Turkse Soennieten en Koerdische Soennieten beginnen vandaag al met de ramadan.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:54 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ramadan begint morgen. Owja, de sjiieten doen altijd express een andere dag beginnen dan de soennieten, allemaal uit haat.
Koerden in Turkije ja.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Turkse Soennieten en Koerdische Soennieten beginnen vandaag al met de ramadan.
Turken hier ook, Marokkanen nog niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Turkse Soennieten en Koerdische Soennieten beginnen vandaag al met de ramadan.
quote:Sjiitische voorman Irak wil van premier Maliki af
De vooraanstaande Iraakse geestelijke Ali al-Sistani (83) heeft vrijdag opgeroepen een nieuwe premier aan te stellen.
Sjiitische voorman Irak wil van premier Maliki af Foto: AFP
Hij zei volgens de nieuwszender al-Arabiya dat er een nieuwe eerste minister moet komen voordat dinsdag het parlement in crisisberaad bijeenkomt. Hij vroeg ook om een nieuwe president en parlementsvoorzitter.
Het was bekend dat al-Sistani geen fan is van de sjiitische premier Nouri al-Maliki, maar de oproep om Maliki te vervangen, is een heel duidelijke boodschap aan de impopulaire premier.
Maliki is al sinds mei 2006 premier. Hij wordt er in binnen- en buitenland van beschuldigd de conflicten tussen bevolkingsgroepen, met name de sjiieten, de soennieten en de Koerden, op de spits te hebben gedreven.
De weerstand tegen Maliki groeit nu terreurgroep ISIS optrekt richting Bagdad en Iraakse troepen geen passend antwoord hebben. ISIS liep eerder deze maand grote delen van Noord-Irak onder de voet en veroverde de steden Mosul en Tikrit.
Niet alles. Een christen is mij dierbaarder dan een twaalver sjiiet of een alawiet. Een christen zal nooit verbergen dat hij christen is. Een twaalver sjiiet en een alawiet zeggen dat zij moslims zijn om de buitenwereld voor de gek te houden terwijl zij zelf weten geen moslims zijn. Daarom is Iran een veel grotere vijand voor ons moslims dan de regeringen in de VS en Israel.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:50 schreef Enchanter het volgende:
Hiper heeft volgens mij een beetje een hekel aan alles wat niet soennitisch is
Wat zei je?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:07 schreef Ryan3 het volgende:
O, mijn doorluchtige reactie is ook maar weggehaald, want dat mag je natuurlijk niet zeggen?
Het is een groot complot?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:55 schreef Hiper het volgende:
[..]
Niet alles. Een christen is mij dierbaarder dan een twaalver sjiiet of een alawiet. Een christen zal nooit verbergen dat hij christen is. Een twaalver sjiiet en een alawiet zeggen dat zij moslims zijn om de buitenwereld voor de gek te houden terwijl zij zelf weten geen moslims zijn. Daarom is Iran een veel grotere vijand voor ons moslims dan de regeringen in de VS en Israel.
Net of niet alle Sunni's en arabieren in het algemeen blij waren dat de Amerikanen met Saddam gingen afrekenen. Clinton en later Bush hadden al een jaar of wat tanks opgespaard in Saudi Arabie, waardoor iedereen al wist dat er 'iets' ging gebeuren daar. De Amerikanen hadden ook van alle buurlanden van Irak toestemming gekregen om het luchtruim te gebruiken.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:18 schreef Hiper het volgende:
Sunni Mufti of Iraq Rafie Al-Rifai Justifies Anti-Government Rebellion
Dat betekend taqiyya. Kort samengevat bedoeld Satanistani dat er een nieuwe iraanse pop, maliki moet vervangen en die zich voordoet als niet sectarisch en dus beter is in taqiyya dan al Maliki om de soennieten weer voor de gek te houden en de wapens neerleggen. Het is begonnen als ISIS tegen Maliki, maar nu is het alle soennieten tegen alle sjiieten. De soennieten/ISIS in Syrie en Irak strijden namens ALLE soennieten in de wereld en strijd zal niet eindigen totdat 1 van de 2 overblijft. Ieder land wat zich achter de iraakse regering schaart is automatisch in oorlog met de soennieten. De VS kiest weer de kant van hun broeders in ongeloof en polytheisme.quote:
Yup. Zowel vanuit historisch als religieus oogpunt collaboreerde Iran/de sjiieten altijd met de vijanden (de Tatars, de Mongols, de Kruisvaarders) van de soennieten. En het zijn altijd de sjiieten die opriepen om een eenheid te vormen tussen soennieten en sjiieten ten voordeel van de sjiieten en "israel moet van de kaart", allemaal om de soennieten te paaien. Een vijand die zich voordoet als vriend is gevaarlijker dan een vijand die openlijk zegt je vijand te zijn. Het Iraans masker begon beetje voor beetje te vallen toen Amerika, Irak binnen viel samen met de Iran. Het Iraanse masker is gelukkig nu definitief gevallen sinds Hezbollah de grens over stak om Assad te helpen.quote:
Vind je het heel gek. De VS kiest de realistische kant. Het oprichten van een kalifaat en het ronselen van immigranten uit Europa om massagraven mee aan te leggen is totaal niet realistisch en zal door niemand met gezond verstand gesteund worden. Al met al hebben ISIS en de andere clubjes nog het geluk dat de grootste vriend van Iran en Syrie, kameraad Putin zich er niet mee is gaan bemoeien.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:06 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat betekend taqiyya. Kort samengevat bedoeld Satanistani dat er een nieuwe iraanse pop, maliki moet vervangen en die zich voordoet als niet sectarisch en dus beter is in taqiyya dan al Maliki om de soennieten weer voor de gek te houden en de wapens neerleggen. Het is begonnen als ISIS tegen Maliki, maar nu is het alle soennieten tegen alle sjiieten. De soennieten/ISIS in Syrie en Irak strijden namens ALLE soennieten in de wereld en strijd zal niet eindigen totdat 1 van de 2 overblijft. Ieder land wat zich achter de iraakse regering schaart is automatisch in oorlog met de soennieten. De VS kiest weer de kant van hun broeders in ongeloof en polytheisme.
En dat is erg omdat?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat wmb elk geloof atavistisch is o.a.
Je bent nogal aan het veralgemenen in je post.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:13 schreef Hiper het volgende:
[..]
Yup. Zowel vanuit historisch als religieus oogpunt collaboreerde Iran/de sjiieten altijd met de vijanden (de Tatars, de Mongols, de Kruisvaarders) van de soennieten. En het zijn altijd de sjiieten die opriepen om een eenheid te vormen tussen soennieten en sjiieten ten voordeel van de sjiieten en "israel moet van de kaart", allemaal om de soennieten te paaien. Een vijand die zich voordoet als vriend is gevaarlijker dan een vijand die openlijk zegt je vijand te zijn. Het Iraans masker begon beetje voor beetje te vallen toen Amerika, Irak binnen viel samen met de Iran. Het Iraanse masker is gelukkig nu definitief gevallen sinds Hezbollah de grens over stak om Assad te helpen.
Wauw. Toch nog iemand die het opmerkt. Ik heb verbijsterd mee zitten kijken in dit topic. Zoveel moordzuchtige pure haat om niets anders dan etniciteit. Ongekend.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:36 schreef ChanceThePepper het volgende:
Triest dat er in een land als Nederland ook sterke sektarische discriminatie voorkomt.
lijkt me sterkquote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:36 schreef ChanceThePepper het volgende:
Triest dat er in een land als Nederland ook sterke sektarische discriminatie voorkomt. Was Hiper daarnaast niet eerder geband wegens het steunen van ISIS?
Niet om etniciteit maar omdat men de verkeerde religieuze stroming aanhangt. Hij haat sjiieten, jij gelovigen in het algemeen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
Zoveel moordzuchtige pure haat om niets anders dan etniciteit. Ongekend.
Ik zie Jigzoz niet oproepen tot het executeren van gelovigen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:40 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Niet om etniciteit maar omdat men de verkeerde religieuze stroming aanhangt. Hij haat sjiieten, jij gelovigen in het algemeen.
Zelfde laken een pak.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:40 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Niet om etniciteit maar omdat men de verkeerde religieuze stroming aanhangt.
Ik haat gelovigen helemaal niet. Sterker nog: er zijn moslims en christenen die ik tot mijn vrienden reken. Ik heb dikwijls harde kritiek op religie, maar ik zal nooit van mijn leven mensen dood willen hebben of anderszins willen beschadigen puur vanwege hun geloof.quote:Hij haat sjiieten, jij gelovigen in het algemeen.
Het is een plicht van de moslims om het islamitisch kalifaat te herstellen en in een te leven. Het kalifaat is een schild van de moslims waarmee wij onszelf kunnen verdedigen en de verdeel en heers strategie van de westerse regeringen doorbreken. Geen enkele moslim accepteert de grenzen die opgelegd zijn door de westerse imperialisten genaamd het Sykes en Picot agreement. Geen enkele moslim accepteerde de neo-imperialisten die nu regeren over de moslims vanaf Marokko tot Indonesië. Door deze verdeel en heers strategie worden de grondstoffen geplunderd, moslims onderdrukt en uitgemoord en in groepen tegen elkaar opgezet allemaal omdat het pentagon dat wil.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:19 schreef Nintex het volgende:
[..]
Vind je het heel gek. De VS kiest de realistische kant. Het oprichten van een kalifaat en het ronselen van immigranten uit Europa om massagraven mee aan te leggen is totaal niet realistisch en zal door niemand met gezond verstand gesteund worden. Al met al hebben ISIS en de andere clubjes nog het geluk dat de grootste vriend van Iran en Syrie, kameraad Putin zich er niet mee is gaan bemoeien.
Maar nu even eerlijk: jij als moslim hebt het toch helemaal niet zo verkeerd in een land dat je ziet als een van je vijanden?quote:
Voordat ik daar antwoord op geef, hoe kom je erbij dat ik Nederland zie als 1 van mijn vijanden? En als jou het totaal niet interesseert wat ik een paar posts up heb getypt, stel mij dan ook geen debiele vragen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar nu even eerlijk: jij als moslim hebt het toch helemaal niet zo verkeerd in een land dat je ziet als een van je vijanden?
Ik dacht te lezen dat je schreef dat het westen in oorlog is met de islam? Nederland hoort bij het westen, lijkt me, en jij bij de islam.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:57 schreef Hiper het volgende:
[..]
Voordat ik daar antwoord op geef, hoe kom je erbij dat ik Nederland zie als 1 van mijn vijanden?
Nee, moslims vechten zelf tegen elkaar dat is de eigen keuze. Juist als het Pentagon zich er niet mee bemoeit, broeien dit soort oorlogen op, want dan is de grote demoon 'Amerika' er niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:53 schreef Hiper het volgende:
[..]
Het is een plicht van de moslims om het islamitisch kalifaat te herstellen en in een te leven. Het kalifaat is een schild van de moslims waarmee wij onszelf kunnen verdedigen en de verdeel en heers strategie van de westerse regeringen doorbreken. Geen enkele moslim accepteert de grenzen die opgelegd zijn door de westerse imperialisten genaamd het Sykes en Picot agreement. Geen enkele moslim accepteerde de neo-imperialisten die nu regeren over de moslims vanaf Marokko tot Indonesië. Door deze verdeel en heers strategie worden de grondstoffen geplunderd, moslims onderdrukt en uitgemoord en in groepen tegen elkaar opgezet allemaal omdat het pentagon dat wil.
Sharia banken zijn er al ook in het westen. Als je een kalifaat gaat stichten doe je precies hetzelfde als wat de Amerikanen/Engelsen doen met hun verdeel en heers strategie, alleen zet je een ander poppetje op de troon.quote:Waarom wil het westen dat het kalifaat niet hersteld wordt?
- Een staat van de huidige 57 islamitische landen, betekend 1 leger, 1 economie, 1 leider.
- De islamitische kalifaat is dan de machtigste in de wereld en dus machtiger dan amerika.
- Alle banken met rente verdwijnen en worden vervangen door sharia banken met 0% rente. Alle alle arabieren hun geld daarop zetten, dan valt de Amerikaanse economie.
- Eind van de zionistische staat.
- De grondstoffen kunnen niet meer gejat worden door het westen.
- De moslims kunnen vrijuit hun religie beleven in zijn totaliteit.
Als je niet wil dat er op je gereageerd wordt, post dan niet op een forum.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:57 schreef Hiper het volgende:
En als jou het totaal niet interesseert wat ik een paar posts up heb getypt, stel mij dan ook geen debiele vragen.
Nederland heeft 150.000 moslims in Indonesie afgeslacht, dat maakt de toenmalige regering een vijand en niet de huidige. Maar 150.000 is voor jou niet belangrijk he, want het zijn maar moslims toch?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik dacht te lezen dat je schreef dat het westen in oorlog is met de islam? Nederland hoort bij het westen, lijkt me, en jij bij de islam.
Dat dus. Iedereen mag hier geloven wat hij of zij wil. het enige wat er van je gevraagd wordt is om anderen daar niet te veel mee lastig te vallen. Is dat al een oorlogsverklaring?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:59 schreef Nintex het volgende:
De moslims kunnen in Nederland ook vrijuit in religie beleven. Je kunt roepen dat wij Kuffar(?) zijn en dood moeten op Youtube en bij Pauw en Witteman aanschuiven om het uit te leggen. Je mag hier alleen geen massagraven aanleggen, helaas.
Moet ik nou gaan doen alsof ik die slachting goedpraat? Natuurlijk ga ik dat niet doen. Dat is een van de zwarte bladzijden uit de recente Nederlandse geschiedenis waar de Nederlandse overheid nog altijd op een bijzonder gênante manier mee omgaat.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:00 schreef Hiper het volgende:
[..]
Nederland heeft 150.000 moslims in Indonesie afgeslacht, dat maakt de toenmalige regering een vijand en niet de huidige. Maar 150.000 is voor jou niet belangrijk he, want het zijn maar moslims toch?
De posts waar je de acties van ISIS zit te verheerlijken zijn allemaal verwijderd.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:56 schreef Hiper het volgende:
Waar heb ik opgeroepen tot moord en executies? Geen woorden in mijn mond leggen!
WAAR heb jij het over? IK HEB HET SPECIFIEK OVER DE 150.000 MOSLIMS DIE NEDERLAND IN INDONESIE HEEFT AFGESLACHT WAAR JIJ GEEN REET OM GEEFT. Waar haal jij debiele oorlogsverklaring vandaan?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat dus. Iedereen mag hier geloven wat hij of zij wil. het enige wat er van je gevraagd wordt is om anderen daar niet te veel mee lastig te vallen. Is dat al een oorlogsverklaring?
Doe eens rustig.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:03 schreef Hiper het volgende:
[..]
WAAR heb jij het over? IK HEB HET SPECIFIEK OVER DE 150.000 MOSLIMS DIE NEDERLAND IN INDONESIE HEEFT AFGESLACHT WAAR JIJ GEEN REET OM GEEFT. Waar haal jij debiele oorlogsverklaring vandaan?
Zie enkele centimeters hierboven.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:03 schreef Hiper het volgende:
[..]
WAAR heb jij het over? IK HEB HET SPECIFIEK OVER DE 150.000 MOSLIMS DIE NEDERLAND IN INDONESIE HEEFT AFGESLACHT WAAR JIJ GEEN REET OM GEEFT.
Het westen was toch in oorlog met de islam? Dat zei je toch net?quote:Waar haal jij debiele oorlogsverklaring vandaan?
Je post is interessant en historisch van een komt bekeken maar op zich wel juist.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:53 schreef Hiper het volgende:
[..]
Het is een plicht van de moslims om het islamitisch kalifaat te herstellen en in een te leven. Het kalifaat is een schild van de moslims waarmee wij onszelf kunnen verdedigen en de verdeel en heers strategie van de westerse regeringen doorbreken. Geen enkele moslim accepteert de grenzen die opgelegd zijn door de westerse imperialisten genaamd het Sykes en Picot agreement. Geen enkele moslim accepteerde de neo-imperialisten die nu regeren over de moslims vanaf Marokko tot Indonesië. Door deze verdeel en heers strategie worden de grondstoffen geplunderd, moslims onderdrukt en uitgemoord en in groepen tegen elkaar opgezet allemaal omdat het pentagon dat wil.
Waarom wil het westen dat het kalifaat niet hersteld wordt?
- Een staat van de huidige 57 islamitische landen, betekend 1 leger, 1 economie, 1 leider.
- De islamitische kalifaat is dan de machtigste in de wereld en dus machtiger dan amerika.
- Alle banken met rente verdwijnen en worden vervangen door sharia banken met 0% rente. Alle alle arabieren hun geld daarop zetten, dan valt de Amerikaanse economie.
- Eind van de zionistische staat.
- De grondstoffen kunnen niet meer gejat worden door het westen.
- De moslims kunnen vrijuit hun religie beleven in zijn totaliteit.
Waar nooit over wordt gesproken (censuur) en waarom gebeuren er aanslagen in het westen?
- Het westen is al meer dan 1300 jaar in oorlog met de islam en de moslims, sinds de eerste kruisvaart in in het jaar 718.
- Het heeft meer dan 1200 jaar geduurd om het islamitische kalifaat ten val te brengen, wat gelukt is in 1924.
- Het westen (Frankrijk, Engeland en de VS) hebben gezworen dat nooit kalifaat hersteld mag worden.
- De bezetting van de gehele islamitische wereld door de Engeland, Frankrijk, Italie, Portugal. Daarom ging Nederland ook naar Indonesië en heeft daar 150.000 moslims afgeslacht.
- Palestina was bezet door Engeland en heeft een stuk land weggegeven aan de joodse emigratie uit Europa.
- De imperialistische bezetters bleven t/m de tweede wereldoorlog en hebben na hun terugtrekking overal neo-imperialisten neergezet die tot vandaag regeren, die de missie voort moeten zetten, namelijk geen sharia als wetgeving, seculiere democratie, sykes en picot grenzen in stand houden en erkenning Israel.
- De neo-imperialisten hebben allemaal een islamitische naam en uiterlijk, maar zijn van binnen ongelovigen die alleen maar uit zijn op meer macht en geld. Ze zijn veel gruwelijker/barbaarser dan hun meester in het witte huis.
- In elk islamitisch land zijn er Amerikaanse basissen actief die de neo-imperialist moet beschermen tegen zijn eigen bevolking.
ISIS wants to break all these shackles of slavery and opression door alle westerse poppen, de neo-imperialisten, te vernietigen. Daarom vormt ISIS een bedreigen voor de 2 grootste neo-imperialisten, koning abdullah in Saudi Arabie en koning abdullah II van Jordanie. Zodra het de islamitische staat herstelt wordt, vertrekken alle moslims erheen, zoals hoe de joden allemaal vertrokken uit de diaspora toen hun joodse staat gesticht werd.
EN dan de onvoorwaardelijke steun aan Israel, de aanwezigheid van Amerikaanse leger in Saudi Arabie en de sancties die de VS heeft opgelegd aan irak in de jaren 90' waarbij 1 miljoen kinderen om zijn gekomen door tekort aan voedsel en medicijnen + de eerder genoemde feiten heeft geleid tot de aanlag in New York op 11 september 2001.
Allemaal dood en verderf in de islamitische wereld in opdracht van het westen en dan zijn er nog mensen die claimen dat de aanslagen gebeuren omdat de moslims het westerse manier van leven (alcohol, varkensvlees en schaars geklede vrouwen) haten, wat de GROOTSTE leugen is aller tijden. Dont believe everything they tell you on the news.
Historisch gezien juist? Het is een extremistische brij van complottheorieën.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je post is interessant en historisch van een komt bekeken maar op zich wel juist.
Het punt is alleen dat dit niet de daden van ISIS rechtvaardigt .
Dit is algemeen bekend hoor..quote:
Nee.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Historisch gezien juist? Het is een extremistische brij van complottheorieën.
Alles waar jij niks van afweet/begrijpt is natuurlijk allemaal een complot theorie. Dit verhaal hebben ALLE leiders/mujahideen van Al Qaida (voor 11 september 2001), Taliban, ISIS, AQAP, AQIN, Jabhat al Nusra etc al voor de laatste 30 jaar gezegd, maar het NOS journaal waar jij elke dag op fapt, die spreekt natuurlijk de waarheid.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Historisch gezien juist? Het is een extremistische brij van complottheorieën.
Ik weet niet waar je op reageert, maar het is in ieder geval niets wat ook maar enigszins met mijn opvattingen te maken heeft. Dat je massamoordenaars verheerlijkt moet jij weten, maar ik ga geen standpunten verdedigen die niet de mijne zijn.quote:
En nu met een echte bron?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:17 schreef theunderdog het volgende:
http://www.christianpost.(...)pay-poll-tax-122220/
"A Christian father who watched his wife and daughter get brutally raped by members of the militant group, Islamic State of Iraq and Syria (ISIS) because he couldn't pay them a poll tax in Mosul, Iraq, killed himself under the weight of the trauma this past weekend"
Takbeer !
![]()
Jouw plemp samengevat: Alleen westerse legers mogen doden en zijn altijd vrijheidsstrijders en nooit terroristen. Als de nabestaanden van de niet westerse strijders wraak nemen dan zijn het altijd terroristen en nooit vrijheid strijders of strijders tegen de bezetter. Onderwerp je aan de macht en de wil van het machtige westen anders ben je ongewenst. Einde samenvatting.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je op reageert, maar het is in ieder geval niets wat ook maar enigszins met mijn opvattingen te maken heeft. Dat je massamoordenaars verheerlijkt moet jij weten, maar ik ga geen standpunten verdedigen die niet de mijne zijn.
En drink eens wat minder koffie man. Jezus...
Slecht samengevat want ik heb nooit iets gezegd wat daar ook maar een beetje op lijkt.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:20 schreef Hiper het volgende:
[..]
Jouw plemp samengevat: Alleen westerse legers mogen doden en zijn altijd vrijheidsstrijders en nooit terroristen. Als de nabestaanden van de niet westerse strijders wraak nemen dan zijn het altijd terroristen en nooit vrijheid strijders of strijders tegen de bezetter. Onderwerp je aan de macht en de wil van het machtige westen anders ben je ongewenst. Einde samenvatting.
Ik heb jou nooit de amerikanen terroristen zien noemen, dus de samenvatting is op zijn plaats.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Slecht samengevat want ik heb nooit iets gezegd wat daar ook maar een beetje op lijkt.
Lees nou even wat je zelf zegt man...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:23 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ik heb jou nooit de amerikanen terroristen zien noemen, dus de samenvatting is op zijn plaats.
Omdat christenbron, net als AINA, ook een christenbron, die zich weer baseert op al-Ghadeer, een sjiitische bron.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:19 schreef theunderdog het volgende:
Dat is geen bron omdat?
http://www.aina.org/news/20140623185542.htm
Ja dus?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:32 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Omdat christenbron, net als AINA, ook een christenbron, die zich weer baseert op al-Ghadeer, een sjiitische bron.
Dat is bij elke bron zo.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De waarheid is het eerste slachtoffer in de oorlog, propaganda, etc.
Topic op slot omdat jij er niet tegen kunt dat je bron de grond in wordt geboord? Nee, doe maar niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:34 schreef theunderdog het volgende:
Dat is bij elke bron zo.
Laten we dit topic maar op slot zetten dan.
Die bron wordt op geen enkele manier de grond ingeboord.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Topic op slot omdat jij er niet tegen kunt dat je bron de grond in wordt geboord? Nee, doe maar niet.
Tjah, en zo is elke bron wel christelijk, sjiitisch, soennitisch, wahhabitisch, etc.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De waarheid is het eerste slachtoffer in de oorlog, propaganda, etc.
En NRC?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tjah, en zo is elke bron wel christelijk, sjiitisch, soennitisch, wahhabitisch, etc.
quote:Verschillende maatschappelijke organisaties in Nederland organiseren op 29/6/2014 een manifestatie in Den Haag tegen terrorisme overal ter wereld.
Deze manifestatie wordt gehouden voor alle liefhebbers van vrede en is open voor alle Nederlanders.
Gezien de terreur in verschillende landen ter wereld, in het bijzonder in Irak waar momenteel een terroristische organisatie de levens van vele burgers ondraaglijk maakt en vele misdaden tegen de mensheid begaat, is het onze morele plicht om het woord te verheffen tegen elke vorm van geweld, oppressie en onrechtvaardigheid.
Het baart ons zorgen dat er, naast de bekende landen in het Midden Oosten, mensen zijn in Europa en Nederland die deze zieke ideologie van terreur aanhangen en zelfs volgens deze gewelddadige ideologie handelen. De 130 extremisten die vanuit Nederland zich hebben aangesloten bij terroristische organisaties zijn daar een voorbeeld van.
De manifestatie heeft een drietal doelen:
1. Duidelijk maken dat er geen ruimte is voor terrorisme in welke vorm dan ook in onze wereld, en dat de gehele Nederlandse en internationale gemeenschap zich verenigt tegen deze gewelddadige ideologie.
Hiermee vragen wij ons overheid om alle vormen van steun aan terrorisme en terroristische organisaties strafbaar te stellen.
2. Duidelijk maken dat hier geen sprake is van een (inter)religieuze strijd, maar een strijd tussen terreur en de mensheid.
3. Onze steun aan de slachtoffers van terreur in de gehele wereld, en in het bijzonder in Irak.
Tijdens de manifestatie in Den Haag zal er allereerst een stille tocht worden gehouden vanuit de Koekamplaan naar het Plein voor het parlementsgebouw. Vervolgens komen verschillende sprekers aan bod op het Plein, alwaar ook een minuut stilte zal worden gehouden.
Komt allen! Verenig je tegen terreur!
Zondag 29 juni 2014
Start Koekamplaan om 15:00 uur
Vervolgens een stille tocht naar het Plein om aldaar de manifestatie te houden!
Het is grote onzin bedoel je.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:06 schreef theunderdog het volgende:
Je post is interessant en historisch van een komt bekeken maar op zich wel juist.
Nee, het is zeer globaal gezien juist.quote:
Kom eens met een bron.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:53 schreef Hiper het volgende:
Het is een plicht van de moslims om het islamitisch kalifaat te herstellen en in een te leven.
"Het kalifaat" was gewoon een monarchie grotendeels in de Islamitische historie. Nog geen 60 jaar na de dood van de profeet zijn zijn opvolgers als kalieven omgelegd door medemoslims.quote:Het kalifaat is een schild van de moslims waarmee wij onszelf kunnen verdedigen en de verdeel en heers strategie van de westerse regeringen doorbreken.
Moslims zijn vanaf de dood van de profeet al immens verdeeld in verschillende met elkaar strijdende groepen. Daarnaast is het ook je eigen Mohammed ibn Abdelwahhab en de eerste Wahabbi-geleerden die de Ottomanen (en dus het Kalifaat waar je nu prat op gaat) als ongelovig en afgodendienaren verklaarde.. Maar toen ik het citaat (Arabisch) van hem met je deelde reageerde je niet meer. Dus hoezo van buitenaf alleen maar aangestuurd sektarisme? Ver voordat het Pentagon bestond vielen de eerste doden al, denk aan de kalieven. En toen de Amerikanen nog een burgeroorlog uitvochten tussen Noord en Zuid verklaarde Abdelwahhab's eerste volgelingen het Ottomaanse kalifaat tot ongelovigen die bevochten moesten worden.quote:Door deze verdeel en heers strategie worden de grondstoffen geplunderd, moslims onderdrukt en uitgemoord en in groepen tegen elkaar opgezet allemaal omdat het pentagon dat wil.
In dromenland ja. Nu weer effe back to reality.quote:- Een staat van de huidige 57 islamitische landen, betekend 1 leger, 1 economie, 1 leider.
De Moslims zijn vanaf de dood van de profeet al in oorlog met elkaar.quote:- Het westen is al meer dan 1300 jaar in oorlog met de islam en de moslims, sinds de eerste kruisvaart in in het jaar 718.
quote:-----knip-----wat ISIS verheerlijking
Wanneer gaan de Moslims eens eigen verantwoordelijkheid nemen? Dat is de vraag.quote:Allemaal dood en verderf in de islamitische wereld...
Onzin. Een groot deel van de moslims is nog even hypocriet als altijd. Alles is de schuld van Amerika, Israel en het Westen. Dat is religie voor je.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:23 schreef theunderdog het volgende:
Het overgrote deel van de moslims hebben allang hun verantwoordelijkheid genomen . Het is alleen een handjevol fundamentalisten die het moeten verzieken voor de rest.
Dit is echt onzin, maar wel offtopic.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:29 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Onzin. Een groot deel van de moslims is nog even hypocriet als altijd. Alles is de schuld van Amerika, Israel en het Westen. Dat is religie voor je.
Klopt inderdaad.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:23 schreef theunderdog het volgende:
Het overgrote deel van de moslims hebben allang hun verantwoordelijkheid genomen . Het is alleen een handjevol fundamentalisten die het moeten verzieken voor de rest.
vooroordeel,stigma's en bias dusquote:Op zondag 29 juni 2014 00:29 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Onzin. Een groot deel van de moslims is nog even hypocriet als altijd. Alles is de schuld van Amerika, Israel en het Westen. Dat is religie voor je.
Dat heeft te maken met dat typische MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika) mentaliteit., en niet met de Islam.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:29 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Mwau, de islam wordt anders in Saoedi Arabië redelijk als onderdrukkingsmiddel gebruikt.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:43 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met dat typische MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika) mentaliteit., en niet met de Islam.
Want als het niet tegen Amerika is dan is het niet goed genoeg?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook tegen het Amerikaanse imperialisme en het zionisme neem ik aan?
Precies.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:24 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Want als het niet tegen Amerika is dan is het niet goed genoeg?
Ik zou niet zo vroeg juichen als ik jou was.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:30 schreef happinessfordogs het volgende:
In hoeveel uur is Tikrit heroverd door het Iraaks leger? Dat hele ISIS is toch echt een lachertje gebleken zoals verwacht. Schreeuwen dat de moedjahedien de Levant gaan innemen maar bij de eerste de beste georganiseerde tegenslag laten ze het met bosjes afweten. ISIS = exit.
De moedjahedien zijn helemaal niet zo strijdvaardig zoals iedereen denkt. Ok, ISIS neemt haar verantwoordelijkheid aan het front maar zonder de hulp van de overige 90% kunnen ze geen een vesting verdedigen. Als ze 25% van wat ze veroverd hebben kunnen vasthouden dan zijn de sheikhs (sponsors) tevreden. Al-Baghdadi was veel te ambitieus. Hij had zich beter kunnen richten op een politieke oorloog.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zou niet zo vroeg juichen als ik jou was.
Allemaal leuk en aardig maar vooralsnog hebben ze al verschillende Sunni plaatsen in bezit en niemand die er echt wat aan kan doen.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:39 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
De moedjahedien zijn helemaal niet zo strijdvaardig zoals iedereen denkt. Ok, ISIS neemt haar verantwoordelijkheid aan het front maar zonder de hulp van de overige 90% kunnen ze geen een vesting verdedigen. Als ze 25% van wat ze veroverd hebben kunnen vasthouden dan zijn de sheikhs (sponsors) tevreden. Al-Baghdadi was veel te ambitieus. Hij had zich beter kunnen richten op een politieke oorloog.
quote:Op zondag 29 juni 2014 01:43 schreef happinessfordogs het volgende:
Het leger is nooit echt op de vlucht geslagen. Het soenntische deel heeft gewoon geen weerstand geboden toen ISIS aankwam en de sjiieten die stand hielden moesten het ontgelden. Als het machtsvacuum omtrent Maliki is opgelost is ISIS helemaal geen interessante partij meer voor de soennieten.
Maliki steunt Syrië vanaf het begin van de oorlog al, Iraanse vliegtuigen met wapens voor Syrië mogen gewoon over Irak vliegen.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:44 schreef Nintex het volgende:
Het enige wat ISIS hoeft te doen is tijd te winnen. Tijd om een burgeroorlog te ontketenen en meer Europese moslims naar de Jihad te lokken. De Irakezen daarentegen moeten ISIS verslaan tot in Syrie en zelfs Europa(ronselaars) om te 'winnen'. Op dit moment voor Irak een onmogelijke opgave. Ten eerste politiek gevoelig, zeg maar dag tegen Amerikaanse/Europese steun als je bijvoorbeeld Assad bij gaat staan. Ze kunnen ook niets doen aan de aanwas van nieuwe strijders vanuit het westen.
ISIS aanhangers mogen ook vrij door Nederland en de rest van Europa bewegen al dan niet in een vliegtuig, maar dat betekend nog niet dat de Nederlandse regering de Jihad van ISIS 'steunt'. Met steun bedoel ik actieve militaire operaties van het Iraakse leger in Syrie, iets dat niet snel gaat gebeuren. De Irakezen zijn nog steeds puur bezig met het verdedigen van de eigen grenzen tegen buitenlandse rebellen.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Maliki steunt Syrië vanaf het begin van de oorlog al, Iraanse vliegtuigen met wapens voor Syrië mogen gewoon over Irak vliegen.
Europese moslims mogen alleen maar vestingen verdedigen en zijn niet van waarde in de strijd. Nogal logisch ook aangezien de gemiddelde Irakees op jonge leeftijd al leert omgaan met wapens. Als het vuistje van een kind groot genoeg is om een pistool vast te houden dan is is het oud genoeg om een pistool te dragen. Alle mankracht die er toe doet is al aanwezig. Dit is het en meer gaat het niet worden tenzij buitenlandse sponsoren (Amerika) zich gaan mengen in de strijd.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:44 schreef Nintex het volgende:
Het enige wat ISIS hoeft te doen is tijd te winnen. Tijd om een burgeroorlog te ontketenen en meer Europese moslims naar de Jihad te lokken.
SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op zondag 29 juni 2014 02:00 schreef Slayage het volgende:
isisistan FTW!!!Jammer dat je er zgn grapje van maakt.SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stom dat ik keek. Morelimi bozdu.
being sarcastic uiteraardquote:Op zondag 29 juni 2014 02:02 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jammer dat je er zgn grapje van maakt.
Stom dat ik keek. Morelimi bozdu.
vloek?quote:Op zondag 29 juni 2014 02:03 schreef happinessfordogs het volgende:
De vloek van Saddam lijkt uit te komen.
Waarom hebben ze dit zo gedaan. Waarom staan die mensen hier chill naar te kijken.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
being sarcastic uiteraard
na jaren liveleak filmpjes uit syrie doet het me weinig meer
geen ideequote:Op zondag 29 juni 2014 02:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dit zo gedaan. Waarom staan die mensen hier chill naar te kijken.
Allahin belalari.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Mensen komen daar in elk geval wel snel aan hun eind zonder jaren vernederd en opgesloten te hoeven worden in een werkkamp o.i.d. Zonder de gruwelen te bagatelliseren is enige nuance ook wel op zijn plaats.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:19 schreef Tukker87 het volgende:
Beesten...daar draait mijn maag van om. Het is ongelooflijk tot wat voor daden mensen in staat zijn.
quote:Op zondag 29 juni 2014 02:00 schreef Slayage het volgende:
isisistan FTW!!!Context?SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar je beseft toch hopelijk nog wel dat dat niet echt wenselijke beelden zijn binnen een fatsoenlijke maatschappij he?quote:Op zondag 29 juni 2014 02:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
being sarcastic uiteraard
na jaren liveleak filmpjes uit syrie doet het me weinig meer
quote:Op zondag 29 juni 2014 02:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
geen idee
humor
NSFWSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
en wat is de context hiervan?
hier in den haag op het plein zou het idd niet gepast zijnquote:Op zondag 29 juni 2014 02:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar je beseft toch hopelijk nog wel dat dat niet echt wenselijke beelden zijn binnen een fatsoenlijke maatschappij he?
iraakse militie afgemaakt door syrische opstandelingen, een aandenkenquote:
Daar wel?quote:Op zondag 29 juni 2014 02:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
hier in den haag op het plein zou het idd niet gepast zijn
Ah oke..quote:Op zondag 29 juni 2014 02:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
iraakse militie afgemaakt door syrische opstandelingen, een aandenken
een dierbare voor de een is een rat/kakkerlak voor de anderquote:Op zondag 29 juni 2014 02:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar wel?
De gemiddelde burger daar staat te springen van vreugde als een van hun dierbare wordt afgeslacht?
Voor groeperingen als ISIS wel inderdaad.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
een dierbare voor de een is een rat/kakkerlak voor de ander
Publieke doodstraffen en er trots mee op de foto gaan alsof het trofeeën zijn kan ik moeilijk nuanceren.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:22 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Mensen komen daar in elk geval wel snel aan hun eind zonder jaren vernederd en opgesloten te hoeven worden in een werkkamp o.i.d. Zonder de gruwelen te bagatelliseren is enige nuance ook wel op zijn plaats.
Allicht, maar het feit dat de straffen humaner worden voltrokken dan in nazi-Duitsland kun je niet omheen. Als ISIS vindt dat het je tijd is, dan is het je tijd. Doodgaan door een kogel is nog altijd beter dan doodgaan door honger, dorst en ziekten.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:39 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Publieke doodstraffen en er trots mee op de foto gaan alsof het trofeeën zijn kan ik moeilijk nuanceren.
Wat is eigenlijk het nut van continu Allah Akbar te roepen? Ik vind het strontirritant.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:42 schreef Slayage het volgende:
hoe isis de lijken ruimt
http://www.liveleak.com/view?i=efb_1403788305
geen idee.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:47 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het nut van continu Allah Akbar te roepen? Ik vind het strontirritant.
Ga jij maar lekker ISIS lopen ophemelem om daarna te ontkennen dat je ze steuntquote:Op zondag 29 juni 2014 00:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En ga jij daar ook heen.
Stelletje uit de klote gewassen hypocrieten die dat organiseren.
Waarom geloof je dit niet dan? Tot nu toe wijzen alle getuigenverklaringen hier naar. Er is niet gevochten, ze hebben de vijand niet eens gezien.quote:
Goede post. Wat mij betreft de kern van het verhaal.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:14 schreef Aloulou het volgende:
Wanneer gaan de Moslims eens eigen verantwoordelijkheid nemen? Dat is de vraag.
Andere bronnen spreken steeds over Su-25's (de Russische tegenhanger van de Amerikaanse A-10). Ben benieuwd, beide zijn zeer nuttige toestellen. Misschien wel allebei?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:08 schreef SadPanda het volgende:
Target ISIS: First batch of Russian Su-24 jets arrives in Iraq
http://rt.com/news/169144-iraq-russian-jets-arrive/
Iraq: The things warmongers said
http://rt.com/op-edge/168872-iraq-things-warmongers-said/
Op TV lieten ze SU-24's zien.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Andere bronnen spreken steeds over Su-25's (de Russische tegenhanger van de Amerikaanse A-10). Ben benieuwd, beide zijn zeer nuttige toestellen. Misschien wel allebei?
Zie vanaf 2:03 t/m ongeveer 2:30, dan zie je de kist.quote:
Bij Tikrit idd.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit is bij Tikrit btw. Overal waar de terroristen vluchten laten ze autobommen achter.
http://www.nytimes.com/20(...)s-in-the-making.htmlquote:A Tyrant 40 Years in the Making
By Roger Morris
Published: March 14, 2003
On the brink of war, both supporters and critics of United States policy on Iraq agree on the origins, at least, of the haunted relations that have brought us to this pass: America's dealings with Saddam Hussein, justifiable or not, began some two decades ago with its shadowy, expedient support of his regime in the Iraq-Iran war of the 1980's.
Both sides are mistaken. Washington's policy traces an even longer, more shrouded and fateful history. Forty years ago, the Central Intelligence Agency, under President John F. Kennedy, conducted its own regime change in Baghdad, carried out in collaboration with Saddam Hussein.
The Iraqi leader seen as a grave threat in 1963 was Abdel Karim Kassem, a general who five years earlier had deposed the Western-allied Iraqi monarchy. Washington's role in the coup went unreported at the time and has been little noted since. America's anti-Kassem intrigue has been widely substantiated, however, in disclosures by the Senate Committee on Intelligence and in the work of journalists and historians like David Wise, an authority on the C.I.A.
From 1958 to 1960, despite Kassem's harsh repression, the Eisenhower administration abided him as a counter to Washington's Arab nemesis of the era, Gamal Abdel Nasser of Egypt -- much as Ronald Reagan and George H. W. Bush would aid Saddam Hussein in the 1980's against the common foe of Iran. By 1961, the Kassem regime had grown more assertive. Seeking new arms rivaling Israel's arsenal, threatening Western oil interests, resuming his country's old quarrel with Kuwait, talking openly of challenging the dominance of America in the Middle East -- all steps Saddam Hussein was to repeat in some form -- Kassem was regarded by Washington as a dangerous leader who must be removed.
In 1963 Britain and Israel backed American intervention in Iraq, while other United States allies -- chiefly France and Germany -- resisted. But without significant opposition within the government, Kennedy, like President Bush today, pressed on. In Cairo, Damascus, Tehran and Baghdad, American agents marshaled opponents of the Iraqi regime. Washington set up a base of operations in Kuwait, intercepting Iraqi communications and radioing orders to rebels. The United States armed Kurdish insurgents. The C.I.A.'s ''Health Alteration Committee,'' as it was tactfully called, sent Kassem a monogrammed, poisoned handkerchief, though the potentially lethal gift either failed to work or never reached its victim.
Then, on Feb. 8, 1963, the conspirators staged a coup in Baghdad. For a time the government held out, but eventually Kassem gave up, and after a swift trial was shot; his body was later shown on Baghdad television. Washington immediately befriended the successor regime. ''Almost certainly a gain for our side,'' Robert Komer, a National Security Council aide, wrote to Kennedy the day of the takeover.
As its instrument the C.I.A. had chosen the authoritarian and anti-Communist Baath Party, in 1963 still a relatively small political faction influential in the Iraqi Army. According to the former Baathist leader Hani Fkaiki, among party members colluding with the C.I.A. in 1962 and 1963 was Saddam Hussein, then a 25-year-old who had fled to Cairo after taking part in a failed assassination of Kassem in 1958.
According to Western scholars, as well as Iraqi refugees and a British human rights organization, the 1963 coup was accompanied by a bloodbath. Using lists of suspected Communists and other leftists provided by the C.I.A., the Baathists systematically murdered untold numbers of Iraq's educated elite -- killings in which Saddam Hussein himself is said to have participated. No one knows the exact toll, but accounts agree that the victims included hundreds of doctors, teachers, technicians, lawyers and other professionals as well as military and political figures.
The United States also sent arms to the new regime, weapons later used against the same Kurdish insurgents the United States had backed against Kassem and then abandoned. Soon, Western corporations like Mobil, Bechtel and British Petroleum were doing business with Baghdad -- for American firms, their first major involvement in Iraq.
But it wasn't long before there was infighting among Iraq's new rulers. In 1968, after yet another coup, the Baathist general Ahmed Hassan al-Bakr seized control, bringing to the threshold of power his kinsman, Saddam Hussein. Again, this coup, amid more factional violence, came with C.I.A. backing. Serving on the staff of the National Security Council under Lyndon Johnson and Richard Nixon in the late 1960's, I often heard C.I.A. officers -- including Archibald Roosevelt, grandson of Theodore Roosevelt and a ranking C.I.A. official for the Near East and Africa at the time -- speak openly about their close relations with the Iraqi Baathists.
This history is known to many in the Middle East and Europe, though few Americans are acquainted with it, much less understand it. Yet these interventions help explain why United States policy is viewed with some cynicism abroad. George W. Bush is not the first American president to seek regime change in Iraq. Mr. Bush and his advisers are following a familiar pattern.
The Kassem episode raises questions about the war at hand. In the last half century, regime change in Iraq has been accompanied by bloody reprisals. How fierce, then, may be the resistance of hundreds of officers, scientists and others identified with Saddam Hussein's long rule? Why should they believe America and its latest Iraqi clients will act more wisely, or less vengefully, now than in the past?
If a new war in Iraq seems fraught with danger and uncertainty, just wait for the peace.
Drawing (Scott Menchin)
De Russen leveren wel dit aan Syrië:quote:Op zondag 29 juni 2014 12:26 schreef IPA35 het volgende:
Erg verbaasd dat de Russen/Wit-Russen deze dingen tweedehands verpatsen aan Irak maar ze niet hebben geleverd aan Syrië. Syrië kan deze dingen ERG goed gebruiken.
Ja maar ze leveren geen nieuwe dingen omdat dit niet zou mogen omdat er een oorlog is. In Irak doen ze dat wel. Nu Obama zo openlijk de rebellen bewapent lijkt het mij dat de Russen dan ook mogen. Die Su-25's zijn zeer geschikt tegen rebellen en beter voor luchtsteun aan grondtroepen. Minder kwetsbaar dan heli's maar langzaam genoeg voor precisie (iit tot "fast jets").quote:Op zondag 29 juni 2014 12:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Russen leveren wel dit aan Syrië:
http://www.presstv.com/de(...)ombat-jets-to-syria/
Ze gingen als vee vluchten en ISIS heeft er 1700 afgemaakt.quote:Op zondag 29 juni 2014 08:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom geloof je dit niet dan? Tot nu toe wijzen alle getuigenverklaringen hier naar. Er is niet gevochten, ze hebben de vijand niet eens gezien.
Mooi om te zien, hopelijk gaat het nu eindelijk ook eens in daden worden omgezet.quote:
quote:Strijd om Tikrit duurt voort
zondag 29 jun 2014, 11:43 (Update: 29-06-14, 12:02)
In het noorden van Irak is de slag om Tikrit nog niet beslist. Het Iraakse leger opende gisteren de aanval op de stad met onder andere tanks en vliegtuigen. De geboorteplaats van Saddam Hussein werd op 11 juni veroverd in het bliksemoffensief van soennitische opstandelingen.
Na een dag strijd is de situatie onduidelijk. Eerst werd gemeld dat het leger de stad had heroverd, maar volgens bronnen bij de inlichtingendienst is het leger nog maar in de buitenwijken van Tikrit. De gouverneur van de regio zei dat de regeringstroepen zijn doorgedrongen in de stad zelf.
Zware verliezen
Inwoners van Tikrit zeiden gisteravond dat ISIS-strijders de stad nog steeds in handen hebben. Ze maken melding van grote verliezen aan beide kanten. De rebellen zouden een helikopter hebben neergeschoten. Vandaag werd door inwoners ook gemeld dat het leger zich heeft hergegroepeerd in een stad op 25 kilometer van Tikrit.
De aanval op Tikrit begon met een bombardement op een campus van een universiteit in het noorden van de stad. Het leger zou daar een bruggenhoofd hebben geslagen om de stad binnen te dringen.
Gevechtsvliegtuigen
Het Iraakse leger kreeg gisteren de beschikking over vijf Russische gevechtsvliegtuigen. De toestellen kunnen volgens de legertop binnen een paar dagen worden ingezet in de strijd tegen de soennitische militanten.
Nog een keer, ze hebben orders gekregen om de stad te verlaten. Orders van hogere officieren en commandanten. Dat is iets anders dan vluchten. Er is niet om Mosul gevochten, ze hebben de vijand niet eens gezien, dus je kunt niet van vluchten spreken.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze gingen als vee vluchten en ISIS heeft er 1700 afgemaakt.
Soldaten zijn altijd pionnen van commandanten en de politiek. Wanneer een commandant dus beslist dat ze weg moeten uit een bepaalde streek, omdat ISIS daar zit. Is dat wel degelijk hetzelfde als vluchten.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nog een keer, ze hebben orders gekregen om de stad te verlaten. Orders van hogere officieren en commandanten. Dat is iets anders dan vluchten. Er is niet om Mosul gevochten, ze hebben de vijand niet eens gezien, dus je kunt niet van vluchten spreken.
Die 1700 zijn waarschijnlijk niet waar. En anders waren het cadetten.
Nee, dat is niet hetzelfde als vluchten. Als de soldaten de vijand zien, bang worden en weg gaan, dan is het vluchten. Maar als de commandant besluit om Mosul op een gouden plaat aan ISIS te bieden is dat geen vluchten.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Soldaten zijn altijd pionnen van commandanten en de politiek. Wanneer een commandant dus beslist dat ze weg moeten uit een bepaalde streek, omdat ISIS daar zit. Is dat wel degelijk hetzelfde als vluchten.
Ze gingen vluchten omdat ze bang waren voor ISIS, niet anders.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, dat is niet hetzelfde als vluchten. Als de soldaten de vijand zien, bang worden en weg gaan, dan is het vluchten. Maar als de commandant besluit om Mosul op een gouden plaat aan ISIS te bieden is dat geen vluchten.
Nee, ze kregen orders om weg te gaan. Het lijkt me meer dan duidelijk dat er iets raars aan de hand is, maar wat precies is nog niet bekend.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze gingen vluchten omdat ze bang waren voor ISIS, niet anders.
Geloof je dat nu serieus?quote:Op zondag 29 juni 2014 13:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, ze kregen orders om weg te gaan. Het lijkt me meer dan duidelijk dat er iets raars aan de hand is, maar wat precies is nog niet bekend.
De soldaten die zogenaamd 'gevlucht' waren hebben de meeste gevechtservaring tegen ISIS en Al-Qaeda. Terwijl de soldaten nog in Mosul waren en er nog niks aan de hand was, zei Atheel Al-Nujaify live op TV dat Mosul gevallen was. Er was niet eens gevochten, soldaten wisten nergens van.
Ja ik geloof dit serieus. Getuigenverklaringen van tientallen soldaten, agenten en burgers. En dat van Atheel Al-Najaify, de gouverneur, dat was gewoon live op TV.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geloof je dat nu serieus?
Ze gingen gewoon massaal af als een gieter, uiteraard gaan ze dan een excuus verzinnen.
Live op welke zender?quote:Op zondag 29 juni 2014 13:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja ik geloof dit serieus. Getuigenverklaringen van tientallen soldaten, agenten en burgers. En dat van Atheel Al-Najaify, de gouverneur, dat was gewoon live op TV.
Live op een kanaal dat anti-regering is en niet eens uit Irak mag zenden omdat ze constant leugens uitzenden.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Live op welke zender?
Het Iraakse-nieuws?
Lijkt mij duidelijk.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Live op een kanaal dat anti-regering is en niet eens uit Irak mag zenden omdat ze constant leugens uitzenden.
Een zender dat zaken gaat verzinnen zou ik niet te serieus nemen .quote:Op zondag 29 juni 2014 14:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Precies, en dat Mosul gevallen was, was op dat moment een leugen.
Dat is het punt dus. Waarom ging de gouverneur van Mosul, live op TV vertellen dat Mosul gevallen was, terwijl dat niet zo is? En waarom gaven de commandanten orders om de stad te verlaten terwijl ze al die jaren tegen ISIS en Al-Qaeda vechten.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een zender dat zaken gaat verzinnen zou ik niet te serieus nemen .
Propaganda.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is het punt dus. Waarom ging de gouverneur van Mosul, live op TV vertellen dat Mosul gevallen was, terwijl dat niet zo is? En waarom gaven de commandanten orders om de stad te verlaten terwijl ze al die jaren tegen ISIS en Al-Qaeda vechten.
Malliki kan ook Putin bellen in ruil voor een paar olievelden. Volgens mij zijn ze in Grozny nog steeds aan het puin ruimen sinds zijn laatste bezoek.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:20 schreef hafez1234 het volgende:
De Koerden hebben al een akkoordje met ISIS gesloten.
quote:Op zondag 29 juni 2014 16:04 schreef Nintex het volgende:
Irak moet even de memoires van Rommel van zolder halen, een akkoordje sluiten met Assad en de Koerden en een paar pincers opzetten dan is het zo gedaan met ISIS.
[ afbeelding ]
Gaat lekker met ISISquote:Op zondag 29 juni 2014 15:46 schreef SadPanda het volgende:
Saudi Funding of ISIS
http://www.washingtoninst(...)audi-funding-of-isis
quote:Terreurgroep ISIS roept kalifaat uit
De soennitische terreurgroep de Islamitische Staat in Irak en al-Sham (ISIS), die delen van Irak en Syrië beheerst, heeft zondag een ''islamitisch kalifaat'' geproclameerd.
Terreurgroep ISIS roept kalifaat uit
Tot kalief is ISIS-leider Abu Bakr al-Baghdadi uitgeroepen. Alle moslims moeten hem volgen als wereldlijk leider van de islam, aldus de verklaring ''Dit is de belofte van Allah'', die via internet is verspreid.
De naam van ISIS wordt veranderd in ''Islamitische Staat''.
Niks nieuws, heeft hij wel eerder in het verleden gedaanquote:Op zondag 29 juni 2014 20:44 schreef Charismatisch het volgende:
Netanyahu calls for Kurdish independence from Iraq
Prime Minister Benjamin Netanyahu announced Sunday evening that Israel supports the establishment of an independent Kurdish state in northern Iraq, where the autonomous Iraqi Kurdistan lies.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.601997
Twee nieuwe staten dus, Kalifaat en Koerdistan.
Die man heeft zich een mooie positie toegeëigend. Doet waarschijnlijk de hele dag door dingen die god verboden heeft maar dat zal hem weinig boeienquote:
Ben je dronken ?quote:Op zondag 29 juni 2014 21:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik volg de aanwijzingen van De Kalief uiteraard.
Leuk en aardig allemaal zolang drie kwart van de moslims in Nederland nog steeds sympathiseren met "Syriëgangers" (lees: ISIS).quote:
wezenlijk verschil, syrie gangers en isisquote:Op zondag 29 juni 2014 21:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Leuk en aardig allemaal zolang drie kwart van de moslims in Nederland nog steeds sympathiseren met "Syriëgangers" (lees: ISIS).
Jij snapt natuurlijk dat die jongeren die vanuit Nederland naar Syrië vertrekken zich 9 van de 10 keer aansluiten bij een Salafi beweging (ISIS en JAN zijn de twee grootste maar niet de enige).quote:Op zondag 29 juni 2014 21:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
wezenlijk verschil, syrie gangers en isis
Nee, als ze niet bij ISIS gaan sluiten ze zich aan bij een vergelijkbare organisatie als Nusra of IF. Zeker geen wezenlijk verschil.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
wezenlijk verschil, syrie gangers en isis
Driekwart van alle moslims in Nederland? Don't think so.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Leuk en aardig allemaal zolang drie kwart van de moslims in Nederland nog steeds sympathiseren met "Syriëgangers" (lees: ISIS).
http://www.volkskrant.nl/(...)gangers-helden.dhtmlquote:Op zondag 29 juni 2014 22:01 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Driekwart van alle moslims in Nederland? Don't think so.
Die 1/4e zullen voornamelijk Turken zijn neem ik aan (en sji'ieten) dus ja...quote:Op zondag 29 juni 2014 22:01 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Eerder driekwart van de Marokkanen en Turken:quote:Op zondag 29 juni 2014 22:01 schreef Baghdaddy het volgende:
Dan kom je nog steeds uit op minimaal 51% van de moslims.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Eerder driekwart van de Marokkanen en Turken:
Motivaction heeft alleen de grootste en het meest bij het conflict betrokken groepen moslims, Marokkaanse en Turkse Nederlanders gepeild.
Pauperonderzoekje.
Van de x duizend ondervraagde, zegt niks over alle moslims.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)gangers-helden.dhtml
Omdat steekproeven niet representatief zijn?quote:Op zondag 29 juni 2014 22:40 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Van de x duizend ondervraagde, zegt niks over alle moslims.
Als je het over een groep als "moslims" hebt niet nee.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat steekproeven niet representatief zijn?
Waarom wel als je het over een groep als Nederlanders hebt of PVV-stemmers?quote:Op zondag 29 juni 2014 22:42 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Als je het over een groep als "moslims" hebt niet nee.
Wat een onzin zeg. Waarom zou het onbetrouwbaar zijn? Als je enkele duizenden mensen ondervraagt zul je zeker wel een representatief beeld krijgen. Of denk jij dat ze "geheel toevallig" alleen de Salafi's aan de lijn krijgen?quote:Op zondag 29 juni 2014 22:42 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Als je het over een groep als "moslims" hebt niet nee.
quote:Netanyahu spreekt zich uit voor onafhankelijk Koerdistan
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft zich zondag uitgesproken voor een onafhankelijk Koerdistan.
Hij wees op de politieke stabiliteit die de Koerden in het noorden van Irak hebben weten te creëren, terwijl de Arabische rest van het land verscheurd wordt door sektarische strijd tussen soennieten en sjiieten.
''We zouden het Koerdische streven naar onafhankelijkheid moeten steunen'', aldus de regeringsleider van de Joodse staat. ''De Koerden zijn een strijdend volk dat zijn politieke toewijding en gematigdheid heeft bewezen en politieke onafhankelijkheid verdient.''
Israël heeft volgens experts sinds de jaren zestig discrete contacten met de Koerden, militair, zakelijk en op het niveau van geheime diensten. De Joodse staat ziet in de Koerden een mogelijke bondgenoot tegen gemeenschappelijke Arabische tegenstanders.
Europa
Het leefgebied van de 30 à 35 miljoen Koerden ligt oorspronkelijk voornamelijk in het huidige Irak, Turkije, Syrië en Iran, maar er is ook veel emigratie naar onder meer Europa. Zij zijn het grootste volk zonder eigen staat.
De UNPO (Organisatie van Niet-vertegenwoordigde Naties en Volkeren) in Den Haag zet zich in voor de belangen van die volken, zoals de Tibetanen, Zuid-Molukkers en Krim-Tataren.
quote:Israël wil onafhankelijk Koerdistan
zondag 29 jun 2014, 21:21 (Update: 29-06-14, 22:32)
De Israëlische premier Netanyahu heeft gepleit voor een onafhankelijke Koerdische staat vanwege de instabiliteit in Irak. De premier zei dat hij "het Koerdische streven naar onafhankelijkheid" steunt, nu Irak volgens hem uiteen dreigt te vallen door de opmars van terreurorganisatie ISIS.
Terwijl de internationale gemeenschap liever een verenigd Irak ziet, wil Netanyahu een onafhankelijke regio voor de Koerden in het noorden van het land. Netanyahu wil de samenwerking met Koerdistan en gematigde groepen in de grensregio intensiveren.
Kirkuk veroverd
Het Koerdische noorden van Irak is de stabielste regio van het land. Tijdens de recente opmars van ISIS hebben Koerdische strijders van de gelegenheid gebruikgemaakt om hun territorium uit te breiden. Gewapende Koerden verdedigden niet alleen hun provinciale grenzen tegen ISIS, maar heroverden onlangs ook de Iraakse stad Kirkuk.
Netanyahu maakt zich zorgen over de situatie in Irak en de stabiliteit in het Midden-Oosten vanwege het geweld tussen soennitische en sjiitische moslims. "We kunnen niet zomaar de conflicten tussen extremistische sjiieten en soennieten oplossen, niet in Syrië, Irak of ergens anders. Deze twee partijen zijn onze aartsvijanden, maar ze zijn ook de vijanden van anderen. En juist dat biedt kansen voor een betere regionale samenwerking."
De Israëlische premier zei dat de recente gebeurtenissen in Irak laten zien dat hij gelijk had om zijn troepen bij de Jordaanoever te stationeren in de vredesovereenkomst met de Palestijnen. "Wie weet wat er morgen gebeurt", zei hij. "We moeten de terreur een halt toeroepen bij de Jordaan-rivier, en niet aan de randen van Tel Aviv."
Ik zie dat hij al gehakt heeft gemaakt van het flutonderzoekje:quote:Op zondag 29 juni 2014 22:33 schreef SadPanda het volgende:
Dan kom je nog steeds uit op minimaal 51% van de moslims.
Bizar werkelijk. Vergeet ook Novorossiya niet, hoewel die laatste nog niet 'formeel' bestaat.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:06 schreef UpsideDown het volgende:
Op 1 dag twee landen erbij, de Islamitische Staat en Koerdistan. Het in praktijk brengen is slechts een formaliteit.
Een Koerdische staat ook niet.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Bizar werkelijk. Vergeet ook Novorossiya niet, hoewel die laatste nog niet 'formeel' bestaat.
Dat antwoord had ik gemist.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:03 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik zie dat hij al gehakt heeft gemaakt van het flutonderzoekje:
NWS / Nederlandse kinderen geronseld voor de oorlog in Syrie
Novorossiya wordt net als IS door niemand erkend, dus dan zouden ze allebei niet formeel bestaan.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Bizar werkelijk. Vergeet ook Novorossiya niet, hoewel die laatste nog niet 'formeel' bestaat.
Gehakt? Ik zie weinig argumentatie en vooral frustratie.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:03 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik zie dat hij al gehakt heeft gemaakt van het flutonderzoekje:
NWS / Nederlandse kinderen geronseld voor de oorlog in Syrie
Donbass/Novorossiya zal vermoedelijk alleen door moeder Rusland en Wit-Rusland erkend worden, als het al niet geannexeerd wordt zoals bij de Krim. In dat opzicht maakt het niet veel uit, veel landen erkennen elkaars grenzen of zelfs bestaan niet, in de praktijk gaat de handel gewoon door. Nederland en Duitsland hebben al decenia lang onenigheid van wie Dollart nou eigenlijk is.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Novorossiya wordt net als IS door niemand erkend, dus dan zouden ze allebei niet formeel bestaan.
En Koerdistan heeft zichzelf nog niet eens onafhankelijk verklaart.
Onder druk word alles vloeibaar. Straks krijgen we nog een autonoom Palestina.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Cliffs?quote:Op maandag 30 juni 2014 10:28 schreef happinessfordogs het volgende:
Interessante achtergrondinformatie over de oorsprong van ISIS.
Tot nu toe de beste analyse over het hele conflict in het M-O.
Het gaat eigenlijk over de invloed van buitenlandse sponsoren op het divide-and-conquersysteem. Wellicht wat cliche maar de onderbouwing snijdt hout naar mijn mening.quote:
Nou, dit had ik totaal niet verwacht hoorquote:Op zondag 29 juni 2014 23:08 schreef Charismatisch het volgende:
Turkey ready to accept Kurdish state in historic shift
Turkey’s ruling party has signalled it is ready to accept an independent Kurdish state in what is now northern Iraq, marking a historic shift by one of the heavyweight powers of the Middle East.
http://www.ft.com/cms/s/0(...)e.html#axzz3643iz2YC
Alsof barzani dat wat boeit, zolang zijn pijpleiding maar geen gevaar loopt.quote:Op maandag 30 juni 2014 10:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nou, dit had ik totaal niet verwacht hoor
Hiermee vervallen wel meteen alle claims die Koerden hebben in Turkije, Syrië en Iran.
Denk je dat? Lijkt mij juist dat hierdoor de Koerden een uitvalbasis hebben om verder hun politieke strijd in die 3 andere landen voort te zetten.quote:Op maandag 30 juni 2014 10:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nou, dit had ik totaal niet verwacht hoor
Hiermee vervallen wel meteen alle claims die Koerden hebben in Turkije, Syrië en Iran.
