Ik zie tussen die foto's een rugzak, een lonelyplanetboekje, en dan zie ik weer Brechtje die verleden jaar zelfde tijd, zelfde maatschappij ging backpacken in Indonesië. En dan weet je dat daar sochtends ouders en vrienden hun kind hebben staan uitzwaaien.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lichamen, mits onherkenbaar, doen me helemaal niets. Maar zo'n teddybeer, een boek over je reisbestemming, meegebracht eten voor familie... Die voorwerpen vertellen een verhaal. Ik denk dat dat het is waar ik me mee identificeer.
denk dat je snel door hebt dat het goed mis is.. en dat de kans op goeie afloop 0 isquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat denk ik ook en dan het besef dat je niet weet waarom en wat er aan de hand is. Bij een defect aan het vliegtuig of een kaping kun je nog inschatten wat zich afspeelt en kan gaan gebeuren.
Ik hoop het ook, al dwaalt af en toe mijn gedachten wel af zegmaar.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat mensen dat niet bewust hebben meegekregen. Ik geloof dus graag de mensen die zeggen dat ze het bewustzijn al lang kwijt waren, of dat nou echt waar is of niet.
Is er een oorlogsmisdaad begaan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef MakkieR het volgende:
Gaat het internationale Strafhof in Den Haag nu ook een rol van betekenis spelen als blijkt dat er een oorlogsmisdaad is begaan?
Die kans is wel aanwezig als het vliegtuig in de lucht uit elkaar is gevallen. De luchtdruk is zo anders dat je dat normaal gesproken niet overleeft.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat mensen dat niet bewust hebben meegekregen. Ik geloof dus graag de mensen die zeggen dat ze het bewustzijn al lang kwijt waren, of dat nou echt waar is of niet.
Ik kan me nog herinneren van Lockerbie dat er daar bewijs op de grond is gevonden voor het overleven van in ieder geval 1 stewardess op de grond. Die bleef nog heel even leven na de impact.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Klopt, maar is het niet zo dat door luchtdruk/zuurstof te kort je sowieso al meteen dood bent als je op die hoogte ineens de druk weg valt...
edit: Geen stewardess zo te zienquote:But there was worse. A girl in her early twenties, sitting in the aisle seat next to her boyfriend. The grass around her seat was torn. Not by the impact, but by her fingers.
"I could see where she had clawed it, scrabbling, digging in the dirt. She had been alive when she hit the ground."
She was not the only one. The bomb caused the plane to decompress six miles above land. You cannot breathe at that height. Any passengers blown into the sky would have fallen unconscious.
It would have taken approximately two-and-a-half minutes to reach the ground. Within the first minute-and-a-half, they would have reached breathable air.
THE one minute of oxygen starvation was not enough to kill. So many regained consciousness before they hit the ground.
Ik heb duidelijk gewaarschuwd hoor, doeiquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Als je goed kijkt lagen de paspoorten ook in een driehoek, IELOEMIENAATIE!
De meeste explosieven hebben de oxidator erbij zitten idd, dus het maakt niet uit of in de omgeving van het explosief (voldoende) zuurstof aanwezig is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:06 schreef Smoofie het volgende:
Een explosie heeft niet per sé veel zuurstof nodig, ligt aan de ordinance.
ouch..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:11 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren van Lockerbie dat er daar bewijs op de grond is gevonden voor het overleven van in ieder geval 1 stewardess op de grond. Die bleef nog heel even leven na de impact.
http://www.thefreelibrary(...)in+her...-a060628228
[..]
edit: Geen stewardess zo te zien
Zijn propagandamachine heeft de boel volledig uit de klauwen doen escaleren, hij heeft waarschijnlijk geen controle meer.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:11 schreef Nintex het volgende:
Putin krijgt zenuwen, roept zojuist op tot een wapenstilstand.
Ongelofelijk lang.quote:
Mensen waren nagenoeg direct dood lijkt me. Impact van de raket was of het feit dat er direct decompressie was en geen zuurstof meer was, beiden gaan zo razendsnel dat er geen hersencel tegen opgewassen is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt me trouwens behoorlijk verschrikkelijk om zo naar beneden te storten. Ik stel me zo voor dat lang niet iedereen dood was nadat de raket was ingeslagen.
Al die vliegtuigen naar Maleisië, Zuid-China, Singapore, Indonesië vliegen via die route. Dat het een vliegtuig richting Maleisië betrof lijkt puur toeval te zijn.quote:
Nee, ik toon mijn medeleven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:13 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Doe je dit als reactie nou op elke persoonlijke noot in dit topic om lekker cynisch te zijn?
in 2.5 minuut kun je nog wel een briefje schrijven lijkt me..quote:
Damnquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Osiris024 het volgende:
https://www.facebook.com/andrie.ochtman/posts/10152596296978980
Damn.
Die heeft mazzel gehad.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Osiris024 het volgende:
Damn.
makkelijk verdientquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Osiris024 het volgende:
Damn.
vage shizzle.. waarom zou je naar dubai gaan via KL?quote:
Ja, het eerste waar je aan denkt is pen en papier uit je handbagage pakkenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Parzival het volgende:
[..]
in 2.5 minuut kun je nog wel een briefje schrijven lijkt me..
Er is een misdaad begaan, dat wel, maar geen oorlogsmisdaad.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:13 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En dan probeer ik mijn stelling nog zo voorzichtig mogelijk te verwoorden " als blijkt "
twitter:WaterdrinkerP twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 12:43:41Mijn chauffeur hier in Oekraïne: "Als Poetin nu een stomme fout maakt zitten we in een derde wereldoorlog." reageer retweet
Kloptquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef wiskundenoob het volgende:
Hmm, was er niet onlangs een vliegtuig van dezelfde maatschappij verdwenen?
Tja, die voelt, terecht, nattigheid.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:11 schreef Nintex het volgende:
Putin krijgt zenuwen, roept zojuist op tot een wapenstilstand.
Jezus, die hele pagina. Much more intense.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:11 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren van Lockerbie dat er daar bewijs op de grond is gevonden voor het overleven van in ieder geval 1 stewardess op de grond. Die bleef nog heel even leven na de impact.
http://www.thefreelibrary(...)in+her...-a060628228
[..]
edit: Geen stewardess zo te zien
Die gast moet met de loterij meedoen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Osiris024 het volgende:
Damn.
er zijn genoeg voorbeelden waarin dat gedaan werd ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ja, het eerste waar je aan denkt is pen en papier uit je handbagage pakken
Goedkoper?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef Parzival het volgende:
[..]
vage shizzle.. waarom zou je naar dubai gaan via KL?
Waarom is dat een "lek" En waarom het "zoveelste"? Je ziet ze weer eens vliegen..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Loekie1 het volgende:
Sinds 1 juli besloot Oekraïne om het luchtruim gedeeltelijk te sluiten. Vliegtuigen mochten niet onder 26.000 voet vliegen. Op 14 juli werd deze grens opgetrokken tot 32.000 voet. Het gecrashte toestel van Malaysia Airlines vloog hierboven.
Het is aan een land zelf om te besluiten of het luchtruim wordt gesloten. Er is geen andere instantie, zoals Eurocontrol, die dat kan bepalen of een land kan opdragen dat te doen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)oven_Oekraine__.html
Zoveelste 'lek' in de luchtveiligheid.
Oudewets!!, Eerst selfie maken!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ja, het eerste waar je aan denkt is pen en papier uit je handbagage pakken
Oekraïne is niet bepaald Nederland qua bebouwing en zelfs hier is maar 2& bebouwd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Starlie het volgende:
Wat een "mazzel" eigenlijk dat het vliegtuig niet op een woonwijk is neergestort...
Die kerel is chauffeur en geen opperbevelhebberquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:16 schreef Automatisch het volgende:
twitter:WaterdrinkerP twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 12:43:41Mijn chauffeur hier in Oekraïne: "Als Poetin nu een stomme fout maakt zitten we in een derde wereldoorlog." reageer retweet
Wellicht een aantal mensen maar waarschijnlijk niet allemaal. Zo een vliegtuig is lang, dus hangt van de plek af waar deze geraakt is. Al zal wel binnen een minuut of anderhalf de overgrote meerderheid buiten westen zijn geraakt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:13 schreef Parzival het volgende:
zou je niet al knockout gaan van de explosie van die raket?
Misschien reist hij nu via Dubai naar zijn eindbestemming, bericht is al 16 uur oud.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef Parzival het volgende:
[..]
Oke eens maar dan nog...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:17 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Oekraïne is niet bepaald Nederland qua bebouwing en zelfs hier is maar 2& bebouwd.
"She was not the only one. The bomb caused the plane to decompress six miles above land. You cannot breathe at that height. Any passengers blown into the sky would have fallen unconscious.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:17 schreef Ratsnest89 het volgende:
Op sommige fotos zitten mensen en kinderen nog vast in hun stoel, met riem nog "om".De meeste face down terecht gekomen
een hoop geblaat en geen verdere actiesquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:18 schreef MakkieR het volgende:
Om 16 uur komt de veiligheidsraad bijeen, wat houdt dat precies in?
Nope, hij ging naar Indonesië, zie zijn andere berichten. Overstap op Dubai vanwege volgeboekte vlucht en alternatief. Ik las gisteravond iets over een man die zijn broer op het vliegtuig zette, die zat hier ook mee. Boos over die Dubai overstap. Broer was blij, passagier zelf wist terwijl hij vloog nog van niets.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef Parzival het volgende:
[..]
Zeker, die staat er al hierboven van mij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:17 schreef de_boswachter het volgende:
Maar dan moet er ook een unlucky bastard rondlopen... als je dat zo nog mag noemen.
quote:"Some were sitting still strapped to their seats, upright in rows of three.
"Some had Walkman headsets on, books in their hands, waiting for their drinks. There didn't appear to be anything drastically wrong - except, of course, they were all dead."
Mijn god.... maar dat zou dus impliceren dat MH-17 ook een tussenstop zou maken in Dubai... is wel een beetje vreemd om dan toch over Oekraine te vliegen... of hebben ze juist die man laten overstappen zodat een tussenstop niet meer nodig wasquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Osiris024 het volgende:
Damn.
Voor de duidelijkheid. Die tekst komt uit dat stuk over Lockerbie wat ik net plaatste. Voordat mensen dit gaan linken aan de crash in Oekraïne.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:17 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
"She was not the only one. The bomb caused the plane to decompress six miles above land. You cannot breathe at that height. Any passengers blown into the sky would have fallen unconscious.
It would have taken approximately two-and-a-half minutes to reach the ground. Within the first minute-and-a-half, they would have reached breathable air.
THE one minute of oxygen starvation was not enough to kill. So many regained consciousness before they hit the ground."
Dat de aandelen van Douwe Egberts een beetje zullen stijgen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:18 schreef MakkieR het volgende:
Dat hoop ik dan maar voor die mensen. Want je moet je toch niet voorstellen dat je dit bewust meemakt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Klopt, maar is het niet zo dat door luchtdruk/zuurstof te kort je sowieso al meteen dood bent als je op die hoogte ineens de druk weg valt...
Nee , staat hierboven al uitgelegd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn god.... maar dat zou dus impliceren dat MH-17 ook een tussenstop zou maken in Dubai... is wel een beetje vreemd om dan toch over Oekraine te vliegen... of hebben ze juist die man laten overstappen zodat een tussenstop niet meer nodig was
Waarom?quote:
bij nader inzien.. hij zou op weg kunnen zijn geweest naar Australie.. dan kun je overstappen in KL of Dubaiquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn god.... maar dat zou dus impliceren dat MH-17 ook een tussenstop zou maken in Dubai... is wel een beetje vreemd om dan toch over Oekraine te vliegen... of hebben ze juist die man laten overstappen zodat een tussenstop niet meer nodig was
Correct. Denk dat het wel enigszins vergelijkbaar is, qua hoogte / explosie?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef Disorder het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid. Die tekst komt uit dat stuk over Lockerbie wat ik net plaatste. Voordat mensen dit gaan linken aan de crash in Oekraïne.
Lees nou eens wat er staat voordat je zo vanuit een emotie iets gaat roeptoeteren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Kunnen deze lui niet een oorlog legaliseren?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:18 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
een hoop geblaat en geen verdere acties
denk dat deze explosie weg iets erger is..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Correct. Denk dat het wel enigszins vergelijkbaar is, qua hoogte / explosie?
Die vlucht heeft normaliter geen tussenlanding in Dubai, maar vliegt rechtstreeks naar KL.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Neehee, hij ging naar Jakarta, via Kuala Lumpur. Dit kon dus niet meer. MH17 ging rechtstreeks, hij moest met een overstap via Dubai.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Kunnen deze lui niet een oorlog legaliseren?
Jij bent zeker niet verder gekomen dan groep 8?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof dat het toestel van Lockerbie op ongeveer dezelfde hoogte vloog, ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Correct. Denk dat het wel enigszins vergelijkbaar is, qua hoogte / explosie?
Dat vliegtuig is kapot getrokken door de ontploffing. Als je hoort dat de staart 10km verder weg is neergekomen t.o.v. andere delen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef Ratsnest89 het volgende:
Lockerbie afbeelding, stel je voor
[ afbeelding ]
Doe maar rustigquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Lees nou eens wat er staat voordat je zo vanuit een emotie iets gaat roeptoeteren.
Stel dat ze bij bewustzijn zouden zijn geweest, dan ben je binnen zeer korte tijd zo in shock, dat je daardoor al niets meer mee krijgt. Het klinkt misschien gek, maar mensen zijn er óók op gebouwd om te sterven. Zo zijn er verhalen van mensen die op het laatste nippertje gered worden (bijvoorbeeld een brandend huis, of van verdrinking) en zich niets meer herinneren van de laatste minuut/minuten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel ander verhaal, explosie vanuit het toestel ipv buitenaf.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef Ratsnest89 het volgende:
[ afbeelding ]
Ze maakten wel een aantal blunders gister.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
- Respect voor berichtgeving NOS. Zaten er heel dicht op.
ze zijn vaak laat met berichtgevingquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:22 schreef superniger het volgende:
[..]
Ze maakten wel een aantal blunders gister.
En de andere passagiers.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
- 173 onschuldige Nederlanders dood. Godverdomme.
Dat ze allemaal roepen dat het heel erg is en dat er een onderzoek komt om de daders op te sporen en ze te straffen. Voor de rest koffie en lunch.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:18 schreef MakkieR het volgende:
de vraag is waar het vliegtuig is gedesintegreerd.. waar de raket ontploft is wel een belangrijke factor hierin.. als die op de brandstof tanks komt.. dan gaat het snel.. maar dan komt alles brandend naar beneden.. als de cockpit eraf geslagen wordt dan heeft de achterkant niet zo veel last.. maar heb je snel vuur door de hele cabine.. dus ik gok op net achter de vleugels, complete breuk achter en voor de vleugels.. en daarna door de G krachten alle onderdelen los van elkaarquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:21 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Heel ander verhaal, explosie vanuit het toestel ipv buitenaf.
Zie het verband niet echt.
Net een fallusquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef Ratsnest89 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:24 schreef roos85 het volgende:
Dat geknip van die fotografen is echt irritant
kan me die vrouw van Gem Haarlemmermeer nog herinneren tijdens Turkish Airlines een paar jaar terug.. wat een prutsert was dat!quote:
Zoals ik al eerder vertelde, die route is de luchtvaart A2 naar Azie.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Al die vliegtuigen naar Maleisië, Zuid-China, Singapore, Indonesië vliegen via die route. Dat het een vliegtuig richting Maleisië betrof lijkt puur toeval te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |