abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141406655
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:35 schreef Apenbeest het volgende:

[..]

Zoals je nick al zegt, je bent een underdog. Een minderwaardig schepsel wiens mening er niet toe doet ;)
Wat voor stukje vlees neem jij vanavond bij het eten?
pi_141406665
quote:
9s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:36 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik deed gemeen
Is dat zo? :P
pi_141406740
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:38 schreef Apenbeest het volgende:

[..]

Geen.
Ah, jij bent er zo een..

Vegetariër... :') :')
  zondag 22 juni 2014 @ 14:40:50 #229
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_141406790
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:27 schreef richolio het volgende:

[..]

Stoppen op een snelweg zal ze inderdaad niet meer doen, zoals je zelf al zegt, maar dan is er toch ook geen probleem meer voor haar om in een auto te stappen?
Zoals ik zei, als je op je 25e de gevolgen van een debiele actie als deze niet kan overzien, dan kan je niet verantwoordelijk met een auto omgaan. Ik wil niet weten wat voor fratsen ze nog meer kan bedenken.

(Zware) straf vind ik hier niet nodig, maar voorkomen dat ze nog in een auto stapt is geen straf, maar voor de veiligheid.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_141406870
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Levenslang lijkt me meer dan overdreven
Eens in de zin van dat er wel een gradatieverschil moet zijn tussen verkeersdoden en, bijvoorbeeld, massamoordenaars.

quote:
denk dat ze nu ook niet zo lekker slaapt, ook zij is gestraft voor een zeer domme beslissing.
Ze is nog niet gestraft, dat moet nog gebeuren:
quote:
Emma Czornobaj, who stopped on a Quebec highway to rescue ducklings, was convicted of criminal negligence and dangerous driving in the deaths of a motorcyclist and his daughter.
The woman who stopped to help a group of ducklings on the side of the road shed tears Friday as she was found guilty of causing the deaths of a motorcyclist and his passenger daughter who slammed into her parked car.

Czornobaj was released until her pre-sentence hearing on Aug. 8.
Haar straf moet nog bepaald worden, dus ze is nóg niet gestraft. Wel schuldig bevonden, maar dat is nog geen straf.
quote:
The lawyer for Emma Czornobaj said his client was in shock after she was convicted by a jury on two counts of criminal negligence causing death and two counts of dangerous driving causing death.

Criminal negligence causing death carries a maximum life sentence while the charge of dangerous driving causing death comes with a maximum of 14 years in jail. Czornobaj has no previous criminal record.
Zal dus vast geen levenslang worden.
quote:
Pauline Volikakis, whose husband and daughter were killed in the collision, briefly fought back tears when she left the courtroom.
Volikakis was driving another motorcycle behind her husband when the collision happened. She was driving more slowly and managed to avoid injury.
De andere motorrijder was dus de vrouw/moeder en zag alles gebeuren :X Ze reed langzamer, en kon dus wel ontwijken. Dat is iets wat je de vader kwalijk kan nemen uiteraard, maar de bestuurster van de auto heeft een groter aandeel gehad; en daar gaat het uiteindelijk om.
quote:
The trial heard that Czornobaj, who had three years’ driving experience at the time, had stopped to rescue ducklings on the side of the road.

The professed animal lover told the court that she did not see the ducklings’ mother anywhere and planned to capture them and take them home.
Een extreem overdreven dierenliefhebber dus, je auto voor zoiets stilzetten op de weg. 3 jaar autorijden, en niet geleerd om niet je auto zomaar op de weg te laten staan :|W
quote:
Defence lawyer Marc Labelle said his client was stunned by the jury’s decision.
“The fact that she was involved in the accident in the first place was a hard experience for her,” he said. “The fact that she had to go through a trial with a lot of publicity was tough and to be confirmed by 12 citizens, the jury, that the conduct was criminal is a hard blow.”
Dit vind ik altijd zo vreemd, alsof de aanstichter/dader zielig bevonden moet worden... Ook opmerkingen als "ja maar ze voelt zich nu schuldig en zal moeilijk slapen."

1. Hoe weet je dat het echt is? Ja, ze zal het vast heel erg vinden dat ze de gevangenis in moet...
2. En wat dan nog? Hoeven we mensen niet meer te veroordelen als ze spijt betuigen?

quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:25 schreef Klaploper het volgende:
Als je op je 25e niet kan bedenken dat je niet moet stoppen op een snelweg voor eendjes dan hoor je geen rijbewijs te hebben. Stoppen op de snelweg zal ze niet meer doen, maar het geeft wel aan dat ze niet in staat is om verantwoordelijk met een auto om te gaan.
Ik vind het verschrikkelijk eng dat het bestaat. Ik lees op Engelstalige nieuwssites veel reacties als: "dit had mij ook kunnen overkomen!" of "wie wil niet een keer de auto stopzetten voor zoiets?"... Really? Zoveel mensen zouden/willen hun auto stilzetten op de snelweg? Uberhaupt je auto zomaar stilzetten is achterlijk, dat het om moederloze eendjes langs de kant van de weg gaat maakt het alleen maar belachelijker in mijn ogen :|W

Zet de auto dan tenminste ergens aan de kant, en als dat niet kan dan: dikke vette pech. Je stopt gewoon niet zomaar op de snelweg, dat is levensgevaarlijk. Hoe kan zoiets überhaupt in iemand's gedachte opkomen (tenzij het je eigen baby is die over de snelweg kruipt)? :{

quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:27 schreef richolio het volgende:

[..]

Stoppen op een snelweg zal ze inderdaad niet meer doen, zoals je zelf al zegt, maar dan is er toch ook geen probleem meer voor haar om in een auto te stappen?
Als je helemaal niet gaat straffen, dus niet eens het rijbewijs afpakken, hoe wil je dan voorkomen dat andere mensen zulke domme dingen doen? Door te straffen, en het in de media te laten verschijnen, maak je mensen juist bewust van wat ze doen. Althans, je probeert het. Zeggen dat het een ongeluk was en haar verder laten rijden is letterlijk niets eraan doen...
  zondag 22 juni 2014 @ 14:43:42 #231
37769 erodome
Zweefteef
pi_141406889
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In het filmpje wat bij het artikel staat worden beelden getoond van de plek van het ongeval.
Beoordeel zelf maar of het een snelweg is of niet:

http://www.cbc.ca/player/News/Canada/Montreal/ID/2466422555/
Een mooie brede weg is niet perse een snelweg, dat zegt me dus vrij weinig.

Ik heb geen idee hoe hard ze daar mogen op de snelweg, maar op deze weg mogen ze niet hard rijden, geen 100/120 km per uur.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141406956
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Een mooie brede weg is niet perse een snelweg, dat zegt me dus vrij weinig.

Ik heb geen idee hoe hard ze daar mogen op de snelweg, maar op deze weg mogen ze niet hard rijden, geen 100/120 km per uur.
90 km p/u is de limiet daar en de motorrijder reed tussen de 113 en 129 km p/u.
  zondag 22 juni 2014 @ 14:56:32 #233
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_141407285
Als je denkt dat ik deze pleureszooi op ga ruimen, heb je het mis. Slotje, en open maar een nieuw topic met dit nieuwsbericht. Deze is toch bijna vol

Komt daar weer gezeik in, krijgt ook dat topic een slot.

Gewoon paginalang gepijpzeik, het moet niet veel gekker worden :')
Laffe huichelaar
  zondag 22 juni 2014 @ 14:57:06 #234
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_141407307
Ik doe het trouwens wel anders, grapje
Laffe huichelaar
pi_141407314
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:57 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nee, als je het bericht lees, zie je dat die motorrijder, ervan uitgaande dat hij menselijk is net als jij en ik, hier niet zo veel aan kon doen. Waarom? Dat heb ik nu al meerdere keren beschreven, lees maar terug.
Wat die appels en peren betreft: ken je spreekwoorden ;)

[..]

Nee, het is logisch dat zij ervoor opdraait. Ze is bewust gestopt op de snelweg voor die eenden. Dat is een bewuste keuze van haar geweest. Dat ze daarbij de risico's die haar keuze met zich meebracht niet voldoende heeft afgewogen, dát kan haar zeker worden aangerekend. Om die reden zou ik dan ook pleiten voor dood door schuld of ernstige nalatigheid.
Die motorrijder was niet aan het opletten. Daar kan die vrouw niets aan doen. Had hij beter opgelet, dan was er niets aan de hand geweest. Hij koos er kennelijk voor om niet attent te rijden. Was het geen keuze, dan was hij niet geschikt om deel te nemen aan het verkeer.
  zondag 22 juni 2014 @ 14:59:49 #236
37769 erodome
Zweefteef
pi_141407385
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

90 km p/u is de limiet daar en de motorrijder reed tussen de 113 en 129 km p/u.
Ok, dat wist ik niet, vandaar de vraag.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141407469
In dit filmpje (00:50 t/m 00:56) zeggen ze dat het 19:30 was en dat ze verklaard had tegen de rechter dat de zon onderging en het zicht verminderd was. Dus waar dat "het was goed zicht" vandaan komt snap ik niet.

Nee sorry, dit kun je echt op geen enkele manier verdedigen. De eendjes waren waarschijnlijk aan de linkerkant van de snelweg en dat vond ze oh-zo-zielig, maar je auto stilzetten waar nu die rode wagen rijdt. Hoe kóm je erop :|W

inbe4 epic Paint skillz

quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:40 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Zoals ik zei, als je op je 25e
Ze was toen trouwens 21, dit is kennelijk 4 jaar geleden gebeurd. Nu pas kon het voor de rechter komen.
pi_141407493
quote:
13s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:01 schreef Drxx het volgende:
In dit filmpje (00:50 t/m 00:56) zeggen ze dat het 19:30 was en dat ze verklaard had tegen de rechter dat de zon onderging en het zicht verminderd was. Dus waar dat "het was goed zicht" vandaan komt snap ik niet.

[..]

Ze was toen trouwens 21, dit is kennelijk 4 jaar geleden gebeurd. Nu pas kon het voor de rechter komen.

[ afbeelding ]

Nee sorry, dit kun je echt op geen enkele manier verdedigen. De eendjes waren waarschijnlijk aan de linkerkant van de snelweg en dat vond ze oh-zo-zielig, maar je auto stilzetten waar nu die rode wagen rijdt. Hoe kóm je erop :|W

inbe4 epic Paint skillz
Je moet maar zodanig afstand houden en opletten dat je op tijd kunt stoppen.
  zondag 22 juni 2014 @ 15:03:23 #239
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_141407518
Is het in Canada net als in de VS zo dat je gewoon in je eigen baan blijft ipv links inhalen eigenlijk?
Life is what you make it.
pi_141407541
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je moet maar zodanig afstand houden en opletten dat je op tijd kunt stoppen.
Dat moet hij sowieso, maar treft zij dan geen enkele blaam door als een idioot daar te staan? Zónder pech en zónder gevaarlichten? Mag toch op z'n minst hopen dat je vindt dat ze totaal niet capabel is om deel te nemen aan het verkeer?
pi_141407592
quote:
5s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:04 schreef Drxx het volgende:

[..]

Dat moet hij sowieso, maar treft zij dan geen enkele blaam door als een idioot daar te staan? Zónder pech en zónder gevaarlichten? Mag toch op z'n minst hopen dat je vindt dat ze totaal niet capabel is om deel te nemen aan het verkeer?
Jawel, maar veel meer dan een verkeersovertreding is dat niet. Wat zou daar in NL voor staan? Paar honderd euro boete? Lijkt me wel voldoende.
pi_141407610
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jawel, maar veel meer dan een verkeersovertreding is dat niet. Wat zou daar in NL voor staan? Paar honderd euro boete? Lijkt me wel voldoende.
;(
pi_141407665
quote:
13s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:01 schreef Drxx het volgende:

[ afbeelding ]

inbe4 epic Paint skillz

[..]

Jij kunt serieus hoezeer je je best ook doet niet begrijpen dat iemand niet graag eendjes doodrijd?
pi_141407711
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij kunt serieus hoezeer je je best ook doet niet begrijpen dat iemand niet graag eendjes doodrijd?
Oh, zeker wel. Ik vind dieren heel zielig, ik weet niet hoe jij tot een andere conclusie kwam? Maar wanneer je mensenlevens in gevaar brengt is voor mij de grens. Zij stak die grens over door haar auto daar stil te zetten :N
pi_141407731
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:09 schreef Drxx het volgende:

[..]

Oh, zeker wel. Ik vind dieren heel zielig, ik weet niet hoe jij tot een andere conclusie kwam? Maar wanneer je mensenlevens in gevaar brengt is voor mij de grens. Zij stak die grens over door haar auto daar stil te zetten :N
Waar het omgaat is dat ze niet opzettelijk mensenlevens in gevaar heeft gebracht...

Haar intentie was goed.
  zondag 22 juni 2014 @ 15:11:03 #246
181126 MouzurX
Misschien?
pi_141407767
Is toch gewoon de schuld van de motorrijder? Die anticipeerde blijkbaar niet op een potentiële noodstop.
Stel een auto schiet naar links voor de vrouw en zij gaat in de remmen, dan zou hij er ook op hebben gelegen?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_141407830
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wel eens van art.5 gehoord van de weg- en verkeerswet? Daarbij gaat dit verder. Dit is dood door schuld of door ernstige nalatigheid. Ook in Nederland moet je dan even zitten.
pi_141407831
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:09 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ja en die motorrijder lette niet goed op en knalde op die auto.

Als je op een stilstaande auto klapt, ben je best wel een mongool en niet geschikt om deel te nemen aan het verkeer.
  zondag 22 juni 2014 @ 15:13:15 #249
37769 erodome
Zweefteef
pi_141407845
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:11 schreef MouzurX het volgende:
Is toch gewoon de schuld van de motorrijder? Die anticipeerde blijkbaar niet op een potentiële noodstop.
Stel een auto schiet naar links voor de vrouw en zij gaat in de remmen, dan zou hij er ook op hebben gelegen?
Niet eens een noodstop, een stilstaande auto. Want de vrouw was al buiten de auto toen dit gebeurde, de auto stond al stil toen die 3 voertuigen aankwamen waarbij alleen de middelste verongelukt is.

Maar nogmaals, als zij haar gevarenlichten aan had gehad was dit waarschijnlijk niet gebeurd, dan valt die stilstaande auto veel meer op als zijnde stilstaand.
pi_141407858
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:11 schreef MouzurX het volgende:
*zucht* lees het topic eens door, want dit punt inclusief de kromme vergelijking is al 1000 keer gemaakt en ook 1000 keer ontkracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')