De Iraakse Koerden zullen nooit verenigen met bijvoorbeeld de Turkse Koerden, dat is een wereld van verschil.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:06 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Denk je dat? Lijkt mij juist dat hierdoor de Koerden een uitvalbasis hebben om verder hun politieke strijd in die 3 andere landen voort te zetten.
Dit. Pijplijnistan > Koerdistan.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:04 schreef Djibril het volgende:
Alsof barzani dat wat boeit, zolang zijn pijpleiding maar geen gevaar loopt.
Dat zou ik niet te snel zeggen, de grens tussen Turkije en Irak is eigenlijk verdwenen of er nooit echt geweest. Je kunt daar ongehinderd door de bergen naar Iraaks en Turks grondgebied lopen, wat veel Koerden ook dagelijks doen. Dit was tussen Syrië en Turkije ook altijd het geval, maar die grens zijn ze nu aan het dichtzetten. Wanneer je staatloos bent betekenen op papier getekende grenzen niks. Het enige wat aanwezig is, zijn her en der wat controleposten bij verharde grensovergangen.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:11 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
De Iraakse Koerden zullen nooit verenigen met bijvoorbeeld de Turkse Koerden, dat is een wereld van verschil.
Ja dat denk ik inderdaad. Iran Syrië en Turkije hebben nu een extra stok om mee te slaan. "Je wilt een eigen land? Dat bestaat al, ga er maar heen."quote:Op maandag 30 juni 2014 12:06 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Denk je dat? Lijkt mij juist dat hierdoor de Koerden een uitvalbasis hebben om verder hun politieke strijd in die 3 andere landen voort te zetten.
quote:'Blackwater dreigde onderzoekers VS te doden'
Blackwater, het Amerikaanse particuliere beveiligingsbedrijf dat in Irak bij vuurgevechten tal van ongewapende burgers doodschoot, heeft gedreigd Amerikaanse onderzoekers te vermoorden.
Dit meldt The New York Times op gezag van recent ontdekte officiële documenten.
In 2007 stuurde Washington onderzoekers naar Irak om het gedrag van de particuliere beveiligers te onderzoeken, die een 'beveiligingscontract' ter waarde van meer dan een miljard dollar hadden met de Amerikaanse overheid.
De hoofdonderzoeker bekritiseerde Blackwater en beschreef overtredingen die Blackwater-medewerkers begingen. Slecht toezicht had er volgens de onderzoeker voor gezorgd dat er een sfeer van 'nalatigheid' was ontstaan.
"Het Blackwater-personeel ziet zichzelf boven de wet staan", concludeerde de onderzoeker. Niet de overheid maar Blackwater had het in sommige opzichten voor het zeggen in Irak.
Blackwater-projectleider Daniel Carroll wilde geen pottenkijkers. Hij zei tegen onderzoeker Jean Richter dat hij hem ''elk moment kon doden''.
Bagdad
Op 16 september 2007 openden Blackwater-medewerkers op het drukke Nisurplein in Bagdad het vuur. Daardoor kwamen zeventien burgers om het leven, onder wie vrouwen en kinderen.
Amerikaanse onderzoekers konden later geen enkel bewijs vinden dat de Blackwater-medewerkers waren aangevallen. Zij schoten in het wilde weg op willekeurige burgers, met machinegeweren en granaatwerpers. Voor het incident is in de VS nog niemand veroordeeld; wel loopt er een nieuw proces.
quote:What a mess in Syria and Iraq
Maliki wants Russian & Belarusian planes to bomb ISIS in Iraq. US drones already fly over Iraq, 300 US advisers on the ground. Iran sending more and more armed advisers and soldiers to Iraq and Syria. For a decade, US delivering weapons and military stuff to the Iraqi army to fight ISIS. US weapons and material now in hands of ISIS after Iraq army ran away for ISIS in Iraq’s west. ISIS now fighting with its US-made weapons against moderate rebels in Syria, who will receive $500 million of American aid so they can fight ISIS. US drones soon bombing US-made Humvee’s being driven by the sons of Bin Laden and Zarqawi. Iraqi Shiite fighters who moved from Iraq to Syria to help Assad, now heading back to Iraq to aid Maliki. Libyan Sunni fighters on jihad in Syria against Assad now travelling back to Libya to fight anti-Islamist general Haftar in Libya’s east. Lebanese militia Hezbollah fighting in Syria, soon expanding to Iraq. Planes of the Assad regime – an American enemy – bombing ISIS on Syria/Iraqi border to help Maliki, an American ally. ISIS-jihadists in Syria and Iraq hail from over 40 different countries – mostly Tunisia, Egypt, Libya, Morocco, UK, Holland, Saudi and Kuwait. They are hardly Syrian rebels, but rebels in Syria. America, of course, considers ISIS its big enemy. But all ISIS fighters came to Syria through Turkey; a close friend of the US and an important NATO-member. Western and Arab countries let their local jihadists move to Syria, hoping these extremists would all get killed in Syria’s jihad. An easy way to get rid of your local jihadists. Instead, the jihadists seem to be taking over the Middle East. ISIS now at the gates of Baghdad. ISIS bordering a NATO country and Jordan and Saudi Arabia. US allies Turkey and Gulf telling Iran and the US not to bomb Sunnis in Iraq. Turkish army shooting down Syrian planes above Syria. Syria organizing car bombs inside Turkey. Iraqi Kurds ready to declare independence. Turkey nervous. How will Kurds at home and in Syria respond to an independent Kurdistan? Iraqi refugees who fled to Syria and then back to Iraq and now from Iraq to the Kurdish areas. Lebanese refugees who fled during the 2006-War to Syria and are now back in Syria to fight on the side of the regime. Millions of refugees on the move in and outside Syria, in and outside Iraq. ISIS connecting east-Syria with western Iraq and trying to create a caliphate on what they hope will be the ruins of Jordan, Gulf and the Maghreb.
Bloody hell, is it strange I need an aspirin after typing this?
Bron: http://haralddoornbos.wordpress.com/2014/06/27/what-a-mess/
In werkelijkheid zijn het gewoon Koerden die zich van Noord naar Zuid-Koerdistan verplaatsen.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:37 schreef Peunage het volgende:
Het is niet voor niets dat Turkije er zo op reageert. En dat ze een tijdje geleden een deal hebben gesloten met de PKK. Turkse Koerden die terug moesten naar Noord-Irak.
Er bestaat op dit moment geen Koerdistan. Het zijn Turken die naar Irak zijn 'terug' gegaan.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
In werkelijkheid zijn het gewoon Koerden die zich van Noord naar Zuid-Koerdistan verplaatsen.
De theorie komt dus niet overeen met de praktijk c.q. werkelijkheid. Opdoeken dat Irak.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:32 schreef Peunage het volgende:
Er bestaat op dit moment geen Koerdistan. Het zijn Turken die naar Irak zijn 'terug' gegaan.
Maar tegen de Turkse en Iraanse staat gaan de Koerden het niet winnen. Irak en Syrie zijn failed states (geworden) dus daar valt veel te halen voor de Koerdische strijd.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:06 schreef Intellectueel het volgende:
Dat is voor een andere discussie. Die afspraak met Ocalan is voor mij reden om te denken dat Turkije geen centimeter van hun grondgebied gaan weggeven.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:32 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De theorie komt dus niet overeen met de praktijk c.q. werkelijkheid. Opdoeken dat Irak.
Hmm het zit je zwaar dat Koerden het goed voor elkaar hebben en sijieten er een puinhoop van maken.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er bestaat op dit moment geen Koerdistan. Het zijn Turken die naar Irak zijn 'terug' gegaan.
Je kan mij nog 1 miljoen keer een schuldgevoel aan proberen te praten maar het gaat niet lukken hoorquote:Op maandag 30 juni 2014 14:29 schreef Djibril het volgende:
[..]
Hmm het zit je zwaar dat Koerden het goed voor elkaar hebben en sijieten er een puinhoop van maken.
Waarom zijn het Turken die naar Irak zijn terug gegaan? Zelfs Turken erkennen dat er Koerden bestaan.
Irak bestaat op papier, Koerdistan bestaat in werkelijkheid.
Syrie niet, maar Iran en Turkije zijn veel te sterk en geen failed-states dus daar gaat het de Koerden niet lukken om een eigen staat te vormen. Irak en Syrie wel.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:38 schreef Peunage het volgende:
Ik zeg dat het Turkse Koerden zijn. Koerden uit Turkije, hun nationaliteit is Turks. Zij moesten zich terug trekken naar Noord-Irak. Wat zegt dat? Dat de Koerden de claim op een deel van Turkije opgegeven hebben. De staat die in Noord-Irak opgericht zal worden is de enige Koerdische staat die gaat bestaan. Iran, Turkije en zelfs Syrië kunnen straks heel makkelijk alle Koerden naar Koerdistan verwijzen, wat het huidige Noord-Irak is. Dat is een observatie, of in ieder geval hoe ik het zie. Heeft niks te maken met hoe goed of slecht partij X het heeft.
Schuldgevoelens voor?quote:Op maandag 30 juni 2014 14:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je kan mij nog 1 miljoen keer een schuldgevoel aan proberen te praten maar het gaat niet lukken hoorVan mij mag Koerdistan zich vandaag nog onafhankelijk verklaren. Liever vandaag dan morgen zelfs.
Ik zeg dat het Turkse Koerden zijn. Koerden uit Turkije, hun nationaliteit is Turks. Zij moesten zich terug trekken naar Noord-Irak. Wat zegt dat? Dat de Koerden de claim op een deel van Turkije opgegeven hebben. De staat die in Noord-Irak opgericht zal worden is de enige Koerdische staat die gaat bestaan. Iran, Turkije en zelfs Syrië kunnen straks heel makkelijk alle Koerden naar Koerdistan verwijzen, wat het huidige Noord-Irak is. Dat is een observatie, of in ieder geval hoe ik het zie. Heeft niks te maken met hoe goed of slecht partij X het heeft.
twitter:RudawEnglish twitterde op maandag 30-06-2014 om 13:42:09Member of #IS says, “If Allah wills, we will kill those who worship stones in Mecca and destroy the Kaaba" http://t.co/jJM7LNsvqo #Iraq reageer retweet
quote:Islamic Caliphate member (formerly known as ISIS) Abu Turab Al Mugadassi said they will destroy the Kaaba in Mecca: “If Allah wills, we will kill those who worship stones in Mecca and destroy the Kaaba. People go to Mecca to touch the stones, not for Allah.”
Jawel hoor, ik heb het de hele tijd over Turkse Koerden gehad. En die hebben de Turkse nationaliteit, dus ze zijn Turks, zo simpel is het.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:46 schreef Djibril het volgende:
[..]
Schuldgevoelens voor?
Nu zeg je dat het Turkse Koerden zijn, eerder zei je dat niet.
Terug trekken naar Noord-Irak kan dan niet. Omdat zij, zoals je zelf zegt, de Turkse nationaliteit hebben.
En Noord-Irak betekent in de toekomst Samarra en Tikrit, daar hebben ze niks te zoeken.
Neem je verlies nouri en roep een onafhankelijke sijitistan uit in het zuiden.
Ik denk dat Syrië ook niet gaat toegeven.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:43 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Syrie niet, maar Iran en Turkije zijn veel te sterk en geen failed-states dus daar gaat het de Koerden niet lukken om een eigen staat te vormen. Irak en Syrie wel.
Ze willen niet toegeven, dat staat vast. Maar ze hebben niet veel (meer) te willen tot ze geheel (Noord-)Syrie weer terugveroveren....en dat zie ik ondanks de recente overwinningen echt nog niet gebeuren. Dus dan blijft Syrisch-Koerdistan een defacto eigen "staat" en hoe langer dat het geval is hoe dichterbij volledige afscheiding komt of in ieder geval vergaande autonomie en zelfbeschikking.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:54 schreef Peunage het volgende:
Ik denk dat Syrië ook niet gaat toegeven.
Ik denk inderdaad ook dat het een soort 'eigen staat' wordt, maar ik zie niet gebeuren dat ze zich volledig gaan afscheiden.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ze willen niet toegeven, dat staat vast. Maar ze hebben niet veel (meer) te willen tot ze geheel (Noord-)Syrie weer terugveroveren....en dat zie ik ondanks de recente overwinningen echt nog niet gebeuren. Dus dan blijft Syrisch-Koerdistan een defacto eigen "staat" en hoe langer dat het geval is hoe dichterbij volledige afscheiding komt of in ieder geval vergaande autonomie en zelfbeschikking.
PJAK is geen separatistische groepering; Jundullah trouwens ook niet. Verschil tussen Iran en andere landen met een Koerdische minderheid is dat de Koerden in Iran zich veel meer identificeren met de Iraanse identiteit dan de Koerden in andere landen met de inheemse nationale identiteit.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:02 schreef Senor__Chang het volgende:
Iran lijkt me echter een ander verhaal. Ben ook niet bekend met andere separatistische groepen behalve de Balochis. Maar mocht het regime daar klappen, liggen er wel kansen. Maar oost Koerdistan is dus meer afhankelijk van een black swan dan de andere gebieden.
Waarom doe jij geen bayah dan.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:38 schreef Aloulou het volgende:
Ik heb begrepen dat het kalifaat nu officieel uitgeroepen en het geen ISIS maar IS (Islamitische Staat) heet nu met Al-Baghdadi als Kalief. Hij is ook nog Quraishi als we de verhalen mogen geloven en voldoet daarmee meer dan goed aan de voorwaarden. Ben benieuwd of sommige users op dit forum zich verleidt voelen om bay'ah (eed van trouw) aan de kalief te geven:
''Whosoever dies without a bay'ah on his neck dies the death of Jahiliyyah.'' Hadith.
Misschien dat Baklava, Hiper, ilias etc kunnen reageren hierop?
Of ook wel K en K genoemd.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:44 schreef Charismatisch het volgende:
Netanyahu calls for Kurdish independence from Iraq
Prime Minister Benjamin Netanyahu announced Sunday evening that Israel supports the establishment of an independent Kurdish state in northern Iraq, where the autonomous Iraqi Kurdistan lies.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.601997
Twee nieuwe staten dus, Kalifaat en Koerdistan.
Die 1/4e zullen vast Sjiieten en die CHP en MHP Turken zijn die tegen alles zijn wat naar Islam ruikt.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die 1/4e zullen voornamelijk Turken zijn neem ik aan (en sji'ieten) dus ja...
Turkije zal en moet noodzakelijk een partnerschap met de Koerden aangaan.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:00 schreef UpsideDown het volgende:
De vraag is natuurlijk ook wat het doet met de Koerden in Turkije en Iran als het Iraaks/Syrische deel daadwerlijk een eigen staat gaat worden. Dat kan best eens het gevoel oproepen dat er toch meer mogelijk is, waardoor een katalysator ontstaat. Als het Koerdisch seperatisme aanwakkert, zal Turkije daar op den duur niets anders dan geweld tegenover kunnen stellen, en staat de internationale gemeenschap massaal achter de Koerden, die dan bovendien op steun van de Koerdische staat kunnen rekenen.
En daarbij, de aanhouder wint altijd leert de geschiedenis, Turkije zal dat heus wel inzien. Eigenlijk zouden de Turken, in eigenbelang dan moeten kiezen voor partnerschap ipv oorlog. Maar zover is het nu nog niet.
Koerdistan zou het beste partnerland uit de recente Turkse geschiedenis kunnen worden. Beide landen kunnen enorm van elkaar profiteren, zoals Nederland en Duitsland van elkaar profiteren. Veel Turken zien de voordelen niet van een partner als buurland.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:05 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Turkije zal en moet noodzakelijk een partnerschap met de Koerden aangaan.
Want Koerdistan kan dan als buffer dienen voor Turkije tegen IS.
De PKK zoekt officieel ook geen onafhankelijkheid, maar ik ga er vanuit dat dat enkel pragmatisme is. Als de kans daar is, zal men dat ook uiten.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:07 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
PJAK is geen separatistische groepering; Jundullah trouwens ook niet. Verschil tussen Iran en andere landen met een Koerdische minderheid is dat de Koerden in Iran zich veel meer identificeren met de Iraanse identiteit dan de Koerden in andere landen met de inheemse nationale identiteit.
Volgens mij kunnen de regionaal verdeelde Koerden niet eens onderling in een dezelfde taal communiceren dus wat dat betreft zie ik een vergaande samenwerking somber in.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:03 schreef Senor__Chang het volgende:
Ook wel grappig trouwens dat men zo graag wil doen lijken alsof de Koerden enorm verdeeld zijn en nooit met elkaar gaan samenwerken. Natuurlijk zijn er politieke verschillen, maar dat is niet meer dan normaal. De angst zit er goed in bij de fascisten.
Dat zegt niks. Wat telt, is het gevoel van eenheid en Koerd-zijn en dat zit wel goed bij de Koerden. Behalve misschien de shia Kermanshahi Koerden, maar verder niet.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:17 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen de regionaal verdeelde Koerden niet eens onderling in een dezelfde taal communiceren dus wat dat betreft zie ik een vergaande samenwerking somber in.
Shia-Koerden waren vroeger tegen Koerdische autonomie in Iran, maar nu willen ze het ook omdat ze ook worden gediscrimineerd door het Iraanse regime.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:22 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Wat telt, is het gevoel van eenheid en Koerd-zijn en dat zit wel goed bij de Koerden. Behalve misschien de shia Kermanshahi Koerden, maar verder niet.
Hoe?quote:Op maandag 30 juni 2014 16:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Shia-Koerden waren vroeger tegen Koerdische autonomie in Iran, maar nu willen ze het ook omdat ze ook worden gediscrimineerd door het Iraanse regime.
Nee. Meeste Koerden in Iran beschouwen zichzelf als Iraniërs.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:32 schreef Baklava95 het volgende:
omie in Iran, maar nu willen ze het ook omdat ze ook worden gediscrimineerd door het Iraanse regime.
Als dat zo is, waarom zouden ze dan een onafhankelijk Koerdistan willen?quote:Op maandag 30 juni 2014 16:57 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee. Meeste Koerden in Iran beschouwen zichzelf als Iraniërs.
Als dat er al komt dan zal het snel weer uit elkaar vallen.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:05 schreef UpsideDown het volgende:
Welke Koerd in Iran wil er bij een land horen dat vandaag de dag door conservatieve huilebalken bestuurd wordt en gebukt gaat onder internationale sancties, als er naast je een modern Koerdistan vereist?
Wie is 'ze'? PJAK wordt gehaat in Iran onder de Koerden.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom zouden ze dan een onafhankelijk Koerdistan willen?
Zover ik weet zijn de Koerden in Irak het er wel over eens dat ze niet graag willen leven onder Maili en al zeker niet onder ISIS.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wie is 'ze'? PJAK wordt gehaat in Iran onder de Koerden.
De koopkracht van de gemiddelde Iranier is nog steeds hoger dan de koopkracht van de gemiddelde Koerd in Irak. Los gezien van het feit dat de nationale identiteit in Iran ook onder de Koerden sterk aanwezig is. Iran wordt bestuurd door een theocratisch regime, maar wel één die iedereen met gelijke munt onderdrukt, zodra men politiek actief tegen het regime is. Plus het feit dat Iran veel meer potentie heeft - sociaal, economisch en geopolitiek - dan een Koerdische staat ooit zal hebben.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:05 schreef UpsideDown het volgende:
Welke Koerd in Iran wil er bij een land horen dat vandaag de dag door conservatieve huilebalken bestuurd wordt en gebukt gaat onder internationale sancties, als er naast je een modern Koerdistan vereist?
Ik had het over de situatie in Iran en niet over Irak.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:16 schreef theunderdog het volgende:
Op maandag 30 juni 2014 17:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn de Koerden in Irak het er wel over eens dat ze niet graag willen leven onder Maili en al zeker niet onder ISIS.
Een onafhankelijk Koerdistan is dan het beste.
Oohh, verkeerd gelezen dan.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:17 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik had het over de situatie in Iran en niet over Irak.
Iran moet alleen wel stoppen met hun barbaarse straffen.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:17 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De koopkracht van de gemiddelde Iranier is nog steeds hoger dan de koopkracht van de gemiddelde Koerd in Irak. Los gezien van het feit dat de nationale identiteit in Iran ook onder de Koerden sterk aanwezig is. Iran wordt bestuurd door een theocratisch regime, maar wel één die iedereen met gelijke munt onderdrukt, zodra men politiek actief tegen het regime is. Plus het feit dat Iran veel meer potentie heeft - sociaal, economisch en geopolitiek - dan een Koerdische staat ooit zal hebben.
Verschil is dat de Koerden in Irak, Turkije en Syrië in een niet-Iraanse samenleving leven, dat oftewel Semitisch is of sterk Turks nationalistisch, terwijl de Koerden in Iran cultureel en linguïstisch dichter bij de andere Iraanse volkeren, zoals de Perzen, staan. Vandaar dat in tegenstelling tot Turkije er in Iran geen sociale spanningen tussen Koerden en Perzen zijn. Beide vieren dezelfde festiviteiten (Nowruz, etc) en beide spreken een taal dat tot dezelfde taalfamilie hoort.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oohh, verkeerd gelezen dan.
Excuses.
Dat wordt moeilijk met zo veel concurrentie in de buurt.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iran moet alleen wel stoppen met hun barbaarse straffen.
Ik stel dat omdat de Turkse staat veel te machtig is en de Koerden daar dmv geweld nooit van gaan winnen. Terwijl Irak en ook Syrie failed states zijn geworden die totaal geen macht meer hebben over grote delen van het eigen grondgebied.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:02 schreef Senor__Chang het volgende:
Ben het echter niet eens met Aloulou dat noord Koerdistan geen kans heeft. Het is inderdaad moeilijker, maar vergeet niet dat het de hart is van de Koerdische strijd. Nu met de gesprekken met Ocalan krijgt de beweging ademruimte en bepaalde Koerdische autonomie is niet uitgesloten. En dat kan uiteindelijk leiden tot onafhankelijkheid.
Iran had enorme potentie tot de jaren 70, nu zit het in de houdgreep en wordt het vakkundig kapot gemaakt door de internationale gemeenschap met steun van de Golfstaten. Ik ben benieuwd hoelang ze deze strategie vol gaan houden.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:17 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De koopkracht van de gemiddelde Iranier is nog steeds hoger dan de koopkracht van de gemiddelde Koerd in Irak. Los gezien van het feit dat de nationale identiteit in Iran ook onder de Koerden sterk aanwezig is. Iran wordt bestuurd door een theocratisch regime, maar wel één die iedereen met gelijke munt onderdrukt, zodra men politiek actief tegen het regime is. Plus het feit dat Iran veel meer potentie heeft - sociaal, economisch en geopolitiek - dan een Koerdische staat ooit zal hebben.
quote:Op maandag 30 juni 2014 17:25 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Iran had enorme potentie tot de jaren 70, nu zit het in de houdgreep en wordt het vakkundig kapot gemaakt door de internationale gemeenschap met steun van de Golfstaten zichzelf. Ik ben benieuwd hoelang ze deze strategie vol gaan houden.
Ik geloof niet in die onzin, jij wel. Het was een serieuse vraag overigens, maar ben bang dat je er geen antwoord op gaat geven. Als je zo idolaat bent en het een religieuse verplichting noemt om naar een kalifaat te streven moet je dan daar ook niet de consequentie aan verbinden om in ieder geval te overwegen trouw te zweren aan Kalief al-Baghdadi nu?quote:Op maandag 30 juni 2014 15:07 schreef Baklava95 het volgende:
Waarom doe jij geen bayah dan.Als jij het nu hier openlijk doet volg ik.
Tsja, als je Hamas en Hezbollah blijft steunen en iedere maand die oude baardman op de TV laat schelden en tieren, ligt het ook wel een beetje aan jezelf.quote:
Net als dat de Koerden in Turkije PKK haten maar het lukt de PKK toch al om meer dan 30 jaar strijd te leveren. Daarnaast komen er tijdens Koerdische festiviteiten in Turkije miljoenen mensen met allemaal PKK vlaggen.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niks mis met Hezbollah en Hamas steunen ze niet meer sinds de oorlog in Syrië.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:29 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Tsja, als je Hamas en Hezbollah blijft steunen en iedere maand die oude baardman op de TV laat schelden en tieren, ligt het ook wel een beetje aan jezelf.
Ze kiezen partij. Dat had ik je al eens uitgelegd.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niks mis met Hezbollah en Hamas steunen ze niet meer sinds de oorlog in Syrië.
Dus? Wat klopt er niet aan mijn reactie?quote:Op maandag 30 juni 2014 17:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ze kiezen partij. Dat had ik je al eens uitgelegd.
Dat het geen flikker uitmaakt wat jij van Hezbollah vindt.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus? Wat klopt er niet aan mijn reactie?
Ze moeten zich focussen op zichzelf zien dat ze die sancties kwijtraken, Hezbollah lijkt mij niet prioriteit nummer 1 voor Iran als land zijnde.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niks mis met Hezbollah en Hamas steunen ze niet meer sinds de oorlog in Syrië.
Nee, maar het is onzin om te zeggen dat het aan hunzelf ligt. Anders moet je ook zeggen dat het aan Nederland zelf lag dat we werden bezet.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat het geen flikker uitmaakt wat jij van Hezbollah vindt.
Ik weet niet of je het weet, maar PJAK is militair verslagen door de IRGC. Sterker nog, Iran is de enige regionale land dat in staat is geweest om verscheidene 'insurgencies' neer te slaan. Iets wat Turkije in geen 30 jaar is gelukt. In Iran heb je geen steden (zoals in Turkije met Diyarbakir) waar miljoenen Koerden met niet-Iraanse vlaggen staan te zwaaien en een figuur als Ocalan steunen. De meeste Koerden in Iran beschouwen zichzelf als Iraniërs.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:31 schreef Djibril het volgende:
Net als dat de Koerden in Turkije PKK haten maar het lukt de PKK toch al om meer dan 30 jaar strijd te leveren. Daarnaast komen er tijdens Koerdische festiviteiten in Turkije miljoenen mensen met allemaal PKK vlaggen.
In Iran heb je hetzelfde, daar worden Koerden erger achtergesteld dan in Turkije. Het is leuk dat ze tot een familietaal horen en nowruz vieren maar Koerden in Iran hebben nog steeds een grote Koerdische spirit. Vergeet niet dat zij de grootste moderne Koerdische leider hebben gehad, genaamd Qazi.
Iran heet altijd een enorme potentie. De reden waarom het wordt dwarsgezeten is voornamelijk vanwege deze reden.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:25 schreef UpsideDown het volgende:
Iran had enorme potentie tot de jaren 70, nu zit het in de houdgreep en wordt het vakkundig kapot gemaakt door de internationale gemeenschap met steun van de Golfstaten. Ik ben benieuwd hoelang ze deze strategie vol gaan houden.
Ja, dat moet wel de reden zijn.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:48 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Iran heet altijd een enorme potentie. De reden waarom het wordt dwarsgezeten is voornamelijk vanwege deze reden.
Iran is dan ook veel coulanter t.o.v. Koerden. Het klopt dat Iran regionale talen in het onderwijs verbiedt maar Koerden hebben daar wel eigen (radio)zenders, kranten en dergelijke. Er is dus wel sprake van een assimilatiebeleid maar die is lang niet zo extreem zoals in Turkije en Syrië het geval is/was.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:48 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar PJAK is militair verslagen door de IRGC. Sterker nog, Iran is de enige regionale land dat in staat is geweest om verscheidene 'insurgencies' neer te slaan. Iets wat Turkije in geen 30 jaar is gelukt. In Iran heb je geen steden (zoals in Turkije met Diyarbakir) waar miljoenen Koerden met niet-Iraanse vlaggen staan te zwaaien en een figuur als Ocalan steunen. De meeste Koerden in Iran beschouwen zichzelf als Iraniërs.
Je maakt keuzes op basis van je kennis en belangen. Iran wil zich profileren alsquote:Op maandag 30 juni 2014 17:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, maar het is onzin om te zeggen dat het aan hunzelf ligt. Anders moet je ook zeggen dat het aan Nederland zelf lag dat we werden bezet.
quote:Op maandag 30 juni 2014 17:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, maar het is onzin om te zeggen dat het aan hunzelf ligt. Anders moet je ook zeggen dat het aan Nederland zelf lag dat we werden bezet.
Dan moeten ze alle principes over boort gooien en een westers slaafje worden.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:40 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ze moeten zich focussen op zichzelf zien dat ze die sancties kwijtraken, Hezbollah lijkt mij niet prioriteit nummer 1 voor Iran als land zijnde.
Als Nederland bondgenoot was geweest van het Derde Rijk werden we niet bezet net als er geen vijandigheid tegen Iran was als ze bondgenoten waren met het westen.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:55 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nederland koos er ook echt voor om bezet te worden, net zoals Iran kiest om externe organisaties (ongeacht wie) te steunen met wapens en zonder toezicht kernenergie proberen te genereren.
En nog bestaat PJAK en dwingt het de Iraanse leger om zelfs over de Iraakse grens heen te gaan om te bommen af te vuren. Daarnaast heeft Iran nog te maken met Balochi insurgency die ook na alle jaren nog voor doden zorgt bij Iraanse regering.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:48 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar PJAK is militair verslagen door de IRGC. Sterker nog, Iran is de enige regionale land dat in staat is geweest om verscheidene 'insurgencies' neer te slaan. Iets wat Turkije in geen 30 jaar is gelukt. In Iran heb je geen steden (zoals in Turkije met Diyarbakir) waar miljoenen Koerden met niet-Iraanse vlaggen staan te zwaaien en een figuur als Ocalan steunen. De meeste Koerden in Iran beschouwen zichzelf als Iraniërs.
Zwart of wit, geen andere smaken?quote:Op maandag 30 juni 2014 17:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan moeten ze alle principes over boort gooien en een westers slaafje worden.
PJAK bestaat enkel nog in Irak, waar de meeste leden van de organisatie bovendien niet-Iraniers zijn, in tegenstelling tot in Turkije waar de PKK sterk actief is in het binnenland en geregeld roadblocks opwerpen. De Balochi insurgency is neergeslagen en Jundullah was effectief verslagen. Nu heeft men te maken met Wahhabi-groeperingen die zo nu en dan vanuit Pakistan crossborder-aanvallen uitvoeren, maar niet verder dan dat.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:56 schreef Djibril het volgende:
En nog bestaat PJAK en dwingt het de Iraanse leger om zelfs over de Iraakse grens heen te gaan om te bommen af te vuren. Daarnaast heeft Iran nog te maken met Balochi insurgency die ook na alle jaren nog voor doden zorgt bij Iraanse regering.
Nonsense. Zolang men niet tegen het regime ageert overkomt men niets.quote:Elke Koerd die met nationalistische gevoelens rondloopt in Iran wordt aan dezelfde boom gehangen als Qazi in Mahabad.
Accepteer nu maar gewoon dat de meeste Koerden in Iran zichzelf als Iraniërs beschouwen.quote:Koerden zijn de achilleshiel van Iran en dat weten ze daar bij irgc maar al te goed.
En blijf jezelf vooral dat vertellen, doe het vooral hardop want dan geloof je het zelf.
Het grote verschil met Turkije vind ik meer het feit dat in Iran er geen sociale spanningen zijn tussen Koerden en Perzen (of elk ander Iraans volk). Er wordt niet raar opgekeken als men in Teheran of Shiraz Koerdisch spreekt, zichzelf Koerdisch noemt, etc. In Turkije, maar zelfs in Nederland onder de Turken, ligt dat veel gevoeliger. Iraniërs zijn niet zo nationalistisch, maar veel meer patriottisch. In Turkije wordt elk ander identiteit als een bedreiging gezien.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Iran is dan ook veel coulanter t.o.v. Koerden. Het klopt dat Iran regionale talen in het onderwijs verbiedt maar Koerden hebben daar wel eigen (radio)zenders, kranten en dergelijke. Er is dus wel sprake van een assimilatiebeleid maar die is lang niet zo extreem zoals in Turkije en Syrië het geval is/was.
Doen ze al.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:59 schreef UpsideDown het volgende:
Je kan toch gewoon die IAEA-waarnemers toelaten
Zonder Iraanse wapens kan Hezbollah niet op lange termijn niet meer bestaan en geen enkele steun van Hezbollah zal geaccepteerd worden.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:59 schreef UpsideDown het volgende:
en op slimme manier Hezbollah blijven steunen (dus niet door wapens te sturen).
Komt dat Iran niet pretendeert een natiestaat te zijn. De Turken heeft altijd gepretendeerd een natiestaat te zijn terwijl Turkije natuurlijk helemaal geen natiestaat is. Vandaar de noodzaak tot gedachtepolitie en keiharde repressie van niet-Turkse culturele uitingen.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:02 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Het grote verschil met Turkije vind ik meer het feit dat in Iran er geen sociale spanningen zijn tussen Koerden en Perzen (of elk ander Iraans volk). Er wordt niet raar opgekeken als men in Teheran of Shiraz Koerdisch spreekt, zichzelf Koerdisch noemt, etc. In Turkije, maar zelfs in Nederland onder de Turken, ligt dat veel gevoeliger. Iraniërs zijn niet zo nationalistisch, maar veel meer patriottisch.
Ah, die "bondgenootschap" met Rusland. Komt dat ook voort uit die idealen? Rusland, zo een heerlijk pro-religie-land. Of is het gewoon een strategische (desperate) partner?quote:Op maandag 30 juni 2014 18:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Doen ze al.
[..]
Zonder Iraanse wapens kan Hezbollah niet op lange termijn niet meer bestaan en geen enkele steun van Hezbollah zal geaccepteerd worden.
Tevens gaat het wel wat verder dan Hezbollah, bijvoorbeeld het bondgenootschap met Syrië en Rusland is ook een probleem.
Het is niet of-of, het kan ook en-en samenwerken met westerse én landen als Rusland, genoeg middenoostenlanden die dat doen. Het is die algehele haat en openlijke bedreigingen richting Israel die ze de das om doet. Bijvoorbeeld Saudi-Arabië en Turkije pakken dat subtieler en slimmer aan, zij zien ook liever de Joodse staat verdwijnen, maar roepen niet op Tel Aviv te verbranden.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Doen ze al.
[..]
Zonder Iraanse wapens kan Hezbollah niet op lange termijn niet meer bestaan en geen enkele steun van Hezbollah zal geaccepteerd worden.
Tevens gaat het wel wat verder dan Hezbollah, bijvoorbeeld het bondgenootschap met Syrië en Rusland is ook een probleem.
Jaren mee in conflict zijn is indd niet hetzelfde.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:12 schreef IPA35 het volgende:
In Rusland worden religieuze mensen in ieder geval niet systematisch belachelijk gemaakt...
Voor Iran's buitenlandbeleid wel degelijk. Hezbollah is niet zomaar een organisatie, maar de politieke, sociale en militante vertegenwoordiging van de Sjiitische bevolking in Libanon. De Iraanse geestelijkheid kent al zo'n 500 jaar relaties met de geestelijkheid in Libanon. Die relatie wordt echt niet afgebroken omwille van het Westen. Iran zou wel dom zijn.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:40 schreef UpsideDown het volgende:
Ze moeten zich focussen op zichzelf zien dat ze die sancties kwijtraken, Hezbollah lijkt mij niet prioriteit nummer 1 voor Iran als land zijnde.
Nee, dat is niet nodig want dat doen ze zelf al.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:12 schreef IPA35 het volgende:
In Rusland worden religieuze mensen in ieder geval niet systematisch belachelijk gemaakt...
Rusland is niet anti-religie... Strategisch natuurlijk vanwege de idealen.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:10 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, die "bondgenootschap" met Rusland. Komt dat ook voort uit die idealen? Rusland, zo een heerlijk pro-religie-land. Of is het gewoon een strategische (desperate) partner?
Belachelijk, je zegt het zelf. Zolang ze met het regime eens zijn zal hun niks overkomen en dus mogen ze geen tegengeluid bieden want anders worden ze alsnog aan dezelfde boom gehangen.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:00 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
PJAK bestaat enkel nog in Irak, waar de meeste leden van de organisatie bovendien niet-Iraniers zijn, in tegenstelling tot in Turkije waar de PKK sterk actief is in het binnenland en geregeld roadblocks opwerpen. De Balochi insurgency is neergeslagen en Jundullah was effectief verslagen. Nu heeft men te maken met Wahhabi-groeperingen die zo nu en dan vanuit Pakistan crossborder-aanvallen uitvoeren, maar niet verder dan dat.
[..]
Nonsense. Zolang men niet tegen het regime ageert overkomt men niets.
[..]
Accepteer nu maar gewoon dat de meeste Koerden in Iran zichzelf als Iraniërs beschouwen.
Rusland is een conservatief Russisch-Orthodox land. Bovendien hebben moslims daar gewoon de ruimte om hun religie te praktiseren. Het klopt dat ze een zero-tolerance beleid hebben t.o.v. islamisme ja.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jaren mee in conflict zijn is indd niet hetzelfde.
Kijk daar heb je het al. In Nederland zijn religieuze mensen tegenwoordig een geliefd doelwit van verzuurde Dawkins fanboys. In Rusland niet.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:15 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet nodig want dat doen ze zelf al.
Ah, welke idealen hebben ze met elkaar gemeen buiten de 'hoe het westen is gemeen en sterk... en wij kunnen er alleen van dromen'?quote:Op maandag 30 juni 2014 18:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Rusland is niet anti-religie... Strategisch natuurlijk vanwege de idealen.
Ze roepen niet op tot het verbranden van Tel Aviv, alleen tot het vernietigen van het regime daar.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het is niet of-of, het kan ook en-en samenwerken met westerse én landen als Rusland, genoeg middenoostenlanden die dat doen. Het is die algehele haat en openlijke bedreigingen richting Israel die ze de das om doet. Bijvoorbeeld Saudi-Arabië en Turkije pakken dat subtieler en slimmer aan, zij zien ook liever de Joodse staat verdwijnen, maar roepen niet op Tel Aviv te verbranden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |