregen. Ik geloof dus graag de mensen die zeggen dat ze het bewustzijn al lang kwijt waren, of dat nou echt waar is of niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:09 schreef roos85 het volgende:
Zat er ook aan te denken, wat moeten die laatste minuten een hel zijn geweenst
Dat denk ik ook en dan het besef dat je niet weet waarom en wat er aan de hand is. Bij een defect aan het vliegtuig of een kaping kun je nog inschatten wat zich afspeelt en kan gaan gebeuren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt me trouwens behoorlijk verschrikkelijk om zo naar beneden te storten. Ik stel me zo voor dat lang niet iedereen dood was nadat de raket was ingeslagen.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja. Zouden ze de mensen die naar Singapore vliegen ook interviewenAchterlijke emo-tv.
Ik zie tussen die foto's een rugzak, een lonelyplanetboekje, en dan zie ik weer Brechtje die verleden jaar zelfde tijd, zelfde maatschappij ging backpacken in Indonesi. En dan weet je dat daar sochtends ouders en vrienden hun kind hebben staan uitzwaaien.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lichamen, mits onherkenbaar, doen me helemaal niets. Maar zo'n teddybeer, een boek over je reisbestemming, meegebracht eten voor familie... Die voorwerpen vertellen een verhaal. Ik denk dat dat het is waar ik me mee identificeer.
denk dat je snel door hebt dat het goed mis is.. en dat de kans op goeie afloop 0 isquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat denk ik ook en dan het besef dat je niet weet waarom en wat er aan de hand is. Bij een defect aan het vliegtuig of een kaping kun je nog inschatten wat zich afspeelt en kan gaan gebeuren.
Ik hoop het ook, al dwaalt af en toe mijn gedachten wel af zegmaar.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat mensen dat niet bewust hebben meegekregen. Ik geloof dus graag de mensen die zeggen dat ze het bewustzijn al lang kwijt waren, of dat nou echt waar is of niet.
Is er een oorlogsmisdaad begaan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef MakkieR het volgende:
Gaat het internationale Strafhof in Den Haag nu ook een rol van betekenis spelen als blijkt dat er een oorlogsmisdaad is begaan?
Die kans is wel aanwezig als het vliegtuig in de lucht uit elkaar is gevallen. De luchtdruk is zo anders dat je dat normaal gesproken niet overleeft.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat mensen dat niet bewust hebben meegekregen. Ik geloof dus graag de mensen die zeggen dat ze het bewustzijn al lang kwijt waren, of dat nou echt waar is of niet.
Ik kan me nog herinneren van Lockerbie dat er daar bewijs op de grond is gevonden voor het overleven van in ieder geval 1 stewardess op de grond. Die bleef nog heel even leven na de impact.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Klopt, maar is het niet zo dat door luchtdruk/zuurstof te kort je sowieso al meteen dood bent als je op die hoogte ineens de druk weg valt...
edit: Geen stewardess zo te zienquote:But there was worse. A girl in her early twenties, sitting in the aisle seat next to her boyfriend. The grass around her seat was torn. Not by the impact, but by her fingers.
"I could see where she had clawed it, scrabbling, digging in the dirt. She had been alive when she hit the ground."
She was not the only one. The bomb caused the plane to decompress six miles above land. You cannot breathe at that height. Any passengers blown into the sky would have fallen unconscious.
It would have taken approximately two-and-a-half minutes to reach the ground. Within the first minute-and-a-half, they would have reached breathable air.
THE one minute of oxygen starvation was not enough to kill. So many regained consciousness before they hit the ground.
Ik heb duidelijk gewaarschuwd hoor, doeiquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Als je goed kijkt lagen de paspoorten ook in een driehoek, IELOEMIENAATIE!
De meeste explosieven hebben de oxidator erbij zitten idd, dus het maakt niet uit of in de omgeving van het explosief (voldoende) zuurstof aanwezig is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:06 schreef Smoofie het volgende:
Een explosie heeft niet per s veel zuurstof nodig, ligt aan de ordinance.
ouch..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:11 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren van Lockerbie dat er daar bewijs op de grond is gevonden voor het overleven van in ieder geval 1 stewardess op de grond. Die bleef nog heel even leven na de impact.
http://www.thefreelibrary(...)in+her...-a060628228
[..]
edit: Geen stewardess zo te zien
Zijn propagandamachine heeft de boel volledig uit de klauwen doen escaleren, hij heeft waarschijnlijk geen controle meer.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:11 schreef Nintex het volgende:
Putin krijgt zenuwen, roept zojuist op tot een wapenstilstand.
Ongelofelijk lang.quote:
Mensen waren nagenoeg direct dood lijkt me. Impact van de raket was of het feit dat er direct decompressie was en geen zuurstof meer was, beiden gaan zo razendsnel dat er geen hersencel tegen opgewassen is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt me trouwens behoorlijk verschrikkelijk om zo naar beneden te storten. Ik stel me zo voor dat lang niet iedereen dood was nadat de raket was ingeslagen.
Al die vliegtuigen naar Maleisi, Zuid-China, Singapore, Indonesi vliegen via die route. Dat het een vliegtuig richting Maleisi betrof lijkt puur toeval te zijn.quote:
Nee, ik toon mijn medeleven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:13 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Doe je dit als reactie nou op elke persoonlijke noot in dit topic om lekker cynisch te zijn?
in 2.5 minuut kun je nog wel een briefje schrijven lijkt me..quote:
Damnquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Osiris024 het volgende:
https://www.facebook.com/andrie.ochtman/posts/10152596296978980
Damn.
Die heeft mazzel gehad.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Osiris024 het volgende:
https://www.facebook.com/andrie.ochtman/posts/10152596296978980
Damn.
makkelijk verdientquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Osiris024 het volgende:
https://www.facebook.com/andrie.ochtman/posts/10152596296978980
Damn.
vage shizzle.. waarom zou je naar dubai gaan via KL?quote:
Ja, het eerste waar je aan denkt is pen en papier uit je handbagage pakkenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Parzival het volgende:
[..]
in 2.5 minuut kun je nog wel een briefje schrijven lijkt me..
Er is een misdaad begaan, dat wel, maar geen oorlogsmisdaad.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:13 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En dan probeer ik mijn stelling nog zo voorzichtig mogelijk te verwoorden " als blijkt "
twitter:WaterdrinkerP twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 12:43:41Mijn chauffeur hier in Oekrane: "Als Poetin nu een stomme fout maakt zitten we in een derde wereldoorlog." reageer retweet
Kloptquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef wiskundenoob het volgende:
Hmm, was er niet onlangs een vliegtuig van dezelfde maatschappij verdwenen?
Tja, die voelt, terecht, nattigheid.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:11 schreef Nintex het volgende:
Putin krijgt zenuwen, roept zojuist op tot een wapenstilstand.
Jezus, die hele pagina. Much more intense.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:11 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren van Lockerbie dat er daar bewijs op de grond is gevonden voor het overleven van in ieder geval 1 stewardess op de grond. Die bleef nog heel even leven na de impact.
http://www.thefreelibrary(...)in+her...-a060628228
[..]
edit: Geen stewardess zo te zien
Die gast moet met de loterij meedoen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Osiris024 het volgende:
https://www.facebook.com/andrie.ochtman/posts/10152596296978980
Damn.
er zijn genoeg voorbeelden waarin dat gedaan werd ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ja, het eerste waar je aan denkt is pen en papier uit je handbagage pakken
Goedkoper?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef Parzival het volgende:
[..]
vage shizzle.. waarom zou je naar dubai gaan via KL?
Waarom is dat een "lek" En waarom het "zoveelste"? Je ziet ze weer eens vliegen..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Loekie1 het volgende:
Sinds 1 juli besloot Oekrane om het luchtruim gedeeltelijk te sluiten. Vliegtuigen mochten niet onder 26.000 voet vliegen. Op 14 juli werd deze grens opgetrokken tot 32.000 voet. Het gecrashte toestel van Malaysia Airlines vloog hierboven.
Het is aan een land zelf om te besluiten of het luchtruim wordt gesloten. Er is geen andere instantie, zoals Eurocontrol, die dat kan bepalen of een land kan opdragen dat te doen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)oven_Oekraine__.html
Zoveelste 'lek' in de luchtveiligheid.
Oudewets!!, Eerst selfie maken!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ja, het eerste waar je aan denkt is pen en papier uit je handbagage pakken
Oekrane is niet bepaald Nederland qua bebouwing en zelfs hier is maar 2& bebouwd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Starlie het volgende:
Wat een "mazzel" eigenlijk dat het vliegtuig niet op een woonwijk is neergestort...
Die kerel is chauffeur en geen opperbevelhebberquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:16 schreef Automatisch het volgende:
twitter:WaterdrinkerP twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 12:43:41Mijn chauffeur hier in Oekrane: "Als Poetin nu een stomme fout maakt zitten we in een derde wereldoorlog." reageer retweet
Wellicht een aantal mensen maar waarschijnlijk niet allemaal. Zo een vliegtuig is lang, dus hangt van de plek af waar deze geraakt is. Al zal wel binnen een minuut of anderhalf de overgrote meerderheid buiten westen zijn geraakt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:13 schreef Parzival het volgende:
zou je niet al knockout gaan van de explosie van die raket?
Misschien reist hij nu via Dubai naar zijn eindbestemming, bericht is al 16 uur oud.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef Parzival het volgende:
[..]
vage shizzle.. waarom zou je naar dubai gaan via KL?
Oke eens maar dan nog...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:17 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Oekrane is niet bepaald Nederland qua bebouwing en zelfs hier is maar 2& bebouwd.
"She was not the only one. The bomb caused the plane to decompress six miles above land. You cannot breathe at that height. Any passengers blown into the sky would have fallen unconscious.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:17 schreef Ratsnest89 het volgende:
Op sommige fotos zitten mensen en kinderen nog vast in hun stoel, met riem nog "om".De meeste face down terecht gekomen
een hoop geblaat en geen verdere actiesquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:18 schreef MakkieR het volgende:
Om 16 uur komt de veiligheidsraad bijeen, wat houdt dat precies in?
Nope, hij ging naar Indonesi, zie zijn andere berichten. Overstap op Dubai vanwege volgeboekte vlucht en alternatief. Ik las gisteravond iets over een man die zijn broer op het vliegtuig zette, die zat hier ook mee. Boos over die Dubai overstap. Broer was blij, passagier zelf wist terwijl hij vloog nog van niets.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef Parzival het volgende:
[..]
vage shizzle.. waarom zou je naar dubai gaan via KL?
Zeker, die staat er al hierboven van mij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:17 schreef de_boswachter het volgende:
https://www.facebook.com/andrie.ochtman/posts/10152596296978980
Maar dan moet er ook een unlucky bastard rondlopen... als je dat zo nog mag noemen.
quote:"Some were sitting still strapped to their seats, upright in rows of three.
"Some had Walkman headsets on, books in their hands, waiting for their drinks. There didn't appear to be anything drastically wrong - except, of course, they were all dead."
Mijn god.... maar dat zou dus impliceren dat MH-17 ook een tussenstop zou maken in Dubai... is wel een beetje vreemd om dan toch over Oekraine te vliegen... of hebben ze juist die man laten overstappen zodat een tussenstop niet meer nodig wasquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Osiris024 het volgende:
https://www.facebook.com/andrie.ochtman/posts/10152596296978980
Damn.
Voor de duidelijkheid. Die tekst komt uit dat stuk over Lockerbie wat ik net plaatste. Voordat mensen dit gaan linken aan de crash in Oekrane.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:17 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
"She was not the only one. The bomb caused the plane to decompress six miles above land. You cannot breathe at that height. Any passengers blown into the sky would have fallen unconscious.
It would have taken approximately two-and-a-half minutes to reach the ground. Within the first minute-and-a-half, they would have reached breathable air.
THE one minute of oxygen starvation was not enough to kill. So many regained consciousness before they hit the ground."
Dat de aandelen van Douwe Egberts een beetje zullen stijgen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:18 schreef MakkieR het volgende:
Om 16 uur komt de veiligheidsraad bijeen, wat houdt dat precies in?
Dat hoop ik dan maar voor die mensen. Want je moet je toch niet voorstellen dat je dit bewust meemakt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Klopt, maar is het niet zo dat door luchtdruk/zuurstof te kort je sowieso al meteen dood bent als je op die hoogte ineens de druk weg valt...
Nee , staat hierboven al uitgelegd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn god.... maar dat zou dus impliceren dat MH-17 ook een tussenstop zou maken in Dubai... is wel een beetje vreemd om dan toch over Oekraine te vliegen... of hebben ze juist die man laten overstappen zodat een tussenstop niet meer nodig was
Waarom?quote:
bij nader inzien.. hij zou op weg kunnen zijn geweest naar Australie.. dan kun je overstappen in KL of Dubaiquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn god.... maar dat zou dus impliceren dat MH-17 ook een tussenstop zou maken in Dubai... is wel een beetje vreemd om dan toch over Oekraine te vliegen... of hebben ze juist die man laten overstappen zodat een tussenstop niet meer nodig was
Correct. Denk dat het wel enigszins vergelijkbaar is, qua hoogte / explosie?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef Disorder het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid. Die tekst komt uit dat stuk over Lockerbie wat ik net plaatste. Voordat mensen dit gaan linken aan de crash in Oekrane.
Lees nou eens wat er staat voordat je zo vanuit een emotie iets gaat roeptoeteren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn god.... maar dat zou dus impliceren dat MH-17 ook een tussenstop zou maken in Dubai... is wel een beetje vreemd om dan toch over Oekraine te vliegen... of hebben ze juist die man laten overstappen zodat een tussenstop niet meer nodig was
Kunnen deze lui niet een oorlog legaliseren?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:18 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
een hoop geblaat en geen verdere acties
denk dat deze explosie weg iets erger is..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Correct. Denk dat het wel enigszins vergelijkbaar is, qua hoogte / explosie?
Die vlucht heeft normaliter geen tussenlanding in Dubai, maar vliegt rechtstreeks naar KL.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn god.... maar dat zou dus impliceren dat MH-17 ook een tussenstop zou maken in Dubai... is wel een beetje vreemd om dan toch over Oekraine te vliegen... of hebben ze juist die man laten overstappen zodat een tussenstop niet meer nodig was
Neehee, hij ging naar Jakarta, via Kuala Lumpur. Dit kon dus niet meer. MH17 ging rechtstreeks, hij moest met een overstap via Dubai.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn god.... maar dat zou dus impliceren dat MH-17 ook een tussenstop zou maken in Dubai... is wel een beetje vreemd om dan toch over Oekraine te vliegen... of hebben ze juist die man laten overstappen zodat een tussenstop niet meer nodig was
En dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Kunnen deze lui niet een oorlog legaliseren?
Jij bent zeker niet verder gekomen dan groep 8?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn god.... maar dat zou dus impliceren dat MH-17 ook een tussenstop zou maken in Dubai... is wel een beetje vreemd om dan toch over Oekraine te vliegen... of hebben ze juist die man laten overstappen zodat een tussenstop niet meer nodig was
Ik geloof dat het toestel van Lockerbie op ongeveer dezelfde hoogte vloog, ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Correct. Denk dat het wel enigszins vergelijkbaar is, qua hoogte / explosie?
Dat vliegtuig is kapot getrokken door de ontploffing. Als je hoort dat de staart 10km verder weg is neergekomen t.o.v. andere delen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef Ratsnest89 het volgende:
Lockerbie afbeelding, stel je voor
[ afbeelding ]
Doe maar rustigquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Lees nou eens wat er staat voordat je zo vanuit een emotie iets gaat roeptoeteren.
Stel dat ze bij bewustzijn zouden zijn geweest, dan ben je binnen zeer korte tijd zo in shock, dat je daardoor al niets meer mee krijgt. Het klinkt misschien gek, maar mensen zijn er k op gebouwd om te sterven. Zo zijn er verhalen van mensen die op het laatste nippertje gered worden (bijvoorbeeld een brandend huis, of van verdrinking) en zich niets meer herinneren van de laatste minuut/minuten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat mensen dat niet bewust hebben meegekregen. Ik geloof dus graag de mensen die zeggen dat ze het bewustzijn al lang kwijt waren, of dat nou echt waar is of niet.
Heel ander verhaal, explosie vanuit het toestel ipv buitenaf.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef Ratsnest89 het volgende:
Lockerbie afbeelding, stel je voor
[ afbeelding ]
Ze maakten wel een aantal blunders gister.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
- Respect voor berichtgeving NOS. Zaten er heel dicht op.
ze zijn vaak laat met berichtgevingquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:22 schreef superniger het volgende:
[..]
Ze maakten wel een aantal blunders gister.
En de andere passagiers.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
- 173 onschuldige Nederlanders dood. Godverdomme.
Dat ze allemaal roepen dat het heel erg is en dat er een onderzoek komt om de daders op te sporen en ze te straffen. Voor de rest koffie en lunch.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:18 schreef MakkieR het volgende:
Om 16 uur komt de veiligheidsraad bijeen, wat houdt dat precies in?
de vraag is waar het vliegtuig is gedesintegreerd.. waar de raket ontploft is wel een belangrijke factor hierin.. als die op de brandstof tanks komt.. dan gaat het snel.. maar dan komt alles brandend naar beneden.. als de cockpit eraf geslagen wordt dan heeft de achterkant niet zo veel last.. maar heb je snel vuur door de hele cabine.. dus ik gok op net achter de vleugels, complete breuk achter en voor de vleugels.. en daarna door de G krachten alle onderdelen los van elkaarquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:21 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Heel ander verhaal, explosie vanuit het toestel ipv buitenaf.
Zie het verband niet echt.
Net een fallusquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef Ratsnest89 het volgende:
Lockerbie afbeelding, stel je voor
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:24 schreef roos85 het volgende:
Dat geknip van die fotografen is echt irritant
kan me die vrouw van Gem Haarlemmermeer nog herinneren tijdens Turkish Airlines een paar jaar terug.. wat een prutsert was dat!quote:
Zoals ik al eerder vertelde, die route is de luchtvaart A2 naar Azie.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Al die vliegtuigen naar Maleisi, Zuid-China, Singapore, Indonesi vliegen via die route. Dat het een vliegtuig richting Maleisi betrof lijkt puur toeval te zijn.
twitter:erikmouthaanRTL twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 13:54:49Witte Huis wil dat Europa nu echt harder optreedt tegen Poetin want wie ook schoot; de oorlog in Oekrainie veroorzaakt door Russische inval reageer retweet
En dat is best erg, dat het opvalt dat er iemand wel fatsoenlijk Engels spreekt.quote:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:24 schreef roos85 het volgende:
Dat geknip van die fotografen is echt irritant
Ze weten al waar die ligt, alleen ze weigeren om daar te gaan zoekenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef wiskundenoob het volgende:
Hmm, was er niet onlangs een vliegtuig van dezelfde maatschappij verdwenen?
vermoedelijk lang in de VS of het VK gewoondquote:
600 euro + zijn leven.quote:
Goh, wat een toeval dat iedereen nu de perfecte reden heeft om zich tegen Rusland te keren!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:25 schreef Automatisch het volgende:
twitter:erikmouthaanRTL twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 13:54:49Witte Huis wil dat Europa nu echt harder optreedt tegen Poetin want wie ook schoot; de oorlog in Oekrainie veroorzaakt door Russische inval reageer retweet
komt door zn uitstraling dat je dat denkt hequote:
BNW is verderop.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:25 schreef doge het volgende:
[..]
Goh, wat een toeval dat iedereen nu de perfecte reden heeft om zich tegen Rusland te keren!
Het zijt een complot!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:25 schreef doge het volgende:
[..]
Goh, wat een toeval dat iedereen nu de perfecte reden heeft om zich tegen Rusland te keren!
Closure a mattie.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:26 schreef Pakspul het volgende:
Waarom moeten familieleden naar Oekraine? Wat is het voordeel daarvan?
Yep!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dat is best erg, dat het opvalt dat er iemand wel fatsoenlijk Engels spreekt.
Een man van vlees en bloed. Niet iemand van wie je het gevoel hebt dat hij alles alleen maar zegt en doet omdat het zo hoort (zonder echt gevoel en alleen maar bang dat zijn maatschappij de schuld krijgt). Hij lijkt echt ontdaan en zijn best te doen om het vooral voor de nabestaanden draaglijk en begrijpbaar te maken.quote:
lijken identificeren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:26 schreef Pakspul het volgende:
Waarom moeten familieleden naar Oekraine? Wat is het voordeel daarvan?
Rouwverwerking.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:26 schreef Pakspul het volgende:
Waarom moeten familieleden naar Oekraine? Wat is het voordeel daarvan?
gevoel..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:26 schreef Pakspul het volgende:
Waarom moeten familieleden naar Oekraine? Wat is het voordeel daarvan?
Identificatiequote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:26 schreef Pakspul het volgende:
Waarom moeten familieleden naar Oekraine? Wat is het voordeel daarvan?
identifficatie van spullen misschien ? idkquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:26 schreef Pakspul het volgende:
Waarom moeten familieleden naar Oekraine? Wat is het voordeel daarvan?
Allemaal geplandquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:25 schreef doge het volgende:
[..]
Goh, wat een toeval dat iedereen nu de perfecte reden heeft om zich tegen Rusland te keren!
Vond schatting van aantal NL slachtoffers wel minder. Als D-reizen er al 23 noemt, weet je dat het aardig richting de 100 of hoger gaat lopen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:22 schreef superniger het volgende:
[..]
Ze maakten wel een aantal blunders gister.
Ik heb veel foto's gezien met duidelijke glijsporen van de romp of motorgondel, als je ziet hoe de meeste slachtoffers erbij liggen dan lijkt het niet zo heel hard gegaan. (nuance plz).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:23 schreef Parzival het volgende:
[..]
de vraag is waar het vliegtuig is gedesintegreerd.. waar de raket ontploft is wel een belangrijke factor hierin.. als die op de brandstof tanks komt.. dan gaat het snel.. maar dan komt alles brandend naar beneden.. als de cockpit eraf geslagen wordt dan heeft de achterkant niet zo veel last.. maar heb je snel vuur door de hele cabine.. dus ik gok op net achter de vleugels, complete breuk achter en voor de vleugels.. en daarna door de G krachten alle onderdelen los van elkaar
quote:
gaat meestal op DNA in dit soort zaken.. veel kisten blijven dicht....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:27 schreef PowerPants het volgende:
[..]
identifficatie van spullen misschien ? idk
Ja pciesquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:26 schreef Injetta het volgende:
[..]
Een man van vlees en bloed. Niet iemand van wie je het gevoel hebt dat hij alles alleen maar zegt en doet omdat het zo hoort (zonder echt gevoel en alleen maar bang dat zijn maatschappij de schuld krijgt). Hij lijkt echt ontdaan en zijn best te doen om het vooral voor de nabestaanden draaglijk en begrijpbaar te maken.
Troll.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:27 schreef nso het volgende:
[..]
Alles geloven wat de media je verteld LOL
Datquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:26 schreef Injetta het volgende:
[..]
Een man van vlees en bloed. Niet iemand van wie je het gevoel hebt dat hij alles alleen maar zegt en doet omdat het zo hoort (zonder echt gevoel en alleen maar bang dat zijn maatschappij de schuld krijgt). Hij lijkt echt ontdaan en zijn best te doen om het vooral voor de nabestaanden draaglijk en begrijpbaar te maken.
298 onschuldige slachtoffersquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Paar opmerkingen die ik kwijt wil
- Respect voor berichtgeving NOS. Zaten er heel dicht op.
- Triest voor Malaysia Airlines. Dit had heel veel maatschappijen kunnen gebeuren en eigenlijk was dat misschien wel beter geweest
- 173 onschuldige Nederlanders dood. Godverdomme.
Omdat ze NU kosten maken. Niet werken, reizen, wat dan ook.quote:
Ik zou het schenken aan Slachtofferhulp.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
600 euro + zijn leven.
Fuck it, die 600 euro zou ik opmaken met al mijn dierbaren. Vier het leven
Netjes ook hoe 'ie het zegt, geen gelul, niks fancy, gewoon 5000 dollarquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Omdat ze NU kosten maken. Niet werken, reizen, wat dan ook.
is geen schadevergoeding.. is een initiele vergoeding om de eerste financiele problemen te kunnen opvangen.. (denk aan reiskosten, hotels, eten.. etc)quote:
Ik zou een ps4 kopen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik zou het schenken aan Slachtofferhulp.
Niet eens aan gedachtquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Omdat ze NU kosten maken. Niet werken, reizen, wat dan ook.
is standaardquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niet eens aan gedachtVind 't best netjes van ze.
Dat is wel netjes, dan kunnen mensen tenminste vertrekken zonder zich om geld druk te maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:29 schreef Parzival het volgende:
is geen schadevergoeding.. is een initiele vergoeding om de eerste financiele problemen te kunnen opvangen.. (denk aan reiskosten, hotels, eten.. etc)
True, maar Pieter Waterdrinker is geen chauffeur, die post zoiets niet zo maarquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:17 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Die kerel is chauffeur en geen opperbevelhebber
Voor veel mensen kwam het wel heel dichtbij inderdaad. Als ik zo op de sociale mediaas kijk dan kan er kennelijk geen Slachtofferhulp genoeg zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik zou het schenken aan Slachtofferhulp.
Zo werd 't genoemd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:29 schreef Parzival het volgende:
[..]
is geen schadevergoeding.. is een initiele vergoeding om de eerste financiele problemen te kunnen opvangen.. (denk aan reiskosten, hotels, eten.. etc)
Hoe zit het dan volgens jouw visie? Ben best benieuwd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:27 schreef nso het volgende:
[..]
Alles geloven wat de media je verteld LOL
Wat is dat toch met D66 en pertinent niet geloven in hologrammen? Just asking babe.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:30 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Hoe zit het dan volgens jouw visie? Ben best benieuwd.
Mensen maken reiskosten, en kosten voor begrafenis en wellicht allerlei andere dingen die ze moeten regelen voorde potseling dood van hun dierbare(n).quote:
5000 is het begin zodat ze nu hotels e.d. kunnen betalen zonder geldzorgen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:31 schreef ForzaMilan het volgende:
De aansprakelijkheid voor vliegtuigongelukken wordt geregeld door internationaal recht. Bij een crash moet de luchtvaartmaatschappij volgens het Verdrag van Montreal uit 1999 over de brug komen. Deze aansprakelijkheid is in principe onbeperkt, wel gelden er limieten als de luchtvaartmaatschappij niet nalatig is geweest.
Tot 100.000 SDR moet de luchtvaartmaatschappij in ieder geval over de brug komen. Claims tot die hoogte mogen niet worden betwist. SDR staat voor Special Drawing Rights en is een mix van verschillende buitenlandse valuta. Omgerekend zijn 100.000 SDR momenteel een kleine 120.000 euro waard.
Waarom maar 5.000$?
Huh wat is er toch met D66 steeds, ik heb er niks mee iig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:30 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Wat is dat toch met D66 en pertinent niet geloven in hologrammen? Just asking babe.
is initieel.. pas later wordt per geval bekeken..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:31 schreef ForzaMilan het volgende:
De aansprakelijkheid voor vliegtuigongelukken wordt geregeld door internationaal recht. Bij een crash moet de luchtvaartmaatschappij volgens het Verdrag van Montreal uit 1999 over de brug komen. Deze aansprakelijkheid is in principe onbeperkt, wel gelden er limieten als de luchtvaartmaatschappij niet nalatig is geweest.
Tot 100.000 SDR moet de luchtvaartmaatschappij in ieder geval over de brug komen. Claims tot die hoogte mogen niet worden betwist. SDR staat voor Special Drawing Rights en is een mix van verschillende buitenlandse valuta. Omgerekend zijn 100.000 SDR momenteel een kleine 120.000 euro waard.
Waarom maar 5.000$?
Begrafenis, etc.quote:
Malaysia Airlines is ook een hele goede airline. Daarom is het heel pijnlijk dat er wederom een vliegtuig van MA betrokken is bij een ongeval.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niet eens aan gedachtVind 't best netjes van ze.
Voorlopig he. Om de eerste onkosten die families nu hebben gemaakt te vergoeden(reizen/verblijf, geen werk, dingen regelen/telefoon). Er komt uiteraard nog meer geld aan, maar ik kan me voorstellen dat men niet zo eenvoudig tigduizend euro's kan uitbetalen binnen een paar uur.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:31 schreef ForzaMilan het volgende:
De aansprakelijkheid voor vliegtuigongelukken wordt geregeld door internationaal recht. Bij een crash moet de luchtvaartmaatschappij volgens het Verdrag van Montreal uit 1999 over de brug komen. Deze aansprakelijkheid is in principe onbeperkt, wel gelden er limieten als de luchtvaartmaatschappij niet nalatig is geweest.
Tot 100.000 SDR moet de luchtvaartmaatschappij in ieder geval over de brug komen. Claims tot die hoogte mogen niet worden betwist. SDR staat voor Special Drawing Rights en is een mix van verschillende buitenlandse valuta. Omgerekend zijn 100.000 SDR momenteel een kleine 120.000 euro waard.
Waarom maar 5.000$?
Ja, heb je wel gelijk in idd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Voorlopig he. Om de eerste onkosten die families nu hebben gemaakt te vergoeden(reizen/verblijf, geen werk, dingen regelen/telefoon). Er komt uiteraard nog meer geld aan, maar ik kan me voorstellen dat men niet zo eenvoudig tigduizend euro's kan uitbetalen binnen een paar uur.
"omdat we hebben onze eigen caretakers"quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hehe, Engels native speaker dus.
Zo ik zou een groot feest geven van die 600 euro! Het leven vier met mijn dierbare. Hoewel het niet helemaal netjes is om te feesten als zoveel mensen aan het rouwen zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
600 euro + zijn leven.
Fuck it, die 600 euro zou ik opmaken met al mijn dierbaren. Vier het leven
Hij spreekt wel netjes Nederland thoughquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:33 schreef Parzival het volgende:
[..]
"omdat we hebben onze eigen caretakers"
Waarom zou er nog meer geld aankomen ?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Voorlopig he. Om de eerste onkosten die families nu hebben gemaakt te vergoeden(reizen/verblijf, geen werk, dingen regelen/telefoon). Er komt uiteraard nog meer geld aan, maar ik kan me voorstellen dat men niet zo eenvoudig tigduizend euro's kan uitbetalen binnen een paar uur.
perscoquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:32 schreef Valerie. het volgende:
Waar komt 189 vandaan? Ik heb dat niet gehoord.
woordvoerder van Malaysia Airlinesquote:
Nu net op nosop3.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:33 schreef ForzaMilan het volgende:
Hoe komen mensen aan 189? Ik kijk RTL en heb er nog niks over gehoord.
Malaysian Airways Senior VP in Amstrdamquote:
Hotels, taxi's etc wordt ook door de organisatie betaald.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:31 schreef Valerie. het volgende:
[..]
5000 is het begin zodat ze nu hotels e.d. kunnen betalen zonder geldzorgen.
Klopt. MH scoort gewoon op alles meer dan prima. Onderhoud en levensduur zijn prima van de kisten zelf, service aan boord is goed. Gewoon een nette airline.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:32 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Malaysia Airlines is ook een hele goede airline. Daarom is het heel pijnlijk dat er wederom een vliegtuig van MA betrokken is bij een ongeval.
Gorter.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:34 schreef alors het volgende:
[..]
Ja, heeft hij ook een achternaam en functie, werkgever?
Liveblog NOSquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:33 schreef ForzaMilan het volgende:
Hoe komen mensen aan 189? Ik kijk RTL en heb er nog niks over gehoord.
Ongeveer 2/3, in totaal zaten er 283 passagiers in het vliegtuig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:34 schreef Fylax het volgende:
189... Is gewoon bijna alleen een vliegtuig vol nederlanders.. bah..
Ja, dat heeft hij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:34 schreef alors het volgende:
[..]
Ja, heeft hij ook een achternaam en functie, werkgever?
Huib Gorter, baas Malaysian Airways Europaquote:
Wij geven daar om.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:34 schreef byah het volgende:
175 of 189 Nederlanders who cares, 289 doden punt.
I
Het klinkt best ego nu. Maar je mag dan best blij zijn dat je op dat aanbod ingegaan bent.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:33 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Zo ik zou een groot feest geven van die 600 euro! Het leven vier met mijn dierbare. Hoewel het niet helemaal netjes is om te feesten als zoveel mensen aan het rouwen zijn.
Wtf?quote:0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Huib Gorter, MA Europe mannetjequote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:34 schreef alors het volgende:
[..]
Ja, heeft hij ook een achternaam en functie, werkgever?
rot opquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:34 schreef byah het volgende:
175 of 189 Nederlanders who cares, 289 doden punt.
I
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |