abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141400274
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 09:49 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dus jij kan puur op de snelheid baseren dat het hun eigen schuld is. Knap.
Nee. Dat zeg ik nergens.
Jij claimt dat de motorrijder er helemaal niets aan kan doen en dat is wat ik onzin vind.
pi_141400304
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

"op de snelweg stopte om een groep eenden te laten oversteken. "
Dit lijkt mij wel rokende banden, zie dit ieder voorjaar wel een keer gebeuren.
Lees de Engelstalige bronnen ipv de door jou zo verfoeide Nederlandse pers.
Er waren helemaal geen overstekende eenden.
  zondag 22 juni 2014 @ 10:43:50 #153
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_141400368
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Lees de Engelstalige bronnen ipv de door jou zo verfoeide Nederlandse pers.
Er waren helemaal geen overstekende eenden.
overstekend is discutabel, maar:

quote:
The trial heard that Czornobaj, who had three years of driving experience at the time, had stopped to rescue ducklings on the side of the road.

The professed animal lover told the court that she did not see the ducklings' mother anywhere and planned to capture them and take them home.
en wbt de mottrijder:
quote:
Volikakis was on another motorcycle behind her husband when the collision happened. She was driving more slowly and managed to avoid injury.

A provincial police officer testified at the trial that Roy, whose speed was estimated to be from 113 km/h to 129 km/h when he applied his brakes, collided with Czornobaj's car at between 105 km/h and 121 km/h.
Gezien de snelheden heeft ie z'n rem amper gebruikt, als je alleen je gas al volledig loslaat heb je dit effect al.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_141400435
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

[..]

en wbt de mottrijder:

[..]

Gezien de snelheden heeft ie z'n rem amper gebruikt, als je alleen je gas al volledig loslaat heb je dit effect al.
Klopt. Ze zag kuikens langs de kant van de weg en geen moeder-eend. Ze wilde de kuikens mee naar huis nemen en stopte daarom op een pech/zijstrook aan de linkerkant van de weg.
Waarom daar overstekende eenden van is gemaakt, is me een compleet raadsel en waarom er gesuggereerd wordt dat ze op de linkerbaan stond snap ik ook niet.
pi_141400549
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:13 schreef DW457 het volgende:
Heel interessant om te zien. Een aantal mensen die reageren in dit topic en zeggen dat ze genoeg gestraft is en de strafeis te zwaar is, pleitten in een ander topic juist voor veel hardere straffen.
Is toch niet zo vreemd? Verschillende zaken verschillende straffen.
  zondag 22 juni 2014 @ 10:57:25 #156
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141400577
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:47 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Klopt. Ze zag kuikens langs de kant van de weg en geen moeder-eend. Ze wilde de kuikens mee naar huis nemen en stopte daarom op een pech/zijstrook aan de linkerkant van de weg.
Waarom daar overstekende eenden van is gemaakt, is me een compleet raadsel en waarom er gesuggereerd wordt dat ze op de linkerbaan stond snap ik ook niet.
Inderdaad, ik weet niet hoe het in Canada zit, maar in de USA heb je ook vaak vluchtstroken aan de linkerkant van de weg (of soms aan beide kanten). De vraag is dus eigenlijk of haar auto nu echt op de weg zelf stond of op een van die vluchtstroken, want dat wordt uit de nieuwsartikels niet echt duidelijk.
  zondag 22 juni 2014 @ 10:58:34 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_141400602
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:25 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ze stond al stil, dat maakt de situatie ook al wezenlijk anders. Daarbij kan je niet met zekerheid zeggen dat ze over de auto heen kon kijken. We zijn mensen en geen robots en als er dan iets gebeurd in de berm, dan wordt je daardoor afgeleid, dat kan haast niet anders. Dit alles gebeurde in een zeer korte tijd waardoor ontwijken onmogelijk werd.

[..]

Dus stel, ik lust geen appels, betekend dat dan ook dat ik geen peren lust? Dat is een compleet andere situatie met weer een compleet andere rechtsvervolging. Dit was namelijk een bewuste keuze van de bestuurster om stil te gaan staan op de linkerbaan. Als je pech krijgt is het overmacht. Heel erg belangrijk verschil. Daarbij...meestal als je pech krijgt kan je nog wel naar de vluchtstrook rollen (let wel, ik zeg meestal, niet altijd).

[..]

Auto stond al stil toen het ongeluk gebeurde, belangrijk detail.
wat appels en peren er mee te maken heeft weet ik niet behalve dat het als stront er uiteindelijk weer uitkomt. Ik snap dat plotseling remmen of onnodig stilstaan niet echt gewenst gedrag is, maar er zijn nou eenmaal van die situaties op de weg dat dat gebeurd en dan heb je als motorrijder ook rekening mee te houden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 22 juni 2014 @ 11:00:49 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_141400636
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

"op de snelweg stopte om een groep eenden te laten oversteken. "
Dit lijkt mij wel rokende banden, zie dit ieder voorjaar wel een keer gebeuren.
en als je het bericht dus echt leest weet je dat hier de motorrijder gewoon fout zat
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_141400641
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:57 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Inderdaad, ik weet niet hoe het in Canada zit, maar in de USA heb je ook vaak vluchtstroken aan de linkerkant van de weg (of soms aan beide kanten). De vraag is dus eigenlijk of haar auto nu echt op de weg zelf stond of op een van die vluchtstroken, want dat wordt uit de nieuwsartikels niet echt duidelijk.
quote:
Prosecutor Annie-Claude Chasse said witness and police testimony will show the accused was on a narrow shoulder patch next to the passing lane, tending to a family of ducks on the roadway.
http://www.cbc.ca/news/ca(...)ping-ducks-1.2663840
Op de pech/zijstrook dus.
  zondag 22 juni 2014 @ 11:01:53 #160
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141400653
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:01 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Op de pech/zijstrook dus.
Ja, daar was zij, maar waar was haar auto?
pi_141400687
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:01 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Ja, daar was zij, maar waar was haar auto?
Goed punt. Dat is idd niet met zekerheid te herleiden uit de artikelen.
pi_141400732
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

[..]

en wbt de mottrijder:

[..]

Dan is het toch gewoon zijn eigen schuld? Als degene die achter hem reed een ongeluk wel kon voorkomen, dan heeft hij gewoon liggen slapen. Sowieso op een stilstaande auto botsen :')
  zondag 22 juni 2014 @ 11:28:38 #163
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_141401225
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan is het toch gewoon zijn eigen schuld? Als degene die achter hem reed een ongeluk wel kon voorkomen, dan heeft hij gewoon liggen slapen. Sowieso op een stilstaande auto botsen :')
precies; de auto voor hem en de motorrijder achter hem konden het wel voorkomen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_141401246
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:28 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

precies; de auto voor hem en de motorrijder achter hem konden het wel voorkomen.
Best triest dat die vrouw nu moet opdraaien voor het feit dat die motorrijden niet op heeft gelet.
pi_141401857
quote:
3s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:00 schreef Re het volgende:

[..]

en als je het bericht dus echt leest weet je dat hier de motorrijder gewoon fout zat
Nee, als je het bericht lees, zie je dat die motorrijder, ervan uitgaande dat hij menselijk is net als jij en ik, hier niet zo veel aan kon doen. Waarom? Dat heb ik nu al meerdere keren beschreven, lees maar terug.
Wat die appels en peren betreft: ken je spreekwoorden ;)

quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Best triest dat die vrouw nu moet opdraaien voor het feit dat die motorrijden niet op heeft gelet.
Nee, het is logisch dat zij ervoor opdraait. Ze is bewust gestopt op de snelweg voor die eenden. Dat is een bewuste keuze van haar geweest. Dat ze daarbij de risico's die haar keuze met zich meebracht niet voldoende heeft afgewogen, dát kan haar zeker worden aangerekend. Om die reden zou ik dan ook pleiten voor dood door schuld of ernstige nalatigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2014 11:57:51 ]
  zondag 22 juni 2014 @ 12:10:25 #166
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_141402179
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 23:26 schreef DW457 het volgende:
De enige keer dat ik moest stoppen voor n eend was toen er eentje over t zebrapad overstak (echt gebeurd) :+
Haha ik ook, een moedereend met kleine eendjes. Zou dat ook strafbaar zijn?
  zondag 22 juni 2014 @ 12:13:22 #167
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_141402248
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 01:54 schreef Gia het volgende:
Het kan een reflex zijn. Ik denk niet dat ik zou remmen, maar heb nog niet voor die stuatie gestaan.

In principe geldt dat een bestuurder achter een andere bestuurder zoveel afstand moet houden dat hij nog op tijd kan remmen, mocht de bestuurder vóór hem onverwacht remmen.

Wat als het ipv eendjes een kind was geweest?
dat vraag ik me ook af omdat het ergens dezelfde situatie is. Ben je strafbaar als je dat kind aanrijdt of als je stopt op de snelweg of ben je sowieso de sjaak.
pi_141402424
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:10 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Haha ik ook, een moedereend met kleine eendjes. Zou dat ook strafbaar zijn?
Betere vraag is: ben je strafbaar als je die eend in kwestie plat rijdt? De eend hield zich immers netjes aan de verkeersregels.

quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:13 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

dat vraag ik me ook af omdat het ergens dezelfde situatie is. Ben je strafbaar als je dat kind aanrijdt of als je stopt op de snelweg of ben je sowieso de sjaak.
Hele goede vraag. Denk dat het ook heel erg afhangt van je vervolgacties. Het is sowieso erg onverstandig om je eigen veiligheid in gevaar te brengen, eigen veiligheid gaat voor alles (op extra slachtoffers zit immers niemand te wachten). Daarnaast wordt er, denk ik, gekeken naar de vervolgacties als je wél stopt: sta je zo ver mogelijk langs de kant van de weg/op de vluchtstrook, heb je je alarmlichten aan, heb je de alarmcentrale op de hoogte gebracht zodat ze die rijbaan kunnen afkruisen en ze een politieauto met spoed jouw kant op kunnen sturen...dat soort zaken.

Rij je het kind aan, dan denk ik niet dat je strafbaar bent. Je doet het immers niet opzettelijk en je hoeft ook niet bedacht te zijn op een kind/persoon op de snelweg. Dit zal ongetwijfeld al eens gebeurd zijn en er zal ongetwijfeld jurisprudentie over zijn, maar ik heb nu geen zin om te zoeken :P
pi_141402440
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 06:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maandelijks bedrag over maken naar de nabestaande.

Verplicht werk in de zorg (of bij de dierenarts ;)).

Rijbewijs innemen.

Jaartje gevang.

Niemand heeft hier iets aan. Als deze straf enkel vanuit het oogpunt van 'wraak' bepaald is, dan lijkt het mij tijd voor herziening van het rechtssysteem daar.

Intentie moet zekervin acht genomen worden.
Je kent het verhaal van die vrouw in Nederland die 2 fietsers dood reed, rijbewijs werd afgepakt voor het onderzoek, en een week later alweer werd aangehouden omdat ze achter het stuur zat? Zonder rijbewijs! Dat is dus geen goede maatregel. Deze vrouw werd gelukkig gepakt, maar hoeveel mensen rijden zonder een rijbewijs zobder opgepakt te worden? Ik rij 3 jaar met, en ben niet één keer gecontroleerd. De controle daarop is natuurlijk niet te volharden, tenzij iemand het doorgeeft aan de politie.

En hoe weten 'wij' dat ZIJ schuldgevoel heeft? Wat jij en ik voelen, hoeft zij niet te voelen. Jij (aanname, maar hoop dat het klopt) en ik zouden de auto toch ook niet stilzetten op de snelweg omdat je langs de weg zielige babyeendjes ziet? Dus daar verschillen we al GIGANTISCH van haar.

En stel je kunt 100% vaststellen dat iemand schuldgevoel heeft: waar trek je dan de grens? Wanneer zijn schuldgevoelens wel genoeg als straf en wanneer niet?

Intentie vind ik kromme grens, want dan kun je heel veel onnodige doden wegzetten als 'oops ongelukje'. Zoals die jongen die iemand doodschoot omdat hij dacht dat er geen kogel inzat wanneer die een pistool tegen het slachtoffers' hoofd ( :')) hield. De intentie o te DODEN was er kennelijk niet. Ongelukje?

Hoe voorkom je dat andere mensen dezelfde shit niet nadoen door haar omaatjes te laten verzorgen? Dat werkt eerder bemoedigend dan afschrikkend.

Vroeger moesten er doden vallen voordat er drastische maatregelen werden genomen. Nu noemen we het veel te vaak 'een ongelukje' :N
  zondag 22 juni 2014 @ 12:23:37 #170
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_141402532
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:19 schreef DW457 het volgende:

[..]

Betere vraag is: ben je strafbaar als je die eend in kwestie plat rijdt? De eend hield zich immers netjes aan de verkeersregels.

[..]

Hele goede vraag. Denk dat het ook heel erg afhangt van je vervolgacties. Het is sowieso erg onverstandig om je eigen veiligheid in gevaar te brengen, eigen veiligheid gaat voor alles (op extra slachtoffers zit immers niemand te wachten). Daarnaast wordt er, denk ik, gekeken naar de vervolgacties als je wél stopt: sta je zo ver mogelijk langs de kant van de weg/op de vluchtstrook, heb je je alarmlichten aan, heb je de alarmcentrale op de hoogte gebracht zodat ze die rijbaan kunnen afkruisen en ze een politieauto met spoed jouw kant op kunnen sturen...dat soort zaken.

Rij je het kind aan, dan denk ik niet dat je strafbaar bent. Je doet het immers niet opzettelijk en je hoeft ook niet bedacht te zijn op een kind/persoon op de snelweg. Dit zal ongetwijfeld al eens gebeurd zijn en er zal ongetwijfeld jurisprudentie over zijn, maar ik heb nu geen zin om te zoeken :P
Het is eerder gebeurt: http://www.stadindex.nl/a(...)en-raakt-zwaargewond er staat alleen niks over de gevolgen voor de bestuurder.
pi_141402711
heel leuk dit artikel

maar hoe is het uiteindelijk afgelopen met de eendjes? :{
pi_141402796
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 08:37 schreef DW457 het volgende:

[..]

Als je de situatie even goed analyseert dan zal je zien dat die motorrijder t niet kon zien. Eerst nadenken, dan pas roepen aub...
Euhm ...
quote:
Volikakis testified she saw a woman walking dangerously along the narrow shoulder on the side of the highway. She also saw a car at a standstill in the passing lane.

"I wondered what she was doing there, it was not the place to be," Volikakis said.

She testified that Roy gestured to the accused as if to warn her it was dangerous for her to be there. Seconds later, his bike slammed into the stationary car, sending both of the occupants in the motorcycle flying.

Als zij het kon zien kon hij het ook, mits hij voldoende afstand houdt van de voorganger, niet waar? Dus hij rijdt niet alleen te hard maar ook te dicht op zijn voorganger waardoor hij het overzicht kwijt is geraakt. En om het af te maken haalt die ook nog zijn handen van het stuur om naar die vrouw te gaan gebaren ..
pleased to meet you
pi_141402823
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef Tyron het volgende:
heel leuk dit artikel

maar hoe is het uiteindelijk afgelopen met de eendjes? :{
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Euhm ...

[..]

Als zij het kon zien kon hij het ook, mits hij voldoende afstand houdt van de voorganger, niet waar? Dus hij rijdt niet alleen te hard maar ook te dicht op zijn voorganger waardoor hij het overzicht kwijt is geraakt. En om het af te maken haalt die ook nog zijn handen van het stuur om naar die vrouw te gaan gebaren ..
Dan nog zegt dat niets over het perspectief van die motorrijder...
  zondag 22 juni 2014 @ 12:38:38 #174
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_141402892
quote:
15s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Als hij achter een bestelbus zat had ie afstand moeten houden, zat hij achter een normale personenauto dan kan hij er gewoon overheen kijken (en afstand moeten houden).
pi_141402961
quote:
15s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Da's kip, geen eend ...

En ja, natuurlijk zegt dat iets, mits hij verplichte afstand bewaard ziet hij die auto ook. Daarom is zo'n afstand verplicht, omdat je op die afstand het overzicht wel hebt ..
pleased to meet you
  zondag 22 juni 2014 @ 12:50:23 #176
3542 Gia
User under construction
pi_141403191
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:19 schreef DW457 het volgende:

De vraag is: moet je een kind overhoop rijden, omdat je niet mag stoppen op een snelweg.

En met een pechhulpstrook aan de linkerzijde zou zoiets voor kunnen komen.

Ik kan me voorstellen dat je niet strafbaar bent als je een kind, of volwassene, die je daar niet verwacht, misschien vanachter de auto komt, doodrijdt.
Maar ben je dan wel strafbaar als je daarvoor vol in de ankers gaat en een motorrijder knalt bij jou achterop?
pi_141403748
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:49 schreef Apenbeest het volgende:

[..]

Och, rot toch op. Stom mens. Als je een mongool wilt zien kijk je maar in de spiegel lelijk mormel.
Je bent gewoon tering ziek in je hoofd als je voor dieren stopt als er kans is op gevaar voor mensen achter je. Ik stop in een woonwijk ook voor dieren hoor maar op een drukke weg rij ik gewoon volgas door natuurlijk!
pi_141403773
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 13:10 schreef Apenbeest het volgende:

[..]

Who cares. Er zijn mensen zat op deze wereld. Dieren zijn er steeds minder en minder.
:')
pi_141403977
"De nabestaanden hebben ook levenslang"
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 22 juni 2014 @ 13:19:59 #180
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_141404036
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 12:31 schreef Disorder het volgende:
Levenslang? Echt?
echt wel
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')