In die landen schijnen ze nu ook problemen te kunnen krijgen met weggespoelde landmijnen...lekker knaakquote:Op woensdag 21 mei 2014 11:49 schreef Dven het volgende:
[..]
In Servie is het probleem vooral dat er een gebrek aan geld is en dat de grond ook nog eens vrij weinig water verwerken kan. De noodzaak was er in het verleden natuurlijk ook nooit zo heel erg.
Altijd feest op de Balkanquote:Op woensdag 21 mei 2014 11:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In die landen schijnen ze nu ook problemen te kunnen krijgen met weggespoelde landmijnen...lekker knaak
Ik heb er geen problemen mee, het is wel aangenaamquote:Op woensdag 21 mei 2014 12:35 schreef Klonk het volgende:
Zal wel niet populair zijn hier maar ik vind het best lekker buiten
Stuk beter dan de verwachte warmte
Dat gaat dus allemaal de Noordzee/Groot-Brittannie in.quote:
Welk noodweer? We hebben de verwachtte 24 graden niet eens gehaald...quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:38 schreef CyberCow het volgende:
Omgeving Nijmegen vielen paar druppels regen. Voorteken voor echt noodweer
23.9!quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:51 schreef Infection het volgende:
[..]
Welk noodweer? We hebben de verwachtte 24 graden niet eens gehaald...
24.1 in Twente en Oost-Achterhoek.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:51 schreef Infection het volgende:
[..]
24.2quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:05 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
24.1 in Twente en Oost-Achterhoek.
Dat is alleen daar. Maar overigens vind ik het wel lekker dat het hier maar zo'n 21 graden is want het is nogal benauwd vandaag.quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:05 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
24.1 in Twente en Oost-Achterhoek.
Het was ook als sarcasme bedoeld al vind ik het wel jammer het niet erop lijkt dat het echt los gaat.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:51 schreef Infection het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had zelf ook meer verwacht. Vooral als je de kaart van Estofex ziet:quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:52 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Het was ook als sarcasme bedoeld al vind ik het wel jammer het niet erop lijkt dat het echt los gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien dat het vanavond nog komt, maar die kans lijkt mij klein.
Tropisch joh, elke dag effe een fikse bui. Niets mis mee.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:12 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff ik vind dit niks hoor. Tis weer eens compleet grijs en zwaar bewolkt al zo goed als de hele dag.
En de komende dagen lijkt het elke dag wel te gaan regenen. Sure, de zon zal zo nu en dan misschien effe tussendoor piepen, maar ik vind dit behoorlijk tegenvallend weer....
Ik heb de balkondeur zojuist maar dichtgedaan omdat ik het fris vond. Gevoelstemperatuur van 18 graden momenteel in Utrecht.... vrij sneu.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Tropisch joh, elke dag effe een fikse bui. Niets mis mee.
Hmm, dat is wel matigjes ja. Die ligt hier gelukkig 10 graden hogerquote:Op woensdag 21 mei 2014 16:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb de balkondeur zojuist maar dichtgedaan omdat ik het fris vond. Gevoelstemperatuur van 18 graden momenteel in Utrecht.... vrij sneu.
Dat zou dan uit die lijn aan de rechterkant van Frankrijk moeten ontstaan waarschijnlijk?quote:
Wat houdt dat in? Dat het nog niet zeker is wat er precies gaat gebeuren ofzo?quote:
Bij Zeeland ging het gisteren gewoon dood.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:59 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Ja, gisteravond ging het bij Zeeland rechtsaf.
Huh? dacht tot en met het weekend regenquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:13 schreef Elan het volgende:
Komende dagen gelukkig droog en rustig weer wel veel wind morgen.
Morgen 70/30 zon/regen en 1mm regenquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:19 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Huh? dacht tot en met het weekend regen
quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Morgen 70/30 zon/regen en 1mm regenvalt wel mee dus.
Buienradar is ook rustig dus hoop dat het meevalt al ziet de lucht er hier wel wat dreigend uit.
Aldus de Belgische weermevrouwtwitter:weervrouwJILL twitterde op woensdag 21-05-2014 om 19:58:28Bij #onweer: binnen blijven, weg vd ramen. Er zit potentieel draaiing in de lucht. Ga dus niét zomaar #stormjagen! #teveelverlichtingspalen reageer retweet
Weg van de ramen? Dat heb ik 1 keer gedaan, ik hoop dat het weer gebeurtquote:Op woensdag 21 mei 2014 20:20 schreef Sj0rSz het volgende:
Aldus de Belgische weermevrouwtwitter:weervrouwJILL twitterde op woensdag 21-05-2014 om 19:58:28Bij #onweer: binnen blijven, weg vd ramen. Er zit potentieel draaiing in de lucht. Ga dus niét zomaar #stormjagen! #teveelverlichtingspalen reageer retweet
Dat je niet naar de hoeren mag?quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:20 schreef Sj0rSz het volgende:
Dat is, in 1 woord samengevat, nowcastingquote:Op woensdag 21 mei 2014 20:16 schreef Rabieluh het volgende:
Wat is die bizarre groene MD op estofex. Een luxe uitvoering van "geen idee" ?
Ah daar ben ik wel enigszins mee bekend. Deze uitvoering op Estofex is geheel nieuw voor me.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:23 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat is in 1 woord samengevat: nowcasting
Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat iemand dit zegt wanneer er onweer verwacht wordt...quote:
Zeg het maar jongens!quote:
"Temperatures are going to be above normal almost everywhere," said AccuWeather.com Meteorologist Alan Reppert.
For parts of central and northern Europe where air conditioning is less common, this could create some dangerous health concerns.
The dryness will be especially prominent from central to eastern Europe, spanning from Russia into eastern Germany.
"Areas as far south as Romania could be drier than normal," said AccuWeather.com Meteorologist Eric Wanenchak. "I looked back at a couple of the analog years, and those summers were drier than normal. I could see how this year pans out in a similar way."
Drought concerns will likely mount in these areas with a drier summer.
"The dryness from Poland through western Russia and the Ukraine will create a dry and hot summer there, which could be bad for crops," Reppert said.
Germany, though it has received a bit of beneficial rain in the latter part of spring, is expected to dry out more and exacerbate the ongoing drought.
There may be some rainy periods stretching from Italy into the Balkans early, but those conditions will not last.
"We think most of the storminess in the Balkans will be June into the first half of July, and then after that it just goes dry," said AccuWeather.com Senior Meteorologist Jason Nicholls.
Areas closer to the Black Sea are trending warmer after above-normal warmth this winter and start to spring. Istanbul, for example, is expected to stay dry and warm, though not to the extremes as areas farther north or west.
While the summer may start out a little bit cool in early June with some early-season rainfall, above-normal temperatures could impact Portugal, Spain and western France late July into August. Portugal and Spain, in particular, could end up receiving below-normal rainfall amounts for the season as the area dries out during the summer.
Drought, with crop impacts, will be possible in Spain and Portugal this summer, due to below-normal rainfall.
"In Spain and Portugal, there could be some issues with wildfires with the lack of rain and the hot weather," Reppert added.
While nearly the entire continent can expect normal to below-normal precipitation amounts, areas from northern Italy into Switzerland and parts of France or Austria have the greatest chances for some above-average rainfall amounts.
Zurich typically receives 391 mm of rainfall in the summer. If they do receive above-normal rainfall this summer, it may not skew their temperatures by all that much.
"Switzerland and northern Italy, with the rainfall, is my only thought on where there might be below-normal temperatures," Reppert said.
"And if it is below normal, it won't be by much," Nicholls added.
While the rest of the continent scorches this summer, areas closer to the Mediterranean coast, including southern France, southern Italy and the Croatia coastline to Greece, can expect normal levels of rain and average temperatures.
The United Kingdom has had one of the wettest winters on record, which will account for some lingering wetness and cooler temperatures to start the summer. However, by August that will no longer be the case.
"I think it's going to be a lot of different than the winter was with all those storms in the U.K.," Reppert said. "It's going to be drying out and getting warm."
The U.K. is expected to experience average rainfall and temperature levels overall for the season.
Denmark has the best chance of the Scandinavian countries for some wetter weather to start the season, but come late July into August the warmth and dryness will take hold.
For Norway, Sweden and Finland, chances are greater for a prolonged warm summer from the start. Heat coming out of Russia later in the season will exacerbate the warmth later in the season, Reppert said.
The periodic heat waves for the region could skew overall seasonal averages above normal for temperatures and below normal for rainfall.
Wildfire concerns are also high for Norway, Finland and Sweden with the heat and dryness expected this summer.
Stond er eerst in de legenda als tekst eronder, nu is het opeens verdwenen. Dat is pas nowcasten.quote:
Budapest volledig tussen alles in, dacht het al. 25-30 graden dus, echt geen 40.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:46 schreef Dven het volgende:
Hij is weer binnen, de langverwachte zomerverwachting van accuweather
Vorige winter en afgelopen zomer zaten ze over het algemeen goed. Wat zal er deze keer van waar zijn?
[..]
Zeg het maar jongens!
Gelukkig geen 40, ik ga er deze zomer ook nog even langsquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Budapest volledig tussen alles in, dacht het al. 25-30 graden dus, echt geen 40.
Gewoon in Nederland blijven dus. Of misschien toch Zweden?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Budapest volledig tussen alles in, dacht het al. 25-30 graden dus, echt geen 40.
Het was inderdaad zweten vannacht, pffff. In onze slaapkamer was het vanmorgen vroeg nog 24 graden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 02:22 schreef Lemans24 het volgende:
Het is wel redelijk abnormaal warm trouwens, vannacht. In het oosten nog 22 graden en op veel plekken warmer dan het afgelopen middag is geweest!
Terwijl ik normaal met warmte niet kan slapen. Heb er echt helemaal niets van gemerkt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 02:22 schreef Lemans24 het volgende:
Het is wel redelijk abnormaal warm trouwens, vannacht. In het oosten nog 22 graden en op veel plekken warmer dan het afgelopen middag is geweest!
was in onze regio ook niet zo warm, het heeft ook geregend vannachtquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:29 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Terwijl ik normaal met warmte niet kan slapen. Heb er echt helemaal niets van gemerkt.
Als er hier één nacht benauwd was, was het deze. Met de deur open, was het nog steeds 21 graden om drie uur. Dat is hetzelfde als overdag!quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:29 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Terwijl ik normaal met warmte niet kan slapen. Heb er echt helemaal niets van gemerkt.
Hongarije is al 100% zekerquote:Op donderdag 22 mei 2014 07:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon in Nederland blijven dus. Of misschien toch Zweden?
Ah dat verklaard een hoop. Het was het eind van de avond eigenlijk juist wel lekker koel inderdaad.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
was in onze regio ook niet zo warm, het heeft ook geregend vannacht
Als je nou ziet dat het in de omgeving 40+ is kan je altijd nog even snel een trein pakkenquote:
Servië of Roemenië zijn dan zeker opties ja.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je nou ziet dat het in de omgeving 40+ is kan je altijd nog even snel een trein pakken
Roemenie moet je vaak wel heel ver in voor de hitte. Donauvlakte. Als je toch al daar ben, ga dan naar het veel mooiere Bulgarijequote:Op donderdag 22 mei 2014 10:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Servië of Roemenië zijn dan zeker opties ja.
gewoon deaud makenquote:
Gewoon hopen dat er nog snil valt en ze allemaal bevriezen.quote:
Die onzichtbarequote:Op donderdag 22 mei 2014 10:57 schreef Dven het volgende:
Vers van de pers
[ afbeelding ]
Niet heel slecht de komende week. Maar wat doet die oper nu op de 31?
Hij duikt duidelijk ver onder nul uit het niets. Zomerkoude des doods.quote:
Weerfictiequote:Op donderdag 22 mei 2014 10:59 schreef Nattekat het volgende:
We beginnen juni met temperaturen onder de 20... alweer...
Hebben we het over dezelfde grafiek?quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Hij duikt duidelijk ver onder nul uit het niets. Zomerkoude des doods.
18-20 graden is redelijk normaal, vorig jaar was begin juni steenkoud.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:59 schreef Nattekat het volgende:
We beginnen juni met temperaturen onder de 20... alweer...
Geen ADS dusquote:
Dat het normaal is hoeft niet te betekenen dat ik het er mee eens benquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
18-20 graden is redelijk normaal, vorig jaar was begin juni steenkoud.
Inderdaad niets vreemds aan. Maar goed, men laat zich gemakkelijk verwennen door te fijne temperaturen. Niet gek ook.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
18-20 graden is redelijk normaal, vorig jaar was begin juni steenkoud.
Ja, gister was het ook maar ruk bij ons. Maar vanochtend wel regen gehad in Assenquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:54 schreef bondage het volgende:
Ik ben benieuwd wat we hier in Assen gaan krijgen. Camera ligt al klaar
Kom hierheen dan, gaan we naakt in de regen dansenquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, gister was het ook maar ruk bij ons. Maar vanochtend wel regen gehad in Assen
Strak plan, koelt het lekker af.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:02 schreef bondage het volgende:
[..]
Kom hierheen dan, gaan we naakt in de regen dansen
Voor jouw regio. Lijkt geluk te hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Strak plan, koelt het lekker af.
Ohja, weet iemand het weer voor morgennacht? Dat ivm meteorietenregen
Bedankt! En weer schijtweer met Hemelvaart helaasquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Voor jouw regio. Lijkt geluk te hebben.
[ afbeelding ]
Quote uit lange post bovenaan deze pagina: In de namiddag en avond trekt de buienlijn van zuidwest naar noordoost over het land.quote:
Geilquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:53 schreef INViCTuS het volgende:
GUIDANCE:
Bij de trog vanmiddag en vanavond multicell en kans op squall line, schering neemt sterk toe, zowel de 0-3 km (30-50 kn) als de 0-6 km schering (60-80 kn). CAPE ligt rond de 700, lokaal 1000 J/kg. Lucht is aanmerkelijk droger geworden.In de progtemps is dat ook zichtbaar waarbij EC vaak wat droger is dan de andere hetgeen het geringere neerslagsignaal van EC kan verklaren. Bij de buien een duidelijk onweerssignaal in Harmonie, lokaal zelfs tot rond de 200 ontladingen/5 min. KOUW heeft de kans op >100 ontl/5 min rond de 20-30%. Hagel is mogelijk.
Ik denk eerlijk gezegd dat die twee storingen nog oplossen en er aan het begin van de avond een nieuwe ontstaat.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:29 schreef Adrie072 het volgende:
Als je nu op de europese buienradar kijkt, welke storing moet je dan in de gaten houden. Die uit zuidwest Frankrijk komt of die storing uit oost Frankrijk?
Ik ben gek op uitjesquote:Op donderdag 22 mei 2014 14:53 schreef Angry_Bird het volgende:
Grappig hoe er steeds buitjes ontstaan in de buurt van Apeldoorn/Deventer.
Niet slecht. Niet slecht.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:59 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Uitjes op de hamburger
[ afbeelding ]
Veluwequote:Op donderdag 22 mei 2014 14:53 schreef Angry_Bird het volgende:
Grappig hoe er steeds buitjes ontstaan in de buurt van Apeldoorn/Deventer.
Kom op noodweerquote:Op donderdag 22 mei 2014 15:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Doe de pijltjes eens iets meer naar noord-oost tekenen
Is dit nou dan 'het onweer' waar over gesproken werd? Of moet dat nog ontstaan?quote:
Ik snap geen bal van die kaartjes (quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Voor jouw regio. Lijkt geluk te hebben.
[ afbeelding ]
Simpelgezegd : Hoe meer donker het is, hoe meer bewolking er is.Gelig (Geen idee of dat echt is, want ik ben kleurenblindquote:Op donderdag 22 mei 2014 16:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap geen bal van die kaartjes () en wil ook heel graag weer op mijn rug op een open plek in het bos sterren gaan kijken morgenavond/nacht. Vorige keer met de Perseīdenzwerm was zo tof! Regio Rotterdam. Wordt dat wat, denk je? Halp...
Zie je alles in zwart wit dan?quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Simpelgezegd : Hoe meer donker het is, hoe meer bewolking er is.Gelig (Geen idee of dat echt is, want ik ben kleurenblind) is ongebewolkt. Voor vrijdagnacht valt er voor regio rijnmond dus weinig zinnigs te zeggen want het loopt allemaal vrij gelijk. Afwachten dus..
[ afbeelding ]
Ah ik snap het nu idd wat meer, het is op dat kaartje voor die tijd ongeveer evenveel donker als lichtgrijs als gelig (ja dat is echt geligquote:Op donderdag 22 mei 2014 16:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Simpelgezegd : Hoe meer donker het is, hoe meer bewolking er is.Gelig (Geen idee of dat echt is, want ik ben kleurenblind) is ongebewolkt. Voor vrijdagnacht valt er voor regio rijnmond dus weinig zinnigs te zeggen want het loopt allemaal vrij gelijk. Afwachten dus..
[ afbeelding ]
Nee zo kleurenblind ben ik nietquote:
Super. Hier hetzelfde kaartje amar dan wat ingewikkelderquote:Op donderdag 22 mei 2014 16:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah ik snap het nu idd wat meer, het is op dat kaartje voor die tijd ongeveer evenveel donker als lichtgrijs als gelig (ja dat is echt gelig). Dank je voor je uitleg en het kijken, tof!
Hoe dan?quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee zo kleurenblind ben ik niet
Er is een soort van afwijking in ieder geval. Ik ben er voor afgekeurd bij het KCTballetjessoepen zijn mijn ding niet. Alhoewel ik er verder niet echt last van ondervind ofzo. Kan het noodzakelijke prima onderscheiden. Alleen voor het KCT was het schijnbaar niet goed genoeg. Terwijl ze in Amerika en Australie juist snipers zoeken die die afwijking hebben. Niet eerlijk
![]()
![]()
Geen van die twee in ieder gevalquote:
Volgens mijn kaartje is dat best mogelijk ja.quote:
Het is nog droog, maar zo zal het wel losgaan.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mijn kaartje is dat best mogelijk ja.
Deze namen klinken verzonnen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:45 schreef winterstorm666 het volgende:
Het zal me benieuwen hoeveel we hier in Haps van meekrijgen.
Dan kan het verderop in Mill en Oeffelt.
Lees normaal alleen mee (betrouwbaarder dan het weerbericht, waarvoor dank) maar bij de onderste 2 zie ik alleen in de meest linkse een cijfer. Wat houd dat in?quote:
Dat je niet kleurenblind bent.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:52 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Lees normaal alleen mee (betrouwbaarder dan het weerbericht, waarvoor dank) maar bij de onderste 2 zie ik alleen in de meest linkse een cijfer. Wat houd dat in?
Ik ook.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:52 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Lees normaal alleen mee (betrouwbaarder dan het weerbericht, waarvoor dank) maar bij de onderste 2 zie ik alleen in de meest linkse een cijfer.
Was net zo gezelligquote:Op donderdag 22 mei 2014 16:54 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Ah bedankt!
*schuifelt het reageervak weer uit*
Je mag hier ook gewoon over het weer kletsen wat je zelf ervaart hoorquote:Op donderdag 22 mei 2014 16:59 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Haha ik wil wel blijven hoor, maar weet niet genoeg over het weer om mee te kletsen. Heb mijzelf eens ingelezen over die puntgrafieken, maar het blijft (net als wiskunde) echt niet hangen bij mij.
Post je omgewaaide tuinstoelquote:Op donderdag 22 mei 2014 16:59 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Haha ik wil wel blijven hoor, maar weet niet genoeg over het weer om mee te kletsen. Heb mijzelf eens ingelezen over die puntgrafieken, maar het blijft (net als wiskunde) echt niet hangen bij mij.
Hij ligt nu op ramkoers met Oost-Twentequote:Op donderdag 22 mei 2014 17:15 schreef bondage het volgende:
Ben benieuwd of dat buitje het overleeft en de goede kant op gaat.
[ afbeelding ]
Deel je de ervaring als hij er is?quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:15 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Hij ligt nu op ramkoers met Oost-Twente!
Elke vijf minuten even melden he.quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:15 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Niet te hopen dat dat in de lengte over ons heen komt, dan hebben we drie dagen onweer...quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:15 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
ik zie in de onderste rij de 12 en 21. Laatste rondje geen cijfer bij mij...quote:
Dat zou feest zijnquote:Op donderdag 22 mei 2014 17:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Niet te hopen dat dat in de lengte over ons heen komt, dan hebben we drie dagen onweer...
Het zou er inmiddels bijna moeten zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Elke vijf minuten even melden he.
Als het dan wat langer stil blijft sturen we de reddingstroepen.
Nog niks hier in Oldenzaalquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:11 schreef bondage het volgende:
[..]
Het zou er inmiddels bijna moeten zijn.
Het waren tien mooie druppels.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:56 schreef Dven het volgende:
OEH OEH! Limburg krijgt toch nog wat. Verse witte plekjes
[ afbeelding ]
Heb de lampen maar aan gedaanquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:25 schreef JamFlava het volgende:
[..]
lucht begint al wel wat donker te worden.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:52 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gaat nog wel door deze avond/nacht
Droogste plekje van Duitsland noemde je het. Ik ben compleet doorweekt en kreeg met moeite de autodeur weer openquote:
Ik heb 1 boem gehoord een minuut of 10 geleden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:56 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ben alleen bang dat de donder en bliksem langs Duitsland trekken en wij alles missen.
Ik nog heul niks gehoord en zover wonen wij niet van elkaar af.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb 1 boem gehoord een minuut of 10 geleden.
Ja het ging even flink tekeer hč, 35 mm in 2 minuten of zoquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:55 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Droogste plekje van Duitsland noemde je het. Ik ben compleet doorweekt en kreeg met moeite de autodeur weer open!
Hier ook 'mooi' op te zien,quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:59 schreef Frutsel het volgende:
De dikke pit trekt net langs Enschede, net over de grens, das wel jammer
Die afkoeling zit ik ook op te wachten. Slaapkamer met plat dak is benauwd op dit moment en dat is niet bepaald relax slapen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:23 schreef Klonk het volgende:
Regen in Noord-Limburg en gelijk ook wat afkoeling
Ik heb alles lekker tegen elkaar open staan, paar handdoeken neergelegd tegen nattigheidquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:26 schreef bondage het volgende:
[..]
Die afkoeling zit ik ook op te wachten. Slaapkamer met plat dak is benauwd op dit moment en dat is niet bepaald relax slapen.
Jup, ik heb ook alles open en horren ervoor, heb geen zin in muggen vannacht. Het is wel iets afgekoeld maar mag van mij nog wel meer afkoelen. Regen na een warme dag is sowieso wel lekker, vind het altijd heerlijk ruiken als het geregend heeft na een zonnige dag.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik heb alles lekker tegen elkaar open staan, paar handdoeken neergelegd tegen nattigheid
Willen we meer of minder frisse lucht? Meer, Meer, Meer, Meer![]()
Assen heeft inmiddels ook een schild. Niks geen afkoeling hierquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:10 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk en beetje onweer in het noorden?
Limburg is best warm geweest, paar dagen riant 25 graden, richting 28/29 en die warmte gaat in het huis zitten, dus ja dat is vervelend en dus ja als het dan 16 graden is met een windje dan gaat alles open.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:41 schreef alors het volgende:
Jullie doen net of het 3 weken 30 graden is geweestHet is buiten op de warmste plek 21 en op de meeste plekken zo'n 19 graden of zelfs koeler.
Nee, denk het niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Voor het westen des lands hoef ik zeker niet veel te verwachten vanavond?
....quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:40 schreef Cassius het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie zonsondergang in Groningen
Ja hoor. Valt net een beetje regen in (zuid) Tilburg. Vooralsnog. Idd vele wolken te zien. Komt door de zonsondergang.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:46 schreef agenda het volgende:
Leven ze in de reeshof in Tilburg nog?
Als ik die kant op kijk is het helemaal donker?
Fijn, het zag er zo dreigend uit. Nu hier ook beetje regen (Dongen)quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:48 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja hoor. Valt net een beetje regen in (zuid) Tilburg. Vooralsnog. Idd vele wolken te zien. Komt door de zonsondergang.
Ontstond uit het niets een zwarte pit zo te zien.quote:
Hier net precies hetzelfdequote:Op donderdag 22 mei 2014 21:42 schreef marcel-o het volgende:
Hier in Rdam is t ook wel mooi
Lijkt wel soort van mammatus . maar toch niet
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
mobielcam maakt t alleen niet zo mooi als t is
en lost net zo hard weer opquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:52 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ontstond uit het niets een zwarte pit zo te zien.
Hier in Assen ook al:quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:40 schreef Cassius het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie zonsondergang in Groningen
Foto's:quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:52 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ontstond uit het niets een zwarte pit zo te zien.
lijkt wel een aambeeld in wordingquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:59 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welkom!quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:44 schreef Bosjetulpen het volgende:
* Ik lurk hier al een tijdje mee, en dit is mijn eerste post ever*
Onweer in West Brabant! En een meeeeeeeeeeeeeeeegaa wolk.
Hehequote:Op donderdag 22 mei 2014 23:39 schreef INViCTuS het volgende:
In Zwitserland maken ze de Gotthardpas sneeuwvrij, wie helpt er even scheppen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.wetteronline.de/fotostrecken/2014-05-20-sg?part=single
zo danquote:Op donderdag 22 mei 2014 23:39 schreef INViCTuS het volgende:
In Zwitserland maken ze de Gotthardpas sneeuwvrij, wie helpt er even scheppen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.wetteronline.de/fotostrecken/2014-05-20-sg?part=single
Wat is 'oper.' ?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:30 schreef Dven het volgende:
Pluim wordt zwakker en zwakker.. Alleen de control heeft er wel zin in. Eens kijken wat men over anderhalf uur te zeggen heeft.
[ afbeelding ]
De operatieve run ofwel hoofdmeting op grootste resolutie en derhalve meest gedetailleerd. De controle is iets minder gedetailleerd en anders opgesteld. De rest van alle metingen zijn (iets) verstoord door waarden te veranderen. Bijvoorbeeld hoge luchtvochtigheid in Duitsland of een storm in Engeland.quote:
Om precies die reden ben ik in augustus getrouwd. Je kunt vast wel raden wat voor weer het was.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ik dacht, zuiden van Nederland, eind mei.... zal wel ok zijn kwa weer. Not.
Vervelend zegquote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:31 schreef Toto69 het volgende:
De hele week al kutweer hierd.w.z. regen, onweer en amper 20 graden.
Hier ook niet geweldig hoor. Graadje of 25/28 maar vrij vaak in de loop van de middag bewolking en dergelijke.quote:
Beter dan hierquote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier ook niet geweldig hoor. Graadje of 25/28 maar vrij vaak in de loop van de middag bewolking en dergelijke.
Was al gepost. Maar toch. En afgelopen jaar klopte het zowel voor zomer als winter best goedquote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:50 schreef themauster het volgende:
Accuweather is gisteren ook met zijn zomerverwachting gekomen, niet dat het altijd klopt maar goed.
[ afbeelding ]
Djeez heeft gelukquote:Nachtbrakers in het midden en noordoosten van Nederland hebben de meeste kans om de aangekondigde meteorenregen te zien. Opklaringen in deze delen van het land vergroten de kans om vallende sterren te zien in de nacht van vrijdag op zaterdag, meldt weeronline.nl. Vanuit het zuiden neemt echter geleidelijk de bewolking toe.
Wie lang opblijft of juist zijn wekker zet om buiten te gaan kijken, kan beter ook een deken of trui pakken. De temperatuur daalt naar een graad of 12, melden de meteorologen.
De beste tijd om te kijken is 02.45 uur, stelt onderzoeksinstituut NOVA. De vallende sterren zijn te zien in noordelijke richting, niet ver van de Poolster. Het grootste gedeelte scheert zaterdag overdag voorbij, maar in Nederland zijn 's nachts de eerste vallende sterren al te zien. De beste plek om de meteorenzwerm te zien is Noord-Amerika.
Mijn kaartje kan dit bevestigen. Turkije gaat ook lekker.quote:
Altijd fijn wetenschappelijk bewijsquote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Mijn kaartje kan dit bevestigen. Turkije gaat ook lekker.
[ afbeelding ]
Altijd. Hier een gedetailleerde weergave van de atmosferische chaos in uwer omgevingquote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
Altijd fijn wetenschappelijk bewijs
Zal alleen net langs ons heen trekken gok ik...
dan hoor ik gerommel best ver wegquote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Altijd. Hier een gedetailleerde weergave van de atmosferische chaos in uwer omgeving
[ afbeelding ]
Kilometertje of twintig toch? Jij zit bij die rare punt naar rechts in Limburg toch?quote:
klein stukkie hoger waar de maas dicht tegen de grens aan hangtquote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Kilometertje of twintig toch? Jij zit bij die rare punt naar rechts in Limburg toch?
quote:
*uitklapbed oostwaarts verplaatst*quote:
Regen? Ik zie het nu pas. Was moeilijk voor te stellen in het midden van het land!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:30 schreef Ajaxfan het volgende:
Met dat grote regengebied in het Oosten blijft het vreemd dat hier al bijna de hele dag er veel zon is in Diemen.
Blijft gewoon 20 graden tot in juni, niks aan de hand.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:43 schreef Djeez het volgende:
Het KNMI zijn ook maar prutsers. Hele week werd er prachtig mooi weer voorspeld dit weekend, en nu wordt het morgen nat en fris, zondag iets beter. En volgende week hele week regen
Na dat dipje van een paar weken geleden is het verder wel stabiel inderdaad. Af en toe wat uitschieters maar niets absurds verder.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Blijft gewoon 20 graden tot in juni, niks aan de hand.
Ja ik zat net in die bui, van Wolvega naar Joure toe. Het water bleef op de snelweg staan. Er gingen zelfs mensen aan de kant van de weg staan, zo mal ging het.quote:
Daar is het ook nog te vroeg voor.quote:
Nee, helder op de Veluwe maar dacht dat het nu al wel te zien zou zijn.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar is het ook nog te vroeg voor.
Of helemaal dicht met bewolking? Hier ook ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |