http://en.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Syria_relationsquote:
Het is gewoon erg logisch. Jouw tekst past beter bij mensen die gelijk antisemitisme roepen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:13 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Als het op Joden aankomt is het genoeg om een oordeel klaar te hebben puur op basis van toevalligheden.
Lekker boeiend wat zijn bondgenoten zijn. Honderd keer beter dit dan Israel en de VS.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:55 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Je reden voor het steunen van Assad is niet zo'n goeie, aangezien hij alleen bepaalde godsdienstwaanzinnigen bestrijdt terwijl hij andere diep in z'n aars heeft zitten.
Vraag het eens aan dat meisje of ze zichzelf Nederlander voelt. Ik denk dat ik het antwoord al weet.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:40 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat is de meest objectieve toets en de ook meest relevante toets. Of je juridisch een Nederlander bent, maakt uit voor je rechten en plichten.
Verder zal iedereen er zelf een mening over hebben. Dat is subjectief en tegelijkertijd niet relevant. Er zijn daar geen consequenties aan verbonden. Het maakt geen reet uit wie jij wel of geen Nederlander vindt. Je hebt er alleen jezelf mee.
Eerst was het toevallig en nu is het logisch geworden? Zou je dat kunnen beargumenteren?quote:Op zondag 29 juni 2014 02:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is gewoon erg logisch. Jouw tekst past beter bij mensen die gelijk antisemitisme roepen.
Snap je nou echt niet dat dat eerste sarcastisch was.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:48 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Eerst was het toevallig en nu is het logisch geworden? Zou je dat kunnen beargumenteren?
Gezien je postgeschiedenis hield ik daar niet echt rekening mee, en ik ben niet de enige zie ik.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Snap je nou echt niet dat dat eerste sarcastisch was.
quote:Op zondag 29 juni 2014 02:48 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Zou je kunnen beargumenteren waarom dat logisch is?
Omdat het niet erg logisch is om zomaar wat joden in België neer te schieten. En het vreemd zou zijn als je toevallig 2 Mossad mensen neerschiet...quote:Op zondag 29 juni 2014 02:56 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Gezien je postgeschiedenis hield ik daar niet echt rekening mee, en ik ben niet de enige zie ik.
Maar goed, mijn vorige post is nog onbeantwoord:
[..]
Zwak argument. Mensen doen constant onlogische dingen, denk aan de Kansas shooting, de Toulouse en Montauban shootings, hate crimes en school shootings, noem maar op.. een vrouw die een niqaab draagt mishandelen, voetballen met een afgehakt hoofd. Vooral als ze gek zijn, en dit was zo iemand (wat zijn motief ook was): een crimineel, een geradicaliseerde gelovige en een ISIS lid.quote:Op zondag 29 juni 2014 03:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat het niet erg logisch is om zomaar wat joden in België neer te schieten.
Dat het vreemd is betekent nog niet dat er gelijk wat achter zit. Ik vind het een beetje conspiracy-achtig klinken wanneer je dat als argument gebruikt zonder verder echte verbanden te kunnen trekken tussen hun werk als Mossad agenten en de dader.quote:En het vreemd zou zijn als je toevallig 2 Mossad mensen neerschiet...
quote:In de Israëlische pers doken gisteren verhalen op dat de aanslag in Brussel misschien geen willekeurige anti-joodse moordpartij is. Het Israëlische paar dat vermoord werd aan de uitgang van het museum, werkte voor de Israelische overheid. Volgens sommige Israëlische media is het niet uitgesloten dat de vrouw, Miriam Riva, lang voor de geheime dienst Mossad heeft gewerkt. Haar man Emmanuel Riva werkt ook bij de overheid.
Belgische speurders noemen het spoor van een gerichte afrekening op het joodse paar weinig waarschijnlijk. Uit het gerechtelijk onderzoek is gebleken dat het Israëlische echtpaar toevallig in het museum aanwezig was.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140527_01121402
Als je dit alles + achtergrondinformatie leest dan wordt duidelijk dat een antisemitische aanslag bewijsbaar en veel waarschijnlijker is dan de mogelijkheid van een gerichte aanslag. Om dan toch vast te houden aan die laatste speculatie is een beetje zielig.quote:Israeli media reports said the Rivas were accountants formerly in government service. Emmanuel Riva worked for an official agency called Nativ, which dealt with the emigration of Jews from the former Soviet Union. Mira Riva was employed by the prime minister's office – often a euphemism for the Mossad and Shin Bet secret services. Both had been posted to Israel's embassy in Berlin.
Amir Oren, a military commentator for Haaretz, suggested the attack may have been an act of retaliation by agents of Iran or the Lebanese Shia movement Hezbollah.
But Moniquet questioned this scenario. "There are thousands of former members of the Israeli intelligence services, so if two of them are the object of a targeted operation, they must have had a particularly important role or done something that struck a particularly raw nerve in the Middle East," he said. "If that is the case, why kill them in the museum and not in their hotel, in a park … in a restaurant or on the street?"
http://www.theguardian.co(...)wish-museum-killings
Haaretz is geen serieuze krant?quote:Op zondag 29 juni 2014 04:19 schreef jamesdeen het volgende:
Verder zie ik in geen enkele serieuze krant beweringen dat ze ook echt voor de Mossad zouden hebben gewerkt, slechts dat er in de sommige Israelische media over gespeculeerd wordt.
Ok, dat wist ik niet. Ik neem mijn woorden terug.quote:Op zondag 29 juni 2014 04:19 schreef jamesdeen het volgende:
Belgische speurders noemen het spoor van een gerichte afrekening op het joodse paar weinig waarschijnlijk. Uit het gerechtelijk onderzoek is gebleken dat het Israëlische echtpaar toevallig in het museum aanwezig was.
Haaretz artikel van Amir Oren:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die beweert dus ook niet dat ze Mossad waren.quote:[..]
Ok, dat wist ik niet. Ik neem mijn woorden terug.![]()
quote:Op zondag 29 juni 2014 02:04 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Syria_relations
http://en.wikipedia.org/w(...)the_Syrian_Civil_War
Dit is toch wel essentiele kennis m.b.t. het conflict in Syrie.
Net zo zwak als je wikipedias.quote:
Doe eens niet zo vaag en ontwijkend man. Waarom en wat precies?quote:
Ook dat is subjectief, maar in dit geval ook speculatief.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vraag het eens aan dat meisje of ze zichzelf Nederlander voelt. Ik denk dat ik het antwoord al weet.
Gelul.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Driekwart van de Nederlandse moslims vinden Syrië-gangers helden, dus ook veel van die ouders zullen juist trots zijn denk ik.
Geloof je mij weer eens niet? Ik denk echt dat je een veel te positief beeld van de Nederlandse moslim hebt.quote:
Daar komt mijn eerdere uitspraak ook direct van.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee:
http://www.volkskrant.nl/(...)gangers-helden.dhtml
quote:Op zondag 29 juni 2014 15:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Driekwart van de Nederlandse moslims vinden Syrië-gangers helden, dus ook veel van die ouders zullen juist trots zijn denk ik.
En nee, dit onderzoek is niet uitgevoierd in opdracht van de PVV, maar door de NCRV.quote:De meeste moslims vinden dat potentiële Syrië-gangers geen strobreed in de weg moet worden gelegd. Zij willen niet dat ze preventief worden opgepakt en vervolgd. Bij terugkeer moeten de strijders weer worden opgenomen in de Nederlandse samenleving. Hun Nederlandse nationaliteit mag niet worden afgepakt.
Zoals je al kan lezen zijn bekeerde autochtonen buiten het onderzoek gelaten.quote:Op zondag 29 juni 2014 18:49 schreef Flow3r het volgende:
Vreemd onderzoek
Door een overgrote meerderheid (73 procent) van de moslims worden de Syrië-gangers zelfs gezien als helden. Autochtone Nederlanders zijn het met deze visie absoluut niet eens. 70 procent kan zich niet vinden in dergelijk heldendom
Moslims zijn dus nooit autochtone Nederlanders?
Kul onderzoek. Allereerst hebben ze een onderzoek gedaan onder "370 Nederlandse moslims". Hoe ze die groep geselecteerd hebben kom ik zo op terug. Daarbij hebben ze niet aselect moslims onderzocht, maar grote groepen moslims uit het onderzoek gefilterd.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee:
http://www.volkskrant.nl/(...)gangers-helden.dhtml
Ze hebben random mensen op straat aangesproken. Hoe de fuck kan dit een representatief onderzoek zijn? Ze hebben die mensen aangesproken die iets kwijt wilden over het Syrie conflict. De mensen die er niets mee hadden, die hebben ze natuurlijk niet bereikt. Ze hadden geen representatieve panel, zoals ze dat bij de autochtone groep wel hadden.quote:Voor het ondervragen van de Nederlandse moslims is gebruikgemaakt van een combinatie van online en face-to-face-veldwerk. Door analfabetisme en digibetisme onder deze groep is het niet mogelijk om een online representatieve steekproef te realiseren. Daarom is gekozen voor de mixed-mode opzet. Voor het face-to-face-veldwerk zijn verschillende wervingsmethodes ingezet: op straat, aan de deur (voor de moeilijk benaderbare groepen, bijvoorbeeld eerste generatie vrouwen), bij moskeeën en via verenigingen. Alle interviews hebben op een rustige plek plaatsgevonden, waarbij de respondenten niet door anderen konden worden beïnvloed. Driekwart van de interviews onder Turkse en Marokkaanse moslims zijn face to face afgenomen (n=260). Deze interviews zijn in de vier grote steden gehouden en, daar waar nodig, is het interview in het Turks, het Marokkaans-Arabisch of het Berbers uitgevoerd. Het face-to-face-veldwerk is aangevuld met online interviews onder 110 Nederlandse moslims.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |