Blijkbaar de maximale straf aldaar voor doodslag. Kans lijkt me klein dat ze die ook krijgt.quote:
"Kan". Zal wel niet echt gebeuren, de rechter zal ook wel begrijpen dat zij haar lesje heeft geleerd.quote:
Een gestoorde teef kan je beter naar het asiel brengen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hoop dat ze inderdaad voor 30 jaar achter de tralies verdwijnt, de gestoorde teef.
Motorrijders zijn ook inferieur, dus waarom de rechter nog de moeite neemt hierover een uitspraak te doen is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Laat hier een afschrikwekkende werking vanuit gaan naar andere dierenmongolen. Mensen zijn meer waard dan dieren. Punt. Als jij mensen in levensgevaar brengt om een stel van die minderwaardige organismen te redden, zul je de consequenties moeten aanvaarden.
Hoop dat ze inderdaad voor 30 jaar achter de tralies verdwijnt, de gestoorde teef.
ben ik niet mee eens voor mijn betekent het leven van mijn kanariepietje meer dan het leven van een aidswezen in Afrika die ik niet kenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Laat hier een afschrikwekkende werking vanuit gaan naar andere dierenmongolen. Mensen zijn meer waard dan dieren. Punt. Als jij mensen in levensgevaar brengt om een stel van die minderwaardige organismen te redden, zul je de consequenties moeten aanvaarden.
Ga weg joh. Sukkel. Als je dit al een 'gestoorde teef' vindt..quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Op de snelweg stoppen? Ben je aardig gestoord tbh.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:53 schreef richolio het volgende:
[..]
Ga weg joh. Sukkel. Als je dit al een 'gestoorde teef' vindt..
Klopt, maar ook meer dan een vrouw een straat verderop.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:47 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ben ik niet mee eens voor mijn betekent het leven van mijn kanariepietje meer dan het leven van een aidswezen in Afrika die ik niet ken
Ze stopte op de linkerbaan. Overigens waren de eendjes niet aan het oversteken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:43 schreef Pokkelmans het volgende:
Parkeerde ze daar echt, of trapte ze op de rem om er niet overheen te rijden?
Ja, maar die gozer heeft geen realistisch vermogen en brengt het alsof ze 20 mensen heeft vermoord. Dit terwijl ze het gewoon goed bedoelde en het waarschijnlijk een goede vrouw is. Spijtig dat het zo is gelopen, maar alsnog blijf ik bij mijn punt.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:55 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Op de snelweg stoppen? Ben je aardig gestoord tbh.
Nee ipv 20 heeft ze er 2 vermoord. Goed bedoelt of niet, je bent gestoord als je stopt op een snelweg waar men >100km per uur rijdt. Je hebt niet bijzonder veel hersens nodig om de gevolgen van het stoppen te bedenken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:59 schreef richolio het volgende:
[..]
Ja, maar die gozer heeft geen realistisch vermogen en brengt het alsof ze 20 mensen heeft vermoord. Dit terwijl ze het gewoon goed bedoelde en het waarschijnlijk een goede vrouw is. Spijtig dat het zo is gelopen, maar alsnog blijf ik bij mijn punt.
Ze heeft ze niet vermoord, ze was voor een deel verantwoordelijk voor hun dood. Belangrijk verschil. Verder was het inderdaad dom, dat weet ze zelf inmiddels ook.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:00 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Nee ipv 20 heeft ze er 2 vermoord. Goed bedoelt of niet, je bent gestoord als je stopt op een snelweg waar men >10km per uur rijdt.
Een deel? Zij is de énige (en directe!) verantwoordelijke voor de gevallen doden lijkt mij.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ze heeft ze niet vermoord, ze was voor een deel verantwoordelijk voor hun dood. Belangrijk verschil. Verder was het inderdaad dom, dat weet ze zelf inmiddels ook.
Ze stopte gewoon op de linkerbaan. Dat is waarschijnlijk haar eerste ingeving, want een hele groep eendjes dood rijden wil je meestal ook niet. Gestoord is iets anders. En waarschijnlijk heeft ze er vast wel van geleerd, want hoe zou jij je voelen als je verantwoordelijk bent voor de dood van een 16-jarige en haar moeder. Straf genoeg.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:00 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Nee ipv 20 heeft ze er 2 vermoord. Goed bedoelt of niet, je bent gestoord als je stopt op een snelweg waar men >10km per uur rijdt.
Zoals ik net al zei, is het ook de verantwoordelijkheid van elke weggebruiker om altijd voorbereid te zijn op het moeten maken van een noodstop. En dat geldt nog meer voor een motorrijder met een kind achterop.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:03 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Een deel? Zij is de énige (en directe!) verantwoordelijke voor de gevallen doden lijkt mij.
'Ze stopte gewoon op de linkerbaan'. Op een snelweg, aan de kant waar mensen het hardst rijden ivm inhalen ed. En jij noemt dat gewoon? Gast..quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Ze stopte gewoon op de linkerbaan. Dat is waarschijnlijk haar eerste ingeving, want een hele groep eendjes dood rijden wil je meestal ook niet. Gestoord is iets anders. En waarschijnlijk heeft ze er vast wel van geleerd, want hoe zou jij je voelen als je verantwoordelijk bent voor de dood van een 16-jarige en haar moeder. Straf genoeg.
De motorrijder reed 20 tot 30km/u te hard en klapte met 110-120kmu achterop de auto. Hij heeft dus ook zitten slapen, want hij heeft zo te zien niet eens geprobeerd te remmen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:03 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Een deel? Zij is de énige (en directe!) verantwoordelijke voor de gevallen doden lijkt mij.
Nouja, in principe moet je ook voldoende afstand houden en anticiperen om niet op je voorganger te rijden als die plotseling stil gaat staan.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:03 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Fuck zeg, je weet dondersgoed dat ik dat niet zo bedoelde. Ze is ook grotendeels verantwoordelijk, maar dat weet ze zelf ook wel en doet ze niet nog een keer. Want als je ook de rest zou lezen; hoe zou jij je dan voelen? Ik zeg straf genoeg. Maar gestoord noemen? Dat is alsof je ze vergelijkt met verkrachtende kindermoordenaar. Sterk woord.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:05 schreef MrGuma het volgende:
[..]
'Ze stopte gewoon op de linkerbaan'. Op een snelweg, aan de kant waar mensen het hardst rijden ivm inhalen ed. En jij noemt dat gewoon? Gast..
Dit dus, slotje.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:00 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Nee ipv 20 heeft ze er 2 vermoord. Goed bedoelt of niet, je bent gestoord als je stopt op een snelweg waar men >100km per uur rijdt. Je hebt niet bijzonder veel hersens nodig om de gevolgen van het stoppen te bedenken.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De motorrijder reed 20 tot 30km/u te hard en klapte met 110-120kmu achterop de auto. Hij heeft dus ook zitten slapen, want hij heeft zo te zien niet eens geprobeerd te remmen.
Op 100km per uur is de remweg +-50m. Op een snelheid van 100km per uur leg je +- 28 meter per seconde af. Als je 130km per uur rijdt (die motorchick) is dit al een remweg van +- 70m.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei, is het ook de verantwoordelijkheid van elke weggebruiker om altijd voorbereid te zijn op het moeten maken van een noodstop. En dat geldt nog meer voor een motorrijder met een kind achterop.
Jij kunt op de snelweg geen 100 meter voor je kijken? Dan moet je maar snel je rijbewijs inleveren.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:12 schreef MrGuma het volgende:
[..]
[..]
Op 100km per uur is de remweg +-50m. Op een snelheid van 100km per uur leg je +- 28 meter per seconde af. Als je 130km per uur rijdt (die motorchick) is dit al een remweg van +- 70m.
Veel plezier met anticiperen tegen een stilstaande auto.
Ja, het is de schuld van de motorrijder...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Erg dom van die vrouw, ze had beter moeten weten dan stil te staan op de snelweg voor een paar eendjes. Maar ze zegt zelf al dat ze het niet opnieuw zal doen, dus daar is geen levenslang voor nodig. Daarnaast moet elke weggebruiker, zeker een motorrijder, altijd voorbereid zijn op het moeten maken van een noodstop.
Komt ze wel goed mee weg, ze heeft twee doden op haar geweten. Maar dat alleen al is voldoende omdat ze stupide bezig was. Nice. Hoe zou de familie van de doden zich voelen?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:09 schreef richolio het volgende:
[..]
Fuck zeg, je weet dondersgoed dat ik dat niet zo bedoelde. Ze is ook grotendeels verantwoordelijk, maar dat weet ze zelf ook wel en doet ze niet nog een keer. Want als je ook de rest zou lezen; hoe zou jij je dan voelen? Ik zeg straf genoeg. Maar gestoord noemen? Dat is alsof je ze vergelijkt met verkrachtende kindermoordenaar. Sterk woord.
Als jij pas op 70 meter afstand ziet dat iemand stilstaat heb je helemaal niks op een snelweg te zoeken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:12 schreef MrGuma het volgende:
[..]
[..]
Op 100km per uur is de remweg +-50m. Op een snelheid van 100km per uur leg je +- 28 meter per seconde af. Als je 130km per uur rijdt (die motorchick) is dit al een remweg van +- 70m.
Als jij achter die auto aan rijdt is 100 meter ineens heel snel voorbij. Na 2 seconde ben je al 100 meter verder.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij kunt op de snelweg geen 100 meter voor je kijken? Dan moet je maar snel je rijbewijs inleveren.
Je vergeet dat je als je afstand houdt nog tijd hebt om uit te wijken zeker? Wat ook niet al te veilig is vaak, maar toch beter dan ergens vol op klappen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:12 schreef MrGuma het volgende:
[..]
[..]
En de auto heeft geen remweg? Die remweg is langer dan die van een motor overigens.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:15 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Als jij achter die auto aan rijdt is 100 meter ineens heel snel voorbij. Na 2 seconde ben je al 100 meter verder.
Die auto heeft een langere remweg dan een motor. Zelfs met reactietijd erbij klap je er niet op met 110 km/u. Hij heeft maximaal 8km/u vertraagd, en dat op een motor. Dat is niet meer dan een halve seconde remmen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:15 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Als jij achter die auto aan rijdt is 100 meter ineens heel snel voorbij. Na 2 seconde ben je al 100 meter verder.
Als er iemand op de snelweg stilstaat en je komt aan met 120 km/u dan mag je wel heel snel kunnen reageren om een ongeluk te voorkomen. Domme reactie dus.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:18 schreef Jahr00n het volgende:
die motor had gewoon uit moeten kijken
de gene die achterop klapt is altijd fout
heb jij geen ogen ofso? je kan toch die auto zien staan ga dan van baan wisselequote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:19 schreef bondage het volgende:
[..]
Als er iemand op de snelweg stilstaat en je komt aan met 120 km/u dan mag je wel heel snel kunnen reageren om een ongeluk te voorkomen. Domme reactie dus.
Dat had je dan toch al wel van ver kunnen zien, behalve als het misschien na een bocht was of zo, of als de automobilist zijn rempedaal niet had ingedrukt tijdens stilstand.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:19 schreef bondage het volgende:
[..]
Als er iemand op de snelweg stilstaat en je komt aan met 120 km/u dan mag je wel heel snel kunnen reageren om een ongeluk te voorkomen. Domme reactie dus.
Als je 800 meter vooruit kijkt hebt je zeker 20 seconden om een stilstaande auto te zien en te anticiperen. En je kan waarschijnlijk meer dan een kilometer vooruit kijken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:19 schreef bondage het volgende:
[..]
Als je pech krijgt kun je in de meeste gevallen naar de vluchtstrook rijden, een voertuig staat immers niet ineens volledig stil. En wat je al zegt; het kan ook na een bocht zijn waardoor je dit al helemaal niet aan ziet komen. Je mag gewoon nooit op de snelweg stil gaan staan, zeker niet voor dit. Ik vind de reactie van Jahr00n achterlijk omdat hij de motorrijder hier de schuld van wil geven terwijl de vrouw hier toch echt degene is die fout zit.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:23 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dat had je dan toch al wel van ver kunnen zien, behalve als het misschien na een bocht was of zo, of als de automobilist zijn rempedaal niet had ingedrukt tijdens stilstand.
Ik bedoel maar: je kan ook gewoon panne krijgen op de linkerrijbaan hé, dan sta je ook gewoon stil. Dat het hier om eendjes ging doet eigenlijk niet ter zake, je moet gewoon voorbereid zijn op onverwachte situaties.
waarom eigenlijk?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Laat hier een afschrikwekkende werking vanuit gaan naar andere dierenmongolen. Mensen zijn meer waard dan dieren. Punt.
die motor zal wel weer veel te hard hebben gereden zoals de meeste motorrijders. aso'squote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:28 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je 800 meter vooruit kijkt hebt je zeker 20 seconden om een stilstaande auto te zien en te anticiperen. En je kan waarschijnlijk meer dan een kilometer vooruit kijken.
Het gebeurde op een weg waar je maximaal 90 km per uur mocht rijden. Ik zou dat geen snelweg willen noemen. De motorrijder reed overigens tussen de 113 km/h en129 km/h.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:00 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Nee ipv 20 heeft ze er 2 vermoord. Goed bedoelt of niet, je bent gestoord als je stopt op een snelweg waar men >100km per uur rijdt. Je hebt niet bijzonder veel hersens nodig om de gevolgen van het stoppen te bedenken.
Hij reed sowieso te hard, en is hooguit 25km/h afgeremd. Dan heb je echt pas op het laatst geremd, op een motor.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:35 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
die motor zal wel weer veel te hard hebben gereden zoals de meeste motorrijders. aso's
Ervan uitgaande dat er geen heuvels, bochten en andere obstakels waren die het zicht belemmerde. Ook weten we niet wat voor weer het was en of het donker of licht was. De kans is groter dat het zicht slecht was, het moet je wel heel erg meezitten wil je een kilometer in de verte kunnen kijken. Daarbij moet je ook op andere zaken letten.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:28 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je 800 meter vooruit kijkt hebt je zeker 20 seconden om een stilstaande auto te zien en te anticiperen. En je kan waarschijnlijk meer dan een kilometer vooruit kijken.
Zoals je snelheid?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:41 schreef bondage het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat er geen heuvels, bochten en andere obstakels waren die het zicht belemmerde. Ook weten we niet wat voor weer het was en of het donker of licht was. De kans is groter dat het zicht slecht was, het moet je wel heel erg meezitten wil je een kilometer in de verte kunnen kijken. Daarbij moet je ook op andere zaken letten.
Lezen, randaap.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, het is de schuld van de motorrijder...![]()
Ga nou gewoon niet doen alsof je geen noodstop kan maken op een snelweg bij voldoende afstand.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:12 schreef MrGuma het volgende:
[..]
[..]
Ga nu niet doen alsof jij niet mijn latere post heb gelezen, randaap.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ga nou gewoon niet doen alsof je geen noodstop kan maken op een snelweg bij voldoende afstand.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:41 schreef bondage het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat er geen heuvels, bochten en andere obstakels waren die het zicht belemmerde. Ook weten we niet wat voor weer het was en of het donker of licht was. De kans is groter dat het zicht slecht was, het moet je wel heel erg meezitten wil je een kilometer in de verte kunnen kijken. Daarbij moet je ook op andere zaken letten.
quote:It should have been a quick 20-minute motorcycle ride home for Pauline Volikakis and her family to cap what had been a glorious summer day in 2010.
http://www.cbc.ca/news/ca(...)ping-ducks-1.2663840
Vergis je niet. Ooit met 120 op de snelweg bijna achterop een auto geknald die op de autosnelweg 40-50km/uur reed. Geen remlichten omdat men niet aan het remmen was en ik kon net uitwijken naar links.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ga nou gewoon niet doen alsof je geen noodstop kan maken op een snelweg bij voldoende afstand.
Dat sowieso natuurlijk. Maar nogmaals: we weten niet wat de situatie was, snelwegen zijn niet per definitie volledig recht en het weer kan ook tegenzitten. Ik mag toch hopen dat je het met me eens bent dat stilstaan op de linkerbaan van een snelweg niet de meest doordachte actie is, zeker niet voor het over laten steken van een paar eenden.quote:
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:18 schreef Jahr00n het volgende:
quote:
Wordt daarmee krappe bocht bedoeld? In dat geval niet zo vreemd dat die motorrijder het niet aan zag komen.quote:Prosecutor Annie-Claude Chasse said witness and police testimony will show the accused was on a narrow shoulder patch next to the passing lane, tending to a family of ducks on the roadway.
Mijn fout, dat had ik inderdaad niet gedaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:47 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ga nu niet doen alsof jij niet mijn latere post heb gelezen, randaap.
Tja, maar de kans op brokken stijgt enorm met dit soort fratsen op een autosnelweg. Nu vind ik deze straf voor de dame wel erg overdreven, maar slim is het zeker niet. Zeker niet als er geen gevaarlichten worden ontstoken etc. wat in het verhaal vermeld word.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:51 schreef starla het volgende:
Sinds wanneer is degene die achterop knalt niet meer de schuldige?
Lol, nee....dat is een (kleine) inham naast de weg, waar je kunt stoppen als je plotseling pech onderweg hebt. De Nederlandse term is me even ontschoten.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:56 schreef bondage het volgende:
[..]
[..]
Wordt daarmee krappe bocht bedoeld? In dat geval niet zo vreemd dat die motorrijder het niet aan zag komen.
Volgens mij eerder een zijstrook/pechstrook.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:56 schreef bondage het volgende:
[..]
[..]
Wordt daarmee krappe bocht bedoeld? In dat geval niet zo vreemd dat die motorrijder het niet aan zag komen.
Dan stond ze daar waarschijnlijk zelf, in dezelfde bron staat namelijk dat ze het voertuig had verlaten:quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol, nee....dat is een (kleine) inham naast de weg, waar je kunt stoppen als je plotseling pech onderweg hebt. De Nederlandse term is me even ontschoten.
quote:The Crown said in its opening statement that Czornobaj wasn't physically in her car and that the vehicle was stopped, with the engine running and without any emergency lights, in the left lane of Highway 30, south of Montreal.
Maar om iemand die de "kans op brokken doet stijgen" dezelfde straf te geven als meervoudige moordenaars die bewust mensen ombrengen ....quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:59 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja, maar de kans op brokken stijgt enorm met dit soort fratsen op een autosnelweg. Nu vind ik deze straf voor de dame wel erg overdreven, maar slim is het zeker niet. Zeker niet als er geen gevaarlichten worden ontstoken etc. wat in het verhaal vermeld word.
Klopt. De Nederlandse vertaling in de OP is gewoon zwaar kut.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:03 schreef bondage het volgende:
[..]
Dan stond ze daar waarschijnlijk zelf, in dezelfde bron staat namelijk dat ze het voertuig had verlaten:
[..]
Idd. Daar was ze blijkbaar op de uitkijk gaan staan terwijl haar auto op de linker rijstrook stond geparkeerd zonder alarm/remlichten.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:02 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Volgens mij eerder een zijstrook/pechstrook.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shoulder_%28road%29
Dat is juist het hele punt. Die motorrijder ziet een auto voor zich, maar ziet geen auto voor deze auto. Hij kan dus niet anticiperen op een plotselinge noodstop omdat er vanuit zijn perspectief geen aanleiding toe is. Die vrouw had nooit mogen remmen voor een paar eendjes. Ze zal er (terecht) geen zware gevangenisstraf voor krijgen, maar dat ze schuldig is bevonden vind ik wel logisch.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij kunt op de snelweg geen 100 meter voor je kijken? Dan moet je maar snel je rijbewijs inleveren.
Pedofielen schaar ik onder dieren.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat ze niet had mogen remmen ben ik met je eens, en dat ze (licht) gestraft wordt voor die stommiteit ook. Maar die motorrijder is zelf ook zwaar in de fout gegaan door een stilstaande/fors remmende auto niet op te merken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:11 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat is juist het hele punt. Die motorrijder ziet een auto voor zich, maar ziet geen auto voor deze auto. Hij kan dus niet anticiperen op een plotselinge noodstop omdat er vanuit zijn perspectief geen aanleiding toe is. Die vrouw had nooit mogen remmen voor een paar eendjes. Ze zal er (terecht) geen zware gevangenisstraf voor krijgen, maar dat ze schuldig is bevonden vind ik wel logisch.
Ik vind niet dat je dat kan zeggen zonder ook maar enige vorm van rapportage over het ongeluk te hebben gelezen (en nee, dit nieuwsartikel is geen rapportage), Er zijn zoveel factoren die ervoor kunnen hebben gezorgd dat het voor de motorrijder onmogelijk was om op tijd te stoppen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat ze niet had mogen remmen ben ik met je eens, en dat ze (licht) gestraft wordt voor die stommiteit ook. Maar die motorrijder is zelf ook zwaar in de fout gegaan door een stilstaande/fors remmende auto niet op te merken.
Noem eens één factor die ervoor gezorgd kan hebben dat de motorrijder een ernstig vertraagde/stilstaande auto niet opgemerkt kan hebben.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:18 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dat kan zeggen zonder ook maar enige vorm van rapportage over het ongeluk te hebben gelezen (en nee, dit nieuwsartikel is geen rapportage), Er zijn zoveel factoren die ervoor kunnen hebben gezorgd dat het voor de motorrijder onmogelijk was om op tijd te stoppen.
Wat hier ook al is genoemd: er rijdt een auto tussen het stilstaande voertuig en de motorrijder in. Dit voertuig wijkt op het allerlaatste moment uit waardoor de motorrijder onmogelijk nog op tijd kan reageren en een ongeluk onvermijdelijk is.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Noem eens één factor die ervoor gezorgd kan hebben dat de motorrijder een ernstig vertraagde/stilstaande auto niet opgemerkt kan hebben.
Met die snelheid is 'op het laatste moment' nog altijd enkele tientallen meters. Niet genoeg afstand om stil te staan, maar afstand genoeg om eens flink in de rem te knijpen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:20 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wat hier ook al is genoemd: er rijdt een auto tussen het stilstaande voertuig en de motorrijder in. Dit voertuig wijkt op het allerlaatste moment uit waardoor de motorrijder onmogelijk nog op tijd kan reageren en een ongeluk onvermijdelijk is.
Nieuwsbericht is een interpretatie van de journalist en om die reden vaak onbetrouwbaar. Enkel de analyse van de politie is als betrouwbare bron aan te stempelen.
Met 120 km/u ga je met een snelheid van 33 m/sec. Das een hoop. Om dan op tijd stil te staan is een enorme uitdaging. Daarbij...een stilstaand voertuig laat doorgaans geen remlichten zien, ook dat speelt bij het registreren van het voertuig. Heb je eigenlijk wel een rijbewijs? Want je klinkt behoorlijk naïef als het gaat om het erkennen van gevaren op de weg (en nee, dit is geen persoonlijke vraag, maar oprechte nieuwsgierigheid).quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Met die snelheid is 'op het laatste moment' nog altijd enkele tientallen meters. Niet genoeg afstand om stil te staan, maar afstand genoeg om eens flink in de rem te knijpen.
Mijn theorie klopte dus en werd versterkt door nog een afleidende factor. Hier kon de motorrijder onmogelijk wat aan doen waardoor de schuld volledig bij de bestuurster van die stilstaande auto ligt.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Met die snelheid is 'op het laatste moment' nog altijd enkele tientallen meters. Niet genoeg afstand om stil te staan, maar afstand genoeg om eens flink in de rem te knijpen.
Aha, in een ander artikel staat precies wat er gebeurd is: de auto voor de motorrijder én de motorrijder zelf waren zodanig bezig het meisje in berm te waarschuwen, dat ze de stilstaande auto uit het oog verloren. De auto wist er nog omheen te slalommen, de motor niet meer.
Wel degelijk onoplettendheid dus.
Ik heb al enkele jaren zelfs een motorrijbewijs. Ik weet dat je met een motor 1) vrij snel stilstaat en 2) een stuk makkelijker kunt uitwijken. Als je daarmee iemand wilt aanrijden, moet je niet op zitten te letten of moet de ander een onverwachtse beweging maken. Een stilstaande auto moet je in principe al heel lang hebben zien staan...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Met 120 km/u ga je met een snelheid van 33 m/sec. Das een hoop. Om dan op tijd stil te staan is een enorme uitdaging. Daarbij...een stilstaand voertuig laat doorgaans geen remlichten zien, ook dat speelt bij het registreren van het voertuig. Heb je eigenlijk wel een rijbewijs? Want je klinkt behoorlijk naïef als het gaat om het erkennen van gevaren op de weg (en nee, dit is geen persoonlijke vraag, maar oprechte nieuwsgierigheid).
Maar door het ontbreken van een waarschuwingssignaal (zowel de rem- als de alarmlichten ontbraken) en door afleiding in de berm moest dit ongeluk wel gebeuren en is dit absoluut een pure vorm van dood door schuld/ernstige nalatigheid.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb al enkele jaren zelfs een motorrijbewijs. Ik weet dat je met een motor 1) vrij snel stilstaat en 2) een stuk makkelijker kunt uitwijken. Als je daarmee iemand wilt aanrijden, moet je niet op zitten te letten of moet de ander een onverwachtse beweging maken. Een stilstaande auto moet je in principe al heel lang hebben zien staan...
Iemand proberen te waarschuwen is mooi, maar als je daardoor de weg voor je uit het oog verliest, ben je slecht bezig. Sowieso zou je moeten vertragen als je zo iemand ziet staan, voor je eigen veiligheid en voor de veiligheid van die persoon. Zeker als je 30km/u te hard rijdt...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:29 schreef DW457 het volgende:
[..]
Mijn theorie klopte dus en werd versterkt door nog een afleidende factor. Hier kon de motorrijder onmogelijk wat aan doen waardoor de schuld volledig bij de bestuurster van die stilstaande auto ligt.
Ik zeg ook niet dat zij niet schuldig is of dat zij niet gestraft moet worden. Ik zeg slechts dat ook die motorrijder zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:31 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar door het ontbreken van een waarschuwingssignaal (zowel de rem- als de alarmlichten ontbraken) en door afleiding in de berm moest dit ongeluk wel gebeuren en is dit absoluut een pure vorm van dood door schuld/ernstige nalatigheid.
Nee, dat ben ik niet met je eens. De auto voor de motorrijder had eventueel wél kunnen vertragen en zijn alarmlichten aan kunnen gooien bij het zien van die auto (dan trek je de aandacht van de bestuurders achter je namelijk naar jou toe, dus naar voren). De motorrijder valt volgens mij niets te verwijten.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat zij niet schuldig is of dat zij niet gestraft moet worden. Ik zeg slechts dat ook die motorrijder zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen.
Ze is niet gestoord, ze is gigantisch onnozel zonder besef van gevolgen. Jíj bent gestoord.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Aldus een mensquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Mensen zijn meer waard dan dieren.
Het heeft alles met dit onderwerp te maken omdat er een schijnbaar verschil gemaakt wordt tussen beide terwijl het verschil helemaal niet zo evident is.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:21 schreef DW457 het volgende:
Ik zat al te wachten op de mens vs. dier discussie. Zullen we die discussie in een apart topic doen en hier verder gaan op het eigenlijke onderwerp?
Daar heb je absoluut een punt. Dan rest mij nog maar 1 ding te zeggen: have fun!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het heeft alles met dit onderwerp te maken omdat er een schijnbaar verschil gemaakt wordt tussen beide terwijl het verschil helemaal niet zo evident is.
Juridisch gezien is het verder al duidelijk dus waarover wil je het dan nog hebben?
Naïef of dom zijn betere beschrijvingen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:32 schreef richolio het volgende:
Ach, sneu. Die vrouw is waarschijnlijk van goede aard.
Dat zou wel een beetje overdreven veel zijn...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Mogelijk levenslang voor die vrouw.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:39 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat zou wel een beetje overdreven veel zijn...
Belachelijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Mogelijk levenslang voor die vrouw.
Gelukkig konden de eenden mooi doorgaan met het bijdragen aan het ecosysteemquote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:45 schreef Manke het volgende:
Iemand in m'n stad reed zichzelf dood omdat hij remde voor eenden.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Door haar domheid zijn er 2 mensen dood.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:00 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind dat ze helemaal geen straf verdient.
Mogelijk ook slechts een taakstraf. Het is helemaal niet raar dat er zoveel maximale straf op dit soort vergrijpen staat. Als Shell door bezuinigingen een paar omwonenden zou vergassen dan zou je de verantwoordelijken namelijk wel zo willen straffen.quote:
Iedereen heeft momenten van domheid in zijn leven. Jij hebt toevallig de mazzel gehad om tot nu toe niemand zijn dood te veroorzaken.quote:Op zondag 22 juni 2014 00:59 schreef superniger het volgende:
[..]
Door haar domheid zijn er 2 mensen dood.
Hoezo ? Als jij achter op een andere auto zit je sowieso fout.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:35 schreef ems. het volgende:
LevenslangAlsof ze dat nodig heeft om te leren dat wat ze deed niet zo slim is.
Huh, wat??? Nee levenslang is nodig omdat er 2 mensen dood zijn gegaan omdat zij op de fucking snelweg eventjes dacht te kunnen stoppenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:35 schreef ems. het volgende:
LevenslangAlsof ze dat nodig heeft om te leren dat wat ze deed niet zo slim is.
Wat is deze...quote:Op zondag 22 juni 2014 02:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Welke mongool rijdt er nou achter op een stilstaande auto?
Die reflex kan ik wel begrijpen, een paar eenden bijna op je ruit laten je wel schrikken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:00 schreef HarryP het volgende:
[..]
Zelf ook een keer iemand zien remmen (noodstop) als een gek voor een paar (overvliegende )eenden.
Inderdaad, ik kan best snappen dat niet iedereen weet dat stilstaan op de snelweg een ongelofelijk achterlijk idee is.quote:Op zondag 22 juni 2014 05:45 schreef Skillstorm het volgende:
De persoon die hier zegt dat ze lang achter de tralies moet omdat ze stopte om niet een hele familie van eendjes dood te rijden moet echt even nagekeken worden.
Zij weet nu ook weer dacht niet verstandig was. Wist zij veel dat er 2 mensen door zouden overlijden.
Lijkt me een goed mens en haar levenslang vastzetten voor iets wat ze perongeluk gedaan heeft is simpelweg achterlijk. Terwijl ze al het schuldgevoel voor 2 doden heeft.
Dat is niet slim, maar gevangenis is nog dommer, extreem overdreven straffen.quote:Op zondag 22 juni 2014 05:49 schreef Drxx het volgende:
[..]
Inderdaad, ik kan best snappen dat niet iedereen weet dat stilstaan op de snelweg een ongelofelijk achterlijk idee is.
En straffen heeft inderdaad geen zin als iemand heel veel schuldgevoel heeft.
Levenslang is wel overdreven ja. Maar gevangenisstraf vind ik zeker op z'n plaats, wat doe je anders?quote:Op zondag 22 juni 2014 05:50 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Dat is niet slim, maar gevangenis is nog dommer, extreem overdreven straffen.
Maandelijks bedrag over maken naar de nabestaande.quote:Op zondag 22 juni 2014 06:00 schreef Drxx het volgende:
[..]
Levenslang is wel overdreven ja. Maar gevangenisstraf vind ik zeker op z'n plaats, wat doe je anders?
Met een bosje bloemen voor de schrik maak je niemand bewust van de gevaren van achterlijkheid achter het stuur.
En dat zij een schuldgevoel heeft maakt ook niemand er attent op om niet zulke achterlijke beslissingen te nemen.
Een celstraf is dan veel doeltreffender, vermoed ik.
Zeg alsjeblieft geen "rijbewijs innemen"
Ik denk dat deze vrouw al een behoorlijke straf heeft door met zichzelf te moeten leven. Ik zou het in ieder geval heel zwaar vinden.quote:Op zondag 22 juni 2014 06:00 schreef Drxx het volgende:
[..]
Levenslang is wel overdreven ja. Maar gevangenisstraf vind ik zeker op z'n plaats, wat doe je anders?
Met een bosje bloemen voor de schrik maak je niemand bewust van de gevaren van achterlijkheid achter het stuur.
En dat zij een schuldgevoel heeft maakt ook niemand er attent op om niet zulke achterlijke beslissingen te nemen.
Een celstraf is dan veel doeltreffender, vermoed ik.
Zeg alsjeblieft geen "rijbewijs innemen"
En zo is het...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:18 schreef Jahr00n het volgende:
Als je de situatie even goed analyseert dan zal je zien dat die motorrijder t niet kon zien. Eerst nadenken, dan pas roepen aub...quote:Op zondag 22 juni 2014 07:48 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
En zo is het...
Als die vrouw panne had gehad en daar terecht was gekomen was hij er ook op geknald.
En dat hij veel te snel reed... dat moet je dan ook maar even meenemen in die analyse.quote:Op zondag 22 juni 2014 08:37 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als je de situatie even goed analyseert dan zal je zien dat die motorrijder t niet kon zien. Eerst nadenken, dan pas roepen aub...
Zeker, alles moet je meenemen. Maar zoals het er nu uitziet is die snelheid ondergeschikt aan de rest van de situatie. Let wel, die auto die stilstond gaf ook geen enkel signaal af dat hij stilstond (geen remlichten of alarmlichten) en tussen de motorrijder en de stilstaande auto stond nog een auto die op het allerlaatste moment uitweek. Zelfs al reed die motorrijder niet te hard, dan nog was hij erop geklapt.quote:Op zondag 22 juni 2014 08:49 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
En dat hij veel te snel reed... dat moet je dan ook maar even meenemen in die analyse.
Anticiperen op achteropkomend verkeer kan maar gedeeltelijk, anticiperen op een plots stilstaande auto op de weg kan prima, mits je maar uit je doppen kijkt.quote:Op zondag 22 juni 2014 08:37 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als je de situatie even goed analyseert dan zal je zien dat die motorrijder t niet kon zien. Eerst nadenken, dan pas roepen aub...
Lees deze anders nog maar een keer:quote:Op zondag 22 juni 2014 09:11 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Anticiperen op achteropkomend verkeer kan maar gedeeltelijk, anticiperen op een plots stilstaande auto op de weg kan prima, mits je maar uit je doppen kijkt.
quote:Op zondag 22 juni 2014 09:06 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zeker, alles moet je meenemen. Maar zoals het er nu uitziet is die snelheid ondergeschikt aan de rest van de situatie. Let wel, die auto die stilstond gaf ook geen enkel signaal af dat hij stilstond (geen remlichten of alarmlichten) en tussen de motorrijder en de stilstaande auto stond nog een auto die op het allerlaatste moment uitweek. Zelfs al reed die motorrijder niet te hard, dan nog was hij erop geklapt.
Dan nog is het gewoon een kwestie van uit je doppen kijken, helemaal als je motor rijdt.quote:
Jij zit nooit op de weg, of wel? Daarbij was er een afleidende factor in de berm, wat ook nog meespeelt. Het is allemaal niet zo zwart-wit zoals jij het nu schetst. De motorrijder kon hier simpelweg niets aan doen.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:20 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dan nog is het gewoon een kwestie van uit je doppen kijken, helemaal als je motor rijdt.
Als je ergens achterop knalt ben jij fout, als je op de weg zit moet je overal op bedacht zijn, alle scenario's in overweging nemen, ook een plots voorkomende situatie.
Als je zo hard rijdt dat je iets niet meer kunt ontwijken heb je te hard gereden.
Punt uit.
Ik zit elke dag op de weg, en ben ook al eens een stilstaande auto zonder verlichting op de snelweg tegengekomen.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Jij zit nooit op de weg, of wel? Daarbij was er een afleidende factor in de berm, wat ook nog meespeelt. Het is allemaal niet zo zwart-wit zoals jij het nu schetst. De motorrijder kon hier simpelweg niets aan doen.
Zeker, nou fantastisch dat je er niet op bent geknald, goed van jequote:Op zondag 22 juni 2014 09:24 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik zit elke dag op de weg, en ben ook al eens een stilstaande auto zonder verlichting op de snelweg tegengekomen.
In het midden van de nacht kijk je daar toch van op.
Nee, want als ergens achterop knalt ben jij fout.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zeker, nou fantastisch dat je er niet op bent geknald, goed van jeVeranderd echter helemaal niets aan deze casus.
Rechts blijven rijden en je aan de maximum snelheid houden had wel geholpen.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:22 schreef DW457 het volgende:
De motorrijder kon hier simpelweg niets aan doen.
Niet altijd. Nogmaals, zo zwart-wit is het niet.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:29 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nee, want als ergens achterop knalt ben jij fout.
Je kent de volledige situatie niet (dus waarom ze niet rechts reden) dus daar kan je niet veel over zeggen. Stilstaan zonder enig signaal af te geven op de linkerbaan is trouwens ook niet bijster slim.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Rechts blijven rijden en je aan de maximum snelheid houden had wel geholpen.
Sowieso redelijk ondoordacht om met je 16-jarige dochter achterop als een gek te gaan racen.
Jij claimt dat de motorrijder er niets aan kon doen. Dat is feitelijk onjuist. Waarom hij dat niet gedaan heeft zullen we nooit meer te weten komen, maar iemand die met zijn dochter achterop op een 90km/uur weg +/- 30 km/u te hard reed, die had er in mijn boek iig iets aan kunnen doen.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:34 schreef DW457 het volgende:
Je kent de volledige situatie niet (dus waarom ze niet rechts reden) dus daar kan je niet veel over zeggen. Stilstaan zonder enig signaal af te geven op de linkerbaan is trouwens ook niet bijster slim.
Dus jij kan puur op de snelheid baseren dat het hun eigen schuld is. Knap.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij claimt dat de motorrijder er niets aan kon doen. Dat is feitelijk onjuist. Waarom hij dat niet gedaan heeft zullen we nooit meer te weten komen, maar iemand die met zijn dochter achterop op een 90km/uur weg +/- 30 km/u te hard reed, die had er in mijn boek iig iets aan kunnen doen.
1. Hij reed te hardquote:Op zondag 22 juni 2014 09:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij claimt dat de motorrijder er niets aan kon doen. Dat is feitelijk onjuist. Waarom hij dat niet gedaan heeft zullen we nooit meer te weten komen, maar iemand die met zijn dochter achterop op een 90km/uur weg +/- 30 km/u te hard reed, die had er in mijn boek iig iets aan kunnen doen.
Plank jij de rem in als je motor afslaat?quote:Op zondag 22 juni 2014 10:05 schreef Re het volgende:
dus stel dat het geen eendjes waren maar autopech en ze had gestopt, was het dan ook doodslag/dood door schuld?
"ze zette hem stil"... lijkt me geen sprake van vol in de ankers... en dat was mijn vraag ook nietquote:Op zondag 22 juni 2014 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Plank jij de rem in als je motor afslaat?
Ze stond al stil, dat maakt de situatie ook al wezenlijk anders. Daarbij kan je niet met zekerheid zeggen dat ze over de auto heen kon kijken. We zijn mensen en geen robots en als er dan iets gebeurd in de berm, dan wordt je daardoor afgeleid, dat kan haast niet anders. Dit alles gebeurde in een zeer korte tijd waardoor ontwijken onmogelijk werd.quote:Op zondag 22 juni 2014 10:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
1. Hij reed te hard
2. Hij laat zich afleiden door iets in de berm terwijl hij met een inhaalmanoevre bezig is
3. Hij kijkt niet over zijn voorganger heen om te anticiperen.
Je zult (auto of motor) altijd moeten anticiperen op idioten op de snelweg, mensen trappen op de rem om de meest idiote dingen of zitten niet op te letten omdat ze met wat anders bezig zijn. Stoppen ze niet voor eendjes, dan zitten ze wel met 120km/u hun make-up te doen, de krant te lezen of zich te scheren... om maar even 3 voorbeelden van afgelopen week te pakken.
Dus stel, ik lust geen appels, betekend dat dan ook dat ik geen peren lust? Dat is een compleet andere situatie met weer een compleet andere rechtsvervolging. Dit was namelijk een bewuste keuze van de bestuurster om stil te gaan staan op de linkerbaan. Als je pech krijgt is het overmacht. Heel erg belangrijk verschil. Daarbij...meestal als je pech krijgt kan je nog wel naar de vluchtstrook rollen (let wel, ik zeg meestal, niet altijd).quote:Op zondag 22 juni 2014 10:05 schreef Re het volgende:
dus stel dat het geen eendjes waren maar autopech en ze had gestopt, was het dan ook doodslag/dood door schuld?
Auto stond al stil toen het ongeluk gebeurde, belangrijk detail.quote:Op zondag 22 juni 2014 10:15 schreef Re het volgende:
[..]
"ze zette hem stil"... lijkt me geen sprake van vol in de ankers... en dat was mijn vraag ook niet
"op de snelweg stopte om een groep eenden te laten oversteken. "quote:Op zondag 22 juni 2014 10:15 schreef Re het volgende:
[..]
"ze zette hem stil"... lijkt me geen sprake van vol in de ankers... en dat was mijn vraag ook niet
Het blijft toch allemaal giswerk aangezien we het verhaal van de motorrijder niet kunnen navragen.quote:Op zondag 22 juni 2014 10:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ze stond al stil, dat maakt de situatie ook al wezenlijk anders. Daarbij kan je niet met zekerheid zeggen dat ze over de auto heen kon kijken. We zijn mensen en geen robots en als er dan iets gebeurd in de berm, dan wordt je daardoor afgeleid, dat kan haast niet anders. Dit alles gebeurde in een zeer korte tijd waardoor ontwijken onmogelijk werd.
Nee. Dat zeg ik nergens.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:49 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dus jij kan puur op de snelheid baseren dat het hun eigen schuld is. Knap.
Lees de Engelstalige bronnen ipv de door jou zo verfoeide Nederlandse pers.quote:Op zondag 22 juni 2014 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
"op de snelweg stopte om een groep eenden te laten oversteken. "
Dit lijkt mij wel rokende banden, zie dit ieder voorjaar wel een keer gebeuren.
overstekend is discutabel, maar:quote:Op zondag 22 juni 2014 10:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lees de Engelstalige bronnen ipv de door jou zo verfoeide Nederlandse pers.
Er waren helemaal geen overstekende eenden.
en wbt de mottrijder:quote:The trial heard that Czornobaj, who had three years of driving experience at the time, had stopped to rescue ducklings on the side of the road.
The professed animal lover told the court that she did not see the ducklings' mother anywhere and planned to capture them and take them home.
Gezien de snelheden heeft ie z'n rem amper gebruikt, als je alleen je gas al volledig loslaat heb je dit effect al.quote:Volikakis was on another motorcycle behind her husband when the collision happened. She was driving more slowly and managed to avoid injury.
A provincial police officer testified at the trial that Roy, whose speed was estimated to be from 113 km/h to 129 km/h when he applied his brakes, collided with Czornobaj's car at between 105 km/h and 121 km/h.
Klopt. Ze zag kuikens langs de kant van de weg en geen moeder-eend. Ze wilde de kuikens mee naar huis nemen en stopte daarom op een pech/zijstrook aan de linkerkant van de weg.quote:Op zondag 22 juni 2014 10:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
overstekend is discutabel, maar:
[..]
en wbt de mottrijder:
[..]
Gezien de snelheden heeft ie z'n rem amper gebruikt, als je alleen je gas al volledig loslaat heb je dit effect al.
Is toch niet zo vreemd? Verschillende zaken verschillende straffen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:13 schreef DW457 het volgende:
Heel interessant om te zien. Een aantal mensen die reageren in dit topic en zeggen dat ze genoeg gestraft is en de strafeis te zwaar is, pleitten in een ander topic juist voor veel hardere straffen.
Inderdaad, ik weet niet hoe het in Canada zit, maar in de USA heb je ook vaak vluchtstroken aan de linkerkant van de weg (of soms aan beide kanten). De vraag is dus eigenlijk of haar auto nu echt op de weg zelf stond of op een van die vluchtstroken, want dat wordt uit de nieuwsartikels niet echt duidelijk.quote:Op zondag 22 juni 2014 10:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt. Ze zag kuikens langs de kant van de weg en geen moeder-eend. Ze wilde de kuikens mee naar huis nemen en stopte daarom op een pech/zijstrook aan de linkerkant van de weg.
Waarom daar overstekende eenden van is gemaakt, is me een compleet raadsel en waarom er gesuggereerd wordt dat ze op de linkerbaan stond snap ik ook niet.
wat appels en peren er mee te maken heeft weet ik niet behalve dat het als stront er uiteindelijk weer uitkomt. Ik snap dat plotseling remmen of onnodig stilstaan niet echt gewenst gedrag is, maar er zijn nou eenmaal van die situaties op de weg dat dat gebeurd en dan heb je als motorrijder ook rekening mee te houdenquote:Op zondag 22 juni 2014 10:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ze stond al stil, dat maakt de situatie ook al wezenlijk anders. Daarbij kan je niet met zekerheid zeggen dat ze over de auto heen kon kijken. We zijn mensen en geen robots en als er dan iets gebeurd in de berm, dan wordt je daardoor afgeleid, dat kan haast niet anders. Dit alles gebeurde in een zeer korte tijd waardoor ontwijken onmogelijk werd.
[..]
Dus stel, ik lust geen appels, betekend dat dan ook dat ik geen peren lust? Dat is een compleet andere situatie met weer een compleet andere rechtsvervolging. Dit was namelijk een bewuste keuze van de bestuurster om stil te gaan staan op de linkerbaan. Als je pech krijgt is het overmacht. Heel erg belangrijk verschil. Daarbij...meestal als je pech krijgt kan je nog wel naar de vluchtstrook rollen (let wel, ik zeg meestal, niet altijd).
[..]
Auto stond al stil toen het ongeluk gebeurde, belangrijk detail.
en als je het bericht dus echt leest weet je dat hier de motorrijder gewoon fout zatquote:Op zondag 22 juni 2014 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
"op de snelweg stopte om een groep eenden te laten oversteken. "
Dit lijkt mij wel rokende banden, zie dit ieder voorjaar wel een keer gebeuren.
quote:Op zondag 22 juni 2014 10:57 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Inderdaad, ik weet niet hoe het in Canada zit, maar in de USA heb je ook vaak vluchtstroken aan de linkerkant van de weg (of soms aan beide kanten). De vraag is dus eigenlijk of haar auto nu echt op de weg zelf stond of op een van die vluchtstroken, want dat wordt uit de nieuwsartikels niet echt duidelijk.
Op de pech/zijstrook dus.quote:Prosecutor Annie-Claude Chasse said witness and police testimony will show the accused was on a narrow shoulder patch next to the passing lane, tending to a family of ducks on the roadway.
Goed punt. Dat is idd niet met zekerheid te herleiden uit de artikelen.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:01 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, daar was zij, maar waar was haar auto?
Dan is het toch gewoon zijn eigen schuld? Als degene die achter hem reed een ongeluk wel kon voorkomen, dan heeft hij gewoon liggen slapen. Sowieso op een stilstaande auto botsenquote:Op zondag 22 juni 2014 10:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
overstekend is discutabel, maar:
[..]
en wbt de mottrijder:
[..]
Gezien de snelheden heeft ie z'n rem amper gebruikt, als je alleen je gas al volledig loslaat heb je dit effect al.
precies; de auto voor hem en de motorrijder achter hem konden het wel voorkomen.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan is het toch gewoon zijn eigen schuld? Als degene die achter hem reed een ongeluk wel kon voorkomen, dan heeft hij gewoon liggen slapen. Sowieso op een stilstaande auto botsen
Best triest dat die vrouw nu moet opdraaien voor het feit dat die motorrijden niet op heeft gelet.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:28 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
precies; de auto voor hem en de motorrijder achter hem konden het wel voorkomen.
Nee, als je het bericht lees, zie je dat die motorrijder, ervan uitgaande dat hij menselijk is net als jij en ik, hier niet zo veel aan kon doen. Waarom? Dat heb ik nu al meerdere keren beschreven, lees maar terug.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:00 schreef Re het volgende:
[..]
en als je het bericht dus echt leest weet je dat hier de motorrijder gewoon fout zat
Nee, het is logisch dat zij ervoor opdraait. Ze is bewust gestopt op de snelweg voor die eenden. Dat is een bewuste keuze van haar geweest. Dat ze daarbij de risico's die haar keuze met zich meebracht niet voldoende heeft afgewogen, dát kan haar zeker worden aangerekend. Om die reden zou ik dan ook pleiten voor dood door schuld of ernstige nalatigheid.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Best triest dat die vrouw nu moet opdraaien voor het feit dat die motorrijden niet op heeft gelet.
Haha ik ook, een moedereend met kleine eendjes. Zou dat ook strafbaar zijn?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:26 schreef DW457 het volgende:
De enige keer dat ik moest stoppen voor n eend was toen er eentje over t zebrapad overstak (echt gebeurd)
dat vraag ik me ook af omdat het ergens dezelfde situatie is. Ben je strafbaar als je dat kind aanrijdt of als je stopt op de snelweg of ben je sowieso de sjaak.quote:Op zondag 22 juni 2014 01:54 schreef Gia het volgende:
Het kan een reflex zijn. Ik denk niet dat ik zou remmen, maar heb nog niet voor die stuatie gestaan.
In principe geldt dat een bestuurder achter een andere bestuurder zoveel afstand moet houden dat hij nog op tijd kan remmen, mocht de bestuurder vóór hem onverwacht remmen.
Wat als het ipv eendjes een kind was geweest?
Betere vraag is: ben je strafbaar als je die eend in kwestie plat rijdt? De eend hield zich immers netjes aan de verkeersregels.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:10 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Haha ik ook, een moedereend met kleine eendjes. Zou dat ook strafbaar zijn?
Hele goede vraag. Denk dat het ook heel erg afhangt van je vervolgacties. Het is sowieso erg onverstandig om je eigen veiligheid in gevaar te brengen, eigen veiligheid gaat voor alles (op extra slachtoffers zit immers niemand te wachten). Daarnaast wordt er, denk ik, gekeken naar de vervolgacties als je wél stopt: sta je zo ver mogelijk langs de kant van de weg/op de vluchtstrook, heb je je alarmlichten aan, heb je de alarmcentrale op de hoogte gebracht zodat ze die rijbaan kunnen afkruisen en ze een politieauto met spoed jouw kant op kunnen sturen...dat soort zaken.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:13 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
dat vraag ik me ook af omdat het ergens dezelfde situatie is. Ben je strafbaar als je dat kind aanrijdt of als je stopt op de snelweg of ben je sowieso de sjaak.
Je kent het verhaal van die vrouw in Nederland die 2 fietsers dood reed, rijbewijs werd afgepakt voor het onderzoek, en een week later alweer werd aangehouden omdat ze achter het stuur zat? Zonder rijbewijs! Dat is dus geen goede maatregel. Deze vrouw werd gelukkig gepakt, maar hoeveel mensen rijden zonder een rijbewijs zobder opgepakt te worden? Ik rij 3 jaar met, en ben niet één keer gecontroleerd. De controle daarop is natuurlijk niet te volharden, tenzij iemand het doorgeeft aan de politie.quote:Op zondag 22 juni 2014 06:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maandelijks bedrag over maken naar de nabestaande.
Verplicht werk in de zorg (of bij de dierenarts).
Rijbewijs innemen.
Jaartje gevang.
Niemand heeft hier iets aan. Als deze straf enkel vanuit het oogpunt van 'wraak' bepaald is, dan lijkt het mij tijd voor herziening van het rechtssysteem daar.
Intentie moet zekervin acht genomen worden.
Het is eerder gebeurt: http://www.stadindex.nl/a(...)en-raakt-zwaargewond er staat alleen niks over de gevolgen voor de bestuurder.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:19 schreef DW457 het volgende:
[..]
Betere vraag is: ben je strafbaar als je die eend in kwestie plat rijdt? De eend hield zich immers netjes aan de verkeersregels.
[..]
Hele goede vraag. Denk dat het ook heel erg afhangt van je vervolgacties. Het is sowieso erg onverstandig om je eigen veiligheid in gevaar te brengen, eigen veiligheid gaat voor alles (op extra slachtoffers zit immers niemand te wachten). Daarnaast wordt er, denk ik, gekeken naar de vervolgacties als je wél stopt: sta je zo ver mogelijk langs de kant van de weg/op de vluchtstrook, heb je je alarmlichten aan, heb je de alarmcentrale op de hoogte gebracht zodat ze die rijbaan kunnen afkruisen en ze een politieauto met spoed jouw kant op kunnen sturen...dat soort zaken.
Rij je het kind aan, dan denk ik niet dat je strafbaar bent. Je doet het immers niet opzettelijk en je hoeft ook niet bedacht te zijn op een kind/persoon op de snelweg. Dit zal ongetwijfeld al eens gebeurd zijn en er zal ongetwijfeld jurisprudentie over zijn, maar ik heb nu geen zin om te zoeken
Euhm ...quote:Op zondag 22 juni 2014 08:37 schreef DW457 het volgende:
[..]
http://www.cbc.ca/news/ca(...)ping-ducks-1.2663840quote:Volikakis testified she saw a woman walking dangerously along the narrow shoulder on the side of the highway. She also saw a car at a standstill in the passing lane.
"I wondered what she was doing there, it was not the place to be," Volikakis said.
She testified that Roy gestured to the accused as if to warn her it was dangerous for her to be there. Seconds later, his bike slammed into the stationary car, sending both of the occupants in the motorcycle flying.
quote:Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef Tyron het volgende:
heel leuk dit artikel
maar hoe is het uiteindelijk afgelopen met de eendjes?
Dan nog zegt dat niets over het perspectief van die motorrijder...quote:Op zondag 22 juni 2014 12:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Euhm ...
[..]
Als zij het kon zien kon hij het ook, mits hij voldoende afstand houdt van de voorganger, niet waar? Dus hij rijdt niet alleen te hard maar ook te dicht op zijn voorganger waardoor hij het overzicht kwijt is geraakt. En om het af te maken haalt die ook nog zijn handen van het stuur om naar die vrouw te gaan gebaren ..
Als hij achter een bestelbus zat had ie afstand moeten houden, zat hij achter een normale personenauto dan kan hij er gewoon overheen kijken (en afstand moeten houden).quote:Op zondag 22 juni 2014 12:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Dan nog zegt dat niets over het perspectief van die motorrijder...
Da's kip, geen eend ...quote:Op zondag 22 juni 2014 12:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Dan nog zegt dat niets over het perspectief van die motorrijder...
De vraag is: moet je een kind overhoop rijden, omdat je niet mag stoppen op een snelweg.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:19 schreef DW457 het volgende:
Rij je het kind aan, dan denk ik niet dat je strafbaar bent. Je doet het immers niet opzettelijk en je hoeft ook niet bedacht te zijn op een kind/persoon op de snelweg. Dit zal ongetwijfeld al eens gebeurd zijn en er zal ongetwijfeld jurisprudentie over zijn, maar ik heb nu geen zin om te zoeken
Je bent gewoon tering ziek in je hoofd als je voor dieren stopt als er kans is op gevaar voor mensen achter je. Ik stop in een woonwijk ook voor dieren hoor maar op een drukke weg rij ik gewoon volgas door natuurlijk!quote:Op zondag 22 juni 2014 12:49 schreef Apenbeest het volgende:
[..]
Och, rot toch op. Stom mens. Als je een mongool wilt zien kijk je maar in de spiegel lelijk mormel.
quote:Op zondag 22 juni 2014 13:10 schreef Apenbeest het volgende:
[..]
Who cares. Er zijn mensen zat op deze wereld. Dieren zijn er steeds minder en minder.
echt welquote:
Haha idioot, ik ga geen 10.000 euro dokken voor een hond.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:40 schreef Apenbeest het volgende:
[..]
[..]
Mensen als jullie zijn nog minder waard dan mieren, wil zwijgen meer dan gevogelte en zoogdieren.
Minderwaardige organismes ja, dat zijn jullie.
Waar jezelf ook aan meewerkt met je schijnheilige gedrag, maar je computer zal welop zonne energie draaien, en je zult wel alleen een krop sla per dag eten,quote:Op zondag 22 juni 2014 13:10 schreef Apenbeest het volgende:
[..]
Who cares. Er zijn mensen zat op deze wereld. Dieren zijn er steeds minder en minder.
Ik denk niet dat deze vrouw ziek in haar hoofd is, eerder erg naïef...quote:Op zondag 22 juni 2014 13:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je bent gewoon tering ziek in je hoofd als je voor dieren stopt als er kans is op gevaar voor mensen achter je. Ik stop in een woonwijk ook voor dieren hoor maar op een drukke weg rij ik gewoon volgas door natuurlijk!
Eens ja. Maar dat zou ik ook hebben als jij bijvoorbeeld voor mn auto op zou duiken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:28 schreef hoas het volgende:
Terecht mensen staan boven dieren, als ik moet uitwijken voor een hond en daarbij tegen een boom zou kunnen knallen, dan heeft die hond pech.
Volgens mij was het dan ook erg rustig. De auto stond stil en zij stond erbuiten toen dit ongeluk gebeurde. Het gaat dus niet zozeer om gevaar voor achterliggers op dat moment, maar om de auto zonder gevarenlichten e.d. stilzetten op de weg.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze vrouw ziek in haar hoofd is, eerder erg naïef...
Ze zag die eenden en ze dacht ik moet stoppen, ze dacht er niet meer bij na dat ze op een snelweg zat te rijden.
Mens, overdrijf niet zo gruwelijk man..quote:Op zondag 22 juni 2014 13:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je bent gewoon tering ziek in je hoofd als je voor dieren stopt als er kans is op gevaar voor mensen achter je. Ik stop in een woonwijk ook voor dieren hoor maar op een drukke weg rij ik gewoon volgas door natuurlijk!
En?quote:Op zondag 22 juni 2014 13:29 schreef Apenbeest het volgende:
[..]
Ik eet geen gevogelte en geen zoogdieren. Dus met die vlieger hoef je me niet aan te komen. Schijtluis.
En.......oh wacht even, eerst een vliegje buiten zetten...........je pc?quote:Op zondag 22 juni 2014 13:29 schreef Apenbeest het volgende:
[..]
Ik eet geen gevogelte en geen zoogdieren. Dus met die vlieger hoef je me niet aan te komen. Schijtluis.
Lees anders ook eens het eerste deel van mijn post die je gequote hebt.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
De vraag is: moet je een kind overhoop rijden, omdat je niet mag stoppen op een snelweg.
En met een pechhulpstrook aan de linkerzijde zou zoiets voor kunnen komen.
Ik kan me voorstellen dat je niet strafbaar bent als je een kind, of volwassene, die je daar niet verwacht, misschien vanachter de auto komt, doodrijdt.
Maar ben je dan wel strafbaar als je daarvoor vol in de ankers gaat en een motorrijder knalt bij jou achterop?
Nou ja, ook hier geld dat ik best kan begrijpen dat iemand uit schrik uitwijkt voor een hond als dat eigenlijk niet zo handig is. Denk dan ook dat dat meestal het geval is, dat het gewoon een reflex is ipv dat iemand de bewuste keuze maakt die hond te redden en anderen in gevaar te brengen.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:41 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ben sneller geneigd een mens te ontwijken dan een hond, ook al zou dat voor mij verkeerd kunnen aflopen. Sommige boomknuffelaars noemen dat geen respect hebben voor dieren. Ik noem dat behoud van eigen soort.
Ah een bevestiging dat je auto rijd, schijnheilige sandaal.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:46 schreef Apenbeest het volgende:
[..]
Prachtige soort ja. Echt iets dat het behouden waard is. Ik weet in elk geval dat ik niet zal wijken als ik jou tegenkom op de snelweg. Dat heet dan onmacht
Naja, je kunt hoog bij laag springen, maar ze had gewoon nooit stil moeten gaan staan op een snelweg...quote:Op zondag 22 juni 2014 13:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij was het dan ook erg rustig. De auto stond stil en zij stond erbuiten toen dit ongeluk gebeurde. Het gaat dus niet zozeer om gevaar voor achterliggers op dat moment, maar om de auto zonder gevarenlichten e.d. stilzetten op de weg.
Vind het wel apart dat de eerste auto kon uitwijken en de motor na de verongelukte ook, dat zegt wel iets over die motorrijder. Maar al met al was dit waarschijnlijk al niet gebeurd als zij haar gevarenlichten aan had gehad waardoor de auto veel opvallender was geweest.
Ad hominem.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:46 schreef Apenbeest het volgende:
[..]
Prachtige soort ja. Echt iets dat het behouden waard is. Ik weet in elk geval dat ik niet zal wijken als ik jou tegenkom op de snelweg. Dat heet dan onmacht
Wat nu als ze panne had gehad, auto stuk en net dat inhammetje niet meer gehaald had?quote:Op zondag 22 juni 2014 13:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, je kunt hoog bij laag springen, maar ze had gewoon nooit stil moeten gaan staan op een snelweg...
quote:Op zondag 22 juni 2014 13:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat nu als ze panne had gehad, auto stuk en net dat inhammetje niet meer gehaald had?
Er zijn vele redenen waarom iemand stil kan staan, je moet altijd rekening houden met dat soort rare dingen.
De grote fout hier is geen gevarenlichten waardoor iedereen vanuit de verte al gewaarschuwd wordt dat er iets aan de hand is, dat het geen normaal rijdende auto is.
Maar het feit dat die motor erop geklapt is en de auto voor hem niet, samen met het amper afremmen van de motor vertellen toch meer van een gedeelde schuld, fouten aan beide kanten.
Ook was het klaarlichte dag, niet? Fout van beiden kanten inderdaad.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat nu als ze panne had gehad, auto stuk en net dat inhammetje niet meer gehaald had?
Er zijn vele redenen waarom iemand stil kan staan, je moet altijd rekening houden met dat soort rare dingen.
De grote fout hier is geen gevarenlichten waardoor iedereen vanuit de verte al gewaarschuwd wordt dat er iets aan de hand is, dat het geen normaal rijdende auto is.
Maar het feit dat die motor erop geklapt is en de auto voor hem niet, samen met het amper afremmen van de motor vertellen toch meer van een gedeelde schuld, fouten aan beide kanten.
Is het eigenlijk wel een snelweg aangezien er niet zo hard gereden mocht worden?quote:Op zondag 22 juni 2014 13:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Stoppen voor eendjes, of je auto die afslaat en of stuk is.
Nogal een verschil he? Als je niet stil hoeft te staan op de snelweg, dan moet je gewoon niet stil gaan staan. Zo lastig kan dat toch niet wezen?
Ja, er staat een prachtige zomerdag.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:55 schreef richolio het volgende:
[..]
Ook was het klaarlichte dag, niet? Fout van beiden kanten inderdaad.
De vrouw is al helemaal niet ziek in haar hoofd, zoals sommige hier beweren. Bah.
Eigenlijk niet, vrij weinig verschil.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Stoppen voor eendjes, of je auto die afslaat en of stuk is.
Nogal een verschil he? Als je niet stil hoeft te staan op de snelweg, dan moet je gewoon niet stil gaan staan. Zo lastig kan dat toch niet wezen?
Dat het mooi weer was, ja.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat staat in het nieuwsbericht he.
Die liegt natuurlijk. Sorry.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat staat in het nieuwsbericht he.
quote:Op zondag 22 juni 2014 13:57 schreef richolio het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, vrij weinig verschil.Het gaat erom dat de voertuigen achter haar hadden moeten opletten. Ze had stil gestaan met zowel panne als bij de eendjes.
Dit kan je toch wel bevatten? Zo slim ben je toch nog wel?
Oke. Dat denk ik dus nu over jou. Jou neem ik dus ook niet meer serieus.quote:
Waarom moet je schelden?quote:Op zondag 22 juni 2014 13:58 schreef richolio het volgende:
[..]
Oke. Dat denk ik dus nu over jou. Jou neem ik dus ook niet meer serieus.Achterlijke..
Ik praat het niet goed en ik zeg ook niet dat het goed is. Alleen dat ze met panne hetzelfde had gehad en dat de fout van beide kanten kwam. Dat het niet alleen haar fout was. Sommige mensen hebben niet als eerste ingeving om een groep eenden dood te rijden, dus stoppen ze. Dat maakt haar ook niet meteen ziek in haar hoofd. Een (klein) dom foutje, wat ziek uit de hand is gelooen.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom moet je schelden?
Geef eens valide argumenten waarom het goed is dat ze gestopt is voor eendjes op een snelweg??
Dat vind ik niet goed, laat dat duidelijk zijn.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom moet je schelden?
Geef eens valide argumenten waarom het goed is dat ze gestopt is voor eendjes op een snelweg??
Ik noem haar daarom ook niet ziek in hoofd. Sterker nog, haar intentie is waarschijnlijk erg goed geweest...quote:Op zondag 22 juni 2014 14:02 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed en ik zeg ook niet dat het goed is. Alleen dat ze met panne hetzelfde had gehad en dat de fout van beide kanten kwam. Dat het niet alleen haar fout was. Sommige mensen hebben niet als eerste ingeving om een groep eenden dood te rijden, dus stoppen ze. Dat maakt haar ook niet meteen ziek in haar hoofd. Een (klein) dom foutje, wat ziek uit de hand is gelooen.
Ja, maar de motorrijder is dood..quote:Op zondag 22 juni 2014 14:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat vind ik niet goed, laat dat duidelijk zijn.
Wat ik bedoel is dat de andere weggebruikers op dat moment niet weten waarom iemand stil staat, dat iedereen rekening moet houden met dit soort dingen.
Al met al rijdt de motor veelste hard, de auto voor hem verongelukt niet, de motor direct achter hem ook niet. Als hij zich had gedragen zoals die auto en die andere motor was hij niet verongelukt.
MAAR, als zij niet gestopt was was er ook niets gebeurd, als zij iig haar gevarenlichten aan had gedaan was de kans op een ongeluk ook vele malen kleiner geweest.
Zij heeft dus de grootste schuld, maar de motorrijder is ook niet vrij van schuld.
Wat ben jij voor mafklapper dan?quote:Op zondag 22 juni 2014 14:02 schreef Apenbeest het volgende:
[..]
Jij zult vast een ongekend achterlijke kop hebben. Als ik die zie druk ik de pedalen eens even goed in zodat ik geen onwetende slachtoffers kan maken die van achter mij komen
Ja en dat is meer dan treurig. Maar de kans is enorm dat hij nog had geleefd als hij zich netjes aan de verkeersregels had gehouden.quote:
Oh, ik ben niet een van de mensen die roept dat het terecht is dat ze kans heeft op levenslang hé...quote:Op zondag 22 juni 2014 14:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja en dat is meer dan treurig. Maar de kans is enorm dat hij nog had geleefd als hij zich netjes aan de verkeersregels had gehouden.
Maar omdat zij de grootste schuld heeft hieraan vind ik het niet gek dat ze daarop aangesproken wordt. Levenslang lijkt me meer dan overdreven, denk dat ze nu ook niet zo lekker slaapt, ook zij is gestraft voor een zeer domme beslissing.
Waarschijnlijk wel op slag dood, dat pleit dan wel weer voor 'm.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:08 schreef starla het volgende:
[..]
Jij geeft te kennen mij expres aan te zullen rijden met hoge snelheid met waarschijnlijk mijn dood als gevolg.
quote:Op zondag 22 juni 2014 13:57 schreef richolio het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, vrij weinig verschil.Het gaat erom dat de voertuigen achter haar hadden moeten opletten. Ze had stil gestaan met zowel panne als bij de eendjes.
Dit kan je toch wel bevatten? Zo slim ben je toch nog wel?
Is deze shit serieus? Even samenvatten:quote:Op zondag 22 juni 2014 13:58 schreef richolio het volgende:
[..]
Oke. Dat denk ik dus nu over jou. Jou neem ik dus ook niet meer serieus.Achterlijke..
Vooral als je op zo een manier reageert op mensen. Dan ben je in mijn ogen gewoon kinderachtig.
Ik zat even in het moment. Dan bied ik bij deze mijn excuses aan aan theunderdog. Goed zo?quote:Op zondag 22 juni 2014 14:13 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Is deze shit serieus? Even samenvatten:
-Stilstaan wegens panne en stoppen voor eendjes langs de kant van de weg vind jij hetzelfde.
-Je noemt iemand die het hier niet mee eens is achterlijk.
-Vervolgens noem je diegene kinderachtig?
Je eerdere post, over mensen mensen kwalificeren als "teringziek in het hoofd", kan ik zeer goed begrijpen. Maar deze posts slaan echt werkelijk NERGENS op
In het filmpje wat bij het artikel staat worden beelden getoond van de plek van het ongeval.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Is het eigenlijk wel een snelweg aangezien er niet zo hard gereden mocht worden?
Stoppen op een snelweg zal ze inderdaad niet meer doen, zoals je zelf al zegt, maar dan is er toch ook geen probleem meer voor haar om in een auto te stappen?quote:Op zondag 22 juni 2014 14:25 schreef Klaploper het volgende:
Als je op je 25e niet kan bedenken dat je niet moet stoppen op een snelweg voor eendjes dan hoor je geen rijbewijs te hebben. Stoppen op de snelweg zal ze niet meer doen, maar het geeft wel aan dat ze niet in staat is om verantwoordelijk met een auto om te gaan.
Gevangenisstraf zal hier niet veel helpen, maar ik hoop dat ze niet meer in een auto mag stappen. Los van het feit of de motorrijder zelf iets te verwijten valt. Als er niemand omgekomen was hadden ze ook haar rijbewijs moeten innemen.
Iemand die op de snelweg stopt voor eenden (iets heel anders dan uit schrik op de rem trappen) kan dus gewoon niet verantwoordelijk met een auto omgaan en zou niet moeten mogen rijden.
quote:Op zondag 22 juni 2014 14:27 schreef Apenbeest het volgende:
[..]
Ik kan en ben meer dan jij ooit zult kunnen en worden
Waarvoor precies?quote:Op zondag 22 juni 2014 14:16 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik zat even in het moment. Dan bied ik bij deze mijn excuses aan aan theunderdog. Goed zo?
Panne of eendjes, je staat hoe dan ook stil.
edit: De excuses is oprecht. Trouwens.
Katten zijn dan ook walgelijke beesten.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:24 schreef Apenbeest het volgende:
[..]
Ja heel geloofwaardig. Vooral toen je je haat tegen dieren uitten in het kattenmoord topic van die verschrikkelijke ZarB.
[..]
Wat voor stukje vlees neem jij vanavond bij het eten?quote:Op zondag 22 juni 2014 14:35 schreef Apenbeest het volgende:
[..]
Zoals je nick al zegt, je bent een underdog. Een minderwaardig schepsel wiens mening er niet toe doet
Zoals ik zei, als je op je 25e de gevolgen van een debiele actie als deze niet kan overzien, dan kan je niet verantwoordelijk met een auto omgaan. Ik wil niet weten wat voor fratsen ze nog meer kan bedenken.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:27 schreef richolio het volgende:
[..]
Stoppen op een snelweg zal ze inderdaad niet meer doen, zoals je zelf al zegt, maar dan is er toch ook geen probleem meer voor haar om in een auto te stappen?
Eens in de zin van dat er wel een gradatieverschil moet zijn tussen verkeersdoden en, bijvoorbeeld, massamoordenaars.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Levenslang lijkt me meer dan overdreven
Ze is nog niet gestraft, dat moet nog gebeuren:quote:denk dat ze nu ook niet zo lekker slaapt, ook zij is gestraft voor een zeer domme beslissing.
Haar straf moet nog bepaald worden, dus ze is nóg niet gestraft. Wel schuldig bevonden, maar dat is nog geen straf.quote:Emma Czornobaj, who stopped on a Quebec highway to rescue ducklings, was convicted of criminal negligence and dangerous driving in the deaths of a motorcyclist and his daughter.
The woman who stopped to help a group of ducklings on the side of the road shed tears Friday as she was found guilty of causing the deaths of a motorcyclist and his passenger daughter who slammed into her parked car.
Czornobaj was released until her pre-sentence hearing on Aug. 8.
Zal dus vast geen levenslang worden.quote:The lawyer for Emma Czornobaj said his client was in shock after she was convicted by a jury on two counts of criminal negligence causing death and two counts of dangerous driving causing death.
Criminal negligence causing death carries a maximum life sentence while the charge of dangerous driving causing death comes with a maximum of 14 years in jail. Czornobaj has no previous criminal record.
De andere motorrijder was dus de vrouw/moeder en zag alles gebeurenquote:Pauline Volikakis, whose husband and daughter were killed in the collision, briefly fought back tears when she left the courtroom.
Volikakis was driving another motorcycle behind her husband when the collision happened. She was driving more slowly and managed to avoid injury.
Een extreem overdreven dierenliefhebber dus, je auto voor zoiets stilzetten op de weg. 3 jaar autorijden, en niet geleerd om niet je auto zomaar op de weg te laten staanquote:The trial heard that Czornobaj, who had three years’ driving experience at the time, had stopped to rescue ducklings on the side of the road.
The professed animal lover told the court that she did not see the ducklings’ mother anywhere and planned to capture them and take them home.
Dit vind ik altijd zo vreemd, alsof de aanstichter/dader zielig bevonden moet worden... Ook opmerkingen als "ja maar ze voelt zich nu schuldig en zal moeilijk slapen."quote:Defence lawyer Marc Labelle said his client was stunned by the jury’s decision.
“The fact that she was involved in the accident in the first place was a hard experience for her,” he said. “The fact that she had to go through a trial with a lot of publicity was tough and to be confirmed by 12 citizens, the jury, that the conduct was criminal is a hard blow.”
Ik vind het verschrikkelijk eng dat het bestaat. Ik lees op Engelstalige nieuwssites veel reacties als: "dit had mij ook kunnen overkomen!" of "wie wil niet een keer de auto stopzetten voor zoiets?"... Really? Zoveel mensen zouden/willen hun auto stilzetten op de snelweg? Uberhaupt je auto zomaar stilzetten is achterlijk, dat het om moederloze eendjes langs de kant van de weg gaat maakt het alleen maar belachelijker in mijn ogenquote:Op zondag 22 juni 2014 14:25 schreef Klaploper het volgende:
Als je op je 25e niet kan bedenken dat je niet moet stoppen op een snelweg voor eendjes dan hoor je geen rijbewijs te hebben. Stoppen op de snelweg zal ze niet meer doen, maar het geeft wel aan dat ze niet in staat is om verantwoordelijk met een auto om te gaan.
Als je helemaal niet gaat straffen, dus niet eens het rijbewijs afpakken, hoe wil je dan voorkomen dat andere mensen zulke domme dingen doen? Door te straffen, en het in de media te laten verschijnen, maak je mensen juist bewust van wat ze doen. Althans, je probeert het. Zeggen dat het een ongeluk was en haar verder laten rijden is letterlijk niets eraan doen...quote:Op zondag 22 juni 2014 14:27 schreef richolio het volgende:
[..]
Stoppen op een snelweg zal ze inderdaad niet meer doen, zoals je zelf al zegt, maar dan is er toch ook geen probleem meer voor haar om in een auto te stappen?
Een mooie brede weg is niet perse een snelweg, dat zegt me dus vrij weinig.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In het filmpje wat bij het artikel staat worden beelden getoond van de plek van het ongeval.
Beoordeel zelf maar of het een snelweg is of niet:
http://www.cbc.ca/player/News/Canada/Montreal/ID/2466422555/
90 km p/u is de limiet daar en de motorrijder reed tussen de 113 en 129 km p/u.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Een mooie brede weg is niet perse een snelweg, dat zegt me dus vrij weinig.
Ik heb geen idee hoe hard ze daar mogen op de snelweg, maar op deze weg mogen ze niet hard rijden, geen 100/120 km per uur.
Die motorrijder was niet aan het opletten. Daar kan die vrouw niets aan doen. Had hij beter opgelet, dan was er niets aan de hand geweest. Hij koos er kennelijk voor om niet attent te rijden. Was het geen keuze, dan was hij niet geschikt om deel te nemen aan het verkeer.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:57 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, als je het bericht lees, zie je dat die motorrijder, ervan uitgaande dat hij menselijk is net als jij en ik, hier niet zo veel aan kon doen. Waarom? Dat heb ik nu al meerdere keren beschreven, lees maar terug.
Wat die appels en peren betreft: ken je spreekwoorden
[..]
Nee, het is logisch dat zij ervoor opdraait. Ze is bewust gestopt op de snelweg voor die eenden. Dat is een bewuste keuze van haar geweest. Dat ze daarbij de risico's die haar keuze met zich meebracht niet voldoende heeft afgewogen, dát kan haar zeker worden aangerekend. Om die reden zou ik dan ook pleiten voor dood door schuld of ernstige nalatigheid.
Ok, dat wist ik niet, vandaar de vraag.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
90 km p/u is de limiet daar en de motorrijder reed tussen de 113 en 129 km p/u.
Ze was toen trouwens 21, dit is kennelijk 4 jaar geleden gebeurd. Nu pas kon het voor de rechter komen.quote:
Je moet maar zodanig afstand houden en opletten dat je op tijd kunt stoppen.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:01 schreef Drxx het volgende:
In dit filmpje (00:50 t/m 00:56) zeggen ze dat het 19:30 was en dat ze verklaard had tegen de rechter dat de zon onderging en het zicht verminderd was. Dus waar dat "het was goed zicht" vandaan komt snap ik niet.
[..]
Ze was toen trouwens 21, dit is kennelijk 4 jaar geleden gebeurd. Nu pas kon het voor de rechter komen.
[ afbeelding ]
Nee sorry, dit kun je echt op geen enkele manier verdedigen. De eendjes waren waarschijnlijk aan de linkerkant van de snelweg en dat vond ze oh-zo-zielig, maar je auto stilzetten waar nu die rode wagen rijdt. Hoe kóm je erop
inbe4 epic Paint skillz
Dat moet hij sowieso, maar treft zij dan geen enkele blaam door als een idioot daar te staan? Zónder pech en zónder gevaarlichten? Mag toch op z'n minst hopen dat je vindt dat ze totaal niet capabel is om deel te nemen aan het verkeer?quote:Op zondag 22 juni 2014 15:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet maar zodanig afstand houden en opletten dat je op tijd kunt stoppen.
Jawel, maar veel meer dan een verkeersovertreding is dat niet. Wat zou daar in NL voor staan? Paar honderd euro boete? Lijkt me wel voldoende.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:04 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dat moet hij sowieso, maar treft zij dan geen enkele blaam door als een idioot daar te staan? Zónder pech en zónder gevaarlichten? Mag toch op z'n minst hopen dat je vindt dat ze totaal niet capabel is om deel te nemen aan het verkeer?
quote:Op zondag 22 juni 2014 15:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jawel, maar veel meer dan een verkeersovertreding is dat niet. Wat zou daar in NL voor staan? Paar honderd euro boete? Lijkt me wel voldoende.
Jij kunt serieus hoezeer je je best ook doet niet begrijpen dat iemand niet graag eendjes doodrijd?quote:Op zondag 22 juni 2014 15:01 schreef Drxx het volgende:
In dit filmpje (00:50 t/m 00:56) zeggen ze dat het 19:30 was en dat ze verklaard had tegen de rechter dat de zon onderging en het zicht verminderd was. Dus waar dat "het was goed zicht" vandaan komt snap ik niet.
[ afbeelding ]
Nee sorry, dit kun je echt op geen enkele manier verdedigen. De eendjes waren waarschijnlijk aan de linkerkant van de snelweg en dat vond ze oh-zo-zielig, maar je auto stilzetten waar nu die rode wagen rijdt. Hoe kóm je erop
inbe4 epic Paint skillz
[..]
Ze was toen trouwens 21, dit is kennelijk 4 jaar geleden gebeurd. Nu pas kon het voor de rechter komen.
Oh, zeker wel. Ik vind dieren heel zielig, ik weet niet hoe jij tot een andere conclusie kwam? Maar wanneer je mensenlevens in gevaar brengt is voor mij de grens. Zij stak die grens over door haar auto daar stil te zettenquote:Op zondag 22 juni 2014 15:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij kunt serieus hoezeer je je best ook doet niet begrijpen dat iemand niet graag eendjes doodrijd?
Waar het omgaat is dat ze niet opzettelijk mensenlevens in gevaar heeft gebracht...quote:Op zondag 22 juni 2014 15:09 schreef Drxx het volgende:
[..]
Oh, zeker wel. Ik vind dieren heel zielig, ik weet niet hoe jij tot een andere conclusie kwam? Maar wanneer je mensenlevens in gevaar brengt is voor mij de grens. Zij stak die grens over door haar auto daar stil te zetten
Wel eens van art.5 gehoord van de weg- en verkeerswet? Daarbij gaat dit verder. Dit is dood door schuld of door ernstige nalatigheid. Ook in Nederland moet je dan even zitten.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jawel, maar veel meer dan een verkeersovertreding is dat niet. Wat zou daar in NL voor staan? Paar honderd euro boete? Lijkt me wel voldoende.
Ja en die motorrijder lette niet goed op en knalde op die auto.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:09 schreef Drxx het volgende:
[..]
Oh, zeker wel. Ik vind dieren heel zielig, ik weet niet hoe jij tot een andere conclusie kwam? Maar wanneer je mensenlevens in gevaar brengt is voor mij de grens. Zij stak die grens over door haar auto daar stil te zetten
Niet eens een noodstop, een stilstaande auto. Want de vrouw was al buiten de auto toen dit gebeurde, de auto stond al stil toen die 3 voertuigen aankwamen waarbij alleen de middelste verongelukt is.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:11 schreef MouzurX het volgende:
Is toch gewoon de schuld van de motorrijder? Die anticipeerde blijkbaar niet op een potentiële noodstop.
Stel een auto schiet naar links voor de vrouw en zij gaat in de remmen, dan zou hij er ook op hebben gelegen?
*zucht* lees het topic eens door, want dit punt inclusief de kromme vergelijking is al 1000 keer gemaakt en ook 1000 keer ontkracht.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:11 schreef MouzurX het volgende:
Is toch gewoon de schuld van de motorrijder? Die anticipeerde blijkbaar niet op een potentiële noodstop.
Stel een auto schiet naar links voor de vrouw en zij gaat in de remmen, dan zou hij er ook op hebben gelegen?
neequote:Op zondag 22 juni 2014 15:13 schreef DW457 het volgende:
[..]
*zucht* lees het topic eens door, want dit punt inclusief de kromme vergelijking is al 1000 keer gemaakt en ook 1000 keer ontkracht.
Ik ben het totaal niet eens met jouw conclusie. Je moet wel erg dom zijn om niet te beseffen dat je auto op de snelweg stilzetten een gevaar is voor andere mensenlevens. Ze gaf zelfs toe dat het zicht niet goed was. Dat moet toch door je hoofd schieten wanneer je stopt?quote:Op zondag 22 juni 2014 15:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat ze niet opzettelijk mensenlevens in gevaar heeft gebracht...
Haar intentie was goed.
Hij had veel beter kunnen handelen inderdaad, dat geef ik toch ook meerdere malen toe? Maar hoe spreekt dat voor haar zaak? Ook als een auto panne heeft midden op de snelweg, dan veroorzaakt dat soms toch ook kettingbotsingen in Nederland? Ook met doden tot gevolg. Dat er nu doden zijn gevallen maakt het extra zuur, en de consequenties moet je aanvaarden wanneer je zo'n grote risico neemt.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja en die motorrijder lette niet goed op en knalde op die auto.
Als je op een stilstaande auto klapt, ben je best wel een mongool en niet geschikt om deel te nemen aan het verkeer.
Was geen reactie tegen jou, maar meer voortbordurend op jouw post.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:45 schreef DW457 het volgende:
[..]
Lees anders ook eens het eerste deel van mijn post die je gequote hebt.
Dit inderdaad...quote:Op zondag 22 juni 2014 15:18 schreef Halcon het volgende:
Dat spreekt voor haar dat het probleem primair was dat hij niet aan het opletten was. Was ze wel terecht gestopt, dan was hij er ook op geklapt.
Die motorrijder nam ook een groot risico door niet op te letten. Degenen voor en achter hem, hebben wel opgelet en ademen nog.
Ja, een domme verkeersovertreding. Niks meer, niks minder.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit inderdaad...
Natuurlijk heeft de vrouw schuld, maar het is niet meer dan fout verkeersinzicht...
Exact.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, een domme verkeersovertreding. Niks meer, niks minder.
quote:Op zondag 22 juni 2014 15:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit inderdaad...
Natuurlijk heeft de vrouw schuld, maar het is niet meer dan fout verkeersinzicht...
Trolllllllll (herkende het een beetje laat...suf)quote:Op zondag 22 juni 2014 15:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 juni 2014 15:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit inderdaad...
Een domme verkeersovertreding waarbij ze zeer bewust te werk ging en totaal niet aan de eventuele consequenties dacht, waarbij de consequentie nu is dat er 2 doden zijn gevallen.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 juni 2014 15:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:12 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Een domme verkeersovertreding waarbij ze zeer bewust te werk ging en totaal niet aan de eventuele consequenties dacht, waarbij de consequentie nu is dat er 2 doden zijn gevallen.
Een bewuste domme verkeersovertreding, waardoor zij nu de consequenties mag accepteren; namelijk de gevangenis
De dode motorrijder zal blij zijn.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:12 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Een domme verkeersovertreding waarbij ze zeer bewust te werk ging en totaal niet aan de eventuele consequenties dacht, waarbij de consequentie nu is dat er 2 doden zijn gevallen.
Een bewuste domme verkeersovertreding, waardoor zij nu de consequenties mag accepteren; namelijk de gevangenis
Ach die heeft er ook zelf een keuze bij om op een motor te rijden terwijl de kansen op zwaar letsel significant hoger zijn dan met een auto.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De dode motorrijder zal blij zijn.
Nee joh, echt?quote:Op zondag 22 juni 2014 16:58 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ach die heeft er ook zelf een keuze bij om op een motor te rijden terwijl de kansen op zwaar letsel significant hoger zijn dan met een auto.
"dan kan je alles wel laten"
Dat hoeft niet, maar er zitten wel risico's aan bepaald gedrag.
Dat heb ik met een mens ook.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:28 schreef hoas het volgende:
Terecht mensen staan boven dieren, als ik moet uitwijken voor een hond en daarbij tegen een boom zou kunnen knallen, dan heeft die hond pech.
Heeft ook heel veel nut om zo iemand naar de gevangenis sturen. De gevangenis zou alleen voor criminelen moeten zijn, daar schaar ik haar niet onder. Ze heeft een domme fout gemaakt en zit nu heel erg in de problemen omdat iemand te hard rijd en niet oplet terwijl hij aan het verkeer deelneemt.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:12 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Nee, ze zit in de problemen omdat ze een erg domme actie heeft begaan. Wanneer je zomaar, zonder enige waarschuwing je auto op de snelweg op de linkerbaan met laagstaande zon gaat parkeren kan je er vergif op innemen dat er iemand bovenop knalt. Dood door schuld dus.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:52 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Heeft ook heel veel nut om zo iemand naar de gevangenis sturen. De gevangenis zou alleen voor criminelen moeten zijn, daar schaar ik haar niet onder. Ze heeft een domme fout gemaakt en zit nu heel erg in de problemen omdat iemand te hard rijd en niet oplet terwijl hij aan het verkeer deelneemt.
Zal waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren dat ze in de gevangenis beland.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:52 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Heeft ook heel veel nut om zo iemand naar de gevangenis sturen. De gevangenis zou alleen voor criminelen moeten zijn, daar schaar ik haar niet onder. Ze heeft een domme fout gemaakt en zit nu heel erg in de problemen omdat iemand te hard rijd en niet oplet terwijl hij aan het verkeer deelneemt.
Dat is maar een mening. Daarnaast vind ik mensen zoals jij ook minderwaardig, maar dat betekent nog niet dat ik niet op de rem trap als jij oversteekt.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Mag het hopen. Ze heef iets doms gedaan maar levenslang en tbs wat sommige mensen hier neerzetten is echt belachelijk.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren dat ze in de gevangenis beland.
Vond de reactie van de vrouw/moeder van de slachtoffers trouwens wel heel mooi.
Die motorrijder deed niks verkeerd volgens jou?quote:Op zondag 22 juni 2014 21:55 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, ze zit in de problemen omdat ze een erg domme actie heeft begaan. Wanneer je zomaar, zonder enige waarschuwing je auto op de snelweg op de linkerbaan met laagstaande zon gaat parkeren kan je er vergif op innemen dat er iemand bovenop knalt. Dood door schuld dus.
Ach ja....dat zijn typische FOK!-reacties die je zo ongeveer in elk nieuwsbericht tegen komt. Schuldig zonder strafoplegging is het meest waarschijnlijke.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:21 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Mag het hopen. Ze heef iets doms gedaan maar levenslang en tbs wat sommige mensen hier neerzetten is echt belachelijk.
quote:Op zondag 22 juni 2014 22:21 schreef Tukker87 het volgende:
maar levenslang en tbs wat sommige mensen hier neerzetten is echt belachelijk.
Huh? Waar zien jullie FOK!kers om levenslang roepen?quote:Op zondag 22 juni 2014 22:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ach ja....dat zijn typische FOK!-reacties die je zo ongeveer in elk nieuwsbericht tegen komt.
Het enige wat, volgens de informatie vanuit de nieuwsberichten bij mij bekend is, hij verkeerd deed was zijn snelheid. Die lag iets hoger (ongeveer 20 km/u). Dit is echter niet zo schrikbarend veel hoger dat het de hele zaak veranderd. Ik ben ervan overtuigt dat wanneer hij 90 km/u had gereden hij alsnog diezelfde klapper had gemaakt. Deze conclusie trek ik op basis van de situatie die ik al meerdere keren heb beschreven in dit topic en niet eindeloos blijf herhalen.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:21 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Mag het hopen. Ze heef iets doms gedaan maar levenslang en tbs wat sommige mensen hier neerzetten is echt belachelijk.
[..]
Die motorrijder deed niks verkeerd volgens jou?
Als hij de correctie snelheid had gereden en opgelet had, je moet immers ver voor je vooruit kijken, dan had hij die klapper niet gemaakt. Althans, daar ben ik van overtuigd. Daar gaat het ook om als je deelneemt in het verkeer; opletten.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het enige wat, volgens de informatie vanuit de nieuwsberichten bij mij bekend is, hij verkeerd deed was zijn snelheid. Die lag iets hoger (ongeveer 20 km/u). Dit is echter niet zo schrikbarend veel hoger dat het de hele zaak veranderd. Ik ben ervan overtuigt dat wanneer hij 90 km/u had gereden hij alsnog diezelfde klapper had gemaakt. Deze conclusie trek ik op basis van de situatie die ik al meerdere keren heb beschreven in dit topic en niet eindeloos blijf herhalen.
Zeker, hij is deels verantwoordelijk en hij én zijn dochter hebben daar volgens mij ook wel een aardige prijs voor betaald. Nu die vrouw nog...quote:Op zondag 22 juni 2014 23:07 schreef richolio het volgende:
[..]
Als hij de correctie snelheid had gereden en opgelet had, je moet immers ver voor je vooruit kijken, dan had hij die klapper niet gemaakt. Althans, daar ben ik van overtuigd. Daar gaat het ook om als je deelneemt in het verkeer; opletten.
'Het enige wat hij verkeerd deed'.. Ach ja.. Het enige wat de vrouw verkeerd deed was even stoppen om arme eendjes te redden van hun ondergang. Is dat dan ook 'het enige wat ze verkeerd deed'? Zo zie je dat iets kleins naar iets heftigs kan leiden. Ook de man. Hij is dus deels verantwoordelijk.
Hij had ook beter kunnen opletten vooral met een kind achterop...Wat ik er van begreep waren er andere mensen die haar wel konden ontwijken dus ergens heeft hij zelf ook iets meer fout gedaan dan alleen te hard rijden.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het enige wat, volgens de informatie vanuit de nieuwsberichten bij mij bekend is, hij verkeerd deed was zijn snelheid. Die lag iets hoger (ongeveer 20 km/u). Dit is echter niet zo schrikbarend veel hoger dat het de hele zaak veranderd. Ik ben ervan overtuigt dat wanneer hij 90 km/u had gereden hij alsnog diezelfde klapper had gemaakt. Deze conclusie trek ik op basis van de situatie die ik al meerdere keren heb beschreven in dit topic en niet eindeloos blijf herhalen.
quote:Op zondag 22 juni 2014 22:50 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Huh? Waar zien jullie FOK!kers om levenslang roepen?Ik zie dat nergens namelijk. Mensen zeggen enkel dat ze levenslang kan krijgen, volgens de wet van dat land
Juist dingen beweren die niet waar zijn en vervolgens zeggen "typische FOK!-reacties", zijn typische FOK!-reacties
Kom nu ook mensen tegen die het jammer vinden dat de doodstraf is afgeschaft.quote:Op zondag 22 juni 2014 02:38 schreef Drxx het volgende:
[..]
Huh, wat??? Nee levenslang is nodig omdat er 2 mensen dood zijn gegaan omdat zij op de fucking snelweg eventjes dacht te kunnen stoppen
Je citeert nu leuk de enige post die iets over levenslang zegt, de mijne, maar als je verder kijkt dan je neus lang is had je gezien dat ik meerdere malen heb aangegeven dat ik levenslang ook overdreven vindquote:
Eén persoon. Eén.quote:Kom nu ook mensen tegen die het jammer vinden dat de doodstraf is afgeschaft.
Die vrouw moet gewoon vrijgelaten worden, het hele verhaal is al triest genoeg.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:23 schreef Drxx het volgende:
[..]
Je citeert nu leuk de enige post die iets over levenslang zegt, de mijne, maar als je verder kijkt dan je neus lang is had je gezien dat ik meerdere malen heb aangegeven dat ik levenslang ook overdreven vind![]()
De post waarin ik zei dat levenslang nodig was, had ik mezelf compleet verkeerd uitgedrukt. Ik dacht dat indien zij veroordeeld zou worden, dat er sowieso levenslang op stond. Of helemaal geen straf. In dat geval kies ik voor de strafLater zag ik dat ik onjuist had geïnterpreteerd, en dat ze ook 'gewoon' 10 jaar kan krijgen. Iets waar ik hartstikke VOOR ben overigens
[..]
Eén persoon. Eén.
Nogmaals: Niemand propageert levenslang voor deze mevrouw. Hoe graag je ook wil dat het wel zo is
Zoiets speelt zich nog altijd af rond 80 km/u.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:11 schreef MouzurX het volgende:
Eens. Heel sneu allemaal. Ook de moeder en echtgenoot van het kind en de vader meende te willen dat alles gewoon zo snel mogelijk voorbij is.quote:Op maandag 23 juni 2014 07:22 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Die vrouw moet gewoon vrijgelaten worden, het hele verhaal is al triest genoeg.
Dat mens heeft sowieso al geen leven meer, dit draagt ze de rest van haar leven mee, een gevangenisstraf is compleet nutteloos en zinloos.
Remmen voor kind =/= stilstaan voor eendquote:Op zondag 22 juni 2014 12:50 schreef Gia het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je niet strafbaar bent als je een kind, of volwassene, die je daar niet verwacht, misschien vanachter de auto komt, doodrijdt.
ik vind mensen echt niet belangrijker dan dierenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
"quote:Op maandag 23 juni 2014 08:35 schreef Giertje het volgende:
[..]
ik vind mensen echt niet belangrijker dan dieren
Niet helemaal, want zijn vrouw verklaarde dat hij naar dat mens zat te gebaren. Dat houd dus in dat hij niet alleen te snel reed, hij had daarnaast niet beide handen aan het stuur. En tja, hoe goed let je op de weg voor je als je aan het gebaren bent naar iemand? Hij maakt dus eigenlijk dezelfde fout als zij, hij 'vergeet' de omgeving en maakt zich druk om het gevaar voor de ander.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Precies.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet helemaal, want zijn vrouw verklaarde dat hij naar dat mens zat te gebaren. Dat houd dus in dat hij niet alleen te snel reed, hij had daarnaast niet beide handen aan het stuur. En tja, hoe goed let je op de weg voor je als je aan het gebaren bent naar iemand? Hij maakt dus eigenlijk dezelfde fout als zij, hij 'vergeet' de omgeving en maakt zich druk om het gevaar voor de ander.
Wat bereik je met de straf?quote:Op zondag 22 juni 2014 00:59 schreef superniger het volgende:
[..]
Door haar domheid zijn er 2 mensen dood.
Vergeldingquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samengevat: het is zijn eigen schuld geweest.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet helemaal, want zijn vrouw verklaarde dat hij naar dat mens zat te gebaren. Dat houd dus in dat hij niet alleen te snel reed, hij had daarnaast niet beide handen aan het stuur. En tja, hoe goed let je op de weg voor je als je aan het gebaren bent naar iemand? Hij maakt dus eigenlijk dezelfde fout als zij, hij 'vergeet' de omgeving en maakt zich druk om het gevaar voor de ander.
Mwah, ik vind het heel moeilijk om hier te spreken van schuld. Het is een trieste samenloop van omstandigheden, die ermee begint dat we onze kinderen van jongs af aan leren dat het je plicht is om levende wezens die in gevaar zijn te helpen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 06:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Samengevat: het is zijn eigen schuld geweest.
Dit dus^ Goed argument.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:18 schreef Halcon het volgende:
Dat spreekt voor haar dat het probleem primair was dat hij niet aan het opletten was. Was ze wel terecht gestopt, dan was hij er ook op geklapt.
Die motorrijder nam ook een groot risico door niet op te letten. Degenen voor en achter hem, hebben wel opgelet en ademen nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |