Ik denk dat deze vrouw al een behoorlijke straf heeft door met zichzelf te moeten leven. Ik zou het in ieder geval heel zwaar vinden.quote:Op zondag 22 juni 2014 06:00 schreef Drxx het volgende:
[..]
Levenslang is wel overdreven ja. Maar gevangenisstraf vind ik zeker op z'n plaats, wat doe je anders?
Met een bosje bloemen voor de schrik maak je niemand bewust van de gevaren van achterlijkheid achter het stuur.
En dat zij een schuldgevoel heeft maakt ook niemand er attent op om niet zulke achterlijke beslissingen te nemen.
Een celstraf is dan veel doeltreffender, vermoed ik.
Zeg alsjeblieft geen "rijbewijs innemen"
En zo is het...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:18 schreef Jahr00n het volgende:
die motor had gewoon uit moeten kijken
de gene die achterop klapt is altijd fout
Als je de situatie even goed analyseert dan zal je zien dat die motorrijder t niet kon zien. Eerst nadenken, dan pas roepen aub...quote:Op zondag 22 juni 2014 07:48 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
En zo is het...
Als die vrouw panne had gehad en daar terecht was gekomen was hij er ook op geknald.
En dat hij veel te snel reed... dat moet je dan ook maar even meenemen in die analyse.quote:Op zondag 22 juni 2014 08:37 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als je de situatie even goed analyseert dan zal je zien dat die motorrijder t niet kon zien. Eerst nadenken, dan pas roepen aub...
Zeker, alles moet je meenemen. Maar zoals het er nu uitziet is die snelheid ondergeschikt aan de rest van de situatie. Let wel, die auto die stilstond gaf ook geen enkel signaal af dat hij stilstond (geen remlichten of alarmlichten) en tussen de motorrijder en de stilstaande auto stond nog een auto die op het allerlaatste moment uitweek. Zelfs al reed die motorrijder niet te hard, dan nog was hij erop geklapt.quote:Op zondag 22 juni 2014 08:49 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
En dat hij veel te snel reed... dat moet je dan ook maar even meenemen in die analyse.
Anticiperen op achteropkomend verkeer kan maar gedeeltelijk, anticiperen op een plots stilstaande auto op de weg kan prima, mits je maar uit je doppen kijkt.quote:Op zondag 22 juni 2014 08:37 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als je de situatie even goed analyseert dan zal je zien dat die motorrijder t niet kon zien. Eerst nadenken, dan pas roepen aub...
Lees deze anders nog maar een keer:quote:Op zondag 22 juni 2014 09:11 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Anticiperen op achteropkomend verkeer kan maar gedeeltelijk, anticiperen op een plots stilstaande auto op de weg kan prima, mits je maar uit je doppen kijkt.
quote:Op zondag 22 juni 2014 09:06 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zeker, alles moet je meenemen. Maar zoals het er nu uitziet is die snelheid ondergeschikt aan de rest van de situatie. Let wel, die auto die stilstond gaf ook geen enkel signaal af dat hij stilstond (geen remlichten of alarmlichten) en tussen de motorrijder en de stilstaande auto stond nog een auto die op het allerlaatste moment uitweek. Zelfs al reed die motorrijder niet te hard, dan nog was hij erop geklapt.
Dan nog is het gewoon een kwestie van uit je doppen kijken, helemaal als je motor rijdt.quote:
Jij zit nooit op de weg, of wel? Daarbij was er een afleidende factor in de berm, wat ook nog meespeelt. Het is allemaal niet zo zwart-wit zoals jij het nu schetst. De motorrijder kon hier simpelweg niets aan doen.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:20 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dan nog is het gewoon een kwestie van uit je doppen kijken, helemaal als je motor rijdt.
Als je ergens achterop knalt ben jij fout, als je op de weg zit moet je overal op bedacht zijn, alle scenario's in overweging nemen, ook een plots voorkomende situatie.
Als je zo hard rijdt dat je iets niet meer kunt ontwijken heb je te hard gereden.
Punt uit.
Ik zit elke dag op de weg, en ben ook al eens een stilstaande auto zonder verlichting op de snelweg tegengekomen.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Jij zit nooit op de weg, of wel? Daarbij was er een afleidende factor in de berm, wat ook nog meespeelt. Het is allemaal niet zo zwart-wit zoals jij het nu schetst. De motorrijder kon hier simpelweg niets aan doen.
Zeker, nou fantastisch dat je er niet op bent geknald, goed van jequote:Op zondag 22 juni 2014 09:24 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik zit elke dag op de weg, en ben ook al eens een stilstaande auto zonder verlichting op de snelweg tegengekomen.
In het midden van de nacht kijk je daar toch van op.
Nee, want als ergens achterop knalt ben jij fout.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zeker, nou fantastisch dat je er niet op bent geknald, goed van jeVeranderd echter helemaal niets aan deze casus.
Rechts blijven rijden en je aan de maximum snelheid houden had wel geholpen.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:22 schreef DW457 het volgende:
De motorrijder kon hier simpelweg niets aan doen.
Niet altijd. Nogmaals, zo zwart-wit is het niet.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:29 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nee, want als ergens achterop knalt ben jij fout.
Je kent de volledige situatie niet (dus waarom ze niet rechts reden) dus daar kan je niet veel over zeggen. Stilstaan zonder enig signaal af te geven op de linkerbaan is trouwens ook niet bijster slim.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Rechts blijven rijden en je aan de maximum snelheid houden had wel geholpen.
Sowieso redelijk ondoordacht om met je 16-jarige dochter achterop als een gek te gaan racen.
Jij claimt dat de motorrijder er niets aan kon doen. Dat is feitelijk onjuist. Waarom hij dat niet gedaan heeft zullen we nooit meer te weten komen, maar iemand die met zijn dochter achterop op een 90km/uur weg +/- 30 km/u te hard reed, die had er in mijn boek iig iets aan kunnen doen.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:34 schreef DW457 het volgende:
Je kent de volledige situatie niet (dus waarom ze niet rechts reden) dus daar kan je niet veel over zeggen. Stilstaan zonder enig signaal af te geven op de linkerbaan is trouwens ook niet bijster slim.
Dus jij kan puur op de snelheid baseren dat het hun eigen schuld is. Knap.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij claimt dat de motorrijder er niets aan kon doen. Dat is feitelijk onjuist. Waarom hij dat niet gedaan heeft zullen we nooit meer te weten komen, maar iemand die met zijn dochter achterop op een 90km/uur weg +/- 30 km/u te hard reed, die had er in mijn boek iig iets aan kunnen doen.
1. Hij reed te hardquote:Op zondag 22 juni 2014 09:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij claimt dat de motorrijder er niets aan kon doen. Dat is feitelijk onjuist. Waarom hij dat niet gedaan heeft zullen we nooit meer te weten komen, maar iemand die met zijn dochter achterop op een 90km/uur weg +/- 30 km/u te hard reed, die had er in mijn boek iig iets aan kunnen doen.
Plank jij de rem in als je motor afslaat?quote:Op zondag 22 juni 2014 10:05 schreef Re het volgende:
dus stel dat het geen eendjes waren maar autopech en ze had gestopt, was het dan ook doodslag/dood door schuld?
"ze zette hem stil"... lijkt me geen sprake van vol in de ankers... en dat was mijn vraag ook nietquote:Op zondag 22 juni 2014 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Plank jij de rem in als je motor afslaat?
Ze stond al stil, dat maakt de situatie ook al wezenlijk anders. Daarbij kan je niet met zekerheid zeggen dat ze over de auto heen kon kijken. We zijn mensen en geen robots en als er dan iets gebeurd in de berm, dan wordt je daardoor afgeleid, dat kan haast niet anders. Dit alles gebeurde in een zeer korte tijd waardoor ontwijken onmogelijk werd.quote:Op zondag 22 juni 2014 10:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
1. Hij reed te hard
2. Hij laat zich afleiden door iets in de berm terwijl hij met een inhaalmanoevre bezig is
3. Hij kijkt niet over zijn voorganger heen om te anticiperen.
Je zult (auto of motor) altijd moeten anticiperen op idioten op de snelweg, mensen trappen op de rem om de meest idiote dingen of zitten niet op te letten omdat ze met wat anders bezig zijn. Stoppen ze niet voor eendjes, dan zitten ze wel met 120km/u hun make-up te doen, de krant te lezen of zich te scheren... om maar even 3 voorbeelden van afgelopen week te pakken.
Dus stel, ik lust geen appels, betekend dat dan ook dat ik geen peren lust? Dat is een compleet andere situatie met weer een compleet andere rechtsvervolging. Dit was namelijk een bewuste keuze van de bestuurster om stil te gaan staan op de linkerbaan. Als je pech krijgt is het overmacht. Heel erg belangrijk verschil. Daarbij...meestal als je pech krijgt kan je nog wel naar de vluchtstrook rollen (let wel, ik zeg meestal, niet altijd).quote:Op zondag 22 juni 2014 10:05 schreef Re het volgende:
dus stel dat het geen eendjes waren maar autopech en ze had gestopt, was het dan ook doodslag/dood door schuld?
Auto stond al stil toen het ongeluk gebeurde, belangrijk detail.quote:Op zondag 22 juni 2014 10:15 schreef Re het volgende:
[..]
"ze zette hem stil"... lijkt me geen sprake van vol in de ankers... en dat was mijn vraag ook niet
"op de snelweg stopte om een groep eenden te laten oversteken. "quote:Op zondag 22 juni 2014 10:15 schreef Re het volgende:
[..]
"ze zette hem stil"... lijkt me geen sprake van vol in de ankers... en dat was mijn vraag ook niet
Het blijft toch allemaal giswerk aangezien we het verhaal van de motorrijder niet kunnen navragen.quote:Op zondag 22 juni 2014 10:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ze stond al stil, dat maakt de situatie ook al wezenlijk anders. Daarbij kan je niet met zekerheid zeggen dat ze over de auto heen kon kijken. We zijn mensen en geen robots en als er dan iets gebeurd in de berm, dan wordt je daardoor afgeleid, dat kan haast niet anders. Dit alles gebeurde in een zeer korte tijd waardoor ontwijken onmogelijk werd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |